Od czasów Bogusława Wołoszańskiego czekałem na tak porządny program historyczny. Zero autopromocji, fakty i konkrety. Szacuneczek i nie zmieniaj nic (poza wydłużeniem materiałów :D ) Powodzenia i dużo zdrowia!
@Sansita654
2 жыл бұрын
Wybacz, a kanał Historia bez cenzury
@rocket9096
2 жыл бұрын
@@Sansita654 No tu nie ma żartów na siłę, tylko konkretna merytoryka i poważne podejście do sprawy. Nie ujmuję HBC, bo oni mają po prostu inne podejście do prowadzenia kanału.
@kowalski8
2 жыл бұрын
Woloszanski. Szpieg ruski
@juri2001
2 жыл бұрын
@@kowalski8 no właśnie jak szybko ludzie zapominają..
@juri2001
2 жыл бұрын
z tą autopromocją to zychowicza i wolskiego masz na myśli....
@filet9
2 жыл бұрын
Warto dodać, że Polacy odwiedzający cmentarz doński np. w celu odwiedzin symbolicznego grobu Okulickiego, zachodzą na grób Blochina i rzucają przed grób polskie monety orzełkami do góry. Mają przypominać guziki od mundurów zamordowanych przez tego zbrodniarza Polskich Oficerów. Byłem tam 4 lata temu i było sporo monet , dołożyliśmy kolejne. Pozdrawiam
@bszerlomski
Жыл бұрын
Piękna tradycja, aczkolwiek wystarczyłoby się odlać.
@henrykstopikowski5379
Жыл бұрын
@@bszerlomski jak rowniez wylewac pomyje na grobach spawacza, kiszczaka, urbana i wszystkich komunistycznych szubrawcow.
@jandzban1314
Жыл бұрын
Lepiej by było mu nasrać.
@filet9
Жыл бұрын
@@jandzban1314 jedz nasraj. Wyjdziesz to opowiesz jak tam na lubiance życie plynie
@piotr4421
Жыл бұрын
moim zdaniem nalezałoby go jeśli możiwe zniszczyc
@edmaq100
2 жыл бұрын
W szkole historię miałem gdzieś(teraz mam 44 lata). Dzisiaj dzięki takim ludziom jak Ty i Wołoszański zaczynam rozumieć historię tego kraju. Dziękuję i pozdrawiam.
@kamild1260
2 жыл бұрын
Tutaj tak samo jak u wspomnianego Wołoszańskiego jest powielana i utrwalana oficjalna propaganda którą nas karmili i dalej będą karmić.
@edmaq100
2 жыл бұрын
@@kamild1260 to twoje zdanie. Proponuję wczytanie się w podręcznik szkolny Historia i teraźniejszość wiadomego pana. Z obowiązkowych lektur dla pana proponuję Raport Macierewicza w sprawie Smoleńskiej.
@pawelgulski8227
2 жыл бұрын
@@kamild1260 co tutaj jest propagandą? Tylko konkrety a nie pierdy i omijanie tematu
@kamild1260
2 жыл бұрын
@@edmaq100 Cóż za nieudolna próba zabłyśnięcia. Koło chuja mi latają takie publikacje a ty jesteś PO prostu zwykłym lemingiem. Dzięki właśnie takim jednostkom od lat mamy kraj taki jaki mamy.
@kamild1260
2 жыл бұрын
@@pawelgulski8227 Na przykład brak przedstawienia prawdziwej narodowości sprawców. To wystarczy.
@wolfgrand579
2 жыл бұрын
Dobrze poznać nazwiska tych zwyrodnialców i ich marnych żywotów w samotności . Profesjonalnie i bardzo dynamicznie przedstawione 👍🥇
@wladimirnowak8797
Жыл бұрын
Gebielsowska propaganda bez krzty sumienia i jedynej litery oskarzenia oficjalnego bo promocja wasni pomiedzy narodami. przy okazii z ATN youtube poznajcie imiena katow z AK
@bozenak7223
Жыл бұрын
A jedna odpowiedź zniknęła. Mój wpis jest trzeci.
@PiotrOlsztynski
Жыл бұрын
Katyń, główny planista i organizator Zbrodni Katyńskiej, Ukrainiec Piotr Soprunienko, szef wydziału NKWD od Spraw Jeńców Wojennych i Internowanych.
@tomaszchylka6947
Жыл бұрын
Wynocha
@RussianTroll-ie6gr
9 ай бұрын
@@tomaszchylka6947 idz się obrzezać drugi raz
@mariakub9632
Ай бұрын
I utworzono tzw '' trzecia listę'' by Anders ich wyprowadził i uratował..
@starygniewko2858
2 күн бұрын
@@mariakub9632tak uratował ich pod Monte Cassino i Tobrukiem.
@starygniewko2858
2 күн бұрын
Nie Ukrainiec lecz Chazar jak całe NKWD.
@andrzejnalesinski1481
2 жыл бұрын
Kto strzelał jest ważne ,ale kto wydał rozkaz i jakiej był narodowości też jest ważne
@januszwojci8284
Жыл бұрын
Przeciez wiadomo ze rosjanie wydawali rozkazy
@polskinarodowiec2912
10 ай бұрын
@@januszwojci8284choćby pierwszy z rzędu to gruzin, beria gruzin, Chruszczowowcami, Ukrainiec, no i klasyczna nadreprezentacja Żydów..
@mirekmirek1792
9 ай бұрын
@@januszwojci8284 ci rosjanie z pejsami a ich pobratymcy przejeli dzieki temu władze w polsce
@filipnalewaja1909
9 ай бұрын
Raczej kto kablowal i sprzedawal swoich polskich sasiadow nkvd.
@mirekmirek1792
9 ай бұрын
@@filipnalewaja1909 żydzi
@paulkellerman2603
2 жыл бұрын
W zbrodni brał udział praktycznie każdy kto się tam znalazł nawet przypadkowo, ponieważ każdy kto odmówiłby udziału sam zostałby rozstrzelany jako zbędny świadek. Tak było z kierowcą jednego z katów NKWD, który przyjechał na miejsce egzekucji. Jego szef obawiał się, że kierowcę też trzeba będzie zlikwidować, więc rozkazał mu zabić kilku więźniów, aby sam miał krew na rękach i nic nie wygadał. Wprawdzie kierowca niechętnie, ale się zgodził.
@didulinojuve3539
Жыл бұрын
Witam przypadkiem trafiłem na ten kanał i od razu zakladam subskrypcję bo jest bardzo ciekawy i rzetelny a co do bohaterów tego programu i ich mocodawców to do dziś zbrodnie komunistyczne nie zostały osądzone a ich sprawcy ukarani pozdrawiam wszystkich oglądających i prowadzącego kanał któremu gratuluję licznej i ciekawiej biblioteki 👍
@ZbigniewSujecki-bm9mu
10 ай бұрын
W Katyniu i Wołyniu mordowali ci co mówili wasze ulice nasze kamienice zwaszych łbów będzie bruk tak jest prawda na tych ludzi nie można nic powiedzieć!!!!!!!!!!!!!!!!!
@paulkellerman2603
2 жыл бұрын
W Polsce zdecydowanie za mało mówi się o Panu Olegu Zakirowie, który był jednym z niewielu porządnych Rosjan i na własną rękę badał temat Zbrodni Katyńskiej.
@adalbertopielinski3604
2 жыл бұрын
Pochowany na cmentarzu prawosławnym w Łodzi, przy ul. Ogrodowej.
@janpstrowski8026
2 жыл бұрын
Za mało, prawie wcale nie mówi sie o STUDZINSKIM, chciał kompromisu z Niemcami, by Polska nie weszła do wojny jako pierwsza
@paulkellerman2603
2 жыл бұрын
@@janpstrowski8026 Chyba Studnickim? 🙂
@janpstrowski8026
2 жыл бұрын
@@paulkellerman2603 tak sorry, WŁADYSŁAW STUDNICKI
@janpstrowski8026
2 жыл бұрын
po 17 września, na wszystko było już za późno komisja Burdenki jednoznacznie stwierdziła obarczajac Niemców za zbrodnię, na prawdę czekaliśmy zbyt długo, najgorsze w tym wszystkim że w procesach Norymberskich (było ich kilka), zachodni alianci wszystko wiedzieli dlatego Niemcom, akurat tej zbrodni nie przypisali.. "chowając głowę w piasek "... Sojusznicy papierowi
@felikscair5153
2 жыл бұрын
Trafiłem tu przypadkowo ale powiem krótko ---- Szacunek Panie Piotrze !
@jarobt5241
2 жыл бұрын
Moim zdaniem na wielu lekcjach historii w szkołach można puszczać twoje filmy żeby w bardzo ciekawy i merytoryczny sposób zainteresować uczniów pewnymi tematami- oczywiście łapka w górę za kolejny ciekawy materiał 👍
@paulkellerman2603
2 жыл бұрын
Zwłaszcza na lekcjach HiT, które przecież mają być o najnowszej historii.
@antykoncepcja6515
2 жыл бұрын
Zgadzam się, materiał jest rzetelny i neutralny.
@niutonmraumrau8386
2 жыл бұрын
@@paulkellerman2603 HiT ma dręczyć uczniów ku uciesze żymian którzy wymyślili kolejną bzdurę dręczenia Polaków, którym pluje się na twarz od 1939, po 1945 i od 1989.
@rafalmoszynski889
2 жыл бұрын
Nie mówi się kręg tylko krąg !!
@ryszardwiesniak7829
2 жыл бұрын
bzdury w liceum do konca nie zrozumie a na stydiach maja to w du...ie
@Robert-hs3pj
2 жыл бұрын
Jest prośba o urlop, w ktorym Blochin argumentował swoją prośbę tym, że wykonując egzekucję nabawił się ogromnych problemów z dłonią. Nic dziwnego, wykonanie tylu strzałów w tak krótkim czasie musiało mu naprawdę obciążyć dłoń...jak ktoś strzelał z krótkiej to wie co to odrzut i jakie działają siły...
@barneydenstad2148
2 жыл бұрын
Dlatego wlasnie uzywal niemieckie waltery. Mialy stosunkow maly odrzut.
@AVE_LUCIFERUS_666
2 жыл бұрын
NIE BARDZIEJ JAK DLUGA DLA BARKU:)
@julianples7649
Жыл бұрын
...ile ...byłeś przy tym ...czy masz wiadomościo z krynicy prawdy ...czyli "radia wolna europa"!
@jotes1603
Жыл бұрын
@@julianples7649 kilkuset przez nockę to mało?
@jacekmandaryna7629
8 ай бұрын
Tym bardziej bolą ręce od pił i siekier siepaczy z Wołynia . Jak ktoś lubi niech porówna straty ludzkie i sposoby w jakich ginęli Polacy .
@christopherborkowsky2883
2 жыл бұрын
Gdzieś jest czarno biały wywiad z jednym ze świadków zdaje się, że ostatnim żyjącym, który opowiadał, że cała grupa strzelających z Gniezdowa piła nie mogąc sobie poradzić z emocjami i wszyscy popełnili samobójstwo w tym Błochin. Mnie najbardziej uderzyło współczucie jakie miał dla strzelających zupełnie nie widząc w jeńcach ludzi.
@kubakoryckiyogen
2 жыл бұрын
brak info o katach z 1940 ,którzy dożyli spokojnej starości w Izraelu i przed śmiercią opowiedzieli wszystko
@michalpodroznik1979
2 жыл бұрын
Np. Antoni Wydra vel Abraham Vidro.
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
po chuj zmyslasz
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
@@LenPolski Henryka Pajaka? Czemu nie mein kamp Adolfa Hitlera.Jeden chuj.
@LenPolski
Жыл бұрын
@@pietrostavastano2356 ooo losie🤭Henryka Pajaka nie stworzyli oni,a Adolfa owszem
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
@@LenPolski 😂nastepny pojeb
@Mruczek123
2 жыл бұрын
Super materiał. Dla potomnych do zapamiętania. I rozpowszechnienia, aby ta wiadomość dotarła do jak największej ilości Polaków, ale nie tylko.
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@fazer327
2 жыл бұрын
Super to będzie jak zacznie się mówić prawdę o udziale żydowskich oprawców Polskich bohaterów. Jak widać nawet po tylu latach od tamtych wydarzeń panuje strach żeby o tym mówić. Dochodzi jeszcze poprawność polityczna w ukropolin z jedynym ,,słusznym zarządem,,
@MrMarekmish
Жыл бұрын
@@fazer327 Niedługo hitlerowcy z pasją będą upychać nas do bydlęcych wagonów i wywozić do obozów zagłady: @Akita Inu PL - mocny w słowach chłopczyku! A czy ty wiesz, że przez takie miernoty jak ty, Polska niedługo pozostanie jedynie wspomnieniem. Pewnie głupi człowieczku jeszcze będziesz zdziwiony dlaczego. Ano dlatego, że z ciebie taki mężczyzna, jak z plebanów mądrzy ludzie. Tępe syny w czarnych sukienkach grzmią na cały głos, że każdy człowiek po śmierci spotyka Boga i momentalnie pokornieje jak cielak i bijąc się mocno w piersi, błaga o przebaczenie. Tępe syny, niech ich piekło pochłonie, gdyż tak się składa, że człowiek nie może spotkać po śmierci Boga, bo Bóg to niewidzialne opary gazu. Jak tępe syny można wystraszyć się niewidzialnego bytu? To bardziej głupie, niż wystraszyć się własnego cienia. Bóg musiałby urodzić się jako człowiek, a wtedy po śmierci zyskałby bliźniaczo podobną postać duchową. Lecz Bóg nie przyszedł na świat, a na świecie pojawił się Jezus, natomiast to nie jest to samo. Bo na najwyższym podium jest miejsce tylko dla najważniejszego. Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty - wy pieprzone darmozjady, czyżby nie taka była kolejność. Podobnie sprawa przedstawia się z osobą, która ma na swojej pieczątce skrót p.o. - czyli pełniąca obowiązki, jednak to nie to samo, co prezes pełną gębą. Prawda!!! Mało tego pieprzone darmozjady, skoro Jezus ma powrócić na ziemię, na której roi się od broni, a przypomnę, że wyjdzie z grobu nagi i bezbronny, to tym bardziej o Sądzie Bożym należy zapomnieć raz na zawsze. Gdyż w przeciwieństwie do Boga, który nigdy nie został zaopatrzony w ciało, Jezusowi głowę będzie można odstrzelić. KURWA MAĆ!!! Dokładnie tak, Jezusowi będzie można głowę odstrzelić, skopać tyłek, obciąć fujarkę i takie tam... KURWA MAĆ!!! Idąc dalej, wy pieprzone darmozjady, oczywiście żadnemu z was, by to do łba nie przyszło. W takim razie JA wam to teraz objawię, kto jest naprawdę Bogiem w zaświatach, czyli w Krainie Ludzi Żyjących Inaczej. KURWA MAĆ I JESZCZE RAZ KURWA MAĆ!!! Otóż w Krainie Ludzi Żyjących Inaczej Bogiem jest... Bogiem jest... Bogiem jest... No kto? Kto z was zgadnie wy nadzwyczajnie tępe syny? ADOLF HITLER ROZDAJE KARTY PO TAMTEJ STRONIE ŻYCIA. DOKŁADNIE TAK JEST, JAK GŁOSZĘ. DOKŁADNIE TAK, NIE INACZEJ. A nam oraz Żydom przypadła karta śmierci. Czy może być inaczej? Skoro nikt bardziej nie wkurza świata niż Polacy oraz Żydzi. Słuchaj Koguciku, co tylko rzucasz słowa na wiatr, a między nogami masz flaka, jeśli w czasie ataku Niemiec na Polskę nie staniesz na wysokości zadania, JA stanę na tym twoim flaku w wojskowych butach i wgniotę go w ziemię. MARZENA MANISTA PRZYSZŁA CESARZOWA WIELKIEJ POLSKI I KRÓLOWA NARODU ŻYDOWSKIEGO
@papricakorps1878
2 жыл бұрын
Mój dziadek oczekiwał w celi na kulę, ale jako jeden z nielicznych przeżył ("ułaskawiony" na 7 lat łagru). Niejednokrotnie powtarzał: Prokurator - ży.d, sędzia - ży.d.
@movemelody1
2 жыл бұрын
Do dzisiaj rosją rządzą Żydzi, różne Rotenbergi, Abramowicze, Gusinskie...
@szczepanmiecznikowski90
2 жыл бұрын
@@movemelody1 Polską też rządzą Żydzi
@ID-8491
2 жыл бұрын
@@szczepanmiecznikowski90 XD
@ID-8491
2 жыл бұрын
@@movemelody1 Abramowicz nie mieszka w Rosji. Putin nie jest żydem.
@misiakamisia1328
Жыл бұрын
@@ID-8491 putin jest ujgurem
@zackwie7417
2 жыл бұрын
No cóż wśród kątów byli tez ukraincy których tak teraz kochamy
@matapomaga4523
2 жыл бұрын
W latach siedemdziesiątych robiłam wywiad z uciekinierem ze Starobielska,, oficerem WP ( kilku zdołało oprawcom uciec). Opowiadał straszne historie.
@wadysawp4641
2 жыл бұрын
A jaką role odegrali zydzi-6 ktorych podpisy widnieją obok Stalina na dok. skazujacym polskich oficerow???
@wladimirnowak8797
Жыл бұрын
Gebielsowska propaganda bez krzty sumienia i jedynej litery oskarzenia oficjalnego bo promocja wasni pomiedzy narodami
@bozenak7223
Жыл бұрын
Taki wpis jak twój nick. Lucyferze.
@M-MCU
Жыл бұрын
A ja robiłem wywiad z Mieszkiem I. Spotkałem go w pociągu.
@dhdh2343
5 ай бұрын
@@M-MCU Debil
@maciej715
2 жыл бұрын
Aleksander Sołżenicyn, światowej sławy rosyjski autor 712-stronicowej książki „Archipelag Gułag”, na 79 stronie zamieścił 6 zdjęć ludzi, którzy zarządzali najbardziej morderczymi obozami więziennymi w Rosji. Wszyscy byli Żydami: Aron Solts, Naftaly Frenkel, Yakow Rappoport, Matvei Berman, Lazar Kogan i Genrikh Yagoda.
@graziagrazyna9947
2 жыл бұрын
Niestety wiekszość nie docieka prawdy, i jak pelikany łykają kłamstwa.
@jamesmitchum9497
2 жыл бұрын
Ale po co tym mowic...? To niedobra jest.... A tak na powaznie to autor rowniez na kazdym kroku podkresla, ze kazdy z oprawcow byl Rosjaninem co jest klamstwem. Kto zna historie ten wie. Nawet w latach 60 czy 70 byl artykul w izraelskiej gazecie o tym i byla tam spowiedz jednego z oprawcow co bral udzial w tym roztrzeliwaniu polskich oficerow. Niestety takie czasy, ze strach nie pozwala mowic prawdy.
@71raful
2 жыл бұрын
I należą im się za to pomniki i aleje ich imienia
@maciej715
2 жыл бұрын
@@jamesmitchum9497 dokladnie w katyniu to samo rrosjanie nie strzelali
@zhangzy123
Жыл бұрын
@@maciej715 Ale brednie. Wy Rosjanie zawsze macie problem z historią zresztą tak samo jak Ukraińcy. Zawsze to nie wy tylko ci inni . Polski też nie zaatakowaliście 17 09 1939 ale to już wy " wyzwalaliście ". To robi się już śmieszne.
@SzymonNieszporek
2 жыл бұрын
Szacuneczek za książkę "Ku wojnie" Bartosza Borkowskiego. Fajnie byłoby posłuchać was razem
@ukaszk.6590
2 жыл бұрын
Też na to zwróciłem uwagę. Jeden z tytułów, które planuję przeczytać.
@SzymonNieszporek
2 жыл бұрын
@@ukaszk.6590 Polecam z całego serca.
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@KRiiSS88sh
2 жыл бұрын
" Ku wojnie " B.Borkowskiego . Dzięki za podpowiedź. Też szukam takich książek. Bo tu w uk. Ciężko jest znaleźć polskie książki nawet po angielsku bo znam ( 14 lat w anglii). Ale które angielskie wydawnictwo wyda książkę która im nie pasuje do historii ( ich historii) . Bo " Nazi wifes" jest po angielsku i nie wiem czy jest polska wersja ,a też polecam. Bo Gerda Bormann przed śmiercią na raka ,próbowała wylecieć do Argentyny z Włoch ( kawał drogi) ???. Może kawał, może nie !!! Ale po co starsza kobieta by chciala tam jechać jak nie do męża ( sekretarza führera) Martina Bormanna . Bo pingwina obejrzeć mogla we włoskim zoo...??????
@77teddy77
Жыл бұрын
BRTOSZA BORKOWSKI
@pliedtka
2 жыл бұрын
Temat który jak wiele innych był zabroniony gdy uczęszczałem do szkoły. O Katyniu dowiedziałem z bibuły, którą znalazłem ukrytą w pokoju rodziców, jakoś w '82, może '83 roku. Byłem wtedy 6-7 klasie szkoły podstawowej. Pamiętam nauczycielkę od Rosyjskiego - jej twarz przypominała kogoś z ... Kazachstanu. W klasie podczas lekcji paliła papierosy. I wszyscy uczniowie musieli należeć do koła Przyjaźni Polsko-radzieckiej. Gdy znalazłem się w szkole ponadpodstawowej Katyń znany był już większości społeczeństwa ale dopiero w 1988, gdy lekcji historii uczył starszy profesor dorabiający do emerytury pod koniec roku szkolnego zapytaliśmy go ile wie na ten temat. Dziadek przynajmniej nie odwracał kota ogonem, nie wykręcał się pytaniom i poświęcił nam większość godziny lekcyjnej opowiadając to co wiedział, czy też mógł nam powiedzieć.
@dagajaga2636
2 жыл бұрын
ja o Katyniu, Ostaszkowie czy Starobielsku dowiedziałam się w 4 klasie liceum. Wtedy bowiem dostaliśmy nowego, starego nauczyciela-emeryta, dorabiającego sobie do emerytury w podrzędnym liceum. Był to prof. Kosek, który wykładał wcześniej na UJ. Został on z tego uniwersytetu wyrzucony przez komunistów, bo mówił prawdę o zbrodniach NKWD, mordach na Wołyniu, o dacie 17.09.1939r. i katyńskich zbrodniach. Dodam, że czas mojej młodości przypadał na okres bitej komuny. Ten profesor jest dla mnie wzorem patriotyzmu, prawdy, odwagi i polskości. Zamykaliśmy go podczas przerw w klasie i kazaliśmy mu prowadzić lekcje ! Uchodziliśmy za najbardziej niepoprawną i leniwą klasę maturalną w szkole. Dyrektorka nie wierzyła, że tacy jak my każemy profesorowi prowadzić lekcje kosztem naszych przerw. Poznaliśmy historię tego profesora i wiem, że był on świadkiem ruskich zbrodni w 39r. Ruscy wymordowali mu jego rodzinę. Na samym początku myśleliśmy, że chłop zwariował i bredzi jakieś niestworzone historie. Zapytałam kiedyś moich rodziców czy znali tą historię. Matka mi odpowiedziała, że nie i że pierwszy raz o tym słyszy. Ojciec potem potwierdził słowa mamy. Fajnie, że znalazłam twój wpis, bo tylko tak jeszcze możemy świadczyć o tamtych wydarzeniach i uświadamiać mlodych o oszustwach jakie są im wciskane do głów do dnia dzisiejszego. Pozdrawiam
@Blejk_Karington
2 жыл бұрын
To zupełnie jak teraz, za wspominanie o zbrodniach na polskiej ludności dokonanych przez niebiesko_żółtych około 80 lat temu grozi ostracyzm albo zostaje się nazwanym ruską onucą, ruskim trollem itd. a prezydent pierd...li coś o pisaniu historii - tej historii na nowo🤦
@dagajaga2636
2 жыл бұрын
@@Blejk_Karington historię trzeba znać, ale historią nie wolno żyć. Potrzebnym jest szukanie porozumienia z naszymi sąsiadami. Jednak w jednym masz rację. Nie wolno przeinaczać historii. Chciałabym żebyśmy z naszymi sąsiadami na południowym wschodzie wyjaśnili sobie problem banderowski. Miej jednak świadomość, że masę Ukraińców nie zna historii tak, jak myśmy za komuny jej nie znali. Nie cała Ukraina jest temu winna, a znam osobiście Polaków, którym życie uratowali sami Ukraińcy. Winnym tej zbrodni jest także prawosławny kościół, który utwierdzał w przekonaniach swoich wyznawców. Popy święciły broń białą żeby zabiła masę Polaków-katolików. Znam też historie o tym, że banderowcy mordowali Ukraińców, którzy stawali po stronie Polaków, albo wyznawali wiarę katolicką. Gościłam też w domu Ukrainki, które uciekły przed wojną z Czernichowa do Polski. Rozmawiałam z nimi o naszej historii, opowiadałam im o Banderze, o Wołyniu, a one słuchały mnie jak zaczarowane. Na końcu powiedziały: MY NIE ZNAMY WŁASNEJ HISTORII ! Nie oceniaj książki po okładce, a ludzi po pozorach. Polityka polityką a człowiek ma zostać człowiekiem. PS. kiedyś usłyszałam taką sentencję NAJWIĘKSZĄ K...Ą JEST POLITYKA.
@janrudnicki6111
2 жыл бұрын
@@dagajaga2636 Daga Ukrana i Rosja do dziś nie rozliczyły się z przszłośćią..
@dagajaga2636
2 жыл бұрын
@@janrudnicki6111 i Niemcy. Nigdy nie zapominaj o zbrodniarzach Niemcach.
@koprolity
2 жыл бұрын
Widać, że "operacje specjalne" mają na wschodzie bogatą tradycję.
@celuloza75
2 жыл бұрын
Dokładnie tak samo pomyślałem...
@drizzt4772
2 жыл бұрын
A każdy kraj na świecie ma swoje Ministerstwo Obrony lub jego odpowiednik, a jakoś nikt nie tworzy Ministerstwa Ataku Narodowego. Każdy na wojnie tylko się broni, ci na wschodzie również.
@nedward7
2 жыл бұрын
@@drizzt4772 w czasach carskich istniało Ministerstwo Wojny, i wiele innych krajów też takie wtedy miało
@tamik7168
2 жыл бұрын
Tak. Np. ta przeciwko bezbronnej , cywilnej polskiej ludności w 1943 r. na Wołyniu.
@karolwojtyla3047
2 жыл бұрын
Autor specjalnie użył tego tego terminu, żeby nawiązać do obecnych czasów i terminologii, dla większej sensacji, wtedy niekoniecznie tak się to nazywało.
@izolda4563
2 жыл бұрын
Moja Babcia która była wdową z trójką dzieci , mieszkała we Lwowie . Mieszkała na ulicy UCIECHY ukrywała trzech oficerów . Mundury sąsiad zakopał wogrodzie.
@julianples7649
Жыл бұрын
...Ukrainiec z Kołchozu jak chciał mieszkanie we Lwowie ...to denuncjował Polak na NKWD ! A JAK MÓWILI ,ŻEBY PRZEDSTAWIŁ DOWODY WROGIEJ DZIAŁALNOŚĆI TO -UKRAINIEC STRASZYŁ NKW-dzistę ,że doniesie też na niego !
@ferdekrutkowski5480
Жыл бұрын
@@julianples7649 Nie tylko Ukraińce. Prym wiedli żydzi współpracując z NKWD.
@ferdekrutkowski5480
Жыл бұрын
@@LenPolski Heniu Pająk to podstawka. Jest po to żeby wyłapywać tych co się sypną na jego kanale z poglądami. On ma pozwolenie na nadawanie na ufojudków.
@zhangzy123
Жыл бұрын
@@LenPolski Nazistowskie teksty nikogo nie interesują . Gdyby Rosja rozpadła się na kawałki to ten dzień byłby w Polsce świętem narodowym.
@zhangzy123
Жыл бұрын
@@julianples7649 .... Rosjanin z Kołchozu jak chciał mieszkać we Lwowie .... to denuncjował Polaka na NKWD ! , ŻEBY PRZEDSTAWIŁ DOWODY WROGIEJ DZIAŁALNOŚCI TO ROSJANIN STRASZYŁ NKW-dzistę , że doniesie też na niego ! Też pasuje w 100 % .
@wwawrzaszek
2 жыл бұрын
Jest pan Wielki. Rzetelny materiał. Zachęcam wszystkich aby rozsyłać, udostępniać, przypominać.
@Bella-i-my
6 ай бұрын
Masz linki do źródeł? Chce sprawdzić rzetelność i doczytać resztę
@TheFranekMaly
2 жыл бұрын
Historia i Teraźniejszość k**** , dlaczego taki gość nie jest uczestnikiem edukacji młodego pokolenia Polaków.Choc sam nie wiekowy to klasa i styl, praca ciężka praca tysiące dokumentów i książek .. uwielbiałem biblioteki ❤️ miały swój klimat.Slysze analogię do morderstw miesiąców ostatnich.Dziekuje
@heniuszczesliwy9711
2 жыл бұрын
A czego się spodziewałeś ? " HiT " to jest, że dzisiaj masz " prawicowców ", potomków tych, którzy służyli w PRL - u władzy. wystarczy sprawdzić nazwiska : Cenckiewicz, Gadowski, Ziemkiewicz i transfer z " prawicowej " telewizji o nazwie " Republika " do TVP ! ;) Pozdrawiam
@bernardaprzybya-zaremba5252
2 жыл бұрын
@@heniuszczesliwy9711 Może wspomnisz jak dwóch historyków z wyksztalcenia przy władzy (Tusk i Komorowski) chcieli wyrugować historię ze szkół? Co prawda nie prawicowi ale 'demokratyczni"....
@stalkermalina9494
2 жыл бұрын
w każdym markecie masz Katyń 2.0 dziś zabija się parówkami i padliną w kebabie echh
@heniuszczesliwy9711
2 жыл бұрын
@@bernardaprzybya-zaremba5252 POPiS ! Oni już rządzili. Z kim nie był w " sojuszu " PiS ?!
@heniuszczesliwy9711
2 жыл бұрын
@@stalkermalina9494 To nie Katyń to inżynieria ludzka. Nie stać Cie na porządne to " żryj i zdychaj " taka nowa maksyma zamiast " praca czyni wolnym " !!!
@jannowak8166
2 жыл бұрын
Aż tak się boisz powiedzieć ilu z nich było żydami!!!
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
ilu?
@radosawsliwka4093
8 ай бұрын
Większość z tych katów była albo żydami albo Ukraińcami z radzieckim obywatelstwem
@halinatumasz2357
2 ай бұрын
@@radosawsliwka4093Taka prawda, znam ten temat z opowieści rodzinnych.
@andrewandretti7379
Жыл бұрын
Dlatego kazdy Polak musi mieć broń w domu do obrony.
@thebunkier
2 жыл бұрын
Bardzo ciekawy temat! Super realizacja
@piter3270
2 жыл бұрын
Robi Pan super robotę,dziękuję pięknie za tak rzetelną informację,pozdrawiam serdecznie.
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@marysiamikulska1093
Жыл бұрын
gość kłamie i wykręca fakty a ty leniwy by je weryfikować: Izraelska gazeta „Maariv” z 21 lipca 1971r. wyjawia końcowy sekret katyńskiej masakry. żyd Mjr Sorokin, ufając Vidro powiedział: „świat nie uwierzy, czego ja byłem świadkiem". Vidro mówił dziennikowi Maariv: „Żydowski mjr. w sowieckiej tajnej służbie (NKWD) i dwóch oficerów bezpieczeństwa przyznali się mi jak okrutnie mordowali tysiące Polskich oficerów. Susłow mówił do Vidro: „ Chcę ci opowiedzieć o moim życiu, tylko tobie, ponieważ jesteś Żydem, czy możemy mówić o wszystkim? To nie robi żadnej różnicy dla nas... Mordowałem polaczków własnymi rękami! l do nich sam strzelałem ". Rzeczpospolita 21.04.01 Nr 94 Aleksander Klugman z Tel Awiwu: "Rzeź w Katyniu była największą zbrodnią militarną najnowszej historii, jaka kiedykolwiek została dokonana na jeńcach wojennych innego narodu. Za te zbrodnie odpowiada naród żydowski. Rozkaz wydało dwóch [tak w oryginale!] Żydów: Stalin i Beria.
@zdzislawtymoczko2385
Жыл бұрын
Błochin był Ukraińcem. Towarzystwo do egzekucji w Katyniu, Miednoje itd.,było dobierane odpowiednio. Taki był wtedy klimat.... Pamiętam jako dzieciak, szeptane pogłoski, pamiętam ulotkę o tutule " Katyn " przyniesioną przez Ojca w 1943
@Dina-gw9by
5 ай бұрын
Błochin był 100% rosjaninem!!!!!!Urodził się i wyrósł na wsi Turowo obwód pskowskij ze strony Litwy i białorusi!!!!!Żeby pisać głupoty,najpierw pan musi przeczytać w internecie!!!!!😂😂😂😂😂😂
@zdzislawtymoczko2385
5 ай бұрын
@@Dina-gw9by . Komentarz pisałem rok temu. Nie pamiętam dlaczego powołane jest nazwisko Błochin. Może chodziło o inny komentarz ,sportowy i piłkarza Olega z Dynama Kijów, a w chwili pisania tekstu na smartfonie,zaistniała jakaś awaria z częscią tekstu poprzedzajacego.Z reguły komentując zdarzenie historyczne nieznane mi z autopsji, podaję zródło wiadomości. A na marginesie sugeruję,że odpowiedz krytyczna do komentującego napisana w grzecznej konwencji, też.odniesie pożądany skutek.To kwestia kindersztuby.Pozdrawiam.
@lechosawagrudzuen2349
5 ай бұрын
Mówiono szeptem ,pamiętam to
@michals7073
4 ай бұрын
@@zdzislawtymoczko2385 bardzo dobrze, warto kłamać bo czasem nikt nie koryguje i wtedy osiągasz cel, menelu.
@cknopmd
2 ай бұрын
Błochin urodził się w Guberni Włodzimierskiej w Rosji, co by świadczyło że był 100% Ruskiem (obywatelem paskudnego narodu z paskudną historią).
@krystynarakowiecki2558
2 жыл бұрын
Doskonały odcinek. Wielki szacunek za udostępnianie tych informacji.
@hania1913
2 жыл бұрын
Bardzo dziękuję za ciekawy odcinek i tyle szczegółów o tej zbrodni.
@77teddy77
Жыл бұрын
PAN MOWI ZA SZYBKO
@krzysztoflanger6015
2 жыл бұрын
Świetny odcinek. Powinien być puszczany w szkołach
@stalkermalina9494
2 жыл бұрын
nie w szkołach ale w tv ale w tv mamy debilne dlaczego ja, trudne sprawy i inne gówna. choć mistrzostwo w zdebilnianiu ludzi ma tiktok
@ryszardwiesniak7829
2 жыл бұрын
oj glupis ty ,oj glupis
@suszyMie
2 жыл бұрын
W szkole mają się uczyć, a nie filmy oglądać.
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@danutapersson7558
2 жыл бұрын
W całej Europie !!!!!
@marcinjacek3002
2 жыл бұрын
Jakiego pochodzenia🥱 byli kaci z NKWD na czele z Beria❗ 🇮🇱✡️...
@iowa406
2 жыл бұрын
Ten odcinek skwituję cytatem z barda Solidarności " ...jest gdzieś taka świata strona, która nie istnieje, a wciąż o pomste woła..."
@wladimirnowak8797
Жыл бұрын
Solidarnosc- prostytutna szuja kapitalizmu,Gebielsowska propaganda bez krzty sumienia i jedynej litery oskarzenia oficjalnego bo promocja wasni pomiedzy narodami
@tomaszpestka1862
2 жыл бұрын
Błochin nie mógł otrzymać Pobiedy M-20 w 1940 r., jej produkcję rozpoczęto w 1946 r. Jak sama nazwa wskazuje, musięli ruszyć z jej produkcją po zwycięstwie... ale szacunek za świetny odcinek. Widać ogrom pracy, włożonej w kwerendę.
@piotrmigas6706
Жыл бұрын
Potwierdzam, nie może być mowy o Pobiedzie
@marysiamikulska1093
Жыл бұрын
Żyd Abraham Vidro będąc już w Izraelu informował, że w czasie drugiej wojny światowej pracował dla rosyjskiego rządu. W tym czasie spotkał trzech żydowskich oficerów z NKWD. Jednym z nich był major Joszua Sorokin, który poinformował Vidrę, że brał osobiście udział w likwidacji 15 600 Polaków w Katyniu. Ci Polacy byli intelektualną elitą tej części Polski, która zajęta została przez Rosjan w 1939r. Stalin chciał tę wiodącą warstwę polskiego narodu zlikwidować, żeby zapobiec powstaniu oporu w przyszłym państwie komunistycznym. Gdy ta informacja dotarła do Polaków hrabia Stefan Zamoyski - członek polskiego rządu emigracyjnego w Londynie, poleciał do Izraela, żeby sprawdzić jej wiarygodność. Po usłyszeniu szczegółów od Vidry uznał tę historię za prawdziwą. „The Thunderbolt" z listopada 1972 pisało, że Stalin zlecił nadzór i wykonanie tej masowej rzezi Polaków wyłącznie Żydom, wiedział bowiem, ze jego pobratymcy pałają nienawiścią do Polaków. Stalin zadecydował, że tylko jedna rasa narodowa, która nienawidzi Polaków - może to wykonać. Historyczna nienawiść powstała między Żydami i Polakami przewyższa tę, która powstała między Niemcami i Żydami. O prawdzie dowiadujemy się z wyznań polskiego żyda z Izraela niejakiego Abrahama Vidro. Abraham Vidro wyznał, że: 1.) Komendantami obozów w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie byli żydzi: Raichman, Mierkułow, Urbanowicz 2.) Kierownikami masowych egzekucji byli członkowie mińskiego komisariatu GPU: Lew Rybak, Chaim Finberg, Abraham Borisowicz 3.) Zbrodnię wykonali: Bogdan Zaharewicz, Kobulow, Begman, Elman, Estrin, Krongauz, Lejbkind, J. Raichman, Abakumow, Milstein (transport), Sierow, Abram Borysowicz, Lew Rybak, Chaim Finberg, major Joshua Sorokin, kapitan Aleksander Susłow, kapitan Samyun Tichonow.
@marioalfombrilla5543
7 ай бұрын
Nie oglądasz ze zrozumieniem. Dostał tylko order oraz premie jednorazową w wys. miesięcznego uposażenia. (5.26) O Pobiedzie mowa jest póżniej....
@tomaszpestka1862
7 ай бұрын
@@marioalfombrilla5543 ... po czym znowu jest mowa o tym co Blochin robił w 1940 r.
@wojciechwachowski9444
7 ай бұрын
Mógł jeśli otrzymał ją po 1946 roku😊
@KRiiSS88sh
2 жыл бұрын
Szybko ale wyraźnie opowiadasz. Jesteś świetnym lektorem. Bardzo ciekawy program , pozdrawiam z Anglii.
@kubameixner9101
2 жыл бұрын
Super robota, mam wrażenie, że temat Katynia był w mojej szkole przemilczany, także tak trzymaj, pozdrawiam
@adiuxadiux9086
2 жыл бұрын
Dzisiaj się dzieje to samo tylko temat wołynia jest spychany do kącika
@maciekgol6116
2 жыл бұрын
@@adiuxadiux9086 temat Wołynia w ogóle był z boku, tylko w tym roku się przypomniało "patriotom" opcji ruskiej
@drizzt4772
2 жыл бұрын
Nawet jeśli trafisz na znakomitego historyka i na najlepsze podręczniki, to 2 godziny tygodniowo to jest kilkukrotnie za mało czasu, by czegoś sensownego dowiedzieć się o historii i by nie być w tym temacie ignorantem. Trzeba działać na własną rękę.
@ga5136
2 жыл бұрын
W szkole uczyli cię o polsko-radzieckim braterstwie broni bohaterach z pod Lenino i Kołobrzegu.
@Jedittee
2 жыл бұрын
Spiseg
@user-T90
2 жыл бұрын
Twoje materiały zdecydowanie powinny być puszczane w szkołach. Jak zawsze kawał świetnej roboty. 👍🙂
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@ryszardwiesniak7829
2 жыл бұрын
ale jaja
@jannowak8166
2 жыл бұрын
Jeżeli by wymienił jaki procent z tych bandytów było żydami !!!
@ludwikkrawiec8447
2 жыл бұрын
Tak Polacy zwrocie uwagę co wyprawia ryzy z totalna targowica
@wiesawandruczyk428
2 жыл бұрын
No ciężka praca ciężka praca ale Biblia mówi też z punktu widzenia modlitwy że choćbyście pomnożyli wasze modlitwy nie wysłucham was bo na waszych rękach pełno jest krwi to więc tacy ludzie którzy długo się modlą zwykle to i tak w sercu pana Boga nie mają a jeszcze jak mordują to już całkiem do niczego są sługami diabła sługami faryzeuszy i saduceuszy których odpowiednikiem dzisiaj są przywódcy religii wielkich religii czarnych wielkich sekt
@urszulakarolkiewivz1437
2 жыл бұрын
Materiał mistrzostwo świata . Dziękuję bardzo 👏❤️
@grrrringo
2 жыл бұрын
Bardzo interesujący odcinek, polecam!
@ninaprokopiak9644
2 жыл бұрын
A może też o katach z Wołynia!!!
@ryszardwiesniak7829
8 ай бұрын
i o katach z katowni na terenie prlu
@piomatkruszynka2733
2 жыл бұрын
O Katyniu słyszałem jako dziecko bo brat dziadka został tam zabity dlatego zawsze mnie to interesuje i czytałem dużo na ten temat jest dużo nie rozwiązanych zagadek Churchill i jego w tym mieszanie
@krystynaklimaszewska9590
Жыл бұрын
Za mało rozmawiamy. Za mało historii znamy. A młode pokolenie wcale.
@tylkoprawdajestciekawaii
2 жыл бұрын
"Gdy umiera jeden człowiek, to tragedia, gdy miliony, to tylko statystyka" Józef Stalin
@talusn9405
2 жыл бұрын
Nie porównuj 20 tyś Oficerów Inżynierów Lekarzy i wiele innej inteligencji Polaków którzy zostali zamordowali do Milionów Polaków to właśnie dzięki tym 20 tyś Ludziom Polska odżyła to dzięki nimi Polska i Polacy mieli rozbudować Polskę ale ich zamordował bo Stalin wiedział jak to zrobi to bez nich nie będzie już mądrych Polaków i Polska się już nie podniesie...
@Ewawzywa
4 ай бұрын
" Putin to nie Stalin.Jeśli morduje to detalicznie a nie hurtowo". Radosław Sikorski.
@tylkoprawdajestciekawaii
4 ай бұрын
@@Ewawzywa Zdradek Sikorski
@pawelplachta5474
2 жыл бұрын
Witam 😊 jak zawsze super odcinek fajne w Tobie jest to że opowiadasz a nie czytasz 😎 Twoje odcinki powinni odtwarzać młodzieży na lekcjach historii napewno więcej by zapamiętali niż z tych co w szkole są. Ja zawsze się interesowałem historią 2 wojny światowej a dzięki Tobie dowiaduję się co było po niej. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie wszystkich.
@pawelpawlowski2616
2 жыл бұрын
Zapraszam do obejrzenia tego kzitem.info/news/bejne/rZqnvYKwkHeAh6g
@marekzoladkowski2482
2 жыл бұрын
Dziekuje ze sie tym zajoles,przynajmniej Konkrety !!! Zawsze chcialem sie cos o tych Zbrodniarzach dowiedziec,ale nic nie umialem Konkretnego znalezc !!!
@konradszymanski627
2 жыл бұрын
Historię dowódców KGB proszę to dopiero historia, poważnie. Super odcinek proszę o więcej.
@TKi3120KarolM
2 жыл бұрын
Mnie zawsze dziwi, że upakowani tysiącami polscy oficerowie, do samego końca zajmowali się pierdołami typu patriotyczne piosenki itp a nie próbowali zwykłą, żołnierską powinnością uciekać z obozów. Tym bardziej, że nader mocno nie byli pilnowali, a mając takie a inne poglądy chyba nie byli się łudzić, że komuniści ich zostawią przy życiu.
@pawelnowak9440
2 жыл бұрын
Wielu nie chciało sie poddać Niemcom i woleli iść do Sowietów. Ci pod Lwowem, którzy olali rozkaz żeby poddawać sie Sowietom i poszli do Niemców przeżyli. W tym mój dziadek
@cezarykowalski304
Жыл бұрын
W tym programie, główną informacją jest, że jeden człowiek zastrzelił tysiące Polskich Żołnierzy , którzy to nawet nie próbowali stawiać oporu, lub uciec z tego obozu. Mam taki obraz : jest grupa Żołnierzy w niewoli, I do nich podchodzi jakiś pijany psychopata , wybiera ileś osób, wsadza do pojazdu , wywozi, zabija, wraca po następną grupę Żołnierzy, I tak codziennie... ???? Bo mógł bo miał kolekcje pistoletów i karabinów???? Jeśli mógł, to jakie miał motywacje, przekonania i czy to był Słowianin? Strzelać braciom w tył glowy..
@piotrnazaruk4336
Жыл бұрын
Czcigodny sługa Jan Paweł ll powiedział"Naród który zapomina o swojej przeszłości jest narodem bez przyszłości. Przed Tobą przyszłość albo odchlan Polsko .
@p0368
2 жыл бұрын
Katyń 10 tysięcy polskich oficerów, a Wołyń i inne okolice 150 tyś
@bgarcia9920
7 ай бұрын
Nie 150 000 a ponad 500 000. W latach 1960--tych liczba zamordowanych polskich niemowląt, dzieci i dorosłych była oceniana na ponad 500 000. Tę liczbę polskich ofiar potwierdzil ukraiński prezydent Leonid Kuczma. Na zgromadzeniu posłów i senatorów 26 czerwca 1996 r. prezydent Kuczma powiedział: "...Nie ukrywamy i nie przemilczamy. W czasie drugiej wojny światowej ukraińscy szowiniści zabili około pół miliona Polaków na Kresach Wschodnich przedwrześniowej Polski. Również przez kilka lat po wojnie płonęły polskie wsie i ginęli ludzie. Szowinizm ukraiński to wrzód na ciele ukraińskiego narodu, to wyrzut naszego sumienia względem narodu polskiego.'' ( "...Мы не скрываем и не молчим. Во время Второй мировой войны украинские шовинисты убили около полумиллиона поляков в восточных окраинах Польши. Также в течение нескольких лет после войны польские села горели и гибли люди. Украинский шовинизм - это язва на теле украинской нации, это угрызения совести по отношению к польской нации."). Leonid Kuczma był Ukraińcem z sumieniem, tak jak nim był Wiktor Poliszczuk, autor "Gorzkiej Prawdy". Wypowiedzi Ukraińców i Ukrainek w internecie wykazują krwiożerczy, upiorny antypolonizm.
@zhangzy123
7 ай бұрын
@@bgarcia9920 Lol. Pracuj Iwan pracuj . Jak na razie nie masz żadnych odniesień do danych naukowych. I ogarnij że Polacy w większości nie znają waszych szyfrów i nie umieją czytac w cyrylicy. Napisz to jeszcze raz w kataganie lub hiraganie Lol.
@zhangzy123
7 ай бұрын
@@bgarcia9920 Ale spoko. Napisz mi po imieniu jakie kraje napadły Polskę w 1939 roku. Polak by odpowiedział.
@BABEL1920
2 жыл бұрын
Cześć i Chwała Bohaterom 🇵🇱🇵🇱🇵🇱 (*)(*)(*)😭😭😭
@Frem_Kra
2 жыл бұрын
Nie rozśmieszaj ludzi, to PISowski propagandysta sowicie wynagradzany za krecenie odpowiedniej narracji
@romankrasowski2964
2 жыл бұрын
jedź na upadlinę i tam popieraj banderę okrzykami tryzubów. a w Polsce to chwała Lechii.
@q3eq3eq65
2 жыл бұрын
@@romankrasowski2964 uspokój się romek bo ci żyłka pęknie
@tesla9936
2 жыл бұрын
👍💪🇵🇱⚔️✌️
@BABEL1920
2 жыл бұрын
@@jarekkrolik9036 myślę że ci którzy walczyli o Wolną Polskę patrząc na to co dziś się w niej dzieje przewracają się w grobach, niestety żyjemy w państwie z tektury falistej pozpinanej trytytkami 😭😭😭
@ryszardlisowski3471
Жыл бұрын
A co z katami z Wołynia?
@ijan8680
Жыл бұрын
Bardzo dobre pytanie
@KrzysztofKosowski-m9k
Жыл бұрын
Ich wnuki dobre się bawią w Polsce taki mamy patriotyczny krai
@romanfurdyna2600
Жыл бұрын
Nie doczekasz się odpowiedzi bo Ukraińcy to bestje Rosjanie to pikuś boi się mówić bo te Bestje są dzisiaj w Polsce
@banek24
2 ай бұрын
Niektóre ścierwy, rezuny i rezunli jeszcze nie zdechli!!!
@banek24
2 ай бұрын
@@KrzysztofKosowski-m9ka polaczki się z nimi koligacą i przyjaźnią!!!
@maciejluczkiewicz
2 жыл бұрын
Skąd Ty to wygrzebałeś, te nazwiska i te życiorysy. Szacun. Materiał smutny, ale bardzo dobry. Ciekawe ile takich życiorysów wyjdzie po tej wojnie, która mamy dziś :(
@VanDeKar777
2 жыл бұрын
przyjacielu dziekuje Ci za krotsze intro teraz mozna sobie cos madrego do spania nawet wlaczyc , mega szanuje za wiedze od dawna sledze i podziwiam . pozdro
@Machabeus
2 жыл бұрын
KATYN I RZEZ WOLYNSKA MUSI BYC NA PIERWSZEJ KARCIE HISTORII
@tomaszprzemyk3990
Жыл бұрын
Tyllo że teraz,ukraiñcy są cacy.
@bozenagepert3363
4 ай бұрын
Obecną władza juź zadbała, żeby Wołynia na historii w szkole nie było.
@grzegorzfranciszek5878
2 жыл бұрын
Zrób jakiś material o zbrodniarzach ukrainskich
@k48kuzmicka36
Жыл бұрын
Tak, ludzie powinni się dowiedzieć.
@teodormorawski4022
2 жыл бұрын
Warto wymienić z nazwiska i narodowości tych którzy ten plan wymyślili i zorganizowali oraz podsunęli Stalinowi do podpisu. Wymienieni w tym filmie to zwykłe młotki ale nie mózgi operacji.
@jamesmitchum9497
2 жыл бұрын
Nie moze tego zrobic ze strachu. Poza tym teraz jest w modzie bycie rusofobem.
@zhangzy123
Жыл бұрын
@@jamesmitchum9497 Nie rusofobem Rosjaninie tylko rusorealistą .
@patrykrutkowski9308
2 жыл бұрын
Żadnych dzielnic dla Ukraińcow w Łodzi!!!, nie powstanie żadne państwo w państwie , Polacy nie mają własnych mieszkań mało który do 30 roku ma własne mieszkanie bo go nie stać. Nasze składki z emerytur . Nasze podatki. Jeśli to nie Nasze domy i mieszkania to chcą nas zasiedlić, nie będzie Ukraińcow wszystko w Polsce a Polak jak pies na nich robił. JAK NIE TO WOJNA DOMOWA!!!! Nie będziemy na nich tyrać !! To nasz kraj nasza spuścizna!!! Slawa Polska!!!!
@krajkrzysiek
10 ай бұрын
Kiedyś jak nie było internetu to tylko sąsiedzi wiedzieli ze jestes nie mądry😅
@@krajkrzysiekO tobie wiedzieli od samego urodzenia..😅
@JaanKowalski-w3s
9 ай бұрын
No i po to leszczu ich przesiedlili,teraz to już za późno,te wyrodki banderowcy mają sponsora i są zorganizowani,to ssgalicja naziole
@elapiolunowska1059
9 ай бұрын
@@krajkrzysiek Po takim wpisie można wywnioskować ze twoje IQ jest poniżej temperatury pokojowej
@adiuxadiux9086
2 жыл бұрын
Świetna robota. Czy mógłbyś zrobić film o powojennych losach banderowców, którzy brali udział w Ludobójstwie na Polakach na w latach 1939-1947? Nie chodzi mi o Bandere, ale o Szuchewycza, Klaczkiwskiego.
@reddragon5415
2 жыл бұрын
Taki materiał koniecznie musi być, żeby Polacy otworzyli oczy i zobaczyli, że banderowcy (ci współcześni też) nie są tacy cudowni jak im się wydaje. Mam wrażenie że większość narodu jest zakochana w Ukrainie
@adiuxadiux9086
2 жыл бұрын
@@reddragon5415 Jest zakochana? Na Ukrainie są stawiane pomniki Banderze i innym mordercom Polaków. Bandera jest chroniony aktem konstytucyjnym i jest uznawany jako Bohater to jest już kult a nie miłość. Dziwne, że nikt nie mówi tego, że wydał rozkaz aby wymordować wszystkich Polaków. To tak jakby Niemcy postawili dzisiaj pomnik Adolfa Hitlera i wmawiali nam, że to jest ich bohater narodowy. Niczym się to nie różni. Banderyzm to jest dla mnie hitleryzm w czystej postaci.
@MariuszM
2 жыл бұрын
@@reddragon5415 Nie polaków tylko mediów, które wiadomo że kreują opinię publiczną tak jak im płaci partia polityczna która ich sponsoruje
@itall87
2 жыл бұрын
@@reddragon5415 xD
@adiuxadiux9086
2 жыл бұрын
@@itall87 Jak cię to śmieszy to nie musisz się tutaj udzielać smarku.
@krzysztofrak3183
Жыл бұрын
Bardzo dobrze zrobiony materiał. Pozdrawiam serdecznie wszystkich oglądających.👍
@pawellisiecki837
2 жыл бұрын
Świetny odcinek czekam na część 2👍🏻👍🏻👍🏻
@hannabeata4700
2 жыл бұрын
Bardzo ciekawy i Interesujacy DAKUMENT! Pieknie Dziekuje i Pozdrawiam Serdecznie.❤👍😊
@mallas24
2 жыл бұрын
Imiona katów prawdziwe poproszę. Oni zmieniali prawdziwe nazwiska. I nie chodzi tu o Żydów jak błędnie się ich kojarzy. Hazary
@tomaszpotoczny530
Жыл бұрын
Witam bardzo bym prośił o nazwiska strzelających w Katyniu tylko i wyłącznie w samym Katyniu
@katarzynagorecka5276
2 жыл бұрын
Mój tata mi opowiadał jak był w technikum i nauczyciel historii powiedział, że zbrodni w Katyniu dokonali Niemcy, a oni wszyscy powiedzieli mu"Co Pan opowiada! Przecież wszyscy wiedzą kto to zrobił! "Opowiadał, że nauczyciele bali się o tym mówić
@olasek7972
2 жыл бұрын
Pamietam te czasy, to był temat tabu
@Czarnapannajoanna
Жыл бұрын
Oświata to najbardziej skorumpowany system
@olasek7972
Жыл бұрын
@@radosawserafin pewnie lata 50-te.
@janpstrowski8026
Жыл бұрын
Dokładnie zgonili na NIEMIECKI 537 PUŁK ŁĄCZNOSCI, ale nauczyciel już tego nie dopowiedzial. wyłącznie dlatego że tam stacjonowal 👍
@marcelinaurbanowicz3045
Жыл бұрын
Bedac w liceum w polowie lat 80- tych , podczas lekcji historii , zapytalam Nauczyciela, czy moglaby nam powiedziec cos na temat Katynia . Nauczyciel odpowiedzial me , ze jak chce ukonczyc liceum , to Nie powinnam poraszac takich tematow.
@jakubgos1044
2 жыл бұрын
No na prawdę pierwszy porządny odcinek od dłuższego czasu, świetna robota.
@przemysawzielinski6639
2 жыл бұрын
Jakie mundury nosili Ci Oprawcy juz wiemy a Jakiej byli Narodowosci ?? - Ktos wie ??
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
Obejrzyj program debilu to sie dowiesz.Glownie Rosjanie
@Tomasz-j5e
Жыл бұрын
To byli. Żydzi.
@robertzakowski2221
2 жыл бұрын
to były świnie dziękuję za materiał pozdrawiam serdecznie Robert 👍👍👍
@maciejbilinski9090
2 жыл бұрын
Genialny kanał! Szczególnie dla młodych pokoleń, Historia XX wieku zazwyczaj zaniedbywana przez brak czasu na skończenie i tak ubogiego programu
@arturkania1494
Жыл бұрын
Odcinek rewelacja , nie zgadam się z określeniu o zabiciu Polskich bohaterów , uwłacza to pamięci tych co walczyli do ostatniego naboju n.p. Kapitan Reginis i wielu innych
@PiotrOlsztynski
Жыл бұрын
Zastanawiająco cicho jest na temat prawdziwej historii. Jako część historii o której należy mówić. Tak ku przypomnieniu... i pewnej refleksji... Tylko prawda nas w końcu wyzwoli... Historia ukraińsko-polskich relacji w skrócie: 1648 - Ukraińcy mordują tysiące polskiej szlachty - powstanie Chmielnickiego 1768 - Ukraińcy mordują 100 tys. Polskich mieszczan i szlachtę - koliszczyzna 1817 - Ukraińcy mordują 2 tys. Polaków w Małopolsce Wschodniej 1918 - Ukraińcy strzelają do tysięcy polskich dzieci we Lwowie - Orlęta Lwowskie 1920 - Ukraińcy nie potrafią obronić Kijowa oddanego im przez polskie wojsko 1931 - Ukraińcy mordują wojewodę Hołówkę 1934 - Ukraińcy mordują ministra Pirackiego 1939 - Ukraińcy mordują setki polskich żołnierzy broniących Polski 1943 - Ukraińcy dokonują ludobójstwa - około 250 tys. Polaków - Rzeź Wołyńska UPA - nie da się dokonać dokładnej estymacji ofiar. Strona ukraińska zakazuje... 1944 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Kresach Płd. Wsch. - czystka etniczna 1945 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Podkarpaciu - czystka etniczna 1991 - Ukraińcy otrzymują pierwsze niepodległe państwo w historii - od ZSRR 2015 = 2015 2022 - już kilka milionów Ukraińców zamieszkało w Polsce… lub więcej Nigdy nie było żadnej przychylnej Polakom myśli na ukrainie. Od doktryny doncowa, ich “dekalogu” , później u.p.a itd… w założeniu było mor....dowanie Polski i Polskości. A poniżej odrobina ukraińskiej poezji - t.szewczenko - ich wieszcz narodowy - fragment poematu “Hajdamacy”… Skasują? Dajcie noża, siłę dajcie, Męki Lachom, Męki!!! Kary Lachom kary! Jak szalony, wiesza, pali, Sieka trupie ciało: Dajcie Lacha, dajcie 7yda! Mało mi ich, mało! Dajcie Lacha, krwi dawajcie! Mięsa z krwią i pianą! Były jeszcze rz..ezie np : Batoh , Humań - gdzie zam.ordowali bes.tialsko ok 20 tyś Polaków i 7ydów - Ich zbr...odnię na Polakach i 7ydach zdają się nie mieć końca...Jeszcze jako EsesGaliz.... "Halyczyna" SS Galizien - Huta Pieniacka, Chodaczkowo WIelkie, Prehoryłe, Smoligów, wieś Borów... ostatnio zaatakowali nas znowu - Pr.//wodów - 15 listopad 22. Było jeszcze np. przystąpienie wraz z H.i.tlerem oddziałów u.k.r nacjonalistów 1 września i atak na Polskę...W Baligrodzie w Bieszczadach dołączyły do niemieckich sił, oraz sformowany przez hitlerowską Abwehrę pod dowództwem prowidu OUN Romana Suszki i Osypa Bojdunyka - Legion Ukraińskich Nacjonalistów. W skład wchodziły 2 bataliony zwanych z ukraińska kureniami - w sumie około 600 żołnierzy. Batalionami dowodzili: por. Jewhenij Hutowicz „Norim” i por. Osyp Karaczewśkyj „Swoboda”… 17 września 1939, głównodowodzący Armii Czerwonej Ukrainiec Kliment Woroszyłow, dowodzący Frontem Ukraińskim Ukrainiec Siemion Timoszenko. Katyń, główny planista i organizator Zbrodni Katyńskiej, Ukrainiec Piotr Soprunienko, szef wydziału NKWD od Spraw Jeńców Wojennych i Internowanych. Cóż. Trzeba to puścić w świat. Nawet za Katyniem stali ukraińscy szowiniści... ale próbują zatuszować prawdę w tej całej ukropropagandzie głównego nurtu... Trzeba kopiować i puszczać w świat. Już próbują przyciszyć W..łyń
@henrykpak1041
Жыл бұрын
Piotrze dziękuje za wspaniałe informacie oby pupilki ukrainców pszeczytały ja poznałem dekalok ukrainskiego nacionalisty i co może nie prawda???
@krisnowak2487
2 жыл бұрын
...to nie bylo tak dawno...ich prawnuki teraz przyjechali u mieszkaja w Polsce...tak to Ci którzy im teraz pomagać. ...
@arkadius109arni6
2 жыл бұрын
Zrób pan odcinek o upa ukraińska armia powstańcza
@Roberciqs777
2 жыл бұрын
Bardzo ciekawy filmik,dobra robota,ukłony 👍✌️
@tomasznowakowski528
2 жыл бұрын
Dawać to do szkoły na lekcje historii! Niech dzieci od młodych lat wiedzą jak rządy zakłamują historię!
@marialembing6853
2 жыл бұрын
Nie tylko historię, ale przede wszystkim rzeczywistość. To domena lewaków, bo poważne zaburzenia psychiczne cechują sie derealizacją, toteż ciągnie ich do utopijnych idei.
@ludwikkrawiec8447
2 жыл бұрын
Jakie rządy oczywiście ze lewicowe
@marysiamikulska1093
Жыл бұрын
czego tej manipulacji ? Czytajcie Głos Wolnej Polski nr. 45 to się dowiesz jak faktycznie było tu fragment: Żyd Abraham Vidro będąc już w Izraelu informował, że w czasie drugiej wojny światowej pracował dla rosyjskiego rządu. W tym czasie spotkał trzech żydowskich oficerów z NKWD. Jednym z nich był major Joszua Sorokin, który poinformował Vidrę, że brał osobiście udział w likwidacji 15 600 Polaków w Katyniu. Ci Polacy byli intelektualną elitą tej części Polski, która zajęta została przez Rosjan w 1939r. Stalin chciał tę wiodącą warstwę polskiego narodu zlikwidować, żeby zapobiec powstaniu oporu w przyszłym państwie komunistycznym. Gdy ta informacja dotarła do Polaków hrabia Stefan Zamoyski - członek polskiego rządu emigracyjnego w Londynie, poleciał do Izraela, żeby sprawdzić jej wiarygodność. Po usłyszeniu szczegółów od Vidry uznał tę historię za prawdziwą. „The Thunderbolt" z listopada 1972 pisało, że Stalin zlecił nadzór i wykonanie tej masowej rzezi Polaków wyłącznie Żydom, wiedział bowiem, ze jego pobratymcy pałają nienawiścią do Polaków. Stalin zadecydował, że tylko jedna rasa narodowa, która nienawidzi Polaków - może to wykonać. Historyczna nienawiść powstała między Żydami i Polakami przewyższa tę, która powstała między Niemcami i Żydami. O prawdzie dowiadujemy się z wyznań polskiego żyda z Izraela niejakiego Abrahama Vidro. Abraham Vidro wyznał, że: 1.) Komendantami obozów w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie byli żydzi: Raichman, Mierkułow, Urbanowicz 2.) Kierownikami masowych egzekucji byli członkowie mińskiego komisariatu GPU: Lew Rybak, Chaim Finberg, Abraham Borisowicz 3.) Zbrodnię wykonali: Bogdan Zaharewicz, Kobulow, Begman, Elman, Estrin, Krongauz, Lejbkind, J. Raichman, Abakumow, Milstein (transport), Sierow, Abram Borysowicz, Lew Rybak, Chaim Finberg, major Joshua Sorokin, kapitan Aleksander Susłow, kapitan Samyun Tichonow.
@zhangzy123
Жыл бұрын
@@LenPolski Nazisto idź z tym spamem pod rosyjskie filmy.
@LenPolski
Жыл бұрын
@@zhangzy123 Ze co k...a? Nazisto,grubo lecisz,gdzie masz jakie cien nazisty,to jest k...a ciekawe,no?🤭🤣🤣🤣Opis dzialan nazistow jest nazizmem🤭🤭🤭🤣🤣🤣🤣Co niedobra jest o tym mowic? Nie mozna nu nu .
@andymark3664
2 жыл бұрын
Niestety Polska była wtedy podległa, bo nie pomszczono tej zbrodni. Wszyscy zamieszani w tą zbrodnię powinni być zlikwidowani.
@piotrt6150
2 жыл бұрын
Do autora. Czy możemy się doczekać tematu o polskich katach w PRL. Świetny odcinek, pozdrawiam
@klaudiannnnxx9756
2 жыл бұрын
Dla ścisłości żydowskich i ukraińskich.....katach komunistycznych
@prometeusz718
2 жыл бұрын
idź do psychiatry tam się dowiesz
@wladimirnowak8797
Жыл бұрын
i o katach rezymu Sanacyjnego oraz zbrodniarziach z AK.Gebielsowska propaganda bez krzty sumienia i jedynej litery oskarzenia oficjalnego bo promocja wasni pomiedzy narodami
@marekorkiszewski6513
2 жыл бұрын
W opisie zbrodni niemieckich używa się określenia zbrodnie nazistowskie. Tutaj autor, jestem przekonany, że świadomie stosuje określenie Rosjanin, a nie komunista. Wymieniając narodowość morderców, zapomina, albo pomija nadreprezentację żydowską w zespole katów.
@ionidhunedoara1491
2 жыл бұрын
And Dzierzinski was ....what? Grandaddy of the whole line of NKVD bastard progeny???? And on the other side--- A Kaszub Zalewski who changed his name to Van dem Bach and acquired quite a reputation for murdering Poles. Tell me if you find Glemp hiding under the bed. There is quite a bit of gub to pass around.
@gregsweet9552
2 жыл бұрын
Judaizm to wiara, a nie narodowość.
@webermusic6091
2 жыл бұрын
Dopiero słuchałam na Spotify, ale co mi tam - obejrzę raz jeszcze i sobie utrwale. Świetna robota.💪🏻 Byłabym po tym odcinku chętna usłyszeć kolejnego odcinka o tym jakie wpływu miało PCK w czasie IIWŚ
@antoni-eugeniusznierobis9258
2 жыл бұрын
...chyba żaden, zawsze słychać MCK - Międzynarodowy Czerwony Krzyż, i nie ma poprawy skutecznej...
@antoni-eugeniusznierobis9258
2 жыл бұрын
...chyba żaden, zawsze słychać MCK - Międzynarodowy Czerwony Krzyż, i nie ma poprawy skutecznej...
@zofiabienkowska3559
Жыл бұрын
Bardzo ładnie opowiedziana nasza historia o Katyniu .Dziękuję panu.Zofia
@leto2327
2 жыл бұрын
Kawał dobrej roboty.... Będzie taki odcinek o katach na Wołyniu?
@januszchlebek7588
2 жыл бұрын
Nie jeden jest o Wołyniu wystarczy wpisać
@leto2327
2 жыл бұрын
@@januszchlebek7588 Tam to tworzona pierścienie koło wiosek w ten sposób każdy Ukrainiec był w to zamieszany
@januszchlebek7588
2 жыл бұрын
@@leto2327 Napisz jeszcze raz tylko po Polsku
@leto2327
2 жыл бұрын
@@januszchlebek7588 Pierścienie ukraińskich chłopów żeby Polacy nie mogli się wydostać z wioski
@pawemaota5665
2 жыл бұрын
Dziwnym trafem jest teraz dużo materiałów o Katyniu czyżby ktoś chciał aby mniej mówiło się o Wołyniu?
@zbychulatara
2 жыл бұрын
Na tle Ukraincow macie najebane w glowach. Mam nadzieję ze w razie wojny jak pouciekamy to nas też beda traktować jak szmaty za to ze setki lat temu dziadki moich dziadków mordowali ich naród.
@xxxxxx-ix1sn
2 жыл бұрын
Co za smieszne przypuszczenie
@maniekmankowski2724
4 ай бұрын
@@xxxxxx-ix1sn raczej prawdziwe a skala mordu i jego metody są nieporównywalne
@sebastiansmigielski7638
2 жыл бұрын
Bardzo ciekawy i ważny materiał.
@magorzataborowska4593
2 жыл бұрын
Opowiedzcie o historii powojnie o UPAinskich dowódcach, tfu!
@Eryknord18
Жыл бұрын
a co katyn niewygodny?
@wowakowalski6768
9 ай бұрын
W tym roku 2023,policja znalazła zakopany magazyn broni i amunicji!Ktoś tu coś szykuje!
@8navarra
2 жыл бұрын
Moim zdaniem należy położyć nacisk nie na tych co pociągali za spust (niechby spróbowali odmówić rozkazu) a na tych którzy taki rozkaz wydali.
@kalendarztelefonu7808
2 жыл бұрын
Bardzo dobry i ciekawy materiał. Dziękuję. Mam jedno pytanie dotyczące trzymania tajemnicy katyńskiej lub nie, przez oprawców. W materiale (17:55 - 19:00) najpierw opowiada Pan o oprawcach, którzy opowiadali o zbrodni. A potem mówi Pan, że oprawcy trzymali tajemnice w sekrecie i nawzajem się pilnowali, aby jej nie zdradzić. Więc jak było? Gadali, czy nie gadali? Pozdrawiam.
@a.d.562
2 жыл бұрын
Większość z nich była bez napletka
@a.d.562
2 жыл бұрын
@@AVE_LUCIFERUS_666 uderz w stół, a nożyce się odezwą
@julianradzik6394
2 жыл бұрын
A może też coś o Wołyniu jak Ukraińcy mordowali Polaków
@evastrzalkowska8573
2 жыл бұрын
Bardzo chciałabym dowiedzieć się jakiego pochodzenia byli ci oprawcy.W Katyniu zamordowano moich dwóch dziadków a w Miednoje stryj mego ojca.
@januszwojci8284
Жыл бұрын
w 90 % byli to rosjanie
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
Rosjanie i jeden Ukrainiec
@bgarcia9920
7 ай бұрын
@@pietrostavastano2356 W mordzie katyńskim uczestniczyli Ukraińcy. Głównym planistą i organizatorem zbrodni katyńskiej był Ukrainiec Piotr Soprunienko, szef wydziału NKWD do Spraw Jeńców Wojennych i Internowanych. Ukraińcem był główny oprawca Błochin, który w skórzanym fartuchu co 3 minuty mordował z pistoletu polskiego jeńca. Ukraińcy sa współwinni zbrodni katyńskiej ale ukrywa się tę prawdę w ukropropagandzie głównego ścieku.
@rogerbober4068
4 ай бұрын
Wspomnienia Aarona Vidro ...... - warto.
@zygmaszel8882
2 жыл бұрын
oglądając film o wydarzeniach np. na wołyniu , warto jest zwróćić uwage na wypowiedzi niektórych świadków tamtych wydarzeń . Którzy to wspominali że nieopodal wołynia na zachód był rozmieszczony garnizon niemieckiego wojska ?
@karolwojtyla3047
2 жыл бұрын
Czy będzie odcinek: Historia katów z Wołynia?
@graziagrazyna9947
2 жыл бұрын
Nie, bo o tym niedobrze jest mowić.
@wirt9652
2 жыл бұрын
Czemu ma być to poruszone w trakcie wojny dając pożywkę propagandzie kremla? Jakoś nikt się wcześniej o to nie upominał zbytni hm?
@karolwojtyla3047
2 жыл бұрын
@@wirt9652 A czemu ma być ukrywane bestialstwo ukraińskich nacjonalistów? Właśnie przez nich jest obecna wojna, zaczęło się od mordowania cywilów rosyjskojęzycznych w Odessie i Donbasie.
@patryknazwisko3124
2 жыл бұрын
@@graziagrazyna9947 Hehe, ,,nietopra o tem mówitsch"
@brightness1993
Жыл бұрын
Mając taki nick, poczytaj ,, Demon w Watykanie" ,, Mea Culpa" i ,, Bielmo"
@maxlynx7965
Жыл бұрын
Czekamy na odcinek o katach z Wołynia i SS Galizien
@pietrostavastano2356
Жыл бұрын
nudzisz typie
@WherelsMyDog
2 жыл бұрын
Jak zwykle świetny odcinek ale mam pytanie dotyczące bibliografii z której korzystasz do odcinka - czasami chciałbym dowiedzieć się więcej na dany temat a zauważyłem że bibliografii nie ma wrzuconej do opisu. Jeśli to nie problem to prosiłbym o dorzucenie bibliografii/źródeł do opisu (nawet zwyczajnie lista książek) bo sam bardzo chętnie dowiedziałbym się więcej nie tyle co o tym temacie ale również o pozostałych poruszanych na kanale a też nie zawsze jest czas żeby poszukać sprawdzonych autorów/źródeł.
@kasimare
2 жыл бұрын
Jak słyszę o tych wszystkich rehabilitacjach to aż mi się przypomina Kaczmarski: "Niechby się inaczej zgięła historii sprężyna, A rehabilitowalibyśmy dziś - Stalina.".
@zbigniewnykiel
2 жыл бұрын
Takie filmy powinny być puszczane wszędzie!
@chesterklaptocz7228
Жыл бұрын
A jakie sa powojenne losy bandytow ukrainskich z Wolynia?
@karolwadeczek8620
2 жыл бұрын
Bez podawania narodowości morderców to żaden dokument. Mówi się RUSCY MORDOWALI!!! Ale czy to byli Rosjanie??? Rosjanie tak samo ginęli jak Polacy, zginęło ich ponad 30 000 000, i to w większości osób wykształconych. Może ktoś potrafi odpowiedzieć dlaczego? Znałem człowieka, który z 8-osobowej rodziny wywiezionej przeżył on i jego brat.Złego słowa nie powiedział o Rosjanach, mówił: "tak samo ginęli z głodu jak i my, to s-ny z nkawude ..."
@cytrynapomaranczowska3396
2 жыл бұрын
To prawda, że w NKWD byli ludzie różnych narodowości, na pewno nie tylko Rosjanie, bo przecież był już wtedy Związek Sowiecki.
@gonziki77gonzo9
2 жыл бұрын
@@cytrynapomaranczowska3396 W NKWD było może tylko 15 procent Rosjan. Zleceniodawcy tych mordów, czyli wierchuszka Kremla, to NIE byli Rosjanie.
@d.r.2949
Жыл бұрын
Artur Eisenbach: "To syjoniści doprowadzili do wybuchu II wojny światowej. Judenraty, żydowska policja i konfidenci dopełniali reszty." - dyr. żydowskiego Instytutu Historycznego MORD KATYŃSKI : NIEMCY MIELI RACJE - ŻYDZI DOKONALI LUDOBÓJSTWA NA POLAKACH. CZY KIEDYŚ PRZEPROSZĄ ? „Wiem jaką tragedią jest dla was sprawa katyńska, ale oświadczam: polskich oficerów nie rozstrzelali Rosjanie. Sprawdzaliśmy przynależność przynależność etniczną enkawudzistów - wykonawców wyroku. Wszyscy byli Żydami i wypełniali rozkazy sobie podobnych, stojących wyżej w ówczesnej hierarchii. Rosjanie są z natury przyjaźnie nastawieni do Polski”. „W 1945 r. Polska Rada Narodowa wydała dekret o zmianie nazwiska. Każdy obywatel polski, który chciał nowej nazwy, mógł się o nią ubiegać. Prawie 2,5 miliona Żydów skorzystało z tej możliwości (!). To wyjaśnia przeważająca większość tych „3 milionów Żydów zaginionych w Polsce po wojnie” poszła! Po prostu żyli długo i szczęśliwie w Polsce (i gdzie indziej). Tylko ich stare nazwiska zostały zamordowane w „Holokauście” "Po co goje są tak naprawdę potrzebni? Będą pracować, będą orać, będą zbierać plony. My zaś będziemy tylko siedzieć i jeść jak panowie [..] Gdyby goje nie mogli służyć Żydom \\\"nie mieliby po co istnieć\\\". - Wyobraźcie sobie, że zdechł wam osioł. Stracilibyście w ten sposób pieniądze. To jest taki sam sługa. Właśnie dlatego goj otrzymuje długie życie. By dobrze pracować dla Żyda." ..........Rabin Owadia Josef, duchowy przywódca partii Szas wchodzącej w skład koalicji rządzącej Izraelem 2010 rok
@ilona379
Жыл бұрын
Nato Samo zwrocilam uwage.Przyeodcy z ZSRR Ani jeden nie byl Rosjaninem....Klamstwa ,klamstwa na tych tzw.historycznych Kanalach...WG .nich Lenin ,Stalin ,Trocki ,Beria , Chruszczow , Andropow , Brezniew to Rosjanie w rzeczywistosci zaden z nich nie byl ani troche w najmniejszyn stopniu genetycznym Rosjaninem...nawet Dzierzynski nie byl Rosjaninem.
@karolwadeczek8620
Жыл бұрын
@@ilona379 Ale o tym się nie mówi. Mówi się RUSKE MORDOWALI. Tak jak próbuje się mówić o POLSKICH OBOZACH ZAGŁADY. Dawno temu, na lekcji historii, nie potrafiłem zrozumieć jak niejaki ROSJANIN(!!!) lenin specjalnym wagonem przejechał Europę byw Petersburgu poprzez rewolucję USZCZĘŚLIWIĆ Rosjan. Prawdy historycznej nie uczyło się kiedyś, nie uczy się i teraz. Pytanie retoryczne: dlaczego?
@pszuja2620
2 жыл бұрын
Dobrze by było podać narodowości tych katów bo dziś próbuje się zakłamać historię jakoby związek radziecki to było dzieło Rosjan, i tylko Rosjan.
@andrzejnadolny8815
2 жыл бұрын
Katyń, Katyń a kto odważy się pisać o zwyrodniałym ludobójstwie na Wołyniu? Ponad 100 tyś ofiar, przebili nawet Czerwonych Kmerów. Gdzie winni, przecież żyją nadal.''Naród który nie zna swojej historii skazany jest na jej powtarzanie''
@AVE_LUCIFERUS_666
2 жыл бұрын
lol
@zbigniewcybulski3984
2 жыл бұрын
Wielka Britannia dala zielone swiatlo do zbrodni katinskiej
@witoldzalewski3363
Жыл бұрын
Bzdura. Oni dla dobra koalicji antyhilerowskiej nie stawiali na ostrzu noża tego tematu ale bardziej Amerykanie unikali tego tematu aż do końca wojny.
@tylkoprawdajestciekawaii
2 жыл бұрын
"Największym sukcesem człowieka sowieckiego jest to,że jeszcze żyje" Stefan Kisielewski
Пікірлер: 1,9 М.