Od razu pomyślałem czy Kubacki by w to głową nie uderzył przy jego wybiciach xD
@adrianv7221
5 жыл бұрын
Ja też xd on sam tez xd
@filipfilo4686
5 жыл бұрын
Ja też tak myślałem
@echo9645
5 жыл бұрын
Podobno jeszcze Kubacki leci...
@QzylRWojcik
5 жыл бұрын
Serio
@szklon4247
5 жыл бұрын
XDDD
@toiowo6109
5 жыл бұрын
Ja proponuję jeszcze obudowac zeskok, żeby nikomu wiatr w locie nie wiał, wtedy dopiero będą mieli wszyscy równe szanse :d
@tomimoto9806
5 жыл бұрын
Za duże koszta
@revenxyo4241
5 жыл бұрын
@@PublicEnemy. zawsze można obudować przeźroczystą ścianka😂😂
@revenxyo4241
5 жыл бұрын
@@PublicEnemy. no a na jakich też przeźroczyste😂😂 xd
@janeexxmasny5789
5 жыл бұрын
@@PublicEnemy. nie chodzi o widzów tylko właśnie o koszty, kilka lat temu była o tym głośna debata, że nie opłaca się skoczniom budować osłon bo to są za duże koszty, a konkurs raz w roku. Zyski zbyt małe w porównaniu ze zbudowaniem i utrzymaniem tego typu infrastruktury.
@sawomirmajak7310
5 жыл бұрын
@@PublicEnemy. kamery bedom walić na telebim a może lepiej pola siłowe wykorzystać wtedy wszystko bendzie widoczne
@IndependentVideoAxel1
5 жыл бұрын
Kolejny krok to skoki w wielkiej hali, w kontrolowanych warunkach wiatru. Wtedy liczyłyby się umiejętności skoczka a nie punkty za wiatr i odległość
@przerwa_13
5 жыл бұрын
Hala na kilkaset metrów długa i wysoka, nie da rady.
@IndependentVideoAxel1
5 жыл бұрын
@@przerwa_13 wiem ale w teorii da radę... Może kiedyś jednak ktos to zbuduje, chyba że do tej pory skoki wyjdą z mody
@gorzCondensate96
5 жыл бұрын
Dla takich k-90 jak najbardziej realne. Ale punkty za odległość to ty zostaw, chyba mają lądować jak najdalej 😉
@gorzCondensate96
5 жыл бұрын
@@smuli4023 Bez wiatru nie skoczysz daleko? Powiedz to Małyszowi Ahonenowi Schlierenzauerowi lub Prevcowi którzy przy silnym wietrze w plecy umieli przeskakiwać skocznie XD Na wietrze to opiera się loteria w skokach a nie skoki jako takie.
@piotrprokop6642
5 жыл бұрын
@@przerwa_13 zbudują jeszcze na pustyni jak SKY DUBAJ
@igno1
5 жыл бұрын
Przecież ten pomysł jest zaczerpnięty z gry Skoki Narciarskie 2005, gdzie na fikcyjnej skoczni K300 jest taki tunel :)
@Michu65
5 жыл бұрын
Masz rację, lecz ten tunel w grze wyglądał trochę inaczej i był większy. Ale też się z tobą zgadzam ;)
@arturinio18s
5 жыл бұрын
chciałem to samo napisać :D bo ten pomysł od razu z grą mi się skojarzył
@rafalzarzeczny3752
5 жыл бұрын
....czy aby nie głupi pomysł !!!...a jak wyjadą z tunelu to wiatr go zwieje ???...czyż nie ...?
@igno1
5 жыл бұрын
O TO PRZEMEK I MARCIN - GRALI ONI W GIERKĘ I STWIERDZILI ŻE MAJĄ POMYSŁ NA TUNEL XD Zamiast dać pieniądze na kadrę B, C, budować nowe ośrodki do skakania, do trenowania, nawet w mniej górzystych terenach, tylko po to by wyciągać talenty z innych obszarów Polski - to nieeee, zróbmy tunel a za jakiś czas będzie płacz że po Stochu, Żyle, Kubackim, Kocie i Huli nie ma nikogo, oj oj oj
@MikilaudeS
5 жыл бұрын
Kurde grało się 😁
@psychobus280
5 жыл бұрын
Ja już to kurła 15 lat temu ze szwagrem wymyśliłem jak żeśmy troche pochlali..
@byWais
4 жыл бұрын
u mnie to samo.. tylko nie miałem znajomosci i nikt sie nie dowiedzial ;x XDDD
@orangehamster5916
3 жыл бұрын
15 lat temu to nie było cie nawet w planach...
@CarlJohnson-we5gx
3 жыл бұрын
@@orangehamster5916 No ciebie pewnie też
@kondzix2014
3 жыл бұрын
@@CarlJohnson-we5gx go nigdy nie było w planach xD
@orangehamster5916
3 жыл бұрын
@@CarlJohnson-we5gx no tak xd
@herewegoagain1140
4 жыл бұрын
Ja bym dodał jeszcze płonące obręcze 😎👍
@Przemko22
5 жыл бұрын
0:54 - myślałem, że powiesili Murańkę za ostatnią wypowiedź XD
@rafak6218
5 жыл бұрын
Pomysł kompletnie irracjonalny i bardzo niebezpieczny, bo po wyjściu z tunelu nagle dostajemy podmuch. Przynajmniej kilku zawodników utraciłoby równowagę w powietrzu. Jeśli chodzi o ochronę przed śniegiem czy deszczem, to nie ma optymalnego rozwiązania, a najbliżej byłoby chyba ruchome automatyczne urządzenie przykrywające tory i podnoszące się po zielonym świetle. To, co napada w międzyczasie, mogłoby być wymiatane przez ludzi z dmuchawami, tak jak teraz. To rozwiązanie jest nieporównywalnie tańsze, a efekt co prawda jest gorszy jeśli chodzi o stan torów, ale za to byłoby bezpiecznie. Inna sprawa, że budowanie takich konstrukcji po prostu nie ma żadnego sensu, bo w ostatnich sezonach były ze trzy śnieżne konkursy na cały sezon. Wracając do tego całego tunelu, to my mamy biedę na zapleczu i zwłaszcza w infrastrukturze mniejszych skoczni, więc jeśli gdzieś trzeba lokować pieniądze, to właśnie tam.
@lefthooktothebody7914
5 жыл бұрын
Troche jak wyjechanie samochodem zza ekranow dzwiekochlonnych na autostradzie...moze zaskoczyc :)
@csn_-7662
5 жыл бұрын
Czyli to samo co teraz po wybiciu z prowadzącego rozbiegu.
@TheShekerrr
5 жыл бұрын
Bzdura, siły działały by tak samo jak teraz, z resztą jest parę rozbiegow gdzie za bariery (blokując wiatr) po jednej stronie.
@wPelniSwiadomy
5 жыл бұрын
Ale za to jak to będzie wyglądać, skoczkowie będą wystrzeliwać jak z armaty. Może nawet wielką krokwie zmienią na wielką haubice ;)
@wasilziom
5 жыл бұрын
Wyjezdzasz z tunelu, na rozbiegu nie czujesz w ogole wiatru i nagle nie wiadomo z ktorej strony tak naprawde dostajesz podmuch przy samym wybiciu JEBUDUŁUBUDUBUBĘC. ja tego jakos nie widze
@jaro931027
5 жыл бұрын
a skocznie które mają rozbiegi osłonięte po bokach? ktoś na nie narzeka?
@maciejborodo5305
5 жыл бұрын
Dokładnie o tym pomyślałem.
@pvtryq123
5 жыл бұрын
To samo chcialem napisac...
@sawri18
5 жыл бұрын
Ja bardziej bym sie zastanowil nad efektem komina. Czyli ze na progu moze zaciągac powietrze ku górze. I wtedy przy wyjsciu z progu moze byc tak zwane przytrzymanie zawodnika
@powerfulguacamole4430
5 жыл бұрын
Dokładnie to miałem napisać. Ale może się sprawdzi ogólnie ciekawy pomysł.
@wihajster2109
5 жыл бұрын
Bomba!!!Zastanawiam się jak wygląda moment zderzenia się skoczka z warunkami zewnętrznymi,tuż na progu/wylocie z tunelu?
@filipklimek8963
5 жыл бұрын
Dosłownie zcytowana przez ciebie bomba XD
@SirNicheek
5 жыл бұрын
Cóż, trzeba się powoli przyzwyczajać do pewnych zmian, nawet rewolucji można powiedzieć. Chociaż nie ukrywam, że dla mnie skoki najbardziej atrakcyjne były przed erą przeliczników punktów za wiatr, ale skoro eksperci wyrazili się pozytywnie na temat tego projektu, również będę mu kibicował.
@Lyellei
5 жыл бұрын
Przecież Kubacki by w to walnął przy wybiciu xd
@billy8897
5 жыл бұрын
A nie lepiej odrazu skocznie w hali zbudowac? Xd
@martanowak3416
5 жыл бұрын
2:30 celna riposta :)
@vito7723
3 жыл бұрын
Grudzień 2020 i coo
@szklon4247
5 жыл бұрын
Świetny projekt, szkoda, że na 95% tego nie zbudują
@michaka7024
5 жыл бұрын
Nie jestem specjalistą, a co z podmuchami wiatru w takim tunelu? Nie byłoby zjawiska zwanym "przeciąg"
@wadekwadca596
5 жыл бұрын
Przeciąg z dupy
@lordthewiader6806
5 жыл бұрын
@@wadekwadca596 hahaa
@endriu5686
5 жыл бұрын
Wymyślili by jakieś wywietrzniki
@wadekwadca596
5 жыл бұрын
@@endriu5686 ojoj na przeciąg z dupy to podstawa. Po co ma waniajet
@ChuckNorris-lq6fc
5 жыл бұрын
przecież ten tunel ma chronić zjazd np od opadów sniegu
@01Marcinex
5 жыл бұрын
Jakub Kot powiedział prawdę co o tym myśli i w 100% się z nim zgadzam
@Illidanek
5 жыл бұрын
A co powiedział i gdzie?
@FranzMaurerNSZ
5 жыл бұрын
co powiedział?
@01Marcinex
5 жыл бұрын
@@FranzMaurerNSZ Że wydajemy pieniądze na głupoty a obok skocznie dla młodzieży są w rozsypce
@ryder2240
5 жыл бұрын
@@01Marcinex Zacznijmy od tego ze przy takich projektach inwestuja tzw inwestorzy przez co panstwo moze nie wydac ani zlotówki na ten pomysł.
@martaczyszczon6527
5 жыл бұрын
Ministerstwo przekazało 40mln na kompleks skoczni w Zakopanem 🙂 Kot chyba nie w temacie, a taki ekspert 😐
@dogcat4007
5 жыл бұрын
Przecież tańszym i dużo lepszym pomysłem byłoby postawienie kilku masztów betonowych słupów wzdłuż skoczni i rozwieszenie folii ochronnej aby wiatr był zerowy.. bo to on ma największy wpływ na wyniki, te punkty rekompensaty niejednokrotnie mają się nijak do rzeczywistości, jedynym problemem mogłoby byc umieszczenie kamer tak aby możnaby było transmitować do telewizji aby byli skoczkowie widoczni.
@iammatrix1396
4 жыл бұрын
A nie lepiej postawić maszty z Ukraińców Taniej wyjdzie
@marioo2747
3 жыл бұрын
To to jest najmniejszy problem... zróbcie coś z zeskokiem bo loteria z wiatrem trwa w najlepsze
@wasek3820
5 жыл бұрын
Fajny pomysł nieźle by to było zobaczyć na polskich skoczniach
@zeus3527
3 жыл бұрын
Fajny pomysł tylko jest ryzyko że gdyby skoczek mocno się wybił na końcu rozbiegu to mógłby uderzyć głową w dach tunelu
@przemysawtyburski7852
3 жыл бұрын
I fajnie!
@pawele5366
5 жыл бұрын
Super!Podczas mocniejszego wiatru nieświadomy skoczek poczuję się jak by wyskakiwał z pędzącego pociągu tylko nie będzie wiedział w którą stronę go rzuci,w pociągu by wiedział;P.Brawo za pomysł.
@janekkozowski13
3 жыл бұрын
"Dwaj ludzie" jezu jak można tak powiedzieć z błędem
@magdalenalisowska1843
5 жыл бұрын
2:32 2:38 ale.go pojechał xD
@gdzietam
4 жыл бұрын
Ale numer tego to nie słyszeliśmy - a mąż fanem skoków - dziękujemy za materiał ! Udostępniamy na naszym fejsie ;)
@fotoreporter706
5 жыл бұрын
mi się podoba, brawo za wizję!
@kubson8867
3 жыл бұрын
Już jutro mijają dwa lata...
@pola.4512
3 жыл бұрын
😅
@arturniepowiem2386
5 жыл бұрын
To się nie sprawdzi, bo po wyjściu z progu zawodnik dostanie od razu duży podmuch jeżeli jest nieprzyzwyczajony w trakcie rozpędu.
@ojciecpijo4365
4 жыл бұрын
Świetny pomysł :o !
@TataKoprolitegoOfficial
5 жыл бұрын
Świetny pomysł, oby się spełnił i powstał
@shifty14i
4 жыл бұрын
0:04 "dwaj ludzie"? Wodzu Jarosławie, biczuj albo zamykaj dziennikarzy TVP za takie rzeczy. Polska musi się rozwijać!
@michaelfrycz
5 жыл бұрын
2019 a oni dopiero teraz na to wpadli
@uzytkownik8087
5 жыл бұрын
Genialny pomysł Brawo!
@avaritia1702
5 жыл бұрын
Jeszcze odporny na temperature snieg albo inne podloze podobnie sie zachowujace i bedzie mozna skakac nawet w Afryce :)
@ojciecmorales6972
5 жыл бұрын
Przecież to bez sensu, dodatkowo jest niebezpieczne. Zawodnik zjeżdżając kontroluje sylwetkę i czuje wiatr, w tym wypadku wylatuje z ciszy wprost w podmuchy wiatru, co może się skończyć tragicznie. Można to porównać do jazdy autem przy bardzo silnym wietrze bocznym, gdy wyjeżdża się np z lasu wprost na pola. Jeśli już, to obudowany musiałby być też cały zeskok, wtedy warunki na rozbiegu i na zeskoku są identyczne.
@TheShekerrr
5 жыл бұрын
Są skocznie i rozbiegi z panelami bocznymi, które blokują wiatr i nic takiego się nie dzieje. Skoczek to nie samochód, bzdury opowiadasz.
@ojciecmorales6972
5 жыл бұрын
Błażej Kociuba ale panele boczne nie blokują wiatru całkowicie.
@TheShekerrr
5 жыл бұрын
@@ojciecmorales6972 Las też nie.
@radektheplayer
5 жыл бұрын
Nie prawda
@mmalcik9526
5 жыл бұрын
Glupota.. Przeciez maja pomiary wiatru i w huraganie nikogo nie puszczają. Walnij sie w łeb "filozofie"
@CoJestKurwa
3 жыл бұрын
Jest 2021 i tunelu jak nie było tak nie ma
@Dominik16
5 жыл бұрын
Bardzo Dobry Pomysł👍👍👍
@rafapoznanski7636
5 жыл бұрын
W grze Skoki Narciarskie 2005 była skocznia Vancouver K-300 i tam właśnie był tunel jak dobrze pamiętam :)
@PrawdziwyPolakBosak
5 жыл бұрын
Rafał Poznański Tak było :D
@dav3991
5 жыл бұрын
Prawdę powiedział Rafał Kot podczas wczorajszego konkursu. Pomysł absurdalny...nawet jeśli byłby śnieg to zawodnik na otwartym rozbiegu czuje te warunki i już wie jakie mnie więcej są warunki i w jaki sposób zachować się w locie a w takim tunelu byłoby zero czucia warunków, zawodnik na rozbiegu wewnątrz tunelu nie czuje nic a nagle wybija sie i wpada w zawieruche wiatrowo-śnieżną? Bezsensowny pomysł według mnie.
@Pustynna_Burza
5 жыл бұрын
To prawda co piszesz, tylko taki co skacze, jeździ na nartach to zrozumie
@dav3991
5 жыл бұрын
Moim zdaniem jest to bardzo ryzykowne i mogłoby się to przyczynić do większej liczby wypadków tuż po wybiciu.
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
@@dav3991 Haha😂😂😂 Dzisiejsze zadanie wyjasniac idiotow piszacych pod tym filmem kretynskie komentarze tak jak ten. Ludzie sie boja zmian zmyslaja sobie jakiegos ducha skokow narciarskich
@dav3991
5 жыл бұрын
@@mrkamirus8771 najwyraźniej nie wiesz nic o sporcie...Pomyśl czasem logicznie na podstawie innego sportu np. Jedziesz rowerem przez las i jedzie ci sie zajebiscie, zero wiatru, lekko pedałujesz i lecisz jak gdyby nigdy nic ale las sie w pewnym momencie konczy i wyjeżdżając dostajesz taki podmuch że o mało co cie na nim nie wyjebalo. Jak myslisz? Co moze czuć taki skoczek który wybija sie z tunelu i wpada w wielki podmuch wiatru? I on nie jedzie asfaltem tylko leci w powietrzu co jest zdecydowanie trudniejsze, tam się stary nie podeprzesz nogą jak stracisz równowagę 😉 Więc zanim coś napiszesz to pomysl i nie chodzi tu o żadnego ducha skoczni.
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
@@dav3991 Czytaj uwaznie, chodzi mi o imnych ludzi którzy, sobie to zmyslaja. Widzę jednak ze ty w odróżnieniu potrafisz skleic kilka zdań, ale napisz mi jakim cudem Walter Hofer zwiazany ze skokami cale zycie nie zauwazyl tego problemu co ty? A może ten problem nie istnieje? A może potrafi go rozwiązać? Pomysl
@KosmicznyPoj3b
5 жыл бұрын
zróbcie skoki na hali żadne warunki nie będą straszne
@nerfplanet4093
5 жыл бұрын
Oby tak dalej i to w Polsce 🤯🇵🇱
@pawelcitak83
5 жыл бұрын
Fajne ja bym zrobił półkole żeby było widać zawodnika raz z lewej raz z prawej strony zależnie od położenia kamer spoko sprawa teraz puszki i zbieramy to takie popularne ostatnio :)
@abc-ni9lp
4 жыл бұрын
"Dwaj ludzie" - dziennikarstwo najwyższych lotów
@PK--ITA
3 жыл бұрын
Czlowieku, nie wymagaj zbyt duzo, o tvp mowisz :)
@ireki6213
5 жыл бұрын
Nic z tego,wyskoczy z tunelu przy bocznym wietrze i wypadek gotowy.Jechał ktoś autem przy silnym wietrze?Jak wyjedziesz zza osłony np.drzew to jak się auto zachowuje?czasem nawet do wypadków tak dochodzi.Skoczek musi czuć z której strony wieje a nie że mu powiedzą że :Kamil jak wyskoczysz to będzie wiatr porywisty z prawej strony:) Nie da się tak,skoczek nie przygotuje się na to wiedząc o tym,on musi to czuć że wieje z prawej strony,rozumiecie?
@kamill4205
2 жыл бұрын
Masz racje. To nie przejdzie! To co piszesz to jedno! A druga sprawa jest taka że powietrze by zaciagało w tunel ku górze i by blokowało skoczka na rozbiegu a jak by dostał taki podmuch w twarz przy wyjściu z progu to nie byłby na to przygotowany i tragedia gotowa!
@ksenimaninewgarage2458
5 жыл бұрын
lubię to, pozdrawiam chłopaków z Bydgoszczy , trzymam kciuki !!!
@VarDenSar
3 жыл бұрын
Ja jestem za. Lubię jak ten sport ewoluuje i się zmienia. A zmienia się w nim wiele rzeczy, techniki, stroje, kaski, gogle, to i skocznie same w sobie też niech unowocześniają. Kiedys na zjeździe w ogóle nie było śladów na narty, albo były płytkie i lekko krzywe, dzisiaj są głębsze i proste. Taki tunel z kamerą ruchową w środku fajnie mógłby pokazać i prezentować skoki i zabezpieczając najazd oraz próg. Zwłaszcza jak sobie przypomnę że kilka razy mokry śnieg zablokował nartę skoczka tuż przed wybiciem tworząc naprawdę groźną sytuację dla zawodnika.
@zbieramnazotyprzyciskbezfi8582
5 жыл бұрын
Nwm ludzie o co wam chodzi moim zdaniem wszystko idzie do przodu świat nie stoi w miejscu tak samo jak styl skoku przeszedł w styl V moim zdaniem bardzo dobry pomysł👌👌
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
Exactly
@aqua4790
5 жыл бұрын
ale chodzi o zmiane wiatru przy wylocie z takiego tunelu.
@remek9760
5 жыл бұрын
Pomysł wydaje się być dobry i przydatny 💪
@twujstary6085
5 жыл бұрын
świetny pomysl
@tomekmateusz8047
3 жыл бұрын
😁👌👌👌👌👌👌, Polak potrafi 👌
@gyrayec
5 жыл бұрын
Taki tunel będzie działał jak komin. Przy silnym wietrze będzie duży ciąg i będzie hamował skoczków. Zmienność wiatru spowoduje nierówne szanse. Tak więc rozwiązując jeden problem stworzymy kolejny.
@Nile9447
5 жыл бұрын
Tunel prawdopodobnie będzie także podgrzewany, aby w przypadku opadów śniegu było w nim widać skoczka. To również spowoduje napór zimnego powietrza do tunelu. Ale skoro my to dostrzegamy to spodziewam się, że konstruktorzy też o tym pomyśleli.
@marcinwilll2494
5 жыл бұрын
to renifera sie zaprzedzie i beda mikolaje
@zbigniew4370
4 жыл бұрын
Taki tłok
@leoonard76
4 жыл бұрын
@@Nile9447 nie liczylbym na to kase wezma i juz, a ze bedzie bubel to kogo to obchodzi.
@insoft22
5 жыл бұрын
0:53 źle to wyglądało przez chwile XD
@kamilmarek8409
4 жыл бұрын
Ale nic tam nie ma? XD
@weronikaorenczak102
4 жыл бұрын
Ładnie by to wyglądało 😍
@berrciak6291
5 жыл бұрын
W końcu innowacyjne pomysły z Polski !!
@KB-fj4vh
4 жыл бұрын
1 rok później wszystko ucichło
@pawekurdziel6264
3 жыл бұрын
I dobrze, bo pomysł jest głupi. Pomyśl ze zawodnik rozpędza się w takiej tubie i nagle wybija się na mocny wiatr, nie bez powodu to ucichlo xD
@_wanteed8618
3 жыл бұрын
snieg sypnie cala tuba biala i nic nie widac debileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
@fanskokowpolska
5 жыл бұрын
Chyba o takim pomieszczeniu ale mówili już w roku 2004
@169Mulek
3 жыл бұрын
Od dawien dawna, uważałem, że całość skoczni powinna być częściowo odizolowana od czynników zewnętrznych tj. wiatr powinien być generowany sztucznie, żeby wszyscy mieli idealnie takie same warunki, z dzisiejszą technologią dało by się to zrobić.
@swiattuptusia5392
3 жыл бұрын
Naprawdę super pomysł
@knz021
5 жыл бұрын
Jak dla mnie może i wygląda to zjawiskowo, by robiło wrażenie, ale według mnie by to odebrało tego prawdziwego ducha skoków narciarskich. Zgadzam się z tym co powiedział Jakub Kot.
@James-qy4es
5 жыл бұрын
a jaki jest prawdziwy duch skoków narciarskich???
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
Kolejny idiotyzm. Prawdziwy duch skokow narciarskich 😂😂😂
@TheFarfau
5 жыл бұрын
Tak, tak. A sędziowskie powtórki wideo odbierają prawdziwego ducha sportowego piłce nożnej i siatkówce. Proszę Cię, jak coś co sprawia, że sport staje się bardziej sprawiedliwy, może zabijać ducha danej dyscypliny?
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
@@TheFarfau No niestety sa tacy ludzie jak on, ktorzy po prostu nie lubia zmian i zmyslaja jakis duchów sportowych
@csn_-7662
5 жыл бұрын
Odebrałoby prawdziwego ducha skoków, czyli loterię i faworyzowanie co poniektórych :)
@trywialnykowariogram2030
3 жыл бұрын
Sam tunel dobrym pomysłem nie jest. Powoduje on, że skoczek do progu - a więc miejsca krytycznego z punktu widzenia jakości skoku, porusza się w warunkach izolowanych, po czym nagle jest "atakowany" wiatrem z różnych stron, co jest bardzo niebezpieczne! Rozwiązaniem problemu niechcianego wiatru jest wybudowanie krytego obiektu.
@toistotne6568
5 жыл бұрын
Podoba mi się to.
@MrPsychopeace
3 жыл бұрын
Prędkość w tunelu byłaby niższa przez większy opór powietrza, poza tym nie chciałbym dopiero na końcu tunelu obrywać wiatrem bocznym. Rozsądniejsze byłoby zamontowanie daszku na całej długości ślizgu.
@kdz5206
2 жыл бұрын
Brzmialo super, 3 lata pozniej cisza
@Banan142
Жыл бұрын
Już 4 🤯
@chinczykgta7351
5 жыл бұрын
Pomidory niech posadzą w tej szklarni.
@jankowalski9056
3 жыл бұрын
Rewolucja będzie jak zrobicie takie tunele dla rowerzystów w miastach. Wcześniej musi być rewolucja żeby ludzie tacy jak ja którzy potrafią projektować i maja dobre pomysły oraz papier na to, nie jeździli jako dostawcy tylko Projektowali. Kolejna sprawa lub zawierająca wszystki to trzeba przestać kraść brać łapówek i zatrudniać kolegów.
@veget007
5 жыл бұрын
o fak... nie ogladalem skokow z kilka sezonow juz teraz. i zauwazylem adasia naszego z BRODA :O dla mnie szok :D
@dycha266
5 жыл бұрын
O jejku nie jeden skoczek przy wybiciu walnie głową XD
@Illidanek
5 жыл бұрын
Wydaje się mało przydatne - rzadko problemem jest śnieg w torach, raczej 95% odwołanych lub niesprawiedliwych konkursów to wiatr. To by trzeba rozwiązać, a tunel to więcej kosztów i problemów niż korzyści
@rafalzarzeczny3752
5 жыл бұрын
.. dokładnie tak !!...prawie zawsze wiatr jest tym czynnikiem ...a gdy wyjadą z zamkniętego tunelu wprost w wiatr ...chyba nic mądrego
@bartuses1880
5 жыл бұрын
Chyba ktoś turnieju czterech skoczni nie oglądał
@Illidanek
5 жыл бұрын
@@bartuses1880 Ktoś chyba nie rozumie co to znaczy 95% ;)
@bartuses1880
5 жыл бұрын
Ty jesteś jakiś tępy czy co?
@monia866
5 жыл бұрын
Hofer przesadził z tym,że 95 % śniegu da się usunąć. Jak opady są duże jak w Bischoshofen,widać jakie mieli problemy z odśnieżeniem torów;(. Więc tutaj tunel by się sprawdził;) Ale już po wyjściu z progu,gdzie ma sie kończyc ten tunel,znowu skoczek jest nieosłonięty od wiatru i śniegu;(
@martyrologiapolski5007
4 жыл бұрын
Piękny pomysł! Polacy to mistrzowie w tego typu sprawach. Jeśli nie wiesz jak coś zbudować, zapytaj Polaka!
@OzzykForever
3 жыл бұрын
ok, zapewne jest wszystko do ogarnięcia, ale interesuje mnie temat, jak skoczek siedząc na belce czuje wiatr i już podczas najazdu czuje jak odpowiednio się, ustawić do podmuchów które, panują w danej sytuacji, a tak nie będzie tego odczuwał i od razu na wyjściu z tej tuby może dostać podmuch z którejś ze stron co może przyczynić się do wielu wypadków. Chyba, że się mylę, chcialbym poznać opinie na ten temat kogoś.
@zdzislaw7777
5 жыл бұрын
Wyjezdzaliscie kiedyś z za lasu na otwarty teren samochodem? No to powodzenia 100kmh na nartach plus nagły podmuch z boku.
@dull_dawid
5 жыл бұрын
I myślisz, że pomysłodawcy tego nie przemyśleli? Przecież gdyby ten pomysł był kompletnie bezsensowny tak jak ty to sugerujesz to zostałby porzucony już na samym początku.
@zdzislaw7777
5 жыл бұрын
Taquito No nie wiem. Widziałem sporo tzw polskich pomysłów w tv. Np elektryczne auto i inne tego typu rzeczy wiec to żaden argument. Po za tym ja tylko zwracam uwagę na problem a nie twierdzę ze jest pozbawiony sensu.
@rafak6218
5 жыл бұрын
@@dull_dawid No właśnie wygląda na to, że nie przemyśleli. Przecież to widać na pierwszy rzut oka, że nie ma żadnych dodatkowych osłon niedaleko progu, a nawet jakby były, to by nic nie dały, bo jest jeszcze wiatr przedni.
@zdzislaw7777
5 жыл бұрын
Rafał K dodaj do tego jeszcze ze ten tunel jest jak komin. Czyli sie robi cuk. Wiec. Wylatuje typ na nartach i najpierw pierdniecie pod narty a potem z boku. Ja to słabo widzę. Ale może przemyśleli...
@tranquil3596
5 жыл бұрын
zamknij morde zdzisław chuja się znasz znawca jak z koziej dupy trąba
@KamilPtasznik
5 жыл бұрын
"Dwaj ludzie"? Serio?
@ErykDziad
5 жыл бұрын
Super pomysł. Świetna idea.
@janbeksa3841
5 жыл бұрын
Polska myśl techniczna znana na całym świat, super👍😁🇵🇱. Tylko żeby nie było tak jak że skokami na stadionie narodowym 😩
@solarsolar8060
5 жыл бұрын
Proponuje skoki na księżycu
@JL-ng3jh
3 жыл бұрын
Na Marsie odrazu
@MrBorasekPL
5 жыл бұрын
W tunelu to się pomidory hoduje xd
@maciejwojcik1609
2 жыл бұрын
Dzięki
@Troyon23
4 жыл бұрын
Świetny pomysł
@olamusic3203
4 жыл бұрын
Ja bym jeszcze w tym tunelu dorzuciła pare stoisk świątecznych, jakieś czapeczki i szaliczki aby se po drodze w locie kupili
@tiktak9827
4 жыл бұрын
😂😂
@znakpokoju
5 жыл бұрын
przecież ten pomysł był już wałkowany w 2000 roku. nic nowego nie wymyślili
@KAMILADAM1988
3 жыл бұрын
Tak, tak. Ale jak skoczkowie będą wyjeżdżać z tego tunelu a wiatr będzie trochę mocniej powiewał to to może doprowadzić do tragedii bo może się okazać, że skoczek dostanie z boku taki podmuch wiatru, że dosłownie może go zdmuchnąć . Zastanawiał się ktoś nad tym?
@grzegorzhincmann1547
4 жыл бұрын
Ja bym natury nie zmieniał choć nie jestem przesądny tak jak Dawid K życzę wszystkiego wszystkim najlepszego a szczególnie Piotrkowi Ż najlepiej narazie wyrównuje ciśnienie 🤗
@darekpilar9804
5 жыл бұрын
Super pomysł
@gregord.1333
5 жыл бұрын
00:05 dwaj ludzie padłem....
@oyemate8647
4 жыл бұрын
Gregor D. Ja tez XDXD
@villamtm
4 жыл бұрын
Dobre
@loquiman
4 жыл бұрын
porazka
@sampletext8552
4 жыл бұрын
@@loquiman patointeligencja
@kubakierz8408
5 жыл бұрын
Bomba pomysł i bezpieczeństwo i bardziej równe szanse jeśli chodzi o prędkości
@cyprianradomskiofficial
5 жыл бұрын
Bardzo dobry pomysł!
@Adrian_AZ
5 жыл бұрын
Jak dla mnie jest to głupi pomysł i zgadzam się z Jakubem Kotem. Jeszcze nie tak dawno był pomysł budowy tymczasowej skoczni na stadionie narodowym, teraz chcą zamknąć najazd na Wielkiej Krokwi. To są dosyć kosztowne projekty, najpierw powinni się zająć budową nowych i remont starych skoczni do szkolenia młodzieży, a potem zająć się takimi pomysłami. Zwłaszcza, że obecnie odpowiednie skocznie do szkolenie młodzieży są tylko w Tatrach i Beskidach.
@parkour8989
5 жыл бұрын
kasa zapewne bedzie pochodzic od prywatnych inwestorów lub FiS. Pomyśl troche i obejrzyj jescze raz.
@Adrian_AZ
5 жыл бұрын
@Kamil S A skąd wziąć tych inwestorów? FIS takich rzeczy nie finansuje, więc zapewne kasa na to będzie z PZN i COS, ewentualnie dorzuci się do tego jakiś sponsor.
@jordii5638
5 жыл бұрын
„dwaj ludzie”? Xd
@Morgensztern12
3 жыл бұрын
no przydało by się przydało popieram pomysł :)
@rukiddinbro
5 жыл бұрын
Można by tą ruchomą kamerę wyprowadzić jeszcze kawałek z tunelu na jakiejś belce na linach/stelażu i uzyskać zdjęcia z lotu ptaka po wybiciu z progu. Takie jedno długie dynamiczne ujęcie od momentu startu z belki do lądowania to byłoby coś niesamowitego!
@kebab1220
4 жыл бұрын
00:21 czy tylko ja usłyszałem W DUPIE?
@budzu_8452
3 жыл бұрын
I jeszcze tej komentarz nie przeslyszeli się państwo xDD
@karolotto6891
5 жыл бұрын
0:05 dwoje ludzi
@milosh4851
4 жыл бұрын
radek innych ale ty głupi jestes Radosław
@qbus2488
5 жыл бұрын
2:36 a co jeśli... zdarzy się, że będzie 2,2 m/s pod narty?
@djhdtv
5 жыл бұрын
2:25 hehehe o Dawid Dawid hehehe.
@MalarzOfficial
5 жыл бұрын
Czemu dopiero teraz ktoś na to wpadł?
@rafak6218
5 жыл бұрын
Bo pomysł jest bardzo zły. Poczytaj o wietrze po wyjściu z takiego tunelu.
@tomek450
5 жыл бұрын
To zabija sport. Niech skaczą w deluxe ski jump nie będzie wiatru, opadów wszyscy będą mieli te same warunki.
@James-qy4es
5 жыл бұрын
xddddd tak kiedyś nie było nawet torów najazdowych i jak chcieli je wprowadzić też tacy ludzie jak ty mówili że to zabije sport i co teraz mamy ??? sztuczne tory najazdowe ... i jakoś sport ewoluował a nie został zabity :)
@tomek450
5 жыл бұрын
@@James-qy4es Tory najazdowe są już na pewno pół wieku i to jest logiczne. Skąd wiesz co mowili ludzie tacy jak ja ? Sterdydy też ewoluowaly sport tylko czy o to chodzi.
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
@@James-qy4es No właśnie. Ludzie idioci nie lubia zmian niestety i kazdy poczatkowo rewolucujny pomysł jest z tego powodu krytykowany
@mrkamirus8771
5 жыл бұрын
@woj tech Jak ci sie nie podoba sport to nie ogladaj. Kto lubi skoki to będzie ogladac nawet bez sukcesów naszych skoczkow, a kto nie to jest po prostu niedzielnym kibicem
@marcinwilll2494
5 жыл бұрын
ale to juz bedzie e-sport
@rafab4681
5 жыл бұрын
Nie przemyśleli kwestii światła. Przy zjeżdżaniu podczas słonecznej pogody ze współgraniu ze szkieletem tunelu powstanie coś jakby efekt stroboskopowy, w oczach skoczka, pytanie czy, może mieć to wpływ na percepcje skoczka po wyjściu z progu. No i pytania: Czy tunel może zadziałać jak szklarnia ? Co spowoduje topnienie nawierzchni. Czy tunel może zadziałać jak komin ? Co spowoduje powstanie strumienia, ciągu powietrza który zredukuje prędkość skoczka lub ja z multiplikuje. Co z zawirowaniami powietrza na końcu tunelu ? Może na skoczka zadziałać taki sam efekt jak np wyjeżdżacie samochodem poza strefę ekranów na autostradzie (nagły podmuch) Może się okazać, że tunel zastąpi pewne problemu tworząc nowe... ale chyba warto spróbować, bo teoria teorią. Idealne warunki to będą, jak wszystko zostanie obudowane :)
Пікірлер: 1,3 М.