Lektor opowiada prosto, bez masy zbednych detali ( przecietny czlowiek nie zapamieta a które można sobie doczytać jak ktoś chce chce ) i z humorem. Teraz podczas tych parad jeden z drugim się wymądrza. Brakuje tylko Hallerczyków, legionistów i żołnierzy wojny 1920 roku no ale pewno Wielki Brat zakazał no ale na dzisiejszych paradach Kościuszkowców tez się nie uświadczy :)
@blackfox452
Жыл бұрын
prawdopodobnie zakazali ze względu właśnie roku 1920 gdzie zdobyliśmy kresy i podpisaliśmy pokój w 1921 a w 1922 powstał związek radziecki, teoretycznie bolszewik a komuch to róznica ale jednak są podobni do siebie i właśnie z powodu wojny polsko bolszewickiej zakazano takiej armii prawdopodobnie stalin by wyrzucił polskę z komuny przez takie jednostki wojskowe. szkoda że tego nie zrobili
@mateuszkurowski9378
Жыл бұрын
W sumie dlaczego?
@Nogi_boże_Kajora
Жыл бұрын
Lektor spoko, nie męczy. W pewnym momencie miałem wrażenie że mecz oglądam 😅
@mirawilkow8702
Жыл бұрын
Tak, jak teraz zabrakło na paradzie Obrońców Lwowa, bo Big brother, którego jesteśmy sojusznikiem i Великий украïiнський брат dudzie i błaszczakowi skopaliby dupy.
@mrdover
Ай бұрын
@@mateuszkurowski9378Bo był wrogiem Lenina, a Lenin był 'święty'.
@jerzykoniecki1639
3 жыл бұрын
Uczestniczyłem w tej defiladzie w formacji Niebieskie Berety
@Rogerson112
2 жыл бұрын
Dziadek też uczestniczył. Wspominal że przejebane jak były ćwiczenia bo 1. Gorąco 2. Dowódcy mowili że nogi zawsze za nisko 3. Jak zdjął buta to krew się lała i odciski potężne były. Jak ty wspominasz?
@heman8836
2 жыл бұрын
Jak fajnie ze film dotarł do uczestników Pozdrawiam!!! 💪💪💪
@reenignecetsgnik8589
2 жыл бұрын
@@Rogerson112 Wojsko to nie sielanka, to test na męskość i wytrzymałość. Też nie raz cierpiałem gdy ledwo zdejmowałem buty po wielu marszach. W wojsku nikt nie obiecuje, że będzie łatwo, a wielkie rzeczy zawsze rodzą się w bólach i cierpieniu, dlatego ta parada po dziś zapiera dech w piersiach i ciśnie łzy na oczy. Trzeba chylić czoła przed tymi, którzy znieśli trud tej parady. Wyszło wspaniale i ponadczasowo.
@shb0018
2 жыл бұрын
@@reenignecetsgnik8589 XD
@j0k3r_82
Жыл бұрын
cześć i chwała BOHATEROM!
@robertmaciejowski665
5 жыл бұрын
100 razy lepsza jak 2018
@MrKrolik8888
6 жыл бұрын
Ta defilada jest o wiele lepsza od tej w 2018r. o.O
@whitewarrior7215
6 жыл бұрын
Nic dziwnego jak wtedy 25% kasy z budżetu szło na armię, a inne dziedziny były niedofinansowane.
@wikajan678
6 жыл бұрын
Powiem tak bylem uczestnikiem i gdyby zorganizowali to szybciej i nie przedłużali to bylo by mega
@die5el983
5 жыл бұрын
@@wikajan678 Grupy rekonstrukcyjne czekały od 11 do 14.30 na wymarsz z wisłostrady ;/
@wikajan678
5 жыл бұрын
@@die5el983 hah i co to mało to jest?
@bartekszczepanski9788
5 жыл бұрын
@@whitewarrior7215 To nie prawda... Szło zdecydowanie mniej bo z ruskimi byliśmy w pakcie więc chętnie się dzielili technologią a stary sprzęt do sił rezerwowych po taniości kupywaliśmy a nie jak teraz zasranej obrony przeciw lotniczej nie możemy kupić by budżetu nie obciążało a Rumuny dwa razy tyle mają dostać (jak już nie dostali) za dwa razy mniej. Jakieś kilkanaście procent PKB szedło zgodnie z planami kilku letnimi i tak politycy obniżali to dzięki czemu więcej na oświatę, kulturę miejsca pracy pieniądze pompowali.
@mikewronski
14 жыл бұрын
po prostu świetne! jestem dumny, ze jestem polakiem ;] ogladam 5 raz a moglbym jeszcze ze 100 ;]
@jozefsacha7819
Жыл бұрын
Oto duma polskiego oręża
@SajkoHDMapping
Жыл бұрын
jakbyście się nie znali to 90% pokazanego sprzętu to poprostu ruski sprzęt
@Tycini1
Жыл бұрын
Przez 10 minut więcej budżetu i treści niż w stu godzinach współczesnych materiałów z youtuba
@zenonsokalski2044
4 жыл бұрын
Ja ogladalem ta defilade na zywo z bardzo bliska. Udalo mi sie przedrzec przez kordony WSW i milicji i wraz z moim bratem i kolega "usadowilismy" sie na wysoko na drzewie, dosyc blisko trybuny glownej. Mialem wtedy 14 lat.
@killer17545
Жыл бұрын
Wow to zazdroszczę. Na Wisłostradzie to tak dobrze nie wygląda bo tam jest wąsko i pojazdy poruszają się praktycznie jeden za drugim.
@gallanonim1379
Жыл бұрын
@@killer17545 Najlepsze jest to, że ktoś kiedyś wymyślił Plac Defilad specjalnie po to, żeby odbywały się tam rzeczone defilady...
@arturl6057
Жыл бұрын
Też oglądałem tą defiladę ,prawie w pierwszym rzędzie,stojąc po drugiej ,wschodniej, stronie Placu Defilad.Dla dziesięciolatka to było niesamowite przeżycie. Niestety obok stał ciężki ciągnik ewakuacyjny "Mazur" z uruchomionym silnikiem, aby w razie awarii któregoś z pojazdów defilady natychmiast interweniować. A silnik "Mazura" to W-54 taki sam jak w T-54, trochę kopci.
@killer17545
Жыл бұрын
@@arturl6057 No to ja w tym roku byłem to miałem podobne atrakcje. Upał chyba z 50 stopni na defiladzie, co chwile ludzi mdlejących do karetki prowadzili. Szkoda że przemówienia trwały godzinę a sama defilada chyba z 20-30 minut
@arturl6057
Жыл бұрын
Typowe dla Polski od zawsze ,czy to Gomółka ,czy Duda.Anglicy mają takie powiedzenie "każdy osioł lubi słuchać swego ryku" @@killer17545
@adrianwolski7781
2 жыл бұрын
Coś pięknego ❤❤❤ Bardzo cie kocham ty moja POLSKO UKOCHANA 💙❤💙❤💙
@jaabnegat
Жыл бұрын
Tak. Polska, PRL-owska Polska była ojczyzną, matką nas wszystkich Polaków. Dziś zagarnięta przez obce korporacje i sprzedajnych polityków służy obcym, wrogim nam siłom.
@Challanger463
Жыл бұрын
@@certyfikowanyprzewracaczhu3390Niemcom, Amerykanom i Izraelowi
@Challanger463
Жыл бұрын
@@certyfikowanyprzewracaczhu3390 PO jest pieskiem Brukseli, PIS Amerykanów, a oboje i tak robią wszystko co również opłaca się żydom, podziękuję tego okładu. Nasi Politycy robią wszystko co opłaca się innym państwom i sami zbierają z tego ochłapy, by jak najbardziej się wzbogacić
@greggiekwik9463
29 күн бұрын
@@jaabnegatprl była pod sowiecka okupacją. Czyli komunistyczna ideologia była wtlaczana pod przymusem w szkołach, pracy nawet telewizji. Zresztą teraz jest to samo. Tylko teraz komunistyczna ideologia wtlaczana jest z zachodu Europy. To jedyna różnica.
@romanpavlov9706
4 жыл бұрын
One of the best parades I have ever seen. And I 've seen a lot! Привет братьям-славянам!
@fundamentos3439
4 жыл бұрын
El ejército de Polonia a través de su historia y de sus famosos regimientos , como los ' húsares alados ' y los lanceros del Gran Ducado de Varsovia. Muchas Gracias por compartir.
@bogna177
2 жыл бұрын
Gracias por amables palabras.
@wojtek_en1371
8 жыл бұрын
defilada imponująca, LWP było naprawdę wielką siłą. swoją drogą ktoś tu 'zapomniał' o wojnie polsko-bolszewickiej, kiedy prezentowano polskie siły zbrojne na przestrzeni wieków ... ;)
@apsiek21
7 жыл бұрын
Nie było żadnej wojny z radzieckim sojusznikiem :D ! hehehe
6 жыл бұрын
Ciekawe, ile Kreml płaci za taki komentarz? Ciekawe też, czy ze swoich srebrników, czy z pieniędzy Polaków (jak za 500+)? :(
@АртёмКатков-о5д
6 жыл бұрын
Wszystkie wojen nie było, ale jakoś żołnierze z powstania listopadowego, które było przeciwko Rosji, byli.
@dapp9183
6 жыл бұрын
Andrzek Sokołowski ale to przeciwko tej carskiej Rosji nie bolszewickiej
@brainseeker4
6 жыл бұрын
@Andrzek Sokołowski przecież armia czerwona też walczyła z carską rosją, w dość krwawej wojnie domowej.
@MariuszCwiklinski-zx4cb
7 ай бұрын
Od 0.58 kiedy te samoloty zaczynają startować, słychać hymn i kiedy na niebie widać szyk w kształcie orła...to aż polskie serce bije mocniej a dusza unosi się w zachwycie... tak narodowego przekazu na taśmie filmowej( mimo że to prl) nie widzi się często...
@Yaroooo
6 ай бұрын
Efektowne i masz rację, ale dobrze, że wojny nie było, bo by nas wytłukli. Nic by z tej pięknej armii nie zostało. Najpierw Zachód by nas zbombardował atomowo by powstrzymać drugi rzut ruskich wojsk i naszych (z NRD-owcami i tamtejszymi ruskimi by sobie poradzili) a potem kacapy by nas zabombiły by powstrzymać marsz Zachodu na wschód.
@MarineSniper205
15 жыл бұрын
no oczywiście defilada genialna. podzielam zdanie kolegów, szkoda że dzisiaj nie ma defilad na taką skalę
@stanturski5480
4 жыл бұрын
Dzisiaj nie ma defilad na taka skale poniewaz nie mamy Wojska Polskiego na taka skale.
@kubala9602
13 жыл бұрын
mój dziadek służył w I korpusie obrony Warszawy i opowiadał mi, że kiedyś było prawdziwe wojsko, dyscyplina, nie to co teraz.
@wojciechneprostipotocki
Жыл бұрын
Zgadza się przed wojną nam nawet Anglicy karności zazdrościli, zwłaszcza w oddziałach Wielkopolskich
@juzekjuzex6334
Жыл бұрын
A skąd wiesz jak jest teraz ?
@MirosawPiorkowski-ue6eh
Жыл бұрын
@@juzekjuzex6334a jak ma być, to jest wojsko a nie jak teraz
@blekfut5763
Жыл бұрын
Komuchy zawsze z sentymentem wspominają tamte czasu. A ludzie żreć nie mieli co :/
@h0l0kaust
Ай бұрын
@@blekfut5763skończ pierdolić, w PRL problem głodu nigdy nie powstawał, dlaczego? Bo jako jedyny kraj bloku wschodniego nie przeprowadziliśmy kolektywizacji, to że w 80 latach była reglamentacja nie znaczy że miałeś tu holodomor, to właśnie teraz ludzie umierają z głodu, wtedy nikt by do czegoś takiego nie dopuścił po prostu
@agakatarzyna2969
Жыл бұрын
20 lat po straszliwej wojnie Polska była potęgą! Polacy dali sobie radę i nie prosili o socjale od obcych państw tylko się brali do roboty aby odbudować Naszą Ojczyznę, nasz Kraj! abyśmy mieli gdzie mieszkać, pracować i co jeść! a teraz popis rozpierd...ił wszystko i oddał za darmo nasze domy bande...wcom!
@urmothwr
Жыл бұрын
Ta... A zsrr to co? Nie istniało? Jebani bolszewicy z was i tyle
@Dejmian66
4 жыл бұрын
szacun dla pilotów
@Nogi_boże_Kajora
Жыл бұрын
Precyzja taka jakby to jakieś ufo przelatywało.
@alexgrotnik1859
10 ай бұрын
Mój Tato prowadził jednego z Ił28 wtedy. Klasa.
@Kamikadze68
14 жыл бұрын
Wspaniała defilada, jakich mało! Szkoda że teraz takich nie robią
@maciejostojski306
3 жыл бұрын
za niedługo nawet armii nie będzie
@vuytovic
12 жыл бұрын
Przez tą defiladę przewinęło się więcej ludzi niż liczy dzisiaj cała nasza armia...Dzisiaj w takim 10 min filmiku można by pokazać wszystko co jeszcze jest polskie w Polsce i byłby to zapewne obraz nędzy i rozpaczy:(
@jozefstefanski7308
2 жыл бұрын
Pravda Miller osiemnascie lat
@huemaj
Жыл бұрын
troszkę się zmieniło
@gilvadattila1451
7 жыл бұрын
Idealne przygotowanie, porywa mimo tamtego systemu. Gdzie są chłopcy z tamtych lat ...
@maciekczechura1078
Жыл бұрын
dwadzieścia lat po wojnie a jaka potęga ! ...co solidarność zrobiła z tym krajem ....
@Krzys1410
4 ай бұрын
Bo to pożyczony sprzęt od ruskich był.
@maciekczechura1078
4 ай бұрын
@@Krzys1410 tyś jest gupek a nie kupek ...właśnie w takie łby propaganda po 89 nasrała takie wieści
@mirosawaiwanow2655
4 жыл бұрын
Jak się tak patrzy patriotyzm rośnie
@zielonyumysl
4 ай бұрын
Super że wrzuciłeś. Mieli rozmach....
@kotletschabowy8283
4 жыл бұрын
To były czasy 12 żołnierzy szło i to pokazało potęge a nie tak jak teraz 4 w rzędzie i nie równo chodzą
@pozejstroniedrogi8702
2 жыл бұрын
Akurat pododdziały reprezentacyjne nie robiły nic innego, tylko chodziły dookoła placu apelowego przez dwa lata służby, a potem nogi poodbijane do kostek. Nic dziwnego, że równo szli.
@ewaewa8020
6 жыл бұрын
Polska Ludowa na 1000 lecie wybudowała 1000 szkół i tak uczciła te wspaniałe święto . Nasi rodzice byli dumni z naszej ojczyzny / to nawet widać na filmie , po oglądających i idących w paradzie / , że podniosła się z ruin i niewyobrażalnego zacofania naszych rodaków , bez dotacji z Unii Europejskiej i bez kredytów !! Gomułka zostawił Polskę bez grama kredytów a jeszcze na plusie .To przyznają nawet jego zagorzali wrogowie.
@wikr5814
6 жыл бұрын
Ewa Ewa Gratuluje wiedzy o Polsce Ludowej. Milo czyta sie tak racjonalne i rozsadne opinie o tamtym czasie.
@bbliberator1615
6 жыл бұрын
W tym czasie kapitalistyczny RFN wyprzedzał zwycięską Anglię gospodarczo i określił dzisiejszą pozycję. A my możemy jedynie dziękować Gomułce, że nie nabroił za bardzo w przeciwieństwie do Gierka.
@kovalskiyt264
4 жыл бұрын
Co jak, co ale trzeba przyznać że defilada doskonała
@wiesawwojcik7517
6 жыл бұрын
Przy tym co widzimy defilada 2018 r. wypadła blado, żeby nie powiedzieć żałośnie.
@apsiek21
10 жыл бұрын
Jak była ta defilada to NATO bało się z nami zacząć, mało tego bało się, żebyśmy my z nimi nie zaczęli :D, a dziś NATO to również my :):).
@mathew8978
4 жыл бұрын
No tak bali się zaatakować bo to było 20 lat po 2WŚ i nie było sensu rozpozynać nowej wojny bo ta poprzednia i tak narobiła wiele szkód wszystkim
@marianflorczak5262
4 жыл бұрын
Dyplomaci. Zachodnie. Stali Jak. Wryte slupy. Mieli. Pelne gacie.
@andrzejlinka3396
3 жыл бұрын
NATO jeszcze Polakom nie tylko bokami wyjdzie !
@TheBykoo
2 жыл бұрын
Mocno byśmy nie nawojowali. Nie zdążylibyśmy wyprowadzić wojska z kraju, jak po Polsce zostałaby czarna, atomowa dziura.
@piotrwachowski5729
2 жыл бұрын
Jak na połowę lat 60 tych to była dość nowoczesna armia, mówcie co chcecie. Czy w tamtym czasie Hiszpanie, Grecy, Włosi, Turcy mieli nowocześniejsze siły Zbrojne? Nie wydaje mi się. Podobnie armia z poboru. Prz swoich wszystkich minusach, jednak angażowala społeczeństwo w obronę ojczyzny i sądzę że to zaangażowanie w większości przypadków zdało by egzamin w chwili próby. Dziś nasze bezpieczeństwo opiera się na złudnym, naiwnym przekonaniu, że wystarczy zapłacić Amerykanom a ci nas wyratują .To dość wygodne, ale bardzo ryzykowne, bo można zostać na koniec z przysłowiowym fiutem w garści.
@-erika-itsumi-kmm-
2 жыл бұрын
Mieli
@jozefstefanski7308
2 жыл бұрын
Jak w trzydziestym dziewiatym
@lepio126p
Жыл бұрын
Bądz co bądź byliśmy pierwsi na linii z zachodem ... ( Oczywiście jest też NRD ale ruscy dalej)
@pawelpap9
Жыл бұрын
@@lepio126p NRD I Czechy były pierwsze. Polska nie miała granicy z żadnym krajem NATO.
@lepio126p
Жыл бұрын
@@pawelpap9 tak ale byliśmy krajem frontowym także armia musiała być wyposażona należycie...
@beatapiskorz1731
Жыл бұрын
Jakie piękne chłopaki po wojnie wyrosły 😘
@Arpa61
Жыл бұрын
Mąż generał ORMO jest już zazdrosny, towarzyszko (nie moja).
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
Dzisiaj chowają się na plastikowych butelkach z estrogenem, czyli hormonem żeńskim .....w PRL były tylko szklane butelki ..... więc chłopy wyrosły na schwał
@khubak
4 жыл бұрын
Sztandar spod Lenino i Monte Cassino. Dziś juz tylko Cassino. Nawet o zdobyciu Berlina nie wolno mówić.
@kupieckorzenny5093
4 жыл бұрын
@khubak Bo go nie było (w sensie zdobyciu przez polaków i bolszewików razem)
@motorola4075
4 жыл бұрын
@@kupieckorzenny5093 Было,не надо здесь говорить,что не было.Там были все.А сейчас Польша и находится в оккупации НАТО и США.
@eternit4090
4 жыл бұрын
@@kupieckorzenny5093 Po polsku proszę bo nie rozumim.
@johnnynieprzytomny8605
4 жыл бұрын
Lepsza armia niż dzisiejsza 😂
@wojstube9359
Жыл бұрын
Niż dzisiejsza to nie. Piszę to w 2023 roku.
@Nogi_boże_Kajora
Жыл бұрын
Nie ma co patrzyć czy lepsza czy gorsza, tylko jaką mieliśmy technologię na ówczesne czasy i czy potrafiliśmy z niej korzystać. W kwestii defilady można dyskutować czy była mniej lub bardziej widowiskowa.
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
I pomyśleć, że taką wspaniałą Kronikę Filmową te typy, które rządzą po 1989 roku zlikwidowały
@piernik-jq2tu
5 жыл бұрын
Kurła kiedyś to było, nie to co tera
@krojewarzywa2265
5 жыл бұрын
Dobra ja nie chciałbym powrotu tamtych czasów, ale... no obiektywnie muszę powiedzieć, że defilady były wtedy bardziej atrakcyjne niż 15 chłopa na krzyż jak teraz.
@Lodolamacz666
10 жыл бұрын
05:13 w tle słychać cholera jasna :D
@dapp9183
6 жыл бұрын
Andrzej R szkoda że nie jeszcze bardziej polskie piecioliterowe słowo na k
@blinski1
9 жыл бұрын
Ładnie widać zaawansowaną już mocno budowę ściany wschodniej.
@Zbyszkoz
13 жыл бұрын
@gerrybish dziekuje za pozdrowienia i zyczenia. tobie tez oraz Rodakom. jestem z Warszawy wiec nie jest mi On obcy . pierwszy raz zobaczylem grob jako dziecko mase lat temu .moj ojciec pulkownik powiedzil mi ,ze jak by bylo wiecej ludzi jak R. Dmowski Polska by nie przeszla tego piekla. nie mylil sie.
@TheTheCezar
4 жыл бұрын
wtedy 12 zwykłych żołnierzy szło w rzędzie, a teraz trudno dowództwu wybrać 4 reprezentacyjnych, którzy szli by jak żołnierze...
@andrzejlinka3396
3 жыл бұрын
W latach 70 w Ostrowie Wlkp. noga musialo dotknac kalach trzymanego na wyprostowanych rmionach
@pozejstroniedrogi8702
2 жыл бұрын
Ale wiesz, że każdy rodzaj sił zbrojnych, miał swoją kompanię reprezentacyjną, która nie zajmowała się niczym innym, tylko dreptaniem po placu apelowym? Dlatego tak ładnie szli na defiladzie. Dzisiaj nie ma już poboru i żołnierza trzeba szanować. Może defilady są mniej widowiskowe, ale wojsko jest lepiej wyszkolone i w razie czego, zamiast ładnie wyglądać, będzie w stanie pogonić wroga. Ruskie VDV tak ładnie chodziło w defiladach, a raz mieli zdobyć lotnisko i trzeba odbudowywać jednostkę od podstaw.
@maciejpietraszek1732
3 жыл бұрын
Polska za rządów Władysława Gomułki była bardziej niepodległa niż teraz
@sidorovich2367
Жыл бұрын
Ach ta komusza technika i korupcja. Na defiladzie moze i to ladnie wyglada ale w rzeczywistosc zycia w tamych czasach to horror
@vanpaper7800
Жыл бұрын
Dobry troll prawie dałem się nabrać
@lechsielczak6960
8 ай бұрын
Proponuję obejrzeć również defiladę z 1966 💪
@GummySzatek
13 жыл бұрын
@MichalBreslau smutne to ale prawdziwe... dzisiaj mimo iż "jesteśmy wolni" (celowo napisałem to w cudzysłowie) nie stać nas na takie wojsko. Pozostaje tylko mieć nadzieję iż w przyszłości nadejdą takie czasy kiedy NASZE wojsko POLSKIE będzie przeżywać swoje kolejne lata świetności (patrz. 1410, husaria, 1919-1921 itd.) Pozdrawiam!
@andgoleczka
9 жыл бұрын
Brakuje tylko Pilsudczykow, w tamtym czasie politycznie niepoprawni. Piekna parada :)
@elcamillo8105
5 жыл бұрын
grunt, że istnieli, potem wspomogli powstanie KPN ;)
@soniakos444
5 жыл бұрын
A Błękitnej Armii Dmowskiego już nie brakuje?
@soniakos444
4 жыл бұрын
@Antoni Macierewicz Dowodzonej przez Hallera, a powstałej z inicjatywy Dmowskiego.
@miketyson8607
4 жыл бұрын
Brakuje przede wszystkim tych którym ich towarzysze strzelali w tył głowy i wywozili na wschód
@stanturski5480
4 жыл бұрын
Gdyby Pilsudski dozyl 1939 roku dzisiaj mowilbys po niemiecku.
@apsiek21
10 жыл бұрын
Więcej wtedy defilowało niż teraz mamy wszystkich żołnierzy ;/?
@sentoki2641
6 жыл бұрын
Smutna prawda...
@sentoki2641
6 жыл бұрын
@SURVIVAL ENDURO co poradzisz
@CzowiekWojny
6 жыл бұрын
i po co nam teraz całe te wojsko? wojujemy z kimś albo szykujemy się do tego?
@dawer7378
5 жыл бұрын
@@CzowiekWojny ,,,Si vis pacem, para bellum"
@CzowiekWojny
5 жыл бұрын
@@dawer7378 : /
@slizki5777
4 жыл бұрын
Wszystko pięknie naprawdę defilada wspaniała, tylko zabrakło mi ułanów z Legionów Piłsudskiego :C
@vector3071
3 жыл бұрын
i cale szczescie - ..
@j777barbasiewicz
2 жыл бұрын
@@vector3071 Glupek.
@graziagrazyna9947
2 жыл бұрын
I Berezy Kartuskiej.
@mikhailbocharov3532
Жыл бұрын
jest to dowód na to, że nie było sowieckiego przejęcia Polski. byli ułani, kosiarki i żołnierze 39 Napoleona: wszyscy walczyli przeciwko Rosji.
@Ferdek77Mocny
14 жыл бұрын
Wtedy Polska mogła nie mieć wielu rzeczy, ale jedno, co miała, to armię. I to naprawdę solidną armię.
@kupieckorzenny5093
4 жыл бұрын
@Ferdek77Mocny To w sumie przyczyna biedy w gospodarce cywilnej
@franciszekwiniarski3383
4 жыл бұрын
Co do armii, to się z tym nie zgadzam. Jedyne zalety strategii LWP to liczba żołnierzy i w miarę niezawodną broń ręczną i pojazdy. Przez wiele lat wojskowi w LWP mieli robiony po taniości sprzęt, niewygodne mundury i niepraktyczne (znane Szelki-Dusicielki) i słaby kamuflaż ("Deszczyk" był beznadziejny a "Mora" maskowała jedynie w płonącej cementowni). Wtedy strategia walki LWP to było natarcie wszystkich jednostek na dany cel. życie żołnierza na froncie miało trwać kilka minut. Wady wyposażenia LWP ukazały się podczas walk w Kambodży.
@mekenyk1028
4 жыл бұрын
Nowoczesną armię mieliśmy w latach 60 później była bieda z nędzą zresztą same mundury do lat 90 czyli przez ponad 30 lat nie zostały zmienione a jeżeli chodzi o broń strzelecką to była to sowiecka z II WŚ mój ojciec jak był w wojsku 78-80 to miał dyktę na wyposażeniu a to technologia z końca lat 20 albo czołgi T-34 które zostały wycofane z wojska w 1990 roku jedynym plusem jaki był to ten że mieliśmy dużo sprzętu ale niestety technologicznie byliśmy zacofani nie tylko względem zachodu ale też i ruskich (ale to można wytłumaczyć w końcu nie sprzedaje się nowoczesnego uzbrojenia sojusznikowi tylko co najmniej o generacje starszą )
@andrzejlinka3396
3 жыл бұрын
@@mekenyk1028 W roku 1978-80 T-34 na uzbrojeniu ? Czy BWP byl zlym transporterem opancerzonym, niski, szybki na gasienicach ?
@andrzejlinka3396
3 жыл бұрын
conajmniej 450 tysiecy !
@375domino
3 жыл бұрын
I to jest Piękne
@ИгорьСмит-ъ8р
4 жыл бұрын
Классный парад
@MrPulos1
13 жыл бұрын
Aż się łezka w oku kręci:)
@j0k3r_82
Жыл бұрын
No i to jest kurwa defilada! ;)
@wilczu1002
2 жыл бұрын
w 5:12 to "cholera jasna" całkiem śmieszne xdd
@Rizi3N
11 жыл бұрын
Co jak co, ale wtedy to wyglądało jakby Polska miała najpotężniejszą armię na świecie i człowiek był z niej dumny.. A teraz? Kilkunastu żołnierzy na defiladach, wszystko skromne..
@beasnoil3139
4 жыл бұрын
no przecież nie będą całego wojska na defiladę ściągać, a poza tym to było na 1000 lecie więc musiało być duże ;)
@andrzejabramczyk3600
4 жыл бұрын
Teraz liczy się LGBT
@beasnoil3139
4 жыл бұрын
@@andrzejabramczyk3600 co ale do czego to niby nawiązuje
@andrzejabramczyk3600
4 жыл бұрын
@@beasnoil3139 do tego że teraz facet to pipka w rurkach, fryzurkach, torebusia, kolorowe włoski i 60kg wagi. I to mają być kandydaci do wojska?
@julamarula9012
3 жыл бұрын
To było Polskie Wojsko...A teraz co jest?
@hansklatt6257
3 жыл бұрын
O komuchach można dużo powiedziec ale defilady robili genialne i z pompą
@Lechoslowianin
12 жыл бұрын
Popatrzcie, 22 - lata po wojnie. Ze zgliszczy wojennych, z pomocą bratniego narodu radzieckiego potrafiliśmy stworzyć co coś takiego.
@adasadam1711
3 жыл бұрын
Lepszej defilady nie widziałem
@kotletschabowy8283
2 жыл бұрын
Polecam defilade z okresu Polski ludowej tam były jeszcze większe
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
@@kotletschabowy8283ta defilada jest z 1966 roku, czyli z Polski Ludowej
@kotletschabowy8283
Жыл бұрын
@@ElwiraS-d1k mi chodziło o okres 1945-1959 kiedy wtedy oficjalnie nazywano Polske "Polska ludowa" a nie PRL
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
@@kotletschabowy8283 Rzeczpospolita Polska (1944-1952), Polska Rzeczpospolita Ludowa (1952-1989), termin POLSKA LUDOWA używano POTOCZNIE, PROPAGANDOWO i niekiedy w oficjalnych aktach władz, np. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 1971 r. w sprawie zasad podwyższania emerytur pracownikom, którzy przepracowali w Polsce Ludowej ponad 10 lat (Dz.U. z 1971 r. nr 4, poz. 40)
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
@@kotletschabowy8283 POLSKA LUDOWA - POTOCZNA nazwa państwa i systemu ustrojowego w Polsce używana w latach 1944-1989 mająca sugerować, że Polska po 1944 roku jest państwem, w którym „władza należy do ludu pracującego miast i wsi”. Nazwa ta była używana w czasie rządów sprawowanych przez Polską Partię Robotniczą, potem Polską Zjednoczoną Partię Robotniczą w Polsce okresu 1944-1989 i odnosi się do dwóch okresów: 1944-1952 - kiedy oficjalną nazwą państwa była Rzeczpospolita Polska i 1952-1989 - gdy oficjalną nazwą państwa była Polska Rzeczpospolita Ludowa
@jannepomucen9300
4 жыл бұрын
Pięknie było. I komu to przeszkadzało ?
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
Zachodnim kapitalistom.....stwierdzili , że jest co kraść i sobie przywłaszczać ...
@mann318is
4 жыл бұрын
5:12 ''cholera jasna'' slychac w tle
@KLblk88
12 жыл бұрын
Спасибо. А что звучит 04:52 ? На каждом посльком параде такой слышно.
@BartekPll
4 жыл бұрын
niebędziemy mieli tej przyjemności oglądać 2000lecia polski :(
@misiekmisiek1458
Жыл бұрын
Ale rozmach, trzeba przyznać, że impreza bardzo widowiskowa. Ciekawe jak długo trwały przygotowania? Piękne, aż dech zapiera.
@pr9879
Жыл бұрын
A co oni mieli innego roboty?
@bohdankolasinski8112
2 жыл бұрын
To była armia a nie co teraz
@slavomoslavo161
21 күн бұрын
Dzisiejsze defilady na 15.08 to marny cień tamtego...
@CAGO702
3 жыл бұрын
Nareszcie kolorowy obraz
@PoEFishingEnjoyer
12 жыл бұрын
polska: kiedyś potęga a teraz nie powiem co
@kangurski
14 жыл бұрын
absolutnie fantastyczne, dech w piersiach zapiera.... taka armie spierdolic w 20 lat, faktycznie, tylko Polak potrafi
@anakinskywalker6483
2 жыл бұрын
Dziś na defiladach jadą czołgi z demobilu niemiecko amerykańskiego kupione za ciężkie pieniądze wtedy było z czego być dumnym a dziś po prostu wstyd
@zamorano102
13 жыл бұрын
@Ziem55 Ktoś Ci bredni, miejskich legend o makietach i strzelaniu opowiadał. Cykl szkolenia był bardzo ciężki. To była zimna wojna człowieku, gotowość bojowa i siły zbrojne były priorytetem np. znacznie przed konsumpcją społeczeństwa.. Dziś żołnierz ma znacznie mniej strzelań. Służba wojskowa to było 2 lata w siłach lądowych i 3 w marynarce. Często poligony etc.
@piotrwnek8810
Жыл бұрын
Mam wrażenie że tamta armia rozbiła by tą dzisiejszą opartą na dmuchanych balonach.
@igorponi8323
Жыл бұрын
Obejrz sobie dzisiejszą defiladę, ruski pajacu
@ElwiraS-d1k
Жыл бұрын
@@igorponi8323a ty chazarski pajacu ??? Czy amerykański pajacu ??? Ci Amerykanie uwielbiali mordować wietnamską młodzież i wietnamskie dzieci.
@barbarosa95lol
13 жыл бұрын
@Ravnel Sprzet zbrojeniowy to akurat szedł z ZSRR do innych krajów a nie na odwrot.
@Acodin144
12 жыл бұрын
Musisz pochodzić z bardzo bogatej rodziny psychologów, prawników i bankierów. Tacy jak oni psioczą jak to PRL był zły i niesprawiedliwy i wpajają swoje słowa dzieciom, które nie miały szansy zobaczyć tamtych czasów. Powiem Ci chłopcze, że czasy od 55 do 80 roku były najwspanialszymi latami. Tak mówi moja rodzina: dziadkowie górnicy i rolnicy, rodzice przemysł ciężki i budownictwo. Teraz, za czasów żydokracji, zapewne powodzi się twojej rodzinie :) To twoje złote lata, wykorzystaj je.
@janpawlak5391
4 жыл бұрын
Masz rację u mnie w domu też tak mówią lata 80 były skromniejsze ale też nie były zle
@@pawelepaolo973 Ale ja teraz pod rządami kaczystowskiego reżimu chciał bym zobaczyć jak maszerują ci maciorowiczowscy harcerze. T będzie kwintesencja dowcipu dlaczego Mojżesz 40 lat prowadzil Żydów przez pustynię ? Bo wstyd mu było z nimi iść przez miasto .
@Skorrigan
Жыл бұрын
Cholera jasna, mieli rozmach skurwisyny, szczególnie z tymy samolotamy.
@richie7778
8 ай бұрын
Ciary! Nie to co teraz...
@soraja8905
2 жыл бұрын
Trzeba przyznać, że defilada'66 miała rozmach. Zwłaszcza siły powietrzne to rewelacja. Aż trudno uwierzyć, że samoloty potrafią ułożyć się w takie konkretne wzory i lecieć długi czas tak równiutko. Pięknie.
@МаратМаслов-щ4с
Жыл бұрын
Samoloty same się nie układają.
@soraja8905
Жыл бұрын
@@МаратМаслов-щ4с Coś takiego. Naprawdę? No popatrz jaki jesteś mądry.
@МаратМаслов-щ4с
Жыл бұрын
@@soraja8905 Twoje słowa "Aż trudno uwierzyć, że samoloty potrafią się ułożyć...". Mnie też trudno uwierzyć że one to potrafią.
@soraja8905
Жыл бұрын
@@МаратМаслов-щ4с A mnie w tej chwili już nie jest trudno.😏. Za to trudniej jest mi uwierzyć, że ktoś nie zrozumiał, że był to skrót myślowy i uparcie udaje, że nie wie o co mi chodziło.
@МаратМаслов-щ4с
Жыл бұрын
@@soraja8905 Trudno uwierzyć że ludzie nie mają poczucia humoru i dają się wciągać w takie niewinne żarty.
@sill5876
5 жыл бұрын
Mówcie co chcecie o PRL. Paradę na tysięczne urodziny naszej Ojczyzny wyszykowano doskonałą.
@elcamillo8105
5 жыл бұрын
Tylko po to, żeby zagłuszyć obchody kościelne tysiąclecia chrztu. Szkoda, że nie potrafili być tacy efektywni, jeśli chodzi o danie pracy ludziom a przede wszystkim o wyżywienie ich.
@majkanowak4560
5 жыл бұрын
@@elcamillo8105 A co zrobili w 2018? Wielkie gówno a niby 100 lecie odzyskania niepodległości.
@janpawlak5391
4 жыл бұрын
Pewnie że teraz to gówno nie parady a kościół to świętować 1000 lecie okupacji polski zwane chrztem
@milion123
4 жыл бұрын
To jest prawda akurat
@gnightcore5352
4 жыл бұрын
el camillo chuj z tym to nigdy nie było istotne i tak dziś jesteśmy tak samo zakłamani przedtem się czciło Rosjan zbrodniarzy dziś za to wyklętych ludobojcow a wtedy wojsko mieliśmy realne i jest to powód do dumy
@MrSaze
6 жыл бұрын
"Oby nigdy nie służyły do innego celu, niż defilday" święte słowa !
@PolishMonkey
4 жыл бұрын
@@stachu3214 co prawda to prawda i przymilamy się do amerykanów podczas wojny nie sądzę żeby nam pomogli (pomogą! tyle co Francja i UK podczas II wojny światowej
@janosik4984
4 жыл бұрын
Armia służy do zabijania wrogów, a nie do defilad.
@lechiachicago
4 жыл бұрын
Tez na to zwrocilem uwage i tak sobie pomyslalem, zeby ja tak wystrzelic w Niemcy .
@jacekwojtczak279
4 жыл бұрын
@@janosik4984 Armia jest narzędziem polityki a defilada jako pokaz siły to jak najbardziej część polityki.
@PolishMonkey
4 жыл бұрын
@@janosik4984 żołnierze to też ludzie
@bRattusNorvegicusCBO
4 жыл бұрын
Velký Salut Polským Bohatýrům. Máme Vás za bratry Slowianske. Slavic Unity is great Power! Srdečné pozravy z České Republiky. Polska nikdy nezhyne! RN
@AZ-ve9km
2 жыл бұрын
Bracia Słowianie pozdrowienia dla Pretorian z Pardubic
@michalex4183
Жыл бұрын
Wypierdalaj
@kubamajchrzak1127
Жыл бұрын
Dziękujemy i przepraszamy za 1968 rok
@zygfryd1301
Жыл бұрын
@@kubamajchrzak1127 szkoda ze w 1938 nie walczylismy razem by sie fuhrer zesral😅
@grzechotnikperlisty3323
Жыл бұрын
@@zygfryd1301 W 38 razem z Hitlerem zajęliśmy Zaolzie
@arekmauser5099
Жыл бұрын
Piękne i wzruszające ♥️🇵🇱 "przepraszamy wszystkich tych widzòw co oglądali relację w wersji czarnobiałej" ... takie czasy 🙂
@homosovietus
14 жыл бұрын
dziadek mojego kolegi byl na tej defiladzie. opowiadal, ze plakal ze szczescia. pamietal jak w 39r niemcy wchodzili do warszawszy a tutaj patrzyl i myslil "a dzisiaj my jestesmy taka potega, nikt nas nie ruszy'.
@jakiscossack8719
Жыл бұрын
więcej złego nam zrobili od niemców, ale trzeba przyznać, defilada 1-sza klasa
@michalex4183
Жыл бұрын
Wypierdalaj
@kubamajchrzak1127
Жыл бұрын
@@jakiscossack8719 cooo ? Czy ty widzisz cymbale co ty wgl wypisujesz ? Weź ty się jebnij w ten dekiel ? Mowisz o polskiej armii powoyennej, która poszłaby w razie czego walczyć i bronic takie bydle jak ty o to z czegoś się wylągł. Jak mozesz pluc na swoj kraj i armię jaka by nie była ? A już ten tekst, że Niemcy zrobili nam wiecej niż oni to juz napeawde po prostu zwyczajne kurestwo, nienawiść i bezczelna podlośc. Jak możesz to porównywać ? Czy ty zdajesz sobie sprawę, że Hitler szykował dla nas co najwyzej komory gazowe, a dla małej resztki, która by pozostała niewolnictwo ? Gdyby Sralin się nie ruszył tylko siedzial na dupie pod Moskwa albo by przegrał to już dawno by nas nie było, ani mnie, ani ciebie i niewdzieczników, których jesteś potomkiem, bo tez poszliby z dymem i po jakimś czasie bylibysmy już tylko wspomnieniem jak jacys Etruskowie czy Goci, a tak przetrwaliśmy jako naród i było źle,, ale zamiast komór gazowych i niewolnictwa dostalismy prace, naukę, teatry, kina, sport i spokój od cholernej woyny, gdzie ludzie nie musieli już np. patrzec na powieszonych na miescie, nie musieli się bać, że każdego dnia mogą wpaść w łapanke i pojechać na roboty albo zwyczajnie do komory jeśli nie mieliby siły pracowac czy po prostu zostać zastrzelonym na ulicy z jakiegoś tam powody, który ubzdurał sobie szwabski żołdak albo esesman. Francuzi, Duńczycy albo Holendrzy do dzisiaj nie mogą pojąć, że jak to wgl bylo mozliwe, iz żołnierz mogl tak po prostu na uiicy zastrzelic człowieka za nic i pojsc sobie dalej, że "przecież musiał cos zrobic, coś ważnego przeskrobać skoro zginął, czaisz ? Oni nie mogą tego pojac, że - oczywiście mimo okupacji, którą również przeciez mieli - w PL człowiek mogł tak zwyczajnie zostac zastrzelonym na ulicy bez żadnego powodu, tylko za to, że był Polakiem albo się krzywo spojrzał. Wiesz czemu to pisze ? Temu, że całe szczęście, iż za kilka lat zaczęła się inna okupacja, która trwała dlugo i nie było ludzoom dobrze, ale była niczym porównaniu z tym o czym napisałem wcześniej, gdzie ludzie musieli drżeć o siebie w każdej sekundzie poza domem, gdzie już dawno wszystkich nas by nas nie było jeśli potoczyłoby się to wszystko inaczej
@andrzejkaczka5906
Жыл бұрын
@@jakiscossack8719 gdyby niemcy rzadzili do 1989 roku to nie mialbys zadnego problemu z ocena. Nigdy bys nie istnial. Pozdraw8am
@adamlewandowski1042
Жыл бұрын
@@andrzejkaczka5906 Cyt. "Nigdy bys nie istnial" . Prawda jest taka że już niewielka zmiana w historii może spowodować, że wiele obecnych ludzi by się nie urodziło, ale urodzili by się inni. ps. Mam nadzieję że dla ciebie Komuchy i Naziści to jak dżuma i cholera.
@Silansilanek12
6 жыл бұрын
Piękne wojsko :) aż się łezka w oku kręci
@Regin2137
3 жыл бұрын
Zgodzę się ;)
@piotrkujawa3721
10 жыл бұрын
5:11 - Cholera Jasna :D
@polos3516
6 жыл бұрын
Szukałem tego komentarza
@terenia7729
6 жыл бұрын
.
@lamuswwodzie132
5 жыл бұрын
00jor był na defiladzie, tak jak należy się
@sharytm5466
5 жыл бұрын
00jor się zesrał
@K4r0l476
4 жыл бұрын
Spódnica ciasna, a potem to już wiadomo
@dominikpierzgalski2025
3 жыл бұрын
Bardzo podoba mi się styl wypowiedzi lektora. Profesjonalnie, ale tak, by zainteresować nawet laika!
@janpstrowski8026
2 жыл бұрын
Kłamstwo jakim faszyzmem, NARODOWYM SOCJALIZMEM - NAZIZMEM
@fejmbanditslabel7640
6 жыл бұрын
Można powiedzieć wszystko o sowietach, ale jeśli chodzi o organizacje Defilady to pasuje tylko jeden cytat: - Mają rozmach sk*rwisyny
@MrSAmEkPL
4 жыл бұрын
@@blueangel6537 się nie zesraj
@pauldechampignon2287
4 жыл бұрын
@@blueangel6537 nawet nie sczailes/as ze to z filmu cytat i nikt sie do niczego tutaj nie czepia.
@jmr9179
4 жыл бұрын
@@blueangel6537 to że ktoś przeklina nie oznacza od razu że prezentuje niższy poziom od ciebie.
@maria.drabik
3 жыл бұрын
Ale to było polskie święto!
@marekjozwiak5390
3 жыл бұрын
Bez zlosliwosci - obejrzyj defilade Wehrmachtu z wiosny 39r z okazji 50-tych urodzin Adolfa. Dzielo sztuki - z artystyczno-estetycznego punktu widzenia. Chociaz wojsko jest pociagajace tylko na defiladzie. FejmBanditLabel@
@wieslawszypniewski6954
4 жыл бұрын
No prosze, jak komuna potrafiła wystawic patriotyczna defilade! NIGDY TEGO NIE WIDZIAŁEM OD 50 LAT, A TO FANTASTYCZNY FILM. IMPONUJACE WRAZENIE ROBIA SUPER DOBRANE CHEŁMY RYCERZY, LEPIEJ NIZ AKTUALNE WP, NO A SPRZET KOPCI DYMEM ALE JEDZIE. TEN FILM MUSI BYC NON STOP NA YT:)
@blekfut5763
Жыл бұрын
Im słabsze państwo, tym większe parady, stara zasada. Spójrz, jakie teraz Putin robi parady, a jego prawdziwe wojsko to złodzieje i gwałciciele wsioki w kufajkach i walonkach.
@halinasinczak2666
6 жыл бұрын
Jednym słowem perfekcja. Defilada pięknie przygotowana, aż przyjemnie popatrzeć.
@mathew8978
4 жыл бұрын
Wzruszający widok :)
@jandec6800
Жыл бұрын
Na obecnej defiladzie duda i jego pierdalamento o ukrainie żałosne duda i spółka
@crescitsubponderevirtus7617
4 жыл бұрын
Teraz tylko umieja kpic i drwic z tamtych czasow, ale poki co nie wymyslili niczego lepszego niczego nie osiagneli....total chujnia....gospodarcza, ekonomiczna, cywilizacyjna, militarna itd.
@ScyzorF16
7 жыл бұрын
Te piękne młode dziewczęta i chłopcy w mundurach to teraz już babcie i dziadkowie po siedemdziesiątce. Ciekawe czy się rozpoznają, czy wspominają tamto święto, tamten czas. Ich czas.
@witoldgruzowty
6 жыл бұрын
Mam nadzieję że wspominają te czasy dobrze (mimo wszystko...). W sumie powinni, bo to co teraz jest jest znacznie gorsze (o czym nie muszą wiedzieć oczywiście...). Dziękuję im za to że brali udział w Defiladzie 1966 i życzę 150 lat w zdrowiu!
@apsiek21
6 жыл бұрын
Na pewno wspominają te czasy, gdy nie żyli w wolnej Polsce, a w radzieckiej kolonii i niewiele mogli, bo wszędzie PZPR, MO, ZOMO itd. !!!!
@of1cer801
6 жыл бұрын
nie Radzieckiej Koloni a państwie satelitarnym czy jak kto woli republiką radziecką ale tamte czasy wspomina się z nostalgią
@bbliberator1615
6 жыл бұрын
@@witoldgruzowty Dziadek wspomina dobrze, a szczególnie przerwy w dostawie prądu, problem z towarem, przeludnioną wieś i oczywiście kradzież kapitału z 50 roku.
@jestem0idenachama
6 жыл бұрын
Tak ludzie mówią jak to było źle a moja rodzina raczej nie narzekała. Wydaje mi się że to zależało od szczęścia jak i teraz "jedni mają lepiej drudzy gorzej i jeszcze piasek w oczy". Z tego co pamiętam moja rodzina nie głodowała chociaż niby były puste pułki. W weekendy jakieś balety a dzieci na darmowe kolonie itd. A na super stanowiskach nie pracowali: krawcowa,spawacz, rencista i "tutaj nie jestem pewien ale chyba w telekomunikacji jako osoba przekierowująca telefony"
@fredmentor
14 жыл бұрын
Rewelacja! Historyczny przegląd wojsk. Husaria - świetnie wygląda.. Pojazdy z siemianowickich zakładów wojskowych też są..
@Hiacenty
5 жыл бұрын
Jestem żołnierzem i chciałbym coś takiego przeżyć, teraz te nasze defilady.. to smutno wyglądają..
@paulpaul5666
3 жыл бұрын
Teraz nie ma wojska to jakas przyzakladowka
@galanonim9252
3 жыл бұрын
jest rozprowadzenie co poniedzialek :D
@jandrzewiecki9427
Жыл бұрын
@@paulpaul5666 =dureń .
@damianluczk5645
Жыл бұрын
xd to prawda nie ma armii teraz@@jandrzewiecki9427
@janwrobel8912
Жыл бұрын
@@paulpaul5666 kiedyś to było, teraz to ni ma.
@magdalenakos7891
4 жыл бұрын
Nasza wspaniała polska !🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱!
@BaranskiAda
Жыл бұрын
P.R.L. = NIBY POL. RZECZP. LUDOWA A FAKTYCZNIE TP BYŁA POLSKA REPUBLIKA RADZIECKA... PRZEZ PONAD 44 LATA... A NAWET DŁUŻEJ: 1939 - 1989 DO PÓŁWIECZA IV ROZBIORU II R.P. I EFEKTY MUSZĄ BAĆ WIDOCZNE... KOLEJNE 50 LAT... NIESTETY! ERGO: MY ZNOWU SIĘ ODRADZAMY...☝️👀👎 PZDRM ❤ Z BIAŁEGOSTOKU! ✌️ 🇵🇱🤝🇵🇱👌 A. B. 😎
@sysQ99
14 жыл бұрын
kiedyś przynajmniej mieli co pokazać, teraz organizują tylko parady gejów...
@Happy-kc2yr
3 жыл бұрын
Prawda
@cikiriki2196
3 жыл бұрын
Wypierdalaj jesteś żałosny
@Happy-kc2yr
3 жыл бұрын
@@cikiriki2196 Barany sa hamskie z natury ....przytnij sobie rogi durny baranie,bo nadajesz sie tylko na mydlo
@Yanko-Musicanto
4 жыл бұрын
Obawiam się, że o takim wojsku możemy dzisiaj tylko i wyłącznie pomarzyć. Oby wojny nie było - marny nasz los :(
@archiciuu8271
4 жыл бұрын
niby tak ale nie do końca bo są rezerwiści i takie cos jak odezwa do walki + magazyny z bronia i amunicja też są a i też wojska amerykańskie u nas. :)
@Yanko-Musicanto
4 жыл бұрын
@@archiciuu8271 Naprawdę uważasz, że te wojska zza wielkiej wody są tutaj by nas bronić ?!?!?!?!?
@archiciuu8271
4 жыл бұрын
@@Yanko-Musicanto tak XD
@Yanko-Musicanto
4 жыл бұрын
@@archiciuu8271 Jestem absolutnie innego zdania :(
@wlodeknowak5638
Жыл бұрын
Zapewniam was ze zachod nigdy nie pomoze bezinteresownie. Musi byc zysk.
@apsiek21
10 жыл бұрын
W momencie startu lotnictwa słychać: jeszcze Polska nie zginęła ...... ;(:(
@mathew8978
4 жыл бұрын
Piękne :) Jak nie wiele trzeba żeby wzruszyć prawdziwego Polaka :)
@666marq
4 жыл бұрын
Pięknie, aż w dupie mięknie.
@zealouscreative592
2 жыл бұрын
która minuta?
@soraja8905
2 жыл бұрын
@@zealouscreative592 1:02min
@l85a1rt4
11 жыл бұрын
to była Armia a teraz, to jest papierowe wojsko, rządzi papier pieniądz i znajomości ....
@czlowiekzlasu9595
3 жыл бұрын
Bolo to prawda jestem rocznik 1978 mimo to doceniam rozmach to bylo Wojsko
@jandec6800
2 жыл бұрын
Święta prawda
@mareksiwiec1501
4 жыл бұрын
lepiej ogląda się tą defiladę niż teraz...choćby patrząc na krok marszowy żołnierzy... taki sam jak w wojsku rosyjskim teraz to idą jak by to był spacerek
@treborakienrub8056
3 жыл бұрын
Mówcie co chcecie ale w tamtym czasie mieliśmy na prawdę nowoczesną armię, o wiele bardziej niż teraz. Owszem niektóre sprzęty miały swoje wady ale jako całokształt można mówić o nowoczesnej armii.
@jandec6800
2 жыл бұрын
Bardzo słuszna uwaga Panie X brawo
@gordon4715
Жыл бұрын
Nowoczesna jak na tamte lata ,teraz uzbrojenie NATOwskie jest znacznie lepsze od Rosyjskiego,co dobitnie pokazuje wojna na Ukrainie,szkoda że musiało dojść do wojny aby politycy zrozumieli ,że lata redukcji armii były błędem.Teraz szeroko prowadzona modernizacja armii spowoduje ,że za parę lat będziemy na powrót potęgą,a wojska pancerne będą nowoczesne i liczniejsze niż Niemców i Francuzów razem wziętych 👍
@gallanonim1379
Жыл бұрын
@@gordon4715 Z perspektywy licznego w internecie materiału zdjęciowo-filmowego teza o znacznej lepszości jednego czy drugiego jest co najmniej śmieszna... Podobnie, armia to nie tylko ilość i jakość sprzętu, ktoś jeszcze musi to obsługiwać i utrzymać. Może sobie Polska kupić i 10000 czołgów, będziemy mieli więcej niż USA i Chiny Ludowe razem wzięte, tylko kto tym będzie jeździł skoro u nas nawet poboru nie ma?
@Leszek-rg9og
6 ай бұрын
Przecież za Gomułki nie było komuny Ani za Gierka. Do 1956 roku był były bolszewicy i teraz są bolszewicy tylko Rosjan nie Nie myli się z tymi.
@johnbreitley2389
5 жыл бұрын
Очень красивый парад. У Польши славная военная история. Привет польским Янам от русского Ивана!
@kolba7697
4 жыл бұрын
My dude translate it in polish/english you are on polish video so no one will really understand you :/
@GasLossa
4 жыл бұрын
@@kolba7697 Well I did, so I can translate it for you guys: ENG: Very beautiful parade. Poland is famous from its war history. Hello Polish Jan from Russian Iwan! PL: Cudowna parada. Polska jest znana ze swojej wojennej przeszłości. Pozdrowienia polski Janie od rosyjskiego Iwana!
@skii555
4 жыл бұрын
@BartoszTV Czy wy naprawdę w kontaktach z Rosjanami nie potraficie się obejść bez angielskiego, albo translatora? Przecież ja wszystko (prawie) rozumiem z tego co piszą Rosjanie. Fakt że mnie jeszcze w szkole uczono cyrylicy. Wtedy nie chciałem, a teraz się cieszę, że coś zostało . Priwiet Iwan!
@farariri
4 жыл бұрын
@BartoszTV Ich alfabetu można nauczyć się czytać w dosłownie godzinę (piszesz, np. imiona rodziny czy znajomych i wchodzi to do głowy bardzo szybko), a słowa w tym przypadku są bardzo podobne do naszych polskich słów, więc można się obyć bez translatora. Sam wszystko zrozumiałem, a rosyjskiego to się jedynie uczyłem podczas oglądania filmów Patera.
@farariri
4 жыл бұрын
@@kolba7697 Ale pierdolisz głupoty kumplu. W tym zdaniu jest 8 słów, które można spokojnie zrozumieć, bo są mega podobne do polskiego. Reszta to słowa, które raczej nic nie mówią, ale są w rosyjskim często używane, więc wystarczy mieć z tym językiem chociaż trochę kontaktu. Co do alfabetu, jego możesz się nauczyć czytać w godzinę, bo kilka liter jest takich samych jak w łacińskim alfabecie, a reszta to wbijanie do głowy. I mówię to ja, osoba, która z rosyjskim nigdy nie miała nic wspólnego, poza programem ANKS Michała Patera oraz krótkiej praktyki alfabetu pisząc imiona swojej rodziny.
Пікірлер: 2 М.