Niestety, w ostatnim czasie producenci nas robią bez wazeliny. Ale tylko od nas zależy, czy im na to pozwolimy.
@mikeuchiha8959
Жыл бұрын
Nvidia teraz stwierdziła kupujesz albo spadaj na drzewo klijęcię moja gtx 1050 ti nadal daje radę w co gram jak zmienię to na AMD lub Intel
@rubasnyrafa9116
Жыл бұрын
@@mikeuchiha8959 Ja przesiadłem się z GTX 1050 TI na budżetową AMD Radeon RX 6600 XT i przyznam szczerze że to ogromny skok do przodu
@mikoajbadzielewski3396
Жыл бұрын
A ja mam swojego rtx 2060 do oglądania youtube'a, a i tak gram na steam decku😃
@DJPatrickHarris
Жыл бұрын
Ja ostatnio 😂 zrobiłem duży skok w przyszłość, z GTX 760 2fb przesiadłem się na GTX 1070 8gb 😄 tylko nie wiem czy to wina zasilania czy małej ilości ramu nie mylić z vramem kraty bo też jest to 8gb i czy też używanie dysku HDD że mi bluescreen wywala błąd Memory management 😬
@mikeuchiha8959
Жыл бұрын
@@DJPatrickHarris pisze że od pamięci coś windows jak by coś od dysku było to go nie słychać
@michanowak6629
Жыл бұрын
Wypuszczą rtx5060ti 6gb będzie wydajniejszy o 2% od rtx4060ti i będzie droższa 200$ widać dbają o kupujących. A miało być tak pięknie jak wyjdzie seria rtx4000.
@KierowcaZawodowyx
Жыл бұрын
i dalej w 4k nie pograsz na kompie za 30k idealnie tak jak by sie chciało w najnowsze gry
@piotrdziiq6593
Жыл бұрын
to nie chodzi o to ze będzie wydajniejszy o 2 procent tylko ze możesz więcej włączyć detali elementów itd.
@TFXZG
Жыл бұрын
Jest pięknie. 4080 i 4090 ,a nawet 4070 sa swietne.
@piotrdziiq6593
Жыл бұрын
To nie chodzi o 2 procent nawet jak będziesz miał wydajną kartkę która pociągnę grę a za mało ramu to nie włączysz więcej bo nie będziesz miał ramu
@piotrdziiq6593
Жыл бұрын
@@KierowcaZawodowyx no niestety świat nie jest idealny w idealnym świecie byśmy wszyscy grali w 4k na ulta epic
@DrezynaWaskotorowaBieszczady
Жыл бұрын
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany. Jak nadal używamy GTX 1080ti to karty narazie nie zmieniamy 😅
@mattq2813
Жыл бұрын
Moja 1080ti idzie na emeryture w przyszlym tygodniu. Swoje już zrobiła. Pora na upgrade do RTX 4080.
@DrezynaWaskotorowaBieszczady
Жыл бұрын
@@mattq2813 na to można wymienić. Ale niższe modele nie są tego narazie godne
@Ronaldinh0
Жыл бұрын
ja z 1070 zrobiłem upgrade na 3080ti. 7 miesięcy temu wychwyciłem za 3400zł XD Najlepszy zakup w życiu, karta starczy na minimum 2-3 lata do wyjścia serii 5000, bo 4000 to żart
@DrezynaWaskotorowaBieszczady
Жыл бұрын
@@Ronaldinh0 deal życia - 1080 Ti za 250 zł pół roku temu
@mattq2813
Жыл бұрын
Myślałem nad 7900XTX ale wsparcie dlss 3 w rtxach przeważyło szale. Pomijając to feralne złącze zasilania u nvidii.
@XYZ-qb7iu
Жыл бұрын
Od razu odpowiadam NIE Mam RTXa 3060 i spokojnie łyknę 8-9 GB najwięcej chyba porwałem 11GB więc te 12GB jest optymalne
@oskarbrozek8419
Жыл бұрын
Ja z gtx 1080 fe 8gb ciagle daje radę. W hogwarts niby zablokowane full 8gb ale co z tego skoro wszystko płynnie dziala
@XYZ-qb7iu
Жыл бұрын
@@oskarbrozek8419 Zależy od ustawień a jak ci sie nie mieści w ramie to potem są takie dziwaczne glicze graficzne bo tekstur nie może doczytać
@adrianzen5405
Жыл бұрын
A ja z nudów chyba obejrzałem recenzje tej karty wszystkich większych youtuberów technologicznych w Polsce i stwierdzam że ta jest najlepsza. Najwięcej przykładów, porównań, we wszystkich zastosowaniach (nie tylko grach) i w ogóle widać że się chłop przyłożył bardziej niż konkurencja. Nie pierwszy raz odnoszę takie wrażenie.
@nnnnnn3647
Жыл бұрын
Przede wszystkim wszyscy wchodzą w du... widzom i narzekają na nvidię, a to dobra karta dla tych, którzy budują PC, albo mają kartę sprzed 5 lat. To nie jest karta dla tych, którzy musza kupować coś nowego co sezon.
@hokopl
Жыл бұрын
To może zacznij oglądać takie kanały jak hardware unboxed ? Polskie recenzje zawsze odstawały pod względem jakości jak i teoretycznej wiedzy. Tutaj przynajmniej wyjaśniono parę kwestii co na pewno jest na plus. Brakuje omówienia dokładnie frame generation który ma sprzedać te karty, bo w normalnej rasteryzacji po ponad 2 latach, dostajemy śmiech na sali. Dla przykładu - 100 klatek wygenerowane używając dlss3 ma gorsze opóźnienie i przyjemność z gry oraz płynność niż 50 klatek w normalnej rasteryzacji. Nvidia nie sprzedaje tutaj karty, tylko dlss3
@bbobiiR
Жыл бұрын
Zgadzam się w pełni z Tobą.
@Johnlemon.89
Жыл бұрын
Nvidia nie handluje już kartami tylko dlssami. Smutne to, że sztuczna inteligencja zastępuje zwykłą (normalną) wydajność. Coraz częściej się zastanawiam nad powrotem do amd.
@hokopl
Жыл бұрын
@@Johnlemon.89 Uwierz że mam takie same przemyślenia. Gdyby nie dlss3 to nie wiem w jaki sposób mogliby reklamować tą kartę. Na dodatek kombinują z pamięcią vram, wymyślają na szybko taki sam model karty z 16 GB i chcą za to dodatkowe 100 dolarów. Przy tej cenie to dopiero będzie porażka....
@Skilowi
Жыл бұрын
Zmaslo nie widział chyba 4GB w 3050 xDD
@ysqu_
Жыл бұрын
Bruh w 3050 masz 8gb tylko w laptopach masz 4
@mateeuxz
Жыл бұрын
to jest karta do laptopów która tylko do najniższych ustawień się nadaje
@Pieszczusio
Жыл бұрын
@@mateeuxz ale samo to że 3050 ma 4gb w 2023 xD😊
@micha145
Жыл бұрын
@@mateeuxz ja mam 3050 i gram na najwyższych/średnich 1080 lub 1440p
@dabwissc
Жыл бұрын
rel
@izrael1569
Жыл бұрын
"Czy 8GB wystarcza RTX 4060 Ti?" tymczasem ja z 1gb na gtx 650
@uchihaitachi4533
Жыл бұрын
ja miałem 560 oc
@Technokrata
Жыл бұрын
We need VINCYJJJJ WIRAMU!!!! i uj ;)
@invit87
Жыл бұрын
a ja mam zamiar kupić tą kartę. Można ją mieć za 1800zł i tym wygrywa. Nie mam zamiaru dopłacać a jeszcze 200 a jeszcze 100 . 2k górna granica i nic lepszego w tej cenie nie ma.
@mikr0sacik
Жыл бұрын
W filmie z RTX'em 4070 laptopowym broniłem tej karty, ponieważ moim zdaniem było to w miarę zrozumiałe. Wiadomo, wydajność energetyczna i te sprawy, przyszłościowo obniżanie TGP jest dobrym sposobem na przedłużeniu czasu pracy na baterii (mówię tu tylko o grach, nie chodzi mi wyświetlanie pulpitu bo tutaj najlepiej sprawdzi się integra), małą ilość pamięci VRAM również dało się przeżyć ale w wersji PC'towej? 8GB pamięci VRAM? W cenie 2000 zł? Moim zdaniem to jest po prostu zabawne, co aktualnie robi NVIDIA. Same wydawanie takiej karty z 8GB VRAM jest po prostu śmieszne. Dodatkowo tak wąska szyna pamięci? Szczerze mówiąc, za niedługo mam zamiar wymienić mojego PC'ta wraz z mają poczciwym GTX 1050 Ti, oraz na pewno nie wybiorę tej karty
@majorbombas
Жыл бұрын
Mój GTX 1050(bez Ti) też już czeka na emeryturę i w sumie nie wiem co począć. Czy kupić RTXa4060 z 16gb vramu(I tak gram w 1080p) czy kupić tego RTXa 4070... Ale boje się małej ilości Vramu a RTX 4070 nie powala.
@mikr0sacik
Жыл бұрын
@@majorbombas szczerze? Przyszłościowo moim zdaniem nie opłaca się kupować tej 4060 Ti, bo podejrzewam że w przyszłości i tak przesiądziesz się na 1440p a wtedy nie będzie tak kolorowo. Dodatkowo ta wąska szyna pamięci... W tej cenie, poszukaj coś od czerwonych, jakiegoś dobrego RX'a i będziesz zadowolony
@oliwande675
Жыл бұрын
@@majorbombas bierz Radeona, będziesz miał dużo lepszy przelicznik kosztu do wydajności
@JanKowalski-di7qh
Жыл бұрын
@@oliwande675 Najważniejsze pytanie czy dla takiej osoby ważne są te DLSSy oraz RT, jeśli nie to niech bierze radeona.
@Blazko381
Жыл бұрын
Te GPU to żart. Za tę cenę już lepiej kupić AMD, szybszy z większym VRAM. Nie kupujcie tego szrotu. Control dostał nieoficjalny patch z poprawkami. Jest DLSS3...
@proterianin7201
Жыл бұрын
Dlatego od lat kupuję tylko i wyłącznie Radeon ,może mniej wydajniej ale taka karta dłużej służy niż z stajni nVidia w podobnej cenie.
@rENEGADE666JEDI
Жыл бұрын
Radeony miały dołek przez pare lat. Od RDNA2 znowu jest spoko moim zdaniem.
@sanjyuu2298
Жыл бұрын
Ja się zastanawiam, dlaczego szyna została przycięta do 128-bit, kiedy w poprzednich edycjach 20XX i 30XX budżetowe XX60 miały szynę 196-bit. Łatwo tutaj zauważyć, że na każde 64bit przypada 4GB pamięci, stąd karta z szyną 196-bit posiada jej 12GB i dlatego też ta karta nigdy 12GB nie będzie miała, jak już to 16GB. Jedyne co mi przychodzi do głowy w związku z tą degradacją szerokości szyny, to problemy technologiczne w produkcji i duża ilość odpadów, które działały tylko na szynie 128bit.
@ukaszw.1183
Жыл бұрын
Ja to widzę tak, że postawili na DLSS 3 i FG jako coś co sprzeda serię 4000, bo konkurencja tego nie ma, dlatego zaoszczędzili na hardwarze. Widać po marketingu jak mocno na to postawili. Nie spodziewali się, że jednak nie wywoła to takiego entuzjazmu.
@Powerware
Жыл бұрын
0:06 kontrowersje to wprowadziła cała ta seria RTX 40xx, specyfikacja i wycena tych kart to jest nieśmieszny żart. Tak samo sklasyfikowanie ich pod odpowiednie modele. Ten 4060ti nie powinien mieć dopisku to, bo 4060 to max czym mógłby być. A cały ten ambaras zaczął się od tego jak nGreedia postanowiła na chwilę przed premierą RTXa 4070 przemianować na 4080 12GB, a potem rakiem się z tego wycofywała.
@mateeuxz
Жыл бұрын
jak niby mieliby się wytłumaczyć z tego, że rtx 4070 kosztuje 5k?
@CinekSHOTYzLIVE
Жыл бұрын
Czemu wyszły RTX 3060 z 8GB i 12GB a mocniejsza karta RTX 3070 tylko z 8GB... jak to jej by się przydało te 12GB
@Granietopasja
Жыл бұрын
Ktoś zauważył że nowość za 2 tys ma wydajność karty za prawie 6 tys zł sprzed 4 lat ? (2080TI). Wtedy to był potwór wydajnościowy
@yares3310
Жыл бұрын
Nie nie wystarczy 8GB, żadna gra nie będzie działać, po co dalej drążyć temat. Widzę że jutubowe grono nadal idzie z falą małej ilości vram-u. Może w końcu zróbcie jakiś odcinek od siebie a nie z tekstami sponsorowanymi co? Może swoje własne przemyślenia i wnioski? Już sam fakt że te karty reklamujecie to porażka totalna na całej linii ale co ja tam się znam.
@mcapc1905
Жыл бұрын
Ludzie: *kłócą się o to, czy 8gb vram wystarczy* Ja mający w swoim kompie GT 1030 z 2gb vram: interesujące
@PajonierTV
Ай бұрын
Nadal w takie GTA 5 można zagrać
@bartek12245
Жыл бұрын
Zmaslo, daj jakiegoś Intel ARC do przyszłych porównań, może nie jest to najlepsza karta ale jakąś reprezentację niebiescy powinni jednak mieć 😉
@hokopl
Жыл бұрын
A zwłaszcza gdy cena 750 spadła do 199 dolarów co może być w tym momencie najlepsza na rynku opcją.
@blessed747
Жыл бұрын
Z Nvidią jest jak z Intelem . Dopóki nie miała konkurencji (od czasów buldoZerów do 2017r) to mieliśmy 4 rdzenie 8 wątków i spier_... Dziś to samo robi NV . Nvidia zrobiła ogromny perfidny wręcz krok w tył. Seria xx70 do tej pory miała 256 bitów magistrali pamięci dzięki czemu radziła sobie w wyższych rozdzielczościach . Co tutaj dostajemy ?? Cos na kształt starej 2060 tki ( 6gb ) która miała dokładnie 192 bity . Co to oznacza ?? nierówne osiągi tej karty . Do full HD OK do 2k a już na pewno 4k bida. NVIDIA mami nas DLSS 3 i frame generatorem no ale to nie jest wydajność tylko sztuczki i fajnie ze też są super itd ale dziś NVIDIA postarza karty właśnie ilością VRAM oraz magistralą i mimo ogromnej ilości pamięci podręcznej oraz świetnych zegarów upośledzili karty ile wlezie magistralą i ilością vram . Kartą która coś wnosi nowego w wydajności jest 4090 tka ale wyceniona jest koszmarnie . 4080 tka to tak naprawdę 4070 tka a seria 4070 to tak naprawdę 4060 i ewidentnie to widać. Wniosek z tego jest taki ze zieloni nie chcą dać wydajnych kart i dopóki się damy nabierać nie dadzą i jeszcze ta cena kosmiczna . NVIDIO 65 % marży ?? Będę siedział na 3080 tce która ma 12 gb vram i 384 bity magistrali ile się da . Gdyby 4090 tka kosztowała 5k pln nie zastanawiał bym się dłużej niż 2 minuty i nie chodzi o to że nie mam bo mogę sobie kupić 15 takich kart tylko nie wydam na kartę do PC więcej niż 5k i tyle .
@Tomasz-
Жыл бұрын
Opowiadasz bzdury o 96bit i wygląda to jak jakieś koślawe tłumaczenie Nvidii. Mogliby zwyczajnie dać 12GB na szynie 192bit dokładnie jak 4070 lub 3060! I nikt by nie narzekał. Swoja drogą 16GB na szynie 256bit dla 4070 to też była duża szansa której Nvidia nie wykorzystała.
@pawkogamer3956
Жыл бұрын
ale co wy chcecie za 2k. Przecież teraz to są śmieszne pieniądze. Wiem, że większość z was zatrzymała się w 2014 gdzie za 1000zł szło kupić fajną kartę, ale chyba czas się obudzić ;)
@sqanns5787
Жыл бұрын
A co mnie klienta obchodzi, że NVidia źle sobie szynę zaprojektowała. Naprawdę łatwo można ten błąd naprawić np ceną, skoro szyna jest obcięta o połowę to i cenę niech oobetna o połowę. A tak to jest totalny crap i zero progresu względem poprzedniej generacji. Wstyd to jeszcze usprawiedliwiać.
@P.i.N696
Жыл бұрын
W nowej generacji szyna 256 bit rozpoczyna się w modelu 4080 a w popszedniej 3060 ti więc słabo
@adamwest7953
9 ай бұрын
Ciekawe, że w części testów 2080Ti jest lepsza od tej 4060Ti, a te z serii 3000 to jadą po tej 4060Ti jak po łysej kobyle.
@rENEGADE666JEDI
Жыл бұрын
Trend jest od lat podobny. VRam na pc musi być minimum taki sam jak na konsolach. Czyli obecnie ok 12gb to minimum , a 16 wistarczy do nastepnej generacji konsol moim zdaniem.
@xmarblox
Жыл бұрын
Typowy produkt aby golić frajerów zakochanych w zielonych
@michagadomski9348
Жыл бұрын
Myślałem że wymienię zasłużoną 1070, ale niestety chyba jeszcze posiedzi kolejne 2 lata do czasu nowej architektury
@hugokoataj8854
Жыл бұрын
1070 aorus ciągnie dalej ostro
@bobekox8283
Жыл бұрын
czyli db zrobiłem że kupiłem RTX 3060TI z GDDR6X za 1900zł i poczekam z nią do RX5000 może się cos zmieni dodam jeszcze że uzywam jej do 1440p i naprawdę daje rade w te gierki co gram ale no 8gb za mało w paru grach bo tam zjada nawet 7.7GB
@krzonszcz
Жыл бұрын
ciekawe jak twoja karta ma się do 4060ti. różnica pewnie trochę mniejsza niż 3060ti ze zwykłymi gddr6
@bobekox8283
Жыл бұрын
@@krzonszcz śmieszne jest to że w 1440p moja karta ma w niektórych grach wiecej fps xd
@adrianwodarczyk4849
Жыл бұрын
ciekawostka 3060 ti 8GB i monster hunter world na full ustawieniach 2k - brakuje jakieś 1-2 gb pamięci
@tomrach8092
Жыл бұрын
Ja akurat korzystam tylko z symulatora lotu MSFS 2020. Patrząc na testy 4060 Ti na tym symulatorze, możliwości tej karty są wystarczające. Działa Frame Generator z oraz bez DLSS 3, dzięki czemu spokojnie można uzyskać od 65 fps bez FG i DLSS3 do 120 fps z FG i DLSS3 oraz 90 fps z samym FG na 1080p ze względu na moje 2 monitory (FHD). Co do samych klatek to MSFS nie jest aż taki wymagający bo spokojne 30 fps wystarcza na płynne latanie z ustawieniami na ULTRA. Wszystko po prostu zależy od gatunku gry. Dlatego mam zamiar kupić te kartę czy w wersji 8GB czy 16GB.
@tcat600
Жыл бұрын
I bardzo dobrze. Ja też ja kupię
@DaysDH
Жыл бұрын
8GB w 2023 nie jest wystarczające, mam 12GB i często przekracza 10GB w nowszych grach.
@Otheim
Жыл бұрын
W przypadku gdyby to była zwykła RTX 4060 byłbym w stanie zrozumieć 8GB, ale nie w przypadku gdy mówimy o Titanium.
@DaysDH
Жыл бұрын
@@Otheim wystarczy spojrzeć na 3060 z 12GB, a 3070 z 8GB, gdzie tu logika
@Otheim
Жыл бұрын
@@DaysDH zapytaj o to Nvidie, oni lubią jeden produkt sprzedawać parę razy w różnych wersjach. Dla mnie osobiście 8GB wystarcza, z tym że nie gram w najnowsze tytuły, bardziej w indyki lub starsze produkty, które też nie posiadają RT.
@RadoslawAdamStachnik
Жыл бұрын
Tyle to ja mam w GTX 1070 😂
@tomaszbunio
Жыл бұрын
Już widzę artykuły w necie " RTX4060Ti się nie sprzedaje".
@El_Maveric
Жыл бұрын
Nvidia wie że jest problem z vram i wprowadza jakąś technologię która kompresuje textury i będą zajmowac chyba 20% tego co teraz. Czyli witaj 5090 Ti 10 GB 😂
@crashoverride7565
Жыл бұрын
Taaak i bedzie to technologia zarezerwowana tylko i wyłącznie dla RTX5xxx bo starsze typu 2xxx,3xxx nie beda miały cudownych nowszych technologii w swojej architekturze tak jak teraz ten Dlls3, chociaż naprawdę chciałbym się mylić, sle pewnie to bedzie fajnie chodziło tylko na kartach z dużą ilością pamieci podrecznej tak jak aktualne RTX4xxx
@SeeYouInHeeLL
Жыл бұрын
Za malo standard powinien byc juz 10 gb vram na szynie 192 bit+
@Raampage
Жыл бұрын
Super materiał :) ja zawsze uważałem że więcej VRamu znaczy lepiej a jeśli nie lepiej to pewniej na przyszłość, sam mam GTX 1080 ti z 11gb VRamu i widzę że to był dobry zakup. Choć powoli myślę o wymianie. Zmaslo teraz gram sobie w Baldura na moim starym PeCecie z GeForce 4 MX440-8x który ma tylko 64mb Vram 😂. Pytanko gdyby deweloperzy chcieli mogli by bardziej zoptymalizować gry żeby to zapotrzebowanie na vram było mniejsze ? Żeby ten nasze karty dłużej włożyły ? Czasem myślę że te ciągłe wzrosty wydajności są sztucznie zawyżane żeby często wymieniać sprzęt.
@wilku1301
Жыл бұрын
Zmaslo tłumaczysz nvidie, odnoszę wrażenie że zmienił ci się sponsoring niedawno. Sryy już nie oglądam z zaciekawieniem twoich filmów.
@emerwian83
Жыл бұрын
Tak jak zawsze broniłem zielonych,bo Ray Tracing tak teraz bym kupił Radeona 7900xtx.
@Tomi98L
Жыл бұрын
Ale fajna ta nowa 4050-tka 😍 Wróć to jest 4060 Ti. Powiem tak... jest rok 2020, masz 7500 PLN, kupujesz 3090, jest rok 2023 masz 7500 PLN kupujesz 4080, wyższa wydajność i 1500 zostaje w kieszeni. A segment 2000... bez zmian. Ciekawe co będzie w segmencie poniżej 2000. Młodszym osobom przypomnę, że kiedyś kupowało się kartę poniżej 1000 PLN i się śmigało. Wiem, że jest inflacja, ale co z dyskami 🙃 Wniosek: producenci dbają o osoby, które na kartę graficzną wydają więcej. A wracając do projektowania kart, ja bym zaczął od 4050 i 128-bitów i skończył na HBM w 90-tkach, nie no, krakowskim targiem magistrala 512 😁 A tak w praktyce to wygląda jak w każdej innej fabryce, minimalny koszt wyprodukowania i maksymalny zysk 😕
@sebastiandembek4407
Жыл бұрын
Kiedyś te droższe układy były za 1000 ;) ahhh łezka się w oku kręci
@Michal_Bauer
Жыл бұрын
Patrząc na inflację w stosunku do momentu kiedy kupowałem GTXa 970 to nadal 4070 powinna kosztować poniżej 2000 złotych.
@Johnlemon.89
Жыл бұрын
Skoro inflacja... to minimalny koszt w 2020 był niższy niż "minimalny" w 2023. Koszta produkcji to nie tylko krzem. A to, że Huang nie wyciągnie z portfela i nie dołoży razem z innymi to oczywiste chyba dla Ciebie.
@Tomi98L
Жыл бұрын
@@Johnlemon.89 Zgadza się, koszt produkcji mógł się zwiększyć, pytanie o ile, pytanie dlaczego dyski SSD tanieją. I na koniec najważniejsze pytanie jak się ma marża obecna do tego co było kiedyś ? Huang nie musi mi dokładać do karty, obecnie jestem po stronie czerwonych 🙃
@airwaves93
Жыл бұрын
Nie wiem, czy przy HBM w ogóle da się zejść poniżej 1024b, bo te pamięci mają ekstremalnie szerokie szyny. Jak karty typu Radeon VII czy Titan V łączą je w stosy to mamy 3072b lub 4096b na szynę.
@marcinlel1102
Жыл бұрын
Mam pomysł na ciekawy test. Fajnie było by porównać karty z seri rtx40 od 4090 do 4060. Jak wypada ich wydajność energetyczna przy jednej grze na stałym klatkarzu np. 60 FPS
@radek.699
Жыл бұрын
lepiej kupic rtx 3060 czy dolozyc do 4060ti ??
@Mvsz3k
11 ай бұрын
@@radek.699 lepiej radeon 6700xt
@zyciepopolsku8178
Жыл бұрын
czyli karta jest dobra, ale nie koniecznie dla graczy, bardziej bym powiedział że jest skierowana do początkowych montażystów którzy chcą czasem pograć niekoniecznie w najnowsze tytuły / max ustawienia graficzne. W sumie według mnie można zauważyć podobne zjawisko na rynku GPU co w motoryzacji, i tu i tu odchudza się sprzęty pod pozornym pretekstem ekologii. Co prawda mniejsze TDP to w pewnym sensie korzyść ponieważ jeżeli ktoś się przesiada ze starszego GPU i ma zasilacz o mocy 500-600W to nie musi go wymieniać wraz z kartą, pozorna oszczędność, ale czy za 2tys zł gracze myślą o tym czy ich karta pochłania 160 czy 200W ? Chyba bardziej się liczą FPS, a tu jak widać bez DLSS 3.0 za wiele ich niema. Wydawać 2000ZŁ po to aby grać cały czas na włączonym dlss już teraz? Chyba lepiej dozbierać i kupić np 4080 która zdecydowanie na dłużej pozwoli ogrywać nowe tytuły bez zadyszki, a z racji że za miesiąc dwa, może 5 pewnie zaczną się wysypywać na rynek wtórny używki to suma sumarum te 8gb w 4060ti to taki troche strzał w kolano. Podobnie rzecz się ma z wersją 12gb droższą o 1/4 od tej wersji. Raczej nie spodziewam się aby karta schodziła niczym ciepłe bułeczki w biedronce.
@damianpes8187
Жыл бұрын
nie myslalem ze sie kiedys uciesze ze mam rtx 3060 12gb... Ale oglądając testy 4060ti w nowych grach smiechłem :)
@XYZ-qb7iu
Жыл бұрын
1080p apex legends max ustawienia 9GB RTX3060 POLECAM
@goro1425
Жыл бұрын
Brakuje w teście RTX 3060 Ti GDDR6X ;-)
@sza2562
Жыл бұрын
Niewiele lepsza od mojej GTX 1070 Ti, tez 8 Gb vram. A ta ma juz 5 lat...
@Traikocik
Жыл бұрын
2GB, już trochę nie domagają, ale nadal dobrze działa
@demonicm16
Жыл бұрын
Z tymi 16gb to też trochę scam. U linusa chyba widzialem, że dodatkowe 8gb kosztuje nvidie srednio 27$, a karta będzie 100$ droższa. 50% marży i zrobienie jej 50$ droższe juz nvidii nie starcza.
@wilczan1
Жыл бұрын
Pan kurtka potrzebuje na tace 😂
Жыл бұрын
Procesor podkręcisz, pamięci nie dodasz. Czekam na porównanie wersji 8GB z wersją 16 GB
@kicha340
Жыл бұрын
Ja bym powiedział że te 8GB to wynik, tego że karta była projektowana z innymi założeniami. Nagle rynek kryptowalut padł, i trzeba było ratować projekt. No to co robimy, kastrujemy co się da, dokładamy cachu, aby nie było kroku do tyłu, i tyle. Co z tego wynika karta OK, ale musiałaby kosztować mniej niż 2 koble.
@Agent-Ireneusz-Hydrant
Жыл бұрын
wiesz co ma 8gb muj rx 570
@jaskowoker7939
Жыл бұрын
Karta do przeglądania stron internetowych na wiele lat😁😅
@Miki-pw1ez
Жыл бұрын
Czyżby? Wydajność taka sama jak 3060 Ti lub lepsza.... Chyba nie oglądałeś uważnie recenzji karty 🤣🤣🤣
@tcat600
Жыл бұрын
Przestań gadać glupoty
@keycloudfilms
Жыл бұрын
Nie, nie wystarcza. Ta karta to ŚMIECH, więcej nie chce się komentować :D
@mateusz2465
Жыл бұрын
Lepiej mieć średnie ustawienia z teksturami na full niż wysokie ze średnimi teksturami, sam mam 8gb w swoim rx6600xt, tylko karte kupilem za 1300zł nową. Ponad 2ttś za 8gb vram obecniej to niesmieszny żart...
@maksymiliankuznik4856
Жыл бұрын
Coś widać, że NVIDIA nie ma wiary w tę konkretną kartę, skoro tylko nią rozdaje w konkursach (choć to może zmienić w lipcu, jak będzie wersja 16 GB, ale tylko może), a w dodatku tylko dla niej ma wersję FE (widząc, że wersje FE są chętnie brane przez ludzi, co może trochę poprawić słupki sprzedaży)
@bobekox8283
Жыл бұрын
16gb w takim ścieku nic nie da
@KEJWII
Жыл бұрын
0:58 albo są tacy co hajsu jeszcze nie mają na grafikartę
@Kules3
Жыл бұрын
To powinna być 4060 bez ti. Trzeba się przeprosić z Radeonami, chyba wezmę jednak rx 6700xt....
@_nietypowy
Жыл бұрын
Wkradł się dość poważny błąd. W 6:26 mówisz najpierw o 1080p a potem o 1440p, ale tu i tu widoczny jest ten sam screen. Brakuje prawdopodobnie zrzutu z 1080p. A poza tym to ja bym poczekał na nowsze sterowniki, które mogą trochę zmienic
@JamBes75
Жыл бұрын
Z tego co widzę to RTX 2080 Ti jeszcze daje radę.
@ADSLPL
Жыл бұрын
Serio myślisz, że ktoś nie wziął pod uwagę zużycia VRAM przez gry w tym roku? xD Przecież te 8GB to celowe działanie, sztuczne postarzanie produktu już na etapie produkcji.
@Yoh98
Жыл бұрын
8GB to ja mam w moim 6 letnim RX470
@NOno-up1mr
Жыл бұрын
Tak Łukaszu beczka śmiechu i tyle. Bardzo długo korzystałem z Intela , chociaż bardzo mnie irytował, ale w końcu to się stało (LGA 1700 przesądziło o tym), Ryzen 7600 będzie u mnie jutro. To samo dzieje się z Nvidia Mam RTX 2080 i nie ma na co zmienić. Chyba będzie u mnie czerwono , o ile AMD nie zrobi z siebie pośmiewiska tak jak to robi konkurencja.
@MyCzesio1
Жыл бұрын
Mi mój GTX 750Ti z 2gb vramu wystarcza
@kvassinc
Жыл бұрын
a mi nie wystarcza
@futbol5487
Жыл бұрын
Jak grasz w niezbyt wymagające tytuły lub jakieś nieco starsze to spoko
@xonic5025
Жыл бұрын
To chyba grasz tylko w pasjansa i sapera.
@Raampage
Жыл бұрын
Zmaslo, a nie można mieć wszystkiego, czyli szynę taką jak w GTX 1080 ti, czyli 352 bit lub szybszej ddr6x, L2 na poziomie 32mb ? Oni tu obcinają tam obcinają :) nie mogę wypuścić kilku wersji danej karty np. RTX4060 TI z 12GB Vram szyną np. 352 Bit i l2 32mb albo 16gb VR przecież to by był wydajnościowy potwór ! tak myślę. kolejny RTX4060 TI z 8GB Vram szyną 128 bit i L2 32 mb, itd., Kupujący sam podejmię decyzję, którego chce, kotoś ma kasę nie potrzebuje topki chce tą niską pułkę, ale taką, która będzie miała 12gb ma chce 8gb też ma. Wydaje mi się to sporo lepszym pomysłem. Co do nazepnictwa RTX4060, RTX4060X i RTX4060TI To nie jest chyba aż taki problem, żeby tak to zrobić
@LucekV12
Жыл бұрын
Nie.
@ukasz9356
Ай бұрын
Gość zmasło widać zwolennik nVidii akurat w teście forza grze która lubi karty amd nie uwzględnił Rx 6900 xt😅 jestes nieobiektywny podobnie jak lipton -on tez gloryfikuje procesory AMD i karty nVidii nie oglądam już waszych testów -wolę zagraniczne bardziej obiektywne testy
W RTX 3070 Ti uważam że 8GB to za mało. Cyberpunk 2077 użycie pamięci cały czas na ponad 95% w fullhd.
@CinekSHOTYzLIVE
Жыл бұрын
Dokładnie ale w o wiele słabszym rtx 3060 od 3070Ti już dostaniesz wersję z 12GB I GDZIE TU LOGIKA?
@CncPiotr99
Жыл бұрын
a to rtx 4070 mial byc kastracja i gownem. ta karta pokazala ze da sie lepiej . boje sie pomyslec co zaproponuje RTX 4060 pewnie bedzie mial 6gb i bedzie nijak sie mial do 3050 8gb
@Dark_Sun_Gwyndolin
Жыл бұрын
Ja tam czekam na budżetową 4010
@ruraandrzej
27 күн бұрын
jesli to czytas to mogłbys odpisac bo zastanawiam sie nad kupnem rtx 2080 ti 11gb vram za 1300 zł opłaca sie?
@_bergee_
Жыл бұрын
A ja mam 6GB w moim 1660GTX i na 1440p gram bez problemu :)
@MATRIX-ERROR-404
Жыл бұрын
Od niedawna gram na rtx 3060 Ti 12 GB ale prędzej bawiłem się świetnie z gtx 1660 Ti (monitor 2560x1440). Zobacz moje filmy z tym kartami :D o gtx 1660 Ti nie dam powiedzieć złego słowa :D
@SlawomirBaj
Жыл бұрын
Ja tam popylam też na 8gb ale gtx1070 bez tych desresesów i jakoś daje radę
@jakubje110
Жыл бұрын
ja tak samo popylam na 1070 i w większości gier da się pograć
@JanKowalski-di7qh
Жыл бұрын
1070Ti mam i będę mieć pewnie aż nie padnie, nie widzę u siebie sensu na zmianę jak i tak popykam tylko w starsze gierki
@grajek1111111
Жыл бұрын
Nie muszę oglądać żeby wiedzieć że 8gb w fhd wystarcza do gier w zupełności :D
@kavpass
Жыл бұрын
Czy te karty z seri fe serio są takie do dupy? Słyszałem że grzeją się i palą na potęgę, a nvidia z tym nic nie robi. Czy to prawda?
@Grucha756
Жыл бұрын
Za mało będzie pazernym osobą! A jest takich dużo.
@Mumin92
Жыл бұрын
Odnośnie 8Gb vram to jest już wstyd za takie pieniądze. Pamiętam jak w 2016 roku był płacz, bo po co AMD wsadziło 8GB ram do r9 390/390x tylko chwyt marketingowy, podnoszenie ceny. Tak samo z rx 470/480/570/580/590. Na ten moment mimo że w czasie premiery, gtx 970/1060 były szybsze od tych kart, tak sam kupilem w 2018 roku r9 390x gralem 3 lata a teraz dalej smiga w komputerze znajomego. Gra we wszystko, oczywiście w większości na najniższych ale nadal gra. Na gtx 970 już problem. A o 1060 3gb to nie wspomne. Fakt wydajność karta do karty przepaść, ale co to da jeśli niedługo bez dlss czy Fsr zadna gra 60fps nie uciągnie na max.
@priest4775
Жыл бұрын
To, że jesteśmy waleni bez gumy stwierdzałem już dawno, w wielu miejscach ale zawsze mówiono mi, że mam niejaki "ból dupy" i ponoć jestem biedakiem bo to jedyna opcja i najpotężniejszy argument kiddosów podniecających się grafiką i "postępem", siedzących na Gtx 1050... Miło, że w końcu dociera. Ale chyba nie do wszystkich, bo jest płacz, że "karta za 2000 ma tylko 8gb", a przecież RTX 3060ti kosztował nieźle ponad tę kwotę i też ma 8 XD.
@ens8502
Жыл бұрын
W dpach sie poprzewracało. 1 GB powinien wystarczyć każdemu. Jak komuś nie styka znaczy nie potrafi optymalizować wykorzystania zasobów.
@przemekbundy
Жыл бұрын
Witam. chyba nigdy czegoś tutaj nie zrozumiem. klepią te scalaki w różnych wariantach. tyle tylko że z punktu widzenia litografi. masek. naświetlania. budowy chipa. to jest jak dla mnie jedno i to samo. czy wsadzą więcej. czy okroją... ktoś ma pojęcie dlaczego tak jest??
@kamilklx7951
Жыл бұрын
LOL mylisz się i to bardzooooo !!!!!! zastanów się i to mocno ! mówisz nic złego w tym że po dopłacie 100$ kto chce może mieć wersję z 16 gb ram WTF !!! to bardzo niebezpieczne !!!!! tymi słowami aż sam się prosisz żeby w cenie podstawowej dostawać golasy a do coś lepszego dopłacać jak w Mercedesie gdzie cała aparatura do podgrzewanych siedzeń jest zainstalowana ale aby ją uruchomić musisz dopłacić lub płacić abonament tworzysz precedens gdzie produkt za 2 tyś jest kiepski no ale jak dopłacisz to będzie lepiej zły kierunek myślenia i bardzo niebezpieczny dla nas kupujących.
@Klermi
Жыл бұрын
Karta okropna, rtx 3060ti miał najllesyz stosunek cena/jakość. Rtx 4060 ti to narazie najgorzsj wyceniona karta 30% gorsza wydajnosc niz 4070, źle to wyglada, jeszcze te 8gb vram... a 16gb kosztuje zbyt dużo oj zbyt...
@sheerenergy8602
Жыл бұрын
Ngreedia sobie kpi z konsumenta. Chcieliśmy wiecej VRAM to nam dadzą, ale nie w 4070 a segment niżej. A nie czekaj dodatkowe 8GB Vram bedzie kosztować dodatkowe 500zł, a nvidai kupuje ponizej 100zł te kosci.
@Koyotek
Жыл бұрын
Gówniana karta, debilne pomysły inszynieruf od zielonych powodują jak zwykle niepotrzebne zamieszanie amd ma to rozsądnie rozegrane 7600 8gb 7900 20gb i jest miejsce na modele 7800? xt lub nie z 12 i 16 gb. Prawdopodobnym wydaje się teoria o przesunięciu numeracji modeli i to jest odpowiednik 3050 a nie 3060.
@Mordecai84
Жыл бұрын
a taki GTX 1050 ti ma 4 GB a RTX 4060 ti 8 GB karta mocniejsza według Techpowerup o 458% cena 139 $ vs 399 $ tragedia katy schodzą na psy ,dla prównania Prawilan 70-dziątka czyli GTX 1070 w latach potęgi jego MSRP wynosiło 379 $ to powiedcie mi jakim cudem sprzedaje się dziś 60-siątke za więcej hajsu
@ukaszpotrykus9880
2 ай бұрын
Pieniądz nie dostałeś fakt ale darmowa karta graficzna też może być formą zapłaty
@dikkajn8185
Жыл бұрын
Komiczna karta pozdrawiam
@damiandamian8329
Жыл бұрын
Jeszcze nie dawno każdy polował żeby chociaż RTX 2060 6GB mieć bo kart nie było, a teraz już płacz i narzekanie, że 8 GB to za mało do grania. Żeby nie było nie bronie nvidi bo sam uważam, że ceny obecne są sporo przesadzone ale irytujące jest to gadanie, że 8GB to już mało, sam nie raz ustawiałem grafike, że wyskakiwało mało pamięci vram i świeciło na czerwona, a gra śmiagała bez problemu, a to, że jedna gra ma jakiś problem bo tekstury się doczytują to mnie to lata i powiewa😁, w tego Harego Potera i tak bym nie grał nie mój klimat😁
@christohim8034
Жыл бұрын
O co wam ludzie chodzi?? płaczecie ze ta karta ma 8gb vramu dostajecie najprawdopodobnie NAJNIZSZĄ I NAJTAŃSZĄ kartę z serii a chcecie grac na ultra? smiech na sali
@tomekwalicki
Жыл бұрын
Bardzo ciekawy materiał dzięki któremu wiem wszystko o tej karcie👍 Rozważając zakup nowego GPU do mojego kompa raczej dołożę do RTX 4070, który jak na moje potrzeby jest idealny, nie przekonuje mnie wersja 4060 Ti z 16 GB Vram a tym bardziej wersja 8 GB. Pozdrawiam.
@Wolaj_mnie_Piotr
Жыл бұрын
menwhile ja z moja asusr rog strix 1070 ja : jestem z ciebie dumny 1070 : im still hot my master
@krzychu1766
Жыл бұрын
Tak prawdę mówiąc , seria 3000 te nisze pułapy kart , są takie same jak z serii 4000 , wiadomo te najpotężniejsze to już sprzęnty konkret, moim zdaniem najlepiej dopłacić do serii 3000 i można grać , bo z tego co słucham , o sprzentach co robią , to tak prawdę mówiąc , co raz gorsze nich trochę lepsze
@Cat0nKeyboard
Жыл бұрын
Ta karta jest dla obecnych tytułów, ale wyjdzie GTA VI i już 8GB będzie śmiesznie małe. Tak samo było w przypadku wyjścia GTA IV.
@tenrazer
Жыл бұрын
Ludzie nie srajcie ja na 3070 Ti nie narzekam a kupowałem kiedy sprzęt był za drogi. A seria XX60 zawsze była pół produktem, ale przynajmniej jest normalna cena.
@mateko4880
Жыл бұрын
Boziu dziękuję że kupiłem 4070 za 2.5k 👏 a miałem na 4060 czekać
@Meloonikk
Жыл бұрын
za 3k mogłeś mieć 6950 XT, która wciąga 4070 dupą
@mateko4880
Жыл бұрын
@@Meloonikk to prawda i miałem początkowo ją wybrać ale korzystam z technologii które posiada nvidia do pracy a gry są tu drugoplanowe więc
@Meloonikk
Жыл бұрын
@@mateko4880 To ma sens
@Venom-gs4nz
Жыл бұрын
@@Meloonikk zwlaszcza wcionga prundu 2x wincyj az mu sie ulewa ;)
@employ33r
Жыл бұрын
Nie opłaca sie kupować kart od nvidi... AMD ma owiele lepsze ceny, i w większości lepsza wydajność nie licząc rt
@leowolfniko408
Жыл бұрын
Kiedy się obudzicie ludzie nie ważne czy ma 8 czy 16 czy 24 i tak zawsze będzie mało FPS bo wy chcecie widzieć czego nie ma hahah ulepszanie karty monitory 4k 8sra a już dawno mogą wydać kartę tania i do tego bardzo dobra ale wolą na was żerować jak pasożyty brakuje teraz żeby wypuścili kartę z 1 GB vram i będą wmawiać że jest zajebista pozdro
@wisnia8139
Жыл бұрын
Mówisz bardzo nie naturalnie i bezpłciowo i bez emocji. Jesteś po wylewie? masz autyzm? nie znam nikogo kto by tak dziwnie mówił. dziwne
@leopl9468
10 ай бұрын
No to od przyszłego roku te niskie zapotrzebowanie na energię się przyda bo prąd 70 % do góry idzie, przeżyje te 8Gb.
Пікірлер: 510