Świetny odcinek! Broń noszona na plecach, to chyba kolejny absurd i przejaw fikcji literackiej/reżyserów 🤔
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@Bartosz_Z To prawda 😅👍 Dziękujemy Bartku za ten trafny komentarz 💪😀👍
@wirex2717
Ай бұрын
Dlaczego tak jest? Czemu to służy, jeżeli nie jest zgodne z prawdą? Później wiele ludzi "wierzy", że tak było naprawdę. W takich filmach na początku powinno być krótkie wyjaśnienie co było prawdą a co fikcją wymyśloną przez reżysera.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@wirex2717 Służy to przede wszystkim wywarciu wrażenia na widzu. To nie są filmy naukowe, ani nawet popularnonaukowe. Liczy się efekt, a to jest bezspornie efektowne.😄
@bakters
Ай бұрын
" *Broń noszona na plecach, to chyba kolejny absurd* " A gdzie żołnierze nosili karabiny? Odnośnie mieczów, myślę że niejeden z nich wylądował na plecach podczas podróży.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@bakters Interesujące porównanie. Tyle, że w tym absurdzie chodzi nie tyle o noszenie, ile o dobywanie a jeszcze bardziej, chowanie broni białej do pochwy umocowanej na plecach 😀.
@antysalon9944
2 ай бұрын
"Rzut lewakiem" bardzo mi się podoba 😉
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Mnie również!!! 💪😀
@jakubmurawa5148
22 күн бұрын
Jak zawsze genialny odcinek :)
@akademia.broni.1998
22 күн бұрын
@@jakubmurawa5148 Serdecznie Dziękujemy za ten genialny komentarz 💪🤣😅👍👍
@Szlupek
Ай бұрын
Odnośnie walki dwiema szablami z kilkoma przeciwnikami. Mój fechmistrz, gdy jako dziecko rozpoczynał przygodę z szermierką, nie został zapytany, czy przypadkiem nie jest mańkutem. Oczywiście był. Dali mu broń do prawej ręki i kazali ćwiczyć. Dopiero po kilku latach, gdy pojechał na pierwsze zawody, zauważył, że niektórzy walczą lewą ręką. Teraz gdy ma w rękach dwa palcaty, leje nas zdrowo pomimo przewagi liczebnej.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Oooo... to bardzo ciekawy przypadek. To może być ten właśnie wyjątek, potwierdzający regułę ✌😀. Wpis prowokujący do myślenia. Brawo!! 👏😀
@MsMs-xl7kj
2 ай бұрын
Żądza efekciarstwa towarzyszy nie tylko walce na broń białą. Pamiętam, jak na zajęciach pokazowych krav magi, instruktor popisywał się przed nami, żółtodziobami, każąc atakować się wręcz, atrapami noży czy pałkami. Każdy napastnik lądował na ziemi obezwładniony. Mnie przypadł gumowy glock. Instruktor stanął jak wryty, gdy jako miłośnik sportowego strzelectwa zrobiłem kilka szybkich kroków do tyłu i z postawy wycelowałem mu w korpus. "Ale nie, masz mnie tu z bliska zaatakować"..... 😂
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Hahaha...też byłem świadkiem takich popisów 🤪🤣
@Zbigniew_Nowak
Ай бұрын
Tak, przyłożyć do głowy, żeby mógł wytrącić ci pistolet z ręki XD W sumie co może się stać, nawet jakby miał refleks szachisty, to i tak nie możesz pociągnąć szybciej za spust w gumowej atrapie :P Widziałem taki głupawy filmik, gdzie idzie jakiś "mistrz" półnagi po ulicy, oczywiście o ciele greckiego boga, i ciągle wyskakują na niego przeciwnicy, których on obezwładnia i idzie dalej nawet bez zmiany wyrazu twarzy, oczywiście tych z pistoletami też pokonuje gołymi rękami :D
@Writti
Ай бұрын
Dość częste w serialu "Wojownik" na Netfliksie. Jak ktoś stoi blisko z bronią palną, to już tam po nim. Nie ważne czy to strzelba czy colt. 😊
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@Writti Wychodzi na to, że broń palna to przereklamowana lipa 😂👍
@leonmaciej
2 ай бұрын
Z tego co słyszę i widzę pan Marcin i Pani prowadząca dość dobrze orientują się w pojedynkach pokazywanych w filmach. Proponuję nakręcić np. Top 10 najlepszych pojedynków ukazanych bardziej pod względem realności niż widowiska. Albo ogólnie najlepszych. Pozdrawiam i gratuluję kanału!
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@leonmaciej Świetny pomysł 😀👍 Dziękujemy za ten komentarz i inspirację. Nakręcimy na pewno 💪😀😀👍
@deborister
2 ай бұрын
Kapitalny materiał. Dziękuje i pozdrawiam Twórców.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@deborister Bardzo serdecznie dziękujemy za ten kapitalny komentarz i również Pozdrawiamy 😀😀👍
@flanker27k61
2 ай бұрын
Miałem okazję pomachać toporem pojedynkowym na tarcze i topory. Podziękowałem po siódmym machnięciu. To byli ludzie z innej lepieni gliny😊.
@baca350.1
Ай бұрын
Super program!!!
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Dziękuję bardzo Twoją motywującą opinię 😀👍. Najlepsze jeszcze przed nami.
@robertcanvas9996
2 ай бұрын
Absurdalna ilość przyjmowanych obrażeń. Szczególnie ulubione są takie długie cięcia z pełnego wymachu przez całe plecy. Krew sika a gość tylko sobie sapnie zagryzie zęby i walczy dalej przez kolejne kilka minut przyjmując dalsze ciecia i dźgnięcia aż pokona wszystkich przeciwników:)
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
W tej kwestii chyba lepsze są filmy o walkach bez broni. Tam to dopiero się dzieje 🤪. Przy nich szermierka filmowa jest realistyczna 😉
@robertcanvas9996
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Jedno i drugie jest już tak daleko wyciągnięte poza granice absurdu , że dalej już chyba tylko kreskówki:) W kwestii filmów akcji dodam jeszcze "mistrzowskie" kreowanie 50 kilowych dziewcząt na takich killerów, że Mike Tyson przy nich to przedszkolak:) Przy okazji zapytam bo zawsze byłem ciekaw. Czy broń biała Pana zdaniem niweluje czy zwiększa przewagę statystycznego mężczyzny nad statystyczną kobietą?
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@robertcanvas9996Świetne spostrzeżenia. Lepiej bym tego nie ujął Robercie 👏😀. Odpowiadając: daje przewagę, ale tylko długą broń biała i tylko jeśli mówimy o wyszkolonym szermierzu vis naturalista 💪😀
@marekduczman
2 ай бұрын
@@robertcanvas9996 Najlepszy jest klocowaty Schwarzenegger w "Comando", gdy biega zygzakiem między pociskami kilkunastu strzelców😁
@Writti
Ай бұрын
Przypomniał mi się Monty Pyton. Walka z czarnym rycerzem. 😅
@audioserwis1609
5 күн бұрын
Bardzo miła aparycja głosów prowadzących program.
@akademia.broni.1998
5 күн бұрын
@@audioserwis1609 Serdecznie Dziękujemy 😊😊👍
@mkdemagog4509
2 ай бұрын
Cholera, nie wierzę że dopiero teraz znalazłem ten kanał! Natychmiastowa subskrypcja. ⚔️
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Dziękuję za tak motywujacy komentarz. Cieszę się, że dołączyłeś ✌😀. Nic straconego, najlepsze odcinki jeszcze przed nami ⚔.
@Michal1986able
Ай бұрын
10 najlepszych scen walki na broń białą w historii kina
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@Michal1986able Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@christophe-r5n
2 ай бұрын
Witam. Zdarzyło mi śię walczyć szablą z 10 'oma chłopa...rapière 'm... Dziewięciu położyłem trupem... I prawie bym pokonał ostatniego...gdy ręka wpadła mi... do zimnego nocnika... No i trzeba było wstać 😢
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@christophe-r5n Piękny sen 🤣👍
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@akademia.broni.1998SUPER opowieść!!! Samych takich snów ✌😄. Serdecznie pozdrawiam.
@czowiek9293
2 ай бұрын
Top 10 ulubionych broni Pana Marcina
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Fajny pomysł na odcinek. Powiem: genialny w swej prostocie. Nie wpadłem na to. Dziękuję Ci bardzo za pomysł i komentarz. Serdecznie pozdrawiam 😀👍
@andrzejtarasiuk6639
2 ай бұрын
A może, dla odmiany, top najbardziej realistycznych walk na filmowych?
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@andrzejtarasiuk6639 Dobry pomysł. Dziękujemy za komentarz i inspirację 😃👍
@VitekW
Ай бұрын
Na zachodzie już to zrobili i wyszło im (z czego się ciesze) ,że właśnie Kmicic vs Wołodyjowski i wytłumaczone jest dokładnie po co była taktyka "zasłon i odpowiedzi"
@PL_chochlikman
Ай бұрын
Ekstra że w kolorze :-)
@krzysztofkastelik8686
2 ай бұрын
Kolejna bardzo dobra rozmowa, ja praktyk to od razu trochę więcej zdrowego rozsądku, i nie przypadkiem speców od rzucania nożami ogladamy w cyrku 😂, a może temat taki ile czasu potrzebujemy na naukę posługiwania się poszczególnymi rodzajami zeby się było powaznym szermierzem i co to znaczy. Kiedyś byl to zawód a dzisiaj?
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Trudny temat, ale ciekawy. Dziękuję z Twój pomysł i komentarze 😃. Dzisiaj to też jest zawód. Ja i moja rodzina "żyjemy z miecza" ✌😀👍⚔
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
4:43 - Są techniki rzucania nożem, z wykorzystaniem tylko jednego, lub pół obrotu broni, na całej długości lotu. Są też techniki, gdzie rzut wykonuje się tak, że nóż leci ostrzem do przodu, prawie stabilnie jak rzutka. Ale... z reguły są to noże specjalnie przeznaczone do rzucania, właściwie wyważone i z odpowiednio rozłożoną masą. No i ... rzuty nożem są skuteczne na może 2-3 metry... 5 jak się ktoś postara. Rzucanie nożem jak na przykładach, na 15 czy więcej metrów, jest ... no coż... magią kina. Bronią, która przy rzucie wykonuje wiele obrotów, są np. japońskie shurikeny... I dlatego mają kilka ostrzy. Zaś rzucanie przypadkowym nożem, nie przeznaczonym do takich akcji zwykle jest bardzo nieskuteczne. Jednak jest ziarnko prawdy. Jak czymś takim rzucimy, to jednak w stronę przeciwnika leci metalowy, ostry przedmiot, którego nie można zignorować. Trzeba się uchylić, zablokować, odsunąć... A to już może dać szansę na wykonanie innej akcji szermierczej. Niemniej na pewno byłby to akt desperacji. Ale kino ma swoje prawa.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@madrianzorroonio85 Faktycznie, rzut nożem choćby mało skuteczny, jednak odwraca uwagę. Co może mieć znaczenie na krótkim dystansie. Ciekawe spostrzeżenie. Dziękuję 😃👍
@Zbigniew_Nowak
2 ай бұрын
Mambele byłyby moim faworytem ze względu na masę i ilość ostrzy :)
@Zbigniew_Nowak
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Tak, albo te fajne sceny, gdy ktoś niby zdejmuje kapelusz z głowy, a faktycznie rzuca w twarz oponenta i wykorzystuje moment dezorientacji. Taka sama była idea "strzelających papierosów" SAS. One faktycznie miały wątpliwą zdolność rażenia celu, bardziej chodziło o wystrzał w twarz dla dezorientacji przeciwnika, a potem dokończenie akcji inaczej.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@Zbigniew_Nowak Zaskoczenie (cześć definicji TEMPA) jest przecież jednym z 3 filarów szermierki zdefiniowanych od ponad 400 lat. Zrób cokolwiek byle zaskoczyć przeciwnika. I już masz przewagę 💪😃⚔
@Zbigniew_Nowak
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Heh, przychodzi mi do głowy wiele głupawych pomysłów, czym mógłbym zaskoczyć oponenta, szczególnie przy założeniu, że lewą rękę mam wolną do obsługi jakichś rozpraszających gadżetów :P Na początek ta puszka sprężonego powietrza z trąbką do hałasowania, ale możliwości jest wiele XD
@zdrowopociety151
2 ай бұрын
Świetny materiał. Cieszę się, że trafiłem na ten kanał. Mam nadzieję, że za "Lewaka" nie zablokują 😂
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
My również na to liczymy 😅. Dziękuję Ci wsparcie i komentarz. Wspólnie damy radę ✌😀👍
@TomaszAbramski
2 ай бұрын
Mój ulubiony "element walki"w filmach to:stoi gość trzyma zasłonę -5 -( wiadomo chroni głowę )nadal stoi i pokazuje ją przeciwnikom, a oni po pewnym czasie na ogół od dwóch do czterech tną nieważne czy mają miecze czy szablę czy coś innego w jego broń ,on przechwytuje za swoją głownie w okolicy sztychu, chwila siłowania i przeciwnicy odepchnięci efektownie odpadają i przewracają się 😂🆙🤸 Pozdrawiam serdecznie Tomek .
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@TomaszAbramski Racja Tomku, ten "element walki" jest ultra absurdalny i wcale nie taki wyjątkowy... niestety 🤣. Serdecznie Cię pozdrawiam.
@MARIUSZSZURPIT
2 ай бұрын
Genialny podcast
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@MARIUSZSZURPIT Dziękujemy serdecznie za ten Genialny komentarz 💪😀👍
@jarosawsosnowka7537
2 ай бұрын
Super odcinek !!! 💪💪💪 Też miałem takie przeczucie, że pełen atak żelazo na żelazo to nie najlepsza taktyka. Natomiast co do sceny na schodach we "Władcy Pierścieni" - to jest walka nie w pojedynku a w toczącym się konflikcie. Miejsca się nie wybiera. A z punku widzenia taktycznego to ruch idealny, zastosowanie wąskiego gardła daje Aragornowi przewagę nad wrogiem. Proponuję odcinek z filmami gdzie starcia na broń białą są pokazane najbardziej realistycznie. Ja bym obstawiał takie: 1. Kurosawa 2. The Duellists 3. Troja (z pewnymi zastrzeżeniami ale jednak) 4. Rob Roy ? ... Chętnie posłucham Waszych komentarzy.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@jarosawsosnowka7537 Chętnie taki odcinek nakręcimy 🎬 Dziękujemy za komentarz i inspirację 😊👍
@thallyneas
Ай бұрын
Temat: Najlepsze pojedynki w filmach
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@thallyneas Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@PR_Zymek
2 ай бұрын
Dobry odcinek. Kiedyś ćwiczyłem w Hema w Anglii z backsword. Tam zasłona była podstawa. Jak się to miało do XVIII wiecznej rzeczywistości, trudno jednoznacznie powiedzieć. Pozdrawiam!
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Bez wątpienia trening zasłon i odpowiedzi ma sens. Taka umiejętność daję pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa. Inna sprawa to zastosowanie zasłon, kiedy przyjdzie CO do CZEGO 😃👍
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
13:50 - W starym serialu o Robin Hoodzie była scena, gdzie jednego z bohaterów osaczono dużą grupą żołnierzy, wyposażonych w tarcze, duże pawęże. Zamiast walczyć, żołnierze stopniowo się zbliżali, zacieśniając krąg, uniemożliwiając bohaterowi całkowicie walkę, a w końcu odbierając też zdolność do poruszania się. Sama ilość przeciwników, którzy współpracują, odbiera szansę na równą walkę samotnemu szermierzowi.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@madrianzorroonio85 Dokładnie tak 🙂👍
@archespor621
2 ай бұрын
Świetny film. I wzmianka o rzucaniu nożami :) Dzięki i pozdrawiam
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@archespor621 My również dziękujemy za motywujący komentarz 💪😃👍
@arturpietrzykowski2210
Ай бұрын
Wydaje się że walka jeden na tysiące zaczęła się od filmu Zorro Zresztą kawaler delagrde i jego tajne ciosy Może następna topka o tajnych ciosach w filmach i książkach
@pawelglik4311
Ай бұрын
A propos 10 pkt. Scena z Czarnym rycerzem w "świętym graalu" walczył i bez jednej nogi i bez dwu i chciał jeszcze bez rąk 😁😋
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Trzeba przyznać, że Czarny Rycerz biję rekordy 😂👍
@Bartosz_Z
Ай бұрын
Kolejny odcinek - strzelam - będzie o pochwach tudzież sposobach transportowania broni białej 🤔
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@Bartosz_Z Fajny pomysł 😊👍 Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@adamswidwa2055
2 ай бұрын
Jal zwykle Super materiał 👍 Im więcej wiem o historii, szermierce i strzelectwie tym gorzej ogląda mi się tzw kino akcji. W obronie Sapkowskiego i jego Wiedzmina muszę stanąć jednakże. Technika walki Geralta powstała aby pokonywać potwory i zaadoptowana została tylko do eliminacji bliźnich 😉 Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejny odcinek 👍
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@adamswidwa2055 Dziękujemy za komentarz 😊👍 Co do Wiedźmina, to nadal nie zmienia to postaci rzeczy, że nikt w realnej walce nie odważył by się odwrócić plecami do potwora 😅🗡
@adamswidwa2055
2 ай бұрын
@@akademia.broni.1998 Realna walka z potworem 😉 A do bazyliszka lepiej stanąć plecami niż twarzą w twarz 😁
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@adamswidwa2055 Ależ nie!! Zawsze przodem, tylko skrywając się za lustrem. 💪😉
@adamswidwa2055
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki będę stał przodem za lustrem to będę widział to co mam za plecami czyli znów nie dobrze 🤔 Lepiej wynająć Wiedzmina 😁
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@adamswidwa2055Hmm.. Wiedźmina ja uczyłem.🤔 Robi zdecydowanie za dużo obrotów, więc może być mało skuteczny 😂
@sangdopalri349
2 ай бұрын
O walce na dwa ostrza mówią słowa traktatu ***gabe: "Lewą ręką zadaj ból Prawa reką zadaj śmierć Chyba że jestes mańkutem To wtedy odwrotnie".
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
No tak, ale nadal nie wiemy jakie to ostrza? Może to rapier i lewak? 🤨
@sangdopalri349
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki lub rapier i prawak - jeśli rębajło staje w drugim układzie.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@sangdopalri349 Faktycznie 😄👍
@Zbigniew_Nowak
Ай бұрын
Temat odcinka - lewaki :) Tyle razy były wspominane w różnym kontekście, że rzucanie bez sensu, ale jako druga broń sensowne. Inne sugestie też padały, no ale można wybrać tylko 1...
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@Zbigniew_Nowak Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@Zbigniew_Nowak Serdecznie GRATULUJEMY Panie Zbyszku‼️ Zostaje Pan ZWYCIĘZCĄ naszego konkursu‼️💪😃 Co prawda nie był to strzał w 10, ale zdecydowanie był Pan najbliżej tematu. LEWAKI to sztylety czyli noże. A tematem aktualnego odcinka jest właśnie NÓŻ. WYGRANA niespodzianka czeka na wysyłkę 🎁‼️ Prosimy o podanie adresu do wysyłki na maila info@akademia-broni.pl Pozdrawiamy serdecznie Agata Marcin i Staś 😃😃😃
@maciejgrzyb4514
2 ай бұрын
Często też w filmach przeciwnicy walczą bronią białą najlepszej jakości, pieknie ozdobioną jakby to każdego było stać na takie miecze, szpady czy szable... No ale w filmach wszystko musi być piękne!
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@maciejgrzyb4514 To prawda 🤣👍
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Wygląda na to, że sami bogacze parali się pojedynkami. Zwykli ludzie w tym czasie robili w polu 😄.
@aleksandersiciarz4429
Ай бұрын
Jest walka w karczmie w filmie Rob Roy bardzo realistyczna szybka i śmiertelna! Natomiast walka finałowa,bardzo efektowna są w niej elementy realne z wyjątkiem końca czyli chwytu gołą dłonią za klingę..........absurd!! A co pan powie o walkach z filmu By the sword (fatalne pchnięcie) ? Dobry film o szermierzach ale walka finałowa typowo filmowa!
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Rob Roy to bardzo fajny film. Walki są na profesjonalnym, światowym poziomie. Choć, masz rację, ich realizm pozostawia wiele do życzenia. A finałowa Scena jest... po prostu pełna dramaturgii 😁👍. Trafne spostrzeżenia. Dziękuję.
@hindagsxr
2 ай бұрын
Czułem że lewaki są zabójcze :)
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
I to jeszcze jak!! 😂👍
@synmalice9872
2 ай бұрын
Pomysł na top 10: najczęściej popełniane błędy w szermierce, najbardziej znanych szermierzy w historii.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@synmalice9872 Super pomysły 💪😃👍 Bardzo dziękujemy za ten kreatywny komentarz 😊😊👍
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Świetny pomysł. Dziękuję za Twój inspirujący komentarz. Zrobimy 😄👍
@jarosawsosnowka7537
2 ай бұрын
o to to !!!! :)
@MarekBarczak
Ай бұрын
Witam jeszcze raz. Na filmie widziałem jak rzucacie nożami. Jeżeli mogę coś podpowiedzieć. Noże do rzucania powinny mieć długość 250 do 320mm. Grubość 6 do 10mm. Waga 230 do 330gr. Twardość po hartowaniu około 50HRC. Wyważenie symetryczne lub niesymetryczne. Wykonuję noże do rzucania sportowego. Wiem że prawidłowo wykonany nóż daje dużo przyjemności z rzucania. Noże moje mają długość 280mm, grubość 6mm, waga około 240gr, wyważenie niesymetryczne. Piszę dlatego że musieliście trochę potrenować żeby wbijać noże w tarczę. Prawidłowo wykonane noże są bezpieczne ( twardość, ostrość ) i odpowiednie parametry. Jeżeli jest Pan tym zainteresowany to mogę przesłać wzory do treningu. Pozdrawiam. Marek Barczak.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Dziękuję za podpowiedź ✌😀. Ja staram się rzucać wszystkim: noże różnych rozmiarów, nożyczki, duże gwoździe - bretnale, toporki itp. Niestety nie mam na to zbyt dużo czasu, więc do eksperta mi daleko. 😀 Jeśli jednak jest Pan ciekaw mojej opinii, to z przyjemnością wypróbuję noże Pana produkcji.
@MarekBarczak
Ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Dziękuję za odpowiedź. Proszę podać adres to postaram się przesłać. Jeszcze jedno. Tarcza do rzucania w poprzek słoja. Tarcza pionowa z desek tylko do rzucania nożem pionowo WKTL. Pozdrawiam.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@MarekBarczak Istotna informacja. Dziękuję. Do drewnianych tarcz z desek rzucam tylko toporkami. Noże najlepiej przesłać na adres mojego klubu: www.akademia-broni.pl/kontakt/ Serdecznie pozdrawiam.
@marekduczman
2 ай бұрын
Na szermierce się nie znam, ale w sztukach walki używany jest backwist, więc może i w szermierce mógłby być choć czasem skuteczny. Zawsze to jakieś zaskoczenie przeciwnika.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Faktycznie, zaskoczenie będzie! Ale jakie trzeba mieć j*ja, żeby odwrócić się plecami do uzbrojonego przeciwnika 😎👍
@marekduczman
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Może jako akt desperacji, albo dla popisu, gdy przeciwnik jest dużo słabszy???
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@marekduczman Jest to jakiś pomysł 😀👍. Desperacja raczej odpada - obrót jest zbyt skomplikowany, a desperat sięga po najprostsze działania. Ale ta duża przewaga umiejętności. Możliwe 🤔.
@marekduczman
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Wiedźmin umiejętności miał wybitne, a refleks jeszcze lepszy😁
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@marekduczman Wiem, sam go uczyłem 😎👍
@grzegorzzmorelowej3162
Ай бұрын
Eeee, no, ale Nazira to proszę mi się nie czepiać ;)
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Nazir jest Wporzo Ziomem. 😉A że trochę absurdalnym😁. Serdecznie pozdrawiam.
@mikolaj33
Ай бұрын
również frontkik działa całkiem dobrze
@marekmusialik2760
Ай бұрын
A propos dziwnych miejsc- w rzeczywistości było się wyzywanym na ubitą ziemię.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Racja. Słuszna uwaga. 👏😀 Więc skąd te pomysły filmowców? Widocznie "ubita ziemia" jest zbyt nudna 🤔.
@JanOshik
Ай бұрын
No.. nie. Wejście Smoka to już raczej dojrzałe, efekciarskie kino. Już wcześniej Bruce wchodził do jakiejś szkoły dokonując masowej eksterminacji przeciwników. Myślę, że to jest moda wyniesiona z amerykańskich westernów. Tam taki John Wayne pokonywał nie mniej:)
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
We wcześniejszym komentarzu, nasz widz zwrócił uwagę, że pomysł pokonywania absurdalnie wielu przeciwników jest obecny w kinie w zasadzie od jego początków. I faktycznie tak to wygląda 😀⚔. Ale Westerny to trafne porównanie 👍.
@SławomirPukos
2 ай бұрын
Marcinie. Jestem zniesmaczony. Nie powiedziałeś o " kultowej" scenie walki na drabinach. W 4 muszkieterach amerykanckich. Ps. Fajne informacje. Pozdrawiam. Sławek.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Racja Sławku. Jak się okazuje nie powiedziałem jeszcze o wielu, wielu innych kultowych scenach. 😂 Pewnie będziemy musieli nakręcić uzupełnienie ✌😀 Serdeczne Cię pozdrawiam.
@konstantyskoczylas5107
2 ай бұрын
Jak ktoś się bawił w Iaido to wie, że odgłosu wyciągania Katany z sai nie ma. Ale jest taki głuchy odgłos jak się dobija tsubę do sai. Bardzo charakterystyczny pusty odgłos uderzania młoteczkiem w drewienko. Mnie osobiście w filmach denerwuje to, że każdy atakuje broń przeciwnika, zamiast walić od razu w łapska czy giry. Najłatwiejszy cel, a tutaj uparcie walą się po głowniach. Nawet w Kendo podstawowym uderzeniem jest uderzenie w nadgarstek ( kote).
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
To prawda. Masz rację, to nie ma sensu. Ale jeśli jest dobrze zrobione, bardzo fajnie wygląda. A w końcu o to chodzi ✌😄
@konstantyskoczylas5107
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Co do rzutów bronią białą to jeszcze rozumiem, ale na wielu filmach rzucają w siebie bronią krótką!!! To dopiero jest bzdura. Broń krótką się przeładowuje i potem strzela za pomocą amunicji. Rzut nie zrobi krzywdy. A co do IIww i Iww to najwięcej ofiar to oczywiście ofiary artylerii. Dokładnie jak teraz: 1.5Tonowa bomba szybująca lub 500kg głowica rakiety, tudzież 80kg pocisk artyleryjski odpowiadają za 90% ofiar wojen.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@konstantyskoczylas5107 Pewnie dlatego artylerię nazywają Królowa Pól Bitewnych.
@wirex2717
Ай бұрын
@@konstantyskoczylas5107To w zasadzie żołnierz nie potrzebuje karabinu a wystarczą armaty albo bomby? Dlaczego nie da się wymyślić jakiejś obrony lub zbroi przed artylerią lub bombami? Jakieś mocne schrony, bunkry czy pancerz z tytanu? Te wojny dzisiejsze to jakaś masakra. Jeszcze do tego te drony. W Średniowieczu mieli lepiej.
@konstantyskoczylas5107
Ай бұрын
@@wirex2717 zobacz co się dzieje na Ukrainie. Tam zazwyczaj tylko nosisz żelastwo bo jak już to co na łeb spada jakiś dron lub granat z drona. A schrony? Kiedyś jak jeszcze nie było kierowanych bomb to wystarczyło sie schować do leju po bombie, a teraz walną Ci 4 bomby w lej i po sprawie.
@78mischka
Ай бұрын
walka dwa identycznymi na raz to jak strzelanie hollywoodzkie z dwóch pistoletów na raz.
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@78mischka Ciekawe spostrzeżenie 🙂👍 Dziękujemy za komentarz
@daedaluskrateia
2 ай бұрын
Absurd 6 - "Dziwne miejsca walk pojedynkowych" Trochę mieszane fakty - pojedynków z walką zbrojną (np. we "Władcy pierścienia") Walka zbrojna może dziać się - wszędzie - nawet na schodach, to nie umawiany pojedynek. Poza tym - ciekawy kanał, trzymam kciuki.
@jarosawsosnowka7537
2 ай бұрын
dokładnie
@TakNaMarginesie
Ай бұрын
Walka na schodach ma o tyle sens, o ile dają one przewagę i czasem są koniecznością (obrona np. zamku). W kwestii ilości pobitych wrogów to jest ogólnoświatowy trend. Jak przechwałki wodzów po zakończonych kampaniach wojskowych, tak i pojedynczy wojownik chętnie chwalił się czynami mnożąc liczbę ofiar walki i jej uczestników. Ofiar - po wrogiej stronie, rzecz jasna. Dochodzi element świata fantasy. Boromir w książkach położył trupem co najmniej dwudziestu orków (orkowie ogólnie byli masowo produkowani, ale w marnej jakości ;) ), nim naszpikowali go strzałami. Aragorn miał 87 lat i spore doświadczenie bojowe, sam zachowując jak 35-latek. Ale Władca Pierścieni to mit, jak opisał to Tolkien "mitologia dla Anglii". Trzeba brać to pod uwagę. Ale był też ten gość z bitwy o most w Stamford, który samodzielnie bronić miał bronić przeprawy nim wreszcie zadźgano go od dołu. I nie wiadomo, czy to wymówka, że przeprawa tak długo trwała, choć mogła krócej ("Bo łuni mieli takiego gieroja"), czy hołd dla bohatera z wrogiego obozu, który rzeczywiście takiego czynu dokonał, czym wzbudził także i nasz podziw.
@TakNaMarginesie
Ай бұрын
Innymi słlwy - opcja położenia trupem 20x większej siły jest, ale warto zachować to na prawdziwy efekt WOW!
@arturpietrzykowski2210
Ай бұрын
W następnym odcinku absurdy broń biała vs broń palna ?
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@arturpietrzykowski2210 Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@batorybogdan3310
2 ай бұрын
Prawda czasu i prawda ekranu .
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Licentia poetica 😃👍
@ichishinozuma
12 күн бұрын
Jeszcze jeden bajer występuje w filmach, zwłaszcza samurajskich. Chodzi o przecinanie różnych przedmiotów jak np. łańcuchów, metalowych słupów albo grubych drzew itp. Widziałem nawet przecinanie jakiś rzeźb z kamienia. 😅😂
@akademia.broni.1998
12 күн бұрын
@@ichishinozuma Tak to prawda i już też mówiliśmy o tym w odcinku KATANA . Dziękujemy za komentarz 🥰👍
@TommyWolf-x5o
2 ай бұрын
Dlatego szermierka sportowa jaest tak mało medialna :) jest na olimpiadzie breakdance, może czas na szermierke artystycznà....:)
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Jest to jakiś pomysł. Przy obecnym dostępie do informacji wybierać mogliby przez net widzowie na całym świecie 🗡😃👍
@arturpietrzykowski2210
Ай бұрын
Tajemnicze tajne ciosy największy absurd
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@arturpietrzykowski2210 Tajemne pchnięcia 😀👍 Tak też zrobimy odcinek
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Fajny temat i obecny tak w kinie, jak i w rzeczywistości 👏😀
@ukaszkrejczy7157
Ай бұрын
Kolejny odcinek o gladiusie
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@ukaszkrejczy7157 Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@stanislawniewazne4844
Ай бұрын
Rozwiązanie konkursu: Top 10 faktów o broni białej.
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@stanislawniewazne4844 Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@mikolaj33
Ай бұрын
walka dwoma szablami jedną dłuższą druga krótszą, w praktyce pokonuje pojedyncza szablę!
@amorpatriae2250
Ай бұрын
A propos konkursu to podejrzewam że następny odcinek będzie o broni kolnej. Hmm nie wiem czy będzie to bliższy Marcinowi rapier czy szpada 😁. Mam nadzieję że taka odp wystarczy. Paweł T. 😀
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@amorpatriae2250 Dziękujemy Paweł za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@paweflaytec4507
2 ай бұрын
Prosze o film - szabla na trudne czasy. Czy jakas dawna szabla nadaje sie do survivalu, obrony w warunkach miejskich, jako uzupelnienie wyposazenia taktycznego.... Tzn zmiesci sie w plecaku ok 65cm wysokosci. na czas transportu. Mialem w reku dzieciece szabelki długie na 50-70cm ale miały mala rekojsc.Nie znam sie na szablach chetnie bym obejrzał taki film co by sie nadawało do naszych szaców np w razie wojny domowej itp.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@paweflaytec4507💪😃👍 Świetny pomysł. Chyba wygrał w rankingu Na pewno niebawem nakręcimy 😊👍
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Dziękuję za propozycję tematu odcinka. Świetny pomysł 👏😃 . Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za inspirujący komentarz.
@paweromanski8482
2 ай бұрын
Dla zasięgów .
@gratianhunter9835
2 ай бұрын
A czy mógłby Pan opowiedzieć o broni białej wykorzystywanej w filmie Zorro zwłaszcza w tym starym serialu. W drugim odcinku pierwszego sezonu sierżant Garcii ma szable a jego dowódca używa Rapiera czy Szpady? Jest też pojedynek jego dowódcy używającego szpady / rapiera z przebranym za Zorro podejrzanym któremu sierżant użycza szabli. W filmie słychać też, że Zorro używa szpady ale może to błąd tłumaczenia?
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@gratianhunter9835 Dziękujemy za komentarz 😀👍 Poprosimy o sprecyzowanie, o który dokładnie serial Zorro chodzi? Rok produkcji, może reżyseria i kto grał Zorro Pozdrawiamy serdecznie 😊😊
@adamswidwa2055
Ай бұрын
Temat następnego odcinka to -" polaczenie szermierki z walką strzelecką" 😉
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@adamswidwa2055 Dziękujemy za komentarz i Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@MariuszX-2023
2 ай бұрын
Zauważyłem, że długie pojedynki są między głównymi bohaterami. W innych walka trwa co najwyżej kilka sekund.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@MariuszX-2023 To prawda 😅👍 Bo nikt nie chce oglądać długich pojedynków drugoplanowych 🤣
@kungpao1527
2 ай бұрын
... bardzo przydatne informacje ! Od dziś oficjalnie jestem miłośnikiem,a nawet fanatykiem rzucania LEWKAMI tam gdzie nie jest to absurdem..... czyli poza filmem ... GORĄCO POZDRAWIAM.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@kungpao1527 💪😅👍 Jak będziesz rzucał to nagraj i wyślij. Chętnie zobaczymy 🤣 Pozdrawiamy serdecznie 😃😀
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Jeśli masz chęć porzucać bronią białą, to gorąco polecam Ci rzucanie nożami. Bardzo relaksujące zajęcie 🗡😃👍
@agatka.zmudzka
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki4:54 to prawda relaksuje i można się dobrze bawić 💪😅🗡
@kungpao1527
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki ...dziękuje~miotanie strzałami z mojego łuku też nieźle relaksuje (pssssst na ucho ~i Lewak ma mniejsze szanse )
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@kungpao1527Nie no łuk rządzi!! Ale rzucanie lewakami jest takie... epickie!!! 🤣🗡
@remigiuszchorazyczewski7262
2 ай бұрын
POZDROWIENIA Z LEGNICY
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
Schody były elementem fortyfikacji w średniowieczu. Odpowiednie ich zaplanowanie, dawało przewagę jednej ze stron, zwyczajowo obrońcom, którzy te schody wykorzystywali. Ale to miało miejsce w oblężeniach fortyfikacji. W pojedynku faktycznie to raczej absurd.
@romankokocinski3512
2 ай бұрын
W fortyfikacji jak byłeś atakowany wycofywałeś się z korytarza ze schodów do większego pomieszczenia gdzie bez problemu możesz atakować tych co próbują się wydostać ale i atakujący wie o tym i raczej wystawią drzewce by trzymać cię na odległość
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
@@romankokocinski3512 Schody w fortifikacjach starych, są wąskie, mają znaczną stromiznę i często są prawoskrętne. Osoba idąca pod górę, męczy się, ma utrudnione władanie bronią w prawym ręku i nie ma przewagi liczebności. Osoba stojąca na schodach, może tak utrzymać pozycję, zablokować przejście. Użyć np. włóczni do zatrzymania przeciwnika idącego z dołu. Skoro przegrywasz walkę, nie masz przewagi liczebnej i nie masz się gdzieś wycofać, po co wpuszczać przeciwnika do dużej sali, gdzie może swobodnie walczyć, wykorzystać przewagę liczebną i cię pokonać? Czy nie lepiej wykorzystać większe pomieszczenie jako salę "socjalną", użyć mniejszych sił do zablokowania wejścia i zmieniać blokujących przejście, dla oszczędzania sił? Atakujący zaś nie będą mieć takiej możliwości. Ich atakujący się szybciej zmęczą, nie będą się mogli wycofać, bo sami sobie blokują odwrót. Nie wymienią się, stracą siły. Można tak zatrzymać armię. A jak wpuścisz przeciwników do większej sali... Średnia długość walki w bitwie średniowiecznej dla jednego rycerza, bez odpoczynku, to ok. 20 minut. Po tym musiał się wycofać i odpocząć. Przeciwnik dośle nowych przeciwników, ciebie nie ma kto zmienić i nie możesz odpocząć. 20-30 minut i "po ptakach".
@romankokocinski3512
2 ай бұрын
@@madrianzorroonio85 To też piszę wycofać się do pomieszczenia by móc swobodnie operować bronią gość w korytarzu ma problem nie może się zamachnąć ani cofnąć sprawnie a do tego jest naciskany przez kolegów
@kirmarks02
Ай бұрын
1. Co do dźwięku zależy od pochwy, u mnie jest kawałek metalu na końcu w drewnianej i słychać ten dziwę. No i w plastikowej do miecza udało mi się otworzyć taki dźwięk. Może dla tego że mam chińską broń. 2. Ja bym tak nie robił, chyba że nie ostrą bronią. (sparing w obozie ostrą bronią) 3. Co do rzucania mi pokazano jak ewetualnie mogę rzucić mieczem ale było by to głupie i desperackie. (trochę jak wlucznią a nie tak by się obracał) z tego co widziałem testy tego może zdziałać. No i jeśli chodzi o rzucanie nożem tu chodzi by rosproszyc i osłabić przeciwnika nie koniecznie zabić. Co do rzucania lewa ręka to trochę bez różnicy. 4. W sumie da się tak zrobić ale pewnie brań by mi pękła. 5. W sumie da zdarzają się długie pojedynki, ale wystarczy pojechać na jakieś rycerskie wydarzenia by zobaczyć że zwykle pojedynek nie trwał długo. No chyba że osoby się czają itp. Bo wystarczy zabwa na kije by ogarnąć to. 6. Co do piratów, zwykle uciekali więc dla tego wybierało dziwne miejsca. 7. Widziałem testy, da się w miarę ale było by się bardzo zmęczonym i trzeba się na biegać odsłaniać terenem itp. 9. Generalnie, jak ma się dwi bronię to raczej ostrze jest krótsze niż standardowe. Ale w miarę da się to ogarnąć. 10. Co do kopania, to aż tak trudne nie jest.
@wojciechmik8528
Ай бұрын
A co Pan sądzi o łamaniu szabli na kolanie w trakcie filmowych scen degradowania oficera itp.?
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Jako rytuał bardzo efektowny.😀 Taka praktyka jest możliwa, z technicznego punktu widzenia. Dotyczy jednak głównie szabel średnich i lekkich z 2 poł. XIX wieku i młodszych. Z ciężką szablą bym nie ryzykował 😄👍.
@wojciechmik8528
Ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Kiedy czytam jakie parametry techniczne musiała posiadać „ludwikówka" wzór 1934, to nie wyobrażam sobie tytana, który złamałby ją na kolanie. „przejść próbę uderzenia grzbietem i płazem głowni w obły pień twardego drewna bez pęknięć okładziny i uszkodzenia głowni; głownia oparta na drewnie i poddana ręcznemu naciskowi kilkakrotnie i obustronnie (strzałka ugięcia 150 mm w każdą stronę) nie mogła się odkształcić;" 🤔
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@wojciechmik8528 Pełna zgoda!! Te wątpliwości właśnie miałem na myśli 😄👍
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
14:20 - Oj, to już było w kinie lat 20-tych i 30-tych XX wieku. U Kurosawy też się pojawiały takie wątki w jego epopejach o samurajach. Filmy takie jak "Zatoichi" (stary), "Harakiri" z 1962, czy nawet pierwowzór "Kill Billa" (tak, to też nie było nic nowego) czyli "Shurayukihime" z 1973 (tam pani też wykończyła ze 30 osób naraz).
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Faktycznie. Dziękuję Ci za przypomnienie. Takie sceny zdarzały się od początku kina 😀👍.
@zbigniewgotkiewicz
Ай бұрын
A kila biła oglądali) :)?
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Oglądali. Amerykanie to potrafią zrobić film o prawdziwych katanach. Jak zawsze ⚔😄🤣.
@JanOshik
Ай бұрын
Rzym, to było 20 lat temu. Czyli nie, że się zdarzają, po prostu był fajnym, w miarę historycznie skorygowanym serialem. Dzisiaj w kinie rządzą ignoranci do spółki z przygłupim działem marketingu. Wybacz to cięcie, ale nie da się inaczej.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Masz rację, 2005 rok produkcji. Jak ten czas leci... 🤪 Uważasz, że obecnie nie produkuje się dobrych filmów historycznych ?🤔
@TommyWolf-x5o
2 ай бұрын
7 samurajów kurosawy :) w dwóch tematach - walki krótkie - dwa, trzy cięcia i trup, ale tych trupów multum....:)
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@TommyWolf-x5o Brawo 😀 cała esencja filmów Kurosawy 🎬😊
@synmalice9872
2 ай бұрын
Bo tyle trwały prawdziwe pojedynki samurajów. Kilka ruchów i po walce. Kurosawa przygotował się i zasięgnął informacji od jeszcze żyjących świadków. Podobno sam jako małe dziecko był świadkiem takiego widowiska.
@TommyWolf-x5o
2 ай бұрын
@@synmalice9872 nie tylko u japończyków :) ze źródeł w polsce pojedynki/walki wyglądały podobnie
@TommyWolf-x5o
2 ай бұрын
Dwa trzy cięcia i po sprawie, zwłaszcza konno ( tu właściwie jedno). Tylko brak informacji, by jeden czy dwóxh zabiło 80 chłopa :) to jest bajka. Bo trzech chłopów z widłami raczej rozdziabało szlachcica z szablą, niż odwrotnie....:)
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@user-rz7vm8yf4 Dlatego przezorny szlachcic miał swoich Totumfackich, czy Rękodajnych 💪😃⚔
@dzarko1
2 ай бұрын
Chyba największym absurdem, tutaj niewspomnianym, jest atakowanie bronią białą powietrza ponad przeciwnikiem i parowanie przez owego przeciwnika ostrza, które i tak by nas nie trafiło, zamiast mu wsadzić swoje w bebechy.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Racja. Zdarzają się takie "walki" filmowe. Ale są charakterystyczne głównie dla produkcji klasy G,F i itp. 🤪
@dzarko1
2 ай бұрын
Nie wiem, czy Blade ze Snipesem jest tak niskiej kategorii, ale tam jest np. taki moment i jest straszny. Co do najglupszej walki na noże, to Timecop wygrywa... kzitem.info/news/bejne/laBqwGeGcop9aG0si=-IfoDG715cHkEQ4O
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@dzarko1 WOW!!! Pełna zgoda!! Film Timecop bije wszelkie rekordy 👏🤣. Co do Blade, to film jest ok, ale walki w nim to już pełne SF. Ale w końcu to fantazja 🤪👍
@dzarko1
Ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Widzę, że pojawił się klip w nowym odcinku ;)
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
@@dzarko1 Tak, masz rację. Jesteś bardzo spostrzegawczy. Brawo!! 👏😀. Agacie spodobała się ta scena. Jest świetna, do zilustrowania absurdalnych pomysłów. 🤣👍. Jeszcze raz dziękuję, że zwróciłeś mi uwagę na ten film.✌😀.
@Zbigniew_Nowak
2 ай бұрын
Co do pierwszego absurdu, to ciekaw jestem Pańskiej opinii, może doświadczenia praktycznego, na ile to tarcie metalu o metal tępiło ostrza - bo teoretycznie powinno, ale z drugiej strony, gdyby AŻ TAK MOCNO tępiło, to trudno mi uwierzyć, żeby armie to akceptowały (?) Co do absurdu nr 2, to nigdy nie rozumiałem, jak Wołodyjowski walczył z Basią i jeszcze jej wybijał szablę z ręki bez robienia jej szkody - to w ogóle jest możliwe, taki manewr, bez obcięcia komuś palców? (odkładam już na bok kwestię, jak by wyglądały krawędzie ostrej broni po takich "treningach"). Co do rzucania nożami, to chyba tylko działało porządnie u plemion afrykańskich, które miały specjalne noże z rozgałęzionym tuzinem ostrzy i zawsze któreś trafi ;) i na krótki dystans rzuty "płaskie" z rękawa, ale to bez tych cyrkowych obrotów. Jeszcze w czasach zimnej wojny Rumuni chyba kombinowali, mieli też specjalne noże z rozkładanymi wieloma ostrzami do rzutów, ale w obliczu wprowadzenia kamizelek kuloodpornych to już kompletnie straciło sens. Logiczne, że mogło działać u Afrykanów, którzy w tym upale walczyli na golasa bez żadnych pancerzy często. To, co Pańska żona mówi, że "mieli po kilka do rzucania", to na pewno tyczy się plumbaty. Oczywiście, to kwestia rzucania w wielką formację ludzi. Ksenofont pisze, że wówczas "nie dało się nie trafić kogoś, nawet, gdyby ktoś bardzo chciał". Co do absurdu nr 4, to na obronę tej sceny trzeba przypomnieć, że Wołodyjowski się "bawił" z Kmicicem, a kiedy tylko chciał, to zakończył pojedynek momentalnie. Kopnięcie w goleń przeciwnika podkutym butem praktykowali Rzymianie jako standard, no ale to walka w ciasnym szyku z tarczami, a nie pojedynek szermierczy. Co do robienia salt i obrotów, to cóż, już bodaj Talhoffer pisał, że to jest pokazywane na festynach i podoba się gawiedzi, która uważa, że na tym polega mistrzostwo w walce :)
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Szybkie dobywanie szabli z metalowej pochwy niestety tępi głownię 😐. Armia akceptowała taki fakt, ponieważ funkcjonalne zalety stalowej pochwy przeważały w polu. Poza tym żołnierz mógł dobywać broń powoli, jak to określano, wyjmując z pokrowca. Jednak do szybkiego dobywania pochwa tylko drewniana 🗡😀👍.
@Zbigniew_Nowak
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki No a to wytrącanie szabli przeciwnikowi z ręki, co niby robił Wołodyjowski - i to jeszcze bez zranienia przeciwnika - to w ogóle istnieje taki manewr, czy to czysta fikcja literacka?
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Rozbrajanie przeciwnika w pojedynku to bardzo złożony aspekt. Zbyszku, właśnie poddałeś mi pomysł na temat kolejnego odcinka 👏😀. Dziękuję Ci bardzo. Musisz jednak trochę poczekać 😀.
@jarosawsosnowka7537
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki super temat na odcinek ... poprosimy !!!
@MariuszX-2023
2 ай бұрын
A czy nie należałoby dodać tego co w filmach tną miecze, szczególnie katany, nie uszkadzając się?
@archespor621
Ай бұрын
Następny tytuł top 10 zgaduję będzie: " TOP10 BROŃ BIAŁA pojedynki filmowe" I na bank, na liście znajdzie się pojedynek Achillesa z Hektorem z filmu Troja ;) Pozdro :)
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@archespor621 Dziękujemy za komentarz I Strzał 😀 Prosimy o cierpliwość. Rozstrzygnięcie konkursu wraz z emisją nowego odcinka 🎬 Pozdrawiamy serdecznie 😀😀😀
@archespor621
Ай бұрын
@@akademia.broni.1998 Super!
@gniewnepalce6736
Ай бұрын
Witam. Czy można było by prosić o kontak z rzemieślnikiem, kowalem czy platnerzem który zajmuje sie produkcją?
@madrianzorroonio85
2 ай бұрын
16:30 - Odnośnie broni palnej, opinie są identyczne. Stosowanie dwóch pistoletów lub karabinów na raz, też jest uznawane za bezsensowne i nieskuteczne. Ale w kinie, jest to po prostu widowiskowe.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
To prawda. Pełna zgoda i bardzo dobre porównanie 👏😀.
@jarosawsosnowka7537
2 ай бұрын
dokładnie, jak tylko miałem okazję to przetestowałem na strzelnicy ten motyw filmowy - czyli szybkie strzelanie oburącz do jednego celu. Hmmm 2 x 15 nabojów, dystans ok 10 -12m. Trafień miałem raptem kilka ale to zupełnie bez sensu, nie ma celowania :) Ale zabawa rewelacyjna 😂
@Pawe-sn2zs
2 ай бұрын
A Co z Walką z Konia ??. Tu Dopiero Jest Masa Absurdów !.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Walki konnej na razie nie ruszamy 😃⚔, choć masz rację, w rym temacie również jest masę absurdów.
@MariuszMysona
Ай бұрын
Co tak krótko?
@TakNaMarginesie
2 ай бұрын
W kwestii broni miotanej. O Goliacie w Biblii jest mowa, że niósł włócznię (o drzewcu jak wał tkacki), ale i miał sztylety do miotania. Wyobraźcie sobie chłopa 2,5-3,0 metra* zamachującego się takim czymś. Tym bardziej, że to nie był raczej atleta, a chudy człowiek o długich rękach, co potęgowało siłę rzutu. Tarczę niósł przed nim giermek. *Gigantyzm istnieje. Tak samo jak efekt psychologiczny. Rzymskie legiony miały plumbatae, rzutki z ołowianym (stąd nazwa) obciążeniem, które jasno były stworzone do rozbijania tarcz wrogów lub obciążania ich tak, by były nieużyteczne.
@akademia.broni.1998
2 ай бұрын
@@TakNaMarginesie Tak na marginesie 😅👍 Dobre 💪😀👍 Pozdrawiamy serdecznie 😊😊
@MariuszX-2023
2 ай бұрын
Z tą walką na schodach, czy nie było aby tak, że wieże obronne mają spiralne schody skręcające w prawo. Atakujący pod górę praworęczny przeciwnik ma broń przy wewnętrznej części schodów inie może efektywnie władać bronią. A ten co się broni i jest wyżej może swobodniej używać broni.
@rafalrafal1975
Ай бұрын
Na koniec backfist. Broń, też biała, ma zwiększyć zasięg i moc.
@rafalrafal1975
Ай бұрын
1.a niemontowali na wyjściu z pochwy osełki?pozdrawiam😊
@78mischka
Ай бұрын
A co do "wiedźmińskiego tańca" - opisanego przez Sapkowskiego - to zdaje się miały być takie zaawansowane uniki - sam Geralt chyba tłumaczył że nie ma zbroi czy tarczy która by zatrzymała uderzenia łapy jakiegoś tam potwora...jakoś tak.
@MariuszX-2023
2 ай бұрын
Z tym językiem to normalna rzecz. Nasz śmieszy czeski. Np. jak widzimy u nich napis ".čerstvý chléb".
@Szlupek
Ай бұрын
Temat: Katana, szablą czy miecz
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Twój wpis Arturze w kwestii KONKURSU jest pierwszy, ale na rozwiązanie musisz trochę poczekać. Miło, że bawisz się razem z nami. Serdeczne pozdrowienia 😃
@celestynaorlac775
2 ай бұрын
Najbardziej skuteczne są wyskoki i salta w pojedynkach. Często stosują to kobiety.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
@@celestynaorlac775 A czy wygrywają te pojedynki? Bo jeśli tak, to może warto przemyśleć temat 😄👍
@sangdopalri349
2 ай бұрын
potrafią też błyskawicznie schować klingę do pochwy
@rolnikstas340
2 ай бұрын
Co do broni miotanej to podobno hindusi ciakre (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy ) używali gdzieś czytałem że była bardzo skuteczna . Ale kino by nudne było żeby było prawdziwe w szczególności filmy akcji i potem młodzi ludzie myślą że prawda Kiedy może odcinek o cięciach walce konnej chodzi mi o ułanow tak w okresie od 20 do kampanii wrześniowej. Dla mnie temat do zgłębienia dziadek ułanem był i nie zdazył mi opowiedzieć jak było naprawdę podczas szarży i skuteczności szabli w tym okresie czasu czy jak w filmie 1920 było to możliwe
@synmalice9872
2 ай бұрын
To bardzo dobry pomysł. Walka szablą w szarży. Podobno była bardzo szybka i prosta, 1-2 ruchy.
@rolnikstas340
2 ай бұрын
@@synmalice9872 nie wiem dokładnie jak było bo jak mówię mały wtedy byłem ale dziadek przrzył więc jakieś tam szansę miał ja to stawiam że szarża szabla na karabiny to musiała być z totalnego zaskoczenia bo wtedy wojsko już Mosiny miało i z daleka to zanim koń dobiegł do starcia to ich by wystrzelali raczej tak myślę że cięcie z konia to tylko jedno
@rafalrafal1975
Ай бұрын
+ dla suflerki.😊
@MarekBarczak
Ай бұрын
Witam. Co Pan na to ? kzitem.info/news/bejne/q6ygtZ6ObpyQnKw
@akademia.broni.1998
Ай бұрын
@@MarekBarczak Dobrze wyszkolony nożownik 😊
@MarekBarczak
Ай бұрын
@@akademia.broni.1998 Dziękuję. Jeżeli ma Pan czas jest na stronie jest kilka filmów o różnych technikach. Była to kiedyś moja odpowiedź na temat rzucania nożami. Internauci pisali o tym jak rzucać nożami. Filmy nie są cięte. Przepraszam za jakość.
@polskirolnik2118
2 ай бұрын
Rzut toporem to chyba tylko do przeciwnika bez tarczy i na małą odległości.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Może mieć tarczę, jeśli nie umie jej używać lub nie widzi atakującego 😅. Jeśli chodzi o zasięg, to faktycznie nie jest zbyt imponujący 🪓😄
@polskirolnik2118
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki Załóżmy że to weteran i umie jej użyć, pozostaje zaskoczenie i ogólny haos bitwy.
@aleksandersiciarz4429
Ай бұрын
Walka szabli versus rapier pojedynek w serialu Czarne Chmury Rajtar Knote kontra Dragon (chyba Zaręba)
@marekwinnicki9603
2 ай бұрын
Chcialem zauwazyc ze pokazany pojedynek dwoma mieczami z gry o tron fabularnie ma sens. Dwoma mieczami walczył przez caly serial tylko 1 rycerz i to był rycerz najlepszy w/g ksiazek Martina. Istny geniusz miecza uwazany praadopodobnie za najlepszego szermierza na tym lore . Ser Arthur Dayne był rycerzem z rodu Dayne który miał tytuł Miecza Poranka. Ten ryczerz niie przezyl ukazaneego pojedynku tez w sposob sensowny. Gdy rozbroil glownego przeciwnika zostal zaatakowany sztyletem od tylu
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Racja. Ma sens fabularny. Ale czy ma sens praktyczny... 🤔
@marekwinnicki9603
2 ай бұрын
@@Marcin.Zmudzki sądzę że dla normalnego szermierza walka 2 mieczami jest bez sensu. Jednakze dla osoby wyjatkowej takiej powiedzmy 1 na milion, wręcz geniusza który mógł wypracować taki styl walki pod siebie który tylko u niego się sprawdzał i którego nauka dla innych zwykłych bylaby bezwartosciowa lub wręcz szkodliwa dla nich samych. To trochę jak rewolwerowcy z dzikiego zachoodu. Dużo nosiło 2 rewolwery ale zawsze strzelali z jednego a drugi to zapas był. Lepiej mieć 12 gotowych pocisków w lufie niż 6. Byli wyjątkowi legendarni rewolwerowcy którzy potrafili strzelać z obu tak efektywnie że ówcześnie określał to jako sztuczki cyrkowe. Jedynym takim strzelcem o ktorym moge powiedziec ze to umjal byl John Wesley Hardin. Ta technika jest na tyle widowiskowa że filmowcy ten sposób pokazali jako norme i blednie pokazuja nawet kilku rewolerowcoe na raz strzelajacych z obu rąk w każdym filmie. Na prawdziwym zachodzie mógłbyś uczestniczyc nawet w kilkudziesięciu strzelaniach i nie ujrzeć ani razu osoby strzelając z 2 lub na raz
@PowerPlantEng
2 ай бұрын
Nie do końca na poważnie ale też filmowo. Pytanie do eksperta dotyczące walk w Star Wars. Dlaczego ci goście walczą tymi latarkami jak zwykłym mieczem w filmowym stylu. Atak, obrona, atak obrona wziuuuum. W tej broni przecież można w dowolnej chwili "ostrze" wyłączyć i włączyć. Konluzja każdy atak może dotrzeć do celu ale także każdy taki atak to samobójstwo. Jak rzeczywiście wyglądała by walka na broń która w zasadzie w 10 na 10 przypadków zabija obu szermierzy.
@Marcin.Zmudzki
2 ай бұрын
Jeśli chodzi o technikę walki mieczem świetlnym, to raczej nie jestem ekspertem. Daleko mi do rycerza Jedi. 😀 Ale już wiele lat temu ktoś spostrzegawczy zapytał mnie: dlaczego walczący mieczami świetlnymi uderzają z taką siłą? Przecież te miecze tną prawie wszystko... 🤔
@wirex2717
Ай бұрын
Czyli dużo osób gdyby zostało przeniesionych do XVII-XIX w. zdziwiło by się, że wiele szabel było wyciągane na cicho.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Zgadza się. Pewnie byliby bardzo zaskoczeni 😄
@dariusz_k._ladziak
Ай бұрын
8:04 Filmowy pojedynek Kmicica z Wołodyjowskim jest zgodny z treścią książki. A w książce to nie jest normalny pojedynek - to jest teatr jednego aktora, głównym celem Wołodyjowskiego nie jest takie czy inne uszkodzenie Kmicica, to pewnie drugim cięciem by osiągnął. Wołodyjowski, pewien swej przewagi, bawi się jak kot myszą - pokazać co się potrafi i ośmieszyć przeciwnika.. Więc akurat tej ekranizacji nie idzie się czepiać.
@Marcin.Zmudzki
Ай бұрын
Myślisz, że Wołodyjowski bawiłby się / popisywał w ten sposób, poświęcając swoją szablę, która po takim starciu byłaby do wyrzucenia? Może nie była to "Pani Kowalska", ale pewnie kosztowała ze 4 wsie 🤔.
@rafalrafal1975
Ай бұрын
11:47 w realnej walce staramy się dyć z góry i ze swojej prawej. N8e na darmo tak wieże kręcili. Aha.pojedynek.
Пікірлер: 316