rzetelnie nagrany filmik, takie lubię, u nas co prawda z panelami się przymierzamy i myślę o Aiwa, sporo czytaliśmy i słyszeliśmy poleceń na ich temat
@tylkozaozkapcie6639
29 күн бұрын
Dziękujemy !
@pawelnic
Жыл бұрын
Tyle teori, tyle mądrości w komentarzach a prawda jest taka że każdy montuję to co chce i niewarto się przechwalać i namawiać co lepsze,też mam pompę ciepła bo niechce mi się latać z siekierką,choć mam swój las. Dobry film szacunek za spokój ducha w odpowiedziach pozdrawiam serdecznie
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Dziękuje
@CharmsOfLife
2 ай бұрын
Ile m2 potrzeba na pomieszczenie w którym jest pompa ciepła i liczniki? I ile miejsce zajmuje bufor na wodę
@damianskora6958
6 ай бұрын
Cześć Jaką masz pompę? Przymierzam się do zakupu. Dom 103m2.
@kondzi0990
Жыл бұрын
U mnie Pompa powietrzna 280m2 na podłogowce 21 stopni w domu , na ścianę styropian 20cm 032 , ocieplenie strop 30cm celuloza za grudzień 1118kw pobrane. Pompa 14kw
@mateuszsierzega264
7 ай бұрын
Jaka temp w domu?
@janinapioch7920
Жыл бұрын
Ciekawy filmik. Mam pytanie, jaką ma Pan temperaturę w domu?? Bo małe zużycie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
22-23
@ajaajja9239
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 22-23 :P a filmik nagrywa w swetrze
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@ajaajja9239 bo wychodziłem za chwile z domu do pracy :)
@honoratabukowinska9496
Жыл бұрын
Ja jestem właśnie po założeniu pompy ciepła przez firmę Tanie Kilowaty i generalnie wszystko okej, działa sprawnie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Ciepło w domu ?
@peropero4157
Жыл бұрын
3:00 - kubaturę mierzy się w metrach sześciennych, w metrach kwadratowych powierzchnię... Przy tej samej powierzchni, ale różnej kubaturze, wydatek energetyczny może być diametralnie różny. Jaką masz średnią wysokość pomieszczeń?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
2,8
@Nietyp
Жыл бұрын
To jak jest faktycznie, to 280 metrow kwadratowych, czy sześciennych? Kubaturę domu podaje się w m. sześciennych, a powierzchnię w kwadratowych... i są to całkowicie różne pomiary... Nie czepiam się..., chcę tylko ustalić, czy te rozmiary ogrzewanego domu, to kubatura, czy powierzchnia?
@budlegar7627
8 күн бұрын
Pewnie kubatura 😂
@Ksxsop
Жыл бұрын
Witam pompa Atlantic rozliczenie za cały rok 2021/2022 średnio 500 zł za 1 miesiąc ( za cały prąd ) dom energo oszczędny drewniany ustawiam temp pomieszczeń 22 stopnie ( dom 120 m ) pozdrawiam
@sposobnaremont
Жыл бұрын
Witam, ciekawy materiał. Jak to się ma do tych ograniczeń do 2000kwh/rok?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Andrzeju ma się to tak ze limit zużyje styczne luty pewnej trochę marca , a później będzie wesoło … Zapraszam cię do subskrybcji, dzięki :)
@krzysztofkoltun9288
Жыл бұрын
Normalnie 1kWh będzie po 1.33 zł powiem tak przy moim zużyciu energii 2500 kWh i 23 st. Jest ok
@katarzynaberkut6134
8 ай бұрын
Dzien dobry. Mam nowy domek 240m2 po podłodze, 20 grafitu ściany plus 20 welny poddasze (wiem wiem troche mało ale spore skosy i źle wyglądało). Zbiornik CWU 500l 😅 Temperatura w domu 21-22 stopnie. Pytanie czy zużycie CO+CWU za cały ro 7200kwh to bardzo źle? Od roku ustawiamy i nic nie chce być mniej.. ???
@tylkozaozkapcie6639
8 ай бұрын
Cześć Ciężko tak ogólnej ocenić , ogrzewanie podłogowe ? Dlaczego taki duży zbiornik cwu ? Grzejecie na krzywej?
@katarzynaberkut6134
8 ай бұрын
Hej, tylko podlogówka w całym domu. Krzywa ustawiona +15° -10° x 27° 40° , termostat pokojowy. Zbiornik CWU miał być duży żeby dzieciakom wody starczyło, z bloku się przenieśliśmy i tam się niestety lało wodę na potęgę 😅😅😅 Dzisiaj zobaczyłam że obieg CO nie dogrzewa wody na wejściu, przy -6° na dworze podaje maksymalnie 29° i dalej nie idzie od rana. Miałam wyłączoną grzałkę, może przez to. Ogólnie to nic z tego nie rozumiem 😏
@tylkozaozkapcie6639
8 ай бұрын
@@katarzynaberkut6134 wiele czynników ma wpływ, jeżeli macie krzywa na wyświetlaczu możecie łatwo podbić plusem temperaturę na zasilanie max do 9 stopni bez wchodzenia w krzywa ;)
@katarzynaberkut6134
8 ай бұрын
Dziękuję, ja już robiłam wszystko, ale pompa nie podaje wody powyżej 29 stopni w obiegu CO. W obiegu CWU grzeje normalnie. Pompa jest w miarę nowa, ale coś ją jakby dławi.
Montaż PV nie oznacza że masz prąd za darmo, instalacja kosztuje kilkadziesiąt tysięcy zł i zaczyna się zwracać po kilku lub kilkunastu latach, obecnie gdy nie ma już prosumenta dla nowych instalacji PV, to zimą gdy potrzebujesz najwięcej prądu musisz go kupić bo fotowoltaika przeważnie nie działa bo nie ma słońca, Ale jak masz kasę to montuj
@jacek5173
Жыл бұрын
dziala i zima ,ale tak marnie ze jedynie na tv i żarowke😃
@mgrObrain
2 ай бұрын
grudzień i styczeń- czarno. Reszta, da się wyżyć. Zrobiłem sam całą instalację, można zamknąć się w dyszkę z lifepo4. Caly prawie rok prąd za darmo, ale bez pompy. Właśnie teraz szukam czegoś na zejście z gazu bo w kominku też chcą zabronić Polakom dogrzewać.
@darekwjdpjw
9 күн бұрын
@@mgrObrainjakie więc źródło ogrzewania w planach? Stoję przed wyborem pompa/ pellet kompletnie nie wiem co zrobić...
@krysq80
8 ай бұрын
Witam . Czy zużycie z podlicznika czy pompy ?
@tylkozaozkapcie6639
8 ай бұрын
Cześć Szczerze nie pamiętam, ale w skali miesiąca różnica z podlicznika w tym roku jest 50kwh, także niewiele :)
@kotek7171
Жыл бұрын
To ile w końcu masz tej kubatury w m2, bo się pogubiłem ? A co do fotowoltaiki, to jak mawiają rdzenni mieszkańcy wioski prąd jest za darmo, czyli w uczciwej cenie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
W którym momencie się zgubiłeś 😄 To bardzo uczciwa cena 😂
@karolkacza
Жыл бұрын
Kubatura jest w m3, powierzchnia domu po podlodze to m2
@kotek7171
Жыл бұрын
@@karolkacza Dokładnie tak.
@martynasobczyk5339
Жыл бұрын
Bardzo dobry wynik bardzo dobre zużycie przy tych metrach
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Dzięki :)
@tomaszrataj8557
Жыл бұрын
Witam mi pompa wzięła na miesiąc 1000kw od 12stycznia do 12 lutego pompa monoblok Haier 8kw 190 mkw budynek ocieplony 5cm styropianem Dach 15 wełna na grzejnika temperatura ustawiona 38 stopni domu od 21 do 23 stopni myślę że jast ok pozdrawiam
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Przy takim ociepleniu Ok to mało powiedziane 👌👌👌
@wojtekpiekarski2440
Жыл бұрын
Dom 150 m użytkowych. Wysoki w salonie bo z antresola 6 m. Pompa 9 kw alpha inotec. Dom drewniany nowy 30 wełny w ścianie plus płyty steico. Ogrzewanie wody, ogrzewanie domu - wszystko podłogowe. Prąd 3 osoby, oświetlenie tarasu cała nic bo pies się boii :D temperatura w domu 22-23 stopnie. 670 zł. Zobaczymy jak styczeń. Listopad 540 zł
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Heheh dobre z tym pieskiem 😁
@wojtekpiekarski2440
Жыл бұрын
Zapomniałem dodać ze tez mam rekuperacje to tez w tych 670 zł
@boguslawadamek3983
Жыл бұрын
W takim domu to wystarczy mieszkać z teściową , mnie od razu ciśnienie krwi wzrasta razem z temperatura ciała i już mi gorąco
@jacekjoo
Жыл бұрын
Jaka to pompa? Możesz podać producenta, cenę zakupu z montażem i uruchomieniem?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Zubadan 10kw
@brado0469
9 ай бұрын
ktos sei zna i wypowie? grzejniki przewymiarowane alu vs podlogowka .w ktorym systemie z tych dwoch podanych pompa bedzie bardziej ekonomiczna i jak duze to roznice ew procentowo np czy to to samo?? zrobilem same grzejnijki alu i niewiem czy spapralem ze nie dalem podlogowki
@tylkozaozkapcie6639
9 ай бұрын
Na grzejnikach też fajnie to działa napewno mniej ekonomicznie niż podłogowa :)
@maciejwiercinski8797
Жыл бұрын
W domu o podobnej powierzchni również ogrzewanym podłogówka rachunek za gaz listopad i grudzień razem 800 pln.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
O kurczę to jest rewelacyjny wynik Zapraszam do subskrybcji ;) , dzięki
@marekostrowski3874
Жыл бұрын
Dobry wynik bo gaz ziemny wcale nie jest drogi. Jak ktoś ma gaz ziemny w drodze niech przypadkiem nie napala się na pompe ciepła powietrzną, rachunki za gaz plus montaż gazu będą niższe niż pompy. W nowych domach za gaz w zimie 1000zl za 2 miesiące to standard i wcale nie jest to dużo. Na pewno serwisanci pomp ciepła za kilka lat będą mieli ręce pełne roboty. Czy nie jest tak że dziś montażyści zalecają coroczny serwis pompy ciepła latem i jesienią z uwagi na 2 miesieczny okres oczekiwania? W zimie priorytet mają awarie bo kolejnego dnia roboczego po zgłoszeniu muszą być, do tego montaż nowych instalacji bo ssanie jest. Jeszcze do wydania 100tys na pompe plus panele-jak ktoś nie ma co robić z pieniędzmi to owszem ale taka instalacja na kredyt to dla mnie nie porozumienie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@marekostrowski3874 trzeba mieć możliwość gazu , 100tys PC z pv ?? Trochę przesadziłeś o jakieś 20-30k przy pompie najwyższej jakości i panelach o mocy 10 Ale racja gaz nie jest zły :) tylko często go nie ma :(
@maciejwiercinski8797
Жыл бұрын
@@rtpjjrtp1181 rozumiem że na noc masz ustawione obniżenie temp do 19', nie zalaczy się jeśli się nie zbliży do zadanej, ale czy rzeczywiście spada do tego poziomu z 22,5' nagrzanych w dzień? Gdyby tak było to lepiej pracować na delcie 1/1,5', podniesienie o 3' każdego dnia będzie droższe. U mnie na programie czasowym, np. w tygodniu dzień jest od g.15 kiedy pierwsza osoba wraca do domu ma zadane 21,5, a obniżenie 20' od np. g.4.
@Desigander
Жыл бұрын
Pompa ciepła super sprawa polecam kazdemu, mega wygoda, człowiek nawet nie widział ile czasu traci zrzucenie wegla, dokładanie do pieca, wyrzucanie hasi pamietajcie czas to pieniądz!
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Brawo !
@anoxer3947
Жыл бұрын
Gaz też jest bez obsługowy
@Desigander
Жыл бұрын
@@anoxer3947 Ale nie jest ekologiczny
@anoxer3947
Жыл бұрын
@@Desigander a prąd z węgla? czy nawet prąd z paneli które trzeba wyprodukować
@Desigander
Жыл бұрын
@@anoxer3947 ale o co ci się rozchodzi xD? Tak PV i PC tylko w duecie
@tytusjawik4951
2 ай бұрын
oszczędność jest i to duża, zdecydowanie warto zainwestować w pompe ciepła, modele Aiwa są niezwykle wydajne
@tylkozaozkapcie6639
29 күн бұрын
Duża sztuka to montaż i rury odpowiedniej średnicy ;)
@jarekmitura7655
Жыл бұрын
U mnie pompa ciepła 11kw dom 200m2 wszędzie podłogowke żucie prądu za cały miesiąc 1000kwh w tym ogrzewanie domu woda bieżącą i ogólne zużycie energii indukcja w domu temperatura 21-22 stopnie
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Nie ma tragedii ;) nowy dom ? Ile ocieplenia ? Zapraszam cię do subskrybcji , dzięki
@jarekmitura7655
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 Tak nowy dom mieszkamy 2.5 miesiąca ocieplenie na zewnątrz stropian 20 cm grafit na poddaszu 25 wełny
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@jarekmitura7655 i to się szanuje Niech wam się dobrze mieszka pozdrawiam
@piotrszczypek4287
7 ай бұрын
Proszę o info jak to będzie wyglądać za grudzień 23 i styczeń 24
@tylkozaozkapcie6639
7 ай бұрын
Grudzień 23 właśnie dodany film, zobacz
@Spawacz889
Жыл бұрын
Dom 120m2 pompa monoblok na propan dom słabo ocieplony okna 2szyby grzejniki+2osoby od początku sezonu wzięło 1300kwh.FV mi nie jest potrzebna,chodź żona już zamówiła
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Wydaje się dobrym wynikiem :) Zapraszam cię do subskrybcji kanału ;)
@Spawacz889
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 SUB jest odrazu był na początku
@ukaszskibinski1895
Жыл бұрын
Jaka moc pompy?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Pompa 10kw Zapraszam cię do subskrybcji naszego kanały ;)
@MirosawMaycha
Жыл бұрын
Mówimy o domach pasywnych w 2023 jeżeli jest możliwość grzania gazem z piecem kondensacyjnym to jest najtaniej dwa nikt nie mówi o kosztach montażu serwisu. Ja osobiście w domku nie stosował bym jednego sytemu ogrzewania
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Jeżeli masz przyłącze gazu , a dlaczego byś nie stosował jednego źródła ?
@MirosawMaycha
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 z doświadczenia uważam że tych czasach różnie może być i buduje dom z kominkiem czy będzie gaz nie wiem jak nie to pompa ale ostateczne koszty duże sto procent żądny pelet
@Golempl
7 ай бұрын
Grzanie gazem najtaniej? Chyba w 2020, w 2023 cena gazu 3x wyższa. 3.8zl za M3 w grudniu wyszła. W 2020 był po 1.4zl. więc się obudźcie i nie karmicie ludzi przeterminowaną treścią.
@Raf1037
Жыл бұрын
Teraz wydaje sie ok ale gorzej bedzie po nowym roku jak wejda te(bez sensowne) limity 2000 to zuzyjecie w 2miesiace a nawet i szybciej a jak beda mrozy a gdzie reszta zapotrzebowania domowego na prad bo podobno po przekroczeniu 2000 to te oplaty maja byc naprawde chore
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tak słyszałem Strach pomyśleć
@irkuss80
Жыл бұрын
Nie przejmuj się. Limity będą tylko w tym roku. Potem już nie będzie tak fajnie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@irkuss80 potem będzie wesoła cena za kWh 😞
@shotyofficial9305
Жыл бұрын
Ale Panele na nowych warunkach opłacałyby się ?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Na ten moment w mojej ocenie długo zwrot / nie opłacalne ;)
@jacek5173
Жыл бұрын
jak masz gotowke ktora lezy w banku,to zakladaj na kredyt nie!!
@shotyofficial9305
Жыл бұрын
@@jacek5173 na kredyt bym nie chciał uzbierałbym .Mam mieszkanko 55m2 i zastanawiam się nad pompą lub gazem z butli .
@jacek5173
Жыл бұрын
@@shotyofficial9305 mysle ze dobry pomysl,bo mieszkanie masz male,tez sie zastanawialem ale dom mam duzy i patrze w kierunku pelletu😀
@radekm1683
5 ай бұрын
Ludzie nie słuchajcie tych to mówią że ogrzewanie pompą jest drogie. Jest to naprawdę super sprawa. I tanio i wygonie i bezpiecznie a na dodatek ekologicznie. Jak chcecie to mogę komuś swoją pompę sprzedać.
@piotrkulpa8034
4 ай бұрын
🤣🤣🤣🤣
@ElPaczo-qq7it
4 ай бұрын
Nie chcę nawet za darmo
@Dariusz1
4 ай бұрын
Tak ekologicznie z węgla energia
@jarosawpaczkowski1947
18 күн бұрын
Chcesz sprzedać bo w liczniku pali się sprzęgło tak licznik napierdziela ????
@radekm1683
18 күн бұрын
@@jarosawpaczkowski1947 mój komentarz jest sarkastyczny
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
Jakie masz roczne zapotrzebowanie w (kWh) na CO+CWU, przy takim metrażu domu??? Jaka jest moc pompy (ile kW)?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Zapotrzebowanie liczyłem wyszło bodajże 9. Wąchałem się miedzy 8, a 10. Wybrałem 10:) zapraszam do subskrybcji :)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 - masz pc 9 kW na metrażu 280m2??? To albo masz budowę bardzo energooszczędną albo dom pasywny. Prosta matematyka - obecnie WT2021 - dla ogrzewania domu (CO) to 70 kWh/m2/rok 70 kWh x 280 m 2 = prawie 20.000 kWh + jeszcze potrzebna energia do podgrzania wody (CWU) co daje zapotrzebowanie na około 22-23 tyś kWh na rok do CO+CWU i wyszło Tobie że potrzebujesz 9 kW pompę? Fakt, widziałem, że masz pompę Zuban (doby wybór) ale czy nie za mała moc? chyba, że zapotrzebowanie jest dużo mniejsze niż WT2021
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 ok. źle wpisałem masz pompę 10 kW - przepraszam 😊 jednakże jakie masz zapotrzebowane na kWh roczne bo to też ma znaczenie.
@MrCzucz
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 To że projekt musi spełnić określone WT nie znaczy że nie może być lepszy :). Mój projekt zakładał zużycie 15000kWh a "ulepszyłem" go troszkę i teraz potrzebuje jakieś 8000kWh energii cieplnej. Jak bym miał PC to pewnie zużył bym 2500kWh. Niektórzy budują na styk, inni chcą płacić mniej. Bo po co płacić więcej jak można mniej ;)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 - jesteś wstanie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytanie - jakie masz zapotrzebowanie energetyczne na CO+CWU w (kWh)? przy 280 m 2 Pozdrawiam:).
@goodman1127
Жыл бұрын
Ile kw ma twoja pompa?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
10
@maciekmaciek3442
3 ай бұрын
Ciekawe za ile zwruci sie jesli wytrzyma ten okres pogadamy za 15 lat
@tylkozaozkapcie6639
3 ай бұрын
Za 15 lat nie pogadamy, to nie ma się zwrócić
@darekwillik9895
Жыл бұрын
A moglby ktoś powiedzieć przedstawić to na domie 130m2 bo ma Pan wielki dom i myślę że wynik idealny mógłby ktoś się wypowiedzieć przedstawić zużycie pompy samego grzania cieplej wody
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Mogę przedstawić ci zużycie samej wody gdzieś jest o tym filmie , jaki okres cię interesuje
@darekwillik9895
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 zimowy grudzień dokladnie
@jarosawpaczkowski1947
18 күн бұрын
Ja już nasłuchałem się takich głupot jak wchodziły piece z podajnikiem na ekogroszek Mówili stary dom ocielony nowe okna i drzwi dom szczelny spała mi ekogroszku w zimę 2,5 tony……………no możliwe jak szedł do pracy to piec wygaszał więc od godz 6:30 do godz 15:30 nie paliło się jak wracał to palił w piecu o do tego kupił 2 przyczepy dębiny do kominka i jak nie rozpalał w piecu to grzał kominkiem Nie ma nic za darmo i nikt mi nie wmówi, że same pompy ciepła zużywają mało prądu a w domu jest ciepło
@darekwillik9895
18 күн бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 poza sezonem grzewczym
@marekbiesaga5164
2 ай бұрын
To ja mając nie ocieploną chałupę , nie szczelne drzwi i słabe okna zużyłem w styczniu 2024 około 900 kWh na wszystko. Ogrzewałem 80 m2 ale temperatura nie była rewelacyjna bo tylko 18-19 stopni. Pompa chodziła na małych parametrach w porywie do 33 stopni na wyjściu. Pompa o mocy cieplnej 15,8 kWh.
@tylkozaozkapcie6639
29 күн бұрын
I elegancko :)
@jarosawpaczkowski1947
18 күн бұрын
18-19 stopni to czasami cieplej jest zimą na dworze
@MPPROJ3CT
Жыл бұрын
ile dałeś za pompę
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
Nie pamiętam płaciłem za całość razem z reku i hydrauliką. Taka pompa + - myśle 50
@rafalrafalski7617
Жыл бұрын
U mnie niestety zabrakło 3170 kWh (PV 9,66, T-CAP 9kW, 200 m), w porównaniu z piecem gazowym kondensacyjnym totalna porażka. (inwestycja PV i PC około 100 000PLN). Nigdy sie nie zwróci inwestycja w eko. Przypominam, ze w 2023 gaz bedzie w 100% w cenie z 2022 a prad już nie. Pozdrawiam
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
Rafał, odpowiesz w końcu na moje pytanie !!!! jak to jest że miałeś piec na 26 kW a pompę zamontowałeś 9 kW??? JAKIE MASZ ZAPOTRZEBOWANIE ROCZNE NA ENERGIĘ w (kWh) - bo to jest BARDZO ISTOTNE do tego co piszesz!!!
@rafalrafalski7617
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 z Ciepło Właściwe zapotrzebowanie 9,8 kW przy -18 C (strefa 2) rocznie z tego co pamiętam 21 000kWh moge sie mylic o kilka %, co jeszcze chcesz wiedziec? T-Cap 9kW + 3kW grzałka. System podłaczony pod Domotycz monitorowane (zasilanie i powroty GAZ, zasilanie bufora, wyjscie na piony z bufora i powroty z pionow, licznik ciepla niezależny) monitorowanie przepływu niezalezne od PC
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@rafalrafalski7617 - czyli wg mnie za słaba pompa bo ja mam również zapotrzebowanie na około 21000 kWh (CO+CWU) dom 256 m 2 a mam pompę gruntową 11kW (bez pv) od 2012 roku i na CO+CWU pompa zużywa około 4500-4900 kWh rok (CO+CWU) Tylko firma która robiła u mnie całość(od odwiertów po przez podłogowe ogrzewania montaż itp.) wyliczyła na podstawie danych z projektu (mam też świadectwo energetyczne) i jest dobrze dobrane dobrze wykonane i od 10 lat - komfort, wygoda, przy okazji koszt od 2560 do 2920 PLN/rok na ogrzewanie domu oraz podgrzewanie wody, gdzie w domu mamy od 22,2 do 24,5 - łazienki uważam za bardzo małe koszty użytkowania (średnio około 230 zł / miesiąc / 256 m2 - czyli poniżej 1 zł / 1 m2) Nie mam gaz ziemnego. Więc najprawdopodobniej masz coś źle dobrane lub wykonane!!!!
@irkuss80
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Kolega ma podobnie jak ja. Kocioł gazowy 24kW zamiast 12kW, kupiłem tylko dlatego że wtedy był sylwester czyli ostatni dzień kiedy mogłem odliczyć podatek od zakupu. "12" moduluje od 2kW "24" od 3kW. Przerobiłem gree Amber prestige 5,5 kW na PC. Pierwsze testy za mną, kina daje radę. Ale od stycznia grzeję gazem. W 2022 kosztowo grzanie gazem a PC wychodziło bardzo podobnie. Kupiłem już falownik i powiększam instalację PV.
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@irkuss80 - ktoś kto ma dostęp do gazu ziemnego - to nawet w obecnej sytuacji jest to dobre źródło ogrzewania, ale jak ktoś nie ma dostępu do gazu (ja nie mam) to jeżeli chce mieć system bezobsługowy - tylko pompa ciepła - przy domach do 100m2 może być klima (choć to nie do końca jest nagrzewanica) a przy domach pow. 200 m 2 uważam, że pc i to gruntowa (totalne zminimalizowanie zapotrzebowania energii) Nie mam PV - bo do gruntówki nie są potrzebne panele.
@dawidel8912
Жыл бұрын
Masz 280m2 ten dom?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tak
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Zapraszam cię do subskrybcji naszego kanału :)
@dawidel8912
Жыл бұрын
No to nie wielki masz ten rachunek za grudzień. Już zrobione
@krzysztofzet9991
Жыл бұрын
Ja za grudzień ogrzewanie domu plus cwu pompa 6kw wyszło 632 kWh , podłogowka nowy dom. Styczeń z mrozami po kilka dni zużycie razem z Cwu zasobnik 180ltr 570 kWh , luty 600kwh i to są pierwsze 3 miesiące. Dom 110m2
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tez fajny wynik :)
@halech
Жыл бұрын
Mieszkasz już?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tak
@polmorag
Жыл бұрын
widz po twoim ubiorze to raczej w domu nie masz 23 stopni tylko jakieś 18 :)
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Hehe dobre , 18 jak słońce dogrzeje 😅
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Johny zapraszam cię do subskrybcji :)
@katpogromca232
Жыл бұрын
Ale o jakim wyniku Pan mówi? Nic nie mówi jaką temperaturę miał w salonie w pokojach itd. a to będzie robiło różnicę w kosztach.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Omówione jest to na kolejnym filmie :)
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Zapraszam wszystkich do subskrybcji , dziękuje
@barbarak273
Жыл бұрын
Może zależy jaka pompa. Ja mam pompę NEXUS i podejrzewam, ze jej COP to około 1.2 Żałuję , że nie mam Panasonika albo coś w tym stylu. Może COP było by te 3.5 co obiecywał mi dostawca mojej pompy
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
A w chłodne dni ?
@sawomircieslak4572
11 ай бұрын
Jeżeli pompa jest 3 fazowa to sprawdź fazy
@piotrszpila6791
Жыл бұрын
42 za dobę czy za dzień.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
dobę
@olafwyporski5139
8 ай бұрын
Z panelami wiadomo najlepiej, ale i bez nich często montujemy pompy ciepła najcześciej japońskiej produkcji AIWA. Raz że długa gwarancja to jest naprawdę porządny sprzęt z certyfikatami i raczej nie zawodzi
@tylkozaozkapcie6639
8 ай бұрын
Zgodzę się, miałem pompę bez paneli. Po zamontowaniu delikatnie zrobię lifting rachunku ;)
@byrrt
Жыл бұрын
Kubatura to nie są metry kwadratowe a sześcienne ;) Tylko taka uwaga :)
@tomekandre7768
Жыл бұрын
Obstawiam około 19 stopni w chacie.....inaczej w tym sweterku byś się ugotował 🙂ale fajnie że uczciwie nagrywasz....inni do nagrywania zakładają t-shirty. U mnie na 100 m2 żeby utrzymać 23 do 24,5 na grzejnikach pompa w grudniu zjadła 1100 kwh.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tomku przy 19 musiałbym chodzić w polarze 😄 zapraszam cię do subskrybcji , dzięki ;)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
Tomek, jak na 100 m 2 - to dość spore zużycie przez pompę (fakt, grzejniki) - niestety utrzymywanie wyższej temperatury niesie za sobą większe koszty. U mnie (256m2) - na CO+CWU pompa "łyknęła" 760 kWh (ale mam podłogowe ogrzewania - niskotemperaturowe) choć w domu - na górze od 22,2 do 22,7 na dole 23,5 łazienki 24,5.
@ukaszt.5506
Жыл бұрын
Witam serdecznie. Prawdą jest to co Piszesz, u mnie dom 180m2, same grzejniki w domu w okolicach 23 stopni, grudzień około 1240kwh. Najważniejszą rzeczą przy grzejnikach o czym nikt nie pisze i nie mówi to dobre ustawienie pompki cyrkulacyjnej , u mnie musi chodzić na trzecim biegu - wtedy można obniżyć znacznie temp. wody zasilającej nie tracąc komfortu cieplnego. Wierzcie mi różnice są bardzo duże.
@Tomekgbw
Жыл бұрын
O Cię Panie to ja nie grzeje się prądem co prawda ale przez cały rok rodzina 2 + 1 i kąpiel przez cały rok na przepływowym podgrzewaczu wody i zużycie miałem roczne 976 kWh 😅
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@Tomekgbw 😁
@haker23146
Жыл бұрын
Dom 260m2 pompa 12kw tem 23c woda 50c cały rok 4640kw z licznika dodatkowego na całą kotłownie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Wynik rewelacja Jaka pompa ,?
@haker23146
Жыл бұрын
Nibe split w lodówce 12kw tylko ten tańszy model.
@alinakacynel5472
Жыл бұрын
Brałeś kredyt? Ile wydałeś na to kasy i czy i le miałeś zwrotu?
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
Alina, a jakie ma to znaczenie? :) Buduje się dom dla Siebie dla Rodziny, dla Dzieci a czy wydasz 200 czy 900 tyś - to nie ma znaczenia każdy buduje pod siebie a nie dla innych Wiesz, można wybudować się przyjmując 1500 zł metr kwadrat albo wydać 5000 zł metr kwadrat to zależy z czego budujesz na co zwracasz uwagę czego oczekujesz i jakie są możliwości finansowe:).
@alinakacynel5472
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 Ocho,cho ,tak może mówić tylko ten co albo przedstawiciel firmy i ma z tego nieźle profity albo ignorant.
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@alinakacynel5472 - tak jestem (Marek Przedstawiciel) ale to nie ma żadnego znaczenia, bo pracuję w branży wykończeniowej:) - obsługa Klientów - więc żadna moja firma:) choć traktuję pracę jakby pracował u siebie:). Sam budowałem dom (może duże słowo -sam) bo system zlecony więc jeden wyda xxx kasy drugi wyda yyy kasy to zależy kto co oczekuje w temacie domu - całej budowy. Ja nie oszczędzałem na ścianie - bo nawet nie mam ocieplenia domu :) bo to jest nie potrzebne budowa z ściany jednowarstwowej (w 2012) wydałem na rewelacyjne źródło ogrzewania (pompa gruntowa) ale też budynek nie jest mały:) Pamiętaj - dom to nie jest coś co ma się zwracać (chyba, że ktoś buduje na sprzedaż) dla mnie dom to jest - Życie Rodzinne nie patrzę na to czy to się zwróci czy nie (budowa) ważne, że bardzo miło wspólnie spędzamy czas w domu na działce (ogródek) 3000m2 - więc jest co robić:). A pieniądz - to rzecz nabyta. Ja (brałem kredyt- nadal spłacam :)) ale to nie stawi dla mnie (dla nas) problemu - bo to jest koszt około 15-20% dochodów A o jakim zwrocie piszesz (nie mam pojęcia) - bo przy budowie nie ma zwrotów z podatków
@jarojawor1480
Жыл бұрын
Tak dla porównania mam gaz ziemny i ogrzewanie grzejnikowe powierzchnia 142m2. wysokość 2,75 pomieszczeń za cały 2022 rok 4124zł. Temperatura w domu 23 stopnie sobie policzcie ile wychodzi w tym jest gotowanie obiadów butla na miesiąc.liczyłem -520zł.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Dobry wynik, a tak straszą gazem … Zapraszam cię do subskrybcji , dzięki ;)
@ukaszmroz4912
Жыл бұрын
w tym roku na pewno odczujesz różnicę + kto wie co będzie od 2024 jak teraz ceny zamrożone.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@ukaszmroz4912 odczuje , a myślisz ze pellet , wegiel , gaz będzie taniał ?
@ukaszmroz4912
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 No nie uważam tak. Ale mam pompę ciepła 7kw Panasa i dom około 200m2 plus garaż i kotłownia 100% podlogowka nowo wybudowany. Bez paneli i płace okolice 450 zł w zimne dni. fakt mieszkam na Pomorzu gdzie tu ani zimy ani mrozu. Wiec wszystko wychodzi na to samo. Pewnie miałbym gaz gdybym miał go w drodze ale nie miałem
@piotrp9325
Жыл бұрын
łoo Panie... 4100zł, to ja płacę za ogrzenie domu 140m2 za dwa sezony kocioł zagazowujący drewno :) gdzie tu ekonomia z tym gazem?
@jozefpalacz6385
Жыл бұрын
Gruntowa pompa ciepła 8 kW. Dom 180 m kw. Ogrzewanie podłogowe. Zużycie roczne energii 3700 kWh na podliczniku pompy za ogrzewanie i ciepłą wodę. W większości pomieszczeń termostaty. Na dachu fotowoltaika 9,24 KWP.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Taki zestaw to marzenie 😎 Wynik zużycia extra Zapraszam cię do subskrybcji , dzięki :)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@Józef Palacz - u mnie pc gruntowa 11kW (dom256m2) - z podlicznika od 4500 do 4900 kWh (CO+CWU) temperatura od 22,2 do 24,5 - łazienki. i tak od 10 lat:). Bez foto.
@marcingancarz6232
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 nie wierze wyślij mi zdjęcie rachunku priv za 2021 bo to jakieś czary mary :)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@marcingancarz6232 ujrzałeś, uwierzyłeś i się przewróciłeś?:) bo zero komentarza:)
@marcingancarz6232
Жыл бұрын
@@marekprzedstawiciel8740 gruntowa tak, ale nie powietrze.
@kamilachorazyczewska9143
10 ай бұрын
A ile stopni w domu??
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
22/23 stopnie
@kamilachorazyczewska9143
10 ай бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 dziekuje za odp a jaka powierzchnia użytkowa domu?
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
@@kamilachorazyczewska9143 tego nie powiem informacja zawarta w filmie ;)
@kamilachorazyczewska9143
10 ай бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 wiem zapomniałam już od wczoraj ale grubo ponad 200 tak
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
@@kamilachorazyczewska9143 tak:)
@rafalkimla6606
Жыл бұрын
Ja od 16 grudnia do 23 stycznia zapłaciłem za całe zużycie prądu (ogrzewanie+cwu+pozostałe zużycie prądu) 660zł. Ogrzewana powierzchnia 115m2 podłogówka 60%+ grzejniki. Pompa ciepła Atlantic. Wcześniej ogrzewalem ekogroszkiem, i całe szczęście że zdecydowałem się na pompę
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Wygoda i czysto prawda 🥳
@rafalkimla6606
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 dokładnie, ale muszę przyznać, że kiedyś też byłem sceptycznie nastawiony do pomp ciepła. Kiedyś zapytałem się znajomego ile spala peletu to powiedział że tone na sezon grzewczy😂😂😂
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@rafalkimla6606 😂😂😂😂
@pawebinkowski4989
Жыл бұрын
Dom 125 m2 ,pompa ciepla lg 7kw indukcja suszarka zamrażarką 4 osoby.Całkowite zużycie prądu za 2022 5450 kwh
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Jaka temp w domu ?
@pawebinkowski4989
Жыл бұрын
21-23 stopnie
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@pawebinkowski4989 to wynik całkiem całkiem 😁 Zapraszam cię do subskrybcji , dzięki;)
@maciekmaciek3442
3 ай бұрын
No rachunek 650 + koszt pompy z montazem suma wszyskiego sie liczy , trzeba dobrze umiec liczyc bo kazdy podaje tylko rachunki a koszty podal w przyblizeniu kiedy sie zwruci
@tylkozaozkapcie6639
3 ай бұрын
Film dotyczy zużycia, a nie amortyzacji Jak podajesz zużycie spalania auta to wliczasz kwotę zakupu ? Pompa nie musi się zwracać tak jak piec na pellet
@ventor11111
Жыл бұрын
Pewnie macie dużą powierzchnię ogrzewanych podłóg. Wtedy tak.
@wojciechbanasiak5490
Жыл бұрын
Od 1 stycznia już pomnóż x2.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Będziemy się hartować , zimno to zdrowie 🙈 Zapraszam cię do subskrybcji ;)
@MPPROJ3CT
Жыл бұрын
ciekaw jak z panelami będzie
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
W tej chwili co wyprodukujesz najlepiej zużyć, wiec mało opłacalne . Zapraszam cię do subskrybcji kanału , dzięki ;)
@jacek5173
Жыл бұрын
mam instalacje pv 5,2kw i od marca 2022 do teraz liczylem to samych pv konsumpcji wyszlo mi 1400 kwh
@andrzejt522
Жыл бұрын
Myślę nad takim rozwiązanie dom do 100m²
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Uważam ze super , decyzje po twojej stronie
@regend1509
Жыл бұрын
Dom 220metruf piec 16kw typu kopciuch 3tony węgla które kupiłem po 1000zl jeszcze przed wojną minus dotacja 3000tys zł a została mi jeszcze tona bi słaba zima czyli koszt opalania węglem domu 220metruf w 2023roku równa się jakoś minus 500zl
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Ciesz się ze kupiłeś tonę za 1000 a nie za 3 ;)
@mrc4077
11 ай бұрын
metruf metruf rotfl
@BenoooRyk
8 ай бұрын
W tym roku ja za październik od 11.10 - 10.11 zużyłem ok 700kw na dom 160m. Ile zaplacilem to nie ważne bo ceny są 100proc wyższe ponieważ przekroczyłem limit 3000kw w roku. Także rachunek za całość prądu w tym piekarnik, indukcję 2x itd itd przez miesiąc zaplacilem 1350zl za jakieś ponad 900+ Kw
@DominikWr
Жыл бұрын
ja myśle ze pompa ciepła jednak jest droga. To ma sens tylko w domu pasywnym z fotowoltaiką, ale przy domu pasywnym zapotrzebowanie na energie jest tak niskie ze równie dobrze mozna grzać gazem i wyjdzie taniej i prościej.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Masz racje , o ile jest taka możliwość grzania gazem Zapraszam cię do subskrybcji ;) dzięki
@DominikWr
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 pozostają tez kotły na paliwa stałe kominki z płaszczem wodnym do tego bufor min 1000l i raz rozpalony kocioł starcza nawet do 3 dni na grzanie podłogówki. niestety ale natłok reklam i pseudo ekologi namawia nas na pewne technologie które nie sprawdzą się w wielu przypadkach do tego są drogie.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@DominikWr w moim przypadku chciałem mieć źródło bezobsługowe , oraz zajmujące niewiele miejsca :) Coś za coś ;)
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
@@DominikWr - Dominik, ale kominek przeważnie jest w salonie - czyli co? kotłownia też w salonie? Buforem 1000 l - nie ogrzejesz domu takiego jak ma Autor - 280 m 2!!! A teraz ogrzewanie buforem będzie makabrycznie drogie bo zostały zamrożone taryfy a bufor - to grzałka czyli COP 1:1 ja od 10 lat ogrzewam dom pompą ciepła i to jeszcze gruntową z odwiertami - i uwierz że patrząc przez koszty inwestycji i porównując do do ogrzewania dom buforem to mam zaoszczędzone dzięki pompie 150.000 kWh !!!! w zł to wychodzi około 90.000 PLN - co wynika, że koszt inwestycji dawno mi się zwrócił. Bufor, był może tani jak taryfa nocna była tania - a teraz taryfa będzie po limitach około 1 zł / 1 kWh więc to będzie wg mnie najdroższe ogrzewanie COP 1:1.
@franekgolas4891
Жыл бұрын
Witaj zgadzam się z tobą --ze pompa ciepła jednak jest droga. To ma sens tylko w domu pasywnym z fotowoltaiką --podając zużycia powinno się mówić o wykonaniu domu w jakim standardzie a nie tylko o m2 --dlatego wielu ludzi napala się na pompę a póżniej płaczą -zerknij do mnie na kanał ja robię z klimatyzatora i przy 100 m2 w grudniu wyjdzie mi około 1200 kw a komfort słaby mimo iż mam średnie ocieplenie muszę je poprawić bo pójdę z torbami a co by było gdybym nie miał foto pozdrawiam
@damianbodziony1847
Жыл бұрын
nowy dom musi się wygrzać zawsze pierwszy sezon tak wychodzi ;)
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Oby tak było 🤓
@damianbodziony1847
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 też mieliśmy duże zużycie i dodatkowo jak montowali to dach jeszcze nie był ocieplony ;) a teraz grzeje sobie na krzywej i nieraz podejdę aby ewentualnie obniżyć krzywą. Dom ok 190 m2 100% podłogówka łacznie z garażem na dwa auta zbiornik na CWU 300 L mieszka 2+2. Dzieci 5 i 2 lata. Od września jak załączyłem grzanie to do wczoraj wzięła ok 2150 kWh dane z pompy a pompa 9kW 3 fazy 2x wiatrak Panasonic. COP jakoś z całego roku 4,2 średnia.
@jewgienijwasilewski9351
Жыл бұрын
dom 102 m grzejniki 100 % grudzień 780 kwh woda w tym + ogrzewanie 2 osoby 22c w dzień noc 21 od 20 do 6 rano pompa 10 kw atlantic
@arturmolski5068
Жыл бұрын
Za rok założysz pv bo rachunki cię zjedzą, chociaż za wiele też nie pomoże bo najwięcej prądu potrzebujesz zima kiedy pv prawie nie pracuje, także tego
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Może zmienia warunki Pv , w tej chwili się nie opłaca ;( Będę montować kominek 😈 Zapraszam do subskrybcji , dzięki ;)
@arturmolski5068
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 no drewnem będzie taniej? Ha ha jeśli masz je za darmo tak, a pv się opłaca jak założy ci ktoś znajomy lub tu sam po normalnych cenach, pv ci pomoże latem a dodatkowe złotówki w skarbonce wykorzystasz zimą
@gwis100
Жыл бұрын
Pv sie nie oplaca, pompa ciepla sie nie oplaca, budowac dom sie nie oplaca, chodzic do pracy sie nie oplaca. Niektorym to nic sie nie oplaca…
Przy starych zasadach Pv nie licząc montażu owszem, prąd to 80% było praktycznie za darmo. Przy nowych nie... Nawet jak naprodukujemy energii, sprzedamy i odkupimy i tak płacimy. O ile za odkupienie samej energii wyjdziemy prawdopodobnie na 0 (przy dobrze dobranej instalacji) , tak za odkupienie każdego kWh i tak zapłacimy z 30 gr za te wszystkie przesyły.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tak wiem Miałem na myśli stare zasady , i po mału zaczynam żałować, ze się nie zdecydowałem ;( ZaprazAm do subskrybcji, dzięki ;)
@Spawacz889
Жыл бұрын
Ja płace 1,20zl za 1 kw z rachunku to obliczyłem
@piotrmachura2263
Жыл бұрын
Kolego idąc takim tokiem myślenia wykorzystujac limit tańszej taryfy prądu przy normalnej zimie czyli realnie około marca przygotuj się na następna zimę na realne rachunki listopad i grudzień 2023 na sumy sporo ponad tysiąc złotych miesięcznie Reasumując wyjdzie średnio pewnie około 500 z +ł miesięcznie przez cały rok ) czyli akceptowalne.Aczkolwiek to moim zdaniem wynik przewyższający na dzień dzisiejszy gaz ., gdzie jego założenie oraz późniejszy serwis jest dużo tańsza jak pompy.Gdzie tu ekonomia?
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Gdybyśmy mieli możliwość wybralibyśmy gaz , butla wolnostojąca nie wchodziła w grę :) Mam nadzieje , że może lepsze warunki będą odnośnie paneli Pv
@piotrmachura2263
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 Niby tak ale to następne zamrożone,zmielone pieniądze .Zabawe można przyrównać do prób łapania psa swojego ogona lub osła który widzi marchewke na kiju i patyku i próbuje ją dogonić.Mysle że tak to realnie wygląda z tymi pompami
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@piotrmachura2263 w moim odczuciu nie mogłem wybrać lepszego źródła bezobsługowego , pellet czy ekogroszek wychodził drożej pomijając fakt magazynowania i dokładania . Gdy zakładałem źródło ogrzewania nie było wesołego miasteczka jakie odbywa się w tej chwili . Jedynkę żałuje bo mogłem w ostaniej chwili założyć panele na starych zasadach , żyje się dalej
@piotrmachura2263
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 Masz rację to była najlepsza opcja na tą chwilę pomijając gaz.No i faktycznie przegapiłes ten okres z fotowoltaiką szkoda bo to była najlepsza opcja ..
@92Maches
Жыл бұрын
No i trzeba chodzić w grubym swetrze w domu xd
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Oszczędności Pnie kolego oszczędności 😎
@bartoszszotek4516
Жыл бұрын
Pójdziecie z torbami!!! Przy tonie węgla 2,5 - 3K za tonę, średnio 6 ton zużycia na sezon, to i tak wychodzi jak za darmo. Nie wspomnę już o wygodzie, czystości i dodatkowym czasie dla siebie. Przereklamowane te pompy ciepła...
@arturgadzaa157
8 ай бұрын
6 ton sporo mi się chyba nie uda spalić 2😂
@emiratesstadium1988
7 ай бұрын
Teraz się opłaca za rok się nie opłaci … i tak w koło :p
@PS-ho6kq
Жыл бұрын
Czyli pompa ciepła (za kilkadziesiąt tysięcy złotych) opłaca się jeśłi zimy będą CIEPŁE? :/ Lepiej docieplić dom (to zawsze już zostanie iceny nie zmieni) i dogrzewać się zwykłymi piecykami :/
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
W mroźne dni nie ma tragedii, zwykłymi piecykami ?
@PS-ho6kq
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 No jest, tylko inwestycja w sprzęt wielokrotnie mniejsza, a jego trwałość i elastyczność wielokrotnie większa.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@PS-ho6kq zwykłymi piecykami liczba mnoga i mój znak zapytania jakie piecyki miałeś na mysli
@PS-ho6kq
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 Zwykłe oporowe grzejniki, kilka sztuk po 200 zl. Mogę grzać tylko wtedy kiedy to jest potrzebne w przeciwieństwie do PC, która raczej mudi chodzić cały czas, a w mrozy dogrzewa grzałkami. Ja rozumiem, że per saldo, jak się zaczyna na dodatek sezon grzewczy wcześnie to PC wyjedzie w zużyciu energii na plus. Ale nie możemy abstrahować od absurdalnych cen za pompy! Jak potanieją raczej sobie sprawię. Poki co uważam, że lepiej ładować w ocieplenie. Oczywiście rząd zawsze różnymi metodami może "zniechęcić" do innych sposobów ogrzewania ☹️
@marekprzedstawiciel8740
8 ай бұрын
@@PS-ho6kq - piecyki elektryczne?? Kolego - proste pytanie: PO CO BUDOWAŁEŚ DOM???? skoro Ciebie nie stać mieć w domu KOMFORT, WYGODĘ i temperaturę w każdym pomieszczeniu taką samą czy to 2 czy 7 czy 15 lub 20 godzina?? ja mam chyba najdroższe rozwiązanie (pompa gruntowa z odwiertami) dom budowany w 2012 gdzie obowiązywał WT2008 -130 kWh/m2/rok CO a dzięki pompie zużywam 13-15 kWh/m2/ rok prądu z sieci mając dom ponad 250m2 i temperaturę od 22,2 na górze, 23,5 na dole 24,5 łazienki i tak od 11 lat koszt ogrzewania i podgrzewania wody (2560-2920 PLN) co daje 10-12 PLN/m2/rok - system totalnie bezobsługowy oraz ciepło we wszystkich pomieszczeniach (a trochę ich jest)!!!!
@adriannaduda1910
Жыл бұрын
Straszny pogłos w tym pustym domu
@marcinzlublina5114
7 ай бұрын
Kubatura to nie w m² :)
@marcin9611
11 ай бұрын
Drogi przyjacielu co z tego, że dołożysz panele jak one produkują prąd tylko latem, a ty potrzebujesz prąd w zimę do pompy, na nowych zasadach nie zmagazynujesz tego w sieci więc to nie ma sensu.
@tylkozaozkapcie6639
11 ай бұрын
Nie zgodę się z toba :)
@marcin9611
11 ай бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 Więc rozwiń myśl jeśli nie mam racji
@tylkozaozkapcie6639
11 ай бұрын
@@marcin9611 w okresie wiosna lato oszczędzasz bo zużywasz to co wyprodukujesz wiec jesteś pomijając kwotę inwestycji jesteś na plus dodatkowo nadmiar sprzedajesz do wirtualnego portfela gdzie w okresie zimowym częściowo w bardzo małej części pokryjesz
@marcin9611
11 ай бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 zgadza się do wirtualnego portfela oddajesz po 44 grosze ale tylko do połowy przyszłego roku wtedy będzie rozliczanie godzinowe więc będziesz oddawal po 10 groszy
@tylkozaozkapcie6639
11 ай бұрын
@@marcin9611 tak mówią i niektórzy mówią ze ma być sprzedawane po minusie , czas pokaże
@user-qx4sm4dr3w
2 ай бұрын
Niech przyjdzie ostrzejsza zima to wszyscy będą wracać do węgla i gazu bo pompa będzie nie korzystna ekonomicznie , bo ceny energi będą driższe
@tylkozaozkapcie6639
29 күн бұрын
Na ceny energii nie mamy wpływu za to na wygodę tak ! Były mrozy po -27 i nawet grzałka się nie włączyła 😉
@anemikanemik
6 ай бұрын
A w tym roku 😂
@ws3212
Жыл бұрын
Ja mam takie zużycie przy 115 m2 a mam samą podłogówkę
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
O kurczę to jednak ja mam dobry wynik Wszędzie masz podłogówkę ? Zapraszam cię do subskrybcji, dzięki :)
@ws3212
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 tak 100% nawet nie mam grzejnika na suszenie ręczników.
@boguslawadamek3983
Жыл бұрын
Węgla w Takim domu to jedna Toma może półtora
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
😅😅 żart ci się udał :)
@boguslawadamek3983
Жыл бұрын
No
@Rulh-tq9rx
Жыл бұрын
Lód jest będziesz miał do drinka
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Hehe zrobiłeś mi dzień 😄👌 Dzisiaj będzie zimne piwko 🍻 Zaprszam do subskrybcji , dzięki ;)
@PogotowieOgrodowe
10 ай бұрын
Zero informacji o tym jaka pompa
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
Zapraszam do obejrzenia pozostałych filmów jest zawarta informacja :) Pompa mitschubisi Pozdrawiam
@PogotowieOgrodowe
10 ай бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 tyle to ja wiem
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
@@PogotowieOgrodowe zubadan 10kw :)
@marekkonieczny1656
Жыл бұрын
Dodaj cenę pompy, prąd za darmo jak dostaniesz panele za darmo, bo jak będziesz musiał kupić to nie będzie za darmo,
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Za darmo po latach panele zwracają się po np 5latach :) to miałem na myśli
@stanrawka8949
Жыл бұрын
Ja tyle zużyłem przy 120m ale mam fv
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Czyli ja mam super wynik 😎 Nowy dom , masz grzejniki ?
@stanrawka8949
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 grzejniki w dwóch łazienkach dom 13 letni
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@stanrawka8949 to chyba nie jesy aż tak zły wynik Zapraszam cię do subskrybcji , dzięki ;)
@231iskierka
Жыл бұрын
kolego ogrzewanie podłogowe ... niskotemperaturowe & wszystko jasne .
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Przyjemne z pożytecznym zapraszam cię do subskrybcji kanału , dzięki ;)
@TheBzyk
6 ай бұрын
Rachunki w grudniu ...?? Pokaz rachunki za grudzień , styczen i luty , a najlepiej rachunki za zime po uwolnieniu cen energii....usmieszek ci zniknie.
@tylkozaozkapcie6639
6 ай бұрын
Oglądaj kolego filmy, które są na bieżąco dodawane . Uśmieszek dalej jest
@andrzejmitrega
4 ай бұрын
Ja będę zakładał pompę 9kw nestu premium
@tylkozaozkapcie6639
29 күн бұрын
Udało się ?
@tomaszz3146
Жыл бұрын
Pompa netsu Kw12 zużycie prądu na miesiąc styczeń 2200 kwh więcej chyba nie muszę nic odpisywać...
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
O kurczec
@marcin7037
Жыл бұрын
Ok 1000zl trzeba liczyć na miesiąc, zależy od domu itp, w tych czasach to dobry wynik
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Polowe tego :)
@ireneuszuba6913
Жыл бұрын
Kubatura 280 metrów kwadratowych. Aha.
@elzbietastolicka8688
Жыл бұрын
Kubaturę podaje się w m sześciennych
@ireneuszuba6913
Жыл бұрын
@@elzbietastolicka8688 No właśnie.
@tylkozaozkapcie6639
10 ай бұрын
tak pomyliłem się . Aha
@ukaszukasz5003
Жыл бұрын
Teraz to jest moda na chwalenie się kogo pompa zjadła mniej energii moi drodzy szkoda mi was 90% osób wzięła na te cuda srogie kredyty a w domu i tak zimno zachęcam do przeanalizowania możliwości naszych elektrowni i zastanowienia się czy tej energii wystarczy .
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
To nie jest chwalenie tylko dzielenie się informacjami , w domu zimno ciekawe Rozwiń swoją myśl o elektrowni i zapasie energii w naszym kraju ;)
@ukaszukasz5003
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 o zapasie ? Chyba raczej braku pracuje na elektrowniach i raczej nie słyszałem żeby w planach było otwarcie paru nowych ale skoro naród jest pewien że starczy na każdy domek to pewnie tak jest to przecież tylko pięciokrotny wzrost zapotrzebowania energii na każdy domek z tym cudem, trzeba tylko być dobrej myśli że nie przyjdą mrozy -20
@po_co_mi_to
Жыл бұрын
Część mój dom 160 M2 23.5 stopnia w domu 5 osób zużycie za 28 dni grudnia to 665 kWh ( co+cwu) Mitsubishi Zubadan 8 kw
@marekprzedstawiciel8740
Жыл бұрын
uważam, że bardzo dobry wynik jak na pc powietrzną 8 kW u mnie (fakt pc gruntowa 11kW parter i piętro) od 1.12 do 29.12 - 760 kWh (CO+CWU) - 256m 2 a od 1.10 - 29.12 - 1600 kWh (CO_+CWU) czyli koszt około - 6,3 kWh/m2/trzy miesiące (z CO+CWU)
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Super wynik , wszędzie podłogówka ? Zapraszam do subskrybcji, dzięki ;)
@po_co_mi_to
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 system mieszany 55%podlogowka 45%grzejniki dom oddany w 2010. Docieplone sciany
@rolnikmay9457
Жыл бұрын
Panele na dachu prąd za darmo śmieszny jesteś nie masz pojęcia o czym mówisz A się wypowiadasz wprowadzając innych w błędne koło pompy ciepła miały być również za darmo A kosztuje dwukrotnie więcej plus rachunki więc chyba głupek bez kalkulatora wyliczy Ci w pamięci to twoją opłacalność
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Miałem na myśli stare zasady 80/20 , bo wtedy rozważaliśmy montaż Porównując rachunki do np świetnego pelletu wychodzi mi taniej użytkowanie
@milanszczerbiak37
Жыл бұрын
SŁABO.! W MOIM DOMU POMPA POWIETRZE WODA ZUZYWA max 10kwh/24h wielkopolska
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
EXTRA !
@krzysztofpartyka4740
Жыл бұрын
Nie widać abyś mieszkał, filmik chyba ma Ci zrekompensować kasę wydaną na tę pompę.
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Tu cię zaskoczę Krzysiu , mieszkam mieszkam
@solaredgebrewa809
Жыл бұрын
Pompa Zubadan 8KW plus 10 kw paneli na dachu, dom 198 m2 dol podlogowka gora grzejniki za caly rok 380 zl oplat😉
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
Panele nowe czy stare zasady. ?
@solaredgebrewa809
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 zdążyłem jeszcze się załapać na stare zasady, dodam tylko że w domu wszystko mam na prąd (brak przyłącza gazowego czy też butli)
@tylkozaozkapcie6639
Жыл бұрын
@@solaredgebrewa809 jakiś masz roczne zużycie kwh
@solaredgebrewa809
Жыл бұрын
@@tylkozaozkapcie6639 5500 - 6000 kwh na 4 osobowa rodzine
@zdzisawgrabka9637
2 ай бұрын
W kielcach 1kwh jest po 1,30 zł ,to tak kolorowo nie wygląda
Пікірлер: 364