Mám spoustu srovnávacích záběrů, které se do videa nevešly. Kdo by chtěl mrknout na srovnání IPS vs. Mini LED vs. OLED, nahrál jsem celý záznam sem: kzitem.info/news/bejne/lnl4mapsb2Nnh34
@DrakKuba
Жыл бұрын
škoda že si nesrovnal i Ultrawide monitory :/
@geekboy
Жыл бұрын
Na to můžeme dát další video. Ultrawide monitory mají stejné technologie jako jsou zmíněny v tomto videu. Jen mají různé výhody/nevýhody v závislosti na využití ultraširokého zakřivení. @@DrakKuba
@DrakKuba
Жыл бұрын
@@geekboy Dobře děkuji ;D Já sám mám Ultrawide monitor takže by to bylo super ")
@jaghodiiiino
Жыл бұрын
Ahoj, jen se zeptám ohledně základní desky, pořizoval jsem si teď jinou. Je možné že se mi drivery na ní nainstalovali už při zapnutí PC, něco se mi tam stahovalo ale nějakej jsem si přesně nevšiml co tak bylo.
@StudioGameTVCZSK
Жыл бұрын
Ahoj nevíš proc se mi mobil nenabiji na 100% ? Ale max 85% :( pokud víš co stim tak prosím odepis :) máš super videa
@jina001
Жыл бұрын
Velmi pěkné video, pro začátečníky k orientovaní mezi panely monitorů top
@ondravlach
Жыл бұрын
Jsem pro Micro LED. Hned zítra prodávám po babičce chalupu, tak jí to vyfotím a doma pak nastavím jako tapetu, ať se na to muže dívat z pohodlí domova :DD
@patrikjanuska1426
Жыл бұрын
Ahoj, prosim ta mohol by si spravit video k nasledovnej problematike: 1. mam iPhone na wifi; 2. mam Windows PC !!pripojeny k routeru cez ethernet kabel!!; 3. Chcem preniest velky subor/video z iPhonu na Windows PC (napriklad cez Files -> Connect to server na iPhone) ale vsade sa pise, ze je to mozne iba ak su obe zariadenia na rovnakej wifi, a ze ked je PC pripojene cez ethenet tak to nie je mozne. Nemas prosim skusenost s niecim co som popisal? Dakujem :)
@geomine9542
Жыл бұрын
A kde je CRT? 😀
@frankwickets6464
Жыл бұрын
K počítači jako monitor používám starou televizi, protože nemá DVB-T2 tuner a je to IPS LED panel od LG a spokojenost maximální. Aktuálně se také poohlížím po nové televizi a pořád se tak nějak vracím k OLED technologii.
@marioprokes
Жыл бұрын
Jaký typ panelu by jste zvolil pro xbox series x?
@P.Kniezek
Жыл бұрын
Jenom bych dodal, nejstrasi je TN, ktery se nevyplati koupit absolutne pro nikoho. Profi hrci si vezmou radsi IPS. Va panel je super a pokud ma dobre pokryti barevneho spektra a nizkou odezvu, tak bych rekl, ze to je idealni kompromis. Ale je jich fakt tolik, ze se to da na 2 rukach psocitat, kterou jsou na hry ideal. dale bych i zminil a resil pro jake hry clovek Pc pouziva a jak moc konzumuje obsah. Treba na SP hry by si myslim doporucil spise VA, na online hry COD, BATLLEFILED, APex, Valorant a dalsi IPS. Pokud lide hraji Mix her SP ktere maji spoustu tmavych scen, jako Diablo, Elden ring, Jedi a dalsi a pak nejake to COD, zvazoval bych VAS pnel pokud to neni Tryhard hrac, ktery ale stejne zvoli IPS. Ja hraju SP, ale prevazne MP a uvital bych ten idealni kompromis VA s rychlym panelem. OLED je skvely a jako TV asi ideal ten QD oled i jako ultrawide monitor je to pecka, takze to je asi to na co cekam :-D Snad jsem to nejak rozumne ropzvedl a vse je psane bez scenare :-D
@matej9437
Жыл бұрын
Ano, nejstatrší je TN. IPS se začaly vyrábět až 1996 tedy o dost později než TN monitory.
@petr13289
Жыл бұрын
Hrozí i u oled laptopů vypálení obrazovky?
@matej9437
Жыл бұрын
ano
@ttonemikey
Жыл бұрын
Na hrani a sledovani filmu je nejlepsi jaky ?
@vesely7
Жыл бұрын
Na filmy je IPS nejhorší. Na filmy nekoukáš v poledne ve světlé místnosti. Koukáš večer. OLED nebo VA. Pokud VA, tak ideálně v kombinaci s MiniLED, aby vyniklo i HDR
@vaclavpavlik8161
Жыл бұрын
Kde máte QLED??
@vesely7
Жыл бұрын
Qled není typ panelu
@matej9437
Жыл бұрын
Ve videu možná pár nepřesostí bude. Na začátku říkáš, že IPS panely mají jednotný zdroj podsvícení - to máš pravdu. Ale z toho jak to říkáš se může zdát, že TN a nebo VA panely to mají jinak, přitom mají stejný typ podsvícení. Pak u TN panelu dáváš do mínusu nehomogenitu jasu. Tohle neplatí jen pro TN, ale i pro VA a nebo IPS které mají stejný typ podsvícení. VA panely v tmavých scénách se většinou popisují jako lepší než IPS - je to více prokreslené. Problém je ale přechod z tmavé na bílou, kdy vznikají nepěkné efekty, které si popsal. Video je jinak dobré, pro základní přehled to určitě postačí. Někdo tu psal, že proč není video více "odborné" jak funguje jednotlivé podsvícení, ale to by asi většinu diváků nezajímalo. I podle dotazů na Discordu jde vidět, že tyto věci fanoušky moc nezajímají (Nikdo se tam na takové technikálie neptá).
@geekboy
Жыл бұрын
Se vším souhlasím. Jednotný zdroj podsvícení stál za zmínku i u dalších typů LCD. U těch tmavých scén VA panelů jsem to přesně myslel tak, jak píšeš. Jde o hlavně o přechody z tmavých RGB hodnot do světlých. Jen jsem to nedostatečně vysvětlil. Opět díky za super dplnění tématu a mých mezer 👍😅
@michalwinger5479
Жыл бұрын
Úžasné video, len tak dalej.podla mňa pre telku je najlepšia technológia obed ale pre monitor k pc ips alebo va
@vesely7
Жыл бұрын
Velmi pěkně zpracovaný video, pěkná práce, akorát Mini LED je jen to podsvícení samotný. Vždy je kombinován právě buď s VA, nebo s IPS, což jsou poddruhy LCD (to jak jsou pixely uspořádány).
@Rohlikkt
Жыл бұрын
ja mam monitor z roku 2007
@lenkaa.9955
Жыл бұрын
Čekám na 4k oled s rychlou odezvou v normální velikosti, ne 2m😅. Ten Micro led to jsou ty super ohebný průhledný panely co mají už jinde na vylohach a superluxusnich obchodacich? Jak tam běží ty super reálný 3d reklamy? To je top. To než bude v Čechách tak 20 let.
@Orion46070
10 ай бұрын
Skuzmesa zamysliet ako dostat ostry obraz a zo strej televizie staci nato sklo a tmave pozadie zaujimave ze v odraze je obraz absolutne perfektny aj ked sa jedna o prastare zariadenie tak coje natom spravit nieco lepsie dnes ked zme udajne vyspely asi sa ide nato velmi zlou cestou pretoze toto uz vedeli ludia odzaciatku ako vznikla televizia ze sa da obraz zaostrit aj bez takichto nezmyselnych trapnych drahych rieseni kazdy dnes len zisk vidi ale naozaj sa zoberat rieseniami nik naco su ludom slepe ulicky ked potrebujeme jasne jedno ciste riesenie takto sa straca pokrok a rozhadzuje sa plytva s casom peniazmi ludi uz zme maly dnes byt inde nie tu ked nam predladate posudenie horieho s este horsim riesenim jeto tak bohuzial uz zme tu mohli mat nekonecne moznecne rozliseni bariev jasu ostrosti staci sa zamysliet ale nemame pretoze plitvave tam gde uz toje davno vimyslene.
@samoskvarenina4285
Жыл бұрын
podla mňa môže byť tiež velmi dobra možnosť na hranie aj starý crt monitor u tych bolo dosť bežne že mávali refresh rate panelu aj 100hz úplne bežne
@matej9437
Жыл бұрын
100 Hz měl každý trochu lepší monitor. Ty úplně špičkové měly maximum až 160 Hz. Třeba Eizo F931 z roku 2001, maximální rozlišení bylo 2048x1536
@geekboy
Жыл бұрын
Ano, CRT je super :D Pokud ti nevadí retro obrazovka na stole :D
@samoskvarenina4285
Жыл бұрын
@@geekboy prečo by mi to vadilo? mne by sa to ku mne domou hodilo
@NEXÍKhraje
Жыл бұрын
Dobré video,konečně vím jaký si mám vybrat monitor. Mohl bys prosím udělat další budget herní sestavu děkuji.
@MichalStangl
Жыл бұрын
Rozbil jsem si svůj monitor při stěhování po malování 🤦🏽 a jelikož už mám rodinu a PC není moje hlavní náplň dne, koukal jsem i na cenu. Zmíněný VA od Xiaomi Mi Curved 34" UHD jsem koupil před měsícem za 5 990,- v akci z Datartu i s poštovným. Za tu cenu absolutně super, ať už na filmy, YT, tak i moje oblíbený Diablo a strategie, kde mě nějaká ms na odezvě fakt netrápí 🙂 video jak je zvykem super..
@WwarpfirewW
7 ай бұрын
To jste měl štěstí, zrovna taky vybírám, a monitor již není v prodeji a ani nemá zatím nástupce
@113SasukeUchiha
Жыл бұрын
Možná je škoda, že si nevysvětlil jaký je rozdíl mezi IPS, VA a TN co se týče podsvícení. Řekl si o IPS, že je po celé ploše jedno velké podsvícení a u zbytku už nic a snad chápeš jak to myslím. Kromě výhod a nevýhod mají ty další typy určitě jinou metodu podsvícení, jestli si rozumíme :D. Vždycky mě to zajímalo jaký je rozdíl v tom zobrazení. Z AJ videí to moc nepoberu. Jinak mega dobrý video. Tohle mě baví sledovat a rád vidím když vznikne i takový video z Česka. Je pravda, že můj předchozí Samsung monitor byl VA a při zapnutí tam bylo pár světelných skvrn, spíše po okrajích obrazovky, zatímco teď můj IPS monitor od DELL má vyloženě rovnoměrný podsvícení po celé ploše. Škoda, že je nemohu porovnat, Samsung bohužel již nefunguje a ze vzpomínek asi musím uznat, že kontrast tam vyšší byl. Dále bych rád sdílel moji první zkušenost s Mini LED TV od LG. Doma mám OLED LG CX (2020) a samozřejmě úplně skvělý na filmy, ani člověk nepozná, že jede pokud stopne film na černým přechodu nebo při zapnutí TV. Až se zobrazí třeba "HDMI 1", tak teprve poznám, že jede :D. Před týdnem jsme s přítelkyní pořídli Mini LED do jejího obýváku a byl jsem strašně zvědavej na funkci lokální stmívání a byl jsem velice mile překvapen. Za denního světla jsem snad ani nepoznal, že to není OLED. Mám na mém YT uložených pár 4K Black Screen HDR testů a paráda. Pak samozřejmě za větší tmy už podsvícení je znát nebo při zapnutí TV než se aktivuje ta funkce stmívání. Mám ještě teda noťas Asus VivoBook s OLED a tam taky krása pochopitelně, ale že bych si nějak stěžoval na špatně nebo hůře čitelný text, to asi ne. Tady dávám odkaz na Imgur, kde je vidět Mini LED bez lokálního stmívání a se zapnutým. Schválně foceno za tmy, i tak lepší než se koukat ve tmě na klasický IPS panel :D imgur.com/a/iGfwyUH
@geekboy
Жыл бұрын
Do principu fungování jsem se taky chtěl pustit, ale pak jsem si říkal, že by to zajímalo jen hrstku uživatelů a ostatní by to povypínali, protože by to bylo moc nudné :D Proto jsem se zaměřil hlavně na praktické využití a případně i srovnávačky obrazu. Tak třeba někdy příště :) Jinak super srovnávací foto. Přechod z IPS na Mini LED je fakt velký rozdíl, u té TV bych se toho vůbec nebál. U monitoru už je moje zkušenost trochu horší no :D
@matej9437
Жыл бұрын
Podsvícení u TN, VA a IPS je snad stejné - pás LED diod většinou nahoře a dole. Kvalitní panely těch pásů mají více i po celé ploše. Na to nepotřebuješ zahraniční videa. Je na českém netu spousta kvalitních článků o tom, jak LCD pracuje
@113SasukeUchiha
Жыл бұрын
@@geekboy já si to myslel, že si to schválně natočil pro lidi, co o tom chtějí vědět základnější info a ne pro "magory" jako já:D. Pak je možnost to podrobnější video hodit jen pro členy, ale zase chápu, že by asi nebylo fajn si dát s videem takovou práci a pak to hodit pro členy. Ale věřím, že členové tvého kanálu budou asi velcí fanoušci techniky :D.
@RomanWierbica-jc4og
11 ай бұрын
Jsem pro technologii OLED a do ničeho jiného už bych v životě nešel ani za zlatý prase.
@danielmatas5673
Жыл бұрын
Ja mám stále najradšej CRT
@Davidusj
Жыл бұрын
Má zkušenost je zatím taková že u PC mám klasické 75 Hz IPSko, oproti tomu v notebooku mám 90 Hz Oled a herní zážitek je mnohonásobně na daném Oledu lepší, jak barvy tak celkový pocit plynulosti je úplně jiný než na IPS panelu.
@ladislavkurka497
Жыл бұрын
Mám OLED a už bych nic jiného nechtěl,to vypalování obrazu je jen takový strašák.Ty monitory a TV tomu sami předchází.
@jiririnagl302
Жыл бұрын
Jako uplný strašák to není ale i tak bych nic jiného nebral, i kdybych měl každých pět let kupovat novou TV/monitor.
@Freak_Out_
Жыл бұрын
Ja mám TN monitor Acer Predator XB271HU-b s Gsync a v pohode to je. Farby až také zlé nie sú a pozorovacie uhly ok.
@mr.baz0ox431
Жыл бұрын
Sám jsem váhal při přechodu 27 palcového IPS panelu ve 2K rozlišení(pro porovnání s oled, to je pravěk) a výběr padl na LG C2 42 palců 4K oled a nemůžu si televizi vynachválit, obraz perfektní, hraní her, sledování filmů a seriálů, vše na jedničku, přes den použím HDR pro vyšší jas a v noci ho vypínám abych si nepálil oči, za cenu 20 tisíc je super cena/výkon a mohu všem jenom doporučit
@J0ny_SK
Жыл бұрын
Včera so hovorí že by si mohol vydať video o nejakom ramene na monitor v video o tvojom pc setupe 2022.
@jankrnac3535
Жыл бұрын
Čakám na micro LED. Áno bude to trvať tak 10 rokov na normálny monitor 😅.
@marekmecir5822
Жыл бұрын
Upřímně mě uchvátil Mini-LED displej Macbooku Pro 14”..nesmysl jak krásné to je, a když se v HDRku rozpálí všech 1600 nitů na 14” to má cca 8000 mini-LED a přes 2000 zón..nesmysl i na hraní, rozhodně chápu i Oled na hraní, ten zážitek je i obrazově úplně něco jinýho, lépe to vtáhne do hry
@28Bukvic28
Жыл бұрын
Super video 🙂, mal som Va panely tak 3,5 roka a vsetko v poriadku ale strasne ma po case hneval ten ghosting v hrach, ten som az tak nevnimal az kym som nekupil Asus Ips 280hz a zmena bola extremna, bal som sa tej vyblednutej ciernej ale nemam s tym vobec problem 🙂
@thisfeatureisbad
Жыл бұрын
Každý panel má nakoniec trochu odlišné vlastnosti. Tej čiernej sa až tak netreba báť. Niekedy pomôžu nastavenia ako kontrast alebo "úroveň čiernej," ale na druhú stranu môžu skresliť farby a odtiene. Ten ASUS IPS s 280Hz má celkom pekné čierne, aj cez tie recenzie kde niektorým vyskočili hodnoty čiernej pod 730:1.
@Wentgames_222
Жыл бұрын
já mám samsung odyssey g3
@danflai
Жыл бұрын
Kvalitní video, dobře shrnuto. Zajímalo by mě jak by si vedl ten můj MSI Optix MAG274QRF-QD, Rapid IPS, 165Hz, quantum dot, sice jenom 8bit + FRC ale pro mě zatím nej poměr. solidní aplikace pro ovládání přes USB dobrá věc.....
@tinocentrumcz
Жыл бұрын
asi 15 let mám 28” HP IPS 1920x1200. Pořizoval jsem ho jako náhradu za grafický CRT 24”. Nějak víc mi vyhovuje tento rozměr, protože se na něm dala zobrazit A3 bez ořezu 1:1, což bylo super na tvorbu kalendářů. Teď pokukuju po nějakém 4k 32”-34”
@UrbanPhoto-m2j
6 ай бұрын
OLED je jednoznačne najkrajší v podaní farieb a kontrastu aj na úpravu fotiek. Pri čítaní textu by trebalo spomenúť aj rozlíšenie ktoré pri 14" 2880px alebo 16" 4K má krásne čitateľný text. Vady pri čítaní textu je vidieť pouze pri slabom rozlíšení napríklad 16" FullHD 1920px. Ostatné panely majú vyšší jas ale nemajú dobré podanie čiernej darmo tam píšu 100% RGB keď miesto čiernej je šedá. Mne to vadí pri úprave fotiek nehovoriac o podsvietení kde hlavne pri bielej scéne v rohoch vykazujú takzvanú vinetáciu. Videl som to na vlasné oči aj pri samsung QLED telkách. Mám Lenovo Yoga OLED aj Legion s OLED a zatiaľ som žiadne vypálenie nepostrehol a upravujem fotky na Yoge už rok a to niekedy celý deň od rána do večera a nič.
@FandisCZ
Жыл бұрын
Ahoj geekboyi mohl by jsi otestovat sluchátka Logitech G733 zajímá mě tvoje reakce. Musím říct za jejich cenu jsou hooodně kvalitní.
@frogtechtips
18 күн бұрын
Ja jedine IPS dostupná cena a super farby
@karolberta9
5 ай бұрын
Za mňa jednoznačne Mini Led. Doma mám Neo QLED 85' televízor a na filmy je naprosto úžasný. A čo sa týka k hrania hier k ps5, tak som objednal Samsung Odyssey g7
@misooo13
Жыл бұрын
Ďakujem za super video. Ja keď som kupoval notebook tak som moc displeje neriešil, mam IPS ale svietivosť 250 nit a je to v niektorých situáciách malo. Pre budúci notebook už sa budem pozerať aj na základe tohto videa skôr na OLED, keďže notebook využívam hlavne na KZitem a Netflix.
@Kalantinus94
Жыл бұрын
Ten tvůj Asus jsem viděl nedávno poprvé naživo, už jsem začal vytahovat mobil, abych si ho objednal, ale kámoš mi řekl, abych se ještě podíval na Alienware AW34DWF. Podle mě má lepší obraz a stojí o 5 000 méně. Bohužel se nedělá ve 27", ale ta nižčí cena a jiné bonusy (3 roky záruka na burn in!!) mě přesvědčily.
@ThePitris90
Жыл бұрын
yes, taky po něm koukám + ultrawide má tu výhodu, že tě mnohem víc vtáhne do hry pokud hraješ hodně různé single player hry s příběhem typu Cyberpunk, Hogwarts Legacy, Horizon atd.
@honzakp
Жыл бұрын
Posledních pár dní se dívám po upgradu na lepší monitor a zrovna vydáš o tom video. Díky! 😁
@geekboy
Жыл бұрын
Nemáš vůbec zač, snad máš nyní větší porozumnění s technologiemi displejů. Máš již představu, do kterého typu displeje půjdeš? :D
@honzakp
Жыл бұрын
No, myslím že ze starého TNka od LG na IPSko od ASUSU se určitě vyplatí přejít@@geekboy 😁, sám už mám odzkoušený VA, ale tam mě fakt vadil ten ghosting
@thisfeatureisbad
Жыл бұрын
@@honzakp VA panely taktiež nemajú najlepšie pozorovacie uhly a farby nie sú až tak presné. V skratke, VA panel sa nedokáže rýchlo obnovovať a preto sa zvyčajne tvorí had/ghosting za predmetmi.
@honzakp
Жыл бұрын
@@thisfeatureisbad I agree, jenže i přes ty lepší pozorovací úhly nedokážu nemyslet na ten IPS glow, ikdyž je obraz celkově lepší, hezčí, detailnější, je mi to trochu nepříjemné
@mptraxx5317
Жыл бұрын
keď porovnáme kvalitu obrazu tak IPS ma najvyššiu kvalitu pričom pri oled vidím kocky. Avšak farebnosť u OLED je najlepšia.
11 ай бұрын
Na hranie doma main 24 zowie hnusne TNko, ale fastasfukboooi, na robotu vedla neho take domace zuvanie 27" IPS. V robote, kde do toho cumim 10 hodin OLED jako main na booku, nebolia ma z toho oci vobec a sekundar (whats, messenger, whatever) tam mam nejaky 350 rocny shit 22" ktory ma ale pivot a mam ho vertikal. A ten vedla neho vyzera jak vytiahnuty zo smetlaka :-D
@mkt499
Жыл бұрын
Dôležitý parameter som nezachytil, negatívny vplyv na oči v poravnaní technológií..
@johnymax203
Жыл бұрын
Blbost pouzivam IPS Asus VG279Q a mam tam vybornu ciernu ziadna siva ako vo videu a ostrost obrazu vdaka funkcii vividpixel je neskutocna. Ono vsetko je o nastaveni monitora a nie pouzivat vstavany rezim obrazu.
@lubomiroravec
4 ай бұрын
mám Asus Vivobok 15 pro OLED maximálna spokojnosť
@5ulo
Жыл бұрын
mini led na macbooku je riaden grc v noci pri praci v tmavom rezime. Svatoziara vsade - okolo pismen, okolo ukazovatka mysi.. vsade.. pripadam si, ako by som mal neustale zahmlene pred ocami. Pre pracu je mini LED absolutne nevhodny. Za mna ako ne-konzumenta obsahu palec dole za tuto technologiu.
@petersufliasky7443
Жыл бұрын
nazor na tcl 55c835? vyberal som tv tak do 800e s tym ze sa na nej sem tam bude aj hrat
@lukaspraus6128
Жыл бұрын
Taky by me zajímal nazor na tv od tcl konkrétně model 55c745 🤔k ps5 a obcas filmy..
@petersufliasky7443
Жыл бұрын
akoze za mna aj ako predajcu tv v datarte je to topka @@lukaspraus6128
@zdepodany
11 ай бұрын
Skvělé video, vybírám si nový monitor po x letech a měl sem v těch panelech celkem hokej, tohle hodně pomohlo, díky za něj!
@Dark42nty
2 ай бұрын
Ten OLED má asi nejlepší obraz hlavně a i odezva pro hráče skvělá ale škoda ho jako monitoru i tak, protože to riziko vypálení asi nikdo nechce a hlavně když stojí kolik stojí jinak za mě by to byla volba hned první, takže jak říkáš OLED spíš jako TV. Ale právě by to mohli spravit QLED ale výběr malý a cena vysoká, takže celkem složitý za mě
@kozmalisukromny
Жыл бұрын
4K IPS to istí najuniverzálnejší monitor 🤟
@janmorphe00101001
4 ай бұрын
U PC mám 2 staré monitory S-PVA Eizo S1931, skvělé pro práci, IPS displej 24'' Philips (omyl při koupi) ke kamerovému systému, TV OLED 55''' Panasonic - jednoznačně nej TV obraz.
@1frank100
5 ай бұрын
Jsem pro MicroLED. Podle výrobců se nezačnou masově vyrábět dříve než v r. 2030. Jejich hlavní nevýhodou oproti ostatním technologiím je vysoká cena.
@Jakubaakk
Жыл бұрын
Super video! Jen bych doplnil, že v Rtings burn-in testu měly obě QD-OLED TV problém s burn-inem (Sony A95K i Samsung S95B)
@alesbakla8624
Жыл бұрын
Kde jsou k tomuto nejaka data? Nikde to na jejich webu nemuzu najit.
@geekboy
Жыл бұрын
Díky Kubo :D Samozřejmě by bez tvé pomoci nevzniklo, díky za přístup k filmům 🙏 A taky díky za doplnění k tomu longetivity testu QD-OLEDů. Pro Aleše a ostatní posílám link: kzitem.info/news/bejne/zq9n0q2LfmmIiYI
@llllllllllllllllllllllllll5327
Жыл бұрын
Urob pls velký test prenosných monitorov hladám nejaký na ps 5 na cesty
@krystof5132
Жыл бұрын
Hledám Micro LED v popisku.😅
@Xjack_7
11 ай бұрын
na PC a minecraft alebo proste hry, je asi najlepší ten IPS panel [ 144 - 240 hz ].
@vlastimillechner4581
Жыл бұрын
Pro TV jedine OLED, zcela jiny zazitek nez "klasicke" LCD.
@mirosalvzimcak5169
11 ай бұрын
Osobne pouzivam všude IPS panely. V práci mám IPS dell 27" A 15,6" notebooku Dell. Doma potom UW alienware IPS 34" (předchůdce toho OLED displaye). No a TV Sony IPS (75") s local dim. Podporuje Dolby vision a to je asi to podstatný co by TV měla mít. Nemám rád VA panely. Dělám grafiku a animaci a prostě ty panely jsou hrozný snad na vše kromě filmů a i tma my přijde že ten ghosting je přítomen. V ložnici mám Sansung 55" a ten by měl být VA a nevím no. Na te TV je špatně uplně vše :)
@marekquarda8023
Жыл бұрын
Není bez zajímavosti, že byla svého času technologie IPS na ústupu, a i firma Lenovo (IBM) přestávala dávat do svých notebooků tyto panely. Důvodem byla cena. Nakonec zvítězil zájem lidí, tj. trh. A tyto panely se začaly postupně více a více šířit, ruku v ruce s vývojem OLED. Takže ... Kdo určuje TRH? V mém případě JÁ. Chci KVALITU? Tak ji vyžaduji. Díky za recenzi, přeji hezký den.
@xtr-sh2xd
Жыл бұрын
oled monitor je najlepši ale keby ich robili 4k a v 27 palcoch a nie zasrtarale ful hd alebo 2k to uz by sa ani nemalo vyrabat take rozlišenie ked sedim meter od monitoru tak potrebujem ostry obraz a nie ze sa neda pomalu ani text prerčitat
@kopr2624
11 ай бұрын
Ips je tu dlouho ale pořád nejlepší a univerzální volba na fotky, videa, CAD, hraní. VA je mazanice nemá cenu se s tím zabívat, ghosting, odezva na nic, barvy přepal až do fialova, podivny šedivý opar který se při pohledu z úhlu zvětšuje. Oled jako tv super kontrast, odezva, barvy wow efect ale taky je tam pwm regulace jasu na oči nic moc. Doufám, že už je aspoň na vysoké frekvenci. Firma Eizo špička v profi monitorech na fotky a video edit. dobarvení. Nabízí jenom IPS monitory i referenční kusy za několik set tisíc. Proč asi a v nabídce žadné VA neuvidíte? Teprve nedávno mají v nabídce Oled. Co se mi líbí u Eiza je promakané podsvícení od 20% DC regulace jasu a nad pwm na vysoké frekvenci, pro oči dobrá volba. VA monitorů sem měl nekolik i 8k Qled tv Samsung za teměř 80k sem měl možnost vidět u známého což je VA od samsungu ať žije mlžení a lhaní teda marketing, vždycky hrůza. Ta honba za nejčernější černou je celkem k pousmání ale ano chápu. Taky mám Oled Panasonic na film/konzole ale monitory za mě IPS.
@et9991-c5m
10 ай бұрын
Oled je nejhorši volba na hrani.. děla ghosting a vypaluje se obraz. Na hrani bych volil buď to TN a nebo IPS pro nejrychlejši odezvu. Sam použivam 144hz IPS na cs2. PS: TN jedině od Benq.
@tomastichacek477
Жыл бұрын
Vyměním samsung g65b VAčko za IPS 😂😂😂 trochu přešlap při koupi, kdy jsem mířil primárně na hraní CoD Warzone 🤦🏻♂️
@Tomasttttt
Жыл бұрын
nejvíc mě neláká žádná technologie, cca před půl rokem jsem si koupil Samsung s34j550 (za 7300kč czc,) a jsem spokojený, hraju hry a pracuju ve windows a obraz se nijak neztrácí nerozmazává se hýbe se to normálně to vypadá nezpozoroval jsem žádné neduhy v obraze, předtím jsem měl staré LCD 24'' LG Flatron a stačilo mi to taky 🙂
@Yacco-oil
10 ай бұрын
Aktuálně jedu na zkalibrované OLED TV a neměnil bych. U PC mám radši VA, nicméně s kvalitním IPS se dá taky žít 😀
@BackPa
Жыл бұрын
Už 3 roky používám LG OLED E9 jako monitor pro PC/Playstation. Vypálení žádné. Primárně na hry, filmy a seriály. Statické věci na tom moc nepouštím, když nepočítám HUD prvky her.
@filiptunega
Жыл бұрын
Chlapče paci sa mi že hovoríš eurá, ale fakt neviem koľko je dvanacet 10:05
@geekboy
Жыл бұрын
1200 Euro :D
@StudioGameTVCZSK
Жыл бұрын
Ahoj Nevíte proč se mi mobil nenabijí nad 85% ? nabijení se zastaví u 85% a dál už se to nenabijí víte někdo prosím co stim ?
@MaggotCZ
11 ай бұрын
u IPSka to taky hodně klame tím natáčením (kamera). Když si natočím svůj monitor tak to je vyblednej hnus kterej na živo vidět nejde.
@martykaspik
9 ай бұрын
6:27 Vyspoilerovat Andor fakt dík. Proč ne jiná scéna?
@krystofdostal7208
Жыл бұрын
Mám OLED tv a jinou už nechci
@marty1171
Жыл бұрын
Kvalitní práce
@SABATAZH97
4 ай бұрын
Tolik techniky a tak krátkej život,to co bude dál po naší smrti za obrazy a kompletně hardware by mě zajímalo
@miroslavcverk7360
Жыл бұрын
koupil jsem 32" MSI Optix MPG321QRF-QD a nemužu si vůbec stěžovat
@Snovi95
Жыл бұрын
jak zistim aky mam monitor?
@matej9437
Жыл бұрын
Si najdi ve specifikacích na netu podle přesného označení monitoru.
@Snovi95
Жыл бұрын
dakujem@@matej9437
@leoskana
Жыл бұрын
Máme tři oled tablety, dvě oled televize a oba naše mobily mají také oled. Jen dva notebooky mají IPS.
@pavwlik
Жыл бұрын
pov: koukas na toto video a mas IPS monitor a nevidis moc rozdily...
@Davidzeue
Жыл бұрын
Určitě OLED (Samsungový amoledy)
@TomasKryl
Жыл бұрын
Ahoj Geeku chci se jenom zeptat ohledně oled televizí konkrétně téma vypalování :) chtěl jsem se zeptat plánujeme koupit oled televizi ale díváme se kromě i čistých filmů i na živé vysílání kde jsou často vodoznaky jako třeba: Nova, Prima, Nova cinema Atd... jestli se náhodou nevypálí a nezůstanou v obraze. A třeba co by si doporučil za značku oled televize :). Jinak krásně spracované video a nádherně vysvětlené jak všechny technologie vlastě fungují 😁😇
@romanprochazka6146
Жыл бұрын
Například OLED televize Philips po určité době sledování (cca 6-8 hodin) napíše, že se vypne kvůli "čištění nebo obnově" obrazu. Jednou to jde odložit, podruhé ne. Trvá to asi 10 min. Když se přiblíží ta doba, tak to televize provede automaticky po vypnutí na pozadí a nově po zapnutí o tom informuje. Ale pokud máte TV zapnutou celý den jako "podkreslení" třeba hudbu, podkasty, tak si OLED nekupujte, protože i když se dnes už proti vypálení umí sama ochránit v několika stupních, tak stejně ten panel stárne.
@geekboy
Жыл бұрын
Tyhle loga jsou poloprůhledná, takže nedělají skoro žádnou paseku. Navíc dnešní OLEDy mají funkce jako posouvání obrazu či čištění obrazu, který s tímhle neduhem úplně zamete. Větší problém vypálení obrazu je pak ve Windows, kde máš třeba stejné barevné ikonky v dolní liště Windows. U log televizních společností bych se vypálení vůbec nebál.
@TomasKryl
Жыл бұрын
@@geekboy děkuji moc velice mi to ulehčí výběr televize😉
@matej9437
Жыл бұрын
@@geekboy Posouvání obrazu o pár pixelů vedle problém loga přece moc neřeší, logo se sice posune o 5 pixelů, ale spousta bodů bude pořád svítit, protože to logo má určitou tloušťku...
@mistrjh2489
Жыл бұрын
IPS na pohodu. Super video👌
@adamborza
Жыл бұрын
A keď mame Samsung q91b Neo Qled TV
@V68-l5y
Жыл бұрын
ntb + monitor mám IPS, TV mám 48" 4K OLED
@bezciv
Жыл бұрын
co by si poradil na obcasne hrani a koukani na videa. do budoucna jedu ted podle me a podle rtings cena vykon dell s2722dgm.
@DKNworld
Жыл бұрын
zapoměl jsi QD led, oled nikdo svéprávný nikdy nekoupí :D
@romanhemelik1796
10 ай бұрын
Relativně dražší IPS jsem vracel před časem protože při mém starém set-upu 3 monitory a každý jiný, takže jsem měl možnost vidět při třeba elite:dangerous. Extrémní rozdíl mezi IPS a VA v černé barvě. OLED je za mě drahý a VAčko se 144hz je za mě asi ideál a pozorovací úhly vhledem k tomu že mám všechny namířené na sebe na VESA držáku, tak u PC neřeším. U TV je to asi samozřejmě trochu jiné. Jinak super video ;)
@Rikipaus
7 күн бұрын
co sa tyka tych farieb tak ako je na tom va vs ips? naozaj ma va horsie farby?
@vojtabehal9767
Жыл бұрын
4 miliony za telku to je dobrá haluz
@lukasskutil7108
Жыл бұрын
ips je furt faj na hry ale pockam si na levnejsi gd oled az bude 27 za rozumni prahy
@jirivanek7469
Жыл бұрын
Jaký máš názor na linux. Popřípadě co jsi myslíš o něm v porovnání s windowsi ?
@thisfeatureisbad
Жыл бұрын
Záleží z akého uhla pohľadu myslíš porovnanie. Úprimne, porovnávať Windows s Linuxom je ako porovnávať diesel a benzín. Linux je open-source operačný systém, zatiaľ čo Windows je nedistribuovateľný proprietárny softvér s licenciou. Viem, nepolám si jazyk na tých slovách. :DDD Ja osobne preferujem Linux kvôli programovaniu a nízkej náročnosti. Reálne, ThinkPad notebook z minulého storočia mi nemal problém prehrávať videám, čo mal nejakú smiešnu i3 v sebe. Beriem to aj z hľadiska súkromia a bezpečnosti, zatiaľ čo taký Windows (hlavne 11) dobre že nenahrá rovno tvoj občiansky z plochy (ktorý si zabudol vymazať) tomu svojmu trápnemu Bing AI-ku. Čo sa týka kompatibility softvéru, za mňa je to ok. Na hry mám upravenú Windows 10-ku z ktorej som vymazal telemetriu a zablokoval čo najviac UWP aplikácií. Veľa mojich hier na Steame nemajú plnú podporu Linuxu buď kvôli chýbajúcemu DirectX (stále je dostupný OpenGL/Vulkan pri niektorých hrách) alebo enginu ktorý v skratke nemá podporu. WINE a Proton sú len dočasné riešenia. Čo sa týka konzol ako je Steam Deck alebo Ayaneo, tam jednoznačne Linux prevláda už len kvôli tomu, že neplatíš nikomu licenciu za používanie softvéru. (Až na hry, nečakane 😄) Ak by si chcel vedieť viac ohľadom porovnávania Linuxu s Windowsom, určite nájdeš na YT videá zaoberajúce s týmito témami.
@palkystranger7830
9 ай бұрын
Quantum dot display, co si o tom myslíš?
@Ragy-
Жыл бұрын
Uz roky pouzivam monitory vyhradne od Alienware a nemuzu si jejich IPS monitory vynachvalit. Jejich herni 27” monitory maji nejen skvely barvy ale is supr odezvu a po designove strance jsou pro me taky naprosto unikatni. Momentalne mam jeste v hledacku prave ten jejich QD-OLED ultrawide ale u nej i pres to ze technologie nabizi mnohem nizsi riziko vypalovani tak jsem cetl uz nekolik recenzi od lidi, kteri monitor pouzivaji vice jak rok a vypalovani obrazu se tam uz bohuzel projevuje. Dalsi zapor je, ze monitor pry chce co 4 hodiny spustit pixel refresh pro maximalizovani zivotnosti…coz teda muze byt dobra zaminka pro nejakou pauzu od obrazovky ale za me asi docela dost negativni vec kdyz kolikrat necham obrazovku i hodinu nekde svitit kdyz nekam odbehnu. Urcite jsou vsechny nove technologie moc zajimave ale asi zatim zustanu u IPS :-P
@ThePitris90
Жыл бұрын
Tak ale zrovna u toho alienware máš 3 roky záruku na vypálení obrazu narozdil od toho asusu ve videu, kde žádná záruka na vypálení není. Navíc spousta lidí taky říká, že ti, co se jim to vypalilo takhle rychle prostě měli vadný kus nebo tam museli mít hrozně dlouho nějaké statické prvky. Když si dáš schovavaci lištu, tmavý režim a černé pozadí, tak se ti tam nemá co vypálit, i když budeš mít zapnutý afkujici displej.. Jinak taky mám ten monitor v hledáčku, konkrétně tu freesync verzi, protože tam už mi ta cena celkem sedí narozdil od toho asusu, co byl ve videu a co jsem taky zkoušel
@Ragy-
Жыл бұрын
@@ThePitris90 dobry vedet diky! To bych do nej asi i sel 😁 jeste si to nactu.
@ThePitris90
Жыл бұрын
@@Ragy- rozhodně :D jediné co mě na něm mrzí je, že při zapnutém HDR je omezený na 120Hz myslím, protože nepodporuje DSC přes DP 1.4 z nějakého důvodu.. ale už někdy v Q1 příští rok má vyjít nová verze, která už má i 240 Hz stejně jako tyhle WOLED od LG, na které si asi počkám :D Ale bude záležet jakou budu mít situaci v bydlení xdd EDIT: líbí se mi i z toho důvodu, že ta obrazovka má jen lehce nad 6 kilo, což si můžu pořád dát na svůj stojan pro 3 monitory a pořád mi tak tak zbyde místo na další 2 monitory, ale vertikálně no :D
@ondrejrecht8568
10 ай бұрын
Projektor
@BenjaminMadoran-p1y
Жыл бұрын
OLED jedine ako telku ku konzole
@Yupeek.
Жыл бұрын
Super video, velice přehledné a profesionální.
@erikholik9125
Жыл бұрын
Ja mám VA 32palcov 2K prehnutý 165Hz. Sú určite impozantnejšie monitory ale ja som maximálne spokojný. :) Ja si u monitorov potrpím hlavne na obnovovacej frekvencii a aby bol prehnutý. A aby bol aspoň 2K a mal aspoň 32palcov :D :D
@T_R_H_A_C
Жыл бұрын
Hovorím stále. Kto nehral na oled tak nevie o čo prichádza. Ten obraz je neskutočný. Odozva bombová. Rýchlosť je skutočná. Síce je to oled tv ale ma všetko čo potrebujem. 4x hdmi 2.1 AMD FREESYNC, GSync, ALLM… je toho dosť. TV už 3 rok a ani jeden vypálený bod
@alfonzo777
Жыл бұрын
Mě nejvíc láká IPS, + nízká cena + pro mě naprosto dostačující + vysoký výběr monitorů. A ještě, udělal byjsi domácí setup? (prefektní video)
@marianmojzis
Жыл бұрын
Tak vypaľovanie sa u OLEDU vyrieši s príchodom micro led, tj. prechodom z Organických OLED na anorganické s čím zmizne problém s vypaľovaním. Avšak na to si ešte počkáme, prvé reálne užívateľské telky v bežných veľkostiach dorazia až asi behom 2024 a monitory asi i neskôr. Potom, ale už nebude o čom:) Ak sa im ešte podarí fixnúť to písmo.
@minimaxil
Жыл бұрын
Moc hezky video ! Kazdopadne k tem televizim. Podle me by to chtelo nejake srovnavaci video, protoze je hodne znacek LG, Samsung, Sony… a je hrozne moc druhu v 65 palcich. Od 35.000 az do 100 000. Jaky v tom je rozdil a na co koukat. Ted to prave resim a jsem z toho uz unavenej. 😃
@Virusbacilus
Жыл бұрын
Hele a na co budeš telku mít primárně? Hraní her, sledování ČR stanic nebo filmy a streamovací kanály? To je nejvíc podstatné, protože na hraní her chceš mít odezvu 120 Hz plus i konzole potřebuje kabel co to umožní, popřípadě jestli pak telka umí aspoň dopočet snímků a na sledování filmů ti stačí 4K, jenže ČR stanice nevysílají vůbec ve 4K, takže obraz vypadá furt hnusně a co jsem naposled sledoval, tak streamovací služby (Netflix) chtěli za nejlepší přenos nejvíce zaplatit, jinak člověk mohl dostat jen HD třeba. S přívalem nových "videopůjčoven" se to asi změnilo ale to nevím, nemám ani jednu, bo nemám na to čas. Tak a pak je důležitý prostor. Čím větší TV, tím dál je lepší sedět od telky to je jasný, takže plácnout si 55ku metr a půl od hlavy není dobrý nápad. Podle toho bych volil. Já osobně co jsem v roce nějak 2019 kupoval byla Hisense 55ka s HDR, Dolby Atmos a Dolby Vision a bžilionem podporovaných kodeků pro filmy, protože třeba Samsung už na ně sere. Přes konzoly si jedu Blu-ray filmy, takže takový Top Gun Maverick je bomba aj s tím Dolby Atmosem, sic bych ještě asi koupil nějaký reprák k tomu ale jinak na sledování v telce dostačující, na ty 3 metry. Ale jsou to UNDY s K na začátku, protože muselo být DVBT 2 pro všechno lepší na světě a stejně vysílají pořád stejný hnus, snad až na Čt to má snad i FHD ale to zas nesleduju. Jinak stále vychází aktualizace a vyrábí to u nás, takže oprava kdyby něco je na pohodu. Byla To myslím UHD LED za 19 tisíc, tehdy nejlevnější. Dneska bych za tu cenu měl mini LED s daleko větším lokálním stmíváním nebo bych šel do toho OLED už, ale tehdy byla top za cenu tato a to má i hliníkový ovladač, který vydrží všecko a to jsem chtěl.
@geekboy
Жыл бұрын
Já bych televize rád testoval. Ale výrobci TV často půjčují jen na chvíli. A kvůli tomu předělávat celý byt, najít místo kde uchovat mou stávající TV, všechno nastavit... je to dost práce, která se úplně nezaplatí, proto TV zatím netestuju. Ale třeba se to změní, rád bych pár novějších kusů vyzkoušel :) Jinak jako další video bych osobně vybíral nějakou OLEDku ať už Samsungu, Sony nebo LG. Klidně nějaký trochu starší model. Hlavní výhoda novějších generací OLED panelů je vyšší svítivost, ale pokud na TV koukáš převážně večer, tak vyšší jas moc nevyužiješ.
@marekkosikofficial
Жыл бұрын
Mne sa IPS panel vôbec nepáči, nedokážem tomu prísť na chuť. Mám doma TN panel od Benq, čo sa týka Esportu a cska, tam bude vždy dominovať TN panel s veľkosťou 24,5", nastavenie farieb monitoru je mnoho, ktoré Benq ponúka, tie OLED panely sú skôr pre Dotu a Lolko by som povedal, kde sa človek môže stratiť medzi spellmi :D .. Ja som si osobne obľubil VA panely, čo je podľa mna taký zlatý stred medzi IPS a VA, mám doma MSI 165Hz curved a hranie cyberpunku čI iných príbehoviek bola nádhera. Je neskutočné, ako technológia napreduje. Keď si predstavim, ako som hrával hry na starom XP, s obrovským monitorom, čo sa ti ledva zmestil na stôl, tak sú takéto trhové možnosti prijateľné.
Пікірлер: 343