Bardzo dobra, merytoryczna recenzja. Żałuję, że wcześniej nie trafiłem na ten kanał.
@SimonSaid
Жыл бұрын
To w takiej sytuacji masz sporo do nadrobienia :)
@bogu9821
2 жыл бұрын
Ale przystojniak na miniaturze
@SimonSaid
2 жыл бұрын
50 twarzy Bjorna
@ciecik
Жыл бұрын
Elex jeden już za mną , a teraz czas ma Elex 2 , ale zanim to zrobię to pierw obejrzę recenzję. ;)
@cumrat2282
Жыл бұрын
Grałeś w to ponad 100 godzin??!! Muszę zostawić komentarz już teraz, bo ja po 40 kiedy zobaczyłem napisy końcowe, miałem tego crapa dość. A do jedynki mam spory sentyment i nieuzasadnioną sympatię. I zgadzam się, to co mnie też najbardziej zawiodło, to fabuła. Jeśli wpadną na kretyński pomysł, wydania 3 części, to 2 nie trzeba będzie nawet przechodzić. Moim zdaniem to najgorsza gra Pirahna Bytes, zdecydowanie.
@SimonSaid
Жыл бұрын
No cóż, jak bym nie chciał tego recenzować, to i pewnie bym i po 40 godzinach też skończył :D
@lavnteam
2 жыл бұрын
" Nowy Jax? Nie, wyprany w perwoll." Śmiechłem. Co do recenzji to dobra robota. Podobało mi się, że wspomniałeś o graczach Gothic. Trafiłeś tym w sedno. i prawie każdy recenzent tak właśnie mówi. " Fanom gothica się spodoba". Ode mnie leci łapa w górę.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Miło mi :)
@klonek4360
2 жыл бұрын
Recka jak zawsze super, co do Elexa - zabieram się od 2 lat by ograć wreszcie pierwszą część ale jakoś nie przyciąga mnie ta gierka :>
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Jakoś się nie dziwię :D
@jj-rw3nk
Жыл бұрын
A ja grając w Elex i Elex 2 relaksowałem się bardzo dobrze. Współczuje, że tyle godzin spędziłeś nad grą, którą tak niewiarygodnie nisko oceniłeś... He
@lukaszads95
Жыл бұрын
I bardzo dobrze. Po prostu my chcieliśmy czegoś lepszego, a dostaliśmy produkt nieco gorszy.
@struspustynny4630
2 жыл бұрын
Powiedzmy sobie szczerze, Pirania skończyła się na pierwszym Risenie. Reszta to wyroby gropodobne i ciągłe jechanie na sentymentach fanów Gothica. Żeby robić RPGi od 20 lat i nie zrobić choć raz przyzwoitego systemu walki to trzeba być Łęciną gamingu. Pamiętam jak w 3 Risenie miejscami tekstury wyglądały jak wyjęte z drugiego Gothica XD Cieszę się, że Piranie nie robią Remaku, bo zwyczajnie wydaliby kolejnego gniota dla masochistów.
@Szkarlatynowa
2 жыл бұрын
Kiedyś Riseny były nazywane "duchowymi spadkobiercami" serii Gothic, teraz już wiemy że to po prostu objaw braku kreatywności i to jest chyba w tym wszystkim najbardziej przykre, jak wiele osób było gotowych w nich wierzyć aby z każdą kolejną grą obserwować powtórkę tych samych błędów, ciągnących się jeszcze od pierwszego Gothica
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Ja tam jestem w stanie nawet bronić tego Risena 3, ale i tak muszę przyznać, że to studia od lat jest źle zarządzane i to jest raczej ten przypadek, gdzie po prostu jakiś Pan Biznesman musiałby nad nimi stać i ich kontrolować :C
@mezukiz1718
Жыл бұрын
w Risena 2 mi się super grało
@struspustynny4630
Жыл бұрын
@@mezukiz1718 Mi na początku też. W sumie to była ostatnia gra Piranii, która broniła się klimatem. I ten klimat mnie porwał na pierwsze godziny, ale im dalej końca tym więcej wad wychodziło. Ta furia kiedy przeciwnik spamuje cię atakami a ty nic nie możesz zrobić była nie do opisania.
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@struspustynny4630 No i generalnie klimat nie jest w stanie w tym wypadku obronić koślawego gameplayu ;C
@MyCzesio1
Жыл бұрын
Początkowo żałowałem, że to nie Piranie robią remake Gothica. Po zobaczeniu Elexa 2 oraz obecnie obserwując prace Alkimy w sumie cieszę się, że to nie oni robią remake'u
@SimonSaid
Жыл бұрын
Czym dalej PB od Gothica, tym lepiej dla graczy ^^
@UrbanChampion9988
6 ай бұрын
Jest jedna prawda ktorej fanatycy Piranha Bytes nie chca zaakceptowac. To ze G1 i G2 byly tak dobre to czysty przypadek. PB pokazala ze nie rozumieja nawet co sprawilo ze te gry byly tak dobre.
@SimonSaid
4 ай бұрын
Cóż, jest w tym wiele racji. Już nawet w dwójce widać całkowitą zmianę narracji i stylu względem pierwszej części
@DarkFenixPL
Жыл бұрын
Pierwszy i drugi rozdział w miarę przyjemny, czuć tą lekką ekscytację odkrywaniem świata i tajemnic fabuły. Potem niestety wszystko leci na łeb na szyję i gra zamienia się w zwykłą nawalankę setek identycznych mobów.
@lukaszads95
Жыл бұрын
Jak w 1, choć tam fabuła była lepsza
@ZenoPopo
2 жыл бұрын
Recenzja jak zawsze przyjemna do słuchania, a Elex 1 i 2 od razu wydały mi się słabe biorąc pod uwagę, że nikt o nich nie gada. Ale tą zbiórką na piosenkę z mrocznych tajemnic to żeś mnie zainteresował i z oczywistych względów będzie mnie teraz zajebiście kusić, żeby się dorzucić xddd
@SimonSaid
2 жыл бұрын
No to zachęcam, projekt warty uwagi :P
@SimonSaid
Жыл бұрын
Szczodrze :D
@ZenoPopo
Жыл бұрын
@@SimonSaid nie mogłem sobie odpuścić wyświetlania się jako polecany kanał, biorąc pod uwagę co jest moim zwiastunem xd
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@ZenoPopo XDDD
@poteznaspodzielniaponczkow2492
Жыл бұрын
dobra recenzja i słuszna krytyka gąbkowatych przeciwników, co do profitów to zbieranie trofeów i umiejętności złodziejskie daja bardzo dużo kasy
@PanWojdys
2 жыл бұрын
Kawał solidnego materiału. Co do Piranhi, naprawdę nie mogę się nadziwić, że część ludzi widząc jaki poziom prezentują ich ostatnie gry wciąż podnosi raban, że to oni powinni robić remake Gothica. Nie twierdzę, że Alkimia podoła na 100 %, ale patrząc na poziom Elexa 2, nie wyobrażam sobie jakim cudem mieliby nagle zrobić kompetentnego RPG-a. Mam nadzieję, że ktoś na górze w THQ w końcu zauważy, że Piranie ewidentnie nie radzą sobie z robieniem dużych, rozbudowanych RPG i powinni spróbować zrobić mniejszą, mniej złożoną grę, choćby jakiegoś typowego akcyjniaka, albo nawet coś bardziej przygodowego.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Albo co bardziej uzdolnionych pracowników przenieść gdzieś indziej i zamknąć studia, jeśli ich wizerunek dalej ma być w taki sposób rujnowany :C
@plrc4593
Жыл бұрын
To Pyranha jest teraz własnością THQ?
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@plrc4593 Tak, chyba już dwa lata :p
@plrc4593
Жыл бұрын
@@SimonSaid Myślałem, że tylko sprzedali prawa do remaku Gothica.
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@plrc4593 Nope, tam całe studio zostało sprzedane :D
@struspustynny4630
2 жыл бұрын
Ciekawe jaka będzie następna gra Piranii. Był już Gothic, Gothic ale z piratami, Gothic ale z tytanami, Gothic ale sci-fi. Może Gothic ale FPS? Albo Gothic ale mafia gdzie zamiast obozów są 3 rodziny mafijne
@SimonSaid
2 жыл бұрын
xDDDD śmiechłem z tym. I to pewnie zrobią tak bardzo basic, na zasadzie Yakuza, Triada i Sycylia xD
@struspustynny4630
2 жыл бұрын
@@SimonSaid I bezimienny włoski imigrant trafia do więzienia w USA z ważną wiadomością do consigliere rodziny Gomeziano
@niggiddu
2 жыл бұрын
Elex to był Gothic postapo. Teraz pozostają nam opcje: - Gothic space opera (w stylu Gwiezdnych Wojen, Star Treka lub Mass Effecta) - Gothic horror (z wampirami, wilkołakami i lovecraftowskimi potworami) - Gothic gta (mafie, policja itp.) - Gothic II wojna światowa (ewentualnie I) - Gothic ogniem i mieczem - Gothic z wikingami (niby niewiele do zmiany ale wystarczy na "nową" grę) - Gothic starożytna Grecja (by powtórzyć tytanów) - Gothic Egipt/Arabia (wystarczy powtórzyć Varant z Gothica 3) - Gothic samurajowie i ninja - Gothic z podróżami w czasie - Gothic western - Gothic z superbohaterami
@Gard1an_Grot
Жыл бұрын
@@niggiddu i oczywiście Gothic 40 tysięcy mil podmorskiej żeglugi
@RazzorMr
Жыл бұрын
@@SimonSaid a w sequelach rosyjska i kartel
@grzegorzryznar5101
10 ай бұрын
Kurde, już sama aparycja głównego bohatera mnie tu odrzuca. Wygląda jak gburowaty zakapior z którym ciężko się utożsamić...
@MrForc
Жыл бұрын
Przeszedłem tytuł po 123 godzinach grania, jak dla mnie fajna gra, chociaż mam pewien ból dupy o wredny resp potworów. Lubię czuć że zwiedziłem każdy zakamarek mapy który jest potwierdzony czystką z przeciwników, a ci w dwójce respili się ciągle, a im wyższy lvl miałem tym silniejsi, więc z czasem chodziło mnóstwo Trolli i innych kolosów.
@xdmechu
2 жыл бұрын
Świetna recenzja, właśnie kończę elex 2 i zgadzam się że wszystkim co jest powiedziane. Trochę za mało jak dla mnie powiedziałeś o dialogach w tej grze, po to jest prawdziwy dramat, jakieś teksty z dupy, kwestie przy których po prostu się za głowę łapie zastanawiając się co się właśnie odwala a to wszystko okraszone tym żałosnym dubbingiem to jakiś nieśmieszny żart...
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Niestety, człowiek się przeraża, że mówił 46 minut o czymś, a i tak wiele pominął
@xdmechu
2 жыл бұрын
@@SimonSaid a olanie wyborów z pierwszej części to dla mnie zwykłe nacharanie na twarz, kiedy pierwsza część ewidentnie zapowiada część druga. W wywiadzie powiedzieli, że 90% graczy wybrało to samo zakończenie dlatego zrobili jedną wersję wydarzeń. Ale to gówno prawda, i tak by nie zrobili możliwości kontynuowania z sejvem z jedynki bo to studio nie jest zdolne do stworzenia tak rozbudowanej fabuły. Widać to po całym elexie 2, stąd jest dużo niespójności w dialogach i debilnych tekstów, wszystko jest zrobione "bezpiecznie" na zasadzie - może brzmi debilnie i bez sensu, ale przynajmniej dialogi dzięki temu lawirują wokół wydarzeń tak, żeby nie wyszły jakieś niespójności. Nie mówiąc też, że mimo 90% graczy którzy wybrali to samo zakończenie, to i tak 2 nie ciągnie żadnego z dostępnych zakończeń, tylko tworzy jakieś durne własne, że sobie Adam wyskoczył z maszyny xD I to też jest pomyślane na tej zasadzie - może jest debilne i niespójne, ale bezpieczne, bo jakiego by gracz zakończenie nie wybrał, no to ten Adam sobie i tak z maszyny wyskoczył i jakoś to się tam potoczyło dalej. A wybory to nie tylko ostatnie scenka w grze, żeby sobie stwierdzić - a większość obejrzało to zakończenie no to walić wszystkie wybory. Przecież są jeszcze relacje z postaciami, romanse, niektóre postaci które mogły zginąć/przeżyć, stosunki z poszczególnymi grupami. Nikt im nie kazał robić gry rozpisanej na kilka części z wieloma ścieżkami, mogli zrobić to bardziej liniowo. Ale jak już zrobili a potem w dwójce powiedzieli - wiecie co, walić te wasze wybory, no to sorry, ale dla mnie to jest plucie na ryj.
@xdmechu
2 жыл бұрын
A ten koncert to ja pierdole, no szkoda ryja strzępić, poziom animacji i ogólnie cała scena no to w jakiejś darmowej gierce na telefon to byłaby "okej", na zasadzie, że bym i tak wyśmiał ją jako straszne gówno, ale wzruszyłbym ramionami bo w końcu to darmowa gra na fon, więc whatever
@SimonSaid
2 жыл бұрын
@@xdmechu No jeszcze do tego "wyskoczenia" Adama można by było podciągnąć zakończenie neutralne, ale to i tak grubymi nićmi szyte. Natomiast ten cały sygnał dla kosmitów, którego sobie nie przypominam to straszna rzecz.
@xdmechu
2 жыл бұрын
@@SimonSaid właśnie w tej grze wszystko jest robione tak, żeby się dało "podciągnąć", nie ważne jak nielogiczne, debilne i grubymi nićmi będzie szyte.
@gumako3334
2 жыл бұрын
Przeszedłem Elexa 2 krótko po wydaniu, zajęło mi to 24.5h (nie rushowalem specjalnie, wykonywałem niektóre misje poboczne, po prostu grałem "normalnie"). Połowę czasu, od początku gry grałem na poziomie Ultra, jednak po +- 12h zmniejszyłem ten poziom i bynajmniej nie dlatego, że nie dawałem rady, tylko dlatego, że tak jak wspominałeś, granie na tym poziomie sztucie wydłuża grę. Różnica była taka, że zamiast strzelać 50x w jednego moba, strzałem 15x i to w sumie tyle. Bo jako takiej innej "różnicy w poziomie trudności" kompletnie nie odczuwałem, kwestia czasu zabicia moba, co było idiotyczne. Masakra. Chciałbym dodać coś od siebie, o czym chyba nie wspomniałeś, a mnie strasznie frustrowało mianowicie - kamera. Cała rozgrywkę miałem wrażenie, że kamera jest usytuowana za blisko bohatera, w jedynce można było na luzie oddalić kamerę w dwójce już nie. Nie wiem czym to było spowodowane, a może ja nie doszukałem się takiej opcji? Nvm. Ograłem bo to gra PB, ale szczerze mówiąc to kompletny gniot i szydera z grubych pieniędzy jakich sobie życzyli.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Nie zdziwiłbym się jakby kamera powodowała lagi i zamiast to naprawić, to po prostu to wyłączyli xd
@Plejadius
2 жыл бұрын
Przekonałeś mnie.. nie tracę na to czasu 😄
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Tyle dobrze chociaż :D Akurat Ty wiem, żebyś leciał do sklepu xD
@adamtraktorowski924
Жыл бұрын
Kupiłem wczoraj na ps4. Duże spadki fps i ogólnie kaszanka ale jestem masochistą i przejdę to coś. Chyba sobie w CV wpisze jak dam radę bo trzeba mieć cierpliwość.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Możesz dać znać jak pójdzie xD Ile teraz stoi gra?
@adamtraktorowski924
Жыл бұрын
@@SimonSaid cyfrowa w ps network 120. Są używki po 70 zł płyta ale nie chciało mi się czekać bo nie miałem w co grać. Jako wierny fan Gothica zaryzykowalem. Teraz trzeba zacisnąć zęby i grać.
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@adamtraktorowski924 Trzymamy kciuki ^^
@adamtraktorowski924
Жыл бұрын
@@SimonSaid Udało się. 40 h nabiłem. Przy 38 h nie mogłem zapisywać gry bo wywalało błąd. Kasowanie starych zapisów nie pomogło. Dobrze ze to była koncowka😂 Nie żałuje ze grałem ale ta gra powinna być darmowa. Ostatnie rozdziały to kpina a chyba jeszcze gorsze są dialogi i te odpowiedzi "Eeeee". 😅
@sebogothic
2 жыл бұрын
Dla mnie najgorsza gra PB. Na filmwebie napisałem długaśną recenzję na 30k znaków, ale znając życie zanim przejdzie ewaluacje miną 2 lata. Gdy pod koniec gry w ramach jednego zadania głównego musiałem zabić ok. 135 przeciwników poczułem jakby ktoś napluł mi w twarz. Gothic 3 był zwyczajnie nieukończony, przy ELEX II nikt Piranii nie popędzał, a większość questów wygląda jak z generatora. Kroniki Myrtany to jakieś pięć poziomów wyżej od tego co zaprezentowała Pirania w ELEX II. Może pierwsze kilkanaście godzin jest w miarę ok, ale im dalej tym byłem coraz bardziej znużony tymi dialogami, które nic nie wnosiły do gry.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Nie wiem, czy nie lepiej znaleźć jakiś lepszy portal niż Filmweb do publikacji recenzji gier :D Co do Elexa II, tak zadania od drugiego rozdziału to jakieś nieporozumienie.
@jock4551
2 жыл бұрын
wrzuć na steama recke
@SimonSaid
2 жыл бұрын
@@jock4551 a racja, jutro to zrobię
@bogdanrerak2240
9 ай бұрын
Może to czepialstwo ale ze starego PB poza Bjornem Pankratzem pozostali jeszcze Mario Röske, Stefan Kalveram i Horst Dworczak, którzy byli od samego początku i współtworzyli Gothica. Robię drugi run Bersem (pierwszy Albem) i gra pod względem motoryki z Risena i rozwoju postaci bardzo mi się podoba choć przyznaję, że parę zadań i wątków można by było zrobić lepiej jak organizacja linii obrony, bitwy oddział na oddział, czy pomóc pewnej dziewczynce zaprzyjaźnić się z nową grupą dzieciaków. :)
@stolomeuszgothic
Жыл бұрын
45:54 Ten moment kiedy zastanawiam się, kiedy tu była jakaś muzyka xd
@SimonSaid
Жыл бұрын
:D
@Mikoxz
2 жыл бұрын
No nieźle. Szacuneczek za to, że wytrzymałeś z tą grą tyle godzin. Ja po 15 min wyłączyłem i usunąłem xd
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Nie dziwię się :D
@Arko-ul2cu
2 жыл бұрын
Chętnie zobaczę jak wypadła gra doświadczonego dewelopera na tle fanowskiego moda robionego na 20 letnim silniku xd
@SimonSaid
2 жыл бұрын
xD o tym też mówię
@berniuszow7291
2 жыл бұрын
10:08 Słyszałem już wcześniej takie określenie na grę jak "Gothic-like" w przypadku gry Farathan
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Ehh, szkoda :C
@Yamixowy
2 жыл бұрын
GAME OF THE YEAR.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
One of the games of all time.
@arassuwuzzi3360
2 жыл бұрын
No mnie rozwaliło że po wbiciu 124 pkt inta już dalej potki nawet nic nie dawały i dmg do końca gry taki sam xd
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Aha, czyli nawet jest jakiś limit xD
@ErevaNeK
Жыл бұрын
Ograłem Elexa 1 i mi się podobał i myślałem że równie dobrze będzie mi się to ogrywało. Ale jak zobaczyłem te spadki fps i błędy...to od razu zrezygnowałem i oddałem grę. Masakra...cieszę się że Remake Gothica robi Alkimia a nie Piranie które już nie potrafią czegoś dobrze zrobić
@SimonSaid
Жыл бұрын
No cóż, upadek pięknego studia ;c
@Arko-ul2cu
2 жыл бұрын
Po seansie widzę że moje przypuszczenia co do gry były trafne. Szkoda, z elexa można by było wycisnąć dużo więcej tylko kogo można winić o efekt końcowy?
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Nie chcę tutaj być pewnym co do winnych, no ale jednak jest szef tego studia...
@adammarks4491
2 жыл бұрын
Bjorn PRANKratz jak zwykle nie zawodzi
@SimonSaid
2 жыл бұрын
I jest nasz bohater!
@GundamGunpla
2 жыл бұрын
Niestety, gracze kupują wszystko jak leci kiedy tylko pojawi się premiera i oto tego skutki.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
No właśnie nie do końca, bo Elex II wgl. się nie sprzedał, więc gracze, doświadczeni z jedynką, nie dali szansy dwójce.
@Enkipata
Ай бұрын
Dwójkę ogram jak będzie na mocnej promocji. Jedynkę w sumie nawet lubiłem ale grając na poziomie Ultra bez HUD. Gra była bardzo trudna ale przez to aż tak nie skupiałem się na problemach fabularnych czy głupich błędach technicznych. Jeżeli walka i eksploracja jest poprawiona + ślicznie zaprojektowane leśne tereny to raczej będę się wciąż dobrze bawił. Gry PB nigdy nie były jakieś nadzwyczajne fabularnie (może Gothic 1 dawał ogromne nadzieje na coś świeżego i nowego ale zepsuli to wraz z Gothic 2), to siłą ich gier zawsze była walka, swoboda, ciekawie zaprojektowany świat. No i takie porzucanie wątków lub pojawianie się ich z czapy. Gothic 2 rozpoczął takie podejście gdyż główny scenarzysta się zmienił właśnie przy pracach nad Gothic 2 i ten trend utrzymywał się aż do zamknięcia studia. No i te oczekiwanie rzeczy jak z Wieśka czy innych gier. Po co? Po to by ich gry stały się jak inne? Mnie pasuje tak jak jest w ich grach, co oczywiście nie oznacza abym mówił komukolwiek że się myli i nie ma racji. Każdy ma prawo do powiedzenia swojej opinii. Może być kontrowersyjna dla wielu ale nie można przez to siedzieć cicho. Ja dla przykładu bardzo negatywnie mówię o Wiedźminie 3. Fajny interaktywny film ale tak przeciętna gra, że na siłę ją skończyłem musząc sobie od niej robić przerwy nawet z tydzień przez to jak ona jest męcząca pod względem rozgrywki a właśnie rozgrywkę stawiam wyżej niż wysublimowaną fabułę czy wybory moralne lub zabawę w odcienie szarości które i tak wychodzą sztucznie.
@vadrin260
6 ай бұрын
Miałem okazje przejść Elexa I i szczerze mówiąc podobał mi się ten tytuł, może to nie był powiew świeżości jeśli chodzi o grafikę, cutscenki trochę bolały ale sama fabuła bardzo mi się podobała, gra zrobiona podobnie jak gothic 1 ponieważ można zauważyć ze bohater zaczynał podobnie, są frakcje itd ale gry maja zupełnie inne historie, elexa II zacząłem ale póki co chwila przerwy zanim go przejdę, seria Risen tak samo, pierwsza czesc super ale już druga to takie meh, trzeciej jeszcze nie ograłem ale myśle ze zrobię to w najbliższym czasie, zmierzam do tego ze jedyna seria która im się udała to gothic, każda następna czesc była lepsza od poprzedniej i tak powinno być, liczę na to ze jeśli firma wróci do dobrej kondycji i się nie zamknie to zrobią z czasem odświeżą i poprawia te gry
@Gard1an_Grot
Жыл бұрын
Niestety nie zgadzam się z opinią. Ta gra jest jeszcze gorsza niż ją opisujesz. A Horizon, przy którym bawiłem się 4x lepiej, kupiłem 4x taniej. Też polecam
@SimonSaid
Жыл бұрын
They Had Us In The First Half, Not Gonna Lie
@psimek1530
2 жыл бұрын
Strasznie słaba gra. Dialogi, zadania, fabuła to istne dno. Najgorsza gra PB.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Nie da się ukryć
@Atok1111
Жыл бұрын
ja pierdole xD nie grałem w gothica na premiere, ale sądze że orginały ( dwójka przedewszystkim ) były grami o wiele lepszymi, niż większość tytułów wychodzących w tamtym czasie. No dla mnie to były gry AAA. Więc dlaczego tak gdzieś od Gothica 3 większość gier pirani wygląda jak, i w ogóle działa jak gówno. Pankratz to chyba tam trzyma tą całą młodą krew za garba i karze im robić wszystko pod jego wizję, bo nie wierze że nikt nie wpadł na to żeby zmodernizować ich gry. Lubię Elexa pierwszego, choć przeszedłem go tylko raz ( ani razu później nie próbowałem ) to była to gra która mnie przekonała że jednak lubię grać w gry, po czasie w którym wszystko mnie zajebiście nudziło. Elex sprawił że z 10 rano automatycznie zrobiła się północ, tak mnie to wciągło. Lubię filozofie otwartych światów u Piranii, ale Elex bronił się nie tylko światem, ale fajnymi questami i postaciami i spoko rozwojem postaci. Elex 2 to gówno, nie ma niczego z tych rzeczy. Gothic 1 i 2 to były dla mnie gry idealne, choć zdałem sobie z tego sprawę dopiero po tym jak przeszedłem je ostatnio jakiś rok temu, trzecia częśc, choć lubie w nią grać, to zmasakrowała to co w orginałach było creme de la creme, risen zaś uświdaczył mnie w przekonaniu że trójka to był tylko wypadek przy pracy, no ale się najwidoczniej pomyliłem xD Elex zaś dał mi nadzieję, próżną nawijdoczniej.
@lupus9645
Жыл бұрын
Raz coś takiego usłyszałem: może tacy ludzie co nie zgadzają się z krytyką, to może myślą, że taka krytyka atakuje ich własne zdanie, niżby oceniany produkt.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Myślę, że to bardzo mądre założenie :)
@ZbysheqZavv.001
2 жыл бұрын
Uwielbiam serię Risen. Przeszedłam je kilka razy i za każdym razem bawiłem się świetnie. Po co PB wziął się za Elex zamiast rozwijać dobrą markę? Nie wiem. Gra jest totalnie nijaka. Nie wciągnęła mnie. Gdzieś ten czar prysł.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Niestety, mam obawy, że Risen też by Ci się znudził, bo pewnie czwórka byłaby identyczna do trójki :x
@ZbysheqZavv.001
Жыл бұрын
@@SimonSaid To masz błędne obawy bo w Risen 3 bawiłem się świetnie. I dwa razy do niego wracałem :)
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@ZbysheqZavv.001 No tak, bo to jest właśnie to, co ja powiedziałem xD
@HektorBard
Жыл бұрын
Ja uważam że pierwsza częsć jest duużo lepsza, chociażby dlatego że mapa jest większa.
@MachinimaGothic
7 ай бұрын
Ile byś dał w skali od jednego do dziesięciu jedynce i dwójce?
@SimonSaid
7 ай бұрын
Nie lubię dawać ocen w skali :)
@typowylannister
6 ай бұрын
@@SimonSaidracja lepiej wypunktować wady i zalety niż bawić się w jakieś cyferki
@SchwartzBOSS
Жыл бұрын
Mi sie Elex 2 podoba, no ale od 22 lat gram w Gothica i rozne mody
@SimonSaid
Жыл бұрын
No cóż, ja też gram w Gothica ponad 15 lat i w różne mody, więc dlaczego miałoby to być argumentem świadczącym o czymkolwiek?
@SchwartzBOSS
Жыл бұрын
@@SimonSaid bo w moim przypadku wyrobilo to duza tolerancje na slabe mechaniki, glupie historie, beznadziejny dubbing i drewniana walke
@vesow
2 жыл бұрын
Oj tak byczq, masz rację
@SimonSaid
2 жыл бұрын
To dobrze :)
@vesow
2 жыл бұрын
@@SimonSaid skoro to czytasz to se rozwinę Piranie mają wierna rzesze fanów, ale kurczącą sie, nie kumam dlaczego nie stawiają na rozwój, a raczej się zwijają, Elex nie musi konkurować z Wieśkiem, ale mógłby być dobrym spadkobierca Gothic. Jak widzę gameplaye to naprawdę myślę, że bym zagrał, ale nie chce płacić, bo uważam to za coś niewartego nie tyle swojej ceny, ale za coś co jest graniem na sentymencie i monetyzowaniem wspomnień. Jesli zagram to by "przejść Gothic na nowo" a nie by pograć w Elex bo mi się spodobał
@SimonSaid
2 жыл бұрын
@@vesow Oczywiście, że to czytam, zwracanie uwagi na komentarze widzów, uważam za bardzo ważne :) No niestety, smutne jest to, jak bardzo to studio ulega degradacji.
@vesow
2 жыл бұрын
@@SimonSaid degradacja? Nie, to zamknięcie się w pętli czasu, te gry były by świetne 20 lat temu
@SimonSaid
2 жыл бұрын
@@vesow może i tak
@Dejkin
2 ай бұрын
moema narazie ani jednej gry w której jest jakis feeling z walki..o co chodzi? takie duze klikacze
@hamilkarbarkid1400
Жыл бұрын
Wygląda jak kiepska gra z 2011 r.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Nawet z wcześniej :D
@eryk2818
2 жыл бұрын
Nie grałem w elex 2 ale moim zdaniem recenzja super
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Dziękuję :)
@matteokardann2510
Жыл бұрын
Mnie kompletnie wizja świata Elexa nie przypadła do gustu. Pierwszy elex był dla mnie takim rozczarowaniem że nigdy go nie ukończyłem choć kosztował mnie majątek. Studio Piraha Bytes dało swoje Magnum opus czyli Gothic 2 ale od tamtej pory poza Risen 1 nie wydali żadnej gry gdzie poczułbym że fabuła mnie tak wciąga a mechaniki są tak z balansowane i dopracowane że gra jest czystą przyjemnością. Piranie ściągają teraz dziesiątki mechanik z innych gier ale żadnej nie dopracowują przez co irytują one zamiast bawić. Mam wrażenie że PB w końcu upadną bo ileż można żerować na nostalgii nie dając w zamian dobrej gry
@SimonSaid
Жыл бұрын
No cóż, może się skończyć tak, że Piranie będą robić po prostu porty gier na inne konsole xD
@typowylannister
Жыл бұрын
Coś pięknego
@SimonSaid
Жыл бұрын
A dziękuję :*
@Neskess
Жыл бұрын
Siema, czy łysa pałka Jorn wyklepał coś tego Elexa 2? Czy nadal mało grywalna?
@SimonSaid
Жыл бұрын
Oni przestali to patchować w kwietniu, więc nie, już nic z tym nie robią :)
@maciekmaciek7825
Жыл бұрын
46 minut O panie, aleś się rozgadał xd
@plrc4593
Жыл бұрын
O lol, ale długa recenzja. I to kilka lat po premierze gry. Cóż... widzę, że z Pyranha Bytes została tylko nazwa i Bjorn Pankratz 😔
@SimonSaid
Жыл бұрын
Ziom, o ile nie jesteś podróżnikiem w czasie to mam dla Ciebie złe wieści: Ta gra może i wygląda jak tytuł sprzed piętnastu lat, ale wyszła w marcu tego roku :)
@plrc4593
Жыл бұрын
@@SimonSaid Piszę z przyszłości z 2025 roku. Dalej chujowo, ale stabilnie. 👍
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@plrc4593 inflacja 2137%?
@plrc4593
Жыл бұрын
@@SimonSaid Tak 😔
@OjciecTadeusz07
2 жыл бұрын
Ze starej ekipy Piranhia Bytes to mało kto w tym studio został i to widać po słabnącym poziomie ich gier. Gry Piranhii zawsze miały drewniany system walki, niezbyt dobry balans umiejętności i bugi ale mimo wszystko potrafili stworzyć unikalny świat z niepowtarzalnym klimatem a dziś nawet tego nie ma. Polska lokalizacja w Gothicach wzorowa obecnie jest o 3 półki niżej. Twórcy próbują sprzedawać gothicopodobne gry, przy tym jednak na nadążają za uciekającym, gamingowym światem. Istnym dramatem jest to że pomijając grafikę Kroniki Myrtany tworzone przez grupę zapaleńców są lepsze od Elexów. Bardzo dobrze że remake Gothica robi inne studio.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
"Mało kto" to jedna osoba, czyli Bjorn Pankratz. A remake mnie bardzo cieszy, choć bardzo się boję tego, że będą zbytnio trzymać się pierwowzoru.
@magogniaparlax
2 жыл бұрын
@@SimonSaid też mam takie obawy, bo jednak Gothic remake powinien zrobić coś lepszego od pierwowzoru i niejako sprawić by gracz doznał tej gry w większym stopniu, niż grając w zwykłego Gothica
@SimonSaid
2 жыл бұрын
@@magogniaparlax otóż to
@xyouzoo
Жыл бұрын
Dlaczego 20 letnie Gothice potrafią czasami nawet wyprzedzić oryginalnością niektóre nowe gry, kiedy każda nowa gra od PB jest tak bardzo zacofana niedopracowana...
@SimonSaid
Жыл бұрын
Nie wiem i jest to przykre :C
@jlemanska23
4 ай бұрын
Głupoty i nieprzemyślane motywy fabularne to akurat problemy bardzo wielu gier. W takim Wiedźminie 3 przykładowo zakończenie gry zależy od tego, czy Geralt popełnia w trakcie fabuły drobne przestępstwa i czy często pije.
@SimonSaid
4 ай бұрын
Dziwne, pierwsze słyszę o czymś takim. Główne zakończenia Wieśka 3 zależne są od naszych działań wobec Ciri
@jlemanska23
3 ай бұрын
@@SimonSaid A jakie są te zachowania, hmmmm...? No większość z nich to drobne przestępstwa, albo jakieś nieodpowiedzialne debilizmy. W ogóle wynik ogromnej części questów zależy od tego, czy się pije czy nie. Geralt abstynent to ma spory problem z misjami.
@krystian4911
Жыл бұрын
Fajnie gdyby Jax mógł kupić butle z tlenem i nurkowac. Mogłyby istnieć lokacje i misje wymagające nurkowania.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Wolę nie myśleć nawet, jak źle by to wyglądało xD
@krystian4911
Жыл бұрын
@@SimonSaid jakby inne studia i moderzy podchwycili pomysł to w końcu by się udało. Przecież już w Gothicu istniały jaskinie do których trzeba było donurkować. A w Elexie mogłyby istnieć butle tlenowe, w gothicu wyglądałyby dziwnie.
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@krystian4911 Ja nie mówię, że sama koncepcja jest zła, po prostu wiem, że PB by to źle zrobiło. O tym jest zresztą ten materiał między innymi :P
@torq4169
2 жыл бұрын
Jak będzie na przecenie za 10 złotych to kupie xd
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Należy się zastanowić, czy to dalej jest uczciwa cena :D
@Gard1an_Grot
Жыл бұрын
Może dorzucą do Nesquika
@jlemanska23
4 ай бұрын
Angielska wersja obu Elexów jest znacznie lepsza od polskiej. I tak, polska wersja jest przewulgaryzowana. W angielskiej był moze trzy postacie, które były przesadnie wulgarne, czyli Nasty, jakiś tam śmierdziel co mieszkał u Morkonów i kilku Outlawów. Generalnie polska wersja gry jest do dupy. W sensie to, ze niektóre postaci bredzą, albo gadają jakieś kocopoły to... efekt chujowego tłumaczenia. Zgodnie z tradycją, bo polski Gothic również był kiepsko przetłumaczony.
@EDEN-xj3qm
Жыл бұрын
Co do Zero Down nie zgadzam się że Aloy jest świetna bohaterką. Według mnie była najgorszym elementem gry, ale poza tym tak gra warta polecenia.
@heniudamian534
11 ай бұрын
Jax z tymi wybuchami złości po prostu chciał stać się prawdziwym obywatelem myrtany, na wzór innego bohatera xd
@SimonSaid
11 ай бұрын
Obywateluuuu
@heniudamian534
11 ай бұрын
@@SimonSaid :D
@farcik2545
2 жыл бұрын
ale i tak przyjemniej się gra niż w elexa pierwszego
@SimonSaid
2 жыл бұрын
W niektórych aspektach tak, ale zabijanie kilkaset mobów dla "fabuły" to koszmar.
@radek19990
Жыл бұрын
A mi się Elex 2 podoba, jedynka też była fajna, czekam na cześć 3 :)
@SimonSaid
Жыл бұрын
Gratulacje :)
@hamilkarbarkid1400
Жыл бұрын
Kiedy "Przegląd Modów" do Gothica?
@SimonSaid
Жыл бұрын
W przedziałach od tego roku do następnego xD
@hamilkarbarkid1400
Жыл бұрын
@@SimonSaid wbrew pozorom to mało czasu
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@hamilkarbarkid1400 Nie no, jak się nie uda, to będzie początkiem przyszłego :D
@MRDS.A
Жыл бұрын
Czyli jak zwykle pirania zrobiła pierwszy rozdział OK a reszte na odwal się w każdej ich grze tak jest chyba tylko Gothic 2 jest trochę lepszy pod tym względem ale nie jestem pewien bo dawno nie grałem
@SimonSaid
Жыл бұрын
Ziom, nie porównujmy tutaj dalszych rozdziałów Gothica czy nawet Risena czy nawet pierwszego Elexa z tym, co zapodała PB w drugim Elexie ;x
@jakubixx8229
Жыл бұрын
Może jakiś przeglądzik modów do g1 albo g2 😉😁
@SimonSaid
Жыл бұрын
Kiedyś na pewno :D
@JaskiniaGracza
4 ай бұрын
Boze co za belkot
@SimonSaid
4 ай бұрын
:*
@lionbestking6582
Жыл бұрын
43:55 w punkt! bardzo dobra recenzja
@SimonSaid
Жыл бұрын
Dziękuję, miło mi :)
@gigaszef8985
5 ай бұрын
3:30 nie da się zrobić wydzielić mapy, bo moby mają respawn czyli farmazony gadasz
@SimonSaid
5 ай бұрын
xD no tak
@vaenar9329
2 жыл бұрын
Pierwszy rozdział by bardzo spoko i mimo tych wszystkich wad grało się przyjemnie, ale jak teraz jestem w trzecim to mogę tą grę skomentować tylko XD A to że ma Xboxie Series X w full hd ta gra działa gorzej niż przepiękny Elden Ring, to jest zwyczajnie żałosne panie bjornie
@SimonSaid
2 жыл бұрын
No ja podejrzewam, że też miałbym lepsze zdanie o tej grze, gdyby pozostałe rozdziały przypominały jakościowo ten pierwszy.
@XerPL
Жыл бұрын
Na Steamie nie masz statystyk graczy konsolowych a Elexy już bardziej trafiają do konsolowców niżeli pctowców. PC to tylko jedna i najmniejsza platforma akurat dla tej gry - poza nią masz jeszcze ogromnego Xboxa oraz PS5. Co do samego Elexa - nie podoba mi się i 1 i 2 - w 1 pograłem może 2h i odpuściłem - czekam na Gothic Remake.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Tutaj się przyznam, że walnąłem trochę gafę, zapominając o konsolach. NIEMNIEJ, o ile nie posiadasz jakiś danych o graczach itd., to nie przekreślałbym od razu PC. Dlaczego? Jest stronka o nazwie Exophase, zajmująca się śledzeniem osiągnięć i tam liczba graczy podpiętych pod serwis i grająca w Elex II na PC jest prawie równa CAŁKOWITEJ liczbie graczy ze wszystkich konsol naraz :P
@XerPL
Жыл бұрын
@@SimonSaid Z tego serwisu o którym napisałeś: PS4 - 5,053 PS5 - 10,740 XOX ONE + SERIES - 10,944 STEAM - 24,176 Więc no powiedzmy, że jest w miarę po równo, aczkolwiek na konsolach jak widać i tak jest troszkę więcej, także jak pisałem największa sprzedaż mimo wszystko jest na konsolach, niewiele większa ale jednak :D Swoją drogą bardzo ciekawa recenzja, obejrzałem jednym tchem od początku do końca także propsy, pozdrawiam.
@SimonSaid
Жыл бұрын
@@XerPL No ja nie przeczę, aczkolwiek policzyłeś liczbę zdobytych łącznie osiągnięć, a ja patrzyłem na liczbę graczy :P Co do recenzji, to bardzo mi miło, pozdrawiam!
@whitie5142
Жыл бұрын
Badzmy szczerzy jedyne gry od PB jakie maja poziom to G1 i G2. Risen 1 takie 7/10 a reszta wiadomo do kosza.
@SimonSaid
Жыл бұрын
:c
@marcindepka7526
Жыл бұрын
mam rtx 6800xt i9 9900k 32Gb ram, ta gra nie wie co to optymalizacja. gra jest sztywna i brzydka. jako fan risena i elexa, oddalem gre na steamie po 30minutach grania z bólem serca
@SimonSaid
Жыл бұрын
Dobrze, że mogłes oddać :D
@Kommisar_Lutter
Жыл бұрын
Te animacje mowy są takie szpetne... W G1 wyglądało to naturalniej
@SimonSaid
Жыл бұрын
A owszem :C
@bartomiejkuras6859
Жыл бұрын
Początek elex 2 to tragedia, nawet w porównaniu do 1.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Kwestia gustu :P
@plrc4593
Жыл бұрын
CD Projekt powinno wykupić Pyranhę, bo oni wciąż mają duże grono fanów. Jak by posadzili tam Polaków, dali swój know-how to by pewnie wycisnęli z tego parę hitów.
@SimonSaid
Жыл бұрын
Albo batów nad studiem :d
@szyderca4616
2 ай бұрын
Ale ta gra jest okrutnie paskudna
@SimonSaid
2 ай бұрын
Niewiarygodne biorąc pod uwagę rok produkcji :D
@sherlockholmes6959
Жыл бұрын
Głupoty wygadujesz
@SimonSaid
Жыл бұрын
Super, może rozwiniesz? ;)
@DJ7ful
2 жыл бұрын
1:59 Spoko, dałem łapkę w dół, pozdrawiam.
@SimonSaid
2 жыл бұрын
Zawsze można na Ciebie liczyć :)
@DJ7ful
2 жыл бұрын
@@SimonSaid To prawda.
@donkrzys
Жыл бұрын
Wczoraj kupilem i odalem gre bo spadki fps sa dramatyczne
@SimonSaid
Жыл бұрын
Niestety ;c
@sebastiant.j.8465
11 ай бұрын
Moja recenzja gry Elex 2 brzmi tak : "Elex 2 to g ó w n o". Dziekuje.
@SimonSaid
11 ай бұрын
Piękna recenzja, nie zapomnę jej nigdy
@typowylannister
9 ай бұрын
Głębokie
@sebastiant.j.8465
9 ай бұрын
@@typowylannister o czym tu głęboko pisać... gra pusta to i recenzja chujowa.
Пікірлер: 203