Taka mała rada: treść tego filmiku można by było zawrzeć w 3 min i tyle powinien on trwać. Pozdrawiam!
@rafar8677
3 жыл бұрын
Autor musiał się wyżalić ;)
@user-hv3fh3km1s
4 жыл бұрын
Te wachacze kosztują grosze do tego auta.. Lepiej wymienić wachacz. Niz tak jak w audi czy bmw całe zawieszenie. Albo silnik. Nissan. Wbrew pozorom jest tani w utrzymaniu. Znam auta co w roku dikozysz więcej niż do tego nissana. Przez 8 lat. Teraz masz nowe wachacze. Za śmieszne pieniądze. Następne 8 lat
@grzegorzkleszcz4122
7 жыл бұрын
Dobrze czasami sobie spód auta pooglądać bo dzisiejsza motoryzacja może nas zaskoczyć.
@kakak409
6 жыл бұрын
Witam bez obrazy dla pana z AutoPRZEWODNIKA ale ja zamiast myjki cisnieniowej biorę kompresor pistolet do ropowania wlewam olej i takie wahacze pod cisnieniem konserwuje olej jak dojdzie do profili zamkniętych to nie ma szans by kiedykolwiek zardzewiało , a i jak wiadomo olej ma własciwosci przeciw utleniające się , robiłem to w samochodzie użytkowanym 12 lat i jedyny problem to jak się wahacze obiorą brudem( przywiera do oleju i zasycha) to później mechanik klnie jak wymienia sworzeń , to w zasadzie tyle dziękuję i Pozdrawiam
@matolek26b
5 жыл бұрын
Ciepły garaż zimą to pewna korozja słabo zabezpieczonej stali. Na podwozie i wachacze polecam wosk Hi-temp wax pro.
@pawekubiak8849
7 жыл бұрын
Powiem szczerze że również mam QQ rocznik 2007 i wahacze dość mocno rdzewiały. Oryginalna powłoka malarska była słaba. W drugim aucie które miałem tj. Golfie IV lepiej wyglądał 15 letni element. Na szczęście rdza w Nisanie była niezbyt gruba i po oczyszczeniu, zagruntowaniu i czarnej emali na wierzch po dwóch latach jest ok bez rdzy. Polecam każdemu sprawdzenie swojego QQ pod tym kątem bo to widać nie jest jednostkowy przypadek.
@przemysawmamot4224
5 жыл бұрын
U mnie niebawem mija 3 lata . Mam qq 2giej generacji i również jest tak zwana powierzchowna korozja na wachaczach. Zgłosiłem tą przypadłość ASO i czekam za odpowiedzią . Bardzo dobry materiał pokazałeś . Pozdrawiam.
@AutoPRZEWODNIK
5 жыл бұрын
Dziękuję i życzę powodzenia w rozmowach z ASO!
@marcinczerwieniec9060
2 жыл бұрын
Ta blacha nie jest główną konstrukcją wahacza a jedynie ich ochroną od dołu zrobiona z blachy max 0.2 mm
@jerzyraczkowski5033
5 жыл бұрын
Qashqai z 2011 roku ,który posiadam od nowości,jest identycznym badziewiem.Taka sama korozja.Skrzypienie kierownicy,popiskiwanie gdzieś pod konsolą i niewiarygodna korozja wszystkiego co związane z hamulcami przy tarczach.Przebieg 80 tys km.To jest moj piąty Nissan.Przedtem Micra x2,Almera,Xtreil.Nigdy wiecej Nissana i piszę to bez zlości,bo wykląłem się już ostatecznie po Qashqaiu.
@AutoPRZEWODNIK
5 жыл бұрын
Przykre, że Nissan odpuścił sobie kwestie jakości. Producent sam nie wierzył w sukces tego modelu i ten sukces go przerósł.
@mareksobkiewicz5512
3 жыл бұрын
Dzieki za info. A juz mialem kupic
@zosiagebalska4383
6 жыл бұрын
Auta zima nie wstawia się do ciepłego garażu. Najlepsze miejsce zadaszony przewiewna wiata. Pozdrawiam
@TheAdek1986
4 жыл бұрын
zgadzam sie sól reaguje szybciej na zmoczonym pojezdzie i ciepłym garazu
@mikimiki5854
3 жыл бұрын
Czy ten problem z wahacze jest w nowym śniadanie
@jacekjankowski3819
Жыл бұрын
Wahacz kosztuje 150 a i wymiana po 150 tys i tak konieczna. U mnie akurat na gwarancji wymieniono w 2009
@msojer23
4 жыл бұрын
1.Nie wiem czego Pan oczekiwał pisząc w tej sprawie do ASO, żadna marka samochodowa nie podjeła by się wymiany elementu po 8 latach użytkowania. Właściciele Mazdy, Skody czy Opla musieli by zwracać pojazdy bo u nich karoserja po kilku latach to jedno wielkie próchno. A tak swoją drogą kto normalny kupuje części w ASO do samochodu który ma tyle lat? oczywiście nie jest to zabronione lecz nie jest to ekonomiczne ;) wystarczyło kupić dobrej firmy elementy zawieszenia za 1500-2000zł dla obu osi;) nie sądzę iż jest to wygórowana kwota jeśli za turbiny czy filtre DPF ludzie wydają kilka lub kilkanaście tysięcy złotych
@ostrycrf4503
6 жыл бұрын
niestety nie ma już samochodu na wieki,wszystkie sie psują .lewa
@marcins7619
4 жыл бұрын
Czy warto kupić go w 2020r.? Zastanawiam Cię nad kupnem Nissana rok 2007 silnik 1,6 z polskiego salonu pierwszy właściciel 90tyś przebiegu po lekkiej stłuczce. Czy jest sens w to iść?
@przemysawszymanik4457
4 жыл бұрын
Mycie podwozia myjką cisnieniową. Podwozie się konserwuję a nie myje. Jeździsz po drogach co jakiś czas kamyczek a ty zdzierasz pod ciśnieniem konserwację. Ja mam z 2008 roku i nic zero rdzy. Kumpel ma z 2001 roku też nić. Myjką to kostkę umyj pod domem albo kosiarkę.
@przemysawkazmierczak8729
3 жыл бұрын
Co masz z 2008r?
@sawomirsenik2744
3 жыл бұрын
Kupiłem samochód z 2007r i jestem zszokowany....to bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i osób poza pojazdem. Był samochód sprawdzany na stacji diagnostycznej ale zastanawiam się czy nie pojechać na kanał i dokładnie nie sprawdzić bo gdy kupuję się auto to grają emocje, a ja mam jeden dzień na wymianę samochodu.
@AutoPRZEWODNIK
3 жыл бұрын
Lepiej pojechac i sprawdzić.
@JK-ym1qz
4 жыл бұрын
To jest biodegradacja po 10 latach
@iwansirko973
7 жыл бұрын
Gorzej wyglądają te wahacze niż w mojej vectrze a z 95, r. Ciekawe co powiedziało by ASO gdybym przyjechał swoim samochodem skoro mówią ,że Twój jest stary ? Robią te samochody z coraz tańszych materiałów żądając coraz wyższych cen za kupno i serwis. Co się dzieje z tą motoryzacją to jakaś masakra !
@SaturdayCarFever
7 жыл бұрын
Smutna prawda, ale na szczęście nie każdy wahacz po 8 latach tak wygląda.
@AutoPRZEWODNIK
7 жыл бұрын
+Saturday Car Fever nie każdy tak wygląda ale mimo wszystko żaden nie powinien. Problem jest jak sądzę w poddostawcach wszystkich marek. Przykładowo - w octavii I, którą jeździłem, zawieszenie nie wymagało żadnych ingerencji nawet po 130 tys km i 9 latach, za to tłumik rozleciał się po 40 tys km. W QQ po 8 latach tłumik jest jak nowy, zawieszenie - delikatnie mówiąc - wymaga troskliwego serwisu.
@piorunwarszawa2396
6 жыл бұрын
Więcej niech używają soli do posypywania jezdni, i tak będą wyglądały w większości samochody po zimowym użytkowaniu , a na sól niema mocnych, oczywiście samochodów . Ja swój samochód w zimie używam do niezbędnego minimum, ja tez jeżdżę Nisannem i niemam takiego problemu.
@aronpolska4572
2 жыл бұрын
Zawieszenie w nissanach tak ma od lat. Gniły na potęgę belki od silnika i wahacze w almerach primerach ....
@bob1988y
7 жыл бұрын
A do czego służą te 10:28 otwory w wahaczu? Żeby dostawała sie tamtędy sól i robiła swoje. W moim Hyundaiu wahacze podobnie zgniły. Co prawda po 11tu latach nie po 8. Ale w Starym 30to letnim. Mitsubishi są jak nowe. Ale tam takich otworów nie ma. Jak patrzyłem na te nowe wahacze po wymianie, to mnie korciło, zeby pozatykac te otwory jakimiś korkami od np. buteleczek po tabletkach. Dobrac rozmiar i pozatykać. Ale pomyślałem sobie, ze następnych 11tu lat ten samochód nie doczeka i dałem sobie spokój. A kosztowały 2,5 tys za sztukę.
@bob1988y
7 жыл бұрын
Jeszcze jedno mi sie przypomniało. Kiedyś była taka moda, żeby do każdego metalowego elementu, o profilu zamkniętym wlać olej. Między innymi do wahaczy. No ale jak to zrobić w profilu zamkniętym, ale dziurawym jak ser? Bo gdyby te otwory były od góry, to by sie tam trudniej lało błoto z solą. A olej by nie wyciekał. Ale one sa w takim miejscu, żeby sól miała łatwy dostęp i mogła się rozejść sie po całym profilu wahacza.
@gromosawsmiay3000
6 жыл бұрын
tak wlalaby sie woda olej lekki na wierzchu woda by nigdy nie odparowala przykryta wartwa oleju, tylko cała przereagowała z stalą (żelazem)...
@poczta924
2 жыл бұрын
Normalna eksploatacyjna rzecz .. trzeba było sobie zabezpieczyć jak już wcześniej to widziałeś jak był nalot
@AutoPRZEWODNIK
2 жыл бұрын
Z pewnością... Francusko japońskie dziadostwo i tyle, w żadnym innym aucie nigdy nie przydarzyło mi się nic podobnego.
@boguslawaniszewski6298
6 жыл бұрын
W mojej primerze p11 z 1996 roku - wahacze są w dużo lepszej kondycji
@jakowprotazanow7298
5 жыл бұрын
Ciekawy jestem,jak to auto przechodzilo przeglady w stacji diagnostycznej?
@AutoPRZEWODNIK
5 жыл бұрын
Bez problemu, choć jak sie zorientowałem jak to wygląda, to wymieniłem wahacze. Wiele więc przeglądów w takim stanie nie było.
@daraskonin
4 жыл бұрын
@@AutoPRZEWODNIK jaki koszt wymian wahaczy?
@AutoPRZEWODNIK
4 жыл бұрын
W sumie - groszowy. Z tego co pamiętam to ostatecznie całość nie przekroczyła 1000 zł - wahacze + robocizna.
@jacoslowolubi
9 ай бұрын
@@AutoPRZEWODNIK No to raz na 8 lat tysiak to chyba nic strasznego :)
@sauronsinuhe686
Жыл бұрын
Nissan note 2006 wahacze bez większych śladów korozji ,podłoga ,progi - fabryka , na karoserii zero rudej.
@konraddominiak649
3 жыл бұрын
co tu dodać po prostu nissan jak nie rdzewieje już w salonie to wały korbowe się łamią
@strazaksam2219
5 жыл бұрын
mam suzuku kgnis tani dobry13 lat tylko czesci eksplatacyjne czemu był tak krotko produkowany niewiem.moze był zadobry bo sie nie psuje
@AutoPRZEWODNIK
5 жыл бұрын
Auto tylko w Polsce było krótko oferowane, na świecie sprzedawano je dłużej i w ciekawszych wersjach. Dobry samochód zwłaszcza z napędem 4x4. Suzuki ma do robienia takich aut smykałkę.
@good_rain
11 ай бұрын
Czy tylko wahacze pordzewiały? A sama podłoga, progi, czy tam też jest problem?
@AutoPRZEWODNIK
11 ай бұрын
Wahacze od spodu a poza tym zgrzewy blach przy tylnej klapie.
@marcinolczak3169
6 жыл бұрын
Polecam AUDI! Tam co 2-4 lata się wyginają i można wymienić nowe bez śladów korozji! ;)
@tomasztomasz4449
6 жыл бұрын
Audi jest sto razy lepiej wykonane niż ten nissan .
@marcinolczak3169
6 жыл бұрын
Oczywiście że jest lepiej wykonane ale nie pozbawione wad. Tak jak w/w zawieszenie wielowahaczowe.:) Napisałem powyżej ten komentarz nie żeby krytykować audi ale aby podkreślić autorowi testu że wahacze które wytrzymały "tylko 8 lat" nie są żadną tragedią w porównaniu z niektórymi autami marki premium w których mimo iż nie rdzewieją to trzeba je wymieniać częściej:) Pozdrowiona dla wszystkich tutaj.
@milkobodzio
4 жыл бұрын
To są celowe działania mające na celu postarzanie produktu!!! Duże koncerny budują fabryki mogące produkować rocznie miliony samochodów więc nikomu już nie zależy na długowieczności pojazdów!!! Najlepiej wie o tym mercedes który o mały włos nie zbankrutował produkując swego czasu długowieczne i bezawaryjne W123 i W124!!!
@AutoPRZEWODNIK
4 жыл бұрын
Prawda.
@Nazgul07
7 жыл бұрын
jaki silnik ? benzyna czy diesel oraz wersja acenta visia tekna
@AutoPRZEWODNIK
7 жыл бұрын
2.0 diesel, wersja Acenta Pack czyli odpowiednik Tekny po zmianach z 2009 roku.
@Nazgul07
7 жыл бұрын
również posiadam qashqai ale z 2007 roku z silnikiem benzynowym 1.6 i nie zaobserwowałem nic takiego
@Nazgul07
7 жыл бұрын
z tego co się doczytałem w 2009 Auto przeszło face lifting a zbudowany został na bazie płyty podłogowej CFM opracowanej we współpracy z Francuskim koncernem Renault a wiec wszystko jasne :(
@AutoPRZEWODNIK
7 жыл бұрын
Czy w wersjach 2wd z tyłu również było zawieszenie wielowahaczowe czy belka skrętna? Bo jeśli belka to nie ma wahaczy, a jeśli ich nie ma to już wiemy czemu nie zardzewiały :)
@pawekubiak8849
7 жыл бұрын
też jest układ wielowahaczowy
@cris412
6 жыл бұрын
Masakra to chyba już fiat jest trwalszy Sieną jeździłem 18 lat bez konserwacji dopiero dziury w progach zaczęły sie robic w okolicach 16 lat użytkowania więc hm wierzyć się nie chce.
@Kamil95
3 жыл бұрын
Oczywiście. Seiko 1.1 99r i tylko odpryski belce zawiasu.
@marekwlekly9849
6 жыл бұрын
Pan ktory ten film udostepnil musi zdawac sobie sprawe ze samochod garazowany gnije dwa razy szybciej jak ten co stoi pod chmurka bo zima z -10 stopni wjezdrza sie do garazu ogrzewanego i wtedy nastepuje reakcja chemiczna w przyspieszonym tepie tak to juz jest a do tego zrobili te czesci ze starej blachy i jest taki skutek.
@AutoPRZEWODNIK
6 жыл бұрын
+Marek Wlekly cały czas podtrzymuję swoją opinię, że w XXI wieku mamy prawo oczekiwać od swoich samochodów odporności na garażowanie :)
@gromosawsmiay3000
6 жыл бұрын
a przypadkiem stal nie koroduje w kontakcie z wodą? H2O + Fe = FeO + H2, wiec jak samochód suchy i sucho w garaży to może tam stac i 50 lat a ruda go nie weżmie
@przemysawkazmierczak8729
3 жыл бұрын
@@gromosawsmiay3000 🤦♂️
@imachynn
5 жыл бұрын
Częste mycie skraca życie
@tombitt78
6 жыл бұрын
U mnie wachacze i układ wydechowy jak i zawieszenie bez rdzy i luzów, Toyota Corolla rocznik 2003, 235000km. Pierwszy samochód nie do zdarcia. Chyba już więcej się nie trafi....
@krzysztofxxxx4984
6 жыл бұрын
tombitt78 ja ma to samo. Corolla 2007 i nakulane 260000 tys. Jedyne co przy niej robiłem to wymiana alternatora i akumulatora. A tu gdzie mieszkam przeglądy sa bardzo rygorystyczne.
@JK-ym1qz
4 жыл бұрын
Z demontażu czyli???
@zbigniewkwiatek5797
7 ай бұрын
Trzeba było zakonserwować jak były nowe
@zbyszek1525
8 жыл бұрын
u mnie tak samo, przód tez rdza na belce. Bardzo żałuję że kupiliśmy ten samochód każdemu odradzam.
@AutoPRZEWODNIK
8 жыл бұрын
Po zrobieniu małego zamieszania na facebookowym profilu nissana zaproponowano mi refundację połowy kosztów naprawy zawieszenia. To i tak niewiele ale miło, że jednak po części poczuwają się do odpowiedzialności.
@SoloKazama
8 жыл бұрын
ktora generacja?
@AutoPRZEWODNIK
8 жыл бұрын
+SoloKazama Pierwsza, J10, rocznik 2007.
@JY-od3uq
3 жыл бұрын
@@AutoPRZEWODNIK czyli najbardziej awaryjny
@AutoPRZEWODNIK
3 жыл бұрын
Nie da się ukryć.
@nocnymarek7645
6 жыл бұрын
Zgłoś to do RAPEX - Nissan powinien ogłosić akcję serwisowa na to auto.
@AutoPRZEWODNIK
6 жыл бұрын
Zaoferowali partycypację w kosztach 50 procent. Tyle że pomijając aso można to było naprawić w ogóle za 5 procent ich ceny.
@HERATOS
2 жыл бұрын
serce mi pękło
@JarekBugajski
6 жыл бұрын
Za często go myłeś i to pewnie ciepłą wodą.Dlatego tak zgnił :)
@zbigniewkwiatek5797
7 ай бұрын
A gdzie był diagnosta przecież to nie zrobiło się z dnia na dzień 😂😂😂 uroki polskich diagnostów
@mariuszdziechciarski3505
3 жыл бұрын
Nissan rdzewieje od patrzenia Juke . micra Qashqai
@MarcinJG86
8 жыл бұрын
masakra do jakiego stanu w tak krotkim czasie te wahacze sie zdegradowały!
@AutoPRZEWODNIK
8 жыл бұрын
To prawda, pozostaje się cieszyć, że reszty podzespołów nie trapią takie problemy...
@krzysztofkobus7155
6 жыл бұрын
Ostatni dobry Nissan jaki wyprodukowali to Primiera P10 a po nim to już badziewie niestety !
@AutoPRZEWODNIK
6 жыл бұрын
Niestety racja.
@danielreszka5634
5 жыл бұрын
Potwierdzam 100% racji,wiem bo mam i po mimo 21 lat badanie techniczne bez zastrzeżeń przeszła.
@zbigniewkwiatek5797
7 ай бұрын
Garażowane auta , ciepło sól , i mycie ludzi na potęgę myjkami non stop dzień w dzień ludzie jeżdżą na myjki😂😂😂
@bogdand5836
5 жыл бұрын
Nissan zawsze miał słabe blachy ale to co tu widać to masakra. Nissan powinien ogłosić akcję serwisową wymiany tych wahaczy!
@tomaszj.7923
7 ай бұрын
Akurat w Qashqaiu blachy są ocynkowane inie ma problemu z korozją. Chodzi o elementy zawieszenia i ramę pomocniczą gzie rdzewieją w zastraszającym tempie
@Tomi1986XT
6 жыл бұрын
Jak dbasz tak masz :)
@darekp_02
5 жыл бұрын
jak można dbać o zawieszenie które pracuje? weź nie gadaj
@tomasztomasz4449
6 жыл бұрын
Masakra a taki ładnym samochodem ten nissan Qashgai jest .Lepiej kupić Audi lub BMW .
@krystynawaldek617
4 жыл бұрын
Które są wolne od problemów rdzy,technicznych nie wymagaja napraw i nie posiadaja ukrytych niespodzinek a passat jest zajebisty i ch...
@darekkon3335
3 жыл бұрын
moze golfa.
@maciejkosowski7702
2 жыл бұрын
8 lat to szrot to nie te czasy że auto miało 20 lat i śmigało było się cofnąć w lata 80 dziesiąte tamte czasy już dawno minęły teraz auto ma wytrzymać okres gwarancji i na szrot żeby gospodarka się kręciła
@AutoPRZEWODNIK
2 жыл бұрын
Niestety masz sporo racji. Choć z drugiej strony większość dzisiejszych aut po 8 latach tak nie wygląda. Owszem, silnik może sie rozsypać ale dziur w wahaczach to jeszcze nie widziałem.
@maciejkosowski7702
2 жыл бұрын
@@AutoPRZEWODNIK to jeszcze mało żeczy w życiu widziałeś mnie już nic nie ździwi nawet kolumbijskie krawaty i cuda na kiju
@maciejkosowski7702
2 жыл бұрын
No chyba że będą Niemcy we wsi na rowerach to wtedy się zastanowię
@jegg7704
4 жыл бұрын
hi macht mal was in deusch
@waldemarpawlak3078
7 жыл бұрын
Wystarczy nieco myśleć! Bańka oleju i szmatka, pędzelek i rękawiczki. Od kilkudziesięciu lat nasączam wszystkie elementy metalowe podwozia olejem i rdza trzyma się z daleka. Mój ostatni pojazd Citroen Saxo 1,5 D po 16 latach i 280 tys przebiegu wyglądał lepiej niż niejeden kilkuletni samochód nawet pod maską, nikt nie wierzył w te 16 lat. Szmatka, pędzelek i olej. Nasączać cieniutko wycierając drugą szmatką zwłaszcza elementy karoserii!
@Nazgul07
7 жыл бұрын
jaki olej ? a są inne sposoby np: cynk w spray
@PoznajPrawde1980
6 жыл бұрын
Niezły matoł jesteś! Nie po to ludzie nowe auta kupują żeby je smarować całe olejem, może jeszcze je całe zanurzyć w oleju jak twoją durną głowę. Później takie złomy kapią tym olejem wszędzie, po chodnikach, parkingach, stacjach benzynowych, wszędzie. Jebane imbecyle.
@gromosawsmiay3000
6 жыл бұрын
a gumowe tuleje jak znosza ten tój olej ? nie pęcznieja i potem rozpadaja sie przypadkiem ;-)
@dariuszmazurek4725
5 жыл бұрын
Karol
@JanJankowski007
4 ай бұрын
Heh a co mają powiedzieć ci co mają audi z aluminiowym zawieszeniem....zapytaj ich jak z trwałością.....no i jeszcze jedno. Częste mycie skraca życie 😂
@FMC100
Жыл бұрын
Przecież wiadomo ze 1generacja miała bóle zawieszenia...częste mycie skraca życie,skora sie ściera i człowiek umiera a co dopiero auto...
Пікірлер: 116