Toliko k pohádkám některých boomrů o tom, jak jsme byli ve všem soběstační, vše jsme si uměli vyrábět a náš průmysl byl na špičkové úrovni :-D
@giorgiocorleone2747
Жыл бұрын
No oni se tito "boomrove" ridi heslem: "Mezi slepymi, je jednooky kralem!" Ano, oproti PLR, MLR, RSR, BLR, KLDR, Kube a Vietnamu bylo CSSR spickova uroven. Soudruzi v NDR na tom byli podobne, mozna stejne jako CSSR. CCCP bylo lepsi jenom v tom, ze delali veci, ktere CSSR nedelalo (ve zbrojnim prumyslu urcite zbrane a v kosmonautice).
@richarddrenka
Жыл бұрын
co trepes, vtedy sa veci vyrabali kvoli kapacitam pokial mozno 'na vecnost', dali sa opravit.. a fakt sa u nas vyrabalo VSETKO, a pomerne kvalitne (!), tym sme boli jedinecni na svete.. mohli sme byt este 10x lepsi, lenze dovod bol inde (neskor v texte) inak co si myslis ze je taky kartus do tlaciarne co stoji tolko jak nova tlaciaren pomaly ? a ze ti 'odide' pomerne presne po garancii ? tiez nahoda alebo kseft ? dnes sa veci testuju nie aby vydrzali ale aby odisli po stanovenom case.. pozri si dokument 'ziarovkova konspiracia' dneska sa veci ktore si zacvakal opravit nedaju - NASCHVAL, aby si si radsej siel kupit nove... okrem toho marketing spoosobuje ze teraz MUSIS veci menit kazdy rok pomaly, lebo sa to vola 'planovane zastaravanie', aby sa neplnili sklady a bol kseft, nikoho nestve mrhanie materialom a nejaka ekologia... uz to aj chcu riest legislativne v EU aby sa 'dalo' a mali akoze 'snahu'.. ano, mysleli sme v 89 ze ideme konecne smerom do slobodnej a zdravsej spolocnosti, ale skoncili sme v dalsom 'sojuze' s este tupsimi hovadami pri valovoch.. inak vidiac tie xichty 'riadiacich pracovnikov' neviem ci za hentym tiez nebol kseft, lebo platit 2/3 povodnej ceny LEN za vymenu nejakeho slabo smaltovaneho plechoveho dielca na pracke, a v elektronike stale tych istych suciastok za par korun, to vyzera ako dohodnuty podvod.. tak ako boli autoservisy a masiarstva, cista zlata bana a vydieranie 'nedostatkom'.. no, dialo sa vselico v neskorsich rokoch, kde uz boli 'zlate deticky' papalasov vo funkciach, len si uzivali postavenie, mejdanovali v 'zapadnom style' po svojich haciendach a srali na zodpovednost.. preto to aj padlo, lebo rodinkarstvo, nezodpovednost, korupcia, ako mafia v taliansku a pritom clovek nemohol nic povedat.. to zial pokracovalo aj v 90 u nas, a vsetko co produkovalo veci lokalne sa znicilo, lebo hovada si vsetko rozdali a nevedeli hospodarit, len lumpacit.. ved kam by sli vsetci ti papalasi, a 'bezpecnostne' zlozky ? poctivo pracovat a podnikat ? ale na zapade to nie je o nic lepsie, tam je vsetko DAVNO rozdelene, obycajny clovek tam nic nema a neznamena, len si moze kupit lacny ligotavy odpad a chodit za pas dalsi odpad vyrabat jak otrok..
@karelbartunek4200
Жыл бұрын
@@richarddrenka proč tu opakujes tyhle hloupé lži když i dobové zdroje jasně dokazují že zboží byl chronický nedostatek a kazivost nadpoloviční? Takhle soběstačnost fakt nevypadá
@mrkef9019
Жыл бұрын
Ty si pohadka sama o sebe , ked mame takto zmyslajucich ludi (mladez) tak to tak aj vyzera kamarát 😂
@mrkef9019
Жыл бұрын
@@richarddrenkakiežby si to pozorne vypočula mládež , a v niečom sa uvedomila . Eu im nahucka ekologiu do hlavy , a oni ju potom hľadajú zbytočne tam kde nieje .. Ja osobne patrim do mládeže a logické mi príde len to čo tvrdíte vy a ľudia ktorí žili v dobe pred 89 ... Ďakujem že má v tejto spoločnosti ešte niekto zdravý rozum :D
@KapitanPisoar1
Жыл бұрын
"Zlatý časy, takhle dobře už se nikdy mít nebudeme" :D
@milanturinic3402
Жыл бұрын
Na druhej strane bolo zadarmo, zdravotníctvo, školstvo, materské školy, jasle,tam ak sa platilo tak velmi málo..Byty tiez Desaťtisíce ľudí dostávali skoro zadarmo,ked bol zamestnanec chorý dostal 70/90 % hrubej mzdy.. Koľko da kapitalista dnes?!!Nebol problém zamestnať sa atď.. Niečo bolo aj dobré..To zle sa malo opraviť,nie zničiť celý systém...
@pavelsovicka5292
Жыл бұрын
@@milanturinic3402 Ten systém udělal z jedné z nejvyspělejších a nejprůmyslovějších zemí jen pouhou chrličku zastaralých a nekvalitních (viz video) výrobků. To "Nebol problém zamestnať" fungovalo s přidělovacím systémem. Když stát řekl kam půjdete pracovat tak jste tam musel. S tím jste i dostal/přišel o ten byt. Mnohdy bylo okolí nových bytů žalostně nedokončené (chyběly i chodníky) a ještě roky po předání se to dodělávalo. Sídlištní plány se narychlo upravovaly během výstavby pro nahuštění co nejvíce budov podle toho, jak docházely státu postupně peníze. Ne že se to mělo opravovat, naopak ten systém se nepodařilo zadupat do země dostatečně hluboko...
@lukassmolik4579
Жыл бұрын
@@pavelsovicka5292 Svatá pravda. Systém pro netáhla.
@alsk2132
Жыл бұрын
@@milanturinic3402 Ako si to "zadarmo" predstavujete? Že tie peniaze potrebné na financovanie zdravotníctva, školstva sa niekde zázračne zjavili? Neuvedomujete si, že to tiež platia ľudia, len nepriamo.
@milanturinic3402
Жыл бұрын
@@alsk2132 ak vam niekto niečo dá a vy zato nemusíte zaplatiť,tak je to zadarmo..
@12457835
Жыл бұрын
Nostalgici Vás budú preklínať, Jaffarski. Každého presviedčajú, ako všetko fungovalo a vy im takto do toho hodíte vidly.👍
@martinjilek8866
Жыл бұрын
nostalgici budou věřit,že tam hrají herci a je to zinscenované😂😂😂
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
Přesná definice. Ti nostalgici se slzou v oku vzpomínají na ty krásné časy, ale přitom vytěsňují ty poněkud méně příjemné aspekty každodenního života.
@jurajtrent5477
Жыл бұрын
a ty nás teraz budeš presviedčať ako všetko funguje teraz.....😀.Ved v zime už ani sneh nie je.....
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
@@jurajtrent5477 Možná lepší, že v zimě sníh není. Ještě to tak.
@martinmicik4287
Жыл бұрын
nostalgici vedi, ze norma bola nastavena tak aby vsetko vydrzalo. Robil som v Tesle Orava a mam doma jeden stary TV ... ide a ma 30r. A chladnicku Calex ktore ide a ma 51 r. Takze nostalgici nie su ovce
@jirikv00
Жыл бұрын
Unikát. Díky za sdílení.
@miooxavier6224
Жыл бұрын
Treba dodať, že s reklamovaním tovaru boli také problémy, že som si radšej nechal spotrebič opraviť a nič som nereklamoval. Takáto kazovosť sa teda ani nedostala do štatistík, ktoré boli aj bez toho katastrofálne.
@martinbodo3192
Жыл бұрын
tak ako dneska vyhrat reklamaciu je loteria na koho natrafite ,nic sa nezmenilo,a co sa tyka kazovosti dnes? vyrobky presne nacasovane len aby to vydrzalo len tie 2r zaruky ,v tej dobe aj ked sa pokazilo stale este bolo opravitelne a sluzilo dalej ,dneska tu opravu ani sa neoplati realizovat preto mame haldy nefunkcnych 2-3r starych spotrebicov
@miooxavier6224
Жыл бұрын
@@martinbodo3192 Práve tento týždeň som vymieňal práčku Whirpool po 15-tich rokoch bezporuchovej prevádzky za novú, lebo už bola zastaralá a mala nízke otáčky. Televízory vymieňam len preto, že chcem kvalitnejší, nikdy sa mi žiadny nepokazil. Už som dva také daroval, čo im nič nebolo. Opravára som doma od pádu socializmu nemal, lebo som ho nepotreboval. Do 89 roku boli opravári králi, lebo sme ich potrebovali každú chvíľu, čo bolo všetko tak nekvalitné. No asi žijem v nejakom paralelnom vesmíre alebo možno ty 😀
@pjaro77
Жыл бұрын
@@martinbodo3192 Pretože ľudia nakupujú šrot len aby to čo najmenej stálo. Prehrávač videa za stovku je pre nich už veľa. Vrtačka za 20e je to pravé terno. Bodaj by to niečo vydržalo, keď to má cenu materiálu opelichaného na kosť. Typický odrb sú nekvalitné elektrolytické kondenzátory a bez chladičov. Stačí ale mierne priplatiť a kvalita je úplne inde. Náradia za 50-100e mám plno a drží celé roky, dokonca aj to čínske. Avšak stalo sa mi , že som kúpil značkový notebook HP a do roka bolo po ňom. Kvôli mizernému chladeniu, pretože dementní manageri majú obsedantnú potrebu ukazovať, aký je tenký. Ako by to bola najdôležitejšia vec u notebookov. Mám ešte jeden starý a hrubší z roku 2012 a funguje dodnes.
@adordorath3823
Жыл бұрын
Reklamácie boli neskutočná tortúra. Takmer všetko, čo som si kúpil (a kúpim aj dnes) som musel otvárať hneď prvý týždeň. Technické veci som si našťastie vedel opraviť sám, také topánky som však musel vyhodiť. Preto ani teraz nič nereklamujem, radšej to vyhodím čo sa mi nedá opraviť a kúpim nové. Ale dnešná trhová doba je ale zas o inom... a presne o tom, že sa nemá nič opravovať ale stále kupovať a kupovať.
@morho9422
Жыл бұрын
mio, a tie opravovne ktore vlastnil stat nevedeli ake vyrobky opravuju najcastejsie a kolko nahradnych dielov a suciastok priamo od vyrobcu bolo treba objednat? ci sa to dostalo do statistik neviem, ale nemudroval by som o tom. ja som v 80-tych s raklamovanim vyrobku problemy nemal. a pri vracani produktu som si musel vystat frontu aj v uk.
@martinjilek8866
Жыл бұрын
3000 lidi v opravně a stále se čekalo na materiál,to byla ukázková produktivita práce
@peterectasy2957
Жыл бұрын
absolutne nechapem preco ti nasi ceskolovenski komunisti vobec povolili nejake reklamacie. v takej severnej korei co si kupis to mas , ziadna reklamacia ziadne staznosti !
@radovanhanak1620
Жыл бұрын
A co je lepší opravit nebo vyhodit..Pro byznys je lepší vyhodit a koupit novou věc co se zase po záruce rozpadne..Ale co ekologie..Já jsem za opravování věcí..Uspoří to mnohdy peníze a není všude plno odpadu..
@abraxasivo
Жыл бұрын
No dnes suprová produkcia , ale NIE na SVOJOM a na SEBA, ale pre západnu oligarchiu. Dnes na Slovensku nemáme takmer NIČ naše !
@peterectasy2957
Жыл бұрын
@@abraxasivo skoda ze sme nedoviezli nieco sovietske, auta televizory pocitace pracky atd.
@jan.tichavsky
Жыл бұрын
@@abraxasivo A proč by mělo být? Dnes by nikdo za domácí produkci od výroby křemíku až po hotový výrobek platit nechtěl, protože by to stálo asi 10x tolik.
@adamsangala8682
Жыл бұрын
My sme niekedy zaciatkom 70 rokov kupili Calexku a fungovala cez 25 rokov uplne bez poruchy.
@jurajjuricek7215
3 ай бұрын
presne. Ešte funkčnú sme ju po mnohých rokoch nahradili novou. Calex vyvážal chladničky a mrazničky do takmer celej západnej Europy. Prečo bol taký dopit, keď to bol šmejd ? Z ACZ išiel hlavne do NSR a Francie kamion za kamionom. Rovnako z Plastiky. Elitex dal prácu vyše 2 tis. pracovníkom, aby zvládol dopyt. Mier okrem domáceho trhu dodával pre Ikeu, ... do dnes nikto neprekonal Solvinu ( nie tu dnešnú) ani indulonu. O čokoládach a cukrovinkách ani nehovoriac. Lepší kombajn, ako SM 500 nevyrobil vtedy ani John Deere. ... ... Zaujímalo by ma, kedy presne bolo toto propagačné videjko natočené. Nič pozitívne a pritom sme boli najvyspelejšou krajinou Východ. bloku a jednou z najvyspelejších na svete.
@chronokoks
3 ай бұрын
Moji rodicia tiez maju Electrolux z 1998!!!! A funguje v pohodicke
@IljaMichalic
3 ай бұрын
Toto je skvelé video a ďakujem, že ste ho zverejnili, lebo existuje stále viac "nostalgikov" (ja by som skôr povedal, že dezolátov), ktorí sväto-sväte budú tvrdiť, aké boli socialistické výrobky kvalitné a ako všetky vydržali až dodnes! Pričom veľa z nich nevydržali ani prvé zapnutie a nieto že by vydržali dodnes!
@IljaMichalic
3 ай бұрын
@ZdenekM-sr8xo ak niekto velebí socializmus, čo bol zločinecký režim a následné zvrátenosti, tak si myslím, že mám právo ho tak označiť. Človek, ktorý podporuje zločinecké režimy si nič iné nezaslúži. A keď mi chcete kázať o morálke, alebo hocičom inom, v prvom rade by ste mali dodržiavať základné pravidlá slušnosti medzi ľuďmi a netykať mi! Lebo potom vyznievate tragikomicky, mravoučíte, ale sám slušnosť ignorujete!
@vladimiralena9129
3 ай бұрын
@user-hr9kf3yu4u, zostal si tým, čím ťa tata robil. Ty "dežolát"
@jirkamorkes
Жыл бұрын
To byla povaha komunistického centrálního plánování. Karty byly rozdané, pro podnik neexistovala žádná konkurence, měla absolutní monopol. Jako vždy všechno semlel lidský faktor. Jaká byla motivace pro vedení a zaměstnance držet kvalitu na nejvyšší urovni když věděli že zakazník stejně nemá na výběr a většina podniku se už v té době zaobírala tím kde si co nakrást
9 ай бұрын
To je povaha komunismu, protože pracuje s ideálním člověkem. Žádné plánování s tím nic nedokáže.
@krystofkaucky1333
8 ай бұрын
A v některých státech dodnes...
@KubikCv
Жыл бұрын
5:24 - Tenhle mrazák jsme měli doma :D V Trabantu se nevešel do kufru, tak musel na sedačky :D
@Lulubo1
Жыл бұрын
Mal si mať OLTCITA, tam by sa vošiel :D
@znalec1413
3 ай бұрын
Asi je dobře, že dnes už nejsme schopni vyrobit vůbec nic.
@igormiroszka1122
2 ай бұрын
podívej se doma kolem sebe: samé čínské krámy. tomu nejde konkurovat. no a cos udělal ty - co z toho umíš naprogramovat, nebo kvalitněji vyrobit?
@michalsvihla1403
2 ай бұрын
Tak napríklad Slovensko je najväčší výrobca áut v Európe, tak neviem o čom točíte. 😃
@miooxavier6224
Жыл бұрын
Chladnička za vyše 4000 Kčs. Zarábal som v tom roku mesačne 2000 Kčs 🙂
@martinharceg1868
Жыл бұрын
2 mesiace chodit do roboty NOSTALGIA
@miooxavier6224
Жыл бұрын
@@mickey2148 Neviem, prečo by som býval v chladničke. Dnes zarábam viac ako 2000 €. Hypotéku som splatil za 15 rokov, mám byt aj dom a ďalší príjem z prenájmu bytu. A chladničky mám tri. Pekný deň.
@miooxavier6224
Жыл бұрын
@@mickey2148 Ak ťa nezaujímam, tak na mňa nereaguj. Ignorujem ta.
@12457835
Жыл бұрын
@@mickey2148 🤣😄🤣
@giorgiocorleone2747
Жыл бұрын
@@mickey2148 Ty ceny bytu byly rozdilne. Ale ano proc ne 30.000. V neodizolovanem panelaku, kde se poslednich dvacet let nic neopravilo a vytah smrdel chcankama. Nevim jak bydlite dnes. Mozna porad stejne jako tenkrat...i taci smudlove jsou...ale kdyz se dnes podivam na ty zaizolovane, natrene panelaky a hlavne na to zarizeni a prestavby tech dnesnich bytu...prave v tech panelacich (novych bytovych domech a rodinnych domcich ani nemluve)...a vzpomenu si na ty usmudlane panelaky a byty tenkrat...
@lukassmolik4579
Жыл бұрын
Nevěřím, pomluva. Vše bylo top a dostupné všem! 😂😂😂😂
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
Samozřejmě. Všechno bylo. Byty, práce, auta, hygienické potřeby, potraviny, průmyslové zboží,......A těm nevděčníkům to bylo málo.
@lukassmolik4579
Жыл бұрын
@@vitezslavvrany6635 Bylo velký prd, všude smrad a bordel.
@giorgiocorleone2747
Жыл бұрын
Ano Fake News. Jaffarski jeste bude mit problemy
@luboskovac6540
Жыл бұрын
@@vitezslavvrany6635 Presne tak, my sme mali limuzínu so šoférom a na dovolenky do USA sme chodili súkromným lietadlo, alebo vládnym špeciálom!!! 😂😂😂
@kosatkakosatka2423
Жыл бұрын
@@vitezslavvrany6635 To myslíš ironicky
@reperpeter
Жыл бұрын
4250,- za ledničku, za to se dá koupit i dneska! Akorát že tehdy byla pruměrná mzda 3000 a dneska je 40000!
@tomlev4103
Жыл бұрын
Ale ta lednička byla ceska a z naseho materialu
@renehrubos9158
Жыл бұрын
@@tomlev4103 Bohužiaľ chladnicky vyrabalo Slovensko. Calex Zlate Moravce a Calex Surany.
@giorgiocorleone2747
Жыл бұрын
@@tomlev4103 To si strcte nekam...treba do te ceske lednicky. Mozna Vam nekdo odproda tehdejsi a jeste fungujici Calexku
@reperpeter
Жыл бұрын
@@tomlev4103 A proto stála tak za hovno jako všechno co komouši "vyráběli". Totální odpad.
@xsc1000
Жыл бұрын
@@tomlev4103 Snad slovenská, ne?
@superduper9420
Жыл бұрын
V roce 1989 stále stejný typ tv který se vyráběli snad 20 let. Já jsem jsi přivezl zdarma z Německa kolem roku 1998 tv kostku Siemens z roku 1987 a hrála ještě dalších 15 let.
@KofolaDealer
Жыл бұрын
Najdlhsie sa vyrabali merkury (9 rokov). U nich je v dnesnej dobe jediny problem ze zdrojove napatie je vyssie nez by malo ale navrhli to rozumne s vysokymi toleranciami cize sa nekazili
@jindramaresova3571
6 ай бұрын
Já v Tuzex,,, 🤣🤣☮️☮️☮️💯💯🥸
@VitezslavNosek
2 ай бұрын
Autoři této reportáže měli odvahu. A divím se, že to cenzura pustila .😅
@dnn_hll
Жыл бұрын
7:42 Čekačka na opravu 2,5 roku 🤣
@rado2655
5 ай бұрын
V súčastnosti ti to ani neopravia lebo sa to neoplatí vyhodiť na smetisko a kúpiť nove.
@m4jcecHkrjK
3 ай бұрын
Fuuuuuuuuuuuu uuuuuuuu, že zlatý komanči, čo ti šlape 😂
@m1chal20
3 ай бұрын
@@rado2655 ved ani vtedy sa to neoplatilo, vsak to hovorili10:07. 2300 oprava, nova 3200. To sa urcite neoplati.
@jendak7921
4 ай бұрын
Zrovna ten poruchový mrazák M50 5:25 měla babička pak my doma a teď slouží u bratrance a stále jede a to byl dokonce na dva roky uložen venku pod stříškou z eternitu (vlnky) stejně tak tatramatka s vrchním plněním sloužila u babičky do roku 2015 bez jediné opravy. Byla napasovaná mezi vanu a vyrobenou poličku přes nějaké tvrdé bloky gumy. Díky tomu se nehnula z místa a netřásla se tolik tak se nic neuklepalo. Přenosnou Teslu color oravan jsme měli do 2007 ale sloužila i pak v dětském pokoji jen už zlobil potenciometr na hlasitost. Od 2007 to byla zděděná Tesla color asi 416 už nevím jistě měla dálkový ovladač(cihlu na 9V baterii) a SCART k videu a DVD/HDD recorderu ta sloužila až do začátku DVB-T1 a několik let poté u rodičů v ložnici než se začal vypínat analog ale to už měla tak u 2cm zůžený obraz shora i dola. A dalo by se pokračovat, když člověk narazil na funkční neodfláknutý kus životnost 30+ let nebyl problém. Dnes je problém už po 3letech kdy odchází spínané zdroje.
@tomvecnykernelreich2836
Жыл бұрын
Mame v baraku Tatramat bojler, meli jsme 2, ten dole si dovolil po 50ti letech kleknout, natekla mu voda do elektriky a uz byl neopravitelnej. Druhy nahore stale drzi. Zajimave je, ze v 89 jsme udajne vyrabeli smejdy, co vyrabime ted?
@64RWD
2 ай бұрын
Dnes je to ještě lepší proč? protože už nic nevyrábíme 🤔
@NS-zm6fw
3 ай бұрын
Je to součástí dokumentu z jara roku 1989 jménem Šmejdy, který je celý dostupný na youtube kzitem.info/news/bejne/uq2n1X6uf4yEqJwsi=MNCjDObu49h_zMHN. I tak díky za připomenutí. :)
@rzerizrz
Жыл бұрын
Co se těch náhradních dílů týče, tak ta opravna stim nic nenadělá, díly prostě nejsou, tak smůla no :D
@HavrosM
Жыл бұрын
Pamatuju si jak mě tenkrát málem zabila pračka 😂 Při vytahování zásuvky praskla plastová krytka a prsty se mi dostaly mezi dráty...
@avrahamstern4550
Жыл бұрын
Neni nad to si elču pohladit :D kzitem.info/news/bejne/uJuVqoB5knaSjKw
@svatopluksroubek7928
Жыл бұрын
A protp jsme měli jako chladničku běloruský (tehdy sovětský) Minsk, a ten fungoval v podstatě 20 let bez jediné opravy. Jinak gramorádio Dominant mám doteď a hraje. Gramofon 100%, pouze bych potřeboval korigovat FM pásmo (špatně nastavený FM tuner) a po těch x letech repasovat kvuli již značně opotřebovaným kondenzátorům. Gramorádia z druhé poloviny 60. let byla sice mono, ale držáky. Tp naše - Tesla 1120A - vydrželo přes 20 let, pak začal bohužel blbnout gramofon. dnes by se toto řešilo repasí, tedy vestavbou nového gramofonového chassis. A největší bomba - nechal jsem si za dnešních 2000,- Kč opravit a repasovat starý elektronkový rozhlasový přijímač po babičce a dědečkovi - veterán z roku 1935 - a hraje jak zlato.
@MultiJerdna
Жыл бұрын
Zní to jak úryvek z projevu Milouše Jakeše 🤢
2 ай бұрын
a pritom tatramatka, dnes porazi v zivotnosti jakokoliv novou pracku bez ohledu na vyrobce a cenovou kategorii
@Storm-np3cf
Жыл бұрын
Prečo vždy hovoria v týchto starých reportážach všetci ako roboti. Moderátor vypadá akoby mal krče a ten kto odpovedá sa bohviekam pozerá.
@Untyx
3 ай бұрын
2 roky čakať na záručnú opravu mrazničky😀
@vlastislavweiser1498
Жыл бұрын
Sledovali jste ty ceny, to bylo zboží více jak za měsíční mzdu, na dnešní ekvivalent, asi 50k za obyč pračku a záruční doba byla jeden rok . Po 3 měsících už jste měl doma opraváře na nějaké ložiska a podobné zálžitosti.Po 2 letech se vám pračka uplně zbortila, jak byla sežrána rzí. A pak zas rok schánět a uplácet a nakonec ti to dovezl známí z Ostravy, nebo Bratislavy , Jen doprava byla 500Kčs. To byly výhody československého socialismu. No kdo to měl? A poptom ted touží ta naše svoločka.
@stanislavkolar1289
3 ай бұрын
Otazka z poradu "jak k tomu mohlo dojit"? No to je proste soudruzi - protoze vsechno bylo vsech a nic nebylo nici. Vsichni na vsechno kaslali, protoze vedeli, ze je to stejne k nicemu. Zainteresovanost nula. Par nadsencu makalo, protoze jim to proste nedalo - a ostatni se jim smali a nakonec dostali na vyplate stejne jako ten, co se snazil delat nejlepe podle sveho svedomi. Prace byla "pravem", takze jste nemusel mit strach, ze budete bez prace a bez penez, i kdyz jste byl lempl. Spousta lidi nechodila "do prace", ale "do zamestnani", kde predstirali, ze pracuji a stat nasledne predstiral, ze je za to plati. Atd..atd...
@josefdomansky1884
Жыл бұрын
Důvod vysokého počtu reklamací byl jednoduchý, hlídalo se jen plnění plánu. Systém dělníky nemotivoval ke kvalitě, ale ke kvantitě. Když dělník nesplnil normu, měl problém, takže "přidal" pár zmetků a bylo vyřešeno. Plus technologické zastarávání - přes 70% škodovek vyvezených do Velké Británie, bylo reklamováno. A to se tyto škodovky kontrolovaly podstatně důkladněji, než ty, co šly na domácí trh. Lidi prostě za komunistů na všechno dlabali, nikoho nic nezajímalo a upřímně, dozvuky toho vidím i dneska.
@redraven8482
Жыл бұрын
Ale prosím Vás, tohle nemůžete říkat nahlas. Vždyť Vám za to utrhou hlavu..
@josefdomansky1884
Жыл бұрын
@@redraven8482 No, když je něco pravda, nemělo by to vadit. I když.. Na jednom fóru věnovaném retro tematice, jsem nahodil pár obrázků s nějakými postřehy, jak to tehdy chodilo a některými rozzuřenými občany mi bylo naloženo, že by ode mě pes kůrku chleba nevzal. A to jsem jen popsal svoje vlastní zážitky. A že jsem prý lhář a než psát takové lži, mám radši vypadnout. Uposlechl jsem dobrých rad a už tam nejsem. Můj otec koupil za komunistů babettu 210 (po opravě dodneška jezdí), ale měla z výroby šišatou rozetu, která po čase zničila převodovku. To bylo tehdy normál, koupit něco za komoušů, byla sázka do loterie. Buď to funguje bez problémů dodnes, nebo to bylo už z výroby vadné. Ale lidi byli rádi, že vůbec něco sehnali, třebas vadné. Prodejny s partiovým zbožím (zboží s vadami se slevou), mezi námi odborníky zvané partiovky, byly za komoušů normál.
@mareksykora779
Жыл бұрын
No jo. Ale zase ty L39 Albatrosy a reaktory a přesné turbíny do jaderných elektráren nebyly špatný. Lemplové pak zůstali tady na to spotřební zboží.
Жыл бұрын
Letadla se tu stále vyrábí, turbíny také.
@mareksykora779
Жыл бұрын
@ reaktory už ne. A těch letadel desetkrát míň. A kdyby se za socíku neprosadily L29 a L39 a Turbolety, tak už dnes děláme tak maximálně ty dveře a podvozky
@taktojonotvl
Жыл бұрын
Netušil sem že tehdy to bylo tak bídné. Na druhou stranu, to co přežilo drží do dnes. Calexku, Condora a Tatramatku máme pořád na chalupě :) A v garáži jednu malou vrchem plněnou pračku s takovou vrtulí na boku. Na špinavé hadry od oleje perfektní.
@onlinXman
Жыл бұрын
Co přežilo to drží dodnes je v podstatě zjednodušená verze survival bias
@pjaro77
Жыл бұрын
Len by ma zaujímalo, koľko tá calexka žerie energie. Ja som mal calexku zo 70tych rokov po starých rodičoch, fungovala aj v roku 2010 ale za týždeň po vyčistení tam bola hrubá vrstva ľadu a tej elektriny.
@taktojonotvl
Жыл бұрын
@@pjaro77 Hele my jí máme v takovém zahradním domku/kůlně. Zaplá je jen přes léto, na maso ke grillu, chlast a minerálky děckám po ruce. A máš pravdu 😂 nikdy nešla dobře nastavit, buď skoro nechladila nebo tolik že mrzly věci i mimo mrazák.
@mirec584
Жыл бұрын
Tak pri novej, špičkovej technológii treba počítať s trošku vyššou poruchovosťou že áno. Také rádio napríklad 😂
@erikzabava937
Жыл бұрын
😂😂😂
@morho9422
Жыл бұрын
ja sa pamatam na iphone s ktorym sa nedalo telefonovat. potom ku tomu predavali gumenny ramcek sby to fungovalo. 😁😁
@KeyUSeeCZ
Жыл бұрын
@@morho9422 Tak a teď o karkulce
@MartinSvoboda-x3w
Жыл бұрын
Pamatuji Tesla Color 416 s DO. Koupeno v r. 1987 v Domácích potřebách Velká Bíteš za cca 17.000 Kč. Pracovala bezchybně do r. 1997, pak porucha na kanálovém voliči, vadný IO- cena 100 Kč. Dosloužila v r. 2010.
@JoyVanWinkle
Жыл бұрын
hmm.. priemerny plat bol 3.000 korun. To znamena, ze je to 5,6 nasobok priemerneho platu. Ak to premenime na dnesnu dobu, priemerny plat 1 327 eur x 5,6 nasobok, tak dnes by ten televizor stal 7.431 eur. Esteze vydrzal tak dlho... :)
@neolerades2987
Жыл бұрын
Keď tu čítam tie komentáre o životnosti výrobkov tak sa nestačím čudovať - to vám naozaj vydržia spotrebiče tak málo ? 😂 Veď dnes je presne opačný problém - že životnosť spotrebičov je dlhšia než ich morálna životnosť. Drvivú vačšinu spotrebičov som predal/vyhodil/odstavil pre ich nepotrebnosť/spotrebu... Staré chladničky mám v pivnici, zo starých PC/TV mám urobenú hosťovskú obývačku a tie najstaršie PC/TV/drobné elektro išli do zberu alebo bazar ako funkčné. Odhadom 90% spotrebičov mi vydržalo min. 10 rokov a viac 👍 Samozejme nájdu sa výnimky - na práčke mi odišlo ložisko po 4r, raz sa mi pokazil PC a ostatné veci sa vymenili v rámci záruky. Nerátam do toho žiarovky - tie mením často, no odkedy som prešiel na kvalitnejšiu značku už držia aj tie. Takže poučenie pre uplakaných ľudí - kupujte KVALITNÉ výrobky a nie to najlacnejšie čo sa dá kúpiť, potom vydržia aj vám.
3 ай бұрын
Jakou máme českou výrobu dnes? Ptám se pro kamaráda....
@dvorakjakubjd
2 ай бұрын
Rekni kamaradovi, ze je blbec
@docktor72sk
Жыл бұрын
a to záruka trvala iba rok a nie 2 Roky ako teraz si pamätám ze nevymenili kus za kus išiel na opravu a čakal som pol roku a za mesiac zas pokazeny a až po tretej sa vymenil za rovnaký zmätok a to peniaze ti nevrátili v obchode
@katarinagbajobi6620
8 ай бұрын
Tieto videa sa robili v duchu ze to cele padne....
@bubag1
Жыл бұрын
... a pak někde slyšíš, jak za komoušů bylo vše super .... pěkný hovno ... rok čekat na záruční opravu, to by mi dneska dali, bych si nevydělal ani na slanou vodu ... 😀
@keramkirandeb3091
Жыл бұрын
zato dnes ti povedia za opravu pracky 140 sucastka oprava 100 benzin 30 nova stoji 300 naozaj chcete opravit?? sucastka prijde do dvoch tyzdnov???? takze este vetsi hovno
@fiocco3333
Жыл бұрын
Vidím tam i ledničku DKK s tou šedivou rukojetí.DDR výroba stojí v řadě
@michiprie4367
Жыл бұрын
Je zvláštní, že videa od roku 1989 jasně navozují sundání socialismu(režimu), všechny tyto reportáže mají stejné reportéry(alespoň tady na tubě). calexka - kdyby nežrala jak tank, měli bysme ji dodnes, Tatramatky odcházely jen na gufera a gumové nohy. Na to, že byly ocelové, a skoro žádný plast, taky daly přes 20 let a oba typy plnění! Nehledě na to, že Vám spotřebiče bez keců opravili. Co Vám opraví dnes?
@andrejgal6779
Жыл бұрын
Ta "super" Tatramatka,ktora pri zmychani tancovala po kupelni stala cca 5000Kcs,cize 2-3 vtedajsie platy....dnes sice pracka vydrzi o 7-8 rokov,ale z jedneho platu si kupim 3-4 pracky a to su este neporovnatelne uspornejsie
@andrejgal6779
Жыл бұрын
@@mickey2148 tak sa pozrime na ten super lacny benzin...ked stal 8Kcs,tak pri 2000kcs plate si mohol clovek kupit 250litrov benzinu. Dnes aj ten co zarobi minimum 600e si kupi pri dnesnej cene 1,60e 375 litrov...pri 800e 500litrov... Takze ano,"lacno" bolo
@yanweide5560
Жыл бұрын
@@mickey2148Energie byly za pár šupov, ale i na ÚV se neustále řešily úspory a nehospodárnost. Ona ta energie znamenala taky zničený celý severní Čechy, kdy se rubalo, rubalo, místo aby se šlo cestou úspor. Jenže na prvotní náklady zas neměl režim prachy.
@katarinagbajobi6620
8 ай бұрын
Tiez si myslim, ze urcity ludia uz v 88 vedeli ze sa to cele rozpadne.....preto sa v tom duchu tieto videa aj robili
@mirocutka1425
Жыл бұрын
Boli to vraky už z výroby!
@tiborkiss6346
Жыл бұрын
Jooo dodnes mi funguje chladnicka Calex kupena v roku 1989. Merali sme spotrbu ci sa vyplati kupit novu chladnicku. Neoplati. No nie som statisticky urad ale i tak. Aha. Funguje mi pracka z Popradu zhora plnena, kupena v roku 1991.
9 ай бұрын
Dneska se objeví na trhu jeden špatný výrobek a lidé se můžou posr💩t a za komárů 70 procent...😁😁😁
@vladimirjanicina7625
Жыл бұрын
Prečo sa zaoberáme výrobkami ktoré boli vyrábané pred 35 rokmi,vývoj aj technika ide do predu, išlo o viac ľudskej manuálnej práce čo spôsobuje väčšiu poruchovosť.Neviem z akého dôvodu sa tým zaoberať, keď veľa výrobkov bolo dosť kvalitných.
@dedek222
5 ай бұрын
4 ladnicky mali hodnotu jednej garzonky............
@avrahamstern4550
Жыл бұрын
A jak se i při tom všem krásně žilo :D Ne, hele ty čísla jsou fakt hrůzostrašný. Nechápu ale, proč při takové realitě, neposílí výstupní kontrolu ? I tenkrát mohli dát a nedat prémie. Máte chybovost ? Šup z prachama dolu. Žádný jednotný příjem neexistoval. Taky moc nechápu, tu tendenci režimu napodobovat konzumní ekonomiku snahou o pestrost nabídky. V socialismu bych očekával, že se každý výrobek bude vyrábět v jednom modelovém provedení (ideálně co nejlepší) na řekněme desetiletku a to usnadní výrobu i dostupnost ND. Taky mě (r.84) nepřestávají udivovat tyhle dobové kritické reportáže. U totalitního systému obecně bych očekával nedostatek sebekritiky a už vůbec nechápu takovouto kritiku veřejnou. Pokud teda nebylo cílem aby si reportáž prohlédli zaměstnanci těch fabrik a "zastyděli se" :D On ten náš socík byl vůbec takovej divnej... :V Imho. furt lepší bytelnej výrobek, kterej šel opravit a vydržel 10let, než výrobek, který má už z designu nastavené plánované zastarání, často nevydrží ani záruku a opravit nejde. ;) Zamyslete se nad tim. Čest ! :D A propo. nezpaomínejte že je to reprortáž 89, konec desetiletí byl fakt úpadkovej, to neznamená, že takové statistky platí i před 85 ;) Nevylučuju, že už to všichni měli u prd...
@omathudon
Жыл бұрын
Vážení kritici, všechno je to o údržbě a servisu. Netáhla byla, jsou a budou. Socíku se nezastávám, bohužel za vším byla 100% zaměstnanost. Vlastním dost audia z té doby, Tesla, Philips, atd. Když tomu dáte péči, tak to bez problémů funguje. Dnes prostě vadnou věc vyhodíte a koupíte si další křáp. 🤣
@lukasstransky8167
Жыл бұрын
Jak to může být "o údržbě a servisu", když se ty věci rozbily během záruční lhůty,která měla jen 6 měsíců? A dávat péči? Spotřební zboží má fungovat i bez nějaké zvláštní péče po celou dobu životnosti
@stefankovac9500
4 ай бұрын
lol dodnes ma kopec ludi tie chlandicky a pracky a vraj to nevydrzi D: a co hovorit o dnesnych vyrobkoch co vydrzia 2roky a 3 mesiace
@zbynekII
2 ай бұрын
To, že jeden ze sta kusů vydrželo především díky opravám domácích kutilů roky opravdu není známka kvality.
@stefankovac9500
2 ай бұрын
@@zbynekII skor 1 zo 100 si ziadal opravu ;)
@jaroslavport2473
Жыл бұрын
Dnes už nevyrábíme nic .
@fungo6631
Жыл бұрын
Why is this video in my recommended? I don't even speak Czech!
@KarolSabo
2 ай бұрын
You are a communist, aren´t you?
@kosatkakosatka2423
Жыл бұрын
Pritom plat v čistom bol 1500 Kčs, 2000 Kčs v čistom už bol veľmi slušný pre priemerného zamestnanca, vedúceho
@MrSkovinko
3 ай бұрын
kde udelali soudruzi chybu :) konecne je ten rezim v prdeli
@robertbrunclik7110
Жыл бұрын
Tohle je přesně pro ovce ty co mají selektivní paměť. Pro to všude vzívají a adorují ten ,,komunistickej ráj"
@jirkakrizek-jw6jh
Жыл бұрын
ano selektivně vybrané střípky, jako pouštět si zlodějiny dnes, pořadu klekánice, občanské judo, čr mafiánský zločinecký režim dluhů
@robertbrunclik7110
Жыл бұрын
@@jirkakrizek-jw6jh Tak si pouštějte tu komunistickou propagandu a plnění plánu a budovatelství. Když Vás takový ,,pravda" uspokojí a jinou nejste schopen přijmout.
@joseftresnak6767
Жыл бұрын
Asi pán Zapoměl, že tady bylo po válce azačínali jsme z nulou. Spojenci západu nenechali budovat společnost která se vyvíjela. Ale porodnost byla o 100% větší. Že by byl sociální lepší?? A pak tu bylo embargo a Trumenova doktrina!! Ještě chybí v tom učelovemu kecáni že jsme jedli malé děti!! A co miliony neprodanych aut Milióny hadrů na pouštních ??
@pavkus8598
Жыл бұрын
ČSR začínala s nulou? Země, kde byl prakticky nulově postižen průmysl a výroba? Bombardování a devastace půdy, podniků, továren minimální? To nemyslíte vážně že ne
@joseftresnak6767
Жыл бұрын
@@pavkus8598 Člověče asi jsi tady nebyl a papouškuješ to co kecá mejnstrim. Možná že i zadarmo vystudoval a zdrhnul. Kolik dětí jsi vychoval? Nedělej z nás blbce, působil jsem v Německu. Tam byl Maršaluv plán a do r 2028 splácej. Amerika 10x zbohatla na 2 světové. Němci by ti to vysvětlili že právní jistotu nemají. Zajimej se o historii !!
@alexandermikolas8343
Жыл бұрын
"Zákazník je zpočátku šťasten, že výrobek vůbec sehnal. Ale posléze mu začíná nové trápení." XD
@fixative2866
Жыл бұрын
To je ako z Cimrmanna 😂
@jip4746
16 күн бұрын
Moc dekuji ze to tu je, poslouchat ruzne bolseviky nostalgiky jak to tu bylo super a jak jsme byli ve vsem sobestacni je nekdy uz fakt nesnesitelne.
@Pity153
Жыл бұрын
A jaký je stav v současné době. "Skvělý"???!!! Žádné reklamace, žádné zmetky. Ono se vlastně NIC nevyrábí.
@warrax111
Жыл бұрын
oni tito hejteri, si vedia vzdy len vypitlat jednu vec, a tou ociernovat. Nic ine nerobia ani v politike. Vsetko je u nich zalozene na nenavisti, hejtovani, ociernovani, negativite. Takto aj potlacaju oponentov a ine politicke strany. Ale vladnut, ani nic stavat nevedia. Kolko toho postavili za socializmu, ale rovno pre ludi. Nemocnice, skolky, sto tisice bytov, a tisicky panelakov. Co dokazu teraz, stavat len pre vyvolenych. Radsej mat menej hospodarne fungujuce podniky, ktore ale produkuju vsetko HDP naspat pre ludi, lebo vsetko ostava v socialistickom vlasnictve. Naco je nam HDP, ktore vlastni 5% zmrdov, ktori sa naucili len zhrabavat peniaze. To su skutocni paraziti spolocnosti. Nie kazdemu sa chce byt cely zivot bankar, manazer, financny zralok, studujuci 10 rokov len financne a ekonomicke veci. A aj tak tito ludia potrebuju do podnikov, tu takzvanu luzu, ako ich nazyvaju... obycajnych ludi. Co robia predavacky, upratovacky, smetiarov. Bez nich by sa nezaobisli. Ale aj po tom tuzia. Spravit si androidov a umelu inteligenciu, a vykopnut vsetkych, nech ostanu bez pracu. A oni si budu zhrabavat svoje miliony, a par podnikov, bez zamestnancov, si bude sutazit medzi sebou. Nech sa pozeru medzi sebou.
@martinhenzl
Ай бұрын
to je dobře... je lepší nevyrábět nic, než šmejdy se 70% chybovostí... preferujete-li český výrobek, doporučuji aukro; jinak raději zahraniční výrobek v dostatečné kvalitě
@stanislavjary4324
Жыл бұрын
A to byla záruční doba pouze 6 měsíců...
@vladimirgejdos6234
Жыл бұрын
Zaujímavé by bolo urobiť reportáž o tom ako napr. v Mototechne zbohatli predavači tzv. nedostatkového tovaru podpultovym predajom napriek tomu že súčiastok bolo dosť.
@karlvonbahnhof007
9 ай бұрын
A jak taku reportáž chcete urobit. Hm ?
@starosta485
Жыл бұрын
Ve videu se přizná poruchovost 70% i přes to se tu najdou tací, kteří budou mluvit jak to bylo skvělé. 😃😃😃😃
@avrahamstern4550
Жыл бұрын
Je to rok 89 (!) to zdaleka neznamená, že takový poměr zmetkvosti byl léta předtím, úplně vidim jak na to vyšichni bodali... z toho fakt nejde dělat kritiku čs výroby jako takové
@jan.tichavsky
Жыл бұрын
@@avrahamstern4550 Poruchovost byla všude napříč průmyslem. Někde větší, někde menší. A nedostatek náhradních dílů i nových součástek do výroby byl v plánovaném hospodářství základním znakem. I ty naše slavné tramvaje T3 v posledních seriích 80. let za nic nestály a musely se dolaďpvat až v dílnách dopravních podniků, protože se šetřilo na materiálech, na práci, na výrobě. A to nemluvím o tom, že se vyráběl prakticky stejný model 30 let v kuse s nehospodárnou odporovou výzbrojí namísto elektronické regulace výkonu. Nebyly peníze a nebyly polovodiče.
@jatakyja4428
5 ай бұрын
Presne. Ono 70% poruchovost za korunu a 70% poruchovost za 700 korun, je fakt rozdil. 😉🤣
@martinstefanik5619
3 ай бұрын
@@avrahamstern4550 prvá čakateľka bola z 08/1987 - takže kazovosť musela byť léta předtím 🙂
@petrtr7602
Жыл бұрын
Však na to "socík" taky dojel. Kdyby soudruzi byli ochotní a schopni vyrábět spotřební zboží alespoň trochu podobné západnímu a byli ochotni nechat lidem alespoň drobné podnikání a občas je pustili k moři - tak tady možná vládli dodnes. Na druhou stranu zase lépe zvládali velké průmyslové a dopravní stavby a dokázali budovat paneláky - sice dnes vysmívané jako králíkárny, ale leckterá mladá rodina by je i dnes ráda dostala. Popravdě dnes stavíme jen nákupáky a logistická centra a pouhá oprava dálnice D1 trvá neskutečně dlouhé roky a všichni jsme si ji užili. Demokracie má spoustu výhod (a jsme za ní rádi), ale i spoustu nedostatků...
@jirkakrizek-jw6jh
Жыл бұрын
kde je demokracie? v čr2022,2023 řekněš svůj názor a jsi odsouzen ,kde je demokracie?
@petrtr7602
Жыл бұрын
@@jirkakrizek-jw6jh demokracií je myšlena aktuálně používaná "nálepka". Jak je tato nálepka spjata s původním významem tohoto slova nechť si přebere každý sám. Ale samozřejmě jiným způsobem je možné ralizovat demokracii v malém městském státě starého Řecka a jinak ve státě s počtem x milionů lidí. A asi si těžko představíme, že se dnes sejde deset milionů lidí na Letné a ostrakizací vyloučí z ČR třeba pana profesora Fialu, aby vysílal signály v jiné části světa.
@izerosk
3 ай бұрын
Väčšina veľkých priemyselných fabrík boli vybudované pred komunistami, oni ich len znárodnili. Komunisti nevedeli robiť vôbec nič.
@voitano73
Жыл бұрын
Ale jedno mě na tom těší: že tehdy místo vykrucování nějakého šaška z PR oddělení tam grilovali ředitele a ostatní zodpovědné vedoucí
@zwireobecne
Жыл бұрын
Jono dneska to nějaký PR blbeček obkecá, nic se nezmění a jede se dál :D
@voitano73
Жыл бұрын
@@zwireobecne no je pravda, že tehdy to byly státní firmy, u soukromých je to něco jiného.
@chatnickcz
Жыл бұрын
@@zwireobecne No tak mít takovou zmetkovitost dnešní firma, tak končí. Žádný, jede se dál.
@vladis6907
3 ай бұрын
@@chatnickcz pozri si pre zabavu ini priklad bankstery z wallstreet co vyzieraju zdroje z celeho sveta a mudro investuju - kradnu. Tam ked nieco padne, cele FED a americki danovi poplatnici zachranuju. Tam su uplne zbytocne spekulativne investicie. Celkovo je to na houby. Vykradanie zdrojov to je problem a nie tieto davne bachorky o socialistickom hospodareni. Ten došiel iba na petrodolar a nedostatok zdrojov a technologii, zapad cucal a bral zdroje a vychodu dosli, lebo zbrojil proti zlemu zapadu.
@stanislavkolar1289
3 ай бұрын
@@zwireobecne Ale prdlajs. Produkujete-li dneska smejd, tak koncite s podnikanim a konkurence vas zlikviduje. Jak jste prisel na to, ze to nekdo "okeca"? Myslite si, ze kdyz nekdo vyrabi nepouzitelne smejdy lednicky nebo pracky, ze to nejak "okecate"? Proste koncite a hotovo. A zadne keci vam nepomuzou. Narozdil od te doby tenkrat, kde vas maximalne tak povysili, abste nemohl udelat jeste vetsi pruser. Z reditelske ozice se "vykopavalo vzhuru". Tak to bylo...
@PhonoDirect
Жыл бұрын
Jednou z výhod socializmu bolo, že si človek mohol kúpiť zariadenia, ktoré nefungovali už od výroby. Spomínané gramorádio Dominant bolo presne takým prípadom u nás doma.
@karelkamenik2933
Жыл бұрын
Ten název Dominant je slušná ironie, to musel být záměr. 😂
@mikulasvarga4006
Жыл бұрын
teslacke veci boli kvalitne ,nie dnes same sumitka ,a nekvalitni material ,
@KofolaDealer
Жыл бұрын
Dominant pouzivam kazdodenne, skvela vec mam na to napojeny pocitac, CD prehravac aj telku. Gramo tiez parada
@jurajjuricek7215
3 ай бұрын
nuž, ja som také šťastie nemal. Možno aj preto, že som nehladal vadné, ale funkčné výrobky. :-) Všetko mi fungovalo ovela ovela dlhšie, ako to, čo nám ponúka trh dnes.
@ct8422
2 ай бұрын
Co trepes doteraz mi vsetky socialisticke vyrobky funguju radia su lepsie ako tieto nove smejdy mam dominant s gramo pouzivam ,moderato takisto a ine.tv color som vyhodil funkcny. Vsetky spotrebice sa dali opravit co o dnesnych novych je oprava drahsia ako novy televizor. Ak to tocil a nahraval v 89 tak sa necudujem ze prevliekol kabat a zdehonestoval vyrobu za socializmu.
@cizekmilan
Жыл бұрын
To jsou slušná čísla. A přesto dost lidí bude pořád tvrdit, jak bylo všechno lepší. :D
@bezcisla
3 ай бұрын
Údaje z dnešní doby se raději nezveřejňují. A přesto bude někdo pořád ten bývalý a dnešní komunismus stále srovávat. PS: pokud si naivně myslíš, že je tu něco jiného, než komunismus, tak se s inteligenci hezky zařaď mezi boomery.
@bezcisla
3 ай бұрын
@@vlastenecceskoslovensko-zl7419 Inteligence se dá i případně naučit. V podstatě ji rozvíjíš celý život. A laskavě nepoučuj a neporoučej druhým. Mám za to, že osobně bez googlu bys právě v té inteligenci se mnou pohořel.
@bezcisla
3 ай бұрын
@@vlastenecceskoslovensko-zl7419 Tak se příště tímto řiď celou dobu a trapně nekomentuj a žij si svůj život se svými zkušenostmi.
@bezcisla
3 ай бұрын
@@vlastenecceskoslovensko-zl7419 Pro tebe cokoliv, hlavně, když se uděláš.
@bezcisla
3 ай бұрын
@@vlastenecceskoslovensko-zl7419 Není zač. ke slabým duchem je potřeba se chovat hezky.
@csstroje7597
Жыл бұрын
Zvyšovaly se požadavky na vyrobené kusy i modernizaci (i když o nějaké zásadní modernizaci se mluvit nedá), a vše při použití stávajícího několik desítek let starého výrobního vybavení... to se muselo někde projevit. Zajimavé je, že ty poruchové přístroje které se ''povedly'' často fungují dodnes.
@franto-he9mc
Жыл бұрын
Na tom nieje nič "zázračné", boli jednoducho predimenzované. Preto to bolo, veľké, ťažké a žralo to veľa energie.
@mino66621
Жыл бұрын
Poziadavky na zlepsenie vyroby boli, ale ked boli navrhnute boli zamietnute lebo kde zamestname tych ludi (osobna skusenost v rodine- ujo navrhoval ako studentsku zaverecnu pracu modernizaciu vyrobneho pasu na svetlo do favoritov a znamenalo by to -2 ludia za pasom. Bola to jedina vytka na jeho zlepsovak. Vdaka tomuto pristupu sudruhov dnes uz neposobi v strojarskom priemysle)
@xsc1000
Жыл бұрын
@@franto-he9mc A hlavně to bylo z dnešního pohledu jednoduché. Stejně tak opravitelné jsou třeba TV z té doby z USA nebo Evropy. Dokud byly přístroje z diskrétních součástek, které se běžně dají sehnat, byly opravitelné. To u digitální techniky už bohužel nejde, hustota integrace je násobně větší a nejedná se o obecné součástky, ale zakázkové obvody přímo pro daný kus.
@morho9422
Жыл бұрын
mminko, a kedy sa na to tvoj ujo vysral? sudruhovia su prec uz 30 rokov. v akej dobe to povesil na klinec? od kedy uz "neposobi" dnes?
@DL-kc8fc
Жыл бұрын
@@franto-he9mc Ale ano. 300W motor například pračky měl příkon 300W jak tehdy, tak dnes. Ledničkové kompresory ani dnes nejdou pod 70W a třeba topné spirály praček, aby vyrobily 2kW tepelné energie, logicky vyžadují příkon 2kW elektrické energie i dnes. Dnešní prodejci mlží roční spotřebou a abyste se dopátral skutečného příkonu, musíte se dostat ke štítku na zadní straně spotřebiče, páč to není uvedeno ani v manuálu, natož aby to věděl prodejce. K jakoby úsporám dochází různými eko programy, které jsou pouze o omezení výkonu, takže nezbývá než například vyprat prádlo 2x, či zvolit neekologický program. Televize byly skutečnými žrouty - ruská barevná si vzala přes čtvrť kilowatty, ale tehdy nebyla TV domácí zvukovu kulisou a v mnoha rodinách se zapínala až večer na 2-4 hodiny. Japonský spotřebitelsko-elektronický úspěch spočívá na předimenzování, zatímco americký způsob to záměrně tahá přes okraj pracovních bodů elektroniky falšováním parametrů elektrosoučástek, aby se udržel konzum a zaměstnanost. Tím nechci obhajovat československou produkci, kde se šidilo jinak, například nevhodným těsněním, materiálem, nekompatibilními náhradami v rámci RVHP aj. Ale i tak se našly kusy, které přežily dobu a byly rozebrány pro potřeby kutilů, než aby se porouchaly - ano, je to z toho předimenzování. Současný trendem jsou "kurvítka", která se spolehlivě postarají o limitní životnost a nutnost kupovat nové spotřebiče po jejich záruční době. Nejsou lehce odhalitelné - kondenzátory se umísťují co nejblíže zdrojům odpadního tepla, v programátorech jsou počítadla cyklů, které se samy destruují atd. Za bolševika byla snaha poskytnout trvalý výrobek, aby se nezatěžoval průmysl, ale látalo se to z nevhodným materiálů. Dnes je snaha zajistit funkčnost těsně po vypršení záruky.
@slavek4083
Жыл бұрын
Budu se opakovat ...jediné plus,které tahle zk*rvená doba měla bylo to,že jsem byl mladý !! Jinak mne nic nenapadá 😞
@pavelkalab282
Жыл бұрын
Zato dnes někteří staří nemají na léky.Samoživitelky dětem na bonbón.Likvidujou nás zvláštní viry.A opět je v evropě válka,a né první. To je skvělá doba.🙄👏👏👏
@andrejgal6779
Жыл бұрын
A presne toto si zamienaju nostalgici...mladost.Ked boli mladi,tak svet bol gombicka,prve lasky,ziadne starosti,nic ich nebolelo,ziadne lieky nebrali...
@skiliftsandcableways.slova7247
Жыл бұрын
~slavek4083~
@jirkakrizek-jw6jh
Жыл бұрын
máš vymaštíno?jo elektronika vycházela dráž, tak tak a kolik jsi platit nájemné ? a kolik platíš dnes? soused koupil domek s pozemkem 1985 za 80 000kč ,dnes jen ten pozemek má cenu 3 000 000 kč a dnes by si ho nekoupil, živořil by ,nebo celoživotně platit hypotéku , služby vycházejí dnes mnohem dráž stejně jako elektřina, plyn , vodné , ceny stavebních pozemků ,
@Astlaus
Жыл бұрын
Něco by se našlo. Třeba bylo míň aut (nebyl problém kdekoliv zaparkovat).
@DannyfromCZ
Жыл бұрын
Tak my jsme měli očividně taky štěstí, jak na to koukám :D Naši kupovali Tatramatku v Trnavě v 78 a vydržela přes dvacet let...
@imatus235
Жыл бұрын
Naša chladnička Calex 30 rokov bez poruchy😊
@DL-kc8fc
Жыл бұрын
Z Tatramatky se po vymontování motoru (samozřejmě stále funkčního) stal perfektní zavařovací hrnec. Calex rovněž cca 30. roků, tedy několikrát se sama zaplatila.
Жыл бұрын
Základ držel, ale programátor se v ní vysypal několikrát, a to cestování po koupelně při ždímání...
@krystofkaucky1333
8 ай бұрын
NE TO JEN TYHLE VIDEA TOČILI ZÁPADNÍ KAPITALISTI!!!!!!!!!!???!!!!
@AmarokBrun
4 ай бұрын
Treba aj rozmýšľať nad tým čo sa vo videu hovorí. Nikto netvrdí že všetky Calex a Tatramatky boli na h*vno. Pri Calex je povedané 34% boli poruchové. Kľudne ste mohli byť v tých ¨šťastných¨ 66% no nič to nemení na tom že tretina poruchového tovaru je šialene extrémne vysoké číslo. A k tomu ak pripočítate ako sa za socíku priam glorifikoval ČS priemysel a výroba tak je to na zaplakanie.
@kiuchi5651
Жыл бұрын
Jezdím každý rok na chatu, kde ve sklepě leží zaprášená pavučinama pokrytá mraznička Calex, používáme ji na nachlazení piv..
@Ivan-fc9tp4fh4d
3 ай бұрын
Takze ju pustas RAZ do roka ? :) :) :) To je este "ako nova" ...
@milanrejsek2640
Жыл бұрын
Automatická pračka Tatramat mi vydržela 19 roků televize 17 a tak bych mohla pokračovat Vy co sem dáváte negativní komentáře byli jste vůbec v tom čase na světě?
@romanemul1
4 ай бұрын
Tipek to tam povedal . 20% poruchovost.
@MrMajsterixx
3 ай бұрын
Lidi se neuvědomujou, že to že vám pračka vydrží 20 let není nutně pozitivní. Za dvacet let je uplně jiná technologie na trhu.
@jurajjuricek7215
3 ай бұрын
vážne ? To je uvedomelosť, kupovať si stále niečo nové, aj keď to nepotrebujem, hlavne nech príroda trpí a deti v Afrike sa môžu hrať na giga skládkach ? No to už je len uvedomelosť.
@MrMajsterixx
3 ай бұрын
@@jurajjuricek7215 Nejhorší lidi v životě co jsem kdy potkal jsou ti co si o sobě mysleli že jsou "uvědomělí"
@jurajjuricek7215
3 ай бұрын
@@MrMajsterixx menej čumieť do zrkadla
@BlueFlashCZE
Жыл бұрын
Jenom 13 let předtím, co se (kupříkladu) otevřel na Zličíně první Electroworld. To je stejně jako dnes rok 2010....
@erikziak1249
Жыл бұрын
Toto by mali povinne ukazovať v rámci hodín dejepisu na ZŠ!
@avrahamstern4550
Жыл бұрын
háhá naletěl... hanlivá reportáž byla udělaná na zakázku AI :D
@mareksykora779
Жыл бұрын
A taky to, jak postavit za patnáct let patnáct elektráren.
@KofolaDealer
Жыл бұрын
Na ZS kde su ucebnice vytlacene este v narodnych podnikoch a polovica nabytku tiez od komunistov
@rodrick8529
Жыл бұрын
Naši měli lednici Calex od roku 1980 do roku 2010 pak přestala mrazit. Asi štěsti na výrobek. Kdežto televize Tesla color s ovladačem exla po roce.Opravář ani nezkoumal proč a šel rovnou na jisto,prej častá závada. 😀 Pak hrála 27 let,jen ovladač se musel vyměnit.
@jaromirfober4524
Жыл бұрын
A řekli Vám kolikrát v něm měnili kompresor a kolikrát termostat? 😄. Nesdílím optimismus, prakticky skoro u všeho si pamatuji, že se spravovalo. Rekordman pračka Tatramat, ve které se raději ani nepralo a televize Rubín, tan se pořád něco opravovalo a štelovalo.
@rodrick8529
Жыл бұрын
@@jaromirfober4524 Ani jednou.ten termostat odešel až po letech. Říkám že to bylo asi štěstí. Jinak máte pravdu, opravovat se muselo kdeco.
@kosatkakosatka2423
Жыл бұрын
My sme mali Calexku od 1997, samostatne chladnička, samostatrne mraziak, samostatne kompresory, v 2017 postupne odišiel mraziak, opotrebované trubky, neoplatilo sa už ano naplniť chladiacou zmesou, chladnička išla stále, 2x sme menili iba termostat
@simmonsdrums9422
Жыл бұрын
My měli Calex 11 let do roku 1995.
@morho9422
Жыл бұрын
jaromir, oni nehovoria kolko krat vymenili termostat alebo kompresor. oni tiez posielaju opravarov v noci, aby nikto nevedel.
@josefdomansky1884
Жыл бұрын
Cituji z diskuse: "Toliko k pohádkám některých boomrů o tom, jak jsme byli ve všem soběstační, vše jsme si uměli vyrábět a náš průmysl byl na špičkové úrovni" Odpovídám. "Ale my jsme skutečně byli soběstační a skutečně jsme si všechno vyráběli. Ano, nikdo se nehádá, že spotřební zboží bylo nekvalitní, z důvodu systémové nekázně lidí a brutálního technologického zastarávání. Ano, nikdo se nehádá o tom, že za komunistů byl velký problém něco sehnat a zboží bylo obecně extrémně málo. To byl ostatně taky důvod, proč nakonec komunizmus padnul. Tisíc malých buzerací, plus nešlo nic koupit, - koho by to dlouhodobě bavilo. Když padnul komunizmus, tak si lidi mysleli dvě věci. 1. že komunizmus nás brzdí a jakmile se zruší, bude demokracie, zvolíme si ty nejlepší z nejlepších a ti nás povedou ke šťastné budoucnosti 2. že bude stačit na deset let napnout síly a tvrdě pracovat a pak budem bohatí jako Švýcarsko. Lidi si tohle fakt mysleli, neměli ještě zkušenost s demokracií, ani se světovou ekonomikou a financemi - ještě nevěděli, jak velký to je podvod a šméčko na lidi. Nicméně, plivat na těch 41 let a šmahem všechno zavrhovat, taky není zrovna moudré. I přes obří ekonomické problémy komunistického státu, i přes totální nezájem a šlendrián lidí, i přes nepružnou a zarezlou plánovanou ekonomiku, dokázal komunistický stát pomocí družstev dobře živit lidi, dokázal platit zdravotnictví, armádu, dokázal stavět věci, o kterých se za první republiky jen mluvilo, statisíce bytů, metro, dálnice, atomové elektrárny, přehrady, atd. Já komunizmus nehájím, ale jen házet špínu a poukazovat na problémy a zamlčovat to dobré, není fér." Mimochodem, fascinuje mě, jak se tady někteří RADUJÍ z neúspěchů vlastního národa a jsou šťastní jak blechy v psím kožiše, že si můžou do něčeho kopnout. Zajímalo by mě, jestli je tahle oikofobie jen náš problém, nebo je to i v jiných národech.
@xlosxlos
Жыл бұрын
pletete to všechno dohromady... komunismus nikde na světě zaveden nebyl - ČSSR (Česko-Slovenská socialistická republika)jedná se o socialismus s vládnoucí komunistickou stranou v čele - ne komunismus ! mimo jiné jsme byli federativní republika po spojení se Slovenskem tzn federace ! Slováci nejsou a nikdy nebyli naši bratři - je to naprosto jiný národ postavený na jiných hodnotách s jiným jazykem... Co píšete - je irelevantní - to co se za vlády komunistů v socialismu vybudovalo - bylo za ukradené peníze nás všech a velice nehospodárně s těmito prostředky bylo nakládáno, konec komunistické strany nastal po vyčerpání (zpronevěra státních rezerv v četně důchodů občanů) revoluce byla jen zástěrka - pro přikrytí obrovského kolapsu a rozkrádání systému, který měl ale systém odpovědnosti solidně legitimní - padalo by mnoho vlivných hlav - revoluce vše vyřešila (byla naplánovaná)... Dluhy vzniklé za socialismu splácíme do dnes...
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
Drželo se to nad vodou jen díky těm, kterým bylo blbé se na to vykašlat jako ti ostatní.
@jaffarski
Жыл бұрын
@@mickey2148 Tie drísty o zbortení "západného" ekonomického systému počúvam od prorokov vášho typu už 30 rokov. Vždy to má prísť už "čoskoro", a jaksi furt nič :D
@xsc1000
Жыл бұрын
@@mickey2148 Plácáš jen tupou rudou propagandu.
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
@@jaffarski Starý vtip : "Proč je kapitalismus nad propastí? Aby viděl na ten socialismus, který tam už je."
@keramkirandeb3091
Жыл бұрын
@@jaffarski urcite??? a co tie krachy bank?? co pad akcii kdesu moje peniaze z 2 piliera z rokov ekonomickych prepadov ktore su tu pravidelne?? preto francuzi prichadzaju o energeticke zdroje ked ich vyhanaju z afriky odkial rabovali uran... preto teraz musime znizovat vyrobu aby bol dostatok plynu na kurenie preto napriklad duslo sala nevyraba hnojiva lebo mame nadbitok psenice ze musia ju tak zdrazovat .....teraz ked z ruska nepojde ani ropa ani plyn ani uran budes fukat na veternu turbinu aby si mohol zapnut mobil ..... hej ty zarabas urcite miliony a kupis si plyn a ropu z ameriky ha ha ..
@jozefcernak380
Жыл бұрын
Mám doma Condor, čo spomína ten námestník z obchodného domu Máj a funguje
@milanspinka5936
3 ай бұрын
Všechny ty nejhorší citované fimy byly slovenské. To je stejné jako s trnavskou automobilkou TAZ, která byla známa mizernou kvalitnou vyráběné Š 1203, která tam musela přejít z Vrchlabí.
@rainbowin865
Жыл бұрын
Gramoradio dominant som používal do roku 2012. Menil som len ihlu. Perfektný stroj. No, ale doba všeobecne to bola zvrátená. Jeden súdruh sa vyhováral na iného a nikto nemal zodpovednosť za nič. Človek sa musel povinne učiť sovietsku hymnu, vedecký komunizmus a pod. A plat mal ako nemakacenko. Ktorý na "svacinu" skonzumovať 2 piva a 2 rumy. Poháre v putike sa umýval v kadi, bez cirkulácie vody, krigel od piva ti omocil v zlievkach a nacapoval kofolu, s príchuťou piva, alebo pivo s príchuťou kofoly. V mäso údenínach bol štandard lepiace pásky na muchy, tam sa snáď liahly,. Ak bolo raz za týždeň normalne mäso, ku kilu mäsa ti dali automaticky štvrť kila sajrajtu, s odôvodnením že to musím predať. Naši osloboditeľov kseftovali s tovarom prehniteho západu............... môžme sa baviť konkrétne. Do riek sa vypúšťal chemický sajrajt z výroby l, smrad, fialova6pena vo Váhu...........
@mireknovacek9680
2 ай бұрын
To je zajímavé, nejmíň kvalitní jsou Calex a Tatramat :) A mně doma obě pořád slouží. Zato ty dnešní vydrží max. 10 let.
@jaromir1942
Жыл бұрын
ˇžvaníte nesmysly. Nám vydržel TV color spektrum 25 let aniž se na něj kdy šáhlo.Kterej krám by to dneska vydržel. .
@patriciakatalinapatocs8379
Жыл бұрын
@@mickey2148 ak je to nejaký typ lcd môže byť kvôli podsvieteniu, výkonné ledky ktoré sa prehrievajú a časom odpália. Mne tak odišiel obraz na lg po 5tich rokoch čo ho moja mamka používala s max jasom, ináč by fungoval ešte teraz 😉
@radoslavklauda4311
Жыл бұрын
1977, cena TV color spektrum - 9.500 Kč, průměrný plat cca 2.500 Kč. Ta televize byla za skoro 4 platy. Dneska si za jeden plat koupit čtyři televize, které jsou technologicky úplně jinde.... Odejde mi za 5 let? To mi nevadí, koupím novou, zase lepší.
@Astlaus
Жыл бұрын
A v tom dobovém pořadu taky žvaní nesmysly? Asi ne co? A kvalitní výrobek vydrží i dneska. Plazmová TV Panasonic Viera 15+ let a stále naprosto bez problémů. V poměru k platu navíc stála desetinu toho Spektra.
@martinbliska4671
Жыл бұрын
A koľko ľudí by dnes rado chcelo návrat socializmu... A poniektorí by snáď aj ruských vojakov vítali.
@luboskovac6540
Жыл бұрын
to je vidieť, koľko idiotov ešte žije. Odporúčam Severnú Koreu tam je socializmus jak remeň. Tam budete chrochtať blahom. 😂😂😂
@vitezslavvrany6635
Жыл бұрын
Ten "socialismus" by ale dnes vypadal podobně jako současnost v bývalém postsovětském prostoru. To by snad ani ti největší nostalgici opravdu nechtěli.
@luboskovac6540
Жыл бұрын
@@vitezslavvrany6635 Socializmus používaný ako nástroj na dosiahnutie sociálnej spoločnosti je OK. Ale ako ideológia .. to je katastrofa. Stačí porovnať krajiny bývalého východného bloku a súčasné Severské krajiny. A veľmi podstatná je aj národná mentalita. Napr. Nemci boli po 2. svet. vojne vybombardovaní a museli platiť vojnové repárácie. za 30. rokov, t.j. v 70.rokoch už boli modernou priemyselnou krajinou. A kde sme MY, po 30.rokoch?!!!!
@warrax111
Жыл бұрын
navrat socializmu by nic nezachranil. S tymito ludmi, co su tu teraz, s tymito tahat socializmus, to veru nie. To su zmrdi, vychcani, sebecki. navyse uplne sprzneni, vulgarny. Tu uz nieje ziadna ina cesta, ako cistka. Vsak krestania by vedeli rozpravat, co sa predpoveda, a comu to smeruje. To slovicko na A.
@EloTime22
Жыл бұрын
Moc dobře soudruzi hospodařili.
@giorgiocorleone2747
Жыл бұрын
Soudruzi (ani ti dnesni a ani ti ze Zapadu (existuji snad jenom dve vyjimky, mesto Bologna v Italii a ta druha je Cina, ale tam je to na povazenou) nikdy neumeli hospodarit. Jejich velky ucitel a teoretik Marx pekne "vedecky" popsal chod tehdejsi ekonomiky, ale zivit se nechal fabrikantem Engelsem. To same Lenin...ten take nikdy nepracoval. Je takove prislovi: "Jedna vec je udelat revoluci, ale druha je ridit stat!"
@luboskovac6540
Жыл бұрын
haha.. no jasné, preto socializmus padol celoplošne.
@EloTime22
Жыл бұрын
@@luboskovac6540 to byla nadsázka,kterou jste nepochopil.
@luboskovac6540
Жыл бұрын
@@EloTime22 bolo treba označiť
@morho9422
Жыл бұрын
stale hospodaria. iba ze sa prestahovali do bruselu.
@manofharlech5775
Жыл бұрын
Šmejdy za násobky průměrné mzdy a zmetokvitost v desítkách procent, ale stále se najdou obhájci socialistické kvality... 😂
@dvorakjakubjd
2 ай бұрын
Jedina vec tu nebyla dobre
@captainno1
Жыл бұрын
ano přesně tak, všichni jsme koukali doma na televizi a ta nefungovala. podívejte se na výrobu oceli, aut, lokomotiv a nebudete věřit vy naivové, jen se snažíte nevědomým mladým blbcům zafixovat mylnou představu o minulém režimu. asi vám to dobře platí, jen tak dál - každý něco dělá, když už nechodíte do práce dělat opravdovou práci tak co byste jinak dělali, jen čuměli doma
@Magicairsoft9
Жыл бұрын
To už to nemuseli vyrábět- 70% vadnost :-D
@m81copper85
Жыл бұрын
a za to dneska je vše špičkově kvalitní ! a nic se nereklamuje :))))))))))) na nahradní dily se nečeká maji vše skladem !!!! a tedka realita : v na nahradní zrcátko auta např hnudaj i20 čekáte klidně i rok ! než ho milostive pošlou z indie ! na předné světlomet klidně čekáte i pul roku ! někdy vice ! a uplně nejhuře jsou na to dily co se moc nekazi ! ty třeba nejsou k sehnaní v celé evropě ! nepř plasty nebo naraznik atd ! u dalších vyrobcu je situace podobné , o dost lip je na to škoda tam věšinu dilu seženete bez problemu :) co se týká elektroniky reklamaci je vice než za dob komunizmu ! většína věci se neopravuje a rovnou se vyhodí ! až žiješ ekologie a ekonomika ! za komunizmu se většína věci opravovala ! co se týká pozaručních oprav to je v dneší době problem ! pokud vubec seženeš servisáka ! a hlavně aby mněl nahradni dil ! a když vám řekne cenu tak raději celou sušičku 20 tisic zahodite a koupite novou ! protože cena opravy je cena nové sušičky a tak je to u většíny složiteších a dražších oprav ! za komunizmu sice se na dily čekalo ale vše se opravilo ! dneska jste rádi když výrobce výrobku poskytuje nahradní dil 5 let ! a pokud je dil japan nebo korea to je problem z dodacima lhutama atd ! jen tak na okraj dříve československo vyrabělo televize pračky elektrotechniku mněříci přistroje letadla auta prakticky vše ! co varabíme dnes ? skoro nic bud jsem jen levná motovna ! nebo sklad ! prakticky dnes už nai nejsme schopni nic varabět ! protože vše bylo rozkradeno privatizaci s tunelovaním !
@Mrsuchoj
Жыл бұрын
vy co tu pisete tie mudra o tom ako nic nefungovalo atd....vy ste to este stale nepochopili? okay napisem vam to polopate takze to pochopia snad aj uz uplny idioti takze. Na to aby si porazil svojho nepriatela v modernej ere, plytvat zbranami je zbytocne, znicis infrastrukturu a odcerpas nasledne vlastne zdroje...preto to musis urobit inak sofistikovane. Rozostavis svoje figurky na sachvonici do spravych poloh, uistis sa ze vsetky su pripravene a potom udries. Nechces aby ti opiciaci nicili to co uz ti vybudovali, nie, ty im to musis zkonfiskovat tak, aby to oni samy chceli. Takze do poprednych miest dosadit uplne neschopnych idiotov ktory ti budu sabotovat vsetko, od hospodarstva po biele kachlicky na hajzel. Potom uz iba cakaj cakaj, daj tomu rok dva dekadu a sleduj ako narasta nespokojnost...potom vyuzi dalsie figurky v mediach a zacni sa ,,dovolavat,, celospolocenskej zmene aby si akoze lud/opiciaci sam zvrhol rezim neznou revoluciou hahahahaha bez jedineho vystrelu, bez zdemolovaneho hocicoho nehaj ich nech vyrobne zavody vymenia za igelitky a videopasky, daj im ako indianom koralky a ohnivu vodu a samy ti k noham daju uplne vsetko ... takto chlapci a dievcata, sa riadia socialne supersystemy, takto sa robia revolucie vojny aliancie takto sa vytvaraju staty takto sa tvoria ,,dejiny,, tak aby ste si mysleli ze to vy o vsetkom rozhodujete, tvorite ze ste toho sucastou....no ano ste, ale iba ako uzitocny idioti
@karelpodrazka6883
Жыл бұрын
Také udělejte demokratickou -spotřební výrobu od 1989
@redraven8482
Жыл бұрын
No jó.. ale to je přeci ta zlatá socialistická výroba ne? Tohle jsou výrobky, co vydrží desítky let. 🤣 Kdyby si radeji každý z těch trubců uvědomil, že věci člověku vydrží tak dlouho, jak se k nim chová, to né...
@mariawelzerova6120
Жыл бұрын
ja neviem... asi som mala šťastie, práčku TATRAMAT 353 plnená z predu som kupovala v roku 1984 perie doteraz , akurát som v roku 2005 menila tesniacu gumu na dvierkah, kombinovanú chladničku Calex tiež som kupovala v tom istom roku -- funguje doteraz, akurát to že žerie veľa elektriny :D .
@fousekmnkoukal7853
Жыл бұрын
Prostě se vám u vaší konkrétní pračky dobře sešly tolerance. Je logické, že ty přeživší jsou ty, které se v daných časech povedly. Pak jsou tu tisíce dalších, které nebyly tak dobré a dneška nedožily.
@rado2655
5 ай бұрын
Tento dokument je o tom že keď bola nejaká poruchovosť nejakých výrobkov tak nastúpila štatna kontrola a chybu sa snažili odstraniť a to sa deje aj dnes.
@Ivan-fc9tp4fh4d
3 ай бұрын
Stastna to zena. My sme uz vymenili asi 5 praciek. Az tato posledna "akosi podivne dlho drzi" ... :)
@josefkrejci8107
2 ай бұрын
Zde je původní pořad. Jakmile se výroba přesouvala na Slovač, šla kvalita do kytek. Od televizí po cigarety... kzitem.info/news/bejne/uq2n1X6uf4yEqJw
@karosab9322
3 ай бұрын
Největší problémy byly na Slovensku...
@michalsk1254
Ай бұрын
Zaujímavé s tými pračkami a chladničkami, u nás doma slúžili ešte v deväťdesiatych rokoch aj pri starých rodičoch.
@valac123
Ай бұрын
Tak všichni to dnes vidíme na Ukrajině, jak kvalitní výrobky chrlil a chrlí východ
@ondrejduchon4833
2 ай бұрын
A pritom to soudruzi melo uplne jednoduche reseni. Stacilo jen aby se soudruzi konecne odebrali do (|)
@fousekmnkoukal7853
Жыл бұрын
Všimněte si, že ani jeden výrobce nedožil milénia.
@Passco666
3 ай бұрын
Teraz to vychytali , nedostatky sa prejavia az po datume spotreby😅 zaujimali by ma konkretne zavady
@bloodymirputain
Жыл бұрын
Ďakujem za ďalší materiál pre spomienkových optimistov!
Пікірлер: 684