Tak pod tohle se podepíšu 😂😂😂 Jen tam ještě chybí otázky jestli jedu do Jablonce když nade mnou je obrovským písmem napsáno Jablonec nad Nisou.
@sotous_amater955
6 ай бұрын
jo to že si nepřečtou dřív kam to jede to taky miluju
@marekjakubek9670
6 ай бұрын
Nestalo se mi to, ale věřím, že se to v Jablonci děje fakt často. Jezdím do Prahy a tam jsou taky perly teda xdd
@davidmikel4309
6 ай бұрын
Máte tam ceduli jak kráva!!! 😆 (čas 3:09 v odkazu) kzitem.info/news/bejne/r6GJ3JWNjKqUq34
@stromecek324lp8
6 ай бұрын
Nejlepší bylo, když jezdil spoj do Pasek a lidi se ptali zda to jede na busák 💀💀💀
@breznik1197
6 ай бұрын
Což mi připomíná, jak Arriva vyrazila na slavnostní zahájení provozu na vysoutěžené železniční lince se soupravami, kde na informačním svítily ohromné nápisy "Nicht einsteigen", protože v celé Arrivě za celou dobu přípravy nenašli nikoho, kdo by to uměl přeprogramovat nebo aspoň zakrýt. A takhle to chodí u velké profesionální nadnárodní firmy. Jak to teprve musí vypadat u malých dopravců, kteří kupují ojetiny a třeba ani nemají vlastní programátory a vozy řídí všelijací brigádníci. Situací, kdy informační systém zobrazuje nebo hlásí něco jiného, než by měl, je tolik, že se opravdu nelze divit cestujícím, kteří se někdy pro jistotu přeptají, i když ten displej zrovna náhodou ukazuje něco správně.
@lukasvtipil9951
6 ай бұрын
Jako člověk který není z Prahy a jezdí tramvají jen několikrát do roka mne překvapilo to s zastávkami za znamení. Musím se omluvit že jsem celý svůj život mačkal tlačítko "znamení", když jsem chtěl vystupovat v zastávce na znamení :D Na druhou stranu je to tedy naprosto neintuitivní, myslím že by stálo za to nazvat to tlačítko jinak než "znamení"
@May04bwu
6 ай бұрын
Nás Pražáky v tomhle vycepovali řidiči už v dětství :D To člověk zmáčkl jednou, dostal od řidiče seřváno a už si to tlačítko nikdy v životě nespletl.
@pkersoul
6 ай бұрын
to tlacitko znameni za me jeste v pohode, horsi je ze tady v ostrave mame i jeste treti tlacitko ktere je pouze NAD dvermi takze se lidi musi pro neho aktivne zvednout ruku a sahnout po nem a je jasne oznacene NOUZE a i presto se obcas najde nejaky kripl co ho zmackne tobe pak na palubce zacnou non stop rvat vsecky zvonky,bzucaky a svitit vanocni stromecky ktery ta palubka ma dokud neotrevres dvere 😐
@pletiplot
6 ай бұрын
@@May04bwu Za mých mladých let žádné tlačítko dveří nebylo a na zastávku na znamení se používalo tlačítko "znamení". Později se to posunulo.
@regie527
6 ай бұрын
Bývalo tam napsáno nouzové znamení nevím proč to zkrátili na slovo znamení
@MrDanciz
5 ай бұрын
@@regie527asi už je to i na kočárky. Dříve se nemačkalo otevírání dveří, otevíraly se podle řidiče klidně všechny
@CarAntiLab
6 ай бұрын
1:09 Pěkný roleplay Michaely Jílkové 🤣
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
MOMENT! Opravdu! Už dost jako! 😂 Miluju to.
@akibubukik9841
6 ай бұрын
MOMENT! přesně v tenhle MOMENT! Sem to chtěl napsat taky😂
@ambasadorfaa
6 ай бұрын
🤣🤣🤣
@lubospecka7580
5 ай бұрын
Ta Jílková tam! No to nemělo chybu 😂😂😂😂😂😂
@tomasvratnik9592
5 ай бұрын
To jeji zarvani je Nezapomutelne :D
@ostravskaspina-dashcam4985
6 ай бұрын
No, jakožto řidič tramvaje teda řeknu co osobně mě velmi štve: 1. Cestující, kteří neumí číst ani poslouchat. Není nic neobvyklého, že musím na konečné vyhazovat lidi protože ani to dvojité hlášení „Konečná zastávka“ jim prostě nestačí 2. Dobíhači ala procházka růžovým sadem. Ti jsou nejlepší, jdou si lážo plážo k posledním dveřím a když je začnu zavírat tak popoběhnou a rozrazí mi je 3. Naštvaní dobíhači. Omlouvám se teď všem babičkám, ale pokud mám volno, které mi padá jednou za dvě minuty, tak nebudu všechny v tramvaji zdržovat tím, že budu čekat na babču o berlích která neumí chodit na čas 4. Cestující, kteří si myslí, že jsem poslední tramvaj. V Ostravě máme na hodně místech takové infotabule které ukazují která linka kam a za jak dlouho jede. A stejně se najdou lidi, kteří mě musí za každou cenu dobíhat když minutu za mnou jede jiná linka jedoucí na stejné místo a ještě se rozčilují že jsem si dovolil na ně nepočkat 5. Řidiči aut. To nebudu komentovat :D
@freediver41
6 ай бұрын
5) To se nedivte, když je dobrých 90% řidičů v autě jen z pohodlnosti a arogance, že přece nepojedu "sockou". Pak u nich hledejte slušnost, to neznají.
@chlapecx
6 ай бұрын
4. to dělají i lidi v Praze a i u metra, i když jede za 90 sekund další.... mě obecně štvou lidi s pmezenou pohyblivostí (ale oni za to nemůžou, už jim to nemyslí) - v praze je už cca 80 % tramvají nízkopodlažních a v místě, kde jezzdí na stejný sídliště, na stejnou konečnou ve špičce každý 2 minuty tramvaj, se musej hrabat zrovna do tý, co má schody... t jsou to báby s kočárkama, nebo francouzskejma holema, nebo RVHP taškama....
@Desperoro
6 ай бұрын
Dojížděl jsem MHD s přestupem na bus na vesnici. To že jede za vámi dalších 10 tramvají je fuk, protože autobus jede jen od té vaší
@chlapecx
6 ай бұрын
@@Desperoro častý argument, ale všichni v metru nejedou na teb autobus.... nevejdou se tam ....
@AndreaSteelova
6 ай бұрын
Ad 5) Po kolejích jede tramvaj... Překvapení, až šok! 😂
@strainercz
6 ай бұрын
Podělím se o zážitek z autobusu ... Na zastávce nastoupila nevidomá paní a sedla si na babosed. Pak následoval tento rozhovor: Řidič: Paní, tady za mnou máte vyhrazené místo. Paní: Děkuju, já zůstanu tady. Řidič: Ale tam to pro vás není bezpečné. Kdybych musel prudce brzdit, mohla byste se zranit. Paní: To ano. Ale tady je jedna sedačka, vedle jsou dvě a tam by si vedle mě mohl sednout někdo nesympatický. Paní svojí hláškou odbourala půlku autobusu, řidič zavřel dveře a jelo se.
@hekkoCZ
6 ай бұрын
Ke mně si jednou na "babosed" přisedl nějaký mladík. Přestože to byla jen jedna širší sedačka a ne dvousedačka. Takže ani to vždycky nepomůže.
@radek1cihak
6 ай бұрын
Paní řekla jenom to, co by se styděla ta půlka autobusu sama sobě přiznat nahlas. Jestli jde o ty "sympatie", tak já pracuji s nevidomými a někteří jsou na výběr lidí kolem sebe docela hákliví běžně jako kdokoli jiný. Kdyby si vedle mě sedl někdo, kdo smrdí nebo telefonem vyřizuje pracovní hovory nebo z něj táhne alkohol nebo by chtěl mluvit a mluvit, když já nechci, nejsem líný vstát a odejít.
@milosrufer9894
6 ай бұрын
Co je babosed?
@jaroslavbartunek2047
6 ай бұрын
Tak to já jako řidič z povolání, když "náhodou" jedu autobusem, tak si sedám na "babosed", jelikož miluji pozorovat řidiče při řízení a silnici před vozidlem. Po tomto videu už to dělat nebudu.😂 Hold to budu muset trpět někde vzadu.
@DajaSlovakia421
6 ай бұрын
@radek1cihak Sympatia neni odpornosť. Ta pani jasne povedala, že je prehnane hakliva. Prakticky princezna.
@Cestovatelix
6 ай бұрын
6:42 Babosed jsem dlouho využíval, občas to byla přetlačovaná s Babkama😅. Teď když jsem Babosed vyměnil za místo řidiče, tak má člověk má jistotu, že mu nikdo na místo nevleze, a může naopak sledovat ty tlačenice, co se o Babosed někdy dějí. Jako cestující rád sedím na těch Čtyřkách, kde je víc místa.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Já osobně babosed miluju! 😂
@SmrdiTiBabka
6 ай бұрын
Já miluju, když někdo jede sám a cpe se na čtyřku, a já pak naháním děcka po více sedačkách.
@crac_kyyy
5 ай бұрын
@@SmrdiTiBabkato, ze mas decka neznamena ze mas vetsi privilegia;)
@jaroslavpelant3871
6 ай бұрын
1:10 to je dokonalost!
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Díííík! Ještě jsem si zpomalil záběr, jak křičím, ať to pěkně padne do Míši 😁
@robertharinek5081
6 ай бұрын
Jediný rozdíl je, že Míša otevřela pusu trošku víc vertikálne, ale jinak geniální 😂
@Dobrovolnysalinar
6 ай бұрын
Mě třeba štve, že když někdo dobíhá zepředu, tak mu otevřu první dveře ale on utíká dál někam doprostřed a tam si začne mačkat tlačítko, mezi tím už mám první dveře zavřený a odjíždím. Jo a nebo když někdo dobíhá, tak utíká a pár metrů od vozu přejde do volné chůze, to mám chuť ty dveře zavřít.
@ivanliska2296
6 ай бұрын
Tohle se mi už taky párkrát stalo, hlavně mě štve nastupování a vystupování, protože někdy mi přijde, že vozíme stáda ovcí... a největší perla jsou někteří důchodci... Mám soupravu T3R.PLF (stejná jako Vario, co má nízkou podlahu uprostřed vozu) s T3R.P. Přijedu na zastávku a "onen důchodce" má skoro před sebou dveře, za kterými je nízká podlaha. Ne, on jde k jiným dveřím, kde jsou schody, a pak ho ještě slyším nadávat, proč nepřijela nízká tramvaj... To normální člověk nepochopí.
@michalkortus6348
6 ай бұрын
S tím stádem to má víc společného než myslíte 😂@@ivanliska2296
@shicron7859
6 ай бұрын
Mě štveš ty😘🤓
@AndreaSteelova
6 ай бұрын
@@ivanliska2296 Zcela normální, že lidé s berlemi, přestože vyhrazená místa jsou u nových vozů bus a trol uprostřed, tak se cpou do prvních dveří, které jsou jen jednodveřové a ne dvojité, takže tam normálně neprojdou. 🤔🤷
@lollipopzofficial_AmyAnetAnie
6 ай бұрын
Když mě bude blbě tak začnu kopat 😅 ale jinak to dělat nebudu
@okousanasusenka
6 ай бұрын
Tak slovo "babosed" jsem slyšela poprvé 😅 A právě tam tak ráda sedávám. Jsem introvert, není mi příjemné, kdyz vedle mě někdo sedí a mám dokonalý přehled o situaci před sebou. 👌 Celou dobu mám sluchátka, většinu času se dívám před sebe a telefonuju jen ve velmi výjimečných případech. 😊
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Já jsem taky babosed tým :D
@lukashertl8969
5 ай бұрын
tak pozor :D já už si na babosed radši nesedám. Stalo se mi několikrát, že si tam vedle mě někdo sednul :D :D :D a to je extra nepříjemné :D :D
@SaJgonify
5 ай бұрын
@@lukashertl8969tak nejezdi mhd, kdyz si takova slecinka.
@karelrericha9059
6 ай бұрын
Skvělý školící video pro každýho kdo nemá selskej rozum a vychování 👌 plus instruktáž pro matky s kočárkama protože nejen že neumí mávat a neví kolik jich může být na místě buď pro jeden kočár nebo vozík ale hlavně pro ty pro něž je telefon důležitější a až když se začnou zavírat dveře si vzpomenou že chtějí nastupovat a rvou kočár do zavírajících se dveří 😤
@OdarrCZ
6 ай бұрын
To vše platí i v metru. (ano, dívám se na vás, co vystupujete na Kačerově z prvního vozu). K tomu přidávám cyklisty, kteří strkají kola, kam nepatří a samozřejmě i z prostoru za kabinou je vše slyšet. Skvělé video! Zábavně poučné :D
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Musím teda zajet na Kačerov zjistit, co tam je za specifikum 🤔 A děkuju za pochvalu 🤗
@janjanuska1454
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL KAcerov - pouze jeden vystup, vystupuje tu asi nejvice lidi a pokracuje vetsina autobusem. Takze se tu spolehlive utvori pomalu vystupujici trychtyr lidi i mimo spicku, kdy byva rezerva na prestup 2-4 minuty (pak byva interval na dalsi stejny bus 20-30 minut, pokud necestujete ke konecne tak muzete pouzit jiny bus ktery sdili cast trasy a cekate jen 10 minut) . Tedy kdo vystupuje ze zadnihch vozu se naceka a riskuje ujeti busu.
@tomv3361
6 ай бұрын
"To vše" u nás v metru určitě neplatí. Maximálně tak to o dobíhačích a cpaní se do jedněch dveří, zbytek je celkem irelevantní.
@ristori2514
5 ай бұрын
Jo, ale s cyklisty není radno se dohadovat - jednou jsem takhle nějakýho mládence upozornila, že to kolo fakt nemůže mít kdekoli, a docela mi vynadal, sprosťák.
@Pajas133
5 ай бұрын
Velmi povedené video. Jsem rád, že se něco takového udělalo, protože věřím, že mnoho lidí, kteří toto uvidí, tak pochopí, proč se právě děje to či ono. Jsem řidič autobusu u DPP a proto na to mám také náhled z té druhé strany 🙂 Tuhle práci jsem šel dělat, abych si splnil klukovský sen a baví mě to 🙂Ale je fakt, že kolikrát se nestačím divit, co máme na garáži za "kolegy." Ale to je asi nějak všude, protože v každé profesi se najde blbec a jiné to není ani u nás... Každopádně za mě nemám problém otevřít přední dveře 🙂Chápu a je to smutný, že některý kolega (Jedná se spíš o vyjímky) neotevře ty přední dveře naschvál nejspíš nějaký mindrák, ale osobně mě třeba nedělá problém, ty dveře otevřít 🙂 Každopádně jsou situace, kdy ty přední dveře lze zavřít a to zejména, když se jedná o náhradní dopravu za metro a podobně... To se totiž navalí tolik lidí, že prostě stojí v prostoru předních dveří a já nemám možnost vidět tolik, abych někoho nepřejel 😠 A tak z důvodu abych ochránil jak sebe (nepojedu někam, kde bych mohl někoho přehlédnout) tak toho, co by šel po přechodu a já ho přes stojící lidi v předním prostoru přehlédl prostě nepojedu 🙂 Díky všem co z tohoto důvodu respektují volnou zónu v prostoru předních dveří 🙂 Nejedná se totiž o mindrák autobusáka, ale o to aby ten řidič dobře viděl a nezmařil něčí život jen kvůli tomu, že prostě nemohl vidět osobu na přechodu a nebo tu, která si bude chtít zkrátit na nějakém místě cestu🙂
@TENSMLSAL
5 ай бұрын
Děkuju za tento komentář 😌
@MishkaTravels
5 ай бұрын
Díky za to, že jste normální a rozumný řidič 🙏 U nás na lince 306 směr Zličín mi řidiči pravidelně odmítají otevírat přední dveře (tarifní pásmo B), i když na zastávce čeká deset lidí, a než všichni nastoupí jedněmi dveřmi, tak autobus nabírá zpoždění... Každé ráno mě to vytočí doběla. Jednou mi jeden řidič dokonce otevřel, ale prakticky mi u toho vynadal, že předními dveřmi prý můžu nastupovat, jenom když si chci koupit jízdenku 🙄
@Pajas133
4 ай бұрын
@@MishkaTravels Bohužel i mezi námi jsou opravdu i blbci, kteří mi přijdou, že to dělají za trest svým chováním :( Osobně mě tohle jako řidiče mrzí, protože já jsem tuto práci šel dělat jelikož to byl pro mě splněný klukovský sen a vůbec mi nepřijde, že bych dělal něco podřadného :) Takže přeji pevné nervy při cestování a více těch příjemných řidičů :)
@jitkahajkova6404
6 ай бұрын
Perfektní pohled ze všech stran.Vtipné,veselé.Díky.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
🤗 to mě těší!
@pitsou1373
6 ай бұрын
Tak zařvat moment 🤣 tak první bába dostane infarkt 🤣🤣
@serpentinacz310
6 ай бұрын
Navíc pokud to jsou nové tramvaje, pokud nestojite za kabinou, není slyšet nic
@petrnovak7235
6 ай бұрын
V zásadě souhlasím, hlavně s tím stáním ve dveřích. To fakt nenávidím. Ale k té první části pátého nešvaru mám jednu podstatnou výhradu. Ve většině LE autobusů, což je dnes převažující typ na příměstských linkách, si v zadní části stoupne pohodlně tak akorát dítě, dospělý opravdu ne. Takže pan řidič může vyzývat jak chce, aby lidi postupovali dále do vozu, ale pokud si tam ti lidi pohodlně nestoupnou, tak tam prostě nepůjdou. To není nic proti řidičům, to je prostě konstrukční vlastnost těch autobusů, které se stáním v zadní části jednoduše nepočítají. A dokud se ty autobusy budou takto dělat, tak se těžko něco změní.
@josefh.9379
6 ай бұрын
Mohlo by je naštvat že při zastávce na znamení člověk který chce vystoupit nedá znamení a pak se rozčiluje že tu zastávku projel😂😂 Máš super videa😀
@radimtraveller
6 ай бұрын
tohle moc dobře znam :D skoro každy den se s timto setkam, lidi stojí, hlasí se přišti je na znamení a.... nezmačknou nic a pak se divi že bus jede dal :D fakt už se směju a přeju jim to at se projedou :D
@breznik1197
6 ай бұрын
Nejlepší jsou některé vraky na příměstech, kde půlka tlačítek blbě funguje, člověk to zmáčkne, nikde se nic nerozsvítí, tak to člověk pro jistotu zmáčkne ještě jednou, a buď to zase nefunguje, anebo ho naopak řidič seřve, proč to mačká dvakrát. Nejlepší jsou ty venkovské oblasti, kde řidič má přehled, o většině cestujících přesně ví, kde bydlí a u kterého baráku potřebují zastavit, a celá ta byrokracie se zastávkama a znameníma jde úplně mimo ně... Znám v rámci PID jednu vesnici, kde jsou dvě zastávky, každá na jiném konci obce, ale autobusy většinou zastavují uprostřed mezi nimi na místě, kde žádná zastávka oficiálně není.
@jan.tichavsky
6 ай бұрын
Nejlepší jsou ti co mačkaj tlačítko, když tramvaj/bus akorát projíždí zastávku na znamení a hrozně se zlobí že řidič nezastaví na 5 metrech.
@breznik1197
6 ай бұрын
@@jan.tichavskyA tomu odpovídá takové nastavení hlásičů, kdy autobus na základě automatického spouštění dle GPS hlásí název zastávky a to, že zastávka je na znamení, až ve chvíli, kdy už frčí kolem sloupku. Správně by to mělo být nastavené tak, aby na hlášení mohl včas zareagovat cestující a pak ještě aby řidič stačil reagovat na reakci cestujícího. Programátoři a technici dopravce a řidič by měli být profesionálové - od cestujícího nelze čekat, že bude profesionální cestující. Takže chybné nastavení informačního systému (po desetiletí neřešené) je mnohem závažnější chyba.
@cetovac
6 ай бұрын
@@breznik1197 Pokud na úrovni vjezdu do zastávky hlásí její jméno (i když ji projede), většinou to není chyba, ale chtěné chování. Důležité je, jestli na úrovni odjezdu z předchozí zastávky hlásil "příští zastávka xx"
@NovasVintage
6 ай бұрын
Takže na zastávce na znamení nemačkáme tlačítko znamení řidiči, ale tlačítko pro otevírání dveří. To dává smysl. 😂
@vitezslavvrany6635
6 ай бұрын
Jste si jistý, že to lidi chápou? Mně se moc nezdá. Co se na dveře daly poptávky, tak se lidi naučili mačkat prakticky cokoliv jako retardi.
@MrDanciz
5 ай бұрын
tak ono stisk toho tlačítka dává znamení řidiči, to dává smysl. Spíš se věci mění a dříve se nemačkalo nic u dveří jen tak
@Konar06
14 күн бұрын
Ono to může být v jiných městech jinak. V Plzni dřív to tlačítko dveří skutečně bylo jen na otevírání dveří, znamení řidiči to nedávalo. U moderních busů už je to sjednocené. Ale když člověk neví, tak prostě zmáčkne oboje.
@davidholub
3 күн бұрын
@@Konar06 A nebo normální člověk zmáčkne tlačítko znamení, když je ta zastávka na znamení. Logicky člověka nenapadne, že bude klikat tlačítko na otevření dveří. Že to stiskne více lidí, to se může stát, ale ve všech autobusech jsem viděl všude upozornění, které se rozsvítí, když je už jednou to tlačítko stisknuté, takže netuším, co za voly to může klikat, když to spustil už někdo před nimi.
@Konar06
2 күн бұрын
@@davidholub Jak říkám, ne každý je šotouš nebo jezdí tím konkrétním vozidlem v konkrétním městě pravidelně. Všude je to jinak Někde ty tlačítka dveří svítí stále, aby jako byly vidět. Když si člověk není jistý, jestli už někdo mačkal nějaké znamení, tak to pro sichr zmáčkne sám, protože ví, že se tím nic nezkazí. Aby to řidič mohl vyhodnotit jako znamení nouze, tak by to muselo zmáčknout třeba 5 lidí během 3 vteřin a to si troufám říct, že se neděje.
@Jarmil-Kob
6 ай бұрын
Jak tam vytáhne z báglu celou trafiku a pak, že si to sesbírá, aby nezdržoval. Čůrám smíchy 😂😂. Mě štve, když lidi čekaj na bus, nebo nastupujou a jsou vymrcasený přes celej chodník. A když jim řeknete, aby se uhnuli, že chcete projít, tak mají ještě kecy.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Nosím s sebou jen to nejdůležitější. Křížovky, knihu, rum a kečup 😎
@petrnovak7235
6 ай бұрын
@@TENSMLSALRum a kečup... hmm... to zní jako recept na zajímavý párty drink 😁
@Jaroslav258
6 ай бұрын
1:10 Klasicky :D
@Aholixo
6 ай бұрын
tenhle kanál vidím prvně zároveň s tímhle videem... nečekal jsem že to bude tolik chytlavé, klobouk dolů, velmi solidní práce
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
To mě moc těší! Děkuju 🤗
@MrDanciz
5 ай бұрын
U nás v Praze zase je hodně nevychovaných lidí s čoklama, že kašlou na náhubky, někteří i na vodítko. Samozřejmě něco jiného když ho maj v tašce třeba nebo v náručí celou dobu. Nějací třeba náhubek jim daj a pak jim ho uvitř sundaj! Mohli by za to dávat více pokut. S těma baťohama je to taky pravda, hodně lidí asi netuší že baťohem omezují další lidé, nebo jím tím mávají před hlavou...
@Noname_12369
5 ай бұрын
Tak za prvé na čokl ale pes🫠 a když majitel psa ví že pes nic neudělá tak proč by jim neměl sundat náhubek? A vodítko v autobusu je spíš nebezpeční a funguje pro ostatní jako švihadlo😉 zbytečně rejpeš do majitelů psů🤷
@mlmix9171
5 ай бұрын
@@Noname_12369stejnou logikou, pokud vím, že sešňupu pět čar koksu a nikomu tím nic neudělám, proč nesmím? Pokud vím, že souloží na veřejnosti nikomu nic neudělám, proč nesmím? Argument mimo.
@Noname_12369
5 ай бұрын
@@mlmix9171já si jen myslím že je to zbytečná buzerace víš vůbec kolik stojí dobrý náhubek pro psa?
@mlmix9171
5 ай бұрын
@@Noname_12369 to nevím, ale jednou máte psa, tak se starejte. Až jednou někoho pokouše, tak co? "Eeh sorry, neměl jsem na nahubek"? Prostě jednou něco mám, tak musím být ready nést odpovědnost co se k tomu pojí. Mám barák? No tak se o něj musím starat. Mám auto? No tak musím projít STK apod apod
@JakubJeřábek-n9p
3 ай бұрын
@@Noname_12369 Nevěděl jsem že už někdo vidí do toku myšlenek psů
@lunaargentum1743
6 ай бұрын
nejlepší je, když si na pozorovatelnu sedne důchodce s holí, co se tam ani nemůže vydrápat nahoru, drancovačku nechá v uličce a v každé zatáčce se drží zuby nehty, aby odtamtud nespadl
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
🫢😬
@VanBourner
5 ай бұрын
me zase stvou 2 vecma. Skodolibym odjetim ze zastavky kdyz maji na krizovatce hned pred sebou cervenou (namisto toho aby pockali na dobihajiciho cloveka) a tim jak se soustavne musej opirat o klakson kdyz nekdo zrovna pouzije kousicek zastavky (a koho muzou object). Tohle je proste treba na Hajich uplna klasika. Skoro kazda zastavka (Haje, Metodejova, Katerinky, Opatov) ma v dohledu nebo hned u zastavky semafor ale ne, proste musi radsi cekat o 5m dale na nem, nez v zastavce aby nekoho pustil. A object jde kazdej na vetsine mist, kdyz se s autobusem otoci na kruhaku u Shellky tak vazne na dvou proudech ve 3 rano muze toho Bolta co zrovna na K+R nekoho nabira, ale proste dojel na konec K+R a nestoji na jeho zacatku, objet. Jinak babosed je oblibeny misto protoze vidite na cestu. Pro lidi, ktery trpej kinetozou je to asi nejlepsi reseni.
@martinvostry9806
6 ай бұрын
Zajímavé, děkuji za doplnění informací.
@olgakloudova7518
5 ай бұрын
Ano, jsem fakt nakrklá z lidí co stojí u dveří a blokují je, neposunou se dál aby uvolnili místo nastupujícím a vystupujícím a přitom na další st. ani nevystupují, to je na pěst!
@JDSKAlpel
4 ай бұрын
Dovolím si zde přidat dva osobní zážitky z MHD, které mě pobavily. 1. Na první zastávce na konečné, do prázdného trolejbusu nastoupila dívka s nohou v sádře a berlemi. Sedla si do "ctyřky", kde je více místa na nohy. Celkem nastoupilo tak 5 lidí. A jeden pan důchodce si stoupl k dívce, a začal jí nadávat: "slečno, to je moje místo!!".. Slečna i já jsme mu vysvětlovali, že jinam se s celou nohou v sádře nevmněstná, a že je trolejbus prázdný, tak ať si sedne kamkoliv jinam. Důchodce si stále mlel svou. Až najednou vylezl řidič s hláškou: "místenky prosím" 🤣 Děda na něj čuměl. Řidič mu říká:" Vy nemáte místenku na toto sedadlo? Ani na jiné? Tak si vystupte prosím" 🤣 😂 A byl klid. 2. V narvané tramvaji seděla na jedničce u dveří pro invalidy malá školačka, s batohem na zádech a redbullem v ruce. Nastupovala paní důchodkyně o Berlích, sotva "lezla", a slušně dívenku poprosila, jestli by ji pustila sednout. Holka na ní hodila zhnusený pohled s odpovědí: "Pche, v hrobě se naležíš dost". 🤦♂️ Ovšem slyšel to řidič, vylezl z kabiny, chytil ji za ten batoh, a vyrazil ji z tramvaje se slovy: Hele máš redbull? Ten dává křídla, tak leť... 🤣 😂 🤣 😂
@TENSMLSAL
4 ай бұрын
😂😂😂😂😂
@katerinadrablova1247
6 ай бұрын
Asi před měsícem jsem jela z práce busem domů a v pulce cesty přistoupil mladý muž. Nejdřív něco s řidičem řeší a pak si jde sednout. Řidič na něj volá "pane, musíte zaplatit" Mladej nereaguje a jde si dál sednout. Když dosedne, řidič volá znovu "haló pane, posloucháte mě? Musíte za jízdu zaplatit". A mladík na to:"ne neposlouchám a nic platit nebudu, rozbilo se mi auto, mám ho v servisu, tak nebudu platit, kdyz se potřebuju dostat domů" Takhle se tam překřikovali asi deset minut, někteří cestující zacali naštvaně vystupovat, jedna paní se dokonce nabídla, že pánovi cestu zaplatí, to se mladej obořil i na ni, že prý za něho nic platit nebude a furt tam mlel něco o autě v servisu. Tak řidič nakonec vypnul motor a otevřel dveře, aby mladej mohl vystoupit. Čtvrt hodiny se nic nedělo, až pak nakonec vystoupil, nešel ale zadními dveřmi, šel předními aby mohl řidiče zasypat těmi nejpeprnějšími výrazy, za které by se nemusel stydět ani největší dlaždič. To bylo :" Zas.... cu...... jeden zku......" Jinak zpoždění dobrá třičtvrtěhodinka
@bohuslavkanovsky4345
6 ай бұрын
a neni lepsi na takoveho dementa zavolat policii? kdyz si nekdo mysli ze nemusi zaplatit tak s takovym clovekem se asi bavit neda.
@Krasnoye_Plamya
6 ай бұрын
@@bohuslavkanovsky4345Jo. Průvodčí ve vlaku na ně volají policii prakticky pravidelně.
@katerinadrablova1247
6 ай бұрын
To už je v rukou řidiče, jak situaci vyřeší@@bohuslavkanovsky4345
@katerinadrablova1247
6 ай бұрын
Nedá ale to si musí vyřešit sám řidič@@bohuslavkanovsky4345
@LeonardodaVinciXIV
6 ай бұрын
@@bohuslavkanovsky4345 Jo to jsem taky zažil. Jeli jsme s kamarádem z odpolední a těsně před konečnou přistoupila na mladé opilce do autobusu policistka a hlásí: Kdo zde vystupuje tak zadními dveřmi. Měl jsem zavřené oči, tak jsem se zeptal kamaráda: Kdo to je? To je nějaká jejich vedoucí? Odpověděl mi: Ne, to je policistka, vole.
@idzis4283
6 ай бұрын
Ještě by možná bylo dobrý udělat video na pohled řidiče automobilu, jak se chovat k tramvaji či autobusu, přijde mi že spousta spoluobčanů nemá tušení že třeba autobus má přednost při vyjíždění ze zastávky :)
@MartinFy
6 ай бұрын
Nemá přednost. Čtěte vyhlášku. Ostatní řidiči mu mají zpomalením či zastavením umožnit vyjetí ze zastávky. To ale platí pouze v obcí mimo obec ne.
@idzis4283
6 ай бұрын
@@MartinFy mají nebo musí?
@idzis4283
6 ай бұрын
@@MartinFy Nyní jsem doma a mám čas se na vyhlášku podívat. Jedná se tedy o zákon číslo 361/2000 sbírky a pokud jsem se dočetl správně - §14 (2), který pojednává a změně pruhu z vyhrazeného na průběžný a §25 6) a cituji: "Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem." Lidsky a laicky řečeno musím mu umožnit výjezd ze zastávky, ale on mě nesmí ohrozit. A máte pravdu, jedná se pouze o obec. Ze mé (asi) krátké zkušenosti na našich silnicích a především v Praze jsem si stihl všimnout že spousta řidičů to nerespektuje. Ačkoli nevím jak se naše názory liší, rád bych si vyslechl Váš názor.
@MartinFy
6 ай бұрын
@@idzis4283 Mají teda tu přednost nebo nemají?
@MartinFy
6 ай бұрын
@@idzis4283 Já nemám problém pustit autobus ze zastávky ať už pribrzdenim či zastavením. Ale vyloženě nesnáším jak si toto autobusáci vynucují svou údajnou přednost.A nebodá blinkr a hned jede bez ohledu že někoho ohrozí. Ale nejsou všichni stejní jsou i sluší co poděkuji když je pustím.
@speeddead
5 ай бұрын
Mě před pár týdny "zaskočil" starší pár s velkými kufry, co vyjeli z přestupu z A na C eskalátorem, udělali sotva krok a začali se rozhlížet. Vzápětí do nic začali logicky narážet další lidi, co jeli za nimi, což je hodně pohoršilo. Vůbec jim nedošlo, že ty lidi za to vůbec nemůžou. Za celý život se mě ještě nestalo, že bych přejel zastávku, jelikož bych se nedostal včas ven. Jenže poslední dobou přibývá "dveřníků", který jedou i deset zastávek a stojí jak tvrdý Y u dveří a neuhnou. Už jsem některým řekl, ať se nebojí, že i zbytek metra/busu či tramvaje jede tam kam potřebují. Už se mě několikrát taky stalo, že cestující co čekali na metro, tak nechali jen úzký koridor, že se dalo vystupovat jen za sebou, ale současně se hlasitě dožadovali zrychlení výstupu.
@peepa47
6 ай бұрын
Mně by se líbilo video o nešvarech řidičů 😀třeba minulý týden se mi stalo, na dlouhé zastávce, stály už 2 tramvaje, ta třetí zastavila až na konci, otevřel dveře asi na 5 sekund a odjel, ani jsem tam nestihl doběhnout, a u zastávky pak už nezastavil. A co je úplně nejhorší, přestupovat z autobusu na tramvaj nebo naopak, když navazující spoj nepočká těch pár sekund, aby lidi mohli přestoupit. Na obou stranách by to někdy chtělo trochu toho lidského přístupu.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
V Praze, pokud přijede třetí tramvaj, tak řidič pak musí vjet na zastávku a až tam otevřít 🫢
@takovejchhodin4780
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL v praxi kaštan nikdy neví, jestli se dveře otevřou, nebo ne. běhá tam a sem vystresovaný. už se Xkrát stalo, že lidi zaplavili tu třetí tramvaj (částečně trčící za ostrůvkem), načež se dveře otevřely, oni s breptáním nastoupili, a já trpělivě čekající na zastávce jen koukám, jak kolem mě ladně odjíždí do západu Slunce. (a tu ruku se stydím zvednout, protože to není zastávka na znamení!)
@breznik1197
6 ай бұрын
@@TENSMLSALDokonce i pokud se vystanicuje přímo v zastávce jako třetí, tak pak musí zastavit ještě jednou. Mimo zastávku by stanicovat neměl vůbec. Ale hlavně - pokud jako třetí zastavit nehodlá, tak do té zastávky vůbec nemá vjíždět, aby nemátl lidi a nenutil je pobíhat sem a tam.
@alfiqhar
5 ай бұрын
Jo, na štrosmajráku evergreen.
@Kat-V
5 ай бұрын
Mně vadí, že u příměstských často nevím, jestli musím ukazovat lítačku, nebo ne. Jsem zvyklá jezdit buď na venkově, nebo víceméně v centru města, a kdyz výjimečně jedu dál od centra, nevím, kde až je ta hranice
@jankadlec1827
6 ай бұрын
Řidič nejsem, ale asi by mě štvalo, kdybych musel vyhazovat bezdomovce nebo řešit něčí hádku/bitku...
@frantisekkoudelka9494
6 ай бұрын
Tak pokud si řidič mhd kde ti přijede na pomoc policie nebo MP ,horší když si řidič busu někde ve vesnici ..
@Pherenikei
4 ай бұрын
_Chtělo by to nějakého hlídače či ochranku v MHD. Vyhodí nebo napomene a vysvětlí. Takhle si lidi dělají co chtějí. Protože jim téměř nikdo nic neřekne. Neustále porušování přepravních podmínek. Kdo to čte? Asi jen já XD._
@jakubmrocek6760
3 ай бұрын
@@Pherenikei Tohle jsem zažil v Burgasu. Nastoupil zadními dveřmi mladík bez zaplacení jízdného a baba konduktorka zpodsedačky vytáhla dřevěný kyj a do pigmentovaného spoluobčana jím mlátila tak dlouho, dokud zase nevysedl.
@frantisekkoudelka9494
6 ай бұрын
To je super věta že na mhd se neběhá ale čeká :D Minule jela v autobuse skupina asi 3 kočárků a vůbec jsem nemohl vystoupit a ani předními dveřmi protože zamnou bylo asi 15 lidí . Docela mě zajímá jak tuto situaci mám řešit bez toho abych to fotil a posílal na podnik jako stížnost .. :D Nejsem práskač :D
@takovejchhodin4780
6 ай бұрын
když na majitelku nejvíc zavazejícího kočáru nezabere "s dovolením", tak ten kočár prostě odstrčte a prorvěte se. rozeřve se ona, pak dítě, pak další dvě děti a pak do začínající slepičárny jen ve dveřích utrousíte "když to nešlo po dobrým..." odkráčíte středem. slušné kočárkářky vědí, že v takové situaci budou muset uhnout, možná i na chvíli vystoupit, a jsou na to připraveny.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Já bych zařval MOMENT! 😂
@davidj3969
6 ай бұрын
Řešit? Představte si odmítnout vézt maminku s kočárkem. To by mělo být až na opravdu posledním místě. Vždyť se tam můžete včas dohodnout,že budete chtít vystoupit. Na druhou stranu,ty kočárky řídí a parkují ve voze mladý holky . Už jste je viděl jak ridej auto?
@Trolhammarenn
6 ай бұрын
@@davidj3969Hele kámoš dělá řidiče busu v brněnské mhd a jednou odmítl ženskou s kočárkem. Už tam vezl vozíčkáře a je tam nějaký pravidlo, že může být ve voze buď jeden kočárek nebo vozík, víc ne (teď už to je možná jinak, je to už pár let). A byl za hajzla, i když jen dodržoval pravidla a přepravní podmínky. Ženská pak posílala stížnost.
@davidj3969
6 ай бұрын
S těmi pravidly a přepravním řádem se muže kryt proti stížnosti. Ale kolikrát se na křižovatce s autobusem musím vzdát své přednosti,abych ji vůbec projel. Pravidla jsou,ale i domluva mezi lidmi . Tím nechci nikoho hájit. Jednou jsem vezl v autobusu tři uprostřed a jeden byl ještě vepředu u mě kabinky. No tak se důchodci trochu smrskli . Jednou z výstavy psu, pět pejsku. Tam jsem jim dal řadu aby se rozmístili v odstupech ,aby se navzájem nesezrali. Když se chovají lidí, kočárky,pejskari a třeba i skříní slušně a hlavně se nikdo nenavazi do me,at si jedou,domluví se . Jinak je vyrážím i kdyby měli deset jízdenek Pravda,ve špičce je to jiného. Zatím mi to24roku vychází. Ale každý je jiný a to i ve vztahu k pravidlům . Ty nás i chrání . Hezký den
@iannickCZ
4 ай бұрын
Říká se, že podle toho, kde člověk seděl ve škole, tak si sedá i v MHD. Tak to vysvětluje, proč mám rád ten "babosed". Když řidičovi vadí, že se na něho někdo dívá, tak ať změní povolání. To místo je úplně stejné, jako všechny ostatní.
@IJWTBL_997
4 ай бұрын
díky za video..moc hezky je zpracované a navíc ted budu (ne jen já) vedet co nemam delat, kdyz jedu MHD. Musím ještě přiznat, že ten křik MOMÉNT!! mě fakt zabil 😂.
@serpentinacz310
6 ай бұрын
Ahoj, velmi povedené. Jsem ráda že tam padlo to s vícero dveřmi :)
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Ahoj, dekuju ❤️
@italianahani
5 ай бұрын
Můj ex mi kdysi vyprávěl, že jednou takhle počkal na dobíhající seniorku, která poté z vděčnosti napsala pochvalný dopis na dopravní podnik - a on dostal pokutu za zpoždění 🤦♀️ od té doby už prej nikdy na nikoho nečekal.
@stepotirohlik875
5 ай бұрын
No nevím, jsem u dopravního podniku záleží jestli myslíš Prahu, ale já Teda nikdy nedostala pokutu za zpoždění.
@ManfromStars
5 ай бұрын
Ono to přední místo je zajímavé, i třeba z důvodu když někteří jedou poprvé a chtějí si lépe zapamatovat trasu. Ale chápu že pro některé řidiče je to nepříjemné místo a obzvlášt pokud si tam sedne někdo bezohledný a ještě navíc řidiče ruší. A řekl bych že se do dá předpokládat o mnoho z nás co se pak rádi dívají na různá videa z pohledu kabiny řidiče. ;)
@heryczbro
6 ай бұрын
Tak aspoň jsem se zase díky tobě něco dozvěděl. Díky 😀
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
To je můj cíl. Formou infotainmentu předávat informace, tak mám radost, že se to podařilo 🤓
@UNILLEO
6 ай бұрын
Ani to tak netrvalo:))..skvele video..super téma
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
🥳 moc děkuju!
@obrec-xo4bt
6 ай бұрын
U nás ve Valmezu máme jednoho řidiče experta , který někdy otvírá jenom přední dveře, abyste si museli očistit boty na rohožce
@jiristanek2164
6 ай бұрын
A nevěřil bys, jak takové opatření dokáže udržet čisto ve voze 😁
@vsetinak15
6 ай бұрын
Nebude to ten, co má i druhou rohožku u zadních dveří?
@lukasrajnoch8891
6 ай бұрын
Na kolikátce jezdí? :D
@obrec-xo4bt
6 ай бұрын
Ano, je to Pazy. Jezdí na lince 7 ale určitě i na nějaké jiné ale to bych kecal které to jsou
@obrec-xo4bt
6 ай бұрын
@@jiristanek2164 máš pravdu
@Titanium_God
6 ай бұрын
Krásnou kuriozitku sem viděl s novým trolejbusem na letiště. Řidič si asi spletl, že neni v příměstskym busu... Rozhodl se že na plné zastávce Terminálu 2 bude pouštět jen prvními dveřmi... Navíc ráno ve špičce, kdy jedou za sebou dva... okamžitě to celé blokl, přijížděli i ty co končí na letišti a bylo :D po trubce od kolegů otevřel i zbytek...
@petrnovak7235
6 ай бұрын
Nepřešel náhodou z AE?
@petrchvatal9772
6 ай бұрын
Tak tohle zrovna mohlo souviset se špatně nastaveným dveřním automatem, na který letištní trajfly trochu omylem trpí.
@sponny6551
6 ай бұрын
@@petrchvatal9772v Praze snad nic gumokolního s automatickým zavíráním dveří není, ne?
@jirimolo8798
6 ай бұрын
Jako řidič autobusu přidám další postřehy. Otázky kam jedu, když je tam obrovský panel jako kráva. Za další často se cestující opírají v místě pro kočárky o tlačítka a zbytečně se třeba tak zastavuje na zastávkách na znamení.
@Pherenikei
4 ай бұрын
_Ano to je problém, hodně lidi nečtou, nedívají se kolem._
@kulcibadaviva1858
6 ай бұрын
Diky moc za tyhle informace!!! Mnoho seniorů se sem ale vůbec nedostane.😢
@ottdmaps8378
6 ай бұрын
Když si někdo splete autobus s veřejnou toaletou...
@CZghost
Ай бұрын
No tak bordel nesnáším ani já jako cestující. Není nic horšího, než si sednout na žvýkačku přilepenou na sedačce nebo si vymáchat ruku v odhozeným obalu od nějakého burrita. Ono by se ve vozech MHD obecně nemělo jíst nebo cokoliv jiného konzumovat Právě z toho důvodu, že ostatním je to nepříjemné, když si sednou na sedačku, která je třeba od kávy.
@MaxikPikhart
5 ай бұрын
Mě mega štve když někdo vystupuje, tak si na kartě označí výstup až se otevřou dveře a zdržuje řidiče a nebo to, že chce někdo vystoupit a z místa se zvedne až se otevřou dveře. Tzn. na nějaké zastávce kde pouze ten člověk vystupuje, má se už cca 3m před zastávkou postavit k těm dveřím. Řidič nemá povinnost otevřít dveře, ale pouze tam zastavit (nejedná li se o zast. na znamení
@Danny_G007
6 ай бұрын
Super video. Poučilo a pobavilo
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
🤗 děkuji za pochvalu!
@siebensunden
6 ай бұрын
Výborné video, bylo by dobré ho promítat už ve školkách. Jako cestující dost často sedávám v zadní částí vozu a když si všimnu někoho dobíhajícího a zadní dveře nejsou otevřené, zmáčknu tlačítko k otevření dveří. Cestující je rád, že doběhl a měl otevřené dveře, vůz pak nenabere zbytečné zpoždění. EDIT: Ještě by bylo dobré zmínit, jakým způsobem funguje používání plošiny pro vozíčkáře.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Hodneeej :)
@siebensunden
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL Snažím se. :D
@siebensunden
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL Snažím se. :D
@FantaPC
6 ай бұрын
Tak ta vsuvka v 1:09 neskutečně pobavila. 👍🏼😂
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
🤩🤩🤩
@7-3-739
6 ай бұрын
1:09 Nejlepší :)
@jarda1986
6 ай бұрын
máš skutečně fajn videa. díky moc!
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Já děkuju 😊
@TheXardasxx
6 ай бұрын
Někdo mi říct "No ani to netrvalo" tak bych mu dal takový dělo :D :D :D
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
😄😄😄
@Ten_Jaky
6 ай бұрын
*3:15, taková oprava, ve skutečnosti je max. 200kč, ne 100, je to ve SPP :D
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Nicméně stovka lepší než dvoukilo 😇
@davidj3969
6 ай бұрын
Myslím,že všude ,tyhle pokyny vymyslí a nechá natisknout ourada,co sedí na zadku predaleko od všeho a starosti a radosti z jeho výmyslu odnese řidič. Hezký den
@Ten_Jaky
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL Jojo, to samozřejmě, to je jen taková malá připomínka :>
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
@@Ten_Jaky Děkuju za upřesnění 😊
@user-u79-q476
6 ай бұрын
1:10 Tak už konečně vím co mám řvát na řidiče, který spěchá se zavřením dveří... MOMENT!!!!!!!!!!!!😡😡😡 🤣🤣🤣 Opět skvělé video, děkuji Matěji. 👍 Škoda, že už se Máte slovo nenatáčí. 😢
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Dekuju moc :) Nicmene Mate slovo se vysila kazdy ctvrtek, akorat Misa nekrici v kazdem dile MOMENT 😅
@radimtraveller
6 ай бұрын
to až ted? :D ja už takhle 2 roky křičim, když je třeba :D to je povinnost, přece se nenechame přiskřipnout :D od čeho mame pusu a hlasivky? no od tohotohle, takže se nebojte a zakřičte, když bude potřeba, je to normální se ozvat, ne mlčet :)))
@jaroslavbenes6349
6 ай бұрын
Kricet muzete jak chcete podle prepravnich podminek jste povinny dbat na vcasny nastup a vystup kdyz si jdete lazo plazo nebo sedite do posledni chvile tak smula
@user-u79-q476
6 ай бұрын
@@radimtravellerJasně, od teď budu vždy křičet. :)
@petrnovak7235
6 ай бұрын
@@jaroslavbenes6349To se vám snadno řekne, ale starší člověk se, už kvůli vlastní bezpečnosti, prostě nezvedne, dokud se vůz pohybuje. Tak to prostě je. Až jednou budete starý, možná pochopíte.
@phenomcz
6 ай бұрын
já si v buse potrpím že mi kaštánci budou vystupovat zadníma... vylepil jsem si tam všude značky vystup zadníma a kupodovu funguje to na ně 😂
@Lvice-yc2si
5 ай бұрын
Jsem seniorka.Ucta ke stari se dnes moc nenosi. Je uzasne jak sedici mladi hledi urputne do mobilu, aby me nemuseli pustit sednout. No co, rikam si, taky jednou zestarnou a budou je bolet klouby, tak si to stani uzijou jako ja. 😊
@ostravsketornado
5 ай бұрын
Tak to tlačítko na znamení, to by mě nenapadlo, že mám mačkat normálně předvolbu dveří a ne to, kde je napsáno znamení.
@JepiceJepice
6 ай бұрын
Mě se v případě autobusu líbí hláška zavřel mi před nosem . Po stisknutí tlacitka ty dveře 4 vteriny pouze zvoní a následně se 4 vteřiny zavírají. Takže 8 vteřin po zmáčknutí tlacitka . A teď otazka kde asi byl ten dobíhající pred 8 vteřinami !!! Tezko ho řidič mohl videt . Tohle se dalo delat v dobach starych karos kde se nedavala zvuková signalizace a dveře šli zavřít na tvrdo behem 2 vterin . Minimálně 20 let už to nejde .
@speeddead
5 ай бұрын
Mě přijde, že většina lidí chápe zvukovou signalizaci ne jako že mají přestat nastupupovat, ale jako výzvu ať to ještě stihnou. :D
@ambasadorfaa
6 ай бұрын
Ten čtvrtý nešvar rozčiluje i mě, jako cestujícího. Osmý nešvar - no vidíte, to jsem ani nevěděl. Jsem totiž z menšího města, kde je na znamení "druh" tlačítka jen jeden. :)
@rennykanova5066
6 ай бұрын
Jako řidiče i cestujícího, mě štvou BATOHY. Protože ono je těžké si sundat batoh. Vejde se do tramvaje více lidí a nemusíš se bát, že ti někdo dá batohem přes papulu. Batohy mě vytáčejí do běla. :D
@egawe
5 ай бұрын
Souhlas, dřív, když jsem byl malej, tak byla ve vozech taková kampaň s postavičkama, která říkala, ať si sundáš batoh. Teď to nikde není a lidi je nosí na zádech všude. :D
@mirekblabla3041
5 ай бұрын
Pokud je plno, nevidím v tom problém, ale to není tak úplně normální stav, většinou je místa dost.
@rennykanova5066
5 ай бұрын
@@mirekblabla3041 Ostravská MHD teda, kdybych měla konkretizovat tak linka č.8 ta je věčně precpana i když jezdí co 5 minut. A jsou i jízdy kdy je fakt hlava na hlavě
@marekczech2212
6 ай бұрын
jako já sice ještě nejsem řidič takže zatím jezdím jen jako cestující a mě osobně vadí speciálně v metru ve špičce že si lidi nesundavají batohy (čímž mimochodem porušují přepravní řád) a vadí mi i když někdo dobíhá a tím zbytečně zdržuje metro protože metro jezdí na sekundy přesně (sekunda sem sekunda tam a je z toho minuta, minuta sem minuta tam a to pak jsou už velké pokuty pro dopravní podnik od magistrátu) a jezdí každou 1 minutu 30 sekund ve špičce, a 3-4 minuty v sedle což není tak hrozný čas aby to někoho zabilo počkat na další jinak velmi zajímavé video
@cetovac
6 ай бұрын
Pokuty od objednavatele nejsou za nezaviněná zpoždění. :D Jinak by se nevyplatilo vůbec provozovat povrchovku.
@takovejchhodin4780
6 ай бұрын
v narvaném metru by mi bylo milejší tlačit se na něčí bágl, než trénovat loketní kung fu při sundávání a pak zakopávat o cizí bágl během tlačenicového "škrundání"
@bigbeatle1
6 ай бұрын
@@takovejchhodin4780 žádné loketní kung fu není nutné, protože batoh má být ze zad sňat již před nástupem.
@Wewsourka
6 ай бұрын
@@bigbeatle1 No a pak mě něčí bágl bud mlátí do kolen nebo při vystupování nebo jiném přesunu musím dávat pozor, abych někomu nešlápla na ty různé přesky, když má batoh na zemi. Nejhorší jsou asi ty dětské aktovky, co trčí ještě půl metru za dítě. Jiné batohy na zádech mi asi nevadí.
@breznik1197
6 ай бұрын
Batoh vlající v ruce (kterou se pak dotyčný nemůže držet) anebo pohozený na zemi či na sedačce není vždy lepší řešení než ho mít na zádech, kde ho člověk může lépe ovládat. Ale pokud někdo ví, že je mimoň a nedokáže si ty záda hlídat, aby nikoho nemlátil přezkama do očí, tak by si ho asi fakt sundavat měl.
@stancz-5490
2 ай бұрын
Co mě jako řidiče příměstkého autobusu nejvíce vadí, krom ve videu zmíněnéných věcí) je když si na Babosedu ve tmě někdo začne hrát s mobilem- blikající display hned na třech místech: periferně přímo ten display, nahoře v panoramatickém zrcadle a vůbec nejhůř: odrazem v čelním skle v místě, kde vyhledávám případná zvířata, zda mi nevběhnou do cesty. To mě vždycky vytáčí doběla.
@kidla12345
6 ай бұрын
Nejvic me štvou lidi co jasné vidí velký nápis SVRATKA, ale stejne na ten bus mavnou, on musí zastavit, zablokovat silnici protože malá zastávka, pak teda ten člověk vyleze po tech schodech az k řidiči a zepta se jestli jede do Chotěboře 💀
@CoolGrovyle
4 ай бұрын
6:24 Toto místo mi přišlo jednou náramně vhod, že bylo v autobuse, který přijel, volné :D Měl jsem totiž na sobě cosplay, který zahrnoval brnění a tak jsem byl tak nějak ještě širší než obvykle bývám :D Dle výrazu řidiče však dodnes nevím, jestli ho moje přítomnost štvala nebo ne, jeho pohled byl zcela k nezaplacení :D Ale celou cestu jsem byl pěkně potichučko a jen jsem se koukal z okna, takže doufám, že to bylo v pohodě :D
@TENSMLSAL
4 ай бұрын
😬😍
@smutnasek18
6 ай бұрын
To bylo fajn.Díky.
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Rádo se stalo :)
@Blackhand47XD
6 ай бұрын
Podělím se o historku z pohledu cestujícího, kdy byl řidič opravdu namíchnut: Řidič a stará paní s berlemi - sedne si dopředu Řidič: Paní, proč obcházíte celý autobus a nastupujete předními dveřmi, máte povinnost nastoupit těmi nejbližšími. Paní: Ale já musím nastupovat předními. Řidič: Aha, tak vy musíte. Paní: Já vám to vysvětlím. Řidič: JÁ NECHCI, ABYSTE MI NĚCO VYSVĚTLOVALA. Paní: Tak vy nic nechcete. Řidič: NE, NECHCI. Paní: Ale oni mě někdy řidiči neviděli a já pak nestihla vystoupit. Řidič: Já ale nechtěl, abyste mi něco říkala!
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
😳
@marianknaznik4568
3 күн бұрын
Ako napr, nastupi a opyta sa : kam idete ? Sofer : dopredu a to je kam ? A sofer ukaze prstom dopredu 😂
@TENSMLSAL
3 күн бұрын
@@marianknaznik4568 😂
@mivydeo
6 ай бұрын
S mobily se v autobuse rozmohl i další nepříjemný nešvar - čučení do mobilu hned za řidičem v uličce nebo předních sedadlech. Dnes s velkým jasně zářícím displejem problém. Ve skle se to zrcadlí a někdy i s efektem lupy - na skle vidím zářící mobil a často i ozářený xicht majitele.
@tasuro
6 ай бұрын
Některé příměstské linky by mohly zlepšit příjezd na startovní zastávku. Ono se pak snadno nabere zpoždění když přijede příměstský 30 sekund před odjezdem a čeká tam 20 lidí. :D
@Dieter_Unzeitig
6 ай бұрын
0:50 Důvodem, proč řidiči autobusů nechtějí otvírat přední dveře není nutnost mačkat o knoflík navíc, nýbrž skutečnost, že se tito cestující po nastoupení předními dveřmi často zastaví ve výhledu řidiče. Po požádání řidičem o uvolnění prostoru tito cestující namísto akceptování výzvy nezřídka diskutují, potažmo až odmítají uvolnit prostor. Řidič tudy během řízení potřebuje vidět, zejména na křižovatkách při odbočování, anebo když má dávat přednost jiným vozidlům. Opravdu není všechno vidět ve zpětném zrcátku.
@davidj3969
5 ай бұрын
Hele,výzvu je,aby postoupili,protože jak těmi dveřmi neuvidím ven nikam nejedu. Jsou přece skleněné,aby se jimi dalo vidět ven a ne proto,že jim ve fabrice došel plech. Tak pevně nervy. Neuzeme přece jezdit a bezpečné vozit sebe i treba jediného člověka. A oni si postoupí !!!
@Dieter_Unzeitig
5 ай бұрын
@@davidj3969 Tak to dělám, že nejedu, dokud neuposlechnou výzvu k opuštění dveřního prostoru. Ale někdy čekám i několik minut.
@davidj3969
5 ай бұрын
Jenže,když jim přidám nahlas vysvětlení,aby to slyšeli I ti vzadu,odjedu daleko dříve. Jsou to tupci. Jednou mě u staré Karosy upadl kompresor. Motor běžel,bez vzduchu nešel automat zhasnout. Na moji výzvu ,že se dal nejede,všichni až na jednu chytrou babku,vystoupili. Ona,že slyší motor,tak zůstala a že proč nejedu dal. Řekl jsem,že nemám vzduch. Prý ,nač ho potřebuju. Jmenoval jsem,dveře,pérování,zhasnuti motoru a jak jsem řekl brzdy,byla venku. Lepší přidat jednu větu a mít víc času na konečné. Nesnáším je,ale pauzu na konečné chci.
@Xarath6
5 ай бұрын
K té pozorovatelně - mně se dělá v autobusech občas nevolno (kinetóza), takže sedadlo s výhledem dopředu je někdy moje spása. A taky jezdím občas večer skoro prázdným spojem, tak se prostě cítím bezpečněji blíž řidiči, no. Do kabiny nikomu koukat nechci, ale chápu, že to může být za celou směnu někomu nepříjemné 😂
@mr.gourmet430
6 ай бұрын
6:45 je vpořádku, když si to tam řidiči dávají? Není to jak v autě, že nesmí nic bránit řidiči vozidla ve výhledu v žádném směru?
@rennykanova5066
6 ай бұрын
Ano je, nebrání mu ve výhledu na silnici a hlavně jako my řidiči se cítíme líp, protože já osobně nesnáším, když mi někdo civí přes rameno pod ruce.
@mr.gourmet430
6 ай бұрын
@@rennykanova5066 A 361/2000 Sb. §52 odst. 1 tedy pro řidiče autobusu neplatí? Přece jen vidět do stran je také důležité poměrně dost..
@rennykanova5066
6 ай бұрын
Neznám celý zákoník, ale ten ručník se dává za rameno, tedy na místo směrem do vozu. Kdybych se otočila neuvidím do vozu. Vidím před sebe. Máme nahoře zrcátko aby řidiči tak já viděla do vozu a z mého pohledu...nijak mě ten ručník neomezuje ve výhledu. Ale já jsem řidič tramvaje, ne autobusu.. Neznalost zákoníku mě sice neomlouvá a mluvím ze svých zkušeností@@mr.gourmet430
@dalekokuk1122
6 ай бұрын
Taky jsem zažil v autobuse že tam někdo nechal rozjedenej jogurt na sedačce
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Fuj 🤢
@dalekokuk1122
6 ай бұрын
@@TENSMLSAL taky jsem si řekl to samé co vy a jen jsem dodal kdo který prase to tam nechá
@ondrejskopal9392
6 ай бұрын
To jsem byl já! Ale to jsem byl mladý ucho . Promiňte
@boristurek7
6 ай бұрын
Nebylo to sperma😂😂
@pletiplot
6 ай бұрын
A byl to vlastně jogurt?
@tomtichy
6 ай бұрын
Tohle video jsem zkouknul a přitom seděl na babosedu (měl jsem zrovna dlouhou pauzu na konečné). Rád koukám na naštvané cestující, když jím to místo obsadím a s kolegou pak na konečné kecáme.
@takovejchhodin4780
6 ай бұрын
víte, proč to místo preferuji já? protože mi v autobuse bývá zle. dechová cvičení a upřený pohled na silnici ve směru jízdy pomáhá proti pocitu na zvracení. koukat z okna vedle moc nepomáhá. víte, kolik lidí má tyto potíže? a vzít si prášky, kdyby alespoň zabíraly, nesmějí, protože jednou do práce.
@terezahralova3031
6 ай бұрын
@@takovejchhodin4780 mě zas v plnem autobuse chyta zavrat a tady na tom miste se k vam vetsinou nikdo netlači neb je tam zona ve ktere nemaji stat
@breznik1197
6 ай бұрын
Pokud jako řidič autobusu za jízdy sedíte na babosedu místo na stanovišti řidiče, tak i celkem věřím, že to některé cestující může zaskočit. Na autonomní řízení vozidel ještě nejsou moc zvyklí.
@Pherenikei
4 ай бұрын
_Já byla posledně v jednom regionální busu a na babosedu bylo jedno z posledních míst. Vedle mne pod sedačkou byl kanistr. Tak to celé bylo moje :)_
@ryllaewryl
5 ай бұрын
Jezdím sice MHD v Brně, ale je to asi všude stejný. Babosed je super místo -lepší alternativa toho půlkruhu s hasičákem, kam si ,, sedám", když je plnej trolejbus a není ani místo na stání. V tramvaji si nesedám nikdy, protože vždycky pak přistoupí nějaký duchodce a stejně mu musím uvolnit místo. Taky nemám ráda, když někdo sedá vedle mě, ale ještě horší je jít si sednout k někomu. To prostě nedávám ani ve vlaku, je mi blbé někomu narušovat osobní prostor a lézt mu do kupé nebo na dvousedačku 😁 To ohledně mačkání zastávky na znamení jsem si všimla až časem a taky by mě to nenapadlo 🤷
@fildas5
6 ай бұрын
Možná by tedy chtělo ty tlačítka znamení a dveře označit jinak/logicky a lidi budou mačkat co mají, když budou chtít vystoupit... 💁♂️😃
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
Prý už se to řeší :) Tak uvidíme, za jak dlouho to vyřeší...
@breznik1197
6 ай бұрын
@@TENSMLSALAsi patnáct let se to řeší, a nikam se zatím nepokročilo.
@kacabkabrozkovic336
6 ай бұрын
Nejsem řidič, ale tohle všechno vídám, ale nejvíc mě rozsekává "jednou", častý problém v příměstském busu, by mě zajímalo, kolikrát za šichtu musí řidič říct "jednou, ale kam?", to si nechci ani představit. Asi jako u nás v práci "máte hadičku, ta čůrá za Vás." 😂😂😂
@purple_man_cold
6 ай бұрын
1:09 takhle zakřičet v plným autobusu by bylo dobrý xd
@jantichy9918
6 ай бұрын
Toho prvního nešvaru se někdy dopustím i já, nicméně obvykle, když vidím, že někde nastupuje hodně lidí, tak se přesunu. Mimochodem bylo by fajn udělat video o tom, proč někdy řidiči autobusu neotevřou dveře hned jakmile přijedou do zastávky. Vysvětlím. Párkrát se mi stalo, že jsem čekal na autobus, nutno podotknout městský(u příměstského se mi to ještě nestalo) a řidič přijel do zastávky a asi 2 minuty, nebo jak dlouho mu trvalo než otevřel dveře. Vždycky jsem si říkal: "Nějaká porucha dveří, nebo přijel moc brzy?" Zkrátka a dobře, moc by mě zajímalo, proč k tomuto někdy dochází.
@kachnolos
6 ай бұрын
Co vím, v Praze k tomu dochází pravidelně pouze na zastávce Opatov, kde nikdo nehodlá opravit most, na němž zastávky jsou. Most je už v takovém stavu, že zastávky příměstských autobusů musely být přesunuty úplně mimo něj a městský smí v zastávce stát jen jeden jediný. (Všichni to ví, ale asi to tu časem skončí jako Libeňák.) Pokud přijíždí další autobus, musí počkat před zastávkovým zálivem (ten je totiž už na mostě), než ten první autobus odjede. Dále k tomu dochází občas v případech, kdy by autobus zastavoval v zastávce až jako třetí v pořadí (před ním už stojí další dva). V takovém případě totiž musí řidič v téže zastávce zastavit znovu a to na prvním nebo druhém místě od zastávkového sloupku. Jako třetí sice už může dveře otevřít, ale zdržuje to, protože většina lidí vystoupí a ze zastávky se stejně lidé rozejdou k němu, aby už nastoupili. Nicméně stejná situace se opakuje potom, co přejede blíže ke sloupku, kde musí zastavit znovu. Poslední možný případ je tehdy, když si cestující myslí, že už je autobus v zastávce, ale přitom v ní vozidlo ještě není. Typicky je to zastávka Chodovec, kde je krátký zastávkový záliv, ale přitom poměrně velký provoz. Dva autobusy se do tohoto zálivu nevejdou. Podobné je to na zastávce Orionka ve směru na Floru, kde je sice místa dost, ale zastávka je hned za křižovatkou, na které obě linky odbočují ostře vpravo. Aby tam i druhý autobus zastavil u obrubníku, musel by se v té křižovatce zlomit vejpůl.
@vozmajster1011
6 ай бұрын
Já tu mám jednu věc, která mě štve aji jako cestujícího a (nejen) z konverzací s nimi je to samozřejmě něco, co i řidiče vytáčí - například s klasickým městským autobusem se otevřou dveře na zastávce, autobus má tedy minimálně troje dveře, většinou dnes i čtvery... Pět lidí se začne řadit k nástupu u jednich z těch dveří, z toho prvnímu nebo druhému to jde pomalu, tak třetí a čtvrtý ještě netrpělivě čekají a pátý zatím též, ale jen do chvíle, než čtvrtý už je uvnitř, pak se pátý teprv rozhodne, že bude lepší dojít k vedlejším dveřím, tak se tam vycházkovým krokem vydá 😃 Tudíž celá banda to zbytečně zdržela už svou nutnou potřebou následovat ostatní, no a poslední pacient z nich tomu dal korunu, protože mu to asi nedošlo hned, nebo to udělal naschvál, nebo je to prostě jenom idiot 😃
@Honza_31
2 ай бұрын
Myslím si, že se "bitky" svádějí jak o babosed, tak i o místa úplně vzadu :D
@daktrok1
10 күн бұрын
a další klučina, ale fajné video
@lukasmatocha4713
5 ай бұрын
Chtít po lidech, aby se za jízdy kvůli zastavení belhali ke tlačítku otevírání dveří je totální kravina hned z několika důvodů. V přeplněném spoji se tam těžko budete dostávat...a v tramvaji při stylu nárazového brždění a opětovného rozjíždění některých řidičů je to životu nebezpečný i v prázdném voze, hlavně pro seniory. Pokud se tlačítko na znamení blbě kryje s použitím nouzové stopky, měli by to podniky vyřešit oddělením těchto tlačítek...ne se snažit přeučovat cestující na neintuitivní chování, fakt sorry :D
@samuelkohutiar3135
Ай бұрын
u nás v Bratislave sme v preplnených ranných električkách na Račianskej(zvlášť, ak pršalo, alebo bola zima), zvykli prosiť cestujúcich, ktorí sú pri tlačidle, aby ho stlačili a nebýval s tým problém. Podobne sme podávali aj lístky na orazenie...
@irenabartova4549
5 ай бұрын
Tak já jsem z Prahy a teda tlačítko na znamení,to určitě mačkám
@goringo_
4 ай бұрын
já nejsem maminka, ale teda o tom, že bych měl mávat na řidiče, pokud chci nastoupit s kočárkem, to slyším poprvé v životě :-D Tak na ty monitory ve vozech tady tyhle užitečné rady lidem pouštějte 🙂
@TENSMLSAL
4 ай бұрын
V Olomouci to mají tramvaje na dveřích, to je super. V Praze když člověk nemávne, tak to často pak řidič autobusu pouští jako hlášení do vozu :)
@frantisekdrtikol9717
6 ай бұрын
Vemu to z opačné strany. Například mě štve, když si řidíč v autobuse či tramvaji na konečné zakouří vevnitř a cestující to pak musejí dýchat i hodně dlouho po výjezdu než to alespoň trochu vyčichne. Tady v Praze se to v chladném období děje docela často. Zajímala by mě reakce takovéhoto řidiče, když bych si já během jízdy zapálil (taky s výmluvou, že u otevřeného okénka) a on by mě upozornil na zákaz kouření v dopravním prostředku a já bych ho "odpálkoval" s tím, že "Když může kouřit vevnitř on, tak já snad mohu také, ne?"
@breznik1197
6 ай бұрын
Pokud je řidič sám smraďoch, tak zrovna takový asi pro cestujícího kuřáka bude mít pochopení.
@petrnovak7235
6 ай бұрын
No, já už v Praze zažil i řidiče kouřícího za jízdy. A když mu cigareta došla, tak si prostě odskočil do trafiky pro další a hulilo se dál. Fujtajbl. A v Brně mi zase jednou vynadal řidič, že otevírám okno, když jede klíma. Tak jsem mu odpověděl, že kdyby ten autobus nevykouřil, tak neotvírám okno. Zklapl 😁
@jirisoma5940
3 ай бұрын
Dobrý den jsem řidič autobusu a úplně mě rozčiluje když například za křižovatkou je zastávka a někdo se postaví do předních dveří a v tu chvíli nevidím doprava.A za jízdy nemají cestující v tomto prostoru co dělat protože brání řidiči ve výhledu.
@marketas.7909
6 ай бұрын
Užitečné. Děkuji. Kéž by se tím řídila většina MHD využívající populace 😊
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
😇
@panvesmiru1463
6 ай бұрын
Mne vadí hlavne, že niektorí šoféri nevedia pozdraviť a sú nepríjemní na cestujúcich aj keď nemajú dôvod...
@nykynowak8274
3 ай бұрын
A vy co? Zkusil jste někdy pozdravit řidiče?
@janchudoba7533
6 ай бұрын
V čase 1:10 jsem se pochcal smíchy 😂😂😂
@zajdanek5248
6 ай бұрын
Moment😂
@eriknovak3178
5 ай бұрын
1:10 já když dobíhám autobus 🤣
@TENSMLSAL
5 ай бұрын
A MOMENT pomáhá? 😃
@eriknovak3178
5 ай бұрын
@@TENSMLSALněkdy to pomohlo 😅
@KosTomas
5 ай бұрын
To se děje v Prahe. Dřív to bylo horší.. Chtělo by to fungovat trochu organizovaně, i když to chápu. Jdete za začátek, ztratíte si cestu na další spoj.
@samhawkens
6 ай бұрын
Mně vadí ten nápis "Nemluvte za jízdy s řidičem" a to nejvíc v momentu, kdy tam řidič celou cestu tlachá s nějakým svým kámošem a tím pádem se nevěnuje řízení :-D
@jakub0606
6 ай бұрын
Tak toto funguje skôr opačným smerom - v aute tiež človeku nevadí, ak sa s niekým rozpráva za jazdy a rozhodne to nie je „nevenovanie sa riadeniu“. Naopak, toto sa dá krásne použiť na cestujúceho, s ktorým vodič rozprávať nechce. (Samozrejme, vodič má zakázané sa za jazdy rozprávať s kamošom.)
@samhawkens
6 ай бұрын
@@jakub0606 ale v autě tenhle nápis nemáš
@jakub0606
6 ай бұрын
@@samhawkens Ale môžem si ho tam dať :-) Fakt, ten nápis v MHD sa neopiera o žiaden zákon (aspoň na Slovensku), je len vecou dopravcu, že si také pravidlo zaviedol a rovnako dobre si také môžem aj ja zaviesť vo svojom aute.
@breznik1197
6 ай бұрын
@@jakub0606V Česku podle § 15 odst. 1 písm. d) přepravního řádu (175/2000 Sb.) je porušením přepravních podmínek, pokud cestující mluví za jízdy na osobu řídící vozidlo. A řidič vozidla hromadné dopravy osob se nesmí za jízdy bavit se s přepravovanými osobami přímo podle zákona, § 7 odst. 2 zák. 361/2000 Sb., a to platí nejen pro veřejnou dopravu, ale i pro zcela soukromé jízdy autobusem. Pokud máte mikrobus pro 8+1 osob, tak tam se můžete vybavovat dle libosti. Jak máte o sedačku víc, třebas i prázdnou, tak už nesmíte mluvit ani kouřit ani jíst ani pít. Předpokládám, že na Slovensku to o moc odlišné asi mít nebudete.
@Matej_o
6 ай бұрын
Čo sa týka tlačidla "znamenie" tak sa mi páči, ako sa s tým popasoval náš košický podnik: 1-krát -> zastávka na znamenie 2-krát -> výstup z kočíkom 3-krát a viac -> znamenie núdze Ten zvonček počuť v celom voze, čiže šanca prepočuť to je nulová 😅😅. Tiež nerozumiem, prečo majú v Prahe niektoré vozy znamenie, dvere i strata napätia v troleji rovnaký tón. No a najnovšie vozy signalizujú stlačenie tlačidla aj zobrazením ikonky 🛑s nápisom "STOP" na displeji v kabíne, staršie vozy majú len zvonček v kabínach.
@arion6403
6 ай бұрын
Před zastávkou je přechod. Odbavuji zastávku a lidi na mě čumí, a nejdou. Jen co mi bouchnou dveře a chci se rozjet, tak se ladným krokem rozejdou předemě 🤦♂️ a pak se tváří hrozně dotčeně, že zvoním.
@BusDriver__
6 ай бұрын
Ty přeci jako řidič musíš z jejich tváří vyčíst, že chtějí jet a máš povinnost na ně i počkat 😀
@TENSMLSAL
6 ай бұрын
To mi připomnělo to video se sanitkou, jak jede, houká a jakmile přijede k přechodu, tak přejde sedm lidí!
@breznik1197
6 ай бұрын
Dříve, když bylo zazvonění před rozjezdem povinné a samozřejmé, neměl nikdo důvod se kvůli němu cítit dotčeně. Ale chovat se předvídatelně a čitelně musí obě strany, jak řidiči, tak chodci. Pak nebývá problém.
@camaymanstrale6029
5 ай бұрын
To vystupovani prednimi dvermi at uz je zima nebo ne musi ridic respektovat. Jejich neochota me nezajima. Jsou tam a jsou k tomu urceny. Jelikoz jsem slusny clovek zpravidla rano do prace vystupuju prednimi, mam to od zastavky bliz k prechodu.
@JokerGaming-iv1tm
5 ай бұрын
To je vaše chyba, tak ten plast máte udĕlat tvrdší.😂😂😂 Já když jedu dlouho v tramvaji a nudim se, taky kopu do přední části kabiny.😂😂😂 a to nejsem dítĕ. Je mi 22.
@JHL0L
6 ай бұрын
Radši mi někdo prosím konečně vysvětlete, jak funguje nástup do příměstského autobusu (3xx), když mám kupón jen na pásma P, 0, B a chci jet jen v rámci těch to pásem (např. do Kolovrat) 😅 Co mám řidiči říct nebo ukázat?
Пікірлер: 700