Bardzo podziwiam profesora Jerzego Maryniaka - znakomitego eksperta w dziedzinie badania przyczyn wypadków lotniczych. Badał m.in. katastrofę Kościuszki i Kopernika. Przy jednym z tych śledztw (a pewnie i obu) Rosjanie nie chcieli udostępniać danych o parametrach samolotu. Zespół prof. Maryniaka sam poobliczał wszystko, co było wielką pracą i palcem wsadzonym Rosjanom głęboko do dupy. W przypadku Kopernika sam zdobył potrzebne informacje przy pomocy znajomego pilota z Polski, który je jakoś z Rosji przywiózł. Kiedy się Rosjanie dowiedzieli, zaczęli mordę drzeć, skąd mamy takie dane. Maryniak odparł: To mój prywatny wywiad. Pokażcie mi dzisiaj urzędnika (jakby nie było, choć był oczywiście także uczonym) tak zaangażowanego w swoją pracę i takiego pasjonata w dążeniu do prawdy. Klasa światowa.
@OblivionLPS.
8 жыл бұрын
Dziś już nie ma takich fachowców. Opinii i wiedzy takich ludzi można zawierzyć własne życie. Wiedział co mówi, wypowiadając te prorocze słowa na koniec.
@Sagardesbjj
6 жыл бұрын
mamy macierewicza !! swiatowej klasy specjaliste ktory rosjanom wsadzil w dupe cala dlon ! fisting motherfuckers !
@MacStormer
6 жыл бұрын
To prawda. Takich ludzi jak profesor Maryniak już nie ma. Na samym końcu filmu - prorocze słowa. Mądrego aż miło posłuchać.
@Sagardesbjj
6 жыл бұрын
@@MacStormer kurwa ale to co napisales to prawda , wydaje sie czlowiek z pasją
@magorzataodynska4642
5 жыл бұрын
Dzisiaj odwiedziłby go "seryjny samobójca".
@Gosia3680
5 жыл бұрын
Pan Profesor Maryniak był tak inteligentnym człowiekiem, tak bardzo oddanym swojej pracy. Niesamowity.
@Rafonu
3 жыл бұрын
Miałem z profesorem wykłady o wypadkach lotniczych Jeden z najlepszych przedmiotów na studiach
@fordernPL
9 жыл бұрын
Warto zwrócić uwagę na ostatnie słowa w tym materiale - nagrywany był w 2009 roku, rok przed katastrofą w Smoleńsku.
@kadykianus
8 жыл бұрын
+fordernPL Tak, ale tylko ze względu na technologię i projekt. Przyczyną katastrofy Tupolewa był wyłącznie fakt, że załoga tego samolotu nie potrafiła nim latać i popełniała błąd za błędem nie tylko w sztuce pilotażu ale i łamiąc Regulamin Lotów obowiązujący w polskim lotnictwie wojskowym.
@bossanka7420
8 жыл бұрын
a moze polecieli jednym z tych lewych, skoro zostaly 2
@mariankieczynski9146
8 жыл бұрын
Znalazł się znawca pilotażu.
@komo5609
7 жыл бұрын
nie wspominając o presji :) przypominam o sytuacji jaka miała miejsce w Gruzji, gdy pilot odmówił lądowania Lechowi Kaczyńskiemu.
@kadykianus
7 жыл бұрын
Ko mo Tak. O kapitanie Tupolewa można by powiedzieć: tak kończą ludzie bez zasad. Gdyby postępował profesjonalnie, to nawet nie przekroczyłby granicy Rosji, bo już kiedy byli nad Białorusią dostali komunikat od kontroli lotów w Smoleńsku: *Warunków do lądowania brak*. Wtedy, nie pytając nikogo, powinien był zwrócić się do kontroli obszaru powietrznego i poprosić o wskazanie właściwego lotniska. Biorąc pod uwagę obecność prezydenta na pokładzie byłoby to najpewniej międzynarodowe lotnisko Wnukowo w Moskwie. ALE, wtedy cała ta wycieczka musiałaby jechać 5 godzin autokarami do tego zasranego Katynia, a znając pisowców wrzeszczeliby, że Rosjanie utrudniają obchody. No to teraz wszyscy leżą w grobach.
@PolishWoodpecker
3 жыл бұрын
Rekonstrukcja rozmów załogi z wierza, to jakaś kpina!!! W rzeczywistości piloci byli opanowani i mówili w sposób spokojny...
@Davidoff8503
Жыл бұрын
Chyba masz na mysli wieżę.
@mikemodels928
Жыл бұрын
No czy to tak trudno napisać gramatycznie poprawną wyowiedź? Już zwłaszcza jak się kogoś czepiasz.
@kacperbrak
Жыл бұрын
Zobacz kto to dodał, to nie dziw się :>
@raafkusnowak5355
Жыл бұрын
A skont wiesz że byli opanowani i mówili spokojnie byłeś tam ?
@predi3112
11 ай бұрын
@@raafkusnowak5355Są nagrania rozmów. Ta skrzynka działała do końca. Jak widać nie tylko nie umiesz pisać po polsku, ale i szukać informacji nim się wypowiesz.
@PojebanyPolitycznie
4 жыл бұрын
Te Ił-62 miały takie same silniki jak Tu-154M. Prof. Maryniak powiedział: „To, że się nasi trzymają w tej chwili tych Tupolewów 154-M to jest przestępstwo”. Powiedział to w dokumencie o katastrofie Kościuszki w 2009 roku.
@totemikroblox6697
2 жыл бұрын
A Komunizm Miał Tą Swoją Cenzurę Wypadków
@janiesranie2795
2 жыл бұрын
Po pierwsze wyzsi delegaci mieli inne silniki na tak zwane Space rejs.... A pozatym w Smoleńsku nie zawiodły silniki, one pracowały jeszcze przez jakiś czas po uderzeniu w ziemię
@pawelwyrwas
6 ай бұрын
@@janiesranie2795 co do silników to tego nie wiemy... moim zdaniem mógł nawalić silnik a opinia publiczna aby nie przypomniała sobie o Koperniku i Kościuszce została niepoinformowana o tym... Wg mnie jeden z elementów silnika mógł uderzyć w sąsiednie lub odbić się od niego i uszkodzić skrzydła... ale to tylko moja teoria i przypuszczenia... prawdy się niestety nigdy nie dowiemy...jestem pewny, że gdyby Prof. Maryniak żył i zacząłby drążyć sprawę to nagle i niespodziewanie by umarł...
@Mechamaniak
7 жыл бұрын
Epilog zwalił mnie z krzesła, tym bardziej oglądając to po latach... Może to jest przyczyna tuszowania katastrofy, a nie żaden zamach.
@PR_nick
5 жыл бұрын
Ciekawe,cy komisja Macierewicza badała ten wątek? Skoro już w 2008 nikt nie chciał być odpowiedzialny za loty tu 154
@grzegorzjanas1118
5 жыл бұрын
@@PR_nick No właśnie! Też mnie dziwi, że nigdzie publicznie nie porusza się tej kwestii. Przecież nie trzeba być ekspertem lotniczym, żeby skojarzyć pewne fakty, postawić i zbadać dogłębnie hipotezę o awarii silnika. Jako laik widzę tu trzy podstawowe analogię do katastrof Iłów z 1980 i 1987 roku: 1. Te same silniki (prawdopodobnie obciążone tą samą wadą konstrukcyjną) 2. Podobnie jak wtedy Rosjanie nie chcą się przyznać, że dali ciała, tym bardziej, że samolot był u nich na przeglądzie na niedługo przed katastrofą 3. Piloci tak samo jak w Koperniku chcieli odejść i zwiększyli moc silników do mocy startowej. Może to i bzdury, ale uważam, że brak jakiejkolwiek wzmianki o tej hipotezie w mediach i w ogóle gdziekolwiek jest co najmniej dziwny.
@mlody969
5 жыл бұрын
@@grzegorzjanas1118 Bo nie ma żadnych dowodów na to że wystąpiła jakaś awaria. A wręcz przeciwnie - piloci w pełni sprawnym i sterownym samolotem schodzili poniżej wysokości decyzji aż przydzwonili w ziemię.
@rychuxxx2738
4 жыл бұрын
@@mlody969 Pewnie dlatego że pewien generał przekonywał że "zmieścisz się śmiało"
@wiolettaowczarzak6550
4 жыл бұрын
@@mlody969 wiesz jak było? Macierewicz pokazał jak było.Tam był jar a potem sie okazało.ze to nie była ta wysokość.
@asiaw.2902
Жыл бұрын
Wielki szacunek dla Profesora Maryniaka. Bardzo mądry i rzeczowy człowiek ❤ A załodze samolotu- cześć Ich Pamięci! ❤ zrobili wszystko co możliwe. Do końca walczyli....
@pozrataj
8 жыл бұрын
prorocze słowa bardzo madrego człowieka
@halimirowskiej
4 жыл бұрын
Śp. Kapitan Pawlaczyk, miał około, 20tys godzin nalotu. Amatorzy, siedząc teraz, przy komputerach, oceniają, Jego decyzje... Żałosne!
@totemikroblox6697
2 жыл бұрын
Nie Martw Się, Mam 10 Lat a Umiem Latać Samolotem, Rozwiązywać Przyczyny Katastrof
@thegadfly2
10 жыл бұрын
Miejsce przeklęte - to nie miejsce upadku samolotu a miejsce jego wyprodukowania i skazania przypadkowych ludzi na śmierć..
@Arti128
7 жыл бұрын
Nic dodać, nic ująć.
@piotrkruczek6789
4 жыл бұрын
Chcieli sie odciąć od Rosji i całego tego komunistycznego syfu a do tej pory mam wrazenie ze jestesmy od nich uzaleznieni 🤦♂️
@floridian100
3 жыл бұрын
Brawo!
@Jaroslaw94
4 жыл бұрын
Końcowe słowa.. aż mam ciarki..
@kubaAk47
8 жыл бұрын
Piloci w rzeczywistosci byli bardziej opanowani i nie krzyczeli tak jak to pokazuje rekonstrukcja.
@sytyskurwiel12
8 жыл бұрын
Tak jest. Orginalne nagranie z czarnej skrzynki to potwierdza.
@wiolettawiolcia7624
7 жыл бұрын
piloci do ostatniej sekundy mieli klase i za to szacunek!
@GruszkuEntertainment
6 жыл бұрын
To jest klasa. W Smoleńsku tylko przeklinali.
@kelebri108
6 жыл бұрын
Jeden z pilotów na koniec powiedział coś w stylu "Giniemy, do widzenia"
@byniu4559
5 жыл бұрын
@@kelebri108 "dobranoc do widzenia, część giniemy"
@Dinobambino
10 жыл бұрын
Prof. Jerzy Maryniak R.I.P.
@defraudo
10 жыл бұрын
Prof. Maryniak, ekspert o ogromnej wiedzy i klasa sama w sobie, profesor z prawdziwego zdarzenia.
@FlyerKBOS
10 жыл бұрын
Na wykładach był wyjątkowo cięty na Ruskich, niemniej całkowicie z uzasadnionych powodów moim zdaniem.
@OblivionLPS.
8 жыл бұрын
Co Ty gadasz?!!!! Ja pierdolę!!!! Prof. Jerzy Maryniak nie żyje!!! Nawet nie wiedziałem :( Taki kompetentny i wspaniały człowiek. Dzisiaj już nie ma takich fachowców z prawdziwego zdarzenia. Dzisiaj fachowcy spierają się, czy marchew to owoc, czy warzywo, a może nowy gatunek drewna. Człowiek wielkiego formatu. Cześć Jego pamięci :(
@Kacper12912
7 жыл бұрын
Nie żyje już od ponad 5 lat.
@marcinopalka3213
6 жыл бұрын
Kamillo 2005 Na śmierć.
@JacekMielcarek
4 жыл бұрын
Poza najważniejszymi motywami zwijania się PRL-u ( umowa Jaruzelski -Rockefeler) to u ludzi w PRL-u gwoździem do trumny tego systemu był Hollywood i VHS. Wtedy zobaczyliśmy inny świat. Zakłamany w pewnych aspektach, ale inny. Lepszy. Walka poprzez kulturę (soft power) ma znaczenie.
@zenoncebulasty5605
5 жыл бұрын
Lektor który naśladuje słowa pilotów robi to zbyt chaotycznie, na oryginalnym nagraniu w zasadzie piloci do końca zachowywali spokój, nie robili niczego chaotycznie.
@ekipablue293
3 жыл бұрын
Tak dokładnie, oryginalne nagranie z tym spokojnym głosem robi ogromne wrażenie.
@kwakii1989
2 күн бұрын
W tamtym czasie oryginalne nagrania nie były jeszcze dostępne, a twórcy tego filmu też do nich nie dotarli. Rekonstrukcja była więc tylko na podstawie domysłów, w jaki sposób piloci się wypowiadali.
@piotrmigas6706
7 жыл бұрын
Cześć Ich Pamięci! Prawdziwi bohaterowie, na czele z kpt.Pawlaczykiem
@Davidoff8503
Жыл бұрын
Zadni bohaterowie tylko ofiary latajacego zlomu. Bohaterowie to gina na wojnie za wolnosc.
@mescaline8389
5 жыл бұрын
Uwielbiam słuchać tego lektora.
@pawel1545
11 ай бұрын
tylko że ten od rekonstrukcji drze ryj, podczas gdy piloci mówili spokojnie (są nagrania)... idiotyczne to jest
@jakub_qba
9 ай бұрын
Fakt, ma taki niski, wrecz ppsepny ton. Idealny do takich reportazy/kryminalow/programu 997.
@stanislawmu9213
5 жыл бұрын
Wielkie wspolczucie i modlitwa. za naszych braci CALEGO swiata ,ktorzy. zgineli w katastrofach lotniczych CALEGO swiata ,Niech odpoczywaja w pokoju wiecznym .Przelecialem Atlantyk Il-62 w 1978 r Warszawa - Gander - New York z Kapitanem Studenckim ,chyba ZGINAL w katastrofie w ktorej zginela S.P. Anna Jantar . Tuz przed wylotem do Polski ,byla. w Klubie w ktorym. przygrywal do tanca. Zespol ANDRZEJ & ELIZA , tanczylismy z Nia . Pamietam za Gierka ,Akademia. Barburkowa w Katowickim SPODKU ,wystepowala ,byly Jej piekne ujecia w stanie blogoslawionym z NATALKA . Swiat maly ,takie zycie i te refleksje ! Zycie Piekne ,ale Marne ,ufajmy Panu Bogu ,Umacniajmy Swoja. WIARE !
@jolantaswiecicka6759
4 жыл бұрын
Ostanie zdanie wypowiedziane w tym filmie zasługuje na szczególną uwagę. Final 10 kwietnia 2010.
@ectomiszcz5688
6 жыл бұрын
Rekonstrukcja zupełnie nie oddaje profesjonalizmu i opanowania pilotów do samego końca, które miało miejsce w rzeczywistości... Polecam film z dźwiękiem z ostatnich 12 minut lotu.
@sylwesterwoodest1094
5 жыл бұрын
kuurrrwaaa !!!! to ich ostanie slowa. trzeba przyznac ze z klasa.
@marcinmeresta
4 жыл бұрын
@@sylwesterwoodest1094 nie bądź ignorantem, pomyliłeś ze Smoleńskiem, tu masz zapis z lotu 5055: kzitem.info/news/bejne/u22lsYKkmnxlaKA. Opanowanie do samego końca.
@sylwesterwoodest1094
4 жыл бұрын
@@marcinmeresta moj wpis dotyczyl smolenska. Dawniej byla inna kadra latajaca TAK ZWANA SOWIECKA.. DUZO LEPIEJ PRZYGOTOWANA NIZ DZISIEJSZA GOWNIAZERNIA.
@jerryadamek3153
3 жыл бұрын
Zgadzam się że niepotrzebne są momenty udramatyzowania I tak dramatycznej sytuacji! Piloting byli bardzo opanowani pełni godności 🙏🌹
@patrickwro
4 жыл бұрын
"iljuszyny były samolotami niezawodnymi, ale miały bardzo zawodne silniki" :D
@ekipablue293
3 жыл бұрын
Można rzec że w swej zawodności były niezawodne!
@henrykczarnecki9528
2 жыл бұрын
Co tu dziwnego, płatowiec był nad wyraz trwały, silniki - innego producenta wymagały dokładnego serwisowania i były delikatne
@marekcm1882
7 жыл бұрын
film z 2008 roku, co mówi ten pan 23:17 a w 2010 roku zginęli w Smoleńsku.
@bobik-kanagownybezlive8253
3 жыл бұрын
On powiedział że trzymanie samolotu z katastrofy smoleńskiej jest przestępstwem, nie wiem jak się nazywa ten samolot
@bobik-kanagownybezlive8253
3 жыл бұрын
Wiem że napisałeś to 3 lata temu
@marekcm1882
3 жыл бұрын
trzymaja, czyli ze nimi lataja, bo nie nadaja sie one do tego. Sami sie wpakowali we wraki i polecieli tam
@bobik-kanagownybezlive8253
3 жыл бұрын
@@marekcm1882 +1
@marekcm1882
3 жыл бұрын
?@@bobik-kanagownybezlive8253
@arkadysheepskinner1503
5 жыл бұрын
Tego dnia byłem na wycieczce szkolnej. W jej czasie dotarła do nas informacja o katastrofie.
@pcradek3192
5 жыл бұрын
W oryginalnej wersji piloci nie krzyczą a kapitan nie wygląda jakby miał ponad 50
@covalandi
2 жыл бұрын
Jak patrzę na komentarze to tutaj sami eksperci od lotnictwa, inżynierowie lub piloci z dużym doświadczeniem. Żałosne. Pamiętam jako dziecko dzień katastrofy bo w telewizji nie było "Koncertu Życzeń" a w gazecie była publikowana lista ofiar.
@iksjarek
4 жыл бұрын
Jakie miejsce przeklete???. To sowiecki złom jest przekleństwem.
@micha3502
4 жыл бұрын
Nasi prezydenci do tej pory latają na szrotach z lat 80
@gmos1
3 жыл бұрын
Bardzo dobre maszyny , na takich się latało w danej chwili ...
@_xx_bartolini_xxx8770
3 жыл бұрын
@@micha3502 który samolot prezydencki jest z 80 roku xddd?
@_xx_bartolini_xxx8770
3 жыл бұрын
@@micha3502 jak jest nowy 737 I ten drugi nowy
@fse.destinations
3 жыл бұрын
@@micha3502 Tu-154M to dobry samolot przy przeglądach po kazdym locie może jeszcze polatać, ale po katastrofie w Smoleńsku wszyscy sądzą że to wina samolotu.
@ewabogacz-michalska4989
5 жыл бұрын
"Konary drzew rozszarpaly samolot na strzępy", a ludzie się dziwia, ze zdrowa, twarda brzoza mogla przy ogromnej prędkości ściąć skrzydło Tupolewa i mówią, "pancerna brzoza", nie zadna pancerna tylko przy tym przyspieszeniu tak się dzieje.
@jansobieski2250
5 жыл бұрын
W dodatku jakby skrzydlo bylo ze stali.
@janiesranie2795
2 жыл бұрын
Ogromnej? 280 na samolot nie jest zbyt dużą prędkością.
@ewabogacz-michalska4989
Жыл бұрын
@@janiesranie2795 prędkość to prędkość i siła przez to generowana, fizyki nie zmienisz, czy to samolot, czy nie.
@zibisbiegienius3065
5 жыл бұрын
Co temu winien Las Kabacki, to chyba że ucierpiał w tym wypadku. Nie jest to żadne miejsce przeklęte.
@maxbenson1691
4 жыл бұрын
Tam antoni w nich kamieniami z drzewa rzucal i dlatego nie dolecieli
@wiolettaowczarzak6550
4 жыл бұрын
@@maxbenson1691 a Ty weź koło i yebnij sie w czoło. Zmień leki albo Powiedz co cpiesz bo nie źle wali PO lbie
@olachaberek1824
4 жыл бұрын
Ta seria filmów dokumentalnych tak się po prostu nazywa...
@danielszkutnik5354
10 жыл бұрын
Czyżby przewidział katastrofe ?
@danielnowakowski601
4 жыл бұрын
Jestem z Bydgoszczy. Tam powinien ladowaci
@pawelwis7215
4 жыл бұрын
Pięknie widać tutaj naszę polskie dziadostwo i niepoważne podejście do sprawy. Po takiej katastrofie i ewidentnie udowodnionej wadliwej konstrukcji. Samoloty z tymi silnikami obsługiwały głowę państwa... Wstyd i hańba to łagodnie powiedziane...
@rremmarife7305
2 жыл бұрын
Podobno na lot z władzami zmieniano silniki w lepszym stanie
@RetroGamerzzzMUSIC
3 жыл бұрын
Polecam posłuchać oryginalnego nagrania które jest w sieci. Spoczywajcie w pokoju bracia i siostry
@bossanka7420
8 жыл бұрын
czyli wszyscy wiedzieli o stanie technicznym juz od dawna i do Smoleńska polecieli ... czy ktos nie powinien za to odpowiadac?
@komo5609
7 жыл бұрын
od wielu wielu lat mówiło się o wymianie floty, już za prezydentury Kwaśniewskiego, ale zawsze było szkoda pieniędzy - czy tam ważniejsze wydatki.
@mlody969
5 жыл бұрын
Ale w Smoleńsku nie było awarii samolotu
@henrykszulc9641
5 жыл бұрын
Anna W SWIETE SLOWAL - NIGDZIE NA SWIECIE NIE LECI JEDNYM SAMOLOTEM - ELITA OLSKIEGO RZADU - KOMUS BYLO NA REKE - BYL TO ZAMACH STULECIA . TRAGEDIA NIEODWRACALNA ....SMUTNE -WYRAZY WSPOLCZUCIA DLA WSZYSTKICH RODZIN I PRZYJACIOL POLEGLYCH WE WSZYSTKICH WYPADKACH ....Ps.NIGDY SIE NIE DOWIEMY ILE BYLO WYPADKOW W SAMYCH “ZWIAZKACH “ I NAPEWNO NIGDY SIE NIE DOWIEMY ......
@zezuama
5 жыл бұрын
@@henrykszulc9641 Elita?
@leonnycz8187
4 жыл бұрын
@@mlody969 Ale była brzoza.
@karolinakowalczyk9847
5 жыл бұрын
epilog już nieaktualny - jeden Tupolew się rozbił w 2010 roku (96 ofiar), drugi został wycofany z użytku..
@tomaszgrabarek5317
4 ай бұрын
Owszem wycofany dopiero po katastrofie , a powinny te maszyny być wycofane z użytkowania o wiele wcześniej , być może wtedy nie wydarzyło by sie to co miało miejsce w 2010 roku...
@majkeloo6002
6 жыл бұрын
Ciężko się skupić na oglądaniu, gdy gada xardas xD
@barbrawozniaczka5679
4 жыл бұрын
Te komuchy zwaliły wszystko na załogę i kapitana czyli jak zwykle.
@DaguAndHerStuff
8 жыл бұрын
Straciłam powagę, jak usłyszałam Marzeckiego próbującego odegrać treść zapisu z kabiny pilotów... A mówili, że rekonstrukcja z "Historii lotniczych" była teatralnie zagrana :P
@czarnybambus102
6 жыл бұрын
Rekonstrukcja do dupy! W rzeczywistości piloci byli bardzo opanowani. To chyba radziecka rekonstrukcja mająca na celu ośmieszenie pilotów
@jerryadamek3153
3 жыл бұрын
Skandal !!!!!!!!!!
@60minutdosmierci16
5 жыл бұрын
polecam książkę "60 minut do śmierci. Zagadka katastrofy w Lesie Kabackim". Tam jest wszystko o tej katastrofie (?). Dlaczego nikt nie zajął się włamaniem do tego samolotu 5 dni przed katastrofą na lotnisku w Brazylii? Dlaczego poleciał ten samolot, a nie jak planowano bliźniaczy IŁ 62M Sikorski? Tam jest wiele tajemnic
@henrykg9200
Жыл бұрын
moze i wyjasnilo by sie nieco gdybysmy poznali liste pasazerow oraz funkcje jako pelnili (pwykonywana prace). ukladanka moze ulozyla by sie w calosc
@wojo6135
4 жыл бұрын
Ten lektor zawsze mi się kojarzy z Xardasem z trylogii Gothic xD
@elizeuszwajek6937
4 жыл бұрын
Woryginale podziwialem opanowanie obslugi naziemnej i pilotow mimo sytuacji tragicznej potrafili panowac nad soba szacunek dla nich
@750UT
4 жыл бұрын
7:30 Widać silnik na skrzydle podczas gdy IŁ 86 nie ma silników na skrzydle. Odrobina profesjonalizmu przy montażu była by mile widziana.
@adrianniemiec8669
5 жыл бұрын
Ladowanie w Modlinie uratowalo by zycie wszystkich pasazerow. Pas wynosil dlugosc 3200 metrow.Znaczy to , ze mozna bylo siadac z wieksza predkoscia bez problemu.
@47Ginter
4 жыл бұрын
adrian niemiec, tym bardziej że mieli od dowództwa Warszawskiego Okręgu Wojskowego zgodę na lądowanie na pasie w Modlinie
@krzysztofkapaa
2 жыл бұрын
Nie wiadomo jakby sie skończyło ladowanie w Modlinie,bo Okecie miało lepsze słuzby ratunkowe,a samolot nie miał zrzuconego paliwa-nie działały prawidłowo elektryczne pompy,a samolot był zatankowany pod korek-wiec nie wiadomo co by było. Teraz po faktach łatwo sie madrzyc ,ze gdyby...
@legenda6903
3 жыл бұрын
Przeorał 400 do 450 metrów lasu.Teraz dokładnie się już nie dowiemy,chyba ,że wpadnie leśnik i zbada nam teraz ile przeorał ten iŁ, mile widziane. To jak z tU 154 M?
@gosc.kochany.4658
10 жыл бұрын
Jak wiadomo TU-154 też już przeszedł do historii...
@case19887
9 жыл бұрын
i ta wypowiedź na końcu filmu...
@czesawpiwek9043
5 жыл бұрын
Gość. Kochany.
@Albert_OPt
2 жыл бұрын
Proszę sobie wysłuchać zapisy z czarnej skrzynki - dostępne na youtube. Ta rekonstrukcja wydarzeń ma mało wspólnego z tym jak zachowywali się piloci. Pawlaczyk mimo wszystko był dzielny i nie panikował co sugeruje rekonstrukcja w tym materiale...
@5502robert
5 жыл бұрын
Trochę niewygodnych faktów: W 2010 roku „Newsweek” dotarł do akt śledztwa w sprawie „Kopernika” przechowywanych w archiwach Instytutu Pamięci Narodowej - tysięcy stron protokołów przesłuchań, notatek, analiz, ekspertyz, które przekazano w kwietniu 1980 r. kierownictwu MSW. Okazało się, że rzeczywiście bezpośrednią przyczyną tragedii była awaria silnika. Ale nie był to jedyny powód i być może nie najważniejszy. W ciągu trzech lat poprzedzających katastrofę dyrekcja PLL LOT, przymuszana przez rząd do drakońskich oszczędności, złamała wszelkie normy bezpieczeństwa lotów. Eksploatowała maszyny ponad miarę i wysyłała w rejsy niesprawne samoloty. Peerelowskie władze wiedziały o tym procederze. Gdy więc w efekcie koszmarnych zaniedbań doszło do wielkiej katastrofy, wszelkie informacje o nadużyciach starannie ukryto. Zaczęło się od zakazania pilotom kupowania drogiego, bo dewizowego paliwa w portach lotniczych krajów kapitalistycznych. Tańszym tankowano do pełna samoloty na Okęciu. Ale pasy startowe warszawskiego lotniska były za krótkie dla iłów z pełnymi zbiornikami. Wybrano więc kompromis - tankowano maszyny na tyle, by mogły w ostatniej chwili poderwać się z ziemi przed granicą lotniska. Nie trzeba dodawać, jak ryzykowne były takie starty - piloci, aby wzbić się w powietrze, musieli dosłownie zarzynać delikatne silniki. Nad lotniskiem docelowym wcale nie było bezpieczniej. Burza, mgła lub zawieja śnieżna - wszystko, co wymuszało konieczność kołowania, groziło prawie pewną katastrofą. A był to dopiero początek igrania ze śmiercią. Władze linii lotniczych postanowiły także oszczędzać na remoncie silników, mimo że technicy narzekali na ich jakość. Jako że za każde serwisowanie Rosjanie kazali sobie płacić, dyrekcja LOT uznała, że resurs silników może wynosić nie 5 tys. godzin, lecz nawet dwa razy więcej. Już wtedy pojawiły się poważne sygnały ostrzegające. Biuro konstrukcyjne Siergieja Iljuszyna przeprowadziło w Polsce badania, które wykazały, iż silniki iłów wytrzymają 8,6 tys. godzin lotu bez remontu. Radzieccy konstruktorzy przysłali odpowiedź, że jeśli Polacy chcą, to niech tyle latają, ale producent nadal będzie brał odpowiedzialność jedynie za 5 tys. godzin lotu. To jednak nie zatrzymało dalszych kroków „racjonalizatorskich”. Po wydłużeniu okresu użytkowania silników liczba awarii stale wzrastała. Jak na to zareagowały władze? Wedle raportu płk. Muszyńskiego z powodu usterek w silnikach „w wielu wypadkach samoloty powracały rejsami technicznymi (bez pasażerów) na trzech silnikach z terenu USA do Warszawy”. Takie zdarzenia odnotował też agent, ps. Marian, będący „kierownikiem obsługi lotniskowej na lotnisku J.F.K. w Nowym Jorku”. Ów tajny współpracownik informował, że „w okresie ostatnich dwóch lat dwa samoloty Ił-62 powróciły z Nowego Jorku do Warszawy lotem technicznym na trzech silnikach. W jednym przypadku nastąpiło odkształcenie łopatki turbiny i awaria silnika, a w drugim prawdopodobnie coś musiało wpaść do silnika”. Liczba awarii wzrosła w końcu do takiego stopnia, że PLL LOT nie dysponował już wystarczającą liczbą w pełni sprawnych silników do iłów. Jak sobie z tym poradzono? „Stosowana była praktyka, że na trzy silniki w początkowej fazie eksploatacji dodawano czwarty, który miał przebieg znacznie ponad dopuszczalne normy fabryczne” - zeznał pilot LOT Jan Gołaś. Zszokowani prokuratorzy poszli tym tropem i ustalili, że była to powszechna praktyka. Niesprawnym silnikom mechanicy z przedsiębiorstwa nadali nazwę „liderów”. Katastrofa „Kopernika” spowodowała niepokoje wśród załogi LOT-u. Żeby zapobiec otwartej rebelii, dyrekcja LOT zarządziła po spotkaniu natychmiastowe zdjęcie „liderów” ze wszystkich maszyn. Obiecano też, że wkrótce zaczną przybywać z ZSRR zamówione wcześniej nowe i do tego zmodernizowane Ił-62M. Jak okazało się siedem lat później w Lesie Kabackim, samoloty z literką M także zebrały krwawe żniwo. www.newsweek.pl/wiedza/historia/katastrofa-w-lesie-kabackim-kosciuszko-przyczyny-newsweekpl/sd4rmwx
@panbuk639
5 жыл бұрын
była wstanie z nim rywalizować.No Newsweek to bardzo wiarygodne źródło wiadomości, tylko Trybuna Ludu
@5502robert
5 жыл бұрын
Ale tego, ze powolują się na IPN Pan Buk już nie widzieć nie chce..
@WiktorSlowinski
4 жыл бұрын
Więc ilę samolotów się zepsuło pomijając lot nr 015z Warszawy do Toronto 11 Marca 1990 kzitem.info/news/bejne/2a6htYysbKl-hZg
@caddynorthstar
4 жыл бұрын
Ostatnie zdanie p. Maryniaka powinno być wręcz dowodem w sprawie Smoleńskiej. A co do katastrofy to jednak błędem była próba powrotu do Warszawy zamiast iść na Modlin...
@coorvahmuch
10 жыл бұрын
Ponoć Tu miał zmienione silniki, a inna rzecz, to że już w Ił-ach montowano dodatkowe dokładnejsze nie fabryczne systemy kontroli wibracji pracy turbin i Tu też je chyba miał
@FlyerKBOS
10 жыл бұрын
Tak były to przyrządy szwajcarskiej firmy Vibrometr. Zamontowano je na TU-154 i IŁ-62,... ze względu na ustalenia komisji rządowej PO katastrofie w Kabatach (Źródło -film "Podzwonne dla IŁa")
@Suchy-xn9ln
5 жыл бұрын
Człowiek zobaczył cialo małego dzoecka😢☹️😧😩 19.00
@BBEEF7
3 жыл бұрын
Tak było, jest i będzie. W tym kraju wszystko ma być tanio! Mental niestety się nie zmieni choćby za 1000lat, ludzie to i gówno zeżrą, bo za darmo.
@dyzio3000
4 жыл бұрын
Ostatnie zdanie z dokumentu..dobry cytat. RIP Tupolwy
@jankarczewski4920
10 жыл бұрын
Jak chcecie obiektywnie poznać historie katastrof Iliuszynów 62, to obejrzyjcie więcej filmów na ten temat.Także radzieckich. 4'21'' paliwo pod korek, bo było to paliwo w obie strony. W USA paliwo trzeba było kupić za dolary. O tym się tu nie mówi.
@mlody969
10 жыл бұрын
To nie ma większego znaczenia. Chodzi o to że samolot przy starcie był zwykłą cysterną
@adamglinka1
7 жыл бұрын
Jan Karczewski - bzdury wasc opowiadasz z paliwem w obie strony.....troche zdrowego rozsadku...
@jankarczewski4920
7 жыл бұрын
Pooglądaj proszę inne filmy o naszych iłach 62 latających do Stanów, a nie będziesz pisał, że piszę bzdury.
@jankarczewski4920
7 жыл бұрын
Każdy samolot przy starcie jest zwykłą cysterną, niezależnie, czy go wyprodukowali komuniści, czy kapitaliści.
@adamglinka1
7 жыл бұрын
Ta dyskusja sensu nie ma...Il 62 w pelni zatankowany jesli lecial pod wiatr musial dotankowywac po drodze..Byl to jak zreszta wiekszosc sowieckich maszyn,bardzo nieekonomiczny samolot..Dwukrotnie lecialem do New Yorku i za kazdym razem siadalismy w Gander na Nowej Funlandi po dodatkowe paliwo..Zreszta - z New Yorku do Warszawy jest ponad 4000mil - w latach 70' nie wiem jak amerykanskie - ale na pewno rosyjskie samoloty nie mialy zasiegu w okolicy 8500mil - i na tyle musialyby miec paliwa w DWIE STRONY... Proste....
@grzegorzmarszakowski9887
9 жыл бұрын
Ten poofesor na końcu coś wiedział....
@komo5609
7 жыл бұрын
no.... jak sam napisałeś był profesorem, czyli człowiek mądry, inteligentny, oczytany z wiedzą teoretyczną i praktyczną, potrafiący dedukować. Z resztą od bardzo dawna się mówiło, że z tych ruin będzie jeszcze nieszczęście....
@bossingtonhillforever4267
6 жыл бұрын
Biorac pod uwagwe technologie stosowana nie trudno bylo to stwierdzic.
@Vitek22ful
5 жыл бұрын
@@bossingtonhillforever4267 Specjalnie lecieli takim samolotem ze jak sie rozpadnie to i tak wina pojdzie na ten samolot.
@davidkreft
Жыл бұрын
Profesor Maryniak powiedział prawdę, nie odnośnie silników. Powiedział prawdę odnośnie buty polskich elit... Kiedyś nie słuchano go bo komuna, dziś nie słuchano go bo głupota.... Głupota boli, a najbardziej ludzi którzy powinni mieć jej jak najmniej...
@ArchiPL1921
9 жыл бұрын
9.05.2015 To już 28 lat
@8navarra
5 жыл бұрын
Komentarz z 23:00 - horror. Na rok przed katastrofą pod Smoleńskiem można było przewidywać że się wydarzy.
@piotrd.4850
4 жыл бұрын
Można było dużo wcześniej, bo przecież w Polsce radzieckie konstrukcje po 1989 roku eksploatowano na wariackich papierach albo serwisowano rządowe samoloty na .... Białorusi. Szkolić - nie było na czym. A Jaki i Typolewy miały wcześniej liczne awarie, tak jak teraz z MiGami-29.
@TheStonedstone
4 ай бұрын
"Iliuszyny były niezawodne ale miały zawodne silniki" To tak jakby powiedzieć "ten biegacz jest bardzo dobry ale ma niesprawne nogi."
@desperat1000
5 жыл бұрын
No i jeśli chodzi o zabużańskich specjalistów nic się nie zmieniło. Budynek, który właśnie uzbrajamy elektrycznie jest ewidentnie stawiany przez absolwentów Kijowskiej Szkoły Budowania Kibli za Stodołą. A cwanym inwestorom w to graj.
@sebastianpuka555
3 жыл бұрын
Po pierwsze, nie był to lot czarterowy, tylko rejsowy, a po drugie nie miał być 13to godzinny,tylko ponad 8
@borisdespotov3378
4 жыл бұрын
ale autentyczne te zapisy z czarnej skrzynki, CZESC, GINIEMY...
@raffffffffffffffi
10 жыл бұрын
Normalnie jakbym w Gothic grał..:)
@Th00rus
5 жыл бұрын
ooo jesteś już, a już straciłem nadzieje ze się jeszcze kiedyś spotkamy
@jakubzellner8546
Жыл бұрын
Oglądałem na temat tej tragedii kilka dokumentów i zastanawiam się dlaczego nie zdecydowali się lądować w Gdańsku lub Poznaniu, tylko zawracali
@krzysztof4815
6 жыл бұрын
Expert lotniczy na końcu mówi o tupolewach....i to ile lat przed 2010 rokiem....ale nieee to przecież zamach był.
@AraxussYexyr
10 жыл бұрын
Xardas?
@pkmovies92
9 жыл бұрын
AraxussYexyr Wha?
@Damian-sh8hu
8 жыл бұрын
+AraxussYexyr Xardas? Skąd się tu wziąłeś?!?
@puchaczytacz
6 жыл бұрын
:D
@Daakman
6 жыл бұрын
Xardas? Ten nekromanta?
@puchaczytacz
6 жыл бұрын
tak
@MrBKostrzewa
9 жыл бұрын
No i Tupolew też się doigrał
@kiepskiferdynand9939
4 жыл бұрын
Szkoda że w filmie nie przedstawiono całej prawdy gdyż jeden z silników miał zostać wyremontowany na terenie Polski w celach oszczędności ciekawe czy to właśnie ten silnik eksplodował w okolicach Grudziądza.
@skiba206
5 жыл бұрын
Kto wie jak się nazywa ten lektor?Uwielbiam go!
@bogusawdrelich2804
4 жыл бұрын
Andrzej Krusiewicz kzitem.info/news/bejne/uJuv1n2no5mkdno
@wodzu1238
4 жыл бұрын
Były niezawodne ale miały bardzo zawodne silniki???? No nieźle
@henrykg9200
Жыл бұрын
sluchales nieuwaznie - profesor powiedzial ze samolot JAKO PLATOWIEC byl niezawodny, ale zawodne byly silniki. co oznacza ze bylby dobrym szybowcem...
@panpafel
6 жыл бұрын
ta przebitka z maszyną tak inną i pochodzącą z innej epoki prawdziwy zając na gruszy
@piotrrarinski983
5 жыл бұрын
Dziś 09.05.2019 r. 32 lata od tragedii
@patrycjastawczyk7514
5 жыл бұрын
Piotr Rariński 32 ;)
@piotrrarinski983
5 жыл бұрын
@@patrycjastawczyk7514 oj przepraszam😉
@paulinak9987
3 жыл бұрын
Pamiętamy.
@tomaszgrabarek5317
4 ай бұрын
Epilog mocny , władze polskie już dawno powinny były zaprzestać latania Tupolevami a tym czasem bezmyślnie narażały nadal siebie latając tym czymś , tylko kwestią czasu było że znowu coś sie wydarzy i to grubego kalibru...
@Pueblo32
5 жыл бұрын
Ja wiem, że można teraz mówić, że to i tamto, mogli tak, mogli siak..... ale moim zdaniem ogromnym błędem było kierowanie się na lotnisko w Wawie..... czemu nie kierowano się na Gdańsk.... Czemu ?
@PUGBielany
5 жыл бұрын
To proste.W Gdańsku nie mogli by lądować z pełnymi bakami paliwa.
@georgekuczer3543
4 жыл бұрын
Technologia sowiecka....lecialem samolotem IL-62 z Los Angeles, przez Montreal do Warszawy, juz po wymianie silnikow, samolot glosny, niewygodny, z tylu samolotu trudno bylo uslyszec rozmowce z odleglosci 20 cm, siedzenia, moze 25 cm szerokosci, przejscie srodkowe, 45 cm, jeden wielki "junk".
@elespectador5677
4 жыл бұрын
Ja pierwszy lot przez ocean odbyłem na pokładzie Airbusa A320. Przy starcie przyspieszenie było tak duże, że nie czuło się zupełnie położenia względem ziemi po kątem 45 stopni. Był długi serwis w Hamburgu , czekaliśmy chyba 4 godziny. Powiedziano nam początkowo, że być może samolot poleci do Londynu i z tamtąd polecimy dalej do NYC. Ale lot odbyliśmy w końcu non-stop. Pilot zawracał ładnie nad zatoką i z niewielką prędkością przelatywaliśmy nad miastem; wszyscy z około 50 pasażerów głowy mieli przy bulajach :)
@Kacper12912
7 жыл бұрын
To już 30 lat... [*]
@waldemarskoczynski3648
4 жыл бұрын
prorocze słowa na końcu materiału
@erickaminski1472
4 жыл бұрын
W 11:46 PROFESOR MÓWI o LITRACH PALIWA. KIEDY SIĘ TANKUJE SAMOLOT, TO LICZY SIĘ w KILOGRAMACH, NIE w LITRACH. TAKŻE w LOCIE PODAJE SIĘ ILOŚĆ PALIWA w KILOGRAMACH. NAWET KRAJE ANGLOSASKIE NIE PODAJĄ FUNTÓW, TYLKO KILOGRAMY. ephemetherson
@dyziomarzyciel7702
3 жыл бұрын
I to jest takie ważne ??? A nie pomyslałes że profesor mówi to w wywiadzie dla widzów którzy sa laikami w tym temacie......... żeby było bardziej obrazowo. Zresztą pomijając to zastanawiam sie czy chciałeś podważyć w ten sposób jego kompetencje, czy co ?
@danielnowakowski601
4 жыл бұрын
Czemu w Bydgoszczy nie siadal
@santiagowieniawa8810
5 жыл бұрын
Łożysko złożone w FŁT KRAŚNIK ! - powód tragedii.
@dzoana3399
4 жыл бұрын
Nie posrajcie się. Co człowiek nawet nie może krzyknąć w ostatnim momencie swojego życia, bo to jest jakaś ujma na honorze? Wy byście pewnie srali pod siebie w takiej sytuacji, ale kogoś rozliczacie, czy był spokojny czy przerażony, jakby to miało jakieś znaczenie 🤦♀️
@mediazet7479
5 жыл бұрын
Po co te przerywniki z innym, dwusilnikowym(!) Samolotem!
@piotrd.4850
4 жыл бұрын
Dramatyzacja, jak z obecnego Discovery Channel - tak samo, jak z głosami pilotów, egzaltowanym lektorem niczym z kronik PRL i muzyką. Dobrze, że gościom nikt ie przeszkadza.
@741ozzy
4 жыл бұрын
Ostatnie zdanie profesora mowi wszystko.
@TheDolinson
2 жыл бұрын
Lektor złoto
@0flyswatter0
5 жыл бұрын
Ja myslalem ze to bedzie jakis ciekawy filmik o lesie, a nie o samolocie.
@helenamoj1472
4 жыл бұрын
Jak tragedia czy miejsce przeklęte może być ciekawe? Czasami trzeba wiedzieć bo to nasza historia i tyle.
@LukaszSkyWalker
4 жыл бұрын
Dzieki za wiedzę!
@beniaminkoznacki4564
7 жыл бұрын
dlaczego zawracali taki kawał zamiast wylądować w Gdańsku ??
@PUGBielany
7 жыл бұрын
Z prostej przyczyny,mieli za dużo paliwa.
@beniaminkoznacki4564
7 жыл бұрын
Ciekawe czy w tej sytuacji która im się przydarzyła można było zrobić coś inaczej, lepiej. Czy były jakieś lepsze rozwiązania ze strony pilotów oraz kontrolerów w wierzy.
@Sagardesbjj
6 жыл бұрын
@@beniaminkoznacki4564 tak mozna bylo ladowac na wisle miedzy toruniem a wloclawkiem , jest tam okolo 7 km prosty odcinek na ktorym mogliby ladowac
@kotus33
4 жыл бұрын
@@Sagardesbjj Ewentualnie wodować w zatoce gdańskiej , bo i takie hipotezy wysnuwano
@Sagardesbjj
4 жыл бұрын
@@kotus33 do zatoki gdanskiej bylo za daleko od miejsca gdzie zdali sobie sprawe ze swojej sytuacji i musieliby znow zawracac. ponadto zatoka gdanska jednak jest zbyt gleboka. w wisle na tym odcinku samolot nie schowalby sie caly pod wode a w zatoce poszedl by na dno i zniknal wraz z ludzm8
@pawenowodworski7996
Жыл бұрын
Kopernik rozbił się na kierunku pasa 15 a Kościuszko od strony pasa 33, a przecież po katastrofie Kopernika można było wprowadzić jakieś ulepszenia, a wzięli się za to dopiero po tej drugiej katastrofie na krótko przed wycofaniem tych samolotów w 1990.
@Hotel1993
6 жыл бұрын
ta, zamach był w smoleńsku... fruwali latająca trumna i musiało tak się stać wczesniej czy pozniej
@blaxxer2531
5 жыл бұрын
to jest śmiech na sali taki głowy państwa a nie mieli prywatnego dobrego odrzutowca.... tylko lecieli kilkunasto letnim wrakiem ! i widać jak to się skończyło.... Teraz biorąc pod uwage że to zamach ... to jak myślicie gdzie łatwiej zwalić wine ??? na stary kilkuletni samoloto czy załóżmy nówka mały prywatny odrzutowiec ???? ! niestety głupota i nie ostrożność wychodzi bokiem....
@nowaczy
3 жыл бұрын
Panie profesorze dlaczego przedłużono resurs techniczny silnika. Niech Pan wreszcie powie prawdę!
@PUGBielany
3 жыл бұрын
Pan Profesor nic nie powie. Niestety już nie żyje.
@nowaczy
3 жыл бұрын
No to może dotrzeć do dokumentacji technicznej obu IŁ-62 tam na pewno będzie informacja o przedłużeniu resursów obu silników na tych samolotach lub do archiwów ITWL (instytut w tym był zaangażowany na 100%), WAT lub dokumentacji KBWL (ocena stanu technicznego) badającej oba wypadki. Osobiście widziałem miejsce wypadku przelatując na północ, (obok od Lasu Kabackiego) i byłem w kontakcie radiowym z gen. pil. Mirosławem Hermaszewskim, który też przelatywał w pobliżu.
@d0man30
3 жыл бұрын
6 mezczyzn , 5 w kabinie, dodatkowy mechanik ktory takze latal...I nikt nie mogl zobaczyc co tam wlasciwie sie dzialo z tylu samolotu? Panowie gdzie policja ....latalem ilami...wiele razy...w kabinie pilotow , w kuchni ...tak bylo za dawnych dobrych czasow bedac rodzina czlonka zalogi ...Spalem w beju wiele razy ...Zero adaptacji to sytuacji ...po co navigator tam byl jak I tak nie mieli pojecia gdzie sa, drugi pilot to pewnie za jajka sie trzymal, bo we dwoch za stery nie trzymali...no kurwa szkoda ludzi ...pieprzenie o ratowaniu ursynowa...dluga prosta na pass 33 przebiega prawie nad lasem kabackim..., a z kilku ostatnich rzedow widac silniki na style ze mozna prawie zajrzec do srodka...wielka tragedia ale moim zdaniem , ladowanie na najblizszym lotnisku dalo by duza szanse na mniejsza ilosc ofiar...
@wojtekgasior1672
5 жыл бұрын
na koniec powiedzial pan o tu 154m prawde
@Kanassatego
5 жыл бұрын
Mija 30 lat: na rynek wchodzi najnowszy, najbardziej nowoczesny Boeing 737 MAX - dzieło nie skompromitowanej, wyszydzanej sowieckiej technologii, ale „wspaniałej, postępowej” amerykańskiej. Firma otrzymuje ok. 5000 zamówień od ponad 100 przewoźników i firm. W ciągu pół roku rozbijają się dwa takie nowe (nowiutkie) Boeingi. Giną wszyscy, ponad 300 osób.
@elespectador5677
4 жыл бұрын
Tak, tylko powody dla skompilowania nowych, o dużej średnicy silników z kadłubem o starej konstrukcji nieco inny od powodów, które w konsekwecji doprowadziły do katastrofy polskiego IŁ 62.
@jozefpioro230
2 жыл бұрын
Coz.mozna powiedzie jak tylko jedno slowo DYWERSJA!.
@filipmet860
5 жыл бұрын
Widać że to Polska produkcja ...
@jozefpioro230
2 жыл бұрын
Samolot produkcji radzieckiej.
@hybryd1980
10 жыл бұрын
miłośniku radzieckiej myśli technicznej kup sobie lampowego rubina a wpisy na YT i FB zamieszczaj na liczydle! radziecka myśl techniczna polega na kopiowaniu, generalnie wszystkiego! wszystkie silniki powojenne to kopie silników niemieckiej rzeszy później nie potrafili rozwinąć technologicznie tych konstrukcji bo byli i są conajmniej dekadę za zachodem wiec kupili silniki od brytyjczykow Rolls-Royce skopiowali nawet internowane Boeingi B-29 powstał TU-4 samochody pabieda to amerykański ford którego dostali w ramach land lease, wołga m24 to kopia polskiej warszawy 210 której nam zabronili produkować nawet gierka "jajeczka" to kopia Nintendo EG-26 Egg buran to kopia amerykanskiego promu kosmicznego ale zeszliśmy z tematu samolot ił 62 to kopia Vickersa VC10 z tym że tam dbali o szczegóły i kontrole jakości, a w rosji? jak to w rosji! oto radziecka myśl techniczna kraść patenty i kopiować ile wlezie!!! jedyny ich wynalazek to chyba walonki.
@dyskutant3
9 жыл бұрын
hybryd1980 pepeszy chyba tez nie skopiowali?
@bobikzielarz
7 жыл бұрын
hybryd1980 kalach jest pieknie z kserowany od niemieckiego stg44 i amerykanski m1 garand
@sovereign2661
7 жыл бұрын
Pepesza (pps) to kopia Fińskiego SUOMI. Magazynek na 71 naboi (okrągły) ten sam co w Suomi. Kolba, chłodnica - kalka.
@sovereign2661
7 жыл бұрын
hybryd1980 ...dodaj Tu-144 kopia samolotu Concord (RF/UK), Lada/FIAT128.
@redarmy3848
6 жыл бұрын
Łada to nie kopia a licencja i nie fiata 128 a 124 a co do tu 144 to zamiast siać propagandę poczytaj masz też film o tym na yt biura projektowe współpracowały ze sobą stąd podobieństwa poza tym jak to nazywasz kopia szybciej wzniosła się w powietrze od orginału :D
@Porcelanix
7 жыл бұрын
Dzisiaj rocznica. Dziękujemy Ci niezastąpiona komuno
@zyzo99
5 жыл бұрын
Szkoda,ze jeszcze wtedy nie bylo procedury: Pożar na pokladzie-ladujemy jak najszybciej sie da..., mimo wszystko, mimo braku pelnego wyposazenia gasniczego w Modlinie, moze wtedy bylaby szansa...moze..
@asternauta1
4 жыл бұрын
Kapitan mogl podjac taka decyzje. I za jej brak on ponosi odpowiedzialnosc. Moim zdaniem to było samobójstwo.
@WiktorSlowinski
4 жыл бұрын
A jak by wylądował w Gdańsku (samolot był ciężki czyli miał dużo paliwa, w wyniku tarcia samolot by eksplodował niszcząc pas i inne samoloty) to by mówili jaki idiota mógł spuścić paliwo
@mlody969
4 жыл бұрын
@@asternauta1 A lądowanie przeciążonym samolotem na pierwszym lepszym pasie startowym bez obstawy to by nie było samobójstwo?
@anitashira
9 жыл бұрын
Taka zyciowa lekcja i nie wyciągneli z niej wniosków..... te cholerne ruskie złomy pogrzebały życie tylu ludzi w tym naszego najlepszego prezydenta :(
@komo5609
7 жыл бұрын
najlepszego? prezydentem był bardzo przeciętnym.
@trollsamozwaniec7664
7 жыл бұрын
może i przeciętnym ale na pewno najlepszym
@komo5609
7 жыл бұрын
Ma Pa on najlepszy prezydent, a ja najpiękniejsza i najmądrzejsza... 😊
@trollsamozwaniec7664
7 жыл бұрын
no i gitara
@komo5609
7 жыл бұрын
Ma Pa no każdy sobie może wierzyć w rzeczy niestworzone... 😊
@janwolosiuk
4 жыл бұрын
Gdańsk był gotowy na ich przyjęcie. Z na Grudziądza było bliżej.
@maciejwicherek526
6 жыл бұрын
To jest bardzo dziwne dla mnie jak samolot w takim stanie technicznym mógł wbić się w powietrze, analogiczna sytuacja z tupolewem w Smoleńsku. Kto jest winny śmierci tylu ludzi w Lesie Kabackim? Dobrą pozycją do poczytania na ten kontrowersyjny temat jest 60 minut do śmierci...
Пікірлер: 632