Co gdyby nie było koszulek oraz discorda globalisty
@Kubek091
3 жыл бұрын
co gdyby Niemcy wygrali ze Zsrr w 1941 roku
@Ikarioto
3 жыл бұрын
#pomysł stan samotnej gwiazdy. Dlaczego Teksas chcę niepodległości.
@kumel1303
3 жыл бұрын
Co gdyby Hannibal pokonał Republike Rzymską?
@NatNes36
3 жыл бұрын
Wiecie że czeska marynarka nie przegrała nigdy żadnej bitwy?
@kumel1303
3 жыл бұрын
@Guy From The Internet oto chodzi geniuszu
@Domin561
3 жыл бұрын
Istniała i wygrała wszystkie bitwy, dokładniej jedną.
@katis7077
3 жыл бұрын
Xd
@makizupe4120
3 жыл бұрын
Jesteśmy Morskim krajem
@Muzykawlasna
3 жыл бұрын
kzitem.info/news/bejne/mYWvn5eIZqKHnHo Ciekawe
@osip667
3 жыл бұрын
Díky Covidu,už nemůžeme nikdo cestovat. Natož k moři. Každý rok,jsem navštěvoval Polsko. Pil jsem jejich výborné pivo a žral jejich báječné zapékanky :D Ale dneska už se nesmí cestovat,ani k sousedovi za hranice. Škoda.
@pawekocinski4768
3 жыл бұрын
Cześć bracie Czechu
@t0mat05
3 жыл бұрын
Czemu Polacy piszą, że rozumieją Czeski, Słowacki, Ukraiński, Rosyjski itd a ja mogę zrozumieć tylko kilka słów z Czeskiego, nie wspominając o rosyjskim xD
@osip667
3 жыл бұрын
@@t0mat05 No vidíš a já jsem ti rozuměl z 90 procent :)
@Arpa61
3 жыл бұрын
@@pawekocinski4768 Współczuję ci brata.
@meteorkowakraina3544
3 жыл бұрын
Vyborne pivo a bajecne Knedlicki to macie w Czechach. 🙂
@Marmur1987
3 жыл бұрын
Tłumaczyć tej piosenki nie trzeba ,bo śpiewa po polsku ,z czeskim akcentem co najwyżej 😀
@jurejs006
3 жыл бұрын
Ano
@tajemniczyyoutuber7621
3 жыл бұрын
My nie damy, my opodatkujemy
@palcepianista
3 жыл бұрын
I dobrze,oni też nic nie dają a sie pchają do wody,nie mówiąc nic o jakichś korzyściach finansowych XDDDD
@gggg-qn1yk
3 жыл бұрын
Nie nie, będzie na odwrót. To PiS i UE dadzą pieniądze na to
@rafirafi6684
3 жыл бұрын
@@gggg-qn1yk 🇨🇿 dadzą 💵
@kajetangorniewski1755
3 жыл бұрын
@@gggg-qn1yk Nie? UE i Czesi zasponsorują ten projekt.
@stanley4360
3 жыл бұрын
@Admirał Pandq oni tego nie sfinansują... Niemcy tylko zaspokajają czeskie ambicje... Myślisz że niemcy są takie głupie??? Aby robić sobie dodatkową konkurencję jeśli chodzi o porty?
@Waldek9100
3 жыл бұрын
Gdyby Czechy były na miejscu Polski, to byśmy mogli zapomnieć raz na zawsze że oni by nam umożliwi dostęp do morza.
@witaszek1
3 жыл бұрын
Póki co płacą Niemcom za tranzyt i Niemcy się cieszą :) A bynajmniej nie inwestowali w niemieckie drogi wodne. Czesi mnie wasza opinia :)
@jabc3979
3 жыл бұрын
I co Torów, kretyn?
@jabc3979
3 жыл бұрын
Barzdo przepraszam, drogi przyjacielu! Zrobilem 3. blady. 1. Pisze se Turów. 2. Pan nie jest takim, jak napisalem. Jest bardzo vielki patryot Polski. 3. Niestety reagowalem na glupstwa...
@MsLingala
3 жыл бұрын
Czechy mają bliżej do niemiec niż do polski .
@makizupe4120
3 жыл бұрын
Czesi są spadkobiercami Czechosłowacji Słowacja : am i a Joke to you
@wielkizderzaczandronow2869
3 жыл бұрын
Nie są w sensie prawnym. Ani Republika Czeska ani Republika Słowacji nie są sukcesorami prawnomiędzynarodowymi Czechosłowackiej Republiki Socjalistycznej 1960-1990 oraz Czeskiej i Słowackiej Republiki Federacyjnej (1990-1992). Stąd też po podziale Czechosłowacji 01.01.1993 r. Czechy i Słowacja musiała uregulować formalnie rózne umowy międzynarodowe. Oba nowe państwa na nowo musiały być przyjęte do ONZ (19.01.1993) Musiały tez formalnie od nowa zawrzec umowy z sasiadami. Umowę graniczna Polska-Czechy zawarto 17.01.1995. Umowę graniczną z Polska-Słowacja zawarto 6.07.1995 r. Przez 2 lata granica polsko-słowacka i polsko- czeska formalnie nie była uregulowana prawnie aczkolwiek obie strony przez te 2 lata faktycznie w pełni respektowały postanowienia umów granicznych Polska-Czechosłowacja z 1958 r. i 1975 r.
@kwascytrynowy6948
3 жыл бұрын
Słowacja nie istnieje
@majstter7420
3 жыл бұрын
@@kwascytrynowy6948 Ty nie istniejesz
@MatetBiba
3 жыл бұрын
:
@IreneuszoEzsa
3 жыл бұрын
@@kwascytrynowy6948 Polska nie istnieje
@wojcikrafa7805
3 жыл бұрын
Polacy: hej czesi czemu mówicie ahoj jak nie macie dostępu do Morza XDDDD Czesi: dlaczego mówicie dzień dobry jak żaden dzień w waszym kraju nie jest kurwa dobry?
@bgggsht
3 жыл бұрын
Albo po co to mówicie jak nikt wam nie odpowiada 😑
@jabc3979
3 жыл бұрын
Kretyn...
@deodiie
3 жыл бұрын
#pomysł Zrób odcinek o tym, że Hiszpania ma wprowadzić 4 dniowy tydzień pracy.🙂🙂🙂
@fawer9gaming56
3 жыл бұрын
Na serio? A dlaczego?
@Jaaa535
3 жыл бұрын
@@fawer9gaming56 by doprowadzić do upadku
@doktorstasiek3107
3 жыл бұрын
@@Jaaa535 Do zaorania.
@krzysztofmikolajczyk9560
3 жыл бұрын
@@fawer9gaming56 komunizm ma to do siebie ze zarzada bieda,skoro nie ma pracy dla wszystkich to zmniejszymy godz, pracy w tygodniu a wtedy prace beda mieli wszystcy no ale co z tego za komuny w polsce tez wszystcy mieli prace a gospodarka i tak upadla
@fawer9gaming56
3 жыл бұрын
Dziękuję wam za informacje.
@nemeczek67
3 жыл бұрын
Jeszcze kilka lat Czesi wisieli nam kilka kilometrów kwadratowych terytorium w konsekwencji zabiegów optymalizacji linii granicznej. Ciekawe, czy się z tego w końcu wywiązali.
@witex3476
3 жыл бұрын
Czesi nie powinni dostawać od nas dostępu do morza
@Manny_CZ
3 жыл бұрын
My też tego nie potrzebujemy (Szczecin), Hamburg jest bliżej oceanów świata ;-) Pozdrawiam do Polski z Moraw ;-)
@witex3476
3 жыл бұрын
@@Manny_CZ no i elegancko ;)
@paweunknow789
3 жыл бұрын
3:18 Dzięki za tłumaczenie, bo bez tego nigdy bym nie rozgryzł tego starosumeryjskiego dialektu ;D
@pietrek7389
3 жыл бұрын
Pomyśl rodem z czeskiej bajki "sąsiedzi".
@jaroslawk7355
3 жыл бұрын
To jest czechosłowacka bajka ,montaż był w Bratysławie
@niemampomyslunanickno
3 жыл бұрын
@@jaroslawk7355 z tego co mi wiadomo to jak Czechosłowacja się rozpadła to sąsiedzi dalej byli tworzeni W CZECHACH
@jaroslawk7355
3 жыл бұрын
@@niemampomyslunanickno tak ale na zlecenie Słowaków a Czesi przypisują sobie ten wynalazek
@niemampomyslunanickno
3 жыл бұрын
@@jaroslawk7355 A jak wynajmujesz płatnego mordercę to przecież morderca zabił a nie ty więc to morderca sobie przypisuje zasługi a nie ty
@jaroslawk7355
3 жыл бұрын
@@niemampomyslunanickno ok masz rację to czeska bajka tak jak enigmę rozpracowali angole
@ajuc005
3 жыл бұрын
Polska ma problem z retencją wody, mamy jedne z najmniejszych zasobów wody w Europie na mieszkańca i szybko zużywamy wody głębinowe. A wy chcecie jeszcze wydawać miliardy na przyśpieszanie odpływu wody deszczowej żeby minimalnie zaoszczędzić na transporcie. Kraje zachodnie ponownie deregulują rzeki bo transport wodny się nie opłaca (poza rzadkimi wyjątkami) a powoduje dużo szkód w ekosystemie i w zarządzaniu wodą deszczową.
@farmis5403
3 жыл бұрын
#pomysł co by było gdyby w Polsce ocalał polski przemysł motoryzacyjny i rolniczy, który by się rozwijał. I zgodził by się na propozycję volkswagena na rozwój poloneza. (Np. FSO, fiat, WSK, Romet, junak, fmż)
@wiktorkowalik7383
3 жыл бұрын
To zachód zesr*ł by się ze złość.
@stanisawwojtasik1383
3 жыл бұрын
@@wiktorkowalik7383 Niekoniecznie,jakie to były cudeńka,jakość,cena oraz ich dostępność, każdy starszy Polak pamięta. Polski przemysł moto upadł dlatego że nie miał nic nowoczesnego do zaoferowania.Potencjalny nabywca wolał 10-letniego szrota niż nówkę Poloneza czy Malucha.
@wiktorkowalik7383
3 жыл бұрын
@@stanisawwojtasik1383 Polski przemysł to nie tylko Polonez i maluch. Z resztą FSM jak i FSO można było uratować i wcale nie musiały produkować maluchów i polonezów. No ale po co skoro lepiej było ich gnębić kosmicznymi wysokimi opłatami i to bez żadnego prawnego uzasadnienia. A na przykład zakłady FSC przed sprzedażą przeszła gruntowną modernizację linii produkcyjnych które po zakupie przez MANa zostały zdemontowane i wywiezione do Niemiec. Można powiedzieć że Star został oddany za darmo ponieważ modernizacja kosztowała więcej niż MAN "zapłacił" za Polską fabrykę. Ursusa mimo że cierpiał na problemy finansowe od lat 70 z podowu zakupu licencji od MF też dało się uratować. No ale co z jednej strony darmozjady z związków zawodowych (zakichane solidaruchy) a z drugiej brak woli politycznej by ratować przemysł. A wręcz chęć destrukcji bo przecież za to brali koperty. To się tyczy nie tylko przemysłu motoryzacyjnego ale każdego. Weźmy na przykład Winiary, miało tak silną pozycję że samo mogło skupować inne marki i tworzyć koncern mimo to zostało sprzedane za psi grosz. Innym przykładem jest tp które w chwili przejęcia znajdowało się w lepszej sytuacji finansowej niż Orange które wówczas było niemal że bankrutem.
@witaszek1
3 жыл бұрын
Takie plany już kiedyś były - na poważnie po stronie czeskiej. Nasi pojechali za czeskie popili, pojedli i postawili nierealne warunki :) . Połączenie Czech z morzem istnieje. Sporo Czechów pływa do Hamburga, Berlina i innych niemieckich portów. Do Szczecina faktycznie po połączeniu z górną Odrą mieli by o połowę bliżej. Tylko co takiego mieli by wozić z/do Szczecina czego nie mogli by wozić z/do Hamburga :)
@Nieaktywny_kanal
3 жыл бұрын
Gdyby zatrudnić czeskich sąsiadów to koszty wyniosłyby prawie nic
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
Ale spierdolili by robotę jak łęcina i pan wiesio.
@Nieaktywny_kanal
3 жыл бұрын
@@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689 no, ale kosztowałoby to niewiele
@destroyeryt8166
3 жыл бұрын
@@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689 Zrobili by jak u obcego :D
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
@@destroyeryt8166 dokładnie XD
@Robertus696
3 жыл бұрын
Niech sobie czesi płyną, oby czeszki byly na miejscu... 😍😍😍
@sivione
3 жыл бұрын
Male sprostowanie co do geografii Polski ze szkoly podstawowej - Rzeka Odra nie ma ujscia w morzu Baltyckim....
@edwardbe1851
3 жыл бұрын
Sądzę, że autor zastosował uproszczenie i miał na myśli zlewisko Morza Bałtyckiego, acz uwaga trafna, w szczególności z uwagi na niejaki wpływ na światopogląd odbiorców kanału.
@sivione
3 жыл бұрын
@@edwardbe1851 Ja pamietam ze w latach 80 to nas na georgrafi ostro o takie rzeczy meczyli
@edwardbe1851
3 жыл бұрын
@@sivione heh, zawsze lubiłem geografię i mimo upływu już paru ładnych lat nadal cieszy się u mnie poważaniem ale obawiam się że większość społeczeństwa ma, eufemistycznie rzecz ujmując, blade pojęcie na jej temat. Tym bardziej, że (przynajmniej w "moich czasach" nauki tj. przełomu lat 2000) uczono jej pamięciowo i często bez map(!!!), co jest ponurym żartem. Nie wspominając, że w podstawówce była tylko częścią przedmiotu "przyroda". A z tego co mi wiadomo teraz geografia jest jeszcze bardziej ograniczona.
@pawe3642
3 жыл бұрын
@@sivione ale w głowie zostanie na zawsze , to był dobry sposób . Dzisiaj niech piętnastolatek wymieni choćby pięć miast przez które przepływa Wisła , czy Odra, może jeden na trzystu dałby radę temu wyzwaniu
@sivione
3 жыл бұрын
@@pawe3642 albo lewe lub prawe doplywy Wisly... hahahha
@mateusznalewajk1674
3 жыл бұрын
ekonomicznie bardzo dobry pomysł. ale jako wędkarz uważam że to były dobijający cios dla ryb i ptaków wodnych, również bardzo by pogłębiło to problem suszy .
@PoznajSwiatNaNowo
3 жыл бұрын
Mogłbyś zrobić film o Stalowej Woli np. Co gdyby budowa Stalowej Woli nie została przerwana przez wojnę
@traiandinturda3532
3 жыл бұрын
Pewnie nie byłoby mnie, dziadek zostałby w okolicy Stalowej Woli i nie wyjechał nad Bałtyk.
@lumpa309
3 жыл бұрын
Ale przecież Stalowa Wola istnieje i ma jakieś 60 tys. mieszkańców
@PoznajSwiatNaNowo
3 жыл бұрын
@@lumpa309 tak ale budowa zostala przerwana a po wojnie nie bylo dosc srodkow . Moj nauczyciel mowil ze Stalowa Wola bez Wojny byla by wieksza i lepiej rozwinieta od Rzeszowa
@Muzykawlasna
3 жыл бұрын
Ahoj Globalista Twój kanał to morze wiedzy .
@TASP79
3 жыл бұрын
Rzeka to twór Naturalny i taką trzeba zostawić. Kanał można poprowadzić od nowa inną trasą.
@waldekgerlach9259
3 жыл бұрын
myślisz ,jak Hitler,który planował wybudowac kanał wzdłuz Odry. Czasu brakło,ale Odry nikt nie chce w kanał zamienic. Poczytaj troche na temat,a potem wymądrzaj się
@jaykobiak5736
3 жыл бұрын
Polacy, jesteśmy zajebiści
@atomizerx8903
2 жыл бұрын
My nie umiemy walczyć o swoje. Dajcie im wsztstko porty , moża , ale pod warunkiem że zamkniecie swoje kopalnie i jeszcze im za to zapłaćcie
@kacper_k6866
3 жыл бұрын
2030 początek budowy, do 2050 może się doczekamy ukończenia.
@D-cki
3 жыл бұрын
Nigdy sie nie wolno na to zgodzić. Oni niszcza nas na kazdym kroku, poczytaj o kopalni turow, o sankcjach na polskie mieso, jaja, owoce. Wszystko co idzie z Polski do czechów odrazu czesi musza zgnoic
@nastepnyprzystanek9326
3 жыл бұрын
doczekamy się tego w 2077 roku bo V postanowi wyjechać z Night City do Polski i pomoże w budowie
@marcinmrozowski6703
3 жыл бұрын
Nieee do Arizony. Co tam w Polsce by miał robić?
3 жыл бұрын
Ja sie zgadzam ale pod jednym warunkiem... Czesi biorą do siebie naszych polityków i wyborcow PiSu
@slavkopolskiperun5358
3 жыл бұрын
PIS to zbawienie dla Polski, ograbionej i zniszczonej przez platformę.
@andrzejchabros7141
3 жыл бұрын
Coś mi się wydaje, że przez Turów, mówiąc delikatnie. Czesi popłyną do morza, po Lubelsku. Czyli dupą po zielsku..! 😀😀😀😀
@kml_śró1906
3 жыл бұрын
Teraz „ahoj” ma jakikolwiek sens
@riveth9176
3 жыл бұрын
- ahoj, ahoj marynarzu! Jak zdrowie? - ahoj, ahoj wam do tego?
@kml_śró1906
3 жыл бұрын
@@riveth9176 xDD
@privmetin2490
3 жыл бұрын
#Pomysł Co by było gdyby Polaki były mądre i zaczęły same administrować kraj a nie powierzać tego żydom
@niemampomyslunanickno
3 жыл бұрын
Byłoby lepiej
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
XD żydami to są liderzy z konfy. Korwin sam się przyznał. Menzen to żydowskie a Braun to niemieckie nazwisko.
@leslawskrzypek4604
3 жыл бұрын
Co z tego ze masz polskie nazwisko.Co Ty robisz dla Polski?
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
@@leslawskrzypek4604 Nie rozumiem pytania. Jak mam robić coś dla Polski jak nic nie mogę zrobić (nie mam władzy) a koleś napisał "a nie powieżać je żydom" pomijając fakt że żydów w np. Pisie nie ma. Są co najwyżej przydupasy żydów.
@maksymdobry3368
3 жыл бұрын
Ciekawe , wszędzie Żydzi u władzy od 20 tysięcy lat
@kalachalepaplularis9859
2 жыл бұрын
Dziś Ahoj nabrało takiego znaczenia, że nawet Putin zbladł ze strachu.
@blackoak8199
3 жыл бұрын
A co z ludzmi? Ktos pytał czy ludziom którzy będą mieli obok domu takie coś będzie to odpowiadać?
@madziarek7087
3 жыл бұрын
W dupie z nimi
@adrianox1827
3 жыл бұрын
Dobre Pytanie Ja na ich miejscu bym się nie zgodził
@adrianox1827
3 жыл бұрын
@@madziarek7087 ludzie też są ważni
@kml_śró1906
3 жыл бұрын
@@dkjk8217 niszczenie? To jest dobudowanie nowych dróg rzecznych które nie niszczą rzek.
@kml_śró1906
3 жыл бұрын
@@dkjk8217 to jest niszczenie wyglądu a nie samych rzek
@zeratulprotos8600
3 жыл бұрын
Wszystko fajnie wygląda w planach i jakby się udało to naprawdę myślę że to dobry pomysł ale nikt chyba nie pomyślał skąd wziąć wodę która będzie na stałe zasilać te rzeki i kanały. Niby to tylko łączenie rzek i budowa kanałów ale to woda stanowi tu klucz do sukcesu. Nasuwają się kolejne pytania. Jedne rzeki spływają do Bałtyku a inne do morza Czarnego. Jak by wyglądało połączenie tych rzek? Jak by to zminiło ich bieg? Jakieś śluzy połączeniowe? Jaki wpływ na ekologię? Co o tym myśli Słowacja i inne kraje przez które by te kanały przechodziły? Co z granicami i kontrolą statków na tych rzekach i kanałach? Jakieś wieże kontrolne jak na lotniskach? Kto by pilnował żeby nikt nie przemycał narkotyków? Jak statek płynie to wystarczy wyjść na most i opuścić wiadro na linie żeby ze 20kg. zdobyć.
@krzysztofmikolajczyk9560
3 жыл бұрын
to proste -sluzy,kanaly ze stajaca woda bez strat ,a o granice sie nie martw bo to bylby taki sam proceder jak na lotniskach czy w portach,a co do reszty to masz bujna wyobraznie rodem z filmow
@kawecki07
3 жыл бұрын
A teraz do portu w Gdańsku nie wpływają tony narkotyków z Am. Płd. każdego roku? W tirach też nie przejeżdżają? Logiczne, że każdego transportu nie sprawdzisz ale rezygnacja z ułatwień w zakresie importu/eksportu towarów ze strachu przed 20kg narkotyków byłaby wręcz żałosna... Co do samej wody - jest to ciekawa kwestia, która na pewno wymagałby ogromnych nakładów logistycznych. Ale jeśli jakis prezesik wód polskich mówi, że jest to do zrobienia to ufam, że nie zajmuje się tymi tematami z przypadku.
@leszeks3198
2 жыл бұрын
To słowo "ahoj" ma tyle wspólnego z morzem, co ich słowo "zachod" z zachodem słońca (bo u nich to ubikacja).
@maciej2819
3 жыл бұрын
Co gdyby Niemcy zostały całkowicie rozebrane przez sąsiadów
@blazejbysy4587
3 жыл бұрын
No to została by nam tylko Россия.
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
@@blazejbysy4587 I ukraina.
@poteznywarmianin9817
3 жыл бұрын
To by nie bylo polski
@doktorstasiek3107
3 жыл бұрын
*WIELKA LECHIA MIAŁABY BERLIN* .
@IreneuszoEzsa
3 жыл бұрын
@@doktorstasiek3107 idealny nick do komentarza
@janpawlak5391
3 жыл бұрын
Niech sobie jadą do Hamburga w końcu czeska gospodarka jest niemiecka, Nikt w Polsce nie pozwoli na takie coś biorąc pod uwagę stosunki polsko czeskie
@spaceastro5310
3 жыл бұрын
PROTEST! Nie pozwólmy im niszczyć naszych działek, domów, pól, i całego majątku życiowego!!!
@rodarvarkmat7437
3 жыл бұрын
No fajnie tylko w Polsce będzie tyle wody co w Afryce
@pawe3642
3 жыл бұрын
Gdzie złapałeś takich brudnych wiadomości , zanim coś napiszesz to się zastanów , bo się ośmieszasz
@Ja-gt5px
3 жыл бұрын
@@pawe3642 właśnie się nie osmiesza
@dostojnym.7351
3 жыл бұрын
@@Ja-gt5px jesteś pewny?
@michu7548
3 жыл бұрын
@@pawe3642 w jakim sensie się ośmiesza? Ilość wody pitnej nie jest powalająca w stosunku do krajów UE, więc jeszcze większe pogarszanie tej statystyki i robienie z rzeki zabudowanej betonem "rynny", która całą wodę prowadzi prosto do morza, prawie *na pewno* doprowadzi do suszy hydrologicznej (a z tego powodu cena wody na pewno nie zmaleje).
@bartek738
3 жыл бұрын
@@michu7548 Ehhh. " Ilość wody pitnej nie jest powalająca w stosunku do krajów UE" - Nie jest - tu masz rację, chyba tylko ta część twojej wypowiedzi jest poprawna. Jednak 75% spożywanej wody pitnej jest z *podziemnych źródeł!* Woda powierzchniowa jest przeważnie mocno zanieczyszczona i nie proś mnie o wymienianie powodów, bo zacznę Ci wklejać kominy przemysłowe, które emitują do powietrza mnóstwo CO2, SO2, HCl, które powodują potem kwaśne deszcze, które wypłukują gleby (gleby tracą na żyzności) i one zanieczyszczają wody też. Dlatego szczególnie u nas w Polsce, smogowym raju raczej nie pobiera się wody z rzek. Dodam jeszcze, że w Polsce mamy mniej wody podziemnej niż Egipt i eksportujemy wodę z Niemiec, które też nie mają jakiegoś bogactwa. "jeszcze większe pogarszanie tej statystyki i robienie z rzeki zabudowanej betonem "rynny", która całą wodę prowadzi prosto do morza, prawie na pewno doprowadzi do suszy hydrologicznej" - budowle hydrotechniczne, oraz różne kanały nie mają wpływu na pobór wody do celów spożywczych. Z resztą takie kanały nie muszą być betonowane. Służą one przepustowości, rozbudowaniu szlaków wodnych. A susza hydrologiczna to głównie sprawa efektu cieplarnianego, który jest wywoływany przez CO2 m.in. " (a z tego powodu cena wody na pewno nie zmaleje)." - to już wyjaśniłem na początku, że cena nie zmaleje, bo Polska nie jest rajem wody pitnej i raczej nigdy nie będzie.
@Dronke
3 жыл бұрын
Przyznaje, zaciekawił mnie ten temat. Aż poczytam coś o tym.
@jakubbiaek2428
3 жыл бұрын
Siema byqu
@grzespisarczyk8934
3 жыл бұрын
warto!
@hrabiaMaksymilian
Жыл бұрын
To świetne rozwiązanie. Zyskało by na tym wielu krajów Europy Środkowej, a Polska znowu byłaby "od morza do morza". Uważam, że Niemiec też musi dołożyć parę groszy, będzie to w pewnym sensie rekompensata za straty wojenne. Bałtyk jest zimny a "Czarnuch" ciepłe, więc branża turystyczna też na tym bym zyskała... oby doszło do realizacji. Trzymam kciuki!
@andrzejfeister462
3 жыл бұрын
Możesz zrobić film gdzie naprawdę wybuchła ll wojna światowa Westerplatte, Tczew,Szymankowo czy Wieluń pozdrawiam
@tomcioraj1464
3 жыл бұрын
Wieluń.
@stasiu4560
3 жыл бұрын
walory estetyczne i przyrodnicze ważniejsze niż ekonomiczne. inwestycja ma być planowana na ponad 120 lat. niestety nie będzie ona rentowna nawet 30. W 2050 roku nowe formy transportu będą jeszcze tańsze w użytkowaniu i mniej emisyjne.
@trixoktan4179
3 жыл бұрын
Transport rzeczny ma duży potencjał, ale ma także dewestujące działanie dla przyrody (ekosystemy rzeczne są jeszcze bardziej wrażliwe niż lądowe) . Dlatego niezbędne jest tu podejmowanie decyzji z rozwagą i ostrożnością. Przy jej braku duże zyski okupione będą równie dużymi i niemożliwymi do naprawy stratami. A w najgorszym wypadku będziemy mieli kosztowne fiasko. Oby obecny rząd się tym nie zajmował bo zapewne, tradycyjnie spier...niczy.
@edwardbe1851
3 жыл бұрын
Czesi nie są głupi, wiedzieli co się świeci tworząc swoje przywitanie: "ahoj" 😁 A swoją drogą to może pomysł na odcinek: czy tak naprawdę powinniśmy żyć w II RP?
@mirekk1775
2 жыл бұрын
Słowacy też używają ahoj a czechów jakoś nie bardzo lubią za to ze wywieźli ze słowacji cały przemysł.
@elniko6651
Жыл бұрын
Problemem w budowie byłoby też to że na 100% plany przebiegałyby przez czyjeś działki albo pola i ludzie by się buntowali i nie chcieli oddać tego terenu.
@ukaszskoracki6018
3 жыл бұрын
#Pomysł Co gdyby obwód kalilingradzki należałby do Polski po 2 ww
@tomcioraj1464
3 жыл бұрын
Moglibyśmy Białorusi dać dostęp do morza (mały skrawek nadmorski z części obwodu królewieckiego) i malutki skrawek ziemi suwalskiej jako korytarz. A oni w zamian mogliby zgodzić się oddać nam Grodno i może też Brześć nad Bugiem.
@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689
3 жыл бұрын
@@tomcioraj1464 cepie na suwalszczyźnie są złoża żelaza. Suwalszczyzna jest więcej warta od chujowego grodna gdzie polacy to tylko 25%. To by nam się nie opłacało. Poza tym bez sensu dawać im taki chujowy dostęp.
@tomcioraj1464
3 жыл бұрын
@@grzegorzbrzeczyszczykiewic9689 Proszę mnie nie obrażać. Nie pomyślałem o bogatych zasobach naturalnych na Suwalszczyźnie, takich jak także tytan. Grodno jest jednak sporą stratą powojenną Polski. Myślałem jednak o (bardzo) wąskim pasie. To mógłby być jedynie pas pogranicza polsko-litewskiego do terytorium obecnego obwodu kaliningradzkiego. I to raczej moja futurystyczne wizja. Królewiec (Kaliningrad) nie należy do Polski. Rudy żelaza mamy też w innych regionach. Nie wydobywane - zgodnie z moją wiedzą. W Hucie Częstochowa nie stosuję się rudy żelaza z pobliskich zasobów, ale złom.
@piotrex___527
3 жыл бұрын
Pomysły piszemy pod komentarzem wstawionym przez Globalistę.
@adamkzuwitz171
3 жыл бұрын
Do 1947 roku tak jakby należał, bo albo nasi sie nie dogadali albo coś się potajemnie zmieniło bo w 1947 roku jeszcze wysyłaliśmy urzędników, przesiedleńców z kresów tak jakby to miało byc w Polsce. To jest owiane aurą tajemnicy dlaczego osiadłych już tam polskich urzędników w 1948-49 zabrano z tamtąd, z Królewca znaczy.
@srodkitransportu761
3 жыл бұрын
#pomysł . Co gdyby Polska dostała obwód Kaliningradzki
@szaptor5069
3 жыл бұрын
Ale Ty wiesz, że pomysł powinieneś napisać pod komentarzem Globalisty?
@rafirafi6684
3 жыл бұрын
Jestem za
@karolinaokok.
3 жыл бұрын
Polska nie ma praw Kaliningradu
@rafirafi6684
3 жыл бұрын
@@karolinaokok. ma oddawać
@karolinaokok.
3 жыл бұрын
@@rafirafi6684 czemu? już większe roszczenia mają Niemcy niż Polska Kaliningrad powinien byci niepodległy a nie polski
@mortimer8748
3 жыл бұрын
Jestem pod wrażeniem ogromu przedsięwzięcia. Dużo inwestycji przed nami, poszerzanie rzek i przebudowa mostów będą nas sporo kosztowały. Jak nam UE nie da kasy, to po obecnych rządach nie będzie nas stać na ich realizacje, przez przynajmniej dwadzieścia lat. Świetny projekt, ale czarno to widzę w Polsce.
@wiesiekpierwszy5589
3 жыл бұрын
I jak to powiedział jeden z ministrów - Piniendzy ni ma i nie będzie ! Amen .
@MusicCanal01
3 жыл бұрын
Dla mnie sprawa jest prosta, to Czechom powinno zależeć na tym projekcie, więc niech pokryją 80% wartości i tyle. A jak nie to nie, i żyjemy sobie dalej.
@krzysztofmikolajczyk9560
3 жыл бұрын
polsce moze tez jesli bylibysmy zaineresowani transportem rzeczym przez czechy w strone morza czarnedo -kwestia dogadania sie i czystej kalkulacji economicvznej,zwlaszca w perspektywie trojmorza
@crazyyiz
3 жыл бұрын
Czekaj czekaj czy to znaczy że w Polsce przekopanie kilkunastu metrów mierzenia wiślanej kosztuje 800 mln złotych a oni chcą przez cala Polskę za 1.5 mld złotych
@zbigniewuramowski4031
Жыл бұрын
A oni w zamian będą niszczyć i oskarżać nasza elektrownię w Turowie , co juz bezczelnie czynią mimo , że dostali od nas umówione miliony euro!!
@wiktor2847
3 жыл бұрын
#Pomysł Historia konfliktu pomiędzy Czechami a Polską o Zaolzie
@rudyd405
3 жыл бұрын
Pomysłu w komentarzy od globalisty
@rycerskimapper1592
3 жыл бұрын
Był by dosyć krótki film na ten temat ponieważ dużo do opowiadania tutaj niestety nie ma ale ciekawy pomysł dlatego daje lajka
@wilkanio3222
3 жыл бұрын
Jeszcze same wycieczki wodne ludzi z zagranicy by mogły turystykę rozkruszyć u nas . Według mnie gdyby przeprowadzić to rozsądnie to ekolodzy nie mieli by problemów tylko wszystko trzeba robić z głową a krajobrazy już są zniszczone . A gatunki inwazyjne niszczą nasze wody .
@nimbu3000
3 жыл бұрын
#Pomysly od widzów 😉 Witam możesz też zrobić o dwóch inwestycjach które nie podobają się niemocom czy rosjanom jak budowa tunelu w Świnoujściu czy przekop Mierzei Wiślanej 😜 Pozdrawiam
@blackcrow4218
3 жыл бұрын
Co gdyby Polacy przestali wkoncu na wszystko narzekać ?
@zofiagorska2554
3 жыл бұрын
znikna miasta z zachodunaszego kraju...i dojdzie jedwabny szlak minimum 8 torami i punkt rozladunku kontenerow ...a to olbrzymie tereny .....
@flikminecraft1819
3 жыл бұрын
#Pomysł Co gdyby w Polsce nie było złóż węgla kamiennego/brunatnego Jak by co to koszulki nie chce:)
@flikminecraft1819
3 жыл бұрын
@@rzizmont89 no niby racja ale jednak białoruś ma pomoc rosji a Polska ma nato i unie europejską
@kawecki07
3 жыл бұрын
Super pomysł, sama kwestia ekologiczna jest śmiechu warta. Czy ktoś pomyślał ile ciężarówek mniej wyjedzie na drogę w celu transportu towarów z rejonów Bałtyku, w kierunku Śląska lub Czech? Wiadomo, że wszystkie kalkulacje to jak strzelanie w totku ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że przewóz towarów o dużych gabarytach bardzo by staniała. To z kolei mogłoby znacząco napędzić niektóre sektory gospodarcze. Dodatkowo połączenie z morzem czarnym i Hamburgiem otwiera zupełnie nowe możliwości dla fabryk w Polsce, dla których nagle eksport towarów byłby dziecinnie prosty. Takie porty rzeczne, które od dawien dawna funkcjonują w Niemczech, są świetnie wyposażone pod względem załadunku/rozładunku, czego nie można powiedzieć o przewozie tirami, kto widział jak wygląda załadowany kontener ten wie. Nie ma co się zastanawiać, trzeba podłączyć się do projektu i AHOJ!
@SinedSGames
3 жыл бұрын
#pomysł Dlaczego Polska po upadku związku radzieckiego nie odzyskała starych ziem? przecież nie było tam strikte białorusi ukrainy itd tylko sam jeden wielki związek radziecki.
@doktorstasiek3107
3 жыл бұрын
Właśnie też mnie to zastanawia...
@piterl6398
3 жыл бұрын
Nie jestem proekologiczny ale szkoda niszczyć już itak zniszczonej przyrody
@niskieelo1674
3 жыл бұрын
Jak Polska Bardzo upadnie Finasowo Po Roku z Koronawirusem
@dziureq4901
3 жыл бұрын
#pomysł Co gdyby Polska, nigdy nie przyjęła Chrztu?
@Ja-gt5px
3 жыл бұрын
Nie byłoby nas w Polsce tylko pewnie w jakiś Niemcach, Czechach czy Rosji
@MrDanielo798
3 жыл бұрын
@@Ja-gt5px i było by normalniej
@MrDanielo798
3 жыл бұрын
@@kostekmati2093 Piotrków
@milordmakumba237
3 жыл бұрын
Najprościej by było wypowiedzieć wojne Czechom i sie poddać Polakom żyło by się lepiej
@oskar7876
3 жыл бұрын
A ty zdajesz sobie sprawę człowieku że w Niemczech są wielkie rzeki zasilane przez lodowiec podczas gdy w Polsce poziom wody w rzekach zależy od opadów i mocno się waha. Wielkie barki na Wiśle czy Odrze są po prostu rzeczą niewykonalną. Do tego dochodzi pogłębiający się kryzys wodny, nieodwracalne, ogromne straty dla środowiska czy choćby ekonomia. Ten projekt to totalna abstrakcja i nie ma szansy powstać.
@piotrekk5050
3 жыл бұрын
Pewnie wyprostujmy i zabetonujmy jeszcze więcej rzek. Nie wiem co ludzie biorą przy wymyślaniu takich pomysłów
@94baryla
3 жыл бұрын
To dlatego u mnie na Odrze śluzę odnawiają...
@rafik2009
Жыл бұрын
Uważam, że ekolodzy to nie jest problem, tylko powinni być stronom całego procesu. Nazywanie ekologów problemem jest krzywdzące. wszelkie inwestycje, nawet takie jak ta powinny być realizowane z poszanowaniem środowiska naturalnego i ekolodzy mogą tylko pomóc zrobić to tak, aby jak najmniej zaszkodzić środowisku. Sam projekt nie jest głupi, ma wiele zalet, chociażby to, że pozwoli zdjąć z dróg setki ciężarówek, pytanie jak Kanał Śląski byłby skomunikowany z transportem kolejowym ?
@katerinapankratava513
3 жыл бұрын
Weź napisz o mega projekcie Quadaffi o wielkich podziemnych jeziorach w Libii, projekt chyba nazywał się Wielką podziemna rzeka i miał na celu zrobić z Libii oazę
@MrJohn-oi7rf
2 жыл бұрын
Ale ameryka skazika zrodma wody uranem przeprowadzils terror i zabila khadaffiego to byl kraj ktory zarabial a pudzie zyli w dostatku mam chyba nawet pmayliste o calej tej histori khadafiego
@aleksanderallien6169
3 жыл бұрын
Greenpis* jest to bardzo szkodliwa organizacja, innwestycja sie przyda bardzo dla transportu a Tamy I Zapory pozwola zgromadzic wiecej wody w regionach I dalo by ekologiczna energie dla pobliskich regionow. Na pewno dalo by to duza ilosc korzysci jesli madrze zostanie to zrealizowane.
@VeetooPL
3 жыл бұрын
Jeśli chodzi o niedobór wody to częścią sieci kanałów ma być zbiornik Racibórz Dolny. Uruchomiony w zeszłym roku, w tej chwili suchy, przeciwpowodziowy ale w przyszłości planowane jest dostosowanie go do funkcji zbionika mokrego, który uzupełniałby braki wody w kanale Odra-Dunaj w okresie susz.
@faoiltiarn2279
3 жыл бұрын
Jeżeli ktoś myśli, że to jest korzystne dla Polski to chyba ma nie równo pod sufitem. Absolutnie nie można się na to zgodzić. W kontekście nowego jedwabnego szlaku. Czesi staliby się jednym z głównych hubów wszelkich towarów przechodzących z Azji do Europy. Projekt prowadzi Polskę na peryferia tej wymiany handlowej, z bardzo niewielkimi udziałami. Wystarczy spojrzeć na tą mapę z zaznaczonymi kanałami i widać kto by z tego korzystał. Trochę to przykre, że cała Europa środkowa walczy o wpływy, Węgrzy budują połączenia do Chińskich portów w Grecji. Polska zgodnie z Słowami Sikorskiego robi coś tam Amerykanom, a społeczeństwo kłuci się o PIS- PO/KO/PL2050
@exelierxe.e
3 жыл бұрын
mówiłem że Polska sie zgadała z Czechami, a ci idioci z argumentami gadali _"NiE sMiEsZnĘ"_
@kamixus5037
3 жыл бұрын
kto? co? jak? i gdzie?
@AntitheusPL
3 жыл бұрын
ONI xD
@lumpa309
3 жыл бұрын
Jeszcze nikt się nie zgadał. I wątpię że to wyjdzie bo poza czechami nikt tego nie potrzebuje.
@KeramWistagano
2 жыл бұрын
Ten projekt można zapomnieć, Niedobory wody spowodowane ociepleniem klimatu powodują, że ten cały system padnie.
@tomasmagera
2 жыл бұрын
W czasach Austro-Węgier Czesi stanowili trzon floty cesarskiej, w czasach komunizmu mieliśmy flotę handlową i szkołę marynarską w samym kraju, a po nastaniu ""wolności i demokracji"" wszystko zostało rozkradzione. Bitwa, o której mowa, miała miejsce nad jeziorem Bajkał w 1918 roku, kiedy to Czesi zatopili jeden z radzieckich okrętów.
@salwek17
3 жыл бұрын
Co gdyby ( jak mówił car Aleksander II, gdy kraj był w ruinie po wojnie krymskiej ) Rosja stanęła po stronie Napoleona?
@aeingal
3 жыл бұрын
Patrząc na to jak polacy zniszczyli żeglowną odrę do stanu nieużywalności, nie byłbym tak przekonany do tego że cokolwiek się uda w tym kraju
@RedSickle
3 жыл бұрын
Ekolodzy na Madagaskar!!!!
@piotrp4704
3 жыл бұрын
Nie no ekolodzy niech też są ale ekoterrorysci wszyscy won.
@adamwojcik1308
3 жыл бұрын
Hej, ta miniaturka to chyba trochę przesądzona. Zawsze kojarzyłem ten kanał z fajnymi, zaciekaeiajacymi miniaturkami ale rzetelnymi, a to? Przekopanie Europy tak żeby mieć ziemię na zrobienie nowej Irlandii? Oczywiście do treści filmu już nie mam żadnych zazutów, jak zawsze super.
@GlobalistaTV
3 жыл бұрын
Tak to prawda trochę bait
@adamwojcik1308
3 жыл бұрын
@@GlobalistaTV Dzięki za odpowiedź. Cieszę, się że utrzymujesz komunikację z widzami, odpowiedź na taki komentarz naprawdę daje wiarę w twórcę. :)
@tomaszsidorski2047
3 жыл бұрын
ch...ja bym im dał , dosc już ku...wy rozgrabili nasz kraj
@Amborek
3 жыл бұрын
#pomysł co gdyby Niemcy zaatakowały Polskę w 2025 roku
@rudyd405
3 жыл бұрын
Pomysły w komentarzu od globalisty
@ziikok
3 жыл бұрын
A niech atakują może zaczną od Morawieckiego i pisowców
@MK-nn8up
3 жыл бұрын
To by całe NATO i Europa pomogła i by Polacy miały Berlin, pepiki dostęp do morza i tyle
@czmychal
3 жыл бұрын
A jaki mają interes w atakowaniu nas? Teraz jesteśmy ich marionetką
@Amborek
3 жыл бұрын
@@MK-nn8up nie wiadomo
@BloodyVampireCain
3 жыл бұрын
I głupi, polski rząd zamiast wywalać pieniądze w błoto, czyli w CPK, to powinien inwestować w transport kolejowy i właśnie rzeczny, który by odciążył drogi. Ale nie, lepiej budować gigantyczne lotnisko na środku pola, pomiędzy innymi lotniskami (Warszawa, Łódź, itd.) i chwalić się super inwestycją.
@mrlezi1984
2 жыл бұрын
Szczerze mówiąc dla mnie jest to niedorzeczne bo Polska by więcej straciła niż zyskała np. Ziemię, pieniądze, stały dostęp do Niemiec (promy morskie czy mosty, beznadzieja) do tego jest ingerowanie w kajobraz i niszczenia ekosystemu więc więcej tracimy o budowaniu czy myślenie o tym. Czesi mogą zyskać dostęp do morza czy nawet do rozwoju swojej zrytej gospodarki... Gdzie mówiąc o tym nie zasługują ze względu na wszystko co odwalają... Mogą mieć prawa czy stare dokumenty ale to dokument bez wartości stworzone przez człowieka i nie powinny już obowiązywać teraz to jest nowa era i nowy czas jak Polska nie będzie walczyć tylko będzie się połączyć i dawać dupy jak teraz to robi to gówno z niej zostanie... Śmiech na sali... Wszystkie kraje patrzą nam na ręce aby ograniczyć nam rozwój...
@CAIKW2007
3 жыл бұрын
Gdyby Czechy dostały dostęp do morza to mówienie,, Jadę do Czech nad morze"mogłoby być prawdą.
@Daniel-jd5fl
3 жыл бұрын
Polecam poczytać o tym czym jest dostęp do morza
@meteorkowakraina3544
3 жыл бұрын
Super odcinek. Pozdrowienia dla pomysłodawcy tematu!
@sawek491
3 жыл бұрын
jeśli na stole była by opcja konsolidacji politycznej krajów regionu to ten projekt byłby nieoceniony i wart każdych pieniędzy.
@majkanart
3 жыл бұрын
Zastanawiasz się czy nie wejść na Spotify?
@traiandinturda3532
3 жыл бұрын
Szczecin i mój region zyskałby. Nikt nie zadba bardziej o te tereny niż Czesi, w ogóle Polska ma wywalone na Pomorze Zachodnie, a gazoport był potrzebny przede wszystkim krajowi więc łaski nie zrobili tą inwestycją. Mam nadzieję, że jeszcze staniemy się niezależni od Warszawki i Krakusów. Nadzieja płynie z Czech, od Gliwic po Koszalin albo Słupsk niezależni względem starej Polski.
@xLisuuu
3 жыл бұрын
Polska ma problem z wodą a w dodatku z wysokim zanieczyszczeniem powietrza wiele domów pozostaje wciąż z piecami weglowymi itd a w dodatku ten cały czeski szlak morski który ma być umiejscowiony wzdłuż całej Polski miałby katastrofalne skutki z tego względu że statki wszelkiej maści bardzo zanieczyszczaja powietrze
@elas5797
3 жыл бұрын
Całe swoje długie już życie mieszkam nad Odrą i nigdy stan wód nie był tak niski jak obecnie. Od kilku lat latem można przejść na drugą stronę brodząc po kolana w wodzie. Nigdy wcześniej tego nie było więc to chyba nie jest dobry pomysł.
@MrDarkanzali
3 жыл бұрын
Ekologom dadzą parę mln i już pływanie stanie się ekologiczne 😂
@mykolapoloziuk1652
3 жыл бұрын
Powiemy ze na zagłówkach będziemy transportować towary i to ekologia, i sze pogodzą)
@pankaktus7772
3 жыл бұрын
te 1,5 mld złotych to i tak o 500mln mniej niż na telewizje polską i o 21 razy więcej niż Sasin wydał na wybory
@user-co8zk1ko9e
3 жыл бұрын
To i tak znikoma część z 40mld rocznie, ktora jest marnotrawiona na 500+
@pankaktus7772
3 жыл бұрын
@Adasz nie błąd sie wdał XD
@doktorstasiek3107
3 жыл бұрын
@@user-co8zk1ko9e I pomyśleć że za tą kasę można byłoby poważnie podbijać kosmos.
@paulajo1459
3 жыл бұрын
Czesi pieniądze mają i nie mają takich długów jak Polska!
@slavkopolskiperun5358
3 жыл бұрын
Czesi mają, krzywe nowe jak s*ają.
@Ola-qt9mo
3 жыл бұрын
Pozdrawiam wszystkich co to czytają😉
@cheerocke
3 жыл бұрын
W Holandii to jest dopiero żegluga śródlądowa... Widziałem kanał szerokości może 15 metrów i wielką barkę z jakimś żwirem która płynęła dosłownie "na styk " po tym kanale idącym przy jakiejś ulicy... Co drugi most jest tam zwodzony. Nam do takiej infrastruktury brakuje chyba 200 lat
@Pablo-tq5br
3 жыл бұрын
Zrobisz odcinek o tym jak Niemcy przez transformację klimatyczną chcą dominować w Europie?
@ultimathule1000
3 жыл бұрын
Transport rzeczny jest NAJDROŻSZYM rodzajem transportu i nie nadaje się do przewozu żadnych towarów, poza towarami masowymi oraz minerałami pozyskanymi bezpośrednio z rzeki, którą się je transportuje. Problemem z transportem rzecznym są HUBY PRZEŁADUNKOWE. Jest ich za mało i są zbyt kosztowne. Każdy za/wy ładunek kontenera z ciężarówki to duży koszt. Taka operacja zwiększa także koszty UBEZPIECZENIA (każda manipulacja przy towarze zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia). Ciężarówki oferują bezpieczny i szybki transport DOOR-to-DOOR, a barki rzeczne oferują POWOLNY, NIEBEZPIECZNY, KOSZTWONY transport od PORTU do PORTU. Dla logistyka oferta transportu rzecznego ma taki sam sens, jak wyrzucenie w błoto pieniędzy lub palenie nimi w piecu.
@ultimathule1000
3 жыл бұрын
Inwestycje w transport rzeczny NIGDY SIĘ NIE ZWRÓCĄ. Podobnie jest z przekopem Mierzei Wiślanej. Gdyby te kilkanaście (a w praktyce: 3-4 razy więcej !!!) miliardów przeznaczyć na poprawę infrastruktury drogowej, to zamiast "zysku" 2 grosze mielibyśmy MILIARDY zysku rocznie ! Trzeba być OBŁĄKANYM KRETYNEM, żeby promować transport rzeczny, który w zawsze jest DOFINANSOWYWANY z budżetu państwa. Gdyby Niemcy nie dotowały transportu rzecznego, to ruch na Renie by NATYCHMIAST ZAMARŁ ...
@henryklew7129
2 жыл бұрын
Połączymy wyrobisko w Turowie z Odrą i pogłębimy poszerzymy Odrę. Jak skończymy tam kopać węgiel.
@Wolskyy
3 жыл бұрын
Nie wiem czy to jest dobry pomysł... Kiedy rosjanie poprawiali naturę w okolicach jeziora Aralskiego, to nie skończyło się to za dobrze dla przyrody Nie ma to jak myśleć tylko w jednym kierunku i na krótkiej przestrzeni lat, trzeba myśleć jakie skutki to będzie miało w przyszłości, a nie "OPŁACA SIĘ, BUDUJEMY", nie tylko pieniądze się liczą
Пікірлер: 1,9 М.