Siema, długi film zaległy z listopada, mamy testy mierników, czterech popularnych typów anten i oczywiście sygnału testowego dvbt2, dla każdego coś się znajdzie. Sorki za wstęp ,ale jakieś podstawy musiałem przytoczyć.Film wyszedł masakra długi i może dla niektórych być nudny , także kawka i jechane. Pozdro 💪🏻👌👍
@Marcinek23
2 жыл бұрын
Super ze robisz test mierników na taki film czekałem wielki plus Pozdrowienia i oczywiście czekam na kolejne łapa w górę 👍
@miromiko1114
2 жыл бұрын
Pozdro 😉
@donkaczy2065
2 жыл бұрын
A bawiłeś się może Sadlinki 5150? Masz jakieś porównanie tych mienikow?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@donkaczy2065 5150 mniejszy brat, kolega Tomasz poleca bardziej większego brata. Miałem go w ręce jak zmieniałem miernik na Deviser, ale chciałem mieć dwa mierniki na sat i dvbt oddzielnie
@donkaczy2065
2 жыл бұрын
@@MRSerwis a funkcyjnie też się czyms różni? Bo chce zmienić mojego i się zastanawiam nad różnicami, bo cena jest dwa razy większą za 6980
@robertglapinski7203
5 ай бұрын
Multiplety spowodowały że nie zasnę ze śmiechu , dobreeee!
@MRSerwis
5 ай бұрын
Pozdro 💪🏻👍👌
@ostrygubin
2 жыл бұрын
Zakupiłem jakiś czas temu Digiair Pro 2T. Dobra maszyna do codziennego serwisowana anten .
@MRSerwis
2 жыл бұрын
No właśnie myślałem nad tym sprzętem , bo dużo ludzi go chwali. Oczywiście są tez tacy co mówią ze to dinozaur.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Jaki model miałeś wcześniej ?
@ostrygubin
2 жыл бұрын
@@MRSerwis SATLINK 6980 mam tez, ale dla mnie on jest za wolny i mało czuły, jeszcze wcześniej miałem telemann 1500, ale go straciłem....
@MrTN_1024
2 жыл бұрын
W pewnym sensie antena do "DVB-T2" mogła by być konstrukcyjnie bardziej selektywna w niższych częstotliwościach. Tzn w dużym uproszeniu można by zyskać na MUX8 kosztem pasma 700MHz które nie będzie już używane. Dziś większość anten jest na zakres 470-790 MHz, antena "DVB-T2" mogła by być na 370-690 MHz , zawsze to trochę bliżej MUX8 i w wielu przypadka dało by rade ogarnąć wszystkie MUXy jedną anteną, czasem niewiele potrzeba żeby nie trzeba było dokładać "tej drugiej anteny" :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Zgadzam się , w Poznaniu wystarczyłaby antena 490-690MHz. Co do mux 8 są takie miejsca ze YAga 21-69 odbiera go od tylu i nie trzeba niczego dokładać do instalacji , takie cuda na kiju :-)
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
Ten miernik "czerowny" zajebisty, mozna nanim tv ogladac Juz widze serwisantow ktorzy podczas pracy tv ogladajal :D
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Fajny gadżet
@cbdemsej
2 жыл бұрын
Dobra robota panowie 😁
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki za miłe słowo 👌💪🏻👍 ps. Kanał prowadzę sam
@enwugie4113
Жыл бұрын
Dobrze że nikt nie wpadł jeszcze na anteny fraktalne... xd Oszczędność miejsca wynikające z geometrii ale skomplikowane w obsłudze. Pozdrawiam.
@MRSerwis
Жыл бұрын
Pozdro
@ITTom
2 жыл бұрын
Dzięki za materiał. Istna skarbnica wiedzy. Ale do jednego się przyczepię: W jednym ze swoich starych filmów sam tłumaczyłeś klientce że wszystko na czerwono to złe, a zielony kolor jest bardzo przyjemny i pożądany, a tu listek wsteczny charakterystyki promieniowania ma zielono 🤪😉. Pozdro 🤟🏻
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ha ha masz mnie. Jak rysowałem te kolory to mi to nawet do głowy nie przyszło. Pozdrowionka 👌👍💪🏻
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Taka ciekawostka - to ta sama klientka , to jej dach.
@cezaro2336
2 жыл бұрын
Kiedyś dziadek miał koło rowerowe zamiast anteny i nie było ch** we wsi :D
@MRSerwis
2 жыл бұрын
:-)
@Darek80
2 жыл бұрын
Czy szpdychy były poprowadzone na zewnątrz koła? To daje 3dB zysku więcej ;-)
@cezaro2336
2 жыл бұрын
@@Darek80 dziadek nie dawał się bawić bo rtęci tam nawsadzal
@piotrdettlaff816
Жыл бұрын
@@Darek80 ❤
@Kanal01011
2 жыл бұрын
Super filmik 😄 Z mojego doświadczenia wynika że anteny szeroko pasmowe miały sens w latach 90 tych. Kiedy był słaby sygnał jeden nadajnik oddalony o jakieś 70 - 50 km i każdy chciał oglądać POLONIE1 😉
@MRSerwis
2 жыл бұрын
No coś w tym jest 💪🏻
@MultiKomentator
2 жыл бұрын
A na tej Polonii1 były pornosy, czy co?
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
Przydal by sie jeszcze film o Symetryzatorach oraz wzmacniaczach
@MRSerwis
2 жыл бұрын
W planach…
@goral418
2 жыл бұрын
Super materiał. Sporo mi wyjasniliscie tym odcinkiem. Mozesz napisac jak połączyć dwa muxy z polaryzacji V z dwóch rożnych kierunków polski i slowacki? Borykam sie z tym od dawna.
@Wies_Pol_2022
2 жыл бұрын
Zwrotnica antenowa
@goral418
2 жыл бұрын
@@Wies_Pol_2022 jaka? Wszystkie muksy mam z Lubonia nadawane jako V i H a dodatkowo mam slowackie odbietane o 180 stopni w innym kieunku na polaryzacji V
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Zwrotnica tak, ale kilku wejściowa , wtedy podłączysz kilka anten z różnych kierunków i różnych polaryzacji , technisat lub mezon, po taniości można tez użyć zwykłych rozdzielaczy jako zwrotnic, tez będzie chodzić ale to tak po taniości
@goral418
2 жыл бұрын
@@MRSerwis wielkie dzieki💪
@HermanOtto-wr2nn
2 жыл бұрын
hahaha dobre z tym siatka w siatce pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Odwiedził mnie konstruktor anten z Czech i tez go to stwierdzenie rozbawiło
@donkaczy2065
2 жыл бұрын
U mnie tam gdzie kierunkowa nie daje rady, czasami ratuje się siatkowa. Jak wiadomo ma szeroki kąt i to czasami działa cuda
@MRSerwis
2 жыл бұрын
U mnie pozostałości analogowej tv w postaci siatek wisi w Poznaniu tysiące
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
25:03 dlamnie te siatki to tylko do suszenia grzybow, oczywiscie dopoki sraki sie nie dojebal
@MRSerwis
2 жыл бұрын
U mnie w Poznaniu tego nawalone tysiące na dachach
@JanKowalski-zy2rh
2 жыл бұрын
Ja tam nie narzekam na antenę siatkową + dipol na mux8 (polaryzacja pionowa) .Gdansk Oliwa około 50mnpm odbiór : Gdańsk Ollivia Star/Kalingrad( dwa mux-y) Elbląg Jagodnik/ Gdańsk Chwaszczyno. I wszystko śmiga 😁 za jakiś czas jak VHF zwolnią pod DAB+ usunę dipol . Tak że na tej antenie spokojnie na moim terenie odbieram nadajniki tak około 60-90km.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
👌💪🏻👍
@mrxns
2 жыл бұрын
Mieszkam w trudnym górzystym terenie na południu Polski odbieram odbity sygnał z nadajnika Kraków Chorągwica oddalonego o 75 km. Póki co najlepiej sprawdza się antena ATX-107 wraz ze wzmacniaczem SWA 6000/6t. Jakie polecacie inne anteny o podobnym zysku?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Atx-107 to już jest konkret + ten przedwzmacniacz , nie wiem czy cos mocniejszego jest w ogóle . Televes się chwali datt bossem ze to najlepsza antena na świecie. Mam atx-55 zrobię testy chyba
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
Jak dlamnie najlepszy film, bo z tematem ktory mnie ciekawil
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ciesze się 👌
@19kafar85
Жыл бұрын
5:13 anten nie dotyczy, ale powstaje duża różnica jeśli chodzi o jakość odbiornika proszę mnie poprawić, ale odnoszę wrażenie, że telewizory lepiej zbierają sygnał niż dekodery mam dla porównania dwa domy: 1. 80 km od odbiornika antenta kierunkowa na dachu i telewizor z wbudowanym DVBT2 zbiera wszystko, a dekoder na tej samej antenie już niekoniecznie 2. 40 km od najdalszego odbiornika i ok 20 dwóch mniejszych do DVBT wystarczała pokojowa dookólna, a do dvbt2 przeprowadzone przez dekoder trzeba było już mocniejszą antenę, lepiej ustawioną i odpowiedni skierowaną.
@MRSerwis
Жыл бұрын
Materiał jest puszczony jeszcze przed zmianą standardu, Jeżeli chodzi o czułość głowicy odbiorników, to można o tym książkę napisać, jest tak duża rozpiętość decybelowa,że to się w głowie nie mieści. Dlatego niezbędny jest Miernik, który pokaże nam ile sygnału jest z anteny, tak żeby dobrze instalację zrobić. Robienie tego na dekodery nigdy nie przyniesie 100 procentowego efektu. Będzie sytuacja że 10 dekoderów podłączonych do 10 różnych instalacji będzie działać lub nie będzie działać. Przykładowo norma dBuV dla mux2 FEC 3/4 GI 19/128 to minimum 46dBuV. Mam przypadki ze tv działają już od 40-42 dbuv, rekordzista tuner dvbt2 Signal działał przy sile 36-38dBuV, pomijam inne parametry sygnałowe.
@19kafar85
Жыл бұрын
@@MRSerwis poproszę o nazwę tego tunera, bo wszelkie manty, fergusony itp. działają tylko przy odpowiednim układzie planet co do istalacji to raczej pewna sprawa, jeżeli wiatr nie naniósł swoich poprawek, to powinno być dobrze, bo ustawiane przez Majstra sprzętem "nie dotykaj, bo 7 tysi kosztowało" Pozdrawiam PS. Dziś trafiłem na Pana kanał, więc nadrabiam i na pewno jeszcze nie raz o coś zapytam
@MRSerwis
Жыл бұрын
Proszę śmiało pytać, chętnie odpowiem w wolnej chwili :-). (Proszę bez Pan- Mikołaj jestem) model Signal T2-mini
@donkaczy2065
2 жыл бұрын
Szkoda też że zabraklo w teście telmora p20 albo IQ 😀💪
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Leży w magazynie czeka na kolejne testy, razem z atx55 :-) , ale to już polecimy nadajniki 5,30,90,120 i spróbujemy z Wrocławia coś zebrać.
@kubainstalatorsattv
2 жыл бұрын
Fajny filmik
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki uprzejme 💪🏻👌👍
@arturartur1258
2 жыл бұрын
Panie siatka bez wzmacniacza to jak chłop bez ogórka! 🤣 Super odcinek, ja mając 17km do nadajnika wspomagam się dipolowskim antenkami z symetryzatorem wyrabiając na nich po 28do 34 db mer
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Damy siatce szanse jeszcze raz… ale w innych warunkach terenowych 👌👍💪🏻
@kamiljasionek3375
2 жыл бұрын
prwada jest taka ze stara 25 letnia siatkata sama plytka od poczatku bez zasilacza, dziala lepiej niz te jak nazwales 'krokodyle"- mux 8 ciezko na tym zlapac chodz da sie biorac ja lekko w gore.na siatce chodzi wszystko! osobiscie lape sygnal z Przysuchy (mux8) antena ustawiona tylem oraz centralnie z Łodzi pozostale muxy plus lokalny Winnickiego z Tomaszowa Maz.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Pozdro :-)
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
Super film, fajnie ze wreszcie nagrywasz o naziemnej
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki, mam w planach jeszcze pare (mam nadzieje) ciekawych tematów z naziemną 💪🏻👌👍
@snajper2222
2 жыл бұрын
Elegancki tekścik Gratuluje wytrwałości A teraz poproszę bo również przydał by się taki test porównujący najpopularniejszych 3 do 5 producentów anten sat Pozdrawiam ;)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Pomysł na kolejny test zapisany Pozdro 💪🏻👌👍
@jarpen123456
2 жыл бұрын
Spoko odcineczek. U mnie jest stara antena siatkowa na strychu bez wzmacniacza, kable poskręcane byle jak 😋 a do tego 5 tv idzie na tym 🤣 całe szczęście jeszcze działa ale chyba pora na wymianę instalacji. Pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Pozdrawiam również 👌💪🏻👍
@synhro5210
2 жыл бұрын
Film Super sporo można się dowiedzieć. U mnie na antenie Televes Edge wszytskie muxy DVBT łapie bez problemu. ( 15 km od nadajnika Ślęża) ale nie mogę złapać sygnału testowego DVBT2, przestawianie anteny dawało chwilowy sygnał 15-20% jakości ale jest mocno niestabilny. Czekam na przepięcie w Marcu na nowy standard bo kompletnie nie wiem skąd taka różnica, skoro w ogóle z problemami łapie sygnał, zakładam że telewizor obsługuje ten standard, antena ponoć nie ma znaczenia także czkekam..
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ciekawe , a jaki masz model tv i na jakim kanale leci u ciebie test T2?
@synhro5210
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Sygnał testowy leci na kanale 37. Telewizor LG webOS LF592Vtf. Co ciekawe Wydarzenia 24 na Mux4 odbieram ładnie a ten kanał tez podobno już używa kodeka HEVC.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Wydarzenia 24 obraz w hevc, ale fonia w mpeg. Tv z którego masz roku ? Może to dziwnie zabrzmi, ale warto sprawdzić za zewnętrznym tunerze dvbt, to częsty przypadek niektóre telewizory odbiera wydarzenia z mux ale nie odbiera testowego z innego mux dvbt2.
@synhro5210
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Przyczyną braku sygnału jest tłumienie przez dekoder sat c+ sygnał z multiswitcha idzie jednym przewodem sat i naziemna do gniazda abonenckiego w pokoju. Nie wiem dlaczego akurat na testowym muxie jest to najbardziej widoczne ale jak odlaczę zasilanie od dekodera sygnał naziemnej wzrasta.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Miałem kiedyś taki przypadek, spróbuj założyć izolator galwaniczny na wyjście sat. Multi nie powinien zakłócać naziemnej (teoretycznie) czasami rzadko się to zdarza. Na odległość ciężko jest pomoc niestety
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
31:58 mi estetycznie podobajal sie anteny yagi :D
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dinova znienawidziłem za VHF, klient płaci 350zl bo chce antene na parterze a później się trzeba tłumaczyć ze VHF brak. Oczywiście nie zawsze tak było ale ludzie myślą ze sygnał się wyczaruje w piwnicy nagle
@krzysiekv12
Жыл бұрын
Zajebista zajawka z tymi antenami szkoda że takie gówno w tej telewizji puszczają
@MRSerwis
Жыл бұрын
Ja tam tego nie oglądam 😉
@krzysiekv12
Жыл бұрын
@@MRSerwis kurde muszę troche zmienić pogląd, sport idzie oglądać w zimę to sie przydaje
@radoslawminiszewski84
2 жыл бұрын
Niezły materiał osobiście nie mam dużych problemów z sygnałem bo wszystko u siebie w Bydgoszczy mam z Trzeciewieca. DVB-T2 łapiem nawet na starym zestawie anten kierunkowej i siatkowej z sumowanym sygnałem. Ale wiem że i umnie w mieści gdzieniegdzie trzeba posiłkować się doświetleniami.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
No to luzik jeżeli łapie wszystko bez problemu 👍💪🏻👌
@arop7858
2 жыл бұрын
Miki jak zawsze zaje.... e. W moich stronach po kilku testach yagi at10 robi robotę ale do mux 8 bez symetryzator i odzielnej anteny bez szans. Oby tak dalej. Pozdrawiam👍
@MRSerwis
2 жыл бұрын
pozdrowionka :-)
@MsPietrak
2 жыл бұрын
Czekam na test w trudniejszych warunkach(tak 50-70km do nadajnika). Zabrakło mi właściwie najważniejszej anteny czyli klasycznej yagi 16/19 elementową.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Chciałem ja przetestować, nawet leżała obok reszty anten, ale chcieliśmy aby były dwa pasma UHF i VHF , dlatego finalnie YAga nie była użyta. Kolejne testy będę przeprowadzał u siebie. Nadajnik 5,35,90,120 No i spróbujemy Wrocław. Będzie kilka klasyków yagi , atx55 , telmor ASR , No i wg televesa najlepsza antena na świecie datt boss.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ciekawa antena jest model emme esse 24LX45L (21-48) ciągnie Mux8 jak głupia.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Tak prawdę mówiąc dla mnie trudniejsze warunki to montaż na parterze w gęstej zabudowie
@Wies_Pol_2022
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Gdzie kupiłeś (gdzie można kupić tą antenę). Czy w każdym terenie sie sprawdza? Ja widzę na necie model z kanałami od 21 do 69. Czy testowałeś Emme Esse 45UC, czy bedzie mux 8 odbierać? Która lepsza.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@Wies_Pol_2022 emme esse 45uc to inny zakres chyba , 24LX45L można kupić na aledrogo wpisując model, sprawdzałem w gęstej zabudowie i Mux8 latał , producent podaje 21-48
@bartekgizdon1899
2 жыл бұрын
Miałem problem z odbiorem mux8. Próbowałem wiele anten i najlepsza okazała się krytykowana przez wszystkich antena siatkowa ale z dodanym dipolem podłączonym do wzmacniacza. Teraz odbiera wszystkie mux-y.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Potrzeba matką wynalazku :-). Najważniejsze ze problem usunięty. W przyszłym tygodniu pojawi się film z testów anten dedykowanych do odbioru Mux8 W tym jednokanałowe oraz combo , myśle ze będzie to ciekawy materiał 👍
@piotrkorobczak4086
2 жыл бұрын
Dla mnie konkretny materiał do zapoznania się z tematem anten. Mówiąc szczerze mam małą wiedzę w kierunku anten a to teraz ważne tematy. Dzięki za filmik, który posłuży mi do wyboru anteny w moich warunkach terenowych...
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Cieszę się , że komuś się to przyda
@anakonda1986
2 жыл бұрын
Siła 50dBuV to mało przy samej antenie. Przy telewizorze będzie jeszcze mniej. Gdyby na tej antenie jeszcze założył splitter to już całkiem lipa. W tej lokacji sprawdziłaby się ATX55+LNA177 i wyszło by spokojnie 70-80dBuV. Tak jak w filmie nie ma najlepszej anteny. To zależy od miejsca. Ja dobieram antenę by spełnić te 70-80dB oraz powyżej 30MER. To jest gwarancja prawidłowego odbioru i zawsze można to rozdzielić na więcej niż jeden tv. Oczywiście film spoko 😁
@MRSerwis
2 жыл бұрын
To akurat bardzo kiepskie miejsce jeżeli chodzi o odbiór, specjalnie je wybrałem , ale na inne testy przyjdzie jeszcze czas. 💪🏻👌👍
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Atx55 mam z demontażu taka ze starych lat w prefekt stanie. Symetryzator wymieniony , puszka odnowiona i zostawiam do testów
@Incognito-ud6xz
2 жыл бұрын
Siatka na wzmacniaczu jest dobra wszystko odbierze ale, radość z oglądania kończy się kiedy sąsiad odpali kosiarkę, wtedy pikseloza. U mnie tak kiedyś było dopóki nie zmieniłem siatki na atxa.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
:-) No niestety moi sąsiedzi na działkach coś o tym wiedza :-)
@franciszeksywula7517
2 жыл бұрын
mieszkam w gdyni i tu sa takie miejsca gdzie jest potrzebne wzmocnienie ala nie z przesada , jesli Yaga ma 8dB to wzmocniemie wzmacniacz powinno byc max od 6 do 15 dB tak by nie zaszkodzic w odbiorze
@MRSerwis
2 жыл бұрын
W Poznaniu jest taka słynna ulica Grodziska, tam bez wzmacniacza nie chce nic chodzić, tyczki po 5m , na elektrodzie jest sporo postów z tą ulica . Miałem okazje tam dwa razy być. W innych miejscach w Poznaniu tez nie zawsze jest kolorowo.
@franciszeksywula7517
2 жыл бұрын
@@MRSerwis ministrstwo lacznosci w takim wypadku pozwala ma wieze do 36 m mimimum tylko dla anteny pasywnej jako zbiorcza
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@franciszeksywula7517 jest to rozwiązanie problemu , jednak klienci to najczęściej chcieliby na parapecie najlepiej pokojowa antena , bo drut to jest ble. Jak wkładam 2m maszt to Panie a musi być taki wysoki ? Krótszych nie ma
@PiotrSzczecin
2 жыл бұрын
OOO! I to Lubię! Wstaję, biorę piwko do ręki i oglądam swój ulubiony kanał :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Miło mi :-)
@adrianjakis8643
2 жыл бұрын
Najlepsza antena to ta z lokalnego Neo/Mexa/Media i innego marketu. Wystarczy zapytać sprzedawcy a ten opowie dlaczego ta antena jest najlepsza...
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Na drugi dzień ten sam sprzedawca będzie zachwalać lodówki na dziale AGD
@DJKristoKriS
2 жыл бұрын
Jestem z wykształcenia elektronikiem a pracuje w energetyce. Pamiętam czasy gdy z komputerem biegałem po ludziach i ustawiałem anteny . Patrząc na te wszystkie filmy uważam że podejście tego człowieka do pracy jego wiedza humor umiejętności są jak najbardziej super. Z racji zwolnienia lekarskiego mogę na spokojnie wszystko pooglądać.dodatkowy plus za tłumaczenie pokazywanie wszelkich trików czy zaangażowanie w odpowiedzi na wszelkie pytania. Pozdrawiam.super robota
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki za miłe słowo 💪🏻👌👍
@stanostasko9738
2 жыл бұрын
Kedy porovnate Signal WS6980, Digitsat t610 s profi merakom napr. Rover alebo planar?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Wyślij mi rover i planar to chętnie potestuje :-)
@MultiKomentator
2 жыл бұрын
Powinna być tabela z podsumowaniem. Taj to strata czasu. Najprościej zobaczyć ch-kę częstotliwością i widać, że logarytmiczna poza szczególnymi przypadkami najlepsza.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Tabelka jest na końcu filmu
@erykskotarczak6779
2 жыл бұрын
Dzień dobry, na wstępnie gratuluje pomysłu na materiał! Bardzo mi się podobają Wasze rozmowy, z których płynie sporo praktycznej wiedzy. Przysłuchując się wychwyciłem komentarz, że na wspólnotach/budownictwie wielorodzinnym nie wolno stosować anten aktywnych. Bardzo mnie to zaciekawiło i trochę poszperałem w rozporządzeniach. Choć w 100% się zgadam, że instalacja powinna być pasywna, sygnał wzmacniany wzmacniaczem selektywnym, to ustawodawca nigdzie nie zakazuje anten aktywnych. Jest jedynie wzmianka o pasmach dla FM, VHF i UHF oraz zysku kierunkowym 14dBi. Panowie, jak to jest tak naprawdę?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Uprzejme dzięki za miłe słowo. Wyjaśniając temat: Antena pasywna jest mniej podatna na zakłócenia, dotyczy to przedwzmacniaczy dopuszkowych w antenach oraz masztowych. W zależności od rodzaju instalacji oraz użytych materiałów najczęściej używamy wzmacniaczy kanałowych umieszczonych wewnątrz budynku w budynkach zbiorowego zamieszkania, czasem zdarza się że nie musimy tych wzmacniaczy stosować w ogóle. Według rozporządzenia musimy stosować zasady pasywnej anteny na budynku zbiorowego zamieszkania oczywiście min 14dB względem anteny izotropowej
@erykskotarczak6779
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Dziękuję za uściślenie! Trzymając się jednak nurtującego mnie rozporządzenia - nie ma w nim wzmianki, aby antena miała być pasywna. Ustawodawca nie wspomina niczego o antenie aktywnej, a zatem nie widzę formalnego zakazu jej stosowania. Po prostu chciałbym wyjaśnić tą prawną nieścisłość, aby mieć pewność co wg przepisów można, co trzeba, a czego zakazują.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Analizując to rozp. jest mowa o aby używać anten naziemnych o o zysku kierunkowym nie mniejszym niż 14dBi oraz wzmacniaczy i przełączników wielozakresowych (multiswich) . Fakt Nie ma mowy o zakazie używania przedwzmacniaczy dopuszkowych oraz wzmacniaczy masztowych. Wspólnot już nie wykonuje,ale jak je robiliśmy to zawsze pasywna naziemna :-) nie wnikałem aż tak mocno z rozporządzenie
@Piotr_Sochaj_SQ5PEN
2 жыл бұрын
Bardzo dobry film i masę przydatnych informacji :) pozdrawiam serdecznie
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki za miłe słowo. Skróciłem jak mogłem 👌💪🏻👍
@petervrabel6015
2 жыл бұрын
Najlepšia je logarotmickoperiodicka a selektivna.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Moja ulubiona :-)
@MrTomekkrys
2 жыл бұрын
Prawie super filmik gdyby nie te przek.... ale fajnie . Musze kupić nową antene bo nie odbiera mi wszystkiego . Dzieki
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Pozdrawiam 💪🏻
@miromiko1114
2 жыл бұрын
I na to czekałem cale święta 😉
@MRSerwis
2 жыл бұрын
6 Giga wolnego miejsca , przyda się na kolejne testy 💪🏻👌👍
@pawelus2006
2 жыл бұрын
3 Antena siatkowa wcale nie jest zła. ja takiej używam od zawsze . Wymiana chyba co 10-15 lat. Szybciej padają wzmacniacze,. Jednak to nie antena czy wzmacniacz jest problemem tylko zasilacz . Wszystkie to tania chińszczyzna za 8zł i wytrzymuje z 2-3 lata. Najdroższy to chyba tatarek i teoretycznie polski producent. Może kiedyś jak był sygnał analogowy to rodzaj anteny miał znaczenie, przy cyfrowym na antenie siatkowej problemów z odbioru samej anteny nigdy nie było. Jak już coś wystąpiło to wina wcześniej wspomnianego wzmacniacza lub częściej zasilacza. Też odbieram z nadajnika ze Śremu
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Przy kolejnych testach znów ja porównamy :-)
@arturk78
2 жыл бұрын
Tak zgadza sie najlepsza antena szerokopasmowa (siatkowa) reszta to badziewie jest! u mnie jeszcze jest pelno takich anten na dachach i odbieraja tv!
@piotrbe1440
2 жыл бұрын
Dziękuję za tak szczegółowe i proste przekazanie wiedzy o antenach. Pozdrawiam z Gdańska
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Starałem się jak mogłem 👌💪🏻👍 cieszę się ze nie zanudziłem
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
Film im dluszszy tym lepszy
@MRSerwis
2 жыл бұрын
💪🏻👌👍
@audioBoschmann06
2 жыл бұрын
Ciekawy film dużo nowych zeczy się dowiedziałem. Pozdro Miki:))
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Pozdrawiam Szymonie 💪🏻👌👍 , to jest temat, który najbardziej lubię , testy, analizy uwielbiam.
@eS-Ko
2 жыл бұрын
Czy już się zaczynają w branży żniwa antenowe przy przejściu na nowy system ? ;-)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
W branży producentów tunerów i anten pewnie tak
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Zgadza się takie czasy takie pasmo obecnie mieć będziemy. Mnie osobiście szlag trafia jak słyszę TV CYFROWA a przy oglądaniu podczas burzy i deszczu klatkuje aż mnie szlag trafia bo dekodery gubią bity. W analogu to nie przechodzi. Powinni nadawać sygnał z wyprzedzeniem co najmniej 5 minutowym do pamięci dekodera no ale kto to robi. Cyfrowy Polsat ma kilkadziesiąt sekund przynajmniej, to i tak nie wiele.
@waldemarsobkowiak8974
2 жыл бұрын
@@cooltygrysek Masz rację - cyfra jest oczywiście lepsza pod warunkiem, że wszystko chodzi tip-top. Ale jak coś się zaczyna sypać, to zakłócenia cyfrowe są bardziej wkurwiające od analogowych! Pozdro!
@K63-n6o
2 жыл бұрын
Pod opinią 06:42 o chińskich "krokodylach" podpisuję się obiema rękami. Niestety są bardzo popularne. Chyba ze względu na cenę i ... wygląd. Ich specyfikacja (np. zysk) najczęściej nie ma nic wspólnego z rzeczywistoscią. W większości kiepsko spisują się chińskie combo (najcześciej jest problem z odbiorem mux-8). Natomiast mam jedną uwagę. Użyta w teście siatka określona jest jako ASP-8. Niestety nie jest to dipolowska ASP-8, tylko wyrób jakiegoś innego producenta. Być może na ASP-8 byłoby troszkę inaczej, bo bywa że sygnał z siatki od różnych producentów trochę różni się parametrami.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Nie wiem gdzie ta siatkę kupił klient (kupował ja kilka lat temu) sprawdzałem ja jeszcze na działce i tez dołu brak, chce jeszcze raz przetestować te anteny w innym miejscu , postaram się załatwić nowa siatkę z dipola i do niej przedwzmacniacz. Mam jeszcze biquada z demontażu ale to już inna historia (tez chce go przetestować) Ps. Pamietam jak klient kazał wyrzucić siatkę bo kupił krokodyla z markietu i Mux8 zniknął bezpowrotnie i zdziwienie przecież to nowa antena to musi chodzić
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Wiem ze niektórzy producenci zmieniają budowę anten siatkowych i VHF zaczyna żyć , oczywiście kosztem uhf. W necie jest tez mnóstwo poradników amatorskich
@K63-n6o
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Nie znam warunków odbiorczych w Poznaniu. To Ty jesteś tam Ekspertem. Być może w miejscu testu jest "dziura" w sygnale ze Śremu. Ale z AE powinna coś odebrać, chociaż siatka odbiera VHF słabiej niż UHF. Ja odbieram mux-8 na ASP-8 z nadajnika o mocy 0.05 kW (!) oddalonego o 8 km. Także tyłem "coś tam" łapie, ale prawdopodobnie z odbicia, bo dookoła górki.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@K63-n6o Miejsce celowo wybrane, lekki dołek i kilka mini fabryk obok domu, sam wiesz o co chodzi , tam gdzie sygnał dochodzi tam problemów nie ma
@Tofikowy12
2 жыл бұрын
A gdyby połączyć kilka anten w różnych kierunkach to będzie wszystko odbierać czy komin wybuchnie? 😂
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Wzmacniacz kanałowy i można 2-3 anteny na 2-3 nadajniki. Robię teraz właśnie o tym odcinek 👌👍💪🏻
@arkadiuszchruscielski3773
Жыл бұрын
👍
@Steel_Wood1985
2 жыл бұрын
Witajcie jak można z wami nawiązać kontakt poza yt. Pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Majl jest w informacjach o kanale , ( lamiadejzi małpa gmail com )
@radiowavemaniac
2 жыл бұрын
Czy możliwe że LTE się wpieprza w instalacje antenową? Bo na dekoderze opticum sloth combo 4k zaczął mi skakać sygnał jak szalony na każdym programie w dvbt i t2. Jak tą samą antenę podłącze do telewizora to na telewizorze sygnał jest stabilny na dekoderze wariuje. Dekoder jest raczej nie uszkodzony bo odbiera mi mux3 bez podłączonego zasilacza (bo nadajnik blisko), jak podłącze zasilacz to robi się sieczka obrazu. Antena telkom-telmor Asr Classic. Może pomoże kupno anteny z filtrem LTE? Dlaczego na telewizorze sygnał na każdym kanale jest stabilny a na dekoderze opticum wariuje?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Może zacznij od tłumika LTE, ASR clasic to fajna antenka , nie pamietam ale można chyba wymienić przedwzmacniacz w niej na sam symetryzator hmm, może głowica w tunerze jest zbyt czuła i nie radzi sobie z zakłóceniami po załączeniu zasilacza w antenie, a w tv jest inaczej wysterowana , możesz jesCze tłumik sygnału zastosować… i zobaczyć jaki jest efekt. Jak blisko nadajnik to najlepiej pasywny drut
@lukaszm2539
2 жыл бұрын
Zbyt silny sygnał może przesterować obwody wejściowe odbiornika. Dodatkowo, można przetestować filtr pasmowo zaporowy dla zakresu LTE, jak już wspomniano.
@radiowavemaniac
2 жыл бұрын
@@lukaszm2539 tylko, że ja na tej antenie i dekoderze oglądałem telewizje od czerwca 2021 do stycznia 2022 i nie było problemów z sygnałem. Jakoś dopiero od 2 tygodni sygnał na każdym programie zaczął skakać. JAK sprawdzić czy dekoder czasem nie jest walnięty?
@lukaszm2539
2 жыл бұрын
Spróbować podłączyć dekoder w innej lokalizacji i porównać z tym wbudowanym w TV. W dotychczasowej lokalizacji mogła nastąpić jakaś zmiana w otoczeniu anteny (jakiś wysoki budynek), może operator uruchomił stacje bazową. Należałoby też sprawdzić wszelkie połączenia i przewód antenowy.
@radiowavemaniac
2 жыл бұрын
Sprawdziłem na innej antenie (siatkowej) 100m od mojego domu i sygnał na innej antenie jest stabilny. Czyli antena powoduje zakłócenia i skoki sygnału. Antena telkom-telmor asr classic by takie cuda robiła z dekoderem. Powtarzam na telewizorze sygnał nie skacze. Może to faktycznie lte się wpieprza w instalacje antenową. Już nie wiem co o tym myśleć.
@sarenka177
2 жыл бұрын
Jaka powinna być optymalna moc anteny PWR/ lub POWER... Od czego to zależy...bo jeśli będzie moc 40 dB...na antenie i sygnał przejdzie nam przez kabel - tłumienie jakieś, a później splitter jeszcze np. to otrzymam jakiś sygnał w dekoderze, skąd wywnioskować, że sygnał ten będzie tam niski...to zalezy od TV, jaki odbiera minimalny sygnał tj. moc czułościowa jaka jest? w filmie było mówione, że odstęp sygnał szum powinien być powyżej 20 dB...natomiast nie do końca wiem, co jak z mocą... jaki miernik kupię, który zmierzy mi to wszystko, a będzie w miarę tani, ale poprawnie będzie wskazywał informacje...co nam tak naprawdę mówi odstęp sygnału od szumu oraz sam MER....
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Moc anteny czyli jej zysk dobieramy do odległości od nadajnika. Zysk jaki ma ANYENA na papierze sprawdza się miernikiem w miejscu jej montażu (wtedy widać jaki dochodzi sygnał z nadajnika) Normy przyjęte siły sygnału na gniazdku abonenckim mówią o min 51 dBuV ale zależy od modulacji (w necie jest tabela) niektóre tv/tunery działają dobrze gdy pwr na gniazdku jest 45 dBuV a mam przypadki ze 41-42 i chodzi. C/N SNR odstęp sygnału od szumu przyjmuje się min 20-22 w zależności od miernika (trzeba to wyczuć) MER to tak jak w satelicie przy pewniej wartości następuje klatkowanie obrazu dla modulacji 64-QAM przyjmuje się 24-26, telewizory niektóre działają od 22 zalezy od czułości głowicy. Obecnie produkowane tunery są odporne na kiepski sygnał. Ostatnim bardzo ważnym parametrem jest BER przed i po korekcji. Znając pwr na antenie , znając długość kabla , rogalezniki , gniazdko itp można to wyliczyć, najlepiej podpiąć miernik przy antenie i za gniazdkiem i dokonać pomiaru. Jeżeli chodzi o miernik to fajnie jakby miał : pwr, snr, mer i BER .
@sarenka177
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Natomiast gdy brak gniazda abonenckiego, gdzie dokonujemy pomiaru//na dekoderze? A jeśli nie ma dekodera to po prostu kabel, który podłączamy do telewizora...? Czyli kupując antenę powinienem szukać o jakim zysku, aby działała mi naziemna - dla rozgałęźnika 6 urządzeń porozmieszczanych po domu, gdzie sam sygnał raczej nie jest mocny a nadajnik jest daleko - Małopolska...Najbliższy nadajnik to ponad 20 km ..
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@sarenka177 podłączasz zawsze ostatni punkt (gniazdko) a jak nie ma gniazdka to kabel - na tunerze bym nie sprawdzał bo one dziwne rzeczy pokazują czasami. Jest apka emitelu i tam podajesz adres zamieszkania aplikacja pokaże Tobie jakie masz nadajniki i jaka antena oni polecają
@sarenka177
2 жыл бұрын
@@MRSerwis super dzięki za informacje. A co nam mówi sam odstęp sygnału od szumu..?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Stosunek Odstępu poziomu nośnej sygnału do szumu jest wyrażony w dB i im więcej tym lepiej. Tabelki w necie tez wyznaczają normy dla danej modulacji. W analogowej tv obraz śnieżek coraz bardziej , w cyfrowej mamy i mego rodzaju zakłócenia mające wpływ na poprawny odbior i albo działa albo tnie-. Znając parametr c/n jesteśmy wtedy w stanie to sprawdzić.
@rebelelectrozyrardow4737
2 жыл бұрын
Hej, super materiał, mam pytanie chciałem zakupić miernik, niestety Deviser S30 jest niedostępny i w sumie nie wiadomo kiedy będzie, interesuje mnie też Signal/Satlink WS6980 - jakaś opinia na jego temat ? Widzę że przy DVB-T/T2 spisuje się nieźle ma wszystkie niezbędne pomiary, szybko reaguje a jak w przypadku satelity ??? Dziwi mnie jedynie to że w specyfikacji poziom sygnału podany jest w dBm a fizycznie jest dBuV - może ktoś wie jaki zakres ma ten miernik ?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Podpytam kolegę Tomasza , on ma mniejszego brata Signala
@rebelelectrozyrardow4737
2 жыл бұрын
@@MRSerwismasz na myśli model ST-5150 ?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Chyba tak, muszę do niego zadzwonić, bo wspominał ze kupił korzystnie ale chyba właśnie ten 6980. Dam znaka
@rebelelectrozyrardow4737
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Różnica w zakupie jest ogromna, to czekam na info, jak możesz to zapytaj może zgłębił temat różnic między tymi miernikami, dzięki :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Spoko, dowiem się i dam znaka 💪🏻
@antyoksydant5238
2 жыл бұрын
Zgadzam się przy końcu filmu z ogólnymi wnioskami. Może być niekiedy poniżej 30 km od nadajnika i wszystkie anteny nie spełniają swojej właściwej roli. Przetestowałem wszelkie rodzaje oraz z wzmacniaczem lub bez - nie ma dobrej anteny. A tylko na jeden odbiornik. Przecież nie będę stale ją obracał (co płacić np. abonament?). W zasadzie nie ma problemu z siłą sygnału, ale z jakością. Jest tak, że przy sile prawie 100% jakość zerowa i nic nie widać. A o częste krateczki i ćwierkanie w głosie obrzydza korzystanie.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Takie moje podsumowanie po kilku latach praktyki i przetestowaniu od h…. Anten :-)
@radosawhuawei6186
2 жыл бұрын
Za namową tutejszych specjalistów zakupiłem za całe 75 zeta logarytmiczną Esse.... Zajefajna antena. Zasysa wszystkie mux'y łącznie z 8. Sygnał 90-100%. Montaż na strychu pod ceramiczną dachówką, zmontowana na polaryzację H.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Z racji jej gabarytów można powiedzieć, że to moja ulubiona tak do 35km od nadajnika.
@arkadiuszweiss
2 жыл бұрын
Jest pewien problem o którym nie wie wielu ludzi w tym specjalistów, anteny synfazowe typu "siatka" mają impedancje wyjściową około 30-70 ohm i potrzebują symetryzatora 1:1 , tylko taka antena. Pozdrowienia :-) . Jest jeszcze jedna rzecz, można do tych zewnętrznych dipoli - czyli górnego i dolnego dodać cienkie druciki o długości podwójnej długości obecnego wąsa (razem ma być 300 % obecnej długości wąsa) i w ten sposób działa pasmo około 200Mhz. Takie anteny były kiedyś produkowane masowo stąd wiem.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Na temat „siatek” będzie poświęcony odcinek razem z antenami biquad (mam dwie stare wersje właśnie je odświeżam ) Pętli do nich nie będę robił , przerobię symetryzator na 75/75 . Do anten jednokanałowych taki symetryzator stosuje jak mam dipol prosty :-)
@Wies_Pol_2022
2 жыл бұрын
Co to ma być? Gdzie zestawienie jak spisały sie anteny? Po nocy coś Pan namazał na tablicy i nic nie wiadomo. Trza było pokazać profil terenu odległość i to jak sie spisały anteny (parametry odbioru). Jedne łapią odbity inne kierunkowe. Te o szerokim kacie moze beda miec lepszy odbior tam gdzie jest SFN? Przy Dvb-T2 beda wieloobszarowe nadajniki w technologi SFN tzn duże obszary z tym samym kanałem.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Tabeleczka na końcu filmu , profil terenu płaski
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dodałem plik w opisie do pobrania
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
Heja Niech kolega nie przesadza ale takie właśnie filmiki " DŁUGIEEEEE " wiele wyjaśniają laikom a tez pomagają zaawansowanym dobrać odpowiednią antenę. Jak dla mnie super test lecz jedno ale więcej długich ujęć na miernik bo trudno się czasem zorientować co miernik pokazuje. Jedno pytanie z jakiej odległości od nadajnika był przeprowadzony test i jakie przeszkody terenowe w linii , odbicia dyferencje itp słabo o tym .... Pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Teren lekko obniżony , pokrycie VHF ze sremu słabe, żadnych drzew czy bloków przed nami nie było. Są takie miejsca w Poznaniu i okolicy ze jesteś w zasięgu a nie ma pokrycia sygnału. Kolejne testy w drodze, dopracuje bardziej szczegóły
@Luksiuelektryk
2 жыл бұрын
Misie pysie zgadzam się w pełni. Sam osobiscie w domu zamontowałem siatkę i odbieram (tzn odbierałem bo odciąłem to w cholere) wszystko jak leci wraz z kanałami z "boku" tj. z Czech wszytko z vhf i uhf Wstyd takie coś montować u klienta, rynek wymusza na nas montaż niekoniecznie wydajnych anten. Niestety jest jak jest:) U klientów wpada w 99% wpada fuba 903 z której jestem zadowolony. Ten test potwierdza moje tezy:) Pozdrawiam Was serdecznie!
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Siema Luksiu. Również serdecznie pozdrawiam 💪🏻👌👍 W realizacji testy anten VHF (jednokanałowe , 5-12 oraz combo) na chwile obecna Mux8 zostaje na VHF więc problemy z VHF nadal przed nami. Będzie to jedyne pasmo na starym dvbt.
@paweltv_radio
2 жыл бұрын
Cześć ja mam pytanko czy nieprawidłowo skręcony kabel antenowy może utrudniać odbieranie muxów ?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
. Najogólniej odpowiadając tak, może utrudniać, ale to zależy od kilku czynników. Przy mocnym sygnale na zwarciowym kablu można oglądać tv, na samej żyle głównej również.
@franciszeksywula7517
2 жыл бұрын
to prawda wzmacniacz z zasilanie jest nieporzadanym elementem przy antnie bo dziala jak tlumik w antenie zas najlepsza antena to pasywna
@MRSerwis
2 жыл бұрын
💪🏻👌👍
@arthurergali4304
2 жыл бұрын
Good day,pan meister! How many channels do you have on dvbt2? I know 13e, there are many sat channels from Poland I have 14satellites (4.8,7,9,13,16,31,42,46,52,57,58,70,75,85) Sometimes I see Poland FTA channels from 13 e I can speak russian,and I can understand some Polish language
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Mamy 28 kanalow dvbt, zmiana na dvbt2 dopiero 25 kwietnia. Masz bardzo dużo satelit :-) , obsługujesz to z jednej anteny satelitarnej ? Czy więcej ?
@arthurergali4304
2 жыл бұрын
@@MRSerwis I have 7 satellit Dishes For example: 7+13+16(1.20 dish size) 9 Eutelsat (1.10) 4.8 astra (0.9) 31.5,+42+52(0.9) 46+57(0.9) 58(0.6) 70+75+85(0.9) Sat Tv my hobby from 2004 years,we also have 25-28 channels in dvbt2 format
@waldemarsobkowiak8974
2 жыл бұрын
Wilda pozdrawia Wildę! Będę śledził kanał, bo po 12-letniej przerwie znowu pod mój dach zawitał telewizor. Zacznie się znowu skakanie po dachu! :o)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
pozdrawiam również
@tomaszpiatkowski6315
2 жыл бұрын
Najlepsze anteny kierunkowe logarytmiczne .Żadnych filtrów tylko dobrze zainstalowane wtyki antenowe.Pozdrawiam !
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Tez je lubię :-)
@krzysztofrzeszutek3995
2 жыл бұрын
Dobra robota bardzo fajny odcinek tak trzymać
@MRSerwis
2 жыл бұрын
uprzejmie dzięki w imieniu swoim oraz Tomka
@mareklimanowski687
2 жыл бұрын
Multi naplet 😉🤣
@MRSerwis
2 жыл бұрын
:-)
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
31:20 wzmacniacz czasami pogarsza sygnal
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Wzmacniacze/przedwzmacniacze temat rzeka…
@PrecelPaluszek
2 жыл бұрын
te siatkowe to powinny byc zakazane chyba nawet przez UE jest zakazane, totalnie sieją w eter zaklocenia, szczegolnie chinski wzmacniacz na plytce. Mam u siebie stacje cb w domu i przez jednego sąsiada który posiada taką starą siatke zakloca mi pasmo praktycznie po całości, byłem z wizytą u niego o czywiscie problemu nie widzi, ale za namową moją wspolnie zmienilismy antene na normalną a nie siatkową od tej pory zaklocen nie mam.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
„Siatki” najczęściej demontuje. Będzie poświęcony odcinek antena kharchenko BIQUAD - mam na myśli te stare z czasów analogowych :-)
@koralewskistanislaus138
2 жыл бұрын
Dam ci dobra rade jezeli sasiad zakloca twoje cale pasmo CB to wyrzuc twoje radyjko.Pasmo CB to 26,5 do 27,5 MHZ wiec jezeli antena na pasmo miedzy 450 a 800 MHZ w dodatku antena odbiorcza robi ci zaklocenia to masz jakis prymitywny detektorek a nie CB radio.A jesli ktos jak to mowisz sieje zalocenia to na pewno tylko ty twoim radyjkiem.
@PrecelPaluszek
2 жыл бұрын
@@koralewskistanislaus138 chuja sie znasz widze wiec sie nie udzielaj, mam radio president jackson 2 jak i 1 na obydwu tak samo wiec nie masz racji. myslisz sie antena ktora jest od 450-800 mhz i jest uszkodzona to wali po całych pasmach innych a szczegolnie wzmacniacz na płytce który ma zwarcie. Chinskie ledy tez mogą zaklocic odbior radia cb z czego sygnał jest bardzo mocny i zaglusza wszystko w promienu 200m. Widze ze nie miales nigdy radia cb nie wspominajac juz nawet o KF wiec nie masz bladego pojecia... W temacie siedze juz parnascie lat wiec cicho tam.
@PrecelPaluszek
2 жыл бұрын
@@MRSerwis i bardzo dobrze, te siatkowe to zmora.
@PrecelPaluszek
2 жыл бұрын
@@koralewskistanislaus138 jestes idiotą do potegi drugiej, skoro sie oddalam od budynku sasiada ktory miał taka antene i zaklocenia powoli przestają byc wykrywane to wiadomo ze to od niego jest, im dalej tych zaklocen nie ma, im blizej jego domu to zaklocenia narastały a najwieksze tuż jego domu, Sprawdzalem reczniakiem CB. wiec gowno sie znasz mówiąc ze to ja zaklocam ..... debil jestes i tyle zero w temacie pojecia, i nie pozdrawiam bo dla mnie taka osoba jak ty nie istnieje płaskoziemcu.
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
37:40 duzo firm w dzisiejszych czasach ma klienta w dupie niestety
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Smutna prawda
@KABELEK69
2 жыл бұрын
mam pytanie...testowalem tuner i kanal wydarzenia 24 dzialal bez zarzutu a jak zmienilem na inny tuner mini to czesto ten kanal pikselizuje..czy to wina tunera?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ciężko stwierdzić , być może jest sygnał na pograniczu , może inny tuner ma mnie czuła głowica. Bez pomiarów miernikiem to trochę loteria
@KABELEK69
2 жыл бұрын
@@MRSerwis dzieki za odpowiedz...mysle ze to czulosc glowicy jednak te tunery maja ja rozna pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Na to wychodzi :-), niektóre tunery działają na słabym sygnale - miernik nie pokazuje nic a tuner chodzi :-)
@centrummotocykloweplus6703
2 жыл бұрын
Nie wiem jak się odnieść do początku materiału. Jak wiadomo promieniowanie to emisja,sygnału światła i wielu innych czynników. I nasuwa się pytanie czy antena odbiorcza bo o takich antenach mowa w materiale ,może promieniować podczas kiedy "odbiera sygnal" jeśli anteną odbiorczą to nie może promieniować bo nie jest anteną nadawczą. Antena taka może promieniować tylko wtedy kiedy jest antena nadawczą,siła promieniowania oraz jej zasięg jest uwarunkowany mocą dostarczana do anteny,im wyższa tym większy zasięg. Więc co to dokładnie za anteny nadawczo odbiorczą bo takimi.musialy być jeśli chodzi o promieniowanie,czy tylko odbiorcze a zatem jak mogą promieniować skoro tylko odbierają sygnał. Myślę że to ciekawy temat. A teraz odnośnie pomiarów,jak wiadomo fale przemieszczają się w Finderze który powinien mieć odpowiednią długość fali dla danej częstotliwości, żeby pomiar był miarodajny powinniśmy stosować odcinek o długości cwiartki fali dla danej częstotliwości żeby nie wprowadzać niepotrzebnych strat spowodowanych zakłóceniem przepływu sygnału w Finderze, vzy ten warunek był spełniony ,czy pomiaru przeprowadzane były tak sobie.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Co do anten polecam zajrzeć na kanał o Rs elektronika poświęcony anteną, tak, to bardzo ciekawy temat. Nie chciałem tez zasypywać informacjami odbiorców, bo on tego są przecież książki. Co do fidera długość była zawsze taka sama. Najwiecej zależało mi aby pokazać różnice miedzy urządzeniami pomiarowymi, przy okazji opowiedzieć o różnych budowach anten, bo to tez jest ciekawe. Długości lini zasilającej to teoretycznie ma to znaczenie , w praktyce te urządzenia nie są na tyle precyzyjne, żeby pokazały inne wartości, dlatego założyliśmy tą sama długość fidera za każdym razem.
@wojciechr6671
2 жыл бұрын
O jakim "Finderze" piszesz?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
😂 może satfinder
@MotocykleSerwisRybnik
2 жыл бұрын
@@wojciechr6671 nie wiesz co to fider?
@wojciechr6671
2 жыл бұрын
@@MotocykleSerwisRybnik nie wiem co to finder. Co to fider, to wiem doskonale.
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
24:46 to mnie zawsze rozpierdala
@MRSerwis
2 жыл бұрын
:-)
@pablolinda4671
2 жыл бұрын
Przydało by się podsumowanie w celu na koniec tej tabelki
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Przy kolejnych testach, bo ten film wyssał ze mnie energię , ale robię go w końcu dla Swoich odbiorców
@arturxd8434
2 жыл бұрын
Widzę że poza jednym minusem logarytm wszędzie się sprawdzi. I teraz też wiem dlaczego mi siata nie odbiera mux8 a logarytm tak
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Logarytm jest to chyba najkorzystniejsza cenowo antena taka do 100zl , tak myśle . Ciężko ją przebić
@ldjgvhkdjnvk1469
2 жыл бұрын
Z takimi zabawkami do klienta iść hańba 🤣 Mierniki są po kilka tysięcy 😅
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Podać adres do wysyłki ?
@arturxd8434
Жыл бұрын
Czy SNR a MER to jest to samo i czy tym miernikiem digisat jestem w stanie ocenić poprawny sygnał ?
@MRSerwis
Жыл бұрын
To dwa różne parametry. Do oceny „poprawności” sygnału niezbędny jest jeszcze parametr BER i to przed korekcją.
@privtv
2 жыл бұрын
na mojej starej siatce (stan idealny+nowy symetryzator) odbieram z nadajnika Kołowo -> Szczecin 18km ale to pestka, po odwróceniu/skierowaniu siatki na nadajnik niemiecki Helpterberg przy "dobrych wiatrach" odbieram niemieckie mux-y -> 59km! jednocześnie plecami siatka w tym samym ustawieniu łapie polskie mux-y. *** na waszym kanale YT znalazłem wiele ciekawych tematów, duży plus za solidne odpowiedzi na komentarze! tak trzymać, powodzenia!
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Siatke jeszcze będę testować (damy jej przedwzmacniacz ) bo słyszałem ze siatka bez wzmacniacza to jak facet bez siurka. Ps Kanał jest mój. Tomasz będzie się pojawiał mam nadzieje, że częściej 💪🏻👍👌
@rokii212
2 жыл бұрын
@@MRSerwis u siebie mam identyczną siatkowa jak na filmie tylko już leciwego wieku, w ubiegłym sezonie została zdjęta i oczyszczona, wymienione śrubki, mocowanie, nowy wzmacniacz LNA177 wraz z przewodem i w odległości 80 km od nadajnika odbieram VHF jak i UHF i z tego co podaje mi dekoder: dla MUX-1 k.46 moc nadajnika 58kW siła 90% jakość 100%, dla MUX-2 k.49 moc nadajnika 67kW siła 95% jakość 100%, dla MUX-3 k.22 moc nadajnika 100kW siła 99% jakość 100% odbiera też MUX-8 czasem obraz się zacina ale to już antena nie jest chyba zbytnio do tego przystosowana i moc samego nadajnika tylko 24kW k.8 siła sygnału max 40 - 50% i jakość skacząca 80 - 100%. Czyli te siatkowe nie sa takie złe o ile instalacja w dobrym stanie tecnicznym. Teraz jestem jeszcze ciekaw dodatkowych testów tej siatki :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Siatka będzie miała poświęcony oddzielny odcinek razem z starymi antenami typu „zyg zak” „kharchenko” lub biquad . Mam takie dwie stare - zregeneruje i lecimy
@rokii212
2 жыл бұрын
@@MRSerwis fajnie bo ten typ anten czyli siatkowych nie wiem czemu ale przez większość nie jest polecany, a jak widać w koło sporo ludzi posiada takiego typu anteny i sobie chwali. Dla porównania sąsiad przy tych samych odległościach od nadajnika tylko przy antenie kierunkowej nie znam nazwy ma trochę gorsze wskazania, ale sądzę że ma to związek z tym że trudny teren i kierunkowa może mieć problem z odbiorem gdy szeroko pasmowa przy szerszym kącie może łapać sygnał z odbicia i to daje jej przewagę w trudnym terenie, ale mogę się tez mylić :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Jestem w Zakopanem na urlopie i tu same siatki, o czymś to świadczy
@Adek88
2 жыл бұрын
Fenomenalny materiał dziękuje, na wsi(Gródek 16-040) mam siatkę z jakąś wzmacniana płytka tak aby to odbierało kiedyś tvn, gdzie zazwyczaj działały 3 kanały od tvp, i do nie dawna było wszystko ok teraz często jest w kratkę z MUX1 jak i MUX 8, co ciekawej kanały z Białorusi łapie na 100% cały czas tak w zasadzie chyba poszukam fachowca z godnie z tym o czym była mowa w podsumowaniu, zostawiam suba i pozdrawiam.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Najlepiej skonsultować z kimś z okolicy co ma terenowo opanowane antenowe rzeczy 👌👍💪🏻 dzięki i pozdro
@Adek88
2 жыл бұрын
@@MRSerwis nie ma za co, tak będzie. Dzięki.
@unitramadeinpoland7265
2 жыл бұрын
Ja na starej antenie przeszedłem z analogu na cyfrowe była antena polkat 11 elementów
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Polkat fajne anteny robił. Mam z demontażu starego Polkata atz 5 w turbo dobrym stanie. Direktory i reflektory z pełnych prętów aluminiowych , nośnik okrągły gruboscienny. :-)
@kamilbogus
2 жыл бұрын
Super odcinek i test
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Jak zwykle uprzejme dzięki 💪🏻👌👍
@jumped6899
2 жыл бұрын
Mam strasznie dziwny problem z tym "miernikiem": Digitsat t610 tym samym co na filmie otóż mieszkam w d*upie i mieszkam pod nadajnikiem sygnał przysłonięty przez góry do nadajnika ok 6km moc 22kW. I miernik pokazuje niby 26snr w na muxach z dvb-t2. siła 33dBqV na symetryzatorze na wzmacniaczu lna 177 około 64 na lna 101 44 i pomimo tego tego w ogóle telewizor nie wykrywa muxu-2 i mux-1 działa ledwo co. Dodakowo mienik co jakiś czas traci sygnał całkowicie.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
33dbuv to za niski poziom sygnału żeby go wzmocnić
@jumped6899
2 жыл бұрын
@@MRSerwis W takim razie jaka powinna być minimalna siła sygnału dla dvbt i dvb-t2 żeby go zacząć wzmacniać?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Jeżeli miernik dobrze pokazuje sile sygnału to minumum stabilne 45dBuV a najlepiej 50dBuV jeżeli jest mniej niż 40 to wzmacniacz za dużo nie pomoze wręcz pogorszy
@eS-Ko
2 жыл бұрын
Mam takie powiedzenie, sygnał antenowy to fala a z falą jest jak z wiatrem, ciężko przewidzieć gdzie jest więc trzeba mierzyć. Czy ktoś pamięta artykuł w Radioelektroniku z bodaj 82r gdzie ktoś się chwalił że na Śląsku odbierał bez wzmacniacze szwedzką tv na antenie siatkowej własnej konstrukcji ? Sam, z pod Wrocławia odbierałem austryjackie radio FM w stereo z niewielkim szumem.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Fajne powiedzenie :-)
@koralewskistanislaus138
2 жыл бұрын
Tak byla na Slasku grupa pasjonatow ktora zajmowala sie odbiorem DX czy to telewizji czy radia.Ja sam odbieralem caly rok stacje radiowe z Austrii na antenie Yagi 21 elementow miala ta bestia prawie 6 metrow dlugosci.W okresie miedzy kwietniem a wrzesniem zdarzal sie wieczorami odbior tv i radia RAI z Wloch.Sam podczas takich zabaw z antenami obrotowymi mialem szczescie odebrac tv ze Szwecji lub Danii niestety poniewaz moj telewizor nie byl przystosowany do odbioru w tym systemie mialem tylko obraz bez dzwieku,byly to jednak odbiry trwajace w najlepszym przypadku pare minut wiec to raczej propagacja fal radiowych a nie jakies super anteny.W przypadku dlugosci fali na UKF lub pasmie telewizyjnym odleglosci powyzej 300 km sa juz nierealne z powodu zakrzywienia ziemi.
@eS-Ko
2 жыл бұрын
@@koralewskistanislaus138 W latach 90tych we Wrocławiu nadawała prywatna telewizja Echo z dawnego budynku Poltegor. Ja w Obornikach Śl ok 30km miałem problemy z odbiorem a byłem świadkiem jak w Andrychowie odbierali ją całkiem nieźle z lekkim śniegiem, w kolorze ale stabilnie, ok 260km , wieżowiec nie góra, i niewielka moc a anteny nadawcze z moich informacji mieli home made przez dobrych speców. I jak to się ma do teorii dobrego odbioru i widoczności wzrokowej nadajnika ?
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
Baaa szło odebrać nawet Szweckie czy Duńskie TV mnie się kiedyś zdarzyło odebrać włoską TV przy dobrych warunkach w lecie. A radio odbierałem za pomocą zwyczajnej dachowej rynny natomiast Polskie radio w czasach jak działał nadajnik RCN Konstantynów to było można odbierać Polskie radio za pomocą słuchawek podłączonych do rynny i do pręta wbitego w ziemie. SIC !! A odbiorniki kryształkowe ktoś jeszcze pamięta ?? Jako dziecko takie budowałem na wyprawy działały bez żadnych baterii.
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Stare i nadal jare 😆😆😆
@tadekrafa4121
2 жыл бұрын
Jak casami się posłucha w sklepach ,co wciskają za ciemnoty ludziom , którzy w ogóle nie mają pojęcia , to już nie wiadomo, czy śmiać się , czy płakać . Czy mają świadomość tej głupoty , która mówią ,czy może w to wierzą ?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dla mnie najgorsze jest to, że ludzie wierzą sprzedawcą we wszystko co powiedzą i, ile razy to się człowiek na kłóci z klientami bo sprzedawca powiedział coś i to jest święte a jak ja mu tłumacze i, i czasami nawet udowadniam że jest inaczej to i tak mi nie wierzą. Tak się już u nas przyjęło że sprzedawca dba o klienta, a Instalator usługodawca chce go wy dymać. Z praktyki wiem że im starszy jest klient tym trudniej pewne rzeczy się tłumaczy, a nieraz muszę coś wytłumaczyć żebym mógł usługę świadczyć
@tadekrafa4121
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Tacy są najgorsi ,żeby nawet w piśmie naukowym ,czarno na białym było napisane inaczej , to taki i tak stawia na swoim . Tak samo oglądałem takiego jednego ,co robi testy anten i innych urządzeń związanych z TV . I powiedzcie jak można robić wiarygodny test anteny , gdzie nadajnik znajduje się z 5, czy 10 km od anteny ? Przecież to na kawałku wygiętego drutu odbierze wszystkie kanały . Swoją drogą wiecie na czym ja odbieram naziemną , bo wzmacniacz w antenie do tego przeznaczonej coś zaniemógł. Otóż na własnoręcznie wykonanej antenie QHA ,ale też całkiem dobrze idzie na GP 2m/70cm . W jednej i drugiej jest wzmacniacz liniowy . Do nadajnika mam blisko 50 km .
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Co do testów to taki „śliski” temat. Sam zrobiłem testy anten u mnie ale VHF (jednokanałowa waskopasmowa, pełnopasmowa VHF oraz combo) nadajnik mam 35km . Chciałem jeszcze spróbować z 98km ale mam mam ten sam kanał co z nadajnika bliżej wiec bez sensu. Testy wyszły ciekawie
@rtoktok7830
2 жыл бұрын
Panowie, super materiał. Wszystko zrozumiałe od Ado Z. Bardzo Wam dziękuję za takie porównania. Co do miernika WS6980 - polecacie go?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Sprzęt bajera, ale ja poszedłem w digitair
@arkadiuszgratys1273
2 жыл бұрын
Posiadam ten miernik: do satelity super, szybko reaguje, dokładny ( porównywałem z Rover HD TAB 4 Easy ), co ważne ma spectrum, pomiar konwerterów unicable i wideband, prosta edycja transponderów, przydatna opcja szybkiego podglądu parametrów do 8 częstotliwości. Co do pomiarów DVB-T/T2 mógłby być bardziej czuły ( widać to na filmie że miernik nic nie widzi gdzie TM610 coś już wskazuje, aczkolwiek z mojej obserwacji miernik stratuje od ok. 40 dBuV i MER ok. 18 dB ( CN chyba jeszcze trochę mniej ) więc nie jest źle. Na plus czytelność wyświetlacza, bateria trzyma ok. 4 godzin pracy, minus za wtyk od naziemnej - wtyka jest luźno ale można to łatwo przerobić ;). Dla mnie jest w zupełności wystarczający gdzie montażem anten zajmuję się dodatkowo, jeśli ktoś utrzymuje się tylko z tego do TV naziemnej warto pomyśleć o np: Digitair Pro T2. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania dot. tego miernika chętnie podpowiem :)
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dzięki że podzieliłeś się opinią
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
23:04 odwrocic antene o 180° heh
@MRSerwis
2 жыл бұрын
:-)
@ВладимирТокарев-з8э
2 жыл бұрын
Ха Не чего не понемаю но тема интересна .
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Przykro mi. Nic nie poradzę
@ВладимирТокарев-з8э
2 жыл бұрын
@@MRSerwis У нас Цифровое та 1 Мульти Пекс 10 каналов и 2 Мульти плнкс 10каналов и 3 Радио. Я Видио Модели Антенн. Свердловская област
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@ВладимирТокарев-з8э Strasznie daleko od siebie mieszkamy :-) , a jak trafiłeś na mój kanał YT?
@ВладимирТокарев-з8э
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Я знаю у нас в Каждом Районе свая Цифравая ТВ вышка если Антенна сильная то Можно у Саседнего Района поймать сигнал .
@ВладимирТокарев-з8э
2 жыл бұрын
Если Смотреть в Свердловской Обл то мы 10 Район саседи Ачитский и Артинский..А с другой стораны Пермский с Республика Башкортостан и Челябенская Область .
@waldemarpolesiak8636
2 жыл бұрын
Witam. Miał ktoś może styczność z anteną vayox digital 720 combo ? Jak się sprawuje między budynkami lub coś na podobe godne polecenia. Nie ukrywam że cena za nią nie jest niska dlatego tego moje pytanie czy warta jest ceny.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Yt na kanale robi testy anten , kilka modeli testował #TABLETRADAR /SMART TEST. Ja tego typu anten nie mam praktyki
@waldemarpolesiak8636
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Dziękuję bardzo. Ciekawe jak zachowuje się antena w praktyce.
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Ten co testuje mieszka 5km od nadajnika wiec u niego w mieszkaniu chodzi. Co do anten tego typu zawsze mówię brać, testować i jak nie chodzi oddać. 👍
@waldemarpolesiak8636
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Dziękuję bardzo za informację. Pozdrawiam
@wojciechnazar4311
Жыл бұрын
Super porady robisz. fajnie że robiłeś testy paru mierników. Chciałbym się zapytać co byś polecił budżetowo aby sobie ustawić antenę jak i paru sąsiadom rodzinie, bo ostatnio miałem parę zapytań czy nie poprawił bym anteny bo coś mają problemy z oglądaniem sat jak i naziemnej w nowej wersji, wcześniej mówili iż było ok. Sporo się poduczyłem na twoich filmach jak ustawiać antenę i na co zwracać uwagę. Oby jak najwięcej twoich filmików z poradami. Myślałem o takim Miernik Sygnału TV SAT Combo VF-6800P DVB- S2 T2 C. Co o nim sądzisz? Dzięki za poradę.
@MRSerwis
Жыл бұрын
Problem nie polega do końca na ustawieniu anteny naziemnej tylko na sprawdzeniu dlaczego wcześniej działało, a teraz jest problem. Podejrzewam, ze antena nadal jest ustawiona tam gdzie była. Do tego potrzebujesz odpowiedniego sprzętu i jego znajomosci. Czasem instalator ma kłopot na miejscu w diagnostyce i znajomi siedzą po kilka godzin i szukają przyczyny zakłóceń. Czasy się zmieniły i satelita zrobiła się prostsza w ustawianiu i diagnozie niż naziemna. Budżetowo nie znam sprzętu, który pokaże Tobie prawdziwe parametry i nakieruje Cie na źródło problemu :-(
@wojciechnazar4311
Жыл бұрын
@@MRSerwis a jaki byś polecił w miarę dobry miernik. Większość znajomych ma właśnie problemy po zmianie sygnału naziemnej. U mnie za każdym razem wyszukanie programów naziemnej to łapie sygnał co innego. Niby każdy kupował antenę z myślą o nowym sygnale naziemnej i nagle jest problem z sygnałem.
@MRSerwis
Жыл бұрын
Nie zawsze problem tkwi w antenie i nie ma specjalnych anten do dvbt2. Antena to antena. Problemem może być przedwzmacniacz szerokopasmowy, może być niesprawny zasilacz, może być zakłócenie LTe, może być „stary kabel” ciężko mi doradzić Tobie odpowiedni sprzęt, bo w samym sprzętem nie usuniesz usterki. Musisz wiedzieć na co patrzeć, mieć praktykę w temacie. Zmiana standardu z dvbt na dvbt2 przyniosła wiele problemów w instalacjach antenowych i zweryfikowała ich poprawność wykonania w 99% nie była to sama antena. W tym samym czasie doszły nadajniki bts, które statecznie „przeszkadzają” w odbiorze tv. VF-6800P w ręce nie miałem, nie mam zdania, lecz od czegoś trzeba zacząć
@wojciechnazar4311
Жыл бұрын
@@MRSerwis Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedź gdzie szukać przyczyn problemu. poprawione eFki (ułamana końcówka), lekko zruszona antena przez wiatr i samodzielne poprawki właściciela anteny, bo mu źle odbierało. :D Najlepszego z Nowym Rokiem.
@MRSerwis
Жыл бұрын
Najlepszego 👌👍💪🏻
@Krzysio744
2 жыл бұрын
nie gadaj co zmieniłes ,,a pan serwis nie testował antena siatkowa i załozysz wzmaniaczem antenowy lna-188,,,, nie mierz jaki masz ładnie nowoczesne miernik ,
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Chodziło o porównanie zysku anten, a nie sztucznego wzmocnienia, a to jest różnica
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Oszukują to producenci anten którzy wypisują różne rzeczy na temat wzmocnienia i zysku
@Krzysio744
2 жыл бұрын
@@MRSerwis no wiem taka prawda oszukuja które producenta ,,kiedy miałem rózne wzmacniacz antenowy i zamontowalem antena siatkowa i takie same stoją ,ale dziwnie zle odbieraja zakłocenia i wywaliłem np rózne SWA-2000 i inne nie polecam ,,brakuje dopuszkowy ,,nie znnam jaka DB moc odzyska ,,a ty tak mierzyłes to nie jest wzmacniacz to jest to jest symetryzator ..pokazuje 10 x mniejsze moc
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Nie wiem czy dobrze mnie rozumiesz. Nie chodzi o to żeby wzmacniaczem podkręcać antene tyko antena ma sama generować zysk, wtedy widać najlepiej jakie zyski maja anteny. Dlatego test robiłem na symetryzatorze
@kdomster9141
2 жыл бұрын
Masz Suba za super kanał 👍😃
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Uprzejme dzięki i do następnego 💪🏻👌👍
@kdomster9141
2 жыл бұрын
@@MRSerwis 👍
@TechnikZaba
2 жыл бұрын
To nic nie szkodzi, że na Signalu były ustawione Niemcy?
@anakonda1986
2 жыл бұрын
Nie bo w Niemczech masz te same pasma. Te same częstotliwości na tych samych multipleksach. Mam Satlinka i sprawdzałem z ciekawości.
@TechnikZaba
2 жыл бұрын
@@anakonda1986Myślałem, że inne parametry kanału sa może inne jak szerokość. Później był Poland ustawiony
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Faktycznie Tomek chyba później przestawił , ale to nie ma znaczenia dla testu
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
40:19 dziekujemy pani
@MRSerwis
2 жыл бұрын
To ta sama Pani której tłumaczyłem, że „wszystko to co czerwone to złe”….
@MyszkoServe
2 жыл бұрын
@@MRSerwis pamietam ten film
@MRSerwis
2 жыл бұрын
@@MyszkoServe 2h się bawiliśmy z Tomkiem , a ona bez tv. No ale sama się zgodziła
@TomaszTrzcionka
2 жыл бұрын
Klasa!
@MRSerwis
2 жыл бұрын
💪🏻👌👍
@sebastiansp2snf347
2 жыл бұрын
Wszystko wszystkim , anteny antenami ,ale na tych częstotliwościach koncentryk odgrywa dużą rolę. Sporo strat w sygnale jest przez dziadowskie koncentryki. Tym bardziej że czasami jest tego kilkadziesiąt metrów. A jak mówiłem przy tej częstotliwości to już znacząca strata. Pozdrawiam
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Dlatego mierzone było tylko przy antenie, długość fidera była zawsze taka sama. W opisie filmu masz wszystko napisane. Najgorzej tłumi stary skorodowany kabel, ale częstotliwości sat. Wyobraź sobie ze ludzie maja tak zdewastowane kable, że pomyślałbys sobie nie może działać , a naziemna na takim syfie zawsze działa.
@sebastiansp2snf347
2 жыл бұрын
@@MRSerwis tak wiem widziałem , dla tego warto też o dobrych nisko tłumiennych fiderach też wspominać. Że nie tylko najtańsze dziadostwo jest super.
@adamdarski8919
2 жыл бұрын
@@MRSerwis Kabel nie przenosi częstotliwości sat., ale to co dostaje z konwertera.
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
Koncentryk to potoczna nazwa przewodu antenowego tak naprawdę i fachowo nazywa się to FIDER a tak fachowcowo to LINIA FIDEROWA Sam w sobie każdy jest dobry dopóki słonce i inne czynniki nie zniszczą płaszcza zewnętrznego. Ja zawsze fider kładę w rurkę UV zarówno na ścianie jak i po dachu żadnych luźnych latających kabli, takie mam skrzywienie zawodowe ale fider zawsze nawet po 20latach wygląda jak nowy. Jakość sygnału nie zależy głównie od jakości fidera lecz od częstotliwości. Zasada taka im wyższa cz tym lepszy i grubszy powinien być rdzeń fidera. Dużo zależy od tłumienia, zasilania i jego parametrów szumowych, środowiska anteny ( słupy wys napięcia, słupy trakcyjne, kominy przemysłowe, lasy, pola, wysokość masztu anteny i jej uziemienia itd itd ) to wszystko ma wpływ na jakość sygnału.
@cooltygrysek
2 жыл бұрын
@@adamdarski8919 gość pewnie gadał o naziemnej ale mu się poplątało albo nie wie....
@MateuszMarczak
2 жыл бұрын
Witam Można jakoś z Tobą się skontaktować?
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Majl jest dostępny w informacjach o kanale
@MateuszMarczak
2 жыл бұрын
@@MRSerwis chyba jestem ślepy albo na telefonie ukryte bo szukam i nie mogę znaleźć
@MRSerwis
2 жыл бұрын
Lamiadejzi małpa gmail com
@yodek1846
11 ай бұрын
Czyli: BER -> konwertowana na % w miejscu "siła" pokazywana w Ustawieniach danego dekodera MER -> konwertowana na % w miejscu "jakość" pokazywana w Ustawieniach danego dekodera ?
@MRSerwis
11 ай бұрын
Procenty nie mają kompletnie nic wspólnego z parametrami BER i MER. Niektóre tanie mierniki nie mają nawet BER przed korekcją, a co tu mówić o dekoderach
Пікірлер: 515