Já si myslím, ze cílem Barbie nebylo ukázat co je na moderním patriarchátu špatně a následně ukázat řešení. Tohle totiž udělala kvanta filmů před Barbie. Režisérka se tu rozhodla pro jinou (mnohem násilnější) metodu. Film má být vlastně satirickým odrazem naší společnosti, ovšem s prohozením rolí obou pohlaví. Na začátku v Barbie Landu "vládnou" ženy a muži jsou jejich objekty pro potěšení (tak, jak jsi tvrdil, že to bylo v 17. století). Následně po rozuzlení zápletky získají Kenové určitá práva, avšak jsou stále znevýhodňováni, což má poukazovat na to, jak to v AKTUÁLNÍ společnosti (alespoň podle režisérky) mají ženy. Film se prostě nesnaží ukázat ideální řešení politických problémů, ale satiricky na ně poukázat.
@martinstolz6698
Жыл бұрын
Největší nesmysl je že obe pohlavní jsou si na 100pro rovny v určitých věcech si nebudou nikdy rovni o rovnosti by se dalo mluvit kdyby muzi mohli rodit děti ale pak by nepotřebovaly ženy tož tak....😂🎉
@martinstolz6698
Жыл бұрын
Nejvíc bizarní je že daleko víc práv než ženy nemají muži ty těch práv už moc nemají hlavně bílý muži ale teďka mají nejvíc práv trans ženy .....
@orionrowan7777
Жыл бұрын
@@martinstolz6698 pro-prosím? Můžete mi vysvětlit jakým způsobem má trans žena víc práv jak bílý muž?
@martinstolz6698
Жыл бұрын
@@orionrowan7777 myslel jsem trans ženy mají větší práva než bio ženy tedy ženy od narození todle říct na tom vysněném západu tak má člověk problém skoro by byl za nenavistnika 😄
@orionrowan7777
Жыл бұрын
@@martinstolz6698 dobře ale jakým způsobem mají tedy trans ženy více práv?
@CoolKidzYT
Жыл бұрын
Doslova v tom filmu hraju jednu z hlavních rolí. Nemám si na co stěžovat. Jsem Kenough!
@pietrail2623
Жыл бұрын
Nabídnu zcela odlišný náhled na věc - méně sociologický, více psychologický. Barbie je film o dospívání. Barbie představuje stereotypní ženu, Ken stereotypního muže. Film začíná scénou, kde se rozbíjí panenky. To značí období v životě malé holčičky, kdy přestává svou matku (a ženy obecně) vnímat primárně jako pečovatelku, ale jako i něco víc. Barbie i Ken žijí v matriarchálním světě (doma vládne matka, ve škole učitelka), je uznávaná a oceňovaná, zatímco Ken je přehlížen (učitelky ženy častěji oceňují ženy žačky). Ken je malý kluk, který se snaží předvést co umí a zaujmout pozornost Barbie (jak už to malí kluci dělávají). A tak to jde až do okamžiku, kdy se Barbie začne měnit tělo (příchod puberty). Nemůže žít, jako předtím (nemůže se vrátit do dětství), vydává se do "reálného světa". Zde se setkává s pozorností mužů, od některých nevybíravým způsobem (jak mnoho dívek zažívá), ale sama tomu moc nerozumí, nerozumí své sexualitě ("nemám vagínu"). Ken, stejně jako Barbie, začne svět vnímat ve větší šíři a zjistí, že muži ve skutečnosti mohou mít také důležitá postavení (oproti matriarchátu, ve kterém vyrostl, toto vnímá jako patriarchát) a může být něco víc. Ken je Barbie odmítnut a proto se uchýlí k něčemu, k čemu se uchyluje mnoho teenagerů (alespoň v USA) - mužským klanům, mladistvým gangům, které "ovládnout" původní čtvrť. A jak dochází k rozpadu takových gangů? Často tak, že se jejich členové zamilují a dochází pak mezi nimi ke konfliktům (viz scény, kde Barbie dávají Kenům pozornost a pak je obrátí proti sobě). Tím jsou Kenové poraženi, gangy rozpuštěny. Ken i Barbie nyní hledají, kým jsou, bez vazby na toho druhého. Film končí dospěním Barbie - odmítne dětinské pojmy jako patriarchát a matriarchát, a vydá se do reálného světa (i přestože ho původně vnímala negativně). Dospělost je završena přijetím vlastním sexuality ("jdu ke gynekologovi").
@mamamalehoraubire6226
Жыл бұрын
No já nevim jak jste koukal vy, ale já si pamatuji ze na konci řiká prezidentka že i Kenové maji možnost k rovné příležitosti ve vysokých pozicích dorůst, ale musí se k nim nejprve dopracovat. Musi je zkušené Barbie zaučit a naučit tak logicky. Což je škoda že jste to nezmínil, protože ta vaše recenze z poloviny ztrácí smysl.
@xmatobujnakx
Жыл бұрын
cize ked to otocis znie to dobre ? :D mimochodom podotkli ze nanajvysie im dovolia regionalnu uroven :D
@VixenXi
Жыл бұрын
@@xmatobujnakx podle mě to byl prostě vtip poukazující právě na tu absurditu, proč je v politice málo žen.
@kryztyjaneq
Жыл бұрын
Přesně tak
@xmatobujnakx
Жыл бұрын
@@VixenXi lenze v politike nie je malo zeim preto ze im dovolime nanajvys regionalnu uroven ....nehovoriac o tom ze zeny ale aj muzi mozu kludne zvolit zenu do politiky ...proste politika je od povahy viac agresivna , kompetetivna a spinava hra co su vacsinou muzske vlastnosti preto je ich v politike menej..nie preto ze im to nedovolime
@VixenXi
Жыл бұрын
@@xmatobujnakx tento komentář je krásná ukázka toho, co film právě překroutil naruby - Kenové nejsou schopni být moc ve vysokých pozicích v politice, protože k tomu nemají takové vlohy jako inteligentní a průbojné Barbie :D. Smutný, že tuto narážku nikdo nepochopil. Nic jako "mužské" a "ženské" vlastnosti nejsou, je to konstrukt (udržovaný po ticíce let) a při současném vědním poznání jsou tyhle kecy na úrovni ezo esencialismu ála Duška :). A právě i tyto předsudky přispívají k nerovným příležitostem :).
@farlon2446
Жыл бұрын
Barbie a Oppenheimer mají jednu společnou věc Oba začaly v Japonsku
@Orcyf
Жыл бұрын
Jako zajímavý pokus o vtip, ale Oppenheimer by byl zajímavý i bez Japonska
@krystofmares8857
Жыл бұрын
Oppenheimer skončil v japonsku, ne?
@boristruth7912
Жыл бұрын
@@krystofmares8857 keby skoncil v Japonsku tak by bol ten film dobry, ale este tahali politicke pletky ktore ma vobec nezaujimali. A poslednu hodinu som pozeral na hodinky, ze uz by to mohlo skoncit.
@HammondYouIdiot
Жыл бұрын
Na konci filmu sice dojde k navrácení původního systému, frakce Barbie ale zmiňuje, že Kenové mají možnost k rovné příležitosti ve vysokých pozicích dorůst, ale musí se k nim nejprve dopracovat. To dává smysl, jelikož celá společnost byla až do přechodné éry Kenů vedena Barbie, které tak mají hromadu zkušeností.
@JarinCOD
Жыл бұрын
Nedává to žádný smysl, protože Tim zmínil, že Ken dokázal udělat revoluci za den.
@HammondYouIdiot
Жыл бұрын
@@JarinCOD coupe d'etat, neboli státní převrat, je doslova několika hodinová záležitost, v čem to tedy nedává smysl?
@ladycharlene396
Жыл бұрын
Já si myslím, že v tomhle filmu bylo načato až tak moc témat, že to na celkovou stopáž nestačilo, takže to utnuli, nebo vyšumělo do ztracena. Ale k tý společnosti v Barbielandu, tam bych to brala tak, že je to svět hraček pro holky, tam to nemusí fungovat jako ve skutečném světě. Pro mě je to hlavně o prolnutí skutečného světa a toho panenkovského. Ale je to moc parodie, a moc krátká na to, aby to mohlo řešit hluboké celospolečenské problémy.
@orionrowan7777
Жыл бұрын
Pokud chceš dělat kritiku čehokolic, musíš se nejdřív zamyslet nad tím, čeho se autor snažil dosáhnout. A pak soudíš jestli toho dosáhl dobře. Tak minimálně já vnímám rozdíl mezi nějakou "užitečnou kritikou" a nějakým "subjektivním názorem." Jako můžu kritizovat nějakou gore kresbu za to, že mně se gore nelíbí, ale tahle kritika asi není moc přinostná protože udělat něco SFW očividně nebyl záměr umělce. Na druhou stranu můžu kritizovat to že třeba na tom obrázku jsou špatné proporce či barvy, které pak nedosahují toho požadovaného efektu dobře a tam už si myslím že ta kritika je smysluplná, protože to pak vede k tomu, že dokážeme lépe se dostat k tomu závěru. Asi se pak můžeme dostat do konverzace, kde se budeme bavit o tom zda jsou záměry dobré či ne, ale to se pak nebavíme o tom jestli je ten film dobrý. Barbie se podle mě nesnažila o nic co ve videu kritizuješ. Hlavní věc je podle mě to, že Barbie se nesnaží ukázat řešení. Nesnaží se říct "takhle to spravímě." Barbie se snaží ukázat problémy kterým čelí jak ženy tak i muži (ale teda hlavně ženy.) Film se nesnaží být nějakým filozofickým návodem či teorií na to jak všechno spravit. Ten film se snaží být spíše comfortem pro ženy a muže. Spousta problému co ten film řeší tak na ně jen poukazuje, ale nedává řešení. A podle mě je to naprosto v pořádku. Ten film se snaží jen říct "to co cítíš a problémy kterým čelíš jsou skutečné, nejsi na to sama." To si myslím, že je hlavní věc co musíme brát v potaz. Film se nesnaží věcu řešít, pouze na ně poukázat. Dalšá věc je postava Kena. První věc co musíme vzít potaz je že jsem literárně Ryan Gosling a povedl se mi neskutečně dobrý herecký výkon. Ale cíle té postavy ve filmu jsou za mě 3. a tím myslím cíle z hlediska autora ne co si ta postava sama přeje. 1. Ken v barbielandu a jeho nerovné postevení má být takvoým zrcadlem k tomu jak se chováme k ženám. Na konci se vlastně dostane tam, že ken je "rovnoprávný" ale ve výsledku pořád trochu níže, tak jako je tomu dneska u žen. 2. Ken má ukazovat to špatné na toxické maskulinitě a ovlivňuje Kena. To že vlastně on ani nechce být v tom Patriarchátu, to že celý jeho život je Barbie a to že ani neví co sám chce. To je vlastně jakým způsobem jsou vychováváni muži. Kolikrát musí splňovat nějaký standard maskulinity, který jim ani nevyhovuje aby pak dostali tu svou milou. A to pak má za výsledek to, že muži nežijí pro sebe, ale pro nějaké ideály, které si ani nevybrali. 3. To jak se muži chovají k ženám. Jak i částečně ten naoko sexismus "jdi do kuchyně a udělej mi večeři." Ale mnohem více ten osobní, intimní level. Kdy ten muž to ani nedělá schválně, ale cití se, že mu ta žena patří nebo mu něco dluží. Že když se bude dost snažit tak jí dostane. A to pak dělá z žen objekty a strašně jim to ubližuje. Podle mě bych se být tebou na ten film kouknul znova a bral v potaz to, že jiné části filmu se snaží říkat jiné věci. Problém je, že ty se na ten film snažíš napasovat jeden narativ, jednu myšlenku a tak to není. Ten film má strašně moc rozměrů a problémů na které poukazuje. Kenova linine poukazuje na strašně moc věcí, jak i jako zrcadlo a "gender swap" tak i problémy kluků s tím jak jsou vychováváni a problémy toho jak se kluci k ženám chovají ve vztazích. Ten film se musí brát z mnoha různých pohledů. A taky se musí brát tak, že nedává řešení, pouze jen poukazuje na problémy. Cíl toho filmu je za mě dát mladým lidem něco reletable. Protože patriarchát zničil spoustu životů a ten film poukazuje na všechno špatné co dělá. Ať už je to systematické utlačování, nebo osobni problémy mužů a žen. A vlastně se snaží říct "you are heard, and what u went through is valid"
@4945pikabu
Жыл бұрын
Faktografické chyby - to, že Barbie je první panenka reprezentující dospělou ženu je jen PR Mattelu. Platí to pouze, pokud bereme v úvahu jen americký trh v poválečné éře, pak by Barbie byla tím průlomem. Druhá věc, ta změna, o které Tim mluví, že nastala v roce 2017, ve skutečnosti nastala již v roce 2016. Tim především neví, čeho se týkala. Šlo především o to, že Mattel začal vyrábět barbíny s různými tvary těl (atletickou, drobnou, vysokou a především curvy - tj. s ženskými křivkami). Zhruba v té době přichází s další diverzitou panenek - vzniká panenka s rovnátky, s nemocí vitiligo, barbie na vozíčku, s umělou nohou a naposledy barbie s downovým syndromem). Afroamerická barbína se začala vyrábět již na konci šedesátých let. Postavu Kena ve filmu vnímám jako výraznou. Jeho příběh je podle mne lépe napsán, než příběh hlavní Barbie. Tim evidentně nezná desítky předchozích animovaných barbie-filmů, ve kterých Ken téměř vždy upozaděn, někdy se v těchto filmech neobjeví vůbec. I druhý největší globální výrobce panenek - MGA - produkuje filmy a seriály o svých panenkách a ani tam nemají panenky-kluci výraznější roli. Barbieland není až tak obraz světa lidí, ve filmu jsou tyto dva světy propojeny, ale nejsou stejné. Je to něco jako svět fantazie v Nekonečném příběhu, nebo říše pohádek v seriálu Arabela. Vedle toho má Barbieland ještě jeden předobraz a tím je sortiment panenek vyráběných společností Mattel. Stačí nahlédnout do jakéhokoliv hračkářství a je vidět kolik prostoru mají panenky-holky a kolik je v regálu Kenů. Proto Mattel nemohl nabídnout výrazněji jiné uspořádání Barbielandu. Z pohledu feministické propagandy, je pak takové sdělení horší, ale ten film patří především do světa Barbie filmů. Představovat si, že Barbieland se na konci promění v nějakou obdobu Slunečního města je scestné. Sám Mattel nemá ani nálepku feminismu rád a brání se jí.
@daviddepta6781
Жыл бұрын
No nevím, Time, proti čemu tady bojuješ. Trochu mi to přijde jako vyčítat Spejblu a Hurvínkovi, že v něm málo rezonují - plácnu - témata jako ,,generační rozdíly”. Navíc asi stejně jako většina lidí zde jsem pochopil, proč po Kendomu přišel zase Barbieland - je to ve filmu přímo řečeno - a nedomnívám se, že vždy se musí servírovat i řešení daného problému. Proč vlastně? Obyčejně Tvé videa a myšlenky poslouchám rád a opakovaně, ať už s nimi souhlasím nebo ne, tohle ovšem mi přijde malinko zbytečné jako snaha se přiživit na něčem, co právě frčí. Nebo pokud byl záměr rozpoutat diskuzi, je zase velmi snadné Ti argumentovat. Toť můj názor.
@rocker165213
Жыл бұрын
Souhlasím, film měl určité problémy se scénařem. Nicméně pokud člověk přijde na Barbie pouze za účelem pobavení a ne hloubkovou analýzu tak si myslím že se jedná o povedenou komedii. Film uběhne rychle, většina skečí je zábavných (Ryan Gosling ukradl spotlight Margot) a po dlouhé době Holywood přinesl něco nového a kreativního na co se dá koukat.
@JarinCOD
Жыл бұрын
Film s politickým podtextem nejde brát jako komedii. Vždy se jedná o propagandu.
@rionka
Жыл бұрын
Díky, Time, vystihl jsi podstatu té divné pachuti, co mi po filmu zůstala. Kvalitní a konzistentní argumenty.
@mhabarta
Жыл бұрын
Přesně. Šel jsem zrovna do komentářů napsat totéž.
@kakin8
Жыл бұрын
Já si naopak myslím, že Grétě nešlo ani tak o feminismus, jako spíš o to, ukázat, jak je to doopravdy, bez nějakých zásahů o zlepšení...souhlasím, že ten konec se jim úplně nepovedl, ale i to může být v dané fázi kalkul.
@honzahurta3873
Жыл бұрын
7:43 Ta paralela není historická. Film si dělá srandu z toho, že Ken (jako panenka) vždycky fungoval jenom jako objekt pro Barbie. Barbie měla milión verzí a doplňků (jako právě domečky, auto, atd.), ale Ken was always just Ken. Jedná se tedy jen o vtipnou kritiku samotného Mattelu, a ne o nastavování nějakého historického zrcadla. Takhle bych mohl film obhájit ve všech bodech, které kritizuješ. Je to skvělý feministický film a společenská satira, akorát trochu layered. Ale tím, že je film ve velké míře marketingován pro rodiny s dětmi, které se na to budou dívat více povrchně, tak je možné, že bude mít i pár špatných společenských dopadů. Dle mého názoru však ty pozitivní jednoznačně převažují.
@petrrusnok3645
Жыл бұрын
Samotná režisérka mluví o tom, že to je otočená misogynie. Nikdo nebere Barbie land jako ideální společnost, NAOPAK, že to je peklo (sort of, i kdybych byl žena, tak bych tam fakt nechtěl být), ze kterého Barbie na konci odejde. Ten film je spíš polemika, satira, která NENABÍZÍ lepší alternativu...
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Dáš mi link na ten rozhovor režisérky? Strašně mě tatočást zaujala
@petrrusnok3645
Жыл бұрын
A pokud už bych tam hledal nějaký názor té režisérky, tak ne v tom jak skončil Barbie Land, ale v konverzaci Glorie a Barbie na konci.
@tonikthezikotras5865
Жыл бұрын
Na film jsem si zašel s partnerkou pro meme hype, který trvá už několik let a pak díky Ryanu Goslingovi, kterého miluji v jeho roli Big Shorts. Nebudu se pokládat za experta, ale ve filmech mám nějaký kvalitativní přehled, od 30.let v Německu, přes Japonskou kinematografii, Francii, USA, skandinávii a balt, SSSR až do současné tvorby zahraniční i domácí. Film byl pro mě od začátku rozporuplný. Jako historik umění vím, že dospělé panenky byly součástí lidské kultury od starověku, což jsou pak ukázky dřevěných nebo slonovinových figurek z rozličných částí z antického Říma. Úvodní část, s rozbíjením hlav dětských panenek byla fajn jen jako reference na Kubricka, a z počátku fungovala dobře spíš jako reklama pro Matell. Průběh filmu od Barbielandu až po skutečný svět se dá brát tolika způsoby, které zřejmě nebyly domyšlené a některé dialogy jsou tak dvojsečné - monolog mámy před barbies v Kendomu. Film měl zřejmě hlavní narativ, který kritizuješ, a je hodně podobný jiným feministickým filmům, kdy jsou ignorovány základy a podmínky historických období, vývoj civilizace nebo pouze základní informace (příklad: Bojovnice Slunce nebo Artemisia Gentileschi). Film má mnoho variací jak jej číst a všechny by zapadly nebýt konce filmu, kdy Ken je stále Ken, nemá žádný způsob jak se dostat ze situace kam jej znovu hodili (když jela produkce Kena a jeho domu, najednou měl vlastní prostor) a ten je mu uzmut a není rozveden dál. De facto tu dojde k obrácení obou světů a znovunastolení předchozího řádu s malými změnami, které ale nic moc neřeší. Filmu bych dal za zdařilou produkční stránku 60% , co do kvality scénáře bych nepřičetl mnoho, tak 2% a za množství nechtěných možností výkladů 8% a meme potenciálem. 70% je na tak rozporuplný film slušné. Díky ta tvoji kritiku filmu, s některými argumenty nesouhlasím, ale to by bylo na delší debatu.
@AdelaPondelickova
Жыл бұрын
Ten monolog maminky o zkušenosti všech žen zrovna zůstane bez komentáře? To byla pro většinu lidí asi nejsilnější část. U toho si každý kluk, který má maminku, sestru, přítelkyni nebo aspoň kamarádku musel říct "aha, opravdu to máte takhle? Opravdu se cítíte takhle? To mě mrzí", a jestli ne, tak s ním asi něco není v pořádku
@Roonagu
Жыл бұрын
Lepší kritika než od Shapirů, s něčím i souhlasím, ale přesto je tam několikd bodů s kterými nesouhlasím. Ken není historická paralera, ale reprezentace toho jakou má roli postava/idea Kena v Mattelu, film na to poukazuje i tím že jejich vedení o něj mělo při příchodu do "reálního světa" nulový zájem. Reálný svět není reálný - Scoby-doo honička, duch vynálezkině Barbie...i proto je Mattel kritika a reprezentace všech korporací a neodpovídá přímo naší realitě. Samotná role vedení byla "diskutabilní", ale jejich poslední část mi nepřišla jako latetní homosexualite, ale že se při pádu patriáíchu projevili pozitivní emoce které k sobě jakožto muži mají, ale bojí se vyjádřit. Kenové na konci neměli úplně stejnou roli, nebylo jjim dovoleno převzít roli ve Vrchním soudu, ale v jiných vládních pozicích ano s tím že se mohou do vrchního soudu propracovat. Nicméně ano, byl tam "salty" aspekt a jistá "pomsta" vůči mužům na základě našeho reálného světa. Barbie land není realný svět, je plný naivních Barbie které si myslí že už vše dávno zachránili, proto je nenapadne kriticky myslet nad návrhem patriachátu a líbí se jim volnost od stresu povinosítí/vedení. Rozhodně to není defitinitvní feministický film, systém odvymívání mozku mohlo být zajímavějš...ale vzít feministécké myšlenky do mainstreamu v zábávné formě beru jako "net positive". A fakt že všichni milují Kena/Ryana Gosligna, naznačuje že to s tou misandrií nebude až tak vážné. Byl to sice prostáček, ale jeho motivace byli pochopitelné, nebylo to "grr zlý muž", ale opomíjený muž....v podstatě taková odopověd vůči incelům.
@necraz__6446
Жыл бұрын
10:45 "Proč jste se na konci nerozhodli pro rovnostářskou společnost" - Protože by to bylo nudný klišé, a končilo by to jako většina idylických filmů. Co takhle být jednou trochu víc kreativní? Je to film.
@petra2113
Жыл бұрын
přesně tak:) a zároveň to odráží realitu - viz efekt skleněného výtahu...tedy i když v dnešní západní společnosti mají ženy stejná práva jako muži, mnohé podmínky a možnosti (hlavně v pracovní oblasti) jsou stále nerovné
@JarinCOD
Жыл бұрын
Jn, ženy třeba nejsou hornice, nepracují v životu ohrožujících pozicích. Mají hrozný podmínky. @@petra2113
@swenak
Жыл бұрын
Neumím posoudit, jestli film měl cíl, který se mu nepovedl (nebo povedl) a jestli je tedy kritika na místě, nebo jestli jde jenom o další film, kde na prvním místě je výdělek, nicméně, i tak jsem měl cca 24minut a 30 vteřin před očima Tima, jak má rád plastovou Barbie a bylo mi z toho nějak nevolno :)) Tohle budu dlouho mazat z hlavy, protože to vypadalo dost realisticky :)
@svaty_duch
Жыл бұрын
Nesúhlasím úplne. Vo filme je scéna, kde prezidentka Barbie povie, že sa nechce vrátiť k tomu, čo bolo predtým, čiže dajú Kenovi nejakú nižšiu pozíciu a zakončí sa to monológom rozprávača, že keď budú tvrdo pracovať, tak možno budú raz na tom rovnoprávne. Čiže film si určite uvedomuje, že ani v Barbielande nebol úplne ideálny systém, samozrejme, nie je to dotiahnuté, to uznávam. Taktiež tá linka, kde Barbie utešuje Kena je presne o tom ako patriarchát ubližuje nielen ženám, ale aj mužom, to znamená, že spoločnosť nás učí, že muž nesmie prejavovať emócie, musí byť "ten silný" a podobne, to mi prišlo, že si úplne nepostrehol
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Prohoď si role. Muž v roce 1930 řekne ženské “hele dali jsme vám volební právo. To že máme v senátu a kongresu 2% žen je v pořádku”. Je toto ok či ne?
@raci1801
Жыл бұрын
Měla jsem po shlédnutí dojem, že to je pomstička. Protože otevírání světa ženám šlo taky pomalu a trochu kostrbatě. Takže otevření Barbie světa pro muže udělali podobně. Jinak jsem po shlédnutí měla smíšené pocity, nemám potřebu ho obhajovat. Přišel mi po všech stránkách moc. A říkám si, že dotáhnul strereotypizaci k dokonalosti (stereotypní Barbie, patriarchát, matriarchát, protivní teenageři)
@martinchromec9277
Жыл бұрын
Mě se hlavně líbilo, že ať už Barbieworld nebo Kengdom (nebo jak se jmenoval ten stát řízený Keny) poukázal na to, že jakákoli utopická společnost, ať už deklarovaná pohledem kohokoli, stejně je vytvořená na úkor někoho ... a všichni mohou být triggered, jestli Barbie záleželo na Kenovi, jestli Kenům záleželo na Barbie (protože ve filmu je hezky ukázáno, že kromě "boje o moc" záleželo Kenům na Barbie a Barbie na Kenech, ... ALE NIKOMU NEZÁLEŽELO NA ALLENOVI .... ten byl přehlížen vždycky. Nejhezčí vykreslení symboliky ohledně problémů menšin. :D .... a Allen je přehlížen i tady v kometářích (a hlubší rozbor by si IMHO zasloužila i nejméně populární barbie ze všech ... těhotná barbie)
@crueladepill1750
Жыл бұрын
Já to spíš vnímala tak, že se film Barbie určitě NESNAŽÍ vyřešit problémy v naší společnosti (které často plynou z genderové nerovnosti). Prostě ukazuje různé karikatury nás všech 😃 film jsem si extrémně užila díky tomu, že jsem v něm vůbec nic nebrala vážně. Protože to jinak ani nešlo 😃 občas se prostě nedalo určit, jestli se doopravdy snaží být woke, anebo to jenom paroduje některý woke lidi. A dává smysl, že Barbie na konci filmu nerovnost nezničí. Vždyť si přece všechny Barbie myslely, že právě díky nim feminismus vyřešil všechny problémy na světě 😃 jenže potom zjistí, že to vlastně není tak jednoduché. Tady jsem konec vnímala stejně - Wuhuuu, Kenové mají rovné příležitosti! Jako joooo, ale vlastně ne 😃 ten konec se nesnažil ukázat, jak by to *mělo* vypadat, ale jak to vlastně vypadá 😃 a i když to může vypadat, že je přece teď už všechno vyřízené, všechny nás čeká ještě plno práce
@xenodon6
Жыл бұрын
Díky Time, hrozně moc souhlasím a potřeboval jsem, aby to někdo verbalizoval :D
@mata5436
Жыл бұрын
Ten opening byl nečekanej :d
@athaeneus
Жыл бұрын
Patriarchát je podle mě jedna z největších konspiračních teorií. Budeš argumenty ve prospěch/v neprospěch něčehoo takového také točit?
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Já mám hrozně moc videí na mém kanálu proč je patriarchát zlo a proč existuje. To že se nepovedl tento film neznamená že feminismus neni super
@kikirikikirlafsdfskd
Жыл бұрын
Patriarchát je stejně reálný jako matriarchát. Tedy není. Jen název pro něco, co potřebujeme otloukat a svádět na to všechny svoje chyby a problémy (což samozřejmě dělají i konzervy, např. proti feminismu).
@athaeneus
Жыл бұрын
@@DebatniDenik Šel jsem až rok nazpátek. Při vyhledávání "patriar" mi to nic nenašlo. Chápu, že je toto reklama, aby si člověk pustil všechna ostatní videa, ale hodilo by se doporučení, které konkrétní by si člověk měl pustit :D (protože ty ostatní videa mi přijdou, že jen tak kloužou po povrchu). Ohledně feminismu nesouhlasím. Beru to jako lživou ideologii, neboť se zaměřuje převážně na výjimky nežli na hlavní souvislosti. Jinými slovy, feminismu chybí zaměření na gestalt: zohlednění skutečných rozdílů mezi pohlavími, neefektivita individualistického přístupu ke všem dalším rozhodovatelům (jinými slovy odmítnutí statistické diskriminace). Nicméně... To stále není odpověď v otázce patriarchátu. Patriarchát a feminismus jsou dvě rozdílné množiny, sice mnohdy překrývající se, ale to neznamená, že tam je nutná vzájemná spojitost. Máš lidi, kteří věří v patriarchát a přesto nejsou feministi a vice versa feministky, které také považují patriarchát za chiméru.
@Michaelathebestoff
Жыл бұрын
Mně ten konec připomíná realitu, feminismus, xenofobie, gender... Dva kroky dopředu a jeden krok zpět, neustále bojování o rovnost. Tím se vyznačují např práva žen. Ken tedy na konci může být roven Barbie, aby si všichni řekli, že se mají rádi, ale v konečném důsledku si všichni rovni nejsou....
@koktavej9837
Жыл бұрын
Jsme Kenough
@mikelikesprogress
Жыл бұрын
Myslím, že po zhlédnutí tohoto filmu trošku víc chápeš můj kritický pohled na současný feminismus. Tento film více než kritizuje patriarchát, tak vlastně krásně zobrazuje, co je s (moderním/současným) feminismem špatně. A líbilo se mi uznání toho, že kdyby vznikla adaptace filmu, kde by byly role opačně, bylo by to těžce společensky nepřijatelné. Já si troufám říct, že autoři by byli kamenováni jako misogynní patriarchální tyrani. Opačně je to hit. To se vlastně vracíme k tomu, co jsem říkal v naší diskuzi: "Nenávidět bílé hetero muže, zpochybňovat smysl jejich existence, útočit na ně a jinak shazovat se stává společensky přijatelné."
@AdelaPondelickova
Жыл бұрын
Ten film ale není o nenávisti k mužům
@caesar1649
Жыл бұрын
Prostě jsme se dostali do bodu, kdy začíná mit Shapiro pravdu. Feministky oslavují barbie a ja v tom vidím jejich touhu vladnout nad muži. Kdyby to tak nebylo, tenhle film by odsoudili.
@petrikvrisidivu
Жыл бұрын
Co to je za začátek :D :D
@DebatniDenik
Жыл бұрын
porno
@tomasprochazka6198
Жыл бұрын
IMO tam je vidět až moc snahy to dělat dobře 😅
@kikirikikirlafsdfskd
Жыл бұрын
Strašně dementní, nevím proč tam byl, ale rozhodl se tak.
@filippozivil6641
Жыл бұрын
Souhlasím. Mně strašně chybělo, že se Barbie na konci nepoučila ze svého chování vůči Kenovi. Poučení: Pokud budeš dávat kluka příliš do friendzone, stane se z něj Andrew Tate😂
@Maruskaa3
Жыл бұрын
Jak se měla ponaučit?Ken byl do ni zamilovan a Barbie ne (coz je naprosto normalni). Nedavala mu žadne nadeje,chovala se k nemu jen mile. On ji pak znicil dum a vsechny Barbie a bylo mu jedno ze ji to muze ublizit
@AdelaPondelickova
Жыл бұрын
Ale z čeho by se měla poučit? Proč? Ona mu nikdy nic neslibovala, on si na ni dělal nároky na základě ničeho. Ona mu otevřela oči a řekla mu, že může mít i jiný život, který nebude založen jen na tom, jestli bude mít holku nebo ne
@Maruskaa3
Жыл бұрын
@@AdelaPondelickova přesne tak🙏🏻
@TheErasser
Жыл бұрын
Ty jo já měl v plánu si před tím filmem jen zakouřit a nechat se s dutou hlavou vystřelit do totální fantasmagorie, ale jak to vypadá, bude potřeba nad tím přemýšlet víc, než jsem to podcenil :D. Jinak jako obvykle velice podnětné video a top začátek, díky moc.
@AdelaPondelickova
Жыл бұрын
12:55 vůbec jsi ten Kenův závěr nepochopil.. 😀 ona mu neřekla nic o tom, že nemá být úspěšný, právě naopak, pomohla mu k nějaké nezávislost, najít si něco svého a neidentifikovat se jen na základě toho, že má vztah. Což je i přesně to, o co se ženy snaží. Ještě před pár desítkami let byly ženy závislé na svých mužích, nesměly ani mít vlastní účet například. Takže Barbie se mu snaží pomoct, ne ho shodit jak ty tvrdíš.
@dorafiser
Жыл бұрын
Je zřejmé, že cílem tohoto filmu nebylo vyřešit, ani se primárně zabývat, Barbie, jakožto ideálem krásy atd. Je pravdou, že tato problematika/ otázka byla ve filmu zmíněná, ale ani zdaleka to není hlavní myšlenka či zápletka. Film má obrovský feministický přesah, hlavně co se týče tématu patriarchátu - hlavní myšlenky. Ne ale způsobem, co je ,,špatně” a jak by to mělo vypadat ,,správně”. Greta Gerwig vtipně zobrazuje roli (nejen) žen v patriarchátu tím, že na jejich místo v Barbielandu dosadila Keny. Hlavně a právě na konci pojednává o dnešních (nikoli historických) reáliích, ne ideální situaci. K narativu filmu - film nemusí být krajně vyhraněný. Je naprosto běžné, že se ve filmech mísí komedie s depresivními prvky, vážná támata s parodií. Pravda, není to pak tak ,,jednoduché”, když člověk nedostane naservírováno přímo pod nos, co si o tom má myslet/jak ke snímku přistupovat. Svět není černobílý.
@stoohofficial
Жыл бұрын
Já na to dnes jdu po druhé😂😂😂 beru sestru
@stepankanavratilova4641
Жыл бұрын
Princip Dobra funguje na akceptování celku Filosofie, Zla na nějakém jeho potlačování: Sent. Cert.: Vyváženost NEEISTUJE. - O tomto Poznání je celej můj dosavadní život, a věřte, hledala jsem OPRAVDU VŠUDE. Takže: buď uveďte pro vyvrácení filosofickou poučku, nebo zkrátka si přestaňte v jedný větě protiřečit. Díky!
@annamatouskova6524
Жыл бұрын
Tyjo, díky moc.. souhlasím s tebou snad ve všem.. nějak jsem si nemohla vyložit, co mi na tom filmu vlastně vadí a teď jsi mi to všechno dost shrnul :D
@Diana-xm5wq
Жыл бұрын
Zdravím, cením slušnou argumentaci, ale podle mě jsi myšlenku filmu asi nepochopil. Film se totiž snaží přesně o tohle - obránit genderové stereotypy a to, co se říká (nebo spíš dřív říkalo) o ženách, říkat o mužích. K tomu „lechtání“ - ve filmu je karikováno vše, co je považováno za „mužské“, tj. ten macho style, ale taky přehnaná racionalita, snaha za každou cenu zůstat bez emocí, nebýt spontánní. A taky ty předsudky a strach mužů se byť jen dotknout jiného muže, aby ho (nedej bože) někdo nepodezíral z homosexuality. Obecně se o ženách říká, že víc projevují emoce, akorát že náš skutečný svět tomu moc nedává prostor, byli bychom označeni za dětinské atd. A ta touha lechtat druhé je právě to, co se nebáli projevit v Barbie landu, kdežto ve skutečném (patriarchálním) světě by je každý označil za málo mužské nebo za gaye. No a to obrácení genderových stereotypů je účel filmu - takže to s miandrií je jako jako tvrdit, že kdyby byl film Zkrocená hora o heterosexuálním páru, nikoho by nezajímal. Není to tak dlouho, kdy ženy žily přesně v takové společnosti (kdy emancipace začala) - sice se chápalo, že si ženy chtějí přivydělávat, ale zase by neměly být v úplně vysokých pozicích. Proto to končí tak, že Kenové dostali určitá práva, ale s omezením - tj. „to po nás nemůžete chtít, tak vysokou pozici jako ústavní soudce! Ale na nějaké nižší pozici být můžete“. Na tom je ukázáno, jak jsou takové řeči absurdní. Vůči oběma pohlavím. Ještě lépe to vyjádřil frajerteage217.
@krcprc
Жыл бұрын
Ten film je tak extrémně stupidní na tolika úrovních, až to není možný. Povedlo se mu nechtěně urazit ženy, muže, feministy, každýho s titulem, každýho, kdo něčeho dosáhnul, lidi, co si jako malý hráli s Barbie... Chování postav nedává smysl, scény na sebe logicky nenavazujou a netvoří konzistentní celek, vtipy jsou tak středně vtipný (žádný záchvaty smíchu se v kině nekonaly), myšlenky autorů si během filmu protiřečí a na pár místech si divák neni jistej, jestli se měl smát, zamyslet se nebo cejtit nějakou emoci. Škoda toho scénáře, protože ten svět byl udělanej skvěle, nemluvě o hereckym obsazení. 3/10
@helemesemese5368
9 ай бұрын
Vnímám to stejně. Na filmu jsem byl s mou feministickou kamarádkou. A byl jsem naprosto přesvědčený, že film skončí tak,.že se oba světy prolnou v jeden, kde si budou všichni rovni. Poslední půl hodinu filmu jsem jen nechápavě kroutil hlavou. Ani jsem nebyl překvapený, že na konci filmu i má.kamaradka neměla dobré pocity. Ten film nedělá dobrou službu opravdovým feministkam, které to mají v hlavě srovnané. A ani ta komediální linka není vyloženě vytěžená. Tak vlastně byla trochu komedie, trochu filozofie, trochu toho a tamtoho. Ale naprosto nic dotažené nebo funkční.
@empe445
Жыл бұрын
Vďaka za vtipnú a poučnú recenziu :) (To znie ako koment od AI trolla, ale nie som, naozaj som sa na tom videu pobavil)
@jasicz8516
Жыл бұрын
Dynastie Kenů? Proč mi to tolik připomíná Dynastii Kimů?🤔
@Thisway-rk5vf
Жыл бұрын
Je to komedie a vše to je myšleno s ironií, problémem je že některé vtipy prostě nejsou vtipné a pak to vyzní jak říkáš
@plastovyplast7965
Жыл бұрын
Problém je, že ten film kritizuje něco, ale pak i tak ten jejich hlavní metanarativ k tomu směřuje. If you hate Matel watch Matel's movies!
@amantisamantis4651
Жыл бұрын
zkraceně to není rovnoprávnost ale protěžování žen :D jsem pro rovnoprávnost , ale feminismus občas sklouzavá o opaku matriarchát. Jsem pro rovnoprávnost mužů a žen :) a film barbie beru jako snahu ovlivnit malé holky zastřené oblíbenu panenkou a hračkou přes humor a růžový svět :)
@marekkral1986
Жыл бұрын
„protežování“ - berte to prosím vás jako přátelskou výtku 😎
@pavlinahrebackova3000
Жыл бұрын
Achjo ten uvod je hodne nechutnej🙈
@barendolneznami
Жыл бұрын
Tak tomuhle nevěřím, že to není clickbait.
@DebatniDenik
Жыл бұрын
U will see
@radekkabrle5300
Жыл бұрын
Ten začátek je něco nejnechutnějšího co jsem za poslední dobu viděl. Mohu se zeptat jaký to mělo důvod, případně jestli ti nepřijde ofenzivní ukazovat svou práci jazykem lidem, kteří o to nestojí?
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Ahoj ahoj. Šlo o obyčejný vtip. Mrzí mě, že jsi měl takovou reakci. Většině lidí to (alespoň dle komentářů) nevadilo a připadalo vtipné
@radekkabrle5300
Жыл бұрын
@@DebatniDenik v pohodě :)
@MedioGypsy
Жыл бұрын
ok, pekny rozbor a vsechno...ale proc si musel řict bíla žena vs chuda cernoska? to jak neexistuji chude belosky? a naopak neexistuji v USA bohate a uspesne černosky? ty proti necemu bojujes ale sam použivat takovy levicacky příklady.
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Protože statisticky mají bílé ženy víc majetku než černé ženy.
@controversial-being
Жыл бұрын
takové příklady ani nemusí být levicově motivované, prostě je to statistikami podporovaný úkaz
@baph0met
Жыл бұрын
@@controversial-beingČili něco jako černoch kriminálník? Přesně proti těmhle zavádějícím poznatkům se snažíme bojovat. Však statistiky taky ukazují že černí jsou mnohem více nebezpeční jak běloši...
@zwireobecne
9 ай бұрын
Barbie film je prostě zajímavá kombinace humoru a toxického feminismu... A přesně jak jsi popisoval svůj pocit o nepodařeném konci, naprosto ten stejny WTF?!! pocit jsem měl já. Místo aby Barbie zavedla rovnou společnost, tak je happy endem navrácení toxického matriarchátu. Happy endem filmu je, že toxický patriarchát náhradníme toxickým matriarchátem a budeme ai všichni tleskat, jakou skvělou společnost jsme zavedli...
@lenka_rosenbergerova
Жыл бұрын
Souhlas.
@KIRRALORE
Жыл бұрын
Já na ten film šel jako vtip, jelikož jsem byl na Oppenheimarovi a v rámci Barbiehaimer lore, proč ne.
@monikatrebulova796
Жыл бұрын
Ja by som si ten film rada pozrela. Viete v ktorom roku to bude uvedené na you tube?
@annethirkettle
Жыл бұрын
trigger warning na začátku kde?? haha 😆
@emmam.6280
Жыл бұрын
Film jsem neviděla, ale podle recenze mi přijde, že je to taková sarkastická narážka na to, jak je otravné, když se historie opakuje. Logicky si u filmu řekneš "Co to sakra...." ale v reálném světě je to běžné?
@budhaoneworld
Жыл бұрын
Hey mě napadlo jestli to neměla být pol.satira
@andreafilipova259
Жыл бұрын
ten začátek🤣🤣
@mrtin5523
9 күн бұрын
možná tvůrce filmu ale považuje matriarchát za ideální společnost
@randomlyvideosly
Жыл бұрын
Asi jsi sledoval jiný film. Vzhledem k tvým konzervativním příspěvkům na twitteru se ani nedivím této tvé parodii na recenzi.
@petrroubal6711
Жыл бұрын
Barbie je Schrodingerův feminismus
@budhaoneworld
Жыл бұрын
Aha takže komedie jsou špatné
@IamMNothingElse
Жыл бұрын
Možná bych oponoval, že ten film vlastně vůbec není o tomto a že interpretovat to feministicky není ta správná cesta (ikdyž se tak možná hodně lidí vyjádřilo(možná včetně režisérky(ale smrt autora)))
@budhaoneworld
Жыл бұрын
3:57 Jestli to někoho motivuje k tomu aby cvičil je to dobře
@ondrejcip7125
Жыл бұрын
no takze pokud ten film prohazuje role zen a muzu tak to funguje takto 1. vladnou zeny 2. vladu preveznou muzi 3. k vlade se navrati zpět zeny, protoze to muži se svým honem za moci prehnali. :)
@budhaoneworld
Жыл бұрын
10:52 Přesně
@MusketyrBritarn
Жыл бұрын
Mikýř měl lepší recenzi... sorry jako Jinak zapomněl si na malilinkatej detaileček... je to jen komedie s fantasy prvky o fiktivním světě plném barbín, ty jelito. Přestaň to brát tak seriózně. Nemá to být drama ze života nebo dokumentární snímek, ale bláznivá komedie. Však většina těch postav nejsou ani lidi jak ty. Teda lidi, co ocumlávají barbíny ve videu. Jak můžeš proboha vědět, jak oni přemýšlejí nebo proč se chovají, jak se chovají. Ty můžeš maximálně kritizovat chování té famílie nebo těch zaměstnanců Mattela. Pokud vím, tak točíš jen o politických věcech. O fantasy a sci-fi filmech si v životě netočil, nemáš vůbec znalosti o nějaké magii ani zkušenosti z tohohle odvětví. Mám takovej pocit, že když si natočil pár scén se Špačkem, tak automaticky rozumíš komedii. Takhle to bohužel ale nefunguje. Navíc, ty si opravdu tak naivní, že si myslíš, že by Mattel dovolil jedné herečce/režisérce natočit kritiku na Mattel ? Hele Timbo, počkej si zas na demošku a jdi raději točit rozhovory s dezoláty, to ti jde na výbornou. Do recenzí fantasy komedií se raději už nepouštěj. Jo a prosím tě... když uvidíš na demošce malého trochu inteligentního kluka... hned ho nepodporuj. Pak akorát vytvoříš do deseti let dalšího Okamuru či Rajchla 2.0, ty ňoumo...
@JarinCOD
Жыл бұрын
Argument že to je fantasy je píčovina, protože to je polemika o reálným světě.
@janshanel3832
Жыл бұрын
Jakoby souhlasim, ale ja bych zaroveň dehonestoval tu problematiku obecně a ne jen to jak s ní bylo nakládáno.
@barboraruta45
Жыл бұрын
Doteď jsem tento kanál měla ráda, bohužel tentokrát velké zklamání.
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Která část toho videa tě mrzela?
@Orcyf
Жыл бұрын
@@DebatniDenikRozumím, že nemůžeš reagovat na všechny komentáře (ani to není možné), ale přijde mi trochu humorné, že reaguješ na docela neinformativní komentáře, ale na nějaký hlubší rozbor (kterých je tady celkem dost v komentářích), nijak nereaguješ. To jen takové menší popíchnutí, jinak tvoji tvorbu rád sleduji, i když ve vícero věcech nesouhlasím
@pavlinahrebackova3000
Жыл бұрын
6:04 naopak mi prijde ze to jak Mattel dokaze negativne hodnotit i sebe je super sebereflexe a uvedomeni si sveho vlivu a co jejich puvodne jiny zamer i napachal… Treba maji nove vedeni, mlada nastupujici generace, ktera chce udelat tlustou caru za vedenim predchozim a ukazat, ze jejich smysleni uz je jiny.
@budhaoneworld
Жыл бұрын
Time najdi si ve slovníku slovo satira abych vysvětlil když v 1) To že v Barbielandu vládnou nakonec ženy je parodie na to jak si lidé ( konzervativci ) myslí že dopadne patriarchát 2) Muži jsou tu prezentovány jako hloupý tady nvm jak hloupý? 3) To jak rychle Ken zmanipuloval Barbies jen ukazuje že i ten nejhloupější člověk dnes bohužel dokáže zmanipulovat několik lidí, jak je irl reálné že 10 y.o. kluk donutí lidi řvát antisemitická hesla ( celé město) žadná a v South parku se to stalo ( jestli nemáš rád South park ruším odběr XD ne dělám si srandu) nedělá tohle náhodou Vrábel a podobní rusofilové co nejsou esencí chytrosti 4) Mattel no takže: Ten film neukazuje realitu ,Mattel má být ukázkou ( vsadím se že kdyby to Mattel neprodukoval je tam fiktivní firma s názvem Metel ) toho že firma vyrábějící panenky může být vedena jen muži 4) Ten návrat do reálného světa ukazuje že by jsme neměli žít v Utopii Ale souhlasím že to pronásledování Matellu když se tam vrátili bylo špatné PS: Film jsem neviděl takže mě možná nedochází ty souvislosti to co tobě ale to cos z filmu vytáhnul jako špatné mě přijde v pohodě
@JarinCOD
Жыл бұрын
Film jsem neviděl, ale napíšu 5 bodů hoven, no mně je zle. 🤢🤢💀💀
@andulle361
Жыл бұрын
😂 bavíš mě
@JarinCOD
Жыл бұрын
Dost based.
@tomasprochazka6198
Жыл бұрын
1:55 "Zda vám to stojí, nebo ne" ?? 💀
@karolinapetrova
Жыл бұрын
není čech a myslel tím ,,zda vám to za to stojí nebo ne". to jak se naučil jako cizinec česky, je ale jinak obdivuhodné! přízvuk tak super, že když udělá nějakou drobnou frazeologickou chybičku, ve finále to hraje v jeho neprospěch, protože lidi neslyší, že je cizinec 😄
@theoutsidermusic
Жыл бұрын
Ty vole první sekunda a já mám stojáka xd
@jirikuchar9928
Жыл бұрын
Samozřejmě, že černou barbie nemáš. XD
@budhaoneworld
Жыл бұрын
4:59 Mě by to nevadilo ať vypadají všechny tak jak chci já ať se tak i chovají já budu na výběr a ostatní smůla XD
@budhaoneworld
Жыл бұрын
15:52 Jo jo
@jakubmikulenka15
Жыл бұрын
Můj názor
@xmatobujnakx
Жыл бұрын
Ano ..ludia nie su konzistentny :D tak je to pri vsetkom ..cierny sa vytesuju ked recastnu biely character za cierny ale idu sa zblasznit ked je to naopak
@olafcatten
Жыл бұрын
Takze i v Barbie mam hledat tema vlivu statu? To si ani u Barbie ja ankapak nemuzu odpocinout od hoven kolem statniho nasili? :-D
@ryshonza
11 ай бұрын
Ten zacatek byl hot.
@Akamnorka
Жыл бұрын
uf... žadnej spoiler alert?
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Je na začátku
@marekpiska1035
Жыл бұрын
0:16 😂😂😂 čo som to práve videl???😂😂😂😂
@miroslavvojtisek4752
Жыл бұрын
Debatný denník tim o filmov recenzie barbie
@jsonkody
Жыл бұрын
zdalo se mi ze hodne te 'message' vysumelo na prazdno .. no a ten konec byl starsne spatne pojatej - ja miluji filmy se silnym koncem jako gradujici mnohonasobny konec Pana Prstenu, nebo mind-fuck konce typu Obvykli podezreli, Hra, Klub rvacu atd. Jasne tohle je uplne jiny typ filmu, jen rikam, ze konec je na filmu hodne dulezitej, a tady je to takova obycjena nastavovana kase bez chuti a zapachu - desna nuda po vsech strankach a v podstate jen za ten konec bych dal tak -15% v hodnoceni :/ Idealne by nadseni z filmu melo vypadat jako prvni polovina gausovy krivky. Tady je to spis jako cela gausova krivka. Bohuzel
@CalmASMRist
Жыл бұрын
Včera som ten film videla a je to jedna z najväčších blbostí, kt. som za môj život videla. Úplne nezaujímavý nudný film. Totálny otras. Mala som pocit, že pozerám film pre mentálne zaostalých. Nechápem ako môže mať ten film také dobré recenzie. 🤦♀
@uhorklingon246
11 ай бұрын
tohle video nedodívám, je to příliš dlouhé, každopádně konec barbie absolutně chápu tak jak jsi popsal, že by to mělo končit, tzn. muži a ženy nacházejí společnou rovnováhu a rovnost, nerozumím, jak si z filmu vyčetl to, že autorka propaguje diktaturu žen - dle mě naopak, z toho si právě dělá srandu, přes to všechno i pro mě je vyznění filmu silně naivní, zjednodušené, sluníčkářské
@davezizka
Жыл бұрын
Prostě chtěli vytvořit sigma ženu, ale nevyšlo to 😂
@budhaoneworld
Жыл бұрын
11:40 Čoveče to vypadá že si na tom smlsne i Sibiřan
@dominikkruml5923
Жыл бұрын
95% z toho, co jsi řekl ale opravdu dokazuje, že moje přesvědčení je pravdivé. A to to, že feminismuz není boj za rovnoprávnost ale je to boj za ženské zájmy. Dlouho sleduji pár feministek na IG a jejich posty jsou skutečně fanatické a dají se vyvrátit výrokovou logikou.
@JuStLeeRock
Жыл бұрын
přesně, ale když něco takovýho řekneš tak seš misogynní patriarchální hajzl s komplexama atd. Mainstream feminismu neni o rovných příležitostech, ale spíš o equality of outcome a to ještě jen tam kde se to hodí. Mrzí mě to, protože s rovností příležitostí souhlasim, už jen proto že je to nejefektivnější řešení, ale o tom to vůbec bohužel dneska neni.
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Pokud sleduješ i můj kanál tak asi víš, že já nebojuji za ženské zájmy ale pozitivní svobody pro obě pohlaví. Feminismus se nemá vnímat podle toho, jaké filmy se udělají, ale podle té myšlenky, kterou se řídí!
@JuStLeeRock
Жыл бұрын
@@DebatniDenik Však já vim, každopádně mně ten mainstream přijde jinej. Jde to vidět i na tom že se feminismus často spojuje s levicovym myšlenim, státníma zásahama a diskriminací na základě pohlaví. A proto bych se feministou nenazval i když nedělam mezi lidma rozdíl podle toho co mají mezi nohama. Samozřejmě je to můj subjektivní pohled.
@marekkral1986
Жыл бұрын
Mohl by mi kdokoliv znalý „problematiky“ objasnit, proč v 21. století stále hovoříme o „feminismu“, který pochází z 2. poloviny 19. a ze začátku 20. století jakožto teorie politické, ekonomické a sociální rovnosti žen s muži, zvláště tedy jako boj za politická (čtěte volební) práva žen, a ne o „rovnoprávnosti“, kterou definujeme jakožto rovná práva i povinnosti pro všechny občany bez ohledu na národnost, rasu, pohlaví, tedy jako rovnost před zákonem? Už dlouho mám totiž nepříjemný pocit, že se to jisté zájmové skupiny snaží soustavně halit a rámcovat jiným narativem, než jakým se dotyčné „prsí“, který tomuto slovnímu termínu vůbec nepřísluší. Díky všem znalým za odpovědi.
@dominikkruml5923
Жыл бұрын
@@DebatniDenik Time ale já přeci nic takového nenapsal. Ani to že bojuješ za ženské zájmy, ani to, že bych začal vnímat feminismuz tak, jak ho vnímám na základě filmu. Názor jaký mám, jsem měl už před filmem.
@budhaoneworld
Жыл бұрын
16:57 A není to tak uděláno schválně protože je to komedie?
@miroslavvojtisek4752
Жыл бұрын
Ano je to Komedie
@JarinCOD
Жыл бұрын
Vůbec si to nepochopil. Právě že kdyby byly role opačné a z žen si celý film dělal srandu, tak shoří internet.
@tomasrabas2533
Жыл бұрын
sus intro
@jsonkody
Жыл бұрын
Sterakdary zacal debatni denik? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aut0maniak
Жыл бұрын
Jsi až moc přísný ten film je výplachovka a kvalitní
@4945pikabu
Жыл бұрын
Tak tenhle titulek je na facku. Nemělo by to být spíš téma na sobotní - Změn můj názor? Je to první hraný Barbie film po desítkách animovaných filmů, které vycházely na DVD a VHSkách.
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Já si rád podebatuji s lidmi ohledně Barbie. Ale věřím, že toto není kontroverzní titulek. Opravdu si myslím, že je to nejhorší feministický film co jsem kdy viděl.
@4945pikabu
Жыл бұрын
@@DebatniDenik Já jsem byla na Barbie filmu v rámci cyklu projekcí o feminismu + následná diskuse, takže zírám, jak se k tomu vyjadřuje kde kdo bez nějaké hlubší znalosti barbie fenoménu. Film Barbie patří primárně do světa Barbie (panenky, knihy, animované filmy), pokud někdo ten film chce rozebrat alespoň trochu na úrovni z pohledu feminismu, musí nejdříve rozebrat celý fenomén Barbie.
@Rig0r_M0rtis
Жыл бұрын
@@4945pikabu Svět Barbie je pro děti, tenhle film není. Proč je potřeba kvůli tomu rozebírat celý fenomén Barbie?
@Rig0r_M0rtis
Жыл бұрын
@@DebatniDenik Jako horší než Wonder Woman a Captain Marvel?
@4945pikabu
Жыл бұрын
@@Rig0r_M0rtis Teď nevím, jestli se bavím s někým, kdo film viděl. Fenomén Barbie je především pro děti, i když existuje celosvětová komunita dospělých sběratelů panenek. Především ale existuje generace dospěláků, kteří si v dětství s Barbie hráli nebo jí prostě jen zaznamenali, a ty jsou cílovou skupinou toho filmu. Tento vztah má i k Barbie režisérka a scénáristka filmu Greta Gerwig. Je to především dospělé zhodnocení dětské hračky, jak tato hračka formuje pohled dětí (především děvčat) na svět a teď SPOILER - hlavní zápletkou je konflikt s realitou. Fenomén Barbie je naprosto ústřední záležitostí celého filmu.
@vlajkarwolf
Жыл бұрын
feminismus je k ničemu ať už je to jen rovnost či šovinismus, nehledě na to jak se ten film vyjádřil či jak moc se to s feminismem shoduje
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Feminismus je super. To že se tento film nepovedl neznamená že ty prvotní myšlenky nejsou skvělé
@vlajkarwolf
Жыл бұрын
@@DebatniDenik feministické smýšlení je na nic
@PaganMil
Жыл бұрын
Femninismus tak jak ho chápeš ty Time (2. vlna z 60. let v USA) je egalitářství. Ale 3. vlna feminismu ( ta dnešní) je spíše gynocentristická až matriarchální a s Francouzkým egalité jaksi nemá moc společného. Budoucnost je v egalitářství, meritokracii a demokracii. Nikoli budoucnost není ve feminismu, idiokracii či dokonce fašismu. Lidi chtějí upřímnou rovnost, vládu těch co něco umí a ví. Vláda jedné politické strany je blbost, vláda jednoho či druhého pohlaví je blbost a vláda těch co ostatním diktují sve názory za jakýmkoli účelem je blbost. Dospějte a nepodporujte zaujaté omezené blbosti.
@jandoubrava3991
Жыл бұрын
Cápek ve svých 22 letech natočí 24 minutou recenzi na dětský film. Nevm, jestli je to známka naprosté geniality nebo šílenství.
@mirobajan2222
Жыл бұрын
Tento film som nevidel, len trailery, ale mne to pripadá ako reklama na firmu Mattel. Takže nejaké hlboké zamyslenie ani neočakávam. Pravdepodobne si ho ani nepozriem
@kiarys9462
Жыл бұрын
Tak si ho pozri
@batmoon5675
Жыл бұрын
No jo, není to ruSSko, tam se rovnoprávnost nenosí
@DebatniDenik
Жыл бұрын
Jak to souvísí?
@dagmysteradamfanpege8684
Жыл бұрын
A čo? Čo je na tom Bad?? Čo je zlé na Feminizme???
Пікірлер: 193