Najpierw piłem. Później rzuciłem picie dla heroiny. Później znowu piłem, nie brałem. Zacząłem już w podstawówce. Pamiętam jak w ostatniej klasie zarzygałem dywan dyrektora, bo na szkolnej imprezie przemyciliśmy piwa i tanie wina (tam mnie zaprowadził wzywając policję). Wtedy pierwszy raz trafiłem do Izby Dziecka. Miałem 15 lat. Po kilku ładnych latach próbowałem sam z tego wyjść. Bezskutecznie. Kiedy pewnej nocy karetka odwiozła mnie do szpitala psychiatrycznego, na którego terenie znajdował się oddział ośrodka uzależnień i detoks, po tym jak dostałem delirium z wizjami (trwało to podobno 2 dni) - przeraziłem się. Kiedy zobaczyłem psychiatryk, pasy, białą koszulę byłem pewien, że już po mnie. Wizje miałem tak silne, że dopiero po trzech dniach detoksu i rozmowie z psychiatrą dotarło do mnie, że te wizje nie były 'prawdziwe', że to "tylko" delirka. I to wszystko po alkoholu. Mój stan był jednak na tyle poważny, że lekarz zaproponował z miejsca terapię, na którą normalnie czekało się kilka miesięcy. Miałem szczęście. Dzisiaj to wiem. To była któraś terapia z kolei. Ta jednak, była podyktowana autentycznym strachem. Bałem się, że mogę naprawdę ześwirować. Po trzech miesiącach wyszedłem z ośrodka, próbowałem chodzić na AA, ale trafiałem na beznadziejne grupy. Nie znoszę skrajności, a tam przychodzili ludzie z gitarami i śpiewali o swoim szczęściu w trzeźwości, albo wychwalający Jezusa za "dar" niepicia. Ok, jeśli to im pomagało nie ma sprawy, ale to nie było dla mnie. Ja chciałem normalności. Znalazłem sobie hobby - komputery i sport (uprawiam;). Dzisiaj mam własną rodzinę, dobrą pracę, pasje i jestem na takim etapie, gdzie imprezuję i bawię się normalnie. Tyle, że bez alkoholu/dragów. Wiem, że trudno w to uwierzyć, ale tego również można się nauczyć. I Zawsze pamiętam kim jestem, a jestem alkoholikiem i narkomanem. To "moje DNA" i już zawsze będę czujny. Od 13 lat jestem trzeźwy.
@michalnowak3558
Жыл бұрын
Życzę wytrwałości,zdrowia i dużo szczęścia! Jestem osobą uzależnioną i wiem jakie to trudne ,żeby wyjść z tego i wytrwać.
@DOMINIK_NOWAK
Жыл бұрын
@@michalnowak3558 DZIĘKI
@AniaZet
Жыл бұрын
Wszędzie przez przypadek na Ciebie trafiam, czuje się jak stalker 😂
Uwielbiam tego typu filmy dokumentalne. To są obrazy przedstawiające życie.
@annaostasz4392
Жыл бұрын
To są dokumenty przedstawiające znęcanie się nad ludźmi w celu przejęcia ich majątków. Robienie z ludzi idiotow lekami, niszczenie rodzin, wszystko siłowe. Spoko Twoje tabletki wpierdole takim bekartom , również na siłę.
@Wiewioreczka1
Жыл бұрын
Szkoda ze juz nie ma takich dokumentów. Można oglądać tylko klasyki .Ubolewam nad tym bardzo .
@user-rl5qc6cx3w
9 ай бұрын
@@Wiewioreczka1 tak, teraz to jest tylko w większości cenzura, RODO i reszta syfu, który pozwala działać na lewo w cieniu żadna większa stacja telewizyjna nie chce się podjąć nagrania porządnego dokumentu i pokazania prawdy w 100%
@mateuszmazurek7991
8 ай бұрын
otóż to, na tym się wychowywałem lata 2000-2008 i dokumenty TVP
@grazynaczescik
2 ай бұрын
Dlaczego ?
@MaReCkI1987
7 ай бұрын
Takich dokumentow prozno szukac dzisiaj. Wspaniale dzielo publicystyki
@Baba20068
2 жыл бұрын
Bardzo współczuję chorym ,wiem że bol psychiczny jest gorszy od fizycznego.pani dr.Justyna szczególnie mnie ujęła swoją empatią...życzę wszystkim chorujacym ustabilizowanego stanu ,a wszystkim lekarzom i pielęgniarkom dużo tolerancji i siły. ❣
@bimanol
Жыл бұрын
Pani dr Justyna Paśnik-Kisiel była wspaniałym lekarzem. Dożyła sędziwego wieku 87 lat. Zmarła na początku 2023 r. Do ostatnich dni swojego życia pracowała w szpitalu. Człowiek o najcudowniejszym sercu. Zawsze kochała pacjentów i pacjenci ją kochali. Takich lekarzy w zasadzie już nie ma.
@MsTourmaline1
8 ай бұрын
🕯❤@@bimanol
@kimsordyl
7 ай бұрын
@@bimanol Bo to ostatki już lekarzy którzy poszli do tego zawodu z powołania.
@moho4333
7 ай бұрын
zbyt mocna empatia też jest niedobra, dobrze o tym wiem
@Baba20068
7 ай бұрын
@@moho4333 z tym się zgodzę wszystko z umiarem .
@katarzyna8034
7 жыл бұрын
Żeby powrócić do życia po pobycie w tym szpitalu potrzeba pomocy specjalisty. Specjalisty, którego w tym szpitalu brak.
@tvndno6023
Жыл бұрын
Prochy wykanczają
@damianswitek
5 жыл бұрын
Ci ludzie w porównaniu z ludźmi, z którymi mam czasami do czynienia to okazy zdrowia i wewnętrznej harmonii.
@januszel945
2 жыл бұрын
😃👍
@bb2704
Жыл бұрын
Psychiczne choroby nie sa wypisane na czole.
@karolw6258
4 ай бұрын
To żyjesz w ciekawym otoczeniu 😂
@1944junker
9 жыл бұрын
Przecież jak taki lekarz się kilkanaście lat nasłucha to ładnie ma pod beretem. Trzeba mieć spory dystatns żeby samemu nie zwariować. Podziwiam psychiatrów...
@gigabyte22sc
9 жыл бұрын
***** moj znajomy jest psychiatra powoli sam zaczyna wariowac sluchajac i widzac takie rzeczy juz ponad 20 lat....
@1944junker
9 жыл бұрын
nie dziwie się :)
@DracoVolantus
8 жыл бұрын
+1944junker jeden z moich psychiatrów powiedział że to możliwe że miałem założony podsłuch ;_;
@1944junker
8 жыл бұрын
Nie mówię, że ta Pani zwariowała.. chodzi o to, że trzeba być bardzo silnym, aby nie dać się zwariować słuchając codziennie takich historii..
@mariuszpudzianowski1743
6 жыл бұрын
Psychiatra wiele nie słucha teoretycy, psycholog prędzej.
@kaiser_landschaft7941
3 ай бұрын
Genialny zabieg artystyczne w tym dokumencie. Spotęgowali uczucie dyskomfortu, osobliwości i wyobcowanie wobec szpitali psychiatrycznych. Byłem w psychiatryku z 5 dni. Mógłbym zostać dłużej gdyby nie to paskudne jedzenie.
@piotrbien109
7 жыл бұрын
Świat jest okrutny, a ludzie jeszcze bardziej...
@pioart6046
Жыл бұрын
Uświadomić sobie trzeba, że to co uważane jest za "normę" ustanowione jest przez większość względem mniejszości.
@dsdgfffdfsfdgg1861
7 жыл бұрын
Tych ludzi żal dziedziczą chorobę lub nabywają często pozbawieni podstawowych warunkow poczucia bezpieczeństwa przez najbliższych tj rodziców , w tym względzie największy niekończący się dramat. Sara.
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
Boże jak mi szkoda tych ludzi, ale tak jak ten lekarz mówi na tym materiale. Każdy ma jądro ciemności w sobie i to każdego mogło spotkać. Każdy może się rozchorować.
@agaaga4785
4 жыл бұрын
Kto ogląda w 2019? Dobry materiał
@tomaszkleszcz1178
4 жыл бұрын
Aga Aga ja
@hananana4549
4 жыл бұрын
Aga Aga ja rowniez chodz z wielkim trudem przykre to Pozdrawiam Cie serdecznie
@bolekchrobry5694
4 жыл бұрын
Konon,Major,Lipka do Tworek a nie Hjuston im się marzy
@pafk0
4 жыл бұрын
AM ?
@JohnAarghSvensson
4 жыл бұрын
Byłem widziałem propananda
@bornesulinowo391
8 жыл бұрын
Widać, że część tych ludzi jest tam wyłącznie z powodów ekonomiczno-bytowych. Ciągły stres, źli ludzie dookoła, brak snu i mamy odlot, tudzież próbę samobójczą... ogólnie bardzo przygnębiający ten reportaż, szkoda mi tych ludzi.
@aquablue7334
6 жыл бұрын
te lekarki jakies male kumate sa ,babcia tlumaczy ze syn chce sie jej pozbyc zeby uzyskac mieszkanie a lekarka sie pyta 3 razy to samo..? ......wielce zdziwiona ...?
@aquablue7334
6 жыл бұрын
Borne ...tak niestety ten swiat nalezy do dobrze ustawionych gruboskornych typow co sie niczym nie przejmuja,ludzie z delikatna psychika zostaja stlamszeni i rozdeptani,oczywiscie zlla sytuacja ekonomiczna tez b sie liczy
@paweboksinski6076
5 жыл бұрын
@@aquablue7334 Dokładnie. Kobieta w 13:30 mówi wszystko logicznie. Pewnie po kilku dawkach leków już nie będzie. Smutne i przykre. Mam nadzieje że się mylę.
@mirekg.4189
5 жыл бұрын
@@paweboksinski6076 Zobacz ten film jest oparty na faktach w latach 70 w Usa jeden psychiatra to przeżył kzitem.info/news/bejne/2I-etHmCnamap6w
@jwtk2530
5 жыл бұрын
Kto przezyl? Gdzie?
@eugeniuszkolanko3198
8 ай бұрын
Strasznie współczuję tym biednym ludziom. Jakiegoż mieli pecha w życiu, że urodzili się z taką chorobą lub stali się tacy na skutek wypadków. Bardzo dobry film dokumentalny
@eugeniuszkolanko3198
8 ай бұрын
Ogromny szacunek i podziw też dla ludzi pracujących w tym zakładzie
@JurandJS
8 ай бұрын
Niestety, tak to wygląda. Ludzie zdrowi nie zastanawiają się nad tym, że ,,wykorzystując kogoś w różny sposób'' np. jak ksiądz młodą dziewczynę, pakują go w takie miejsce, niekiedy do końca życia.
@krytykwszystkiego7947
2 жыл бұрын
Nie daj Panie Boże takiego losu nikomu 😢🙏
@pawegrabowy2140
7 ай бұрын
Twój bożek zgotował jeszcze większy ból niż jesteś w stanie sobie wyobrazić. Więc zacznij myśleć o jego faktycznym istnieniu
@plejady
7 ай бұрын
@@pawegrabowy2140 ze co?
@Krecimir
10 жыл бұрын
Dobry reportaż, niemniej jednak wstrzasajacy.Ci ludzie zdają sobie sprawę ze swojej choroby I próbują sobie pomóc, oby im się to udało..Mój sp.Ojciec przebywał w tym szpitalu jako ranny w Powstaniu Warszawskim w dniu 20 wrzesnia 1944 roku. Pozdrawiam.
@PortalAuditor
2 жыл бұрын
Byś się zdziwił, człowieka można lekami doprowadzić do takiego stanu.
@annaostasz4392
Жыл бұрын
Tak. Na pewno zdają sobie sprawę, że Ci dobźi jak ci ludzie ich okradają i mordują
@annaostasz4392
Жыл бұрын
@@PortalAuditor o ktoś mądry w internetach. Tylko powiedz mi, jakim prawem?
@MrThe0ry
6 жыл бұрын
Przy kamerach to ładnie to wygląda, lekarze mili, kulturalni, niby przejęci bardzo. A po wyłączeniu kamer wszyscy mają wyjebane i znieczulica. To jest dopiero dramat...
@PRODIGY2099
3 жыл бұрын
Zamknij ryj
@asrieldreemurr7897
7 ай бұрын
Ciekawi mnie ile ty byś dał radę wytrzymać z duża dozą empatii w takim miejscu. Ja i tak ich podziwiam że są tam i że w ogóle diagnozują i leczą
@patrykmarzec5439
3 ай бұрын
@@asrieldreemurr7897za to im płacą... za to zeby tam byli i pracowali
@fazastra
8 жыл бұрын
Śmiać mi się chce na Andrzejów tu komentujących. Nie miałem do czynienia z Tworkami ale kilku chorych psychicznie spotkałem, wielu z nich dawno by się wydyndało gdyby nie rysperydon albo inny haloperidol. Choroba psychiczna to nie problem psych-społeczny. Każdy ma problemy ale nie każdy fiksuje. Gardzę wami gardzącymi chorymi.
@snackers7
6 жыл бұрын
Ale to co im oferują, w zasadzie każdemu choremu - jest karygodne.
@aldonaniewiadomska8916
7 жыл бұрын
Film w wzuszajacy sposob ukazuje istote chorob psychicznych.Wielkie brawa dla realizatorow-a WIELKI UKLON dla lekarzy. Widac,ze wtym szpitalu pracuje zespolfachowcow. Zycze wielu sukcesow w uzdrawianiu dusz ....
@wojciechmotkowski4804
7 ай бұрын
mózgów! dusz nie ma
20 күн бұрын
@@wojciechmotkowski4804tak!
@PortierBlog
18 күн бұрын
@@wojciechmotkowski4804 Umysłów. Mózg to tylko kupa mięcha. Umysł to inaczej dusza.
@wojciechmotkowski4804
17 күн бұрын
@@PortierBlog u Ciebie to kupa mięcha. Ja mam w mózgu głównie tkankę nerwową.
@venusvulgivaga312
4 жыл бұрын
Smutni Ci ludzie, nie dość, że chorzy to jeszcze bez wsparcia najbliższych, otoczenia. Trochę nikomu niepotrzebni, nieszczęśliwi.
@al3xm3rc3r0
3 жыл бұрын
bez kitu
@Daniel-do8um
7 ай бұрын
Są zbędnym problemem dla bliskich i to wstyd.pozdr
@tom-ektom-ek4276
2 ай бұрын
Oceniasz po sobie, po tym jak byś ich potraktowała?
@atenditeafalsisprophetis6869
6 жыл бұрын
Piękny jest ten szpital razem z całym terenem wokół, od lat regularnie tam bywam i dalej mnie zachwyca
@majkusek3
5 жыл бұрын
Jako pacjent?
@lizsciany
Жыл бұрын
@@majkusek3 nie, Twój opiekun
@martakowalczyk5809
10 ай бұрын
Jesteś pracownikiem?
@izaak.salomon5048
7 ай бұрын
@@lizsciany😂😂😂👍👍👍
@katarzyna1133
4 ай бұрын
poszukuje osoby która przebywała w latach '60'70 w tym własnie szpitalu. z kim sie tam kontaktowac?
@ilonakobiela9318
2 жыл бұрын
Niech Bóg ma was w swojej opiece, biedni kochani ludzie
@zmotywowany8480
2 жыл бұрын
Niech Pan Jezus błogosławi Panią za ten komentarz z sercem!
@annaostasz4392
Жыл бұрын
Pewnie za bogaci byli, jak i ja.
@zmotywowany8480
Жыл бұрын
@@annaostasz4392 za bogaci jak i Pani???
@bolonezbaro
Жыл бұрын
chyba pacjent im uciekł
@mymusic6384
8 ай бұрын
tak ich miał w opiece, że zachorowali
@mariuszczechowski526
8 ай бұрын
wypowiadają się lepiej i na wyzszym poziomie od polityków w studio telewizyjnym więc kto nami rządzi !!
@dominikpiworowicz
7 ай бұрын
Dokładnie
@PortierBlog
18 күн бұрын
Rzecz nie w tym jak się wypowiadają a w tym czego nie mówią albo na co zwracają szczególną uwagę. Rozmawiasz z takim pół godziny i jest OK a jedno słowo nagle uświadamia ci, że on ma swój "prawdziwy" chory świat i ten nasz traktuje jak teatrzyk. I wtedy wiesz, że przegrałeś.
@ponuryzniwiarz152
4 жыл бұрын
Chcę zostać ministrem sprawiedliwości żeby rozwiązać mafię i chuj!
@2Civi
5 жыл бұрын
Pani dr. Paśnik Kisiel kochana, wyjątkowa i bardzo mądra lekarka.
@bimanol
11 ай бұрын
Pani dr Justyna Paśnik-Kisiel była wspaniałym lekarzem. Dożyła sędziwego wieku 87 lat. Zmarła na początku 2023 r. Do ostatnich dni swojego życia pracowała w szpitalu. Człowiek o najcudowniejszym sercu. Zawsze kochała pacjentów i pacjenci ją kochali. Takich lekarzy w zasadzie już nie ma.
@marcinbrzezina5006
5 жыл бұрын
Uważam że tym biednym ,chorym ludziom brakuje po prostu wsparcia rodziny ,miłości ,rodzina przeważnie ma takiego za " czubka" - to moje wnioski po obejrzeniu odcinka .
@annaszczygie149
Жыл бұрын
To jest prawda opiekuję się moim 24 letnim autystycznym synem wiem co to jest odizolowanie społeczne
@cgcgcvc5003
8 ай бұрын
Niekoniecznie, chory często odrzuca ludzi i zamyka się w sobie, kontakty z ludźmi sprawiają ze robi się zgorzkniały i szuka sposobu żeby tylko kogoś spławić i zostać samemu. Ktoś kogo taka choroba nie dotknęła myśli ze obecność drugiej osoby może cokolwiek zmienić ale tak nie jest, problem jest w tym ze mózg nie funkcjonuje prawidłowo i ma niewłaściwa równowagę chemiczna która trzeba przywrócić lekami
@deidra718
5 жыл бұрын
Smutne. Smutyny los takich osób. To i przerażajace i bardzo tajemnicze. Ludzie chyba nigdy tak na prawdę nie dowiedzą się co ma w głowie inny człowiek, nigdy do końca nie będą w stanie tego pojąć a co dpiero leczyć? By zostać psychiatrą potrzeba wielkiej odwagi albo choćby odrobiny szaleństwa, bo by gmerać w głowie innemu człowiekowi- to czego trzeba mieć w sobie więcej..?
@0xy420
6 жыл бұрын
Zdobyłem kontakty na oddziale psychiatrycznym i jestem w delikatnym szoku. W pewnym mieście podają im losowe leki, różne dawki, nocne kąpiele, pobicia itp. Mój kolega siedział pół roku na psychiatryku, bo zabrali go "przy okazji" łapanki na pewnej melinie. To co tam się odpierdziela to jest masakra. To jest jeden wielki eksperyment na Bogu ducha winnych ludziach. Ostre przypadki pomijam, oni tam zdrowych ludzi męczą !
@youares1ck
4 жыл бұрын
E tam, pierdolisz. Byłam 3 miesiące i dobrze wspominam :)
@martakowalczyk5809
10 ай бұрын
@@youares1ck lepiej już u ciebie?
@RidiculousThought
9 жыл бұрын
Bardzo dziękuję za ten poruszający dokument.
@szninkielq
9 ай бұрын
Jest 2023 rok i oni są bardziej normalni niż ten cały świat co jest teraz
@PortierBlog
18 күн бұрын
Nie, nie są. Najgorsze w tych chorobach jest to, że to nie jest tak jak myślimy, że ktoś widzi Napoleona czy Chrystusa. Ta granica pomiędzy naszym światem a ich chorobą jest i cienka i płynna. Dziewięćdziesiąt procent będzie działało a te dziesięć rozwali ci głowę, jak ci je chory "wyjaśni". I właśnie te dziesięć to coś, czego nigdy żaden lek nie wyrówna, może co najwyżej wyciszyć.
@Nedra6200
3 жыл бұрын
Nie wiem dlaczego pod koniec tego filmu, reżyser tak to przedstawił. Najpierw ta dziwaczna muzyka a na końcu to pomieszanie wszystkich wypowiedzi,tak jakby chciał dodatkowo podkreślić to szaleństwo ludzi. Przecież większość z nich wypowiadała się dość rzeczowo. To są żywe ludzkie dramaty. Prawdziwe szaleństwo czy obłęd to zupełnie co innego, to już całkowite pomylenie zmysłów i brak reakcji na jakiekolwiek czynniki zewnętrzne. Tutaj akurat mieliśmy do czynienia z ludźmi jeszcze w nie najgorszym stanie, takimi którzy potrafią mówić o swojej chorobie, czyli z ludźmi świadomymi. Ilu w tych czasach jest młodych ludzi z depresją. Mnóstwo. Człowiek rozwija się w społeczeństwie , często to właśnie środowisko zawodzi, otoczenie i system. Są też choroby genetyczne ale to już zadziej, najwięcej jest właśnie takich przypadków jak tutaj, przedstawionych w filmie. Choroby umysłu są na porządku dziennym, są bardziej skomplikowane niż złamanie nogi czy ręki. Kość się zagoi, ludzki mózg jest zagadką nie od dzisiaj. Takie leczenie zawsze jest czasochłonne, jest delikatne i indywidualne dla każdego człowieka. Nie bójmy się tego, starajmy się to zrozumieć bo to jest po prostu ludzkie.
@wiemzenicniewiem8752
8 ай бұрын
Pięknie ujęte 😊
@maciejslusarczyk7797
9 жыл бұрын
Ja powiem tak - mieszkam niedaleko tego zakładu, i tam na tyłach za laskiem znajdują się małe budynki - są to oddziały z najcięższymi przypadkami. Podczas pory letniej zauważyłem, że drzwi boczne jednego z budynków zostają otwarte, by pacjenci mogli wyjść na ,,plac zabaw" jaki znajdował się między budynkami. (siatka oddzielająca mnie od placu zabaw miała wysokość około 0,5 metra - może 0,75 metra). Pacjenci kiedy wychodzili, zachowywali się jak zombie z Resident Evil. Powłóczyli nogami, z trudem schodzili po małych schodkach. Metr drogi pokonywali w około 10 sekund. Wystarczy sobie wyobrazić, co im zostało podane skoro wszyscy byli tak ,,naćpani", że osoby niebędące pacjentami trafiłyby od razu do szpitala po kroplówki i detoksykacje. - Straszny widok po prostu.
@DawidWarsaw
8 жыл бұрын
Tak właśnie psychiatria udaje że leczy. Najpierw szeroko zakrojona ściema "depresja to choroba, zapraszamy do nas bo koniecznie potrzrbujesz leków", wciągnięcie w bagno, zrobienie z człowieka zombie i rozłożenie rąk że to nieuleczalna choroba. Tymczasem prawdziwe przyczyny zostają pod tym wszystkim zakopane i pacjent już nigdy nie ma szansy rozwiązać swoich problemów. Zostaje zacementowany w roli "skóry" do zbytu tabletek.
@ajek31
7 жыл бұрын
Maciej Ślusarczyk Rozumiem, że Twoja wiedza z dziedziny psychiatrii i farmakoterapii psychiatrycznej ogranicza się wyłącznie do obserwacji? Proponowałabym zapoznać się ze skutkami ubocznymi leków stosowanych w leczeniu chorób psychicznych (głównie neuroleptyków i leków przeciwpsychotycznych). Niestety wiele środków podawanych pacjentom zostawia ślady w postaci różnych dysfunkcji fizycznych i psychicznych... Takie niestety są leki, choć przez lata zmieniło się to bardzo in plus. Poza tym, postępująca choroba psychiczna nie tylko wyniszcza psychikę i duszę chorego, ale również ciało... Smutne to, ale prawdziwe.
@DawidWarsaw
7 жыл бұрын
Aś X W swojej wypowiedzi kilkukrotnie użyłaś sformułowania "choroba psychiczna", co jest dużo gorsze niż powtarzanie sformułowania "polskie obozy koncentracyjne w Oświęcimiu", dlatego bo nie istnieje coś takiego jak "choroba psychiczna", a używając tego sformułowania cementujesz fałszywe pojmowanie diagnoz psychiatrycznych i powszechne fałszywe postrzeganie ich jako chorób mózgu.
@ajek31
7 жыл бұрын
Maciej Ślusarczyk Choroby mentalne rozumiane są potocznie jako choroby czy dysfunkcje w sferze przeżyć psychicznych i emocjonalnych.
@DawidWarsaw
7 жыл бұрын
Aś X No właśnie niestety w społeczeństwie diagnozy psychiatryczne są pojmowane jako choroby mózgu, gdyż wbrew stanowi faktycznemu powszechnie nazywa się je chorobami psychicznymi. W jakim celu się je tak nazywa? Przecież się w ten sposób nie tylko popełnia błąd formalny ale także przyczynia się do tego mitu, o którym na początku powiedziałem. Bo formalnie i w stanie faktycznym diagnozy psychiatryczne są zaburzeniami. A to ważne żeby używać prawidłowego nazewnictwa po to aby społeczeństwo rozumiało że są to zaburzenia funkcjonowania psychospołecznego, czyli diagnozujemy stan psychiki, stan emocjonalny, poglądy, wierzenia, określone reakcje na stres, wyuczone zachowania, charakter, a to są stany dynamiczne które każdy z nas może mieć "rozdygotane", "patologiczne", a za jakiś czas już "w normie".
@cezaryweber2774
5 жыл бұрын
Zajebisty kierunek - psychiatria. Jakbym mógł zacząć młodość od nowa, na pewno miałbym taką specjalizację.
@ajek31
4 жыл бұрын
Ja też żałuję, że jej nie wybrałam...
@kamsolt00
2 жыл бұрын
Wszystko fajnie ale studiowanie medycyny trochę boli
@patriarcha1145
2 жыл бұрын
ciekawy... i tyle wszystkiego, pracy szukaj ze świeczką
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
Ja tesz bym poszedl w taka specjalizacje.
@mateuszty575
Жыл бұрын
Poleci ktoś jakieś książki o psychiatra dla laika ?
@hanna-bb4tm
8 ай бұрын
Pewien socjolog powiedział,że jeśli wszyscy wypowiadałby swoje myśli to wszyscy bylibyśmy wariatami.
@vhsstudio6225
7 жыл бұрын
13:40 ta kobieta nie powinna byc w szpitalu , normalnie rzeczowo rozmawia i ja jej wierze ze to co mowi o synie to prawda niestety, podejrzewam ze matka dla syna jest po prostu niewygodna
@melenadogz4858
7 жыл бұрын
Dokładnie. Oczywiście nie znamy jej bliżej, ale z pokazanego fragmentu wynika, że to normalna starsza pani, która przeszkadza synowi (skoro nazywa partnerkę męża kochanką, to może być na przykład religijna i mieć żal o brak ślubu).
@arizonawildcats2583
6 жыл бұрын
VHS Studio omg, a co, myślisz że nie ma chorych psychicznie ludzi, którzy są inteligentni, lubią czytać, mają zainteresowania tak jak każdy całkowicie zdrowy człowiek, składnie i rzeczowo mówią itd. Takie myślenie w stylu jest właśnie krzywdzące, no ale co się dziwić - przez tą jebaną propagandę taki ktoś jak ty myśli sobie, że człowiek z chorobą psychiczną to jakiś matoł pierdolony, nie potrafiący rzeczowo mówić, chodzi jak zombie, wydaje dziwne dźwięki itd. Owszem, tacy też przecież są, ale nie wszyscy. Tak się składa, że ja mam schizofrenie, ale - jak widzisz - piszę w miare do rzeczy bez zbędnego pierdolenia i gdybyś mnie spotkał na ulicy i zaczął ze mną gadąc to nawet by ci do głowy nie przyszło, że jestem chory. Najważniejsze, żeby brać te cholerne leki i wtedy jest wszystko ok, bo niestety, jeszcze nie wymyślili nic lepszego, ale jak odstawisz leki to może być bardzo, bardzo źle. Pzdr
@Spawacz889
6 жыл бұрын
Trzymaj sie kolego,duzo zdrowiazycze i wesolych swiat
@marcysiaxxx
6 жыл бұрын
A próbowałeś Olejku CBD z konopi? Działa przeciwpsychotycznie i uspokajająco. Nie ma w nim THC i można kupić np. od instytutu włókien Naturalnych sklep.iwnirz.pl/hemp-element-cbd-cbda-3.html albo w iinym cklepie. Np. Firmy Endoca CBD surowe i CBD dekarboksylowane - tznaczy przez podgrzenie ma tylko CBD bez kwasu CBDa
@youares1ck
4 жыл бұрын
No niepełnosprawne dzieciaki są porzucane tam albo na lata, albo na... wakacje. Rodzice się często nie przyznają :)
@CykPykMyk
7 жыл бұрын
kompozytora muzyki też chyba tam znaleźli
@aleksandra17153
4 жыл бұрын
@Krzysztof Sobała ale to dziwactwo puszczone przy ujęciu ich tańca było niepotrzebne, że niby miało podkreślić ich szaleństwo tak, a oni może zwyczajnie się bawili przez te kilka minut,
@Herwist-lizen-fast
4 жыл бұрын
XD
@martinscheppers2000
3 жыл бұрын
@Krzysztof Sobała nie bądź taki krytyk
@rafotat5798
3 жыл бұрын
Muza oddaje klimat filmu
@przemkowspaniay5477
3 жыл бұрын
@@aleksandra17153 Dokładnie też odniosłem takie wrażenie.
@beatasobolewski7308
4 жыл бұрын
Z całego serca dziękuję za ten film!...💜Bardzo wszystkim polecam..
@realist8635
6 жыл бұрын
Ja tam podziwiam tych lekarzy. Nie wyobrażam sobie cały dzień słuchać jak komuś trawa rośnie na głowie, a w kontakcie dziecko siedzi.....
@michalsekita232
4 жыл бұрын
Nooo masakra samemu idzie zezchizowac po pewnym czasie
@tvndno6023
Жыл бұрын
Politycy tak samo gadają.
@marekcm1882
7 жыл бұрын
Podziwiam osoby pracujące w psychiatryku, tyle nauki a pozniej praca w takich warunkach.
@b.8791
Жыл бұрын
W jakich? Taki zawód wybrali
@8starsAND
7 ай бұрын
Moim zdaniem warunki są dużo dużo gorsze np. w biurach korporacji, tam to dopiero siada głowa
@patrikswejzy7635
6 жыл бұрын
Kurwa jak słucham nie których wypowiedzi na filmie to jak bym sam siebie słyszał
@januszmaruszewski9730
4 жыл бұрын
To czemu tam nie jesteś
@patrikswejzy7635
4 жыл бұрын
Bo nawet tam się nie nadaje
@kasiab.4590
2 жыл бұрын
@Patrik Swejzy nadajesz się ,ale na odpowiedni oddział np zamknięty
@januszel945
2 жыл бұрын
😃👍
@isalum9308
3 күн бұрын
Bardzo ciekawy material...dziekuje...
@kamilroguski1084
7 жыл бұрын
Depresja to straszna choroba.. Wiem po sobie.. Ja można powiedzieć że to wyleczyłem.. Aczkolwiek tego nie idzie wyleczyć
@markrenton86
4 жыл бұрын
@Spinel Tungsten witam w klubie
@joannamroczek7518
8 жыл бұрын
O terapii przez sztuke mówilismy w naszych programach : TACY SAMI i Sprobujmy Razem a Pani Doktor Pałuba była gosciem naszego programu.
@monikajangra8998
3 жыл бұрын
Ten kto tego nie przeżyje to nie wie jakie to jest ciężkie, to nie tylko faszerowanie lekami...
@100thmegapixel
Жыл бұрын
Przerażajace jest to jak cienką granicą jest świadomość istnienia i bytu i zarazem kierowania nim a tym jak bardzo świadomy jest chory swych własnych postępowań związanych z chorobą psychiczną będąc ciagle chorym w oddaniu miejsca gdzie przebywają. Jakby ciagle szukali wsparcia w każdym zdaniu, które wypowiadali.
@mlodymajk666
4 жыл бұрын
Smutno mi się zrobiło...
@damiang.3947
7 жыл бұрын
14:58 Odnoszę wrażenie że tak jak mówiła kobieta wcześniej, wiele osób w podeszłym wieku jest tam upychanych przez rodzinę. W sumie nie ma co odnosić wrażenia bo w jakimś procencie tak na pewno jest.
@PortierBlog
18 күн бұрын
Upychanych to się łatwo pisze. Miałem w rodzinie taką chorą. Tez jej bliscy nie dawali rady. Nie dopilnujesz kogoś, kto uważa cię za wroga a wierzy tylko w swój świat. A chcąc upilnować musisz oddać nie tylko czas ale i spory kawał swojego życia i swojej normalności. Przez lata, to może być ponad siły.
@tybrurz5411
8 жыл бұрын
Pani ordynator Justyna Paśnik Kisiel to wspaniały człowiek i świetny lekarz. Ze świecą takiej szukać.
@Anianimals36
Жыл бұрын
Mialem raz epizod schizofreniczny ktory trwal kilka miesiecy oraz kilkutygodniowa dysocjacja ktora tez byla bardzo cieżka. Epizod schizofreniczny polegal na tym ze uszy ludzkie nawiozywaly w mojej psychice do czegos nienaturalnego obcego wrecz pozaziemskiego. Takze wzrost ludzki byl czyms nienaturalnym. Teraz to opowiadajac nie wiem czy ktos moglby to zrozumiec ale ok kilku lat jest wszyszstko w normie
@matis511
7 жыл бұрын
Bardzo dobry dokument współczuje ludzią którzy przechodzą przez takie problemy :/ najgorsze jest to że tak na prawde wszystko dzieje się w głowie i każdego może to spotkać, kto tylko ma słabsza psychike. Myślę że wiara tu może mieć dużą pomoc w leczeniu lub zapobieganiu bo mimo utraty wszystkiego jak tu w nie których przypadkach zostaje nam jeszcze Bóg.
@Picia32
7 жыл бұрын
albo słownik języka polskiego.
@bozenaposlad2738
7 жыл бұрын
matis511 hej
@Picia32
7 жыл бұрын
Imię Moje Zdanie rozpoczęte z małej litery? Miesiąc w Tworkach może pomoże.
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
Tak tylko wiara w Boga nam pozostała i nic więcej nam nie pozostało.
@romankurski198
4 жыл бұрын
byłem tam 8 miesięcy.Polecam z całego serca.Upadłe anioły odzywają się już tylko po południami.
@arkadiuszcichocki7561
4 жыл бұрын
Maria Pawlikowska Jasnorzewska raz!
@rafotat5798
3 жыл бұрын
Kto w grundiu 2020 tez oglada?
@baron1916
5 жыл бұрын
Najlepsze wypowiedz kiedyś mi trawa na głowie wyrosła
@beatasobolewski7308
4 жыл бұрын
Mi też ten komentarz i sposób w jaki ten pan to powiedział rozczuliło mnie i trochę rozbawiło..
@jankowalski7138
4 жыл бұрын
@@beatasobolewski7308 najlepsze od 10.24 co mezczyzna jechal z chin na koniu,dostal cebule i pozniej 1000 km na piechote przeszedl hehehe.Zarty zartami ale no szkoda .
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
Ja tesz jestem zdany sam na siebie i nikt mi nie pomoże jak sam sobie nie pomogę,. Jest takie powiedzienie umiesz liczysz licz na siebie.
@piotrk794
9 жыл бұрын
Dobry dokument.
@peka159
8 ай бұрын
Włączyłem ten dokument bo wydawało mi się, że go nie widziałem. Oglądam chwilę i patrzę na komentarze i ten Twój, od razu sobie przypomniałem, że już czytałem tę historię. Ale musiałeś przeżyć i znieść… wręcz niewyobrażalne. Bardzo mnie cieszy pozytywne zakończenie, trzymam kciuki za Ciebie.
@AATRAXX
Жыл бұрын
Świetny materiał. Chociaż nie dotrwałem do końca.
@Krzemieniewski1
8 ай бұрын
Mam dobrego ziomka z ośki, w szkole średniej dostał korby, normalnie. Od czasu do czasu ma epizody, że szpital i najlepsze jak wraca to go pytam, i jak tam było a on, że same czubki dookoła i on jeden normalny.
@myszkamike1352
3 жыл бұрын
W połowie filmu dziewczyna dokładnie mówi że była wykorzystywana i molestowania przez księdza z oazy.....czy to nie jest wystarczający dowód aby zgłosić przestępstwo do komisji od spraw pedofili..?.
@bimanol
3 жыл бұрын
Materiał sprzed 20 lat. Sprawa na bank byłaby przedawniona.
@user-nb2zz8ue4x
9 күн бұрын
Nie bo ona wtedy miała 19 lat To jaka pedofilia
@gucinx
6 жыл бұрын
Patrzę na te " doktórki " to mam wrażenie jak by z nimi coś było nie tak ...
@szpitalpsychiatrycznywbydg3142
6 жыл бұрын
A może to z panem jest coś nie tak?
@annamozolewska6810
4 жыл бұрын
A ja wręcz odwrotnie ,samo dobro i mądrość,na szczęście tych chorych
@magdalenazak7997
4 жыл бұрын
Jak słyszy głosy to znaczy widzi tamten świat to nie jest choroba,schizofrenicy w buszu byliby szamanami,a u nas robią z nich niepoczytalnych!
@yakuza4599
Жыл бұрын
Zgadzam się z toba całkowicie :)
@kubakula5262
3 жыл бұрын
Smutne,jednak prawdziwe,podziwiam tych lekarzy. kto w 2020?
@annaostasz4392
Жыл бұрын
Co podziwiwasz? Że robią z ludzi warzywka ? Żeby kurwy mogli ktasc?
@grazynaj.4263
4 жыл бұрын
Mój Boże.... jedno życie i takie spaprane..ech.a Pani doktor....no cóż,, dusza człowiek,,
@mollllto
8 жыл бұрын
Ciężko zrozumieć temat kiedy człowiek tego nie doświadczy
@36misia954
6 жыл бұрын
Luke Moniush ja doświadczyłam.Mam cyklofrenie.
@smoczussmok8986
6 жыл бұрын
Bardzo współczuję i życzę dużo zdrowia a nawet powrotu do zdrowia .Ja cierpiałam na depresję lekową i wyszłam dzięki pschoterapii .Psychiatryki są męczące i koszmarne ,doświadczyłam na oddziale zamkniętym pobyt i nie życzę nikomu tego co przeszłam .Ciągle za lekowana chodziłam tzw.po ścianach .
@wlodzimierzkowalczyk299
Жыл бұрын
Kazdy lekarz tej profesji to czynny funkcjonariusz wojska albo onopatolog-biegly na rzecz sadu lub tez ww.sluzb.
@jmmw8261
7 жыл бұрын
Ciężko się robi człowiekowi na sercu po oglądnięciu takiego reportażu. Biedni są ci chorzy ludzie, leczeni latami. Psychiatria wciąż w pieluchach. Tragedia.
@36misia954
6 жыл бұрын
jmmw psychiatria,a onkologia jeszcze bardziej
@aquablue7334
6 жыл бұрын
wiekszosc chorych psychicznie to sa osoby po ciezkich perzejsciach w zlych warunkach ekonomicznych ktorzy sie zalamali brakiem mozliwosci i szara rzeczywistoscia ,kielich dobrego czerwonego wina i porzadne zarcie by sie tym kobitkom przydal poplywac w basenie isc na tance fajne zakupy cichow ,fryzjer ,masaz ,a nie te prochy syfiaste i zycie w izolacji
@przemysawsitarski5381
Жыл бұрын
po obejżeniu
@takyON207
Жыл бұрын
@@przemysawsitarski5381 *obejrzeniu
@cgcgcvc5003
8 ай бұрын
@@aquablue7334 komentarz osoby, która nie rozumie wgl sedna problemu, tu chodzi o to ze mózg nie potrafi czasem wyprodukować odpowiedniej dawki hormonów np dopaminy, trzeba go stymulować sztucznie lekami, jeśli mózg nie funkcjonuje w taki sposób to dobre zarcie i pobyt w spa, niczego nie zmieni. Trochę jakby powiedzieć osobie z chorymi wątroba ze sama dieta im pomoże i uzdrowi narząd, dieta pewnie pomoże ale to tylko leczenie może przywrócić organizm na właściwe tory. Gdyby recepta na zdrowie psychiczne byla tak prozaiczna to nie byłoby tylu depresji wśród ludzi sukcesu, milionerów itp im raczej dobrego alkoholu i żarcia nie brakuje.. choroby psychiczne są jak ruletka mogą spotkać każdego i kogoś na szczycie i lekarza i milionera a czasem bezdomny jest szczęśliwszy, można mieć piękne życie i nie potrafić się nim cieszyć
@neurokillbill88
9 жыл бұрын
nie wiem, czemu miała służyć ta drastyczna muzyka. Odstraszeniu potencjalnych pacjentów? pokazaniu ludzi ciężko chorych jako straconych?
@kamilpakerek1005
4 жыл бұрын
bo schizofrnika uwaza sie za gorszego czlowieka
@niechcezyc79
4 жыл бұрын
Nie, ta muzyka choć odrobinę przypomina smutek niby zdrowych a tak bardzo chorych i biednych ludzi. Choruję, to wiem.
@alinaburz2950
4 жыл бұрын
To, że gorszy to raczej Stare myślenie. Są to ludzie inteligentni. Często. Piękny umysl_film. To przykład. Przegięcie pały. Może jest gros ludzi ciężko chorych. A ci świadomi. Idą do pracy_bo terapeuci to chyba za kasę. Bo nie chcą glodowac. Resztę bym ujęła, co człek to indywidualna kwestia. Pranie mózgu z tymi lekarzami. I nic nie robienie. A są I tacy co piją schozofrenicy. I też jakoś żyją. Jak tak się podchodzi bo ta muza np._to raczej pogiecie. Histeria już na tle tej choroby. Tylko fajniej o tym tak myśleć. Dla mnie to epoka kamienia łupanego. Otoczka dla głupich. A może lepiej określić jako hipohondrie niektóre przypadki. A inne już jako cięższe przypadki. To słychać po rozmowie. Lekarze są pomyłki A czasem....za mądrzy choć nie. Diabli wiedza ilu dali diagnozy zle. Że swojego niedbalstwa. Taka magia. Dziś podsłuch to dostępne kwestie. A u takich_bo choroba. A może poziom intelektualny tylko? Łatwo slizgac się po papierach. A może warto zweryfikować to? W niektórych przypadkach. Ale lekarzowi łatwo zaprzeczyć. Lecieć po wpisach. Mechanicznie. A nie dociekac traum. Przeżyć. Bo się nie chce rozmawiać. To nikt gorszy. Lepiej na codzień nawet myśleć JA JESTEM COOL. Zdrowi czasem są gorsi. Bo mam. Bo posiadam. A szczególnie w dzisiejszych czasach. Te stygmatyzacje to brzmi jak zabobon. No chyba, że gada do siebie. Ma słuchy etc. Myślę, że I czy zarazem sami sobie ludzie czasem czegoś nie namotali w głowach. Nie ma duchów. Że ktoś kogoś śledzi. Ja uznaje to za przeżytek. Aczkolwiek...co człowiek to coś innego.
@Carlo.pilot.
4 жыл бұрын
Mam inne zdanie. Uważam, że muzyka to ukazanie tragedii ludzi chorych. Niestety wiedza medyczna w temacie psychiatrii jest na razie dalej na słabym poziomie. W ludzką psychikę nie da się wejść i zreperować jak kończynę. Tak jak powiedział jeden z chorych : cała ta choroba to jest tajemnica. Swoja drogą muzyka świetna.
@jankowalski7138
4 жыл бұрын
@@niechcezyc79 Na co chorujesz ,jakie masz objawy ?
@irenaloklok
5 жыл бұрын
Jakie przykre i tragiczne...ludzie nie radza sobie z tym co ich spotkalo...nadwrazliwosc do granic wytrzymalosci...przyszlosc niejasna i takze tragiczna....
@arturmiszczyk2159
4 жыл бұрын
10:25 ...Podziwiać Panią Doktor.... i ta powaga w kontakcie z Pacjentem.... XD... mój ojciec zrobił mnie Carem ...... Szedłem z Chin na piechotę ...... Byłem Mnichem ..... ale przyszedłem na oddział i jestem zadowolony ;)))))
@jankowalski7138
4 жыл бұрын
Opowiedzial poprostu swoja chistorie i odrazu ze chory
@ciachofil
4 жыл бұрын
Dobry schiz.
@bimanol
3 жыл бұрын
Pani dr Justyna Paśnik-Kisiel była wspaniałym lekarzem. Dożyła sędziwego wieku 87 lat. Zmarła na początku 2023 r. Do ostatnich dni swojego życia pracowała w szpitalu. Człowiek o najcudowniejszym sercu. Zawsze kochała pacjentów i pacjenci ją kochali. Takich lekarzy w zasadzie już nie ma.
@FoolsEnemy
6 жыл бұрын
38:02 do 39:24 wreszcie od ponad 16 lat doczynienia z pseudolekarzami psychiatrycznymi - debilami, usłyszałem jakąś mądrą osobę, mam nadzieję, że ta wypowiedź nie była robiona stricte pod publikę...
@GARUDA1529
Жыл бұрын
Polecam dokumenty ,, Szczur w koronie "
@patrickfegerline
3 ай бұрын
Zobacz ja alkoholik
@melenadogz4858
7 жыл бұрын
Nie wiem jak można było dać do tego taką muzykę. Przez to (i przez montaż) scena gdy pacjenci tańczą, czyli scena radości została zmieniona w koszmar.
@wiemzenicniewiem8752
8 ай бұрын
Dokładnie👍, nie wytrzymałam, musiałam przewinąć
@paazyciowadawidozdoba3921
5 жыл бұрын
Nie macie pojęcia co robi personel gdy nie ma kamer...
@wodi4369
4 жыл бұрын
13:00...ta starsza pani która opowiada o swoim synu... , "zrobili z kobiety psychicznie chorą , ubezwłasnowolnienie .... a dalej to już niech sobie każdy dopowie....9
@SuperFarinelli
2 жыл бұрын
15:43 Można z większą lub mniejszą dokładnością ocenić aktualny stan psychiczny i rokowania na przyszłość. Ale są uwarunkowania zewnętrzne, na które nie mamy ŻADNEGO wpływu. Patologiczne środowisko, z którego dana osoba pochodzi, brak wsparcia środowiskowego. Pacjent może być samotny, bo rodzina może nie chce z nim mieszkać. Nie można wypisać pacjenta ze szpitala w kosmos. Trzeba powiedzieć, gdzie będzie mieszkał, co będzie robił, gdzie się będzie dalej leczył, kto zagwarantuje, że będzie chodził do poradni, a nie trafi na melinę, gdzie będzie pił. Rozwiązaniem może być nadzór kuratora, jednak kurator będzie bezradny, gdy pacjent nagle zniknie, nie zamieszka tam, gdzie powinien. Poza tym psychiatrzy nigdy nie mają pewności, że pacjent nikomu nie zrobi krzywdy. - Nie ma mądrego, który by powiedział z całą pewnością. To jest większe lub mniejsze prawdopodobieństwo .Zdarza się, że do szpitala wracają pacjenci, którzy zostali zwolnieni z detencji. Osoba o najlepszych rokowaniach, w najlepszej formie, z najlepszymi wynikami, wychodzi ze szpitala i nagle traci mieszkanie. Ląduje na ulicy i wszystkie nasze plany się walą, bo zmienia się czynnik, na który nie mamy ŻADNEGO wpływu .Jeżeli pacjent jest młody, dobrze współpracujący, który jest hospitalizowany pierwszy raz, jest sprawny intelektualnie, nie jest uzależniony, a później może trafić pod troskliwą opiekę kochającej rodziny, do tego jeszcze czyn miał charakter sporadyczny, to oczywiście rokowania są lepsze. Jeżeli nie, to rokowania są gorsze. Bywa tak, że pacjent przebywa w szpitalu latami, BO NIE MA DOKĄD PÓJŚĆ
@Marta-hq8np
8 ай бұрын
Bardzo smutne.
@orchidee7225
3 жыл бұрын
Ja byłabym za tym, żeby ten pan w sweterku w zielone paski został ministrem sprawiedliwości i rozwiązał mafie 😂
@neurokillbill88
9 жыл бұрын
leczę się na nerwicę lękową, miałem już silne myśli samobójcze, ale na szczęście do psychiatryka jeszcze nie trafiłem
@Picia32
7 жыл бұрын
i jak? Żyjesz jeszcze?
@zdobysawkaftan6386
6 жыл бұрын
ManFromAnotherPlace ciekawe czy zyje
@dariuszpakiewicz6608
4 жыл бұрын
I obyś nie trafił.
@martakowalczyk5809
10 ай бұрын
Jak dzisiaj u ciebie?
@polbanda
9 жыл бұрын
Psychiatria to taka dziedzina, że jeśli zacznie się być jej pacjentem, to już do końca życia. :-(
@gangliozyd
7 жыл бұрын
niestety póki co tylko w niektórych chorobach psychicznych udaje się uzyskać wyleczenie i to bardzo rzadko
@mirekg.4189
6 жыл бұрын
kzitem.info/news/bejne/2I-etHmCnamap6w
@shockoloco
6 жыл бұрын
Bzdura. Predzej ma sie do czynienia z kiepskim psychiatra. Ci ludzie to tez ludzie z okreslonym pogladem na zycie, nie zawsze pogodnym. Dodaj do tego uprzedzenia dnia i zaciera sie strefa pomocy obiektywnej.
@joannanowak3187
6 жыл бұрын
Psychiatria to żadna medycyna. Sama Pani doktor w tym filmie stwierdza, że przyczyny chorób psychicznych nie są znane i leczy się tylko objawy. To jakie to leczenie? Większość tych ludzi to ofiary niewolniczego systemu w jakim przyszło nam żyć. A w dobie elektrosmogu to i pewnie ofiary mind control. Jako osoba wierząca mogę zauważyć, że mamy także w takich przypadkach do czynienia z chorobą duszy pozbawionej Boga i nierzadko z opętanie.
@shockoloco
6 жыл бұрын
Bez przesady, przeciez zeby zostac psychiatra trzeba ukonczyc podstawowe studia medyczne. Dopiero potem trwa dlugoletnia nauka z zakresu samej psychiatrii. Wiec jak najbardziej psychiatrzy sa lekarzami medycyny. Inna sprawa, ze wielu nie ma do niej powolania. Moze sie zle wyrazila - owszem znane sa przyczyny chorob psychicznych, ale nie tak bardzo jak np. choroby gardla. Ogolnie przyjmuje sie, ze odpowiedzialna za nie jest zaklocona chemiczna rownowaga procesow ukladu neuronowego. Pewne partie mozgu wciaz sa nie do konca rozumiane wiec chyba stad wynika ta enigmatycznosc dzialu psychiatrii.
@szpitalpsychiatrycznywbydg3142
6 жыл бұрын
Pozdrawiamy naszych kolegów i koleżanki z Bydgoszczy.
@tusepomaluj8084
5 жыл бұрын
Szpital Psychiatryczny w Bydgoszczy Jestem z powrotem, moich rymów złotem Będę raził twoje uszy, by dotrzeć do twej duszy Oczyścić ją muszę, a gdy cierpi katusze Uwierz w to, bo ja się stąd nie ruszę Dopóki nie powiem tego, co do powiedzenia mam I będę mówił, mówił, mówił o samobójcach Był taki gość, co... Biegał na prochach, krzyczał: Nikt mnie nie kocha Z dachu wieżowca sfrunął jak ptak Z dachu wieżowca, w którym mieszkał od lat Uwolnił się od ziemskich spraw Choć to nie jest metoda, to nie tak! [Zwrotka 2: Yogi] Podobny los spotkał mego przyjaciela Głosy w jego głowie mówiły mu: strzelaj! Uwolnić chciał swoją umęczoną duszę Z ciała, w którym cierpiała katusze Gdy naciskał spust nie był na świat zły A z jego oczu płynęły łzy Na jego pogrzebie spojrzał [oblech gordony?] Lekarze orzekli: ten człowiek był szalony! [Break: Yogi & Magik] Nie, on nie był szaleńcem I ja o tym wiem Bo to na jego duszę Padł mroku cień
@bimanol
Жыл бұрын
8:40 Pani dr Justyna Paśnik-Kisiel była wspaniałym lekarzem. Dożyła sędziwego wieku 87 lat. Zmarła na początku 2023 r. Do ostatnich dni swojego życia pracowała w szpitalu. Człowiek o najcudowniejszym sercu. Zawsze kochała pacjentów i pacjenci ją kochali. Takich lekarzy w zasadzie już nie ma.
@damianem1913
6 жыл бұрын
przykre , kiedys kazdy z nas moze obudzic sie i byc taki sam , ludzka psychika to ciezki orzech do zgryzienia ....znam wiele osob tak samo chorych ..
@tusepomaluj8084
5 жыл бұрын
Damian Em 13:10 12:44 popaskudził byś z nią sam pra ?
@andrzejsztacheta1036
7 жыл бұрын
Taka ciekawostka w Rumunii za rządów dyktatora Nicolae Ceaușescu nie było jako takich więzień dla wrogów ludu jak to się potocznie mówi, ale zamykano takich ludzi w szpitalach psychiatrycznych z ludźmi ciężko chorymi psychicznie, rozbierano do naga wszystkich i po czasie normalnemu człowiekowi odwaliło tak że faktycznie nadawał się do takiego szpitala
@ineznasti3205
7 жыл бұрын
człowiek jest ludzki ludzkich warunkach?
@patrykgrabowski9032
7 жыл бұрын
Andrzej Sztacheta U Rosjan do niedawna także praktykowano takie postępowanie
@adammikulski7094
4 жыл бұрын
@@patrykgrabowski9032 Psychuszki, do lat dziewięćdziesiątych, a i profilaktycznie również teraz.
@PRODIGY2099
3 жыл бұрын
Sztacheta, durniu
@januszel945
2 жыл бұрын
Tak było. Jeździłem do Rumunii krótko przed przewrotem. Dziennych rzeczy się naoglądałem
@Dansteros
6 жыл бұрын
WIEKSZOŚĆ OBJAWÓW NA KTÓRE NARZEKAJĄ TO EFEKT UBOCZNY LEKÓW
@Mafadaka4
3 жыл бұрын
Pierdolisz głupoty
@antonistojowski3383
3 жыл бұрын
@@Mafadaka4 uargumentujesz?, chamie
@Mafadaka4
3 жыл бұрын
@@antonistojowski3383 zajecie, praca, ruch, zakaz informacji przytłaczających czyli zero tv dalej nie bede sie rozpisywał aha i wypierdalać do lasu na powietrze
@antonistojowski3383
3 жыл бұрын
@@Mafadaka4 hemoglobina, powietrze, woda ..
@Mafadaka4
3 жыл бұрын
@@antonistojowski3383 dokładnie Bo zamartwianiem się szczytów się nie osiągnie
@radekvideo
11 жыл бұрын
dzięki za wrzutę
@alkoholiczka3251
7 жыл бұрын
Miałam okazję być w Tworkach, ale z AZA, natomiast nie ma oddziału detoksykacji dla kobiet, więc byłam umieszczona na oddziale VI, schizofrenia, choroba dwubiegunowa, przeróżne inne schorzenia psychiczne. Dla osoby zdrowej psychicznie był to szok. Ja przeżyłam szok jak bardzo ludzie chorzy inaczej postrzegają rzeczywistość, jak tam się życie toczy, jak kobiety chodzą i mówią same do siebie totalnie bez sensu. Nikomu nie życzę pobytu tam, nie mniej wiem, że są to osoby naprawdę chore, po 1,5 roku są zamknięci. Jednego dnia dziewczyna, młodziutka, rozmawia ze mną normalnie, następnego dnia snuje się po korytarzu i patrzy jakby chciała mnie zabić. I w tajemnicy mi mówi, że wmawiają jej schizofrenię...
@tvndno6023
Жыл бұрын
Niestety, te leki co tam podają są gorsze od heroiny. Psychiatrom prawdę mówiąc wszystko jedno czy pacjent jest zdrowy czy chory ważne że NFZ zapłaci za pobyt pacjenta w szpitalu. Niedawno płakali że nie mają kasy.
@realist8635
6 жыл бұрын
Ta ordynator oddziału święta kobieta! Z taką troską słucha tego bełkotu. Kochana kobietka
@bimanol
5 жыл бұрын
realist 86 To pani dr Justyna Paśnik-Kisiel. Wyjątkowy lekarz, wyjątek wyjątków! Cierpliwa, kochająca i wg mnie święta kobieta. Ma bardzo dużo siły. Mimo sędziwego wieku (83 lata) nadal (2019) pracuje w tworkowskim szpitalu.
@fuego8619
Жыл бұрын
10:20 jak ta kobieta to wytrzymała bez uśmiechu to ja nie mam pojęcia. Wiem człowiek chory ale popłakałem się ze śmiechu.
@jandzban2311
Жыл бұрын
Od godziny nie moge przestac sie smiac. Stary naczelnik poczty i cebulka 😂😂
@Olafmakieta
Жыл бұрын
Trawa na głowie mnie rozwaliła ale teraz mamy takie czasy ,ze są ludzie chorzy i chodzą po świecie i robią awantury w sklepie na przystanku w autobusie nikt ich nie zamyka 😂
@krolesss
Жыл бұрын
Cholera co tam było śmiesznego? To nie kabaret a choroba. Widziałem wielu na delirce to tam wygaduja historie i je widzą. Naprawde to nie śmieszy
@Beliaer
Жыл бұрын
To nie jest nic śmiesznego. To, że się śmiejecie przy tym to zauważalny brak empatii, współczucia oraz zrozumienia czym są choroby psychiczne. Cholerna dzisiejsza młodzież. Kiedyś nie było takiej apatii wśród małolatów, dzieciaki wychodziły na dwór i nie istniały smartfony a telefon to była duża cegła z antenką.
@Beliaer
Жыл бұрын
@@OlafmakietaRozwaliło to mnie to co napisałaś. Warto czasami się zastanowić nim palnie się taką głupotę.
@jerzykaltenberg298
2 ай бұрын
zajebisty film. dzięki
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
Depresja to jest tajemnica której nikt jeszcze nie rozwiązał.
@SuperFarinelli
Жыл бұрын
jak ręką odjął kiedy dadzą ci podpisać anex do umowy najmu i druczki na czynsz
@Pawel92PL..
8 жыл бұрын
jestem ciekaw czy w takich szpitalach psychiatrycznych bywają i czy bywają nadal księża egzorcyści bo lekarz zawsze na czoła da stempel że jest chory psychicznie a uwierzcie mi nie koniecznie tak musi być może cierpieć duchowo
20 күн бұрын
Religia to papka dla idiotów - egzorcyści to kłamcy, powinni być wieszani
@Frrrrrrrrl
7 жыл бұрын
Z tymi chorobami psychicznymi to jest bardzo skomplikowany temat. Ja pomijam na wstepie ostrych schizofreników, którzy mowią o matce boskiej, chce sie skupić na tych osobach z depresją. Wypowiadają sie one jak normalni ludzie, nie słychać ani nie widać u nich takiego odrealnienia jak u schizofreników, i z tego powodu ja bym spekulował czy te osoby są chore. To są po prostu sytuacje zyciowe oraz to jak ktos radzi sobie z nimi. Ja również bardzo dlugo cierpialem na depresje. Wiele lat odkąd byłem nastolatkiem, potem przez następne lata. Bałem sie wychodzić z domu, bałem sie ludzi, bałem sie zycia. Zanim wyszedłem z domu musiałem wziasc klonazepam bo bez niego miałem lęki. A leczenie i lekarze ? Dobre sobie. Psychiatrzy w wiekszosci to są narkomani, którzy sami biorą leki, z kilkoma mialem doczynienia i niektórzy nawet na wizytach byli naćpani. Sam sie wyleczyłem z tego. Po prostu wola życia, zmiany w życiu, zrozumienie że trzeba mieć w nosie to co inni mysla o nas. Mieć po prostu wywalone na ludzi i na bezsenowne problemy. Co prawda do dziś jestem dziwny i mysle w dziwny sposób jednak ogarniam życie, śpie normalnie i mam nadzieje ze nie przytrafi mi sie znowu depresja, która robiła ze mnie warzywo. Pozdrawiam
@lessliefarquad8740
7 жыл бұрын
fr koppo Trzymaj się. Będzie dobrze.
@mlody969
7 жыл бұрын
Bo depresja to zaburzenie afektu, nie postrzegania rzeczywistości, co nie zmienia faktu, że jest to choroba. Myślenie, uczucia to nic innego jak jedynie chemia mózgu, jak coś w tej chemii zaczyna szwankować to pojawiają się problemy
@antyKNP
7 жыл бұрын
w ostrej depresji mogą być też zaburzenia postrzegania i co teraz?
@astraldreamer84
7 жыл бұрын
Ci pseudo psychiatrzy i pseudo terapeuci to sami maja ciezkie problemy z glowa,albo z reguly sa zwyklymi sadystami,ewentualnie ludzmi nieczulymi i prostymi,mysla schematycznie wyuczeni z ksiazek nie uzywaja wlasnego rozumu. Podobnie z terapeutami od uzaleznien ktorzy bazuja na ksiazkach.
@jvamasada1
7 жыл бұрын
astraldreamer84 masz całkowitą racje, oni są bardziej chorzy od swoich pacjentów
@marekwasilewski6575
Жыл бұрын
W Katowicach powinno coś takiego powstać, taki hostel dla tych którzy wychodzą z takiego szpitala.
@milaszpila-td3bx
7 ай бұрын
Wspolczuje z calego serca...
@imbastyczny
4 жыл бұрын
Propagandowy dokument. Rzeczywistość jak zwykle jest zupełnie inna.
@ulia2ify
7 жыл бұрын
Jeden z lepszych szpitali
@toyak3648
6 жыл бұрын
Dobry material.
@rumianek399
11 ай бұрын
Treści urojeniowe mogą wynikać z zaburzeń pamięci operacyjnej, a nie braku racjonalizacji sensu stricte...
@rzucamklatwenamojtuszcz1874
3 жыл бұрын
2:39 David Lynch: WRITE THAT DOWN! WRITE THAT DOWN!
Пікірлер: 1 М.