Powstaje kilka filmów dotyczących historii Kościoła. W tym film o powiązaniach Rzymu z rozbiorami Polski.
@jestemkara5978
7 жыл бұрын
Historia w 5 minut Super
@damianemar8686
7 жыл бұрын
Historia w 5 minut co za brednia. jak można dzisiaj pieprzyć te brednie, że konstytucja cokolwiek wnosi do prawa? zadaniem konstytucji jest gwarantowanie praw nabytych. nie ich tworzenie. Konstytucja 3 maja mogła być korzystna dla ludu bo wzmacniała władzę królewską, która TRADYCYJNIE była "proludowa" - to zawsze jest w interesie króla. z tym ciemiężeniem ludu to też tak nie do końca. Wiedzę czerpiemy głównie ze źródeł kościelnych, a te mogą być "przesadzone" ze względu ekspresję kazań. druga strona to oświeceniowie utopie o których szkoda gadać. Poza tym "wyzysk" był spowodowany w dużej mierze kryzysem gospodarczym a nie polityką (choć to też się jakoś tam wiąże, to jednak mniej niż dzisiaj). ogólnie to sorry ale ten odcinek to śmieć.
@historiaw5minut
7 жыл бұрын
+Damian Emar Korzystałem z opracowań Prof. Zofii Zielinskiej z UW przy tworzeniu tego odcinka, proszę podać źródła, które Pan uważa za wiarygodne, chętnie się z nimi zapoznam. Pozdrawiam.
@Maaaacoo
7 жыл бұрын
Rehabilitujac ;)
@Maaaacoo
7 жыл бұрын
Ostatni slajd
@varsovienmapper8913
3 жыл бұрын
Oglądając to dziś to można zobaczyć ze historia lubi się powtarzać
@tedeusz83
6 жыл бұрын
04:52 poproszono o interwencję... "w obronie łamania praw obywatelskich"... jakoś tak znajomo brzmi.. ostatno mam wrażenie że często to słyszę..
@qica7p
5 жыл бұрын
Dokładnie tak pomyślałam
@martyrologiapolski5007
4 жыл бұрын
Porównajmy do lewackiej strony mocy obecnej w dzisiejszym polskim sejmie i senacie: Konfederacja targowicka (dziś POKO)- spisek magnacki ( dziś samorządowy) zawiązany w nocy z 18 na 19 maja 1792 w Targowicy, w rzeczywistości 27 kwietnia 1792 w Petersburgu (dziś 4 czerwca 2019, Gdańsk), w porozumieniu z cesarzową Rosji Katarzyną II (dziś Unią Europejską), pod hasłami obrony zagrożonej wolności (dziś obrony zagrożonej demokracji), przeciwko reformom Sejmu Czteroletniego i Konstytucji 3 maja (dziś przeciwko reformom sądownictwa), uznany za symbol zdrady narodowej. Po uchwaleniu przez Sejm Czteroletni 3 maja 1791 (dziś 2015- 2019) pierwszej konstytucji ustrojowej (dziś pierwszej reformy sądowniczej po upadku komuny i dezubekizacji kraju), część wpływowej magnaterii (dziś część samorządowców) nie zamierzała poddać się prawom ustanowionym przez tę konstytucję (dziś przez ten parlament). Targowica (dziś POKO) pod patronatem cesarzowej Katarzyny II (Unii Europejskiej), która od 1768 r. (od 2004) występowała jako gwarantka ustroju Rzeczypospolitej. Dążyli oni do podziału państwa na samodzielne prowincje. Zwrócili się w tym celu o pomoc wojskową do cesarzowej Rosji, uzyskali ją i 18 maja 1792 na Rzeczpospolitą uderzyła 100-tysięczna armia rosyjska - rozpoczęła się wojna polsko-rosyjska. Dziś z 21 Tez Samorządowych pierwsza mówi tak: "Pełne prawo wspólnoty samorządowej do samodzielnego decydowania o całokształcie spraw lokalnych...". Czyli decentralizacja kraju. W dzisiejszym wypadku Unia Europejska nie posiada JESZCZE własnego wojska i legitymizacja rządu jest zbyt stabilna, aby organy spoza Polski mogłyby w jakikolwiek sposób zagrozić. A co by było, gdyby teraz wygrała POKO a nie PiS? Sami się domyślcie!
@joihnbrown1889
4 жыл бұрын
Bredzisz
@JanKowalski-du7dv
4 жыл бұрын
Jak można porównywać UE do sytuacji rozbiorowej. Po pierwsze jak do tej pory to Polska się rozwijała. Po drugie obywatele Polski wybrali członkostwo w UE na drodze referendum a nie narzucono im to. Po trzecie w każdej chwili mogą opuścić UE tak jak zrobiła to Wielka Brytania. Po czwarte ue nigdy nikomu nie wjechała na czołgach lub koniach do Państwa żeby go przejąć i podporządkować
@onutrof1157
4 жыл бұрын
@@JanKowalski-du7dv Sytuacja może nie taka drastyczna, ale gdy prosisz o interwencje obcy kraj, to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Jak nie czołgami, to sankcjami nas sobie podporządkują.
@czasysiezmieniy5713
2 жыл бұрын
Tyle lat minęło a nic się nie zmieniło choć mieliśmy nauczkę ,,czasu i historii"
@milenabarnak6456
2 жыл бұрын
Historia się powtarza. Tylko wykonawcy się zmieniają.
@zbigniewbywalec1975
Жыл бұрын
Ktoś kiedyś powiedział: " Historia uczy jednego, że jeszcze nigdy nigdzie nikogo nic nie nauczyła"
@sovndvibes
7 жыл бұрын
Dzisiaj też mamy wrogów i to trzeba głównie patrzyć na tych wrogów wewnętrznych ,któzy tak samo kierują się swoimi pobudkami i interesami. Tacy ludzie są zagrożeniem dla kraju.
@artszp
8 жыл бұрын
jakie to aktualne dzisiaj
@arturlata69
8 жыл бұрын
+art szp No nie przypadkiem teraz autorzy serii wrzucili akurat ten odcinek!
@chriskrichen9337
8 жыл бұрын
+art szp aktualne to malo powiedziane... analogia.
@imho4990
8 жыл бұрын
+art szp Masz oczywiście na myśli PIS, który rok temu donosił na Polskę w Brukseli?
@arturlata69
8 жыл бұрын
+Muntom Co tam Ci sie w glowie za mysl uruodzila dzielny obronco koryta?!
@imho4990
8 жыл бұрын
+bolo sregswrh Koryto to ma obecna władza, która śmieje się z frajerów, którzy zapewnili im cieple posadki. ;) To zabawne jak łatwo wami manipulować. Wystarczy rzucić parę hasełek, koryto, Targowica i już można odebrać wam wszystkie wolności obywatelskie.
@Xtrakth
8 жыл бұрын
Historia kołem się toczy.. nadzieja w młodych.
@slavmazur7536
2 жыл бұрын
Coś mi sie zdaje ze dzisiaj mamy taki sam czas w naszej Polsce jak wtedy podczas Targowicy! Nikt tego nie widzi?
@FlontherePRZI
4 ай бұрын
Od 1947 tak jest, nieważne czy pps, pzpr, sld, psl, pis czy po - wszystko to to samo
@damiankowalczewski9904
8 жыл бұрын
Tych magnatów to można spokojnie porównać do naszych polityków , tylko koryto się liczy
@radek12798000
5 жыл бұрын
To nie są nasi politycy tylko żydzi
@partiawolnosciidemokracji2165
4 жыл бұрын
To są Żydzi
@patrykpatryk1273
3 жыл бұрын
Macie wolność kredyty w bankach hahaha idioci
@zbigniewpasikonik8773
7 жыл бұрын
Historia kołem się toczy...
@FrancisNowak
8 жыл бұрын
Historia się powtarza
@hubertdabrowski3714
8 жыл бұрын
dokładnie
@dunai7178
8 жыл бұрын
nie widzę
@FrancisNowak
8 жыл бұрын
Dunai Taki KOD, który prosi o interwencje obce siły czyli UE o pomoc w zmianach kraju, nic innego jak targowica.
@dunai7178
8 жыл бұрын
+Konto Usunięte gówno zrobią
@eustachyauditore938
6 жыл бұрын
Deja vu
@andrzejwalczak7039
8 жыл бұрын
Do Targowicy przystąpił też król Poniatowski, który podpisywał wszystko co caryca mu kazała. Podczas powstania Kościuszki nie udostępnił powstańcom map o które go prosili; nie dał im też pieczęci, gdy chcieli wysyłać pisma na inne dwory w Europie itd. Za swoje zasługi dostał dożywotnią "wypłatę" od Rosjan, no i pałac w Moskwie. Fajnego bohatera znalazłeś. :)
@Emerych135
8 жыл бұрын
wypisz wymaluj to co się dzieje dzisiaj.
@darthmrozon
2 жыл бұрын
Niby targowica wydarzyła się w XVIIIw. a słucha się tego jak by to działo się dzisiaj. "Bogaci stają się bogatsi, a biedni biedniejsi", "obrona praw obywatelskich". To niesamowite jak historia powtarza nam się na oczach, oby nie z tym samym skutkiem.
@jacksonx3294
7 жыл бұрын
juz kilka razy to pisalem pod filmami ale H5M to fajny kanal:)
@historiaw5minut
7 жыл бұрын
+Jacenty Luku dzięki za miłe słowa, motywują do dalszej pracy! Pozdrawiam!
@lukaszkonieczny7670
8 жыл бұрын
Tak a biskupi katoliccy przypieczętowali zdradę.
@marmoje3301
7 жыл бұрын
historia lubi się powtarzać ! ku przestrodze
@dawidkanik241
7 жыл бұрын
Ma to wiele wspólnego z teraźniejszością ;)
@TheBrightbeard
8 жыл бұрын
Robiąc następny materiał, popraw dźwięk bo muzyka zagłusza to co chcesz nam przekazać.
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+TheBrightbeard Dzięki za informacje, będę miał to na uwadze.
@jakubjerzykalinowski9389
8 жыл бұрын
filtr anty pop i wyciecie okolic 2kHz zalatwi sprawe. poza tym zajebisty matex subik dany czekam na wiecej. pzdr. :)
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+Wredny GnoYek Dzieki wielkie za uwagę! Pozdrawiam!
@patrykpatryk1273
3 жыл бұрын
Macie wolność kredyty w bankach hahaha
@DrCharlie89
8 жыл бұрын
I ani słowa o hierarchach kościelnych którzy targowicę popierali?
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+DrCharlie89 o tym niedługo bedzie odcinek o historii kościoła w Polsce. Pozdrawiam!
@ultoris8620
7 жыл бұрын
Historia w 5 minut Juz sie nie moge doczekać ;)
@DrCharlie89
7 жыл бұрын
No to minęły 4 miesiące i ani widu ani słychu :)
@profilermanes6441
7 жыл бұрын
o chyba się nie doczekasz
@Jonas_Bro
6 жыл бұрын
@@historiaw5minut, i kiedy ta historia KK w Polsce? Już 2 lata czekamy!
@szymonwozniak8465
7 жыл бұрын
czemu nie jest nic powiedziane o tym że ta konfederacji to tak naprawdę konfederacja petersburska i powstała w Petersburgu już wcześniej.
@lukaszkonieczny7670
8 жыл бұрын
Tak a biskupi katoliccy przypieczętowali zdradę
@przemysawpierwszy6285
3 ай бұрын
W Polsce nie wiele się zmieniło... Wciąż mamy takich "demokratów" służącym innym państwom
@Matt22714
8 жыл бұрын
Mamy więc powtórkę z historii, teraz też są "obrońcy demokracji"... oby nie skończyło się podobnie
@cirodemarciowoskamafia4037
4 жыл бұрын
no pis po jude gang masz teraz takie same pisiory złodzieje
@darkons2159
4 жыл бұрын
No bo. PiS jest zły najgorszy i nic nie zrobił :D podaj mi tu kto był lepszym prezydentem po 89 :::DD
@Matt22714
4 жыл бұрын
@@darkons2159 Każdy, poza Wałęsą. A konkurencja mało wymagająca
@darkons2159
4 жыл бұрын
@@Matt22714 pamiętasz co obiecywał? W Ameryce jest coś takiego, że każdy prezydent pod koniec kandydatury zostaje rozliczony z tego co obiecywał. Tak wogóle to wiesz że Wałęsa się sprzedał jedno słowo ,,Bolek,,
@Matt22714
4 жыл бұрын
@@darkons2159 Przecież zaznaczyłem, że Wałęsa był najgorszy. Obietnice Dudy do mnie nie trafiają, nie jestem zwolennikiem transferów społecznych. Duda łamał prawo i dobre obyczaje dla dobra swojej partii. Prezydent powinien być niezależny, ponieważ mianuje ważne osoby w państwie, Duda nie jest ani trochę.
@sokol5557
8 жыл бұрын
podbają mi się te filmy, proszę kontynuować.
@abteil88
8 жыл бұрын
Zgadzam się z treścią i wnioskami w 100%
@1909buendia
8 жыл бұрын
A co z kościołem? Po czyjej był stronie?
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+1909buendia postaram sie zrobić osobny odcinek poświęcony stosunkowi Watykanu do rozbiorów za jakiś czas.
@percysmuggler
8 жыл бұрын
+1909buendia autor chyba umyślnie przemilczal ten bardzo istotny wątek:) Biskup Józef Kazimierz Kossakowski był rzeczywistym przywódcą konfederacji targowickiej na Litwie, bezprawnie zagarnął dobra skarbowe na sumę 900 000 złotych. Gorącymi zwolennikami konfederacji byli: prymas Michał Jerzy Poniatowski, biskup chełmski Wojciech Skarszewski, biskup żmudzki Jan Stefan Giedroyć, biskup poznański Antoni Onufry Okęcki, biskup łucki Adam Naruszewicz i biskup wileński Ignacy Jakub Massalski. Papież Pius VI wystosował specjalne błogosławieństwo dla dzieła konfederacji targowickiej.
@braborgbraborg9112
6 жыл бұрын
Kościoły stały na swoich miejscach. Chyba, że chodzi ci o "Kościół"?
@kochamludzi
6 жыл бұрын
@@historiaw5minut no czekamy
@historiaw5minut
6 жыл бұрын
Dziękuje!
@PaulGrunschild
7 жыл бұрын
4:22 - jak to historia lubi się powtarzać, zamiast magnatów mamy PO i KOD którzy również donoszą na Polskę tyle, że z jednym wyjątkiem nie do Rosji, a do Brukseli i Niemiec.
@siux9497
5 жыл бұрын
@@BezkresnaNicosc a Ty chyba żyjesz na innej planecie i za dużo oglądasz TVN - anty polską stację tv, nie oglądaj TVP wypośrodkuj np. Polsat. i może jakieś promienie dojdą. nie ma idealnej władzy ale PO i reszta bandy to Targowica....
@robambi2803
8 жыл бұрын
O nie wiedziałem, że KOD ma taką długą historię :) zamiast Carycy Katarzyny dziś mamy __ GEORGA SOROSA__ niesamowicie jak historia się powtarza
@iblis84
5 жыл бұрын
Szczęsny Potocki był najbogatszym szlachcicem w u wczesnej RP
@JamesMasterPeverel
6 жыл бұрын
Jak zawsze super :)
@monikazmijewska58
8 жыл бұрын
dzieki za film
@nescobaj18
4 жыл бұрын
Przecież przywódca Targowicy - Stanisław Szczęsny Potocki był jednym z najbogatszych magnatów w Europie. Posiadał 24 miasta, kilkaset wsi i ok. 1,5 miliona ha ziemi. Co musiałaby dać caryca, żeby przekupić tak bogatego człowieka?
@rad3krad878
3 жыл бұрын
Potocki powiedział : od teraz nie ma Polski, pruska kabała przejmuje Polskę. Ta sama kabała dzisiaj pod przykrywką covid odchodzi z tego świata.
@rad3krad878
3 жыл бұрын
VIVAT Magnaci polscy patrioci chwała wam bohaterzy postawimy wam pomniki w wolnej Polsce VIVAT Targowico !!!
@griffinvaper1135
8 жыл бұрын
Polska potrzebuje zamachu stanu, odejścia demokracji. Potrzebujemy dyktatora.
@Avocadov
7 жыл бұрын
Że co xDDDD
@piotrekmajkowski5422
7 жыл бұрын
Chcieli aby było tak jak było. Mówi ci to coś?
@r.n.3942
7 жыл бұрын
Będzie jakiś film odnośnie historii danych dynastii? Np. Tudorów?
@historiaw5minut
7 жыл бұрын
+R. N. Przygotowuje Jagiellonow
@marcinj.5287
8 жыл бұрын
Muzyka zagłusza mało czytelny głos. Zróbcie coś w tym w kolejnych odcinkach, bo kanał ciekawy, a obecny stan utrudnia oglądanie.
@JeanBaptisteEmanuelZorg
7 жыл бұрын
Ten na okładce to chyba jakiś daleki krewny Stuhra.... :P "Bohatera? Konstytucją?!"
@sarakozowska8042
7 жыл бұрын
Jean-Baptiste Emanuel Zorg a no rzeczywiście
@rafonixtybijkakondowski9945
8 жыл бұрын
mam pytanie: gdyby husaria istniała jako wojsko podstawowe a nie jako armia złożona z szlachciców , czy polska mogłaby obronić z trzeciego rozbioru polski ?
@Avocadov
7 жыл бұрын
nopr
@Avocadov
7 жыл бұрын
*nope
@siedlce1979
7 жыл бұрын
Czy muzyka musi być głośniejsza od głosu lektora?
@monikazmijewska58
8 жыл бұрын
mam nadzieje ze kodziarze tez ogladaja I
@greenzielony2465
8 жыл бұрын
+Monika Zmijewska Kazdy Polak powinien znac historie i wyciagac z niej wnioski a nie powielac blędy... To ze obecna wladza nazywa kodziarzy nowa targowica to tylko gierki polityczne aby ciemny lud dal im jak najdluzej siedziec przy korycie , dziwie sie ze Polacy sa tak czasmi naiwni ze wymieniaja jedne swinie na drugie i czuja sie spelnieni w tym, jak pytam czemu glosowales/las na pis - bo wybieram mniejsze zlo...no niestety taka prawda szkoda ze nic sie nie zmienia a te cale "elyty polityczne" czerpia profity z tego jak sie Polacy miedzy sobą żrą... a powinni sie zjednoczyc wlasnie przeciwko takim manipulacjom ze strony wladzy i niewazne z której opcji... bo juz dawno PO i PIS powinny zniknac ze sceny politycznej bo przez wiele lat szczuja Polaka przeciwko Polakowi
@krzysztofkomor6177
8 жыл бұрын
pamiętaj że targowica przyniosła nam kres o neokodziarscytargowiczanie upadli i smażyli się ogniem piekielnym
@lukaszwojtowicz1981
8 жыл бұрын
Targowica - Sojusz Kleru z Rosją przeciwko wzmocnieniu Polski i przeciwko demokracji. Wybacz kolego ale nazwa ''Targowica'' jak ulał pasuje do tego co teraz robią obecnie rządzący.
@krzysztofkomor6177
8 жыл бұрын
Łukasz Wójtowicz Kler tak sobie żyj w swoim świecie
@greenzielony2465
8 жыл бұрын
+Krzysztof Komor no bardzo rzeczowo odpowiedziales Łukaszowi , zabraklo argumentów ?
@migaczone
5 жыл бұрын
nie ma tego w filmie, ale ostatnio czytałem, że postacie odpowiedzialne za zawiązanie spisku targowicy spotkał okrutny los
@9567899
8 жыл бұрын
4:34 - na obrazku nie Ksawery lecz Klemens Branicki herbu Gryf - spoko koleś ;)
@kondracki17
2 жыл бұрын
Zrobisz jakiś film o Powstaniach ? Np . Styczniowym ? Lub o Rabacji galicyjskiej ?
@historiaw5minut
2 жыл бұрын
Na razie jest o wojnie polsko-austriackiej.
@MnichzKlasztoru
7 жыл бұрын
Czyli Szczęsny-Potocki, Branicki i Rzewóski to byli widać kosmopolici, byleby mieć swoje pieniądze przy sobie, ale ich koniec także był tragiczny bo zostali skazani na karę śmierci. Jak widać żadna opcja nie była dla nich dobra, nie można się też im dziwić tak bardzo pragnęli żyć w luksusie że oddaliby za to wszystko, a nikt nie gwarantował że ojczyzna przetrwa.
@aleksoniec6112
7 жыл бұрын
Zrobicie film o histori kaszub
@zygmuntman3709
8 жыл бұрын
Historia w 5 minut nie kłam chłopy nie byli traktowani jak nie wolnicy dawali jedynie 1/5 zbiorów
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
"Traktowani jak niewolnicy" owszem byli. Wiadomo, nie kazdy jest taki sam. Jeden Pan byl dobrotliwy inny nie. Przywiązanie do ziemi to nie de jure ale de facto niewolnictwo. Sprzedaż rodziny chłopskiej była połączona ze sprzedażą ziemi na której pracował i pewną ochroną osobistą. Tyle że niewolnicy faktycznie w różnych państwach tez podlegali pewnej ochronie. W koloniach angielskich przed zniesieniem niewolnictwa istniał zakaz handlu nimi przez pewien czas. Wobec opornych chłopów stosowano okrutne kary (rózgi, zakuwanie wdyby, karę śmierci). Poddaństwo chłopów upodabniało się do niewoli, gdyż w związku z wzrostem zapotrzebowania na folwarczną siłę roboczą zaczęto w XVIII w. sprzedawać lub zastawiać chłopów bez ziemi (sprzedaż chłopów). Szlachcic rozporzadzal chlopem w praktyce jak wlasnoscia. Pozdrawiam.
@zygmuntman3709
8 жыл бұрын
chłopa nie sprzedawali szlachice sredni i nizej a magnaci co tak naprawde nie byli polakami a ze chłopa zabili poniewaz np
@zygmuntman3709
8 жыл бұрын
zabili szlachica i ogołocili jego ziemie z cennych zeczy to kara była sprawiedliwa
@piotrniepopieram4037
7 жыл бұрын
Z tym ,że chłopa nie mógł pozbawić ziemi ani przesiedlić i raczej byli poddawani jego opiece ,a nie jako własność.coś jak lokalny król.Magnateria odleciała od rzeczywistości(PO,ZSL,N dzisiaj)i uciskała chłopów traktując ich jak niewolników. Społeczeństwo rozwarstwiało się coraz bardziej co spowodowało domagania się reform społecznych.Król z Radą Królewską i przedstawicielstwami mieszczan i chłopstwa pracowali nad zmianami.Magnateria w odpowiedzi założyła konfederacje targowicką (gabinet cieni)i prowadziła własną politykę zagraniczną.Trzy mocarstwa ościenne były zainteresowane współpracą, bo nie chcieli demokratycznej republiki między totalitarnym stylem zarządzania państwem.Wspólne idee były silniejsze niż patriotyzm(liberalizm czyli róbta co chceta,ale dla wybranych)Magnateria przeliczyła się myśląc że,totalitaryzm pozwoli im zrobić z majątków Państwa-miasta.Analogia do czasów terazniejszych jest nieprzypadkowa.Przypuszczam ,że kasty pseudo-elity polskiej na szczęście nieumiejętnie kopiują te mechanizmy.Czy im się uda?!To zależy tylko od nas czy na to pozwolimy,a to zależy od właściwej interpretacji.Po czynach ich poznacie
@andrzejwalczak7039
8 жыл бұрын
Skojarzyłem sobie Poniatowskiego z ostatnim prezydentem Ukrainy; tak samo doprowadził swój kraj do upadku, a następnie obaj uciekli do swoich sponsorów na wschodzie.
@krukarlukasz3834
4 жыл бұрын
Masz blad ortagraficzny na konnu w slowie "rehabilitacja" . Poza tym, moim zdaniem, niepotrzebnie przyspiesz koncowy fragment. Poza tym dzieki za kolejny odcinek.
@thomasgrotson1753
7 жыл бұрын
a dlaczego nie ma tu nic o klerze który przyczynił sie do targowicy?
@pawewarzynski1244
3 жыл бұрын
Te wszystkie PO PIS to taka nasza Targowica...
@enqorePL
8 жыл бұрын
Fajna tematyka kanału, ale nie wiem kto to jest lektorem ale błagam nie intonuj końcówek zdań w tak sztuczny sposób jakby to był trailer jakiegoś filmu akcji.
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+enqorePL postaram się :D
@_DarkEmperor
8 жыл бұрын
+Historia w 5 minut Rola kościoła pominięta, a to papież był inicjatorem II rozbioru.
@weltmeister12
8 жыл бұрын
Szczęsny Potocki na obrazie z 02:38 wygląda jak Jerzy Stuhr... a raczej odwrotnie.
@ziemiak11
6 жыл бұрын
Widzę, że nie tylko mi to coś przypomina z naszej dzisiejszej sytuacji
@czowiekrozumny7824
2 жыл бұрын
Tusk i te sprawy
@michagawe4349
Жыл бұрын
Dla mnie jeden chuj platfusy czy pisiory.. byleby do koryta i swoich na stołki poustawiać i Polaków na siebie napuszczać... Czyż to nie metody targowiczan?
@phalanx5168
7 жыл бұрын
Dzięki :-) zreHabilitowali się
@dariusziksinski8618
2 жыл бұрын
Historia powtarza się tylko nazwiska i tytuły zmieniają się.
@a.n.416
7 жыл бұрын
Targowica to po prostu inna koncepcja na Polskę w tamtych czasach, bo Polska de facto już wcześniej przestała być państwem samodzielnym i była całkowicie uzależniona od Rosji. Nigdy nie będziemy mogli zrozumieć do końca motywów Targowiczan, bo nie rozumiemy ducha tamtych czasów. Wszystkich ich nazywanie zdrajcami to przesada.
@papugadiaba668
7 жыл бұрын
czy to nam czegoś nie przypomina ??
@endoriansynedurina4403
5 жыл бұрын
Nie
@kaa_ktus2037
4 жыл бұрын
PO
@YouCanMakeThis
6 жыл бұрын
Aktualne, liberałowie za EU i prawica za Rosją
@podkarpackiinkwizytor3072
5 жыл бұрын
Jaka prawica jest za Rosją? Narodowcy są niesamowicie anty rosyjscy a Korwin ma podejście że jak będziemy mieli wspólny interes to ten interes zrobimy a jak nie to nie zrobimy.
@stanlejpix
8 жыл бұрын
musisz zainwestowac w lepszy mikrofon i subtelniej usuwac szumy bo az kłuje w uszy. poza tym kanał ma bardzo duży potencjał. sub
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+stanlejpix dzięki w najnowszych wideo juz jest nowy mikrofon, staram sie poprawiać jakość z każdym wideo! Pozdrawiam!
@sadzolot2
8 жыл бұрын
Za głośno muzyka
@kloshans531
7 жыл бұрын
Na zdjęciu jest Jan Klemens Branicki, a powinien być Franciszek Ksawery Branicki.
+Bartosz Niegrebecki jest poprawka w postaci adnotacji, choć oczywiście chowam się pod ziemie za każdym razem gdy ktoś mi o tym przypomina!
@bartoszniegrebecki1176
8 жыл бұрын
Adnotacji nie zauważyłem :) Pamiętam zawsze, że ten się nie myli, kto nic nie robi ;) A materiał bardzo fajnie przygotowany, inne w tej serii zresztą również :)
@historiaw5minut
8 жыл бұрын
+Bartosz Niegrebecki dzieki wielkie za miłe słowa, staram sie wyciągać wnioski z błędów. Pozdrawiam!
@Globtroter4Life
8 жыл бұрын
Jako jedyni spośród wszystkich innych pokoleń Polski mamy teraz możliwość oglądania podobnej, nowej targowicy z bliska. Baronom PO-PSL we spółce z Nowoczesnymi lemingami nie interesuje to, czy ich skargi uderzą w Polską rację stanu czy też nie. Im chodzi tylko o ich własne kieszenie. Ktoś czytający mój post, może teraz pomyśleć, że jestem wyborcą PiS-u. Skądże znowu, miejsce tej partii tak samo jak wymienionych powyżej powinno być na śmietniku historii. Polska potrzebuję przede wszystkim patriotów u władzy, którzyw obronie interesów kraju będą nawet gotowi na wyrzeczenia względem własnej osoby, by pozostałym Polakom żyło się lepiej.
@Bialecznik
8 жыл бұрын
Dziękuje za wyręczenie, chciałem to samo napisać :)
@Xzeixer
8 жыл бұрын
Potrzeba fachowców, partie to tylko zasłona dymna . Ja tam nie wierze w działania w czynie społecznym.
@Piezeg0809
8 жыл бұрын
a mieszczaństwo, chłopi nie próbowali zrobić rewolucji przeciwko szlachcie?
@seaindieoae
8 жыл бұрын
przecież mieszczanom i chłopom odebrano prawa a narodem byli tylko szlachcice
@Piezeg0809
8 жыл бұрын
seaindieoae smutne..
@MsMarek2000
7 жыл бұрын
Tusk, Kijowski i Petru!
@pawewarzynski1244
3 жыл бұрын
Jak oceniasz rządy ostatniego króla Polski??
@j.kubicz6382
4 жыл бұрын
Kto ogląda w 2020 daje like xD
@yulian_p
7 жыл бұрын
Jak bym słyszał historię PO. XD
@babciewkapciach3133
6 жыл бұрын
fajnie tylko ze szlachcic kiedys to byl ktos nie liczac poznijszej szlachty goloty a PO PiSki to zwkly szlam ktory brnie ku zlodziejstwu
@braborgbraborg9112
6 жыл бұрын
i nowośmieszna, buahaha
@GTKonto
6 жыл бұрын
To nie zwykly szlam i nie uwazanie na nich jest idiotyzmem.
@kletniak
6 жыл бұрын
Przecież to PiS + Rydzyk obecnie to targowica, Planowanie rodem z PRL-u, gdy nam Dziennik Telewizyjny planował 2000 rok hehehe.PiS doktora filozofii marksizmu i teorii socjalistycznego państwa i prawa PRL-owskiego Jarosława Kaczyńskiego, w którego partii ekspertem komisji ds. sprawiedliwości jest oskarżyciel z ramienia władzy ludowej w sowieckim systemie PRL Stanisław Piotrowicz, który pomógł sowiecie z wykształcenia tak zreformować polskie sądownictwo, że Komisja Wenecka uznała je za ewidentnie podobne do sowieckiego systemu sądownictwa przede wszystkim przez zlikwidowany trójpodział władzy oraz ustanowienie kurateli nad sądownictwem jednej partii PiS, czyli partyjny wymiar sprawiedliwości jak w PRL-u i ZSRR. PiS rozumiane według doktryny sowieckiej prawo i sprawiedliwość pod przykrywką świętoszkowatej pobożności oraz pozornej walki z nieszkodliwymi szczątkami po PRL-u przywraca w Polsce elementy realnego socjalizmu, a mitomani religijni chorujący na autorytarne zaburzenie osobowości- wyborcy PiS nabierający się na świętoszkowatą pobożność i pozorną walkę z tymi pozostałościami po PRL-u uznają partię +++ socjalistyczną w której jest pełno sowietów z wykształcenia za prawicową i konserwatywną, masakracja i tym podobne gadzinowe kanały na yt wspierają "rewolucję październikową " 15 pod nazwą "dobra zmiana" czyli powrót do realnego socjalizmu pod przywództwem doktora filozofii marksizmu i teorii socjalistycznego państwa i prawa PRL-owskiego Jarosława Kaczyńskiego, Stanisława Piotrowicza, prokuratora PRL-u i uprawiającego od ośmiu lat dezinformację w sprawie katastrofy smoleńskiej w stylu sowieckim podobnym do tego, co robili sowieci w sprawie zbrodni katyńskiej Antoniego Macierewicza. Tak jest właśnie, wiedzcie wy mitomani chorujący na autorytarne zaburzenie osobowości, że uruchomienie art. 7 wobec Polski przez UE jest za przywracanie w Polsce realnego socjalizmu sowieckiego przez PiS, a to dopiero początek, bo wszystko wskazuje na to, że spełnia się widzenie Ks. Piotra z "Dziadów" cz. III Adama Mickiewicza i wasz wspaniały pierwszy sekretarz partii PiS doprowadzi Polskę do katastrofy swoimi decyzjami politycznymi, jak TU 154 M pod Smoleńskiem, PiS spycha Polskę w rosyjską strefę wpływów, Polska i Węgry są poddawane resowietyzacji przez Rosję, a wy frajerzyny się cieszycie, wszystko wskazuje na to, że wracacie do Imperium Zła, ale pasujecie tam mentalnie, bo jesteście sowieckimi ludzikami chorującymi na autorytarne zaburzenie osobowości, tęskniącymi za socjalistyczną wschodnią "demokracją" ludową, śmiech mnie ogarnia, gdy patrzę na waszą ciemnotę wy frajerzyny hehehehehehe
@kletniak
6 жыл бұрын
Heheh jeszcze się frajerzyno sam podsumowałeś hehehe
@abmaximus
5 жыл бұрын
Dobre. Zrób remake z lepszym audio :-)
@uj1147
5 жыл бұрын
(Wiem data) Mikrofon dobry, widać (a raczej słychać) że po obróbce, taka wizja autora.
@arturbak7840
3 жыл бұрын
film ma 5,38 a nie 5 min
@NeverSurrender1939
8 жыл бұрын
KOD=Targowica
@boxicool
7 жыл бұрын
Pis nie lepszy ale fakt to co kody odpierdalaja zakrawa o szubiennice
@Kacq3r
7 жыл бұрын
Lepszy PiS niż te debile z PO,SLD,PSL,N. itd. te szmaty nigdy nie zrobiły niczego dobrego PiS ma swoje gorsze i dobre strony więc PiS jest lepszy.
@boxicool
7 жыл бұрын
Niezłe argumenty, Pis to mentalny PRL 500+, nacjonalizacja przedsiębiorstw, mediów to jebany komunizm. Człowieku polecam podstawy przedsiębiorczości i ekonomi ogarnąć.
@Kacq3r
7 жыл бұрын
Nie ma gdzie się tego dowiedzieć. Większość miejsc z których są te wiadomości pochodzą m.in.: z TVN lub reszty. Nie mogę tego oglądać, bo aż mi czacha płonie.Telewizji nie oglądam, bo uważam że ogłupia, wole niezależne media. Dlatego też nacjonalizacja mediów, jakoś szczególnie mi nie zaszkadza. Może dlatego jej nie odczuwam. Poza tym nie podałem ani jednego argumentu, więc po co ty mi mówisz o argumentach? Wiem że 500+, nacjonalizacja przedsiębiorstw i mediów jest zła. Lecz te argumenty i tak nie zmieniają mojego zdania na temat PiS-u. Ponieważ po tylu latach podanych powyżej rządów, wolę PiS. Lecz ogólnie jestem za anty-systemowcami. Którzy zresztą nie są czymś wyśmienitym ale czuję że czymś lepszym niż te szumowini. Niestety, patrząc na to jak ludzie myślą w przedziale wiekowym od 50 do 70/80 lat, nasze rządy nie będą lepsze.
@Kacq3r
7 жыл бұрын
Zresztą schodząc w dół, widzę że jesteś jakimś PiS-ofobem. Wolę nie mieszać się z tobą w dyskusje. Pozdrawiam.
@tantalusone5728
5 жыл бұрын
Dostałem dopiero teraz powiadomienie xd
@jola8416
8 жыл бұрын
dlaczego zdradzili? bo to gorszy sort ludzi. Z nami zrobili to samo po 89 r.
@tracha3296
8 жыл бұрын
A średni... średnieli?
@grzesiekjacyk5748
8 жыл бұрын
Fakt, muzyka zagłusza lektora. "Dlaczego zdradzili?" Może należałoby użyć ten czasownik w czasie teraźniejszym. Słuchając filmu nie sposób chyba nie wysnuć skojarzeń z tym co dzieje się dziś. Czyż w obecnych czasach nie słychać głosów mówiących, iż w Polsce łamana jest demokracja i w jej obronie należy powstać? I czy obecnie nasi obywatele, podobnie jak wtedy, nie wyjeżdżają za granice by tam szukać pomocy w obronie demokracji szlacheckiej? Jedynie kierunek się zmienił. Aż niewiarygodne są te podobieństwa. Te same słowa, szczytne oficjalne idee... obrona demokracji, wolności, bo w Polsce źle się dzieje, zabierają nam wolność, ograniczają prawa, więc potrzeba pomocy rosyjskiej... Eh, oby tylko historia się nie powtórzyła.
@nevixyt1335
7 жыл бұрын
Jakie to dzisiejsze ! Straszne !
@marylkagra
8 жыл бұрын
pamiętajmy, ze do targowicy przyłączył się kościół a nuncjusz papieski namówił naszego króla aby przystąpił do Targowicy. Kościół nigdy nie chciał naszego dobra a papiez był przeciwny powstaniu listopadowemu i styczniowemu. Obecna władza teraz też patrzy w kierunku wschodu skoro odwraca się od zachodu
@TheNordo2
8 жыл бұрын
Przecież te zrywy narodowe miały opłakane skutki, zginęła inteligencja i patriotyczny trzon narodu (pierwsi Polacy, bo to czasy rodzącego się nacjonalizmu). Jeszcze znaleźli się poeci opiewający ich rzucanie się na barykady i jak to dobrze jest zginąć za Polskę. Nacjonalizm jest dobry jako spoiwo między ludźmi, polepszające współpracę i chęć budowy lepszego dla przyszłych pokoleń, ale gdy jest używany do celów wojskowych ma tragiczne skutki dla wszystkiego dobrego co zdążył stworzyć. Mój komentarz nie ma być wyłącznie obroną stanowiska KK, ale przede wszystkim ukazaniem, że ślepota i brnięcie w skrajność ideologiczną jest zabójcze.
@jakubmalicki6357
7 жыл бұрын
"Kościół nigdy nie chciał naszego dobra" Bardzo słusznie. Kościół nie jest od tego, aby za wszelką cenę Polakom było dobrze. Ma głosić Słowo Boże, a nie "załatwiać coś po znajomości" Polakom. To jest jego misja, i daj Boże, niech taka zawsze będzie jego misja. "a papiez był przeciwny powstaniu listopadowemu i styczniowemu." I miał rację. Trzeba było słuchać Papieża. I tak z ciekawości: czytałeś kiedyś tę Konstytucję?
@marylkagra
7 жыл бұрын
A Polska nie jest od Tego aby nas kościół obskubywał. O ile wiem św. Wojciech przyjechał do Polski z pustymi kieszeniami Napisz mi jaki majatek obecnie w Polsce należy do Kościoła Katolickiego. Niedawno państwo wypłaciło jednej z 10 200 parafii 72 mln zł. Za co?
@starszynajstarszy9192
7 жыл бұрын
Marylka Gra To nie nuncjusz namówił, ale król sam się przyłączył. Stwierdził że tak musi, jak król Francji podczas rewolucji. Co do kościoła - Biskupi byli magnatami, i popierali Targowicę, ale mniejsi już nie. Zauważ że to czas, kiedy papież się nie liczył, i był najczęściej marionetką Francji lub Austrii. Jego głos nic nie znaczył, o czym przekonał się podczas jednoczenia Włoch, kiedy księża nawoływali do przyłączenia się do rewolucji, a Papież stracił Rzym.
@marylkagra
7 жыл бұрын
Autor książki "Papiestwo wobec sprawy polskiej" Otton Beiensdorf - pisze:"Zaskoczony uchwaleniem dnia 3 maja 1791 roku konstytucji, nuncjusz papieski, Saluzzo, natychmiast donosił do Rzymu, że ustawa majowa była zamachem stanu dokonanym przy udziale aprobującego tłumu, a więc miała pozór rewolucji." napisała to osoba najbardziej bezstronna profesor historii A to, że kościół przyczynił się do rozbioru Polski to świadczy ....wieszanie biskupów przez Kościuszkę, oraz zaniechanie budowy świątyni Opatrzności Bożej. dzisiaj tez kościół jest przeciwny UE i innowiercom np żydom i muzułmanom Boi się o swoją pozycję. Rząd na pomoc uchodźcom przeznaczył 1,6 mln zł a jedna z parafii w Poznaniu otrzymała 74 mln zł. Owsiak zebrał 60 mln zł To są suche fakty które o czymś świadczą
@MrWrestlemania105
7 жыл бұрын
Ziomek robisz bardzi dobre materiały ale zainwestuj w lepszy mikrofon bo słabo słychać
@lordodyn2667
8 жыл бұрын
Czyli nasz kochany Petru oraz cala swawola z PO PSL robia to samo dzisaj
@greenzielony2465
8 жыл бұрын
hmmm, a czy Polska dobrowolnie nie weszla do UNII EUROPEJSKIEJ juz dobre klika lat temu i przez ten czas nie czerpala z tego korzysci ??? Przyznalbym Ci racje gdyby PL nie byla czescia Unii i nie korzystala na tym, ale niestety malo wiesz widze i jeszcze musisz dorosnac do wielu rzeczy wiec jeszcze latwo sie toba manipuluje... Po za tym Wieczorku niezapominaj ze obecna "wuadza jaraslawa i tadeusza" potrzebuje wewnetrzenego wroga dla swoich potrzeb a ty jako jeden z ciemnego ludu jestes im bardzo usluzny w tym :P
@konanpl8936
8 жыл бұрын
Aha, to skoro Polska czerpie korzyści z bycia w Unii to znaczy, że mamy wziąść ,,mordkę w kubełek,, i pozwolić kierować niemieckim politykom Polską jak chcą? Unia do której Polska wstąpiła była inną unią niż ta obecnie. Szkoda że wielu ludzi ,tak jak ty, nie dostrzega zapędów euroliberałów którzy chcą zamienić Unię wolnych narodów europejskich w federacje rządzoną przez establishment z Brukseli... I kto tu jest usłużnym ciemniakiem?
@greenzielony2465
8 жыл бұрын
+Konan PL No przeciez droga wolna na co czeka obecny wielmożny rzad ? niech zrobią referendum i wychodzic z Unii szkoda czasu Konan (ziemniaku) mozesz nawet zaczac zbierac podpisy w tej sprawie, na co czekasz ?
@konanpl8936
8 жыл бұрын
Green Zielony Jak grochem o ścianę. Nigdzie nie powiedziałem o wychodzeniu z Unii. Wspólnota gospodarcza i otwarte granice to dobra idea i nikt tego nie kwestionuje (nawet naczelny hejter UE, czyli Korwin). Na tym miała polegać Unia i tak ma pozostać. A ludzie pokroju Shultza mogą nam, Polakom, Węgrom itd, naskoczyć. Koniec, kropka amen.
@greenzielony2465
8 жыл бұрын
No qwa, to wyjdzccie z tej Unii, nie dociera ? po jaki za przeproszeniem chuj sie w niej meczycie teraz ? nie bedzie Unii nie bedzie miala ta wasza wymyslona nowa targowica gdzie donosic...i wszyscy beda mogli WAM naskoczyc , proste BananiePL Z Nato tez mozecie wyjsc bo przeciez USmani to wróg i niepotrzebnie sie pchaja do PL Unia zla , Nato zle ,,,ale jakos qwa twardo siedzicie w jednym i drugim pytam sie po co ?....
@sigmuntking8529
7 жыл бұрын
Dzisiaj elity tak zwanej Platformy Obywatelskie tworza nowoczesna Targowice. Oni stworzyli Komitet Obrony Demokracji i tym razem prosza o interwncje Niemiec zeby rzekomo bronic tej demokracji. I to jest jedna wazna roznica.
@kamilkramek9636
3 жыл бұрын
Platforma i lewica obecnie wpisują się w definicje targowicy , bez dwóch zdań .
@jaro148
8 жыл бұрын
DZWIĘK DZWIĘk muzyka ma być w tle nie na odwrót malo co da się zrozumiec i to poraz kolejny.
@kacurek91
4 жыл бұрын
I w dzisiejszych czasach są tacy, którzy mówią o sobie obywatel europy/świata. Eh niemądry Polak po szkodzie.
@sraketv8919
8 жыл бұрын
jakbym słuchał materiału od Kodziarzach
@miroslawskiba3246
7 жыл бұрын
konstytucja zostala uchwalona poniewczasie a poniatowski tez dbal o swoje prywatne sprawy np umozenie jego dlugow przez zydow po za tym dlaczego poniatowski nie stanal na czele armii i nie bronil kraju
@klepafn2545
3 жыл бұрын
Pozdro z lekcji Historii
@potempb
7 жыл бұрын
muzyka za głośna, powinna być w tle
@patrykmachejek8593
7 жыл бұрын
4:41 hmmm Kod?
@AsterX665
7 жыл бұрын
Historia kołem się toczy hehe
@maciekcetnerold
7 жыл бұрын
Najśmieszniejsze jest to że ludzie którzy dziś wyzywają innych od targowiczan, powołują się na te same wartości co wtedy targowiczanie. Strach przed myślą oświeceniową przed zachodem, przed reformami, przed liberalizmem to przyświecało targowicy 230 lat temu, to przyświeca dzisiejszemu PiSowi dzisiaj. Pamiętamy do czego doprowadziło to Polskę wtedy... i dziś niestety też spycha nas na peryferia Europy, w objęcia Rosji :/
@tomswacha
7 жыл бұрын
Panie i Panowie, ortografia kuleje!
@wepeopleesperanto1463
8 жыл бұрын
Polecam sprawdzenie wykladu , mozna pominåc aspekty religijne jak kto chce jednak esencja jest bardzo interesujåca tym bardziej w dziesiejszych czasach ze to jest to ciåglosc. Oczywiscie mozna zaglebiac sie dalej w "co w trawie piszczy". kzitem.info/news/bejne/rKaYqaCJoaF9po4&ebc=ANyPxKrCq-oJzxH40I7l2kUEosQyT16rs7KOCcawRm1sME5PYIBy6eZwPQ0b47CcOqwchYcVSpsG61Dom6kxK0oRxpdwymVsbw
@tomaszmichalak1866
7 жыл бұрын
WePeople Esperanto
@wepeopleesperanto1463
8 жыл бұрын
Prosze sprawdzic. www.historia.uwazamrze.pl/artykul/873043 Witam ... No z tå "Targowicå" do konca TAK PROSTO nie bylo bo byly silne nurty rewolucji francuskiej wtedy w Polsce a kto za tym stal i szerzeniu tych idei wsröd pospölu chyba nie trudno sie domyslic Masoni/Iluminaci. (Przy koncu artykulu nie zgadzam sie do konca co do Londynu itd)
@seaindieoae
8 жыл бұрын
i bardzo dobrze że szerzyli
@dawidlijewski5105
7 жыл бұрын
Bez przesady z tym bogactwem w Polsce przedrozbiorowej, wystarczy sobie porównać pałace i budowle z tamtych lat w Polsce, a u sąsiadów, np. na Saksonii.
@pawekarkosa3033
7 жыл бұрын
"Rehabilitacja" pisze się przez samo "h"
@ggnagognagoma2462
7 жыл бұрын
Zwyczajnie majątki już po ruskiej stronie po I zaborze. Zatem trza było służyć imperatricy Katerinie rodem ze Szczecina
@Pelior
8 жыл бұрын
Leci sub i like :)
@Nevermindd87
8 жыл бұрын
Ani słowa o TARGOWICY KOŚCIELNEJ, więc uzupełniam. Gdy Papież Pius VI dowiedział się o nałożeniu podatków na majątki kościelne oraz uchwaleniu Konstytucji 3 maja (konstytucja ograniczała przywileje kościoła i kleru), wysłał list do carycy Katarzyny zachęcający do zrobienia porządku z Polską. Inicjatorami "Targowicy" były 4 siły Kościół, Moskwa, magnateria oraz kręgi katolicko- patriotyczne wystraszone zmianami i unowocześnianiem Polski. Wśród założycieli konfederacji targowickiej było 4 biskupów katolickich. 7 biskupów i Prymas należeli do "Targowicy" byli to : 1. Prymas Michał Jerzy Poniatowski 2.bp.Chełmski Wojciech Skarszewski, 3. bp. Żmudzki Jan Stefan Giedroyć, 4. bp. Poznański Antoni Onufry Okęcki, 5. bp. Łucki Adam Naruszewicz, 6.bp. Wileński Ignacy Jakub Massalski, 7. bp. Inflancki Józef Kossakowski, 8. bp. Przemyski Michał Sierakowski, A całej tej antypolskiej bandzie błogosławił i życzył powodzenia na uroczystym połączeniu Targowiczan Litwy i Polski, Papież (listownie). tzw. Konfederacji Obojga Narodów. Później kolejny papież Powstańców Powstania Listopadowego nazwał warchołami, wichrzycielami i buntownikami, a klerowi polskiemu nakazał, by przekonywał Polaków, że władza cara pochodzi od boga i należy ją uznawać. Watykan nałożył też ekskomunikę na wszystkich powstańców tak jak Listopadowych i Styczniowych jak i samych powstańców Kościuszkowskich a nasz Papież Jan Paweł II tej ekskomuniki z nich nie ściągną więc w myśl nauki kościoła ci powstańcy do dziś smażą się w piekle. Kościuszko powiesił dwóch katolickich biskupów Ignacego Jakuba Massalskiego i Józefa Kossakowskiego podczas Insurekcji kościuszkowskiej. ---------------------------------------- Teraz mamy to samo, kręgom "patriotyczno-katolickim" nie podoba się konstytucja a kościół ich popiera w strachu o swe wpływy, majątki, fundusz kościelny i etaty w szkołach.
@sicorr80
7 жыл бұрын
właśnie o tym ani słowa w materiale!!czemu?
@starszynajstarszy9192
7 жыл бұрын
sicorr Bo Papież się wtedy nie liczył dla ludzi, gdyż stracił swój autorytet, a stanowiska biskupów służyły celom politycznym i nie miały nic wspólnego z wiarą?
@starszynajstarszy9192
7 жыл бұрын
sicorr Ale teraz nie ma to nic wspólnego z polityką rodowa, bo tytuły nie są dziedziczone. Wtedy były trochę inne realia. Biskup był wtedy przede wszystkim szlachcicem, najczęściej magnatem, więc jak mu odpbrali prawa, to chciał o nie zawalczyć kiedy była okazja. Mogą mieszać się do polityki jak każdy. Też są ludźmi i żyją w demokratycznym państwie.
@arkadiuszwierzbicki2204
7 жыл бұрын
Ta nienawiśc do Kościoła katolickiego mózg ci zżera człowieku, lecz się!
@sicorr80
7 жыл бұрын
+Arkadiusz Wierzbicki a tobie kościółek widze już dawno zeżarł mózg,co książulo brał na kolanko w zakrysti?
Пікірлер: 644