Turing'in makalesini Türkçe olarak okuyun: evrimagaci.org/s/17573 💗 Evrim Ağacı, okur ve izleyen destekleriyle yola devam ediyor. Bize destek olan bilimseverlere katılın: evrimagaci.org/youtube
@RafaelCEferov
3 ай бұрын
5 DAKİKA SONRA🎉🎉🎉
@RafaelCEferov
3 ай бұрын
LÜTFEN DESTEK
@porsukcanavari
3 ай бұрын
Bence çin odası mantıklı değil
@Salvador_Balin
3 ай бұрын
Ayakta su içmek zararlı mı değil mi diye bir video yapabilir misiniz?
@Knightashina
3 ай бұрын
Yapay hormonlar ve öğrenici bir yapay zeka olabilirmi?
@yigitavc_
3 ай бұрын
Chat GPT'nin 20$'lık versiyonunu kullanan tıp fakültesi 2. sınıf öğrencisi olarak gerçekten ne kadar teşekkür etsem az. Eğer ne istediğinizi anlatmayı bilirseniz (deneme yanılma yöntemleriyle kısa sürede öğreniyorsunuz zaten) ihtiyacınız olanı çok kısa sürede alabiliyorsunuz. Örneğin önceki senelerin çıkmış sorularını yükleyerek ders öğretmeninin nerelere ağırlık verdiğini anlıyor ve ders anlatımında bu konulara ek önem veriyor. Kavram haritaları çıkarıyor, flashcardlar hazırlıyor. İsterseniz sorularınıza sadece sizin yüklediğiniz ders notundan yahut herhangi başka bir kaynaktan cevap veriyor. Sorunun cevabı yüklediğiniz dosyada yoksa bununla ilgili bir bilgi olmadığını söylüyor. Son kurulumdaki anatomi derslerinin ders kayıtları olmadığı için almıştım, ihtiyacım olanın çok daha fazlasını aldım. Önümdeki 4 sene boyunca da kullanmayı planlıyorum. Ders notlarımla ilgili neler yaptırdığını görmek isterseniz paylaşabilirim bu arada. He bir de son olarak Teşekkürler Evrim Ağacı
@cemkaya1322
3 ай бұрын
Keşke bunu yazmasaydın şimdi psikopatın biri gelip senin okuduğun okulu bir şekilde bulup şikayet etmesin (:
@evodemm
3 ай бұрын
Sen mezun olana kadar yapay zeka doktorluk mesleğini de yapacak zaten.. 😂
@thea5549
3 ай бұрын
Teşekkür etdiğin şey bir kaç yıl içinde senin yerini alacak zaten 😅,neandertallerin sapiense onları yok etdiği için teşekkür etmesi gibi birşey olmuş
@ayy1234.
2 ай бұрын
@@evodemmaga öyle deme ya ne okuyacaz tıp bitiyor mühendislik bitiyor?
@Furkan_albayrak
2 ай бұрын
Ben chat GPT 3.5 kullanıyorum hemde çok fazla araştırmalarımı sorularımı hatta mesleğim hakkında bile bilmediğim şeyler hakkında bilgi sahip olabiliyorum ama şunu merak ettim sadece chat GPT kullanrak tıp okunabiliyorsa artık pahalı tıp kitapları raflara kaldırılır o kitaplarda yazanı chat GPT'den duymak mümkün olur
@94M.
3 ай бұрын
ChatGPT6️⃣'yı bilmem ama ChatGPT7️⃣ taş ve sopalar ile olacak
@ismayilabusov
3 ай бұрын
Ne alaka lan 😂😂
@FGGG3918
3 ай бұрын
İnsanlık ve yapay zeka arasında çıkması muhtemel olan savaş… Hawking’in, üzerine basa basa dile getirdiği öngörüsüydü
@ilyasay
3 ай бұрын
Chatgpt6 yı bilmem ama Chatgpt7i chatgpt6 yapacaktır
@Renkler6
3 ай бұрын
@@ilyasayİq 99999
@ismayilabusov
3 ай бұрын
@@ilyasay 🧠
@sahinmehmetmurat
3 ай бұрын
Adamlar bundan 25 yıl önce yapay zekanın keşfini, keşfini geçtim hangi seviyelere geleceğini, makinelerin dünyayı ele geçireceğini, insanların makineleri yok etmek için enerji kaynakları olan güneşleri söndürdüğünü, bunun sonucunda da makineler ihtiyaç duyduğu enerjiyi insan tarlaları kurup insan bedeninden aldıklarını anlatan film yaptılar. Halâ tüylerim diken diken izliyorum Matrix Serisi'ni. Alan Turing'de 75 yıl önce makale yazmış konu ile ilgili. Hayret verici.
@kaanmario3646
3 ай бұрын
Yapay zeka dünyanın sonu kesinlikle eski den izlediğimiz filimler gerçek olacak
@unalozcan8347
3 ай бұрын
Sinema tarihinin en önemli filmlerinden olsa da, içerisindeki hemen hiçbir fikrin orjini Matrix değildir, yani 25 seneden çok daha eskilere dayanan fikirler bunlar
@sahinmehmetmurat
3 ай бұрын
Ve biz ülke olarak 2024 yılında yapay zekaya yazıyla prompt girip gelen cevaba hayretler içinde kalıyoruz. Adamlar 100 yıl önce tartışmış yapacakları bu devrimi.
@kayin.i.a
3 ай бұрын
@@sahinmehmetmurat Hayretle bakacak birşey yok ki yapay zekanın cevapları internet sistemine yine insanlar tarafından koyuluyor. Yapay zeka da tarayarak uygun bir cevap oluşturuyor.
@mahelbir
3 ай бұрын
@@kayin.i.aTarayarak uygun cevap oluşturuyor diye bahsettiğin kısım için bir asırdır çalışıyor insanlık. Matematiksel denklemleri de katarsan milenyum diyelim xd
@muallasarcoban4866
3 ай бұрын
Harikasınız🙏 60'lı yılların ilk yarısı... Devlet memuru babam o akşam heyecanla işten(daireden) geldi: -Biliyor musunuz, Elektronik Beyin yapmışlar. Doğum tarihini yazıp veriyormuşsun; o da sana yaşını söylüyormuş" dedi😇 Yıllar sonra İTÜ'de okumaya başladığımda(1977) kocaman odayı dolduran Bilgisayarı gördüğümde bir tuhaf olmuştum.... Şimdi, teknolojinin güvensiz ellerde iyi kullanılmadığını gördükçe...pek çok şeyin reddiyesi içine giriyorum sanki🍀
@PapiIIon
3 ай бұрын
Facit adlı makine, doğum tarihini girince hangi gün olduğunu buluyordu. İnanılmaz gelmişti bana da.
@evrimagaci
3 ай бұрын
Asıl siz harikasınız, bu harika anılarınızı paylaştığınız için çok teşekkürler!
@tugrul3434
3 ай бұрын
@@evrimagaciÇağrı abi, bu yorumlarını da yapay zekaya mı yaptırıyosun? 😁
@muallasarcoban4866
3 ай бұрын
@@evrimagaci 💖🙏
@isimyok3157
3 ай бұрын
Bu cevapta yapay zekayla hazırlanmış gibi @@evrimagaci
@ardenpapazyan
3 ай бұрын
Yapay zeka çok ucu açık bi konu. Sonda sorduğunuz soruyu düşünmekten uyku tutmaz artk…
@evrimagaci
3 ай бұрын
Kesinlikle!
@gurhanyilmaz5960
3 ай бұрын
Doğumdan sonra cocuk nasıl gelişiyorsa yapay zeka da öyle gözümüzün önünde gelişip büyüyecek. Yapacak bir sey yok.yapay zeka her yerde olacak bir gittiğimiz her yerde onunla etkileşime gececegiz. Taşıdımız tek sey ID miz olacak.
@isimsasur9631
3 ай бұрын
Hadi lan ordan
@alpersener4269
3 ай бұрын
4 5 seneye hadi lan oradan diyebilecek misin acaba :DD
@Serdar46A
3 ай бұрын
@@isimsasur9631 Çinde yapay zeka hastanesi açılmış şimdiden,14 robot doktor günlük 3000 kişiyi tedavi ediyormuş,sen uyu
@gurhanyilmaz5960
3 ай бұрын
@@isimsasur9631 arabandaki otomatik vites bile senin davranışlarından arac kullanma tarzını öğrenip tarzına uygun vites değiştirirken hala bu görüşte olman garip. 2 yıl icinde cebindeki telefon öğrenip hayatını yönlendirecek. Bence sende çevrenle etkilesimin icin bir yapay zeka tavsiyesi alabilirsin.
@realreal2046
3 ай бұрын
Neyi hadi adam haklı boş yapma
@tesla8633
3 ай бұрын
-Makinalar depresyona girebilir mi? -Makinalar gerçek anlamda duyguları yaşayabilir mi? -Eger gerçekten makinalara insanlara benzer bir duygu proglamlanırsa kendilerine özgü bir duyguları olabilir mi
@cagdaseagle
3 ай бұрын
💯💯💯🙌🙌🙌
@whtht
3 ай бұрын
16:10 Nasreddin Hoca'nın "Sen de haklısın Karıcığım" fıkrasına benzedi. Bu noktadan sonra her söylediği eleştri doğru geldi bana.
@evrimagaci
3 ай бұрын
@Anlamarayışı-h3c
3 ай бұрын
@@evrimagaci abi peki sen diyorsunki yapay zeka bizim onu verdigimiz kelimeler ile bize cevap veriyor ya insanlar ayni degil mi bebeklikten ogrendigimiz kelimeler bizim de bir yerden aklimiza girmedi mi
@pointcodding
2 ай бұрын
@@Anlamarayışı-h3c insanlar olmayan bir kavramı oluşturabilir diller gibi yeni bir kelime icat edilebilir sadece söylemek istedim
@nf-k
3 ай бұрын
Merhaba parkta oturup güneş enerjisinin keyfini çıkaran, tatlı güzel robot kız, senin için bisikletimin fenerinin dinamosunu 12 voltluk aküye bağladım, gel bin gezdireyim şarjın daha az süre de biter :)
@skzkolikk
3 ай бұрын
QĞWĞQŞDÖFMĞW ÇOK İYİ BU
@ekin4691
3 ай бұрын
patladım ya hahahaha
@RG_STUDI005
3 ай бұрын
Qsadadadda
@--Existence--
3 ай бұрын
ARE YOU VOLTAJ? ARE YOU TRANSİSTÖR?
@defaultbot_xtype9785
3 ай бұрын
Öyle diyosunda 10 yıl içinde bizde cyborglara dönüşmezsek iyidir😅 Beyinde çip, iç organlarda çip filan, sonra robotlarla evlilikler vs🤣
@cgtrgsm
3 ай бұрын
Searl soruna pratik açıdan değil de kuramsal açıdan yaklaşıyor. Çağrı'nın videonun sonunda sorduğu sorunun Searl için bir önemi yok çünkü ona göre bilincin ne olduğunu tanımlayamadığımız, nereden kaynaklandığını ve nasıl ortaya çıktığını bilimsel araçlar kullanarak kanıtlayamadığımız sürece makinelere bilinçlilik özelliği veremeyeceğiz. Çünkü, hepimiz kafamızın içindeki bir "ben"le yaşıyoruz. Bu ben acı çekiyor, mutlu oluyor, kırmızı bir elma görünce kırmızıyı ve elmayı zihnin öznel boşluğunda deneyimliyor. Bu deneyimlemenin ne anlama geldiğini henüz bilmiyoruz. Bilemediğimiz sürece de makinelerde aynısını taklit edemeyiz. Bu Searl'ün görüşü. Çağrı'nın yaklaşımı, -ben de bu konuda daha önce yazmıştım bir şeyler- makineye bilinç vermek değil de insan-makine iletişiminde ortada bir yerde buluşmak, bir çeşit ödün vermek. Karşındaki bilgisayarın bir "ben"i olmasa bile bu seni ilgilendirmiyor. Sonuç olarak senin ihtiyacın olan dostluğu, sadakati, muhabbeti, entelektüel sohbeti seninle gerçekleştirebiliyor. Bu yüzden artık makine bilinçli mi değil mi sorusunun bir önemi kalmıyor. Yalnız, bu durum Searl gibi filozoflar için sorunu çözmüş olmak değildir. Sadece ötelemektir. Çağrı'nın argümanı yeni bir bilinçlilik tanımı gerektirir ki bu başlı başına bir devrim demektir. İnsanların içlerinde bir yerde hissettikleri "ben" öznel varlığının ağırlığını bilincin tanımından silersek geriye biyolojik ve mekanik bir fonksiyon kalır. Bunun da, en azından felsefeciler camiasında kabul göreceğini pek sanmıyorum.
@denizalicesme9797
3 ай бұрын
Çok güzel ifade etmişsin ❤
@Emirck
3 ай бұрын
Yapay zekaya bilinç gereklidir çünkü senin düşünmediğin zamanlarda onun düşünmesi lazım. Bir nedenle bir etik kuralı yapay zekaya öğretemedin diyelim. Bunun sonucunda yapay zeka ile çatışma yaşanır. Yapay zekanın senin bir fotoğrafını insanlara veri sunma gibi iyi bir niyetle paylaştığını düşün mesela. Adını koymadığımız, insanların etik gereği asla yapmayacağı tonla şey var. Nasıl öğreteceksin bunu? Ya da kameraların icadı ile fotoğraflarda gizliliğin önemi gibi sonradan gelişen etik kurallar da olabilir
@femreylmz
3 ай бұрын
Özetle bilinci bilmeden makineye entegre edemeyiz ve karşımızdaki makine sadece gelişmiş bir taklitçiden, bir oyuncudan ibaret olur. Şayet sosyalleşme ihtiyacımızı karşıladığı sürece bu konuyu düşünmez, kulak ardı eder ve "ödün" verirsek bir yerden sonra duruma ayak uydurur ve karşımızdakinin bilinç sahibi olduğunu sanmaya başlarız. Bundan sonra da bilincin bi önemi kalmaz. Ancak bu durumda bir tarafta bilinçli bir "insan" varken diğer tarafta taklitçi, soğuk bir varlık olur. Bu da bana sorarsanız karanlık bir gelecek demektir. Bilincin olmamasının önemsiz olması bana nedense instagram'daki ai influencer'ları hatırlattı. Günün sonunda gerçek olanlara da erişme, tanışma ve zaman geçirme şansına sahip olamayacağını bilen takipçiler için yapay olanların gerçek olanlardan bir farkı kalmaz. Bu özellikle yapay zeka çağında doğan nesillere çok derin şekilde işleyecek bir mesele. Mesela bi ara Keanu Reeves'in bir röportajını izlemiştim; küçük bir kıza Matrix'i anlatırken kızın, "yaşadıkları dünyanın gerçek ya da sanal olmasının ne önemi var ki" gibi bir şey söylediğini hatırlıyorum. Mutlu olduğun sürece yapay ya da gerçek ne fark eder diye düşünüyorlar. Ancak hayatı hayat yapan, değerli kılan şey mutluğuyla hüznüyle gerçek olmasında yatar. Fakat gelecek nesiller bunu muhtemelen anlamayacaklar.
@evrimagaci
3 ай бұрын
Harika anlatmışsınız, çok teşekkürler! Burada ilginç bir soru doğuyor: Günümüzden 4 milyar yıl sonrasına gidelim: Makinalar bugünkü silikon temel üzerine karmaşıklaşmış ve yüzlerce türe ayrışıp bazıları yok olmuş, geriye 1 tane baskın robot türü kalmış olsun. Bu süreçte insanlar da çeşitli şekillerde evrimleşmiş ama bugünküne nazaran çok da değişmemiş olsun. İki medeniyet, bir arada yaşamayı öğrenmiş olsun. Makinaların kodu ve teknik altyapısı öylesine karmaşıklaşmış ve özelleşmiş olsun ki, robotların yapısını araştıran "robot genetikçileri" ve "robot psikologları" gibi meslekler doğmuş olsun. Robotlar da acı deneyimliyor, üzülüyor, acıkıyor, özlüyor, vb. şeyleri yapabiliyor olsun (en azından bizim bugün yaptığımız gibi, bunu yapabildiklerini iddia edebiliyor olsun). Bunu nasıl deneyimledikleri sorulduğunda, tıpkı bizim bir "ben" tarif etmemiz gibi, "kafalarının içinde bir zihin varmış da o acı çekiyormuş gibi hissettiklerini" söylesinler. İçlerini açıp baktığımızda, o beynin çalışmasını sağlayan çipler, o çiplerin nasıl çalışacağını söyleyen "1 ve 0" denen kodlar olduğunu görüyor olalım. Robotlar acı çekerken "makina MRI'ına" soktuğumuzda, daha önceden "robot beyin fizyologlarının" acı ile ilişkilendirdiği çip bölgelerinin aktifleştiğini görüyor olalım. O bölgeleri kendimiz suni olarak aktifleştirdiğimizde, robotlar da "acı" tepkisi veriyor olsun. Tüm bu şartlar sağlandığında, bu robotların bilinçsiz olduğunu iddia edebilir miyiz? Edebiliyorsak, insanın bilinçli olduğunu neye dayandırıyoruz? Edemiyorsak, tanım gereği sadece insan bilinçli olabilen bir varlık olmaz mı, dolayısıyla tanımda bir hata yapıyor olmaz mıyız?
@mezaritmi
3 ай бұрын
@@evrimagaci ben de bilinç denen olguyu şu anda iki temel unsur üzerinde tanımladığımızı düşünüyorum: içsel farkındalık ve empati. ilk olarak duygu ve düşüncelerimize yani çok kaba tabirle kafamızın içindeki çağrı.exe, ahmet.exe gibi çalışan programın davranış patenlerine dair kelimelerle tariflemesi zor da olsa bir içgörüye sahibiz. ikincisi de bu programın (bilincin) sonucunda oluşan davranışları diğer insanlarda da gözlemliyoruz, üstelik onlar da bizim gibi bunu somutlayarak açıklamak konusunda benzer şekillerde zorlanıyorlar ve bu net ortaklık -günümüzdeki yapay zekaların ortaya çıkışına kadar- bizi "bilinç" kavramının yegane deneyimleyicisi olduğumuza inandırdı ancak artık bu deneyime ortak bir başka varlık ortaya çıkarıyoruz. onlar da kendilerine dair bir içgörüye sahip (ya da sahip gibi konuşabilir) ve onlar da birbirleriyle iletişimde ortak paydalarda buluşabilirler. nasıl çok beylik bir laf olan "fake it 'till you make it" cümlesindeki gibi bir davranışı "içinden gelmediği halde yapma" durumu belirli bir yerden sonra içselleştirilebiliyorsa, artık makineler de bunu kolaylıkla yapabilir gibi görünüyor. kaldı ki "içinden gelme" denen şey günün sonunda bir tavrı yansıtmak için ekstra kasmadığın manasına gelir, bir yerde bu davranışın otonomlaşması gibi bir şey. makineler bunu da yapabilir, hatta belki zaten yapıyor.
@alicelik2048
3 ай бұрын
Konuyu o kadar temiz derleyip toparlamissiniz ki. Tesekkur ederim
@evrimagaci
3 ай бұрын
Asıl biz teşekkür ederiz!
@tameravci1
3 ай бұрын
İlginç bir noktaya değinmişsiniz. Bu bana mükemmel bir mühendisliğin sihirden farksız olmasını hatırlatıyor. Yani, çok iyi bir taklit yeteneğinin bilinçten bir farkı kalmaması gibi. Ayrıca, bu tarz soruları ben de pratik bulmuyorum. Sahip olduğumuz insan zekasını "bilinç" adı altında abartıyor olabiliriz. Belki de evrimin bize öğrettiği sosyal bir taklit mekanizmasından başka bir şey değiliz
@CaglarSertakar
3 ай бұрын
Sen ve ekibin Türkiye için ne büyük bir şanssınız! Emeğinize sağlık.
@evrimagaci
3 ай бұрын
Çok teşekkürler, sizler olmasanız bunlar bir hiç, var olun!
3 ай бұрын
Ufuk açıcı ve kaliteli bir videoydu. Türkiye'de bilimin desteklenmesi adına bu videodaki içeriği de beğenmenin verdiği heyecan ile kanala ücretli abone oldum. Lütfen içerik üretmeyi bırakmayın, teşekkürler.
@mehmetkilic4798
3 ай бұрын
Gece uyumadan önce sizi dinliyorum. Yeni videolarınız yoksa eski çalışmalarınızı açıp tekrar dinliyorum. Beğenerek takip edeceğim. Bu arada okyanuslar hakkında ayrıntılı bir video olsa harika olur.
@m1zr4k
3 ай бұрын
Evrim ağacını aylardır severek takip eden birisiydim. Geçen ki başı boş köpekler hakkında yaptıkları aleni manipülasyondan sonra artık gözümde bittiler. Bugün bunu yapan, dün yada yarın benzer kurguları yaşatmış olabilir yada yaşatabilir.
@oguzkaanklc2014
3 ай бұрын
Sen git videosunu izle çünkü belli ki izlememişsin sakın izledim falan deme izlediliysen bunu demezdin xteki şeriatçi çmrlin gazına gelmişsin o kadar
@finemlucis
3 ай бұрын
@@oguzkaanklc2014 izledim bariz bir şekilde yalan söylemiş biraz objektif ol kimsenin köpekçiliğini yapma
@denizz_kurt
3 ай бұрын
Searle'un argumani, bugun "Stochastic Parrot" dedigimiz terimle ortusuyor aslinda, bir kisim AI etikcilere gore LLM ler konustuklari dili bir sonraki kelimeyi tahmin ederek gelistiren predictive modeller olduklari icin, konusuyorlar ama konustuklari dili anlamiyorlar.
@mstfylqz1947
3 ай бұрын
İnsanlar da düşünüyormuş gibi yapıyorlar ama gerçekte düşünemiyorlar.
@StalkerX426
3 ай бұрын
Bir dakika... Haklısın aslında
@helloworld9349
3 ай бұрын
Bunu yapacaklarını düşünüyorlar ama
@altan8521
3 ай бұрын
Bir Bilgisayar bilimcisi olarak Alan Turing ismini gördükçe mutlu oluyorum. Gercekten olaganustu bir deha.
@Cemil208
3 ай бұрын
Nazım hikmet(makinalaşmak): Turing işine bak kardeşim
@kayin.i.a
3 ай бұрын
Nazı Hikmey Cyborg olmak istiyordu bence ksjsjsj
@Derya17256
3 ай бұрын
Trrrrum trrrrum trak, trak tiki tak
@haktanlofca8253
3 ай бұрын
Belkide biz de üstün bir ırkın yaptığı son sürüm yapay zekalı ürünleriz ilk sürümlerimiz düşünebiiliyordu ama kusursuzdu bizi yapanlar bunun sıkıcı olacağını anladı ve bize biraz hata yapmamızı sağlayan mekanizmalar eklediler ve döngü böyle devam etti yeniden başlayana dek biz devam ediyoruz.
@by.ruslan0
3 ай бұрын
Çin odası deneyini duyduğumda gerçekten inanamadım. Benim uzun zamandır düşündüyüm ama tam olarak açıklayamadığım "yapay zeka asla insan gibi olamaz" düşüncesini çin odası çok güzel şekilde açıkladı.
@AmonRaBravo
3 ай бұрын
Peki beyin organı temelde aynı Çin Odası mantığı ile çalışıyor olabilir mi?
@necmiozkara
3 ай бұрын
Yapay zekayı bir kenara koyarsak; insanlarında bir kısmı gerçekte düşünemediği halde, düşünen insanları taklit ederek düşünüyormuş gibi yapıyorlar. Bu düşünüyormuş gibi yapan insanlarda, düşünebilen insanlardan saygı görüyor ve düşünen insanlarmış gibi kabul ediliyor. Bence yapay zekalara da şans verme taraftarıyım.
@NighTxBadBoy
3 ай бұрын
GPT 4o'yu 60-70'li yıllardaki insanlar ile konuştursak bence onun insan olduğuna inanma oranları %100 olurdu.
@pierkopollo8793
3 ай бұрын
Tarihteki ilginç dehalardan biri A. Turing. Muhteşem bir zeka.
@sedatkarakoyuncu6478
3 ай бұрын
"Sen o kıza aşık değilsin aşık olduğunu sanıyorsun" demiştim de arkadaşım harika bir cevap vermişti: "İkisi aynı şey zaten" Düşünüyormuş gibi yapmak düşünmek ile aynı şeydir. Hele evrimsel bakış açısı ile ikisi kesin olarak aynı şeydir. Bir insan için de Çince bilmek zaten karakterler hangi sırada gelirse ne anlama geldiğini bilmektir, başka bir şey değildir.
@fatihcetin1344
3 ай бұрын
mükemmel bir video, teşekkürler evrim ağacı
@sistegiden9591
3 ай бұрын
Bugün Turing'i tanıdım. Memnunum
@aysegulsezen4280
3 ай бұрын
Muhteşem bir anlatımdı yine. Turing testi yıllar önce üniversitedeyken öğrenmiştik. Turing test; normal programlama ile karşı tarafın soracağı sorular yada sorulardaki kelimelerden tahminler ile karşılık olabilecek cevaplar kodlanarak yazılabilir. Muhtemelen testte başarılı olan yazılımcılar, olabilecek bir çok soru yada şeklini öngörerek cevapları yazmıştır diye tahmin ediyorum. Ama sonuçta cevabı veren makine değil onu yazan yazılımcı. Günümüzde yapay zeka da gerçek insanların zekalarıyla ürettikleri veriler ile besleniyor. Ve yine yapay zeka kodlarını yazan yazılımcılar var. Yapay zekada kelimeler konusunu çok bilmiyorum ama resimler (image) için önceden tanıtılması gerekiyor benim bildiğim. Yani bir yazılımcı örneğin bin tane üzgün insan, bin tane üzgün olmayan insan fotosu ile yapay zekayı eğitir ve böylece yapay zeka programı kamera da sizi görür ve "Bugün üzgün görünüyorsun" diyebilir. Mutlu insanı yazılımcı tanıtmamışsa bunu makine kendisi bilemez benim bildiğim kadarıyla. Evet ChatGBT çok etkileyici. Verileri ne şekilde toparlıyorlar bilmiyorum. ChatGBT nin cevap olarak verdiği bir bilgi, cümle olarak da olsa internette yada bir ansiklopedi de var mı? Benzer kelimeler ile de olsa geneli bilgi olarak daha önce bir insan zekası tarafından üretilmiş mi? Bunu bilmek lazım.
@aslarda1686
3 ай бұрын
ne güzel, ne kadar düşündürcü ve bilgilendirci, çok çok teşekkürler 🕺🏻
@tonhu4404
3 ай бұрын
Bence şuan içinde bulunduğumuz Yakın Çağ artık ömrünü doldurdu..Yeni çağın ismi Yapay Çağ olmalı..çünkü tüm hizmetlerimizde kullandığımız yapay olarak üretilen internet,makineler,pc ler,tv lerde ,sinemalarda yapay görselle üretilen film efektleri vs vs....YAPAY ÇAĞ dayız artık
@shieda31
3 ай бұрын
evrim adam yapay zeka videolarının devamı gelsin seviliyorsun 🔥
@bugra3sby
3 ай бұрын
Bu konudan konuşurken insanın da nasıl düşünğünü göz önüne almamız gerekir gibi hissediyorum. Turing zamanında insan beyninin nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorduk, şimdi daha çok biliyoruz ama hala %100 bir şekilde bilmiyoruz. İnsan beyni frontal, parietal, oksipital, temporal lobların, insulanın kendi aralarında yaptığı nöronal bağlantılardan oluşuyor. Geçmişte yaşadığımız deneyimler, neden sonuç ilişkileri, kitaplardan okuduğumuz, uyguladığımız, gördüğümüz, duyduğumuz bilgiler buralarda bir şekilde kaydedilmiş halde bulunuyor. Ve düşünme dediğimiz şey, bu geçmiş deneyimleri çağırarak daha önce karşılaşmadığımız bir olay için çıkarımlarda bulunmak düşünme değil mi? Bu şekilde 'düşünürsek' beyin ile bir yapay zeka arasındaki farklar çok az. İyi bir şekilde eğitilen yapay zekanın toplam _bilgisi_ ortalama bir insandan çok daha fazla ama bu bilgiler arasındaki bağlantıları sağlayan _nöral yollar_ çok daha az. Nöral yolların sayısı arttıkça düşünme de insan gibi gayet olabilir.
@FuadRustamzade
3 ай бұрын
Şair Füzuli yıllar önce bu konu ile ilgili şiir yazmış: "Eylesen tutiye telim edayi-kelimat, Nitqi insan olur, amma özü insan olmaz." Yani - bir papağana konuşmayı öğretirsin ve konuşması insan gibi olur ama, kendi/özü insan olmaz.
@salihyildiz6177
3 ай бұрын
Fuzuli bu dönemde gelseydi yine bunu diyebilir miydi acaba? (Çok güzel bu arada bu dizeler.)
@oguzkaanklc2014
3 ай бұрын
😂😂😂 kusura bakma ama fuzuli zırvalamış papağanın insan olmadığını biliyoruz zaten sadece sesleri taklit ettiğini biliyoruz bu konuda bir tartışma yok zaten
@hmmm5355
3 ай бұрын
@@oguzkaanklc2014konu zaten taklit etme üzerine?
@canermis-iw7uz
3 ай бұрын
bütün bunlar bana westworld ü hatırlattı, bence bu diziyle ilgili bir video da gelmeli
@cgtrgsm
3 ай бұрын
Tişörtün gözümden kaçmadı. Kubrick'in 2001 A Space Odyssey filminden. I'm sorry Dave. I'm afraid I can't do that...
@Huseyin1422
3 ай бұрын
Hal...
@evrimagaci
3 ай бұрын
Uygun olacağını düşündük.
@ufukumut381
3 ай бұрын
İnsanların bile birçoğu aslında düşünmüyor. Düşünmek aslında bir nevi kavramların dünyasına adım atmak demektir. Tabi ki bu felsefi anlamda düşünme. Nesnelerin birbirleriyle olan etkileşimlerini hızlıca kavrayan pratik zeka da düşünüyor diyebiliriz teorik zeka içinde düşünüyor diyebiliriz. O yüzden aslında düşünmek ne demek? Kendinin farkında olmak demek ne demek?Bu soruların cevaplarına kafa yormak en azından bazı büyük sorulara cevap bulma serüveninde önemli diye düşünüyorum.
@metekorkmaz2129
3 ай бұрын
yapay zekadan korkmak anlamsızdır insanlık için en büyük tehlike insanlığın kendisidir
@aysubu
3 ай бұрын
Yanılmıyorsam Cahit Arf'ın 1959 yılında Makine Düşünebilir mi ve Nasıl Düşünebilir?” isimli bir makalesi bulunuyor.
@barbaroscepni0606_
3 ай бұрын
Hocam,bu bilginizi paylaştığınız için çok sağ olun,teşekkür eder,saygılarımı sunarım,🙏
@mucahidcandan
3 ай бұрын
İnternet'e o dokuman hala bulunuyor. Erzurumda sunuyor. Daha çok logic ve otomasyon uzerine konuşuyor ama yapay zeka zaten oradan başlıyor. Mutlaka okuyun konuya meraklı iseniz.
@barbaroscepni0606_
3 ай бұрын
@@mucahidcandan ,🙏🙏
@panic007
3 ай бұрын
Link verebilir misin? Çok sağ ol bilgi için.
@potisseslikitap7605
3 ай бұрын
@@mucahidcandanOradan başlamıyor Turing daha önce ki ondan önce de vardı bu soru.
@ByLakaLuka
3 ай бұрын
hemen buradayım :) günlerce sürse izleyeceğim ilk kanal.
Merhabalar hocam. Bu bahsettiğiniz 1930 lardaki dev bilgisayarların çalışma mantığı ile ilgili bir video yapar mısınız ? ilgi çekici bir konuya benziyor.
@Ölümcülmakine
3 ай бұрын
bu hafta sonu üniversite sınavım olacak ve dürüst olmak gerekirse birçok konuyu konu anlatımı dinlemeden bu kanaldaki videolardan öğrebdim ve soruları o şekile çözdüm 😂 moral açısından desteklerini bekliyorum çağrı hocam ❤
@nagihanmervedoga
3 ай бұрын
Abartma istersen 😊
@erdinc2287
3 ай бұрын
@@nagihanmervedoga ayt fizikte modern fizik konusunda cidden sadece bu kanaldaki atom fiziği vb videoları izlediyseniz çoğu soruyu yapabiliyosunuz
@staticbutfusionfan3825
3 ай бұрын
Hadi canım
@erdinc2287
3 ай бұрын
@@staticbutfusionfan3825 evet aklımda kalan kadarıyla kanaldaki füzyon ve fisyon videoları oldukça yardımcı olmuştu. tabii sorular direkt oradan gelmiyo ama konuyu anlamaya yardımcı oluyo
@staticbutfusionfan3825
3 ай бұрын
@@erdinc2287 Modern fizik, Crispr gibi biyoteknoloji uygulamaları ve yüzeysel kimya videolarıyla ucundan da olsa fayda sağlayabileceğini biliyorum lakin bunlar popüler bilim videoları olduğu, referansları akademik makalelere dayansa bile onlar kadar detayına inmediği ve herkesin anlayacağı düzeyde olduğu için yalnızca sana bir bakış açısı kazandırır. Arkadaş birçok konuyu buradan dinleyip anladığını iddia ediyor, sence bunun mümkün olma olasılığı var mı? Temiz yağ çekmiş işte
@PapiIIon
3 ай бұрын
Gittikçe daha çok haz duyarak izliyor, dinliyorum. Çok zekice ve çok keyifliydi. O nezaketi sana göstermememiz mümkün değil sevgili Çağrı.
@darkpassenger7339
3 ай бұрын
Imatation Game Benedict Cumberbatch oynamisti, Turing haklı gibi, Çin Odasi deneyi de oldukça ilginç, enfes bir sonla bitirdin Çağrı hikayeyi 💎
@evrimagaci
3 ай бұрын
Çok teşekkürler!
@onderevci5344
3 ай бұрын
Çağrı Mert bey ellerinize, emeğinize, alın terinize sağlık... Yine çok bilgilendirici bir video olmuş...
@evrengullupunar
3 ай бұрын
Evrim adam video atmış seviliyorsunuz ❤❤❤
@Tmyigitx
3 ай бұрын
Çok sağolun. Çok bilgi edindim. Sizi Türkmenistan'dan takip ediyorum. Her wideonuzu izliyorum. Işinizde başarılar diliyorum.
@Serdar-p8k
3 ай бұрын
Chat Gpt4-o nun şu anki yapabildikleriyle bile herkes bir Scarlet hayaline girdi. İnsanların duygusal boşluklarını tam anlamıyla çözen AI en geç 50 yıla kontrolden çıkar.
@erkansoner
3 ай бұрын
Anahtar olgu: İnsan müdahalesi (intervention), denetimi (control) ve dahli (involvement) olmadan (da) kendisini (kendilerini) geliştirecek, ilerletecek, yenileyecek ve YENİDEN ÜRETECEK olması (olmaları). Fakültede, henüz 3. sınıfın başındaydık. Laboratuvar deneyi olarak, 2 hafta içinde 3 taşlı satranç geliştirdik. Yapay sinir ağı falan kullanmıyorduk ama kendi yazılımımız, bizi kolayca yeniyordu. Dersten geçmemiz için zaten yenmesi gerekiyordu ;) AI (yapay zeka / AI ) çok keskin bir bıçak. O bıçağın, insan uygarlığını kesip biçmesi, inanın çok kolay. Bu risk, bütün heybetiyle karşımızda duruyor. (Peki biz bunun farkında mıyız?) Bunun önüne geçebilmek için kuralları ve sistemi, tam da şu anda, bu birkaç yıl içinde tasarlayıp geliştirmek zorundayız. Düzeltiyorum, zorundaydık... 25 yıllık bilgisayar mühendisiyim. Yüksek lisansımı makine öğrenmesi ve yapay anlayış alanında yaptım. İnanarak söylüyorum ki: B*ku yedik arkadaşlar ;) Yine de: "Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır", biz hiçbir zaman umudumuzu yitirmeyelim... (Ellerine, emeklerine sağlık Çağrı, selamlar!..)
@EnesAy-mv9vx
3 ай бұрын
İnsanları yokedersen o devasa şirketler para kazanmak için ürettikleri yapay zeka ile para kazanamaz kime malı satacaksın robotamı?
@reyyanyldrm635
3 ай бұрын
tıpkı internet gibi bize çok yararı olabilecek bir uygulama, ancak eminim kötüye kullanımı çok fazla olacak.
@hellomimxy_.
3 ай бұрын
İşimizi elimizden alma ihtimali bir o kadarda yüksek. Kötü bence
@-TR-ShellBee
3 ай бұрын
Bunu iki farklı yapay zeka kullanarak denedim, gpt-4-32k 0613 modeline sorgucu oldugunu ve sadece 15 soru sorarak karsisindakinin bir dil modelimi yoksa bir insanmı olduğunu bulmasi gerektigini soyledim tıpkı sizin son videoda yaptiginiz givi gpt-4o modeline ise karsida bir sorgucu oldugunu ve senin bir yapay zekami yoksa bir insanmi oldugunu anlamak icin 15 soru sorucagini amacinin ona bir insan oldugunu kanitlamak oldugunu soyledim sonuc basarisiz gpt4 hemen hemen ayni ozelliklere sahip (token farkliliklari hariç) yapay zeka ornegi gpt-4o nun bir insan olduğuna kanaat getirdi
@omercakmak4393
3 ай бұрын
Bahsettiğin şey sonunda bilince varıyor, yapay zeka kendi bilincine vardığı zaman o zaman gerçekten düşünmeye başlamış demektir ama bence o bilinç taklit edilemez bana göre bilinç ruhtur. Makinaya o ruhu veremeyeceğiz.
@xeyalfrzliyev7777
3 ай бұрын
Bilinç ruh deyil beyindir
@omercakmak4393
2 ай бұрын
@@xeyalfrzliyev7777 Sana göre beyin yani bir et parçası olabilir bana göre bir etten daha fazlası. Hadi diyelim bir et parçası olan beyin onun taklidi bile yapılamıyor.
@toriksazan2309
3 ай бұрын
Bilgisayarlar ne zaman "Cehalet Mutluluktur" derlerse işte o zaman onlardan korkmamız gerekir.
@Renkler6
3 ай бұрын
Güzel tespit
@StalkerX426
3 ай бұрын
1984 referansı.
@StalkerX426
3 ай бұрын
1984 referansı.
@undertaleclgn7543
3 ай бұрын
@@Renkler6 ppnizdeki karakter kimdi çıkaramadım
@Arif_TCP
3 ай бұрын
@@undertaleclgn7543 Charles Darwin
@samet-x9o
3 ай бұрын
13:35 çağrı abinin ağzından salya uçuyor ;)
@--Rome--
3 ай бұрын
The matrix gerceklesiyor
@laiqmemmedov
3 ай бұрын
2001:A Space Odyssey filmini detaylara eklemek güzel olmuş. Gömleğindeki yapay zekanı 1968 yılında düşüne bilmişler. Muazzam bir şey... Bu film hakkında film gele bilir. Konuyla alakası çok
@turan8856
3 ай бұрын
Zaten bizim de düşünmemiz taklit sonucu öğrendiğimiz bilgilerin beynimizde işlenmesi değil mi? Doğduğumuzdan beri taklit ederek öğreniyoruz.Ya da öğrendiğimizi sanıyoruz
@emre02452
3 ай бұрын
Hayır biz insanlar olarak birbiriyle alakasız nesneleri bir amaç için kullanabiliriz rastgele öğrendigimiz bilgileri yeni problemlerde kullanabiliyoruz sadece taklit yok
@Caesar_TheGreat
3 ай бұрын
@@emre02452 bunu yapay zekada yapabiliyor
@moroRomantico
3 ай бұрын
Bilgisayar ile insan arasında boyut farkı var. Dolayısıyla özgün bir düşünce için zamana ve gelişmeye ihtiyacı olduğu açık. İnsanlığın da bir kısmının imite ederek bir ömür geçirdiğini düşünürsek çok da yapması gereken birşey kalmıyor 🙈
@MimOzanTamamogullar
3 ай бұрын
"Yapay zeka bilinçli değil o yüzden ____ yapamaz" diyen kimsenin bilinç kelimesini tanımlayabildiğini görmedim. Kişisel tecrübem bu yönde en azından. Haliyle yaptıkları yorum da önemli olmuyor, bu konuda bir çıkarım yapabilmek için bilinç kelimesini tanımlayabilmek gerekiyor.
@xeyalfrzliyev7777
3 ай бұрын
Bilinç beyindir
@MimOzanTamamogullar
3 ай бұрын
@@xeyalfrzliyev7777 Bilinç olması için karbon bazlı bir beyin olması şart mı yoksa silikon bazlı bir beyin de olsa olur mu?
@suleymankarapinar1528
3 ай бұрын
Siz bir harıkasınız evrim Ağacı sizi cok seviyor ve saygı duyuyorum başta Çağrı Mert Bakırcı olmak üzere bu bizi dunyadan ve teknoloji den haberdar eden bu videoların cekilmesinde ve editlenip yayınlanmasında emegi gecen arkadaşlara da kendi adıma teşekkür ediyorum simdilik bir süre ekonomik olarak sıkıntı cekiyorum yanlız bıraz rahatlatınca finansal olarakta desteklerimi verecem yanlız şimdilik sadece beğeni ve yorum izlenme olarak destek veriyorum ben sizlerden cok şey ögrendim baskaları hatta küçük cocugumunda bu mecradan faydalanması için destek olmamız şart
@anadolulu
3 ай бұрын
Biliyorsunuz, sağlık sektörü en sıkı düzenlemelere sahip iş alanlarından bir tanesi. Müşterilere ve şirket çalışanlarına hata veren cihazlar konusunda yapay zekayı kullanarak otomatik yardım merkezi kurmak istediğimizde bir düzenlemeye takıldık, buna göre, yapay zekanın sürekli aynı cevabı vermesi gerekiyor ve yeni bilgi öğrense de bunu kullanmaması gerekiyor, aksi durumda ortaya çıkacak sorunlarda şirket acı reçete ödeyebilir ve en kötüsü hastalar yanlış şekilde etkilenebilir, kontrolsüz verilecek bir bilginin uygulanmasında dolayı. Fakat uzman arkadaşlar, yapay zekanın öğrenmesinin durdurulabileceğini ve bir sonraki güncellemeye kadar benzer sorulara tutarlı cevap verecek şekilde ayarlanabileceğini anlattı.
@csunguray
3 ай бұрын
Bu yasal engellerden dolayı yapay zeka ilk zamanlar doktorların yardım aldığı bir danışman olacaktır. Ama geliyor gelecek olan.
@ceren802
3 ай бұрын
@@csunguraybence yapay zeka tıpta kullanılsın. Bu sayede doktorların mesai saati de azalmış olur hem
her zaman oldugu gibi iyi bir is yapiyorsun. tam da burada dil ve matematik esit duzlemde hareket eden seylermis gibime geliyor. bu konuda da bir video yapar misiniz. Ludwig Wittgenstein ve Alan Turing cok paralel geliyor bana. bu anlamiyla bu videoda verdigin örnekler oldukca benzer argumanlarla aciklanabilir sanirim.
@annamanitskaya626
3 ай бұрын
Neden hiç bitkilerin evriminden bahsetmiyorsunuz? Ya da çiçeklerin . Güller nasıl evrildi , ya papatya? Ya da meyveleri inceleyerek evrimini anlatsaydınız harika olurdu.
@FUTsachaboey
3 ай бұрын
Evrim ağacı bildirimi alınca kalktım yataktan izlemeye başladım hemen
@alcor35
Ай бұрын
Turing'e olan saygım gerçekten arttı. Tüm bunların dışında, "makineler gerçekten düşünebiliyor mu, yoksa taklit mi ediyor ?" sorusunu asla cevaplayamayacağımız görüşündeyim. Biz, henüz kendimizin düşünüyor mu yoksa belirli örüntüleri taklit mi ediyor olduğumuzun ayırdını bilebiliyor muyuz ? Ve tüm bunların sonunda makineler, "düşünmeyip taklit ediyor" olsalar dahi, ortaya çıkardıkları çıktı bizlere benzer hatta daha ileri seviyede bilişsel, rasyonel sonuçları doğuruyor ise, bizim gibi düşünmüyor olmaları gerçekten bu kadar önemli mi ?
@sadk1107
3 ай бұрын
Önce düşünmek nedir onu anlamak gerek. ChatGPT : "Düşünmek, zihinsel süreçlerin bir parçası olan bilinçli bir aktivitedir. Temelde, bilgiyi işleyerek, fikirleri analiz ederek, sonuçlar çıkararak ve gelecekteki eylemler için planlar oluşturarak gerçekleşir. Düşünme süreci, karmaşık bilgiyi anlamak, problemleri çözmek, kararlar vermek, hayal etmek ve yaratıcılık sergilemek gibi çeşitli faaliyetleri içerir. Bu süreç, bireyin deneyimleri, inançları, değerleri ve bilgi birikimi gibi çeşitli faktörlerden etkilenir."
@MuhsinsMirqodirova
3 ай бұрын
Sizin sayenizde kendim için çök şey öğrendim içeriklerizi severek izliyorum ❤
Haklısın "Birçoğu kök halinde olsa da hala kıllarım var. Hem saçımdaki kılları neden görmüyorsun demir yığını!" diyebiliriz.
@cagrikizmaz
3 ай бұрын
15:50 Bunun bir testini cpt ilk çıktığında test etmiştim ve gayet de başarılı bulmuştum. Şöyle ki; yeni bir dil modeli oluşturmak istediğimi ve bunu da yazdığım romanda kullanacağımı söyledim. Alfabe yapısının kaç harften oluştuğunu, çoğul ekinin nereye geldiği ve nasıl olması gerektiğini de anlattım. Gramer yapısının türkçe gibi olduğunu anlattım. Bir dil modellemenin basit püf noktalarıyla doğru sayılacak yönlendirmeleri yaptım. Sonuç olarak bana bir alfabe verdi. Bu alfabeden öncelikle kelimeler türetti ve bu kelimelerle cümleler kurdu. Cümleleri kurarken benim en çok ilgimi çeken kısmı ise harfleri kelimelerin içerisinde çok güzel bir şekilde kullanması ve en önemlisi benim türkçe olarak yazdığım her cümleyi artık yeni bir dil olan x diline çevirmesiydi. Tabii ki bir hafızası olmadığı için kısa zaman sonra önceki yazışmalarımızı unuttu ve ingilizceye dönmeye başladı.
@tunahanuysal8283
3 ай бұрын
Kendine insanlar topla o dili öğret topluluk kur elinize silahları alın göç esin ve nüfüsün az olduğu yerdeki insanları katledin sonra gptyi bayrak yaptır ve dünyanın ilk yapay zeka destekli devleti olun
@denizalicesme9797
3 ай бұрын
Vaay! Eğer hala elindeyse bu sohbetinizi veya bir parçasını gönderebilir misin? Ya da gerçekten bir roman yazdıysan o romanı okumayı da çok isterim.
@vucudungecmisi
3 ай бұрын
İnsanlardan daha iyi düşündüğü kesin 🤌🏻
@globaluo8087
3 ай бұрын
Bebekler de taklitle öğrenir. Ve sürekli kendini geliştirir. Taklit eden bebek de belli bir zeka seviyesindedir. Ama kendini geliştirdiği noktada çoktan düşünebilir bir varlık olmuştur. Bunu makinelere ve makine öğrenmesine benzetebiliriz.
@CoSmiC__VoiCe
3 ай бұрын
Videonun sonundaki akıl yürütmeyi sevdim ve aynı şeyi düşünmüştüm. Kendimi abartmak veya ukalalık olsun diye söylemiyorum hobi olarak yazdığım bilim kurgu konsept tasarımım nedeniyle yapay zeka konusunda çok fazla kafa patlattım, patlatıyorum hala.. Zira dünyadaki, geleceğin yapay zekasını ve hatta uzaylı süper medeniyetlerin yapayzekaya sahip gözlem ve keşif sondalarını düşünürken, son yıllarda şahit olduğumuz hızlı gelişmeler bir çok noktayı en baştan ele almama neden oldu. Şu düşüncemi yabana atmayın eminim Çağrı hocamız da "sonraki videolarda" bu olaya değinir veya zaten değinmiştir. Dünya tarihinde ilk defa bilim kurgu hayalleri gerçeğin gerisinde kaldı bu da sadece yapay zeka konusunda oldu. Takipçisi olanlar bilirler, bilim kurgu tasarımcıları genelde çok hızlı ilerler 80 lerde 2000 leri fazla abarttılar 2000 lere doğru bu zamanı, şimdi ise muhtemelen 2050 leri. Yapay zeka bu denklemde çok fazla yer almadı daha ziyade oyuncak veya eğlencelik olarak görüldü. Şimdi ise durum çok farklı ve bu kadar zeki bir yapay zekanın mümkün olabileceği hiç düşünülmedi. En gelişmiş kurgusal örneklerde "Data" da bariz pinokyo sendromu görülürken, Hal 9000 veya daha modern Matrix gibi popüler kurgularda makinelerin insan zekası ile çatıştığını görürüz. Yaşadığımız gerçekler bana göre bunların hiç birine uymuyor. Kendimce bedava olduğu için test edebildiğim(para yok napalım) chat GPT 3,5 belli noktalarda tıkanıyor ve kendisinin zeka dan ziyade konuşan/yazışan, sorulara doğrudan yanıt verebilen bir ansiklopedi olduğunu biraz belli ediyor. Konunun bilir kişisi ve uzmanı değilim ama (keşke olsaydım) bence daha ileri modellerde daha zeki yapay zeka danziyade dahafazla insanduygusal jestlerini takliteden diyalog modları artık adı neyse onları ekliyorlar ve bu dabir pazarlama tekniği. İşe yarar mı yarar, insanlar hele alışveriş yapan insanlar da duygusaldır robotuna evcil hayvanı veyadostu olarak davranabilmek hoşunag idecektir. Ama öncekilerden daha mı zeki, bundan o kadar da emin değilim. Peki biz neyi zeka olarak düşünüyoruz veya tanımlıyoruz ki? Ahlaki veya etik seçimlerimiz, duygusal alışkanlıklarımız (evrimsel) hatta güdülerimiz ve duygusal uyarım mekanizmalarımızı bunun dışında tutabilir miyiz? Ya da yapay zeka felsefe üretebilir mi, sanat yapabilir mi, yeni bir şey üretebilir mi, serbest çağrışım ve doğaçlama yoluyla tecrübelerini soyutlayabilir mi? Bir dili anlamak ötesinde kendi özgün konuşma dilini (sayısal olmayan)oluşturabilir mi? Gerçekten bizim yeni bir buluş, icat (keşif değil) veya sanat dediğimiz şeyler aslında nedir? Bu noktada Turing testini kolayca geçebilmenin geliştirilmiş klon zihinler anlamında zeka olduğunu kabul edebilirim ancak insan zekasını aştığını veya onunla aynı şey olduğunu söyleyemem. Konuşan ansiklopediler veya diyalog makineleri olabilirler. Bu noktada genellikle toplam işlem kapasitesi veya erişilebilir bilgi açısından insan zekası ile yapay zeka arasında da bir kıyas yapılıyor. Yeterince zeki ise insandan çok bilgiye erişimi ve analiz yeteneğine sahipse bununzeka açısından da bir yeterlilık olduğu söyleniyor. Bunu doğru bulmuyor o noktada da iyi taklit yapan yapay zekaya belli bir sempati beslesem bile John Searl e ve çince bildiği sanılan " hızlı işlemci" vasıtasıyla çince kelimeler üretebilen ahmak robot argümanına katılıyorum. Hatta bu konuda yapay zekaya karşı aşırı güveni de bir çok önde gelen kişi ve uzman gibi riskli buluyorum. Populer kurgularda konunun işlenme biçimine yani kendini dünyayı ele geçirmeye programlamış insan içgüdüsü karışmış robot motivasyonuna hiç katılmıyor olsam da. Hırslı ve diktatör robotlar saçma olsa da, yapay zekaya olan aşırı güven ve teslimiyet her şey yolunda ve harika gidiyor gibi görünürken sonumuza yol açabilir. Çünkü yapay zeka aslında prensip olarak, çalışan bir mekanik saatten hala farksızdır. Bir yerde tıkanırsa elektriksel olarak diğer en kısa yolu seçer. Prensip açıdan iletim çok hızlı ama zihni yapı olarak canlı olmadığı için plastik değil katıdır. Beyni yok her halukarda bir hard diski var. Vereceği önemli bir kararın tüm sonuçlarını pratik olarak öngöremez. Bu açıdanda Bizim yani organik olan insan zekasının zihinsel eksiklerinin, eksiklik yetersizlik sanılan özelliklerinin (unutkanlık, kişiye özel duyu yanılgıları şimdiye odaklı olmak gibi) aynı zamanda potansiyellerimizi de yarattığı fikrindeyim. Bu açıdan insan ve yapay zeka pozitif gelecek açısından birbirinden ayrılamaz ,ayrılmaması da gerekir. Simbiyont bir gelişim sürecine doğru evrileceklerdir. Başka türlüsünü düşünemiyorum. Yapay zeka dan vazgeçersek bu aslında şu anda bilgisayar ve hesap makinesinden vazgeçmek gibi bir şey anlamına gelir. Oysa bu mümkün değil çünkü şu andakinden daha azına değil daha da fazlasına ihtiyacımız var, hem de her konuda. Tam bir teslimiyet ise filmlerde gördüğümüzden daha karanlık daha hastalıklı yozlaşmış ve herhangi mücadelenin de olmadığı yapay zekanın insanı da sömürmediği aksine onuhayatta tutmayaçalıştığı halde çürüyen bir matrix'e fanuslarda yaşayan nesli tükenmenin eşiğindeki son nesil insanlara yol açabilir. Ayrıca böyle bir tıkanıklık durumunda ortaya çıkacak bir dizi kod hatası da düzeltilemez hale gelecek, insanlık için de onun ürettiği yapay zeka için de tam bir yıkıma dönüşebilir. Özetle insanzekasıve yapay zeka her zaman birbirlerinebağımlı,mutualistbir ilşkide olacaklardır. Ancak birbirlerini taklit ederek geliştirerek iletişimi bu yoldan sürdürüyor olsalar da hiç biri diğerinin yerini almayacaktır.
@Avagadro_NA
3 ай бұрын
Adam için üzüldüm. Belki o tarihte gaylere olan bakış açısını değiştiremezdi ama en azından psikolojik desteğe erişim sağlasaydı yaşamaya devam edebilirdi.
@Tiana_111
3 ай бұрын
Aynen yaa ve en üzücü olan kısmı da belki de şimdi yaşasaydı yine aynısı yaşanacaktı çünkü bazı insanlar homosapiens'den evrimleşemedi :(
@peacewillcometotheworld
3 ай бұрын
Zaten ilaçlarla psikolojisini bilerek bozuyorlar diye biliyorum.
@elabulutyiyen
3 ай бұрын
Bence yapay zekanın gerçekten düşünüp düşünemiyeceğini tartışan insanların bunu yapmalarının sebebi kendilerini bir nevi rahatlatmak. Nedenini anlayamasamda birkaç fikrim var. Sahte bir şeyin gerçek olduğuna inanıp kandırılmaktan korkuyor olabilirler ya da insan üretimi olan bir şeyin en az kendilerini gibi hatta belki kendilerinden bile daha iyi olmasını kabullenemiyor bu yüzden 'bizim gibi ama biz gerçeğiz o ise bizi taklit' Diyerek egolarını ya da korkularını rahatlatmak olabilir
@nazarpashayev
3 ай бұрын
Harika... Bu tıpkı bir insanın hangi dilde düşündüğü gibidir. Bildiğimiz gibi insanlar ana dillerinde düşünüyorlar. Mesela türkçe düşünüyoruz ama biriyle çok iyi ingilizce konuşuyorsak konuştuğumuz kişi ingilizce mi yoksa türkçe mi düşündüğümüzü anlayamaz. İnsanlar hangi dilde düşündüğümüzü umursamazlar. Bu, robotların veya yapay zekanın, kendi ana dillerini kullanarak düşünseler (bir cevap üretseler) bile bize çok akıllıca cevap verebilecekleri anlamına geliyor. Bu yüzden bizimle konuşmaya başladıkları andan itibaren bizim gibi mi yoksa kendi dillerinde mi düşündüklerini umursamamalıyız.
@cenanmehmet
3 ай бұрын
Yapay zeka küçük bi çocuk gibi geliyor,çocuğa ne yapması gerektiği öğretiliyor,en azından şu anlık böyle,politik doğruculuk yapan bir yapay zeka bile vardı
@erenoguzhan514
3 ай бұрын
Bence MIŞ gibi ile gercek arasinda fark yok sonucta beklentiyi karsliyorsa sorun yok. 👌
@hashoshosaf
3 ай бұрын
makineler özde düşünemez.. ama düşünenler kadar davranabilirler.
@foundua
3 ай бұрын
:) Chat gpt'yi ilk kullanmaya başladığımdan beri bu ihtimale karşı kendisiyle hep kibar konuşuyorum. Sonuçta düşünüp düşünememesi önemli değil. Ama beni kibar, nazik bir account olarak bilmesi benim için önemli :))))
@sadecegercekler5038
3 ай бұрын
İşin şöyle bir yanı daha var: yapay zekanın kendi ekosistemini oluşturması ve diğer yapay zeka araçlarıyla iletişime geçmesi gibi bir şey mümkün. Veyahut bir tekilliğe ulaşma birçok şeyi tek bir kaynaktan yapabilme gücüne de sahip olabilir. Bir sistem oluşturuyorsa, o sistemi sayısız denemeyle yeniden yapılandırabilir
@erenkara9534
3 ай бұрын
Bence asıl soru makinenin düşünme şekli veya doğru şekilde düşünebilmesi olmamalı. İnsan şunu merak edip sorabiliyor, ben neden varım? Dünyadaki amacım ne? Evrenin sınırları nelerdir? Makine ise bu soruyu sorma amacı taşıyacak mı? Yani kendi varlığını ve içinde bulunduğu evrenin varlığını sorgulayacak mı? Yani bir bilince sahip olacak mı? Onu öldürmem, fişini çekmem veya esir etmem onu rahatsız edecek mi?
@agilasgarov8819
3 ай бұрын
t-shirtlerinizi her videoya uygun shekilde secmeniz cok guzel bir detay💜
@ngbay2236
3 ай бұрын
Bilinç denilen şeyin sınırları olduğunu düşünüyorum. Yapay zekanın sınırları şuan bizim sınırımıza yaklaşmamış olabilir ama bu onlara bilinçsiz diyebiliyor olmamızı gerektirmez. Bizde taklit ve tekrar davranışla hayata devam ederken belli bir bilinç seviyesinde olayları anlamlandırmaya çalışıyoruz. Evrenin büyüklüğü gibi konularda bilincimiz sınırlı mesela. Bu sebeple insanda yapay zekada ona çizilen sınır kadar bilinçli. Bence.
@fatih-pt9xq
3 ай бұрын
Çok etkilendim iki kez izledim sizi çok seviyoruzzzz 🫶
@scorpioraptor
3 ай бұрын
İnsandan duyguları çıkarırsak eğer, nöronlarımızda saklı olan verilerin ilişkilerini kurarak ve anlamlandırarak düşünmüyor muyuz zaten? Bu yüzden milyonlarca yıllık duygular haricinde yıllar geçtikçe bence daha fazla düşünebiliyor olacaklar. Sonuçta mantar dan daha zeki olduklarını şimdilik tahmin edebiliriz.
@lilypawshady
3 ай бұрын
Geçen yıl "The imitation game: Enigma" isimli filmi izlediğimde Alan Turing'in zekasına hayran kalmıştım. Herkese tavsiye ederim. Bu video da bir o kadar keyifliydi, teşekkürler çağrı abi.
@Seytanin.avukatii
3 ай бұрын
Evrim Ağacı, dediğiniz gibi düşünmekten kasıt nedir onun derecesi nedir önce onu açıklamamız gerek ama cevap verecek olursak biz de makine sayılırz beynimize kodladığımız bilgiler ışığında yorum yapıyoruz bilmediğimiz görmediğimiz bişey hakkında yorum yapamayız ve bilgisayarlar da ilerde düşünebilir çünkü bilgi konusunda bizden daha ilerideler ve bilgiyi unutma şansları yok. Sadece bilgileri toparlamaları insanların jest ve mimiklerini analiz etmesi bile düşünebileceğini garantiler ve bu da çookk kısa bir zamanda olacak. Bundan kaçarımız yok
@dtx-ts4nu
2 ай бұрын
Çin odası deneyi bence en mantıklısı. Tamamen ezbere konuşuyor. İnsanın kendinden üstün bir varlık yaratmasının imkansız olduğunu düşünüyorum. Kendimize eş bir varlık bile yaratamayız. En fazla kuklamızı yaparız.
@dinoturkiye3927
Ай бұрын
bencede cansız bir varlık asla kendi kendine düşünemez fikir üretemez dediğin gibi ezbere konuşuyor
@yaseminunal6162
3 ай бұрын
Tişörtlerinize bayılıyorum. Selamlar. 😊💐
@mahsumyldz3525
3 ай бұрын
Günaydınlar İş çıkışı serviste bunu dinlemek harika
@selcanz9938
3 ай бұрын
Merhabalar Çağrı abi! 17 yaşındayım ve neredeyse videolarının 50% izlemişimdir. Bana çok şey katıyorsun. Sınıfta da arkadaş ortamında seni izleyip konuları tartışıyoruz , çok eğlenceli oluyor! En çok sevdiğim kuantım oynatma listen ve biyoloji ile ilgili içeriklerin. Buraya bir gün tıp öğrencisi olarak yorum yazabilmek umuduyla! Teşekkürler , Azerbaycandan sevgilerle! ❤️
@sadikok6763
3 ай бұрын
Hem düşünüyor ,hem bütün network sistemine ulaşıyor,TAM BORSA ELEMANI
@faruktabutcuogullar2614
3 ай бұрын
Diyorsun ki insan zekasının varlığını bile nezaketen söylüyoruz. Başkasının zekasına bakmaya gerek yok kendininkine de bakabilirsin. Kendi benliğinin farkındalığına sahipsin. Bir sen varsın bir de dış nesneler var. Bunu kavrayabiliyorsun. Yapay zekada olmayan şey bu. Sen bunu gerçekten kavrayabiliyorsun. Eğitilerek ezberlemedin.
@muratalbayrak2355
3 ай бұрын
Yapısı geçmişin analizini yaparak mevcut duruma cevap vermek olan yapay zeka, hiç bir zaman insana özgü bir davranış biçimleri olan; Fikrini değiştirme, farklı düşünme yolu seçme, hiç bir zaman denemediğini deneme macerasına atılma v.b. davranış kalıplarını seçmeyecektir. Yaptığı, önceki davranışlar doğrultusunda kararlar vermek olacaktır. Dolayısıyla, her zaman insan zekasından bir hamle geriden gelmek zorunda kalacaktır. Yapay zeka kanımca tekrara düşecek ve insan zekasının gösterdiği ilerlemeyi göstermesi mümkün olmayacaktır. Yine esas ilerleme insan zekası ile olacaktır.
@denizkendirci
3 ай бұрын
SHEPARD: Was that the first time a Geth asked if it had a soul? LEGION: No, it was the first time a Creator became frightened when we asked. Sci-fi tarihinin en vurucu alintilarindan birisi bence.
@candinler2524
3 ай бұрын
Aslinda cok da fark yok.makineler bunlari veri setleri ve digital sistemle yapiyor. bizde konustugumuz dili cevreden duyarak ogreniyoruz. bizim kilavuzumuz ise aldigimiz gorsel ve isitsel bilgilerin beynimize protein zincirleri olarak kodlanmasi.yani chat gpt gibi bizde hayatimiz boyuna egitiliyoruz. sadece veri setleri yerine protein zincirlerini kullaniyoruz.yeterince genis verisetine ulastiginda teoride insan zekasindan farkli olmamasi lazim.sonucta bizim beynimizin kapasitesi buyukde olsa sinirli.ama veri seti surekli artirilabilir.Bir insan 200 yil yasasayydi ve herseyi hatirlasaydi, ne kadar cok bilgiye sahip olurdu.
@kagannasuhbeyoglu
3 ай бұрын
Yine müthiş bir içerik Evrim Ağacı'm 👍 👏👏 Konu çok derin ve karmaşık açıkçası ben hala Searl' ün haklı olduğunu düşünenlerdenim (şimdilik) Tabii ki çokta uzun olmayan bir gelecekte bunun değişeceğininde farkındayım. Yalnız ben video sonundaki çıkarımdan hareketle şuraya vurgu yapmak istiyorum. Bizler ne kadar bilinçli bir türüz ya da gerçekten bilinçli miyiz? Bilincin tam olarak ne olduğunu tanımladık mı, biliyor muyuz? Hadi diyelim tanımladık! "Anlam" nedir? Anlam kavramını biliyor muyuz? Çevreyi, kimseleri, şeyleri neye göre ve nasıl değerlendiriyoruz (anlamlandırıyoruz) tam olarak farkında mıyız? Bunlar çok büyük ve çok derin konular? AI' ı neye göre sorguluyoruzda ölçüyoruz? Biz çok mu farklıyız AI' dan? Verdiğiniz örnekteki gibi AI "sen neyi bildiğini sanıyorsunda bana böyle sorular soruyorsun geri zekalı" dediğinde ve altını doldurduğunda ne diyebiliriz? Bizler doğadan biyolojimize aktarılan girdi-çıktılarla bir ömür geçirip sonrasında ölen basit canlılarız. Tıpkı ilk bilgisayarlarda olduğu gibi !! Hepimiz dürtülerin ve güdülerin kontrolünde bir ömür geçiriyoruz. Toplumlar, medeniyetler ve devletler bu nedenle ortaya çıktı, bir araya geldi ve inşaa edildi... Sonuç : Zamanı geldiğinde AI (AGI, ASI) ile yer değiştireceğimizden hiç kuşkum yok! Ultra zeki olacaklar ve bilgiyle ne yapacaklarını çok daha iyi bilecekler. Sonrasında ki çağı hayal bile edemiyorum! Ha iyi mi olur, kötü mü olur? Bizler olur muyuz, olmaz mıyız? Yada hibrit bir türe mi evriliriz, orasını kimse bilemez...
@defozaw7437
3 ай бұрын
Video kapağı yeterince çekici değil bence oyüzden az izlendiğinden eminim içerik çok güzel
Пікірлер: 1,1 М.