Trochę niepotrzebnie przewija się tam STG 44, którego obecność może powielać mit jakoby AK wzorowało się na nim
@zjawa767
2 жыл бұрын
No też zauważyłem
@lolek666
2 жыл бұрын
A czemu mit ?? Jeżeli Niemcy by wygrali wojnę to przecież ich karabin był by do tej pory produkowany mechanizmy w tych karabinach były podobne ba nawet lepsze były w stg44 zobacz ile sztuk sty trafiło na front po 2 wojnie światowej
@offline149
2 жыл бұрын
@@lolek666 no za podobne to te baronie nie są jeżeli chodzi o działanie (stg ma więcej wspólnego z m16 niż s ak), a jeżeli chodzi o ilość to 400k to nie jest wcale dużo jak na produkcje w trakcie wojny dla porównania (mg42 wyprodukowano 500k a to jest lmg wiec był 1 na pluton) mp40 - 1,1mil; M1 Garand - 5,5mil; svt 40 - 1,6mil. kzitem.info/news/bejne/q2qimWemrol2h2U polecam obejrzeć, ładnie opisane różnice pomiędzy dwoma
@obywatelcane6775
2 жыл бұрын
@@lolek666 Ale na szczęście nie wygrali.
@dawidkluz2001
2 жыл бұрын
Dokładnie tak jak mówisz, ktoś tu się nie przykłada do montażu, laik łyknie
@wyborowiecpl1031
2 жыл бұрын
3:08 "Jeśli ktoś nie wie jak wygląda AK, bo ogląda ten film z zamkniętymi oczami, to niech je teraz otworzy" *pokazuje stg44*
@arabix-pl5546
2 жыл бұрын
nie wiadomo co tu robi stg44 XD
@arekwelt4968
2 жыл бұрын
Zgadza sie. Jest jeszcze kilka innych przebitek z STG 44. Lekka profanacja...
@qpeciarz1902
2 жыл бұрын
Taka właśnie jest wiarygodność tego kanału.
@kacpertorn9882
2 жыл бұрын
prawda za dużego tego stg było
@gregorypeck7730
2 жыл бұрын
On to zrobił celowo dla komentarzy
@wlodek22288
2 жыл бұрын
Panie...ale momentami pokazujesz karabinek stg 44 zamiast AK
@cacaroto8731
2 жыл бұрын
On i tak różnicy nie widzi.
@andrzejkranik3859
2 жыл бұрын
to dziadek AK
@cacaroto8731
2 жыл бұрын
@@andrzejkranik3859 Sam dziadek jesteś.
@andrzejkranik3859
2 жыл бұрын
@@cacaroto8731 HE HE HE
@wlodek22288
2 жыл бұрын
@@andrzejkranik3859 mylne pojęcie. Nie dziadek. Właśnie dużo ludzi to myli że względu na pozornie podobna konstrukcję to jak ktoś kto nie siedzi w tym temacie na glauberyt mówi uzi i na każdy pistolet Glock
@ostry344
2 жыл бұрын
Masakra ile błędów i podpisów pod zdjęciami innych... Coraz gorsze te filmy 😑
@Twoj_stary_po_wiadrze
2 жыл бұрын
Chłop co pół filmu o ak47 pokazuje stg44. Prodeska na miarę Bogusława Łęciny XDDD
@szczurek1028
2 жыл бұрын
Na filme pokazałeś AK47, StG44, i AS44
@rosolzkurwielu
2 жыл бұрын
Oraz mp 40
@Bors821
2 жыл бұрын
Momentami nie jest pokazywany AK47 tylko Niemiecki STG 44
@wyborowiecpl1031
2 жыл бұрын
XD
@wojtekwuwu
2 жыл бұрын
Fakty nie mity
@jakubwojtek1039
2 жыл бұрын
Niema ak 47
@robertiwanski3919
2 жыл бұрын
Robicie film o AK, a jego połowa to pokaz Stg 44. Się kurde zdecydujcie
@Stock_Shark
2 жыл бұрын
Amatorszczyzna. Dla autora STG to AK. Dużo błędów
@s.k.1775
2 жыл бұрын
przedewszystkiem sam Kalasznikow przyznal , ze wzorowal sie oraz zmidyfikowal niemiecki pistolet maszynowy. Autorami pomyslu sa niemieccy konstruktorzy!!!
@kasprovskyy4554
2 ай бұрын
@@s.k.1775 środek AK różni się znacząco chociażby systemem zamka etc.
@dark_ghost4954
Ай бұрын
to nie jest dokładna kopia. w kałachu jest pare nowych elementów
@KaiserreichMapping-h2z
Ай бұрын
@@s.k.1775ale ty wiesz że stg to karabin a nie pistolet maszynowy?
@agrow4457
2 жыл бұрын
Pełno błędów, fatalny montaż z udziałem zdjęć (niezgodny z treścią wprowadzający w błąd), autor myli pojęcia a wiedzę czerpał chyba z konterstrajka czy innych tym podobnych wiarygodnych źródeł. Błąd znajduje się już w opisie filmu co w pełni świadczy o całości.
@KAJTUR1
2 жыл бұрын
Co tam robi karabinek stg 44 ? :)
@bmc3024
26 күн бұрын
@@KAJTUR1 odgrywa rolę kalachae, widać że autor nie ma żadnego pojęcia na temat 😂😂😂
@Michalkowal33333333
2 жыл бұрын
Jakie AK 47? 🤔To błędna nazwa rozpowszechniona przez amerykanów. ;) Poprawna nazwa to AK (Automat Kałasznikowa) lub AKM (Automat Kałasznikowa Modernizowany) w przypadku karabinka unowocześnionego i wprowadzonego w 1959 roku na stan Armii Radzieckiej. Gdyby nazwa tego karabinka była od roku wprowadzenia na stan armii to byłby to karabinek AK 49, ponieważ został wprowadzony 8 kwietnia 1949 roku na stan armii, a nie jest tak nazwany, jest tylko AK ;)
@mlodytonyhawktylkozerapowy
2 жыл бұрын
Przyszedł maruda i niszczyciel dobrej zabawy
@wojtekwuwu
2 жыл бұрын
Fakty nie mity
@mechaty5349
2 жыл бұрын
AK i AKM to dwa inne karabinki, warto poprawić fragment o poprawnej nazwie
@grubator4398
2 жыл бұрын
W końcu ktoś kto to ogarnął
@Przemo_Chrysler
2 жыл бұрын
Od kiedy stg44 to kałach?
@bogdanowalalski5236
2 жыл бұрын
Miałem.do czynienia z tym karabinkiem.w wojsku. Fenomenalna broń łatwa w obsłudze oraz czyszczeniu. Niezawodna. Prawie idealna. Pozdrawiam
@3gramycrystalpaladine19
2 жыл бұрын
dużo fotek i filmików eksponuje stg44 a nie ak
@jakubdzikiewicz3701
2 жыл бұрын
Po pierwsze ak 47 to prototyp po drugie najwięcej jest akm-ów po trzeci na niektórych przebitach pokazujesz stg 44 a po czwarte to weź nie czytaj z wikipedi bo tam może każdy napisać
@puszkacoli470
2 жыл бұрын
Symbolem twojego kanału powinien być kciuk w bok
@sewerynnn
2 жыл бұрын
Tutaj macie rzetelny film o Automacie Kałasznikow kzitem.info/news/bejne/1aud1mt5mH-hpHY
@jarosawwojtowicz9273
2 жыл бұрын
Było bardzo dobre. Pozdrowienia z Puław. Oczywiście łapka i sub jest 🙂
@wicu5334
2 жыл бұрын
jest jeden mały błąd w nazwie AK-47 to nazwa prototypu z 47 roku a finalna nazwa była to Automat Kałasznikowa
@marcinossowski3212
Жыл бұрын
Jesteś tego pewien? :)
@Max-speed
3 ай бұрын
@@marcinossowski3212 dokument rządowy wydany o decyzji przyjęcia broni do uzbrojenia i nadaniu mu nazwy to tylko (AK) bez żadnych cyfr. Można go znaleźć w necie. Występowanie liczba 47 pojawiała się i znikała w różnych opracowaniach, instrukcjach,w różnych latach i w różnych celach wydawane.
@KaiserreichMapping-h2z
Ай бұрын
@@marcinossowski3212tak, jest bo to prawda
@mateuszgramza
2 жыл бұрын
Strasznie ci się pomieszały te karabinki. Pokazujesz w filmie między innymi automat Sudajewa i STG44. No, merytorycznie słabo to wygląda...
@sierp13pl
2 жыл бұрын
Chyba największą bzdurą jaką tu widzę jest pokazanie StG44 przez dobre 3-4 minut filmu. Oprócz tego kałaszek jest wbrew pozorom bardzo celny i nie jest ciężki. Reszty nawet nie wspomnę
@janushraq3074
2 жыл бұрын
Dam kciuk w bok (STG 44, zamiast AK 47).
@stawiniakpol2891
2 жыл бұрын
Fajny materiał - tylko zabrakło masę wiadomości - i nie chodzi o historię a o karabinek AK dziś. Nie występuje tylko w kalibrze 7,62x39, ale także w 5,45 w kalibrze "20" czyli do amunicji "strzelbowej gładkolufowej", 9mm .... A historycznie patrząc platforma AK JEŚLI CHODZI O OBSŁUGĘ BRONI nie jej budowę i funkcjonowanie , jest obecna także w karabinach wyborowych (SWD), oraz karabinkach szturmowych (Vityaz Vintorez). Łukowe magazynki są łukowe nie dla tego że to AK tylko ze względu na rodzaj amunicji - magazynki na nabój 7,62 są łukowe czy to w AK czy to w AR/M4 na nabój 7,62x39. NA nabój 5,45 i nasz Polski Beryl czy izraelski Galil na 5,56 mają magazynki "proste".
@KaiserreichMapping-h2z
Ай бұрын
1. Czasami pokazujesz sturmgewehr 44 zamiast akacza 2. Na fladze Zimbabwe i Timoru Wschodniego nie ma kałacha tylko dodałeś je XD
@foksik011
2 жыл бұрын
Odrzut jest praktycznie zerowy, co do muszki i szczerbinki to też bajka . Broń nie strzela sama , potrzebny jest strzelec, jeżeli strzelec jest słaby , to najłatwiej zgonić to na broń. Jest łatwy w obsłudze , lecz strzelec musi sie z nia "obstrzelać" by poznać jej zachowanie. Myślę że mało jest karabinów na które chciał by zamienić AK-47. Polecam równoczesne strzelania z AK ,jak i SWD by sie oswoić i poznać prawdziwą moc.
@michakadsda6261
2 жыл бұрын
Praktycznie zerowy odrzut? Bzdury piszesz. Oczywiście, że AK ma spory podrzut i odrzut zarówno przy szybkim strzelaniu, jak i strzelaniu ciągłym.
@daro7993
2 жыл бұрын
I odrzuca i podrzuca. Ze 100m żeby trafić makietę człowieka w głowę, trzeba było celować w klamrę od paska. Dopiero na większe odległości ustawienia szczerbinki były jako takie. Wiadomo że lepszy niż broń z 2WŚ, ale technika poszła naprzód
@michakadsda6261
2 жыл бұрын
@@daro7993 Jak strzelałeś z nastawy stałej czyli S, do tarczy 23p to tak trzeba było celować. Można ustawić "1" i na 100 metrów celować w punkt.
@krolo76
Жыл бұрын
@@michakadsda6261 On asg za pewne gada hahah
@BLAT2137
Жыл бұрын
Jest rodzaj AK chyba 49 ale nie jestem pewien ktury ma dwa tłoki poruszające się w przeciwnych kierunkach niwelują odrzut
@RejFit
2 жыл бұрын
Dla mnie AK jest zbyt mało celne bardziej lubię M4A1
@xgorzki603
2 жыл бұрын
Nie ma to jak robić film o kałachu gdy się go nie odróżnia od niemieckiego Sturmgewehra XD Jaka żenada...
@Uziu92
2 жыл бұрын
Po co pokazujesz stg 44 ?
@tomeklaszok
2 жыл бұрын
Mówisz o ak a pokazujesz stg44. Umiesz woguke je odróżnić?? Mam. Wrażenie że masz z tym kłopot i to nie mały
@juanrobal9975
2 жыл бұрын
niektóre z tych "Kałachów" to Stg44 widać, że się na broni nie znasz
@kacpermichalak8169
2 жыл бұрын
Widać ,że się zesrałeś
@666marq
2 жыл бұрын
za to eksperci z CS-a się znają :)
@bambalorko
2 жыл бұрын
7:28 źle spasowany montaż, powtórzyłeś się. Nie przypierdalam sie, ale za często c isie to zdarza. Patrz na to!
@augustynk9097
2 жыл бұрын
Jak zawsze Podpatrzone przeniesione zerzniete nawet - staliniec-
@Marcin-xt8yp
2 жыл бұрын
Łapa w dół za mówienie o ak i w prowadzanie laików w błąd pokazując stg.
@Siera000
2 жыл бұрын
Mało jest komentarzy pod filmikami że trzeba pokazywać STG 44 mówiąc o AK żeby sprowokować widzów ?
@mechaty5349
2 жыл бұрын
Czemu w filmie przewija się stg 44 a nawet MP 28?
@dziob4k567
2 жыл бұрын
A to nie było przypadkiem MP 32? Bo też ma magazynek po boku i jest podobne
@mechaty5349
2 жыл бұрын
@@dziob4k567 nie, to MP 28 się przewinęło
@lordnegan2293
11 ай бұрын
Czemu jest tam stg 44 i mp 18
@swarozyc6451
2 жыл бұрын
Pierdolisz w tym odcinku, żydzi nie kupili licencji na AK47 tylko zdobyli nie legalbie dokumentacie z Finlandi. AK47 został przyjęty w 47 roku.
@jakubekiert5993
2 жыл бұрын
W 1949 na uzbrojenie zsrr wszedł kałach
@cacaroto8731
2 жыл бұрын
A to niby czemu nielegalnie? AK 47 nigdy nie został przyjęty.
@n3ur627
2 жыл бұрын
Co tam robo stg?
@rebel-cb9yr
2 жыл бұрын
Jak większość internautów powtarzasz i utrwalasz mity o kbk AK. Fakty o kbk AK są takie: 1. Nie karabin, a karabinek. 2. Przyjęcie na uzbrojenie w ZSRR dopiero w 1949 3. Konkurs na karabinek automatyczny trwał od 1943 4. Zaprojektowany przez Kałasznikowa AK-46 był kompletnie nieudany. Dużo lepszy był AS-44 Sudajewa, który był przeróbką StG44. 5. AK został zaprojektowany przez młodego inżyniera Aleksandra A. Zajcewa, a nie przez Kałasznikowa. Żadna broń faktycznie zaprojektowana przez Kałasznikowa nigdy nie weszła do produkcji seryjnej. Niewykształcony, prosty żołnierz Kałasznikow potrzebny był Stalinowi ze względów propagandowych i tylko dlatego jego imieniem nazwaną tę konstrukcję. 7. Każdą bronią palną mogą się posługiwać nawet dzieci, co można zobaczyć np. w amerykańskich filmikach o broni z YT. 8. Legendarna absolutna niezawodność Kałacha w każdych warunkach to mit. Kałach po zabłoceniu zamienia się w karabin powtarzalny, który trzeba ręcznie przeładowywać po każdym strzał. W takich samych warunkach po pobieżnym przetarciu dłonią AR-15 działa normalnie, nie licząc niedziałającego zatrzasku zatrzymującego zamek w tylnym położeniu po wystrzeleniu ostatniego naboju. Kałach takiego problemu nie ma, bo nie ma takiego zatrzasku... Kałach w porównaniu z AR-15 jest bardziej odporny na zacięcie w rezultacie mocnego zapiaszczenia. Sęk w tym, że ze względu na szczelność systemu gazowego AR-15(M16 i M4 oraz cywilne pochodne, nazywane z reguły AR-15) jest trudnowykonalne, a odporność Kałacha na zacięcie po zapiaszczeniu wynika wyłącznie z dużych tolerancji elementów ruchomych zamka, co karabinek ten zawdziecza Niemcowi Hugo Schmeisserowi(projektant Stg44 - pierwszego produkowanego seryjnie karabinka automatycznego), który był technologiem produkcji w przypadku tej broni. Kałach musiał mieć wysokie tolerancje, bo ze względu na konstrukcję łatwo może się do jego wnętrza dostać piasek. Skoro Kałach jest "niezacinalny" i nie trzeba go czyscić, to skąd zdjęcia żołnierzy rosyjskiego Specnazu czyszczących kałachy w Groznym podczas wojny w Czeczenii? 9. Kbk AK jest inspirowany niemieckim Mkb42/Mp43/StG44 i bazuje mechanicznie na amerykańskim Garandzie M1, co przyznał w swojej książce sam Kałasznikow. 10. Nabój 7,62x39mm jest modyfikacją prototypowego niemieckiego naboju. 11. AK ma szczerbinkę zerżniętą z StG44, AKS ma kolbę składaną będącą kopią 1 do 1 kolby z MP-40, gniazdo magazynka skopiowane z czechosłowackiego kmu(bodaj CZ vz. 26), dźwignię bezpiecznika/selektora trybu prowadzenia ognia bodajże z BARa czy innej amerykańskiej broni itd. 12. Popularność kbk AK nie wynika z jego walorów użytkowych, a z dostępności i przystępności cenowej, które wynikają ze skali produkcji oraz liczby podmiotów produkujących tę broń. Po II WŚ wiele krajów nie miało nowoczesnej zbrojeniówki, a nie mogły kupić innej broni ze względów politycznych bądź finansowych, więc kupowały tę broń od ZSRR lub licencje na produkcję AK, linie produkcyjne do produkcji tej broni oraz amunicji do niej. W związku z tym miały ogromne zapasy amunicji do AK, a ponieważ tej amunicji używały praktycznie tylko kałachy, to stare kałachy w tym kalibrze zastępowano nowymi na tę amunicję. Poza tym były takie okresy w historii, że ZSRR praktycznie za darmo rozdawał tę broń terrorystom i innym wrogom Zachodu. Mając wybór, nawet przywódcy Talibów wolą wypasione M4A1 z kolimatorem itd. od kbk AK.
@Max-speed
3 ай бұрын
Nie kbk AK tylko AK. Taka jest nazwa tej broni i z taką został przyjęty. Oficjalny dokument jest dostępny 1949r. Określenie 47 niewadomo dokładnie dlaczego się czasem pojawia czasem nie. Pewnie dla ułatwienia. Oficjalny dokument nadania nazwy rozwiewa spór czy to kbk AK czy AK47, jest tylko WPISANE automat Kałasznikowa (AK). Czy był lepszy od m16 był. I to też nie podlega dyskusji. Amerykanie bardzo chętnie przejmowali tą broń. Jak i również przywozili ja do domu wracając z konfliktów militarnych. Co dziwne oficjalna nazwa tego karabika na stany przez ruskich to AK 47
@KaiserreichMapping-h2z
Ай бұрын
Jak nie zaprojektował Kałasznikow kałacha? Przecież zaprojektował go w szpitalu XD
@czesiook
2 жыл бұрын
Twoja narracja jest tragiczna, zacinający się robot.
@penetrator6959
2 жыл бұрын
Po co wstawia stg 44 ? Podobny wygląd ale inna konstrukcja
@obywatelcane6775
2 жыл бұрын
Kałachy występują też w niektórych odcinkach Pancernych i Klossa - m.in. w Akcji Liść Dębu :-) Domyślam się, że miały grać STG.
@daro7993
2 жыл бұрын
Też się zawsze z tego śmiałem. Ruscy wysłali komandosów z przyszłości żeby wygrać wojnę. Szkoda że jeszcze smartfonów nie mieli.
@MrOtelllo
2 жыл бұрын
Ej ale Tam masz za dużo stg 44 a nic o nim nie wspominasz , ktoś kto się nie zna pomyśli że to jakaś odmiana AK 😥
@superkurier4203
2 жыл бұрын
Nie wiem jaki jest problem z celnością AK. Strzelałem dość sporo z kbk akmsa i jedyny problem jest taki, że broń musi być ustawiona pierw u rusznikarza. Beryl chowa się do niego
@augustynk9097
2 жыл бұрын
Przy odległość więcej niż 100 m bywa duży rozrzut .Za moich czasów był to karabin szturmowy zwłaszcza dla z desantu.Z powodu błota ziemi bagna zdarzały się rozdęcia lufy.
@krolo76
Жыл бұрын
W wojsku ,prawda?
@ireneuszp.6047
2 жыл бұрын
bardzo dobra broń i dość celna wbrew oceny autora filmu
@Talarke2137
2 жыл бұрын
film o ak tymczasem urywki z strzelania i opisu zamiast pokazac ak pokazuje sie stg44 no to juz podpada pod obraze
@wlodek22288
2 жыл бұрын
AAA I tam u góry 5,56 mm a nie 5,45 a rodzimy kaliber 7,62 na 39
@wsk350pl6
2 жыл бұрын
Najlepszym materiałem O KBK Ak jest Materiał Irytującego Historyka.... Polecam.
@adrianpuchalik4532
2 жыл бұрын
Dlaczego tam jest stg44?
@barbarawojcik1041
2 жыл бұрын
Żebyś się pytał.
@edmundlyczek3021
2 жыл бұрын
Przed AK byl karabin samopowtarzalny Simonowa. Mialem taki w 1961 roku, a nastepnie dostalem AK. Czesci byly takie same i moglem je zamieniac, Historia Simonowa i AK jest na YT. kto chce moze sie dowiedziec , bo to co ten facem mowi to bzdury
@KobraR6
2 жыл бұрын
Jeśli robisz film o ak 47 to wstawiaj tylko jej zdjęcie i informacje . Na filmie pojawia się Stg 44 Ak 12 Ak 74u zupełnie nie na temat .
@robertzakowski2221
2 жыл бұрын
Podobny karabin zaprojektowali polscy inżynierowie przed 2wojną światową chyba zapomniałeś pozdro Robert 👍👍👍🖐️🤩🤩
@kamilzobel6916
2 жыл бұрын
Stg44, które jest pokazywane przez połowę filmu nic się nie ma do AK :D
@uis-elveti1373
2 жыл бұрын
ma i to więcej niż myślisz
@tomaszjan8598
2 жыл бұрын
A dlaczego Michaił Kałasznikow miałby na zachodzie zarobić miliardy? Jeżeli w ZSRR czy na zachodzie zaprojektował broń, wziął za to wynagrodzenie. To gdzie jest napisane, że miałby dostawać ,,tantiemy"? Poza tym, kto widział w latach 40, że ten karabinek zrobi taką furorę, a nie skończy się np na produkcji małoseryjnej?
@wojciechotowski5750
2 жыл бұрын
Tylko film się zaczyna, a już (od 0:06) pojawia się "babol". Karabin!? Skoro na amunicję pośrednią, to KARABINEK!
@wojciechotowski5750
2 жыл бұрын
@@WeteranCA No, ale amunicja była akurat pośrednia...
@wojciechotowski5750
2 жыл бұрын
@@WeteranCA Tak czy siak mamy tu do czynienia z karabinkiem, a karabinem - jak twierdzi autor. Autor, który w każdym filmiku, który oglądałem "sadzi" błąd za błędem. A już to co wyprawiał w opowieści o samolocie Spitfire przechodzi ludzkie pojęcie!
@cWvp80GEDg
Жыл бұрын
To zależy od stosowanego nazewnictwa. Według "tradycyjnego" jest to karabin (karabinek natomiast to skrócona wersja karabinka, np AKS-74U, Mini Beryl, ale także M4 (skrócone M16), czy Kar98k - skrócony Gewehr 98). Natomiast wg definicji polskiego komitetu normalizacyjnego (chyba tak to się nazywało) pochodzącej z przełomu wieków, jest to karabinek ze względu na sotoswaną amunicję. Tak więc można uznać, że jedna i druga nazwa jest poprawna, gdyż nie ma nigdzie ściśle ustalonej reguły, które nazewnictwo można stosować.
@dsstudio2857
2 жыл бұрын
Kozak odcinek ale wiele razy na ekranie zamiast ak47 jest STG44
@KwatiMelon
2 жыл бұрын
Nawet nie raz
@jakubjarosz2546
Жыл бұрын
Każdy kto mówi, że AK ma problemy z celnością nigdy nie strzelał z tej broni lub wgl nie potrafi strzelać...
@jakubjarosz2546
Жыл бұрын
@@kurtrolson8094 Całe szczęście mam porównanie ;)
@jakubjarosz2546
Жыл бұрын
Mój komentarz nie dotyczył ergonomii tylko podważania celności tej broni
@staryw7667
2 жыл бұрын
7:16 to ciekawy zbieg okoliczności, bo CCCP - Cep cepa cepem pogania. Warto jeszcze wspomnieć, że do symbolu z siprem i młotem bartdzo łatwo dodać cep. Cepem był nazywany również mieszkaniec Rosji Sowieckiej.
@marcinbacinski2697
Жыл бұрын
To jest film o AK czy o STG 🤔😅
@pogromcakaczek
2 жыл бұрын
gościu...ty nie nagrywasz filmów...ty je tłumaczysz nawet nie wiedząc w sumie o czym gadasz....stg 44 co raz....
@Trawa996
2 жыл бұрын
Film o AK a co chwila ujęcia StG 44 xD
@wilk8448
Жыл бұрын
o grze S.T.A.L.K.E.R. nie wspomniałeś gdzie zawsze w każdym modzię jej pełno......
@Balistik-SzkoleniaStrzeleckie
17 күн бұрын
Przyrządy celownicze w AK są świetne-ostre wyraźne,zdecydowanie lepsze niż w AR. Waga to rzecz względna, dla melepety zza kompa,będzie ciężka, dla wysportowanego faceta będzie ok.
@xyzjmg4683
2 жыл бұрын
KARABINEK A NIE KARABIN
@MrPanther1976
2 жыл бұрын
Sporo błędów , których wytykał już nie będę autorowi filmiku ponieważ zrobiła to wystarczająca liczba osób. Odbyłem służbę wojskową z tą bronią i był to model kbk AKM-G ( czyli z możliwością podpięcia granatnika) ,kbk AKms (składana kolba), czy najbardziej popularnym kbk AKM z kolbą drewnianą (stałą) podobnie jak kbk AKmg. Całkowicie zgodzę się, że chowanie za samochodem przed ostrzałem AK jest głupotą jak i scianką działową np. z pojedynczej cegły skoro co sam przetestowałem śmiało przebija szynę kolejową czy silnik. Całkowicie nie zgadzam się, że "kałach" jest bronią niecelną :D totalna bzdura. 400m dla tej broni przy pojednynczym strzale kończy dla przeciwnika strzałem prosto między oczy. I tak sam osobiście strzelałem. A całkowity zasięg broni jest z tego co pamiętam do ok 3km. Strzał bezwzględny to 100 m czyli bez jakiejkolwiek potrzeby ustawień celowniczych. Czy broń jest toporna? Nie sądzę.Czy ciężka? W porównaniu do większości podobnej tego typu broni tak. Jednak też i potrzebna ze względu na jej "kopa" ;) Jednak przy opanowaniu można jednym strzałem składać przeciwnika z pół kilometra bez problemu nawet jak schowa za... właśnie samochodem czy ścianką . O AK można bez końca.
@krolo76
Жыл бұрын
400m z mechanicznych 🤣🤣
@arekkowalski128
2 жыл бұрын
Tak"Prosto z mostu"........ Tłuczesz te filmy bez przygotowania się do tematu .
@youtuberxd
2 жыл бұрын
Po pierwsze to nie długość naboju tylko długość łuski 39 mm nigdy nie słyszałem o magazynku bębnowym do Kałasznikowa to nie Thomson ani Ppsz magazynek łukowy jest lepszym rozwiązaniem na łatwość przesuwania się naboi jestem niewidomy nigdy nie strzelałem z kałacha ale inną broń Miewam w ręku
@youtuberxd
2 жыл бұрын
@@WeteranCA magazynki bębnowe to słabe rozwiązanie
@KaiserreichMapping-h2z
Ай бұрын
Od około 10 minuty głupoty, AK jako karabinek jest stosunkowo lekki, celność jest wysoka a w nowych kałachach odrzut jest niemalże zerowy (a na miniaturce jest błąd bo AK 47 to tylko prototyp
@gieneral555
2 жыл бұрын
Ciągłe pauzy, każde słowo czytane osobno.... Okropnie się tego słucha. Brak jest tej płynności w wypowiedzi. Jakbym słuchał Suchodolskiego ugółem
@michasykaa7134
Ай бұрын
Mój Kałaszek z Radomia, na 25 m , ma bardzo dobre skupienie. Na większych dystansach nie testowałem.
@Kamil981000
2 жыл бұрын
PANIE pierdoły pan opowiadasz już od pierwszej minuty. Jest ich aż tyle że nie chce mi się wymieniać. Radzę na następny raz bardziej poczytać historię.
@emilszwajdych6278
2 жыл бұрын
Zastanawiam się dlaczego nikt nie kwestionuje domniemanych osiągnięć A.Kalasznikowa, żołnierza Armii Czerwonej bez wykształcenia który zainteresował się "projektowaniem " broni , i stworzył AK47, łudząco podobny niemieckiego do STG44 .
@oliwier8011
Жыл бұрын
Film fajny tylko da czego pokazujesz niemieckiego szturmewera 2:29
@sikalafa4468
2 жыл бұрын
Weź najpierw sprawdź wiarygodność info a potem twórz film. Już w tytule walnąłeś katastrofalny błąd nazywając ten Karabinek AK47 co jest nie poprawne, dodatkowo mówisz o AK a na zdjęciach jest niemiecki STG44... serio
@a.o.7115
Жыл бұрын
Człowieku czy ty wogóle wiesz co pokazujesz na filmie. Mieszasz zdjęcia AK z Stg 44 . A AK 47 to nazwa wymyślona przez Amerykanów która upowszechniła się na zachodzie . Rosjanie jej nigdy nie używali . W Rosji nazywa się po prostu AK. Weź się chłopie za rowery a broń zostaw tym co się na niej znają.
@ijoijo735
Жыл бұрын
Pistolet Tomson kiedyś był zabójczy . Teraz AK 47 błędną nazwa .
@krzysiek3276
2 жыл бұрын
na filmie często pojawia się niemiecka broń stg 44 zamiast AK. Trochę wprowadza w błąd
@stanmat5
Жыл бұрын
W 1975 r w Ostrowie Wlkp. strzelałem do "tarczy" z blachy 10 mm ,otwory byly postrzepione wielkości malego orzecha wloskiego ,dległość 100m
@bartomiejdutka7702
2 жыл бұрын
kiedy mówisz że ludzie nie wiedzą jak wygląda AK i pokazujesz im StG 44 niemieckiej produkcji
@pawelgoliatowski6148
2 жыл бұрын
W ogóle po co był pokazywany STG 44. Czy Ty nie widzisz różnicy ??????? Daje łapkę w dół
@andrzejsroczynski3762
2 жыл бұрын
Spoko material, dzieki, tylko co tam robil STG44?
@lukaszj78x
Жыл бұрын
Opis działania jest tragiczny. 7:59 "następny nabój trafia do magazynka".
@lukaszwaski3203
2 жыл бұрын
stg44?? Serio? unsub... Amatorka, szkoda mi transferu...
@jarosawabrachamik8030
2 жыл бұрын
Oj gościu. Jesteś totalnym laikiem i chyba nigdy nie strzelałeś profesjonalnie i dlaczego pokazywał żeś Stg43 , inaczej MP 44? skoro nie zadałeś sobie trudu na komentarz?
@krzysztofkotys8264
2 жыл бұрын
Jak po broń to tylko Irytujący Historyk, zostaw sprawę lepszym.
@krzysztofkotys8264
2 жыл бұрын
Może nie, ale napewno lepiej się zna
@welder72
2 жыл бұрын
Już chyba tylko z przyzwyczajenia to oglądam i żeby z czystym sumieniem dać kciuk w dół.
@przemekjedrasik9999
Жыл бұрын
irytujacy historyk lepiej tłumaczy tu to sa tylko zmienione wiadomosci
@dark_ghost4954
Ай бұрын
Polska też ma chyba licencję na produkcję kałachów
@szymonx9118
2 жыл бұрын
Chłopie czaję że nie jesteś specem od broni ale mógłbyś nie wrzucać do filmu o AK Stg 44
@Aleeeee_klejoooo
2 жыл бұрын
Ak 47 najbardziej mi się kojarzy z gangusami i bandytami lub z obraną terytorialną
@krystianbalonjr7543
Жыл бұрын
Po rozpadzie ZSRR w 1991 roku broń ta była przemycana z Ukrainy do krajów Afryki.
@perfectlynormalhuman5473
2 жыл бұрын
Izrael nie posiada licencji na karabin AK, właśnie dlatego powstała rodzina karabinów Galil
@rozwiedzionypastorzflorydy1748
2 жыл бұрын
Mam ak47 i ar15 bardziej do reki i bardziej praktyczny jest ar15
@adambaranowski1403
2 жыл бұрын
MIAŁEM Z KOLBO ROZKŁADANO KAŁACHA TU NIE WIDZE I PRZEROBIONY KAŁACH DO WYSTRZELIWANIA GRANATUW TU WIDZE MIESZANINA BRONI
@luckyluck6482
2 жыл бұрын
Jak widać i słychać, autor nie ma pojęcia o czym mówi. A owy karabin, widział jedynie na obrazku. Żenada.
@yahoo1268
2 жыл бұрын
No ale kochaniutki jak mówisz o ak to nie wstawiaj filmików ze sturmgewehr 44 wiem że podobne wizualnie no ale bez przesady
@Darius-is6vs
2 жыл бұрын
Dobrze podsumowane. "Symbol Buntu i Walki" czyli innymi słowy nie ważne co masz w rękach, ważne że umiesz wykożystać...
@ajem5199
2 жыл бұрын
wykożystać czasami czeba pasorzycie co siedzi w rzycie, takie rzycie
@pawegolik8472
2 жыл бұрын
Chinska Republika Ludowa.A taka nazwe ma Korea Polnocna.
@KwatiMelon
2 жыл бұрын
Co do powstania AK to można by powiedzieć więcej. Polecam Olafa Popkiewicza. Na filmie kilka razy przewija się STG 44 warto do tego nawiązać ze była to jedna z pierwszych takich konstrukcji.
Пікірлер: 325