Świetny odcinek,trafiona tematyka i bezwzględnie najlepszy komentarz... mhm .. zaczyna mi już brakować Oh-ów i Ach -ów..więc spadam
@rafallenc8739
5 жыл бұрын
super odcinek i duzo porad pozdrawiam
@Darek80
5 жыл бұрын
Dziękuję za film i porównanie oświetlenia. Nosiłem się z zamiarem kupna ledów do jednego z moich gruzów ale teraz wiem , że nie warto z uwagi na problemy jakie to może przynieść. Nie pomyślałem nawet o możliwości zalegania śniegu/lodu na reflektorach z ledami. Co do samej wycieczki po Karpaczu to wspaniała okolica na rower. U mnie w centrum kraju płasko jak patelnia. Pozdrawiam serdecznie.
@konica-minolta-serwis
5 жыл бұрын
Witam Przypadkowo znalazłem Pana filmik. Ta część monologu: "...a teraz przejdźmy do konkretów..., czy warto... nie..." była super! Dziękuję za "równowagę", mało w internecie tego. Ode mnie łapka w górę! Pozdrawiam P.S. Jeżeli chodzi o te i podobne żarówki LED zgadzam się z Panem, całkowicie. Wszelkiej maści homologacje, pozwolenia to bardzo dyskusyjna sprawa, młyn do nadużyć więc ich nie popieram. Nie mniej żarówki opisane powinny być solidnie ("...plusy dodatnie i plusy ujemne...") ;-)
@rafforaffo7545
5 жыл бұрын
Fajny filmek długo nic takiego nie było żeby ktoś tak fajnie to zaprezentował,troche miałeś z tym filmikiem roboty ze zmianą tych żarówek,ale to naprawde dobra robota i doceniam twoje poświęcenie.Jeszcze raz dziękuje.A może twojemu seacikowi przydałoby sie czyszczenie lefrektorów u mnie dużo to pomogło.Temat na kolejny filmek.Pozdrowionka GE
@adamnowak7785
5 жыл бұрын
Reflektorów👌😀
@jarof50
3 жыл бұрын
Super film dziękuję bardzo wszystko wyjaśnione :)
@adamgibki4168
5 жыл бұрын
Jak zawsze fajny odcinek. Nauka, ciekawostki i pogadanka a do tego sporo roboty z nagrywaniem tego na pewno miałeś więc łapka w górę i czekam na kolejne odcinki ;)
@rafalotreba6824
9 ай бұрын
Witam serdecznie kierowco-niezawodowo (tak sie podobno to teraz odmienia) i dziekuje za temat Twojo filmu. Zarowki H7 w LED kompletnie powinny byc zakazane. Widzialem je w zastosowaniu, wala po slepiach, stwarzaja zwiekszone zagrozenie kolizji i nie spelniaja warunkow dopuszczenia pojazdu do ruchu drogowego w Polsce. Na pustyni lub w dzungli to owszem ale mam nadzieje, ze Polsce daleko jeszcze do takiego stanu.
@tgx2159
3 жыл бұрын
Witaj Nareszcie ktoś zrobił porządny i solidny odcinek bez ściemniania na temat żarówek ledowych Pozdrawiam
@grzeniu9972
2 жыл бұрын
Czy porządny to nie wiem. Wypróbowane sa dwa rodzaje ledow i tyle.
@KrzywyKadr
5 жыл бұрын
Witam. W 27 minucie mówisz, że używanie w reflektorach żółtych żarówek nie ma kompletnie sensu i nie ma żadnych dowodów naukowych, że żółte światło lepiej przenika mgłę i mrok.. Mylisz się, Genowefa, gdyż tu nie chodzi o lepsze przenikanie żółtego światła mgły lub ciemności, ale o to że receptory światła na siatkówce ludzkiego oka lepiej sobie radzą z recepcją żółtego światła i w znaczny sposób łatwiej nam oceniać odległość i dostrzegać drobne detale na drodze przy oświetleniu światłem w kolorze żółtym. Znacznie gorzej oku ludzkiemu jest poradzenie sobie z widzeniem w świetle o kolorze niebieskim.. Jestem optykiem i wiem o czym mówię, ponieważ nawet producenci szkieł okularowych oferują kierowcom szkła okularowe zabarwione na żółto, żółto-pomarańczowo, które blokują światło o barwie niebieskiej, a przeznaczone specjalnie do jazdy nocnej... tzw BlueBlockery W sporcie jest podobna sytuacja.. np narciarze alpejscy w złych warunkach pogodowych i w czasie mgły używają gogli z szybką w kolorze żółtym.
@andrzejnowojski8451
5 жыл бұрын
Tu przydatne linki... np: www.jzo.com.pl/okulary/okulary-dla-kierowcow/blue-blocker/ retinaamd.org.pl/okulary-ze-szklami-blue-blocker/ kodano.pl/blueblocker.html articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/08/11/blue-light-blocking-glasses.aspx
@waclawzacharko8352
4 жыл бұрын
Co do światła żółtego mylisz się i powtarzanie że niema dowodów na ukowych, oraz ch..., g..., i k.... nic tutaj nie pomoże. Ŕzecz w tym, że światło o większej długości fali jest mniej rozpraszne niż to o krótszej. Dlatego niebo ma barwę błękitną a tylne oświetlenie Twojego samochodu jest czerwone. Żółte światło zmniejsza olśnienia i mniej męczy wzrok bo światło o większej długości fali, wolniej rozkłada purpurę wzrokową. To są, w skrócie te dowody naukowe Ci umknęły.
@zdzislawjernas2097
3 жыл бұрын
Mozna równie dobrze zadać sobie pytanie czy warto obrabować bank ? Jasne, ze warto ...pod warunkiem, że cię nie złapią. Warto widziec wiecej szczególnie w nocy, ale na 10 zakupionych H7 w technologii LED w 1 pojawiła się linia odciecia, 9 z nich oslepiały kierowców jadacych w przeciwnym kierunku. W reflektorach z wmontowaną soczewką w 2 H7 -LED pojawiła sie prawidlowa linia odcięcia. W pozostałych 8 H7-LED albo odciecie było linią falistą albo w miejscu odciecia pojawiał się albo haczyk albo jajko. Biorąc pod uwagę, że w Polsce 50% kierowców nie wie jak się wymienia żarówkę reflektorową a 15 % nie wie że wogóle się ją wymienia, szczególnie ci ktorzy muszą wymienić xenonowe żarniki za 500 złotych to było by wskazane zezwolenie montowania żarówek np H7 w technologii LED ale czy nas na to stać ? Te ktore swiecą prawidłowo kosztują w komplecie /2 szt/ 600 złotych a i tak nie we wszystkich autach da się dekle zamknąć. W ten sposób narodziło się nowe pytanie! Czy może warto poczekać na zarówki H7 Laserowe :)
@krzysiek7015
4 жыл бұрын
Bardzo fajny filmik,rzeczowa opinia zwykłego użytkownika.Dziekuje za fajną recenzję ledow i gratuluję treści przekazu, naprawdę dobrze się Pana słucha nie tylko w sprawie ledow całokształt szacun
@Mariusz064
4 жыл бұрын
Przyjacielu, w 45:00 popełniłeś dwa grzechy jednocześnie. Jednak dziękuję za wyczerpujący wykład o tych ledach.
@Jack-vf4sw
2 жыл бұрын
fajnie się słucha...
@ArturZagaj-Izraelita
5 жыл бұрын
43:43 w peugeocie boxerze wymiana trawa do 45 minut ( tylko jeśli są niezbędne narzędzia.
@andrzejandrzej155
5 жыл бұрын
mialem kilka zamontowanych kilka kompletow led h1 w reflektorach typu projektor (soczewka). te ktorych ogniskowa sie idealnie zgadzala u mnie 28mm swiecily bardzo rownomiernie i odciecie bylo bardzo wyrazne bez zadnych rozmyc . te ktorych ogniskowa nie za bardzo pasowala 27mm swiecily nierownomiernie z podbarwieniami , a odciecie rozmyte
@razorpoland
5 жыл бұрын
Możesz rozwinąć o co chodzi z tymi 27/28mm?
@ziemniak5884
2 жыл бұрын
Dobry filmik. Nie mniej Bosma to też g...o. Chyba jedne z najlepszych żarówek LED to Philips ale cena zabija. Ja zamówiłem soczewki bi-led do siebie. Zobaczymy jak będzie świecić.
@piotrkurowski5264
5 жыл бұрын
Ja jeżdżę już trzeci rok na H4 Led PHILIPS i przegląd przechodzi bez problemu oczywiście na przeglądzie nie patrzy co tam wsadzone jest, raz ustawione służą mi i nikogo nie oślepiam. No cóż wiem że status prawny jest taki a nie inny, ale wybór ledów do starszych samochodów to dobra alternatywa, nie każda lampa się nadaje się do ledów. Dobry Led, dobrze ustawiony i dobrany do lampy może być lepszy niż zwykła żarówka i bezpieczniejsza.
@xhousemafia1621
4 жыл бұрын
Soczewka czy zwykły klosz?
@ukaszjedrzejkiewicz9163
5 жыл бұрын
Świetny, merytoryczny film. Jedyne czego mógłbym się czepić to porównania świecenia, mogłeś dać to na zasadzie split screen (podzielony ekran) wtedy lepiej byłoby widać różnice w świeceniu.
@dawidm.2435
5 жыл бұрын
Kwestia gustu , mi się bardziej podoba taki "przeskok" scen. Pozdrawiam
@grzeniu9972
2 жыл бұрын
Wygląd wyglądem, ale widoczność przy ledach jest zdecydowanie lepsza. Mam założone od jakiś 5 lat i jak na razie nic złego sie nie dzieje. Nikt nie mruga, że go oślepiam, przeglądy przechodzę.
@RockeRider
2 жыл бұрын
I ani policja, ani diagnosta nie byli podejrzliwi? Jak często w twojej okolicy spotykasz drogówkę? Jaki masz rocznik samochodu i czy masz soczewki?
@grzeniu9972
2 жыл бұрын
@@RockeRider Samochod z 94 r . Lampy orginalne. Czasem natknę się na jakis patrol, ale jak na razie nikt sie nie przyczepil. Na przeglądzie swiatla swieca tak samo jak zarowki wiec diagnosta nie wnika. Wożę komplet zwykkych zarowek w razie co. U mnie wymiana to trzy minuty
@captain_diabetes999
Жыл бұрын
Piękne okoliczności przyrody.
@wrobelek300
5 жыл бұрын
41:31 - MYLISZ SIĘ KOLEGO !!! - Żarówki LED zastosowane jako oświetlenie zewnętrzne w tym i opisowe powinny mieć HOMOLOGACJE ECE !!!! Sprawa nr 2. po części masz racje !!! Skoro twoje Auto ma reflektor przystosowany do pracy z żarówką halogenową to UZYSKAŁO HOMOLOGACJE ALE TYLKO Z TĄ ŻARÓWKA !!! Jeśli zastosujesz w reflektorze inną żarówkę niż podaje producent to NIE TYLKO TA PRZYKŁADOWA ŻARÓWKA LED TRACI HOMOLOGACJE ALE TAKŻE REFLEKTOR BO ZASTOSOWAŁEŚ INNĄ ŻARÓWKĘ !!!! Żarówkami LED i nie tylko można się bawić tzw. OFF ROAD tam sobie można świecić.... Na drogach publicznych obowiązuje ustanowione prawo, a kto je łamie ten podlega karze.....
@wrobelek300
5 жыл бұрын
@piotrekmuzyk1 - Ja widziałem te testy i są One obiecujące, a samych zalet jest mnóstwo, ale podstawa jest jedna czy One otrzymają tzw dopuszczenie ? Jednak sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje !!! Samych rozwiązań i rodzai LED w naszych reflektorach jest też mnóstwo i nikt tego dotychczas nie sklasyfikował !!!
@kero3803
5 жыл бұрын
ogolnie Eu nie chce tego wprowadzać bo chodzi tylko o kase.. wiele było testów i żarówki są lepsze niż halogeny, nawet w zwykłej lampie...
@ggnagognagoma2462
5 жыл бұрын
Szanowny kolego wasza postawa, to zakrawa na biurwializm . Nie ważna rzeczywistość tylko papierek nań wydany? Skoro te źródła światła świecą tak jak powinny światła drogowe, te przebadane to analogicznie powinny być dopuszczone. Jeśli fachowiec patrząc z zewnątrz widzi lepsze niż standardowe. A dopiero otwierając maskę widzi że odprowadzenia termiczne led to powinny być szeroko używane w końcu zużywają mniej energii. A UE to promuje. A nawiasem macie już homologację na użycie waszej szanownej z wszystkimi muszlami toaletowymi. Nie.... to uważajcie jest to karalne
@tomasz_sobota
5 жыл бұрын
@@kero3803 Najlepiej widać jak te "super LEDY" na naszych drogach doskonale nas oślepiają. Warto o tym pomyśleć a nie tylko kierować się pieniędzmi. Było też wiel testów na YT i niestety większość nie ma szans otrzymać homologacji. Osobiście takich Januszów wiązałbym przed ich autami żeby wiedzieli jaką krzywdę wyrządzają. To samo myślę o Januszach od pseudoksenonów.
@Dawid19841016
5 жыл бұрын
żeby każdy tak myślał jak Ty :)
@Ivecos480
5 жыл бұрын
eee jakie tam hotele... Jak w Karpaczu, to tylko Orion! ;) Fajnie merytorycznie. Pozdro :D
@krystianstepien5835
3 жыл бұрын
Mam samochód z fatalnym oświetleniem. Wiem, że robię to nielegalnie i ryzykuję mandatem to jeżdżę na retrofitach LED bo ja czuję się bezpieczniej. Na szczęście jest to mało znany wśród policjantów model (Lancia Lybra) i nie zatrzymują bo nie chcą się ośmieszać (sporo Lybr ma oryginalnie xenony).
@malinowy007
5 жыл бұрын
Twoje poczucie humoru jest zajebiste ale film super najbardziej dokładnie pokazujący ledy w różnych porównaniach dokładnie pokazujący odcięcia światła oślepiania różnicę nawet między różnymi autami po prostu super
@kazimierzkopyt3684
3 ай бұрын
Ostatnio jest nowy rodzaj żarówek LED i halogenow.Swieca one swiatlem czarnym W nocy nikogo nie oświetlają i nie oślepiają.Lepiej zastosować noktowizyjne oswietlenie.
@darekbillewicz1739
5 жыл бұрын
Te żarówki w Polsce są nielegalne, po założeniu jedźcie na stację diagnostyczną z prośbą o prawidłowe ustawienie świateł (10-25zł). Tyle w temacie.
@5Dale65
4 жыл бұрын
Są nielegalne, ale Genowefa słusznie powiedział, że ma to w dupie. I słusznie :P
@emit673
5 жыл бұрын
Gdyby kiedyś o budowie zamków decydowali tacy jak Źiutek i spółka to do dzisiaj nie zbudowano by ani jednego zamku, pałacu ani domu. Urzędnicy zawsze udowodnili by, że takie inwestycje szpecą krajobraz i rujnują środowisko naturalne. Dobrze, że powstały te hotele zgodnie z wyobrażeniami inwestorów.
@ArturZagaj-Izraelita
5 жыл бұрын
Nabyłem rejestrator jazdy z kam cofania w takim opakowaniu. Kam włącza się tylko raz na tysiąc cofań. Ale coś tam nagrywa.
@CUDTV-cb9vu
4 жыл бұрын
ciekawy materiał, dogłębny. Dziękuję
@damianciecwierz7923
4 жыл бұрын
Zapomnieliśmy o najważniejszym, tirowki na poboczu też są lepiej oswietlane co świetnie skraca czas poszukiwania 👌 Retrofit LED Ave tirówki 🤪
@dawincjuszm9575
3 жыл бұрын
Kolego to nie są tirówki to są LEŚNE SSAKI!
5 жыл бұрын
Te COB'y są to największe barachło, bosma jest ok bo pewnie jest na LED'ach Philips'a ZES lub CSP , na prawdę dobre LED'y to CREE XHP-50, albo jeszcze lepsze XHP-70 ( np. www.aliexpress.com/item/Special-Offer-12V-24V-H7-Auto-Cree-XHP70-Chip-LED-Headlight-Kit-Car-Bulbs-EMC-Driver/32950234138.html ), ale oba najlepiej do soczewek dać bo odcięcie na zwykłych lampach jest kijowe, do zwykłych to tylko na Philips'a ZES'ach z 3 chipami (np. www.aliexpress.com/item/HLXG-2Pcs-H1-H4-H11-H7-LED-With-Philips-Lumileds-ZES-Chips-12000LM-CANBUS-For-Car/32918638181.html ) ale to też jest różnie na różnych reflektorach , co do szwabskiej policji to nie musieli sprawdzać żadnych manuali itp.. po prostu do xenonów muszą być spryskiwacze reflektorów i auto-poziomowanie (zresztą tak jak u nas) + mogą się przyczepić do oznaczeń na kloszach reflektorów jeżeli ktoś miał np soczewkę na żarówkę halogenową, a wsadził zenony to zmienić reflektory oznaczeniem przeznaczenia na xenony można dodać spryskiwacze reflektorów - uniwersalne ok 50zł na aledrogo można też dodać auto-poziomowanie , najprostsze jest żyroskopowe za ok 50$ na ALI, lub mechaniczne , ale to już wyższa cena (chyba że w danym modelu były przewidziane ) i trochę więcej zabawy to teoretycznie powinno przejść ...
@dawidbee8021
5 жыл бұрын
Są wzmocnione wersję zwykłych żarówek np. Osram night breaker laser też mają jasną barwę i odcięcie światła na zwykłym reflektorze porównywalne z soczewką polecam przetestować 👍
@Sulfadyn
4 жыл бұрын
"a nie chce z ledami wjeżdżać do Niemiec"... i to jest kwintesencja myślenia ... bo tam wysoki mandat w ojro !!!
@zombiehawk1998
4 жыл бұрын
Sulfadyn po prostu w polsce nie zwracają na to uwagi w niemczech dostają wścieklizny ze ktoś używa czegoś czego przepisy nie obejmują
@polgol6741
Жыл бұрын
Dobre ledy.
@krisowsiansky9780
5 жыл бұрын
Pozdro Karpacz
@radosawstawicki6636
3 жыл бұрын
W stanie wojennym ojcu milicjant wystawił mandat za żółte żarówki. Tłumaczenie nic nie dało. W polmozbycie białych nie było więc kupił żółte bo takie były w handlu. Sprawa była w sądzie i sąd mandat unieważnił. Prawdopodobnie sędzia coś wiedział na temat dywersantów, albo francuz😂😂😂. Pozdrawiam Genowefę.
@dembolAN
5 жыл бұрын
Świetny materiał. Dla ciekawostki napiszę, że nawet małe ledy, które stosujemy do podświetlenia tablic są nielegalne. Wszystko co jest na zewnątrz samochodu powinno być homologowane. Pozdrawiam
@Lennypl1
5 жыл бұрын
Słyszałem o przpadku chinskich led i chlodzonych wentylatorkiem ze wentylator sie zepsuł a auto/klosz lampy sie zapalił.
@gnusnyuser9254
4 жыл бұрын
Co do żółtych świateł przeciwmgilenych. Otóż podstawy fizyczne to jednak ma. Chodzi o rozpraszanie (dyfrakcję) na przeszkodach. To własnie rozporszone światło odpowiada za to co widzimy jako mgłę, i przesłania widok obiektów. Generalnie, dyfrakcja działa tak, że i większa jest przeszkoda (tu - mikroskopijne krople wody) w porównaniu z długością fali, tym rozproszenie silniejsze. Dlatego fala dłuższa (np. czerwona) rozprasza się słabiej, niz krótsza (np. niebieska). Gdyż dla dłuższej fali, przeszkody są relatywnie mniejsze. Żółte świata to światła białe z odfiltrowaną częścią skrajną (nienieską), czyli własnie tą, która się najsilniej rozprasza. Pytanie, na ile istotna i widoczna jest to poprawa, bo róznice między niebieskim a np. zielonym nie są duże. Jednak są przykłady gdy ogólna zasada jest bardzo istotna. Np. systemy obserwacji optycznej w złych warunkach podogowych nieprzypadkowo oparte są o daleką podczerwień. Chodzi nie tylko o wykrywanie emitowanego przez obiekt promieniowania cieplnego, ale też własnie i o to, że obraz jest wyraźny nawet przez mgłę. Z innej beczki, w zakresie radiowym obowiązują te same reguły. Dlatego fale długie przenikają łatwo i są odbieralne bez problemu w cieniu budynków, podczas gdy np. z UKF nie jest już tak dobrze. A mikrofalowe radiolinie wymagają widoczności optycznej nadajnika i przeszkadza im nawet deszcz.
@3819Andrzej
4 жыл бұрын
Podoba mi się Twój sposób narracji. Mówiłeś o sprawie o której nasi urzędnicy "homologownicy" mimo, że od dawno ledy funkcjonują, jeszcze się nimi nie zajęli. Temat rzeczywiście na czasie. Używając ledów w miesiącach letnich sądzę, że nawet Policjant służbista nie powinien mieć pretensji do użytkownika ledów (ale porządnych). Trochę historii motoryzacji. Było kiedyś dużo szumu z tzw. trzecim stopem. Za to, że ktoś zainstalował sobie trzecie światło stopu drogówka karała go mandatami mimo, że trzecie światło poprawiało widoczność i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki trzeciemu stopowi bezpieczniejsi są też piesi i rowerzyści. Dziś każdy ma trzeci stop. Wracam do ledów. W porze mrozów można by samemu zrobić jakieś odprowadzenie ciepła od silnika w kierunku reflektorów. Wówczas był by wilk syty i owca cała. Wracam do filmu. Pracy przy nim miałeś dużo, ale za to efekt bardzo dobry!. Sposób przekazu bardzo dobry. Język polski też bez zarzutu, jak to mówią wszędzie gdzie trzeba podmiot i orzeczenie. Ale!. Nie jestem aż takim purystą, język polski musi się zmieniać, uaktualniać. Bardzo mi się podobają Twoje dowcipne wprowadzane do języka komentarza np. "plusy dodatnie, plusy ujemne". Ubarwiają wypowiedź, co przykuwa uwagę do prezentowanej treści. Ale. Wracam do ale. Wtręty, przerywniki podwórkowe czy inne ubarwienia jak w okrzykach stosowanych np. w czasie walk w klatce nie są na miejscu. Sam się kiedyś złapałem, że chcąc podkreślić coś czasami bluznąłem "jak szewc". Przełomem było to, że kiedyś przed laty będąc w Niemczech, idąc ulicą słyszałem jak kilku młodych ludzi "rozmawia ze sobą". Pomyślałem sobie, nauka niemieckiego już daje rezultaty. Chyba znam już dobrze niemiecki bo wszystko co mówią rozumiem. Ale gdy się wsłuchałem, to zacząłem się wstydzić. Podszedłem do nich i w języku Profesora Miodka mówię do nich: {"Chłopy!. "Taka i taka .... wasza mać". "Czemu jesteście takie .... i tak strasznie bluzgacie?. Uszy puchną". "Co sobie Niemiaszki o nas pomyślą?". Zwróciłem się do jednego z nich. Ty wydajesz się mądrym gościem, powiedz koleżkom, że przynosicie wszystkim nam hańbę"!. Czy do swojego syna lub córki też się z takimi bluzgami zwracasz?."} Jeszcze im trochę gderałem, gadałem, wjeżdżałem na ambicję, aż odeszli ale już bez bluzgów. Te Twoje delikatne, dodawane mimochodem przerywniki, podkreślenia lub ubarwienia w potocznej rozmowie kiedyś użył bym i ja. Myślę, że Twoja narracja w tym filmie nic nie straciła by na perfekcji bez przerywników.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Nobody is perfect. My name is Nobody. To żartem oczywiście. Kolega kiedyś zapłacił mandat za "trzecie" światło stopu. Policjanci wręcz zaczęli liczyć przy nim diody w tej dodatkowej lampie i naliczyli kilkanaście, więc dostał mandat za kilkanaście dodatkowych świateł stopu.
@arturs4602
4 жыл бұрын
te ledy 360 jak je nazwałeś chińczyki są do świateł długich, właśnie po to, żeby świeciły szeroką wiązką na wszystkie strony reflektora.
@TheParu20
4 жыл бұрын
sposób na Chinczyka jest taki ze mozna zamontowac nad ledem blaszke odbijajaca swiatlo podobnie jak w zarowce halogenowej wtedy nie beda bily w gore
@leszekchorzepa1238
5 жыл бұрын
I to mi się podoba.
@rafagruzewski3303
4 жыл бұрын
Paradoks jest taki:- Gdy jest bardzo dobra żarówka led to nie ma homologacji, czyli nie można jej używać w ruchu drogowym.- Gdy mamy homologację to często gęsto żarówki te fabryczne w fabrycznych lampach a zwłaszcza drogowe oślepiają niemiłosiernie.Nie wspominam już o tych automatycznych drogowych dla inwalidów. Kto dał temu homologację to ja nie wiem, choć się domyślam - taki sam inwalida ale umysłowy.
@michalwypyrszczyk8071
5 жыл бұрын
Witam a ja z innej beczki zastanawia mnie jedno czy ty Bosmy zakłucają radio w samochodzie czy wszystko jest ok. Kolejne pytanie czy ten radiator strasznie się grzeje bo u mnie w Ceed 2 muszę zastosować adapter plastikowy i mam obawy czy go nie stopni.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Nie ma żadnych zakłóceń. Radiator jest dość ciepły ale można go załapać ręką więc raczej nie stopi plastiku.
@michalwypyrszczyk8071
5 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie, napiszę jak świecą
@krzysztofdominikowski2967
4 жыл бұрын
Widzę ze znaki STOP sa omijanie;)
@pixel-filmvideofilmowanief1708
3 жыл бұрын
Ja mam Avensis T27 rok 2015 mam żerówki HIR2 .Z mojego rocznika toyoty wychodziły też z lampami led które nie znacznie się różniły od tych z żarówkami HIR2 . Jak bym zmienił na LED w jaki sposób policja lub diagnosta mi udowodni że są nie legalne ? W tym aucie led był obcją .
@grigoriagh
3 жыл бұрын
Cała lampa do wymiany
@wojciechpietrowski1161
5 жыл бұрын
Ciekawe jak zachowują się we mgle
@Probe041
5 жыл бұрын
24 Październik chyba a nie listopad :-P
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Kurcze faktycznie. Dopiero teraz zauważyłem pomyłkę 🤣
@Maciej.JURMUR
5 жыл бұрын
Z thygeRRRem sztos!!!!!
@DawidWarsaw
5 жыл бұрын
Już przed montażem było wiadomo, że te drugie Lago będą świeciły w cały świat, gdyż pomyśl logicznie: Lampa była zaprojektowana na źródło światła w postaci rozżarzonego drucika, zatem jeśli podobny efekt mamy uzyskać diodami LED, to muszą się znajdować jak najbliżej miejsca gdzie w halogenowej jest ten żarzący się drucik. W ledówkach od firmy Lago umiejscowienie elementów świecących jest kompletnie "z dupy", gdyż są umiejscowione na powierzchni tego prostopadłościanu, także co się dziwisz?
@derekschwontz9072
5 жыл бұрын
Fuper text " ludzie w moim wieku ca 79 lat " ... super tutorial
@radovanmichalco9046
4 жыл бұрын
kzitem.info/news/bejne/1oVutKmgb6aBrGk
@ArturZagaj-Izraelita
5 жыл бұрын
Żółte światła są takie stylowe 🙌🙆 wyślesz mi takie?
@adammiiller9204
4 жыл бұрын
A jakie to samochody?
@pawcioja1867
4 жыл бұрын
Jaką temp.barwową miały te żarówki? Czegnie interesuje.mnie bosma. Jaki model ?
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Nie pamiętam, oddałem je gościowi, który wstawił sobie do quada i jest szczęśliwy.
To nie diody po 4 stronach są winne brakowi odcięcia, tylko same chipy, których krawędzie są poza ogniskiem reflektora. sama doida nie powinna być szersza, niż średnica żarnika w lampie halogenowej. tak samo długość - rząd ledów na długości musi być dokładnie tam, gdzie byłby żarnik. Wtedy cały układ działa. Układ dwóch zestawów diód jest lepszy niż 4 też ze względu na odprowadzanie ciepła, a to , czy są umiejscowione na płaszczyźnie pionowej, czy poziomej może dać różny efekt w zależności od lustra - czyli w jednym modelu samochodu lepsze będą te góra-dół, a w innym lewo-prawo. Gładki ref z żebrowanym kloszem - najstarszy typ, powinno mu być wszystko jedno. Gładki klosz z "żebrowanym" refem - tu będzie pewnie najwięcej zabawy i ryzyka, że nie pasuje. Układ projektorowy (soczewka) - łyknie (prawie) wszystko. Wszystko, co napisałem wyżej to moje amatorskie przemyślenia. Nie studiowałem żadnej techniki świetlnej, także z dystansem proszę :)
@martinez7204
5 жыл бұрын
Jak jeździsz ciągnikiem w pole to może być. Na drodze publicznej nie radzę.
@localoca4080
2 жыл бұрын
Witam kupiłem H7 Katur BMW 5 podłączyłem zapaliły się raz drugi raz error przestały działać jaki problem niewiem czy BMW nie akceptuje tego typu żarówek
@krzysztofrakowski2175
Жыл бұрын
Canbus wyłączył zasilanie bo jest inna rezystancja niż żarówek.
@ggnagognagoma2462
5 жыл бұрын
Drodzy kierowcy niezależnie jakie żarówy ma zamontowane auto z naprzeciwka w nocy. to jadąc świadomie kierujemy wzrok na nasze pobocze. Efekt brak oślepienia nawet jak źle zamontowane
@wiedzmin10a
5 жыл бұрын
No to ja musiałbym patrzeć tylko i wyłącznie na pobocze.
@zbyszekpodchmielony2642
4 жыл бұрын
dobry jesteś :0) i film ciekawy, na marginesie tu też pewien cwaniak najpierw spalił starą drewnianą infrastrukturę przy odkrytym basenie miejskim (jeszcze z czasów przedwojennych ale był Ok!) a następnie wybudował ogromny hotel
@sirada4851
5 жыл бұрын
jakie to żarówki były uzywane w teście ???
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Na filmie podawałem specyfikację. Nic innego nie podpowiem bo już ich pozbyłem
@arczibuba6863
5 жыл бұрын
Za taką zmiane żarówek żarników powinni dowody zabierać ktoś kiedyś wymyślił że taki i taki klosz i żarówki są przystosowane do tzw modelu. Może lepiej zamontować lampy co są na chodnikach,przy drodze. HA ha wymień żar,ówki w 5 min w dukato albo boxer powodzenia życzę :)
@witciu12
4 жыл бұрын
ciekawe jak spisuja sie na dlugich
@miklasDg
5 жыл бұрын
reflektory soczewkowe czy zwykłe odbłyśniki?? jak zwykłe to sobie możesz zakładać...... prawdziwy efekt jest na soczewce
@MrWoytek007
5 жыл бұрын
A postojówki czy oświetlenie wewnętrzne warto zamienić na LED-y?
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
"Kolega" 😉 mówił, że wstawił i jest zadowolony. Przechodzą przegląd, nie przepalają się tak często i świecą ok. Problem może być tylko z ledami w kierunkowskazach bo trzeba wymienić przekaźnik/przerywacz.
@MrWoytek007
5 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 ok, dzięki
@gorthouar
5 жыл бұрын
Led philips x-treme ultinon przechodzą wszelkie testy u diagnosty...
@zygmuntr7443
3 жыл бұрын
Załóż te żółte lampy , które nasz w garażu i zrób sprostowanie nic nie będę sugerował , przez kilka lat jeździłem we mgle rano do pracy .
@2011waldek
2 жыл бұрын
Taka zmiana jest niezgodna z prawem. Często producenci takich żarówek mają homologacje ale ona musi być dostosowana do danej lampy. Więc lampy do żarówki h7 nie mogą mieć zainstalowanej żarówki h7 led. Pierwsza kontrola drogowa i w dzisiejszych czasach laweta i mandat 1500 zł....
@piotrtroip6555
Жыл бұрын
Przepis ważniejszy niż bezpieczeństwo?
@Leszek_Grabowski1
5 жыл бұрын
I co ten Mietek z Ziutkiem dalej pracują w urzędzie?
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Nie- były wybory i teraz w urzędzie pracuje Zenek z Heleną. Mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej.
@DudasDudek
5 жыл бұрын
Ja mogę serdecznie polecić żarówki LEDowe jako światła drogowe (długie). Widzisz kilkakrotnie lepiej niż na standardowych, a nie martwisz się o oślepianie kierowców z oczywistych względów :)
@ikaf1r775
5 жыл бұрын
Ja wlasnie chcialem do siebie zamowic swiatla led na dlugie ale wszyscy pisza ze w nocy nic nie widac. A jak u ciebie? jest lepiej?
@DudasDudek
5 жыл бұрын
@@ikaf1r775 jeśli się kupuje najtańsze to nic dziwnego ;) Moje kosztowały ponad 150, w Polsce to pewnie będzie jakieś 300. Oświetlają dalej niż mój wzrok widzi.
@ikaf1r775
5 жыл бұрын
@@DudasDudek w jakim samochodzie pan je ma? Jakbym kupil do swojej e46 jako H7 na dlugie dalo by rade?
@DudasDudek
5 жыл бұрын
@@ikaf1r775 Nie mam pojęcia, najlepiej jakby miały chłodzenie w postaci pasków metalowych. Ja mam H15 w SO3, czyli dziennie/pozycja/drogowe w jednym.
@grab60
4 жыл бұрын
Dlaczego Pan przeklina w przestrzeni publicznej z nienacka i bez uprzedzenia???
@sebaleh306
5 жыл бұрын
polecam bosmę +100% lub tungsrama +90% albo nawet +120%. już parę lat jeżdżę na takich. właśnie fajna biała barwa jest na takich a do tego niemcy nie mogą się przyczepić. jedyna wada to dosyć szybkie przepalanie się. jakieś 20tys. km wytrzymują używając mijania nawet w ciągu dnia
@rabinpoluje3321
5 жыл бұрын
Bo w ciągu dnia powinny świecić na 30%. Jest taki moduł do zamontowania.
@sebaleh306
5 жыл бұрын
@@rabinpoluje3321 tylko że nadal jest to nielegalne z takim modułem. a do tego żarówka robi się czarna
@rabinpoluje3321
5 жыл бұрын
Nikt nie zwróci uwagi o ile będziesz miał włączone pozycyjne z tyłu, a co do żarówki, to 3 lata tak jeździłem na Bosh +60% i tylko bardzo delikatnie przyżółkły, a są nadal sprawne. Potem wymieniłem na Tungsram +90% i jeżdżę teraz.
@MrMrKarolish
5 жыл бұрын
@sebaleh306 A te tungsramy +90 świecą na biało czy na zółto? Chodzi oczywiście o h7. W tej chwili mam zamontowane osram cool blue intense i powiem że może nie są ekstra białe ale na pewno bielsze od zwykłych h7 i też je mogę polecić na razie święcą 3 miesiące i oby jak najdłużej ;)
@sebaleh306
5 жыл бұрын
Moim zdaniem jak na halogen oczywiście to można nazwać białym
@ryszardkisielowicz212
5 жыл бұрын
Z policją podczas kontroli kłopotów nie masz? Tak tylko pytam.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Zrezygnowałem z nich to szybko, gdy się dowiedziałem, że są nielegalne, więc nie byłem nigdy kontrolowany. Ale przeglądu by nie przeszedł. Bo pytałem na stacji diagnostycznej.
@ryszardkisielowicz212
5 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 Tak pytam. Bo wachałem się pomiędzy takimi "retrofitami" LED a jednak chyba wybiore OSRAM Night Breaker Laser. Może nie będe żałował :/
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
To jedno co Ci mogę powiedzieć to stawiaj na lepszą firmę: Osram, Philips, Bosma...
@wektorsd827
5 жыл бұрын
Po co ledy - przeciez sa dlugue. Swieci dalej, oslepia mniej niz ledy. Oslepiasz ledami a do tego mozesz komus taka dioda wzrok uszkodzic. Te cale homologacje to lipa - poczytaj do czego one sa.
@AnakinCoJaPacze
4 жыл бұрын
Uszkodzić wzrod ledem XDD dobre
@eugeniusztwardowski4591
4 жыл бұрын
H7- led w Polsce jest nielegalne w światłach drogowych
@Felix-er5hj
3 жыл бұрын
Co z tego że są nielegalne Ważniejsze jest bezpieczeństwo swoje i innych Ledy są dużo lepsze
@californiacento
4 жыл бұрын
używam H4 od philipsa i w pierwszą zimę zauważyłem właśnie że do klosza lepi się śnieg i z lamp robi się naświetlacz we wszystkich kierunkach. Co do philipsów które kosztowały mnie wtedy chyba 550zł to powiem że nigdy nie było problemu z oślepianiem jadących z naprzeciwka. Co prawda ustawiłem je o jedną podziałkę niżej niż 0 bo na pagórkach są momenty gdzie przód auta się podnosi i przez chwilę świecą wyżej niż powinny, a nie ma tak jak w xenonach systemu samopoziomującego. pzdr
@TheDevilek1983
4 жыл бұрын
System samopoziomujący dotyczy załadowania auta, a nie pagórków :)
@majster9976
5 жыл бұрын
Chciałbym zobaczyć test żarówek H4 firmy "C7" są bardzo popularne na allegro.
@daro242467
5 жыл бұрын
nawet nie trzeba testu, wystarczy spojrzec na budowe tej zarowki na 90% bedzie oslepiej z racji ze za maly jest odblysnik do nazwijmy to "zarnika" swiatel mijania prosze spojrzec jak wyglada zarowki h4 halogenowej i jak swoje zadanie spelnia ten ze odblysnik zarnika - odcina swiatło w doł reflektora i odcina poziomo a w tej taniej ledowej, ledy sa po bokach, nie przysloniete. jak nic bedzie oslepiac...
@majster9976
5 жыл бұрын
Żeczywiście ten element odcinający światło jest za mały w ledach, myślałem o tym wcześniej ale sądziłem że było by to wystarczające. Do reflektorów z żarówkami h4 najleprze będą tradycyjne halogenowe, ewentualnie z jakimś fajnym efektem.
@skaktus
5 жыл бұрын
Gdyby autor mniej mówił, podał więcej danych, trochę pomiarów luksomierzem to było by fajnie. A tak przetrwałem kilka minut i wyłączyłem.
@maciejmirowski1070
4 жыл бұрын
Fakt sporo pierd..enia, merytoryki niewiele. Genowefa sporo pierd..iła. O legalności, nielegalnosci i prawie, a sam/sama dwa razy nie zatrzymała się przed znakiem STOP, który obowiązuje również na parkingach. Kiepski materiał.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Już to raz tłumaczyłem: przepisy ruchu drogowego, także znaki obowiązują na drogach publicznych. To jest TEREN PRYWATNY. Znaki są przydrożną ozdobą. Na swoim prywatnym podwórku, korytarzu, w kiblu możesz postawić dowolny znak i nie będzie on nikogo obowiązywał.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Dwóch gości kiedy się tam zderzyło. Wezwali policję, a olicja powiedziała, że to jest teren prywatny i nic im do tego. Jak chcą to się mogą ciągać po sądach z powództwa cywilnego.
@maciejmirowski1070
4 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 44-a minuta, 15-sekunda po prawej stronie znak - D40 "strefa zamieszkania". Oznacza to że wjerzdzasz na obszar ruchu drogowego o szczególnych przepisach. Nie będę ich przytacza wszystkich, natomiast jeden z nich brzmi jeśli zarządca strefy zamieszkania nie ustanowił inaczej to obowiązuje na nich zwyczajne przepisy drogowe z w.w obostrzeniami. Więc jeśli jest to teren prywatny popełniłeś wykroczenie ponieważ nie zastosowałem się do znaków ustawionych tam przez zarządcę strefy, natomiast jeśli jest to droga publiczna to do ogólnych przepisów. Polecam postudiowac kodeks drogowy. Natomiast co do policji to faktycznie na terenie prywatnym maja ograniczone możliwości, ale nie są bezsilni. Mogą podjąć interwencję za zgodą właściciela lub zarzadcy. Więc sądzę że to niewiedza lub lenistwo z ich strony, albo wszech polski "tumiwisizm".
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Tak wiem, tak samo argumentowali ci, którzy się tam zderzyli bo jeden się nie zatrzymał na znaku stop. Policja im wyjaśniła, że wszystkie znaki stojące na tym terenie prywatnym postawione są nielegalnie bez rejestracji w odpowiednich urzędach więc nie mają żadnego znaczenia i żadnego umocowania prawnego. Łącznie ze znakiem "strefa zamieszkania". Zresztą Gołębiewski nie tylko te prawa złamał bo wybudował hotel o dwa piętra wyższy niż w zezwoleniu.
@maciejmirowski1070
4 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 No tak tylko że ja jako kierowca nie muszę o tym wiedzieć i nie zwalnia mnie, ani ciebie z obowiązku stosowania się do znaków. Chyba że wywodzisz się z tej opcji która twierdzi że "ponieważ inni kradną to ja mogę wiecej"
@tadeuszrunowski4625
5 жыл бұрын
Zarówka led nie daje ciepła i nie będzie topić lodu i śniegu. W zimie przy odśnieżaniu samochodu trzeba by zdzierać lód z klosza, a za chwilę znowu będzie reflektor oblodzony. Fabryczne klosze do ledów są tak skonstruowane że przekierowują ciepło do klosza.Szkoda że koleś nie przetestował w zimie.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
36:45 - przetestował.
@tadeuszrunowski4625
5 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638Rzeczywiście przetestował, nie dotrwałem do 36 minuty. Potwierdza to moje przypuszczenia.
@krzysztofrakowski2175
4 жыл бұрын
Dodaj jeszcze, że stosowanie zamienników żarówek h7 jest NIELEGALNE na obecną chwilę
@omen3619
2 жыл бұрын
Przecież powiedział xD
@xandi6373
5 жыл бұрын
Co do anegdoty o zoltych francuskich swiatlach. Tak cala europa sie na to nabrala i jeszcze w to wierza a najlepszy przyklad to lampy przy drogach albo w miejscowosciach. Swieca tak zolto ze czasami nie widac pieszych jak ida przez pasy. Tam gdzie zamieniono oswietlenie na ledowe poprawila sie widocznosc a co za tym idzie bezpieczenstwo.
@jacekgorbacz440
4 жыл бұрын
Ciekawe czy też miały homologację?
@yellowcargoexpressmaciejwe3309
5 жыл бұрын
Znak stop obowiązuje wszystkich. 2x 45:00 i 45:27 przejechało się znak stop bez zatrzymania. Ładnie to tak ?
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
1. Droga prywatna, a znaki postawione bez zgody Dyrekcji Dróg Krajowych, więc nie obowiązują zgodnie z prawem. Kiedyś dwóch mądrych się stuknęło na tym podjeździe, zadzwonili po policję, a ta im powiedziała że nie przyjedzie bo to droga prywatna. 2. To nie ja kierowałem Wysoki Sądzie. Ja tylko podłożyłem głos do filmiku znalezionego w sieci. 3. Zawsze wiedziałem że istnieje gdzieś w Polsce ten jeden kierowca, który przestrzega wszystkich przepisów. Nawet na pustej drodze na wsi. Jednak nadzieja nie umarła. 😂
@Dawid19841016
5 жыл бұрын
Mógł nie widzieć bo żarówki go oślepiły
@wieslawpiwowarczyk2472
4 жыл бұрын
Tylko zaraz milicja się przyczepia bo nie mam przednich żarówek ledowych z homologacją w Polsce
@jankowal4084
4 жыл бұрын
Policja a milicja to tylko inna nazwa. Ludzie i mantalnosc jest ta sama.
@tyberiusz46
5 жыл бұрын
10:15 niestety to błędne myślenie, że "prawidłowo ustawione światła, to nie będzie oślepiać". Nawet markowe żarówki mogą w pewnych punktach pomiarowych powodować oślepienie, pomimo prawidłowo ustawionych świateł. W przypadku LED to już całkiem... Niemniej materiał bardzo dobry, lubię tego typu testy oglądać i sama się w to bawić ;)
@tomasz_sobota
5 жыл бұрын
Aby mówić o prawidłowo ustawionych światłach należy pamiętać że światła trzeba sprawdzić i skorygować po KAŻDEJ WYMIANIE żarówki również tej atestowanej. Wówczas są prawidłowo ustawione i nie oślepiają. Mnie kiedyś z błędnego przekonania że nie trzeba tego robić wyprowadził diagnosta.
@fr9155
5 жыл бұрын
Mówisz o prawidłowym ustawieniu świateł a w seacie świecą co najwyżej 10 m przed samochodem zamiast 40m co kompletnie jest bez sensu jesli robisz takie testy.Przy takim ustawieniu to można jezdzic po oswietlonym miescie a nie w trasie.
@mareks6934
4 жыл бұрын
Janusz ma u mnie plusa ujemnego - zajebisty bełkot
@tomaszn8802
4 жыл бұрын
Po domu można świecić do woli . Ledy są zakazane w polsce. Mandat i jazda na przegląd ha , ha
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
Dlatego oddałem swoje gościowi do quada :(
@cr0w1976
5 жыл бұрын
czy chińczyk czy bosma i tak nie legalne
@rafawieruszynski7156
5 жыл бұрын
*nielegalne
@auto-tronicchrisskrzysiek6201
5 жыл бұрын
Żarówki LED są idealne ładna barwa 6000K i widoczność w nocy. Pod warunkiem że mają dobrą ogniskową są w soczewce która skupi strumieni a zarazem da odcięcie światła. Ktoś kto narzeka to kupuje totalny badziew albo trafił na Janusza który nie ma o tym pojęcia i oślepia innych stosując je w zwykłych reflektorach albo zazdrość . Mnie również nie jeden oślepiał i ręce opadają ale to kwestia źle ustawionych lamp mimo że halogenowe . Pewnie wiele osób by udowodniło jak led idealnie się spisuje w soczewce . Prawo to kolejna rzecz . Ale wielu zbędnie krytykuje LED y nie mając pojęcia . Założę się że jak by sami mieli światło LED w swoim aucie idealnie ustawione bez niegatywnych skutków to by wtedy było łaa. Ale to super. Ale cóż kogoś oślepił jadący z przodu i już wina led zaglądałeś pod maske może tam xenon był źle wyregulowany . Inni jeżdżą na zwykłej żarowce i świecą po niebie to wtedy ok? Ja posiadam takie led drugi rok pożądna firma to raz a dwa można przed samą lampą kucnąć i patrzeć chyba że się polożymy pod linie odcięcia poniżej zderzaka
@h0ffix
4 жыл бұрын
Rozumiem masz LED H7 BOSMA? Potwierdź bo też przymierzam się do zakupu, dzięki.
@robyn2126
5 жыл бұрын
Chińczyk ma podane 8000 Lm na dwie żarówki, Bosma ma 4000 Lm na jedną żarówkę co oznacza zupełnie to samo. Na sterowniku do Bosmy widać nawet opis. Chińczyki nie są wadliwe, są na diodach COB, które niestety świecą dużą powierzchnią więc nie trafiają w ogniskową reflektora i jest sieczka. No i test niedokończony. Zabrakło chińczyków w soczewce.
@tyberiusz46
5 жыл бұрын
Tak czy siak, czy te czy tamta, te 4000 lm można między bajki włożyć :)
@szefu0
5 жыл бұрын
Do zwykłych reflektorów tylko Morimoto D2S 4.0 Bixenon Projectors lub inne soczewki z morimoto, odcięcie jest kotem!!! Ledy w zwykłych reflektorach nie soczewkowych oślepiają!
@radovanmichalco9046
4 жыл бұрын
kzitem.info/news/bejne/1oVutKmgb6aBrGk
@mariuszizworski7424
5 жыл бұрын
12:15 liscie bys pograbił pozamiatał trochę 🤣
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
5 жыл бұрын
Obiecuję poprawę😁
@CUDTV-cb9vu
4 жыл бұрын
@@genowefa-kierowcaniezawodo8638 czy sąsiad jest szczęśliwy, że wyjeżdżasz nocą ?
@bartekwyzycki3710
3 жыл бұрын
chinczyk oslepia nie dlatego ze jest chinczykiem tylko wlasnie dlatego ze ma ogromne ledy po 4 stronach. Aby swiatlo bylo dobrze odcinane musza byc symetryczne ledy po 2 stronach w orientacji poziomej o jak najmniejszych chipach
@tomasz_sobota
5 жыл бұрын
Aby mówić o prawidłowo ustawionych światłach należy pamiętać że światła trzeba sprawdzić i skorygować po KAŻDEJ WYMIANIE żarówki również tej atestowanej. Wówczas są prawidłowo ustawione i nie oślepiają. Mnie kiedyś z błędnego przekonania że nie trzeba tego robić wyprowadził diagnosta. Niestety LEDY bez homologacji to zawsze zagrożenie. Widać do w wielu testach na YT i na naszych drogach jeżeli jeździmy dużo po zmierzchu. Ja jeżdżę 20-25 tys rocznie czyli jakaś przeciętna krajowa i mam już dość Yebanych Januszow Polskich drug z LEDowym wieśtuningiem. Mam nadzieję że w końcu kontole wytrzebią te praktyki. Niestety póki co łatwiej iść na łatwiznę i trzebać manadaty za przekroczenie o 15-20km... Dobrą praktyką byłoby wiązanie tych kierowców przed ich super lampkami tak na 15 min. może by podziałało? Nam trzeba pomyśleć o konsekwencjach używania takich żarówek, w skrajnym przypadku ubezpieczyciel może wystąpić z pozwem o zwrot kosztów usunięcia kolizji/wypadku jeżeli oślepienie drugiego kierowcy przyczyniło się do zdarzenia. Dla dobra ogółu nie kwiestionujmy rozwiązań prawnych które do tej pory funkcjonowały.
@omen3619
2 жыл бұрын
Czasem prawo nie nadąża za technologią ;) ledy to bardzo dobra rzecz, grunt żeby były ustawione jak trzeba
@fixanddrive
5 жыл бұрын
Zobaczcie u mnie na kanale jak świecą Philipsy. Sto razy lepiej.
@gregbaniak9650
5 жыл бұрын
Duzo wiedzy....ale slownictwo odrzuca.....te wyrazy na h ....nie potrzene
@tomaszk8431
5 жыл бұрын
Bez pierdolenia : Nowe auta z fabrycznymi Led biją też po oczach i to mocno. Cudów "nima"
@013czaro
5 жыл бұрын
ale to jest takie pierdolenie, bije po oczach, jezu ja to mam to w dupie. Sam zaraz sobie kupie jakieś ledy
@AtakNAciebie
4 жыл бұрын
@@013czaro Nie kupisz!
@013czaro
4 жыл бұрын
@@AtakNAciebie kupiłem ale na długie i bardzo polecam. Polepsza widoczność o 250%
@jarekjanuzik6289
4 жыл бұрын
@@013czaro typowe pierdolenie biedaka, którego nie stać na soczewkę w lampę xd
@013czaro
4 жыл бұрын
@@jarekjanuzik6289 uwaga bo mam ochotę wydawać 1000zl na jakieś soczewki do samochodu
@PiotrHo4
4 жыл бұрын
panie kierowco, 45 minuta i znak stop ! Z drugiej strony trochę dziwne ustawienie znaku i łatwo go przeoczyć.
@genowefa-kierowcaniezawodo8638
4 жыл бұрын
polecam przeczytanie wcześniejszych komentarzy i mojego tłumaczenia w sprawie tego znaku, który jest nielegalnie postawiony bez żadnej zgody odpowiednich władz więc nie ma żadnej mocy prawnej.
Пікірлер: 260