Nie latam w terenie, ale podoba mi się to jak każdemu innemu mężczyźnie i "PROPS" za taki materiał, który daje dużo do zrozumienia. Pozdrawiam
@tomala-gt5798
4 жыл бұрын
Myślenie nie boli i pamiętajmy o tym a będziemy się spotykać zawsze w takim samym składzie....
@migi1114
4 жыл бұрын
Nie chce być niemiły, ale jak tak patrze co się tam u was dzieje na tym off roadzie, to wiecie co? Gdybyście rok popracowali w gospodarstwie rolniczym to chyba 1/10 z was by zgięła :D Ciężko patrzeć jak gość chce wyciągnąć auto i zamiast dobrać bieg i w miarę płynnie to robić, to wciska but w podłogę i na pełnej k**e rozrywa liny. Na wsiach rolnicy co roku wyciągają maszyny ważące do 40 ton (zestaw ciągnik siodłowy + naczepa + ładunek) i jakoś nie słyszymy żeby masowo ludzie ginęli, a uwierzcie mi wyciąganie 40 ton z błota to dopiero wyzwanie. Najgorsze jest to, że jak ktoś zerwie linę to 80% obserwatorów reaguje ''ale to było dobre, heheh, heuehehe'' itp, ludzie... PS Jak miałem te 18 lat to też myślałem ze trzeba szarpać, ojciec pokazał mi filmik jak gościu 350 konnym NH wyciągał taki 40 tonowy zestawik...3 cm lina pękła a z głowy traktorzysty został kisiel, polecam oglądnąć podobne filmiki. Człowiek pokornieje.
@migi1114
4 жыл бұрын
MI chodzi o szarpanie linią stalową.
@migi1114
4 жыл бұрын
Ciężko porównać wypadki w rolnictwie a w off roadzie, ile ludzi i jak często wyciąga auta z błota w off roadzie? 10 przypadków na tydzień? A ile rolników? 1 tysiąc na tydzień? To zupełnie inna skala. Gdyby rolnicy robili wszystko na wariata to nie było tygodnia bez śmiertelnego wypadku.
@norbertrycj
4 жыл бұрын
@@prezesgregor9217 Idź gdzie indziej bo nic nie wnosisz ciekawego tylko troling
@yahoomlody
4 жыл бұрын
bo to duzi chłopcy i szpanerzy, robią tylko hałas w lesie
@maculata6006
3 жыл бұрын
@@yahoomlody tak jak rolnicy niszczą swoje plony by ciągnąć dotacje xD
@okoniowaty
4 жыл бұрын
Nie jestem związany z off road. Filmik bardzo dobry i pouczający, nawet dla zwykłych kierowców, jak holować czy jak pomagać przy wyciąganiu z błota czy rowu zwykłej osobówki zwykłą osobówką. A po drugie każde hobby jest niebezpieczne gdy brakuje myślenia i zdrowego rozsądku takie wędkarstwo, stoisz na brzegu i łowisz, a jak chcesz podebrać rybę podbierakiem możesz już wpaść do wody i się utopić, nie mówiąc o wędkarstwie z łódki. Ten filmik to kawał dobrej roboty.
@Kordian82
4 жыл бұрын
Super że wróciliście do tej tematyki - Bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu. Serdecznie pozdrawiam
@1969OLEK
4 жыл бұрын
"Czas ucieka wieczność czeka" Tragiczny czas dotknął i mojego kolegę 23.12. 2019 roku koło Namysłowa. Śmierć w aucie jest straszna :(
@kotwbutach9701
4 жыл бұрын
Gdyby każdy przed rozpoczęciem udziału w off-roadzie zapoznał się przynajmniej z wszystkimi poradnikami TERENWIZJI to posiadał by wystarczającą wiedzę, aby takich sytuacji uniknąć. Do tego na rajdach jest mnóstwo doświadczonych osób, które zawsze mogą doradzić. To głupie myślenie, że jest się mistrzem od urodzenia i chęć zrobienia wszystkiego najtańszym kosztem doprowadza do wypadków.
@PolskiNiedzwiadek
4 жыл бұрын
Kot w Butach mimo to jest zawsze margines błędu , na zle dlugo nie trzeba .
@kotwbutach9701
4 жыл бұрын
@@PolskiNiedzwiadek Jasne, dlatego trzeba cały czas się orientować i mierzyć siły na zamiary.
@harrywinston7422
4 жыл бұрын
Wszystkie pokazane w tym filmie rozwiązania zasługują na to by je zastosować za każdym razem, ale wiemy wszyscy jak to bedzie wygladac w praktyce. Szybko szybko raz dwa i byle jak. Z kaskami nie raz widziałem sytuację jak się walaly u kogos w aucie zamiast n głowie. Sam mojemu synowi zakładam zawsze kask jeżdżąc osobiscie bez i dając zly przykład..... szczęścia wszystkim życzę i rozpoczęcia zmian od siebie, niech to beszie takie nasze postanowienie Noworoczne. Pozdrawiam
@marekadamczyk4518
4 жыл бұрын
Wielki szacun za odcinek. Macie mega rozsądne podejście do bezpieczeństwa, nie boicie się kontrowersyjnych tematów.
@wrozbitatom1791
4 жыл бұрын
Co do lin stalowych jak się liną stalowa rwie jest wstanie uciąć głowę więc jak nawet się korzysta z staluwki wszyscy powinni się odalic na długość liny. Jak wiedzie że jest wydawany samochód albo nawet wykorzystywana liną do innych celi nawet przeciąganie i stoją ludzie bardzo blisko to coś mi się robi. Widziałem parę razy jak się liną rwie w potocznie muwiąc w krzakach to wszystkie krzaki odrazu wycięte do okoła
@veral111
4 жыл бұрын
To powinien być film nr 1 Terenwizji.
@aSieDzieje
4 жыл бұрын
Nie czaję co trzeba mieć w bani minusując ten film. Świetny materiał
@lagaciki
4 жыл бұрын
Ale kazdy zapomniał o dzieciach, jak biorę rodzinkę PL na rajdy to dziecko zawsze ubiera kamizelkę ostrzegawcza i za każdym razem jak się wkleje i ktoś wyciąga to wychodzą z auta i odchodzą na bezpieczną odległość , i w drugą stronę to działa :) bezpieczeństwo przede wszystkim ! Trzeba trochę oleju w głowie mieć
@SeboSist
4 жыл бұрын
Niestety dobrze komuś radzisz a ten ktoś zwykle robi podśmiechujki lub cię olewa.... Nie tylko w terenie
@edim108
4 жыл бұрын
W Polskim Offroadzie jeszcze nie zakorzenił się na dobre trend który jest bardzo dobrze widoczny w większości innych sportów motorowych np. Drifcie. W Offroadzie jeszcze pokutuje przeświadczenie, że bezpieczeństwo jest dla mięczaków. W takim np. drifcie porządna klatka bezpieczeństwa, duże hamulce, fotele kubełkowe, pasy wielopunktowe, kaski, gaśnica w łatwo dostępnym miejscu, itd. to nie powody do wstydu a coś czym można szpanować, coś czego inni zazdroszczą, coś co inni chcą mieć. Słyszałeś kiedyś na Rajdzie żeby ktoś powiedział "ale zaj***ste pasy!", "super hamulce!", "świetny kask! Też taki chcę.". Bo na np. Track Dayach można to często usłyszeć. W innych amatorskich sportach motorowych elementy bezpieczeństwa to szpan i coś czego inni zazdroszczą. W Offroadzie często niestety odwrotnie i kończy się to nieraz tragicznie.
@MrHoldermann
4 жыл бұрын
Przepraszam, co znaczy "olewa"? Ignore po-angielsku ? Tylko się wlasnie uczę języka polskiego 😁😅
@Seba77.1
4 жыл бұрын
[*] Wyrazy współczucia dla rodziny 😥 Ten patent z dodatkowym pasem trzymający kinetyka w razie W super.
@mariuszszczepankiewicz6953
4 жыл бұрын
SUPER film. Bardzo pouczajacy. A na nowy rok i wszystkie imprezy off road owe się przyda!. Oby jak najwięcej kierowców obejrzało 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼😂😂😂😂😂😂😂
@skowronek1222
4 жыл бұрын
Takie moje spostrzeżenie ,a gdyby zrobić coś takiego ,taką kratę opuszczaną z dachu na szybę ,która w dużej ilości przypadków w terenie mogłaby osłonić szybę ? Coś jak szyba w Jeep Willy's ,ale od strony dachu opuszczana na zaczepy przy masce ,tylko na czas jazdy w terenie ? Podobne rozwiązania mają np sprzęty do pracy w lesie ,ale tam jest o krok dalej ,bo taka klatka nad kabiną . Oczywiście trzeba by pewnie wziąć pod uwagę kwestie homologacji ,czy zabezpieczenia na czas normalnej jazdy.Pozdrawiam
@adrianbiegaa9773
4 жыл бұрын
Tu nie trzeba dużo kombinować, przecież po ulicach jeździ cała masa aut z dokładnie takim rozwiązaniem, wystarczy podpatrzeć.
@DizzeroYT
4 жыл бұрын
W pelni zgadzam sie z tworca filmu i duzy respekt ze zajal swoj czas by opowiedziec o tym jak niebezpiecznie sa czasem sporty motorowe czy w tym przypadku lina stalowa. Pamietajcie ze nawet najbezpieczniejszy sport potrafi byc smiertelny bez odpowiedniego przygotowania lub sprzetu. Nie bojmy sie mowic NIE glupim zasadom czy jak mowi kolega pieczatkom. Kask to nie ujma...nie zwolni Cie ale jest jedna z obowiazkowych podstaw bysmy nie musieli mowic o tzw zlych statystykach. Chwalmy sie osiagami i robmy to bezpiecznie by na YT mozna bylo ogladac filmy w ktorych pokazujemy sukcesy a nie przestrzegali przed tym jak nie zginac. Badzmy odpowiedzialni nie tylko za siebie ale tez innych uczestnikow.To nie hanba a wielki szacunek ze umiesz przewidziec niebezpieczenstwo. Apel m. in. do organizatorow.....nie uwazacie ze czasem to wlasnie wy nosicie krew na rekach? Dziekuje za taki film i poruszenie tego problemu. Oby jak naj mniej trzeba bylo o tym mowic bo kazdy z nas kiedys zaczynal i jako swiezak uznawal zasady bezpiecznego offroadu za zbyteczne czy wstydliwe. To nie wstyd byc bezpiecznym.....wstyd uprawiac fajny sport w sposob zagrazajacy nam samym innym uczestnikom. Pozdrawiam i pochwalam tworce filmu.
@polerow7349
4 жыл бұрын
Jedna śmierć w ciągu roku i jedna śmierć za dużo :(
@gabrielduda7571
4 жыл бұрын
Wszyscy oglądają i bawią się razem z wami i zapominamy o niebezpieczeństwie które czyha wszędzie. Szkoda chłopaka który miał pasje i swoja nową miłość, wielki żal i strata dla znajomych i kolegów. Współczuję rodzinie i składam kondolencje.
@screamingmetalgarage9788
4 жыл бұрын
Pozdrawiam właścicieli tych dwóch Toyot LC (1:56), a oprócz tego powiem, że dobry film, bardzo potrzebny, a jak zacząłem oglądać to aż zrobiłem duże oczy przy tym śmiertelnym wypadku, facet miał niesamowitego pecha, że dostał prosto w głowę, myślałem, że jestem trzęsidupą jeśli chodzi o szarpanie linami, ale teraz wiem, że moje obawy były jak najbardziej usprawiedliwione.
@stanpyrzanowski
4 жыл бұрын
Adam, bardzo ważny temat. W Ossowie w zeszły roku żołnierze wkleili PT91 w malutkiej rzeczce. Tona pomyj na kierowce, bo zbyt mało dynamicznie. A ja się pytam gdzie była żandarmeria, żeby cywili zabrać z miejsca. Kierowca zachował się prawidłowo, mimo iż wkleił, bo zrobił to bezpiecznie. Obstawa takich miejsc musi być OK. To jest największy problem.
@sahe8555
3 жыл бұрын
Nigdy nic nie oglądałem odnosnie off-roadu, ale pozdrawiam z głównej. Dobry film
@tuswo3694
4 жыл бұрын
Dobra robota. Dużo przydatnych wskazówek dla początkujących i nie tylko. Pozdrawiam
@piotrzakowski5571
4 жыл бұрын
Jeden z najlepszych materiałów każdy przed rajdem powinien go obejrzeć
@Lech_zaraz_wracam
3 жыл бұрын
Bardzo cenne uwagi dla każdego kierowcy!
@gregorink954
3 жыл бұрын
10:17 To nie jest zaczep do wyciągania lecz wieszak do bagażników czy innych dodatków. Stąd taki sam drugi symetryczny.
@pawew.7026
4 жыл бұрын
Takie szarpanie to jak dla mnie naprawianie komputera młotkiem. Nie zawsze siła jest rozwiązaniem wystarczy pomyśleć i spokojnie wyciągnąć auto
@raptorpl3421
4 жыл бұрын
Rusza sie jak lina napięta
@MartinXCV
4 жыл бұрын
@@raptorpl3421 Chyba że to kinetyk
@radekxxl5689
4 жыл бұрын
Spokojnie wyciągnąć to można raczej auto zawieszone na skarpie, czy w mniejszej- większej kałuży 😝 w większych wtopach auto nie ma przyczepności ,i w rezultacie desperacko szarpią autem myśląc że "jakoś pójdzie" . Raz się uda, a raz się nie uda.
@jager23602
4 жыл бұрын
Kiedyś słabo wkręciliśmy śrubę od liny i przebiła tylne drzwi na wylot, tzn wystawała z drugiej strony
@mr0rcio
4 жыл бұрын
5:20 - Prowizoryczny sposób, który może osłabić wystrzał to przełożyć linę przez ucho od 5L pojemnika na płyn do spryskiwaczy lub po prostu przywiązać na środku liny taki pojemnik zawsze to przyhamuje rozpędzoną linę po wystrzale.
@Rogall22
4 жыл бұрын
Patryk a jakbyś to ucho pykną od srodka zderzaka na śruby to w razie awarii poleci tylko ucho a nie całe mocowanie. Mniejszy ciężar mniejsze szkody
@Drapekk
4 жыл бұрын
Rzadko komentuje... Jednak tu w 1000 % macie racje.. Masakra
@damiangrudzien2824
4 жыл бұрын
Nie jest wskazane też zaczepianie liny za hak cholowniczy z kulką też może się zerwać i polecieć jak pocisk.
@wewemen1170
3 жыл бұрын
to na potrzeby filmu zrobili {lina asekuracyjna}
@filippilat4388
4 жыл бұрын
Zderzak jest w stanie polecieć i to daleko.
@karino1341
3 жыл бұрын
edukacja jest podstawa egzystencji.
@iwonawlizo4112
4 жыл бұрын
Fajny trzeźwiący film. Z tym pasem do liny to genialny pomysł!
@mirof104
4 жыл бұрын
Doskonały film . Praktycznie edukacyjny . Osobiście widziałem jak urywa się przerdzewiały zaczep do linki holowniczej na środku skrzyżowania i wybija tylną szybę samochodu holującego . Niby banał ale pomysł na zabezpieczenie liny drugą liną kupuję (13:03) Choć na offroad to u Was tylko popatrzę 😁
@adamsharki573
4 жыл бұрын
Świetny FILM brawo
@yodek1846
4 жыл бұрын
13:02 - a to jest najlepszy fragment, który powinien ogarnąć/obejrzeć każda osoba jeśli chce zrozumieć nt. "zaczepu" + dlaczego spieprzyli amatorzy nie stosując takich metod :)
@marcinsylwia888
4 жыл бұрын
Nie ma to jak szarpanie w bok przy dodatkowo skręconych kołach w druge mańke.
@andrzejs6532
4 жыл бұрын
Ile osób miało szczęście i NIE zginęło ? Chyba każdy, chociaż raz zrobił jakąś straszną głupotę jadąc w terenie ?
@krzysztofryba6744
4 жыл бұрын
I nie tylko w terenie , a później pytania do siebie ( co jak tak naprawdę kurka odwaliłem ) i zostaje drapanie po głowie
@litentunnbindare401
4 жыл бұрын
Kaski to mój ulubiony temat .Zauważyłem niechęć do noszenia ich na stoku narciarskim , na rowerze , na budowie . Nie wiem co jest tego przyczyną, ale najbardziej pasuje brak poszanowania swojego zdrowia , a czasem i życia. Może chęć pokazania jaki to jestem macho ? może obciach ? To naprawdę niewiele a może uratować życie ......Film bardzo potrzebny i kształcący .DZIĘKI
@Kubem
4 жыл бұрын
Kiedyś za prl dziadek opowiadał jak pracował i mieli zburzyć nadproże, uwiązali linę stalową do kamaza on to ciągnął, obok stał kierownik budowy i pokazywał dalej dalej. Chyba nie muszę mówić co było dalej. Fontanna...
@_LESHY_
4 жыл бұрын
Dobrze powiedziane. 👍👍👍
@Bizonjeep
4 жыл бұрын
spadł nam kiedyś kinetyk z haka i zrobił piękną pajęczynę, gdyby była szekla zakręcona na linie mój pasażer mógł by również źle skończyć, warto dospawać z boku haka holowniczego śrubę np.. m20 która będzie blokowała linę przed spadnięciem
@zajac40
4 жыл бұрын
Dodałbym, że w razie dachowania luźne graty będące w aucie mogą zrobić kuku. A niektórzy mają ich na prawdę wiele i ciężkich.
@sportivo_awd
4 жыл бұрын
Czy ktoś się zastanawiał jaka siłę generuje 3t terenówka z kinetykiem po kilkumetrowym rozbiegu?
@bojagofarm2153
4 жыл бұрын
dobry odcinek! sam na początku 2019 podczas wyciągania Patrolem innego Patrola trochę oberwałem (lina wytrzymała.... ale oderwał się zderzak) no cóż stałem za blisko efekt dwie blizny po dziurach w nodze....
@22nantes
4 жыл бұрын
TERENWIZJA bawi i uczy 👍
@runetinfolive550
4 жыл бұрын
a także blokuje za nieprzychylne komentarza i ukrywa je mimmo że nie ma w nich przekleństw tylko merytoryka i odmienne zdania
@Progamer_80_YT
4 жыл бұрын
o to z włocławka tu gdzie ja mieszkam omg ps. szkoda mi go :( zapalmy świeczke {*}
@pogopik
4 жыл бұрын
16:48 Kobieta wyciągana w kamienistym terenie bez drzwi, bez pasów, wychylona na zewnątrz. No co może pójść nie tak? XD Szarpnięcie, upadek skronią w kamień, czarny worek.
@robertkow1836
4 жыл бұрын
Chuj tam z nią, o jednego debila byłoby mniej ale to dziecko co biega praktycznie przy samochodzie to dramat
@yodek1846
4 жыл бұрын
09:22 - tylko zanim się zadzwoni do takiego sprzedawcy to upewnić się, że nie jest tępym Januszem, który sprzeda byle gunwo :] Sam film uważam, za bardzo wartościowy - zrozumiałem kilka drobnych kwestii tj "szczegółów" w których lubi tkwić diabeł a do tego dlaczego dzieją się rzeczy. Takie "jak to działa" w praktyce. Takich materiałów jest zbyt mało -> trzeba w końcu pokazać ludziom "na szerszą skalę" by taki zwykły Kowalski [oraz "JANUSZ"] przestał zaśmiecać swoimi głupotami naszą Kochaną Polską Rzeczywistość. Dziękuję panu za ten materiał!
@andrzejo.2606
4 жыл бұрын
Jak zawsze pełen profesjonalizm.Pozdrawiam.
@GOSIA0066
4 жыл бұрын
Kto normalny stoi przy naprezonej linie
@looktheobama9987
4 жыл бұрын
Może nagranie pojedynek terenówek z quadami i UTV jak one działają w terenie np. W porównywaniu do patrola czy samuraja
@kruku3893
4 жыл бұрын
Nie mam nic wspólnego z off-em, ale zostawiam komentarz dla zasięgu. Dobre rady!
@marekkoodziej7012
3 жыл бұрын
Prosty ale bardzo trafny i prawdziwy komentarz ja sie z nim zgadzam
@annaszymaka7012
3 жыл бұрын
@@marekkoodziej7012 qqqqqqqq ❤️
@wojciechkostrzewa1161
4 жыл бұрын
Skoro można pomóc swoją wiedzą podzielę się nią. Szybę czołową można chronić otwartą maską.dodatkowo mając jakieś wątpliwości można chować głowę poniżej linii szyb.przypomnę również że nie ma zastępstwa dla zdrowego rozsądku
@MsLiextreme
4 жыл бұрын
Mój pomysł ktory moze zadziałać.pamietacie radiowozy ktore maja kratę na szyby.często mozna je spotkac podczas zamieszek czy protestów.mozna taka krate zbudowac samemu.bylaby na zawiasie wiec uzywana tylko podczas uzywania liny.wtedy nawet stalowa lina nie stanowi zagrozenia podczas jej zerwania.zawiasy mozna zamontowac na masce,jesli jest mozliwosc to podszybie lub na dachu.pozdrawiam
@Poke420DB
4 жыл бұрын
Niby dobry pomysł, ale to też waży
@MsLiextreme
4 жыл бұрын
Niech waży nawet 30kg albo i wiecej.na codzien nie musisz tego mieć.zawiasy beda umożliwiać blyskawiczny demontaż.wybierasz sie na rajd to montujesz i póki dojeżdżasz na rajd moze lezec to sobie na dachu lub masce w zaleznosci jak to jest zrobione.
@adambergmann6540
4 жыл бұрын
@@deletedaccount9394 niestety nie wystarczy bylo By cacy lecz praw fizyki nie zmienimy.
@miszczu85
3 жыл бұрын
I przyda się na apokalipsę zombie 😏👌
@miszczu85
3 жыл бұрын
@@deletedaccount9394 robi
@daniel90pl1
4 жыл бұрын
Nie raz stracił bym szybę, wyciągając terenówkę ciągnikiem rolniczym, gdybym wyciągał tak jak chcieli kierowcy terenówek. Większość tych ludzi to debile nie mający pojęcia o jeździe w terenie a co dopiero o wyciąganiu.
@waliza001
4 жыл бұрын
Fakt, w tej "branzy" debili nie brakuje.
@Horrracy
4 жыл бұрын
@@prezesgregor9217 oj dupka zapiekła bo ktoś słuszne wytknął że wśród przedstawicieli łatwo dostępnego (taniego) hobby nie brakuje DEBILI, którzy kupili samochód za cenę do 10 tysięcy złotych wyłącznie po to, by niskim kosztem wyżyć się raz na kilka weekendów nie poświęcając ani czasu, ani wysiłku, ani forsy na przygotowanie się. Później są takie właśnie oszołomy chcące wszystko robić byle jak i byle gdzie. I jeszcze rozlatującym się złomem.
@runetinfolive550
4 жыл бұрын
@Daniel90 bo ty pracujesz w terenie a oni w terenie sie rozrywają , rozrywka z założenia jest bezmyśłna mniej lub bardziej .,, BTW ZA TAKIE KOMNETARZE JAK TWÓJ CZYLI MERYTORYCZNĄ KRYTYKĘ , BEZ BLUZGÓW , ZOSTAŁĘM UKRYTY NA KANALE TERENWIZJA, TAKŻE CENZURA PEŁNĄ GĘMBA , KOMERCJA TAKŻE, I IDZIEMY W STRONĘ REGULACJI , MOŻE ŁUNIA SYPNIE KASKĄ NA ROZÓJ KANAŁEU W RAMACH "BEŚPIECZEŃSTWA"
@Horrracy
4 жыл бұрын
@@prezesgregor9217 Hahahaha ale on nie pisze o zawodnikach na rajdach, tylko o podpitych czubkach kręcących się w weekendy po lasach. Dupencja musiała zaboleć sowicie, bo aż poruszyłeś temat dopłal dla rolników. Nie jestem rolnikiem ale nawet ja widzę od razu, że JEDNEGO WIELKIEGO CHUJA o tych dopłatach, warunkach ich przyznawania, warunkach ich utrzymania (tak, można dostać nakaz zwrotu środków), i o tym dlaczego w ogóle dopłaty do rolnictwa funkcjonują w rozwiniętym świecie - WIESZ.
@Horrracy
4 жыл бұрын
@@prezesgregor9217 Zlikwiduj dopłaty do rolnictwa. Zostaw obecne: cenę paliwa i oprocentowanie kredytów w bankach. Za tydzień stań w sklepie zdziwiony, że kilogram ziemniaków kosztuje 17 złotych, bochenek chleba 10,40 zł a 48 złotych zapłacić musisz nie za kilogram, a 200 gramów dobrej kiełbasy. To może chociaż paczkę makaronu na otarcie łez? A nie, sorry. Przecież kosztuje teraz 28 złotych. W końcu jest z mąki.
@gospodarstworolnegoinski4054
4 жыл бұрын
W końcu algorytm KZitem przekierowal nas na bardzo fajny kanał. Subik leci. Pozdrawiamy i oglądamy
@nikodemszcze1896
4 жыл бұрын
Patent z drugą linka jako zabezpieczenie bardzo fajne.
@aleksanderdanecki7865
4 жыл бұрын
Nie jeżdżę w offroaddzie ale w rolnictwie są podobne sytuację więc ro film nie tylko dla właścicieli terenówek
@rustydusty6871
4 жыл бұрын
Jeden z najlepszych i najważniejszych filmów dotąd! Tak trzymać!
@lechkrugielka595
4 жыл бұрын
Batdzo dobry i madry odcinek o bezpieczenstwie. Genialne rady i uwagi. Tak trzymac
@dawidadamski9420
4 жыл бұрын
Ostatnie 2 minuty filmu to kwintesencja tego co należy w tym temacie przekazać. Sprawa jest prosta. Na głupotę, nie ma rady...
@marcinbarzyk7136
4 жыл бұрын
To wręcz niewiarygodne że organizatorzy nie wymagaja pasów i kasków a przynajmniej pasów gdzie rolki i dachy na imprezie zawsze sie zdarzają.
@bartoszpolok168
4 жыл бұрын
To zależy od imprezy na większości są wymagane kaski pasy mniej ponieważ przy przejazdach przez wodę itp zawsze należy je bezwzględnie odpiąć aby w razie rolki móc się szybko ewakuować
@michasowinski7326
4 жыл бұрын
Obowiązkowe badania przed dopuszczeniem do startu sprawdzające bezpieczeństwo, konstrukcje i wyposażenie organizowane przez władze rajdu. Tak jest na rajdach samochodowych, kjsach i już nikt nie narzeka
@lelumpolelum9269
4 жыл бұрын
Nie bawiłem się nigdy w offroad i jestem tu nowy ale powiem tylko jedną rzecz. ŻE JAK SIĘ MA TROTY W GŁOWIE ZAMIAST MÓZGU TO TAKIE SĄ EFEKTY i to nie dotyczy tylko offroadu ale też innych rzeczy codziennego użytku. Jestem motocyklistą i od 11 lat mając lat 29 naoglądałem się wiele. Sam nie zawsze jeżdżę 50 ale nie 200 w zabudowanym i nie biorę wysepki po lewej bo mam mózg. Wam też życzę wszystkiego dobrego na nowy rok i miłego w taplaniu się w błotku
@mikekowalczyk885
4 жыл бұрын
Ta, twój mózg leży obok przecinków
@umianyandrzej3985
4 жыл бұрын
Dawno nie widziałem tak dobrego a za razazem mądrego filmu,twórcy kampanii powinni się od was chłopaki uczyć
@Adam_Malcher
4 жыл бұрын
Udana zabawa, to bezpieczna zabawa. Kaski muszą być bezwzględnie obowiązkowe. Stać Cię na furę? No to na kask też musisz mieć.
@jakubstrumillo
4 жыл бұрын
Ronny Dahl robił film o zrywających sie kulach holowniczych i kinetykach... Maty nic nie dawały, ba nawet opona z ciężarówki nic nie dawała. :/ Lina wylatywala spod mat i opony bez problemu. Dopiero mata zamocowana jakieś 2/3m od uchytu nie spadała ale wtedy tez nie była zbyt skuteczna. No i zakladanie lin na kule haka to bardzo słaby pomysł, szczegolnie w przypadku wkręcanych kul w zaczep. Metal ma swoje ograniczenia i po latach ciagania przyczep moze,po prostu pęknąć. A wtedy kula haka działa jak pocisk. Wystrzeliwuje nie hamowana liną... Cieszę się ze wspomnieliscie o wieszakach na szekle i uzywaniu porządnych punktów ratowniczych mocowanych wielopunktowo lub integrowanych ze zderzakami. :) Ogolnie to co pisałem jakiś czas temu u was na stronie w komentarzu pod wypadkiem zostało ujęte i przedstawione dzięki.
@przemobayer
4 жыл бұрын
Witam, zapomniałeś o najważniwjszym.... nie jeździmy po alkoholu! Był wypadek śmiertelny w Wielkopolsce, gdzie auto przygniotło dziecko, a kierowca miał wypite!!! Takie sytuacje są niedopuszczalne i niewytłumaczalne - piłeś nie jedź i tyle, nawet jeżeli jest to pole czy parking.
@halimirowskiej
4 жыл бұрын
W zeszłym miesiącu, w Wyoming, kolumna kilku twardych off-roadowców, wyprzedzała mnie w sobotni ranek( jeżdżę od 22 lat, w USA tirem). Jeden, niestety efektownie koziołka zrobił... Tak trudno zrozumieć, że skoro 40-tonowiec, wlecze się, bo ślisko ( ubity śnieg z lodem), to nie należy go wyprzedzać?! Rozumu życzę w Nowym Roku!
@Wicek26
4 жыл бұрын
Edukujcie edukujcie i jeszcze raz edukujcie... ktoś napewno wyciągnie pozytywne wnioski z tej lekcji
@portalrandkowykobylniki4993
4 жыл бұрын
Najlepiej w teren kupić czołg Jak wkleisz to kinetyka możesz przypiąć wszędzie bo nic się nie urwie Rozpędzony kinetyka albo szekla nie wybije ci szyby bo jej nie ma No i jak ktoś nie będzie chciał cię wyciągnąć to możesz w niego strzelić
@Areq-wv3sb
4 жыл бұрын
Tylko najpierw trzeba mieć tak silny pojazd który wyciągnie ten czołg xdd
@skarbykudatego7929
4 жыл бұрын
Ludzie mądrzy z wyobraźnią, to niestety rzadkość. Kiedy tak Was słucham, wraca mi wiara w ludzkość. 👏👏👏Brawo Chłopaki 👍👍👍 PS. Do tego posprzątaliście, SZACUN
@Dycha30
3 жыл бұрын
To się tyczy każdego kierowcy. Tego nie uczą na egzaminach Tak jest każdy foteczki filmiki dla publiki. Bardzo mocno mądry film
@piotrekp936
4 жыл бұрын
Kiedyś pokazywaliście na którymś rajdzie ekipę z wyciągarką z przekładnią kilku lin jak w żurawiu. Myślę, iż było by to bezpieczniejsze niż to szarpanie. A co do kasków i pasów moim zdaniem powinien to być obowiązek każdego rajdu, nawet takiej choinki integracyjnej.
@paweklementowicz2017
4 жыл бұрын
Terenwizjo, szacun za wszystkie wasze filmy, ale za ten tutorial macie moje szczególne uznanie. Możliwe, że kilku "szybkim" właśnie uratowaliście życie. Pozdrawiam.
@2NJx4hiR
4 жыл бұрын
Offroad jest dla ludzi myślących. Wszelkie wyciąganie na urra prędzej czy później się zemści. Zawsze. Co do samego materiału: 1. Jak dla mnie lina zabezpieczająca kinetyka jest niemal zawsze obowiązkiem. Tylko lina zabezpieczająca powinna być z obu stron i nie trzymać się "ucha" kinetyka, a jeszcze przed nim. Samo ucho też potrafi się urwać. 2. Offroad polega na kombinowaniu. Najpier jak coś przejechać, a jak się nie uda to jak ten złom wyciągnąć. "Im lepsza terenówka tym dalej trzeba iść po traktor" Czyli im lepsza terenówka tym gorzej wklejona. Tu trzeba włączyć myślenie, a nie mocniej szarpać. Mocniejszy uchwyt też kiedyś puści, a wtedy jedynie będzie jeszcze niebezpieczniejszy niż słaby. Szpadel, hilift i trapy to podstawa, a nie faja na urra...
@3LM0.o
4 жыл бұрын
Dziękuję wam za ten odcinek. Dzięki wam wciągnąłem się w offroad, co prawda dopiero zaczynam przygodę i powiem szczerze że po tych wydarzeniach liczyłem na taki film od was. Osobiście boję się każdej liny przez sytuację które zagrażaja życiu lub zdrowiu. Już chciałem kupować kinetyka, ale ta śmierć dała mi do myślenia i stwierdziłem że do póki nie dowiem się jak prawidłowo używać liny, jak ją mocować i dodatkowo zabezpieczać to nie kupię kinetyka. Jeszcze raz bardzo dziękuję za ten film i pokazanie jak i z czym to się je. ❤️ Moim zdaniem jak stać kogoś na terenowe auto to i stać go na maty obciążeniowe oraz dodatkowe liny zabezpieczające. Koszt tej maty w porównaniu do kosztów jakie trzeba włożyć w zabawę jest znikomy, a bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dziękuję ❤️❤️❤️
@p1awci1o
4 жыл бұрын
Dobry i potrzebny film. Szacunek Panowie:)
@mariuszmierzejewski8587
4 жыл бұрын
Na moje oko to bardzo niebezpieczne hobby. Pracowałem przy zrywce drzewa w lesie, można to porównać. Jak by nie było, wypadków losowych nie da się uniknąć. Trzeba myśleć o bezpieczeństwie, ale z drugiej strony, jak myśleć o bezpieczeństwie czegoś niebezpiecznego.
@kosowy
4 жыл бұрын
Bardzo dobry film. Rewelacyjny. Śmiało mógłby być wrzucany jako instruktażowy na kursie prawa jazdy każdej kategorii. Ja osobiście z offroadem nie mam nic wspólnego. Film wrzucił mi się jako propozycja do oglądania i cieszę się, że go obejrzałem. Podzielam opinię prowadzących. Wypadki inicjowane są zwykle z brawury i trochę "cwaniactwa", a ich konsekwekcje pogarszane są przez brak wiedzy (wówczas występuje panika) lub wrażenie pełnej wiedzy (i tu jest rutyna). Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i wyobraźnia. I to musi być ponad wstydem, który w naszym kraju wywoływany jest nawet przez zwykłe nałożenie kasku. W przeszłości miałem okazję ładować ciężkie towary na ciężarówki (również czołgi na wagony i śmigłowce do samolotów). Widziałem, jak pękają łańcuchy. Zatem zdrowy rozsądek ponad wszystko. Pozdrawiam twórców.
@winiary_taniegruzy
4 жыл бұрын
Nawet na filmie widać potężną ilość ludzi którzy podczas wyciągania stoją w zasięgu potencjalnie zerwanej liny. Po co? Co takiego ciekawego jest w tym procesie że chce się ryzykować szeklę w głowę? Karetka też z reguły łatwo nie dojedzie.
@dziedzicpruski42
4 жыл бұрын
Co do mat tłumiących wydaje mi się że powinno to po leżeć po stronie organizatora imprezy. Wszyscy wymagają aktualnych przeglądów, kasków to dlaczego nie mat tłumiących. Są serie offroad na świecie w których bez maty nie wystartujesz. Proste a w większości przypadków wymagania przy rejestracji pojazdów na imprezie to jedno a prawda jest taka że idzie się na ilość czyli na kasę. Z NACISKIEM NA WIĘKSZOŚCI CZYLI NIE WSZYSTKIE. Bezpiecznego upalania wszystkim miłośnikom Terenówek.
@w_w_r
4 жыл бұрын
Polecam pooglądać filmy na kanale "Matt's Off Road Recovery" kzitem.info/rock/wdVOry0oNF9WIe_3uCfz9Q Gość zawodowo zajmuje się wyciąganiem wklejonych i nie robi tego bezmyślnie. Co do bezpieczeństwa przy użyciu kinetyka, czy też stalowej liny na wyciągarce... ja po prostu zawsze w połowie liny (bo nigdy nie wiadomo z której strony się urwie) kładę stary koc, bluzę, kurtkę - te 2-3kg potrafią skutecznie wyhamować lecącą linę. Miałem przypadek w Vitarze, gdy kolega wyciągał się z rzeki, a mój samochód był kotwicą, wyrwał mi ostatnią poprzeczkę z ramy, gdyby nie kurtka na linie to pocisk wbiłby się w jego samochód.
@plkamyk8836
4 жыл бұрын
4:56 kto obstawiał, że trytytki wytrzymają, a pójdzie z drugiej strony? :P
@MarF1Byd
4 жыл бұрын
Jakby mocowanie było wzmocnione dodatkowo srebrną taśmą, to na pewno by wytrzymało :)
@v1en3r
4 жыл бұрын
@@MarF1Byd Flex Tape'm
@ukasz-fk3my
4 жыл бұрын
Chłopaki, macie rację. BHP może głupie ale zawsze. ZAWSZE ! Wystarczy raz! Zawsze bezpieczeństwo ! Niby nic ale tylko raz i tragedia na całe życie. Myślimy. Pozdrawiam
@tramwajarz12
4 жыл бұрын
11:57 i oczywiscie pełno dzieci jak na placu zabaw
@SamZrobięDoDomuiOgrodu
4 жыл бұрын
Niezwykle mądry film, bardzo obrazowy, działający na wyobraźnię + cenne porady. Dzięki za niego.
@seweryncieslik
4 жыл бұрын
Mądrych to miło posłuchać. Zdrówka i trzymajcie sie bezpiecznie w 2020!
@irek_kapler
4 жыл бұрын
SZACUN PANOWIE...bardzo dobry materiał
@Poke420DB
4 жыл бұрын
Cześć! Mój ojciec kupił 3 lata temu Lade Nive bez klaoy bagażnikowej i rudą gratis. Kupił klape,bagażnik dachowy z halogenami i zaczął jeździć w off roadzie w własnym zakresie. Pare razy się zakopał ale ogląda was masowo i nie był aż takim januszem żeby na stalówke sie wyciągać. Rok temu ciotka wsiadła do Lady i pojechały sobie do lasu. I co? Urwały lewe koło i pół mostu
@wonski1892
4 жыл бұрын
jaki z tego moral? jak jest zima to ryby spia w jeziorze
@Poke420DB
4 жыл бұрын
@@wonski1892 dokładnie, ale ojciec nie sprawdzał auta ani nic pod względem terenowym. Czy sie nadaje itd. Więc nie dziwne że wyrwało prawie most. Okazało sie że auto pod spodem zgnitw było.
@krycho4261
4 жыл бұрын
18:55 o i to mi się podoba
@galaktycznytomek7282
4 жыл бұрын
Jak maja takie preferencje do robienia pieczątek to niech na modele rc spierdalaja bo tutaj duża prawda bez mózg to wymyśla totalnie , u nas na zawodach rc w trialu to są takie ale to modele a nie auta , czysta głupota i bardzo dobrze ze o tym mówisz oby to widzieli
@bakietaczosnkowa4444
4 жыл бұрын
mój dziadek kiedy orał na polu zachował zdrowy roądek jak wyciągał ogromny kamień stalową liną położył kamień na gaz i zachował bezpieczną odległość lina sie zerwała a jak by był w środku miał by hak w plecach bo hak przecią siedzenie i zorwalił część kierownicy
@kamilk1403
4 жыл бұрын
13:00 tak właśnie powinno się używać zawsze liny. Nie mam nic przeciwko napisaniu czy przypomnieniu 10 przykazań biblii offroadu
@michadenka509
4 жыл бұрын
Najszczersze kondolencje dla rodziny tragicznie zmarłego. Czy naprawdę musiało dojść do tej tragedii? Popieram reporterów z Terenwizji w temacie popularyzowania zasad bezpieczeństwa w tym sporcie. Zawsze mi wpajano do głowy czy to w domu, szkole czy pracy, że żadne przepisy nie zastąpią wyobraźni i zdrowego rozsądku. Materiał miał smutny wydźwięk, ale przypominanie takich zasad z pewnością odniesie skutek. Życzę wytrwałości ekipie Terenwizji w tej misji a uczestnikom jazdy terenowej więcej rozwagi niż szczęścia.
Пікірлер: 1 М.