W 5:46 źle przesunęliśmy przycinek... A w zasadzie go nie przesunęliśmy przy zmianie na %. Powinno być 0,2%
@mieczysawfog9070
3 жыл бұрын
a nie przecinek ;>?
@lis6502
3 жыл бұрын
a w przypiętym komentarzu terz przesunęliście palec w lewo o trzy klawisze (zakładając pisanie w układzie QWERTY). co za komedia pomyłek :P
@lis6502
3 жыл бұрын
btw czy padłem właśnie ofiarą socjotechniki celem zwiększenia zasięgów przez umieszczanie komentarzy pod filmem? :D
@gretathunberg5072
3 жыл бұрын
@@lis6502 niestety nein
@Wieloraki
3 жыл бұрын
A co by było gdyby zrobić wspólnie taką akcję społeczną że ludzie podczas skreślania liczb w lotto również przekazywaliby je gdzieś do kogoś na strone internetową żeby mozna było stworzyć jakas baze danych potem te dane wrzucić do jakiegoś programiku bazującego na sieci neuronowej i on wytypuje te kombinację które powatrzałyby sie najmniej albo wcale. Bo podejrzewam że akurat lotto może coś kręcić w szczególności ze dawniej mozna było obstawiać zakłady do ostatniej minuty i tych trafien 6 bylo więcej a teraz chyba 2 godziny przed losowaniem już blokują i tez mało kiedy kto trafi 6. Więc jest możliwe ze te dwie godziny sa im potrzebne zeby wrzucić te wszystkie pobrane wyniki do ich programiku gdzie im podaje najmniej skreślaną kombinację cyfr i potem pewnie jakoś na magesie te kulki wciągają do maszyny ze wpadły odpowiednie 😂 Tylko trzeba byłoby mieć dostęp do tej bazy danych no ale to my k*rwa tworzymy te bazę danych więc gdyby sie udało tak zrzeszyć ludzi to mozna by było sprawdzić czy przypadkiem lotto nie r*cha nas w d*pę 😂 Co Dawidzie o tym sądzisz?
@gramsobie2989
3 жыл бұрын
Na szczęście w 4 klasie podstawówka miałem fantastycznego nauczyciela matematyki. Przyniósł na zajęcia "zestaw mini-lotto", wyjaśnił zasady i dał nam jakieś sztuczne pieniądze, i mieliśmy "grać by wygrać". Pod koniec lekcji, te sztuczne pieniądze w większości już były z powrotem u niego. W sposób praktyczny pokazał nam, jak działa hazard i w jakim celu powstał. To była jedna z najlepszych lekcji jakie miałem!
@kawkaxd5878
Жыл бұрын
jesteś jedynym polakiem na świecie który coś takiego miał może nie licząc kilku szlacheckich monarchów
@sssiiieeerot
Жыл бұрын
@@kawkaxd5878ale jeśli już zagraliby w bingo/ ruletkę to kilka osób pewnie wygrałoby 1:36 i wytłumacz jej że hazard się nie opłaca.
@XDJawamdam
Жыл бұрын
Zazdro nauczyciela
@KwiatPietruszki
Жыл бұрын
Jedna lekcja to za krótko.
@gramsobie2989
Жыл бұрын
@@KwiatPietruszki Wystarczyła. Hazard raz na kilka lat uprawiam, tak dla beki za śmieszne/symboliczne kwoty.
@BrzydkiBurak
3 жыл бұрын
dziekuje serdecznie za to ze wsrod jutubow - czesto bioracych kase za promocje lottogowna - ty drogi naukowy belkocie przywracasz rozsadek szeregowym widzom :)
@wojciechwareda6796
3 жыл бұрын
Ludzie graja w Lotto bo sprawdzając wyniki widzą ze ktoś jednak wygrywa. Kupując los zwiększają swoje szanse na wygraną z 0 na ułamek szansy. Nie da się dzielić przez 0, ale mieć szansę a nie mieć jej wcale to jest psychologiczna różnica. To wam brakuje logiki i nie umiecie znaleźć sensownej odpowiedzi dlaczego ludzie grają w lotto, zasłaniacie się matematyka a tu o psychologię się rozchodzi
@naukowy.belkot
3 жыл бұрын
Jako ciekawostkę dodam, że kilka zapytań od bukmacherów miałem. Każdy dostawał propozycję patronatu nad tym filmem...
@Mifczu
3 жыл бұрын
@@naukowy.belkot mistrz
@MrAcz17
3 жыл бұрын
@@naukowy.belkot Mistrz!!! :D
@Majestic_Pot
3 жыл бұрын
Jakościowy kontent zawsze w cenie :)
@silver7971
3 жыл бұрын
Plot twist: On chce zniechęcić ludzi, żeby mieć większe szanse w lotto.
@romangargula9544
3 жыл бұрын
Swoich szans na wygraną w ten sposób nie zwiększysz a "jedynie" szanse na większą gdy ta już się zdarzy.
@silver7971
3 жыл бұрын
@@romangargula9544 Ty wiesz co to żart? Xd
@wilow1208
3 жыл бұрын
Ale osoba, która została już porażona przez piorun powinna próbować😇
@kamilk6807
3 жыл бұрын
Zgadzam się.
@Schrupywacz
3 жыл бұрын
@@wilow1208 Oj prawda, taki szczęściarz na pewno szybko wygra
@doktorniczego7188
3 жыл бұрын
Odkrył jeden sposób na zaoszczędzenie pieniędzy, Lotto go nienawidzi.
@Filipowy06
3 жыл бұрын
XD
@DieselNZP
3 жыл бұрын
Piękny tytuł na artykuł do Interii czy Onetu :D
@barymont2137
3 жыл бұрын
Dodaj oświadczenie lepiej ze nie masz zamiaru targnąć na swoje życie XD
@zbyhoojot2293
3 жыл бұрын
@@barymont2137 dobrze radzisz zanim przyjdą "ci o których nie mówimy"
@januszkawasaki4360
3 жыл бұрын
Ale nikt nie próbuje zarabiać kupując zakład lotto. Ja to traktuję jako zabawę,chazard za 10 PLN raz na kwartał.
@meczywormsciwojski3391
3 жыл бұрын
Ja kiedyś trafiłem szóstkę w lotka ale się okazało że za jedną liczbę nie płacą.
@sawomirmajak7310
3 жыл бұрын
Mi w Brazylii udało się trafić 3 , jak się cieszyłem a okazało się, ze płacą od 4
@pastlife1724
3 жыл бұрын
Indereted
@alicja7191
3 жыл бұрын
Polecam KENO. Nawet jak nic nie trafisz do ci zwrócą koszty. Bo jest większe prawdopodobieństwo, że nie trafisz nic a jeżeli np.2 liczby 🤦
@huaq3
3 жыл бұрын
He he he 😁
@kaktus9076
3 жыл бұрын
iksde
@MichaelReznoR
3 жыл бұрын
Dziękuję za ten film. Wiesz, co mnie smuci? Żaden mój nauczyciel matematyki podczas nauki prawdopodobieństwa nikomu z nas o tym nawet nie wspomniał.
@TheSindy25
3 жыл бұрын
moj wspominal, obliczalismy ile trzeba kuponow na wszyskie kombinacje
@tomasz9312
3 жыл бұрын
Mój obszernie to wytłumaczył, podobnie jak na filmie
@mioszmazur8774
3 жыл бұрын
Bo nauczyciele to roboty zrobione przez rząd żeby ryc psyche ludziom
@Tomek_Tomek
3 жыл бұрын
@@TheSindy25 co ma wspólnego prawdopodobieństwo z pewnością ?
@CrazySquareRoot
Жыл бұрын
Cóż, jak rozumiesz elementarne podstawy prawd. to sam to policzysz, nie trzeba o tym konkretnie wspominać.
@nedrin
3 жыл бұрын
Ja tam lubię sobie zagrać czasami i szczerze mówiąc sprawia mi to pewnego rodzaju radość. Uważam to za formę zabawy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, jak znikome jest prawdopodobieństwo wytypowania właściwej kombinacji i z tego powodu lubię to określenie: podatek od marzeń. Dopóki traktuje się to, jako zabawę i nie popada w nałóg, myślę że nie ma w tym niczego niewłaściwego. Ostatecznie jednak większa jest szansa, że sami zarobimy te pieniądze, niż że je wygramy.
@baca350.1
Жыл бұрын
No baw się baw. A co będzie jak wygrasz?
@adamusierek8427
2 ай бұрын
Hejka. A ja dodam swój punkt widzenia - słusznie ktoś powiedział, że gra się dlatego, że każdy ma marzenia....Osobiście pochodzę z domu, w którym panowało przeświadczenie, że biznesy to nie dla nas - etat to stabilizacja - skutek - jestem zwykłym żuczkiem na etacie - bez żadnego dochodu pasywnego - i nie, nie zmienię tego już, bo moja psychika została tak zaprogramowana, że po prostu boję się ryzykować...I najpewniej do końca życia będę takim żuczkiem na etacie.... Ale mam marzenia - przyziemne, ale mam. Jednocześnie wierzę w "potęgę podświadomości"...Tyle, że w jej złą część :D . Wiem, że jakbym zaczął jakiś biznes to by się kula ziemska w druga stronę zaczęła kręcić, aby mi tylko nie wyszło - bo - mam umysł biedaka!. Stąd myślę, ze biznes jest tak samo ryzykowny jak gry w lotto...Jak Ci za dobrze idzie to przyjdzie US, złośliwa konkurencja, niewygodny klient....I tutaj już trzeba mieć psychę o której pisałem wcześniej. A ja jej nie mam....Więc w domowym zaciszu marzę sobie o tym, że gdybym wygrał - postawił bym sobie garaż o jakim zawsze marzyłem, zrobił kostkę brukową na dojazd do domu, naprawił dach, zrobił ładne ogrodzenie...Wszystko to marzenia, na które i tak pracuję każdego dnia....Smutne, że moje marzenia to normalność dla innych, ale tak mam....Wiem jednocześnie, że normalnie (czyt. "uczciwie") nigdy się tego nie dorobię....Na pewnym etapie życia zrozumiałem jak Adaś Miałczyński w "Dniu Świra" : " Nie udało mi się życie - zmarnowałem...." Więc co złego w tym, ze zostawiam sobie "furtkę" na ułatwienie sobie życia na starość.... Tak sobie kiedyś pomyślałem, że flaszka wódy na weekend to koszt ok 50zł.Każdy wyda chętnie, bez zająknięcia - wszak to wódeczka, imprezka, rzygańsko i kacyk.... A to 12 zakładów dużego lotka z plusem....A to daje 3 tygodnie szans na wygraną (3 losowania tygodniowo)...A wóda daje kilka godzin "relaksu" dla głowy, ale cierpienia dla całego organizmu. Policzyłem - 3 losowania tygodniowo, średnio 52 tygodnie w roku, 1 zakład 4 zł - to tylko 648 zł rocznie... = ok 20 tysięcy zł na 30 lat grania (dodam, że będę miał wtedy 70 :D ). Te 20 tysięcy, które bym teoretycznie oszczędził nie grając to niedługo nie wystarczy na opłatę za media w domu przez rok....Więc co mam do stracenia?...Biznesów nie zacznę, zaczynam zdawać sobie sprawę, że niby jeszcze jestem młody, ale na wiele rzeczy jest już a późno (choćby nauka programowania, bo mój mózg to już nie ten mózg co 20 lat temu) - chciałbym jakoś pomóc dzieciakowi - coś po sobie pozostawić...Ale zostaje mi póki co gromadzić mu oszczędności - które jak widzę i tak nie będą wiele warte za 10 lat... Bo jak powszechnie wiadomo: "Ciężką pracą ludzie się bogacą...." Bo się bogacą, prawda? Alkoholików coraz mniej a milionerów uczciwie pracujących na etacie coraz więcej? Tak jest, prawda?? Prawda??....Niestety....jest też dalsza część tego powiedzenia - "Gdyby tak było to najbogatsi byliby niewolnicy...." Chciałem tylko powiedzieć, ze my zwykli zjadacze chleba możemy liczyć tylko na "cud" wygranej - z zaprogramowanym po PRL-owskim mózgiem nic innego nam nie pozostało....I tak nas straszą na każdym kroku, że wszystko stracimy, będziemy jeść robaki, nasze domy nie spełnią norm i będziemy płacić, nasze auta są niezgodne - i znów będziemy płacić,wpadnie Rusek i będzie armagedon - więc musimy płacić, żeby nie wszedł,...albo kolejna zaraza....albo migranci....albo opłaty klimatyczne....albo kryzys gospodarczy....albo nowe podatki....i tak bez końca...Więc nie pitolcie o statystyce tylko pozwólcie biednym ludziom mieć choćby cień szansy na to, że mogą swoje życie uczynić lepszym - choćby mieli to przepić! To co im pozostało? Przynajmniej odejdą ze świata szczęśliwsi a nie do końca życia bici batem przez swojego pana/oprawcę....
@urgmail-bz6fr
2 ай бұрын
@@adamusierek8427 Taki świetny, mądry i z serca komentarz i jedno polubienie.... bo taki nie pod publikę i pod prąd, ale ja bardzo za niego dziękuję, pozdrawiam i życzę z całego serca spełnienia marzeń
@markus2092
2 ай бұрын
@@adamusierek8427 na szczęście wierzący człowiek czy tutaj bogaty czy nie czy przeżyje życie długie czy krótkie lżej czy ciężej ale jeśli wierzy że Jezus Chrystus jest synem Bożym który zapłacił za moje grzechy i stał się moim pośrednikiem między mną a Panem Bogiem ojcem wszystkich obecnie nadzieję a w przyszłości wejdzie do Królestwa Bożego a to co tam jest jest więcej warte niż wszystkie wygrane na ziemi razem wzięte we wszystkich loteriach gdyż Pan Jezus powiedział czego oko ludzkie nie widziało czego ucho nie słyszało i co do umysłu nawet nie wstąpiło to przygotował Bóg tym którzy go miłują i przestrzegają jego przykazań.
@czerwonykrolik9084
Ай бұрын
@@adamusierek8427 weź się za robotę a nie czas marnujesz na elaboraty to nie będziesz biedny nawet na etacie - zdecydowana większość z nas pracuje na etacie i jakoś stać ludzi na garaż i kostkę
@dariusz5524
Ай бұрын
Słuchaj audiobooka biedny ojciec bogaty ojciec, czytaj książki, przeprogramuj umysł,
@luk-qo2vg
Ай бұрын
@@adamusierek8427 Adaś Miauczyński to był w „Nic Śmiesznego” z w roli głównej z Cezarym Pazura a nie „Dniu świra” 😵💫
@pawehektor6633
3 жыл бұрын
Lotto - największa orkiestra świata: Jeden bęben i milion grających cymbałów :D
@TheMrPiotrus
3 жыл бұрын
hahahaha
@igormaculewicz3930
3 жыл бұрын
@@mordnapolicjantach4354 a unikalnych losów będzie więcej niż możliwych kombinacji, to co wtedy?
@mordnapolicjantach4354
3 жыл бұрын
@@igormaculewicz3930 MOWIE O DUZYM I MULTILOTKU NIE O LOSACH
@LightSpiD
3 жыл бұрын
😂
@TaSku98
3 жыл бұрын
@@igormaculewicz3930 jeśli to prawda to jeśli co pisze Wiesław to w przypadku kiedy ktoś skreślił zwyciezki los to wygrywa kasę no bo nie mogą też wiecznie nikomu noe dawać wygrać bo to właśnie wygrana jest najlepszą reklamą loterii.
@kostol81
3 жыл бұрын
Jest w lotto 14 milionów kombinacji. Zakładając, że zagra tyle samo ludzi i każdy skreśli inny zakład za podstawową stawkę 3pln to daje nam 42mln złotych do kieszeni totka. A jaka jest podstawowa główna wygrana? 2 mln? To o czym my mówimy wogóle...
@Pan_Blazej
Ай бұрын
Jeszcze trzeba wyliczyć prawdopodobieństwo, że każdy skreśli inną kombinację. Stawiałbym, że jest jeszcze mniejsze niż trafienie szóstki.
@welderx
2 ай бұрын
Ja to nie chce nic mówić na temat teorii spiskowych, ale jak były kupony z kalką i bez komputerów, to częściej się trafialo choćby 3. Od kiedy weszły systemy komputerowe, bardzo rzadko się coś trafia. Zresztą na Węgrzech dwa losowania z rzędu wypadły identyczne liczby. W Polsce pokazali na ekranie wylosowaną liczbę zanim wpadła tam gdzie powinna. Nie jest to dla Was dziwne?
@Pan_Blazej
Ай бұрын
To pewnie masoni i kosmici. Ewentualnie transmisja ze studia do Twojego telewizora szła dłużej, niż z tego ich monitorka do telewizora - ale ja bym stawiał na kosmitów.
@user-qq9os8zl7u
Ай бұрын
W latach 70 trafiłem 2 piatki i kilkanascie czwórek moi starsi znajomi z pracy ktorzy składali się w kilka osób i grali swoim systemem w duzego lotka też czesto mieli czwórki i raz 5 teraz przez 1.5 roku nie miałem nawet 3 a czwórkę trafilem 5 lat temu wtedy kiedy byly kupony zwykłe a nie tak jak teraz można było coś trafić teraz to jest oszustwo komputerowe S tary czlowiek
@matkali2455
3 жыл бұрын
Polska to piękny kraj: Nie możesz pograć w pokera ze znajomymi w mieszkaniu na drobne pieniądze. Ale możesz przewalać oszczędności w Lotto.
@podluka89
3 жыл бұрын
Bo na pieniądze się nie gra. Myśmy na studiach grali na cukierki. Każdy wchodził z paczką, zwycięzca zgarniał połowę puli, drugi połowę z połowy a trzeci resztę. I nigdy nie poszło na noże dzięki temu 😉
@XauSex
3 жыл бұрын
@@podluka89 czyli 2 i 3 dostawali tyle samo? Interes życia.
@podluka89
3 жыл бұрын
@@XauSex dobra poebaem jako że to było ponad 10 lat temu 😅 rozkład był taki: 1. 1/2 2. 2/3 3. 1/3 Z tym że jak graliśmy w 5-7 osób to tego było sporo XD kubańskiej muzy i alko też było sporo 😁
@kamilpilawka6657
3 жыл бұрын
właśnie dlatego nie możesz bo państwo nie ma z tego zysku a z lotto ma
@rolek1672
3 жыл бұрын
@@podluka89 2/3 + 1/3 =3/3 więc te 1/2 skąd ? łącznie graliście na 1,5 tego ci mieliście , długi. ps. 2gi dalej ma najwięcej :p
@torandrzej
3 жыл бұрын
Motto gier losowych i kasyn - wygrać możesz przegra musisz.
@V4rthPRO
3 жыл бұрын
Kto to ten Musisz? I dlaczego akurat on przegra?
@marrassek
3 жыл бұрын
@@V4rthPRO też nie wiem ale fajnie że nie ja xD
@sawomirmajak7310
3 жыл бұрын
Jeśli przegrasz w pierwszej grze to wygrałeś jeśli wygrasz pożyczyłeś te pieniądze na bardzo wysoki %, pamiętajcie tak czy inaczej bank zawsze wygrywa, nawet jeśli wszystko jest uczciwie (nie liczcie na to w pokątnych polskich maszynach itp) to matematyka nie pozwoli aby bank przegrał.
@Turoseq
3 жыл бұрын
Wartość oczekiwana w Lotto (powołując się na infografiki od Dawida - tracimy 69gr na każdej złotówce) to 31%. Wartość oczekiwana w kasynach, w zależności od gry, wynosi od 92 do 98.5%, w skrajnych wypadkach ponad 100% (blackjack przy liczeniu kart - najoptymalniej 100.5%). To zupełnie inny kaliber "kradzieży" z portfeli (ok. 5% w porównaniu do 70%). W kasynach duże znaczenie ma socjotechnika w celu kontynuowania gry - do tego służy podniosłość scenerii, traktowanie gości kasynowych z dużą dozą wyniosłości, częste proponowanie alkoholu, brak zegarów i okien (powodujące brak poczucia czasu) i inne takie manipulacje, jak chociażby mówienie o dobrej passie gdy gracz ciągle wygrywa lub "teraz się musi udać" kiedy takiej passy nie ma. W jednym rzucie na ruletce, w jednej z sieci polskich kasyn, stawiając 100zł na np. czerwone tracimy matymatycznie 1,35zł. To niebyt dużo, biorąc pod uwagę to, że szansa na podwojenie swojej stawki wynosi 48,65%. Ta kwota wzięła się z tego, że zwracana jest połowa stawki w przypadku wypadnięcia zera podczas obstawiania szans prostych. Ale biorąc takiego gracza, z kapitałem np. 2000zł, który zagra 500 gier po 100zł na 3 obstawienia - na czarne, niskie i parzyste na ruletce przez całą noc, i zakładając że ten kapitał wystarczy na te rzuty (szczęście będzie względnie duże), zdążył juz łącznie postawić 150000zł, więc matematycznie stracił około 2000zł (100% kapitału), mimo że od 2h jego kapitał ciągle oscyluje pomiędzy 500 a 4000zł. A zwykle jednak gra dużo więcej zabiera z gracza niż ten najoptymalniejszy wariant obstawiania na dużej liczbie gier, który wziąłem za przykład. Mimo to wymaga to zagrania 500 gier z graczem i wszystko sprowadza sie do tego, aby ten gracz chciał tyle czasu w kasynie spędzić. Najczęściej jednak wygląda to tak, że obstawiana jest ponad połowa koła, przy średniej stawce na rzut około 200zł, z nadzieją na wygraną około 250zł-350zł (a tylko jeden, dwa numery opiewają na kwotę np. 700zł), w dodatku grając na numery, gdzie wartość oczekiwana jest już standardowa (-2,7%). Gra wtedy jest naturalnie dłuższa, bo gracze kontynuują grę dopóki nie stracą wszystkich przygotowanych pieniędzy lub kiedy kapitał osiągnie oczekiwaną wartość. W obu kierunkach to trwa długo, co naturalnie przyczynia się do większej matematycznej straty u gracza. Szkoda że Dawid nie poszerzył materiału o te kwestie, chętnie bym o tym posłuchał.
@johnnysyjonsky4424
3 жыл бұрын
I zawsze jest ta nadzieja ze te "możesz" przeważy nad "musisz" i okażesz się jednak szczęśliwcem ;)
@takijeden1132
3 жыл бұрын
Zakładając że lotto to nie ustawiona ściema, to czasem jeden zakład warto puścić, bo szczęście nie uznaje prawdopodobieństwa :)
@pinkraven4402
3 жыл бұрын
Dobry pomysł na zwizualizowanie sobie absurdu gry w Lotto, to uświadomienie sobie, że zaznaczenie kombinacji "1, 2, 3, 4, 5, 6" ma taką samą szansę wygranej jak każda inna
@dawidsienicki4303
3 жыл бұрын
Szukałem takiego komentarza. Niezwykle trafny
@baca350.1
3 жыл бұрын
Nie skreślakcie takich liczb bo każdorazowo slreśla je kilkadziesiąt osób.
@pinkraven4402
3 жыл бұрын
@Jeremi Walewski No tak, ale to już jest inna kwestia, ja mówiłem tylko o prawdopodobieństwie trafienia szóstki niezależnie od tego ile innych osób ją trafi :D
@antkot1897
3 жыл бұрын
@@baca350.1 to że ktoś inny skreśla tą kombinację nie sprawia, że jest mniej prawdopodobna
@antkot1897
2 жыл бұрын
@@waldemarsobkowiak8974 Może faktycznie warto zainteresować się tym biznesem, tylko od strony organizacji kek
@LauPaSat-pl
3 жыл бұрын
20:30 jest lepsza strategia - być organizatorem
@paintmar5663
3 жыл бұрын
Słyszałem kiedyś taką opowieść: Było sobie 2 gości. Pierwszemu zmarł koń, więc drugi opowiada mu jak łatwo na tym zarobić. Zrób loterie gdzie bedziesz sprzedawać 500 losów po 5 zł, do wygrania jest koń, kiedy przyjdzie czas na odbiór nagrody od szczęśliwca pokażesz mu że niestety koń zdechł i zwrócisz mu 5zł. a reszta ludzi? zapytał pierwszy. Jaka reszta? oni przecież nie wygrali
@dofeee2k7
3 жыл бұрын
@@paintmar5663 No i w Polsce by już był w kajdanach :D
@sawomirmajak7310
3 жыл бұрын
alkohol działa na nasza korzyść, pod warunkiem, że sami nie pijemy
@romualdrykiert1037
3 жыл бұрын
@@paintmar5663 To już było. Na uczelni puszczono plotkę, że pan NN za stówę "załatwi" zaliczenie trudnego egzaminu. Iluś tam chętnych się znalazło i finalnie połowa zdała więc ci byli zadowoleni. Pozostali zawiedzeni przyszli z pretensjami ale musieli się zadowolić oddaną stówą. Oczywiście pan NN nie miał żadnych "wejść" - zgarnął za darmochę połowę puli :D
@st4lk3rPL
Ай бұрын
Filmik co prawda ma trzy lata, ale dopiero dziś mi się wyświetlił w polecanych. Chciałem się podzielić przykładem na długoterminowe granie w Lotto (Duży Lotek). Moja babcia grała w Lotto zawsze (kupowała zakłady na cały miesiąc z góry), nie omijając żadnego losowania od 1960 (od urodzin wujka) do Jej śmierci w 2018, a więc 58 lat. Przez większość tego czasu były dwa losowania w tygodniu, od XXI wieku trzy losowania w tygodniu. Zawsze te same liczby, które babcia kojarzyła z konkretnymi datami w Jej życiu. Wyniki na 'koniec' gry? Parę czwórek, żadnej piątki, częste trójki. Tyle. Straty? Ogromne. Zapewne idące w setki tysięcy złotych, a może i więcej, bo babcia nie brała jedynie sześciu liczb, ale parę zakładów po sześć liczb za każdym razem i kojarzę, że ok. 2018 roku miesięczny kupon kosztował ją ok. 300 złotych, bo tych zakładów było chyba z pięć lub sześć, więc straty roczne to jakieś 2500-3000 złotych... Taka to jest szansa na wygraną i te dziesiątki domów, samochodów i wycieczek, które cała rodzina w swoich marzeniach kupowała za te milionowe wygrane, które przez 58 lat nigdy nie wystąpiły.
@adriankarchut
Ай бұрын
Tu nawet blisko prawdy nie jest, gry liczbowe powstały w jednym celu. Aby finansowac panstwo i przetargi na lewo ,lub łapówki, łatwo to przesliedzić na podstawie gzdzie był wygrane i co było na swieczniku w regionie bądź kto
@user-qq9os8zl7u
Ай бұрын
Mój kolega z pracy palił dziennie do dwóch paczek Mallboro i ubolewal nad tym że nie jeździ na wczasy tak jak ja więc powiedzialem żeby codziennie wrzucal do słoika karteczkę z sumą jaką zapłacił na papierosy to zobaczy ile wydaje żona też była palaczka i miał już emeryturę i jeszcze dorabial S tary czlowiek
@Papierowy
3 жыл бұрын
Aż chce się użyć cytatu z Gier Wojennych (użytego co prawda w kontekście wojny nuklearnej, ale co tam): "A strange game. The only winning move is not to play."
@tygrysipazur
3 жыл бұрын
Każdy wie że na 99% nie wygra, ale każdy wierzy że jednak bedzie tym 1% co wygra i dlatego ludzie grają podążając za marzeniami :)
@tygrysipazur
3 жыл бұрын
@Anders Breivik Gra nie wymaga skilla, ale grasz po to żeby wygrać :)
@lupinwolf
2 жыл бұрын
Grają bo myślą że jest 1% szans, podczas gdy ta szansa wynosi 0,04% przy regularnym graniu przez pół wieku.
@kafi1402
2 жыл бұрын
@@lupinwolf wg Wikipedii można grać nawet 1000 lat i nie wygrać hehe co nie znaczy że nikt nie wygrywa bo znam lottomilionera
@NijakaPL
2 жыл бұрын
@@kafi1402 I jak mądrze wykorzystał te pieniądze?
@kafi1402
2 жыл бұрын
@@NijakaPL nie wiem, 2 dni później przeprowadził się do innego miasta i słuch po nim zaginął, dodam że to osiedlowy pijaczyna i historia jego wygranej była taka że kupował flachę i sklepikarka wydała mu 3 zł reszty nie wiedział co ma z tym zrobić to wysłał 1 zakład na chybił i wygrał
@rosebuster
3 жыл бұрын
Chciałbym z tym materiałem polemizować. Szczerze mówiąc miałem dokładnie takie samo podejście do Lotto jeszcze parę lat temu. Jako matematyk wiedziałem bowiem, że z matematycznego punktu widzenia wychodzi się zawsze na minus. To się nadal nie zmieniło: nadal zdaję sobie sprawę, że na tym tracę i raczej tracił będę i dlatego kupowanie dużej ilości losów jest złe i niebezpieczne. Jednak moje podejście do tego tematu zmieniło się od strony filozoficznej. Zrozumiałem bowiem jedną rzecz: prawdopodobieństwo wygranej, jeśli wyślę chociaż jeden zakład jest niewykle małe, ale... niezerowe. Jeśli nie wyślę żadnego: wynosi dokładnie zero. Można by rzec, że prawdopodobieństwo wygranej jest więc nieskończenie większe, jeśli zagram. Stąd moje podejście zmieniło się. Ja obecnie gram, jednocześnie w głowie będąc nastawiony na przegraną. Po prostu wydaję na to tyle, ile jestem gotów dobrowolnie stracić, nie odczuwając tego na swoim budżecie. Wiem, że przegram. Nie marzę nawet o tym, że nagle moje życie się odmieni. Ale jednocześnie... nie chcę się całkowicie pozbawiać resztek możliwości, że jednak może mi się poszczęścić. Pozostawiam sobie niezerową szansę, bo mnie to nie boli. Od razu chciałbym zaznaczyć, że nie polecam tego podejścia osobom nie dysponującym dostatecznymi środkami finansowymi i z trudem utrzymującym się, a liczącym na poprawę warunków życia. Takim osobom stanowczo polecam trzymanie się Twojej rady. Nie chciałbym jednak demonizować takiego organizatora, jakim jest Lotto. Oczywiście wszystko nastawione jest na zysk organizatora, bo to nie jest organizacja non-profit, natomiast nie uważam jej też za z gruntu złą. Lotto jest sponsorem wielu naszych sportowców. Sponsoruje także co roku, co mnie szczególnie interesuje, mistrzostwa Polski w szachach. Poza tym daje pracę wielu ludziom. Niech więc sobie działa. Martwi oczywiście problem ludzi uzależnionych od hazardu i trwoniący na to wszystkie pieniądze, ale mam nadzieję, że z tym problemem da się walczyć inaczej, niż likwidując Lotto całkowicie. Zresztą hazardzista nie mając Lotto i tak znalazłby sobie inny sposób na kontynuowanie swego uzależnienia. W całym morzu możliwości, Lotto jeszcze nie jest moim zdaniem największym drapieżcą. Ogólnie materiał jest rzetelny i wszystko tutaj powiedziane jest prawdą. Ja się tylko śmiem (częściowo) nie zgodzić z podsumowaniem i ostateczną rekomendacją w kwestii grania w Lotto. Byle tylko z głową.
@ezmix
3 жыл бұрын
Podzielam opinię
@wiktorkrawczyk4963
3 жыл бұрын
" My kule " zrobimy Wam w kieszeni dziurę .
@waldemargrabia4731
2 ай бұрын
robia ich w kulki
@politechnikakoszalinska8420
3 жыл бұрын
Czyli podsumowując loterie: Aby wygrać trzeba nie grać. Hmm
@InformersPl
3 жыл бұрын
Film - Gry Wojenne - 1983 rok, wtedy to już nawet komputery o tym wiedziały :)
@tomaszwojciechowski2471
3 жыл бұрын
Tak czyli pracować i inwestować
@konserwatordrewna9739
3 жыл бұрын
Właściwy wniosek :). Podaj dalej :)
@InformersPl
3 жыл бұрын
@Szatan to pała Czemu akurat 6tki? A trafienie 7demki jest jeszcze cięższe... Jak pisałem wcześniej szanse wygranej są odwrotnie proporcjonalne od pazerności gracza ;)
@InformersPl
3 жыл бұрын
Ja tam od kilku lat gram bardzo regularnie. Raz na kwartał puszczam jeden kupon na Dużego systemem na 7dem. Poza 900 zł nigdy nic więcej nie trafiłem w DL. Znajomy w pracy gra jeszcze bardziej regularnie, bo on puszcza aż ze 3 kupony rocznie i to tak zwyczajnie. Tak czy inaczej, 2 tygodnie przed urlopem trafił 5tkę w Dużym lotku. On tam szczęśliwy bo poza pensją miał dodatkową kasę na solidny przegląd samochodu i dodatkowe szaleństwa na wakacyjny urlop. Jedni cieszą się z 4-5tek, drudzy przez 6 stuleci czekają i narzekają, że nie szóstka. :) :)) :)))
@TomasRides
3 жыл бұрын
Świetny materiał i kręgosłup moralny w moim klimacie, dziękuję.
@krizar78
3 жыл бұрын
Wreszcie mam co wysyłać jako materiał edukacyjny rodzinie i znajomym z upośledzeniem matematycznym .
@Fioletowooki
2 жыл бұрын
Czyli Twoja rodzina i znajomi to idioci. Z kim się zadajesz tym się stajesz.
@morgana8037
Жыл бұрын
ale wiekszosc ludzi ni majacych pojecia o matematyce tego filmu nie zrozumie. jest za duzo niezrozumialych terminow, nie jest to podane w sposob takinzeby zrozumiale to kazdy. chociaz moze tylko ja nic z tego filmu nie rozumiem bo 1 ze jestem",uposledzona z matematyki" a dwa ze jestem uposledzona z j. polski. pochodze z us, zdecydowanie wiecej mowie, czytam, pisze Po eng m. wiec moge tez nie rozumiec z tego powodu. musze uzywac G translate zeby to napisac I nim pomagac sobie. ale generalnie ktos kto nie ma pojecia o matematyce nie zrozumie wiele z tego filmu.
@KT-tj8dw
3 жыл бұрын
"Rozumiem, że powiedzenie: Nie grasz, nie wygrasz traci tutaj sens?"
@iniacz
3 жыл бұрын
Traci go bezapelacyjnie.
@sawomirmajak7310
3 жыл бұрын
wygrałeś :)
@xdrixn2115
3 жыл бұрын
Zawsze dajesz w cudzysłów całe zdanie zawierające gdzieś cytowany fragment?
@konrad256b
3 жыл бұрын
Ta cala wypowiedz to cytat z filmu Czas surferów
@boguslawszostak1784
3 жыл бұрын
Nie prawda. Jeśli za WYGRANĄ uznajemy wypłatę za UDZIAŁ w grze, to jest to prawda. nie grasz nie wygrasz. Ale jest ciąg dalszy... grasz najprawdopodobniej przegrasz.
@PawelJimmi
3 жыл бұрын
18:17 Nie uważasz, że ZUS to gra hazardowa - wygrasz jeśli uda Ci się przeżyć odpowiednio długo pobierając emeryturę i że niemoralnym, ani nieetycznym jest zmuszanie ludzi do tak aktywnego uczestniczenia w tym hazardzie i oddawania na ten cel połowy swojej wypłaty?
@Donphan1
3 жыл бұрын
Ubezpieczenia od wypadków i podobne to też ciekawe gry hazardowe. Jak złamiesz sobie rękę, to wygrałeś, a jak nie złamiesz, to przegrałeś.
@keksiu351
3 жыл бұрын
Kurde, ty wiesz że masz rację. I to samo dożycie do tego momentu jest wygraną, a jeszcze żeby chociaż trochę z tego zyskać? Czy to jest też tak obliczone, że średnio przez np. 45 lat pracy oddasz powiedzmy dla przykładu 1mln złoty. A obliczyli że na emeryturze pożyjesz średnio 20 lat, to będą musieli wypłacić dajmy na to 800 tysięcy, no może 900 jak pożyjesz wyjątkowo długo, więc biznes się opłaca dla jednostki. A nie zapominajmy że większość pewnie statystycznie nie skorzysta więcej niż 10-12 lat to zwraca się taka machloja nawet w najgorszym przypadku nie mówiąc o tych najkorzystniejszych dla nich.
@PawelJimmi
3 жыл бұрын
@@Donphan1 Mechanizm działania firm ubezpieczeniowych dokładnie tak działa, bo nie płacisz za to że nie złamiesz ręki tylko za koszty leczenia - JEŚLI (niezależnie od zakładu) dojdzie do wypadku. Bo zakładasz się o pieniądze nie o zdrowie.
@francghost1566
3 жыл бұрын
@@Donphan1 nie wiem czy to taki zysk. Rozwaliłem sobie paluch, niezgina mi się do końca, trwały uszczerbek. Dostałem w sumie ponad 4k. O bólu nie mówię. Wątpliwy zysk...
@Tomek_Tomek
3 жыл бұрын
@@francghost1566 zysk jest wtedy jak dostaniesz więcej niż zainwestowałes (finansowy) można się też nie ubezpieczać, a palec też będzie sztywny ...
@antonizapaa6361
Ай бұрын
W PRL losowanie było transparentne, dzieci z Domu dziecka z zasłoniętymi oczami wyciągali z pojemnika losy, podawali prowadzącemu aby odczytał jaką liczbę wylosowano. Prowadzący z pojemniczka wyciągał kartę z liczbą i pokazywał do kamery. Następny los wyciągało inne dziecko ,razem 6 liczb, Po zmianie systemu komputer decyduje czy będzie kumulacja i jakie liczby,gra znaczonymi kartami
@anka9487
3 жыл бұрын
Mój nauczyciel matematyki w liceum zdradził sposób na 100% wygraną z "piątki"- codziennie zamiast iść do kolektury wrzucamy 3,50 zł,( czy ile tam kosztuje los) do świnki- skarbonki. Za kilka lat mamy kilka, kilkadziesiąt tysięcy. Pozdrawiam Pana R.Ł. z V liceum, jeśli też ogląda UNB 🙂
@gogloides
3 жыл бұрын
Dopiero jak wziąłeś piłkę do kosza jedną ręką, zorientowałem się, że jesteś wysoki :0
@jakubstanko4059
3 жыл бұрын
Od lat powtarzam to jak mantrę... "Polska nie jest krajem w którym miliony rozdaje się przypadkowym ludziom" to tak dla refleksji dla tych wszystkich którzy jeszcze mają chodzby cień nadziei na wygraną w tym przekręcie ...
@tomaszkajor
Жыл бұрын
nigdzie, w żadnym kraju nie rozdaje się milionów
@royalpeepers3902
Жыл бұрын
Lech wygrał podobno 2 razy
@MrTekeshi
Жыл бұрын
KOMPLEKSYYYY
@DeeCaarloo
Жыл бұрын
a jaki kraj jest?
@CrazySquareRoot
Жыл бұрын
Nie ma tu żadnego przekrętu. Zwykła matematyka na poziomie późniejszych klas szkoły podstawowej.
@mirabout
3 жыл бұрын
czekam az lotto lub jakies "instytucje publiczne" sciagna ten film xd swietna robota!
@subiektywneopinie1623
3 жыл бұрын
lol myślałem że nie zyjesz
@JacobsKrąnųg
3 жыл бұрын
ale po co? przecież organizatorzy bardzo dobrze wiedzą, że tak to działa. po co miałby ktoś utrzymywać taki biznes, który jest stratny? XD
@albatros2605
2 ай бұрын
Nie muszą, ludzi inteligentnych inaczej w naszym kraju po korek...
@freepeople3313
3 жыл бұрын
Znam faceta, który grał w Lotto ponad 40 lat (wtedy to się inaczej nazywało) i nigdy nie trafił nawet 5 liczb. Przez 40 lat jak szybko obliczył za te pieniądze które wydał na losy by sobie kupił 2 nowe samochody.
@tonymontana-tj2rb
2 ай бұрын
Przecież to zależy jakie nowe samochody.
@Lenon445
3 жыл бұрын
Słyszałem jeszcze o innych sposobach pewnego wygrywania w ruletkę: kraść żetony albo sprzedawać innym sposoby pewnego wygrywania w ruletkę.
@gandalf9698
3 жыл бұрын
Najlepsze jest to, że każdy kto gra płaci swoje pieniądze (już wcześniej opodatkowane), a gdy ktoś wygra to znów musi oddać podatek, piękne robienie w C H grających, podwójny podatek myk (a może i kilkukrotny, ale ukazałem tylko 2).
@rafabonski9649
Жыл бұрын
Wygrać można bez problemu w dużego lotka. Trzeba wypełnić 13 milionów zakładów po 3zl Czyli wydać 39 milionów. Kumulacja musi wtedy wynosić ponad 50 bo jest podatek i opata na KF. Jeśli wygra druga osoba to wtedy wygrana dzieli się przez 2 i nici z interesu
@Luxer
3 жыл бұрын
Świetny materiał, liczę na więcej treści ze statystyki
@pickettscharge5931
3 жыл бұрын
To nie statystyka, a podstawy kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa.
@aleksanderkwasniewski5287
3 жыл бұрын
No to już wiemy które firmy nigdy nie zostaną sponsorami tego kanału :D
@ZPDU
Жыл бұрын
Ładnie wytłumaczone i ładnie poprowadzony film. Konkluzja na koniec oczekiwania i wspaniała. Gratulacje.
@talka9213
3 жыл бұрын
W czasach kiedy można było pod kapslem Harnasia wygrać, jeden z klientów u mnie w pracy twierdził, że lepiej "zainwestować" właśnie w Harnasia - jak nie wygrasz to chociaż wypijesz :)
@civic12
3 жыл бұрын
i alkoholikiem się staniesz ;)))
@talka9213
3 жыл бұрын
I nim się stał. Jego odpowiedź na to była taka, że każdy musi mieć jakiś nałóg ;)
@pickettscharge5931
3 жыл бұрын
@@talka9213 Prędzej dawno nim był zważywszy na filozofię jego metaforyki ;)
@rd5281
3 жыл бұрын
@@pickettscharge5931 Poki zony i dzieci nie bije to niech chleje ile chce. BO MA PRAWO
@francghost1566
3 жыл бұрын
@@rd5281 Może i tak . Ale rujnuje swoje zdrowie oraz budżet rodziny, który można wydać na pożyteczne rzeczy. Pomijam już wartość demoralizującą takich zachowań dla dzieci.
@yzzoarts
2 ай бұрын
Mój ojciec gra w lotto odkąd istnieje. Przez te lata dwa razy trafił 4. Raz w 1994 roku i kupił za wygraną nową pralkę a drugi raz nieco później, kiedy za 4 były jakieś śmieszne pieniądze. Nadal gra. Myślę, że do tej pory wydał więcej niż wygrał ...o wiele wiele więcej.
@king_james_official
2 ай бұрын
@@Robson-oc9umnie rozumiem dlaczego ludzie podchodzą do hazardu z myślą że coś wygrają. wykupujesz sobie uczucie tego "dreszczyku" przy losowaniu i tyle. tak samo jak maszyny w kasynach. chodzi o atmosferę. oczywiście wielka państwowa instytucja ze śmiesznymi regulacjami nikomu tego nie powie, a jedynie o wielkiej wygranej dla jednej osoby
@paprukas
2 ай бұрын
@@king_james_official dreszczyk, że przegrasz xd
@king_james_official
2 ай бұрын
@@paprukas haha
@djmorfexx5843
3 жыл бұрын
Lotto - „Podatek od marzeń”
@Calmo2007
3 жыл бұрын
19:26 mówisz o funtach brytyjskich, w Irlandii do wprowadzenia Euro używano Funta Irlandzkiego. Podro, fajny film!
@nihilistycznyateista
2 жыл бұрын
Dawidzie, świetne przesłanie na koniec, ale warto coś dopowiedzieć, aby je uzupełnić.... Mówisz "nie grajcie w loteriach, które są kalkulowane na waszą stratę", bo to wymaga jednak uzupełniania o to, które to loterie są tak kalkulowane, aby widzowie wiedzieli, których konkretnie unikać. Otóż tak kalkulowane są następujące loterie: ABSOLUTNIE WSZYSTKIE
@nihilistycznyateista
Жыл бұрын
@CrazySquareRoot niektórych nadal dziwi, że przedsiębiorca oferuje produkt, na którym chce zarobić i nie jest on przeznaczony tylko dla korzyści klienta... ale to już inna inszość, jak to mówią.
@janekkozowski2588
3 жыл бұрын
Ooo pisałem na podobny temat mój Internal Assesment z matematyki, tylko że o zakładach bukmacherskich, super film
@wojciechwareda6796
3 жыл бұрын
I co pisałeś?
@janekkozowski2588
3 жыл бұрын
@@wojciechwareda6796 porównywałem kursy do prawdopodobieństwa zdarzeń, obliczałem przewidywaną wygraną i ile musiałby wynosić kurs żeby gra była sprawiedliwa dla obu stron. Potem sprawdzałem czy obstawianie "surebetów" rzeczywiście ma sens i kiedy warto to robić.
@jacekolbrys9140
17 күн бұрын
A ja tam uważam, że szansa na wygraną jest 50% - albo wygrasz albo nie. :) Przypomniała mi się sytuacja z weselem moich znajomych. Zamiast wina czy kwiatów chcieli kupony na dużego lotka. Gości bylo około 110, co można przyjąć że było około 50 par, czyli tez dostali około 50 kuponów. W jednym było prawidłowe 6 liczb i wygrali małą kumulację.
@Nickmusimiecconajmniej3znaki
13 күн бұрын
"A ja tam uważam, że szansa na wygraną jest 50% - albo wygrasz albo nie." Mam nadzieję, że nie piszesz tego na poważnie...
@mufur4915
3 жыл бұрын
Jeden z najlepszych Twoich filmów.
@Grantan05
3 жыл бұрын
Uwielbiam jakość wideo na twoich filmach, kolorystyka, ostrość, wszystko jest tak przyjemne dla oka, że mógłbym się na Ciebie patrzeć godzinami
@DaWe12
7 ай бұрын
W życiu nie widziałem lepszego filmu o grach losowych. Wygrywa tylko jeden - organizator... A teraz idę puścić lotto.
@kamien__
3 жыл бұрын
Większość wie że nie wygra liczy na szczęście cała filozofia
@sushio4247
3 жыл бұрын
Proszę nie używać wulgaryzmów. "Szcz**cie" to wulgaryzm tak samo jak "prz*padek", "ho*oskop", czy "he*batka zi*łowa"
@jarou5513
3 жыл бұрын
@@sushio4247 sprawdź w słowniku definicję słowa "wulgaryzm" :)
@kpwn24
3 жыл бұрын
@@sushio4247 Jeśli dla ciebie "szczęście" czy "przypadek" to w jakikolwiek sposób złe słowa to polecam wizytę u psychologa. A "herbatki ziołowe" jakkolwiek niepoprawne byłoby to określenie wpływają pozytywnie na układ trawienny więc nie wiem z czym problem. Horoskop to po prostu kłamstwo, również nie widzę w tym wulgaryzmów. Jesteś większym burakiem niż oryginalny burak. xD
@sushio4247
3 жыл бұрын
@@kpwn24 XD trochę dystansu, ludzie! Wiem, że z samego tekstu trudno wyczuć sarkazm, ale starałem się to napisać w tak kuriozalny sposób, żeby to było oczywiste. Nie bez powodu dodałem herbatkę ziołową :)
@sushio4247
3 жыл бұрын
@@jarou5513 .
@Xuzon
3 жыл бұрын
To wszystko prawda. Jednak lotto to nie tylko matematyka ale i psychologia a w psychologii mamy zarówno tych którzy myślą że wygrają grając codziennie, oraz tych którzy grają od czasu do czasu "dla przyjemności" wiedząc że przegrają ... Ale mając te kilka chwil dla siebie w których mimo wszystko wyobraźnia się uruchamia i jest napędzana ta możliwością bo szanse nie są zerowe
@pasjonat85
3 жыл бұрын
Dobrze jest tego posłuchać. Ma to sens. Wynik nastawiony na zysk gospodarza a nie gości. Mój znajomy wygrał w mini główną wygranę we dwóch. Wygrać można ale te prawdopodobieństwo mnie przeraża...
@keepthebeat88
3 жыл бұрын
8:25 piękne podsumowanie tematu
@fraczynski
3 жыл бұрын
O kogo ja tu widzę :) pozdro mistrzu 🏀❤️
@mmleczko01
3 жыл бұрын
Ciekawe ile osób ogląda ten odcinek chwilę po tym, jak posłało kupon w lotto.
@PAWLITO_yo
Жыл бұрын
No ja np 🤣🤣🤣
@maciejpezaa762
3 жыл бұрын
Bardzo ciekawy odcinek. Uwielbiam Twoje filmy związane z szeroko pojętą matematyką. Oby było takich więcej
@husc7775
3 жыл бұрын
A życie nie jest grą obliczoną na stratę ?
@iniacz
3 жыл бұрын
Jest. Ale ktoś już puścił za Ciebie los, więc musisz grać. Jedyne co można zrobić, to nie wciągać innych do gry. :)
@korzbro35
3 жыл бұрын
@@iniacz Dobre, dobre!
@xxxxxx-hj1vf
3 жыл бұрын
Zycie jest śmiertelną chorobą roznoszoną drogą płciową ;-)
@husc7775
3 жыл бұрын
@@xxxxxx-hj1vf znałem, ale są gatunki które rozmnażają się bezpłciowo więc nie do końca.
@smiletous1
Ай бұрын
Czyli stwierdzenie "nie grasz, nie wygrasz" - nie ma snesu ( chyba ze dla organizatora loterii). Bo powinno brzmiec - "grasz - nie wygrasz, ale nie grasz to wygrasz"
@lucamarimoto7417
3 жыл бұрын
Popełniasz ten sam błąd logiczny co większość, więc teraz skup się: "Ja zawsze trafiam szóstkę. To oni nie trafiają w moją." :)
@earlygirl24
3 жыл бұрын
To nie był jedyny przypadek w historii, Stefan Mandel ograł tak lotto 14x
@michamy6977
3 жыл бұрын
A co jesli 10 osob skresli zestaw liczb, ktore wygrywaja.
@takzewiesz854
3 жыл бұрын
@@michamy6977 Dzielą pulę na wszystkich i każdy dostaje po ochłapie z puli, czyli po 1/10 z wszystkiego
@michamy6977
3 жыл бұрын
@@takzewiesz854 no dlatego sie zastanawiam jakimi zasadami kieruje sie tamtejszy lotek. Chyba, ze kazdy zaklad to okresly zbior.cyfr, ktory nie moze sie na innym zakladzie pojawic w co osobiscie nie wierze.
@takzewiesz854
3 жыл бұрын
@@michamy6977 Owe 6 liczb ze zbioru 39 czy 45 liczb może się powtórzyć kilkanaście razy, kilkaset lub wcale. Nie ma znaczenia liczba kul. Ta sama kombinacja może się powtórzyć wielokrotnie, lub nie wystąpić wcale. Liczba losów w "Totalizatorach" każdego kraju wynosi zawsze miliony kombinacji, bo jest tylu chętnych ;]
@pickettscharge5931
3 жыл бұрын
@@takzewiesz854 Oczywiście, że liczba kul ma znaczenie. Im więcej możliwych kombinacji, tym mniejsze prawdopodobieństwo (przy tej samej liczbie zakładów) wielokrotnych trafień.
@marcino.3361
3 жыл бұрын
Jeśli jakaś loteria byłaby nastawiona na zysk dla grających, równocześnie przynosiłaby straty organizatorom. To nie może tak działać. Jest to oczywiste. Organizatorzy stwarzają nam pozory atrakcyjnych wygranych, a nasze proste rozumki dają się usidlić. Zapewne tak samo działa to we wszystkich loteriach smsowych itd itp. Ma zarobić ten kto wymyśla tą zabawę... Tego typu hazard to największe zło...
@jantam3001
3 жыл бұрын
Tylko proszę pana , życie to nie tylko matematyka
@maciejzniebuszewa8077
3 жыл бұрын
-jest taki silnik w przyrodzie, zgodnie z drugą zasadą termodynamiki
@rafciopranks3570
3 жыл бұрын
Ja: Prawdopodobieństwo Dawid: 21 min wyjaśnienia
@sawomirgrzegorzewski335
3 жыл бұрын
Ponad 20 minut filmu by udowodnić rzecz oczywistą xD Przecież to logiczne, że to organizator gry losowej musi na niej zarabiać bo inaczej całe przedsięwzięcie nie miałoby najmniejszego sensu.
@wildhog4251
3 жыл бұрын
Zdziwiłbyś się, ilu ludzi tego nie kapuje. Może takie filmy otworzą im oczy.
@luk11c4
3 жыл бұрын
Taka oczywista rzecz, że lotto dalej ma się dobrze i kosi kasę na sprzedawaniu marzeń.
@sawomirgrzegorzewski335
3 жыл бұрын
@@luk11c4 Zrozumienie że ta gra ma przynosić zyski organizatorowi nie wiąże się z tym że nie będzie się w nią grać, prawda? Ja mimo że jest to dla mnie oczywiste czasami zagram bo nie żal mi 3 zł a głupim trafem może mi się udać :) Nie wiem ilu jest takich jak ja, a ilu liczy na to że znajdą jakiś system na lotto, albo wręcz są przekonani że go mają. Film pod względem uzmysłowienia ludziom prawdy jak najbardziej potrzebny. Mi chodziło tylko o to że jeżeli się tylko troszkę zastanowić samemu to od razu się dojdzie do takiego samego wniosku jaki przedstawił Dawid. Przecież lotto działa od 55 lat. Więc albo jego właściciel jest szalonym filantropem z nieskończonym zapasem gotówki albo musi na tym zarabiać. Nie trzeba znać prawdopodobieństwa, modeli matematycznych itp. Wystarczy logicznie i spokojnie pomyśleć. Jeśli faktycznie dużo ludzi tego nie rozumie to jest to bardzo smutne.
@maciejkamil
3 жыл бұрын
Bardzo cieszę się, że nie gram w lotto. Ten film tylko utwierdził mnie w tym przekonaniu.
@mrpredator485
3 жыл бұрын
Zabrakło tych 5 sekund do perfekcji
@ManiekYTTV
3 жыл бұрын
To logiczne że zarabia organizator, a nie grający. Nikt nie jest tak choiny, ani głupi aby rozdawać swoją kasę na prawo i lewo.
@mariusz92ii
3 жыл бұрын
Bardzo ciekawy odcinek, szczególnie fragment 18:00. Czy biorąc pod uwagę wnioski z tego filmu powinienem przestać kupować polisę AC dla swojego samochodu?
@piotrcox1435
3 жыл бұрын
Aby wygrać, trzeba nie grać! Genialne w swej prostocie
@TWARDOWSKY.
3 жыл бұрын
Dlaczego nie warto grać w LOTTO? Bo przegrana generuje straty, a wygrana szkodzi zdrowiu.
@miszael7607
3 жыл бұрын
Bardzo mądrze i słusznie powiedziane.
@inesatta9002
3 жыл бұрын
Dziękuję za ten filmik ❤️ wspaniały. Będę go pokazywać wszystkim i szerzyć twoje słowo niczym apostoł xd bo warto.
@lekkidu178
3 жыл бұрын
Dlaczego społeczeństwa są tak głupie. Alkohol, lotto, kredyty, płaska ziemia oraz trochę innych teorii spiskowych powodują że rządzący mają ludzi w garści.
@rafalkowalski3431
3 жыл бұрын
Jak kupisz mieszkanie bez kredytu zarabiajac nie dużo
@Jacek-j8q
Ай бұрын
W Czechosłowacji można było kiedyś kupić ruletkę dla dzieci, która specjalnie była źle ułożona, by ludzie nie grali na forsę. Rozpracowałem ją i grając po groszu wygrałem 9 zł za wieczór.
@michalsteier315
3 жыл бұрын
Nie poszedłem do totalizatora i pyk, trzy złote w kieszeni :)
@ukasz1952
3 жыл бұрын
26 sierpnia 1995 r. pewna rodzina na dworcu w Olsztynie kupiła los lottka. Ponoć liczby podało dziecko - trafili 6. 6 września 1995 r. przyjechali odebrać nagrodę w oddziale Lotto w Olsztynie. W tym samym miejscu kupili kolejny los. Liczby podało dziecko i znowu wygrali 6 xD Prawdopodobieństwo 1 : 14mln.
@jabłczan
Жыл бұрын
nieee, prawdopodobieństwo takiego ciągu dwóch zdarzeń to prawdopodobieństwo jednego wygrania razy prawdopodobieństwo drugiego wygrania, czyli nie 1:14 mln tylko dokładnie 1:195547109921856 (to jest prawie 200 bilionów) :D
@Huherko
Жыл бұрын
@@jabłczan nie, bo tu nie ma znaczenia kolejność podanych liczb, jeżeli skreślisz 1,2,3,4,5,6 a wypadnie 2,1,3,4,5,6 to także wygrywasz, czyli przy Twoich podanych liczbach masz wiele kombinacji liczb wylosowanych, które także dadzą Ci zwycięstwo. Dodatkowo stosując regułę mnożenia przy losowaniu kolejnej liczby musisz z puli możliwych odjąć te, które już były wylosowane wcześniej, czyli jak masz 49 kul, to wylosowanie 1 w pierwszym losowaniu to 1/49, ale w drugim to już 1/48 itd.
@Portmonet
3 жыл бұрын
Dawid uwielbiam Twoje filmy :) Cieszę się, że jesteś na youtubie
@jacekkwiatek8572
3 жыл бұрын
Głównym powodem dla którego ludzie biorą udział w tych loteriach jest następujący, czyli płacą niewiele za los, a mogą wyciągnąć miliony.
@nonsooon
3 жыл бұрын
Poważnie? :O ijaaaa
@nodell8729
3 жыл бұрын
Ale czemu płacić za los, skoro możesz znaleźć go na ulicy?
@tomaszjan5396
3 жыл бұрын
@@nodell8729 bo życia może nie starczyć żeby go znaleźć
@nodell8729
3 жыл бұрын
@@tomaszjan5396 Chodzi o to że zawsze grasz, jeśli kupujesz los i liczysz na szansę jedna do miliardów że to będzie właściwy, to możesz równie dobrze liczyć że znajdziesz zwycięski los na ziemi. Obydwa zdarzenia są tak nieprawdopodobne że nie ma sensu się nimi przejmować ;)
@aleksandramatusiak1178
3 жыл бұрын
@@nodell8729 WSM chciałabym zobaczyć ile wynosi prawdopodobieństwo tych dwóch zdarzeń
@napalonemamuskiztwojejokol3946
3 жыл бұрын
I widzisz, jak przy każdej takiej kalkulacji odnośnie lotka odnosimy się do prawdopodobieństwa. Z tym, że prawdopodobieństwo, że grając przez pół wieku wygrasz, wynosi 0.04%. Szansa na to, że nie grając wygrasz, wynosi równe 0%. Ponadto istnieje jeszcze niższe ryzyko, tak skrajne, że prawdopodobnie trudno je policzyć, że wygrasz za 1, może 10 razem. Gdy nie grasz, to ryzyko nie może istnieć. I oto cała filozofia - matematycznie nieopłacalne, ale wielokrotnie mniej niż marginalnie ZWIĘKSZA szansę na niewyobrażalny dla wielu majątek. To głupie marzenie, tańsze od gumy do żucia. I to wystarczy.
@machineman8920
3 жыл бұрын
podatek od nieznajomości matematyki jest nieironicznie dobrym pomysłem
@wojciechwareda6796
3 жыл бұрын
Brak wam logiki. Ludzie którzy grają w totolotka wychodzą z innego założenia. Widzą ze ktoś wygrywa. Ze jeżeli dajmy na to gra w Polsce 5 mln ludzi i ktoś wygrywa 22 mln zł to szansa że będą to oni jest jak 1/ 5 mln. Jeżeli nie zagrają szansa wynosi dokładnie 0. Jak wiadomo podzielenie 1/5mln przez 0 daje nieskończoność :-). Więc grając masz nieskończenie większe szanse wygrania niż nie grając.
@dsomgi7633
3 жыл бұрын
@@wojciechwareda6796 Szansa na wygranie jest 1 do 14 milionów i mówi o tym w odcinku skąd wziąłeś 5? Właśnie widać, że nie umiesz matematyki i dajesz się złapać na takie tanie gierki.
@wojciechwareda6796
3 жыл бұрын
@@dsomgi7633 Skoncentruj się. Kupiłeś dzisiaj kupon lotto. Padła wygrana. Ty jesteś posiadaczem jednego z 5 mln kuponów. Któryś z nich na pewno jest wygrany. Jaka jest szansa że w to ty masz w łapce wygrany kupon?
@kacperolszowski1331
3 жыл бұрын
@@wojciechwareda6796 tylko że lotto nie działa tak, że sposród wykupionych kuponów jeden będzie poprawny. spośród WSZYSTKICH MOŻLIWYCH 1 będzie poprawny. więc nieważne czy na świecie kupi się 100 kuponów, milion czy 10 milionów, szansa na wygraną dla jednego człowieka zawsze będzie wynosić tyle samo
@dsomgi7633
3 жыл бұрын
@@wojciechwareda6796 No właśnie tak to nie działa kolego. Szansa zawsze wynosi 1/14 milionów jak padło w odcinku. Nie zawsze ktoś ma wygrany kupon, a nie raz wygrana lotto rozstrzyga się tygodniami, mimo że miliony ludzi puszcza kupon codziennie.
@Kerrea
3 жыл бұрын
Doskonały materiał. Dzięki!
@karolinatajchman4753
3 жыл бұрын
Więcej takich filmów matematycznych prosze! 🙏🏻
@paulinam2699
3 жыл бұрын
Poruszysz kiedyś temat postu i autofagii? 💡 :-)
@adamam4042
3 жыл бұрын
Lech Wałęsa wygrał dwa razy w lotka, także się da :D
@dominikkurek1155
3 жыл бұрын
W jakim sensie?
@terminatorman2000
3 жыл бұрын
Aaaa to prawda .Wypowiadal sie kilka razy jak kase mial....:)
@andrzeja3856
3 жыл бұрын
Bo pomogło mu sblotto też się przyznali do tego 😁
@rotshyldpuppet5810
3 жыл бұрын
Bolek SBlotto
@andrewdisconnected
3 жыл бұрын
Bolek Sblotto :)
@BadRobo82
Жыл бұрын
Zabawną rzeczą jest to, że mówisz "nie grajcie w loteriach, które są kalkulowane na naszą stratę". Ale czy są takie loterie, które nie są kalkulowane na naszą stratę? Wszystko, co tu powiedziałeś, wiedziałem od dawna. Mimo to lubię od czasu do czasu zagrać dla emocji. Szansa na wygraną jest bardzo bardzo niska, ale nie niemożliwa.
@Diginegi
3 жыл бұрын
Najczęściej w takie gry grają najbiedniejsi bo: - Przeważnie jest to jedyna potencjalna droga do jakichkolwiek większych pieniędzy - Nie są na tyle ogarnięci żeby zrozumieć jak bardzo nie wygrają (najłatwiej jest ich oszukać) Dodatkowo, ponieważ wygrywają najczęściej takie osoby, nie mają one ani umiejętności obycia ani zarządzania pieniędzmi (jeden z głównych powodów dlaczego są biedni), więc często szybciutko pozbywają się całej wygranej na pierdoły i kończą w jeszcze gorszym miejscu niż zaczęli. Bogactwo to nie jest kupa forsy, ale płynność finansowa. Co ci po drogim aucie czy domu, jeśli nie stać cię na utrzymanie ich.
@petercarpowitz7007
Жыл бұрын
Blablablabla.... mogę się założyć, że nie znasz ani jednej osoby, która trafiła szóstkę, ale o nich piszesz :D
@WujekFazol_PL
2 ай бұрын
Zapomniałeś wspomnieć o marży pobieranej przez organizatorów takich „rozrywek”. W przypadku Lotto wynosi to 49% z każdego puszczonego kuponu. W zakładach bukmacherskich zmienia się w zależności od popularności zdarzenia. Zawzyczaj tj od 1% do 10% od każdego zakładu.
@szcpos
3 жыл бұрын
R E W E L A C Y J N Y odcinek! jutro idę zagrać:)
@adriandabrowski2569
3 жыл бұрын
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
@paprukas
2 ай бұрын
Kupujesz 7 000 000 unikalnych losów za 21 000 000 PLN. Poświęcasz kilka miesięcy, dzień w dzień na przeszukanie wszystkich losów. Okazuje sie, że nie wygrałeś, bo szansa na wygraną jest mniejsza niż rzut monetą (50%).
@norbertjs
3 жыл бұрын
prawie słyszę ten śmiech ludzi co wygrali w LOTTO i zdołali uciec z tego "k`raju"
@marekszymanski6245
Жыл бұрын
Kiedyś moj ciocia przyjechała i mówi, wygrałam w totolotka 😃 jak to wygrałaś pytam? A no bo nie grałam! 😅Mądra kobieta
@pawel3242
Жыл бұрын
Tak jak ja z kuponami w sts xD
@OlmerMD
2 ай бұрын
Kochanie, co bys zrobila jakbym wygral w lotto? Jak to co, wziela polowe i odeszla. To masz tu 5zl i wyp....aj.
@zenonbiusz
3 жыл бұрын
W pełni się zgadzam - gdy miałem ciulatą pracę, ciulatego szefa i kiepskie zarobki, zdarzało mi się puścić kupon dla poprawy samopoczucia, że może, że kiedyś, że w końcu... Od kilku lat mam świetną pracę, świetnego szefa i nieźle zarabiam, więc... walić Lotto :)
@robakk6023
3 жыл бұрын
2021 ludzie odkrywają, że gry losowe są zrobione tak żeby to organizator zarabiał. Ale odkrycie xd
@panhuragan4388
3 жыл бұрын
W USA często jest tak ze jak zajadę na stacje benzynowa i zachce mi sie kupić energetyka, to jest problem i musze odłożyć i wyjsc, bo stoja menele , menelice i kupuja zdrapki oraz LARO za setki dolarów na jedna rundę. Zdrapki wszystkie od a do z o wymyślnych nazwach znają na pamięć. Jakby sie nauczyli czegoś pożytecznego zamiast tych zdrapek to może żyliby godnie?
@Ciekawosc
3 жыл бұрын
Tak wygladaja skutki uzaleznienia. To nie ma nic wspolnego z rozumem (duza czesc populacji uzaleznila sie na inne sposoby a i nie jestem pewny, czy istnieje czlowiek, ktory od uzaleznien jest wolny
@marcin3812
3 жыл бұрын
@@Ciekawosc taa, powiedz to mojej ciotce ktora zagrala w zdrapke pierwszy raz w zyciu i wyjebala 160~k ;))
@marcin3136
2 ай бұрын
Omówiłeś podstawy probabilistyki, czyli dział matematyki. To miłe, ale to nie udowadnia, że nie warto grać w LOTTO. To pokazuje, że statystycznie się nie wygra, co nie oznacza, że nie warto grać. To są kwestie rozłączne.
@adrianimpert4692
3 жыл бұрын
Włączam film i pierwsze co to włączyła mi się reklama niemieckiego lotto 😂😂😂 tak mieszkam w DE to dlatego xd
@LORAK3765
2 ай бұрын
Heh, pracuje akurat w totalizatorze sportowym i powiem wam że technik manipulacji oraz nacisku aby z każdego a szczególnie uzależnionego klienta wycisnąć ostatni gorsz jest tutaj pełno i przypominają nam o tym na każdym kroku :)
@ws6804
3 жыл бұрын
Bardzo inteligentna mądra i sympatyczna osoba , uwielbiam Cię :)
@rafalputaj2316
3 жыл бұрын
Ja znam wersję: "podatek od głupoty"
@zigidigi1
3 жыл бұрын
Ta wersja jest dla niegrających; dla grających jest ''podatek od marzeń''.
@lonelysoldier17
3 жыл бұрын
Czemu to niby głupota? Dla mnie większą głupotą jest np. palenie papierosów - nie dość że też kosztuje i nic z tego się nie ma... poza może rakiem za ileś lat ;) a ludzie jednak palą. A w Lotto, to przynajmniej ktoś czasem coś wygrywa.
@dofeee2k7
3 жыл бұрын
@@lonelysoldier17 Niby tak. Kupon kosztuje 3 zł czyli stosunkowo niewiele w zamian za to, że możesz wygrać 2 mln zł. Ale załóżmy, że jeden kupon kosztowałby 3 tys. zł, a mógłbyś wygrać 2 mld zł. Czy to by się opłacało? Ani w jednym, ani w drugim przypadku to się nie opłaca. To jest po prostu hazard i unikajcie go jak ognia.
@sawomirmajak7310
3 жыл бұрын
@@lonelysoldier17 w sumie racja lepiej byłoby wyrzucać do śmieci albo palić te pieniądze na papierosy w piecu przynajmniej człowiek by nie śmierdział i nie był narazony na utratę zdrowia
@greggregowki2840
3 жыл бұрын
Najlepszą wersją i najbardziej adekwatną jest "podatek od marzeń" . No bo ktoś może wiedzieć szystko na ten temat , ale i tak czasami zagra bo, zawsze jest jakaś minimalna szansa że wygra fortunę ... a przecież tak właśnie się dzieje że ktoś wygrywa ...
@uyaratful
3 жыл бұрын
Uwielbiam tego gościa. Etyczność, rzeczowe podejście, ostrożność w sądach, podkreślanie gdzie opinia, a gdzie fakt. Skarb.
Пікірлер: 3 М.