Vind wel mooi dat die oudere vrouw meteen toegeeft dat ze gewoon geluk gehad heeft met de waarde van dr huis. Je kan ze niet dwingen hun huis te verkopen maar wel fijn dat ze inzien dat ze geluk gehad hebben
@martiendejong8857
4 ай бұрын
Dat huis kun je verder ook niks mee. Als je t verkoopt mag je een kwart inleveren.
@HermanWillems
3 ай бұрын
Heb ook gewoon geluk gehad geef ik ook toe.
@anneloogvisser862
3 ай бұрын
Mhuh, wij hebben pech gehad dat ons nooit is bijgebracht te sparen. Geen mogelijkheid gehad (vooral bijgebracht en geleerd) om een koophuis te kopen en nu, met onze leeftijd en deze prijzen, is het ook niet meer rendabel. In mijn jeugd veel schulden opgebouwd (alles kopen op afbetaling/krediet met zoals gewoonlijk mega rentes) maar gelukkig nu al jarenlang schuldenvrij (op eigen kracht) en zelfs een spaarrekening. Op school zouden er lessen moeten worden besteed aan financiën. Wat zijn inkomsten, vaste en variabele lasten etc en hoe bouw je dat op en ga je er slim mee om. Daar heeft de jeugd meer aan dan bepaalde andere lessen/onderdelen op school
@isthislagg3650
3 ай бұрын
@@anneloogvisser862goeie opvoeding niet vergeten
@leonplanken5506
2 ай бұрын
@@martiendejong8857de winst is onbelast hoor
@Trazynn
4 ай бұрын
AZC om de hoek en het probleem van de duurste buurt in Nederland is opgelost.
@3316xtendedmedia
4 ай бұрын
top antwoord!
@ricardoblikman2676
4 ай бұрын
De wraak van wassenaar :D
@antoinevandekaa6904
4 ай бұрын
Nou ze worden dan allemaal Af geknald zijn steeds meer Die de opmerking maken Knal ze allemaal neer
@tab29155
3 ай бұрын
Waarom is het een probleem dat het de duurste buurt is?
@hereist4nd140
3 ай бұрын
Janken maat
@bigbotno1
4 ай бұрын
2:17 Onzin... 40 jaar geleden een huis kopen van F450 K, dan ben je wel degelijk vermogend. Toen lag de gemiddelde prijs op F70 K voor een huis.
@ricardoblikman2676
4 ай бұрын
Voorlopig moet je er veel OZB en andere belastingen over betalen, je ziet of krijgt niets voor dat geld en wanneer je het verkoopt en een ander soortgelijk huis koopt is het allemaal weer weg en wat er overblijft gaat naar verhuizen/verbouwen notaris belasting makelaar etc etc.
@ShannaNL
4 ай бұрын
uhm nee. 40 jaar geleden oftewel de jaren 80 was een huis 350.000 gulden oftewel ca 165.000 euro. 70.000 gulden was in de jaren '60.
@ricardoblikman2676
3 ай бұрын
@@ShannaNL Klopt en mee eens
@stephans1990
3 ай бұрын
Toen was je bovengemiddeld. De lokale huisarts of accountant kon zich zo'n woning veroorloven.
@ricardoblikman2676
3 ай бұрын
@@stephans1990 Klopt ook het modaal imkomen in de jaren 80tig inc vakantiegeld lag op 15-16 euro dat is ongeveer 10x modaal inkomen voor een woning. Daarnaast werkten toen veel vrouwen niet vanwege de huishoudscholen uit de jaren 50-60
@Albert-bh6sj
3 ай бұрын
We zijn helemaal gek geworden, als beginner zonder oud geld kom je er niet meer tussen
@melikaaya5161
3 ай бұрын
Wat is oud geld ? Uitleg ?
@Paul-qj4dr
3 ай бұрын
@@melikaaya5161google even! Korte uitleg: rijkdom die geërfd is
@Albert-bh6sj
3 ай бұрын
@@melikaaya5161 tja door ouders en voorouders bij mekaar gewerkt en doorgegeven, simpel
@bertdeboer2678
3 ай бұрын
@@Albert-bh6sjnee joh mallert, met hard werken kom je er altijd wel hoor. Tegenwoordig zeuren mensen alleen maar. Groetjes van mooie Bertje ❤
@puq29
3 ай бұрын
De multimiljonairs zijn vele male verdubbeld in Nederland in de afgelopen 20 jaar ( en de meeste zijn tussen de 20 en 40 jaar ) dus dat is echt niet waar .
@gertjanschutte-rx4ti
3 ай бұрын
Mooi antwoord van die meneer en ook die mevrouw het is met de tijd zoveel waard dat jongeren geen kans hebben. Natuurlijk is het deze mensen gewoon gegund. Zeker als ze deze houding hebben❤❤❤
@ozowizo37
3 ай бұрын
top leeg item weer, chapeau.
@esrayalcinofficial
4 ай бұрын
Wat een gezellige mensen
@tom.jacobs
4 ай бұрын
Woningmarkt is verziekt, dus de hoge prijzen zeggen niet veel: gevolg is alleen dat er meer geld in omgaat en het moeilijker/onmogelijk is om in te stappen [huur volgt deze trend] Gemiddelde huisprijs 1995: 93k bij een modaal inkomen van 22k [4.2 jaarinkomen]: nu is dat 368k bij 40k [9.2 jaarinkomen]
@hanzoyamazaki2551
3 ай бұрын
probleem zit hem in huisen melkers en het over prijsen van huizen in de vrije sector en het niet bij bouwen van genoeg woning voor lage inkomens. gvd all 20 jaar een probleem aan het worden maar er word gewoon schoon weg niks aan gedaan.
@WhoStoleMyAlias
3 ай бұрын
Uhm, nee. Huur bepaalt juist de trend. Het is nota bene de overheid die voor een aanzienlijk deel van de markt de prijzen stuurt.
@tom.jacobs
3 ай бұрын
@@WhoStoleMyAlias (vrije huur sector) onbeperkt laten stijgen waar investeerders op afkomen (zelfs getarget in campagnes, en die vervolgens over starters heen walsen) is wellicht idd meer richting oorzaak. Ook gekkigheden als Airbnb en toenemend aantal expats hebben niet echt geholpen. Blijft natuurlijk dat iedereen met een koopwoning veel (virtueel) geld in stenen heeft: maar is naar mijn mening anders dan rijk zijn, da's toch meer iets van besteedbaar inkomen.
@johannadekoning3468
4 ай бұрын
Blijft u saar maar lekker zitten heel mooi daar en wat een mevrouw zei het zit in je hart😊
@HansVdtop
3 ай бұрын
Mooi hè ❤🎉
@kees2616
4 ай бұрын
Boten? Bootjes moet je zeggen. Er hangt nog net een motor achter. Verder doodnormale mensen. Niet gelijk schrikken als je nog beschaafde mensen tegenkomt.
@nice2bhere
2 ай бұрын
'.. Abjuluut niet'!😂 wel een leuk man...erg grappiger stuk. Hollandse humor.
@nicolemanja1430
3 ай бұрын
3:02 Consequenties, heeft meneer helemaal gelijk in.
@ikbenhet.
Ай бұрын
Mooie rustige groene buurt. Ik woon er in de buurt maar dan een klein kamertje 3 hoog, en af en toe wandel ik daar. Rustig en gezellig!
@CT2000Gameplay
2 ай бұрын
Die gast met die hond op de brug ik ga stuk om hem
@wisecat.
3 ай бұрын
tja Kennis van mij heeft ook haar huis (uit jaren 1920) gekocht 30 jaar geleden voor 160000 gulden en heeft het onlangs verkocht voor ruim 4 ton euro. Maar ze zei erbij dat ze het huis niet heeft verwaarloosd. Ze heeft veel geïnvesteerd en onderhoud gepleegd. Daar wil ze natuurlijk wel wat voor terug. Ach in Oud-Zuid zijn er vast ook sociale huurders maar daar filmen ze niet. Ik woon zelf als sociale huurder in een sjieke buurt van Utrecht. Als mensen horen dat ik op steenworp van de Dom woon denken ze altijd dat ik rijk ben of dat ik een loterij heb gewonnen
@Tideman11
4 ай бұрын
Leuke mensen maar natuurlijk zijn ze wel vermogend. Het punt is alleen dat ze er niet gauw weg willen.
@Joey-ct8bm
4 ай бұрын
Ik zie heel veel ruimte om bij te bouwen daar.
@chef7658
4 ай бұрын
ik zie ruimte voor vluchtelingen
@t-minus-qj7sd
4 ай бұрын
@@chef7658Ik ook, in hun eigen land.
@t-minus-qj7sd
4 ай бұрын
Ik niet, waarom zou je alles wat mooi is volbouwen. Laat ze maar wat boerderijen opkopen, plek zat.
@bpdbhp1632
4 ай бұрын
@@t-minus-qj7sd en waarom kan het daar ineens wel dan?
@t-minus-qj7sd
4 ай бұрын
@@bpdbhp1632Geen idee, het is mijn probleem niet!😂 Ze zoeken het maar uit.
@Chakirmarbella
3 ай бұрын
Ik denk dat bloemendaal Aerdenhout veel duurder is
@Mazil_5
3 ай бұрын
Niet dus, Google maar.
@nietcheyenne
2 ай бұрын
Denk t niet
@nietcheyenne
2 ай бұрын
Wat mevrouw zegt, het is de plek, niet de huizen.
@playerlazar73
3 ай бұрын
Jammer dat iedereen zo jaloers is. en niemand iets gunt. wel leuke buurt om in te wonen zelf
@anneloogvisser862
3 ай бұрын
De reacties hierboven zijn, mijn inziens, zeker niet zuur en niet jaloers tegenover de geïnterviewden. De reacties gunnen deze mensen wel. Weet niet waar je dit zo vandaan haalt, jouw reactie is daarin tegen meer zuur te noemen
@gert-janvanderlee5307
Ай бұрын
Ik ben niet jaloers maar deze mensen niet vermogend noemen is natuurlijk onzin. Jan Modaal en daaronder kunnen zo'n huis echt niet betalen. Nu niet en 40 jaar geleden ook al niet. Daar moet je echt wel een flink inkomen voor hebben. Is het niet voor de hypotheek dan wel voor de OZB en het onderhoud.
@playerlazar73
Ай бұрын
@@gert-janvanderlee5307 Jan modaal hoeft het ook niet te kunnen kopen vind ik.
@jeroenwolters9275
4 ай бұрын
Keurig uit
@luukachternaam515
4 ай бұрын
Man op 1:33 is een combo van ik proef kurk en rutger ouwe
@maik3690
3 ай бұрын
Zijn allemaal bang van belastingdienst 😂😂😂😂😂😂 ze gaan bijna huilen alsof ze niks hebben zielig zeg dat is altijd met rijke mensen altijd huilen terwijl ze wel vemogend zijn 😂😂😂😂 wat moeten de arme doen dan 😢😢😢
@paulwee1924dus
4 ай бұрын
Mag ik daar mijn paddenstoelen huisje ook neer zetten?!
@ikbenhet.
4 ай бұрын
Ja hoor! In het gras, naast het water! Tussen de ganzen! Ik woon daar ook in de buurt. Maar niet aan het water en 3 hoog!!!!
@paulwee1924dus
3 ай бұрын
@@ikbenhet. Deal!
@beebol2581
3 ай бұрын
Hoezo zijn een biro en zo een flut bootje indicatoren voor rijkdom? Zijn geen mega dure objecten lijkt me.
@h.y0134
3 ай бұрын
Allemaal sensatie 😂. Ze willen dit ons aansmeren, idee van koop duur huis wordt ook miljonair 😂 niemand trapt er meer in. Het is één groot fantasie.
@dutchcoiner
4 ай бұрын
Lekker beginnetje. Ik denk namelijk dat alles de komende 6 jaar nog een keertje over de kop gaan. Hoezeeee
@Billy-the-Kid
4 ай бұрын
Alleen op die plaats? En waarom denkt u dat? Gewoon benieuwd...
@MrRotterdamn
3 ай бұрын
Op een dag ben ik ook rijk!
@joostvw3692
4 ай бұрын
Niet vermogend. Donderstraal op zeg. Wedden dat ze minstens bij de top 5% horen, maar ik durf ook wel op de 2% te gokken. En niet alleen vanwege hun huis. Die mensen leven in hun eigen bubbel en hebben echt geen idee.
@johanw014
4 ай бұрын
Onzin het is toch grotendeels gebakken lucht…je erft een huis en legt dat erbij en dan ineens ben je met normaal salaris de 2%?!
@anneloogvisser862
3 ай бұрын
@@johanw014 Inderdaad! Weet ook niet waar joostvw3692 dit zo vandaan haalt? Lijkt mij meer zijn eigen aanname ipv onderzocht en ondebouwd
@stephans1990
3 ай бұрын
Hun huis zorgt ervoor dat ze nu inderdaad vermogend zijn. Maar waarschijnlijk hadden ze vrij normale banen hiervoor. Ik doe ook weleens vrijwilligers werk bij een verzorgingstehuis aan het Vondelpark. Dat is ook een peperduur stukje Amsterdam, maar de mensen die daar al 80 jaar in de buurt wonen waren gewoon timmerman of loodgieter in hun tijd.
@bdnugget
3 ай бұрын
@@stephans1990 Ik dacht dat alleen een tweede huis als vermogen telde, maar dat weet ik niet zeker.
@stephans1990
3 ай бұрын
@@bdnugget voor de belastingdienst inderdaad. Sommige mensen laten het weg bij het berekenen van hun vermogen omdat het inderdaad maar papier geld is (je kan het niet uit cashen tenzij je kleiner wil gaan wonen). Maar als je wilt berekenen hoeveel je waard bent telt je woning minus hypotheek last weldegelijk mee.
@arjenvandoorne9321
4 ай бұрын
Rijkdom bepaalt niet de qualiteit van het leven.
@kaasbaas9532
4 ай бұрын
wel of je kwaliteit kan spellen
@arjenvandoorne9321
4 ай бұрын
@@kaasbaas9532 dat heet voor mij nog altijd nieuwe spelling waar de wet werkt met terugwerkende kracht.
@yefelly1454
4 ай бұрын
Toch lijkt geld me wel een belangrijke factor wat betreft de kwaliteit van je leven.
@arjenvandoorne9321
4 ай бұрын
@@yefelly1454 een belangrijke negatieve factor.
@yefelly1454
4 ай бұрын
@@arjenvandoorne9321 Hoe bedoel je dat?
@Darwin-Joe
4 ай бұрын
Ik proef wat jaloezie in de comments. Een slachtofferrol aannemen is ook veel makkelijker dan actie ondernemen om mogenlijkheden te creëren. Elke generatie heeft problemen en kansen, wij hebben zo onze problemen, maar ook andere kansen. Aan het individu zelf of ze deze kansen benutten of liever korte termijn gericht denken en alleen tijd willen besteden aan "leuke dingen".
@Trazynn
4 ай бұрын
Vroegere generaties betaalde minder gemiddelde jaarinkomens voor hetzelfde huis. Het is niet zo dat iedere generatie een gelijke hoeveelheid kansen krijgt.
@Daniel-qz8bp
4 ай бұрын
@@TrazynnMensen hebben nu veel meer kans. Als je geen miljonair kan worden, dan ben je sowieso zwakbegaafd.
@-_YouMayFind_-
4 ай бұрын
Wat zijn de kansen dan?. Volgensmij willen mensen graag plezier hebben in het leven. Het leven draait immers om een leuke tijd hebben gezien je maar 1x leeft dus natuurlijk willen jonge mensen leuke dingen doen, dat konden de mensen vroeger toch ook gewoon en dan alsnog een huis kopen. De problemen van vroeger waren heel anders dan die van nu. Mijn oma gaf eerlijk toe dat jonge mensen van nu echt wel in een moeilijkere situatie zitten dan zelfs zij die de tweede wereldoorlog nog meegemaakt heeft. Dat heeft voornamelijk te maken met hoe ingewikkeld alles is. De samenleving in onstabiel, wooncrisis, eenzaamheid, verslavingsproblemen, schulden, geen plezier meer mogen hebben, teveel regels, mogelijk richting 3e wereldoorlog, economische crisissen, Corona, armoede moet armoede blijven want bedrijven profiteren van hun kwetsbaarheid, we krijgen continue reclames te zien, teveel prikkels en we worden kapot gegooid met ellende van de wereld, veel nepnieuws. Je weet opgeven moment niet meer wat waar is en wat niet. We zijn te individualistisch geworden. Toen ons land sociaal was, was iedereen veel gelukkiger. Nu hebben er nog nooit zoveel mensen aan de antidepressiva gezeten en dat zegt 'heel' veel over deze tijd. Waar houd jij jezelf aan vast om nog te 'willen' leven als je niet mag doen wat je wil puur zodat je een woning kunt vinden. Terwijl die vorige generaties dat wel konden en dit niet had hoeven gebeuren. Immers zijn mensen van nature GEEN toekomst denkers en dat zou de overheid moeten weten. Die kan er zelfs namelijk nog veel aan verbeteren. Als je het over toekomst denken hebt, denk jij dan ook aan het klimaat?, Denk jij dan ook aan de dieren hier in Nederland?, denk jij dan ook aan wat voor consequenties dit heeft op de toekomst van Nederland?. Jij weet toch ook wel dat niet iedereen hetzelfde functioneert?. Je kunt dus wel leuk zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk zijn als ze geen huis kunnen vinden, want in Amerika gebeurt dit al en dat resulteert in mensen die in tenten en auto's leven. Ik ben benieuwd uit welke generatie jij zelf komt haha, maar 1 ding weet ik wel en dat is dat onze ouders generatie het een stuk makkelijker had als het ging om het kopen van een woning. Immers het huis waar we nu in zitten kostte 24 jaar geleden 195,000 euro en 6 jaar geleden 349.000. Onze salarissen zijn niet met dezelfde grote gestegen he.
@Dehim-fs3np
4 ай бұрын
@@-_YouMayFind_- Ik denk dat t 'm met name zit in t feit dat we als Nederland absoluut gezien de een na grootste exporteur zijn van voedsel kwa waarde. En de 8ste grootste exporteur zijn van vlees kwa massa. Ter referentie, Brazilië is de nr. 1 als t gaat om vlees export, maat Nederland exporteert 19 keer zoveel vlees per oppervlakte eenheid dan Brazilië. Met name vlees neemt enorm veel oppervlakte in beslag. Hierdoor is de prijs van het land in Nederland ook veruit het hoogste van Europa. Het lijkt mij dat we prima de export kunnen reduceren. Als we daarbij als wereldbevolking volledig zouden overstappen op een plantaardig dieet, zouden we landgebruik voor voedselvoorziening kunnen verminderen met 70%. Het zou daarbij uiteraard ook veel beter zijn voor de dieren. Momenteel slachten we als Nederland al elke 13 dagen de volledige menselijke bevolking alleen aan vleeskuikens. Die ploffen in 6 weken tijd van 40g naar 2400g en verblijven in gigastallen met 18 kuikens per vierkante meter. Zelfs met 3 beter leven sterren mogen ze met 9 per vierkante meter op elkaar leven.
@GetSpazticBro
4 ай бұрын
Helemaal mee-eens. Onze generatie wilt alleen maar drinken, reizen en vooral niks van het leven maken. Als je vanaf je 20ste t/m je 25ste hard hebt gewerkt en verstandig met je geld bent omgegaan, kan je gewoon een huis kopen. Zie het als een investering in je leven, waarmee je een goede fundering bouwt waar je de rest van je leven op kan teren.
@vinnerf26
3 ай бұрын
2:14 Dit is waar het echte vermogen ligt! Geld is super fijn (en maakt het leven gemakkelijker) tot een bepaald niveau.
@michaelshoolbred8457
3 ай бұрын
Nou en, als ze het eerlijk verdient hebben is daar niets mis mee. De huizenprijzen zijn wel absurd hoog, maar wat niet tegenwoordig. Ik snap niet zo goed waarom dit word uitgezonden? Heb respect voor elkaar, daar komen we veel verder mee
@hb490
4 ай бұрын
Diepenbrockstraat in Amsterdam, een tussenwoning met een vraagprijs van 3,5 miljoen euro.
@josephvaes6987
3 ай бұрын
Allemaal redelijke mensen aan de microfoon 👍
@TellySavalas-or5hf
4 ай бұрын
Pieter Menten woonde daar ook.
@graceley8743
3 ай бұрын
Daarom koop geen huis jongeren!!😊
@jaydawg2023
19 күн бұрын
Allemaal inflatie joh
@skorriee
4 ай бұрын
Je hoort het geld gewoon in hun stem
@MrHenkkkie
4 ай бұрын
@manofmorbihan5612 Wel met een kakaccent
@nowwhat33
3 ай бұрын
Dat heet ABN: algemeen beschaafd Nederlands
@neila484
2 ай бұрын
En dan loop je leeg op de ozb belasting
@LaserIt-qo7nx
3 ай бұрын
8 ton voor een bovenwoning? Te gek voor woorden. Wel nuchtere mensen, leuke buurt denk ik.
@EditedByThijs
3 ай бұрын
'Dat is gewoon helemaal niet waaRRRR' zij ze met een harde R
@chakibboulnouar8125
3 ай бұрын
Verkopen en emigreren, beste oplossing momenteel. Alles worst als maar duurder hier en Amsterdam is letterlijk kapot gemaakt door de huidige stadsbestuur met het parkeerbeleid en 30km zones.
@djedwinmucise2235
3 ай бұрын
Ja het is ernstig voor de jongeren
@user-ib7it2li8f
2 ай бұрын
Woon in een upcoming wijk in Adam en rond corona een woninkje gekocht als late starter….binnen 3 jaar veel meer waard. Zou het nu niet meer kunnen kopen…bijna depressief als ik naar de cijfers kijk…waar werk je dan voor en zielig voor de jongeren van nu.
@carmaniapeeters32
Ай бұрын
Slaven van het systeem.
@petrawolff9307
3 ай бұрын
Wat een gezellige mensen😮😂😂
@debeier
4 ай бұрын
Dat je koopprijs van,je huis noemt is zo goedkoop.
@qq587
4 ай бұрын
is alleen omdat het naast de zuidas ligt
@rolfagten857
3 ай бұрын
Dus die dame (oma) v/d Albert Heijn reclame woont daar!
@zennar1537
4 ай бұрын
1:47 Blij dat je het zelf zegt
@arjan.5228
3 ай бұрын
Eindelijk eens iemand die aan de jonge generatie denkt. En vanuit zijn hart 3:06.Heel.ernstig dat je kansloos bent om.iets te kunnen kopen. Je kunt alleen maar huren voor absurde bedragen.
@NiekKuijpers
Ай бұрын
Leuke mensen, ben wel jaloers😅
@eigenlijkisdatheellogisch
4 ай бұрын
Ze praten allemaal wel abn en geen Amsterdams, zullen het toch yuppen zijn?
@-_YouMayFind_-
4 ай бұрын
Dat is gewoon hoe goed opgeleide mensen praten denk ik
@Daniel-qz8bp
4 ай бұрын
Ik praat ook gewoon abn, geboren en getogen in Amsterdam. Laats schold een man me uit, die dacht dat ik uit Zaandam kwam. Dat is toch wel een belediging.
@ikbenhet.
4 ай бұрын
Ik ben geen yup, woon in Amsterdam, kom uit net boven Amsterdam, maar ik praat iet plat Asterdams. Ik kan het wel, maar doe het niet!!!
@gerardpostma1216
3 ай бұрын
Ik doe net alsof ik dit filmpje niet heb gezien.
@pfffetc6149
3 ай бұрын
@simonsniep
4 ай бұрын
Erfenissen
@dewitteman2602
3 ай бұрын
Leuke mensen ook, jezus
@YouriHL
3 ай бұрын
Wijlen mijn vader woonde in de duurste straat van Hengelo (en nee, mede-Hengeloërs, dat was en is nog steeds niet de Grundellaan) en die was niet rijk of zo. Maar iedereen dacht altijd dat hij schatrijk was. Natuurlijk, er wonen en woonden zeer vermogende mensen, maar het gros van de mensen in deze straat heeft hun huis in de goede, goedkopere, tijd kunnen kopen.
@ramon1809
4 ай бұрын
Het is gewoon creatie van schaarste en bijdrukken van geld. Binnenkort komt er exit belasting, extra erfbelasting, vermogensbelasting en meer belasting op het huis. 2027 gaat dat al beginnen
@mve6182
4 ай бұрын
Wat is een exit belasting? De vermogensbelasting is in 2001 toch afgeschaft?
@Noutelus
4 ай бұрын
Zo te zien een mooie plek voor een AZC
@Suriprofz
3 ай бұрын
Leuke mensen
@hans9894
4 ай бұрын
alsof 450.000 jaren geleden géén kapitaal was .. mijn god, compleet los van de werkelijkheid die "luitjes" ...
@t3243
3 ай бұрын
Janken Hans
@indianajones477
3 ай бұрын
Je bent niet vermogend omdat geld zit in de stenen en zodra je het hebt verkocht dan komt de belasting het geld incasseren. Heb je huis afbetaald, dan komt de Belasting weer geld incasseren bij erfbelasting.... wie wordt er rijker ?? De belasting..... Huis is van jou, je hebt het afbetaald maar je kunt er niks meedoen... ga je dood, dan heb je nog niks aan je huis met overwaarde.... het is blij maken met dooie mus... maar voor de Belasting is het kassa... je betaald WOZ over een fictief bedrag 😱😱 net als Box 3 waarvan belasting met fictief rendement geld kan incasseren. Is gewoon diefstal. Waarom is WoZ niet van aankoopbedrag, waarom moet je belasting betalen over vermogen ??? Mag je geen geld hebben ??
@FrancoiseCoit
3 ай бұрын
Streenrijk maar straat arm
@antoinevandekaa6904
4 ай бұрын
Snap ze wel ze zijn aan hun huis vast geketend nu Of ze moeten het voor zo laag bedrag verkoopen dat je maar net een Appartementje van koopt zijn weinig mensen die zo 2 miljoen neer kunnen leggen In Nederland
@stephans1990
3 ай бұрын
Je zou verwachten dat de continue overlast van vliegverkeer daar toch wel wat roet in het eten zou gooien.
@zeven689
4 ай бұрын
Filippenzen 3: 20 Want wij zijn burgers van een rijk in de hemelen , waaruit wij ook de heer jezus christus als verlosser verwachten.
@HansVdtop
3 ай бұрын
Goed gezegd,bedankt ❤❤❤
@zeven689
3 ай бұрын
❤❤❤
@thewhitewitch7691
4 ай бұрын
Als je. Met de trein. Langs. De. Grasvelden komt, kan je ook. Veel. Falten. Op die weilanden. Zetten….
@Albert-bh6sj
3 ай бұрын
Rare mensen
@ikbenhet.
4 ай бұрын
Blijf zitten waar je zit!!!
@XiomaraBL
4 ай бұрын
Vermogend in schulden ja
@nicktube3904
4 ай бұрын
Tja zwaar leven mevrouw.. Je zou maar begin 30-er zijn, noodgedwongen nog bij je ouders wonen. Amper voor jezelf kunnen zorgen door gemaakte long-COVID klachten, UWV en de overheid die je de rug doen keren.. Waar gaat dit land naar toe!?!?
@BlondieYouTube
4 ай бұрын
Stop met in Nederland wonen. Ik ben zelf verhuist, ga niet mijn jong-volwassen leven verpesten om zes dagen in de week te werken om een kamer of een kleine studio te huren, om vervolgens geen kant op te kunnen. VVD heeft het verpest, en ik ga niet betalen voor de vergrijzing. Tjuuuus!!
@mve6182
4 ай бұрын
Zwaar leven omdat de overheid niet goed genoeg voor je zorgt bedoel je??
@nicktube3904
4 ай бұрын
@@mve6182 dat ‘zwaar leven’ was bedoelt richting die beste mevrouw die zich niet als rijk beschouwd. Natuurlijk afhankelijk van je definitie van rijk..
@-_YouMayFind_-
4 ай бұрын
@@mve6182 sorry maar de overheid heeft reet aan zijn eigen toekomstige belasting betalers, dus ja Nederland gaat zo zwaar naar de tering inderdaad. Zolang de ondernemers het maar goed hebben hier dat is veel belangrijker voor de overheid. Niet vreemd ook als VVD steeds in de politiek zit en rechtse partijen alleen maar dure woningen willen bijbouwen in de plaats van hetgeen dat nodig is. Dan zeuren dat ze schoonmakers en bouwers tekort komen, goh... die kunnen niet eens een huis betalen hier dus hoe wil je dan dat mensen hier die banen doen? XD
@bobanmeijer
4 ай бұрын
enige reden dat je die long covid hebt is door de 5 spuiten die je hebt genomen
@ridatimmers700
3 ай бұрын
😂😂😂
@madebypinto7273
3 ай бұрын
Stel boefen
@svenjanssen3173
4 ай бұрын
Nou mevrouw.. niet percee t huis. Als u praat klinkt het al vermogend.
@spiritfree5050
4 ай бұрын
Boomers
@-_YouMayFind_-
4 ай бұрын
Wie is de boomer? want ze waren niet allemaal boomer hoor
@spiritfree5050
4 ай бұрын
@@-_YouMayFind_- ze praten over huis gekocht in guldens
@bertramkool
4 ай бұрын
kleuter
@mowslimaclipclip
3 ай бұрын
maar wel stijfgespoten
@melvinr1278
4 ай бұрын
Leuke mensen die niet van zichzelf vol zitten
@dannybaron9446
3 ай бұрын
Ik kocht in 1982 mijn huis voor 278.000 gulden. Waarde nu 1.3 miljoen euro. Toch als ik voor t zeggen had zou ik alles inruilen om terug te gaan naar 1982😊
@hanzoyamazaki2551
3 ай бұрын
ik ben geboren op de prinsen gracht in het jaar 1982 😊
@dannybaron9446
3 ай бұрын
@@hanzoyamazaki2551 ow serieus dan moeten je ouders mij kennen 😊
@hanzoyamazaki2551
3 ай бұрын
@@dannybaron9446 ga weg man kom je ook van dezelfde buurt vandaan dat is echt toevalig zeg :)
@zennar1537
2 ай бұрын
@@hanzoyamazaki2551Rutger, ouwe!
@hanzoyamazaki2551
2 ай бұрын
@@zennar1537 huh?
@Abridoda
4 ай бұрын
Kan je nagaan hoe weinig geld waard aan het worden is.
@ximenatajesgonzalez4434
3 ай бұрын
Juist!
@Freetoughts
2 ай бұрын
Dat gebeurd in een samenleving waarbij normen,waarden en een simpel leven stiekem toch heel erg gemist worden. Dan merk je opgegeven moment dat geld echt niet meer zo belangrijk is, maar vooral niet echt gelukkig maakt 🤔❤️
@lalarebelse5985
4 ай бұрын
Niet rijk? Als je al 450 kon betalen dan was je toen al rijk!
@semkjaer3581
3 ай бұрын
Je kreeg ongeveer 45 eurocent voor elke gulden dus 450 gulden is ongeveer 205 euro, als je daar inflatie bij opteld kom je wel weer op 400-500. Dan ben je zeker niet arm maar hoef je ook weer niet rijk voor te zijn.
@maze8432
4 ай бұрын
De Woolwich jas zegt voldoende haha
@Michael-rj2sc
3 ай бұрын
zeg lodewijk gozer
@rubinvdkamp8240
4 ай бұрын
Ach half Nederland rijd in dure auto.s ik snap er soms niks van laat staan een huis kopen van 400.000 euro 😮 niet normaal en niet eens waarderen wat ze heden 😂😂
@kai4824
2 ай бұрын
Hier ook in DH, van wat ik hoor least iedereen er op los tegenwoordig
@TeslaRival
3 ай бұрын
Deze lui zijn echt ronduit vervelend. Het is lekker wonen ja maar je bent dus wel vermogend. Je wil er misschien niet voor weg, maar dat is wel gewoon een luxe optie die je hebt waar de rest alleen maar van kan dromen.
@Hansjoh21
3 ай бұрын
Dus omdat je jaloers bent zijn deze mensen vervelend. Bijzondere redenering.
@Woef718
2 ай бұрын
@@Hansjoh21heeft niks met jaloezie te maken. Geld is oneerlijk verdeeld in nederland. Dit zijn kinderen van juppen.
@BertVisser073
4 ай бұрын
0:18 Klinkt toch als Maxima of Willie van Luckytv?
@Darwin-Joe
3 ай бұрын
😂
@VeniVidiRitchie
3 ай бұрын
Belangrijkste is niet aan de orde gekomen; Zuidas is 100m verderop en expats betalen hier bezopen veel voor...
@ngoclee2882
4 ай бұрын
Te kort aan de woningen is niet het probleem van nu maar al vanaf de jaren tachtig. Én het wordt steeds erger !!! Dus alle politieke partijen, die in de regering vanaf de jaren tachtig tot en met tweeduizend zaten, moesten hierover zich afvragen en daarna goed moeten nadenken !!!
@ellenotten9663
3 ай бұрын
tot nu en Wilders doet er weer leuk aan mee
@ngoclee2882
3 ай бұрын
@@flyingburito-ng8jw - De wachttijd voorheen weet ik niet, maar tegenwoordig is dat 10 jaar. Wat kopen betreft, ben ik volledig met je eens. Een fijne Zondagavond gewenst.
@MrKrekkie
3 ай бұрын
Goede interviews.
@nmgn
4 ай бұрын
Als ze hun huis zouden verkopen zijn ze zeker rijk maar dan moeten ze ergens in de Achterhoek gaan wonen om goedkoop iets terug te kunnen kopen om lekker van de winst te kunnen genieten.
@Heyjacob88
3 ай бұрын
Hmm luitjes die op hun oude dag zijn die zo een huis met (veel) overwaarde hebben, kunnen ook gaan huren. Echter verdampt je “winst” dan nog tamelijk snel gezien de exorbitante huurprijzen…
@stephans1990
3 ай бұрын
Je zou prima in Spanje of Portugal kunnen rentenieren als je daar je hypotheekvrije huis verkoopt.
@Wim-k7r
2 ай бұрын
Aan de Achterhoek is overigens niets mis. We genieten volop van onze 2e woning daar.
@fam.vanlimburg4649
2 ай бұрын
Dus je huis wordt meer waard en dan nog zeggen dat je dan niet meer vermogend bent🙈
@bfuncken
2 ай бұрын
Het is fictief vermogen he; zolang je het niet verkoopt en niet weg wil heb je dat geld niet.
@Woef718
2 ай бұрын
@@bfunckenze hebben een huis dat is al een vermogen. Wij als jeugd kunnen daar naar fluiten.
@bfuncken
Ай бұрын
@@Woef718 dat is heel vervelend idd. Maar doet dat afbreuk aan hun zorgen dan?
@Rick020
4 ай бұрын
1:40 tering... In Noord betaal je 600-700k voor 110m2
@Beatslager
4 ай бұрын
en in de stad 350.000 voor 14 vierkante meter.......
@jhiodfnkl
4 ай бұрын
Opvallend dat nederlanders er liever voor uit komen dat ze minder dan meer geld hebben
@Tideman11
4 ай бұрын
In China doen ze het tegenovergestelde.
@mradventurer8104
4 ай бұрын
"Je kunt er niets mee". Dat klopt niet. Als je dat huis verkoopt kan je in andere wijk van Amsterdam of buiten Amsterdam voor helft van prijs mooi huis kopen. Dan wat je overhoudt dan villa in buitenland of zo of 4 ton op de bank deels aandelen ik roep maar wat. Dus het is onzin dat het alleen gebakken lucht is.
@gerritgerritsen9894
3 ай бұрын
Ja, leuk!! Je woont in een huis dat je voor plm 1 miljoen Euro kunt verkopen. Mooie omgeving, leuke buren etc. Als je zo'n mooi en mooi liggend hus verkoopt, moet je een ander huis kopen. Als dan weer een mooi en mooi liggend huis (zou vinden) en kopen, ben je weer al je geld van je verkochte huis kwijt. Voor opgesteld dat je überhaupt weer een huis vindt...
@Ramon314
2 ай бұрын
Als je huis zo veel waard is maar je vertikt het om deze te verkopen, dan ben je gewoon vermogend, anders had je hem wel verkocht.
@hereist4nd140
3 ай бұрын
Mensen noemen dit geluk, luister het is heel mooi en fijn, maar alles is tijdelijk, we wonen in een huis maar puntje bij paaltje wordt je geboren zonder en ga je dood zonder. De politiek heeft die markt verziekt en dat hebben we ook laten gebeuren allemaal.
@korstiaanakse1
3 ай бұрын
Al geven ze lijkt het huis gratis en een miljoen erboven op zelfs dan wil ik nog niet daar wonen. Laat me maar mooi in Twente zitten
@BINKSTARZZZ
3 ай бұрын
8 ton haal ik 4 huizen in spanje met grond
@pasma1983
3 ай бұрын
Ik zou er voor geen goud willen wonen, is me veel te druk. Maar goed, die mensen willen dan vast weer niet in Friesland wonen.🤣. Zelfs ik heb geluk gehad. In 2019 een nieuwbouw huis gekocht voor 240.000 euro(vrijstaand, perceel 460). Waarde nu is 450.000, tja, je hebt er niks aan, blijf hier toch wel wonen
@mikeyyyxl6617
4 ай бұрын
waanzin die prijzen net als in UK!
@Abridoda
4 ай бұрын
Dat mensen veel verdienen betekent niet dat ze het ook behouden (veel uitgeven) Dat mensen ooit dat huis konden kopen, betekent niet dat ze nu (nog) altijd dikbetaalde banen hebben. Je kan huisrijk zijn, maar weinig liquide middelen hebben. Voel je je dan rijk?
@lalarebelse5985
4 ай бұрын
Je rijk voelen heeft niets te maken met vermogen ik zit in de onderste klassen met inkomen heb geen vermogen en voel me rijk dez mensen hebben veel vermogen en voelen zich niet rijk! Wij in Nederland zijn rijk! Iedereen zelfs iemand die niets heeft!
Пікірлер: 285