Remélem, hogy egyszer a Jedi Rend is meghívja majd Robiékat egy vitára! XD
@erzsebetsandor3258
3 жыл бұрын
Nem ismerem a terroristákat és nem ismerem mit akarnak mondani beszélgetni úgy hogy köszönöm szépen a
@erzsebetsandor3258
3 жыл бұрын
Még még nem volt isten aki tudja hogy isten van az Isten szeret az isten nem lop nem hazudik az isten azt szereti aki a ember Úgyhogy nincs mit Nincs mit fogjatok már tudjam hogy mi van itt És meg fogod látni az egész világot
@gabortudos2650
6 жыл бұрын
Ez a vita akkorát borított, hogy én nyeltem le a cethalat.
@lacibeteri3972
6 жыл бұрын
XD
@InfernAlien
5 жыл бұрын
*etted meg (according to Robert Puzsěr)
@Csuhi
5 жыл бұрын
Ha Jónás lennél elhinném.
@leslieclyde8732
5 жыл бұрын
és egy perc múlva KIOKÁDTAD :D
@rivaszgergo
6 жыл бұрын
24:55 puzsér: - a dogmák azok olyanok, hogy ott nem lehet vitatkozni, feleselni lehet, "de igen", "de nem", páran megpróbáltak a... kálvinista: - nem!
@user-kk8cy3hu4o
5 жыл бұрын
Én ezért a pillanatért vissza szoktam járni :D
@Terminator-we3vp
5 жыл бұрын
@@user-kk8cy3hu4o Én is ezért jöttem xD
@user-kk8cy3hu4o
5 жыл бұрын
@@Terminator-we3vp Köszi, hogy megint eszembe juttattad :D
@takacslaszlovendel
4 жыл бұрын
@@user-kk8cy3hu4o én is
@user-kk8cy3hu4o
4 жыл бұрын
@@takacslaszlovendel Én megint itt vagyok :'DD
@szabitb3165
5 жыл бұрын
Zseniális volt mind a kettő és fél óra. Nagyon érdekes volt. Amit nem értettem hogy miért a színpadon várta a bal szélső széken egy srác a szóbeli érettsegiét
@MoondawnHuDMFanClub
6 жыл бұрын
1:03:25 "Bocsánat, megnézem a lovamat." :D
@imi_obvious
6 жыл бұрын
"itt van a víz" :D úgy látszik, a teológus srác nem nézett elég Aput :)
@lacibeteri3972
6 жыл бұрын
Ja de az is lehet hogy csak szorgalmas farmerkènt belè ivodot a joszàgok eltartàsa XD
@Rajczi1229
4 жыл бұрын
Lejárt a parkoló óra?
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
Amikor a Gergő azzal vádolja a Puzsért nagy hangon, hogy a Puzsér nagy hanggal érvel... Az olyan tipikus:)
@krisztianszendrey
4 жыл бұрын
"kétezer éves szöveg" ha ez érv akkor kétezer év múlva a harrypotter vagy a gyűrűkura példányát megtaláló régészek új vallást kell igaznak higgyenek! :) Hogy lehet az eltelt idő érv? Ez olyan ahogyan az idősek érvelnek, hogy nekik a koruk miatt jár az amúgy valójában meg nem illető tisztelet.
@ferencrucska9730
3 жыл бұрын
Ez nem is volt érv a vitán. Legfeljebb a jehovásoknak az.
@robitkaed9708
2 жыл бұрын
Úgy ,hogy a biblia túlélt minden támadást, és javítgatást sumákságot. Míg a gyűrűkura, nem valószínű, hogy ilyen támadásoknak lesz kitéve. Te nagyon hülye, arra sem vagy képes, hogy gondolkozzál, a kérdésed is idióta..
@borbalabratka4393
6 жыл бұрын
Szívesen meghallgatnék egy beszélgetés Pál Feri atyával. Azt érzem,hogy több lenne a kapcsolódási pont FAMék és közte,mint ebben az esetben.
@gaborbea8384
6 жыл бұрын
2 Szektamókust még a témában félig felkészülten is meg lehet csinálni.
@gergelyszilagyi4694
6 жыл бұрын
Kéne egy FAM-Márkus vita, Puzsér és Geri nélkül, mert ők nem keverik össze a retorikai fordulatot az érvekkel, és a hallgatók is több információra és szélesebb látókörre tesznek szert a "de biztos máglyára akarsz küldeni!" alól felszabaduló időszakban
@ssmith8018
6 жыл бұрын
Teljesen egyetértek! A másik kettő egyfolytában elbeszél egymás mellett... Puzsért meg Gerit is bírom egyenként, de így együtt nem jó párosítás.
@davidl2228
6 жыл бұрын
Ez mondjuk nagyban azon múlik, hogy mire vagy kíváncsi. Ha az az alapvetés, hogy el kell fogadni a Kálvinista kiindulási alapot és érvelni, csak azon belül lehet és azon belül kell cáfolnia az érveiket, valaki olyannak aki elfogadja, de nem hiszi azt, akkor igazad van, de ennek mi értelme? Megrendítené Márkus hitét, minek? Vagy értelmes gondolkodó ember, akkor csak jó hatással lehet az egyházára. vagy egy vallási fundamentalista, akkor meg nem fog meghajolni az érvek előtt majd gyárt valami egérutat, vagy gyártottak az elődei. Nagy Gergely érvelése pl logikailag nevetséges: Jónás története ma röhejes és benne van a bibliában? Akkor legyen lírikus mű, vagy allegória, de amit Jézus szájába adnak az biztosan pontos, de ha erre rákérdeznél akkor biztos lenne rá valami suliban bevágott hülye válasz, hogy: az értelmében, ez meg valóságában pontos és ezért logikus :-D Viszont, ha azt mondod, hogy szerinted Jézus nem mondott olyat, vagy nem azt jelenti (pl a cselekedetei nem a csodáit jelenti, vagy az evangélisták mérhetetlenül felnagyították), akkor eretnek, vagy, vagyis nem, csak nem hiszel Jézusban, hanem csak az általad elképzelt Jézusban. Igazából az általuk elképzelt Jézusban még a saját híveik sem hisznek, mert ahhoz, hogy higgyenek el kellene végezniük a református teológia szakot, addig kevés fogalmuk lehet az igazi református Jézusról, ahhoz a Heidelbergi káté bemagolása még kevés, de nem baj még 1500 év és már ők sem akarják majd megmondani a tutit, ahogy ma már a Római Katolikus Egyház is kevésbé akarja, mert rájött, hogy azzal csak hülyét csinál magából. Akármit csinálsz, ebből igazán épületes vita nem jön ki. Összefoglalva: A református álláspont szerint nem fognak Puzsérék üdvözülni, mert ellentmondanak a Bibliának(legalábbis az ő értelmezésük szerinti Bibliának, de szerintük csak ez a helyes értelmezés) Puzsér szerint rossz úton járnak a Reformátusok, mert Jézus szellemiségét nem látják. Azt ugyanis az egyes mondatok értelmezésével nem lehet kinyerni.(A részek együtt többet adnak ki, mintha pusztán matematikailag összegzed azokat.) FAM: meg elmondja mit gondol: kzitem.info/news/bejne/2Xmc1Gmvj3qZbGU, de közben jót vitatkozik. Csak ezek az álláspontok nem tudnak közelebb kerülni egymáshoz, ehhez nem kell 4 és fél órányi vita.
@jozsefhajas4694
5 жыл бұрын
@@davidl2228 akarja valaki, hogy közelebb kerüljenek?
@davidl2228
5 жыл бұрын
@@jozsefhajas4694 Van az értelmes vita - egymás megyőzésére megy és közelednek az álláspontok - ilyen lehetne FAM és Márkus vitája, de véleményem szerint nem ilyen (egy apró dolog hiányzik hozzá). Van az értelmetlen vita - ez lehet enyhén szórakoztató is, na ilyen FAM és Márkus vitája. Van a meddő szóhányás - na ezt csinálja Puzsér, meg Nagy Gergely. Szerintem, csak az első izgalmas, úgyhogy igen, én elvi okokból szeretném -, csak nincs rá esély.
@jozsefhajas4694
5 жыл бұрын
@@davidl2228köszi a választ! De én nem várom a felek egymás meggyőzését. Sztem (és csak ebben az egyben értek egyet a vallásosakkal) az lesz vallásos, akit ebben neveltek és nem csalódott, nem változtatta meg a természettudományos oktatás, vagy "megszállta a ....." . Én inkább az élményért, a szókincsért, a felek felkészültségéért, vitakultúrájáért néztem, hallgattam. A vallásosokban csalódtam, (nem először), azon a szinten vannak, amikor a meg nem értett egyre hangosabban és egyre lassabban mondja az "érveit". ....
@nofka77
5 жыл бұрын
A két teológus srác bizonyítványa biztos szép, színötös. De süt róluk, hogy tapasztalatlanok. Visszatetsző, amikor a tapasztalatlanság arroganciával párosul.
@kis_kocosdaddyslittlemonst287
6 жыл бұрын
Napi Puzsér adagunkat add meg nekünk Ámen.
@theMPrints
6 жыл бұрын
az interneten senki sem tudja hogy a valóságban egy kutya vagyok.......VAH
@tamassebestyen8895
6 жыл бұрын
Szilárd Szikla úgy érted a napi Orbán adagot? én megkapom ha ez boldoggá tesz, de szerintem más is :)
@scidar1479
6 жыл бұрын
Kultúrbarbár
@zgx4642
6 жыл бұрын
Kinek a Puzsér, kinek a FAM...
@fawleyjude6439
6 жыл бұрын
Nem kötelező hallgatni, nyilván nem a te szellemi szinted. Ha nem tetszik, tekerj valami Rihannára, az való neked, te kis Z.
@csermenyizsombor
6 жыл бұрын
Gyümölcséről ismerszik meg a FAM.
@bencebandy2382
5 жыл бұрын
Ha feleslegesnek érzed magad, gondolj azokra akik irányjelzőt szerelnek BMW-kbe. És Parti Benedekre, aki ezt a vitát moderálta :D
@kordan2009a
6 жыл бұрын
Robi kezdesz visszahízni okosan a sok gyorskajaval
@istvangrezal5872
4 жыл бұрын
A karja meg vékony marad :D mesefigura :D
@gabo4455
Ай бұрын
Most mj a helyzet? @@istvangrezal5872
@editszegedi4857
5 жыл бұрын
A totális hit sok baj forrása, és veszélyes.
@argentinosdogos
5 жыл бұрын
@György H Persze, mert az oviban még hiszékeny, naiv kis lények voltunk... Van, aki megreked azon a szinten, de szerencsére akad olyan is, akinek kinyílik a szeme...
@editszegedi4857
5 жыл бұрын
@György H Azt hiszem tökéletesen mindegy, hogy melyik vallásról van szó. Én úgy vélem, hogy kételkedés nélkül nincs ember. Aki nem tud kételkedni, akiben totális hit van (bármiről, bármivel szemben), annak meggyőződése, hogy nála van az igazság. Ebből viszont nem szoktak jó dolgok kikerekedni. A hit egy rendkívül bensőséges dolog. Az általam ismert igazán hívő, vallásos emberek, „csöndben” élik meg hitüket. Aki „lát”, az alázatos, és nem indulattól vezérelve nyilvánul meg hit kérdésben. A gyermekek abszolút hordozzák magukban a kételkedés képességét, de mi felnőttek leszoktatjuk, keretek közzé szorítjuk őket, ebben a tekintetben is. És valóban, "érdekes motiváció (ez) az életre..." :)
@Shaara1
5 жыл бұрын
@@editszegedi4857 A totalis butasag az ami veszelyes, nem a hit.
@Andy-zh1fo
5 жыл бұрын
Ahogy a hit nélküli ostobaság is.. amikor az emberek tömegének nincs meg a morális gátja, abból lesz a pokol ami éppen készülőben van. A hitnek és vallásnak akkor van csak veszélye, ha nem társul hozzá kellő intelligencia. Akkor van fejezés, feszítés, kínzás és esztelen térítés.
@editszegedi4857
5 жыл бұрын
@@Andy-zh1fo A hitnek az volna az elsődleges szerepe, célja, hogy morális gátat szabjon az emberben, az embernek?! Ha a hit ostobasággal párosul, valóban veszélyes lehet. Az intelligens hívő pedig mély belső meggyőződéssel él hitét illetően, és fel sem merül benne, hogy erőszakkal kardoskodjon saját hite dolgában. Nem utolsó sorban képes tiszteletben tartani mások más hitét. Számomra mindig furcsán hat, ha egy vallásos ember "erőből" igyikszik meggyőzni másokat arról, hogy az az út amin ő jár, az az egyedüli igaz, elfogadható, járható út. A legjobb barátom keresztény ember, én mélyen szimpatizálók a buddhista filozófiával, és tökéletesen értjük egymást. Messzemenőkig tiszteletben tartjuk egymás nézeteit. Például a Tízparancsolatról azt gondolom- tértől, időtől, kultúrától, vallástól függetlenül-, hogy az emberiség morális vázát képezhetné, ha élnénk vele. Sőt, azt is gondolom, hogy eleve benne van a világmindenségbe.
@atticusfortezza
4 жыл бұрын
Teljesen felesleges vita volt, de jól szórakoztam. Robi érvelés-áradata különösen tetszett.
@fawleyjude6439
6 жыл бұрын
Istenem, de kibaszott álságos az elején ez az "ima"!!! :-( Pfueejj.
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
A show része, és annak a része. Kicsit olyan, mint mikor a kutya körbehugyozza azt a területet ahova elöször megy oda.
@norbertbosze5200
6 жыл бұрын
Az adidas cipős, informatikus jellegű lelkész eléggé hiteltelen volt, inkább jobban hajazott nekem egy házaló Jehovára. A szélen ülő másik lelkész pedig pont úgy viselkedik, mint mikor Fidesz-nyuggerekkel vitatkozol a politikáról.
@andrewleslie2786
5 жыл бұрын
"NE ÉPITSETEK AZ ÉN ATYÁMNAK TEMPLOMOKAT MERT AZ ÉN ATYÁM TEMPLOMA A VIRÁG A MEZÖN"APOKRIF
@patrickmadar4573
4 жыл бұрын
@@adamjona98 "Nem lakozik kézzel épített templomokban. Bennetek van, ti vagytok azok" Ezt másold ki és illeszd be a keresőbe
@gaborbelik6526
2 жыл бұрын
@@patrickmadar4573 Amire te gondolsz az az apostolok cselekedetei 17:24 részében van. Az eredeti kommentelő apokrif iratra hivatkozik. Az melyik lehet?
@fazorok
6 жыл бұрын
Ellenszenves egyházi emberek. Egyébként süketek beszélgetése volt hallható és jobban éreztem azt, mintha filozófusok vitáját hallgattam volna az ősrobbanás elméletéről, amit nem kívánok senkinek, mert ebből a hablatyból aztán senki sem fog felvilágosultabbá válni.
@YashamaruSensei
6 жыл бұрын
már-már dícséretes hogy mennyi szándékos félreértést (ami egy vitában ugy nem annyira cool) képesek vagytok elnézni nekik, csak hogy folytatni lehessen a műsort :) biztos nem lett volna türelmem hozzájuk
@laszlokiss4750
6 жыл бұрын
Jézus mondta...„Dicsőítelek, Atyám, Menny és Föld Ura, hogy ezeket elrejtetted a bölcsek és okosak elől, de megmutattad azoknak, akik olyanok, mint a kisgyermekek.Igen, Atyám, mert így láttad jónak!” Mt11:25..
@ADAM76311
6 жыл бұрын
Ahogy a Te kommented is el van itt rejtve, kutya nem téved ide, holott itt az Igazság! 2,5 óra vita értelmetlenül... 4 ember és egyik messzebb van Istenetöl, mint a másik... Van a Truman-Show címü film.... Ha láttad. Nagyon nagy film, zseniális föszereplövel. A story magától értetödik, de szükség van az Isteni szikrára az emberben, hogy felfogja. A lényeg, a film végén kérdezi a föszereplö a köré húzott világ alkotóját, hogy: "Tehát semmi (és senki) nem igazi?" az alkotó: "Te az vagy." Biztos vagyok benne, hogy az itt lévö 4 ember, ugyanúgy, ahogy a filmet megézök 99%-a, magát teszi oda, az egyetlen igaz ember helyére, hogy hát ez róla (is) szól... Holott dehogyis. Ìgy van ez az összes, Istentelen emberrel, akik úgy magyarázzák az igét, ahogy nekik kényelmes, és/vagy templomba járnak képmutatni, miközben élik a mocskos életüket, rettegve a haláltól, féltve a tyúkszaros testi életüket. Csak éppen az Istent nem lehet átverni. Ennyi a bökkenö. Ès ezért felesleges minden nagy hévvel zajló vita a dologról. Ès még legyen itt egy JA idézet: "Az Isten itt állt a hátam mögött s én megkerültem érte a világot" Eszméletlen miket éltem meg, miknek lehettem a tanúi Istenben való életem során. Az Isten szeretete nem, hogy csontig, de lélekig hatol és olyan nagytakarítást végez az emberben, ha az hagyja, mint amilyet más módon mem lehet megtapasztalni. Isten elrejti az övéit, nem szórja a gyöngyeit a disznók elé. Ugyanakkor Voltak, vannak és lesznek akiknek pedig a világ elött kell az Ö jelleméröl, szeretetéröl és lényegéröl tanúbizonyságot tennie. Hogy miért? Azért mert. Aki indokokat vár Istentöl, hogy mit miért tesz, lát jónak, annak köze nincs az egészhez. Ja és még annyi, hogy az egy dolog, hogy a világ nem ismeri fel korának aktuális alakját (fogalmazzunk csak így), de amit Puzsér is összefröcsögött róla egy másik videóban, az el is mondott mindent arról, hogy nem kellene a maga ítélöképességében bíznia.... Ès, hogy ki ez az alak, korunk és a történelem egyik legnagyobb, legmegosztóbb, szeretet-központú, Isten örök gyermeke, ki ez a küldetéssel született, megszállott, akinek beszél a múltja minden történése, a jelene meg pláne? (Csak ugye: "Akinek van szeme a látásra, lássa és akine füle a hallásra, hallja!") Ki ez, akit, emberek milliárdjai, szellemi-démoni megszállottságának minöségétöl függöen öszötnösen szeret, vagy gyülöl? Aki az ördög minden kincsét megkapta a világtól, de semmi sem tudta/tudja eltéríteni és már-már fizikai törvényeket meghazudtolva teszi a szent küldetését? Akit Jézushoz hasonlóan szeretnek, vagy gyülölnek és koholt vádakat gyártanak ellene? Akit ISten, parádés zsenialitásával, olyannak rajzolt, hogy akinek nincs Hozzá köze, az mind fennakadjon a külsöségeken, ellenben akiben Isten szeretete van, az érzi, ösztönösen, hogy vonzódik a hasonló szeretet, hit, megszállottság szellemiséghez, ami ebben az emberben rejlik. Nem nehéz a kérdés. „Honnan van ebben ez a bölcsesség és ez a csodatevő erő? Hát nem az ács fia ez? Nem Máriának hívják-e az anyját, testvéreit meg Jakabnak, Józsefnek, Simonnak és Júdásnak? Nem közöttünk élnek-e nővérei is mind? Ugyan honnan van benne mindez?” És megbotránkoztak benne..." kzitem.info/news/bejne/roqB0KB5b4SjqqQ
@laszlokiss4750
6 жыл бұрын
Pál végig nézte István megkövezését..és hitte hogy amit tesz, az Isten tetszésére van. Ismeretes az is hogy ebből az állapotból miként hívta el Jézus apostolnak.És Pl a Róma levél amely, melyben az igazi örömhír van..."tőle" ered.Pál példája inthet arra hogy ne mondjunk le emberekről (Vagy talán semmibe veszed Isten gazdagon áradó jóságát, elnézését és nagy türelmét? Nem veszed észre, hogy jóságával arra az elhatározásra akar vezetni, hogy megváltoztasd a gondolkodásodat és egész életed Róma 2:4 EFO).Puzsér nem egy értelmes beszélgetésre jelentkezett mikor el vállalta ezt a fellépést.Ez nyilván való.A kálvinisták csak a saját alkalmatlan voltukat bizonyították.Hogyan is gondolhatták hogy ezt "sikerre" vihetik.Az is kérdéses hogy mi egyenlő a sikerrel a kálvinisták szempontjából.Mindenki tett egy lépést a célja felé. Puzsér elgondolkodhatott Isten létezéséről (remélhetőleg)...a kálvinisták el gondolkodhatnak (remélhetőleg) hogy nem ésszel kell hinni..hanem szívből.
@ADAM76311
6 жыл бұрын
Pál "fordulása" egy óriási szimbólum, egy példázat arról a valóságról, ami a maga bünös mivoltától szenvedö és megbocsájtást, az Istent öszintén keresö ember életében történik, miután Öt megtalálta. Csodálatos történet és még az is lehet, hogy megtörtént, ahogy le van írva... (kis irónia) -de nem számít. Annak, aki valóban elfogadta és befogadta Jézust, annak aki megélte magában azt, amit a Biblia ír, amit Jézus tanít, amilyen igazságokról és rejtett dolgokról beszél, onnantól az embernek nem számít, hogy milyen kézzel fogható bizonyítékok vannak a Szentírás igazolására. Lényegtelen. Az emberekröl lemondani. Milyen értelemben? Ùgy en bloc, az emberek, mint tömeg, pontosan az, amiröl, azt hiszem, le lehet mondani, ahogy erre Jézus példája volt a legjobb példa. Ez a világ az sátán világa, ahol a tömegeket a legkülönbözöbb materiáls, testi láncokon és bilincsekbe verve tartja, szívüket megszállva és elöntve gyülölettel, eröszakkal, szemeiket megvakítva, fülüket megsüketítve. Abban az értelemben viszont, nem szabad, valóban lemondani az emberröl, mint tü a szénakazalban, lehet és van is, volt is és lesz is mindig olyan egyén, függetlenül földrajzi helyzettöl, aki alkalmas és képes Isten megértésére, Jézus befogadására és békébe kerül önmagával. Jézust is követték farizeusok, akik semmit nem értettek meg, csak folyamatosan kérdöre vonták és vádolták, "Mert megkövéredett e népnek szíve, és füleikkel nehezen hallottak, és szemeiket behunyták; hogy valami módon ne lássanak szemeikkel, és ne halljanak füleikkel, és ne értsenek szívükkel, és meg ne térjenek, és meg ne gyógyítsam őket." (Luk, 24) Remény mindig van. Istennek pedig semmi sem lehetetlen. Nem gondolom, hogy Puzsérnak ez a müsör egy komolyabb lépés lett volna Isten felé... Olyan szinten magabiztosan, hajtja az igazát, meg, hogy Isten az emberrel együtt fejlödik és egyebek, hogy nem láttam túl sok esélyt arra, hogy az elkövetkezendökben az Istenkereséssel töltse az életét és például a régóta szedett antidepresszánsait és egyéb bogyóit Isten gyógyítására váltsa le. A kálvinisták sem úgy tüntek, mint akik ne a saját nézetükhöz ragaszkodnának a továbbiakban. Amíg az egyik válaszolt, a másik vadul kereste a Biblia sorai között az ö válaszát. Nem baj. Valami értelem azért biztos volt, ha csak egyetlen ember közelebb került az Istenhez ez által, vagy elindult felé, már megérte. A miérteket meg rábízom Istenre.
@laszlokiss4750
6 жыл бұрын
Nem gondolom hogy számít miféle gyógyszerekkel él valaki.Vagy éppen farizeus ..vagy sorozatgyilkos.Mindenkinek ugyanannyi kegyelemre van szüksége.Ez az én véleményem: ha keresed a tűt a széna kazalban az feltételezi hogy nem mindenkinek mondod el az Örömhírt.Csak annak aki éppen kevésbé tűnik megláncolva e világ által.Vagy.." aki alkalmas és képes Isten megértésére, Jézus befogadására és békébe kerül önmagával." Rövidre fogva: nem mi tesszük magunkat alkalmassá...hanem ami belé vetett hitünk által tesz Ő alkalmassá..elfogadhatóvá Isten számára.Ezt Pál mondta..aki éppen minden volt a szénakazalban..csak az a tű..az nem. Sem nem alkalmas...Istent nem is értette ..Jézust el sem fogadta..és tuti nem volt békében önmagával. Nem okoskodni akarok.Leírtam hogy számomra milyen kijelentése van a kegyelemnek.
@ADAM76311
6 жыл бұрын
Valóban nem számít. Csak arra szerettem volna utalni, hogy aki nem keresi az IStent, akiben nincs meg az igény egy jobbra, mint ami "van", aki jól érzi magát és félti a börét, annak Jézus is hiába beszélt. Mert ennek így kell(lett) lennie. Persze. Beszélt ennek ellenére is nekik, aminek a következménye az volt, hogy megfeszítették, de ennek is így kellett lennie. Aki öszintén szomjazik Isten valóságára és szeretetére, megbocsájtására, annak az ISten így is, úgy is meg fogja magát mutatni, be fog sodorni az életébe valakit, aki nem vallásos buzgalommal, hanem értelemmel, hitelesen és szeretettel tesz tanúbizonyságot IStenröl. Velem is így volt és én is így cselekszem. Rengeteg igazolást kaptam már erre a "szokásomra". Sok Istenre szorulónak adtam át amit én kaptam és a mag jó földbe esett. Voltak, hasonló buzgalmaim nekem is, mikor a kiccsattanó örömtöl és boldogságtól úton út félen akartam ráeröltetni emberekre az IStent, de hamar kiderült és hamar megkaptam a jeleket, üzeneteket, hogy ez nem müködik, nem feladatom és nincs rá szükség. Valóban így volt. Mára tisztán látom. Hála ezért (is) az IStennek! Hogy Pál tü volt-e a szénakazalban? Èn nem vennék rá mérget, hogy nem. De maradok egy "nem tudom"-nál. Az élet megtanított már arra, hogy a szememnek ne higyjek. Nagyon sok, kívülröl vad embernek, emberi törvények által rosszaknak, bünözöknek, maffia életü embernek van olyan öszinte és tiszta szeretet a szívében, ami a nagy "jóember"-eknek, szép külsövel megjelenö nyájaskodó, (esetleg még vallásos is) embernél nyoma sem volt. De mindenesetre Pál története egy példázat, azt gondolom, arra, hogy ha az ember megbánja magát és ISten költözik belé, akkor nincs az a bün ami meg ne bocsájttatna. Felesleges minden okoskodás és kutakodás, heves vitatkozások... Az egyetlen ami számít, hogy az ember szereti-e IStent, vagy nem. Elfogadja-e Jézust, vagy nem. -és ez esetben nem számít az sem, mit kommunikál az illetö ezzel kapcsolatban, hiszen Isten bele lát. Ès el is érkeztünk a kiindulópontra, amit Te is írtál: _"Bizony, mondom nektek: aki nem fogadja Isten országát úgy, mint a kisgyermek, nem megy be oda."_
@humptydumpty2836
6 жыл бұрын
Egy moderátor nagyon hiányzott onnan
@viktorvojtek5487
6 жыл бұрын
Ott csak a részvétel volt a fontos😂
@TheArtnus
6 жыл бұрын
Ott voltam, ismerem a moderátort. A probléma ott volt, hogy mind 2 fél kérte hadd follyon a vita (csak ezt nem mondták a közönségnek) így egy kicsit inkorrekt lehúzni, neki meg inkorrekt volt állítani ,hogy lesz moderáció.
@humptydumpty2836
6 жыл бұрын
TheArtnus Én is ott voltam, és úgy volt, hogy van egy csomó téma, és mindegyikre húsz perc lesz. Ehhez képest viszont már az elsőnél leragadtak, és elkanyarodtak mindenféle irányba, amit alig lehetett kibogozni, úgyhogy egy idő után már egymás után álltak fel és indultak haza az emberek. Én végig ott maradtam, de a második óra környékén már kezdtem agyilag elfáradni. A moderátor pedig simán közbeszólhatott volna, elvégre elméletileg ő ott a főnök, de inkább csak nézett maga elé végig, csak eleinte próbálkozott valamit. Nem véletlenül gúnyolta ki a végén FAM.
@TheArtnus
6 жыл бұрын
Adam Kiss pont ezért mondtam ,hogy Bencének nem kellett volna bejelenteni ,hogy moderálva lesz mert előre kérte mind2 fél ,hogy ne legyen. Ezért is hagyta mikor közbeszólt ,hogy válthatnának és mondták nem kell. Én is örültem volna ha a többi témát is hallhatom de nem bántam meg, hogy végog maradtam mert így is érdekes ívet írt le a vita
@humptydumpty2836
6 жыл бұрын
TheArtnus Persze, értem, amit mondasz, lehet, hogy megbeszélték előre, de mindenesetre a Facebookon nem így hirdették meg az eseményt, és FAM poénjából is az esett le, hogy a moderátor szúrt el valamit.
@istvanmolnar2577
6 жыл бұрын
Na, ezért ferde a kereszt Robi. Ne akard kiegyenesíteni. Így Szép!!!
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
Aztán egy idő után ha nem adsz igazat nekik, besérülnek és bedühödnek, ami jól tükrözni a kibaszott nagy beképzeltségük és önelégültségük, nárcizmusuk
"Ne tégy rosszat ellenségeddel! Rossz tett helyébe jót cselekedjél! Ellenséged iránt irgalmas légy! Igazságos légy még azok iránt is, akik bántanak és szorongatnak! Ám hadd örvendjenek csak fölötte azon, hogy te a rosszat jóval fizetted vissza." Úm-napisti tanácsaiból, kb. kr.e. 1500
@attilaszabo2866
5 жыл бұрын
A két írástudó tudománya hasonlít a farizeusok tudományára. Az igazsághoz Robiék sokkal közelebb állnak.
@robitkaed9708
5 жыл бұрын
Mind egy példát? Melyik igazságra gondoltál? Jegyzem nem vagyok vallásos....
@zoltannemeth310
6 жыл бұрын
Amíg ateista voltam hallani sem akartam istenről, amióta hívő vagyok hallani sem akarok az ateizmusról. Hitről vitatkozni érdekes de felesleges. Néha kellenek a felesleges dolgok is mivel emberek vagyunk. Ez egy érdekes beszélgetés volt. Még szerencse, hogy az ember is egy fáradékony élőlény, így a beszélgetés két óráig tartott nem két évig. A hit belülről jön nem pedig azért mert meggyőzött valaki.
@oriza2
5 жыл бұрын
"Amíg ateista voltam hallani sem akartam istenről, amióta hívő vagyok hallani sem akarok az ateizmusról." Persze, így kényelmes. ez abszolút normális.
@fazekassimon
5 жыл бұрын
@@oriza2 Nem értetted a mondanivalóját. Amíg ateista volt, hallani sem akart Istenről, mert félt attól, hogy bebizonyosodik a tévedése. Amióta hívő lett, hallani sem akar az ateizmusról - sztem képletesen - , mert meggyőződött a hit igazságáról, így nincs szüksége tovább beszélni az ateizmusról.
@oriza2
5 жыл бұрын
@@fazekassimon nyilván. ezen nincs mit nem érteni szerintem. Ez így működik sok ezer éve.
@peteragoston-petrosthemusi8260
4 жыл бұрын
Ez igy mukodik ezer me ezer eve. A megkozelites egyik problemaja, hogy nekem (Jezus Krisztus hivonek) Isten egy szemely, szemelyes karakterrel, egy intim kapcsolat oromokkel, viharokkal -- amit az en szemelyisegemen at reflektalok. Masik embernek, mas a szemelyiseggel mas a fontos, Isten mas reszleteit reflektalja, mar ha van szemlyes kapcsolata. A fokusz azonban a keresztyenseg eseteben nem filozofiai vagy akar ! erkolcsi -- hanem megvaltasi, szovetsegi csaladba-befogadasi. Isten emberre lett. Ez szemelyes uzenet. Megvaltozott az uzenet dimenzioja. (A logosz nem szo hanem egy ember.) Et nem lehet filozofia felol megkozeliteni, mert radikalisan kulonbozik az osszes tobbi vallastol.
@Shaara1
4 жыл бұрын
Remelem ehhez minden hitterito felno egy nap.🙂
@okytos
4 жыл бұрын
Azért az sok mindent elmond, hogy, bal oldalon van egy ásványvíz jobboldalon egy könyvtár meg egy okosmobil.
@pelors91
4 жыл бұрын
19:50 Fekfogni sem tudom hogy mondhatja bárki is azt hogy a biblia hiteles és betűről betűre isten szava, mióta napvilgot láttak az apokrif iratok (holt tengeri tekercsek). Tipikus esete ez a strucc szindrómának: ami allátámasztja a mondandómat azt kiemelem, ami pedig ellent mond azt egyszerűen ignorálom és úgy teszek, mint ha nem is létezne. Ez a fajta mentalitás az, ami leginkább taszít az egyházzal kapcsolatban.
@dreyelander1
6 жыл бұрын
Ó, ez király, hogy a második részt nem abban a visszhangos kápolnában vettétek fel. Az elég nyomasztó volt. :-D
@viktorvojtek5487
6 жыл бұрын
Az kurva nyomasztó volt basszátok meg! 😂😃😃
@sanci94work
3 жыл бұрын
Szerintem az is baromság hogy a szívünkben van isten meg a jó lélek es a többi.... egy pár eves gyerek siman megöl egy állatot vagy rosszat tesz büntudat nelkul. Neveltetés kerdese hogy az a gyerek milyen ember lesz pl, az ISIS 5 eves gyerekeket formált át gyilkoló géppé... hol volt ott a bennük lévő Isten meg a tobbi ... Ez egy jól kitalált mese ami rohadt reszletes kb mint a Harry Potter csak az még nincs 2000 eves ....tehat maradt mese 😅
@MrKunBela
6 жыл бұрын
Végig azt vártam ki fog dobolni.
@akoamayamaoka1096
6 жыл бұрын
MrKunBela ;)
@ugyr0157
6 жыл бұрын
MrKunBela a
@apaakonyhaban4419
4 жыл бұрын
Én is!!! 😂😂😂😂
@bndinfo5906
5 жыл бұрын
Igen nagy öröm ért ezekkel a vita műsorokkal kapcsolatban, látom- hallom- tudom , hogy mekkora szerencsét adtál nekem ,hogy én nem fertőződtem meg. Köszönöm neked istenem, engem békén hagytál , így tisztán látom tévelygő emberek tömegét. Igen erősen felvértezettek, magabiztosan arrogánsak is egyben azok a papok ahogy hallom, (ezért is nagyon nagy a szerencsém) sok száz, talán ezer év kell még az értelem diadalához.....
@christopherkrebs6455
2 жыл бұрын
Mikor azon megy a vita, hogy az ókori Isten ténylegesen lesújtott komplett városokra, majd felvetődik Jézus kegyelme, akkor nem lehet, hogy arról van csupán szó, hogy az akkori ember erkölcsileg sújthatóbb volt? Mi van ha jobban tudatában voltak Isten valóságosságával akkoriban mint a mai ember? Hiszen Ádám korábbi leszármazottairól van szó nemde?
@danifurka6790
Жыл бұрын
@@christopherkrebs6455 Jézus Krisztus korában élő zsidók nem voltak tudatában Istennek, amikor Jézus emberek füleit visszanövesztette és hasonló csodákat tett?
@peterschneider176
6 жыл бұрын
Nekem nagyon az az érzésem, hogy ez egy kapaszkodás az írásba, tekintve hogy ha csak követni kell "Jézus szavait" az üdvözüléshez, és ez így egy biztonsági játék. Ha nem kell az élet élménye alapján eljutni saját következtetésként addig, amit az írás is tartalmaz, akkor felelősséget sem kell vállalnunk a saját életünkért. Lefuttatjuk a könyvet, mint egy programot, az a tuti. Úgy mossuk kezeinket és vallásos emberként szívünk mélyén elhitethetjük magunkkal, hogy micsoda jó fejek vagyunk, miközben talán például határtalanul bunkók vagyunk. Ezzel szemben az írás értelmét nem a szavakban, hanem a mögöttes tartalomban kellene keresni. Az melós, zűrös és ahhoz el kell fogadnunk, hogy képesek vagyunk rá, ami rohadt nagy felelősség, ami meg nem kényelmes. Ha csak azért követjük az írást, mert csak így üdvözülünk, és nem mert mi magunk is arra a következtetésre jutottunk, hogy ezt akarjuk, akkor valójában csak félelemből hiszünk. Ahhoz viszont, hogy eljussunk saját következtetésből ugyanide, kritikusan, mérlegelve kell olvasnunk.
@melindabota1201
5 жыл бұрын
Azert hogy a ket lelkesz meg a DOGMA szo jelentesevel sincs tisztaban, jaj....
@epitesz
6 жыл бұрын
Robiékkal nincsenek egy vitaszinten a két lelkész/teológus. Kéne két olyan embert találni, akik egy szinten vannak Robiékkal.
@gordeszka5
6 жыл бұрын
biblia az mese könyv :) akiben nincs emberség annak tudom ajánlani mert tanulságos dehogy szent lenne az erős tulzás de ha tényleg létezne ez a ''isten'' vagy hogyis nevezzem már jelét adta volna hogy van eppugy mint (ahogy álitják) Krisztus idejében ha akkor volt akkor most miért nincs? tőrödjetek bele ti is olyanok vagytok mint egy darab papir/müanyag vagy bármi más a világon a pokol/menny csak a lélek megnyugasztalására van hogy halál utáán is van élet és nemkel tőle félni de a ''pokol,, ezt tartja kordában hogy: nelegyél rossz mert oda kerülsz könnyen irányitható igy az ember mint egy távirányitós auto 10 parancsolat meg leginkább arra utal hogy legyél jó és legyél ember bárki is találta ki ezt a könyvet iszonyatossan megvezette az embereket, DE NEM ROSSZBÓL jó indulattal tette csak sok agressziv keresztény (ésatöbbi) már ölni is tudott ezért a hitért mégha átislépi ''biblia törvényeit'' a legnagyobb urak igy nagyon ügyessen kordában tudták tartani a polgárokat ésha tényleg volt ez a vizbőlbor dolog akkor az nemvolt több mint az okori bűvásztrükk és kész 1-2 trükk amit az államal összebeszéltek és tádá már hisznek is benne nem leszolni akarom mások hitét sőt hidjenek benne ha csak igy tudnak jó emberek maradni de kérem 21.század felfogással egyszerüen lehet az egészre fényt deriteni Ha jézus tényleg akkora nagy ember volt miért nem temették el vagy tudják pontossan hlvan 1 csepp bizonyiték sincs rá csak 1 könyv amit bárki irhatott egyik legnagyobb probléma manapság a vallás különbség ami előitéletek szülhet könnyen nah mind1 erről ellehet beszélgetni nyugottan és LOGIKUSSAN nem pedig csodákra hivatjkozva amit nemis léttunk és 2000 éve történt 2000 éve ha megláttak volna egy öngyujtot azt hitték volna hogy tevagy az isten fia mert hogy ilyet még nem láttak pedig csak okosvolt remélem nem gázoltam bele senkinek a lelki világába amugyis manapság drága a gáz :|
@yoelmo604
6 жыл бұрын
Szerintem az egyik legnagyobb problematikája a bibliának,minden más szent könyvvel ellentétben, hogy a tudás fájáról való evés, miért volt bűn.
@ibolyasanta4057
6 жыл бұрын
Mert NEM a tudás fájáról ettek. Olvasd el pontosan a szöveget. Pont az a baj, hogy Puzsér is, meg itt is a kommentelők többsége úgy nyilatkozik állati magabiztosan, hogy a kereszténységgel, a Bibliával kapcsolatos legalapvetőbb dolgokról sincs lövése, és/vagy ehhez hasonló tévinfók vannak a fejében.
@yoelmo604
6 жыл бұрын
a jó és rossz tudásának fája. igen, ez a helyes.
@Gloria48ify
6 жыл бұрын
Az Úr azt mondta - ott minden tökéletes volt, ez volt csak kivétel, "tiltás" - hogy ha erről eszel, bizony, meghalsz. Minden más bőségben volt, ne felejtsük ! A kígyó ellentmondott ennek: dehogy haltok meg, mintha Isten hazudott volna... Akkor NEM halandó állapotban voltak ugye. Tényleg jobb elolvasni, mit kapott ezért a kísértő és mit ígért az embernek: egy utódot, asszony szülöttét, aki majd eltapossa a sátán fejét ... vagyis legyőzi a bűnt. Már akkor megígérte a Megváltót Aki majd meghal az ember(ek) HELYETT. Meghalt, de feltámadt, ahogy előre megmondta !
@zoltanm6034
4 жыл бұрын
1:32:02 Tehát, ha Lucifer (akiről azt mondta Isten, nincs helye a mennyben) vett volna egy bűnbánó cédulát (Péter, amit jónak ítélsz a földön, jónak ítéltetik a mennyben!), megszűnne Isten istennek lenni??? (Láttam is erről egy hiteles film-dokumentumot, vagy mit) 1:33:51 Bálványokkal? más népekkel? Lót és lányai, heh? A moderátor felvette a gázsiját ezért a két és fél óráét?
@BB94TM
6 жыл бұрын
Örülök, hogy ilyen minőségben ismerhettem meg FAM-ot és nem a diákjaként. Akkor lehet utálnám, így viszont nagyon kedvelem, Robi egyik legjobb partnere a diskurzusokban.
@opciom
4 жыл бұрын
Meglepő volt hogy a kálvinista kollégák mennyire nem ismerik a Bibliát. Csak újjászületett keresztény tudja értelmezni a Bibliát, a többiek számára lehet logikai kihívás vagy hasonló.
@EgiRoka
5 жыл бұрын
az ő teológiájuk:::: buborékba zárványosított tudat-hegemonia, világnézeti szintre emelt önhivatkozás rendszer....
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
Tökéletesen igazad van. ezért hányok tőle sugárban.
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
@György H Király vagy Gyuri! :)
@stefanodifranco1297
4 жыл бұрын
@György H hmmm.....biztos vagy ebben? Kicsit kétségbe vonnám az empirikus szemszögből...
@zoltanmihalovics1368
Жыл бұрын
Éppen öt éve ment végbe a fenti esemény. Kb. a feléig néztem-hallgattam. Egy alapvető ellentmondást véltem felfedezni a "megmondóember" részéről. Puzsér Róbert roppant okosnak gondolja magát; mindenben tájékozott, minden tudásnak birtokában van - vagyis mindenek felett állónak képzeli személyét. Ebből adódóan bibliakritikus minősége is benne van a nagy masszában. Elismeri a Biblia szentségét, mégis saját prekoncepciója szerint válogat annak hiteles hihetőségében és/vagy elutasításában. Elveti a Biblia minden kétséget kizáróságát, ugyanakkor a legfőbb parancsot ( = Isten és a felebarát szeretésének előírását) a Szent Szellem műveként az ember szívébe helyezi az írott Írás helyett. Nos, publicisztikai gyakorlata azt bizonyítja, hogy a szerénység, a jézusi alázat (vö. Mt 11,29) nem sok "kárt tett benne". Vitriolos stílussal, szándékosan bánt meg sok-sok ismert személyt - a szívébe írt törvénnyel ellentétesen..
@KovacsDaniel-kodacx
6 жыл бұрын
HIT = Nem tudok valamit, ezért kitalálok, vagy kételkedés és fenntartások nélkül elfogadom azt, amit valaki, egy másik ember, aki ugyanolyan, vagy volt, mint én, ember, annak minden lehetséges hibájával, mond, mondott, vagy egykor írt! Na ezt úgy hívják, hogy NAIVSÁG, vagy HÜLYESÉG.
@NorbiGaming
4 жыл бұрын
Papok jelenlétében káromkodni.. ezért bírom Robit 😂
@magnamater100
4 жыл бұрын
Megbántam hogy embert teremtettem - és jött az özönviz.
@gmlgml780
2 жыл бұрын
7:33 _"... az én sötét gonoszságomnak az eszköze lesz ..."_ Pontosabban a rajtad keresztül megnyilvánuló gonoszság eszköze lesz. Ezen a világon már csak így van ez. Magunkénak hisszük a bűnt, pedig soha senki nem választotta azt. Az élet leg@ljasabb trükkje. Miután a bűneit rajtad keresztül elkövette, utána még a bűntudattal is külön megkín@z. Azt kell hinned, hogy te tetted. Magadra kell venned őket, mint saját bűnöket. És az emberek 99.99% -a beveszi ezt. Cserébe a szabad akarat hazugság@ért. Hogy azt higgye, hogy van. Hogy van választása. Hogy létezik. Hogy irányítja az életét.
@hekren4634
2 жыл бұрын
Állásponttól függetlenül kijelenthetem, hogy Robinak a retorikai képessége eszméletlenül magas szinten van !
@szilvidercs8474
6 жыл бұрын
Én attól félek hogy egyszer kiderül a "valóság" hogy vagy mese a vallás, vagy létezik az anyag és élet teremtője... világok fognak összedőlnil!!
@ip3243
2 жыл бұрын
Már régen kiderült. A Biblia egy abszurd mese.
@janoscsonka72
2 жыл бұрын
Sokäig tartott räjönnöm hogy nem egyeterteni jöttek össze . A valläsi emberek szämomra csölätoak, minel több ideig tanulmänyoztäk oda-vissza a Bibliät ( evekeig ) annäl inkäbb fanatizältäk magukat. Vicces de amiert ök kerdöre vonjäk Puzsert azt en azonnal visszaforditanäm nekik.....butän neznenek.....aztän ideznenek egy odavägo passzust a Könyvböl :-) Zsidosäg tölti ki az agyukat , nem lätnak mäst.Ettöl hänyni lehet. Lelkeszek mindketten ugye ? En megkerdeznem : milyen alapon gondoljäk hogy nekik közvetitenük kell Isten es ember között ? Szänalmasak.
@zsoltszanto9456
5 жыл бұрын
Mi a bizonyíték hogy Jézus él? Benne van a bibliában. 😂🤣😂🤣😂 És mégse tudtok választ adni?Segítek.Meg van írva hogy a Szent Szellem tesz bizonyságot a feltámadt Jézus Krisztusról.
@stefanodifranco1297
4 жыл бұрын
Pont ennek az ellenteterol ment a vita....
@gergototh6215
5 жыл бұрын
Az inkvizíció jutott eszembe rólatok.
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
Meg félek, hogy lecsuknak vagy engem is megölnek, bántanak. Nem erkölcsi okból hanem érzelmi és ész okból.
@andrewleslie2786
5 жыл бұрын
"AZ ÉN ATYÁM ORSZÁGA NEM KÖBÖL ÉPÜLT HÁZAKBAN TEMPLOMOKBAN VAN HANEM BENNETEK"APOKRIF
@Metanoiosz
6 жыл бұрын
Vita helyett jobb lett volna csak szimplán beszélgetni témákról, hiszen a vita 10-20. perce körül már Puzsérék megállapították, hogy vita nem lehetséges olyan dogmákról, aminek az egyik fél belülről elkötelezett, a másik fél meg csak kívülről tekint rá. Tehát mint vita ez a vita már az elején befulladt. Ezt követően viszont FAM zseniálisan hozta fel a vitát azzal, hogy módszertani, ill. hozzáállásbeli dolgokra kérdezett. Ezekről már valóban lehetett vitázni. De a vita itt is körkörössé vált, mert az egyik oldal mindig a Bibliára vagy valamely dogmára hivatkozott, a másik oldal meg csak az egyéni képzeteit, szubjektív elgondolásait hangoztatta. Az egyik oldal így hálátlan szerepbe kényszerült, mint szűklátókörű dogmatikus, a másik oldal meg túlontúl csapongóvá vált, egyfajta nagyotmondásban merült ki... Épp ezért jobb lett volna szimplán beszélgetni, és nem a dogmák szintjét, még csak nem is a metodika szintjén, hanem pusztán a tapasztalat és az élmény szintjén. Azaz: ki hogyan él meg dolgokat, hogyan találkozott a transzcendenssel, miért fontos a hit, és mi vezette hitre, mi van a materiális világon túl, ill. hogyan közelít az egzisztenciális és metafizikai kérdésekhez, stb. Ezek olyan kérdések, amelyekhez az élmény szintjén keresztyénként ugyanúgy lehet közelíteni, mint független misztikusként. És csak zárójelben egy konkrét kérdéshez: Sodomát miért pusztította el Isten az Ószövben, míg Jézus az Újszövben kegyelmes. Szimplán vallástörténetileg megválaszolható: az ószövetségi zsidóság keveset nyilatkozik a túlvilágról, épp ezért a jutalmat és az ítéletet is mindig itt és most a földi életben várta beteljesedni. Az Ó- és Újszövetség közötti un. intertestamentális korban, és azt követően az Újszövetségben fontos kérdéssé válik a túlvilág, ill. a túlvilági képzetek igencsak kiszélesednek. Ennek fényében a jutalom és a büntetés beteljesülése nem lesz már sürgős itt és most. Ráadásul elmélyültebb olvasatra nyilvánvalóvá válik, hogy az ószövetségi Sodoma-történetben is ott van a kegyelem (azaz nem volt determinálva a város pusztulása; Isten tulajdonképp tüzetesen megvizsgálta a sodomai állapotokat, ami már jó ideje hírhedt volt; bűneik az égre kiáltottak...) és a pusztítás csak azután következik be, amikor ez már elkerülhetetlen. Tehát Sodoma számára volt türelmi idő, a türelmi idő betöltetett, Sodoma elpusztult. Az Újszövetségben és Jézus igehirdetésében is ez a sorrend figyelhető meg. Van türelmi/kegyelmi idő, de az idő egyszer lejár, és akkor ki-ki megkapja azt, amit érdemel. Ez nem azt jelenti, hogy nincs feszültség az ószövetségi és az újszövetségi teológia között. De igen, sok kérdésben van. De fontos, hogy ez a feszültség nem csak dogmákkal oldható fel, még csak keresztyénnek sem kell lenni hozzá. Véleményem szerint elég hozzá némi vallástörténeti ismeret és figyelmes szövegolvasás is.
@rolandtorda5570
5 жыл бұрын
Egyetértek Robival abban, hogy bennünk él Jézus és az általa adott képességek által leszünk képesek neki tetsző életet élni, amennyiben úgy döntünk. Szerintem anélkül is lehet Istennek tetsző életet élni és üdvözülni, hogy egyáltalán tudnánk, hogy mi is az a Biblia vagy azt, hogy ki volt Jézus, legalábbis ez lenne a helyes és logikus. Nekem ez a bálványozd Istent, meg magasztald az egekbe..stb nagyon nem tetszik és nem is szükségszerű a fentebbi gondolatok miatt. Nem hiszem, hogy egy tökéletes és színtisztán jó "lény" ilyet várna el tőlünk. Ezek inkább az emberre jellemző "igények" meg a Biblia ferdítései, mintsem Isten elvárásai.
@laszlohorvath8171
5 жыл бұрын
Nem lehet azt mondani hogy az üdvösség bennük van,miközben az üdvösség adójában kételkedünk!!!
@krisztianszendrey
4 жыл бұрын
"Máshogy kezeled az igazság fogalmát Robi! Nem bibliai alapon..." Ezt melyik bíróságon fogadják el? -> Máshogy kezeli az igazság fogalmát bíróúr! Nem hazugság alapon! XD
@krososter
6 жыл бұрын
Sajnos en is azota nem jarok egyhazi helyekre, miota azt tapasztalom amit Robi mond. Neofarizeusok az egyhazak. Ugyan ugy roghoz kotik/dogmatizaljak az elo iget, ezaltal Istent. Pont csak azt hagyjak le az egeszbol amit Krisztus mutatott nekik, amiert meghalt.
@tiborszabo7101
6 жыл бұрын
Nagyon jó vita volt és szívesen néznék még sok ilyet Robiékkal. Kicsit hiányoltam egy olyan felszólalást, hogy mi Isten célja az emberrel? vagy mi az, ami a jelenlegi világban ellenére van az Isteni akaratnak? ez alapján lehet, hogy sikerült volna hamarabb túlvergődni azon a részen, hogy Robi mi alapján ítéli meg a dolgokat, mert ha valaki biblia nélkül is helyesen cselekszik, szeret, fejlődik, ... akkor feltételezem, hogy nem a kárhozat felé vezető úton jár. Véleményem szerint a biblia nem szól másról, mint az egy igazság megértetéséről és pont ezért nem csak és kizárólag a biblia lehet a magyarázó szöveg, mert a lényegi részét több felől is meg lehet közelíteni... a hegycsúcsra is fel lehet jutni több irányból. Amikor mélyen vallásos emberekkel vitázok, akkor mindig ugyan ott siklik félre az egész, ahol ez a vita est is... nem képesek a lényegi részről beszélni bibliai hivatkozások nélkül és emiatt mindig kicsit úgy tűnnek ezek az emberek, hogy nem egészen értik a lényeget, csak beszélnek róla. Kíváncsi lennék, hogy Robi mit gondol a RÉ (Egység törvénye) illetve a beszélgetés rejtett kézzel (tudom, nagyon idióta dolognak tűnik) szövegekről, mert az ezekben leírt teremtés elmélet és magyarázatok épp arról szólnak, hogy a fizikai világ minden része az "Isten" és az egyes részeiből (nem csak az emberekre értve) tapasztalja meg saját magát és ennek megfelelően fejlődik - ó szövetség és újszövetség.
@gaborpetroci
6 жыл бұрын
Nagyon jók az ilyen deepelős témák. Nagyanyám katolikus kántor is volt. Sokat vittek küldtek, hittanra ás még énekelni is misére. Nagyapám testvére bátyja kanonok volt, nem bírtuk annyira egymást, öreg volt és beteges én meg még kicsi. Egy időben amikor Osho-t olvastam és megismerkedtem általa mindenféle keleti és szúfi bölcselettel nagyon belázadtam. Mert voltak ostoba kínos dolgok is ebben a vallásgyakorlásban. De mindezek mellet volt valami tanítás ami nagyon hiányzik sokunkból. Az pedig a bűntudat. Az önkiritika az önreflexió. Ha van valami amit jól tanít a kereszténység az ez. Ha nem másra mutogat az ember ki a hibás. Ki a bűnös, akkor az egy jó mozgatórugó a fejlődéshez. De ez egyik oldala a vallás jó oldalának. Amellett van rossz és számtalan jó is.
@UjjPiroska
6 жыл бұрын
igen, szükséges a bűntudat, az önkritika, de a megbocsájtás saját magunk felé még fontosabb !.... lám, ezt már nem tanítja az egyház.
@Proverbs3198
5 жыл бұрын
@@UjjPiroska Ezt a magunk felé megbocsájtást azért nem tanÍtja az egyház, mert Isten az, aki megbocsájt. MI magunkat nem oldozhatjuk fel a bűn alól, ez egyedül csak Isten privilégiuma, de az is csak Jézus Krisztus áldozati halála érdeméért.
@martonjanos835
4 жыл бұрын
Ők is azt mondták a biblia és tanításai értelmezés kérdése. Akkor ezt kb mindenki úgy értelmezi és vallja ahogy azt az adott illető akarja, mivel millió ellentmondást tartalmaz.
@samygeee
4 жыл бұрын
"Miért jut az a pokolba" aki nem azért tesz jót, hogy a mennyországba kerüljön - nem hisz benne - csak azért, mert jó jót tenni. Alapkérdés, ezt nem szokták feltenni ilyen vitákban.
@juditakalman
2 жыл бұрын
Mert teljesen más a kontextus. Egy hívő világban a hívés kell, hogy a morál alapja legyen, nyilván minden más út max. véletlenül eltalált attitűdnek számít, ami pedig nem erény. Szerintem nem túl megfejthetetlen. A vallás nem egy tudományos ágens...;)
@ip3243
2 жыл бұрын
Azért kell jót tenni, hogy a mennybe kerülj - a valláskárosultak márcsak ilyen haszonleső érdekemberek.
@Csuhi
5 жыл бұрын
De hát nem bizonyított, hogy jézus feltámadt. Az üres sír nem egyenlő azzal, hogy jézus feltámadt! Mikor jézus halottnak tetszett, akkor megvizsgálta mindenki, hogy tényleg halott? Megszúrkálták kicsit lándzsával a "halott testét"? Nem volt egy szívdobbanása, csak kicsit lassabb, alig hallható? De ha tényleg meghalt, mindenkinek maximális volt a szavahihetősége, aki látta, tapintotta, szagolta, stb szóval érzékelte, hogy meghalt? 1000 %, hogy bevitték a sírkamrába és teljesen rázárták a testére? Semmi kiutja nem lehetett a főbejáraton kívűl? Millió kérdés és ha akár egy bizonytalanság is van a sztoriban, akkor meg lehetett játszva. A történelem legnagyobb szemfényvesztőjétől ez is kitellik, ha képes egy mozdulattal vizből bort csinálni vagy vakokat, rokkantakat gyógyítani.
@laszlonagy4329
2 жыл бұрын
Meg aztan felment a menybe , menyek --orszagaba ........Hova a Holdra . Marsra .....??? A lelkek is ide erkeznek ..?? Minden vallas valoban hit kerdese ....
@tamaskovacs9071
6 жыл бұрын
Ez egy zseniális vita volt, gratulálok midnen résztvevőnek, várnám a folytatást szívesen. :)
@patrickmadar4573
4 жыл бұрын
Annyira bírom hogy mindenki a magáét mondja, de hiába mond valaki valamit logikai alapon, azt csak letagadják és kész
@sziroviczaakos1996
6 жыл бұрын
Ha már így a nagy flexibilitásnál meg komplementerkedésnél tartunk. Nincs is-is, nem vagy fiú és lány is, miről szól a gender kurzus? nem a határok elmosása. Egyszerre te csak egy helyen vagy nem egyszerre Pesten és Mekkában, nem lehet egyszerre igaz a Korán és a Biblia is. Jézus kizárólagos, vagy-vagy logika alapján gondolkodik. Nem tűri meg a buddhát meg a többieket, mert az a pokolba visz, tetszik nem tetszik. (,,De a gyáváknak és hitetleneknek, az utálatosaknak, gyilkosoknak és paráznáknak, a varázslóknak és bálványimádóknak, és minden hazugnak a tűzzel és kénnel égő tóban lesz a helye: ez a második halál.") (Jelenések könyve 21. fejezet 8. vers) Minden, ami nem Krisztus antikrisztusi, a szocializmustól kezdve az össze izmus egy sátáni ideológia, az embereket megtéveszti és a kárhozat felé tereli, aki nem hiszi nézze meg a 20. század történelmét. ,,Én vagyok az ÚR, nincs más, nincsen isten rajtam kívül! Én öveztelek föl, noha nem ismertél." (Ézsaiás próféta könyve 45. fejezet. 5. vers) Vagy-vagy gondolkodás: ,,Ellenben ha igent mondotok, az legyen igen, ha pedig nemet, az legyen nem, minden további szó a gonosztól van." (Máté evangéliuma 5. fejezet. 37. vers.) ,,Jézus így válaszolt: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak énáltalam." (János evangéliuma 14.fejezet 6. vers) - kizárólagosság Nincs vagy-vagy. ,,és nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által üdvözülhetnénk." (Apostolok cselekedetei 4. fejezet. 12. vers). - kizárólagosság. ,,Ki a hazug, ha nem az, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiút. Aki tagadja a Fiút, azé nem lehet az Atya sem. Aki vallja a Fiút, azé az Atya is." (János első levele 2. fejezet 22.-23. vers.) ,,Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba. Az Isten Lelkét erről ismeritek meg: amelyik lélek vallja, hogy Jézus Krisztus testben jött el, az Istentől van. Amelyik lélek pedig nem vallja Jézust, az nem Istentől van. Ez az antikrisztus lelke, amelyről hallottátok, hogy eljön, most pedig már a világban van. Ti Istentől valók vagytok, gyermekeim, és legyőztétek őket, mert nagyobb az, aki bennetek van, mint az, aki a világban van. Ők a világból valók, ezért a világ szerint beszélnek, és a világ rájuk hallgat. Mi Istentől valók vagyunk: aki ismeri Istent, az hallgat ránk, aki nem Istentől van, az nem hallgat ránk. Erről ismerjük meg az igazság lelkét és a tévelygés lelkét." (János első levele 4. fejezet. 1.-6. vers) 3.) Nem emberi kegyetlenség volt Jézus halála, önként adta önmagát értünk, hogy megmentse azokat az örök kárhozattól, akik hisznek ,,Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom az életemet, hogy azután újra visszavegyem. Senki sem veheti el tőlem: én magamtól adom oda. Hatalmam van arra, hogy odaadjam, és hatalmam van arra, hogy ismét visszavegyem: ezt a küldetést kaptam az én Atyámtól." (János evangéliuma 10. fejezet. 17.-18. vers) ,,Ő ugyan a világ teremtése előtt kiválasztatott, de az idők végén megjelent tiértetek, akik általa hisztek Istenben, aki feltámasztotta őt a halottak közül, és dicsőséget adott neki, hogy hitetek Istenbe vetett reménység is legyen." (Péter első levele. 20.-21. vers) 4.)Isten nem változik, nem én mondom, hanem az írás. Az Újszövetségben milliárdokkal fog végezni Jézus, ha annyira hiányolod ezt a részét olvasd Jelenések könyvét. ,,minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és árnyéknak váltakozása." (Jakab levele 1. fejezet. 17. vers) ,,Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz" (Zsidókhoz írt levél 8. vers) 5.)Amúgy meg a kálvinizmus magában egy rohadt nagy tévelygés, eretnekség ha tetszik, mert az eleve elrendeltség tanával kiragadja az ember kezéből a felelősséget és a szabad akaratot. Egy előre leprogramozott program vezérelte bábnak állítja be az embert. ,,Nem ment fel a mennybe senki, csak az, aki a mennyből szállt le, az Emberfia. És ahogyan Mózes felemelte a kígyót a pusztában, úgy kell az Emberfiának is felemeltetnie, hogy aki hisz, annak örök élete legyen őbenne. Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem hogy üdvözüljön a világ általa. Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt Isten egyszülött Fiának nevében. (János evangéliuma 3. fejezet. 13.-18. vers) . Ott van az ,,aki", aki hisz örök élete van és nem azt, hogy mittomén. 120 milliárd ember üdvözül a többi elkárhozik. Így tehát bárki, aki hisz megmenekül és örök élete van. ,,Aki elfogadja tanúságát, az igazolja, hogy Isten igazmondó. Mert akit Isten küldött, az az Isten igéit mondja, ő ugyanis a Lelket nem mértékkel adja. Az Atya szereti a Fiút, és mindent az ő kezébe adott. Aki a Fiúban hisz, annak örök élete van, aki pedig nem hisz a Fiúban, nem látja meg az életet, hanem Isten haragja marad rajta." (János evangéliuma 3. fejezet 33.-36.)
@perszepersze7819
5 жыл бұрын
Ki az Atya? - ugyanis ő nem maga Isten. Ap.csel. 5/30 "A mi Atyáinknak Istene, feltámasztotta Jézust, kit ti fára függesztve megöletek". Apostolok különböző törzsekből valók! - netalán minden törzsnek volt külön Atyja? Izraelének Jhvh, Jezusenak Melkhizedek, volt még Kamosh, Moáb stb. Ezek voltak az elohim -ok. Ezeknek az Atyáknak úgyszintén volt egy "istenük" aki Jézust feltámasztotta, egy eloya (felső, fennebb valo), ami az elohim egyes száma.
@davidpeter0101
6 жыл бұрын
Kiabálás, indulatok, a másik leuralása, cinizmus, kategorikus kijelentések. Egyik sem ismeretlen ezen a csatornán, a vita egy olyan műfaj, amiben ezek könnyen előjönnek. Most viszont kicsit több szelídséget és alázatot vártam volna mindenki részéről, már csak a témából adódóan is. Mindenki megszakértette a Jézus Krisztust, csak mintha valami mégsem ment volna át a szeresdfelebarátodból...
@TarquiniusImperator
6 жыл бұрын
"Ugyanazokat a csillagokat látjuk, ugyanaz az égbolt borul fölénk, ugyanaz a föld rejt magába mindannyiunkat: fontos-e hát, hogy ki miféle bölcsességgel kutatja az igazat? Egyetlen úton nem lehet eljutni ily nagy titokhoz." (Quintus Aurelius Symmachus IV. századi pogány, neoplatonista szenátor a keresztényekhez - "Relatio III")
@id-te4yt
4 жыл бұрын
ez minden igaz, és a Föld is lapos. és nagyon észnél kell lenni, mert nem csak az autó üthet el minket, hanem le is eshetünk a semmibe, ha nem figyelünk a lábunk elé, és véletlenül a szélén lelépünk
@szilviavogl1234
6 жыл бұрын
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy volt ehhez Robinak és FAM-nak türelme.
@ibolyasanta4057
6 жыл бұрын
Egyetértek. Csak éppen fordítva: hogyan volt türelme és kitartása a két lelkésznek ezzel a félművelt, arrogáns mókussal, Puzsérral újra kiállni? Csak üvöltözik és hülyeségeket állít, amiket egyébként minimális tájékozottsággal át lehetne látni. Nem értem, hogyan állhat ki nyilvános disputára olyan tárgyról, amiről ennyire sekélyes tudása van! Arról nem beszélve, hogy nem is hagyja - sőt, az "entellektüelt" játszó FAM sem! -, hogy vitapartnerei végigmondják az érveiket, mert (amúgy hanyag és fensőbbséges testtartással) állandóan közbevág.
@melindabota1201
5 жыл бұрын
Ibolya Sánta a lelkeszek is sokszor közbevagtak. Valoban Puzser is neha sok, de szerintem az sem muveltseg hogy csak egy könyvet bujok es meg csak sajat gondolataim nincsenek es folyton csak felolvasok. Raadasul mintha a ket lelkesz az önallo gondolatokat valami ördögtöl valo dolognak tartana. Szamomra ök nem tudnak hitelesek lenni.
@bittertrip3855
4 жыл бұрын
Ibolya Sánta te egy másik vitát néztél, vagy hogy sikerült ilyen ostobaságot idehánynod?
@nincsjonev
6 жыл бұрын
Èn továbbmennék még a Robinál is, és azt mondanám, hogy Jézus fizikai feltámadása nemhogy nem az alapja kell, hogy legyen az evangéliumnak, hanem, hogy nem is számít. Èrtem, hogy szimbolikusan, és teológiai szempontból jelentôs, és funkciója van, de számomra Jézus élete, tanítása, és önfeláldozása a fontos. Ha úgy vesszük, a történet még erôsebb is attól, hogy Jézus halála végleges, hiszen ettôl felértékelôdik az önáldozat koncepciója. Ez volt Jézus tanulságtétele az ô igazsága mellett, és ez ütött minden addigi tanulságtételt, áldozatot (állat, étel, pénz, stb.). Mondhatnánk persze, ha tutira feltámadsz, úgy könnyû meghalni.
@kovacsdzsenifer
6 жыл бұрын
Jó volt ezt a hozzászólást olvasni, köszi!
@fertaly1
6 жыл бұрын
Kurva jó vita volt. Nagyon szar napom volt ma, kirángatott belőle, elgondolkodtatott, és párszor meg is nevettetett! Köszönöm!
@klaranemes7507
6 жыл бұрын
masodikeljovetel.hu/gyermekorom-egesz-ideje-alatt-tudtam-hogy-ki-vagyok Jézus alapította a katolikus vallást. Az Ő visszajövetele küszöbön áll www.masodikeljovtel.hu masodikeljovetel.hu/nem-tudjatok-hogy-masodik-eljovetelem-megtortente-utan-lelketek-orokke-letezni-fog.
@andreaberces4106
6 жыл бұрын
A lelkészek ritka gyatrán vitáztak. :(
@Peti541
6 жыл бұрын
Gecc azt még 23:53-nál elkezd telefonozni mi a fasz
@borbasattila1899
5 жыл бұрын
Nem szoktak. Kinyilatkoztatnak.
@melindabota1201
5 жыл бұрын
Szerintem ez azert van mert a vitakeszseghez önallo gondolatok kellenenek.
@Andy-zh1fo
5 жыл бұрын
Ez az eredménye ha egy vallás nem engedi meg a logikus gondolkodást, hanem érvként csak kőbe vésett dogmákat tud használni. Amikor azok elfogynak, megáll a tudomány. Ha egy hinduval vagy buddhistával leállsz vitázni, nem fogod tudni megakasztani és jó esetben örömkönnyekbe törsz ki.
@capoditutticapi9505
4 жыл бұрын
@@Peti541 egy nagy suttyó a csávó, lásd komment szekció ebben a vidben: kzitem.info/news/bejne/zI1jqHyXjmqkg4o&lc=z233dpbrmwykvxq3uacdp433ryiocyllnrmac2add1hw03c010c.1584540868480084
@tiboy0
6 жыл бұрын
Birom ahogy fam vegig bizonygatja hogy amúgy ő muvelt 😂
@danielhambalko7288
3 жыл бұрын
Azt tenném hozzá, hogy nem egészen értettem egyet, amikor azt mondták, hogy mind a hit, mind a tudomány világában vannak bizonyos "dogmák". A tudomány "dogmái"-t inkább nevezném hipotézisnek. Amit nem tudunk bizonyítani, csak elfogadjuk (mert egyelőre kétséget kizáróan nem lehet igazolni), azt bármikor kész a tudomány felülírni az új információk ismeretében. Arról nem is szólva, hogy a tudomány alapjait is tudományos alapon fektették le. Az ősrobbanást bizonyítani nem tudjuk - ugyanakkor vizsgálhatunk olyan jeleket, amelyek arra utalnak (az univerzum tágulása). A majom és ember közötti "kapocs" hiányzik, de az evoluciós eseményeket meg tudjuk figyelni, és lehet belőlük következtetni. És ez a nagy különbség. A hit nem vizsgálja független szempontból a saját alapjait. Nem bizonyítja őket, nem keresi az arra utaló jeleket, egyszerűen elfogadja, hogy azok úgy vannak és kész, ráadásul nem csak hogy vannak, hanem még tökléletesek is. Ez pedig azt vetíti előre, hogy ezeket a dogmákat később sem lehet vizsgálni, sosem fog olyan új információ felmerülni, ami ezeket megkérdőjelezheti. A tudomány folyamatosan fejlődik, és állandóan megkérdőjelezi saját magát, ellenben a vallás abszolút igazságnak mutatja magát, amelyet vizsgálni nem lehet, megkérdőjelezni sem.
@laszlomolnar7962
6 жыл бұрын
Ilyenek lehettek az inkvizítorok...
@noveny7249
5 жыл бұрын
A biblia egy elavult mese.Régen lehet hogy jó okosság volt és sok embert félelembe tartottak vele,aki tudta használni hatalmat szerzett,de az az idő elmúlt.Semmire sincs bizonyíték amit leírtak a bibliába,már ha olyan hatalmas arc az Isten akkor miért nem csinált valamilyen dolgot ami ott áll és örök,sérthetetlen és ha nem hiszed el h létezek akkor véged van.De ilyen nem létezik csak egy könyv ami tele van kamuval.....
@93pinto
5 жыл бұрын
"Isten tegnap, ma ès mi dörökkè ugyan az"( Bjblia) Isten senkièrt nem változik meg. Amit megìgèrt azt be is fogja teljesìteni. Ha hisz valaki ha nem!!!! Van pokol ès van mennyország. Ha hisz valaki ha nem. Lesz aki ide lesz aki oda megy. Isten maga a szeretet. Szabad akaratot adott, hogy elfogadjuk Őt ès higyjük, higy Jèzus az Ő fia, aki èrtünk meghalt. Azèrt, hogy a benne való hit álzal a mennyországba kerülhessunk. Mesès vagy nem mesès az egesz, akkor is meg lesz amit mondott. "Tèrjetek meg , mert elközelgett Isten országa."
@93pinto
5 жыл бұрын
Az fèlt ,fèl ès fèlni fog , aki nem született újjá!! Aki elfogadja Jèzust èlete urának ès megváltójának, annak örök èlete lesz." Az igazság( Biblia ,Isten igèje)szabaddá tesz. Írja Isten igèje. "Nem a fèlelem lelkèt adtam èn te nèked, hanem a józanság szellemèt( Biblia)
@laszlomolnar7962
6 жыл бұрын
Elég unalmas cucc. Gödri hiányzik innen. Felpörgette volna az eseményeket.
@kordan2009a
6 жыл бұрын
Godri a best
@LamurOfEarth
6 жыл бұрын
Nyári?
@olivervarga-kiss8267
6 жыл бұрын
Gödri a kínai gyerekes tankerhajóval megbassza a bulit
@paralleluniverse_42
6 жыл бұрын
A tíz legsötétebb tabu
@verestamas3920
6 жыл бұрын
A Bilblia a történelem folyamán a mindenkori aktuál politikai érdekek által rommá torzított könyv. 100 éves tanításokat is kiforgatunk... Úgy beszélnek a Bibliában írtakról, minha szemtanúi lettek volna aznap reggel, ahogy isten megjelent az égből és személyesen lediktálta.
@trancetuberevived1131
6 жыл бұрын
0:34 "A villanyt OLTSDMÁRLEAKU'!"
@user-kk8cy3hu4o
2 жыл бұрын
24:53 dogmatista mesekönyvista :D
@8711kazuya
6 жыл бұрын
"Kezdjünk egy imával" - eddig néztem
@MoondawnHuDMFanClub
6 жыл бұрын
Pedig a gagyi intro után az Apu stílus uralkodott inkább. :)
@broman191
6 жыл бұрын
Pedig csak villámima volt :)
@8711kazuya
6 жыл бұрын
Meggyőztetek, tovább néztem de megint elbizonytalanodtam. Amikor komoly témában folyik a diskurzus és mindenre magas intellektusra utaló észérveket vagy megkérdőjelezhetetlen bizonyítokakat akarnak felhozni a bigott szektamókusok, akkor egy galliai háborút ne tévesszünk már össze Galilei háborúval. Az egész dolog megrogyik ilyen pillanatokban.
@gaborbea8384
6 жыл бұрын
Az imával egy nagy baj van. Ha isten mindenható, és tökéletes világot alkotott, melyben minden az ő vagy a természet szabályai szerint működik. Akkor, ha ebbe bármikor belenyúlna, különösen egyikünk kedvéért amely érdek lehet egy másikunkat sérti, azzal azt vallaná be, hogy egy nagy szar amit csinált ami folyamatos korrekcióra szorul. Magyarul aki imádkozik, az nekem nem vehető komolyan így megértelek. :-)
@darklysm8345
4 жыл бұрын
anyád a szektamókus :D
@lazardavidbass
6 жыл бұрын
Istenről van szó, aki tökéletesen jó, végtelen hatalma van és minden egyes emberrel (is) célja és terve van. Ezek mind nagyon szép és kényelmes gondolatok de könyörgöm kedves Nagy Gergely (ha már istent és a logikát egy témakörben emlegeted) vetítsd rá a valóságra ezt az egészet. Tehát: minden egyes emberrel TERVE és CÉLJA van és egy VÉGTELENÜL JÓSÁGOS és HATALMAS istenről beszélünk, aki bármikor közbe avatkozhatna. Hol volt a holokausztnál? Hol volt a pestisnél? a spanyol náthánál? az écnél? a ráknál? a természeti katasztrófáknál? a pedofiloknál, akik gyermekeket aláztak meg? A kába mecset körüli imádkozáskor ahol minden éven halálra tapossák egymást ironikusan az ő tiszteletére össze gyűlt emberek? előre szaladok de hol lesz akkor ha ki fogy a hidrogén a napból és a naprendszer elpusztul? amikor múlt éven két keresztény templomban is robbantottak a terroristák ahol legalább 60 ember halt meg? Ebből több következtetést lehet le vonni...Isten nem teljesen jóságos, Istennek nincs végtelen hatalma és a legfontosabb, ha hited szerint létezik, magasról szarik rá ki mikor és milyen körülmények között hal meg :)
@adrienmolnar4690
2 жыл бұрын
Úgy van!
@sarkany888
6 жыл бұрын
Robinak van egy jó nézőpontja istenről, de nem vágja, hogy végtelen nézőpont van rá, ami a metanézőpontban egyesül, amit már szavakba nem lehet önteni, ezért a vita elvész. FAM így tovább.
@rapporcellan
6 жыл бұрын
Rühellem a Puzsert, de a világ minden keserű pontja itt van. Robi kellene igét hirdessen, tradicionális tűzzel, ezeknek pedig, tanulni. Miattuk, a dilettáns mondataik, és szellemiseguk miatt egtem ki, eslettem Buddhista, szégyen-gyalázat.
@attilanemeth8215
4 жыл бұрын
Elso eletedben melyik buneid szerint ment vegbe az életed? Milyen karma szerint hanyattatal? Tényleg ez a nagy dolog h leulsz a fa alá es leszarsz mindent?
@mbalazs3544
6 жыл бұрын
1:01:00 ahahahahahahhah ön KO :D
@tothggabor
6 жыл бұрын
Ha Farkas Attila Márton úr tudós nem lévén kétségbe vonhatja egy tudós véleményét csupán azért, mert annak készült (csak bizonyára nem lett kész) és természetesen ismeri a tudósok észjárását, akkor én azt gondolom, hogy az első 20 perc megtekintése után simán mondhatok egy helytálló véleményt erről a vitáról anélkül, hogy tovább nézném. Teljesen értelmetlen dolog keresztény hívőknek vitatkozni Istenről, vagy a Bibliáról, hiszen ez hit dolga, vagyis aki hisz, annak igaz, aki nem hisz, annak nem. Maga a Biblia is írja, hogy a lelki ember nem foghatja fel Isten Szellemének a dolgait. Ergo ez a vita a legnagyobb erőfeszítés mellet sem lesz több, mint a keresztény kultúráról való vitatkozás, ami talán kellemes időtöltés, de szerintem teljesen értelmetlen, mivel az igazi kereszténység nem kultúra, hanem valóság, amit kevesebben élnek meg, mint a kultúrát.
@peterhorvath8013
5 жыл бұрын
Mindenki részletekbe menően okoskodik, és nem látja a fától az erdőt. Ennek így semmi értelme!
@zsoltlazar4018
5 жыл бұрын
..Akkor illene leírni a saját álláspontod..
@peterhorvath8013
5 жыл бұрын
@@zsoltlazar4018 Édes kevés ahhoz itt a hely.
@zsoltlazar4018
5 жыл бұрын
@@peterhorvath8013 Ja értem.. Tehát olyan erkölcsi és tudásbeli magaslatokból nézel le, ami már nem ad teret arra, hogy kifejtsd azokat itt. Viszont akkor hogyan lehet az, hogy a teljesség igénye nélkül két mondott mégis megengedsz magadnak?
@androidgames9360
5 жыл бұрын
@@peterhorvath8013 en nalad sokkal többet tudok, nem latod az erdötöl a valosagot, ideje felebredned ebböl az illuziobol, ami a születesed ota egyre erösebb. en megvilagosodtam, felnyitnam a szemed szivesen, csak keves itt a hely bocs
@numbdigger8558
4 жыл бұрын
"I have a truly marvelous demonstration of this proposition which this margin is too narrow to contain."
@tamasnagy1172
5 жыл бұрын
49 perc. Miert nem jelennek mar meg több apostolok? megadták a valaszt a kálvinisták, kert Jézust is megcsapta amodern idők szava
@fosjutub
6 жыл бұрын
az amúgy kemény, h ezeknek a telológusoknak semmire sincs épkézláb kész válaszuk. Látszik, h puzsér kicsit többet gondolkodott a témában.
@SystemUpdate310
6 жыл бұрын
Szerintem épp az a baj, hogy kész válaszaik vannak, vagyis válaszként visszaböfögik azt, amit a teológián betanultak ahelyett, hogy átgondolt specifikus választ adnának egy egy felvetésre.
@ssmith8018
6 жыл бұрын
Hát ez így meddő és értelmetlen vita... Puzsér vallási meggyőződésének az alapja az "így jól hangzik / így nem hangzik jól", ez teljesen értelmetlen szerintem. A lelkészeknek az alap meg nyilvánvalóan hogy mit ír a Biblia, ezt tökéletesen képviselték . FAM -ot általában nem bírom, de most értelmesen vitatkozott (bár csak a vége felé kapcsolódott be jobban).
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
Most döbbentem rá, hogy Ádám és Éva az nem férfi és nő, hanem az ember férfi és női oldala, a férfi a logikus , a női meg az ösztönös, érzelmi.
@melindabota1201
5 жыл бұрын
Jones Jim hat a ferfilogikaval kapcsolatban sokszor tamadtak mar ketsegeim 😂 de ez csak vicc volt persze.
@jonesjim6698
5 жыл бұрын
@@melindabota1201 nekem meg a "női logikával" márha egyáltalán olyan létezik. ez nem vicc:)
@tarcal1
6 жыл бұрын
42:50 nél vége a vitának. Nincs érdemleges válasz.
@kendepapp541
3 жыл бұрын
😅
@laszlohorvath8171
5 жыл бұрын
Isten-ból vált ki a gonosz vagyis a sátán. Hogy mersz ilyen kijelentést tenni Istenről? Isten gonosszal nem kisérthető,mert ö maga szent és bűntelen!!! Ez a szabad gondolkodás már nem fér bele se hogysem az ember és Isten viszonyában!!! Nem Istenből vált ki a gonosz!!! A fő angyalban fogant meg a kettő nem egy és ugyan az!!!
@XY-ph8eg
6 жыл бұрын
Puzser nagyon jol latja a dolgokat es tudja miről beszel
Пікірлер: 1 М.