Arkadaşlar, bu insanlar ve ben Soviet Birliğin Rumlarıyiz, Urumuz, Pontusluyuz. 1828'den sonra dedelerimiz Karadeniz, Kars ve Erzurumdan Gürcistana göç etmiş bir kaç köy (40-45) kurmuş. Yaklaşık 170 sene orada yaşamışlar. Konuştuğumuz dil karışık(yani videodaki dayinin konuştuğu dil) Türkçeye(Kars veya Erzurum türkçesi gibi) Azerbaycan Türkçesine çok benzer, "bizim dil" deriz dilimize. Hepimiz Rusca da konuşuruz, Soviet birliğinde yaşadığımız için. 1991'den sonra, neredeyse herkes Yunanistana gitti hayatını devam etmek için. Benim ailem gibi. Aile içinde hala Bizim Dilce konuşuruz, Ben normal Türkçeyi sonradan ogrendim. Dinimiz Hristiyan Ortodoks. Kendi adetlerimiz, kültürümüz, mutfağımız var. Tarihimizden bu kadar biliyorum, hala araştırıyorum ama. Erzurum ve Kars a gitmek istiyorum, belki yeni bir şey öğrenirim.
@alicondek5434
6 жыл бұрын
Alexis Per asildan tum anadolu olsrak biriz hem rum hem ermen hem kürt hem türk karisigiz irkcilik gelmesydi bu topraklara ne guzel olurdi bide bu rum ile yunan ayri bir kavram mı oluyor
@ahsen4763
5 жыл бұрын
Dogu ekspresiyle karsa gidin pişman olmazsınız
@kaqlanjan
5 жыл бұрын
Alexis Per kardeşim ben de Kırımlıyım yakın zamanda Doğu Ekspresi ile Kars’a arkadaşlar ile gideceğiz düşürsen gel hep beraber gidek
@laikveataturkcu
5 жыл бұрын
Για πάντα καλός ορίζεις φίλε..
@erdal44x
5 жыл бұрын
teşşekürler güzel bilgilendirmeleriniz için.... inşallah gelirsiniz türkiye ye...
@turkmenoglu40
Жыл бұрын
NE GÜZELDE TÜRKÇE KONUŞUYOR. YAXIK BU İNSANLARA YERLERİNDEN DEN ETTİLER.🇹🇷🇬🇷🇹🇷🇹🇷
@hasanrzayetis1373
5 жыл бұрын
Karslı dayının sesi ve konuşma şekli aynı rahmetli tırcı Ali abimiz gibi. Vay be
@mertcanguclu4371
5 жыл бұрын
biraz benziyor rahmetli ali abiye
@soylemivarlk8837
7 жыл бұрын
Yalnız Benim annem Bayburtlu Annemin halası derdi Karşı köy Urum diye . Bu normal bir durum çünkü eskiden Türkler Rumlar ve Ermeniler aynı aksanlar ile dillerini konusurlarmis birbirlerinin dillerinide haliyle çok yakın tellafuz ediyormuşlar. sadece ilden ile degisirmis aksan. ondan bu insanlarda geldikleri bölgenin aksanı ile konusuyorlar. yani bu doğal . istanbulla Kars Türkcesi nasil birbirine uzak bu insanlarin dilleride ilden ile degisiyor.
@d.karlito8536
4 жыл бұрын
Bu videoyu izlediğim için çok mutluyum çünkü dedelerim de Kars'lıydı ... ama başka bir ülkede yaşıyorum, Rusya ... ve Kars Rumlarımı destekliyorum ve onların yardımına her zaman geleceğim.
@Sakuralaar
Жыл бұрын
Iyi guzelde savaşa ne gerek var bu kadar sicak insanlarin biribirine dusman edenler yok olsun tezden
@emrecanaxu4375
5 жыл бұрын
Kadının bahsettiği bayburt kars selime bağlı eski rum köyü o yüzden evvelden rusyada köyümüz varmış diyor
@volkantas6456
5 жыл бұрын
Adamın lafına dikkat sizde yasak bizde serbest diyor
@huseyinsimsek6313
3 жыл бұрын
Yalan konuşuyor Türkiye’de herkes kendi dilini konuşur Gürcü abaza Lazca Rumca daha bir çok diller ayrıca mübadele karadenizden 20 bine yakın hirstiyan Türk gitmek zorunda kaldı çünkü mübadele Müslüman ve hiristiyanlar arasında idi İstanbul ve bati tirakya hariçler di
@mb.1993
4 жыл бұрын
Günümüzde karadenize gelen rumlar pontikaca bilen vatandaşlarımızı görünce "Siz asimile olmuş rumsunuz.yoksa nasıl rumca bilecektiniz " diyorlar. Bakin videoda yunan abimiz ne güzel türkçe konuşuyor. O dönemler komşuluk ilişkisi çerçevesinde insanlar karşılıklı filmlerini de öğrenmiş. . Nasıl ki bu türkçe bilen abimiz yunansa bizim pontikaca bilen insanımızda çok çok büyük oranda türk.
@kultigin5917
4 жыл бұрын
Yanlız o adam has türk .d
@birsen778
2 жыл бұрын
Benim eski iş yerinde Rizeli bir arkadaş vardı Rum olduğunu söylerdi.Trabzon ve Rizede Pontus çok var.
@mb.1993
2 жыл бұрын
@@birsen778 eski iş yerindeki arkadaşın "ben rumum" dedi diye rizede çok rum mu olmuş oluyor? Rizenin merkezi vakti zamanında köy kadardı. Şehirin rus işgali zamanındaki videoları mevcut zaten. Rizenin bazı köyleri ve içeride kalan çok ufak bir kaç ilçesinde rum mevcudiyeti nispeten fazladır. Trabzon ile rizeyi bu konuda hiç mukayese bile etme. Trabzon o dönemin çok büyük sehirlerinden ve rumlar orada sayıca fazla. Ama oran olarak yine de türkler fazla. Zaten öyle olmada ege nasıl yunan işgalinde kaldıysa karadeniz de kalırdı. Nüfusları yetmedi.
@hasancihan6145
2 жыл бұрын
Dost olmak varken siyasiler düşman yaratiyor yazik
@deniz-qm1tu
7 жыл бұрын
Arkadaşlar bu insanlar Pontuslu Rumdur. Pontuslu Rumlar Azerbaycan lehçesine yakın konuşur. Bir kısmı Rusya'da ve hatta Azerbaycanla yaşar.
@alilikoglu8949
5 жыл бұрын
bitlis turkcesi de bildigim kadariyla azerbaycan turkcesine benziyor.
@raminrustamov2635
4 жыл бұрын
Dogrudr Azerbaycanda ve Gurcistanda cox yasayirlar
@sultansuleyman2103
3 жыл бұрын
Gurcistan tsalkada yaşiyordi 28 köy 25 köy anadili turkce bayburt köyü dahil sadece 3 köy rumca bilirdi 90li yillarda yunanistan vatandaslik vererek bati trakya yunanistana yerlesdirdi
@taskiranguven2262
2 жыл бұрын
@@sultansuleyman2103 Aynen TSALKA Gürcistanda ve de Türkiye Hududuna yakın (Ardahan-Çıldır) ın kuzeydoğusunda Samsthe-Javakheti Vilayeti(Merkezi Ahıska) nın eski adı Boğdanovka (türk. Altunkale) şimdi Ninotsminda ya bağlı Tsalka.
@Tiger_shark07
4 жыл бұрын
Din olmasa hiç bir farkımız yok Anadolu insanı hepsi
@ahsen4763
5 жыл бұрын
Cigerim yandi valla ya üzüldüm cok 😢
@arizaliit
3 жыл бұрын
Senin Allah'ına kurban. Karslılardan selamlar.
@timur1944
4 жыл бұрын
Bu ahıska türkçesi bizde böyle konuşuyoruz bunlar gürcistanın tasalka bölgesinde kalan müslümanlığı kabul etmeyen hristiyan türkler ben çok şaşırdım var olduklarını biliyordum ama bu kadarda bizim dile benzer konuştuklarını bilmiyordum biz evdede böyle konuşuyoruz ortodoks oldukları için kendilerine rum diyorlar
@rahimegundogdu2727
8 жыл бұрын
belki o yüzden konuşuyorlar ayni bizi gibi konuşuyorlar arasinda rus Azerbaycan kelimeleri var turkuz biz ahıska türkleri arastirin ayni bizim ahıska müzikleri dinliyorlar
@tengiz
4 жыл бұрын
Karamanlı Ortodoks Türkler mi diye düşündüm
@sezginburak7870
5 жыл бұрын
Ahıskaĺıların konuşması bu dil. Ve ayrıca Ardahan /Posof ile Artvin/Şavşat ilçelerinde bu ağız ile konuşulur.
@FatihYlmazz
5 жыл бұрын
Sezgin Burak Kars’ın Rumlar’ından bu adamlar...sürüldüler sonradan.
@kultigin5917
4 жыл бұрын
@Martin Savinov asimile olmuşlar
@kultigin5917
4 жыл бұрын
@Martin Savinov la yürü kazaklar nasıl unuttu o zaman soyunu da unutur sopunu da , rus musun
@kultigin5917
4 жыл бұрын
@Martin Savinov bu arada onlar rum değil has türk'ler
@ahmeterdalulutas
3 жыл бұрын
Bunlar Pontus , Yunan'a kaçamadılar, Gürcistan, Ermenistan, osetya, ve Kafkaslara kaçabildiler bunlar Gürcüce , Ermenice, Rumca, Rusça ve Ahıska Türklerinin dilini, Azeri Türklerinin dilini çok iyi bilirler. 5-6 dili anadili gibi bilirler. Uzun bir süre orada yaşadıktan sonra Yunanistan bunları kabul etti. Yunan bile bunlara 2. Sınıf vatandaş muamelesi yapıyormuş. Bir Iş arkadaşım vardı oradan biliyorum. Çoğunun soyadı Karadeniz illerinin , ilçe ve köylerinin adı ile başlar. Bunlar isyan eden, Türkleri kılıçtan geçiren, en sonunda da Rahmetli Topal Osman Ağa'nın gazabından kurtulanların Pontus kılıçartıkları. Orada çok perişan olmuşlar, Yunanistan'a göçünce kurtuluruz sanmışlar, orada da göçmen muamelesi görmüşler. Çoğu Almanya'da şu an. Tır şoförlüğü yapıyorlar. Ilginç olanı ise hala akrabaları, Trabzon'da, Çaykara'da, Tonya' da, Of köylerinde, Erzurum , Bayburt, Samsun, Amasya, Rize, Gümüşhane, Giresun, Ordu gibi yerlerde ama müslüman olup dönmüşler. Yani şöyle diyeyim iki bacı ya da gardaş ,biri Hristiyan Ortodoks olarak Kafkaslara ya da Yunanistan'a kaçmış,diğeri Müslümanlığı seçince kalmış . Çok enteresan gerçekten. Anlattıklarını ciddiye almadım ama eğer ki doğruysa Doğu Karadeniz Bölgesi özellikle komple ya Ermeni ya da Rum kökenli diyor . Özellikle Hemşin bölgesini söyledi onların dili bizden başkadır dedi. Ermenidir dedi. Tonya, Çaykara, Of, hemen hepsi ya bizdendir ya da bizden evlenmiş Rumca bilir dedi. Sizi yiyorlar dedi , yok laz , yok gürcü diye onların nüfusu çok azdır dedi. Ben Yunan milliyetçiliği yapıyor dedim ciddiye almadım. Ama ilk tanıştığımızda vallahi ben Azeri Türkü sandım o kadar güzel duru temiz bir Azeri Türkçesi ile konuşuyordu ki inanamazsınız. Anlattıkları hala aklımda ben Karadeniz insanı içinde bu kadar Rum olabileceğini düşünmüyorum ama herif köy köy ilçe ilçe saydı şok oldum.
@mehmetsevli3502
5 жыл бұрын
Butun insanlar kardes ah su politikalar sen Ben bitiriyor dunyayi
@ozgurturkiyeordusu7269
3 жыл бұрын
Kendi gardaşlarimiz yunanistanda aynı topragin evladiyiz ya
@mustafabudak151
4 жыл бұрын
Maşşallah adamlar unutmamış Türkçeyi
@nurenozturk1329
3 жыл бұрын
akcaabat yolunda bir araba kaza yaptı, aracın icinde bir soför ve üc kara carsaflı kadın vardı kadınların ikisi öldü ve ambulans en yakın hastane olan haçkalıbaba devlet hast. götürdü onları ve orada acilde nöbetçi hemşire dedi ki (benim akrabam) kadınların boynunda isa'nın hacı vardı. morgda teslim ettiler ailelerine onları...
@darkeyedboy61
5 жыл бұрын
Bunlar Tsalkalı Urumlar...Neşeli insandırlar..
@agapidou3464
5 жыл бұрын
Evet bunar tsakla rumlari.
@sultansuleyman2103
3 жыл бұрын
Doğru anadili türkce tsalka gürcistanda yasiyorlardi tam 28 köy bayburt köyü dahil sadece 3 köy rumca bilirdi hepsini yunanistan vatandaslik vererek bati trakya yunanistana yerlestirdi orda tsalkada coz az kaldilar
@ufukuysal5252
5 жыл бұрын
Farklı olan siyasettir bir olan halklardır.
@umutselimbayr7837
5 жыл бұрын
Pontus Rumları Karadenizden kaçıp önce Kars'a yerleşmişler. Karslı falan değiller yani, asılları yine Karadeniz. Kars'ta da barınamayınca Ukrayna, Rusya ve nihayet Yunanistan'a geçmişler. Rum halkı Türkçeyi de konuşurdu o yüzden şaşırmamak lazım.
@kultigin5917
4 жыл бұрын
@DRMZ Hax adamlar hristiyan türk rum değil
@kultigin5917
4 жыл бұрын
@DRMZ Hax tam net birşey diyemem ahısga gagavuz kıpçak veya senin dediğin boy da olabilir ama ahıska şivesi var adamda
@ellastrantellenas278
2 жыл бұрын
@@kultigin5917 biz türk degilmiz biz rumlarumz .
@FatihYlmazz
5 жыл бұрын
Arkadaşlar burada herkes yorum atmış bende bir şey yazayım. Ruslar Kars’ta 1897 yılında etnik nüfus sayımı yapıyor yanlış hatırlamıyorsam az denmeyecek kadar çok Rum yaşıyormuş Kars’ta. Türklerin oranı %43 Terekemeler ve Türkmenler dahil Ermeniler %21 Kürt’ler %15 Rumlar’da bu rakamlara benzer bir şeydi unuttum şimdi internetten araştırabilirsiniz.
@kultigin5917
4 жыл бұрын
Uydurma be dayıcım onlar ortadoks oldukları için kendilerini rum sanarlar
@Sekuler_Adam
3 жыл бұрын
bir çoğu Karamnlı hristiyan Türk kökenli muhteml mübadelede gittiler ne yazık ki
@taskiranguven2262
2 жыл бұрын
1912 Çarlık Rus Nüfuz sayılarında şimdiki Kars ta (Karsskaya Oblast) ta nüfuzu %12 si Rum diye geçer, yoğunluk olarak ta Sarıkamış, Göle, Ardahan ile Kars Merkez de yaşıyorlarmış ki 1960 lara kadar Kars ta Ortodoks Rum Kilisesi vardı.1921 den sonra bu Rum Nüfuz çoğunlukla Gürcistan a (Batum ile Tsalka ya ki Tsalka Ardahan-Çıldır a yakın bir Bölgedir) orada da çok güzel bir Göl Kıyısındadır (Tsalka Gölü). Anadilleri gibi Türkçe konuşuyorlar aynı Kars/Ardahan Lehçesi gibi.
@user-st7gu7yy9n
2 жыл бұрын
Ο παππούς μου ήταν Έλληνας του Λαρς τους έδιωξε ο Κεμάλ το1922καταγονταν από τοχωριοbagdat περιφέρεια Αρνταχάν το χωριό αυτό υπάρχει σήμερα εάν ξέρει κάποιος;
@huseyinsimsek6313
4 жыл бұрын
Türkiye’de Rumca konuşmak ne zamandan beri yasakmış ben de sana soruyorum sayın ekşi neden adama cevap vermiyorsun
@fotiniadamidou8284
3 жыл бұрын
Eski zamanlarda Sizin turkiyada Rumlar korkiordular rumca konusalar. Ondan da gencler bilmiorlar rumcayi. Simdi biraz uyandilar Bir da rumlari laz kostuz
@katzermetzela
2 жыл бұрын
@@fotiniadamidou8284 eskiyi bilmem ama şuan öyle bişey yok olamazda
@muratduzgun380
20 күн бұрын
6/7,eylul hadiselerini googela yaz cikar rum ve ermeni nufus bu ulkede bitme noktadinda.bide bunda avrupa ve amerikaya rahat gitmelerininde etkisi cok buyuk dusunuyo avrupa birlugi ve amerikadami yoksa turkiyedemi yasayayim.doye ve kararini tabiki turkiye lehinde kullanmiyor dogal.olarak .onlari birak okumus tirk gencliginin bilr yuzde yetmisinden fazlasi gotmek istiyor
@huseyindama7784
3 жыл бұрын
Bizim çaykarada köylerde herkes rumca bilir ve konuşur, tıpkı bunların türkçe konuşması gibi fakat konuşulan rumca aslında 2000 yıl önceki yunanca , bugünkų yunanlılarla bu dili kullanarak anlaşmak mümkün değil
@dogan2854
5 жыл бұрын
Aslan gardaşlarim orjin karsss her şeyiylee..
@medineismayilli7437
5 жыл бұрын
Azerbaycan mahnisidi.
@goktugozylmaz8325
5 жыл бұрын
Medine Ismayilli şarkının ismi nedir biliyor musunuz ?
@leyla.azerbaycan4170
5 жыл бұрын
Gülnarəm mənim mahnısı Azərbaycan mahnısı.😂😂
@alpyusufmehmet4473
3 жыл бұрын
Yunanlı kardeşlerime kucak dolusu selam saygılar sunarım. Biz kardeş bir milletiz.
@cengizylmaz3831
2 жыл бұрын
Aynı biz.
@alican9022
2 жыл бұрын
videonun sonundaki gulnaram benim sarkiisini kim soylemis.. bir kac kisi soylemis.. bu soyleyen gibi degil.. bilgiisi olan paylasirsa sevinirim.
@tomkas6869
9 жыл бұрын
kardes onlar 1923 mubadelesinde gelen rum degil ve yunanlida degil, onlar rus ve azeri turkcesi kunusurlar.. ortodoks olduklari icin rusyadan yunanistana geldiler..
@franmrtks1173
7 жыл бұрын
bu insanlar birinci dünya savaşı öncesi osmanlı toprakları içinde yaşayan insanlardı. bir kısmı rusya'ya savaşta rusya'ya sığındı. savaş sonrası gurcistan, ermenistan, rusya üzerinden yunanistan'a göçtü lakin coğunluğu mübadele ile yunanistan'a türkiye'den göçtü. ve yunan kökenli insanlar. yunanistan öyle türkiye gibi sırf müslüman oldukları için pasaport dağıtmıyor herkese. yunan olmayana sırf ortodoks diye pasaport vermez. yani azerbaycanlıların bu insanların konuştukları türkçe şivesini sadece kendilerine aksettirmeleri çok sinir bozucu. türkiye'de ardahan'da, kars'ta, bayburt vb illerde bu şivede türkçe duymak çok olağan... .
@deniz-qm1tu
7 жыл бұрын
Tom kas Bunlar yüksek ihtimalle gerçek Pontuslular. Türkiye'de bu Pontus meselesi biraz yanlış bilinir.
@ercanunal3890
5 жыл бұрын
Gagavuz Türklerinden Müslüman olmayan tek Türk boyu
@gulaytezel117
3 жыл бұрын
@@deniz-qm1tu Bunlar biz yunanlıyız demiyor rum olduklarını söylüyorlar.
@openyoureyeslookuptotheski8481
2 жыл бұрын
@@ercanunal3890 karamanoğulları??
@comargumus6824
5 жыл бұрын
Keçi var koyun var işte😀😀😀😀😀
@timucinkorkmaz8542
7 жыл бұрын
bunlar ahıka türkü
@aydnaydn143
5 жыл бұрын
Bir tek sen bildin ahıska lehçesiyle konuşuyorlar bende ahıskaliyim dilediği şarkıda ahıska
@dianakorosidou8799
4 жыл бұрын
Bis pontus rumlar ortodox. Nja türk, nja ahiska. Bir dilimis bir.
@dkx831
3 жыл бұрын
@@dianakorosidou8799 elbette onlar Orthodox ve Rum'dur ama konuştukları lehçe ve dinledikleri müzik Ahıska ve Azerbaycan Türklerine benzediği için öyle düşünmüşlerdir. Bende başlığı okumayıp izlesem, bizim doğudaki Azerbaycan yada Ahıska Türkü sanırdır. Saygılar 🙏
@brockb9051
Жыл бұрын
Ahıska Türkü bunlar
@ozgurcocuk6097
7 жыл бұрын
2:20 den itibaren calan müzigi bilen var mi
@Oguz.N
5 жыл бұрын
Gülnaram benim
@user-xp8oe3nc4x
Жыл бұрын
Все почти заблуждаться в комментариях Турков православных нет и не может быть это истинные греки которые не предали православную веру и ради этой веры мы греки которые просто убежали от Османов которые хотели нас поломать запомните это ГРЕКИ ЦАЛКИ КОТОРЫЕ САМЫЕ ОБРАЗОВАННЫЕ в Советском союзе много профессоров инженеров учителей музыкантов это очень говорит что в наших жилах ещё пороха много и только Великая Россия матушка верная наша Мама Зито Греки Зато Россия
@balmeladoganay1149
3 жыл бұрын
Bayburt Trabzon Çaykara bulgesinde göç ettirile mübadiller Bulgar kökenlidir bizansa döneminde bu bölge ve bolkar dağları civarına yerleştirilmiştir. Hatta buralara Bulgar dağları denir. Gevur dağı salatasida onlardan kalma mirastir. Merak ed neler için cihan yalvarin ,Karadeniz'de kardenizde iki kardeş kavim Peçenekler ve kumanlar adlı doktora tezini okuyabilir
@burakhaslak1348
2 жыл бұрын
Bayburt’ta bizim köyden soğanlı dağı tarafından esen rüzgara “barkar” derler.Bu lafta bulgar sözünün değişmesiyle olmuş, “Bulgar tarafından esen rüzgar” anlamında.Bu bölge aslında müslüman olmadan yüz yıllar önce de hristiyan Kıpçak Türklerinin (Bulgar,kuman,peçenek) yaşadığı bölgeler..
@tanerozgur7346
3 жыл бұрын
Vitali dayı senin Yunan olduğunu söylemesen Karslı oldugunun altına imza atarım.
@FunnyDad
7 жыл бұрын
Hacı bunlar Ahıska Türkleri
@timucinkorkmaz8542
7 жыл бұрын
bencede bunlar ahıska türkleri aynı bizim gibi konuşuyorlar
@nafizcelebi9560
5 жыл бұрын
Benim köyümdede herkes rumca konuşur
@dianakorosidou8799
4 жыл бұрын
Angi köydansis?
@zeynepa.2221
3 жыл бұрын
@@dianakorosidou8799 tranbzonda olabilir.
@diesvonthun221
Жыл бұрын
Temeteron ise.???
@nafizcelebi9560
Жыл бұрын
@@dianakorosidou8799 çambaşı eski adı anaso
@dianakorosidou8799
Жыл бұрын
@@nafizcelebi9560 sis'da rumca konuşuyor musunuz? Yunanistan'da sadece köyünüzle ilgili bir şarkı var " ekaen to cambasi, epemnan ta duwaria ja, jar aman...'Stelios Kazanndzidis'i söylüyor.
@bulentasasin7329
5 жыл бұрын
Bu şarkının ismini bilen varmi arkadaslar
@averrol
2 жыл бұрын
kzitem.info/news/bejne/rmmClpiPr4aid6Q
@aslanaslan7392
3 жыл бұрын
Bunlar aslen TÜRK
@oktaykartalduyar6057
5 жыл бұрын
Ülkemizde böyle Türk gibi görünen bir sürü Rum ve Ermeni var.
@fastlove3435
5 жыл бұрын
Faşistlik yapmak sana ne fayda sağlıyor? Rum olsa ne olur Ermeni veya Türk olsa ne olur? Önemli olan insan olmak .,.
@Martin Savinov konuyu Türkiyeden kürdistana nasıl getirdin ?
@rahimegundogdu2727
8 жыл бұрын
onlar ahiska türkleri bende ahiska turkuyum öyle bizde evde konuşuyorum yunan falan değil zananinda dedelerimiz gurcustandan orta asya ya sürgün edilmişler stalinin karariyla kim Rusya ya yerleşmişler kimide Azerbaycana biz mesele Azerbaycana yerkesmisik ve ben Azerbaycan doğumluyum çok insanlarda Ukrayna ya ,Amerika ya falan yerleşmişler onlarda rusyadan göç etmişlerdir yunanistana
@antonioergan1
4 жыл бұрын
Bu olsa olsa Rum'dur.
@rafiggasimov3516
8 жыл бұрын
AZERBAYCAN musigisidir.onlar Azerbaycan ermenileri ola bilirler
@franmrtks1173
7 жыл бұрын
Mübadele de giden yunan ortodoks bu insanlar. sizlerle alakası yok yani kültür, müzik vs bağlantı var lakin ne ermeni ne rus ne gürcü ne de ahıskalı. yunanistan'da türkiye'den 1923 de göçen 2.000 000 yakın rum yani yunan ortodoks insan göçtü. bu insanlar o dönem osmanlı imparatorluğu içinde konuştukları türkçe dillini, bölgede yaşadıkları müslümanlarla benzer gelenek ve göreneklerini ve müziklerini de götürdü. yunanistan'da bu insanlara rastlamak çok olağan.. .
@K.I.O.5555
7 жыл бұрын
Bunlar karadenizli rumlar(yunanlar)dir.Soykırım zamanda Gürgüstana ve Ermenistana göçmen oldular.1990 yıllarda Yunanistana yaşamak geldiler.Bende onlardan...
@hamoudhabibi1996
5 жыл бұрын
Kostas GR Rumlar yunan değildir neyden bahsediyorsun??
@machimant1994
3 жыл бұрын
An ancestor from my mother's side came from Anatolia to Ottoman Lesvos island(Midili adasi ) now Greece before 1900.We don't know from where exactly.Anatolian Greeks are a mix of Anatolian people and ancient Greeks(Helenler).They just forced to speak turkish like the Greeks of Greece before Idepedence of Greece from Ottoman Empire.And they also called themselves Romioi(Rumlar from Romans) like Anatolian Greeks. My mother's Grandmother who her father was from Anatolia also speak turkish in Lesvos island because this island was the last Aegean island that become part of Greece and Greeks there speaked greek and turkish both.
@ozansaatci8221
9 жыл бұрын
yunanli gormesem belki inanirim
@suatguven
8 жыл бұрын
+ahmet saatsi dostum bunlar yunan degil
@suatguven
8 жыл бұрын
+ahmet saatsi dostum bunlar yunan degil
@bureauofunexplainedphenome1079
8 жыл бұрын
+Suat güven yunandirlar ama Bunal kactilar. 1922 TRabzon Samsun Kerasun ep onar Yunanistanindi Turklar aldilar oralari...
@suatserkanakar397
7 жыл бұрын
Bureau of Unexplained Phenomena zamaninda iyi siktik samsunda yunanlilari dereler gunlerce kan akti
@deniz-qm1tu
7 жыл бұрын
Bunlar Pontuslu Rum. Yunan farklı şey, Rum farklı.
@kahasesmikonem2422
9 жыл бұрын
2:30 azerice müziğin ismi ne bilen varmı ?
@ozgurcocuk6097
7 жыл бұрын
kahaşeş mikonem Bende aradim ama bulamadim 🙂
@av.mahmutoguzhancengiz7222
6 жыл бұрын
Ben de yillardir ariyom hala bulamadim
@arizaliit
7 жыл бұрын
omg. i am turk from kars. this bald guy speaks excellent kars sunni turk dialect. not Azeri not Kurdish not turkmen. this is true exact yerli (sunni turk) dialect of kars. unbelievable. I am shocked.
@ellastrantellenas278
6 жыл бұрын
It is called bizim dilca or urumca
@arizaliit
5 жыл бұрын
@@ellastrantellenas278 can't believe what I am seeing. These people must be turks from Kars, you are kidding me right?
@ellastrantellenas278
5 жыл бұрын
@@arizaliit actually we are Greeks mostly from kars erzurum gumushane and Trabzon
@ellastrantellenas278
5 жыл бұрын
@@arizaliit that's why we speak in Eastern Turkish dialect turkish
@hamoudhabibi1996
5 жыл бұрын
Baiaz You speak *Turkish* and just because you were Orthodox you were expelled to Greece, you guys aren't even Hellene, it is very unfortunate that you got deported to Greece and assimilated into Greek identity
@umitbjk7049
3 жыл бұрын
Yunan demişsiniz ama abiler Azeri gibi hahaha
@delidumrul57
5 жыл бұрын
Bunlar "Urum" denilen Türkçe konuşan Ortodox inancına mensup insanlar , bunları mübadele zamanı ortodoks oldukları için Yunanistana yollamışız , "karamanlıdes" topluluğuyla aynı kaderi paylaştılar, Türkçe konuşmalarına rağmen Yunan diye Yunanistana yolladik , aynı şekilde sırf Müslüman oldukları için bir çok Yunanlı, Pomak, Bulgar vs topluluğu da ülkeye aldık.
@Aysima869
4 жыл бұрын
Bunlar aynı türklere benziyor inanamadım.
@bayburtsevdallar1059
3 жыл бұрын
Bayburt ne alaka.Kars bayburt köyünden bahsediyor.
@ismailylmaz9454
Жыл бұрын
Tsalka Цалка ,ve civarı bu dili konişir,Ortodoks oğuz ,niye şaşıyorsunuz anlamadım .Ana dili başka din başka .
@s10er43
7 жыл бұрын
lan bu dahi tam turk ne yunani
@gulumanl3043
3 жыл бұрын
ropörtaj değil röportaj.
@mezarlkcinioluyiyici908
5 жыл бұрын
Bunlar tütk yaw sizin dedeniz işteyken nenenizin penceresi açik kalipta bizim zanparalardan birisi tohum birakmiş olmasin 😉😉🤩
@franmrtks1173
7 жыл бұрын
yani aşağıdaki yorumlarda resmen cahillik akıyor. bu insanlar birinci dünya savaşı öncesi osmanlı toprakları içinde yaşayan insanlardı. bir kısmı rusya'ya savaşta sığındı çünkü yaşadıkları bölgede kendilerine en yakın hristyan ülke orasıydı. savaş sonrası gürcistan, ermenistan, rusya, kırım, ukrayna üzerinden yunanistan'a göçenler ve kalanlar oldu lakin türkiye'de de mübadele ile yunanistan'a bu bölgelerden yani doğu anadolu'dan, kars, ardahan, erzurum gibi illerden artvin, bayburt, gümüşhane ve diğer karadeniz illerinden, doğu, batı ve güney karadenizden 1923 mübadelesi ile gidenlerde var. bu insanların bir kısmı birinci dünya savaşı öncesi güvenli bölge oluşturulmak için kars'a sürülmüş lakin bu insanlar karadeniz kökenli yunandır. mübadele de giden yunan ortodoks bu insanlar. sizlerle alakası yok azerbaycanlılar. yani müzik, dil vs vs der ve bir bağlantı kurarsanız o bağlantı sizle değil direkt türkiye ile alakalı. bu insanlar ne ermeni ne rus ne gürcü ne de ahıskalı. yunanistan'da türkiye'den 1923 de göçen 2.000 000 yakın rum yani yunan ortodoks insan göçtü. bu insanlar o dönem osmanlı imparatorluğu içinde konuştukları türkçe dillini, bölgede yaşadıkları müslümanlarla benzer gelenek ve göreneklerini ve müziklerini gerek yunanistan'a gerek diğer sığındıkları ülkelere de götürdü. yunanistan'da bu insanlara rastlamak çok olağan. yunanistan öyle türkiye gibi sırf müslüman oldukları için herkese pasaport dağıtmıyor. günümüz yunanistan'ı hala rusya ve yukarıda saydığım ülkelerde hala kalan yunan kökenli olup bu ülkelere sığınmış insanları kabul etmek için bazı şartları var, geçmişte yunan olduklarını kanıtlamaları gerek. etnik kökenini tarihi belgelere dayanarak yunan olduklarını kanıtlamaları gerek. yunan olmayana sırf ortodoks diye pasaport vermiyorlar. yani azerbaycanlıların bu insanların konuştukları türkçe şivesini sadece kendilerine aksettirmeleri çok sinir bozucu kusura bakmasınlar. türkiye'de ardahan'da, kars'ta, bayburt, erzurum vb illerde bu şivede türkçe duymak çok olağan... .
@mahircetin
5 жыл бұрын
aynen katılıyorum. Ben de Alanya'yan Rusya'dan tatile gelen bir Kars kökenli Rum ile tanıştım, o da aynısını anlattu
@ercanunal3890
5 жыл бұрын
Hepinizin yanlışı var bunlar gagavuz türküdür ve Müslüman olmayan tek Türk boyudur doğu Trakya diye geçen bölge şimdiki moldovya dır ve bunu bana orda doğup büyüyen ve Türkçeyi bilen bi yunan anlatti
@singleman34cnr
8 жыл бұрын
azerbaycanlı değilse bunlar bende birşey bilmiyorum
@commentrtr228
7 жыл бұрын
Turkoglu bayburt karstan goctuk diyor ne azerbaycanu bu turkce
@ylmazasut
Жыл бұрын
Bizde ne yasakmis ulan 😡😡😡😡😡😡😡😡
@diesvonthun221
Жыл бұрын
ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΝΤΟΙΙ!!
@rahimegundogdu2727
8 жыл бұрын
onlar ermeni değil arkadasim ahiska türkleri bilmiyorsan konuşma araştır ispat et öyle konuşun
@iriniirini179
5 жыл бұрын
Kardeşim bunlar urumdular , bende oralardanim.Biz optodoks kala getik Gurcistana 1819 da.Karadenizliler musulman oldular , ama rumcayi kullandilar. Bizim vatanimiz ISUS XRISTOSDIR.❤
@hamoudhabibi1996
5 жыл бұрын
Irini Irini Senin vatanım Hz.İsa mesih mi???
@nurmert5405
6 жыл бұрын
Bunlar yunan degil ki bildigin turk azeri
@canbegb.1223
4 жыл бұрын
Adam lafi koymuş....sizde yasak bizde serbest diye...dayi biz de siyasilerin oyuncagiyiz napalim...kader utansin!
@mb.1993
4 жыл бұрын
Sen onu bati trakyada türk olarak tanimlanmasi yasak olan, sadece müslüman azınlık olarak tanımlanan, müftüsü hıristiyanlarca atanan Türklere sor istersen. Dünya üzerinde bizim ülke kadar geniş hak veren ülke zor bulursun. Rumlar hemen her sene özelllikle karadenize gelerek pontus canlandırması yapar.. devlet buna bile ses etmez. Gelenler mezarlarımıza toprak görütüyoruz diye torba dolusu toprağı yanına alır. Sen sıkıysa yunanistandan bir avuç toprak al da geçir sınırdan. Bu ülkede ben teröristim diyen bile vekil oluyor. Sen daha nasıl bir özgürlük arıyorsun.
@canbegb.1223
4 жыл бұрын
@@mb.1993 sende git bi kürde sor. 30 milyon taninmayan bir lehçe konusup 1 tane okul sahibi degildir.
@mb.1993
4 жыл бұрын
@@canbegb.1223 30 milyon değil o 70 milyon. Türkler de toplasan 3 milyon filan var. Senin derdin başka:) iflah ve ıslah olmazsın
Пікірлер: 292