Go galadriel jest drewnem, to tratwy nie potrzebuje xd
@mdomans
2 жыл бұрын
Cięciwę z łuku zdejmuje się bo łuk będzie tracił naciąg. Łuk strzela bo uginamy drewno, jak się drewno długo trzyma zgięte to zgina się ono łatwiej - i pyk, łuk strzela słabiej. To w sumie mniejszy problem bo jak elf czy jakiś inny ranger chodzi po lesie i szuka guza to zdejmowanie i zakładanie cięciwy jest bez sensu, łuk może mu być szybko potrzebny ... i tu dochodzimy do większego kretynizmu, a mianowicie noszenia łuku "przez ramię". Każdy kto strzela z łuku wie, że łuku raczej się tak nie nosi. Cięciwa trze o ubranie/zbroje/broń i zwyczajnie może się zerwać i to całkiem łatwo. Niby każdy łucznik powinien mieć zapas, ale ryzykuje się, że cięciwa strzeli "w akcji" więc nie dość, że łuk będzie bezużyteczny to dostaniemy cięciwą w pysk, co więcej rwącą się w kiepskim momencie cięciwa może nawet spowodować pęknięcie łuku (energia pójdzie w łęczysko). Jest to o tyle śmieszne, że w filmie Jacksona ktoś znający się na broni dokładnie to pokazał. I Aragorn i Legolas noszą łuki na plecach, nie wiem czy w łubiach (takie pokrowce), ale szanując sprzęt. I tamże Aragorn faktycznie używający łuku mało do podróży zdejmuje cięciwę - przesłanie jest proste: ludzkie łuki trzeba szanować bardziej, są gorsze, elfie są lepsze, ale też elfy o nie dbają cały czas. W ROP Arondir swój łuk nosi jak rezerwista starego kałasza.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Nawet o kałasza dbają bardziej... Nie wiem w całym tym filmie propsy są takimi sztucznymi przedmiotami, które nie łączą się ze światem! Dzięki za info o łukach! Fajnie by było, gdyby takie rzeczy były przedstawiane w filmach trochę bardziej realistycznie. 😀
@paulinanerka9004
2 жыл бұрын
Ad 0:07 Galadriela: Ja... Dobrze to wiem... Sauron tu jest... I tańczy dla mnie! xD
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
🤣🤣
@Lady_Sherin
2 жыл бұрын
Najlepsza rzecz w Rings of Power jak dotąd to to, że znalazłam ten kanał. Uwielbiam takie złośliwe recenzje.
@rafapalinski143
2 жыл бұрын
Czy złośliwa? Czerw po prostu punktuje miejsca, gdzie brakuje sensu lub spójności i robi to w swój sposób :D Dawaj też do nas na Czerwiowego discorda.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Bardzo, bardzo miło się czyta takie komentarze, dzięki! 😍
@wojciechgrzywacz3768
2 жыл бұрын
Chyba nigdy nie widziałem tak sympatycznej krytyki Niesamowicie przyjemne jest słuchanie tego
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Mam nadzieję, że następne odcinki staną na wysokości zadania! Dzięki i miłego oglądania! 😍😍
@przemaser2
Жыл бұрын
dobra jest gagatka...
@myszata12
2 жыл бұрын
Czerw: Gdzie jest Morgot? Może dzierga na drutach? Ja (wyciągająca druty, żeby sobie podziergać podczas filmiku) : Ups! XD
@DonPindol
2 жыл бұрын
Nie no czuję się jakbym odkrył żyłę złota, że trafiłem na Pani kanał
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Czemu od razu Pani? 🤣 Ale super, że kanał się podoba, staram się!
@DonPindol
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny to tylko wyraz szacunku, jestem "stara dusza" ^^ pozdrawiam i sukcesów życzę !
@nicolleword4365
Жыл бұрын
Jak dla mnie wydźwięk słowa "maniak" zależy od kontekstu i też uważam, że "maniak Harry'ego Pottera" to super fan ❤
@MrArald
2 жыл бұрын
19:00 z tego co kojarzę, cięciwę się zdejmuje, żeby po prostu się nie niszczyła w takim wiecznym naprężeniu.
@ireneusz6308
2 жыл бұрын
No to znasz świat Tolkiena. W tym serialu oprócz przypadkowych imion bohaterów tolkienowskiej trylogi, nazw geograficznych i miast nie ma nic z Tolkiena a osoby noszące te imiona to w ogóle nie te postacie. Zgadzam się z twoją recenzją w 100%.😁 Masz cięty język i ogromne poczucie humoru. Dobra robota.🚀 Ciągnij ten kanal ile się da...
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Chyba lepiej by było jakby przestali udawać i po prostu zrobili z tego fantasy nie bazujące na niczym. Może miałoby więcej sensu. A kanał... Mam nadzieję, że zostanę jak najdłużej! 😀
@aleksandrakot2783
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny Ale takie zwykłe fantasy bez możliwości podczepienia pod świat Tolkiena nie reklamowałoby się tak dobrze i nie byłoby o nim tyle hałasu ;) Oczywiście zgadzam się co do meritum.
@aborygo
2 жыл бұрын
Dzięki za streszczenie, bo oglądałem jednym okiem i było to tak nieangażujące, że jedyne co mnie zastanowiło, to to czy Galadriela ma brązowe, czy niebieskie oczy. Ludzie od charakteryzacji też chyba się nie mogli zdecydować.
@Krispos11
2 жыл бұрын
W moim przypadku najbardziej mnie odrzucił ów "wstęp w krainie elfów", o którym wspomniałaś na samym początku. W zasadzie liczyłem tylko na jedno - piękny prolog, rozkładający na łopatki ten z pierwszej części trylogii Władcy Pierścienia Petera Jacksona, otwarty monologiem Cate Blanchett. Na serio myślałem, że zaprezentują w nim ten miliardowy budżet i przedstawią mit stworzenia Ardy, Valarów i Dzieci Ilúvatara. Zamiast tego otrzymałem amazońską wizję przedstawiającą trudną młodzież wyjętą rodem z jakiejś patologicznej szkoły amerykańskiej, bandę wyrachowanych i okrutnych bachorów, które zaczynają dręczyć małą dziewczynkę (czyli Galadrielę) i niszczą jej piękną łódeczkę, no bo czują wstręt do rzeczy pięknych, jak przystało na orki, tfu znaczy elfie dzieci miłujące piękno ;D, zakończone bójką, w której herszt elfich łobuzów dostaje wciry od Galadrieli. I to wszystko w Erze światła Drzew Valinoru (odpowiednika biblijnego Edenu), w którym efy były najbardziej czyste i nie znały jeszcze koncepcji wojny, gniewu czy przemocy (te poznały dopiero podczas wojny z Morgothem wraz ze zniszczeniem Drzew Valinoru). Cała reszta to później krótkie ujęcia, które nic nie tłumaczą, nic nie wnoszą, nic nie mówią, a były niezwykle istotne w przedstawieniu historii elfiej rasy. Srodze się zawiodłem na tym prologu. No przynajmniej zostałem przekonany, że elfy to jakaś pomyłka Valarów i od początku Morgoth, Sauron i orki to ci biedni i pokrzywdzeni i to im trzeba kibicować ;D
@SmartKidofTrains
2 жыл бұрын
Nie mogli tego pokazać bo nie mają praw do Silmarilionu xDDDD Dlatego ten prolog jest jaki jest i "pokazuje" tę historię tak jakby chciał, a nie mógł. Hintuje tu i ówdzie, puszcza oczko, "oho oho, widzisz to, wiesz co to jest, wiesz prawda?", ale nie, pokazać wprost nie może... bo nie mają prawa do tego. To jest najbardziej (bez)bekowy element tego serialu xDDD
@Krispos11
2 жыл бұрын
@@SmartKidofTrains Nie ma to jak rozpocząć ekranizację historii od błędnej decyzji związanej z nieprawidłowym zakupem praw nie do tych książek, na których ma bazować serial ;D. Ale nawet pomimo tej absurdalnej decyzji nie rozumiem, jak można rozpocząć prolog od wstępu z przedstawienia patologicznych zachowań elfickich dzieci w "tolkienowskim edenie". Aż dziw bierze, że Peter Jackson nie miał tak genialnych pomysłów ;D. Podejrzewam, że showrunnerzy J.D. Payne i Patrick McKay, zazdroszcząc "fenomenalnego sukcesu" netflixowego Wiedźmina wzięli udział w warsztatach organizowanych przez Lauren Schmidt Hissrich ;D. Jak już się wzorować to od najlepszych ;D
@lobolobowski8846
2 жыл бұрын
Mnie dosłownie odrzuciła od ekranu scena z dziećmi i ich zachowaniem (zwykłe patusy zamiast dzieci elfy), potem wysłuchałem bełkotu Finroda i zwątpiłem całkowicie w sens dalszego oglądania.
@SmartKidofTrains
2 жыл бұрын
@@lobolobowski8846 "Kamień tonie bo jest guupi"
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Ja też zaczynam kibicować orkom po tym co zrobili z tym serialem... 🤣🤣
@matka2707
2 жыл бұрын
Jesteś zjawiskowa. To jak mówisz powoduje u mnie ciarki.. ale te fajne ciarki. Jesteś fascynująca o tyle że nie ma dla mnie znaczenia czy się z Tobą zgadzam czy nie. Chce Cię słuchać! Chcę obcować z Twoim słowem, manierą, głosem, mimiką. Jeżeli showrunnerzy chcieli pokazać silną kobietę.. to mogli pokazać Ciebie ;) Serio. Byłabyś milion razy lepszą Galadrielą ;) Ale to wszystko to jest nic.. jeżeli skupię się na Twojej merytorycznej wypowiedzi... to kurde.. szacun.. Twoje argumenty, meroteryka jest po za 'osobowością' potrafisz genialnie oderwać się od rzeczywistości i obiektywnie scalić się z materiałem który opisujesz.. a to wszystko z uśmiechem i tą 'swoją' jakością. A tak po za tym co opisujesz... strzelam z łuku i to tak bardziej tradycyjnie... ale po mongolsku a nie europejsku... jak będziesz na śląsku to zapraszam. Pokażemy Ci z Narzeczoną o co w tym chodzi i jaką ściemę walą w filmach ;) pozdrawiam i trzymam kciuki :D
@89Sawik
2 жыл бұрын
SIMP alert ;]
@aleksandrakot2783
2 жыл бұрын
#CzerwNaGaladrielę!
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Dziękuję, może kiedyś się zdarzy! Pozdrów narzeczoną! 😍😍
@pesym80
2 жыл бұрын
Trafiłem przypadkiem i chyba zostanę dłużej. Bardzo przyjemnie się Ciebie słucha. :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Bardzo mi miło, staram się, żeby słuchało się jak najlepiej!
@wojciechgrzywacz3768
2 жыл бұрын
Od wieloetnicznych Harfootów wywodzą się monoetniczni Hobbici Nie mówię, że gdzieś tam wydarzył się holokaustu ale no ten
@Durzy007
2 жыл бұрын
To jest wytłumaczone w kolejnych odcinkach. Przez tysiące lat, ci o ciemniejszej karnacji musieli zostawać z tyłu i być pożerani. W końcu to logiczne, że jeśli idzie karawana w nocy to na przedzie są ci o najjaśniejszej karnacji, aby było ich lepiej widać, a im kto ma ciemniejszą, to tym dalej jest. Tymczasem wilcy i pszczoły zjadają tych na końcu. Nie holokaust, a zwykła selekcja naturalna i przetrwanie najmniejszego humanoidalnego gatunku w parszywym Śródziemiu. Także, wbrew pozorom wszystko przemyśleli!
@DominikTrzaskacz
Жыл бұрын
Ostatni czarny hobbit zginął w 7 odcinku serialu.
@jantyminski4239
2 жыл бұрын
Łuk, który ma nieustannie założoną cięciwę po jakimś czasie zaczyna tracić naciąg, tzn strzela coraz słabiej. Drewno musi "odpoczywać" żeby się nie odkształcało. Oczywiscie nie ma to sczególnego znaczenia przy nowoczesnych łukach z tworzyw sztucznych czy kompozytowych, ale przy wykorzystaniu jedynie tradycyjnych materiałów jest bardzo ważne.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Dziękuję, zawsze się czegoś fajnego dowiem z komentarzy! 😀
@piotrpietrzak8746
2 жыл бұрын
Ponieważ cięciwa się męczy i zużywa. Ponadto nadwyręża się sam łuk. Z ciągle założoną cięciwą zużyje się szybciej. no i cięciwa łapie wilgoć a to jest niekorzystne ... to oczywiście jeśli chodzi o średniowieczne realia. Współczesne łuki maja cięciwy z tworzyw sztucznych które wilgoci nie łapią, są wykonanie w włókien węglowych, które nie męczą się jak drewniane kompozyty, a napięcie cięciwy można regulować.
@krzysztofszafranski2159
2 жыл бұрын
Mamy w ostatnich latach wysyp protagonistów, którzy mają parszywy charakter, ale próbuje się nas przekonać, że tak właśnie objawia się ich siła, niezłomność i generalna bad-assowość. Jeżeli taki bohater potrzebuje przemiany, to nie przemiany wewnętrznej, lecz przemiany nierozumnego otoczenia, które w swej głupocie nie potrafi uznać wspaniałości naszego protagonisty, zamiast tego stając mu na drodze do ostatecznego zwycięstwa. Ciekawe czy to wynika z nieudolności współczesnych scenarzystów czy realizacji wyrażonej przez Tomka Bagińskiego filozofii, że widz nie potrzebuje dobrze zbudowanej historii, ale strumienia bodźców emocjonalnych.
@Lady_Sherin
2 жыл бұрын
W sumie... o jakich bohaterach mówisz? Nie twierdzę, że się mylisz - jestem ciekawa jakie produkcje masz na myśli.
@krzysztofszafranski2159
2 жыл бұрын
@@Lady_Sherin, na przykład Yennefer, zwłaszcza w II sezonie, kapitan Marvel, admirał Holdo z Ostatniego Jedi. Z jakiegoś powodu ta maniera, o której mówię, często dotyczy postaci kobiecych, które w zamyśle scenarzystów mają być silne. Proszę, nie pomyśl, że przeszkadzają mi silne protagonistki, bo tak nie jest. Doceniam dobrze skonstruowane postaci kobiece, takie jak np. Brienne z Tarthu.
@fantasywind3923
2 жыл бұрын
@@krzysztofszafranski2159 o tak postaci kobiece ostatnich lat są naprawdę tragicznie robione, to już sto razy wolę te ze starszych filmów Ellen Ripley, dawniejsza wersja Sary Connor, Leia z oryginalnej trylogii nawet! Były sto razy lepsze! W dzisiejszych czasach albo to jakieś szalejące feministki z okropnym charakterem które nie zachowują się nawet jak normalny człowiek albo jakieś Mary Sue które są nudne jak flaki z olejem i do tego nie do polubienia i na każdym kroku podkreślają jakie to one wyzwolone i silne i nie potrzebują pomocy, ale już takie zabiegi jak robienie z innych postaci w szczególności męskich kompletnych idiotów aby tylko wywindować te panny są szczególnie irytujące i to że cała fabuła zdaje się wykrzywiać byle tylko pokazać je w najlepszym świetle, każda postać powinna być przedstawiona w odpowiedni sposób, każda ma swoje mocne i słabe strony itp. każda musi zmierzyć się z przeciwnościami losu żeby to jakoś wyglądało jak podróż bohatera, nie zawsze doskonałego ale przynajmniej starającego się ale też i czasem ponoszącego porażki. Yennefer w serialu była szczególnie irytująca nie dość że naj naj czarodziejka to jeszcze i mistrzyni miecza w 6 odcinku pierwszego sezonu, kiedy ona powinna w ogóle być w takim stylu walki zupełnie niedoświadczona! Powinna rozwalać ludzi zaklęciami nie mieczem już nie wnikam we wszystkie aspekty które powinny stanowić jej siłe w ksiązkach są zupełnie nieobecne w serialu, Yennefer bądź co bądź jest doswiadczona życiem ale aktorka nie sprawia takiego wrażenia, temperament ksiązkowej Yennefer raczej w serialu staje się rozkapryszoną nastolatką, które obwinia innych za swoje wybory itp.
@michagolis150
2 жыл бұрын
Morgot z sauronem, przypadkiem trafili do Wojsławic.
@rafapalinski143
2 жыл бұрын
Myślę, że by nie wyszli stamtąd szybko.
@michagolis150
2 жыл бұрын
@@rafapalinski143 no przecież sauronem zaginął na setki lat 😭
@rafapalinski143
2 жыл бұрын
@@michagolis150 Fakt, gubię się w meandrach produkcji Amazona.
@michagolis150
2 жыл бұрын
@@rafapalinski143 Spoko , ja nawet Nie oglądam .
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
To musiała być niezła impreza....
@hadziu6286
2 жыл бұрын
Uwielbiam tę złośliwą narrację. Szczególnie jak ma to wszelkie podstawy. Chyba zostanę tu na dłużej :D
@MrWoojohn
2 жыл бұрын
Ten serial mnie tak wciągnął, że odkąd wyszedł, jeszcze pierwszego odcinka do końca nie obejrzałem i zamiast dokończyć, wolę wolny czas poświęcić na oglądanie recenzji o nim. xD
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Czyli ma jakieś zalety jakby tak na to spojrzeć 🤣🤣
@piotrzawierucha6021
2 жыл бұрын
Tak samo jak ja ;)
@MrWoojohn
2 жыл бұрын
10 dni minęło od powyższego komentarza, a ja dalej jestem przy walce z śnieżnym trollem. xD a tak w ogóle, to Twoje recenzje są zajebiste. :D
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
@@MrWoojohn Dziękuję! 😍😍 Życzę wytrwałości albo ostatecznego porzucenia RoP, na korzyść czegoś lepszego!
@Sarevokfr
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny Andor okazał się spektakularnym sukcesem a nikt nie dawał mu żadnych szans. Może zechcesz zrobić jego recenzje?
@KomandorData
2 жыл бұрын
Cięciwę trzeba zdejmować tak często, jak tylko się da. Nie strzelasz - zdejmij cięciwę. W przeciwnym razie łuk przyjmie formę bumerangu i tak też będzie trzeba go wtedy używać. :D Po prostu straci sprężystość i cięciwa stanie się luźna. Skoro przy łukach jesteśmy, nie strzelaj też cięciwą bez strzały. Jak np. Katnis Everdin - kamieniem - jak z procy. Już się nie będę czepiał, że to niemożliwe. Niech jej będzie, ale to by ją kosztowało zerwanie cięciwy, albo i złamanie łuku. Oczywiście nie licząc guza, który by od tego kamyka zarobiła. :D Fajnie się pastwisz nad tym czymś.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
O widzisz, kolejne info o łukach, nie wiedziałam o tym, że bez strzały strzelać nie można, dzięki! 😀
@aleksandrakot2783
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny Też nie wiedziałam :)
@sabinawilk-mroz5967
2 жыл бұрын
Jeżeli chodzi o łuk to jest kilka czynników. 1. łatwiejszy transport i nienarażanie na warunki pogodowe itp. 2.taka naprężona cięciwa blisko ciała to niebezpieczna sprawa. 3. wszystko się zużywa cięciwa też 4. Łuk z cały czas napiętą cięciwą może się po czasie zdeformować, zwłaszcza jeżeli podróżujemy przez ciepłe i wilgotne miejsca.
@jaromirdziewic
2 жыл бұрын
Prawdę piszesz Sabino, tak jest w realu, tradycyjny łuk trzeba rozbroić po każdym strzelaniu żeby nie tracił siły. Jednak w żadnym (absolutnie żadnym) filmie ani serialu, który widziałem, nigdy nie pokazano uzbrajania łuku. Łuk w filmie zawsze jest uzbrojony. To jest typowe filmowe uproszczenie, którego można się czepiać praktycznie w każdej produkcji gdzie występują łuki tradycyjne. A przecież można to fajnie ograć ;) Widocznie twórcy uznają, że szkoda czasu ekranowego na takie „pierdoły” jak uzbrajanie/rozbrajanie łuku, a może nie wiedzą, że tak się robi? Pokazuje się siodłanie koni, ostrzenie mieczy i dziesiątki innych przygotowań przed walką, a nie pokazuje się nigdy, że łuk w transporcie powinien być rozbrojony. Jest to tym bardziej dziwne, że np broń palna w filmach jest maksymalnie fetyszyzowana: ładowanie magazynka, przeładowanie, klikanie itd jest pokazywane do znudzenia w każdym filmie z bronią ;D Bardzo bym chciał zobaczyć kiedyś produkcję,w której łuk jest potraktowany z należytym szacunkiem i bardziej realistycznie.
@sabinawilk-mroz5967
2 жыл бұрын
@@jaromirdziewic W księżniczce mononoke było. Nawet później gość, przechodząc przez strumień ściągnął ubranie i łuk trzymał nad głową :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
@@jaromirdziewic No właśnie bardzo, bardzo szkoda. Łucznictwo, jazda konna i inne 'historyczne' czynności to coś co fajnie i ciekawie byłoby oglądać w realistycznej wersji.
@rafapalinski143
2 жыл бұрын
Jak mówisz, że pokolorowali obraz na czerwono to zrozumiałem, że okres i zastanawiałem się co tu kolorować XD Szczęśliwi jak świnie w błocie to piękne określenie i zapożyczam
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Nie ma problemu, chętnie pożyczę wszystkie świnki, używaj do woli! I dzięki za info o łukach! 😍
@CheatBot
2 жыл бұрын
Bardzo podoba mi się nakreślenie perspektywy. Doceniam :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Miło, staram się kreślić perspektywę najlepiej jak potrafię 😋😍
@dominika3828
2 жыл бұрын
Ja ogólnie wiem mało o świecie który stworzył Tolkien bo nie czytałam książek. Oglądałam kiedyś filmy ale w sumie to niewiele z nich pamiętam więc do tego serialu podeszłam jako taki casual widz który chyba jest ich jedyną nadzieją na oglądalność bo fani Tolkiena z tego co zauważyłam mówiąc lekko, są niezadowoleni z tego co zrobili z twórczością Tolkiena. I jako ten casual widz to muszę powiedzieć że ten serial mnie nie wciągnął. Pierwszy odcinek nie wywarł na mnie aż takiego wrażenia że nie mogłam się doczekać odpalenia następnego. Dwa kolejne odcinki obejrzałam tylko ze względu na kontrowersje jaka panuje wokół tego serialu i moim zdaniem to jeden z tych serial który się obejrzy i szybko się o nim zapomni. Postać Galadrieli która chyba jest główną postacią najmniej mnie interesuje jak do tej pory. Nie jest za bardzo likable :) Trochę poczytałam o jej postaci z książek w internecie i rozumiem że tam jest dumną, sprawiedliwą i szanowaną władczynią a w tym serialu zachowuje się jak rozwydrzona dziewczynka której się wydaje że wszytko jej się należy. Taka przysłowiowa amerykańska Karen :) wydaje mi się że wśród Hollywood ostatnimi czasy to powszechny obraz "silnej, niezależnej" kobiety bo podobnie potraktowali moją ukochaną Yennefer w netflixowym tworze Wiedźminopodobnym. Z dumnej, pewnej siebie Yen, która wzbudzała respekt samym spojrzeniem fiołkowych oczu zrobili rozchwianą emocjonalnie nastolatkę która wszystkich dookoła obwinia za swoje błędy. Jest to bardzo smutne.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Ten obraz kobiety, który jest kreowany obecnie jest ogólnie naprawdę, naprawdę dziwny. Jakby twórcy nie tyle tworzyli sensowną postać, ile próbowali zaliczyć wszystkie punkty z listy pod tytułem 'silna, niezależna kobieta' i w efekcie wychodzi im jakiś potworek czy sztuczny twór.
@TallisKeeton
Жыл бұрын
zgadzam się ze wszystkim dodając tylko, że ksiazkowa Galadriela (z LOTR, niedokonczonych opowieści, i silmarilionu) była bardziej potezną czarodziejką i wieszczką, oraz politykiem (tworzacym sojusze) a nie wojowniczką z mieczem. to znaczy, owszem, gdyby chciała to pewnie by mogła walczyc mieczem. ale jako zasiadająca w radach lordów Noldorów, służebica królowej Meliany (czyli takiej bardziej bogini), od której nauczyla sie magii, córka króla i siostra dwu królów, naprawde nie potrzebowała samodzielnie siekać trolli po jaskiniach bo od tego miała wojów :) kobieta magią rozwala mury twierdzy, a oni robią jej "empowerment" przez danie jej wiedzminskiego mieczyska na plecy :D
@TallisKeeton
Жыл бұрын
fani są niezadowoleni ? słoodkie :D Ja jako fanka filmów i seriali fantasy : turecka mydlana opera o postaciach o mentalności amerykanskich nastolatków, głupia, ale prześmieszna w swych idiotyzmach, zieeew :D Ja jako fanka Tolkiena : BRING ME BEZOS ! :D
@tost_trump
Жыл бұрын
Trafiłam tutaj, bo chyba usłyszałam coś o tobie u Krzysztofa M. Maja (tak mi się wydaje). W każdym razie jestem przeszczęśliwa, że tutaj trafiłam. Cudownie się Ciebie słucha, a sposób w jaki omawiasz na bank zatrzyma mnie tu na znacznie dłużej.
@Logadin40k
Жыл бұрын
w skrócie nie trzyma się łuku z nałożoną cięciwą, gdyż może to spowodować wykrzywienie ramion i obniżenie siły naciągu. nie chcesz popsuć? zdejmujesz cięciwę.
@filipmanicmushroomsandrzej4073
2 жыл бұрын
Moim skrajnie subiektywnym zdaniem, oddział Ciri Skywalker (aka Galadrieli) zwątpił najbardziej w przyszłość misji, kiedy podczas spotkania z trolem, dziewczyna poczekała i podziwiała aż kilku jej ziomków dostanie w tube zanim postanowiła spacyfikować poczwarę.
@KasserScharped
2 жыл бұрын
KZitem wyświetlił mi twój film i słucha się ciebie świetnie. Dobra robota oraz w końcu dobry proponowany film
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Czasem youtube łaskawie pokaże komuś mój film, ale to ciągła walka! 😎 Bardzo miło, że się spodobał, mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej!
@KasserScharped
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny o fantastyce to aż miło posłuchać
@Zimowa-Noc
2 жыл бұрын
Z tym łukiem to chyba gdzieś czytałem może w jakiejś książce że jeżeli cięciwa jest cały czas założona to sam łuk(jego drewniany element) jest bardziej narażony na jakieś uszkodzenia czy odkształcenia ale mogło też chodzić o samo cięciwę już nie jestem pewny
@daesumiko9701
2 жыл бұрын
Zgadza się. Łuk z ciągle założoną cięciwą tracił swoje walory. W niektórych tylko przypadkach (poza bitwą) tak było robione. Np. podczas polowań czy w trakcie zwiadu
@bloodwynn
2 жыл бұрын
Dokładnie tak. Łuk trzymany ciągle w napięciu traci sprężystość, wytrzymałość itd. w końcu może zwyczajnie pęknąć przy strzale.
@mariuszdabrowski9115
2 жыл бұрын
Czym więcej widzę recenzji tego i innych seriali to nabywam przeświadczenia, że w nielicznych dużych serialach zatrudniają kogoś kto zna się na scenariuszu (np. Ród Smoka), a w większości zatrudniają ludzi którzy powiedzą "Będzie czarny, będzie gej, będzie kobietą" i dostają robotę. Silna postać kobieca to np. Lagertha z Wikingów, Julie Moore z Byliśmy żołnierzami. Lagertha była wojowniczą, ale byłą przede wszystkim matką i to połączenie stworzyło z niej silną postać. Julie, żona dowódcy która na swoje barki wzięła pocieszanie innych żon żołnierzy i roznoszenie poczty informującej o śmierci w boju co sprawiło, że ona stała się silną postacią, którą się po prostu lubi. A tutaj, będę suką i robię fikołki - jestem silną kobietą
@Stormclaud
Жыл бұрын
Na łuku nie trzyma się cięciwy poza strzelaniem, żeby zachować sprężystość drewna. Jeżeli drewno jest zbyt długo w jednej pozycji to się paczy i przestaje wykazywać tendencje powrotu do poprzedniej pozycji, dla łuku to oznacza utratę mocy, a co za tym idzie zasięgu i siły uderzenia strzały. Tak najprościej, rzadko w filmach to jest pokazywane. A, cięciwe też się często zmienia, zwłaszcza przed bitwą bo jak walnie w rękach to kaplica. Ale to dotyczy ludzi, elfy mogą przepłynąć ocean wpław także...
@Bhael998
Жыл бұрын
18:50 bo łuk się wtedy szybciej zużywa. Po za tym cięciwa nie przepada za złymi warunkami pogodowymi, lepiej mieć ją schowaną gdy się nie używa.
@blazejorszulik4414
Жыл бұрын
świetny kanał super recenzje, osobiście chętnie widziałbym więcej przebitek filmu kiedy o nich mówisz, bo my na prawdę nie chcemy oglądać go tylko po to :P
@CzerwFantastyczny
Жыл бұрын
Może kiedyś jak będzie większy budżet na montaż bo na razie po prostu nie wyrabiam się czasowo z większą ilością wstawek. 😢
@olleto
2 жыл бұрын
Ten serial ma wiele problemów. Najgorszym jest kompletny brak wiarygodności świata, co widać na postaciach, rekwizytach, dialogach. Zgodność z pracami Tolkiena to inna bajka. Brak wiarygodności wylistuję następująco: - małostkowość i zawistność elfów jest całkowicie sprzeczne z lore no wyjątek był Feanor, którego reprezentacją właśnie jest Galadriela - rekwizytorium - rekwizyty postaci nie dość, że są marnej jakości (zbroje, bronie) to jeszcze są używane współczesne strzały karbonowe z plastikowymi nasadkami, filmy z budżetami na poziomie 60 mln mają lepiej zrobione rekwizyty. - użycie rekwizytów - losowe, są sceny, że postacie mają jakieś rekwizyty a w następnych już inne - spójność rekwizytów - oddziały czarnego elfa co najwyżej mają łuk bez strzał (to po co im łuk) a sam rzeczony kolorowy elf ma pełny zestaw tj. kołczan dwa sztylety (choć czasem tylko jeden) oraz miecz - głupoty logiczne - m.in. wyskakiwanie do morza, łażanie bez jakiego celu za Galadrielą bo ma przeczucie, w kolejnych odcinkach tego pewnie będzie więcej - niespójność w postaci wciśnięcia na siłę murzynów - u elfów tylko jeden, tak samo u hardfootów - skąd tam takie odcienie skóry jak jest tylko jeden reprezentant - Galadriela która ma kilka tysięcy lat zachowuje się jak rozkapryszona nastolatka Niespójność z książkami wylistuję osobno: - Galadriela nie mogła wrócić do Valinoru, bo miała zakaz i dopiero po oparciu się mocy jedynego pierścienia mogła wrócić - Błędy z przedstawianiem mapy śródziemia - samo przedstawienie hardfootów - pojawienie się mayara tj czarodzieja co spadł z nieba - przedstawienie wyprawy do Valinoru sugeruje 3 erę a historia jest w 2 erze - Galadriela była najwyższą elfką a elfy z zasady były niewiele wyższe od ludzi, a tego nie widać
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Najgorsze jest to, że ten film nie broni się bez względu na to czy jako fan znasz całe lore, czy też gdy jesteś widzem, który książek nigdy nie czytał. Te rekwizyty faktycznie bardzo bolą, pojedyncze wpadki, jasne, mogą być, ale wygląda na to, że twórcy po prostu stwierdzają, teraz postać ma coś tam mieć, a teraz nie mieć - i kompletenie nie czują potrzeby tłumaczenia tego. Jak z łukiem Arondira po uwolnieniu z niewoli na przykład. Nie próbują przedstawić 'realnego' świata, tylko jakąś taką wygodnicką historię. 😀
@olleto
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny Jedynie co twórcom tego serialu dobrze wychodzi to jest perwersyjne gwałcenie logiki z zawzięciem największego zwyrola. Co gorsze jak to się krytykuje to jest się osobą toksyczną i rasistą.
@KasserScharped
2 жыл бұрын
Zdejmowanie cięciwy zapobiega utracie siły naciągu łuku. To jest jak tak długo stoi, to potem z mniejszą siłą jest się w stanie go naciągnąć, a co za tym idzie wyrzuca strzały z mniejszą mocą. Działa to w przypadku łuków tradycyjnych, głównie długich.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Ma to sens!
@wojciechagodzinski4886
2 жыл бұрын
Podsumowując Galadriela od amazona to połączenie przepakowania Rey z toksyczną osobowością i beznadziejnymi zdolnościami przywódczymi niesławnej wiceadmirał Holdo. Po takim combo jak ktoś to ładnie skomentował pod filmikiem Drwala Rębajło "zaczynamy kibicować Sauronowi i orkom". Nie będę zdziwiony jeżeli się okaże że postacią najbliższą tej dostojnej i rozważnej Galadfieli z książek jaką w najbliższym czasie zobaczymy. Będzie Lady Jessica w kolejnych częściach filmowej Diuny, zwłaszcza w "Dzieciach Diuny".
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Ja zdecydowanie kibicuję orkom i Adarowi!
@mybigpotato7473
Жыл бұрын
Najlepsza scena tego serialu zepsuta przez garadriele była wspaniała scena w której garadriela jak inne elfy już by nie była w śródziemiu ale musiała wyskoczyć z łodzi
@TakNaMarginesie
Жыл бұрын
Cięciwa napina łuk i magazynuje energię. W efekcie napięcie wzmacnia ją i gdy cały system ulega rozluźnieniu, strzała leci dalej niż w wypadku procy czy fustibalusa (procy drzewcowej - procy domontowanej do kija). Długie trzymanie cięciwy na łuku powoduje zmęczenie materiału i drewno niejako "uczy się" nowego kształtu, co zmniejsza jego moc i skuteczność przez zmniejszenie sprężystości.
@michaeldmo7298
2 жыл бұрын
Tak ładnie mówisz o tych brzydkich rzeczach że stały się trochę mniej nieładne
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Awwww czyli jakiś sens to moje mówienie ma! Dzięki! 😍
@ireneusz-u9i
Жыл бұрын
Trafiłem przypadkiem . Jest ciekawie
@vmaxguy2610
2 жыл бұрын
Cóż, łucznictwa nie uprawiam, ale podejrzewam że łuk który ma cały czas założoną cięciwę stopniowo by się uginał, tracąc swój pierwotny kształt i sprężystość, tracąc moc (siłę naciągu). Jakby nie patrzeć łuczysko jest wstępnie ściśnięte przez cięciwę, która nie pozwala mu się rozprostować i wrócić do pierwotnego kształtu. Z tego samego powodu klucz dynamometryczny po użyciu ponownie rozkręca się poza skalę, żeby sprężyna nie była napięta, bo jeśli się tego nie robi to klucz nie będzie prawidłowo skalibrowany.
@mariuszdabrowski9115
2 жыл бұрын
18:55 z tego co mi wiadomo kwestia tego, że łuk się niszczy. Ale w filmach ten szczegół pomijają
@piterrohitemp7871
2 жыл бұрын
Mi się harfostopy skojarzyły w pierwszej części z postaciami niziołków w świecie "Willow". Nawet mnie zaintrygowało, że zaraz wilk coś robi i będzie realne zagrożenie , w końcu wielka bestia , niestety sielanka trwa do momentu meteorMana . Co do "Willow" UWAGA SPOILER !!!! wargi wpadają na festyn i rozpiep.... sielankę . Film nakręcono ok 35 lat temu i potrafiono pokazać jaki ten świat jest niebezpieczny, niestety tutaj dostajemy - JEŻYNY. Łapka poleciał fajnie przedstawiony kontent . Pozdrawiam
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Nieeeee no do Willow do RoP nie mają startu! Dzięki za łapkę! 😀
@Pazzak13
6 ай бұрын
Odkopuje po 4 miesiącach, fajnie się tego słucha, człowiek już zapomniał o tym serialu....
@michakrol8999
2 жыл бұрын
Super recka i humor jaki lubie☺️
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Ha, dziękuje i zapraszam na następne bo już są!
@bordoirs7842
2 жыл бұрын
Cięciwę ściąga je z łuczyska żeby nie traciło sprężystości czyli siły naciągu, a cięciwa nie rozciągała się, szczególnie od wilgoci :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Dzięki!
@hadziu6286
2 жыл бұрын
BTW, po kampanii marketingowej od Amazona określenie Superfan też się raczej niezbyt pozytywnie kojarzy xD
@maciejsobczyk8531
Жыл бұрын
Przyszedłem tu za Bez Schematu. Faktycznie masz ładną barwę głosu, poczucie humoru i miło się Ciebie ogląda... w krótkich filmach. Brak muzyki w tle, słabo dograne wstawki, tło do porzygu, usilne unikanie mocniejszych słów by zasięgów YT nie ujebał, brak jakiegoś intra/motywu kanału. Nie uciekam, zostaję, subskrybuję ale w tej formie nie na długo. Pozdrawiam
@AleksanderBednarski
2 жыл бұрын
Dopiero co odkryłem kanał i jestem zachwycony.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej! 😍
@antykwariatroznostek4732
2 жыл бұрын
Pewnie większy ekspert łucznictwa już to napisał, ale to kwestia fizyki i naprężeń. W skrócie cięciwy odkształcają łuk. Co go uszkadza, zmienia trajektorię lotu i generalnie jest złe dla kondycji łuku
@kacpercudzich2760
2 жыл бұрын
Wydaje mi się, że ów Galadriella wzięła tą sarkastyczną propozycje, aby przepłynąć morze/ocean na poważnie. Uparta zapewne jest.
@pokretny
Жыл бұрын
"ponura jak bałwan na wiosnę" 😄Nie wiem czemu, ale bardzo mnie to rozbawiło.
@Durzy007
2 жыл бұрын
Przecieżby motyw z pieprzniętą przywódczynią z PTSD jest genialne, odważne i nowatorskie.
@sasquatchamator2938
2 жыл бұрын
Czas elfokalipsy
@Durzy007
2 жыл бұрын
@@sasquatchamator2938 nie myl szaleństwach z PTSD! Do Czasu Elfokaliosy pasowałby taki jeden elf z Tolkiena, który zabijał inne elfy, palił statki swoich braci i miał manię na punkcie błyskotek... które sam zrobił. A później niektórzy twierdzą jakie to elfy są szlachetne...
@simonk5111
2 жыл бұрын
Na logikę biorąc ciągłe napięcie łuku pewnie zmniejsza jego wytrzymałość. Jednocześnie skuteczność
@TakNaMarginesie
Жыл бұрын
Scena, gdy Galadriela wskakuje do szalupy, łapie za wiosło i majta nim, gdy obsługa łodzi (borze liściasty, ciemny i przepastny, statkiem tego nie nazwę!) próbuje poskładać mózg do kupy. I wtedy ktoś z jej oddziału klepie zszokowaną służkę po plecach i mówi: "Ona ma takie odchyły od trzystu lat..." i wtedy elfka z ekipy dodaje: "Raz niemal przez to niemal umarłam!" i potem razem elfy z Galadriel Crew krzyczą "Screw Galadriel!" i żądają natychmiastowej wizy w Valinorze i gwarancji, że Galadriela się tam nie dostanie. Tak, ta scena miałaby mikroskopijnie większe wartości sensu niż wyskoczenie z kawałkiem metalu w bieliźnie do wody!!!
@TakNaMarginesie
Жыл бұрын
Wiecie, czemu wikingowie urządzali wprdl w okolicy? Bo mieli płaskodenne łodzie, mogli wpływać tam, gdzie nikt nie spodziewał się inwazji, bo rzeka ma mniejszą głębokość i wymagania dla sternika. Kto wyprawia się na ocean taką kaczką na mocz?! Dodałem "na mocz", by nie obrażać kaczek, które pływają siłami ewolucji. Kaczki poprosiły, bym jakoś obraził twórców tego serialu bez angażowania ich. W ramach kulturalnej dyskusji, po dłuuugiej debacie uznaliśmy, że najgorszą obelgą jest "twórca Rings of Power". Kaczki to przyjęły.
@makusmakukek5573
2 жыл бұрын
Robisz fantastyczne recenzje ! Dzięki !
@Natalia-zt1dq
10 ай бұрын
Możesz zamienić "maniaka" na "wielbiciela gatunku", oznacza mniej więcej to samo ale brzmi lepiej.
@zaimbled7359
Жыл бұрын
Cięciwe zdejmuje się z łuku, aby nie stracił swojej elastyczności.
@krakowskikratos5588
Жыл бұрын
Chyba lepszym określeniem od maniaka jest pasjonat, maniak ma nie tyle negatywny wydźwięk co sugeruje pewien poziom niezdrowej fiksacji na jakimś punkcie i abstrahując, czy to źle w kontekście kultury stąd zapewne negatywne skojarzenia z maniakiem.
@ManiakelllS1988
Жыл бұрын
Wwwwwoooowwwwww zakochałem się w tym głosie piękny uśmiech pozdrawiam i subskrybuje
@Spirit3141
2 жыл бұрын
Ja mam nadzieję że zrobią romans Galadrieli z Sauronem
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
To byłoby zbyt ciekawe jak na ten serial...
@DrManhattanK1
2 жыл бұрын
Kiedy recenzja nastepnego odcinka? :P Fajny kanał i prowadząca :) Pozdrawiam
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Staram się co tydzień, jak się kanał rozwinie to może się uda częściej!
@GwiazdaSmierciZUlicyCzerskiej
2 жыл бұрын
Daję suba, żeby wrócić w wolnej chwili.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Wracaj jak najczęściej 😎😎
@DonPindol
2 жыл бұрын
Wow. Pani jest podobna do jednej z postaci "The Quarry". Uwielbiam Pani urodę. Pozdrawiam. *o*
@zarddin9561
2 жыл бұрын
Ten słodki moment kiedy jeszcze wierzyła że Harfootowie będa czymś pozytywnym i dobrym w serialu i zrównoważą gównianą Galadrielę :D
@kosimazakiCS
2 жыл бұрын
Pierścienie władzy lecą a ja w tym czasie piorę, gotuje itp i słucham jednym uchem. Takie wciągające..
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Czyli... są w jakiś sposób pożyteczne? Hm...
@tomasztrebacz5779
2 жыл бұрын
Ten kanał jest moim odkryciem a ten odcinek pierwszym jaki tutaj oglądnąłem. Mam nadzieje że przeurocza Pani recenzentka nie okaże się w przyszłości taką małpa jak słodkie harfuty z pierwszego odcinka a ja spędzę tutaj jeszcze wiele miłych chwil. Naprawdę dobra robota :)
@perun4428
Жыл бұрын
nie znam się na łukach, ale jak bym miał strzelać to raczej dlatego że się rozciąga i nagina przez co traciłby swoją moc
@JRz3znik
2 жыл бұрын
eeemm w zastosowaniach bojowych zawsze przy łuku jest założona cięciwa. Zakładanie cięciwy przed walką to strata czasu, oraz powoduje to że walka może skończyć się szybko.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Tak, ale oni targają te łuki w ten sposób cały czas.
@januszruda1724
2 жыл бұрын
Nie trzyma się łuku naciągniętego bo trafi swoją moc, zwaną naciągiem.
@tomasznawrot4375
2 жыл бұрын
masz racje...ten serial nie jest skierowany do fandomu Tolkiena.Filmy Jacksona to klasyka
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Najgorsze jest to, że chyba nie jest skierowany do nikogo...
@89czach
2 жыл бұрын
19:02 z łukami robi się tak żeby nie odkształcały się i były bardziej napięte kiedy mają być używane.
@Spirit3141
2 жыл бұрын
Jeżeli dobrze pamiętam to Galadriela pozostawiła swojego towarzysza na tym lodowym polu albo mi coś się pomieszało
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Chyba nie? Ale tak czy tak zachowuje się naprawdę bez sensu...
@LeszekARC
2 жыл бұрын
Pytanie zadane parę dni temu, ale wiem, to powiem! ;-) Cięciwę z łuku się ściąga, żeby nie osłabiać jego mocy - drewno nie odkształca się na trwałe. No i sama cięciwa się niszczy od wilgoci, szczególnie na deszczu czy śniegu nikt by jej nie trzymał ;-).
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Dzięki za info! 😍Zawsze miło się uczyć od widzów!
@blazejorszulik4414
Жыл бұрын
serce mi się zatrzymało, bo myślałem że będzie obrażany sandman... proszę tak nie robić :P
@CzerwFantastyczny
Жыл бұрын
Sandman? Obrażany Sandman?! Gdzie, kiedy, przez kogo, NA STOS Z NIM! 😍
Tylko pomiędzy wydarzeniami z serialu i książki jest chyba kilkaset lat różnicy :D . A idea dojrzewania polega na tym, że postać z czasem się zmienia :D .
@hubertziobrowski4423
2 жыл бұрын
@@krzysztofkopec2838Jeśli mówimy o władcy pierścieni to nie kilkaset a kilka tysięcy(między serialem a książką a na upartego kilkaset to między wątkami serialu :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
@@krzysztofkopec2838 Wielcy dowódcy już raczej nie dojrzewają, są starzy, dojrzali, doświadczeni i odpowiadają za życie swoich podwładnych.
@aleksandrakot2783
2 жыл бұрын
Na razie lajk i komentarz dla zasięgów, bo siedzę w pracy. No i taktyczny smok 🐉
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Taktyczne smoki to w sumie nieźle pasuje jako określenie militarne 😁😁
@tomaszbudziszewski9201
2 жыл бұрын
Mogę Cię słuchać godzinami xD
@SwordMaster1971
2 жыл бұрын
Fajne kobiece spojrzenie na Galadrielę. Gdyby ona faktycznie chociaż raz powiedziała: "No hej, chłopaki, pliiiis...", pewnie westchnęliby, przewrócili elfimi oczami i poszli. Skoro tak ciepło mówisz o Netfliksowym Wiedźminie ;) to muszę chyba nadrobić poprzednie Twoje filmy.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
No szału nie było z tym wiedźminem a zbliża się trzeci sezon... Już się trochę boję. 😎😎
@alfikaalfik2258
2 жыл бұрын
Tětiva se zakládá až před střelbou proto, že kdyby byla stále založená, luk by postupně ztrácel pružnost, a tím i schopnost vymrštit šíp stejnou energií. Týká se to nejen starých, dřevěných luků, ale dokonce i těch moderních, z kovu či kompozitu :) Promiňte že píšu česky, snad budete rozumět, při značné podobnosti obou jazyků (ostatně, já rozumím i mluvím polsky skoro tak dobře jako česky, ale o dost hůř polsky píšu) :)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Rozumiem! I dziękuję za informację, lubię się uczyć od widzów! Super, że w dzisiejszych czasach język nie jest problemem! Mamy translatory i inne takie, więc dla pewności sprawdziłam sobie co dokładnie napisałeś! 😎
@mskowronek77
2 жыл бұрын
Ja nie znam czeskiego, ale wszystko zrozumialem :) Ale mam pytanie. Skoro napisałeś tutaj komentarz pod tą recenzją, to zapewne ją oglądałeś. Jesteś w stanie dużo zrozumieć słuchając polski? Bo dużo łatwiej jest zrozumieć pisany tekst w podobnym języku slowianskim, niż zrozumieć to samo ze sluchu... Czy też ogladasz to ze względu na piękną recenzentkę? 😄
@alfikaalfik2258
2 жыл бұрын
@@mskowronek77 Recenzentka je opravdu krásná :) Ano. Díval jsem se na celou recenzi - a ne jen tuto, ale i další. Co se týče polštiny, vyrostl jsem 20 km od polských hranic v kraji, kde žije hodně Poláků. Poláci jsou možná druhá největší minorita v Česku, po Slovácích. Takže jsem jako kluk měl kamarády kteří mluvili tak i tak. Proto rozumím :)
@Durzy007
2 жыл бұрын
Mam prośbę do prowadzącej. Niech obejrzy recenzję "Czarnej pantery" niejakiego kinomaniaka i wtedy spróbuje mówić, że maniak to nie jest negatywne określenie... Psychologia to też potwierdza, stan manii dla chorych często jest przyjemny, ale oni dla otoczenia już nie koniecznie.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Jak podaje sjp: maniak 1. człowiek ogarnięty jakąś myślą, ideą itp.; fanatyk, oszołom; 2. osoba mająca jakąś pasję, bez reszty nią pochłonięta; zapaleniec; 3. w medycynie: osoba cierpiąca na jakąś manię Słowa miewają znaczenie i potoczne i specjalistyczne. Niestety kontekst ma znaczenie 😁😁
@freuer007
Жыл бұрын
Nazwa jakiegoś posiłku: fasolka po bretońsku. Po wstępnym sceptycyzmie przesłuchałem wszystkie Twoje nagrania dot. "Pierdzieli Władzy". Gdy mówiłem, że nie jestem w stanie słuchać tak długo tak wesołego lektora nie sądziłem, że dziś będzie niepokoić mnie, że na 8 odcinków serialu przypadło tylko 7 nagrań Czerwia.
@CzerwFantastyczny
Жыл бұрын
Czyli się przekonałeś :) Bardzo się cieszę, to jest strasznie miłe. 😍 Nagram i ósmy, ale niestety dwa odcinki tygodniowo najczęściej mi się nie udają (może kiedyś to się zmieni), a chciałam nagrać ten odcinek z Krzysztofem póki miał czas i chęci 😁
@Rayni666
2 жыл бұрын
Kobieta krytykująca kobiecą postać która ma symbolizować "silną, niezależną kobietę" to miód na uszy.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
ŹLE WYKONANĄ silną, niezależną kobietę. Bo jak są dobrze zrobione to bardzo fajnie się ogląda czy czyta o takich postaciach. Tylko to raczej w starszych produkcjach...
@Rayni666
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny dla mnie przykładami "silnych, niezależnych kobiet" są: -Sarah Connor (Terminator) -Ellen Ripley (Obcy) -Panna Młodzi (Kill Bill) -Trinity (Matrix) -Éowina oraz Galadriela (LOTR by J.R.R Tolkien) Obecne media robią "chłopaczury" połączone ze zbuntowanymi nastolatkami które wszystko potrafią zrobić same, nie potrzeba im faceta, bo dzięki temu są niezależne, a do tego silne.
@Sarevokfr
2 жыл бұрын
Jedyne dobre w Rings of Power tym żałosnym serialu to to, że znalazłem Twój kanał. Świetna robota. Więc można powiedzieć, że ten serial odniósł spektakularny sukces. Pozdrawiam ciepło.
@grzegorzcaputa
Жыл бұрын
Dopiero trafiłem na ten kanał. I jestem pod wrażeniem tego, że poprawnie wymawiasz nazwisko Tolkiena. Część recenzji, które nagrywali "znawcy" zaczynało się od tego, że "znawca" nie wiedział jak czyta się nazwisko podobno uwielbianego autora. Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszego rozwoju kanału!
@CzerwFantastyczny
Жыл бұрын
Nareszcie, nareszcie ktoś to docenia! Zazwyczaj jak ktoś to komentuje, to twierdzi, że wymawiam je źle 😂 Przez Ciebie mam teraz okropną ochotę na cynamonki 😀
@grzegorzcaputa
Жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny jak zrobisz koniecznie napisz.
@krzysztofkrajewski1845
2 жыл бұрын
Pierwszy raz się spotykam, aby maniak był pozytywny, ale co człowiek to inny odbiór. Co do serialu dla mnie będzie to typowe współczesne, generyczne fantasy bez logiki świata przedstawionego oraz z głupotkami, jak podróż bez jakichkolwiek bagaży do królestwa krasnoludów. Tak jak teatralność w kinie azjatyckim zrozumiem, może się podobać lub nie, tak tu wygląda słabo, czy to pod względem nieskazitelnych ubrań, wyjętych z reklamy proszku lub płynu do prania, fryzur jak z reklam szamponu czy też wielki obrót, tylko po to, aby podstawić miecz do katapulty... Galadriela za to dostała chyba całą agresje, intelekt postaci męskich, przez co krew nie dochodzi do mózgu, a pozostałe elfy są głupie. Zła nie ma, wcale orkowie nie zrobili krajobrazu post apokaliptycznego i wcale nie widać go z daleka... Nie da się jej lubić, przez co ubolewam, mając przed oczyma Galadriele od Jacksona, która do teraz robi wrażenie. Nie da się ubić trola? Potrzymaj mi piwo. Nie da się przepłynąć tego akwenu? Potrzymaj mi piwo. Nie można znaleźć Saurona? Potrzymaj mi piwo. To jest zawodniczka z NRD bez żadnych cech kobiecych, ani w niej mądrości, ani intelektu, to rozjuszony byk, co szarżuje na każdego. Ja się pytam, gdzie trzymała sztylet, skoro ani woda, ani ruch nie sprawił, że go zgubiła... Może lepiej się nie wgłębiać w ten temat... Drugim, a raczej kolejnym problemem jest brak tłumaczenia czegokolwiek... Harfocii, którzy nie lubią obcych, zostawiają swoich, czytaj raczej zamknięte grono, nie są jednym plemieniem, tylko multikulti. To samo krasnoludy... Jakby wytłumaczyli, co pisałem u innego twórcy, że w czasie podróży spotkał Disę i jej ziomków, że zakochali się i ściągnął wszystkich do domu, z pozoru powstałaby nieufność, odrzucenie, aż w końcu przy kilku, kilkunastu kuflach byliby ziomkami... Prócz tego do tej rasy nie mam zastrzeżeń. Tak to jest jak jest, nie interesuj się. Zresztą te elfy, krótko obcięci weterani z dziury czasowej, Rzymianie o mieczach berserków o twarzach zwyczajnych ludzi... Nawet pomijając Tolkiena to nie jest ta szlachetna rasa...Tu absolutnie nie ma chociaż próby wytłumaczenia odbiorcy czegokolwiek, obejrzyj do obiadu i zapomnij, zostawiając u nas swoją kasę. Przecież, gdyby to dobrze argumentowali większość nie miałaby problemu do innych postaci, prostsze jest nazwaniem fanów rasistami... Szkoda, no ale wyszło jak wyszło, podobne do niemalże każdego tworu, jaki dzisiaj dostajemy.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
"brak tłumaczenia czegokolwiek." - to mnie boli najbardziej. Mogę znieść wszelkie zmiany, oderwanie od materiału źródłowego, w porzadku. Ale niech to ma wewnętrzny sens, będzie logiczne i uzasadnione!
@krzysztofkrajewski1845
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny , jeszcze tytułem wstępu, dopiero teraz przeczytałem swój poprzedni komentarz, więc wybacz, jeśli się powtarzam. Problemem jest, gdy za fantasy się bierze ktoś, kto uważa, że jest ono miksem absurdu, brakiem praw itd. Stąd też pojawiają się głupie argumenty, co się czepiasz, skoro są tam smoki i inne fikcyjne rasy... Każdy świat przedstawiony ma własną logikę oraz prawa, które mogą się różnić, ale też nie oznacza, że uniwersalne prawa przestają istnieć. Zaklęcie ognia może być zgaszone przez zaklęcie wody, latanie dzięki magii, używanie jej, jeśli masz odpowiednią wiedze, moc. Skoro mamy przed sobą jedynego czarnoskórego elfa, to chce wiedzieć, dlaczego? Skąd ten kolor skóry? Dlaczego tylko on? Albo dlaczego krasnoludy, żyjące pod ziemią, rasa skrywająca wiele sekretów nagle jest mieszana... Czy to może Durin spotkał krasnoludzką księżniczkę, mieszkankę dalekich stron, wygnaną wraz z towarzyszy przez niewiadomo co , gdzie miłość łączy ich bardzo mocno i zamieszkują Morię? Pokazaliby głupie kłótnie, niesnaski, tylko po to, aby zobaczyć, że są bardzo podobni... Czy to chociaż trochę nie przypominało by Tolkiena, a wyśmiało rasizm, jako coś naprawdę głupiego? A krwiożerczy harfoowie, twardy lud, trzymający się od wszystkiego z dala, żyjący w takim, a nie innym klimacie? Skąd ta mieszanka? I naprawdę nie wiem, jak to wytłumaczyć, patrząc na świat Śródziemia. A przekombinowana Galadriela, która radzi sobie z uzbrojonymi strażnikami? Tu nawet nie pokusili się, aby użyć sprytu, intelektu, aż przypominają się seriale z lat ubiegłych... Tylko ten kicz się rozumie, perspektywa lat, ale że takie coś w dzisiejszych produkcjach? Fantasy według mnie nie jest abstrakcją i póki nie jest jaką pokręconą wersją, musi być wiarygodne, nie według naszego, gdzie pewne rzeczy nie mają miejsca, ale według właśnie świata przedstawionego. Otwierając paczkę czekoladowych groszków i trafiając tam na jednego białego, pytam skąd i dlaczego... Nie, dlatego, że mam jakąś awersję, ale z czystej ciekawości. Świat, który nie powoduje pytań, jednocześnie pozbawiając możliwej odpowiedzi jest miałki i nudny. No niestety dominuje argument "Bo tak... nie podoba się jest...". Wizja, wizją, mamy pokręcony świat, który oddziałuje również na pisaną, czy też przedstawioną fikcje, tylko trzeba to rozsądnie wytłumaczyć... Jeśli chcemy zrobić mieszankę rasową, trzeba odpowiednio pomyśleć. Chce silną kobiecą postać, która się wyróżnia, zróbmy ją w taki sposób, aby nie ogłupiać jej otoczenia, wybielając jednocześnie ją. Boleje nad tym, że zniknęły takie atrybuty jak: spryt, inteligencja, zręczność, gdyby wyjęli Galadrieli ten sztylet z tyłka i głupkowatą agresje, zastąpili mądrością, opanowaniem....Berserkerzy nie tylko w mieczach, ale i w zachowaniu. A tak to dostajemy tylko tupanie małej dziewczynki ( odnoszę się do całości, a nie Galantyny, choć tu też by pasowało.), bo ja tak chce i tak musi być, bez ładu, składu, ani choćby próby przekonania nas, że to możliwe. Dodatkowo należy pamiętać, że to Druga Era, czasy przed Frodem i pozostałymi, więc robiąc nie jako część poprzednią, trzeba mieć na uwadze historię po.... Przez co całe Śródziemia pada ofiarom czystek, a to naprawdę najmniejszy problem tego serialu. Jak np. podróż z jednego królestwa do drugiego bez bagaży, bez zaopatrzenia... To jest takie budowanie na samych wyjątkach, jakie tylko znaleźli... W końcu orkowie siedzą tylko w tunelach, nie poruszają się, gdzie indziej, a rasy fantastyczne wcale nie muszą jeść. Tworząc coś nowego trzeba widza przekonać wydarzeniami, postaciami, fabułą... Dla mnie tu tego nie ma...
@moj_wujek_to_admin6487
2 жыл бұрын
Dzięki za odcinek
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Cała przyjemność po mojej stronie 😀😀
@fafiklata
2 жыл бұрын
Mam pytanie 16:00 Czy Galadriela wskakuje do oceanu i płynie w tej pełnej zbroi płytowej?
@SebariusPl
2 жыл бұрын
Uwaga spoiler: Nie, tuż przed dopłynięciem do Valinoru pozdejmowali im zbroje (oczywiście Galadriela strasznie się przy tym ofufała i ledwo pozwoliła ją z siebie ściągnąć) i zostawili w samych szatach. Dopiero potem skoczyła do wody :)
@fafiklata
2 жыл бұрын
@@SebariusPl Aha to ok ale to mam w takim razie drugie pytanie, czy w takim razie później już w ogóle nie ma zbroi, ma inną, czy przeoczyli ten szczegół i dali jej znowu tę samą?
@SebariusPl
2 жыл бұрын
Od tamtego momentu, aż do końca trzeciego (ostatniego z dotychczasowych) odcinka ani razu nie miała na sobie zbroi.
@JaRobot
2 жыл бұрын
Z tego samego powodu, dlaczego nie powinno się chodzić z czymś innym napiętym. Pozdrawiam.
@kacperoborski8397
2 жыл бұрын
Odnośnie łuku, cięciwę zdejmuje się, ponieważ siły, które działają na drewno przy założonej cięciwie powodują osłabienie łuku (efekt ułożenia za cięciwą itd.) - tak w skrócie ;)
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Dzięki!
@MrNarrata
2 жыл бұрын
Całe otoczenie Goł Galadriel, tych głupców i pierdół życiowych, ma za zadanie jeszcze bardziej zarysować ją jako silną i niezależną kobietę, na którą jest kreowana od samego początku.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
A na koniec okazuje się, że Gal też zbyt mądra nie jest...
@MrNarrata
2 жыл бұрын
@@CzerwFantastyczny Jest to tak przerysowana postać, że traci na wiarygodności i szczerze nie chce się tego oglądać. Galadriela była silną i mądrą kobietą, potężną czarodziejką. A tu dostajwmy totalne przeinaczenie wyglądające jak karykatura. Moim zdaniem (oczywiście, że moim!) Patrząc szerzej na to co się teraz dzieje, panuje dziwne niszczenie już istniejącej kultury.
@kylo4171
2 жыл бұрын
widziałam już kilka recenzji Pierścieni władzy, ale przy żadnej tak się nie uśmiałam xD
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
I o to chodzi, nic więcej poza komedią się z tych odcinków nie wyciśnie 🤣🤣
@joannamazurkiewicz7351
2 жыл бұрын
Gorzej niż 365 dni to się nie da 😅 ja fanką Tolkiena nie jestem . Fanką tego serialu nie zostanę . I nie dlatego że nie trzyma się materiału źródłowego . Zawsze byłam zdania że książki to książki a ekranizacje to osobne historie i patrzę na to czy jest to zwyczajnie dobrze zrobione i dobrze zagrane. Tutaj wywalono miliony a osiągnięto efekt bardzo przeciętnego serialu. Dobrze wygląda i to tyle. Fabuła jest słaba . Bez wątpienia nie obejrzę całego sezonu. Ród Smoka zgarnął moje zainteresowanie .
@zbigniewdoczan5916
2 жыл бұрын
Ekranizacja musi być tą samą historią, bo inaczej nie będzie ekranizacją.
@joannamazurkiewicz7351
2 жыл бұрын
@@zbigniewdoczan5916 twórcy mają prawo jedynie inspirować się książkami mają prawo zmieniać kolor skóry postaci czy jej płeć. Mogą wiele .
@zbigniewdoczan5916
2 жыл бұрын
@@joannamazurkiewicz7351 W takim razie twórcy niech zmienią także tytuł swojego zainspirowanego dzieła i nie wycierają sobie gęby nazwiskiem autora książki.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
No nie da się, nie da... Ale jest blisko. 🤣🤣
@Tuhar0able
2 жыл бұрын
Miałem doczekać aż wyjdą wszystkie odcinki i obejrzeć ale coraz mniej zależy na tym xD dzięki za recenzje ;) co do łuku to oprócz przechowywania(na dłuższy okres) to się chyba nie zdejmuje.
@CzerwFantastyczny
2 жыл бұрын
Będę twardo recenzować do końca, zobaczymy czy mi się uda, bo coraz cięższy kaliber tych odcinków...
@TallisKeeton
Жыл бұрын
AFAIK cieciwe sie zdejmuje, jeśli nie ma akurat strzelania, ponieważ łuk się wtedy nie zużywa tak szybko, bo łuk z cieciwą ulega napreżeniom, nawet nie napinany. poza tym cieciwa do dawnych łuków też musialaby być chroniona przed zawilgoceniem na przyklad. tu chyba przydają się te beczki z oliwa co je mieli na statkach Numenoru - oliwa na wojnie przydałaby się im do lamp w obozie, do impregnowania skórzanych zbroi, by sie nie rozsychały na słoncu i nie namakały na deszczu, do uszczelniania okrętu (pakuły plus olej), do impregnowania żagli okrętów, i namiotów w obozie, do czyszczenia żelaznej broni, aby nie rdzewiała, i wlasnie do nasączania cięciw łuków aby nie rozmakały na deszczu :) Mając tak wielką ilosc oliwy mogli też używac w obronie fortec, lejąc wrzacy olej na wroga. Przynajmniej tak bym to pokazała na miejscu tych dwu scenarzystów :) Wg mnie te beczki to powinna być wlasnie oliwa, czyli rzecz przydatna na wojnie, ale wiekszośc komentarzy uznało, że to wino. Ale wino nie wybucha :D Ale jeśli w zamierzeniu scenarzystów to było wino, no to gratulacje - wg nich najważniejsze co należy załadować na okręt plynąc na wojnę to wino :D
@ewabear7
2 жыл бұрын
Moim ulubionym posiłkiem z "ptasie mleczko", jeśli wiesz, co mam na myśli ;)
@quiteizzzy6514
2 жыл бұрын
Kaczko-komentarz dla statów. :) Niech się wiedzie! 🦆
@arturzawadzki5722
2 жыл бұрын
maniak - zależne od kontekstu
@preter_em
2 жыл бұрын
Określenia maniak czy fanatyk mogą mieć zarówno negatywne jak i pozytywne znaczenie.
Пікірлер: 391