Generalnie konkluzja jest taka: kup se zbiornik 900l, wypalaj w nim grzałką całą energię z fotowoltaiki, nic nie oddawaj do sieci bo przecież magiczna AUTOKONSUMPCJA i wytracaj większość energii na straty wielkiego zbiornika nagrzanego do 70-80 stopni tylko po to aby w razie pochmurnego dnia mieć zapas ciepła i na tym oszczędzić co by pompa ciepła się nie włączyła 3 razy w sezonie, no ale będziesz miał wodę grzaną przepływowo w miedzianej "higienicznej" wężownicy i jeden zbiornik 900l zajmie mniej miejsca niż 2 zbiorniki po 100 czy 200l.. A temat kolektorów słonecznych pomińmy bo nie pasują do wciskania kitu. Taki bufor ma tylko JEDNO zastosowanie - gdy ktoś chce ładować go pompą ciepła w nocnej taryfie i ma podłogówkę. A ten pan od wciskania banialuk sprzedałby każdemu bufor bo on oszacował, z kosmosu że to da 30% oszczędności. A Pan Waldek słucha tego jak zwierz hodowlany grzmotu. Pan wciskacz kitu ma 5kW paneli czyli dziennie dadzą mu max 35kWh. A sam potem stwierdza, że jego zbiornik ma 12kWh strat!! Czyli 30% energii z paneli idzie na grzanie kotłowni. Brawo. Idziemy dalej? Te wykresy z Tauronu pokazane w 47:30 to jest dowód na porażkę. Sami pokazaliście, że ten cudowny autokonsumptor pozwala najpierw oddać energię do sieci a potem ją pobiera z sieci załączając grzałkę o wielkiej mocy w taki sposób aby wypalić mniej więcej tyle energii co poszło do sieci... no ale jak bufor się zagrzeje to grzałka nie chodzi czyli w południe co pokazał 3 wykres. Wypalamy energię grzałką wtedy kiedy można oddać ją do sieci po 40gr a jak się zagrzeje rano to w południe oddajemy energię za zero. Brawo. Poza tym te wykresy pokazują wiele przepaleń czyli pobrane więcej niż oddane. A więc nie zarabiamy na oddawaniu energii do sieci kiedy ma ona wartość i jeszcze pobieramy energię z sieci kiedy pracuje fotowoltaika i dopłacamy. I potem posłucha tego jakiś ignorant i techniczna ameba i stwierdzi - nie bo ten bufor to mi nagrzeje dom za frajer. Z piecem gazowym też kit wciska, ale zaczął bełkotać i szybko zmienił temat.
@patrykpapi4095
2 ай бұрын
Mas dużo racji. Ten zbiornik by nie robić strat musiałby by ubrany jak małe dziecko w zimie
@MarcinGucia
18 күн бұрын
Jakiś czas temu używałem bufora do kotła na drewno i mam bardzo podobne przemyślenia. Bardzo dużo energii idzie po prostu na grzanie kotłowni. Ciekawe ile opowiadający wydałby na grzanie tej samej ilości wody którą zużywa używając jakiegoś grzejnika przepływowego.
@marcingancarz6232
2 ай бұрын
Jak tutaj jest policzona auto-konsumpcja to hit. Równie dobrze puszczę przez grzałki w słoneczny dzień wodę w basenie i w co drugi dzień - popływam. To nie jest auto-konsumpcja. Koszt zbiornika CWU 900 l i instalacji, przewyższa koszta zestawu solarnego ze zbiornikiem i instalacją. Jak dla mnie fajnie się słucha ale zero ekonomiczności.
@SzalonyTygrys69
2 ай бұрын
W PV ekspertem nie jestem, ale mam za to kilkanaście lat doświadczenia na rynkach kapitałowych. Ludzie, zrozumcie, taryfa dynamiczna to nic innego jak przeniesienie ryzyka spekulacyjnego cen prądu oraz emisji CO2 z dostawcy na klienta. To jest dokładnie tak jak byście wzięli całą swoją wypłatę i postawili na jeden instrument giełdowy. Tak to działa, zje Wam tyle ile postawicie, a czasami nawet wejdzie w debet póki ma skąd brać. Polecam zagrać małą kwotą na prawdziwych pieniądzach to zrozumiecie co Was czeka. Na giełdzie nie ma sufitu że cena prądu nie może wynosić 5zł, owszem może, nawet i więcej.
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Dzięki za obrazowe przedstawienie sprawy.
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Myślę że pan nie wie wiele na temat cen taryf dynamicznych cen energii które nie do konca działają na zasadzie cen rynkowych. Są już gotowe API które pokazują że pewne kwoty są odpowiednio zabezpieczane dla klientów indywidualnych. Zresztą jak by pan pomyślał to by wiedział że można korzystać z taryfy dynamicznej korzystać od kwietnia do września a później na zimę przejść na drugą taryfę G12
@danielkowalski7527
2 ай бұрын
A jaki dostawca prądu proponuje umowy bez tego hazardu?
@makromikro273
2 ай бұрын
Dokładnie. Aplikacja odczyta, że mam teraz koszt energii 0,2zł/kWh, uruchomię duży pobór a na fakturze dostanę 2zł/kWh. Jak udowodnię, że zrobiono mnie w bambuko?
@kondzio2003
2 ай бұрын
@@TheR4m1ka kto mówi o tych warunkach w taryfach dynamicznych?
@robertszczepaniak8646
Ай бұрын
Z buforem nie glupia sprawa. Tez mysle o tym przy pompie ciepla. Moze nie az tak duzy bufor. Potrzebuje takiego by mogl mi podgrzac dom przez 3-4 h w dobowo najzimniejszej porze czyli miedzy 3:00-8:00 w styczniu. (Godziny zależne sa od miesiąca) Im niższa temperatura to nizsza sprawność pompy ciepła a przy bardzo niskich załączają sie grzałki. Koło Zielonej góry gdzie mieszkam. Klimat jest na tyle łagodny, ze bardzo często gdy o 7:00 jest -5,-6 czy nawet zimniej to w godzinach 10:00 juz jest +7 i to w tych godzinach po nagrzaniu domu i wody urzytkowej, pompa ciepła ciepła nie wyłączała by sie tylko nagrzewala bufor ktory oddawał by ciepło przy ustalonej godzinie. Przez co pompa ciepła nie musiała by sie włączać wraz z grzałkami nad ranem
@12510lukasz
2 ай бұрын
Co z przypadkiem gdy instalacja pracuje przez całą godzinę z mocą 6kW. Zakładm konsumpcje domu na poziomie 0 kW. Po 40 min pracy mam export do sieci na poziomie 4kW. Pozostało 20 min na zurzycie 4 kW. Piec oblicza czas włączenia grzalki 15 kW na 16 min. Po 16 min grzałka zurzyje 4 kW ale w tym czasie nadal była produkcja i ten czas powinien być wydłużony ale nie wiadomo o ile bo to będzie wiadome dopiero na koniec godziny. Najlepszym rozwiązaniem byłoby sterowanie grzałką za pomocą PWM gdzie moc grzałki była by na bieżąco ustawiana tak żeby na liczniku export wynosił 0. Pozdrawiam
@kondzio2003
2 ай бұрын
1:39 5,5kW paneli i 95% przepalonej energii - nie dziwić się, że typ potem pobiera z sieci 8600kW energii na ogrzewanie domu grzałką. Brawo.
@zbychupl1
2 ай бұрын
No gratuluję wreszcie trafiłeś fachowca jakiego szukałem dzięki dzięki .
@Anatol.Junior
2 ай бұрын
Te tarcze i dopłaty do prądu i pomp to taka sama piramida finansowa jak ZUS, większość za to zapłaci by kilku z tego skorzystało .
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
a emeryturę to z czego będziesz miał??? odłożysz 2 mln zł aby ola... zus???
@Anatol.Junior
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Z tego co płacisz na utrzymanie ZUS-u, jakie 2 miliony? Jeśli będziesz miał szczęście dostaniesz 2 tys emerytury i dożyjesz 75 lat to to tylko 240 tys zł
@mateusz266
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Włącz myślenie a nie piszesz głupoty.
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Matrix jest tak zbudowany że ZUS z tego co zabiera oddaje nam 1/3 w emeryturze. To jest tak sprytnie zakamuflowane że skubią nas jak kurę z pierzy. Emerytura w KRUS ie to teraz 1700 zł. Jak ktoś mieszka sam to przeżycie to mission impossible. Mamy super system emerytalny.
@danielkowalski7527
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Jak zwierze nie umie sobie zorganizować jedzenia to umiera. 2mln należy inwestować a nie odkładać żeby zżerał podatek inflacyjny
@tomaszwojtas7579
2 ай бұрын
Dostałem wycenę takiego zbiornika i zdecydowałem sie kupić mniejszy nierdzewny do CWU z wężownicą za 1/4 ceny. Ale kto bogatemu zabroni
@witeksiatka3981
2 ай бұрын
Iwazam ze najtansza opcja ogrzewania to wlasne drewno niestety malo wygodna i naklady tez sa w postaci pily traktora oraz amortyzacji i paliwa ale to cena na sezon 1000 zl max z zakupem . Nie wejde w nic innego do momentu jak bede mial sile a jak nie bede mial sily to pytanie takie z kad wziac kase na oplaty ??? I kolo sie zamyka . To jest fajne ale drogie . Takze kazdy kombinuje jak moze ale gdybym nie mial swojego lasu to bym myslal troche inaczej
@patrykpapi4095
2 ай бұрын
Drewna nie zakażą bo Niemcy robią pellet więc spokojnie. Po wojnie gaz znów popłynie i nagle powiedzą " jednak ten to jest eko i można nim grzać"
@qc24pl
2 ай бұрын
@@patrykpapi4095 gaz jest fajnym uzupełnieniem OZE, ale w elektrowni, a nie do celów bytowych. Spalanie gazu w domu będzie wcześniej czy później zakazane, bo jest bez sensu...
@patrykpapi4095
2 ай бұрын
@@qc24pl powiem tak, bo już chciałem pojechać za daleko, nie róbmy sobie zamordyzmu na życzenie.
@qc24pl
2 ай бұрын
@@patrykpapi4095 powiem tak, dla mnie zamordyzmem jest to, że muszę wdychać rakotwórcze smrody z kominów sąsiadów.
@annanowicka3069
Ай бұрын
@@qc24pl Wyprowadż się na księżyc, tam nikt nie dymi
@kamilleny907
2 ай бұрын
Film fajny do zapoznania się z inną alternatywą na autokonsumpcję. Troszke śmierdzi płatną współpracą ale nie nachalnie. Brak info ile to miejwiecej kosztuje i brak niezaleznego eksperta zeby opowiedział o wadach. Ja uważam że przy nowych zasadach jak ktoś ma już PV to wodę najtaniej ogrzać kotłem gazowym jak ktoś już ma albo solarami. Rodzice mają solary od 10 lat i praktycznie od kwietnia do października kocioł jest wyłączony. Jak są po chmurne dni to dogrzewa kocioł. A autokonsumpce lepiej zużyć na klimę. Klima i solary wyjdą myślę taniej i mniej przeróbek niż te magazyny energii jak zwał tak zwał.
@kondzio2003
2 ай бұрын
Trzymać zbiornik 900l na temperaturze 70 stopni tylko po to aby mieć zapas energii na ewentualne 2-3 dni pochmurne w sezonie letnim 😂😂😂 i tracić kupę energii codziennie na straty takiego kolosa.
@mrjinks3520
2 ай бұрын
niezłe banialuki, nasłuchają się tego ludzie na emeryturze czy rencie, którzy mają dwu czy tam parokrotnie większe zapotrzebowanie na ciepło i popłyną, ale jak ktoś ma oddać hajs na metodę na wnuczka to niech sobie kupuje baniak w cenie pompy ciepła:D
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Fajny masz nick... Taki bez imienia, nazwiska, ale wiedza szeroka ;-)
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Na wnuczka to pompy ciepła biednym ludziom proponowali. Urządzenia które się ciągle psują, trzeba 1000zl co roku na serwisy wydawać, do tego drogo i zimą domy niedogrzane
@TheZutox
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV Masz Ty honor człowieka? Co innego nie mieć wiedzy, a co innego ja mieć i kłamać aby kasa się zgadzała. Jestem automatykiem / programista / inżynierem i takie badziewie to naciąganie ludzi. To się niczym nie różni jak te super garnki/kołdry/odkurzacze czy co tam jeszcze sprzedają Ci oszuści. Szkoda, że Ty o tym dobrze wiesz a mimo to nie powiesz STOP - To lipa nie bierzcie tego. A potem dziwisz się że tak jest w tym kraju? Szkoda mi gadać.
@marcingancarz6232
2 ай бұрын
Jak tutaj jest policzona auto-konsumpcja to hit. Równie dobrze puszczę przez grzałki w słoneczny dzień wodę w basenie i w co drugi dzień - popływam. To nie jest auto-konsumpcja. Koszt zbiornika CWU 900 l i instalacji, przewyższa koszta zestawu solarnego ze zbiornikiem i instalacją. Jak dla mnie fajnie się słucha ale zero ekonomiczności.
@TheZutox
2 ай бұрын
@@marcingancarz6232 Masz rację. Szkoda, że kiedyś ten kanał starał się być merytoryczny a dziś to propaganda i promocja...
@robertszczepaniak8646
Ай бұрын
Z wiatrakami nie jest prosta sprawa wiatrak 4 kw daje optymalna moc przy ustalonym dla niego wietrze. Mocniej wieje przestaje działać. Wieje o połowę slabiej sprawność spada 4 krotnie.
@Mariusz-bk5gd
2 ай бұрын
Waldku, panele PV mają sprawność ok. 22%. Jestem w TAURONIE, i co do wykresu pokazał ci wykres zużycia energii przed zbilansowaniem, jest jeszcze drugi wykres który pokazuje zużycie po zbilansowaniu, u mnie wygląda w okresie letnim następująco, w godzinach w których jest nadprodukcja energii wykresu który pokazuje pobór energii nie ma w ogóle, inaczej mówiąc jeżeli wyprowadziliśmy do sieci w ciągu godziny 4kWh, a w tym czasie pobraliśmy 1kWh, to na wykresie będzie tylko 3kWh wprowadzone do sieci.
@sylwester6156
Ай бұрын
Porównując sytuacje: Przyjezdzasz do kogoś w goście i ten ktoś wyciąga kanistry z benzyną żebyś mógł wrócić do domu... Gdzie nas to wszystko prowadzi...
@PompaCiepłaiPV
Ай бұрын
Do nikąd… Do nikąd.
@MikolajczakRafal74
2 ай бұрын
Wiadomo, że grzałki są tanie ale podłączenie pompy ciepła da 3 x więcej ciepła do bufora, więc więcej energii się oszczędzi a pompa może być mała i prosta a nie jakiś duży potwór
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Dzięki za komentarz.
@KażdyOZEjakmoze-g8x
Ай бұрын
Z pewnością autokonsumpcja to podstawa, jednak ciekawa jestem jakby w tym przypadku wyszło dokładne wyliczenie tego wszystkiego w jakiejś tabelce, tak dla czytelności.
@Enter_World
Ай бұрын
Czy zbiorniki buforowe firmy Noel są odporne na wodę zmiękczoną czy lepiej z własnego ujęcia pominąć zmiękczacz ale wpuścić lepiej wodę twardą?
@piotrs7398
2 ай бұрын
Stare zasady foto + bufor higieniczny z dodatkową wężownicą pod solary + pompa ciepła ... tyle w temacie ( solary maja lepszą sprawność więc dogrzewają wiosnę lato i jesień' 80 procent oddanej zostaje do wykorzystania zimą... w twoim przypadku faktycznie lepeij prześć na jeden większy bufor jak opisałem... wody na kąpiele wystarczy spokojnie na całe lato a i pewnie w okresach przejsciowych solary też odciążą pompę ciepła :) pozdro
@oneferrdek3346
2 ай бұрын
Waldek jak nic Noel chce pokazać że bufor ma sens z pompą ciepła. Pozwól im . Powiedz spoko ale bufor minimum 4000 litrów . Pompa grzeje na niskim parametrze. A grzałki na wysokim i się zobaczy jak mocno odciazysz pompę.nie masz nic do stracenia . A Tobie też się skończy kiedyś te odkładanie w sieci to będziesz miał wytestowane na swoim domu na ile ci wystarcza dana wielkość buforu .
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Ale takie 4000l sporo zajmuje miejsca...
@oneferrdek3346
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV Waldek wszystko się da jak się chce .człowiek człowieka zrobi to montaż bufora to pryszcz. Zapominasz że bufor może stać wszędzie tak samo jak grzejnik nie jest przywiązany do komina jak klasyczny piec 😎
@oneferrdek3346
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV 4000 litrów 20-95 stopni magazynuje 350kwh a Najlepiej żeby to był jeden bufor ale jak będą 2x2000 litrów 👍 Noel ma doświadczenie w upychaniu buforów w różnych miejscach napewno. No aż żal nie skorzystać z szczęśliwej karty jaka dał los. Niech wpakują największy jaki są w stanie zrobić żeby był efekt wow
@piotrp3909
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV 1mx1mx1m to 1m3 czyli 1000l czyli baniak upraszczając baniak 2x2x1 to 4000l oczywiście dojdzie trochę gratów w środku ,optymalny kształt, ocieplenie więc pewnie będzie to trochę większe , ale mniej więcej tyle miejsca musisz mieć .I nie to jest głównym problemem . O ile w standardowej piwnicy takie miejsce się znajdzie to gorzej z wąskimi gardłami, czyli którędy takiego klocka tam wnieść
@marcinmarcin4908
2 ай бұрын
@@piotrp3909bufor żeby działał efektywnie musi mieć odpowiedni kształt. Kloc o takich wymiarach jak podałeś to tak średnio efektywnie by działał. Fizyka się kłania. Bufor im wyższy tym lepszy. Także z tym miejscem na bufory to tak nie do końca że byle gdzie się upchnie. Na 4 tys litrów to niemałe pomieszczenie trzeba mieć
@marbla-tj2so
2 ай бұрын
Witam, mam dom w budowie i jestem na etapie wyboru źródła ciepła. Dom 100m2, ogrzewanie podłogowe, rezygnacja z rekuperacji. Zebrałem oferty na kotlownie: sprawa wygląda nastepujaco: 1. KOTŁOWNIA lpg 43000, 2.Kotłownia gaz ziemny z przyłączem 30000, 2. Bufor ciepła noel grzany prądem 40000, 3. Pompa ciepła 11kw z grzałka 6kw 43000, 4. Kable grzejne w posadzce zamiast wodnych przewodów- czekam na ofertę. 5. Fotovoltaika 5kwp +falownik deye 12kw+magazyn energii deye 12kw 42000pln. Przyjąłem do kalkulacji okres 10 lat i aktualne ceny: prąd 72gr kWh, gaz ziemny 5pln m3, gaz lpg 2,5pln litr, i najtaniej przez te 10 lat wychodzi pompa ciepła. Zapotrzebowanie energetyczne to 5500kwh na co i 2500 kWh cwu. Co Wy o tom sądzicie bo z kalkulacji wychodzi mi że najtaniej pompa 78000 vs bufor 1000litrow z grzałkami 110000, gaz lpg vs ziemny to tyle samo. Najniższy koszt startowy to gaz ziemny. Pozdrawiam
@danielkowalski7527
2 ай бұрын
Kable cieplne vs podłogowe.... co gorsze? promieniowanie elektromagnetyczne na całej podłodze czy promieniowanie wody? ^^ JA chyba bym wybrał przewymiarowaną fotowoltaikę z minikopalnią kryptowalut ^^
@78lancellot
2 ай бұрын
Podłogówka tylko wodna. Wodę podgrzejesz wszystkim. Kable tylko prąd. Jak jest gaz ziemny to tylko gaz. Pompy ciepła i prąd to bzdura gdy nie mamy energii z atomu.
@johnworsky3678
15 күн бұрын
pompa ciepła 11kw na dom 100m2 to o wiele za duża. Jeśli budujesz to znaczy, że pewnie będzie dom ocieplony. Ja mam pompe ciepła 9kW na powierzchni 160m2 i jest zapas mocy. Z czasem można "nauczyć" się pracy pompy i można zredukować zużycie. Ja zszedłem rocznie na zużycie około 1600 kwh i COP 5,5.
@TheGwiazdek
2 ай бұрын
Czekam i czekam aż ktoś pokaże jak działa funkcja sg ready w pompach ciepła - tak integracia pompy ciepła Koltonia z fotowoltaiką było by super zobaczyć. Myślę że na nowych warunkach taki system grzania wody jest konieczny - w moim przypadku w sezonie letnim szło około 1t ekogroszku na grzanie CWU - a teraz sprawdzam na apce zamela czy już się nagrzało :)
@MiniPowerGenerator
2 ай бұрын
dobre podoba mi się
@kondzio2003
2 ай бұрын
47:32 pokrycie nie było oprocz dwóch słupków bo na 3 obrazku pokrycia nie ma 4 jeszcze slupkach, na pierwszym też są 2 pobrania, więc tu pan wciskasz kit. 😢
@jimhs4334
2 ай бұрын
Ciepła woda tylko z panelami fotograficznymi falownikiem i bojlerem z dwoma grzałkami góra a później po za grzaniu dół of grid 300 litr wystarczy galmet ma taką opcję polecam..
@Konrad016pl
2 ай бұрын
Co to za model galmeta
@jimhs4334
2 ай бұрын
@@Konrad016pl pionowy z dolną zaślepka kupujesz albo robisz sam mufe i montujesz grzałkę jest gotowiec na allegro..
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Galmet nie ma miedzianej wężownicy do cwu, chyba nie trzeba tłumaczyć jak wielką robi to różnicę.
@BayLamp
15 күн бұрын
Jest taki program w TV "Kijek w kosmosie", w którem obiecali odpowiadać na pytania ale nie odpowiadają może wy ? Pytanie: Czy są różnice i jakie w panelach fotowoltaicznych stosowanych w kosmosie na różnych urządzeniach w porównaniu z z obecnymi dachowcami na Ziemi
@IreneuszGłowania
2 ай бұрын
Chłopaki a solary na pionowej ścianiemają sens i dużo wspomagająOtto
@ukaszprzybysz5519
2 ай бұрын
Ps. Mówicie o np. hipotetycznym opodatkowaniu drewna tak jakbyście wywoływali deszcz w największą suszę , wręcz tego oczekiwali - no to wtedy już wszystko by się zgadzało - nie było by żadnej alternatywy od pompy ciepła.
@kondzio2003
2 ай бұрын
46:27 nie no super autokonsumpcja na 3 graficie - rano kiedy oddajemy energię po 40gr/kWh wszystko wypalone do zera a po 11 kiedy stawki zwykle są bliskie zera eksport do sieci. No autokonsumpcja po wuju. 😂😂😂
@sebastianzawadzki9221
2 ай бұрын
Panie Waldemarze nie zgadzają się te ceny G12w. Dostałem rachunek tydzien temu i ceny do końca roku nadal są spłaszczone 50gr netto 0,62brutto dla kazdej taryfy dzien i noc.
@brejnus
2 ай бұрын
Oj prąd zdrożeje i nie tylko także węgiel, gaz, olej skokowo wraz z wprowadzeniem ETS2 !
@adampepe
2 ай бұрын
Waldek sprzeda każdy bajer...taryfy dynamiczne to przeniesienie odpowiedzialności na klienta i to ryzyko maleje jeśli klient zakupi odpowienio dużą ilośc paneli PV czyli de facto system dąży do tego abyśmy produkowali w domach więcej energii aby elektrownie nie musiały. To plan stary jak świat, od dekad o tym się mówi i wszyscy to robią ale ludziki w internetach będą robić z tego ' akcję' i 'politykę' PV odkąd odpowiendio potaniały, czyli dobiły do jakiegoś poziomu w stosunku do ceny prądu, stały się sposobem na zarabianie drobnych pieniędzy. Zabieranie sobie większości nadprodukcji odciąża elektrownię i sprawia że z rosnącym z roku na rok zapotrzebowaniu na prąd coś się bilansuje ale elektrowni atomowej nie budujemy, Czesi budują, więc to potrwa kilka lat to szczęście. Kiedy sąsiedzi odpalą wrotki atomowe znowu staniemy się mniej opłacalni.
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Cóż, wyczuwam pewną panikę w Pańskim opisie. Wydaje mi się, że na taryfach dynamicznych najwięcej stracą instalatorzy i producenci PV, a nie sami klienci taryf dynamicznych. Taryfy dynamiczne już istnieją w krajach zachodnich i nikt z tego powodu nie zbankrutował. Każdy, kto skorzysta z taniego prądu po cenach ujemnych, zapłaci za przesył, i dodatkowo otrzyma dopłaty za rozładowanie sieci energetycznej (teoretycznie tak ma to wyglądać, jak będzie dowiemy się od włodarzy). Osoby produkujące będą musiały tak naprawdę płacić za odebranie tej energii od nich, z powodu nadprodukcji, co stanowi największe ryzyko straty już na poziomie samej inwestycji w PV niz korzystanie z taryf dynamicznych. Dodatkowo na rynku są już dostępne aplikacje i inteligentne gniazdka. Możemy również zmieniać taryfę, na przykład od kwietnia do września korzystać z taryfy dynamicznej, a zimą przełączyć na taryfę G12, aby w nocy magazynować ciepło z taniej energii i używać go do ogrzewania domu w ciągu dnia. Zresztą zimą można całkiem prądu nie używać tylko pod ten noel jakikolwiek kocioł podłączyć.
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@TheR4m1k - czytam, że doradzasz innym co mają zrobić a komentowałeś że dla Babci musiała Rodzina zrzuca się na rachunek!!!! Trzeba było Babci powiedzieć i doradzić że nie dla Niej pompa!!!!! Nie odpowiadając mi na mój komentarz na temat pompy znaczy brak argumentów bo dowiedziałeś się, że są NORMALNE POMPY CIEPŁA które są REWELACYJNE ale do takich pomp trzeba "dorosnąć" i być świadomym inwestorem że na początku trzeba trochę więcej zainwestować aby później się śmiać Taryfy dynamiczne będą dobre dla tych co są w dzień w domu i nastawią zmywarkę, pralkę piekarnik indukcję jak będzie świeciło słońce choć uważam, że Kowalski nie jest przygotowany na taryfy dynamiczne
@TheR4m1k
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Cóż wcześniej miałem małą wiedzę po oszustwie sprzedawcy pompy ciepła i instalatorze musiałem się edukować. Sprawa jest w sądzie, jak się okazuje takich spraw są tysiące i wiele werdyktów wskazuje na to że pieniądze i tak będą musieli zwracać za dotacje. Sprzedawca tak samo mówił jak ty COP 5 przy - 20, a jak się okazało pompa zimą na grzałce jedzie 1:1. Czy dostanę odpowiedź na zadane wcześniej pytanie? Napisz co to za model COP 5 o którym wcześniej pisałeś. Chyba że jesteś takim samym oszustem. Czekam na odp w innym komentarzu już 2 dni....
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@TheR4m1k nie wiem dlaczego zginął tam mój komentarz!!!!!!! pompa GRUNTOWA (czy plus 5 czy minus 20) - zawsze dodatnia temperatura dolnego źródła dlatego taka pompa przy temp. minus 20 pracuje spokojnie i ma duży cop nawet 5 Nigdy się grzałki nie włączyły Pc gruntowa to inna bajka - trochę drożej na początku ale później rewelacja CZY FIRMA ZROBIŁA AUDYT - u Babci???? I ile zużywane było innego paliwa przed pompą??? Pompa gruntowa pracuje u mnie od 2012 (za chwilę 13 sezon) - rewelacja
@TheR4m1k
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 pompa gruntowa to inwestycja rzedu 100tys zl i nie wszędzie da się ją zainstalować z wielu powodów. Ten noel wyjdzie o 40tys taniej razem fotowoltaiką i wiatrakiem przez co rachunki wychodzą okolo 1500 zl co cwu. Masz urzadzenie bezawaryjne, bezobslugowe i brak kosztow serwisu.
@karolspolnik5198
2 ай бұрын
Waldku. Bardzo. Mi zabrakło informacji co z kolektorami słonecznymi bo jeśli hodzi o ogrzewanie wody jest bardziej wydajne i przy okazji oszczędza energię elektryczną. Myślę że powinieneś założyć. Bufor ten o którym muwicie i zrobić powtórke z filmu
@kondzio2003
2 ай бұрын
Tu nie chodzi o rzetelne informacje tylko chodzi o nawijanie makaronu.
@kryp-tonik
2 ай бұрын
Trochę bez sensu grzać grzałkami bojler skoro pompa ciepła w lecie pobiera np u mnie tylko 1,1kWh dziennie do podgrzania 190 litrów wody do temperatury 50C.
@kondzio2003
2 ай бұрын
no ale ten pan sprzedaje grzałki więc pompa ciepła jest zła i lepiej grzać grzałką a nie pompą ciepła :P
@H8T3R
2 ай бұрын
Jak Pan sie odniesie do ataku , który został w Pana wymierzony na kanale Goleniewski Pompy Ciepła ?
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
W kogo ten atak był wymierzony ?
@mecenasonoffgrid
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPVpolecam obejrzeć 🤷♂️
@pawelchmielinski6701
2 ай бұрын
Prawda jest taka. Poki nie bedziemy wiedzieli jak w rzeczywistosci beda wygladaly taryfy dynamiczne nie wiemy co sie oplaci. Moze sie okazac ze prad z buforem bedzie tanszy niz wegiel i panele sie nie oplaca a moze kotly na ekogroszek przezyja swoj renesans. Pompy ciepla do magazynowania energii sie srednio nadaja chyba ze masz podlogowke wszedzie a i tak ilosc energii mizerna.
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
A ja myślę że mieszasz wszystko i z tego wpisu domniemam, że nie bardzo rozumiesz temat. No i po to właśniesą takie kanały, aby zmieniać myślenie.
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
Pompa ciepła nie magazynuje energii tylko ją przenosi z jednego medium na drugie czyli z powietrza do wody. Magazynem jest instalacja CO lub bufor.
@pawelchmielinski6701
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV inaczej pompy ciepła jako źródło ciepła do magazynowania sie nie nadają. Pompy pracują na jak najniższym parametrze, w posadzce mogą magazynować ale buforze srednio, bo co to za magazyn 1000l i 11 kWh przy dt10. A czego nie rozumiem? Tego że na jedną osobę potrzebujemy ok 3kWh energii na CWU dziennie? Dla 4 osób 2 kWp wystarczy. Nie rozumiem też że cena prądu w drugiej taryfie to 70gr I nawet olej opałowy wychodzi taniej (ok55gr)? I nikt nie wie jak wyglądać będzie rozliczanie godzinowe? Czy nie rozumiem że oddawanie energii z PV do sieci to jakaś pomyłka w obecnych czasach? Z drugiej strony jeśli będziemy mogli kupić prąd po cenie rynkowej (minus) -3gr jak to ma sytuację w obecnie w weekend to opłaci się bardzo, ale przyjdzie zima i cena rynkowa wzrosnie.
@TomaszZylkaPV
2 ай бұрын
Ja tak robię od 8 lat mimo że jestem w Net-metering 🙂🙂
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Tomasz to to jesteś pionierem w wielu aspektach systemowych. Pozdrawiam 👍
@TomaszZylkaPV
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV To akurat nie było trudne 🙂
@nucha2407
2 ай бұрын
ale ze bajki leca w dzień? 🤣🤣
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Czyli nic nie zrozumiałeś… Trzeba jeszcze raz obejrzeć i zacznie świtać, powoli, ale zacznie 😉
@Przemysław.G-q2l
2 ай бұрын
Planuję właśnie coś takiego sobie zbudować. Bufor ciepła z grzałkami z wężownicą przepływowa z wężownicą do solarów. Do tego kominek z płaszczem wodnym. No i fotowoltaika.😊
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
foto na nowych zasadach totalnie nieopłacalne bo latem sprzedaż tanio a zimą będziesz kupował drogo do ogrzewania grzałkami czyli cop 1;1!!!! i głównie będzie działał kominek (czyli palacz)
@Przemysław.G-q2l
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 okej czyli co polecasz jakie ogrzewanie?
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@Przemysław.G-q2l - nie będę obiektywny (choć nie pracuje w ogrzewaniu)😊 ale ja (my) w 2012 wybraliśmy droższy system i mamy pc gruntową nie mam kominów nie jestem palaczem system totalnie bezobsługowy i tani w użytkowaniu a patrząc na to co się dzieje - to darmowa energia (z gruntu) tego nikt nie opodatkuje jest najlepsza ale każdy ma inne priorytety u mnie dom z 2012 (wt2008-130) a pompa na ogrzewanie pobiera z sieci 12,5-15 kWh/m2/rok reszta z gruntu od 12 lat nie wiem co to jest ogrzewanie nie wiem co to jest podgrzewanie wody i gdyby nie to, że raz na miesiąc zapisuję cyferki to zapomniałbym, że mam jakieś źródło ogrzewania do komfortu i wygody się przyzwyczaiłem (od 1996 - blok, a od 2012 - dom) bezobsługowość😉
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@Przemysław.G-q2l - nie jestem palaczem w domu (ta rola) to nie dla mnie od 2012 - pompa gruntowa grzałką można ogrzewać dom pasywny (do 15kWh/m2/r) a tak to jest najdroższe ogrzewanie (tanie na początku a później już tylko drożej) Nie mam kominów - tylko pompa gruntowa (rewelacyjne) większość widzi cenę a nie widzi możliwości takie pompy
@Przemysław.G-q2l
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 no faktycznie bo mi taką pompę gruntową wycenili na 70000 tyś
@lechkrekoten761
2 ай бұрын
ile prądu wyprodukuje FV 5-10 zimą tyle co nic, zaś latem ogrzejesz wodę kolektorem za max. 10 tyś pln bo wasza instalacja kosztuje podejrzewam 30tys pln
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
Kolektory produkują tylko ciepło. PV produkuje prąd i z tego prądu możemy wyprodukować też ciepło. Ceny PV I kolektorów są podobne . PV jest sterowalne kolektory nie I muszą być dobrze zabezpieczone żeby układ się nie rozszczelnił.
@danielkowalski7527
2 ай бұрын
@@wlodek1981wlodek A prądu z ciepła wyprodukować nie możemy? ^^
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
@@danielkowalski7527 Oczywiście że można, są na all..., ol.., ali... , nazywa się TEG .Wpisz termoelektryczny generator. Działa podobnie do modułu Peltiera tylko jest wyższa sprawność. Są takie moduły które kladziesz na turystyczna kuchenkę i z niego ładujech tel, laptop itd. Ogólnie fajne urządzenie jak mamy dużo ciepła odpadowego bo tak to sprawność jest trochę za słaba. Fajniejszy jest kogenerator , na kanale Zeptobox (kolega Waldka) są filmy jak go zbudować i jak działa. Piękne urzadzenie.
@mattsadovsky2391
16 күн бұрын
Tak słuchając zastanawiam się czy Panowie występujący w filmie maja jakieś życie poza codzienną kontrolą w telefonie jaka była produkcja, konsumpcja/autokonsumpcja, codzienne sprawdzanie stawek i giełdy aby zaoszczędzić te 1000pln w roku? Myślę, że więcej pieniędzy jest przejedzone, a tam poszukałbym oszczędności, a za oszczędzone pieniądze zapłaciłbym wyższy rachunek z prąd i korzystał z życia bez tych mizernych analiz tu i teraz...niestety to wszystko zmienia się z godziny na godzinę i jest to ruletka tak samo jak przy wymianie/handlu walutami....dziś zarobisz, jutro stracisz.
@jebediaszkerbal2649
2 ай бұрын
Ależ Ty masz tą Rusałkę śliczną :) Piękna dziewczyna
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
A dziękuję 🤩
@oszczedzamnaelektryka7358
2 ай бұрын
Zostaje mi co roku ok 3tys kw. Czy dobrze rozumiem ze lepiej dla pompy wlaczyc grzalki zeby dluzej pracowala bez awaryjnie?
@dikkajn8185
2 ай бұрын
Dopóki mam stare zasady to nie kombinuje jak mi się skończą pójdę w magazyn energii jakiś duży i agregacik do tego hehe pozdrawiam
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Pozdrawiam i ja, masz rację, ale tych na nowych zasadach jest sporo…
@tygrys0072
2 ай бұрын
Pany mnie interesuje matematyka. Ile taki bufor wody kosztuje?? Pytam o kompletna instalację z robocizną?? Zbiornik taki jak ma ten Pan
@---ro3dm
2 ай бұрын
Nie warto. Masz bojler to korzystaj
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
Kupujesz hydrofor czasem na ol... są z kwasowki za grosze i ocieplasz pianką , szarą w rulonie. I masz tani bufor. Takie bufory możesz rozbudowywać poprzez dodanie kolejnego.
@tygrys0072
2 ай бұрын
@@wlodek1981wlodek Mnie często dziwi że nie podają CEN. Ile taka inwestycja kosztuje. Produkt może być super ale jak nie znam podstawowych szczegółów to i zaintereswaie mam obojętne. Tak wiem zpewne na ich stronie mają ceny produktów ale mnie interesuje koszt całej inwestycji a nie paru osobnych urządzeń w całej tej instalacji
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
@@tygrys0072 Nie sprawdzałem ale tanio na pewno nie jest dlatego trzeba się skupiać na buforze DIY . Teraz postawienie domu i uzbrojenie go nawet w zwykły piec to kosmos cenowy. Hydraulicy, elektrycy i pozostali fachowcy mają swoje stawki i nic na to nie poradzimy.
@Razdwatrzybabajagapatrzy
2 ай бұрын
Ale kombinatorzy. U mnie mieszkanie 100 m2 z czego około 60 ogrzewam w zimie na 21 stopni gazem z Thelia condens 25 na niskim parametrze i fv za styczeń luty to max 180 zł. W tej cenie cwu w łazience bo kuchnia ma mały bojlerek na prąd - ponad 9m od łazienki. Wczoraj przyszła fv za gaz 35 zł. Za prąd place miesięcznie max 160 zł przy indukcji 7,4 kW. Warto tak kombinować?
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
Za gaz i prąd płacisz ZE i gazowni. Mając PV I bufor oczywiście dobrany pod Twój dom czerpiesz energię ze słońca. Chodzi mi o technologię a nie marketing. Chyba że mieszkasz w bloku.
@1984Kojot
2 ай бұрын
@@wlodek1981wlodekPrąd masz w lecie kiedy go najmniej potrzebujesz przez resztę roku dostarcza go ZE.
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
@@1984Kojot Tak tylko w moim przypadku place 12 tys / rok za prąd PGE, taryfa G11. Mam PV 5,28 kW na prosumencie. Prąd zużywam na dom w tym bojler 120 l z grzałką, 2 pompy głebinowe po 3 kW, ładowanie wozkow widłowych I chłodnię 200ton. Wychodzi mi duza autokonsumpcja. Gdybym miał się teraz podłączać to PV + akumulator i 0 export do sieci. Ile zuzywasz/ rok kWh , jaką taryfę masz ?
@1984Kojot
2 ай бұрын
@@wlodek1981wlodek Co to zmienia??
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
@@1984Kojot Tzn płaciłem, mój błąd. A teraz place 5 tys. To znaczy że mam konkretne zyski z PV. Za rok zamortyzuje się instalacja. Dołożę jeszcze drugie 5 kW i będę miał prąd za 0 zł.
@Mariusz-bk5gd
2 ай бұрын
Problem w tym, że energię zmagazynowaną w ciepłej wodzie można wykorzystać tylko jako CIEPŁĄ WODĘ, a ja zużywam dziennie ok. 100l. wody o temp. 45*C, a co z resztą. Jest to dobry system, ale lepszy do magazynowania energii elektrycznej jest akumulator chemiczny. A autokonsumpcja zależy od wielkości instalacji, im jest bardziej przewymiarowana to w okresach letnich autokonsumpcja spada.
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Nie zrozumiałeś zasady działania, latem C.W.U + chłodzenie, a jesień, zima, wiosna C.O. C.W.U. energię buforujesz w taryfie tańszego prądu np w nocy a używasz kiedy jest drożej np w dzień, jak dostawisz wiatrak to wyjdzie jeszcze taniej. Zapoznaj się z zasadą działania tego kotła i zrozum różnicę pomiędzy zwykłym buforem a urządzeniem noel.
@wlodek1981wlodek
2 ай бұрын
Cała zabawa z PC I PV polega na tym aby dobrać bufory CWU I CO z akumulatorami. Tak żeby jak najmniej exportować do sieci. Każdy ZE zrobi nas w bambuko niczym jednoręki bandyta w kasynie. A z ZE pobieramy tylko tyle ile MUSIMY pobrać. To proste jak rąbanka.
@Mariusz-bk5gd
2 ай бұрын
@@TheR4m1k Do chłodzenia potrzebny jest klimatyzator, a nie bufor z ciepłą wodą, pisząc o energii zapomniałeś dopisać, że chodzi Ci o energię cieplną zakumulowaną w wodzie, którą można wykorzystać tylko do mycia itp. Ja autokonsumpcję roczną bez tego systemu mam na poziomie 24%, przy instalacji 7,5kWp. A tańsza taryfa ok. 0,72zł/kWh (TAURON G12W na 2025), przy moim profilu zużycia średnia dobowa z dwóch taryf wychodzi 0,99zł/kWh, tyko PC zużyje 3 do 4 razy mniej energii elektrycznej niż urządzenie noel.
@MiniPowerGenerator
2 ай бұрын
zrozumiałem taryfa nocna magazyn energii konsumpcja z magazynu w dzień i są znaczące zimą oszczędności
@makromikro273
2 ай бұрын
Magazyn energii to bardzo trudny temat. Koszt ogromny ale na dofinansowanie. Dofinansowanie zwiększa koszt zakupu i instalacji trzy-cztery razy więcej niż faktyczna cena magazynu. Podpisujesz umowę, że MUSISZ przez pięc lat uzytkować magazym. W tym czasie to ty pokrywasz ogromne koszty napraw. Magazyn nie jest naprawialny, tj. nikt nie wymienia zepsutego akumulatora ale od razu cały magazyn. Te niestety nie są bezawaryjne, więc koszt naprawy to koszt dofinansowania powiękoszony o infację. Sto razy trzeba się zastanowić czy to ma sens.
@piotrwitkowski3978
2 ай бұрын
Sorki ale sie skompromitowałeś brakiem podstawowej wiedzy. Chodzisz po ministerstwach klimatu, prowadzisz kanał o fotowoltaiczne, rozmawiasz z różnymi ludźmi związanymi z fotowoltaika, a nie wiesz , że w netbilingu jest bilans godzinowy... 🤔
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Piotrze i potrafię się do tego przyznać... A ty jesteś super mądry, ale nic nie przekazujesz innym. Słabe to ;-) Pozdrawiam.
@MonnSteR777
2 ай бұрын
Właśnie przekazał 😂@@PompaCiepłaiPV
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
@@MonnSteR777Bo ludzie to takie dzbanki niestety są…
@mariusz660
2 ай бұрын
A ja od 20 lat jeżdżę V8 i nadal nie wiem jaka pojemność silnika 🤷♂️
@MariuszSuropek
Ай бұрын
Instalacja firmy Noel jest najlepsza, pozwala edytować każda instalacje i to połączenie z pierwszeństwem konsumpcji z fotowoltaiki bije wszystko, produkt tej firmy wyszedł daleko do przodu łącząc starą technologie z nowoczesnością produkt Polski, jakość, serwis. P. Jakub zagina P. Waldka na każdym kroku. P. Waldku daj się pan złamać. Pozdrawiam wszystkich.
@piotrpawowski8859
2 ай бұрын
A czy magazyn energii elektrycznej nie jest bardziej uniwersalny ?
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Tu masz rację, ale jednak 5kWh w magazynie ciepła kosztuje o wiele mniej niż 5kWh w magazynie energii elektrycznej.
@piotrpawowski8859
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV Owszem. Ma to sens przy spożytkowaniu energii w momencie cen ujemnych nawet gdy ogrzewamy 1:1 grzałkami. Zastosowanie może być również wykorzystane przy ogrzewaniu paliwami stałymi czy gazem. Posiadając jednak pc to warto pomyśleć o sprzedaży nadwyżki do 10 i po 15 godzinie aby na okres zimowy troszkę ,, zapracować' a pc ogrzewać cwu w tym przedziale do buforka.
@acme6988
2 ай бұрын
Załaduj magazyn energii elektrycznej z kominka z płaszczem wodnym. Wodę podgrzejesz praktycznie z każdego źródła. Energię do ogrzewania lepiej trzymać w cieple niż prądzie. Nawet sezonowe magazyny energii, to magazyny cieplne. Wadą są straty energii, zaletą wielokrotnie niższe koszty samego magazynu i gigantyczne pojemności.
@piotrpawowski8859
2 ай бұрын
@@acme6988 W okresie letnim palisz w kominku ?
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Pewnie chodziło mu o to że przy okazji pałac w kominku masz ciepłą wodę zimą za free.
@whiskymanUK
2 ай бұрын
prosze o kontakt na maila w sprawie firm ktore pan poleca na slasku,jesli takie istnieja,pozdrawiam😊
@krzysztofadamski8394
2 ай бұрын
Gościu pierdoły gada za 5kw na 1000l mu wystarczy.
@MikolajczakRafal74
2 ай бұрын
Bo fizyka jest trudna dla większości osób, ja dziennie zużywam 1,5 M3 gazu czyli z 16 kWh czyli 5 tys kWh na rok, bez pompy ciepła grzanie oporowe to marnotrawstwo
@krzysztofkorol2386
2 ай бұрын
Myślę że obecnie to mu starcza nawet z zapasem bo 5kwp to ok 25-35 kWh. Ponadto kierunek rozumowania jest prawidłowy tylko powinien częściej konsumować nadprodukcję bo jak będzie takich rozwiązań dużo to sieć klęknie na 10 minut przed każdą kolejną godziną.
@MikolajczakRafal74
2 ай бұрын
@@krzysztofkorol2386 Na stronie mają rozwiązania z pompą ciepła, w materiale powiedział, że maił ograniczony budżet wiec wniosek jest jeden - jakby była kasa byłaby pompa ciepła a nie dorabianie teorii że latem lepsza grzałka od pompy ciepła - akurat latem sprawność pompy ciepła jest nawiększa
@RobertoMill
2 ай бұрын
Ciekawe jak bedzie sie krztałtować cena w taryfie dynamicznej (okres zimowy) jesli bedzie drogo to patent na grzałeczce sie konczy
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Patent na grzałce jest na lato.
@RobertoMill
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV to buffor i grzałka ma sens jedynie w tanich godzinach prądu... Temat wałkowany wiele razy aby cena uzyskać jakby COP z pompy :p Jeśli ceny dynamiczne w zimie będą rozsądne to może to działać ale nadal jesteśmy więźniem dystrybucji. Rozwiązanie to tylko pozyskiwanie energii w zimie innej metody raczej nie ma.
@88marcin
2 ай бұрын
Przy kotle gazowym bufor też moze byc potrzebny np. w okresie przejściowym do ogrzewania budynków/mieszkań o bardzo małym zapotrzebowaniu. Kotły maja dolny prog na poz 2,5 kw i ogranicza takie połączenie ilość załączeń kotła. Bez niego zepsuł by sie cykaniem juz po roku.
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
A widzisz…
@TheZutox
2 ай бұрын
Głupoty gadasz mój ma ponad 80tys zalaczeń i pracuje już 5 lat. Nawet jak padnie to iskrownik i elektrody (200 PLN) Piec Buderus 12kW u mnie jest filmik jak wygląda moja kotłownia która sam budowałem...
@88marcin
2 ай бұрын
@@TheZutox w połączeniu z grzejnikami nie będzie to optymalne działanie
@TheZutox
2 ай бұрын
@@88marcin Tak, ale w momencie gdy kupowałem to nie było za dużo wyboru piecy które schodzą do 1kW mocy. Generalnie to nawet takie nieoptymalne działanie jest tańsze niż tworzenie dziwnych systemów. Piec podaje średnia sprawność na poziomie 93%, mogę zwiększyć histerezę i wejść na 103-105% (sprawność liczona z kondensacją) Tylko po co? Za dom 230m pow użytkowej ocieplony 25 cm grafit / 50 wełna. Na cały sezon gaz kosztował mnie w zeszłym sezonie 3750 PLN i jeszcze mi zostało 30% (LPG). Sam jestem automatykiem, sam sobie robiłem całą instalację i tylko obliczenia mnie przekonują, a nie gadanie.
@1984Kojot
2 ай бұрын
Kompletne bzdury😂Serwisuję kotły i pierwszy raz o czymś takim słyszę. Kotły teraz potrafią się bardzo nisko zmodulować. Bufor tylko do kotłów na paliwo stałe.
@MsAduch
2 ай бұрын
Czekam na taryfy dynamiczne, lecz podobno testowali to i to jakoś nie przeszło
@jj-mr7bl
Ай бұрын
🎉
@MrCzucz
2 ай бұрын
Co z tym ciepłem zrobić w lecie? Bo w zimie to raczej zbedne bajery bo i tak słońca tyle co nic. Lepiej kupić pompe ciepła do CWU za 5-8 tysięcy. Przynajmniej w zimie zaoszczednimy x2-3 na prądzie.
@PrzemysławBocian-c5n
2 ай бұрын
@@MrCzucz a okresy przejściowe nie da ważne??
@MrCzucz
2 ай бұрын
@@PrzemysławBocian-c5n pompa tą energię wykorzysta x3, grzałka x1
@TheR4m1k
2 ай бұрын
Pompy już miały swój czas teraz już wiemy że nie są takie super. Do dotacji wiele z nich nie zostało dopuszczonych , mało tego okazuje się po testach że żadne nie mają COP 3 a zimą pompa jest jak grzałka 1:1 tylko za 60 tys zł
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@TheR4m1k pompa pompie nierówna!!!!! są pompy co zimą mają cop blisko 5 przy minus 15 czy 20 stop. ale jak się tylko cenę a nie patrzy na parametry to potem tak jest u mnie przez 12 lat nie załączyła się grzałka a było minus 22 oprócz na początku wygrzewania domu
@TheR4m1k
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 to napisz mi proszę co to za pompa, brak odpowiedzi traktuje jak lanie wody i próby lobbingowe pomp ciepła
@bogusawmisztal9953
2 ай бұрын
👍
@Lenkoff
2 ай бұрын
Jak podgrzać wodę w tym zbiorniku, gdy temperatura w środku C.O. dla niskotemperaturowej PC wynosi 40°C?
@kondzio2003
2 ай бұрын
ten pan wciska grzałkę do ogrzewania domu z wielkim zbiornikiem a nie pompę ciepła.
@marbla-tj2so
2 ай бұрын
Wszystko fajnie, ale warto przedstawwszystko fajnie i pięknie. Pytania o koszt instalacji dla domu 100 m2 i stopy zwrotu. Inwestujesz 40 000 PLN i czekasz z kalkulatorem czy dożyjesz zwrotu, czy inwestujesz 15 000 I płacisz grzecznie co miesiąc a za resztę zainwestowanej kasy korzystasz z życia. Wszystko to czy masz na to środki. Pozdrawiam.
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
czy jak zrobisz ładną łazienkę za 30 czy 40 tyś to liczysz stopę zwrotu????
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@marbla-tj2so wszystko zależy od PIORYTETÓW!!!!! wybrałem świadomie droższy system na "dzień dobry" na długie lata aby później "spijać śmietankę" po to się buduje dom aby żyć w nim komfortowo, wygodnie nie być niewolnikiem systemu ogrzewania a kasa to rzecz nabyta aby było taniej to trzeba na początku zainwestować nie ma czegoś takiego, że: chcesz mieć ciastko i zjeść to ciastko tak się nie da!!!
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Pozdrawiam
@marbla-tj2so
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV mogę prosić o empik. Mam pewne wyliczenia odnośnie źródeł energii? Pozdrawiam
@marbla-tj2so
2 ай бұрын
Email
@---ro3dm
2 ай бұрын
100l to 10kwh? Jaka temperatura?
@ALF9591
Ай бұрын
Panowie, pomyślcie o diecie keto.
@teresajasiak10
2 ай бұрын
Za te zmiany masz mieszkanie a tak to każdy zostanie majstrem we własnym domu i niewolnikiem kotlowni
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Pytanie czy fajnie żyć w takim mieszkaniu, czy nie lepiej dom…
@1984Kojot
2 ай бұрын
Za te pieniądze można grzać dom gazem do końca życia.
@CrazyHakier
2 ай бұрын
Trafiłem na kanał przypadkiem ale już widzę, że zostanę tutaj na dłużej ;) Pytanko, będę montował foto 10 kwp wraz z magazynem 10. Czy w moim przypadku jest sens budować sobie bufor ciepłej wody użytkowej (#grzałkiJakuba) + kolektor słoneczny czy sam kolektor wystarczy bo energię i tak będę magazynował w magazynie energii. Planuję przyszłościowo również zamontować 2 wiatraki wertykalne po 4,7 kwp każdy ( na okrese przejściowe + zimowy). Aktualnie ciepłą wodę mam z pieca gazowego z zasobnikiem. Pozdrawiam
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
To zależy… 10kwh magazyn to nie jest duży magazyn energii, na wiele nie wystarczy, cena odkupu energii na razie jest mizerna. Więc każda kWh zatrzymana w domu na autokonsumpcję jest na wagę złota, dlatego należy to wszystko przekalkulować. W większości przypadków magazyn ciepła zrobi lepiej niż gorzej, ale trzeba ponieść koszty i o te koszty się rozchodzi 🤔
@TheZutox
2 ай бұрын
@@CrazyHakier Jesteś albo bardzo bogaty, albo nie masz dzieci, albo bardzo głupi.... Obecnie dużo bardziej opłaca się kupić choćby ETF na S&P 500 niż inwestować w takie systemy. Jeśli już to kup po taniości samo PV i tym grzej wodę i nic więcej... Ja 5 lat temu zainwestowalem 30 tys w ETFy dziś mam już ponad 200. Gdybym założył PV to ile bym zyskał? 200 tys już mi pokrywa prąd / ogrzewanie na kilkadziesiąt lat i ciągle rośnie. Sam mam tylko kolektory słoneczne (montowałem sam jak cała instalację ogrzewania - gaz) i być może założę PV (4kW) bo pracuje zdalnie więc realnie zwróci mi się w 2 lata, oczywiście zrobię wszystko sam (wydam max 5 tys) Chyba że będziesz kolejnym jeleniem który będzie się cieszył że wydał więcej na zabawki niż by zapłacił za prąd przez całe życie. Ja zupełnie nie kumam czemu czemu tacy ludzie tacy W.... dla hajsu tak promują takie badziewie. Rozumiem, że każdy chce żyć, ale proponowałbym nie żerować na naiwności i niewiedzy innych. Szkoda gadać.
@CrazyHakier
2 ай бұрын
@@TheZutox no to siedź sobie dalej w crypto pracuj zdalnie i komentuj bez sensu.
@CrazyHakier
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPVfoto i magazyn trafiłem w dofinansowaniu 95% dlatego większego nie zainstaluje i szukam alternatyw :) poczytam pokombinuje i coś będę działa z magazynem ciepłej wody w takim razie. Dzięki za odpowiedź i oby więcej takich filmów i kanałów jak ten :)
@robi2757
2 ай бұрын
Jak najtaniej ogrzać mieszka nie - wystarczy podpalić
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Jest to jakaś alternatywa 🤣
@Razdwatrzybabajagapatrzy
2 ай бұрын
Tylko najpierw je ubezpiecz noi alibi na dzień podpałki załatw😂
@robi2757
2 ай бұрын
@@Razdwatrzybabajagapatrzy Jak człowiek ma się ogrzać, to zapewne powinien być w środku :) to po co ubezpieczenie ;;;;) - sory czarny humor, ale trzeba sie czasem inaczej rozerwać.
@jarokol5408
2 ай бұрын
Kiedys moj dobry znajomy,pracował przy wiatrakach,...podobnie jest z tym badziewiem,koszty calej teh zabawy,zanim sie zwrócą,to juz z tefo wszystkiego bedzie złom ,do wymiany,nie mowiac juz o utylizacji paneli,także ten...nabijanie ludzi w koszty
@EkoNiezalezny
2 ай бұрын
Elektrykiem nie jeździ się od wodopoju do wodopoju tylko od prądopoju do prądopoju 😁
@makromikro273
2 ай бұрын
Dobre! :D
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
O to to…
@Madleszek1
2 ай бұрын
A spalinowym to też od stacji do stacji albo karnista
@radekwoffgrid6872
2 ай бұрын
Bufor to podstawa
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Też mam takie zdanie, ale niestety nie wszyscy tak uważają, a najlepsze że nawet hydraulicy mają RÓŻNE zdania na ten temat...
@radekwoffgrid6872
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV hydraulik na PC nie zna się wcale uważają że podłoga jest wystarczającym buforem w to bzdura twierdzą że nie ma potrzeba grzać więcej wody ale to zle myślenie u mnie na początku tam gdzie byłeś w tym dużym budynku też nie było bufora po zamontowaniu spadek poboru prądu o około 1000 kWh ok Ktoś powie zima była słabsza ale to nie tak bo ten bufor jest już 3 rok i ta różnica co do lat bez utrzymuje się na poziomie 1000 KW różnicy na korzyść lat z buforem
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Masz rację.
@marekprzedstawiciel8740
2 ай бұрын
@@radekwoffgrid6872 ale dokładnie tak jest (jak jest dobrze wykonany dom i wykonana podłogówka) że BUFOREM jest podłoga (beton 8cm) zużycia na ogrzewanie (CO) 12,5-15 kWh/m2/rok (przez pompę) - bufor podłoga temp w domu 22,2-24,5 (dom z 2012)
@radekwoffgrid6872
2 ай бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 dołóż bufor pogadamy
@kondzio2003
2 ай бұрын
26:05 coś tu gość nie wie o czym mowi. Najpierw 8600kWh kupione z sieci, potem że 600 kupione bo resztę "zbilansowała" fotowoltaika. 😅😅
@---ro3dm
2 ай бұрын
Magazyn 10kwh potrzebuje 3kwh na swoje utrzymanie? 😂 No bez jaj, sam magazyn praktycznie nic nie potrzebuje
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
No bez jaj może nie 3, ale konwersja energii kosztuje, wydzielające się ciepło też jest kosztem, i tak na spokojnie można przyjąć, że te 10-20% to straty.
@---ro3dm
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV przecież mówimy o stratach magazynowania a nie użytkowania.
@mariusz660
2 ай бұрын
W Globenergia mówili że 500w( ale nie dosłyszałem jakie wilki 5,czy 10kw, I na jaki okres) nawet są asy którzy zalecają zeby na sezon zimowy lub kiedy nie ma slonca kilka tygodni wyłączać magazyn 😂.
@waldis1263
2 ай бұрын
Handlarze 😂😂😂
@danielpawlata7813
2 ай бұрын
Na takie tematy to mogę i 4h słuchać
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
I elegancko. Pozdrawiam.
@smiths9791
2 ай бұрын
Każdy „żyd” swój produkt chwali. U mnie pompa ciepła w ciągu miesiąca zużyła 80kWh na grzanie wody( wszystko było z PV)
@kondzio2003
2 ай бұрын
A ten Pan wypala grzałką 95% energii ze swojej fotowoltaiki 5,5kW i traci na grzanie kotłowni 12kWh dziennie. Kto bogatemu zabroni?
@smiths9791
2 ай бұрын
@@kondzio2003 no nikt nie zabrania, 5.5kWp produkuje średnio miesięcznie w lato 500-700kWh. Strata ciepła w buforze 1000l to około 2-3st/ dobę
@kondzio2003
2 ай бұрын
@@smiths9791 Pan wciskacz buforów z grzałką oszacował swoje straty na 12kWh dziennie - co jest tragedią energetyczną a nie taniością co sugeruje tytuł.
@teresajasiak10
2 ай бұрын
Najlepiej kupić bloki na zimę a na lato domek i po bólu i po niepotrzebnych kosztach a tak za 40 lat mam już wymienione 3 kotłownie ale idę do bloków wtedy wszystko odpada baj baj po co te rozmowy
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Jest jeszcze lepsze rozwiązanie idąc tym tokiem rozumowania, na zimę do Afryki na lato do Polski i w ogóle ogrzewanie nas nie obchodzi 😉
@bonifacy887
2 ай бұрын
No w Afryce dużo miejsca bo doktorom za ciepło i do nas zajeżdżają.
@ukaszprzybysz5519
2 ай бұрын
A to wszystko za minimalna krajową ktora w Pl ma ponad 3 miliony ludzi !!!! 😂😂😂😂
@kondzio2003
2 ай бұрын
35:33 hehe 😂😂😂😂 skąd te 30% oszczędności? No banialuki nie z tej ziemi.
@kondzio2003
2 ай бұрын
39:09 no tu pan nie rozumiesz. Tyle lat prowadzisz ten kanał, tyle rozmów z różnymi sprzedawcami i wciskaczami kitu i wraz pan nie pojmujesz jak działają podstawowe zrodla ciepła.
@Sebastian52122
2 ай бұрын
Witam Czy korzysta pan lub ktoś z czytelników z rozliczenia firmy ENIGA? W skrócie jak oni to nazywają umożliwia wtłaczania prądu do sieci dla wirtualnego magazynu i umożliwianie odkupu po niższej cenie.
@michaburzynski5210
2 ай бұрын
Moja anoda ma się dobrze 😂 sam serwisuje...a wasze banialuki nie trafią do masy 😂😂
@kondzio2003
2 ай бұрын
51:24 jakie 72 grosze? Za co?
@jestem1968
2 ай бұрын
Zrób mi panie z tego prąd.
@kondzio2003
2 ай бұрын
36:10 jaką moc? 😂😂😂😂
@MiniPowerGenerator
2 ай бұрын
trzeba słyszeć nie słuchać
@kondzio2003
2 ай бұрын
53:11 ile ma foto? Widać jak długo się zastanawia jaką wartość strzelić bo nie wie.😂😂😂 A Waldek słucha głupot.
@tomek17085
2 ай бұрын
Ja mam kominek i bufor i komin wlasnego pomyslu z ktorego mie widac dymu . Ktochce sie zalozyc ze to ja ogrzewam najtaniej . Niemacie szans 135 m2 pow. 1000 l buf. Sasiad mysli ze gazem ogrzewam . Ludzienigdy nie wykracie z panstwem . Niegoncie za czyms co nie ma sensu na dluzsza mete
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
Spokojnie opłaty na drewno idą, więc nie myśl że ta sfera jest zapomniana
@tomek17085
2 ай бұрын
Tanio dosyć bo to od takich lokalsow co mają lasy i lubią się grzać wódeczka .😂 Za ok .5,6 lat moje brzózki będą do ścinki .dom na płycie 20 cm styrop.twardego jak.kutasss 😂,ściany 20 cm ,dach 40 cm/ 35 cm twardej prasowanej skalnej wełny..okna , 4 i 3 szyb z czego jedno fasadowe 40 M2 w trójkącie grub.szyb , 24 mn. Własny patent z rurą w ziemi 160 mam. Dla.100 mb latem chodniej zima mniej strat ciepła . Patent z metalowym kominem piaskowym i wyciągiem dymu .tylko mgiełka zima. .salon 6 m wys pokoje 3 m.95 proc .moja robota. Wężownica między latami na dachu, podłoga też bufor 1000 l kominek kratki 12 kw 135 M2 uzytk .możecie mi nie wierzyć co drugi dzień palone zima jesień wiosna co 3 dni brzoza dąb między 3,5 a 5 kubeczków. Nawet jak bym 500 zł dał za kubik 🔥 to i tak śmiech a place 250/300 zł mało kto mi wierzy her re .zapraszam za rok gdy będzie ukończona moja stodółka 🏡
@ukaszprzybysz5519
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPVCzyli sprawa jest prosta : Musimy się bronić przed tym ZIELONYM KOMUNIZMEM.
@marcinmigiel9383
2 ай бұрын
Czy mogę jakoś się skontaktować. Dodatkowe szczegóły
@dawidx1286
Ай бұрын
Nie chce mi się nawet tego oglądać. Sorry zacznijcie porównywać koszty inwestycji w porównaniu do inwestycji chociażby na lokacie albo na rynkach kapitałowych bo to jest dla mnie jakieś kółko wzajemnej adoracji czyt. Sekty panelowców i wyznawców darmowej energii. Jak ktoś siedzi cały dzień w domu to niech sobie ładuje ten samochód i i chwali się że jedzie za darmo ale poproszę liczby i kalkulację a nie jakieś bajki i gadanie o dopiero Marynie że to takie wszystko do przodu i super .
@HenrykUlenberg
Ай бұрын
Ludzie co wy gadacie
@kondzio2003
2 ай бұрын
0:43 katody to akurat nie ma nikt.
@marcinswiatek5710
3 күн бұрын
Największe pier......e jakie ostatnio słyszałem.
@rghost1647
2 ай бұрын
Co za brednie 😅
@tomek17085
2 ай бұрын
Tylko wungiel i dzrzewo iniema hoja we wsi ze vos tsmiej znajdzuecie
@PompaCiepłaiPV
2 ай бұрын
O to to 😉
@tomek17085
2 ай бұрын
@@PompaCiepłaiPV pozdrawiam cie waldeczku , lubiesie przekomarzac z toba czasami , ale co zlego to nie ja za rok cie zaprosze Pokarze ci pare rzeczy jak sie wprowadze caly dom w 100 proc sam robie buduje magrasz cos dla tych fanatykow od pv itp . Oczywiscie nie ublizajac nikomu . Pozdro
@pawe6366
Ай бұрын
Pier....jak potłuczony
@swiecikoscioa1420
2 ай бұрын
Najbardziej opłaca się : Wyprodukowany przez panele fotowoltaiczne prąd załadować na busa plandekę 10 EP i zawieść na targowisko i sprzedawać bezpośrednio odbiorcom detalicznym bez paragonu bez ZUS bo na zasadach sprzedaży prywatnej obok stoiska z jajkami i kapustą wtedy zyska prosument najwięcej i kupujący głównie emeryci oni i tak będą mieli taniej niż od Enei Tauron etc. Zapakują prąd w koszyk albo reklamówkę z biedronki i zaniosą do domu. Wszyscy będą zadowoleni......... Jak w zakazanych piosenkach " niech żyje targ kaszanka rąbanka i wino"
Пікірлер: 281