Kwiaty pod blokami były często już za komuny. Po prostu komuś z mieszkańców się chce, lubi to, i zajmuje się tym z przyjemnością, poświęca czas i pieniądze dla własnej radości, że rośnie. A wszyscy się cieszą, że jest ładnie.
@Sh4d0v
Ай бұрын
albo ogródki pod balkonami na parterach. Żeśmy tam latali z patykami pamiętam, stara baba się pruła, że jej ogródek rozpierdalamy :D
@wawa_marek8491
Ай бұрын
Owszem, ale krawężniki pomalowane na biało to też pamiętam w niektórych miejscach.
@Sh4d0v
Ай бұрын
@@wawa_marek8491 gdzie? :P Na Targówku nie było nigdy np. ogólnie nie pamiętam nigdzie u nas białych krawężników a tym bardziej drzew ojebanych do połowy jak na wschodzie:D
@wawa_marek8491
Ай бұрын
@@Sh4d0v W jednostkach wojskowych, na obozach harcerskich, w zakładach pracy jak przyjeżdżał ktoś ważny ze stolycy.
@klszwarc
Ай бұрын
No tak, ale to wymaga czegoś, co nazywa się społecznością, a nie wszędzie to jest.
@mariakasprowska6684
Ай бұрын
U nas odchodzi się od asfaltowych chodników i dróżek a to po to żeby woda była wchłaniana w glebę!
@mikadorek1
Ай бұрын
Raczej, żeby zięciu sołtysa co ma produkcję kostki zarobił.
@studioumarchewy
Ай бұрын
Oczywiście że pokazuj różnice między Rosją i Polską. Zawsze fajnie popatrzeć 😊 Jak widzę obrazki z rosyjskich podwórek to przypominają mi się moje wakacje w 86 roku na Ukrainie. Byliśmy z mamą i babcią w Równym ( ukraińskie miasto ) i z tego co widzę to nic się nie zmieniło w infrastrukturze i wyglądzie blokowisk… a minęło już prawie 40 lat…
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
Pamiętam gdy byłem w harcerstwie 16 lat wtedy miałem i jechaliśmy pociągiem w bieszczady .. przejeżdżaliśmy przez Ukrainę..tylko kawałek 😎 ale jedno co mi zostało w pamięci to domy pięknie umalowane od frontu..z boków już były deski w stanie rozpadu..no i przystanek autobusowy..chyba.. bo przyjechała wywrotka Kamaz i ludzie po drabinie wchodzili z tyłu na pakę 🤔😋
@annakubacka
Ай бұрын
Zazdroszczę takich wakacji ,jest co wspominać.
@osmypasazernostromo2253
Ай бұрын
Nie jesteś rosjaninem, masz tylko rosyjski paszport.
@osmypasazernostromo2253
Ай бұрын
@@arturryszard.2244 Zgłoś się do psychiatry, jeśli widzisz trole.
@ub_ers8472
Ай бұрын
@@arturryszard.2244 ktos nie czyta z uwaga
@andrewvato491
Ай бұрын
"Kosz dla gówna z psów" - najlepsze :D Pozdrowionka! :D
@ToPaWa
Ай бұрын
A jak inaczej powiesz 🤣🤣🤣 kosz na psie bobki 🤣
@takaulatakaula
Ай бұрын
@@ToPaWaodchody😂😂😂😊😊😊
@karolinakuc4783
Ай бұрын
@@ToPaWaTo brzmi dziwnie tak jakby chodziło o psie zwłoki, a nie psie odchody
@aaavvv9525
Ай бұрын
@@ToPaWa kosz na gówna właścicieli którzy srają psami. Zgodnie z hasłem "twój pies twoja kupa".
@artmik49
Ай бұрын
Wiaczesław wyjdź z szoku proszę! To jest szkodliwe dla zdrowia.
@proavia4812
Ай бұрын
Ja pana oglądam od prawie początku i muszę bardzo pochwalić pańską chęć uczenia się polskiego i pańskie postępy w nauce. Przy okazji z przymrurzeniem oka: nie oni , nie ono tylko one (śmietniki). Ale to nie krytyka tylko bardzo życzliwa pochwała i podziw dla pana postępów. ❤
@proavia4812
Ай бұрын
Przepraszam: "z przymrużeniem"! Jestem Polakiem od 70 lat i też się mylę.😂
@Janek-fk6qc
Ай бұрын
Muszę przyznać, że każdy filmik, niezależnie od tematu, ogląda się z przyjemnością.
@anonanon4631
Ай бұрын
Idealne do podleczenia rusofobi, aby nie drżały ręce. Psychiatra nowy Kaszpirowski leczy przez YT.
@grazynazwick231
Ай бұрын
Mam sympatie dla tego pana ale .... czy ty bys mowil o Polsce w taki sposob Nie nie nie mowie ze to nie Ok Ale rozwaz hmmPozdrawiam
@Janek-fk6qc
Ай бұрын
@@grazynazwick231 Nie do końca zgadzam się z taką oceną, ale zauważam Twoją wrażliwość, a nawet podziwiam. Masz dobre serduszko i zazdroszczę tym, którzy przebywają z Tobą na co dzień. Życzę miłego dnia i.....♥️
@piotrstefaniuk8765
Ай бұрын
Zasięgowiec taktyczny I oczywiście bardzo serdecznie pozdrawiam wszystkich obecnych
@agencjareklamowakerimmiros7584
Ай бұрын
Paczkomaty wymyślił i rozpowszechnił Polak, nie tylko w Polsce.
@jisaburoozawa663
Ай бұрын
Paczkomaty to ja widziałem w Berlinie na początku lat 2000.
@GdzieJestNemo
Ай бұрын
@@jisaburoozawa663 na zachodzie byly (i sa) PO Boxy, ale poza wygladem nie wiele maja wspolnego z Paczkomatami.
@jannowak4541
Ай бұрын
nie pisz głupot, DHL w Niemczech stawiał swoje paczkomaty już kilka lat wczesniej.
@GdzieJestNemo
Ай бұрын
@@jannowak4541 kluczowa cecha paczkomatu jest jego dostepnosc/powszechnosc. Masz je na kazdym rogu. W innych krajach, byly podobne rozwiazania, ale byly to pojedyncze boxy tu i owdzie, bardziej przypominajace bezosobowe punkty obslugi.
@slawomirdroga4558
Ай бұрын
😂😂😂😂😂
@xniorvox
Ай бұрын
To rosyjskie osiedle nie wygląda wcale źle. Przynajmniej jest asfalt, a nie błoto. I żadne śmieci się nie walają. Jakieś kwiaty zasadzone, krawężniki pomalowane - mniejsza czy to jest potrzebne kierowcom, ale wygląda to schludnie. Nawet jest ławeczka, żeby usiąść.
@martab4668
Ай бұрын
Bardzo prosimy o więcej. Chętnie oglądam Twoje odcinki.
@hackhack930
Ай бұрын
Mam już 50 lat więc mam skalę poròwnawczą. Jeszcze w latach 90 polskie osiedla wyglądały dokładnie tak samo jak na tych obrazkach z Rosji. Brud, samochody zaparkowane gdzie popadnie, zaniedbana zieleń, syf. To nie jest kwestia kultury czy narodowości. Gdy na początku 21 wieku wracałem np z Niemiec to byłem zawsze w depresji. Też uważałem że w Polsce to nigdy tak nie będzie bo nasza “słowiańska mentalność” nigdy nie uszanuje prawa, porządku, czystości. Że “Polak zawsze zaparkuje na trawniku, nigdy nie sprzątnie gowna po psie, ławkę na osiedlu zniszczy a posadzone drzewko ukradnie”. Na szczęście 20 lat później okazało się że strasznie się myliłem.
@maciejkrzysztof7289
Ай бұрын
ja pamiętam też, jak byliśmy oburzeni, że wprowadzili nakazy sprzątania po psach, a teraz sam ścigam takich, co nie sprzątają. Człowiek wychodzi kosić trawę, a tam mina.
@padcom
Ай бұрын
To jest dwojaka kwestia: po pierwsze kasa (bo to zawsze gra role) a po drugie nastawienie do kraju. W rosji, tak jak pewnie pamiętasz z tamtych lat, jak coś było wspólne to można to było wziąć i ukraść a już na pewno nie trzeba było o to dbać. To obywatel był dla państwa a nie państwo dla obywatela. Jeszcze mamy w tej kwestii dużo do zrobienia ale i tak widać, że zmiana mentalności wpływa drastycznie na otoczenie.
@hackhack930
Ай бұрын
@@padcom dokladnie. U nas jeszcze w latach 90 też było podejście że np. “Moje mieszkanie jest do drzwi wejściowych”. Dalej (klatka, ew winda, hall, podwórko) to już jest niczyje więc można tam syfić. Powoli się to zaczęło zmieniać. Pomogło w tym urealnienie opłat eksploatacyjnych. Ludzie zaczęli otrzymywać od spółdzielni/administratora wspólnoty wyliczenie ile co kosztuje i jak ich to bije po kieszeni. Powoli coraz więcej ludzi zaczęło się czuć (współ) właścicielami także wszystkich “przyległości”. Oczywiście do tego jest potrzebny też odgórny ruch i zorganizowanie. Wtedy następuje efekt kuli (jak jest syf to wywalę papierek na chodnik. Jak jest czysto to jednak schowam i wyrzucę do kosza. Jak nikt nie sprząta gowien po psach to ja nie będę jedynym frajerem który to robi. Jak sprząta większość to ja też będę) W Rosji koszty eksploatacji infrastruktury (tzw. “Komunałka”)są regulowane (czytaj zaniżane) z powodów polityczno społecznych Ma to oczywiście odzwierciedlenie w jakości. Przestrzeń miejska też jest zaniedbana z tego powodu że Putin zlikwidował w zasadzie wszelki samorząd lokalny. Burmistrzowie są mianowani z góry więc odpowiadają przed Moskwą, a nie przed mieszkańcami. Poza tym nawet jakby chciał taki burmistrz czy gubernator zrobić coś dla lokalnej społeczności to i tak nie ma za co, bo prawie 100% lokalnych podatków idzie do Moskwy i dopiero stamtąd dostaje ewentualne dotacje. Także nawet jakby się trafił uczciwy i zdolny mer czy gubernator okręgu, to i tak nic nie zrobi.
@przemek1714
Ай бұрын
Wspaniale, że jesteś z nami! Dziękuje
@jacekkrasnodebski5858
Ай бұрын
Na moim osiedlu budynki - mieszkania (betony z wielkiej płyty, budowane w latach 70-siątych, schyłkowy Gierek) przeszły na własność mieszkańców czyli WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH i to jest chyba główna różnica między Polską a Rosją. O SWOJE DBA SIĘ INACZEJ JAK O PAŃSTWOWE .......CZYLI ......NICZYJE. Te same budynki 30 lat temu wyglądały TAK SAMO jak w Rosji ale były własnością ......praktycznie......państwa. Dzisiaj gdy właścicielami są mieszkańcy wszystko jest INACZEJ. Wszystko jest docieplone, ściany po dociepleniu wymalowane, wejścia do klatek schodowych to eleganckie wiatrołapy z daszkami, drzwi wejściowe solidne z samozamykaczami, fajne domofony, klatki schodowe jak z żurnala budowlanego, schody .....prawie marmur, a w zeszłym roku zrobiono od nowa balkony ....stalowe prawie więzienne balustrady wymieniono na stal nierdzewną i grube szkło, nie kraty więzienne a szklane balustrady ,aż miło popatrzeć. O chodnikach nie wspomnę .Ale to wszystko dzięki temu że mieszkańcy SAMI płacą na swoje potrzeby i SAMI decydują o swoich wydatkach na te potrzeby. Nikt chyba, jeśli płaci(a płaci za swoje...no wspólnotowe) to nie chce mieszkać w świńskim pokomunistycznym chlewie. Z początku wymagało to sporych nakładów ale efekt po 35 latach przemian... JEST. Natomiast teren wokół bloków wymagał już mniejszych finansów. Po za utwardzeniem drogi, zrobieniem miejsc parkingowych, budową nowych zamykanych śmietników i położeniem kostki brukowej nakłady na zieleń to pryszcz. Po za tym ...rzecz bardzo ważna....zatrudnienie osób sprzątających klatki schodowe i teren wokół budynku . OT I CAŁA FILOZOFIA. TU NIE TRZEBA LOGIKI MARKSISTOWSKIEJ, LENINOWSKIEJ I PUTINOWSKIEJ. Tu trzeba dać pełną swobodę tym którzy te budynki zamieszkują a nie głupiej, bezwolnej państwowej administracji . Pozdrowienia dla Pana Wiaczesława Zarutskiego
@Magda-zh2xh
Ай бұрын
Pamiętam jak w latach 90-tych jeździłam do miasta do szkoły średniej, osiedla były bardzo brzydkie, bloki straszyły, praktycznie nie było placów zabaw dla dzieciaków. Od kilkudziesięciu lat to wszystko jest modernizowane, bloki docieplane i malowane. Powstają siłownie na świeżym powietrzu, ładne place zabaw, dużo zieleni. Moim ulubionym osiedlem jest os. Księcia Władysława w Żorach, które aż tonie w zieleni. Jesienią drzewa się złocą, też cudnie to wygląda.
@user-ef9gy6pd1e
Ай бұрын
Wiesz ile lat odbudowywano Polskę ze zniszczeń wojennych. Sami Polacy ro robili. Place zabaw były, bo moje dzieci ur. w 80 i 82 bawiły się na nich.
@Magda-zh2xh
Ай бұрын
@@user-ef9gy6pd1e jestem z 83 rocznika i np. Na wsiach nie było płacy zabaw, straszna bida. W miastach na pewno były akw teraz jest ich dużo więcej i są po prostu fajniejsze 😀
@moglun1
Ай бұрын
Bielany, Piaski 😊 moje osiedle, na górze w niebieski budynku znajduje się bardzo dobra siłownia, polecam!
@mietek1916
Ай бұрын
Kiedyś tv Porion!
@vee5333
Ай бұрын
Super format filmiku! Niesamowite ile można wyciągnąć wniosków z takich obserwacji budynków + porównań ich z innymi
@aNDY13aND
Ай бұрын
Więcej porównań, nawet jakichś krótkich, choćby 2min I dziękuję za odcinek✌
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
Polacy lubią porównywać.. dawaj więcej 🤣👍
@user-dk7tw4ym3h
Ай бұрын
Jak tak lubisz porównywać to oglądaj filmy Szkota w Chinach. On pokazuje metro w Nowym Jorku i miastach chińskich. Pokazuje pociągi w Chinach i USA. Pokazuje wieś chińską. Setki filmików są kręcone przez zachodnich obywateli, którzy pokazują jak Rosja i Chiny wyglądają naprawdę. Ten goguś robi kasę na frajerach w Polsce. 👎💰
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
@@user-dk7tw4ym3h co mnie obchodzą Chiny? 🤣😂
@1lexxus
Ай бұрын
@@user-dk7tw4ym3hi te setki zachodnich obywateli pokazuje jaki syf jest w Rosji czy Chinach.
@danutaszymaniak1133
Ай бұрын
Lubię twoje filmiki bardzo ciekawe i ogląda się z przyjemnością . Zawsze czekam na takie . Pozdrawiam .
@wojtekadalberth2311
Ай бұрын
Ta rura z wodą z dachu, to rynna😀.
@PiCi1984
Ай бұрын
Rynna jest wokół dachu w dół leci rura spustowa rynny. 😅
@wojtekadalberth2311
Ай бұрын
@@PiCi1984 Racja. To jest rura spustowa.
@istokv.g2332
Ай бұрын
No tak Rosjanie powinni brać z nas przykład bo myśmy dostąpili zaszczytu czyszczenia butów izraelowi USA
@PiCi1984
Ай бұрын
@@istokv.g2332 co ma piernik do wiatraka? LoL😂😂😂
@wojtekadalberth2311
Ай бұрын
@@istokv.g2332 olę USA i Izraelowi czyścić buty, niż klęcząc dostać o gaspadina czekisty kulę w potylicę. Dupolizy Putina tego nie zrozumieją.
@gosiast826
Ай бұрын
Super się Ciebie słucha i ogląda jesteś bardzo pozytywną osobą. Nie mogę doczekać się kolejnych odcinków. Pozdro
@MrSebaOslo
Ай бұрын
Żeby wszyscy Rosjanie byli jak ty to Rosja by wygląda jak dziś Polska szkoda bo macie dyktaturę i widać ze to jeszcze będzie długo trwać ale jesteś unas to dobrze bo możesz rozwinąć skrzydła i się rozwiać 💪
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
Gdyby myślenie rosjan było jak Vieczyslawa..Rosja by wyglądała jak Ameryka..a nie jak Polska 😎
@leno_o17
Ай бұрын
@@grzegorzgrabiec z bezdomnymi i narkomanami na ulicach, niedostępną służbą zdrowia, brakiem transportu publicznego i koszmarną jakością żywności? Nie chcę hejtować, ale już nie przesadzajmy, że Ameryka to jakiś raj na ziemi. Może nie muszą się męczyć z wpływami ruskiego miru, ale mają mnóstwo własnych problemów.
@karolinakuc4783
Ай бұрын
@@grzegorzgrabiecOj tak USA. W USA dużo patodeweloperki jest. Domy z desek co przy byle powiewie runą. Są i slumsy i peryferie miast są tak skonstruowane że korki są gigantyczne ale może to przez fakt że jest tam dużo ludności czarnoskórej
@kazimierzLenin
Ай бұрын
A w domu wszyscy zdrowi?
@leno_o17
Ай бұрын
@@kazimierzLenin huh, a u Ciebie? Jak tam pradziadek?
@nkolodziej5426
Ай бұрын
Siema dzięki za nowy film i pozdrawiam
@mariuszostaszewski5122
Ай бұрын
Polska 🇵🇱 rozbudowuje Die jest piękna, do czasu jak wpuścimy dzikusów, z granicy białoruskiej będzie jak w Paryżu szanujmy to co mamy, nasza piękna Polska 🇵🇱 Dla Polaków 💪💪
@user-my5rt1rn8w
Ай бұрын
Koncepcja paczkomatów podobno zrodziła się w Niemczech, ale twórcą In Post jest Polak, Rafał Brzoska.
@Sydonia76
Ай бұрын
Ciekawiej się oglądało, pozdrawiam 🙋♀️😘🍀🍀🍀🍀
@KapitanSpiryt
Ай бұрын
Nie że sie naśmiewam, że ktoś dopiero uczy sie j.polskiego ale "pojemnik dla gówna z psów" to jest iście stand-up tekst 😂 Zabawne w pozytywnym sensie 🤗
@Zibikolove
Ай бұрын
W Polsce na takie budynki mówi się *Bloki*
@abdank3369
Ай бұрын
Budynek ze śmietnikami nazywa się w Polsce "wiata śmietnikowa" (być może używane są też inne nazwy). Często te wiaty są zamykane na klucz i dostępne tylko dla mieszkańców sąsiednich domów. Krawężniki w Polsce też były kiedyś malowane na biało (pamiętam czasy, kiedy w Polsce było tak samo jak w Związku Radzieckim), teraz raczej się nie maluje.
@-McArthur-
Ай бұрын
A pamiętasz jak malowali trawę na zielono przeważnie przed 1 maja .... może nie wszędzie ale jednak takie praktyki były za komuny 😁
@user-lf5lq1zv4x
Ай бұрын
Krawężniki na biało były malowane tylko na Wielkanoc
@user-lf5lq1zv4x
Ай бұрын
@@-McArthur-trawa na zielono była malowana gdy przyjeżdżali jacyś dygnitarze partyjni.Zwyczaj przejęty ze Związku Radzieckiego
@-McArthur-
Ай бұрын
Nie tylko na Wielkanoc, bo i przed wszystkimi świętami partyjnymi tego typu jak 1maja, 22lipca itp. chociaż nie we wszystkich miastach zazwyczaj tylko we wschodniej Polsce i na wsi.
@annaznamierowska7651
Ай бұрын
U nas za tzw. komuny, czyli gdy byliśmy pod wpływem "wielkiego brata" było podobnie jak w twoim mieście.
@jerzypiotrowski484
Ай бұрын
Teraz jest o wiele gorzej
@robertklimczak5630
Ай бұрын
@@jerzypiotrowski484 wyjedź z Rosji.
@mariakowalska3077
Ай бұрын
@@jerzypiotrowski484Gdzie jest gorzej?
@annaznamierowska7651
Ай бұрын
@@mariakowalska3077 gorzej, a nawet bardzo zle u Jerzego Piotrowskiego w głowie.
@zoja66
Ай бұрын
@@jerzypiotrowski484ktora cela?
@DanielJewasinski
Ай бұрын
Kiedy odbywałem służbę wojskową w latach 70 tych wszystkie krawężniki w jednostce musiały być pomalowane na biało. Potem się okazało że to wielki bład , bo zdjęcia satelitarne dzięki temu bardzo dobrze pokazują topografię jednostki wojskowej a poza tym od razu wiadomo co to za obiekt. Co do porównań bardzo chętnie obejrzał bym porównanie dwóch miast o takiej samej nazwie czyli Jarosław. Jedno w Rosji drugie w Polsce. Obydwa powstały w tym samym okresie. Czyli około roku 1323.
@oo.c.o
Ай бұрын
Przychodzi pijany Rosjanin do domu. Żonę wściekła jak cholera i pyta: - Będziesz jeszcze pił ? Mąż siedzi cicho, więc żona powtarza: - Będziesz jeszcze pił ? Mąż dalej nic. - Odpowiedziałbyś w końcu, czy będziesz jeszcze pił ??? Na co mąż z wysiłkiem: - oooożesz kurna, doobraaaaaaa, naleej...
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
No dobra..skoro nalegasz..🤣😋
@browarforall
Ай бұрын
Stara gwardia, stary suchar. Lecą samolotem: -Niemiec -Japończyk -Rosjanin -Polak. W pewnym momencie Niemiec wyrzucił kilka kegów najlepszego piwa z samolotu. Na to pasażerowie: -Co zrobiłeś, wyrzuciłeś najlepsze piwo? -Niemiec "U nas tego pełno" -Japończyk wyrzucił najnowszego laptopa z samolotu i usiadł do konsumowania przekąski. Człowieku co zrobiłeś? -Japończyk: "U nas tego pełno". -Rosjanin wyrzucił z samolotu pozłacane 7,62 AKMS z amunicją. -Człowieku co zrobiłeś, jesteśmy bezbronni! -Wsio haraszo, u mienie tego mnoga. Na koniec Polak otwiera wejście w samolocie i wypier@$$#^%% Rosjanina. -Niemiec i Japończyk z krzykiem: "co narobiłeś"? -Polak: "U nas tego pełno". Pozdrawiam serdecznie ludzi myślących.
@ukaszurbaniak5560
Ай бұрын
Świetny kanał, gratuluję pomysłu. Bardzo bym chciał, aby dzięki niemu zmieniła się mentalność Rosjan, pozdrawiam serdecznie
@DorotaZawocka-nw2ix
25 күн бұрын
Proponuje kanał Polaka mieszkającego w Moskwie , kanał nazywa się w matrioszce
@DorotaZawocka-nw2ix
25 күн бұрын
I dobrze ze Rosjanie planują parkingi bo ja mieszkam na osiedlu w Krakowie , gdzie nie mam miejsca parkingowego , to jest masakra , bo parkujemy czasami 1 kilometr od miejsca zamieszkania , nie wszystko w Polsce jest idealne
@renatasmoczynska3610
Ай бұрын
W 4.8 minucie ten piasek to nic innego jak piaskownica dla dzieci które mogą się bawić w nim jak na plaży nad morzem, mogą zbudować zamek z piasku, jeździć plastikowym autkiem wywrotką, spychaczem i betoniarką dostarczając materiałów budowlanych lub robić sobie babki z piasku plastikowymi foremkami w różnych kształtach np. rybka, piesek, kotek, owoce, żaglówka, robią takie figurki z mokrego piasku, odbijając je tymi foremkami, czasem dzieci bawią się w lodziarnię robiąc na niby kuleczki lodów, albo układają kompozycję z drobnych polnych kwiatów na piasku i przykrywają ją małym szkiełkiem i ta zabawa nazywa się aniołki, każde dziecko robi swojego aniołka i patrzą sobie przez szkiełko kto zrobił ładniejszego:) A w tym czasie mamusie albo babcie siedzą sobie obok na ławeczce i mogą sobie porozmawiać lub cos sobie poczytać:) Pozdrawiam Renata.
@kotlet4ever
Ай бұрын
Funkcja dodatkowa - kotek może sobie zrobić kupkę ;)
@renatasmoczynska3610
Ай бұрын
Cha cha cha dobre:) Fakt może tak się zdarzyć ale kotki w miastach to raczej w domach siedzą:)
@kotlet4ever
Ай бұрын
@@renatasmoczynska3610 Te które mają domki to w nich siedzą w mieście. Są też takie, które nie mają tyle szczęścia...
@user-pc6wj6ep2t
Ай бұрын
Postępy widoczne. Zamiast ANI są już ONI 😀
@grzegorzgrabiec
Ай бұрын
Tylko raz poprawił 🤔 potem znowu ani 🤣👍 ale + za staranie się 👋😋
@piecka2308
Ай бұрын
To ja go tak cisnę o to ONI. 😋
@tomi935
Ай бұрын
"Puszka białej farby kosztuje 1000 rubli, a napiszą że kosztowała 5000"🙄🤣😆
@malkontentniepoprawny6885
Ай бұрын
Zupełnie jak z groblą w Orsku.
@Mila_Falaleeva
Ай бұрын
Какая красота. Дворы чудесные
@MonikaMazgola
Ай бұрын
Dzięki i proszę o więcej
@hannawojda9073
Ай бұрын
Oj tak chcemy więcej porównań.
@krzysztofandrzej6692
Ай бұрын
Nie zwrócił Pan uwagi że osiedle w Polsce ma termoizolowane budynki a cegła na osiedlu w Rosji wskazuje że ciepło ucieka na potęgę.
@uszyrobala1249
Ай бұрын
Dzień dobry! Panie Czesławie. Miło Pana widzieć.
@oo.c.o
Ай бұрын
Siedzi wędkarz nad rzeką. Podchodzi do niego generał Denaturov: - Nie widział towarzysz przypadkiem tu mojej żony? - Nie! - No takiej korpulentnej kobitki w fioletowej sukience? - Aaaaa... tak, .... to jakieś 5 minut temu... - No, to jak się pośpieszę, to ją zaraz dogonię! - Oj wątpię, dzisiaj w rzece bardzo silny nurt jest....
@zmacerowanyzywokost3629
Ай бұрын
Miało być śmiesznie, ale nie wyszło
@Stanislaw_Polska
Ай бұрын
@@zmacerowanyzywokost3629 wyszło fajnie
@1lexxus
Ай бұрын
@@Stanislaw_Polska suchar tak słaby że nawet Strasburger by go nie powiedział. Fajny ale tylko dla ciebie.
@Stanislaw_Polska
Ай бұрын
@@1lexxus wiem co mówię bo mam poczucie humoru
@1lexxus
Ай бұрын
@@Stanislaw_Polska każdy ma swoje, niektórych nawet taki słaby suchar śmieszy.
@hipnotycznaegosymulacja9569
Ай бұрын
Bardzo dobrze że Polska granica jest zamknięta dla rosjan 👍👍👍👍👍
@uczula
Ай бұрын
Bardzo podobnie ale sa roznice.... :D dzięki Wiaczyslaw :D czasem mysle, ze wzajemne uklady polsko - rosyjskie cechuja glownie kompleksy raz rosyjskie , raz polskie... piaseczek dla zabawy dla dzieci. Piaskownica :D, no i miejscowa kuweta dla kotkow
@Agatella13
Ай бұрын
Niestety, jeszcze nie wszędzie pobudowano oddzielne śmietniki pod wiatą. W wielu blokach znajdują się ciągle na parterze (obok czyjegoś mieszkania), chociaż zamknięto już zsypy (takie pionowe rury do wyrzucania śmierci z pięter na dół).
@grzegorzgubernator
Ай бұрын
Bardzo ciekawa inicjatywa. Chętnie oglądali byśmy wiecej
@Alicja482
Ай бұрын
Bardzo ciekawy film, czekamy na więcej takich porównań
@monikakacprzak4721
Ай бұрын
Na tych osiedlach te betonowe place były od początku.
@pathfinderpolska
Ай бұрын
Bo paczkomaty to polski wynalazek a skandynawowie w swojej poczcie zaadaptowali paczkomaty jako narodowe
@jisaburoozawa663
Ай бұрын
Paczkomaty to ja widziałem w Berlinie na początku lat 2000.
@ntonina1312
Ай бұрын
@@jisaburoozawa663w 2005 niemiecka poczta robiła testy ale coś nie skończyła
@jisaburoozawa663
Ай бұрын
@@ntonina1312 Paczkomaty w Berlinie były na początku lat 2000 i normalnie funkcjonowały wiem bo tam mieszkałem Misiu.
@grzeniu9972
Ай бұрын
@@jisaburoozawa663 Tak jak to funkcjonuje u nas nie ma w calej europie
@jisaburoozawa663
Ай бұрын
@@grzeniu9972 Ale wypisywanie bzdur że to Polak wynalazł paczkowmat jest dziecinnie śmieszne.
@kacza
Ай бұрын
Na wstępie powiem, że podobają mi się Twoje wybory, jeśli chodzi o zamieszkanie...najpierw zmieniłeś miasto na moje ♥(choć Gdańsk też spoko), a teraz widzę, że wybrałeś najlepszy rejon w mieście (zielono i blisko do centrum, ale jest spokojnie), więc jesteśmy sąsiadami 😉 Do 2000 roku to podwórka i drogi wyglądały u nas podobnie jak w Rosji. A zmiany, żeby skuwać beton i robić całe trawiaste podwórka (niedaleko okolicy, którą pokazywałeś) czy też mini parki to już w ogóle działania ostatnich lat.
@Banerled
Ай бұрын
*_Ruskie twierdzą, ze niby Polaki mieszkają w inscenizacjach do filmów albo na pokaz. Wiesz, nie spodziewałem się tak głębokiej analizy estetyki na poziomie osiedlowym. Dzięki._*
@secular13
Ай бұрын
Można powiedzieć ze to pochlebstwo😂
@kkn-er7gq
Ай бұрын
Viacheslawie, nasze budynki ,podwórka ,mmiasta i wsie wyglądały tak samo lub podobnie jak w Rosji. Po transformacji ustroju państwai (1989r.) prywatyzacji ,oraz dzięki wsparciu UE Polska bardzo się zmieniła.
@leswi9594
Ай бұрын
Bredzisz kolego. Pewnie starszy jestem, bo miałem okazję porównywać sobie ruskie i ukraińskie realia z polskimi jeszcze w latach 90-ych. W porównaniu do dnia dzisiejszego to oczywiście w Polsce było źle, ale powiedzieć że tak samo jak w Rosji jest idiotyczne. W Rosji ZAWSZE było wielokrotnie gorzej niż w Polsce, nawet wówczas jak spłynęła na nich fala petrorubli i jakiś postęp zrobili. A teraz jak się wydaje, ich dystans do cywilizacji będzie się szybko powiększał.
@leswi9594
Ай бұрын
I jeszcze jedno. Polska nie zmieniła się dzięki EU tylko własnej pracy i wysiłkowi obywateli. EU miała pewien pozytywny wpływ (np. prawo o przetargach ich transparentności) ale to było w skali kraju minimalne. EU jest cwana. Daje Ci 5% albo 20% (średnio) kasy na iwestycje (do spłacenia, tak jak kazdy inny kredyd w innym banku) a potem wiesza tabliczke że "wybudowano z pomocą środków z EU". Ludzie się na to gremialnie nabierają. Są naiwni, cóż poradzić?
@bozena007
Ай бұрын
@@leswi9594 🤣🤣🤣🤣
@miroslawbala117
Ай бұрын
@@bozena007no I z czego się śmiejesz? Facet pisze prawdę.
@bozena007
Ай бұрын
@@miroslawbala117 Z tej jego prawdy ,cos jeszcze??
@justnowa6209
Ай бұрын
Ja też pamiętam że w Polsce tak wyglądały podwórka jak w Rosji. Nie było asfaltu ani chodników to za czasów PRL a wtedy byłam właśnie dzieckiem. Samochodów było niewiele i parkowały gdzie chciały. Przed blokiem nawet jak była ulica z asfaltu i jakiś chodnik dla nas to spokojnie na ulicy można było cały dzień skakać w gumę lub skakankę. Nie było samochodów. Pamiętam nawet wozy konne z woźnicą krzyczącym: ziemniaki, jajka, jabłka itd. Sklep przy bloku oczywiście był ale to niczego nie zmieniało. A to było w Poznaniu ok. 1973 roku jeszcze.
@MariuszKen
Ай бұрын
Rosja wygląda jak Polska w latach 90 xD
@cybik1957
Ай бұрын
mam 67 lat, ale pamietam jak w dzieciństwie malowaliśmy krawężniki na biało tak jak w Rosji. Pozdrawiam
@jacekcesarz4623
Ай бұрын
oj tam, szoku nie ma, trochę kosmetycznych różnic, i dobrze, mieszkam w Germanii od dawna i znalazłbym tylko w moim mieście sporo miejsc które nie do końca są zadbane podobnie jak w Poksce, a jesli chodzi o Kazań to uważam że i tak dobrze jak na tamte warunki gospodarcze i społeczne nieźle wygląda, to tylko kwestia polityki a nie mieszkańców.
@kewinkorczak
Ай бұрын
20 lat temu było podobnie w Polsce :)
@kamilkowalczyk4848
Ай бұрын
Hej, bardzo miło się Ciebie słucha :) nagrywaj wiecej. Zastanawia mnie tylko czy rosjanie oglądają Twoje filmy? Pozdrawiam
@martamachalska1801
Ай бұрын
Ten asfalt na środku podwórka to miejsce zabaw dla maluchów, do nauki jazdy na rowerkach, wrotkach, deskach itp. Dla starszych gra w klasy, gumę, kometkę, zbijaka itp., żeby nie taplać się w błocie i nie potykać. Tam akurat, prosi się już o poprawki, czego się pewnie niebawem doczeka.
@wierzbapiotr
Ай бұрын
Kilka podwórek na tym osiedlu już odasfaltowano i wyglądają jak ogród. Akurat ich nie pokazano.
@mafi185
Ай бұрын
Super. Oglądam wszystkie twoje odcinki
@knchrs
Ай бұрын
Więcej takich filmików proszę 🙏☺️
@radoslavus1
Ай бұрын
Ale białe krawężniki nie są brzydkie całkiem fajnie to wygląda
@VarDenSar
Ай бұрын
Ale nawijasz po polsku! Jest dobrze, jeszcze rok, dwa i będzie git. A co do porównań to dawaj więcej.
@Lisiczarnia
Ай бұрын
Te zdjęcia które pokazujesz z Rosji nie wyglądają źle :) Drogi czyste, kwiatki posadzone, budynki w porządku. Zwróciłam uwagę, że zdjęcia były robione w innym czasie (dużo opadających liści), jakby tam nagrać wczesnym latem, gdy jest zielono, słonecznie, trawniki świeżo skoszone, pewnie wyglądałoby bardzo ładnie.
@mateusznowicki3115
Ай бұрын
Kapuściński pisał, że Rosjanie nie potrafią myśleć o szczegółach, bo mają za duży teren do odcięcia.
@leswi9594
Ай бұрын
Tak Wiaczesław, więcej takich odcinków, proszę!
@leble6169
Ай бұрын
7:11 "dla gówna z psów" 😂😂😂😂 dobre
@jacekswiech530
Ай бұрын
Największe różnice między Rosją a Polską to są takie szczegóły których nie widać na zewnątrz. Zainteresuj się i porównaj na przykład technologie budowy torów tramwajowych kolejowych technologie układania kostki można znaleźć różne filmiki w internecie. Kostka zamiast asfaltu lepiej wchłania wodę i rośliny maja co pić, pod torami tramwajowymi jest fundament, na nim wytłumienie gumowe, sprężyny, każda śrubka zapezpieczona przed rdzewieniem kapelusikiem z tworzywa, płyty między szynami na torowisku są wypełnione klejem gumowym (poliuretan). Zachowania ludzi wymuszono prawem - za plucie na ulicy, zanieczyszczanie są grzywny, tak jak za zostawienie psiej kupy, to właściciel ma obowiązek posprzątać po swoim pupilu. Domy są (w większości) zadbane, bo prawo nakłada taki obowiązek na właścicieli tych domów. Są często kolorowe, ale nie dlatego że pomalowane, tylko są po termomodernizacji. Dzieki temu ludzie mniej płacą za ciepło i nie ogrzewamy planety tylko same mieszkania. Na wielu dachach są panele produkujące prąd, niektóre najnowsze budynki firmowe są całkowicie bezemisyjne, nie zanieczyszczają środowiska. Na kominach przemysłowych wszędzie są instalacje oczyszczające spaliny, z popiołu produkuje się materiały budowlane (pustaki). Ale nowe domy często produkuje się technologiami nowszymi niż wielka płyta. Spróbuj poczytać, pooglądać różne szczegóły których nie widać na zewnątrz, zobacz schemat przekrój autostrady, zobacz z ilu warstw składa się zwykła droga. Dowiedz się co to są przekopy i mosty dla zwierząt. Szczegóły. To czego nie widać na zewnątrz. Takie zrób porównania.
@AnnaKoko2
Ай бұрын
❤ dla zasięgu
@KatarzynaJaszczak
Ай бұрын
bardzo lubie ogladac twoje filmiki jakos tak ... teraz mieszkam w stanach do polski przylatuje raz w roku na kilka miesiecy i wracam za ocean... jak ktos mi sie pyta gdzie lepiej to nie umiem odpowiedziec o lubie i tu i tu...
@annatrzpis6156
Ай бұрын
Wychowałam się w głębokim komuniźmie na osiedlach, gdzie było piekne podwórko z placem zabaw i boiskiem dla dzieci, mnóstwem zieleni, więc morze rzeczywiście jest to dla Polaków charakterystyczne, bo nie jest to cecha systemu.
@josepgoebbels
Ай бұрын
1:00 zajebistego buszka tutaj mają. serdecznie polecam
@jarekzakonek6821
Ай бұрын
Jeszcze nie dawno bo około 15 lat temu sam pamiętam jak u mnie na wsi każdy malował krawężniki na biało tak ze u nas też tak było ale od kiedy pozmieniali chodniki i drogi nikt już tego u nas nie robi. Wiadomo jeden sąsiad pomaluje w sobotę a drugi w środę i już kolory się różnią i po prostu jest to mało estetyczne
@martamarta7799
Ай бұрын
Staranną pracę porównawczą wykonałeś :) 👍W Rosji nie ma zwyczaju uprawy kwiatów na balkonach ? w skrzynkach, np. pelargonii ?
@jimmygrabowski1240
Ай бұрын
Bardzo fajnie sie to oglada, bo jestem z rocznika 87 i moze troche za mlody na to jestem ale jednak musze przyznac, ze poczatki mojego dziecinstwa to wlasnie przeksztalcanie sie tak jak na tym filmie pokazane - tych blokow z Rosji w to co mamy teraz w Polsce. Nie wyprzemy historii i mamy mnostwo blokow Chruszczowa ale nawet na najbardziej zacofanych wsiach widze, ze te bloki sa po prostu ocieplane i remontowane, bo po 89 roku poszlismy do przodu. Mozna powiedziec, ze odzyskalismy "wolna wole" i naturalnie teraz kazdy myslacy obywatel chce zyc lepiej z kazdego dnia na dzien wiec jesli placimy te podatki czy zyjemy w danej okolicy to albo sami albo poprzez ludzi na ktorych glosujemy chcemy aby byla jakas poprawa. Niestety w Rosji mimo tak wielkiego potencjalu to tak jak z opowiesci rodzicow wszystko po prostu jest jednym wielkim nieporozumieniem. Jak wczesniej panstwa satelickie wysylaly kase na Keml i tam sie to rozplywalo tak teraz bez nas sami obywatele z roznych stron Rosji wysylaja pieniadze by garstka ludzi w Moskwie zyla sobie w dobrobycie a reszte karmic bzdurami jak nas przed 89.
@ratt1484
Ай бұрын
Tak obiektywnie porównując , jakiejś ogromnej różnicy nie ma. Zwłaszcza, że gdzieś tam jeszcze trwały jakieś prace nad nawierzchnią podwórza. Jest gorzej, ale spodziewałem się masakry. Ciekawsze by było porównanie wnętrz tych budynków (klatki i mieszkania).
@malkontentniepoprawny6885
Ай бұрын
Bo Kazań to bogate miasto i stolica bogatego regionu, w takim obwodzie Twerskim, Rostowskim czy Archangielskim jest dramat.
@1lexxus
Ай бұрын
Jest ogromna różnica, byłem w Rosji pół roku i tam to jest dramat a im się wydaje że jest normalnie jak w Europie. Żyją w alternatywnym świecie.
@@1lexxusto jest w dużej mierze kwestia kasy. Np. rosyjskie samorządy co do zasady dysponują jakimiś minimalnymi kwotami - wszystkie podatki zgarnia państwo i wydziela "po uważaniu" (a nie wg. jakiegoś algorytmu), połowę jeszcze rozkradną jedni albo drudzy. Nie wiem, jak wygląda sprawa własności tych mieszkań czy domów - u nas są spółdzielnie, wspólnoty mieszkańców , fundusze remontowe. Płaci się za wywóz śmieci - a jak się płaci, to się i wymaga. Nie wiem, jak to jest rozwiązane w Rosji, ale raczej inaczej, skoro są filmiki, na których zdesperowani mieszkańcy apelują do cara Putina czy to o remont chodnika, czy to o wywiezienie śmieci. Zważywszy, że do tego PKB per capita jest w Rosji jednak niższe - to nie dziwi, że te domy i podwórka wyglądają biedniej czy są bardziej zaniedbane.
@gragazw7063
Ай бұрын
Viaczesław, porównaj wnętrza bloków ruskich z polskimi blokami. Z zewnątrz jakoś ruskie jeszcze wyglądają, ale w środku koszmar. Widziałam klatki i mieszkania w kamienicy w Sankt Petersburgu, w centrum, koszmar, jak ludzie mogą tak mieszkać . W Rosji budynki nie remontuje się od 100 lat, a nawet 300 lat, w takich ruscy mieszkają i nawet są urzędy. 😂🙈
@miroslawbala117
Ай бұрын
Dokladnie; byłem, widziałem i… nigdy więcej odwiedzin ruskiego miru/a:(!
@slawekorlowski73
Ай бұрын
Miło zobaczyć swoje okolice jako wzór dla innych. Wpadnij ponownie. Trochę asfaltu ubyło a bardziej zielono jest. Pozdrawiam.
@florka1
Ай бұрын
Bardzo dobrze, że w Rosji myślą o samochodach. To jest różnica na plus z Polską. U nas sie myśli się tylko jakby tu zlikwodować istniejące parkingi żeby obsiać je trawką i krzakami. A ludzie po pracy jeżdżą po 40 min szukając miejsca gdzie zaparkować. To główna cecha Warszawy i Bielan, które nam właśnie pokazujesz. Wojna z kierowcami to cel nr 1 władz Warszawy. I nie lubię określenia, że coś robi się "dla samochodów" bo to nie są samoistbe byty, tylko narzędzie używane pzez ludzi. Jeśli coś jest dla samochodów, to rak na prawdę jest dla ludzi, którzy nimi jeżdżą
@ditomek
Ай бұрын
Wiaczeslaw, prawda o polskich blokowiskach jest troche bardziej skomplikowana. Te ktore pokazujesz to jeszcze za poprzedniego systemu były budowane. Wtedy ludzie aut nie mieli dlatego nie bylo parkingów. Później jak zaczęły się pojawiać auta to okazało sie że brakuje na nie miejsca. Teraz trzeba parkowac z dala od domu. Dzisiaj nowe budynki to garaże podziemne ale wtedy bylo inaczej.
@gracjantriglav6141
Ай бұрын
Bielany: między Księgarzy a Starej Baśni.
@maciejs3329
Ай бұрын
no i o to chodziło bardzo ładne dobre zestawienie, porównanie. dzięki Mamy nieco więcej więcej pieniążków to możemy postawić wiaty na śmieci i rurki dla rowerów. płącimy za to spółdzieli w czynszu i to ona decyduje co gdzie jak i za ile. ( przetargi ogłaszają) Rośliny - to już bardzo indywidualne kwestie kto co lubi przy bloku. jakby tam ludzie chcieli to by mogli tam ponasadzać i zadbać. byle by inni nie niszczyli BAckyard - po polsku podwórko paczkomaty to moda ostatnich 2-3 lat nic dziwnego że w Rosji tego nie widziałeś :) 8:50 owszem za dużo asfaltu i to poniszczonego - to relikt PRL ale asfalt jako chodnik nie jest zły a przynajmniej tam gdzie nie ma wysokich temperatur latem 10:20 - białe krawężniki - dobry pomysł nie czepiałbym się 11:20 - rynny odprowadzają wodę do kanalizacji dobrze mówsz - no i tu faktycznie masz rację słabo to w Rosji wygląda.
@faramirgondor6821
Ай бұрын
same budynki wygladają podobnie ale cała otoczka jest zupełnie inna
@sebastiank2335
Ай бұрын
Lubię jak porównujesz, cieszy mnie szczególnie jak Rosjanie porównują Polskę a Rosję... Uwielbiam jak im gul skacze... Pozdrawiqm
@lukaszbastler4234
Ай бұрын
bardzo fajny odcinek, po obejrzeniu przerzuciłem sie na inny kanał pewnego rosjanina, który powiedział 2 i pół lata temu czemu się nie dziwię bo jak 2 lata temu jest ok to czemu już 2 i pół roku temu brzmi jakoś lepiej :)
@Bromba00
Ай бұрын
Bardzo lubię Pan filmy i mam nadzieje że ich przesłanie dociera do Pana Rodaków. Kiedyś napiszę więcej komentarzy ale teraz zwrócę uwagę na to czego Pan nie skomentował w tym filmie. Mam na myśli rury gazowe (żółte) prowadzone na zewnątrz budynku. U nas tak się nie robi a na filmie widać to i to jest różnicą pomiędzy tymi dwoma osiedlami. To typowe dla Rosji i krajów byłego Sojuza. Druga rzecz to ocieplenie budynków - w Polce powszechne jest ocieplenie zwykle płytą styropianową, która jest tynkowana barwionym tynkiem. W krajach post ZSRR typowa szara cegła to też widać na filmie i warto było o tym wspomnieć. Kosze na psie kupy to - mała rzecz a dużo zmienia. Kiedyś ta zawartość była po prostu pozostawiana tam gdzie piesek miał potrzebę. Pozdrawiam i powodzenia życzę.
@berenikapers2211
Ай бұрын
Z tym białym kolorem to dobry pomysł, u nas za PRL też tak było
@gregorio2553
Ай бұрын
Wiaczesławie, w Polsce nie maluje się krawężników na biało, ponieważ Prawo o Ruchu drogowym traktuje je jako linię ciągłą, przy której nie wolno się zatrzymywać.
@supermolibden5037
Ай бұрын
Viaczesław, idź na Chomiczówkę , Tam gdzie są bloki (wysokie) oddane w 1976 roku. Proponuje Marii Dąbrowskiej 1 i 3 i . Chciałbym abyś pokazał ile tam jest zieleni i drzew i placów i górka i tak dalej. Dzisiaj już się takich osiedli nie projektuje bo deweloper zamiast tych placów i zieleni to by jeszcze tam 15 bloków postawił . Pozdrawiam .Adam
@karolinakuc4783
Ай бұрын
Białe krawężniki to nie jest zły pomysł może pomagają jak kto prowadzi pod wpływem alkoholu.
@apacz3995
Ай бұрын
Ciekawe porównanie. Chętnie zobaczyłabym również filmiki ,w których lepsze rozwiązania techniczne, urbanistyczne, itd. są w Rosji, a nie u nas w Polsce. Pozdrawiam serdecznie z Krakowa :)
@worldcitizen181
Ай бұрын
Z tymi asfaltami to fakt, jest ich jeszcze za dużo. Polska powoli odchodzi od betonozy, no ale to jeszcze potrwa. Te domki dla śmietników to są wiaty śmietnikowe i często są zamykane i dostępne tylko dla mieszkańców domów, których te wiaty dotyczą.
@malkontentniepoprawny6885
Ай бұрын
Tyle asfaltu to chyba tylko w wawie, ale to ruskie miasto.
@monikakacprzak4721
Ай бұрын
@@malkontentniepoprawny6885to jest stare osiedle sprzed 50+ lat, wszędzie w okolicy były (i pewnie jeszcze są) takie betonowe (czy asfaltowe) place i placyki.
@przemysawszerszen933
Ай бұрын
To na śmietniki nazywaj- wiata. Szacun
@likier1
Ай бұрын
Wygląda jak bielany :)
@mmiotk19
Ай бұрын
Te rury które z dachu są do tego żeby woda spływała na dół do kanalizy nazywa się rynna
@kolakpatolik1857
Ай бұрын
Rób taki content, ale z tłumaczeniem na rosyjski lub odwrotnie, żeby dosięgało też Rosjan. To oni muszą zdać sobie sprawę, że mieszkają w śmietniku, bo putin potrzebuje szwajcarskich zegarków.
@januszsienkiewcz3701
Ай бұрын
Rosja jest państwem azjatyckim a tam systemy społeczne oparte są o przemoc w przeciwieństwie do Europy, gdzie system społeczny jest regulowany umową. Oczywiście, można podać dziesiątki przykładów "za" i "przeciw", ale nie zmienia to głównego gradientu regulowania współżycia społecznego. Rosja zabija innowacyjność. Jeśli ktoś w Rosji coś wynajdzie, lub ma jakiś pomysł, to za chwile odwiedzą go niezbyt przyjemni panowie i przejmą mu biznes. I żaden sąd ani dziennikarze mu nie pomogą. I to dotyczy nie tylko biznesu, ale również każdej inicjatywy. Natomiast na Zachodzie jest inaczej. Choć z przykrością trzeba powiedzieć, że przez chciwość i krótkowzroczność głownie Niemców, rosyjskie gówno korupcji mocno się ostatnimi laty rozlewało. Zobaczymy, czy lekcja ukraińska zostanie wlaściwie odrobiona i Rosja będzie izolowana w Europie, chyba że rzeczywiście nastąpi tam jakis cud i będzie rewolucja społeczna, która zmieni system władzy. Taki scenariusz wydaje mi się bardzo mało prawdopododobny. Szkoda...
@madamededede
Ай бұрын
Paczkomaty, to polski wymysł
@jisaburoozawa663
Ай бұрын
Paczkomaty to ja widziałem w Berlinie na początku lat 2000.
@urpasternak
Ай бұрын
@@jisaburoozawa663 Ile razy będziesz pisał jedno i to samo polski niemaszku?
@malkontentniepoprawny6885
Ай бұрын
Sporo na tym dziedzińcu do zrobienia, w pierwszej kolejności powinni się pozbyć tego paskudnego asfaltu. Więcej zieleni i kostka.
Пікірлер: 486