6 ay da bir video atarak bu isi rutine bindirdigini gosteriyor Ve duzenli icerik uretiyorsun gönülden tebrik ederim
@cumburcemaat5495
2 жыл бұрын
Tükürügümü yaladim sagol cemre
@wonwonreis8813
2 жыл бұрын
@@cumburcemaat5495 :d
@felt3767
2 жыл бұрын
Utan lan
@cumburcemaat5495
2 жыл бұрын
@@felt3767 bi 3. Videoyuda atarsa yorumu degistirip cemreye Mars yazacam
@Hakikatinpesinde1
2 жыл бұрын
@@cumburcemaat5495 Türkçeyi katletmişsin.
@Eneess07375
2 жыл бұрын
Kanalına hoşgeldin abi
@depaysementra
2 жыл бұрын
Ahhahahahshah :D
@Nefrioble
2 жыл бұрын
:D
@KodKahve
2 жыл бұрын
Son dakikalarda yaptığın makara paha biçilmez.Var ol üstad.
@fffffffffffffffffffffftftffff
2 жыл бұрын
Çizgi film kanalı dedik geçtik de Her kanalda varsın be dostum xd Not : Şahsen çizgifilmler ,animasyonları severim. Yanlış anlaşılmasın, küçümsemedim.
@ImperatorisAurei
2 жыл бұрын
Seni burada görmeyi hiç beklemiyordum, çok garip..
@blupblupblup585
2 жыл бұрын
Sen ben küçükken çizgi filim şeysi şeyler kanalının duygylandim yada o başka kanaldi
@muhammetfurkansahin3892
2 жыл бұрын
14:37 ve kaynatasız spiritüalizmi eleştirirken Maharaj'ın ruhu sessizce odaya girer... 19:08 ve ayrılır...
@Nushu813
2 жыл бұрын
😀
@sahipkran6738
2 жыл бұрын
Harbi ya yorumlara baktım kim farketmiş diye. Noldu acaba cidden merak ettim pek rüzgar işi değil
@klc_arda07
2 жыл бұрын
kedidir o kedi :D
@mehmetgkdmr7
2 жыл бұрын
Yine final haftasını ayarlayıp attı hxhxhshzhshz
@vahsibatljohnny6682
2 жыл бұрын
Kasıtlı yapıyor
@excalibur8187
2 жыл бұрын
Bu arada protein mevzusuna gelecek olursak amino asit dediğimiz maddeler proteinlerin yapı taşıdır ve esansiyel ve esansiyel olmayan diye ikiye ayrılır ve doğada yaklaşık bilinen 20 çeşit aminoasit vardır. Esansiyel amino asitler vücudun dışarıdan almak zorunda olduğu ve vücut fonksiyonlarının işleyişi için hayati elzem teşkil eden türdür. Bu tür amino asitler mercimek, nohut, soya, hayvansal gıda gibi besinlerde bulunur ancak dediğimiz gibi 20 çeşit amino asit çeşidi vardır ve bunların içindeki bağlarda radikal gruplar bulunur ne bileyim radikal grubu fosfatsa beyne iyi gelir sodyum potasyum gibi minerallerse kaslara kemiklere iyi gelir falan. Yani mercimekten aldığın proteinin görev alanı ile kırmızı etten aldığın proteinin görev alanı farklıdır bu durum da veganların nasıl 50 kilo zaragana orospu evladı olduğunu açıklayan bi durumdur.
@vutututuuu
10 ай бұрын
Ben de ciddi ciddi okuyom skdkekwkdkkeke
@froothzen1188
2 жыл бұрын
Abi eskiye göre çok daha iyi görünüyorsun. ALLAH daha güzel mutluluklar verir inşallah. Bize katkıda bulunduğun için teşekkür ederiz.
@astronotmeyvesi6246
2 жыл бұрын
Dua ederken inşallah denmez
@e.elifabetth9163
Жыл бұрын
@@astronotmeyvesi6246 başkasının duası düzeltilmez, Allah Musa aleyhisselâma ya Musa kulumla arama girme diyor
@yolcujiujitsummasporsalonu4779
2 жыл бұрын
Ehli Sünnet bir Tasavvufcu olarak severek izliyorum. Çünkü hayat sırf bazı konularda senle aynı görüşe sahip değil diye böylesine tatlı bir adamdan soğuyacak kadar uzun değil. Ayrıca Allah bir an önce şu sigara belasından kurtulmanı ve namazlara başlamanı nasip etsin güzel insan :)
@mehmedeminsevgi4993
2 жыл бұрын
Adamın anlattıkları sizin tasavvufçuluğunuzu etkilemiyor mu peki?
@bny1337
2 жыл бұрын
Namaz kılıyor zati
@haruncoban2995
2 жыл бұрын
Ehli şirk Vel cemaat ul musrikin deseydin ya
@ri38fjfjfjfjvv
Жыл бұрын
Sen once tevbe ette kuran sunnete gel bidat sirk tasavvufu terk et peygamber tasavvufcu degildi bidati birak bidatler atestedir
@@erdemavsar7236 Ben de sınav konularından bunalıp geldim..
@Huzunvekeder
2 жыл бұрын
Göbek gitmiş. Sanırım sezaryan ile doğum gerçekleşti
@kubrakubra8485
2 жыл бұрын
Türk D. ve Edebiyatı bölümünde Eski Türk Edebiyatı derslerinde zāten tasavvuf/spiritüalizm ve mistisizm bir arada anlatılır. Aynı oldukları bilinir. Varlıkta birlik (vahdet-i vücut) konusu da anlatılır. Eski edebiyatta (Divan E.) bu konuyu işleyen birçok şiir vardır. Ayrıca Sebk-i Hindi, Nev Eflatunculuk gibi şeyler de vardır. Kısacası tasavvuf çok şey barındırır.
@yagizaltindal
8 ай бұрын
Yine çok iyi bir video yapmışım, ellerime sağlık
@aynsikkofield4469
2 жыл бұрын
Neden müslüman oldum 2'yi bekliyordum
@irem1968
2 жыл бұрын
@Obi-Wan Dokooy QKWKSJWAKSJSSJN
@YusufSaidCANBAZ
2 жыл бұрын
tasavvufta iyi/doğru şeyler de vardır ya. O kadar da gömmeseydin. Enis Doko ahlakın, humanizmin gelişmesinde falan çok faydaları olduğunu da söylüyordu. Farklı tasavvuf anlayışları da vardır zaten illaki
@yekmirhacahmetoglu6767
2 жыл бұрын
Bu konuyu zaten blok da ve kitabın da için den geçmiştin ama videoda efsane olmuş özelikle bu kısımda kahkahaya boğuldum 23:14 herkes vasıfsız olacak :D
@inciozsendil
2 жыл бұрын
Spiritüalizmi doğru anladığınızdan emin misiniz? Ne deneyimlediniz veya deneyimlemediniz de anladınız çok merak ettim :)
@mrvozz
2 жыл бұрын
Mesela diyor ya tanrıyı nasıl bulacağız o da tanrı sizsiniz zaten diyor. Bence kasıt sen tanrısın zaten değil, tanrıdan bir parça sende var anlamında. Hatta Kuran’da da Allah’ın bizlere nurundan üflediği söyleniyor onu kastettiğini düşünüyorum. Her şeyi tanrı olarak görmek değil de tanrının her yerde olduğunu kastediyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?
@violaartikyok
9 ай бұрын
Ne doğrusu sen söyle...
@inciozsendil
9 ай бұрын
Ooo ne güzel yanıt gelmiş. Açıklama şansı vermenize memnun oldum öncelikle, teşekkürler. Bir kere yazımdaki 'doğru' ifadesini, doğrusunu ben biliyorum anlamında söylemedim. İyice içine girip, deneyimlediniz de kendi anladığınızı mı, yoksa okumalarınız ve genel kültürünüz çerçevesinde mi böyle anlatıyorsunuz diye merakımı dile getirmek istedim. Neyse spiritüalizmi ya da varsayımlarını, hadi konuşmacının ifadesiyle inançlarını tarafsız bir gözlemci olarak deneyimlemeye bir kaç 10 yılını vermiş biri olarak dahi doğrusu budur diyerek açıklamam. Ama ne olmadığını daha doğrusu itirazıma konu olan cümlelerden yola çıkarak açıklayabilirim. Bir defa 'öz hakiki' :) spiritüalizm, çilecilik değildir. Tecavüzcüyü, katili, hırsızı yargılamayalım, bağrımıza basalım demek hiç değildir. Yargılamak (hukuki anlamda değil tabii ki), etiketlemek, suçlamak bir işe yaramaz çünkü. Spiritualizm bu tür davranışların ardında yatan nedenleri anlamak ister. Ancak o nedenler ki bunlar görülmediği için sebep sayılmazlar, çünkü insan sadece 5 duyusu ile algılayabildiği kadarıyla idare edebilir bu hayatta ve gerisiyle ilgilenmez. O zamanda sorunların öz hakiki sebeplerini bulamadığı için de 'ne kadar yargılarsan yargıla, ne kadar asarsan as, kesersen kes çözüm bulamazsın' der. İllüzyon dediği budur. Daha çok şey söyler de, iyice anlayabilmek de maharet gerektirir. Ve o maharet de kişinin kendi üzerinde düşünmesi, her türlü hatta utanç, suçluluk, öfke, korku daha fazla olmak üzere duygusu hissetmesi, kendini olduğu gibi görebilmesi için gayret etmesi demektir.
@violaartikyok
9 ай бұрын
@@inciozsendil Peki bu konu hakkında deneyimleriniz neler sizin?
@thegod4222
6 ай бұрын
@@inciozsendilmerhaba ben de spiritüelistim sizle nasıl iletişime geçebilirim
@canberkgoktas
2 жыл бұрын
Cemre selam. Bu platformu kendin için bir iş alanına dönüştür lütfen. Seni dinlemek ve bilgilerinden faydalanmak isteyen çok fazla insan var. Hem senin için de bir gelir kapısı ve bir amaç olur. Öneri mahiyetinde yazıyorum. Saygılar ve sevgiler dilerim.
@sevvalu.u8384
2 жыл бұрын
Nasi mesela
@ITULU-MUHENDIS
9 ай бұрын
Yaptı be O7
@bookshelfonme
2 жыл бұрын
Allahın yaşattığı şeyleri de sabirla imtihan kabul etmek gerekmiyor mu? Allahtan gelen her seyde hayr olduğu razi olmak gerektiği salık verilmiyor mu? Ne farkı var şimdi bundan?
@huseyinkalabalk5756
2 жыл бұрын
İslam dininde bütün kötülükler şeytandandır. Allah’tan gelene razı olunur fakat şeytandan gelene razı olmaktansa Allah’a kulluk edilir ve böylelikle şeytanı kendinden uzaklaştırmış olursun. Şeytandan gelene razı olmak bir bakıma şeytana evet demektir. Arada dağlar kadar fark varken ne fark var demek şaşırtıcı. Muhtemelen bilgi eksikliğinden kaynaklanıyordur. Yanlış anlamayın amacım küçümsemek değil.
@Sultan_Alparslan_HAN
2 жыл бұрын
@@huseyinkalabalk5756 Her şey, iyi de kötüde Allahın yaratmasıyladır şeytan kim ki kötülük ondan gelsin. O sadece kötülüğe vesiledir. Sen eline bir sopa alsan bir köpeği dövsen köpek sopaya dalar çünkü kötülüğün sopadan geldiğini sanır. Sende şeytandan geldiğini sanıyorsun akkımızı kullanmassak nasıl doğruya ulaşırız aklını kullan.
@nuranozdil96
2 жыл бұрын
Evet, güzel bir video olmuş.1992 ve 1996 yıllarında Metapsişik derneğine ve yıllarca Yüksek Bilinç Derneğine gittik.Bu dediklerinizi söylediler.Yıllarca çözemedim iyi yok kötü yok lafını, ayrıca acı çekerek tekamülden bahsettiler.Her kötü olayda tekamülümüze hizmet ediyor dedik.Yargılama affet dediler.Affettik daha beter ağzımıza yaptılar. Hele şu ermişlik pozunda affet, bak halen affetmemişsin lafına gıcık oldum.Biz beceriksiz konumdaydık.Ben O yum kitabını aldık, okuyamadım bile.İyi ki de okumamışım.Ağzını her açışta, sakın şikayet etme, bir şeyden şikayet ediyorsan Tanrıdan şikayet ediyorsun dediler.Bunların hepsi hint öğretisi, insanları pasifize etmek, durumlarına katlanmayı öğreterek, tekamül ediyorsun ne kadar iyi diye kandırmak.Sonradan bir düşündüm, egomu niye yerle bir edeyim ki, o bana çok gerekli.Onunla kendimi savunacağım.Niye zamanı gelince dozunda öfkemi belli etmeyim ki.Niye durmadan affedip aynı şeylere katlanayım ki.İyi kötü evrensel açıdan olmıyabilir.Benim açımdan bana göre iyi kötü var. Mesela küçük çocuklara yapılanları da anlamıyordum.Düşünüyordum, çocuk mu o kişinin tekamülü için araç diye.Sonra dediler ki, o çocuk atalarının işlediği günahın borcunu ödüyor.Anne baba perişan ama borç ödendi.Sistem tıkır tıkır işliyor.Tasavvufta celal ve cemal esmaları var.O halde yeryüzündeki her çeşit şiddet, Allah a ait oluyor.Bir de diyorlar ki, kötülük nefsinden, iyilik Allah tan.Nefise de bir yüklenme.Zavallı fakirler zaten mecburen nefislerini öldürmüşler.Nefis köreltmeyi siz gidin zenginlere söyleyin.Vardığım nokta şu, her olayda her şeyde böyle ezber bilgilerle değil, kendini kollayarak, kar zarar hesabı yaparak aklınla davranacaksın.Affetmiyeceken affetmiyeceksin de.Bir de değişik kelimeler kullanıyorlar.Olayın bilgisini almak gibi.Bildiğimiz kazığı yeyince akıllanmak. Haa bir de şu var herşeye sen sebep oluyorsun, dünya bir hologram, senaryoyu sen yazıyorsun. Dernek başkanına bir şeyden bahsederken kötü demiş ve kötü deme diye ikaz almıştım.1999 depremi olunca, yanına gittim, iyi ki bu deprem oldu dedim.Devamında birlik beraberliğimiz arttı diyecektim ki, bu sefer aman Allah göstermesin dedi.Eee nasılmış.Bir de şu gelecekteki bir planından bahsetsen ya da geçmişi ansan.An da kal anda kal söylemi.O benim tekelimdedir, ister anda kalırım, istersem de güzel bir anıma kayıp yadederim.Bizlerelimize verilen reçetelerle hareket eden kuklalar değiliz. Ama bunun yanında telepati, rüyaların gücü, haberci rüyalar gibi bazı şeylere de inanıyorum.Tamamen de inkar edemem.
@mehmedeminsevgi4993
2 жыл бұрын
Spritüalizm hakkındaki tecrübenizi aktararak mühim bir yorum yapmışsınız, dikkatle okudum. Siz kaç yaşındasınız acaba? Nasıl biri olduğunuzu merak ettim.
@nuranozdil96
2 жыл бұрын
@@mehmedeminsevgi4993 Bayanlara yaş sorulmaz daha doğrusu söylemeyim ama şunu belirtebilirim, ruhum çocuk veya genç, görünüşüm de genç ama yaşım bayağı var.Nasıl biriyim, öğrenmeye çok meraklı biriyim fakat sonunda anladım ki, en önemlisi kendi aklımla verdiğim kararlar.Bu dernekler bizlerden ermişlik mertebesine çıkmamızı bekliyorlar, yapan da görmedim zaten.Herkes bu dünyada ekmeğinin peşinde.Dünyaya ait kurallar farklı.
@uuudddsssaaarrr
2 жыл бұрын
Türkiye gibi tasavvuf geçmişi derin, düşünsel bağları kuvvetli bir coğrafyada aslınıza döneceğinize, batılı yöntemi tercih etmiş işin popülerliğinde takılan derneklerle, insanlarla zaman geçirmişsiniz. aslınıza değil yabancı olana dönmüşsünüz. Yıllarınıza enerjinize yazık olmuş. Bu bahsettiğiniz dernekler amerikada filan da yaygındı. Bir şeyi bilmek aslına erileceği anlamına gelmiyor, mecellede şöyle bir kanun vardır. "usule hakim olmayan esasa mahkum olur". Usül mantığa uymayabilir, fakat salikin arzusu gerçeğe ulaşmaktır esasa mahkum olmak değil...! Asyalıların felsefeleri de güçlü ama kör bir adama benzer. Kör adam gider ama nereye gittiğinide bilmez. Esenlikler dilerim.
@nuranozdil96
2 жыл бұрын
@@uuudddsssaaarrr Tasavvuf evet ismi derin ve büyük, fakat videoları izleyince yapan yaptıran Allah söylemini duyunca, bunca kötülüğü Allah mı yaptırıyor diye düşünmeden edemiyorum.Ya o masum çocuklara yapılanlar.Bir de kime taparsanız yani çok severseniz onu Allah elinizden alır.Yani evvela Allah ı seveceksiniz.bu kadar bencil olabilir mi ki Allah.Kimseyi sevme beni sev yoksa elinden alırım haa.Bir de kadının çocuğu ölmüş diyor ki, çok şükür Allah elimden aldı, ne büyük lütuf.Bunlara cevap veremediğim müddetçe inanasım gelmiyor.Çünki aklıma ters düşüyor.
@haruncoban2995
2 жыл бұрын
@@nuranozdil96 aklına mi duygularina mi ters dusüyor?
@ceyhandogu9786
2 жыл бұрын
Mevlana’nın nedemek istediğini anlamadığını düşünmüyorum herhalde böylesi işine ve konjonktüre uygun gelmiş,evet çok entellektüel bir arkadaşsın herşeyi biliyorsun bir tek haddini hiç bilmiyorsun biraz adap biraz tevazu sana çok şey katacaktır eminim gençliğine verelim hadi neyse diyor yazdıklarımı düşünmeni diliyorum.sevgiler
@antic955
2 жыл бұрын
yakısıklanmıs
@AhmedAhmed-ks2xy
2 жыл бұрын
Kitabını aldım okuyorum, tek kelime ile helal olsun, harika bir araştırma ile yazmışsın bir başka din tasavvuf kitabını, birkaç tane alıp dağıtacağım tanıdıklara
@ercanisk7997
2 жыл бұрын
Yanlış hatırlamıyorsam bu videonun sözünü 3 yıl önce vermiştin. :)
@SpirituelYasalar11
2 жыл бұрын
Şeyhine gel kısmı yanlış. Bu yolda insan öğreneceğini öğrendikten sonra kendi yoluna gider. Kimseye tabi olmak yoktur. Gel bana tabi ol diyen varsa o onun kendi yanlışı. Çünkü bu yolda her şey birdir. Kimse üstün değildir. Mantığı anlayan kimseye tabi olmaz.
@meltemzaric9622
2 жыл бұрын
Saçının bu video da aşırı iyi olduğunu söyleyen biri çıkmayacak mı
@erdemavsar7236
2 жыл бұрын
abi çok güzel konu ve en önemlisi senin videon ama zamanlamana sokayım sınav haftası başladı dicem de son zamanlar hariç uzun süre video atmıyon
@cengizbudak2779
2 жыл бұрын
Çok tatlısın Cemre, kuru üzüm gibi.
@vanbasten9455
2 жыл бұрын
Bugün kendimize ne kattık: Moğollarla cermenler Tinder'dan tanışmamış.
@gulaysk2734
8 ай бұрын
Ya sabah saatlerinde yaptığım en iyi tercihsin, kaç kez izliycem ve muhabbeti kafama yerleştirilen bilmiyorum 😅😅😅 varolasın, kendine iyi bak geyiğine mecburen girecem, ❤❤❤
@burakerdogan1569
2 жыл бұрын
tasavvuf konusunda aynı fikirde değilim ama seni blogtan beri takip ediyorum. yani sacha baronun diktatör filminde dediği gib: 'Liberal görüşlerine rağmen bu adamı sevdim'
@ilkemekli
2 жыл бұрын
Abi iyi gördüm seni ya. Hep böyle devam et arkandayız birtanesin sen🥰
@kerem6431
2 жыл бұрын
Benlik duygusu insanda bilinç güçlendikçe yok olan bir şey. Bu konsantrasyon pratiği yapan BÜTÜN insanların DENEYİMLEDİĞİ ve söylediği şeydir. Örneğin; Buda bir tanrı değildir, bu pratiklerle hakikati deneyimlemiş ve ıstırabından özgürleşmiş bir İNSANDIR. Istırabından özgürleşmesi egosunun illüzyon olduğunu fark etmesiyle olur, buna aydınlanma da denir. Yunus Emre “kaldır kendini aradan çıksın ortaya yaradan” derken neyi kastediyordu sence. Teizm ile spiritualizmin çeliştiği konusunda çok haklısın fakat doğru tarafı seçtiğinden nasıl bu kadar emin olabiliyorsun. Spiritualizm deneyseldir. Belli pratikler var ve her gün düzenli uygularsan birkaç ay sonra ya da 1 sene sonra hayatında bür şeyler değişmeye başlar. Daha mutlu olursun, saplantıların azalır, farkındalığın güçlenir, empati kurma yeteneğin güçlenir. Doğal olarak kötülükten uzaklaşmaya başlarsın. Soruyorum sana hangi teist din bu kadar etkili olabildi? Bu olay sadece bir peygamber ya da tanrının deneyimleyip diğer insanlara nasıl iyi olunacağıyla ilgili ders vermesi gibi verimsiz ve yetersiz bir sistem değildir. Spiritualizmle ilgilenmeye gerek kalmadan sporcular ve sanatçılar egolarının yok olduğu ve en az çabayla maksimum verimle çalıştıkları anlar deneyimliyorlar. Buna being in the zone deniyor. Bir işte çok iyi olursan konsantrasyonun bir noktaya gelir ve senin kim olduğunu bilmediğin ama bilinçli olduğun ve olayları gözlemlediğin bir deneyim yaşarsın. Spiritüel pratikler de genel olarak bu bilince ulaşmayı amaçlayan zihinsel konsantrasyon teknikleridir. Buna bu kadar karşı olman çok tuhaf, yalnızca düzenli pratikle deneyimlenebilecek bir şeyken. Meditasyon denen şey örneğin basitçe konsantrasyon pratiğidir. Amaç da o yukarıda bahsettiğim “being in the zone” haline dikkat eğitimi yaparak ulaşmaktır. Spiritualizm aslında saçma sapan, insanların önyargıyla yaklaşmalarına sebep olan hurafeler olmasa, şu ana kadar yer yüzüne inmiş bütün dinlerden daha “pratiktir” çünkü insanı araya bir din ya da peygamber ya da elçi GİRMEDEN, bir zamanlar bütün dinlerin özünde olan fakat gerçeği anlaymayan müritler tarafından yasalar ve kurallara dönüştürülen asıl hakikate ulaşma yöntemleridir. Buda’nın insani çabası bütün diğer sistemlerden daha hakikidir. İnsan ıstırap içindedir ve bu ıstırabın kökeni nedir. Uzun yıllar süren arayışından sonra bu ıstırabın kökeninin insanın sahte benliği sonucu olaylara gösterdiği duygusal reaksiyondan kaynaklandığını bulur. Bu reaksiyonu yok eden en büyük teknik de meditasyondur. Ya da alkol ve uyuşturuculardır. Ama alkol kullanmak meditasyon yapmaktan daha kolaydır.
@luckycraby4263
7 ай бұрын
Şunun neresini anlamıyor İnsan oglu mesela senin anlattıklarını ben bilmiyorum bilsem burada ne işim var aslan yegenim ? Bilmedigini nasıl anlican Aslan yegen seni egitebilirim sakin ol benden ögrencek 1 şeyin bile varsa onu almalısın kibrini bırak ben biliyorum deme insan anlamadıgını bilemez din olarak bakma iş olarak meslek olarak düşün anlıyormusun yani biraz sakin ol beynini çalıstır taraf olma
@walterbishop7107
2 жыл бұрын
Şu sığ bakış açısından bir kurtulamadın. Akıl-iman (vahiy) arasındaki uzlaşmaz çatışmadan kaçışın yollarından biri tasavvuftur,bu çelişkiyi tatmamış,dini-hatabi anlatımların ussal olduğuna her nasılsa iman etmiş insanların ''tasavvuf ayrı bir din yuaw'' demesine şaşmamalı.Sanki senin inandığın farklı bir din değil.Bütün kaynakları reddediyorsun üstad,tarihle zamanla kısıtlı bir metnin ''ilahiliğinin'' bütün zamanlara hükmetmesini gerektirdiğini düşünen adamsın,ha buna rağmen hala nasıl şeriatçı değilsin,şaşırtıcı.
@walterbishop7107
2 жыл бұрын
Ki,tasavvuf saçma sapan kuraniyyun ekollerinden daha islamcadır orası ayrı.
@walterbishop7107
2 жыл бұрын
Kuranda allah arapları aşağılıyor aga eeheheheh diye yorumladığın ayetin bağlamından o arapların bedeviler olabileceği aklına gelmiyor. Çünkü iman ettiğin kitabın tarihi,zamana örfe kültüre bağlı bir şey olduğunu görmezden gelerek kafana göre mealden ayet yorumluyorsun,sonra da gelip tasavvuf islam değildir diyorsun üstad,yapma.
@walterbishop7107
2 жыл бұрын
@Ayn Rand'ın sigarası Kuran tabiki de tarihi bir kaynak. Toplumun ihyasını kendine görev edinmiş bir adam tebliğ ediyor bunu. Ayrıca peygamberin vahyi yazıya geçirme gibi bir amacı hiçbir zaman olmadı,neden olmadı bir düşün istersen.
@walterbishop7107
2 жыл бұрын
@Ayn Rand'ın sigarası Ayrıca tüm dini metinler gibi kuran da hatabi ve muhayyilidir (imgesel). Kavramsal anlatımın zerresi bulunmayan metinlerin felsefeyle ne alakası olabilir? Yedinci yüzyıl çöl arabını uyarmak için gönderilen kitapta senin 21.yuzyilda keşfetmen için mucize olmasını nasıl Tanrıya dayandıracaksın?
@rumeysaserin6894
2 жыл бұрын
@@walterbishop7107 Peygamber nasıl ayetleri yazıya geçirmedi? Gelen ayetler taşa, yaprağa, zamanın kağıdına yazılmış hep. Hatta peygamberin sözleriyle ayetler karışmasın diye Allah rasulü sözlerinin yazılmasına müsaade etmemiş. Kur'an'a tarihsel bir metin dersen bugün Kur'an'a ihtiyaç olmadığını iddia edersin ki bu da İslam'ın genel ilkeleriyle doğrudan çelişir
@oyunsoft4352
2 жыл бұрын
Yine kafamın yetmediği bir şeyler dinledim amacım da buydu zaten
@neyfelercan2970
2 жыл бұрын
Matrix 4'ün çıkmasıyla beklenen video geldi :))
@alihanay602
2 жыл бұрын
Eski asırlardan birinde Zamanın usul usul aktığı Anadolu köylerindeki bir barakada kainatın birliğini kavrayabilen bir derviş ya da Nepal'in yüksek dağ eteklerinde bağdaş kurup gözlerini yuman bir keşiş aynı şeye fısıldar, aynı güneşte pişerlerdi Biri fenâfillah derdi öbürü nirvana kelimelerin ötesinde buluşup denizdeki damlaya toz bulutlarındaki yıldıza dönüşür dansa başlarlardı -Sükunetin şarkısını duymak, büyük iştir dedi şarap. "Ey ruz bar'â ke zerre hâ raks konand"
@sura3360
2 жыл бұрын
Yıllardan beri şu konum hiç değişmedi. 😄 Aynı ben de böyle bizim koltuğun sağ tarafından başka yerde göremiyorum kendimi 😂
@makroalem111
2 жыл бұрын
12:07 o nasıl tepkiydi 😀🤣🤣🤣
@Spechless2
2 жыл бұрын
Vay be zayıflamış adam.6 ayda muhteşem degişim.Sadece yürüyerek ve Sırma sodayla.
@warnerbro4800
2 жыл бұрын
Bir sonraki videon gelince umarım tyt de 100 üzeri ayt de 60 üzeri yapıyor olurum😂
@Logan-yv2wg
2 жыл бұрын
ne cenabet adammışsın
@warnerbro4800
2 жыл бұрын
@@Logan-yv2wg 😂😂
@ekereker
Жыл бұрын
yaptın mı hacım
@ardacakmak2009
11 ай бұрын
Hayvansal proteinsel gıdalarla, bitkisel proteinsel gıdaların efektiflik alanları(türleri) birçok açıdan farklıdır Cemre Hocam. Teknik olarak açıklayamıyorum, çünkü bilgim kısıtlı. Yalnız amino asit cinsinden, vitaminin yapılarına yüksek ölçüde zıt biyolojileri olması gerekiyor. Her sağlıklı besini bence yiyebilirsiniz.
@emrebektas3517
2 жыл бұрын
40 dakika spiritüalizm ve tasavvuf konuşmuşsun, bu adamlara bunları söyleten DMT'yi ağzına almamışsın. Kanka kusura bakma da baya cringe oldum izlerken.
@21gram_Life21
2 жыл бұрын
Abi bu senenin nadir güzel olaylarından biri seni tanımam olmuştur dipsiz kuyu gibisin B
@samet1600
2 жыл бұрын
Daha bugün kitabını bitirdim ve de üstüne bu video oh misss. Tek sıkıntı yarın fizik sınavım var
@Eylul_etk
2 жыл бұрын
36:56 'da haz ve memeleri sıkmaktan kendini alıkoyamamak
@SpirituelYasalar11
2 жыл бұрын
Benlikten kurtulunca depresyondan kurtulduğum doğrudur. Ancak birlik bilincine ulaştım diye de kimseye tecavüz etmek aklıma gelmedi, nasıl olsa günah değil diye. Bu düşünceler gerçekten deneyimlemeden anlaşılacak gibi değil. Deneyimlememiş birine böyle komik gelmesi normal :)
@Sultan_Alparslan_HAN
2 жыл бұрын
Ağzına sağlık yemin ediyorum bunlar kitap yüklü eşek, kapa olmak istemiyorum ama bilgileri bunları alaycı iğrenç bir ruh haline sokuyor. Ben evinin üç duvarı kütüphane olan bir evde doğdum büyüdün, babam 70 yaşında hala elinde kitapla uyur. Çok okudum öğrendim ama bilgi bizim boynumuzu eğdi cahilliğimizi kavrattı bunların ise kibrini okluyor. Yaşamadıkları bir şeyle alay ediyorlar. Varsa erkekliğin yol açık sende er dimi niye alayla geçiştiriyorsun ki.
@tugbakaya8791
Жыл бұрын
Sorumluluktan ve eziklik hissinden kurtulmak işinize geliyor çünkü anlaşılmayacak pek bişey yok.Ayrıca buna inanan bir insan net kötüdür.
@goktugberkbagc7807
2 жыл бұрын
Harika bir video olmuş Cemre şeyhim, ağzına sağlık :)))) 39:27 de bahsettiğin sanırım Enis Doko. Kendisi ciddi bir New Age eleştirmeni ama tasavvufa da sempatik ya da daha doğrusu o kadar da karşı değil.
@damlaseckin7814
11 ай бұрын
Videolarınızı sonuna kadar izliyorum.Genel olarak beğeniyorum da.Karışık gelen konuları çok öz bir şekilde anlatıyorsunuz.Kafamda netleşiyor birçok konu.Teşekkür ederim.Sadece bir konuya değinmek istiyorum.Tabii ki de rahatlık samimiyet çok önemli ama en azından inanç tarzı konularda yargılamazsanız,bu inanca hakaret etmezseniz bence daha güzel olur.Çünkü herkes zaten aynı dine inansaydı herkesin beyni aynı şeyleri düşünür aynı şekilde çalışırdı.Herkes et yeseydi veya herkes vegan olsaydı dünyadaki denge belki bambaşka yerlere giderdi.Yani demek istediğim şu ki insanların fikirleri uçuk kaçık bile olsa herkese ihtiyacımız var.Herkes birbirinden farklı.O yüzden lütfen gelecekte çekeceğiniz videolarda inançlarla,vejetaryenlikle vs.dalga geçmezseniz sevinirim.
@damlaseckin7814
10 ай бұрын
@@theodorhasselmann Demek istediğim bu değildi.Başka insanlara zarar vermek yaşadığımız dünya düzeninde olamaz zaten bu direkt bir suç.Ama başkasına zarar vermeden kendi isteklerini yapmak farklı bakış açılarına sahip olmak bence çok güzel bir şey.Herkes aynı düşünseydi robot olurduk zaten,insan değil.Veya herkes aynı düşünseydi sen bu yorumu bana yazamazdın.Bilmem anlatabildim mi.
@deftank6896
2 жыл бұрын
Odada masa lambasıyla oturanlar için ayrı bir kulüp kuracağım :)
@yunustelli3293
2 жыл бұрын
bunu yapalım şimdiden 3 kişiyiz
@eneskanza7293
2 жыл бұрын
son 10 dakika o kadar çok güldüm ki "ETİN YERİNİ TUTMUYO" ahahhdhaah
@yogurtcu
2 жыл бұрын
31:40 moğol geni olayı fasa fiso. Avrupadaki Mongloid (Doğu Asya Irkı) gen mirası %0-2 arasında anca bulunuyor (Macaristan ve Doğu Avrupadaki Tatarlar hariç). Türkiyede ise bu %5-20 arasında.
@Giray_ileri1453
Жыл бұрын
"Gün gelir cehennemin neden yaratıldığını anlarsınız"Tasavvufta İYİ ve KÖTÜ kavramı VAR'dır ve en iyi ve keskin örneği Hallacı Mansur ve Beyazıti Bestami'dir. Fıkıh tasavvufun tacıdır, adalet sebebiyle... Hz. Ömer ra adaletiyle ünlüdür ki biz görülene göre hüküm veririz demiştir.(Her İslam büyüğüne yansıyan Sıfat oranı diğer insanlara göre farklıdır..."Ben kulumun zannı üzereyim ,Kul beni nasıl bilirse o kuluma öyle davranırım."Adalet denince akla ilk baş Allah ın ADL Esması gelirken Bu Esmayı bize anlatma şekilleri arasında Hz Ömer RA da anarız. Hallacı Mansur'a idam cezası verenlerin arasında bu sebepten Beyazıti Bestami de vardır. İkisi de Hakkı savunmuş bu sebepten Hallacı Mansur razı gelmiştir ki bu karar da Onun için kurtuluş olmuştur...Cezbenin bi-te-me-yen halini alenen herkese ispatlamıştır... Kuran'da düşünün,görün,duyun... derken ; kalbinizle denmiş, akıl kalptedir izahı verilmiştir. Mesala Ömer'i anarken Hz. Ömer RA deme tercihi gibi...Bu küçük farklılık bile düşünce yapısını düzeltiyor madde ve mana denkleminde...Tasavvuf, akıl ,zeka için bu bile kafi aslında...Zeka muahalefeti ise Mantığı Kuran yaparak ehlilleştirilebilir...Muhalefet iyidir yapıcı ise...Öğrenmeyi sağlar ama ne yaparsak yapalım insanın özellikleri arasında olan Cahil,Cimri,Nankör...yanımız bitmez ki iyidir Aşk uğrunda savaş ya da uğraş ister...Bu sebepten Hz. Ali RA insan geldim insan gitmek istiyorum demiştir. Çünkü insan melek ,meleküstü ,insan,hayvan, hayvandan aşağı yaşama becerisinde....Saygılar...
@metalliva5590
2 жыл бұрын
Bismillah. Şıhım seref verdin.
@yunusadem
2 жыл бұрын
Christmas miracle dedikleri Cemre'nin durduk yere video atması olabilir mi?
@todayssubject7055
2 жыл бұрын
Fazla egolu olmak neden kötü değildir? Çünkü kişi eğer "fazla" egoluysa ve tanrı da olmadığını biliyorsak, bu egonun anlamı ne? Bence böyle bi senaryoda fazla egolu kişinin tek yaptığı kendini aptal durumuna düşürmek olur. "Kötü" demem belki ama bu başlı başına zaten yanlış bi davranış. Hepimiz farkındayız, kişi bi konuda böbürlenirse ve yanılırsa, mort olabilir. Her konuda da bilgi sahibi olmayacağına göre (genel olarak kişinin, fazla egoist olduğunu farz ediyorum), kişi genel olarak mortin strayzendir. Yani maldır. Genel olarak mal bi insandır. Kendi ayağına sıkmaktır bu. Bazen tevazü göstermeli, bazen alçakgönüllü olmalı ki insan aptal duruma düşmesin. Yani evet, fazla egolu bi kişi genel olarak aptaldır, ironik bi yaşam sürüyordur, sağlıklı bir düşünce yapısı yoktur, hatta zihinsel engelli bile olabilir. Yani dediğim gibi, evet belki kötü denmez ama bu başlı başına yanlıştır, bir hatadır. Çünkü bunun faydası değil, zararı vardır. Zarar yine kişinin kendisine olur. Bu anlamda saçmalıktır, ironiktir ama kötü müdür? Sanmıyorum. Zihinsel engelli olmak kötü müdür? CMM
@skyieparker
3 ай бұрын
Bu nasil bir uslup
@ozguragcal3023
2 жыл бұрын
Öyle vurma nolursun -Mevlana
@fearlespm4333
2 жыл бұрын
Yemin ederim kesişim, şimdi işteyim ve dedimki kendi kendime "lan cemre abinin bir videosunu indirip evde izliyim" ve girdim baktım video aman tanrım didim
@feanorey
2 жыл бұрын
Hocam kazak üzerine tişört giymişsin havalar savuğğğ😂😂
@feritucar
2 жыл бұрын
Senin uslubunla yazarsam tasavvuftan, spiritualizmden bir bok anlamamışsın. 40 dakikalık videona bile tahammül edemeyip 3-5 defa kapatacak oldum ama sabredip, çile çekip :) sonuna kadar izlemeyi başardım. Bu konuları analiz ederken kavramsal bir hata yapıyorsun. Gerçeklik ve görünüşü (Platon'un fenomen ve idea alanı gibi) birbirine karıştırıyorsun. Özellikle Maharaj tıpkı Kant da olduğu gibi fenomenal alanda yani senin en çok karşı çıktığı iyi kötünün olduğu alandaki iyi ve kötünün olmadığını söylemiyor. Bu nedenle bu dünya da bir iyilik yapacaksan yap, kötü adamlarla mücade edeceksen et sana yapma diyen yok ama bu görünümlerin salt gerçeklik olduğu anlamına gelmez diyor. Maharaj vb. lerinin nihai gerçeklik hakkında söyledikleri mutlak doğru mudur? Bence bu tam olarak bilinemez ama mantıksal olarak senin yaptığın gibi onların kasttemediği bir şekilde anlatıp eleştirilemezde.
@feritucar
2 жыл бұрын
Kuramsal açıdan vahiy kaynaklı dinler (üç din) ahiret dedikleri metafizik alanda sözde iyileri ödüllendirerek ve kötüleri cezalandırarak görünüşte adaleti sağlamış gibi gözükseler de bu durum kendilerinin Tanrı dedikleri varlığın(Allah, Yehuda, Teslis üçlemesi) içinden çıkılmaz bir şekilde teodise problemi ile karşılaşmalarına neden olur. Üstelik yaratan ve yaratılanın ayrı olduğu bir Tanrıyı açıklamak imkansızdır. Bu nedenlerle Spinoza'nın panteizmi ve kendisiyle benzer öğretileri olan mistisklerin Tanrı/doğa görüşleri felsefi temelleri çok daha sağlamdır. Aşağıda Sri Nisargadatta Maharaj’ın “Ben oyum" kitabından buraya kopyaladığım iki alıntı var. Bu yazılar okunursa bu tip mistiklerin öğretilerinin özü anlaşılabilir geri kalan ayrıntıdır. Maharaj, Yunus, Mevlâna vb. mistikler hatasız, çelişkisiz değildir, elbette yanlışları da olabilir. Bir insanı anlamaya çalışmak yerine o insanda ya da kuramında çelişki ararsanız elbette bulursunuz ama öğretinin bütününe bakarsanız sizin çelişki gibi gördüğünüz çelişki olmayabilir. Başkalarında sürekli eleştirilecek taraf arayan insanlar nedense kendi inançlarındaki çelişkileri hatta saçmalıkları görmek istemezler. *** Soran: Lütfen şu metafizik yüksekliklerden aşağıya inin! Istırap çeken bir adama, onun ıstırabından kendinden başka kimsenin haberi olmadığını söylemenin ona yararı ne? Her şeyi illüzyona yüklemek, incinmeye eklenen bir hakaret oluyor. Doğu Pakistan'daki Bengalli bir gerçektir ve onun çektikleri de bir gerçektir. Lütfen onları analiz ederek varlık dışı etmeyin! Siz gazeteleri okuyorsunuz, bunun hakkında konuşan insanları işitiyorsunuz. Bilmediğinizi iddia edemezsiniz. Şimdi, olmakta olanlara karşı tavrınız nedir? Maharaj: Hiçbir tavır. Hiçbir şey olmuyor. S: Bugün, yarın, hemen sizin önünüzde bir isyan çıkabilir, insanlar birbirlerini öldürebilirler. Elbette siz hiçbir şey olmuyor diyerek uzak ve kayıtsız kalamazsınız. M: Ben hiçbir zaman kayıtsız kalmaktan söz etmedim. Siz beni pekâlâ bir kavganın içine dalıp bir kimseyi kurtarır ve öldürülürken de görebilirsiniz. Ama yine de bana göre hiçbir şey olmamıştır. Bir büyük binanın çökmekte olduğunu imgeleyin. Bazı odalar harabe halinde, bazıları ise hiç hasar görmemiş. Bu binanın bulunduğu boşluktan (uzaydan) bir harabe yahut da sapasağlam diye söz edebilir misiniz? Sadece yapı ve içinde yaşayan insanlar zarar görmüştür. Boşluğun kendisine hiçbir şey olmamıştır. Aynı şekilde, formlar çözülüp dağıldığı ve isimler silindiği zaman, Hayat'a hiçbir şey olmuş değildir. Kuyumcu yeni süs eşyaları yapmak için eskilerini eritir. Bazen iyi bir ziynet eşyası da kötülerin arasında gider. Kuyumcu temposunu hiç bozmadan devam eder, çünkü hiç altın kaybı olmadığını bilir. *** S: Olaylara ne kadar katı ve duyarsız bir bakış! İnsanlar öldürüyor ve ölüyorlar ve siz burada filmlerden söz ediyorsunuz. M: Haydi gidin elbette, kendinizi öldürtün - eğer yapmanız gerekenin bu olduğunu düşünüyorsanız. Hatta gidin öldürün, eğer görevinizin bu olduğu kanısındaysanız. Fakat kötülüğe son vermenin yolu bu değildir. Kötülük, hastalanmış bir zihnin pis kokusudur. Zihninizi iyileştirin, o zaman o da çarpıtılmış, çirkin filmler projekte etmeyi kesecektir. S: Söylediklerinizi anlıyorum, ama duygusal yönden buna gönlüm yatmıyor. Bu salt idealistçe hayat görüşü beni derin şekilde itiyor. Ben kendimi sürekli rüya hali içinde düşünemiyorum. M: Sürekliliği olmayan bir bedenin sağlamış olduğu bir hal içinde sürekli olarak nasıl kalabilirsiniz? Yanlış anlamanın da yandığı zemin, sizin bir beden olduğunuz hakkındaki fikrinizdir. Bu fikri inceleyin, onun özündeki çelişkileri görün, o zaman belki şimdiki mevcudiyetinizin bir kıvılcımlar sağanağı gibi olduğunu, her kıvılcımın bir saniye, sağanağın kendisinin ise bir ya da iki dakika sürdüğünü fark edebilirsiniz. Elbette, başlangıcı aynı zamanda sonu olan bir şeyin ortası olamaz. Terimlerinize saygı gösterin. Gerçek geçici olamaz. O zamansızdır, fakat zamansızlık bir süre (müddet) değildir. S: İçinde yaşadığım dünyanın hakiki dünya olmadığını kabul ediyorum. Fakat çarpıtılmış bir resmini gördüğüm gerçek bir dünya var. Bu çarpıklık benim bedenimdeki ya da zihnimdeki bir kusurdan ileri geliyor olabilir. Fakat bir gerçek dünya bulunmadığını, yalnızca zihnimde bir rüya dünyası olduğunu söylediğiniz zaman bunu hiç kaldıramıyorum. Varoluşun tüm dehşetinin benim bir beden sahibi olmamdan kaynaklandığına inanabilmek isterdim. İntihar bir çıkış yolu olabilirdi o zaman. M: Siz fikirlere dikkatinizi verdiğiniz sürece, ister kendi fikriniz, ister başkalarınınki olsun, derdiniz bitmeyecek. Fakat bütün öğretilere, bütün kitaplara ve sözcüklere dökülmüş her hangi bir şeye aldırmaksızın, kendi içinize derinlemesine dalarsanız ve kendinizi bulursanız, sadece bu, sizin tüm sorunlarınızı çözecek ve sizi her durumun efendisi haline getirecektir; çünkü o zaman, durum hakkındaki fikirleriniz tarafından yönetilmeyeceksiniz. Bir örnek alalım. Çekici bir kadınla birliktesiniz. Onun hakkında bazı fikirler oluşturursunuz ve bu bir cinsel durum yaratır. Bir sorun yaratılmıştır ve siz cinsel perhiz ya da doyum konusunda kitaplar araştırmaya başlarsınız. Bir bebek olsaydınız, her ikiniz de hiçbir sorun çıkmaksızın yan yana çıplak durabilirdiniz. Kendinizi bedenler olarak düşünmeyi bırakın, aşk ve seks sorunları anlamlarını yitirecek. Sınırlılık duygusu kaybolduğunda, korku, acı ve haz arayışı - hepsi biter. Sadece farkındalık kalır.
@feritucar
2 жыл бұрын
@@bt58743 Bu anlayış derken hangisini kastetiğiniz belli değil! Eğer Maharaj vb. öğretileri kastediyorsanız sizin alternatif anlayışınız hangisi? Bu anlayışınız dünya ya sevgiyi, barışı mı getirdi?
@feritucar
2 жыл бұрын
@@bt58743 Eğer tamamen teorik açıdan bakıyorsanız elbette haklı olabilirisiniz; yani varlıkdaki, doğadaki gerçek biz insanların iyi, güzel, barış içinde bir dünya beklenletilemizle uyumlu olmayabilir. Cemre videosunda konunun teorisinden ziyade uygulama, pratik kısmıyla ilgili bir eleştiri yaptığı için ben diğer kısımıyla ilgili analiz yaptım. En azından uzak bir ideal olsa da Sevgi ve Barış içinde bir Dünya istemeyeceksek ne isteyeceğiz!
@schrodingerscat555
5 ай бұрын
ben de atlayarak toplamda 10 dk falan izleyebildim ağır boş yapmış videoda
@emrullahisler209
2 жыл бұрын
Üstad videolarına yeni denk geldim ben uzun vadede çoğu insanın istediği maddi bir durumda olacağım ama yinede huzuru bulamıyorum, düşünemiyorum birine desen istediğin zaman istediğiniz ülkeye gidip 3 ay tatil yapma imkanına sahipsin (ama boşuna harcama) ama ben yinede mutlu olamıyorum çok anlam bulamıyorum bunun hakkında ne düşünüyorsun
@fearlespm4333
2 жыл бұрын
Abi beni tarif ettin resmen. Bilemiyorum :(
@bny1337
2 жыл бұрын
Olağanüstü bir gece isimli romani hatırlattı bu yazılar. Klasiklerden. Öneririm.
@tursu5934
2 жыл бұрын
Oku keşfet peşine düş birşeylerin
@tuncay8727
2 жыл бұрын
Senin için neyin anlam ifade ettiğini kendine sordun mu hiç? Mesela sahip olacağın para mı senin hedefin, yoksa atıyorum ölüp cennete gitmek mi? Başka herhangi bir şey de olabilir. Bu soruya vereceğin cevap önemli.
@emrullahisler209
2 жыл бұрын
@@tuncay8727 sordum reis
@uyumsuzum34
2 жыл бұрын
Ciddi kilo vermişsin. İzlensin hemen bakalım.
@blackmamba991
Ай бұрын
öğretici nitelik taşıyan bir video yayımlıyorsun fakat neden her cümlenin sonunda küfür ediyorsun. Aşırı rahatsız edici bir durum, uyarmak istedim. Hoş değil.
@yalnzkurt7290
23 күн бұрын
Bazen bu dünyada tek başıma olduğum hissi ve daha başka ilginç olaylar yaşıyorum, o yüzden hiçbir görüşe bu yanlıştır deyip karşı çıkamıyorum. Doğru yol diye birşey var mı ondan da emin değilim...
@sebepsizvarmiste2697
2 жыл бұрын
Akşam eve gelip videonu görmek... beni daha fazla ne mutlu eder abi
@sinanesmez3622
2 жыл бұрын
Seninle bir olduğum için çok mutluyum. Kendini depresyon ve azap ile hatta baca gibi tütürdüğün sigara ile akciğerine zülm etmenle Bir olanla bütünleştiğin çok belli oluyor.(!)
@keremeke4105
2 жыл бұрын
İki ihtimal var diyosun, mutlak doğru var veya yok. Mutlak iyinin var olduğuna inanarak "Yoktur," diyenin saçmaladığını söylüyorsun. Bence hem haklısın hem saçmalıyorsun. Mutlak doğru ve yanlış olup olmadığını söyleyecek yeterlilikte olduğumuzu düşünmüyorum. Hakikat, insan algısının engellerine rağmen oradadır ve buna mutlaka "Ulaştım," demek insan yanılgısıdır. Tekamül varsa o da bu hakikate yaklaşabilmektir.
@hrncmc9168
Жыл бұрын
doktor olarak söylüyorum veganlık insan yaratılışına aykırı en basitinden B12 yi asla ama asla hiçbir bitkiden alamazsın sonra nörolojik fonksiyonların hızla bozulur .. sonra zaten ruh gibi gezersin ortada.. ayrıca et,deki demir %100e yakın emilir ve en kaliteli proteindir. bitkilerinki %20 emilir . en bazal yaşamsal olan albuminin tabiattaki tek kaynağı yumurtadır. Cemre üstat yine haklısın .. çünkü fıtratdan ayrılmıyorsun
@nrmincrullayeva.8506
Жыл бұрын
Çox təşəkkürlər. İçimdə şüpə duyduğum birşeylər vardı. Aydınlatdığınız üçün təşəkkürlər.🙏🫶
@doggo9702
2 жыл бұрын
Ben iki hafta once buldum kanali dun tum bolumler bitti ve bugun yeni video gelmis.
Dinlemesi keyifli ancak biraz sığ eleştirmişsin. Karşı çıktığın düşünceye hakkını vererek, en iyi formunda ele alıp cevap vermek gerek. Mesela Kuran'ın 'Akletmiyor musun' derken Empiristik bir arayışa teşvik ettiğini söylemek en iyi ihtimalle bilinçli bir kolaya kaçma olmalı. Epistemoloji üzerine düşünmeyi gerektiriyor bu karşı çıkışını temellendirmek. Konuşman 'Tasavvufun toplumdaki uygulanışındaki çarpıklıklar ve new-age öğretilerin yıkıcı dünya görüşleri' üzerine olma iddasında olsaydı konuşmanı yeterli şekilde savunduğunu söyleyebilirdim.
@arkadelik
2 жыл бұрын
dostum okuduklarin gercek mevlana degil bunu baska insanlar yazmis arastirmani oneririm
@Oktayky7
2 жыл бұрын
ADAM YA ADAM GELDİ ADAM 6 ay sonra ölmezsek görüşürüz abi
@ahmettaha8267
2 ай бұрын
Birseyi merak ediyorum akıl birincil öncelikse eğer bana sunu kuantumdaki superpozisyon ilkesini nasil aciklayabilirsin ? Peki beyin kalp ruh iliskisini nasıl acıklayabilirsin ? Allah vahiy etmiş evet ama yoruma acık konuları hadisle aciklamaya calisiyoruz peki hadisler ne kadar dogru ? Kuran da kendi ruhundan üfledi konusunu nasıl acıklıyorsun ? Bana anlatır mısın ?
@Swagtorian
2 жыл бұрын
benden başka kimse yok zihniyetine göre öyle söylüyor her şey bana ait demiyor 29:15
@NN-up4tq
2 жыл бұрын
Daha çok toplumsal içerikli videolar çeksen çok iyi olur cemree :)
Birader sen hiç çalışma odanda kal içerik üret haftada bir video at maddi kaygın kalmaz senede 3 4video yaşlandık be reis
@user-cn9ef9wy2f
4 ай бұрын
_İzlendi.✓_
@benjaminbenjamin1278
Жыл бұрын
Kardeşim olayları yanlış anlamşşın anlamamaktada ısrar ediyorsun ve üstelik bilgileri yanlış aktarıp yanlış bir topluma öncülük ediyorsun.. Bir defa bundan kurtulman lazım.. Orada söylenenler kimisi kimisi yanlış olabilir,kimisinde yanlış algılıyorsun.. Anlattılmak istemen şey belirli bir gerçekliğin olmadığı, kat kat bir gelişim süreci olduğudur.. Yaratıcının her yerde zaten var olduğunu,her şeyim bir enerjiden ve similasyondan ibaret olduğunu anlatmaya çalışmış zaten sana kitaplar.. Ama bunları algılayamazsan, boş muhabbetlere akıllı olduğunu zannedip, birde üstüne yorum yapma ve özelliklere yanlış yorum yapma kabiliyetin doğar.. Biraz düşün ve akıllı ol
@wert2129
Жыл бұрын
Sana bir saatlik bir video yerine kısa bir yorumda tasavvufun yanlıs oldugunu ispatliyimmi kuran doğrudur diyorlar ve kurandaki ögretinin tersini anlatıyorlar zırvalama
@plazeboeffect7424
2 жыл бұрын
En iyi cümle şuydu 'naveganlarla abazaların ortak noktası: etin yerini tutmuyo'
@sametisak6461
2 жыл бұрын
Hacı sen mevzuyu çok yanlış anlamışsın bea
@suphikeskin2807
Жыл бұрын
Hangi kitaptan kıyaslıyordun Rumi'yi hocam?
@TolgahanBilgin-jp5te
3 ай бұрын
Yunus Emre’nin şiirlerini okuyupta etkilemeyen kimse yoktur ama
@handmadesoftware
2 жыл бұрын
2:40 olum ilizyon dedikten sonra kapı neden kendi kendine açıldı lan... çok korktum..
@koptur1907
2 жыл бұрын
QĞAAAAAA İZLİCEM BEKLE DERS CALISIOM
@togos011
2 жыл бұрын
Rutin oldu artık iyi bari
@brsyuksel
2 жыл бұрын
Olm o sigarayi niye madonna gibi tuttun lan 😂
@habiposmanbeskardes3113
2 жыл бұрын
Dakika 14:40 da arkandaki kapı açılıyor. Bilmem farkında mısın? 🤨😐
@sukufenihal3038
2 жыл бұрын
Evrenden bu bildirimi istedim😅
@metafizikvekuantum
8 ай бұрын
Saygısızlık yapmak istemem ama körsün reis , bebar bilim youtube kanalı da kör. öyle diyim de kişisel olarak hem algıla hemde algılama. senin kadar okumadım , ama senden daha çok bilgiliyim. Dücane cündüoğlunun bilgiç bilgin bilge programını izlemeni tavsiye ederim.
@ekows4004
2 жыл бұрын
Sondaki makaraya Beyrut limanı gibi patladım
@kadirkkkk
2 жыл бұрын
Habeşistan kralının isa ve muhammedi bir mumdan çıkan iki ışığa benzetmesi ve cemrenin sigarasını aynı anda iki farklı çakmak ile yakması 28:40 😃
@zikirfikirsukur
2 жыл бұрын
Konuyla ilgili katkısı olabilir diye iki parça metin paylaşıyorum. Selamlar. 1- Aziz kardeşim, Senin ikinci sualin hülâsası: Muhyiddin-i Arabî demiş: "Ruhun mahlukıyeti inkişafından ibarettir." O sual ile benim gibi zaîf bir bîçareyi, Muhyiddin-i Arabî gibi müdhiş bir hârika-i hakikat, bir dâhiye-i ilm-i esrara karşı mübarezeye mecbur ediyorsun. Fakat madem nusus-u Kur'ana istinaden bahse girişeceğiz. Ben sinek dahi olsam, o kartaldan daha yüksek uçabilirim. Belki Hazret-i Muhyiddin aldatmaz, fakat aldanır. Hâdidir fakat, her kitabında mühdî olamıyor. Gördüğü doğrudur, fakat hakikat değildir. Yirmidokuzuncu Söz'de ruh bahsinde medar-ı sualiniz olan o hakikat izah edilmiştir. Evet ruh, mahiyeti itibariyle bir kanun-u emrîdir. Fakat vücud-u haricî giydirilmiş bir namus-u zîhayattır ve vücud-u haricî sahibi bir kanundur. Hazret-i Muhyiddin yalnız mahiyeti noktasında düşünmüştür. Vahdetü'l-Vücud meşrebince eşyanın vücudunu hayal görüyor. O zât hârika keşfiyatıyla ve müşahedatıyla ve mühim bir meşreb sahibi ve müstakil bir meslek ihtiyar ettiğinden bilmecburiye zaîf tevilatıyla tekellüflü bir surette bazı âyâtı meşrebine, meşhudatına tatbik ediyor. Âyâtın sarahatını incitiyor. Sair risalelerde cadde-i müstakime-i Kur'aniye ve minhac-ı kavîm-i Ehl-i Sünnet beyan edilmiştir. O zât-ı kudsînin kendine mahsus bir makamı var, hem makbulîndendir. Fakat mizansız keşfiyatında hududları çiğnemiş. Cumhur-u muhakkikîne çok mes'elelerde muhalefet etmiş. İşte bu sır içindir ki, o kadar yüksek ve hârika bir kutub, bir ferîd-i devran olduğu halde; kendine mahsus tarîkatı gayet kısacık Sadreddin-i Konevî'ye münhasır kalıyor gibidir. Ve âsârından istikametkârane istifade nadir oluyor. Hattâ çok muhakkikîn-i asfiya o kıymetdar âsârını mütalaa etmeğe revaç göstermiyorlar. Hattâ bazıları men'ediyorlar. Hazret-i Muhyiddin'in meşrebiyle ehl-i tahkikin meşrebinin mabeynindeki esaslı farkı ve onların me'hazlarını göstermek, çok uzun tedkikata ve çok yüksek ve geniş nazarlara muhtaçtır. Evet, fark o kadar dakik ve derin ve me'haz o kadar yüksek ve geniştir ki; Hazret-i Muhyiddin hatasından muahaze edilmemiş, makbul olarak kalmış. Yoksa eğer ilmen, fikren ve keşfen o fark ve o me'haz görünse idi, onun için gayet büyük bir sukut ve ağır bir hata olurdu. Madem fark o kadar derindir. Bir temsil ile o farkı ve o me'hazları, Hazret-i Muhyiddin'in o mes'elede yanlışını göstermeye münhasıran çalışacağız. Şöyle ki: Meselâ bir âyinede güneş görünüyor. Şu âyine güneşin hem zarfı, hem mevsufudur. Yani güneş bir cihette onun içinde bulunur, bir cihette âyineyi zînetlendirip parlak bir boyası, bir sıfatı olur. Eğer o âyine fotoğraf âyinesi ise, güneşin misalini sabit bir surette kâğıda alıyor. Şu halde âyinede görünen güneş fotoğrafın resim kâğıdındaki görünen mahiyeti hem âyineyi süslendirip sıfatı hükmüne geçtiği cihette hakiki güneşin gayrıdır. Güneş değil, belki güneşin cilvesi başka bir vücuda girmesidir. Âyine içinde görünen güneşin vücudu ise hariçteki görünen güneşin ayn-ı vücudu değil ise de, ona irtibatı ve ona işaret ettiği için onun ayn-ı vücudu zannedilmiş. İşte bu temsile binaen "Âyinede hakiki güneşten başka birşey yoktur" denilmek ve âyineyi zarf ve içindeki güneşin vücud-u haricîsi murad olmak cihetiyle denilebilir. Âyinenin sıfatı hükmüne geçmiş münbasit aksi ve fotoğraf kâğıdına intikal eden resim cihetiyle, güneştir denilse hatadır. "Güneşten başka içinde birşey yoktur" demek yanlıştır. Çünki âyinenin parlak yüzündeki akis ve arkasında teşekkül eden resim var. Bunların da ayrı ayrı birer vücudu var. Çendan o vücudlar güneşin cilvesindendir, fakat güneş değiller. İnsanın zihni, hayali, bu âyine misaline benzer. Şöyle ki: İnsanın âyine-i fikrindeki malûmatın dahi iki vechi var: Bir vecihle ilimdir ve bir vecihle malûmdur. Eğer zihni o malûma zarf yapsak, o vakit o malûm mevcud-u zihnî bir malûm olur; vücudu ayrı bir şeydir. Eğer zihni o şeyin husulüyle mevsuf yapsak, zihne sıfat olur; o şey o vakit ilim olur, bir vücud-u haricîsi vardır. O malûmun vücudu cevherî dahi olsa, bunun gibi arazî bir vücud-u haricîsi olur. İşte bu iki temsile göre; kâinat bir âyinedir, herbir mevcudatın mahiyeti de bir âyinedir. Kudret-i ezeliye ile icad-ı İlahîye maruzdurlar. Herbir mevcud bir cihetle Şems-i Ezelî'nin bir isminin bir nev' âyinesi olup bir nakşını gösterir. Hazret-i Muhyiddin meşrebinde olanlar, yalnız âyinelik ve zarfiyet cihetinde ve âyinedeki vücud-u misalî nefiy noktasında ve akis ayn-ı mün'akis olmak üzere keşfedip, başka mertebeyi düşünmeyerek "Lâ mevcude illâ Hu" diyerek yanlış etmişler; حَقَائِقُ اْلاَشْيَاءِ ثَابِتَةٌ kaide-i esasiyeyi inkâr etmek derecesine düşmüşler. Amma ehl-i hakikat ise, veraset-i nübüvvetin sırrıyla ve Kur'anın kat'î ifadatıyla görmüşler ki; âyine-i mevcudatta kudret ve irade-i İlahiye ile vücud bulan nakışlar, onun eserleridir. "Heme ezost"tur. "Heme ost" değil. Eşyanın bir vücudu vardır ve o vücud bir derece sabittir. Çendan o vücud vücud-u Vâcib'e nisbeten vehmî ve hayalî hükmünde zayıftır. Fakat Kadir-i Ezelî'nin icad ve irade ve kudretiyle vardır. Nasılki temsilde âyine içindeki güneşin hakikî vücud-u haricîsinden başka bir vücud-u misalîsi var. Ve âyineyi zînetli boyalayan münbasit aksinin dahi arazî ve ayrı bir vücud-u haricîsi var. Ve âyinenin arkasındaki fotoğrafın resim kâğıdına intikaş eden suret-i şemsiyenin dahi ayrı ve arazî bir vücud-u haricîsi vardır. Hem bir derece sabit bir vücuddur. Öyle de kâinat âyinesinde ve mahiyat-ı eşya âyinelerinde esma-i kudsiye-i İlahiyenin irade ve ihtiyar ve kudret ile hasıl olan cilveleriyle tezahür eden nukuş-u masnuatın, vücud-u Vâcib'den ayrı, hâdis bir vücudu var. O vücuda kudret-i ezeliye ile sebat verilmiş. Fakat eğer irtibat kesilse, bütün eşya birden fenaya gider. Beka-i vücud için her an, her şey Hâlıkının ibkasına muhtaçtır. Çendan حَقَائِقُ اْلاَشْيَاءِ ثَابِتَةٌ dür, fakat onun isbat ve tesbitiyle sabittir. İşte Hazret-i Muhyiddin "Ruh mahluk değil, âlem-i emirden ve sıfat-ı iradeden gelmiş bir hakikattır." demesi çok nususun zahirine muhalif olduğu gibi; mezkûr tahkikata binaen iltibas etmiş, aldanmış, zaîf vücudları görmemiş. Esma-i İlahiyeden Hallak, Rezzak gibi çok isimlerin mazharları, vehmî ve hayalî şeyler olamaz. Madem o esma hakikatlıdırlar, elbette mazharlarının da hakikat-i hariciyeleri vardır. Latif Nükteler - 77
@mustafakaynak4168
2 жыл бұрын
Uydurulan din ve Kurandaki din kitabından bir kısıma bakarken bu bildirimin gelmesi güzel bir tesadüff oldu benim icin michaell
@salimoksuz3962
2 жыл бұрын
@Obi-Wan Dokooy kuran araştırmaları Grubunun kitabı
Пікірлер: 542