je zoekt het vaak op, geeft gas bij, laatste moment remmen, onvoorzichtig door woonstraten... blijf maar lekker in belgie.
@theboogeyman5736
Жыл бұрын
Ja want in Nederland rijden ze perfect zeker 😂
@benjimain6
Жыл бұрын
@@theboogeyman5736 hij bedoeld (hoop ik) dat hij de filmer iig niet tegenkomt op de weg als ze in verschillende landen rijden. In NL rijden we even slecht, haha.
@robertneven7563
Жыл бұрын
@@benjimain6 t ja in Nederland zijn de wegen super smal, in Belgiè zijn de wegen veel breeder,
@MrTurbo_
Жыл бұрын
Dit, ik vind het wel grappig dat ze dit dan zelf uploaden en verwachten dat andere mensen aan hun kant staan, echt slecht
@Igl_Anis
7 ай бұрын
vieze holldander@@theboogeyman5736
@highlander1361
2 жыл бұрын
papa is agressief
@mtmtb9470
Жыл бұрын
Voorrang of geen voorrang, gelijk of geen gelijk... het werkt allemaal het beste als we elkaar een plekje gunnen op de weg en als we allemaal goed opletten. Vanaf mijn pc is mijn eerste reactie ook dat, ook al heb je gelijk, het kan best wat gemoedelijker. Alleen ik weet ook van mezelf dat als je zelf aan het rijden bent dat het anders is dan kijken en oordelen over een ander... Ik kan me ook flink opwinden over geen voorrang krijgen en dan op "voorrang" gaan rijden. Het is een emotie die natuurlijk minder sympathiek is en sneller tot vervelende of gevaarlijke situaties leidt. Misschien één inhoudelijke reactie: op 1:01 zie je de fietsers al aankomen achter het busje. Je weet dat de fietsers zelf ook moeilijk zicht hebben + het zijn kinderen... ik zou daar persoonlijk dus wat rustiger aanrijden en ze zelfs voorrang geven ipv hard op de toeter... wat schiet je er mee op? Ik beeld me altijd (op mijn goede momenten dan) in: wat als het mijn eigen kind is op weg naar school of mijn buurvrouwtje van 75... PS Niet bedoeld om te zeggen dat je slecht rijdt of geen gelijk hebt!
@zagodin5341
Жыл бұрын
derdaad als ik zelf achteraf de beelden bekijk vanop mijn pc zie ik dit soms ook anders. Een kijker ziet dit vanuit een ander perspectief, want als chauffeur moet je eigenlijk soms in een fractie van een seconde kunnen reageren of anticiperen. Daarom is de snelheid van je eigen voertuig een belangrijk factor. Ik rij al 32 jaar met auto en moto en ik moet eerlijk toegeven dat mijn rijgedrag soms te offensief is omdat ik al teveel mensen gezien heb die het in het verkeer niet serieus en niet respectvol zijn. Vele kijkers zullen waarschijnlijk een verkeerd beeld van mij maken omdat ze alleen dit soort video's te zien krijgen. Ik zal nooit een verkeerssituatie uitlokken om meer kijkcijfers op KZitem te hebben, dat zou crimineel zijn. Binnenkort zal ik ook een video maken met alleen goeie en positieve verkeerssituaties.
@esarqe
Жыл бұрын
Slecht voorbeeld voor je kind zoals jij rijdt, bravo 🤠
@tomvdj
Жыл бұрын
Nu nog wat defensief leren rijden en je komt er! In sommige van deze situaties zie je "het probleem" van mijlenver aankomen, maar lijk je zelfs nog wat gas bij te geven. Tja... De anderen mogen dan misschien "in fout" zijn, maar als ik iedere keer dat anderen "in fout zijn" niet defensief zou gereden hebben, zou ik op die 25 jaar dat ik rij, toch al enkele ongelukkgen gehad hebben. Tot nu toe nog geen enkel. En ja, ik doe behoorlijk wat kilometers op een jaar.
@zagodin5341
Жыл бұрын
Bedankt voor de tip en voor je reactie.
@YannickCamilo
Жыл бұрын
Toen je die fietser bijna aanreed, reed je meer dan 50 km/u binnen de bebouwde kom. En op de autosnelweg reed je meer dan 130 km/u. Als je dit tijdens een rijexamen flikt, ben je meteen gebuisd. Ik raad aan om de wegcode nog eens door te nemen. Weet dat de meeste ongevallen gebeuren door overdreven snelheid.
@franckylibbrecht6103
11 ай бұрын
Als ik op de autostrade 120 rijd dan ga ik ook inhalen als er zo een komt afgevlogen. Het is niet omdat hij wil vliegen dat ik zal remmen...
@Igl_Anis
7 ай бұрын
ja hou je bek gi kun zeker ook nie rijden
@koelan
5 ай бұрын
54 😂😂 is waarschijnlijk gewoon de standaard meetfout. hij rijdt waarschijnlijk rond de 48-51. en al was het 4 km/u te hard, dat maakt echt geen verschil.
@sheppardpat47
4 ай бұрын
@@koelanIt’s the GPS speed, it means that his speedometer was at least at 57-58kph…
@torben_vp
Жыл бұрын
Ik snap dat die fietser geen voorrang had maar je kwam wel erg fanatiek op de kruising af
@vangestelwijnen
Жыл бұрын
Hier zitten toch wel wat beelden bij waar ik als bestuurder de hand in eigen boezem zou moeten steken. Goed, soms oogt het sneller dan dat het gaat, maar enig geduld en zelfreflectie sieren.
@zagodin5341
Жыл бұрын
Mooi gesproken. Dank u.
@picklesan772
2 жыл бұрын
1:06 Ja als ge natuurlijk aan 50 km/u door een nauwe woonwijk gaat vlammen, moede niet verbaasd zijn dat mensen die de baan oversteken u niet zien afkomen. Hoogtijd om eens aan zelfreflectie te doen...
@ds4629
Жыл бұрын
@@PsyChoBelGian07 Jawel, fietsers moeten voorrang verlenen daar. Maar hij reed inderdaad wel erg snel. Bestuurder was waarschijnlijk ook gewoon geschrokken. De fietsers moest ook wel wat beter gekeken hebben voor ze overstak. Beide treffen hier wat schuld vind ik persoonlijk.
@hasanbagdas5270
Жыл бұрын
50km per uur en vlammen? heb jij ergens anders gereden dan in je dorpje, geen intentie om je te gezicht te schaden maar in Rotterdam is het maximum snelheid 50 en word soms 80-90 gereden in de bebouwde kom. Is het goed dat ze 80-90 rijden in een woonwijk NEE, ik doe het persoonlijk ook niet en zal nooit in een woonwijk harder gaan dan de toegestane snelheid . Uitkijken moet je doen en de regels kennen, conclusie als iedereen de verkeersregels basis leert (zelfs fietsers)heb je zulke bullshit niet op de openbare weg. Ben 1x in Brugge geweest en ze geven voorrang aan fietsers (durven nog een noodstop te maken) waar de fietsers haaientanden gericht staan op de fietsers op de fietspad! 1e instantie word je daar boos om maar ik lach jullie gewoon uit en TOE voor de dagelijkse hoofdpijn die jullie hebben.
@Dutch3DMaster
Жыл бұрын
@@ds4629 Ja, maar de bestuurder van de auto reed al met een naderingssnelheid op een niet met verkeerslichten geregelde kruising af die ik zelf al niet zou doen juist omdat de marge om fouten op te vangen er wel heel klein door wordt (het idee van "ik heb voorrang dus die zal ik ten alle tijde nemen" komt daar behoorlijk sterk om de hoek kijken), en had kunnen zien dat er iemand stopte, uit coulance, zeer zeker, want inderdaad vereist de wegbelijning dat niet, maar de automobilist had daar met een lagere snelheid beter op kunnen anticiperen. De fietsster was eveneens in staat geweest om het voertuig van de andere kant op tijd te horen of kunnen zien, terwijl ze vast wel naar links gekeken had, en zich nu op de auto die stopte richtte...
@Dutch3DMaster
Жыл бұрын
@@hasanbagdas5270 Vind jij de 54km/h die in beeld staat terwijl de bestuurder een niet met verkeerslichten geregelde kruising nadert een gepaste snelheid? Ik niet. Dat je ergens 50 mag betekend niet dat je dat ook kostte wat kost moet rijden, zou mijn rij-instructeur zeggen...
@reneackermann240
Жыл бұрын
ik kan weinig respect opbrengen voor mensen die hun claxon eerder weten te vinden dan de rem!
@zagodin5341
Жыл бұрын
Claxoneren wordt niet altijd gebruikt om zijn woede uit te drukken, maar wordt ook gebruikt om mensen te verwittigen voor aankomend gevaar. Dit was toch het geval.
@qbdtereee
Жыл бұрын
Niet als je op die manier claxonneert!
@ds4629
Жыл бұрын
Veel mensen denken idd zo, maar claxoneren is soms nodig om mensen te wijzen op hun fouten. Is niet altijd agressief bedoeld hoor. Toch niet in mijn geval
@tomvdj
11 ай бұрын
@@zagodin5341 Goed om te lezen dat je inziet dat jij een "aankomend gevaar" bent. Want in veel van de gevallen ben je dat ook effectief, hoor...🤦♂
@ds4629
10 ай бұрын
@@DazzleDucky dat er duidelijk plek was om langs de kant te parkeren maar meneer met de bestelwagen blijft op straat staan en blokkeert zo minutenlang het verkeer...
@louisvl10
5 ай бұрын
tweetalige familie mooi xoxo
@ytwos1
2 жыл бұрын
Man man man. Laat je frustratie gewoon thuis voor je achter het stuur kruipt. Anderen maken fouten. So be it. Jij ook. Echt kinderachtig en potentieel zeer gevaarlijk hoe je je gedraagt. Waarvoor? Om je “gelijk”? Dat heb je zelfs hier al een aantal keer niet, en dit is wat je zelf upload.
@Tintoycar
2 жыл бұрын
Kan ook zijn als je heel veel rijdt dat je heel veel stommiteiten tegenkomt.
@MrRclemens
Жыл бұрын
En precies hierdoor worden er mensen aangereden! Omdat er mensen zoals jij graag met de zachte hand behandeld willen worden. Zijn opnames tonen aan dat mensen niet opletten in het verkeer. Hij moet meerdere keren flink op te remmen trappen om mensen niet aan te rijden.
@tomvdj
Жыл бұрын
@@MrRclemens Ik zie ook tal van situaties in zijn video waar hij véél sneller op voorhand had kunnen anticiperen zodat hij niet op de rem zou hoeven trappen. Hij geeft zelfs enkele keren echt gas bij om "zijn gelijk" te kunnen halen. Op 2:20 zie je duidelijk dat hij het kruispunt opvliegt met de intentie: "Ik heb hier voorrang van rechts en gelijk wie er van links komt, IK zal eerst dat kruispunt opvlammen!" Tja, dat je met zo'n mentaliteit vroeg of laat wel eens een ongeval zal hebben (in fout of niet), is nogal logisch, denk ik.
@riyadhsarker8653
2 жыл бұрын
9/10 ben ik ook gefrustreerd maar gij zijt echt wel de toppunt man, gedraag u is.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Ik ben onmiddelijk op mijn hardst beginnen remmen en was bang dat ik niet op tijd zou kunnen stoppen. Met het toeteren probeerde ik haar nog tegen te houden om over te steken. Wat je niet kan zien is dat ik evenveel geschrokken was als zij en dat we afwisselend naar elkaar hebben gezwaaid. Op het einde hoor je me zelfs lachen omdat ik die vrouw zo sympatiek vond.
@noodler911
2 жыл бұрын
@@zagodin5341 Ah nee ik begrijp het, Ik had bij die fietser die haaientanden niet gezien. Je moet wel steeds opletten voor zwakke weggebruikers. Die zijn in België goed beschermd.
@riyadhsarker8653
2 жыл бұрын
@@zagodin5341 ik heb het niet over de fietser want daar ben je in recht. Ik heb het eerder over 0:40, daar kon je gewoon doorrijden, vloeken was niet nodig.
@trisity9971
2 жыл бұрын
@@riyadhsarker8653 bro enigste wat die doet is beetje schelden en je gaat zagen maar er zijn gw mensen die uit de auto gaan en beginnen dreigen doe fucking normaal idioot
@arnebroeckeart6404
Жыл бұрын
@@riyadhsarker8653 heb jij daar last van dat hij vloekt? En daarbij, de witte auto raakte hem met de spiegel. Die klop niet gehoord misschien?
@samvandenbroeck9732
Жыл бұрын
0:07 Met 60 km/u door een wegversmalling met uw kind in de auto en een speciale situatie voor u waar u enorm laat op anticipeert. En u zet uw grootlichten aan zodat u de tegenliggende bestuurder ook nog eens verblind en het nog moeilijker maakt. 1:42 U remt en claxoneert tegelijk. U had dit al zien aankomen en uw hand stond waarschijnlijk al op uw stuur klaar. Waarom vertraagt u dan niet, u moet toch ook gezien hebben dat zij niet naar u kijkt en u niet gezien heeft? U moet veel te laat vol op de rem gaan staan, u rijdt met 54 op een potentieel gevaar af, een halve seconde later reageren en u zat tegen mevrouw. Het lijkt alsof u een situatie wilt creëeren zodat u kan claxoneren en uw gelijk halen, wat voor u boven veiligheid gaat wanneer het op zwakke weggebruikers aankomt. Ik hoop oprecht dat dat nooit mag fout lopen en iemand het leven laat vanwege uw rijgedrag. U bent echt een gevaar op de weg, dat u dit zelfs op het internet durft plaatsen is mij een raadsel. 2:48 Waarom blijft u daar zo lang zo verschrikkelijk kort op zitten met 130-120 km/u? Dat is echt knettergek gedrag.
@zagodin5341
Жыл бұрын
>>> Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Daarom wil ik je bedanken voor jou mening en voor het bekijken van mijn video's.
@samvandenbroeck9732
Жыл бұрын
@@zagodin5341 Ik denk niet dat, als het om verkeersveiligheid gaat, een meningsverschil veel waarde heeft. Het is ofwel veilig gedrag, of het is het niet. Wat u toont is onveilig gedrag. Als toekomstige rijinstructeur ben ik van plan om mijn studenten met beter gedrag op de baan te sturen. Ik ken zelf twee mensen die gestorven zijn in het verkeer, en ik hoop oprecht dat u nooit iemand dood rijdt. Want dat achtervolgd u uw hele leven nog. Wees alsjeblieft veilig, niet alleen voor uzelf maar ook voor anderen op de weg. U bent even verantwoordelijk als een ander. Ik wens u het beste toe en veel geluk.
@ContrarianDC_KAF
2 жыл бұрын
Wow, many of the roads are really narrow, compared to the US.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Inderdaad, goeie opmerking. Onze wegen zijn gebouwd op de wegen infrastructuur van de middeleeuwen. Daarom rijden we ook meestal met kleinere auto's dan bij jullie.
@ContrarianDC_KAF
2 жыл бұрын
@@zagodin5341 Dank u voor uw antwoord!
@ytwos1
2 жыл бұрын
Ik vind je zelf een aantal keer super asociaal. 1:50, rijd je 54 echte kmh. Dat was gewoon te snel voor de situatie. De dame kijkt ook niet erg goed uit maar had jou daar terecht niet zo snel verwacht. En haar dan zo laten schrikken. Zat een stukje opzet bij. Je bent niet in het verkeer Om een ander een lesje te leren, je bent onderweg naar je bestemming en laat anderen daar ook aankomen, ook als ze iets fout doen.
@henkzaan2311
2 жыл бұрын
en je ziet de witte Audi ook stoppen, voorang hebben is niet het zelfde als voorang nemen.
@koendevisscher9895
Жыл бұрын
Ik kan jullie verzekern dat 54 op die weg helemaal niet te snel is, integendeel. Het is een baan 50km/u maar je moet je heel hard inhouden daar. Deze weg heeft aparte fietspaden, afgeschermde voetpaden en heel duidelijke voorrangsregels (voorrangsbanen, aparte oversteekplaatsen). Meneer is hier helemaal niet in fout, want mevrouw vond het niet nodig om af te stappen. dan moet ze wachten op alle verkeer. ik ken zowat elke weg hier in deze video, ik woon er zelf in de omgeving. En ik kan je verzekeren dat je zo MOET rijden om er door te raken. Niks te maken met gefrustreerd zijn, maar vooral en heel vaak met zwakken weggebruikers die te pas en onpas voorrang nemen, of auto's die geen voorrang verlenen. Van mij mogen ze daar even hard in de remmen.
@lodevdk2472
Жыл бұрын
Dit kruispunt staat in Oostende gekend als "gevaarlijk" dus dan moet je ook niet aan 54km komen aanrijden om dan brruusk te remmen voor die fietser. Je deed dit imo trouwens opzettelijk om nog maar eens een mooi momentje te creëren voor de dashcam.
@hendman4083
Жыл бұрын
De eerste keer dat ik die scene zag, dacht ik: die rijdt veel te hard. 50 km/u is de maximum snelheid, niet het minimum, en dan ook nog een gecompliceerde kruising naderen.
@Bashariat1
Жыл бұрын
Als ze iets fout gemaakt dan moeten ze bessefen dat ze fout zijn. Anders maken ze dezelfde fout opnieuw
@711rico
2 жыл бұрын
Met wat voor een wagen rij je trouwens?
@remus3960
2 жыл бұрын
Kameraad , u hebt zelf een probleem. In de meeste gevallen hebt u zelfs geen gelijk . Een dashcam liegt niet.
@MrRclemens
Жыл бұрын
geef ons de tijdcodes eens door waar hij fout zat
@MrRclemens
Жыл бұрын
@@remus3960 dus je hebt niks. Een kind die op de grond lag toen hij aan kwam rijden.. mooi verhaal
@MrRclemens
Жыл бұрын
@@remus3960 dus je hebt niks.. prima toch? Blijf anderen uitschelden zodat jij je beter voelt 🤣 Fijne avond nog
@MrRclemens
Жыл бұрын
@@remus3960 ik krijg het idee dat ik tegen een kleuter praat. Het is al best laat.. ga lekker slapen, misschien ben je morgen minder boos
@ov_079
Жыл бұрын
1:04 weet niet hoe het in België is, maar in Nederland hebben die fietsers gewoon voorrang omdat ze van rechts komen er op die kruising geen borden/lichten zijn.
@zagodin5341
Жыл бұрын
Dit is een voorrangsweg met een voorrangsbord aangegeven. De fietser zelf heeft een bord met een omgekeerde driehoek, maar dit kan je moeilijk op de video zien.
@yonimillen
Жыл бұрын
@@zagodin5341 alle andere kruispunten op deze weg zijn duidelijk aangegeven met een voorrang van rechts-bord, ook te zien op je eigen filmpje. Bij de kruising met de fietsers staat geen enkel bord, dus hier telt voorrang van rechts. Er staat zelfs duidelijk een bord voor de kruising met "Opgelet fietsers!".
@benjimain6
Жыл бұрын
In NL is dat een uitrit (zeker op een 50 weg).
@qbdtereee
Жыл бұрын
De fietsster had geen voorrang, er staan haaientanden op het fietspad. Maar de man in de auto is een vervelend piske, die ook te hard reed, met zo te zien een dikke bak. De wagen aan de andere kant stopte om voorrang te verlenen, waardoor de vrouw waarschijnlijk dacht te kunnen oversteken, als je enig ethisch besef hebt, stop je dan ook!
@alicantino59
2 жыл бұрын
Can anyone tell me what the upside down give-way sign with a black cross means at 2:12 ?
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Dit betekent dat je een kruispunt aan het naderen bent waar er voorrang van rechts is.
@jonna3802
Жыл бұрын
@@zagodin5341 is dat zo in belgië? in nederland betekent het dat je een gevaarlijk kruispunt nadere
@jonna3802
Жыл бұрын
It means you’re approaching a dangerous intersection with no traffic lights
@koendevisscher9895
Жыл бұрын
@@jonna3802 in belgie wil dat zeggen : kruispunt met voorrang van rechts. Het hoeft er zelfs niet te staan als het binnen de bebouwde kom is, want dan is het altijd voorrang van rechts tenzij anders aangeduid
@qbdtereee
Жыл бұрын
It means giving priority to vehicles that come from the right, so, he was angry with the little Mercedes-A driver and honked, he or she did not give priority! But the board is not upside-down, it's upright.
@hendriksomers8805
Жыл бұрын
Kind dat vraagt: ga je hem volgen papa? Zegt genoeg over de chauffeur. Als iedereen wat rekening houdt dat een ander een klein foutje kan maken, dan is het een pak veiliger op de weg. Pas je rijstijl en snelheid aan. Als je voorrang hebt en er knalt een auto in je flank met je kind aan boord. Is het dat filmpje waard? Liever views dan veilig thuiskomen met en.voor je kids?
@WhiteSwordInterieur
Жыл бұрын
4:30, zelfs je kind zegt dat je meer geduld moet hebben!
@T-BoneOfficialBE
Жыл бұрын
Wa voor een chauffeur zijde gij jong? Beter nog eens gaan lessen.
@Sylver1970
Жыл бұрын
1:05 fietsers hadden voorrang, stond bord voorrang van rechts, niet ?
@zagodin5341
Жыл бұрын
Nee, dit is een wandel-en fiets weg. Aan de oversteekplaats voor de fietsers staat voor hen een omgekeerde driehoek. Bedankt voor je reactie.
@carlodelsal
2 жыл бұрын
133 in een SUV en dan moeilijk gaan doen tegen de mensen die 120 rijden, ik rij ook sneller als 120 maar ik blijf hoffelijk tegen mensen die aan 120 naar links gaan.
@ellissarcher
Жыл бұрын
Je mag al héél blij zijn dat het een Mercedes was met richtingaanwijzers en die dan nog gebruikt werden ook. Ik heb al ontelbare keren het tegenovergestelde meegemaakt.
@Tibor458
Жыл бұрын
133 of 120, dat maakt niet uit, je moet zeker zijn dat niemand je inhaalt voor dat je naar links gaat
@ds4629
Жыл бұрын
Maar niet als die mens eerst 110 rijdt, ziet dat je van achter komt aan hogere snelheid, en nog snel voor jouw wil oversteken en amper zijn gas induwt. Zeker frustrerend als diezelfde bestuurder dan enkele momenten later beslist om 140 te rijden omdat je hem aan het oversteken bent. Raar rijgedrag van de Mercedes die precies niet weet welke snelheid hij wil rijden. Erg vervelend voor mensen die op cruise control rijden
@711rico
2 жыл бұрын
hoe hard komde gij op 1:44 da kruispunt opgevlogen? En dan claxonneren naar dieje fietser? Gij zot!
@tpilot_error404
2 жыл бұрын
Haaientandenmarkering zijbaan dus ie zit op voorransweg , mogelijk 70kmph baan. Fietser moet voorrang geven en kijken. Anderzijds voetgangersoversteekplaatsen altijd met aangepaste snelheid benaderen. Beplanting belemmerd het zicht.
@thomasv6545
2 жыл бұрын
is duidelijk in zen recht , die haaietanden tellen ook voor fietsers , moesten ze ook eens op school leren....
@dionease3749
2 жыл бұрын
@@tpilot_error404 bebouwde kom motje, en zo n situatie zie je van ver aankomen spijtig dat deze meneer zijn rechtervoet enkel werkt als het in zijn voordeel is.
@leme3503
Жыл бұрын
@@tpilot_error404 70km/h baan lmao da's een goeie... je maakt een grapje toch?
@tpilot_error404
Жыл бұрын
@@leme3503 vlaanderen buiten bebouwde kom , 70kmph tenzij tweevaksbaan/middenberm ed. Wallonië 90kmph maar daar zijn meeste voetganger oversteekplaatsen binnen bbk. Vroeger was er een 70 kmph n baan tss asse , opwijk en aalst met vgoversteekplaatsen .
@Tintoycar
2 жыл бұрын
3:37 helemaal links konden ze parkeren maar ja, de andere moet zich maar tolerant zijn he, hoe belangrijk kan je zijn? :-)
@WhoStoleMyAlias
Жыл бұрын
Jouw rijstijl komt nogal lomp over en je communiceert ook niet echt met de rest van het verkeer, zoals op 1:43 waar jij jouw voorrang opeist terwijl de Audi van de andere kant de dame juist reeds voor liet gaan. En ook met die Mercedes die geloof ik zelf niet echt ingehaald wilde worden hield je totaal geen rekening met de langzamer rijdende middenbaanplakker. Het is echt zo'n toet-toet ik kom eraan en de rest moet maar in de ankers.
@MrRclemens
Жыл бұрын
Dat die Audi beslist om een fietser op een oversteekplaats voorrang te geven is niet zijn probleem. Zeker niet nadat hij moet opletten bij het oversteken van een kruispunt. Dan ga je ook niet denken "Hey, waarom staat daar een auto stil? Net zo min dat de dame had moeten kijken voordat ze weer ging fietsen. Hij reed steady 54kmh en ineens gaat er een vrouw fietsen
@weeardguy
Жыл бұрын
@@MrRclemens Als ik in m'n rijles-tijd in zo'n situatie met 54 km/h door zou zijn blijven rijden, zou ik een rem-ingreep tot stilstand gehad hebben en een verbale draai om m'n oren dat ik de eerstvolgende keer dat ik dat weer zou flikken, de rest van de rijles wel kon vergeten. Je kunt onmogelijk met die snelheid alles overzien en daarop anticiperen, dat blijkt wel uit het feit dat de camerabestuurder echt géén speelruimte over had na de noodstop. Tuurlijk had die dame misschien wat beter moeten kijken, tegelijkertijd verwacht je ook dat bestuurders bij een kruising snelheid minderen en niet met 50 door blijven jakkeren: dus misschien heeft ze wel gekeken, maar jou snelheid verkeerd ingeschat. Gun elkaar de ruimte en zorg dat je op tijd kan stoppen. Natuurlijk zijn er situaties waar je echt niet tegenop kunt, maar ik had bij het begin van dat fragment al iets van 'mijn hemel man, rij eens wat langzamer...'
@mikevanmaanen5510
Жыл бұрын
Negatief! hij maak zelf de ene fout na de ander.En dan gelijk overal dat toetertje.
@BedsitBob
2 жыл бұрын
1:25 I'm sure I've travelled through this area, when on holiday.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Leuk om te weten. Bedankt.
@chamoy2k00
Жыл бұрын
oostende
@BedsitBob
Жыл бұрын
@@chamoy2k00 I thought I recognised it. My Uncle is buried about 35k from Ostend. I visited the cemetery, while I was there.
@chamoy2k00
Жыл бұрын
@@BedsitBob sorry for your loss
@BedsitBob
Жыл бұрын
@@chamoy2k00 It was 82 years ago, before I was born, but it was still quite an emotional experience, to see the grave of the Uncle I never had the chance to meet. I just wish my father could've visited his brother's grave.
@Sylver1970
2 жыл бұрын
Op 1.40 ik zou wel gestopt zijn voor de fietser, ook al moet dat niet
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Dat had ik ook liever gedaan. Maar ik had haar te laat gezien.
@hendman4083
Жыл бұрын
Omdat je veel te hard rijdt ...
@KingKabila
Жыл бұрын
Zone 30 in bebouwde kom en rijbewijs met punten zouden uw problemen alvast gedeeltelijk oplossen.
@zagodin5341
Жыл бұрын
B. Dat is inderdaad om over na te denken. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen dan anders zouden rijden.
@6208mike
2 жыл бұрын
It might be time to expand the roads guys. It's not the 1920s anymore
@zagodin5341
2 жыл бұрын
In België doen ze alles behalve aan uitbreiding. Bedankt voor je opmerking.
@pyro934
Жыл бұрын
We don’t wanna end up like America
@hendman4083
Жыл бұрын
Wider roads cause cars to go faster and pay less attention. Definately things you don't want in residential areas.
@6208mike
Жыл бұрын
@@hendman4083 you're people are getting wider from eating food.
@weeardguy
Жыл бұрын
Good luck trying that in most of Europe. It's not the USA where they tend to forget that there are also people who walk or cycle...
@tpilot_error404
2 жыл бұрын
België. Onduidelijke wetten , geen risico besef , twijfelaars , slechte layout banen , geen verkeersflow.
@Zwarkyy
2 жыл бұрын
En niet te vergeten, fietsers altijd voor laten gaan ongeacht de verkeersregels wat leidt tot gevaarlijke situaties.
@reapertheunique
Жыл бұрын
Wetten zijn duidelijk, 't zijn de mensen die ze aan hun laars lappen/negeren.
@thomasdebersaques5892
Жыл бұрын
veel te offensieve chauffeur. Met wat minder haast zouden 9/10 situaties hier niet gebeurd zijn. En fietsers zo laten verschieten is voor niks nodig
@wanneske1969
Жыл бұрын
Het had niet veel gescheeld of die fietsende jongeren op 1.05 hadden u niet gezien wegens de geparkeerde bestelwagen en u had er 5 'geschept'. Daar sta je dan met je voorrang.
@Dutch3DMaster
Жыл бұрын
Inclusief het negeren van de gevaarzetting van de geparkeerde bus die voor de fietsers veel meer zicht ontneemt op de weg en het passeren van het bord dat de automobilist even voor die bus deed waarop stond "GEVAARLIJKE KRUISING"...met beide vormen van informatie werd helemaal niks gedaan...
@stoffels74
Жыл бұрын
1:45 dagelijkse kost ... fietsers die de verkeersregels niet kennen. Maar als er dan een ongeval van komt dan staat steevast in de krant 'Wagen rijdt fietser aan op oversteekplaats'
@zagodin5341
Жыл бұрын
Heel juist. En er wordt nauwelijks nog gecontroleerd op rijgedrag of technische keuring VOOR FIETSERS.
@MrPB02
2 жыл бұрын
Geef elkaar ruimte in het verkeer. Dan is 98% van de problemen in dit filmpje meteen opgelost.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
. Bedankt hiervoor.
@yungballsack2083
2 жыл бұрын
lekker middenvak rijden en rechts inhalen, top chauffeur
@Tripsaas01
Жыл бұрын
1. Waar ziet u middenvak rijden? 2. Als rijstroken verschillende bestemmingen hebben, mag je gewoon rechts inhalen.
@yungballsack2083
Жыл бұрын
@@Tripsaas01 2:37 middenvak rijden aan 133 per uur
@iBakSteen
Жыл бұрын
Deze filmer houdt zich misschien aan de regels maar hij rijdt nog steeds slecht, overal zo hard als mogelijk is, en ja als je je verstand niet gebruikt dan krijg je ongelukken. Ook mooi hoe je een compilatie maakt van 5 minuten aan (bijna) ongelukken verzamelt en dan denkt dat het niet aan jezelf ligt.
@takatoekoe
Жыл бұрын
1:06 voorrang van rechts?
@lipslide101
Жыл бұрын
Offensief rijden, oke, vind ik goed. Maar heb dan ook een beetje verkeersinzicht. Dit is duidelijk niet zo bij u. Als ik bijvoorbeeld altijd mijn voorrang zou nemen en er gewoon vanuit zou gaan dat ze me laten passeren had ik al lang vele ongevallen gehad. Anticiperen is de boodschap!
@Dutch3DMaster
Жыл бұрын
Ik weet niet wat de uitleg van defensief rijden (zoals we het in Nederland althans noemen) is in België, maar in Nederland betekend het "Rekening houden met het onverwachte, en het opvangen van de fouten van anderen".
@luckyluke57
Жыл бұрын
54km/h en agglomération : INCONSCIENT TOUT ENSACHANT QUE LA CYCLISTE EST UN USAGER FAIBLE!!!!!!!!!!!!
@rudivanleuven2157
Жыл бұрын
En enkele overtredingen gemaakt ook
@Tintoycar
2 жыл бұрын
1:43 kom je vaak tegen, fietsers die geen voorrang hebben maar de zwakke weggebruiker mag alles he.... Maar deze dame blijft rustig en begrijpt het wel. Haantjes de voorste zouden een scene maken :-)
@joepjazz
Жыл бұрын
Haantje de voorste was in dit geval de automobilist
@Tintoycar
Жыл бұрын
@@joepjazz Neen, hij hield zich aan de wegcode.
@ellissarcher
Жыл бұрын
@@joepjazz Fietsers hebben GEEN voorrang op een zebrapad voor VOETgangers tenzij ze NAAST hun fiets lopen...
@joepjazz
Жыл бұрын
@@ellissarcher in het verkeer gaat het niet altijd wie voorrang heeft .. zie het ook eens als sociale spelregels .. vooruit kijken anticiperen ..en geven en als automobilisten niet teveel nemen !!
@ellissarcher
Жыл бұрын
@@joepjazz Ik veronderstel dat jij zo"n groen fietsertje bent die vind dat alle automobilisten de fietsers in alle omstandigheden maar moeten proberen te ontwijken. In het verkeer gaat het er ALTIJD over wie voorrang heeft... Fietsers hebben geen rijbewijs nodig, automobilisten wel, en die automobilisten hebben ook een theoretisch examen moeten afleggen, de antwoorden die je daar moet geven hebben niets te maken met sociale spelregels maar alles met de wet, en als je de juiste antwoorden op je examen niet geeft zul je nooit een rijbewijs verkrijgen. En eens je dat rijbewijs hebt kun je je gedragen zoals een klootzak of zoals het hoort... Net zoals de fietsers...
@wimeatsworld
Жыл бұрын
Hard rijden, geen meter vooruit denken en de regels niet kennen. Dan is het makkelijk lastig te worden. Voor je de fietsers net niet plat reed, was je snelheid te hoog en waren er verschillende voorrang van rechts borden. Het is niet omdat je buitenkomt, dat je voorrang hebt.
@thetitanjon
2 жыл бұрын
Is @1:04 geen voorrang aan rechts?
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Goeie opmerking, maar nee dit is een wandelpad dat ook door fietsers gebruikt wordt. Als ik me niet vergis kan alleen een straat van rechts voorrang krijgen tenzij het anders aangeduid staat. Wat hier zeker het geval niet is.
@thetitanjon
2 жыл бұрын
@@zagodin5341 Ah ok het leek een smalle straat te zijn, thx voor je respons! :)
@pyro934
Жыл бұрын
3:11 heel handig
@Tripsaas01
Жыл бұрын
Wat is het probleem? Die rijstroken hebben verschillende bestemmingen en dan mag je gewoon langs rechts inhalen.
@pyro934
Жыл бұрын
@@Tripsaas01 beetje gevaarlijk om dat tussen een vrachtwagen en auto te doen
@niels-vw9ht
Жыл бұрын
Dikke prima dat we dit in 1830 hebben afgestaan. 😂
@zagodin5341
Жыл бұрын
Vergeet vooral je reispas niet wanneer je bij ons asiel zult aanvragen op de dag dat je met je voeten in het water zult staan.
@jancreelle6664
Жыл бұрын
je rijd te snel. 134 km per uur
@winters4960
Жыл бұрын
Doing 50kmh in residential area with small street? Come on
@kenzycaenepeel2831
Жыл бұрын
Mo in Oostende.
@chewmonkey89
2 жыл бұрын
Man, man, man... Wat een geduld heeft deze bestuurder. Claxonneren omdat u moet wachten? Hoe lang moest u wachten bij 3:36.. A. 10 seconden, B. 1 minuut 30 seconden of C. 10 minuten... Aan uw claxon te horen is het antwoord C.
@jonna3802
Жыл бұрын
hou toch op met deze man bekritiseren , allemaal doen in de comments alsof jullie perfecte beslissingen maken, hij hebt tenminste nog lef om het op internet te plaatsen en eerlijk te zijn.
@zagodin5341
Жыл бұрын
Bedankt voor je steun.
@ds4629
Жыл бұрын
Als jij dat normaal vind dat mensen zomaar parkeren midden de weg terwijl er perfect een parkeerplaats was naast hem, dan moet jij maar netjes wachten zonder claxoneren he
@chewmonkey89
Жыл бұрын
@@ds4629 ik denk dat ik wel 10 seconden geduld heb voor iemand die aan het laden en lossen is (dat is niet hetzelfde als parkeren)
@ds4629
Жыл бұрын
@@chewmonkey89 zoals ik zei. Als jij dat wil goed voor jou
@sheppardpat47
4 ай бұрын
Tu roules trop vite, en agglomération tu étais à plus de 50 et sur l’autoroute 133kmh vitesse gps.. ça veut dire presque 140 compteur !! Doucement…
@sneaky2483
Жыл бұрын
niet oostende toch
@zagodin5341
Жыл бұрын
Toch wel. Bedankt om te kijken.
@edboekee839
2 жыл бұрын
En toeteren helpt ook niet
@maxime4297
2 жыл бұрын
België is nu 1x een land waar ze de verkeerswetgeving aan hun laars lappen met alle gevolgen van dien, als er dan effectief iets gebeurd.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
bedankt voor je reactie
@incgohd
2 жыл бұрын
@@zagodin5341 Reageer anders even op de andere comments gast. Of durf je dat niet. U kunt slecht tegen kritiek dat is duidelijk.
@ds4629
Жыл бұрын
@@incgohd Waarom moet hij reageren op azijnpissers zoals jij. Maakt niet uit wat hij zegt, je hebt je oordeel al geveld. Loser
@L-Bj
Жыл бұрын
@@ds4629 tyfus straal toch op joh. Ga lekker met je arm in zijn achterwerk zitten ofzo. Opstralen!
@ds4629
Жыл бұрын
@@L-Bj Oei Oei, meneer de Hollander is gefrustreerd. Mocht je er weer niet opkruipen vannacht :')
@TheDogsfriendly
2 жыл бұрын
Gisteren zandvoorde centrum 2 fietsers die vonden dat ze voorrang van links hadden, lustig doorrijden... tja, fietsers mogen alles hé tegenwoordig.
@zagodin5341
2 жыл бұрын
Ik begrijp wat je bedoelt.
@benjimain6
Жыл бұрын
Die fietsers zijn natuurlijk super irritant, mr het is toch aan de autorijders om te zorgen dat ze niet dood worden gereden (hoe onterecht ook). Je hebt niet voor niets een rijbewijs nodig in de auto. Daar komen vooral plichten bij, amper rechten.
@kindnessark8064
Жыл бұрын
Good compilation video, pleasure to meet you. Subbed and liked.
@zagodin5341
Жыл бұрын
Thanks a lot!
@janick8911
Жыл бұрын
Waarom is iedereen zo negatief, het is toch duidelijk dat de andere bestuurders fout zitten. Sommige mensen in de reacties zeggen ook dat u agressief bent met uw toeter, nou dat vind ik helemaal niet zo, als mensen fouten maken moet je er ook op wijzen dat ze een fout maken dan kunnen ze de volgende keer dat beter doen. Ben het eens met uw rijgedrag! Goeie compilatie hoor! 👍 Ik heb geabonneerd. 🙂
@zagodin5341
Жыл бұрын
Hartelijk bedankt voor je commentaar en steun.
@ds4629
Жыл бұрын
Inderdaad. Ik denk dat vele in de commentaar van die bestuurderds zijn die zo'n domme dingen doen en daarom op hun teentjes getrapt zijn. Bestuurder in deze video heeft over het algemeen een goede rijstijl, gewoon VLOT :)
@rpvanoirschot
Жыл бұрын
@@ds4629 Nou ja vlot doorrijden op een kruising met zebrapaden binnen de bebouwde kom waar een dame klaar staat om over te steken. Geen idee hoe het in België geregeld is met stoppen voor een zebrapad omdat iemand over wil steken. Dat is toch aardig roekeloos.
@Dutch3DMaster
Жыл бұрын
Omdat ik in het eerste videootje al iemand zie die behoorlijk hard rijdt op een stukje weg dat qua weginrichting ook voor Belgische begrippen niet gemaakt lijkt voor meer dan 50km/h, als het niet 40 of 30 is. De snelheidsverhoging in het begin van die video komt op mij ook over (ik kon het bord niet lezen dus ik weet het niet zeker) als een poging om nog voor de sluis erdoor te piepen uit angst dat je anders moet wachten op een lange rij auto's. Daarbij ziet de bestuurder een auto al ruim van tevoren een afwijkende positie op de weg innemen maar besluit daar zonder dat er een ruime marge voor fouten overblijft op af te blijven rijden met een snelheid die suggereert: "Ik heb jou of niet gezien, of ik ga de fout die je maakte maximaal uitbuiten door je te laten schrikken". De video die erop volgt is qua snelheid dan gelukkig heel aardig, maar de herkenning van de gevaarzetting ontbreekt: je ziet die pilonnen staan en já volgens mij is het ook in België zo dat het obstakel aan jou zijde van de weg maakt dat je zou moeten stoppen om tegemoetkomend verkeer voor te laten, maar in plaats van rekening te houden met een inschattingsfout of de situatie dat iemand het tegemoetkomende verkeer net even niet zag, besluit iemand kostte wat kost te blijven rijden... In de video daarna ontbreekt het besef van gevaar helemaal: de automobilist verwijt de fietsers een hoop door het toetergebruik maar had ze ten eerste denk ik wel kunnen zien vlak voor het passeren van de bus, maar vooral: de bestuurder negeert het feit dat het busje de fietsers een veel groter deel van het zicht op de weg ontneemt dan het dat voor de automobilist doet INCLUSIEF het bord "GEVAARLIJKE KRUISING". Anders gezegd: daar had de bestuurder zijn snelheid op aan moeten passen. De clip met de mevrouw op de fiets die bijna platgereden wordt: Gebrek aan vooruit kijken, de bestuurder had moeten zien dat er een voertuig in tegenovergestelde richting gestopt was, uit coulance, jazeker, de belijning op de weg vereist het niet voor fietsers, maar toch, bovendien vond ik de naderingssnelheid voor een zonder verkeerslichten geregelde kruising bijzonder hoog, en het is dat de remmen van de auto duidelijk goed werken, want anders had die mevrouw een aardige tik zijwaarts gekregen... De clip met de passerende bus op de T-kruising nogmaals hetzelfde verhaal: Een bord met "Gevaarlijke kruising" wordt er genegeerd, en de voorrang lijkt genomen te worden zonder rekening te houden met de situatie waarin iemand jou misschien door stom toeval gewoon niet op tijd gezien heeft... Een hoop situaties waarbij het anticiperen op het overige verkeer duidelijk niet de prioriteit heeft... Ja, je kunt nog steeds spijkerhard blijven roepen dat andere bestuurders fout zitten, maar deze bestuurder lijkt er wel alles aan te doen om te zorgen dat de fout van een ander tot een ongeluk leidt.
@readypone
7 ай бұрын
@@Dutch3DMasterHeel goede analyse vind ik. Het is niet omdat gij niet in fout zijt dat ge in uw recht zijt. Had u die dame aangereden bv. betwijfel ik ten zeerste dat u tegen de politie had kunnen zeggen "ik had daar voorrang"...(that said: gezien uw reacties op de baan zou het mij echter niet verwonderen zou u dit toch doen...)
@edboekee839
2 жыл бұрын
Je rijd te snel en heb geen geduld en kijk niet goed om je heen
@jonna3802
Жыл бұрын
Ed ga jij maar ook is filmen hoe je wel moet rijden , want de beste zeeman staan altijd aan wal
@dengrt
Жыл бұрын
Tsja, je zal nu zelf toch ook wel zien dat je de helft zelf in de hand werkt hè? Het is niet omdat je ergens 50 mag, dat je dat ook moet halen hè. Snelheid aanpassen aan de situatie…
@willemoranje
11 ай бұрын
Beste oplossing voor Belgie en het wegen netwerk is : Vlaanderen weer aan Nederland toevoegen zoals het hoort en was en Wallonie aan Frankrijk geven en van Brussel zo'n pittoresk dorpje maken net als Monaco .
@zagodin5341
11 ай бұрын
Dat zou inderdaad veel problemen kunnen oplossen.
@willemoranje
10 ай бұрын
@@DazzleDucky sarcasme wel eens van gehoord Daffy Duck
@willemoranje
10 ай бұрын
@@DazzleDucky daar heb je gelijk in
@koelan
5 ай бұрын
dit maar dan onironisch
@takatoekoe
Жыл бұрын
4:02 die appartementen links, kep daar nog gewoond
@zagodin5341
Жыл бұрын
Leuk dat je dat hebt gezien.
@david5263
Жыл бұрын
01:45 Weet niet hoe dat in België zit. Maarre je ken toeteren,volgens mij hoor je gewoon te stoppen bij een zebrapad vriend
@janick8911
Жыл бұрын
Is ze een voetganger dan? Nee toch, even goed kijken op de tekens op de weg voor de fietsers! Eerst goed kijken voordat je een reactie plaatst. 😉
@david5263
Жыл бұрын
@@janick8911 maakt geen ruk uit Of je nou fiets,loopt,in je rolstoel zit.op handen en knieën kruipt Je hoort te stoppen voor een zebrapad ,VRIEND. Maar in België zal het wel anders zijn,jullie zijn niet zo bijster intelligent, manneke
@janick8911
Жыл бұрын
@@david5263 Er staat toch echt haaientanden voor de fietser, staat er niet voor de sier lijkt mij. 😏
@robertneven7563
Жыл бұрын
@@david5263 jully in holland zijn veel intelligenter zeker????????????????????????? als ik die ollanders zie rijden in Belgiè met hun rugzak autoootjes dan lachen wij ons stikkapot, ze durven ons Belgen niet eens voorbij steken, bang dat ze teveel fuel gaan verbruiken, parkeren hun ruzak autotjes in tegenovergestelde richting, en maken dan van hun hollandse kloten als de politie ze aanspreekt, van slimme ollanders gesproken ,ma ja wat wil je met je Nissan Micraaaatje , en die Renault microotjes kun je niet veel beginnen tegen onze Belgische fansoelijke autoo s
@Tripsaas01
Жыл бұрын
@@david5263 Leer eerst de verkeersregels vooralleer u iemands intelligentie in twijfel trekt. Op het fietspad staan haaientanden, dus fietster moest voorrang geven. Als ze afstapt en oversteekt via het zebrapad heeft ze voorrang.
@Lingkxs.83
Жыл бұрын
Nummerplaten worden publiek getoond, samen met de exacte locatie en tijdsaanduiding. Privacy is hier niet aan de orde, lijkt me.
@lipslide101
Жыл бұрын
Welke privacy? Heb je al eens rondgekeken? Je ziet niets anders dan (ANPR) camera's overal. Who cares at this point?
@Lingkxs.83
Жыл бұрын
@@lipslide101 lol
@wanneske1969
Жыл бұрын
Op de openbare weg mag alles gefotografeerd en gefilmd worden en online geplaatst tenzij het tegen de 'goede zeden' is.
@Lingkxs.83
Жыл бұрын
Hi @@wanneske1969. Zo eenvoudig is de wetgeving over het filmen in de publieke ruimte niet.
@Lingkxs.83
Жыл бұрын
@@wanneske1969 Maar laat me eerlijk zijn, ik weet niet waarom ik de bedenking maak. Ik ben geen privacy politie en heb net zo goed genoten van dit filmpje. Vergeef me. :)
@marvinjijweetditniet9422
Жыл бұрын
Anticiperen 😂🤔 zijn ze in dat land vaak slecht in. Heel slecht
@zagodin5341
Жыл бұрын
Anticiperen is een mooi woord en reflexen is er ook één.
@yen1325
Жыл бұрын
sinds wanneer is iedereen in de reactie's verkeer expert
@zagodin5341
Жыл бұрын
Zeer juist, ook ik ben dat niet.
@wautwoutervanmourik6683
Жыл бұрын
Die fietsers komen van rechts en zien je niet
@user-qu5bq8ni9h
2 ай бұрын
Wat U allemaal doet is ook niet oke
@vandyckjimmy2246
5 ай бұрын
Fietser die wilde oversteken had je van verre zien komen als je niet te hard reed. Vrachtwagen rechts inhalen ???, ik zou een keer eerst bij jezelf beginnen.
@GABBER1990
Жыл бұрын
1:43 hahahahaha geweldig dit, zijn we de fucking flinstones ofzo met de voet remmen op de baan. Gebruik u rem of zo????? Ze had zeker ook een stijve nek aan de linkerkant vandaar dat ze alleen rechts kon kijken? Goed dat ge zijt kunnen stoppen, maar zo mensen zouden ze eigenlijk moeten schuppen met de auto tegen 5km/h dan kijken ze de rest van hun leven links EN rechts!
Пікірлер: 247