W wieku 20 lat człowiek nie zajmuje się polityką więcej dziewczynami teraz może jest inaczej a wojsko było szkołą życia samodzielności odpowiedzialności po 2-3 latach wojska wychodzili inni ludzie mężczyźni a nie chłopcy ,pamiętam jak przychodzili zapłakani przy biurku podoficera kompani ale po pół roku szkółki już nie do poznania fajnie było i szybko minęło chłopaki mieli różne zawody a było nas tam 700 osób.
@hoplus1
3 жыл бұрын
Żadna obecna władza nie odbierze nam wspomnień. Służyliśmy swojemu krajowi - Polsce. Innej Polski nie znaliśmy, o innej marzyliśmy. Pozdrowienia dla rezerwistów Wojska Polskiego z czasów
@JanKowalski-fi8fd
3 жыл бұрын
Tak jest 8 dywizjon , 8 FOW mar. Woj.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Jednym z moich najpiękniejszych dni życia był jeden w grudniu 87r. gdy wyszedłem z tej instytucji do normalnego cywilnego życia. LWP a właściwie zasadnicza służba to było patologiczne zjawisko, w którym cep cepa cepem poganiał. Dobrze ,że to dziadostwo zlikwidowali.
@tomaszzgdanska5431
3 жыл бұрын
˛Nieco się z tobą nie zgadzam. Tamto wojsko ( także odsłużyłem swoje) nie było moim wojskiem. Nigdy nie zapomnę jak była przysięga i w momencie kiedy był tekst o przyjaźni z ZSRR ( nie pamiętam tekstu) całe nasze skrzydło milczało.
@fryderyknowak7450
3 жыл бұрын
@@jozefburzala362 Trzeba było się zapisać do Marynarki Wojennej;nosiłbyś się wywyższony.Marynarze zawsze mieli styl w swoich czarnych mundurach i szacunek.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
@@fryderyknowak7450 na to nie mieliśmy wpływu. Mieli swój szablon na komisji poboru i koniec.zresztą pobór był przymusowy.
@wojtekmarkos1965
3 жыл бұрын
Drogi autorze tego filmu dziękuję z serca za ten trud co włożyłeś, abyśmy mogli przeżyć i powspominać nasze młode lata. Lata , które były oddane Naszej Ojczyźnie. Zasadniczą Służbę Wojskową odbyłem w Jw 1958 Świdwin na drugiej eskadrze - mech.MIG 21. Było dużo lotów i dziennych i nocnych, ale to żaden problem. Była fala,- można było wytrzymać. Bardzo złe mam wspomnienia odnośnie miejscowego społeczeństwa. Oni jakby mogli to by Żołnierza Polskiego utopili w przysłowiowej " łyżce wody". Dziewczyny wredne. Myślę ,że dzisiaj ich synowie pukają , aby dostać się do wojska, obym się nie mylił!!! Pozdrawiam.!!!
@zdzislawstudzinski7054
5 жыл бұрын
Chłopcy ...rok 1980, 1990??? młodzieniaszki!!!! Ja zacząłem służbę w 1960-tym w nowej formacji - Samodzielny Powietrzno-Desantowy Batalion Rozpoznawczy w Bielsku-Białej. W d... było mocno ale nie żałuję - żarcie super, dużo zwiedziłem a dyscypliny nie wiele - naprawdę. Jeżeli o wyżywieniu piszę to żaden z moich kolegów w innych formacjach nie miał np. owoców - my dostawaliśmy 30 dkg/dziennie a na suchym prowiancie w racji obiadowej m.in. była 5-dkg czekolada. Ja dzisiaj nie narzekam na "darcie w kościach" a muszę się sprawdzić ale chyba jeszcze wejdę na linę bez pomocy nóg - mimo, że mam 78 lat. Pozdrawiam młodych i życzę Wam tego samego
@TheArrasC
4 жыл бұрын
Co ty tu wypisujesz mlodzieniaszku rok 1960? Za Napoleona to bylo wojsko , nie to co te twoje. Rozpierdalaja mnie takie wpisy
@zbigniewtruszkowski6355
4 жыл бұрын
Służyłem w 18 batalionie w1980 wiosna zarcie super masz rację weteranie kto chciał to się wyszkolil do zwalczania celów żywych i strategicznych do tej formacji szło dużo dzidkuw zapizdzialych z miasta którzy później w roztargniniu srali pod siebie psujac dobre imię 6 PDPD
@zdzislawstudzinski7054
4 жыл бұрын
@@TheArrasC---- Ale tutaj dorośli komentują a dzieciaki razem z Tobą chodzą do podstawówki.
@adamchojnacki3411
3 жыл бұрын
Najważniejsze że służyli a nie uciekali
@pathfinder3754
3 жыл бұрын
Szacun mistrzu! Czego Was uczyli z walki wręcz?
@dawidnazir3390
2 жыл бұрын
Świetne zdjęcia. Pozdrawiam rozpoznanie. Kraków 90-91
@thegadfly2
3 жыл бұрын
Gratuluję służby. Ja służyłem w zwiadzie WOP w latach 1988-1989. Pozdrawiam
@sawomirderkacz9352
3 ай бұрын
Pozdtawiam podoficerska 88-90 Piekne czasy, aż miło wspominać, młodość piękność aż żyć sie chciało Pozdrawiam
@thegadfly2
3 ай бұрын
@@sawomirderkacz9352 Pozdrawiam
@robertb4491
3 жыл бұрын
I tyle zostało wspomnienia z prędkością światła na wysokosci lamperii a parasola w \ D, nie otworzymy. A nasze Dzieci zginą nie widząc broni za Rase Panów za Oceanu.
@mjr.zapora3968
3 жыл бұрын
Super pamiątka, zazdroszczę!! Prawdziwi faceci na zdjęciach nie to gówno w rurkach i białych butach co teraz chodzi po planecie
@weteran696
3 жыл бұрын
Tak. Wychowaliśmy tysiące facetów z jajami i rozumem. Chociaż byli w służbie zasadniczej- wtedy 2 lata - to zaangażowanie w zadania było tak duże , że dzisiejsi młodzi chłopcy nie mogą nigdy dorównać im - ŻOŁNIRZOM ZSW z czasów PRL. I nie było w tym prawie polityki. Służyli Polsce i naprawdę byli świetnie wyszkoleni. Mam porównanie , bo mój syn jest podoficerem w jednej z jednostek bojowych z 10 letnim stażem i czasem pytam go o różne sprawy i dziwię się, że kiedyś żołnierz z kompanii rozpoznawczej potrafił prawie wszystko. Dziś ci wojskowi są o wąskich specjalizacjach i daleko im do wiedzy i umiejętności jakie posiadali zwiadowcy z tamtych lat. Sztuki walki , wszelakie , naprawdę ciekawe strzelania , forsowanie Odry i wiele , wiele innych umiejętności. Wspaniali ludzie i do dziś sprawdzają się w życiu. Pozdrawiam.
@mjr.zapora3968
3 жыл бұрын
@@weteran696 zgadzam się w stu procentach
@krzysztofsawicz9328
3 жыл бұрын
Zaliczyłem służbę w latach 71-73 ub. wieku. Wojsko jest dla mnie żródłem wspomnień. Było różnie. Pozdrawiam weteranów !!!
@JanKowalski-fi8fd
3 жыл бұрын
Pozdrowienia dla wszystkich chłopaków z armii .
@TemporaryRelased
3 жыл бұрын
Chyba rezerwistów
@krzysztofsawicz9328
3 жыл бұрын
@@TemporaryRelased Chyba ! Rezerwiści to także ci, co z wojskiem niewiele mieli wspólnego. No może poza komisją wojskową, na której orzeczono wobec nich kategorie ,, D : lub ,, E :"
@TemporaryRelased
3 жыл бұрын
@@krzysztofsawicz9328 Weteran to nie ten co zaliczył służbę tylko ten co walczył gdzieś na wojnie .
@krzysztofsawicz9328
3 жыл бұрын
@@TemporaryRelased To co ? Nie zasłużyli na moje pozdrowienia ???
@fryderykkozowski6559
4 жыл бұрын
Tacy byliśmy. Pozdrawiam.
@romandaniluk9749
3 жыл бұрын
Pozdrawiam wszystkich rezerwistów . Podlasko Mazurska Brygada WOP 88.90 To był piękny czas
@piotrs88
4 жыл бұрын
Super! Pozdrawiam wszystkich byłych żołnierzy LWP!
@johnnyenglish4695
3 жыл бұрын
Było Wojsko Polskie, jakie LWP?
@mazy615
3 жыл бұрын
Zegrze Pomorskie 83 - 85 .Pozdrawiam !
@UnderTheBanner
3 жыл бұрын
@@johnnyenglish4695 słusznie, na bramach zawsze było Wojsko Polskie. Tylko PISderastyczne cioty mówia coś o ludowym .... to tylko przymiotnik dodany przez ówczesne władze. Coś jak wyklęci ... to tylko nic nie znaczący przymiotnik. Gdyby nie szargano powojennego Wojska Polskiego to i wyklętych można by wziąc pod skrzydła białego orła a tak to tylko bandyterka i kolaboranci zarówno z niemcami jak i ukraińcami.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
@@UnderTheBanner ty jochny,gdzie się uczyłeś historii? To byli żołnierze którzy walczyli z niemieckim okupantem tu w Polsce,a po wojnie przyszła władza ludowa ,twór komunistów polskich wyprodukowanych przez Stalina celem przejęcia władzy i tych żołnierzy więziła i mordowała.Byli świadomi, że wpadamy pod sowiecki but i najbardziej bolało ,że do nich strzelał drugi pachołek Moskwy- polak- i znowu okupacja i główki w dół Zachód wtedy nas sprzedał dla świętego spokoju,ponieważ nie chciał dalej walczyć z bolszewikami.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Szacunek ,ale bez mnie i nigdy nie lubiłem gadek przy piwie o syfie.
@mojataxi5574
Жыл бұрын
Mimo wszelkich trudności i przeciwności, mimo dwu lat zabranych z młodości , mimo potu wylanego w dużej ilości miło wspominam czas poświęcony dla przyszłej wolności. Pozdrawiam , zwiadowca- rachmistrz. Morąg 78-80.
@alfredraczynski1696
3 жыл бұрын
fajne fotki, ja tez mam pare : Mrzezyno, Wa-wa 1982-84. Jaja ale byly czasy, moje fotki tez na takim slabym papierze. Chlopaku to juz tyle lat ...mimo wszystko nie zaluje, ale czasami w nocy sni mi sie ze dwa lata to tak dlugo... Pozdrawiam rowiesnikow.
@Grasantful
7 жыл бұрын
Świetni jesteście ! Moje czasy w zetce. WOPK, rakietówka nad Miedwiem. Pozdrawiam szuwaro-bagiennych.
@freejazz6545
3 жыл бұрын
Do dziś uważam że moja zabawa w wojsko, było fajną rzeczą.... Byłem w stanie wojennym 82-83, jednostka nad morzem.. typowy zielony garnizon. W tym czasie były dwa samobójstwa, unitarka to 3 bochenki chleba na 70 chłopa... honory krokiem defiladowym i zero przepustek...... Ci co się wymigali z wojska, to nie że byli tacy cwani, lecz strach im oczy przysłonił ....nie wiedzą że stracili największą przygodę w życiu.....Piszę to mimo że nigdy na zawodowego bym nie poszedł.....
@waldemarolszewski1197
3 жыл бұрын
JW 1983 ŚWIECIE n/Wisłą Wiosna 92 zostają wspomnienia łezka w oku się kręci pozdrawiam wszystkich kolegów 3kompania radioliniowcow
@jozefstefanski7308
Жыл бұрын
Ja w Świeciu służyłem 10 lat.wspominam moich elewów,kolegów i kolegów. Lata 1969 1978.
@gustawuciekinier4094
3 жыл бұрын
Duma rozpiera piersi ze cos za darmo sie dalo milosc do Ojczyzny ,Pozdrawiam wszystkich rezerwistow z lat 65-67
@darekkaczmarek4457
3 жыл бұрын
Pamiętam Marka i jego saksofon w 2. kompanii (na "pszczółkach") JW-1025 (16 bat.rozp. 12. DZ w Szczecinie na ul. Ku Słońcu 33). Na jednym ze zdjęć rozpoznałem kolegę o ksywce "Górnik". Sam nie mam zdjęć z wojska ani potrzeby ich posiadania. Nie było źle ale, jak to mówiliśmy: "dwa lata w plecy!". ,
@haimcukerman1012
2 жыл бұрын
Przeca to była Komuna. Jak by nie kombinował - zdrajcy narodu. Sam Wojtyła tak mówił.
Takie wspomnienia...a ja pamiętam wspomnienia Babci rezerwa 1945 ,słuchało się wspomnienia z rozdziawioną gębą,a my z poboru lądowaliśmy gdzieś
@KamilW928
4 жыл бұрын
Zazdroszczę Panu. Zgadzam się z tym, że służba zasadnicza powinna wrócić, bo jak patrzę na moje pokolenie, to dochodzę do wniosku, że właściwie nie mamy po co się bronić, tylko od razu na Odrze i Nysie Łużyckiej postawić ruskie słupki graniczne. Mam odruch wymiotny. Panienki nie faceci. Z tym, że zsw powinna polegać wyłącznie na szkoleniu, a nie na idiotycznym tak zwanym "docieraniu kotów ".
@agresywnyjamnik3744
3 жыл бұрын
Albo na Bugu - niemieckie. Wszak jesteśmy pod okupacją Ameryki.
@darekkaczmarek4457
3 жыл бұрын
Obecne konwencjonalne wojny pomiędzy wrogimi armiami wygrywają skomplikowane systemy broni obsługiwane przez specjalistów, żołnierzy z powołania i zamiłowania a nie "mięso armatnie" odwalające służbę zasadniczą.
@himera3923
3 жыл бұрын
ideologicznie popieram kolegę , gdybym nie był w wojsku byłbym bardzo ubogi
@Backflip789
2 жыл бұрын
dlaczego?
@andrzejkowal1674
3 жыл бұрын
A ja bylem 78 80 szczecinek 25 komp dowodzenia pozdrawiam kolegow z poboru z okolic lodzi jesien 78
@mirekgrochowski7325
Жыл бұрын
Mój pobór 78-80 pozdrawiam i wielki szacunek
@elephant1pl
3 жыл бұрын
Wlasnie ani chybi kolega sluzyl w 2 kr.tzw "Turcji".Pozdrawiam serdecznie.
@miedz1ful
3 жыл бұрын
Gołdap - Gdynia 82-84, piękne chwile pomimo tej indoktrynacji.
@micha3308
3 жыл бұрын
Prawdę napisałeś ( Piotr Bartoszewski) ja kończyłem podoficerska w Gołdapi rocznik 91. Cała służba to strata czasu była .Trepy alkoholicy i degeneraci prawie samo dno ,były wyjątki. Jestem kapralem każdy z nas go dostał tylko dwóch kolegów nie dostało (tak zapowiedzieli na początku) obaj siedzieli w anclu za dyscyplinę wojskową, wyszli jako szeregowcy to były jaja wtedy,ale słowa dotrzymali. Ja też narozrabialem groziła mi jednostka karna w Orzyszu, z okna oglądałem uroczystość nadania stopni podoficerskich żeby dowódca jednostki nie widział mojej gęby na uroczystości. W skrócie wojsko wszystkie brudy prało po cichu na swoim podwórku Ten Marek to zwykly kaloryfer cwaniaczek i dupoliz. Wtedy było ich więcej za moich czasów mniej,na mojej kompanii było kilku ,łatwo ich było rozpoznać Ci co pisali w komentarzach że zostali zawodowymi to cwaniaczki i dno jak reszta trepów w tym czasie ( ale były wyjątki jak w każdej dziedzinie). Do wojska szli wszyscy musieli ale niewielu było wiernych prawdziwym ideałom i zdrowemu rozsądkowi. W woju jeden przez drugiego patrzył tylko jak zwalić robotę na drugiego i olewał wszystko ,a robił cokolwiek bo go do tego zmuszano siła.Trepy cisnely podoficerów a oni gnoili nas młodych i jakoś to się kręciło. Ale żeby nie było było też i wesoło i wspomnień fajnych dużo. Dyskoteki co tydzień przepustki na miasto czas wolny w niedzielę. Wiele razy chodziło się z kumplami na lewiznę Robiło w huja trepów lub kaprali na szkole, uciekało żandarmerii ,robiło imprezy na koszarach wóda i wino łagodziły ból i złość na system. Jasne że było też fajnie bo sami o to zadbaliśmy. Na koniec żeby zobrazować ten system dam przykłady. Dostałem wezwanie na WKU wchodzę do gabinetu za biurkiem siedzi trep cwaniak typowy ,kapitan . Pytanie gdzie chce służyć (ja wtedy mieszkałem w Jeleniej Górze) ja odpowiadam jak najbliżej domu normalka ,chwila ciszy poczym on wypala czy Gołdap może być (za jego plecami wielką mapa Polski)a gdzie ten Gołdap pytam , on wskaźnikiem po przekątnej pokazuje o kurwa myślę wtedy. Chwila ciszy i on potem pyta a może chciałbyś w policji odsłużyć tu na miejscu(mi od razu kontrolka ostrzegawcza się zapaliła) i od razu mu odpaliłem że nigdy do policji nie pójdę, wtedy ruszył dupę z krzesła i do mnie no to wybieraj Gołdap albo Gołdap, ja wtedy do niego muszę się chwilę zastanowić i wale to wolę jednak Gołdap niż Gołdap . Z pianą na twarzy wypisał mi bilecik i powiedział że został mi tydzień wolności i żebym się nią nacieszył. Kiedy skończyłem podoficerska w Gołdapi znowu poszedłem do gabinetu takiego fajfusa jak ten w Jeleniej Górze, on pyta o przydział do jednostki ,za nim na ścianie taka sama mapa Polski, ja wypaliłem od razu wszystko jedno gdzie dalej mnie już nie wyślecie Zrobił zdziwioną minę popatrzył na papiery, zobaczył skąd jestem i wskazał na mapie znacznikiem to kieruję was na Wolin , ja mówię to super morze plaże dziewczyny i wziąłem skierowanie i odmeldowalem się. A znam takich co poszli do policji kiedy im zaproponowali czy zostali zawodowymi żołnierzami po skończeniu zasadniczej służby wojskowej choć wcześniej każdy taki gadał lepiej mieć stosunek z jeżem niż zostać zawodowym żołnierzem ale to zawsze byli tacy co nic sobą nie reprezentowali nie wiedzieli co robić dalej w cywilu a wojsko się nimi zaopiekowało. Wtedy jeszcze dawali służbowe mieszkania wszystkim pewna posadę emeryturę po 25latach służby (nie pracy) wielu się skusiło sprzedało za marchewkę. Coś jeszcze innego, kilka lat temu
@user-gz6js3sh2s
3 ай бұрын
Podzielam Twoja opinnie o trenach.
@olxs85
7 жыл бұрын
Super filmik
@hoplus1
3 жыл бұрын
"Ty byś chociaż nogi zdjął ze stołu kiedy oficer wchodzi. W końcu do cywila idziesz za tydzień, a nie jutro";)
@UnderTheBanner
3 жыл бұрын
hahahaha bo szacunek musi być uznaniowy a nie wymuszony :D ale tekst super.
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Komentując,moge powiedzieć jedno:absurdem było postawienie na piedestale pojęcia rezerwista .zawsze mnie to smieszyło,gdy starszy rocznikiem wymuszał respekt od tych młodszych.ledwie o 6 miesięcy służby.chocby ten młodszy miał nie wiadomo jakie walory,lokujace go wyżej w normalnym społeczeństwie.prostak z podstawówka był nienaruszalności,bo był "dziadkiem".
@hoplus1
3 жыл бұрын
@@marekklimkiewicz4616 nie 6 m cy a rok, tzw dziadkiem stawało sie po roku służby biorąc pod uwagę iż ZSW trwała dwa lata. I jeszcze jedno.... trzeba było być człowiekiem w monie a nie skończoną mendą. U mnie na kompanii oczywiscie była fala ale nie było sadyzmu , młody musiał tylko sprzatać rejony, nikt go nie ganiał bezsensownie
@leanderekable
3 жыл бұрын
@@hoplus1 mylisz się, po roku byłeś wickiem a nie dziadkiem.. tak jak napisał Marek, pół roku do wyjścia. Regulowały to pobory wiosna - jesień... kot, starszy kot, wicek, dziadek, no i cywil :)
@hoplus1
3 жыл бұрын
@@leanderekable wiem o tym, może żle to napisałem, pozdrawia rezerwa Kazuń jw 2189 1987-89
@andrzejaugust2284
3 жыл бұрын
Byłem tam.16 Batalion Rozpoznawczy 1025 Szczecin ul ku Słońcu. 2 kompania rozpoznawcza Wiosna 85-87 Działonowy -Operator BWP1 na wozie dowódcy batalionu ,Porucznik Z. Jarosiewicz .
@marekdrabik
3 жыл бұрын
Por Podlecki był moim d-cą plutonu
@mirosawd.3913
3 жыл бұрын
Także tam byłem tylko 10 lat później , 2 KR TURCJA. 16 Batalion Rozpoznawczy , przemianowany na 12 Batalion Rozpoznawczy. Dowódca batalionu Z. Jarosiewicz później Z. Roszak. Zamiast BWP mieliśmy BWR I BRDM 2.
@marekdrabik
3 жыл бұрын
@@mirosawd.3913 Jarosiewicz był w 1986 r. Jeszcze d-cą II kompanii na parterze
@jarosawlukaczewski7532
3 жыл бұрын
Lato96-98 3kr dowódca kompanii por.Bilka j.w 1025 pozdro.Diabeł😃
@janinaporazinska612
3 жыл бұрын
Witam witam i pozdrawiam. Nie to to jak morowka i prawdziwe mundury. Obecnie to te wdzianka jak dla fizycznych. Można kupić je na rynku. LWP to była Armia obecnie to jakaś dziwna zbieranina co własnego baka się przestraszy. Jednym słowem jakby to powiedzieć Niech Żyją Żołnierze LWP naszej Polski Matki Ojczyzny ☺❤
@maciejostrowski720
19 күн бұрын
Głupiś!
@maxymilianrobespierre5928
5 жыл бұрын
Nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę tych zdjęć ze służby wojskowej. Nie wszystkim nam było dane mieć takie pamiątki. W mojej jednostce tzw. specjalnego znaczenia w 7 Łużyckiej Dywizji Desantowej tj. w 41 Dywizjonie Rakiet Taktycznych niestety robienie jakichkolwiek zdjęć nie wchodziło w rachubę. Smutne to, ale w latach 1964-66 było to normalne. Pozdrawiam.
@suchykrzysztof3743
2 жыл бұрын
W każdej jednostce było to normalne. W latach 84-86 też.
@Backflip789
2 жыл бұрын
@@suchykrzysztof3743 to jak wielu osobom się udawało zrobić te zdjęcia?
@mirekbek
Жыл бұрын
podoba mi się. Ja takich fotek niewiele mam. Pozdrawiam młodszy falą wiosna 90.
@marekdrabik
Жыл бұрын
miałem dojście do aparatu z klubu żołnierskiego i przyjaznego chorążego
@snajper94
3 жыл бұрын
Szkoda że nie ma "Z-ki" teraz to by się przydało bo dużo zniewieściałych chłopaków rośnie. Pozdrawiam
@andrzejsobczyk8633
3 жыл бұрын
Fajny film. Jestem z Kutna i w tym czasie zaczynałem służbę wojskową. Zostałem później żołnierzem zawodowym więc nasze drogi się rozeszły ale łączy nas to że obaj pochodziły z Kutna. Możesz napisać coś więcej o sobie kolego?
@andrzejdudzinski2284
3 жыл бұрын
Jw 2636 tw modlin 83 85. Jesien pozdrawiam
@gwar3333
7 жыл бұрын
super miłe wspomnienia.
@piotr2783
3 жыл бұрын
zajebiste czasy Mój czas to 88 - 90 JW 1300 49 PUŁK ŚMIGŁOWCÓW BOJOWYCH jest co wspominać Dał bym wiele aby ten czas wrócił Pozdrawiam
@rudibenek5047
3 жыл бұрын
na ktorej kompani byles, chyba nie pod kuzynami nawrockimi, jeden 2 gwiazdki w otoczce a drugi 2 gwiazdki i belki
@piotr2783
3 жыл бұрын
@@rudibenek5047 na transportowej dowódcą był Wyżykowski sierżantem szefem komopanii Piziol
@rudibenek5047
3 жыл бұрын
@@piotr2783 ja bylem pozniej po tswl zamosc na obsludze naziemnej smiglowcow jak prawie kazdy na eskadrze technicznej, i 1-5 oraz 6-8 eskadra. dla mnie te nazwisko kojarzylo sie z tzw rekinem od kabuzow
@piotr2783
3 жыл бұрын
@@rudibenek5047 Może Ci się kojarzyć U mnie był dowódcą kompanii Dowódcą pułku był Waldemar Szlachta Najlepsi piloci to kpt Zarówny kpt Szary i Jacyno Politycznym był płk Wróbel Kabuzy były piętro niżej Wy eskadry byliście w drugim budynku Pozdrawiam
@rudibenek5047
3 жыл бұрын
@@piotr2783 ja bylem w tym drugim koszarowcu, znaczy sie pierwszym od osiedla. dowodca pulku byl podpulkownik nawrocki, dowodcy kompanii kabuzow byl chorazy nawrocki, najbardziej sluzbowym byl niejaki porucznik grzyb a politycznym byl jakis molody podporucznik
@bartekhornik5685
3 жыл бұрын
Super Fajny
@antoniwysocki9613
3 жыл бұрын
Ja rowniez zaliczylem szkole podoficerska w Grudziadzu /77-79/,potem Malbork w wojskach lotniczych UL.Mile w spomnienia.
@jerzyklaman6909
2 жыл бұрын
Szkoła podoficerska w Grudziądzu w jakej jednosce była ?
@antoniwysocki9613
2 жыл бұрын
@@jerzyklaman6909 JW 5794.
@sq9uu
3 жыл бұрын
Moja fala he he też służyłem w WOP w 1984-1986 koło Cieszyna w Leszna Górna
@janmarek4906
3 жыл бұрын
Co sie dzieje z Kombajnistą Vistuli? Pozdrowienia
@rafalruranski5560
3 жыл бұрын
Batalion rozpoznawczy 2025 Słubice przeniesiony do Wędrzyna 93 rok, co to były za wczasy w porównaniu do teraźniejszości.
Wiele związków się rozpadło przez Zetkę, tutaj widać, że w tym przypadku udało się to przetrwać
@ireneuszwysoczanski8684
6 жыл бұрын
Jesień 90 2 batalion rozpoznawczy 2429 Komorów . Miło było ......
@niepokorny1952
4 жыл бұрын
wiosna 1972/74 Gubin k/stacji batalion rozpoznawczy 2429
@andrzejwszoa2854
Жыл бұрын
Pozdrawiam serdecznie ❤🤗👍🇵🇱🇵🇱🇵🇱
@leszeknowak2901
5 жыл бұрын
Gdzie zdobył Pan Tytuł Skoczka Wojsk powietrzno-desantowych?:)
@krzysztofmarkowski8066
4 жыл бұрын
pewnie na Jaworze....
@przypadkowyprzechodzien4887
4 жыл бұрын
@@krzysztofmarkowski8066 kompanie rozpoznawcze na BWP nie były objęte szkoleniem spadochronowym. Takie przechodziły tylko kompanie specjalne.
@zdzislawstudzinski7054
4 жыл бұрын
W JW 1328 Bielsko - Biała. Nie pamiętam dokładnie - a nie mam książeczki skoków ale chyba po 7-mym skoku włącznie ze skokami z cywila dostawaliśmy legitymację (mam ją jeszcze) i odznakę. Wliczały się też skoki z balonu - zarówno nocne jak i na wodę. Razem mam 21 skoków
@elephant1pl
3 жыл бұрын
W tamtych czasach przed wcieleniem do LWP niektorych poborowych kierowano na kursy specjalistyczne m.in spadochronowe i pletwonurkow.Ja dostalem przydzial na oba, ale skonczylem tylko ten drugi.W wojsku honorowano to nadaniem odznaki.Moj przyjaciel z unitarki mial przy wcieleniu 402 skoki spadochronowe (oczywiscie uprawial ten sport sporo przed poborem ) i naprawde mial wielki szacunek wsrod Nas i kadry.
@zdzislawstudzinski7054
3 жыл бұрын
@@elephant1pl "kierowano na kursy..."... Aby zostać skierowanym na kurs spadochronowy musiałem wyrazić wolę i spełnic kilka warunków a m.in. NIE MIEĆ RODZINY w kraju Zachodniej Europy, nie mogłem być osobą karaną a najważniesze to zdrowie. W moim WKR-ze na ponad 100 poborowych zgłosiło się ponad 20-tu ale po 3-dniowych badaniach w wojskowym szpitalu w Łodzi "przeszło" nas 4-ech. Wtedy dosaliśmy to "skierowanie na kurs spadochronowy". Rok 1960
@maciejjaros1537
3 жыл бұрын
Zazdroszczę
@kamarkaa
3 жыл бұрын
Bo zwiadowcy sami chłopcy wybierani są jak bukiet róż ... jesień 83-85 14 Szkolny Batalion Rozpoznawczy
@MrOprawca1978
3 жыл бұрын
Prawie 9 długich lat pracowałem z podobnym aktywistą "klubu żołnierskiego". Z tymże on, rocznik 1951, promocja 1976, WSO WPanc Poznań, oczywiście, nie inaczej, pion polityczny, raczył był "ciężko pracować" w tak zwanym "Klubie oficerskim" w centrali WSW w Warszawie, przy ul. Oczki. Od razu po promocji skierowany w szeregi Wojskowej Służby Wewnętrznej, najbardziej parszywego organu w LPW, odbył dwuletnią "praktykę" w Mińsku Mazowieckim, w tamtejszej Szkole Chorążych WZW, jako z-ca d-cy tej jednostki, oczywiście, nie inaczej, jako zastępca ds. polityczno-wychowawczych. Wyjątkowa swołocz, bydlę, świntuch, gad, sukinsyn i tak dalej. W 1974 czy 1973 skierowany, jeszcze jako podporuczniczyna, do wspomnianej centrali WSW przy ul. Oczki w Warszawie. Jego "wybitna" kariera wojskowa oczywiście związana z żoną, córką generała dywizji, potem broni, nazwisko dość znane, a osoba tak samo, parszywa i szkodliwa. Oczywisty szybki awans w strukturach LWP, pan ładny robi w międzyczasie "specjalizację" nigdzie indziej, bo gdzieżby w innym miejscu, "magistrując" się w Wojskowej Akademii Politycznej, którą wtedy kierował jej najdłużej panujący "prymas", czyli gienierał Władysław Polański. Rozpoczyna i kończy swą "długą drogę" wojskową w centrali WSW w Warszawie, jako "Kierownik Klubu Oficerskiego", którym wodzi ciężkie dwadzieścia jeden lat. Syn kolejowca z Sosnowca. Co ciekawe - niepijący, sprawdzone, bo sam parę razy sprawdzałem. Ale po co takiemu sukinkotowi alkohol, on przecież cały czas był upojony rewelacjami z kierunku Marksa, Engelsa, Lenina czy innego Dzierżyńskiego. Z następczyni WSW, czyli WSW, ucieka latem 1998 roku i próbuje być "kierownikiem" w pionie wojskowym Poczty Polskiej. Dobrze się w tym sprawia, bo od 2005 czy 2006 roku skierowany do Centralnego Zarządu Poczty Polskiej, z którego wywalają go razem z podobnymi "kolegami" po restrukturyzacji z 2009 roku. Beneficjent, po dziś dzień, bardzo soczystej emerytury wojskowej, którą mu przyznano po ucieczce zeń z wojska w 1998 roku, w wieku ledwie 47 lat, na poziomie uposażenia emerytalnego generała dywizji, choć ten sukinsyn jest ledwie podpułkowniczyną, po pionie politycznym WSO WPanc w Poznaniu oraz "absolwentem" WAP - Wojskowej Akademii Politycznej. Co ciekawe - i znamienne - po 2015 roku, pissowcy podwyższają mu emeryturę o jeden szczebel wyżej, do uposażenia generała broni. W Międzyczasie, między 1998-2001 rokiem, zalicza "pracę" w postaci z-cy dyrektora PAR (Państwowej Agencji Radiotelekomunikacyjnej), którą krótko kieruje jego kolega, oczywiście, nie inaczej, również absolwent pionu politycznego WSOWł, w Zegrzu, niejaki "doktor" Jerzy N. tak samo, jak on, "absolwent" Wojskowej Akademii Politycznej im. Feliksa Edmundowicza Dzierżyńskiego, doktorat, oczywiście, "zdobyty" na tejże "uczelni" pod koniec lat 80-tych. Co ważne, drugie imię ów ostatni wymyśla sobie naprędce, gdyż nie ochrzczony nigdy, zaraz po ucieczce z wojska w 1998 roku, zostaje zarazem czynnym aktywistą "AWS-u". Obaj, zresztą, dla tego dostają stołki, choć nie na długo. Szybko zdemaskowany, jako wieloletni oficer polityczny LPW, ucieka stamtąd w popłochu, hańbie i wstydzie w dosłownie jedną godzinę, jak parszywy, podły szczur, choć lata tam do owego dnia sądnego w uniformie pełnego pułkownika (choć był ledwie podpułkowniczyną). Wyjątkowa kanalia, swołocz i parszywa jednostka ludzka bez twarzy, godności czci i nawet cienkich ramek honoru. Co ciekawe - również niepijący. Ale widać taka była polityka GZI - Głównego Zarządu Informacji Wojskowej, która przewidywała kariery jedynie dla niepijących, jak chociażby takiemu "gienierałowi" Jaruzelskiemu, prymitywowi, ale z ogładą, ale - niepijącemu. Co nie zmienia faktu - że wszyscy - to swołocz i ścierwa, szmaty i szczury.
@MrOprawca1978
3 жыл бұрын
I to bardzo, ale to bardzo ważne - obaj - zatwardziali pissowcy. Nazwiska, imiona, miejsca zamieszkania podam bez najmniejszego problemu. I nie tylko to.
@marcin84m2
3 жыл бұрын
@@MrOprawca1978 jeśli można, poproszę
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Uch,Takich skurwieli to miała prawie każda jednostka....LWP albo LPG (ludowe polskie goowno) to była patologia.
@zdzisawoleksik8526
3 жыл бұрын
Kaczyńscy prace naukowe pisali z dzieł LENINA i co kuwa z tego wynika- dyktatura!
@MrOprawca1978
3 жыл бұрын
@@zdzisawoleksik8526 No nie tylko z Lenina, ale i Marksa, Engelsa, cytowali w nich takich klasyków demokracji, jak chociażby: Osóbka-Morawski, Bierut, Gomułka, Cyrankiewicz, Gierek, Kąkol, Kliszko, Sokorski, Werblan, a nawet Jerzy Urban. Jarosław zaś obie swoje "prace", magisterkę z 1971 oraz doktorat z 1976 obronił nie u byle kogo, bo u Kierownika Katedry Prawa Radzieckiego UW, sekretarza prezydium PZPR na UW oraz majora wojsk politycznych z armii Berlinga, z-cy d-cy bryg. ds. polityczno-wychowawczych w 1 Armii WP, czyli u Stanisława Ehrlicha, który tak samo, jak Berling, zdezerterował z polskiego wojska w czasie Kampanii Wrześniowej i uciekł do ZSRR, gdzie zaraz zmienił mundur polskiego oficera na ładniejszy uniform politruka Armii Czerwonej, a dopiero w 1942/43 został przekazany do "polskiego" wojska spod znaku Berlinga. Ehrlich był agentem NKWD jeszcze przed wojną, a do tego, aktywistą międzynarodówki syjonistycznej, tak samo, jak jego ojciec a zwłaszcza dziadek, bankier z Przemyśla, uczestnik I Zjazdu Syjonistów w Bazylei w 1897 roku. Czy był to przypadek, że Kaczor bronił obie prace u tego pana? Oj, nie, oj nie!
@robertpiwko7375
3 жыл бұрын
To nie było żadne LWP a oficjalna nazwa brzmiała Polskie Siły Zbrojne to tylko czerwoni byli przy korycie którzy przeinaczyli nazwę
@warrior180561
3 жыл бұрын
Wszedzie byly oficialnie napisy LWP niestety
@ob.piszczyk9060
3 жыл бұрын
To było prawdziwe Wojsko Polskie, nie to co teraz, sługusy jankeskich terrorystów czyscibuty,a tak poza tym fajne zdjęcia i wspomnienia przyjaźnie na całe życie 👍
@michalosipow3950
3 жыл бұрын
"sługusy jankeskich terrorystów" ... Chyba człowieku mentalnie w poprzedniej epoce zatrzymałeś, poniosło by się wyzwoleńczy sztandar krasnoarmiejski co nie ??
@michalosipow3950
3 жыл бұрын
@L R czyli wcześniej były ruskie lodziary ??
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Przypomnij sobie,komu orzysiegales .czy aby nie podlej Moskwie?
@janjankowski7598
3 жыл бұрын
@@marekklimkiewicz4616 Ściślej : Narodowi Polskiemu i wszystkim sojusznikom z Układu Warszawskiego.
@ob.piszczyk9060
3 жыл бұрын
@@marekklimkiewicz4616 Polskiej Rzeczpospolitej ,Rusofobie ,a nie jakimś psycholom jankeskim czy żydom
@OCB1920
3 жыл бұрын
86 , 88 jw 13 28 Bielsko 18 BBDS
@turbocarusa7420
2 жыл бұрын
pozdrawiam kolego
@wieslawoptymista2991
3 жыл бұрын
Krosno Odrzanskie .....wiosna 86.....88.....11 Zlotowski Pulk Piechoty... pamietacie jak sie spiewalo.....Wojsko idzie na przepustk...po co wojsko idze tam.....chociaz ma w kieszeni puste....powodzenie ma w srod dam.
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Wspominasz przepiękna piosenkę marszową.jezeli kompania lubiła śpiewać,to mogła porwać tą piosenką niejedną kobitkę.
@jans5844
3 жыл бұрын
Za moich czasów; Od Zachodu wietrzyk powiewóje Stary Rocznik do Domu Wędróje; Krosno Odrzańskie Wiosna 77. A w ORZSZU ;W w woisku nie jest żle; Wiosna 75.
@Andy-oo9wb
Жыл бұрын
Pozdro. Ten sam Pułk tylko wiosna 88-90, 8 kom. 3 Batalion. Zmech.
Pozdrowienia z Awangardy, 16-tka. II-ga szturmowa.
@agresywnyjamnik3744
3 жыл бұрын
BM 120 mm ,16 kbp-d 78-80 wiosna
@hermanbruner9406
3 жыл бұрын
Jeszcze szczęście z antków-2?
@andzrejczuchra2781
7 жыл бұрын
16 Batalion Rozpoznawczy 92-94 2 kompania rozpoznawcza ( zwana TURCJą)
@marekdrabik
3 жыл бұрын
Turki hop na rurki :D
@pathfinder3754
3 жыл бұрын
Dlaczegi Turcja?
@ssgjmerssgjmer5298
3 жыл бұрын
@@marekdrabik oj drabik palantero z ciebie ale twoja niemyta brocha
@andrzejaugust2284
3 жыл бұрын
@@pathfinder3754 Dlatego że był pobór z WKU Turek Pozdrawiam.
@marekdrabik
10 ай бұрын
@@andrzejaugust2284 co ciekawe dowodcą I kompanii rozpoznawczej był por Turek
@bartol1980
3 жыл бұрын
Kutno moje rodzinne miasto ,dawne Świerczewskiego
@darek6712
2 жыл бұрын
Pozdrawiam serdecznie szer,Zajfet mieszka w BRD stkpr Dariusz Luszczynski wzorowy żołnierz WOP-88-90 pogranicznik strażnicy WOP Konradów ⚔️
@bogusawgoscinski8409
3 жыл бұрын
Miłość do ojczyzny dziś mamy wojsko watykańskie i boga jahwe z jego kochanką kolejową cudowne plany PRL obracają w niwecz wojciech dziś wrócił do ministrantów broniąc kościół katolicki jako generał broni bez wstyd
@jmm2740
6 жыл бұрын
16 Batalion Rozpoznawczy, JW 1025, 1KR 1987/89 pozdrawiam
9 batalion rozpoznawczy zagan 2943 jesien 87-89 2 kr na bwp i bwr
@arturczapa8267
3 жыл бұрын
Służba 1999-2000 Szkoła podoficerska Toruń artyleria rakietowa, potem JW 2066 Bartoszyce artyleria rakietowa, później oddelegowany do JW 1248 w Bartoszycach brygada zmechanizowana, miło wspominam ładne miasteczko, chociaż miałem dosyć daleko do domu i kiepskie połączenie z przesiadkami do Łodzi. Pozdrawiam wszystkich rezerwistów.
@arturlubera7532
3 жыл бұрын
Też ukończyłem szkole podoficerów w Toruniu . 96 97 było fajnie. Pozdrawiam
@pawenowodworski7996
4 жыл бұрын
⭐⭐⭐⭐⭐
@janburda7411
3 жыл бұрын
jw 1259 81/83 jest co wspominać
@jarmarek1
4 жыл бұрын
CUDNE
@kazimierzciagniwoda4790
3 жыл бұрын
Jesień 71-73 2 batalion rozpoznawczy Gubin pl.remont B1/Sam.
Moje lata i klimaty woja :) Ja 87/89 2 latka odroczony potem JW 3417 2 lata :)
@ireneuszgalazka5280
7 жыл бұрын
Pozdro chlopaki stare grzyby wiosna 1981 -1983 Mierzecice ,odsune sie od was bo sie sierscia obiore .....koty jedne .....pozdrawiam ,najlepszego byki jedne....
@zdzislawstudzinski7054
5 жыл бұрын
"kociak" - nie przechwalaj się ja służbę odbyłem 21 lat wcześniej niż Ty. 19-ty Samodzielny Bat. Pow_Desantowy w Bielsku Białej. Twój ojciec jeszcze nie miał planów na Ciebie. Pozdrawiam
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Cha,cha,cha dobreee.ale gościowi palma odbiła, cieszy się jak skopany pies któremu udało się przeżyć.
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Jestem z rocznika 76 78 i nigdy nie miałem żadnej fali,chusta mnie smieszyła,do tego,by mieć dziś wspaniałe wspomnienia z armii nie potrzebowałem tych głupich drobiazgów.dalej: jako starszy rocznikiem nigdy nie pozwoliłem sobie na poniżanie młodszego rocznikiem ,szanując jego godność.
@TheBzyk
3 жыл бұрын
Byłeś , przeżyłeś.....jak wielu innych . Ja też służyłem za komuny . Uważam że facet bez wojska jest jak baba bez cycków- niby baba a czegoś brak.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
No to ładnie wam komuna mózgi wyprała.Przymusowy pobór jest wbrew prawom człowieka, jedynie w ciągłym stanie zagrożenia państwa jest uzasadniony.Czy to jest jakaś satysfakcja być gnębiony i mieć ograniczoną wolność za parę złotych jałmużny?Tfu,dobrze że to dziadostwo zlikwidowali.
@TheBzyk
3 жыл бұрын
@@jozefburzala362 dlaczego nam ubliżasz? Nas komuna zagoniła do monu i przeżyliśmy . Była to niezła szkoła życia , której można było próbować unikać np załatwiając żółte papiery . Jednak w ówczesnych czasach wstydem było mieć takowe. Zdarzaly się wyjątki ( np .M.Malenczuk ) który odmówił służby i siedział dwa lata , ale nie wiem co gorsze - dwa lata woja czy dwa lata pierdla. Co tam z nim robili - do dzisiaj się nie chwali. Dzisiaj " chłopcy rurkowcy" płacą grubą kasę za " szkoły przeżycia " aby poczuć pot na jajach - więc kto tu jest bardziej pukniety ? A dzisiejsze przedszkole zwane wot , od 7.00 do 15.00, poprawne politycznie , to prócz broni i czystego mundurku to raczej takie ówczesne "OC" .
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Mam niemiłe wspomnienienia, chociaż miałem ciekawszą służbę niż ten lelek na filmiku.byłem na poligonie w Aszułuku ,uczestniczyłem w strzelaniu rakiet do bezpilotowych środków napadu,mimo to co działo się w jednostkach to przechodziło ludzkie pojęcie. Co można powiedzieć o koledze ,który wyszedł z syfu i popełnił samobójstwo....? Jeden z internautów opisał dosyć szczegółowo co działo się na unitarkach.Dzisiaj to prokuratura miałaby ręce pełne roboty. Horror.
@TheBzyk
3 жыл бұрын
@@jozefburzala362 fala w latach przed tzw humanizacją dawała popalić i szlifowała psychikę niczym papier ścierny. Dzisiaj zwali by to " mobbingiem" . Taki był urok wojska. Doiłem po 300 pompek za sklerozę i odstawiałem teatrzyki starym , ale jakoś nie czuje urazu.
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
@@TheBzyk ale czy tak powinno wyglądać służba wojskowa? W USA za karczycha,szafy grające, znęcanie się nad początkującymi to jest kryminał i to bez żartów.A przecież wartość bojowa żołnierzy ich armii jest potężna.
@antoniukaszewski8688
3 жыл бұрын
Jw,4512,Grudziądz,1974,wiosna
@jerzyklaman6909
2 жыл бұрын
Też służbę wojskową odbyłem w JW 4512 z tym że 6 lat póżniej ( 1980-1982 ) na kompani mostów drogowych mojm dowódcą kompani był por.Ryszard Piłat
@krzysztofhnatyszy5240
3 жыл бұрын
Pozdrawiam wszystkich rezerwistów msw Katowice jesień 80 _82
@henrykpaweolech5740
3 жыл бұрын
Sie ma "zające" MarWoj pozdrawia. JW2750A Świnoujście. 82-85 jesień.
@marcin84m2
3 жыл бұрын
Żółto - Czerwony, kolor nie zwyciężony...
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Hahahaha,na pewno rozkuwałeś łomem lód za burtą,by wasze gówna na lodzie nie sterczały.znamy takich.
@henrykpaweolech5740
3 жыл бұрын
@@marekklimkiewicz4616 Błysnąłeś...
@janinaporazinska612
3 жыл бұрын
Rok 1981
@waldekprezner4172
3 жыл бұрын
Kurna !to było wojo🤣😂😂,,84_86,JW MSW Warszawa 😎
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Nooooo!.podpora ślepego generała i jego pachołków.
@ireneuszsukowski6735
2 ай бұрын
Ktos byl w teleekspresie czyli 1715 Elblag
@peters5643
3 жыл бұрын
JW 3388 / DD sil powietrznych 🇵🇱
@duchu5864
3 жыл бұрын
1 B.D.SZT. LUBLINIEC '93
@weteran696
3 жыл бұрын
Żenujące jest to , że wypowiadają się tu chłopcy w rurkach ! Tacy co to nie wiedzą gdzie karabin ma lufę. To była wspaniała służba i wspaniali żołnierze. Podoficerowie tacy jak Pan wyprowadzali batalion do ZRA w 36 minut. Mieliście po 20 lat i byliście odpowiedzialni i potrafiliście dowodzić nie tylko drużyną, ale także w razie potrzeby plutonem czy kompanią. Dziś 20 letni chłopak , to dzieciak. Nie nadaje się do wojska. Batalion rozpoznawczy to wyspecjalizowane pododdziały do zadań na rzecz swojej dywizji. Dwie kompanie rozpoznawcze, kompania specjalna i krel oraz pluton Trpw i pododziały zabezpieczenia. Kto służył w takiej jednostce , ten wie co to prawdziwe wojsko. Nie jedną noc dupa przymarzała do pancerza BWP albo BRDM. Pamiętam szron na pancerzu wewnątrz po jednej nocy na pół centymetra. A ćwiczenia trwały kilka dni. Normą było spanie w zimie na powietrzu w jamach ze śniegu. Śpiwory brezentowe ciężkie. Zimno , ręce grabiały , a ćwiczenia koñczyły wszelakie strzelania. To było prawdziwe wojsko. Przyjemnie było dowodzić takimi żołnierzami. Pozdrawiam wszystkich zwiadowców. JW 2943 i innych batalionów rozpoznawczych. Mimo lat i siwizny nadal mamy jaja i pamiętamy słowa przysięgi. Czołem.
@ebskigosc5391
3 жыл бұрын
Kolego , gdzie ty widziałeś kaprala dowodzącego kompanią ???
@rudibenek5047
3 жыл бұрын
@@ebskigosc5391 moze miec przeszkolenie, zawsze obejmuje najstarszy stopniem
@jozefburzala362
3 жыл бұрын
Cha,cha,słowa czerwonego murzyna hakumamataty.To był syf i tyle.
@januszguu7930
Жыл бұрын
Słowa przysięgi która kazała służyć dla bratniej armii radzieckiej?
@weteran696
Жыл бұрын
@@januszguu7930 Tam nie było takiego nakazu dosłownie. I tak mieliśmy szczęście , że mieliśmy nasze wojsko , i nasz język. Ukraińcy , czy Litwini takiej możliwości nie mieli..... A tera co ? Suwerenna jest ta Nasza Armia ? Wtedy z ZSRR , a teraz na mięso armatnie za wielkiego brata ? Z deszczu pod rynnę.
@dariuszkociubowski7676
Жыл бұрын
Pozdrawiam rezerwistów AON Warszawa Rembertów lato lipiec 1991r .st szer Dariusz kociubowski
@@TUJA64 1 kompania to Chińczycy najwięcej was było
@TUJA64
3 жыл бұрын
@@Berlinski.Wilk4033 Chiny to była 2-ga kompania, piętro wyżej na BWP i faktycznie była to najliczniejsza ekipa.
@Berlinski.Wilk4033
3 жыл бұрын
@@TUJA64 to coś mi się pomyliło z tymi kompaniami
@ochronaprzyrody4332
3 жыл бұрын
JW2821 Żary i 1989 Prudnik
@jarosawnowak6624
3 жыл бұрын
Pozdrawiam kolego 5 batalion rozpoznawcz Kołobrzeg 85/87. Czy brałeś udział w wieloboju rozpoznawczm w Jaworzu 86.
@dareknowak2536
3 жыл бұрын
ja byłem 9 batalion rozpoznawczy zagan las 2943 j 87-89 na 2 kr,pamietam ze był wieloboj rozpoznawczy na poligonie wedrzyn czerwiec 88 i sierpien 89.pozdrawiam
@marianbielecki293
3 жыл бұрын
5 samodzielny batalion rozpoznawczy Kołobrzeg 1986-1988 pluton łączności. Pozdrawiam! Marian
@romla64
3 жыл бұрын
Byłem 84/86
@mariuszrl1143
3 жыл бұрын
Ale bordowego becika pozbawili cię widzę 😉😁.
@adamkapuscinski9048
3 жыл бұрын
3.41 bwp czy to 5 pułk
@marekdrabik
3 жыл бұрын
16 Batalion Rozpoznawczy
@adamkapuscinski9048
3 жыл бұрын
Ja byłem w 41 87-89
@marekdrabik
3 жыл бұрын
@@adamkapuscinski9048 t55
@zegarjan695
7 жыл бұрын
tak na prawdę to na przestrzeni czasu, pobór był tylko jeden, jesień 85-87 i to było w Lublinie na Majdanku , a wcześniej i po tym poborze to takie przedpoborowe formacyjki, a potem uzupełniające , itd itp,
@miastonoca1459
3 жыл бұрын
A 77-79 to co chłopczyku?
@miastonoca1459
3 жыл бұрын
@@StefanStefan3445 Jw48 29 Góra Kalwaria
@cezarynowicki1486
3 жыл бұрын
83 -85
@robertrob3208
3 жыл бұрын
Szczecin jw 2241 wiosna 84-86..pozdro
@zdzisawoleksik8526
3 жыл бұрын
2241 Szczecin Podjuchy 73-74r. Bryg. Inż. ok 2000 żołnierzy, teraz tylko pułk.Budowaliśmy mosty na Odrze dla 12 dyw. panc. teraz chyba brygady. Pozdrawiam ,dawno to było!
@panZegar
3 жыл бұрын
Nigdy nie bylo "LWP"! Bylo Wojsko Polskie!
@warrior180561
3 жыл бұрын
Niestety takie polskie to ono nie bylo.Fasada polska ma zewnatrz ale juz za fasada komunistyczny oficer polityczny szkolony systemem z Moskwy
@januszguu7930
Жыл бұрын
Od czasów po 2 wojnie światowej do 1989 Polskie to ono nie było, pokazywał to choćby tekst przysięgi
@mirekgrochowski7325
Жыл бұрын
Wojsko to było Polskie ale dowództwo ruskie
@PanStrange
3 жыл бұрын
Nigdy nie bylo Ludowego Wojska Polskiego. To jest jakies dziwne slowotworstwo. Byly Sily Zbrojne PRL, lub Wojsko Polskie. Nalezy i o tym pamietac a nie pisac bledne nazwy i nieprawde wobec faktow historycznych.
@marekklimkiewicz4616
3 жыл бұрын
Brawo.jeden dobry wpis w zalewie tego bałwochwalstwa wobec sluzalczej roli WP wobec Sowietów.
@warrior180561
3 жыл бұрын
Fakty niestety pozostaja faktami ...niestety.Ja sluzylem w LWP chociaz wolalbym wtedy pewnie te Twoje inne nazwy bo maja mniej wspolnego chociaz fasadowo z komunizmem.LWP to oficjalna nazwa wojska w Polsce w okresie komuny .Historia prawdziwa ..nie ubarwiajmy jej w celach uprawiania polityki komunizmu tzw. z ludzka twarza bo to propaganda.
@PanStrange
3 жыл бұрын
@@warrior180561 Pokaz mi jakakolwiel legitymacje sluzbowa z Sil Zbrojnych PRL gdzie jest napisane LWP? Nie ma takiej nazwy w ustawosawstwie, to byla nazwa potoczna.
@jerzkos1301
Жыл бұрын
Ten sam rocznik. Jednostka? WOSOiMSZiB🤭 Tak, tak - było coś takiego😁 A! I w przeciwieństwie do wielu tutaj, nie żałuję, ale i nie tęsknię.
Пікірлер: 432