Znam ten egzemplarz osobiście, jeszcze 10 lat temu był w idealnym stanie, ale potem zaczął służyć jako wóz dostawcy pizzy w Żyrardowie i miał parę spotkań nie tylko z dzikiem ;)
@arturpoop461
2 жыл бұрын
Też znam osobiście właściciela oraz autko. Przyjaciel pracował z właścicielem więc często mogłem podziwiać autko jeszcze w dobrym stanie 😁😁
@ireneuszt.8844
2 жыл бұрын
I za brak reklam, i innych tego tam to głęboki szacun. Aż naklejkę zakupie i żonie na aucie przykleje. Nie zauważy.
@kris856
2 жыл бұрын
moja zauważyła ale przeczytała "zawszegreta" i nawet się ucieszyła, i powiedziała, że ta naklejka jej będzie przypominała, żeby jeździć ekologicznie, Odpowiedziałem jej - olej to, greta nie zauważy twoich starań - jeździsz 25 letnim autem na elpegie :)
@Unknown-artist77
2 жыл бұрын
No, najgorszej jak kiedyś włączymy jego film, a tu „przekaz swoje dane osobowe ubezpieczyxuelom i odbierz 150 zł zwrotu” albo „zweryfikuj historie auta za 70 zł” albo „kup zestaw kluczy nasadowych z podobina swojego idola za 500 zł”
@kris856
2 жыл бұрын
@@Unknown-artist77 albo z podobizna swojego fana 🙃
@kris856
2 жыл бұрын
@@bankowski1024 to oznacza opel F - w domyśle astra jedynka 😁
@poLaczekCebularz
2 жыл бұрын
Wlasnie przez 2 reklamy na start przejechalem hultaju
@szeregowiecspawacz
2 жыл бұрын
0:15 Liczyłem, że w celu lepszego zaprezentowania białej naklejki Złomnik przylepi ją do białej klapy Mazdy MPV.
@czaszaprzeszly371
2 жыл бұрын
To samo xd
@SuperMatiz
2 жыл бұрын
też. To by było w jego stylu
@boniekbienias3966
2 жыл бұрын
Bardzo ładnie fituje napis na klapie "nie krzywdź" na tak skatowanym aucie :D Toyota błaga o litość
@D.K1503
2 жыл бұрын
😂👍
@blacksalami3218
2 жыл бұрын
Chyba po to by go zezłomować
@matewoush
2 жыл бұрын
Syny
@protezaglowy
2 жыл бұрын
Piernikowski kiedyś wspominał, że jak brakuje kasy, to wozi ludzi jako Uber.
@mrKoncpom
2 жыл бұрын
Bolesław Prius!
@mortiferum87
2 жыл бұрын
Kim jest Piernikowski?
@matewoush
2 жыл бұрын
@@mortiferum87 synem
@naxxos
2 жыл бұрын
Zeby nagrac prisua za 3500zl w stanie grat, musialem czekac 20 lat :D
@wadysawokietek3617
2 жыл бұрын
Nie czuję jak rymuje
@MrMarrekkk
Жыл бұрын
Znajdzie się 150 powodów żeby oglądać Złomnika, ale dodatkowo miło wiedzieć że mamy ten sam styl jazdy. Honda Jazz 1,2 osiągam średnią 5 ale czasami na trasach nawet poniżej 4,5. Pozdrawiam wszystkich jeżdżących inaczej bo dzięki temu możemy wzajemnie z siebie szydzić i podnosić ciśnienie.
@piotrszychta7678
2 жыл бұрын
Prius 1 był przełomowy ale wciąż nie dopracowany . Szczególnie przekladnia bezstopniowa ulegała awari nawet wcześniej niż główna bateria. Natomiast Prius 2 to genialny samochód . Poprawili przekładnie zostawili pancerny silnik i wpakowali w bardzo przestronne i wygodne nadwozie o kontrowersyjnym wyglądzie .
@rafikx
2 жыл бұрын
Czekałem aż w środku tych ruin zza rogu wyskoczy Motobieda
@Skinek955
2 жыл бұрын
Uwielbiam gdy Pan Zbigniew się irytuje, miód na moje uszy
@twardysiusiak
2 жыл бұрын
Prawda go boli że nikt nie szanuje tych gówno hybryd
@marcinkarczewski1793
2 жыл бұрын
Ja najbardziej lubie jak udaje/szydząc kierowcę BMW
@jerryl6634
2 жыл бұрын
Ekonomiczna jazda w hybrydzie ma ten element "gamingowy", wspomniana rywalizacja z maszyną. Naprawdę miło się tym jeździ.
@TonyMontana-mf4nh
2 жыл бұрын
Jaki ekologiczny, jakie małe spalanie 5.4l na sto, jaki Prius dobry haahhahahaha... Moje BMW e60 3litrowy diesel pali poniżej 6l na sto jeżeli jade jak ten cudak na filmie. Mam mape na 280 koni zrobioną i napęd na 4 koła na stałe. Nigdy nie zamieniłbym BMW na tego szrota i nawet na lepszą wersje która będzie palić 4.5l na sto. Rezygnować z komfortu przyspieszenia przyczepności xdriva dla tego żeby oszczedzać od 0.5l do 1.5 l na sto to tylko idiota kupuje takie auto, biedak. Auto dla nędzarzy i taxiarzy. ahahahahahhaha
@m4rcin847
2 жыл бұрын
@@TonyMontana-mf4nh Sebuś obudź się, bo się zesrasz.
@st4ry677
2 жыл бұрын
@@TonyMontana-mf4nh dobra, ale kto pytał?
@marcins.8361
2 жыл бұрын
@@TonyMontana-mf4nh Książkowy przykład kierowcy BMW. Prostak, ham i furiat.
@metipl
2 жыл бұрын
Jako posiadacz Priusa 3 generacji przez 6 lst zamianie go na priusa plusa miesiąc temu podpisuję się pod każdym słowem tu wypowiedzianym. jedyna różnica pomiędzy generacją pierwszą a trzecią jest taka że trzecia jest super funkcjonalna no i ładniejsza. a siedmioosobowy Prius Plus spełnia wszystkie moje oczekiwania odnośnie wozidła. jak 6 lat temu nie widziałem żadnej lepszej alternatywy do priusa tak w tym roku historia się powtórzyła.
@patrykwalentynowicz7478
2 жыл бұрын
Bardzo ciekawy film, do tej pory nie miałem pojęcia że istnieje taki Prius, przez ten cały czas myślałem że Prius II był pierwszy
@lukaszw1422
2 жыл бұрын
Szacun za wstawki z urbexu. Ciekawszy odcinek. Ciekawa forma pauzy między aktami. Jak w sztuce teatralnej.
2 жыл бұрын
Jak zwykle fajny filmik. Jedno sprostowanie. Tryb B nie służy do większego odzyskiwania energii tylko wręcz odwrotnie. Będę musiał w końcu nakręcić filmik na ten temat, bo często pojawia się ten błąd ale ogólnie jak zawsze fajny film . Pozdrawiam.👍
@grzegorznalewany5421
Жыл бұрын
"Wycie" wynika z tego, że np. podczas wyprzedzania E-CVT działa tak,żeby rozpoczynać manewr z obrotami właściwymi dla maksymalnego momentu, a kończyć z obrotami maksymalnej mocy. Zawsze przy obciążeniu balansuje pomiędzy tymi dwiema.
@solaris362
2 жыл бұрын
O Zofiówce czytałem w książce pt."Spowiedź" o likwidacji getta otwockiego i warszawskiego. I faktycznie wstrząsająca historia.
@wojtek2890
2 жыл бұрын
Od dość dlugiego czasu mam aurisa 2ke w ,,h,, Odcinek fajny bardzo i widze że parametry prawie idendyczne z moją pomimo że jedynka to juz staruszek... Rozbawiajaca jest ta jazda ,,na kropelce,, bo kazdy hybrydziarz przerabia to na początku. Wtedy 3,8 można osiagnąć jednak później to mija i zaczynamy jezdzić normalnie. Wtedy miedzy 4,5 a 5,3 w trybie mieszanym wyskakuje... Warto dodać że spod swiateł hybryda jest w stanie porobić nie jedno gti czy inne parasportowe autka....no jednak tylko do 50-60 kmh. Auto typowo miejskie a predkosci autostradowe poprostu bolą... Mialem wiele aut i benzyny i diesle jednak przy toyocie w ,,h,, zostane. Może za rok- trzy aurisa na corolle wymienię i tyle. Z hybrydą jest jak z multiplą....najwiecej psioczą ci ktorzy albo nigdy albo sporadycznie jeździli....
@paweltodudek
2 жыл бұрын
Szanuję. Daj pojeździć
@wojtek2890
2 жыл бұрын
@@paweltodudek kup se... Mało mam 😁😁😁
@Marine475
2 жыл бұрын
Od 5 lat jeżdżę priusem 4 (żony) na autostradach zwykle jadę 160-170 km/h, samochód bardzo dobrze czuje się przy tej prędkości, trasy 1000-1200 kilometrów bez problemu. Spalanie 6,5-7,5@160/170, przy 140 4,5-5,5. Bardzo uniwersalne autko.
@wojtek2890
2 жыл бұрын
@@Marine475 no to spalanie mamy dosyć podobne. 160kmh to moze dwa razy w roku osiągnę bo generalnie mi sie nie spieszy... Nie wiem jak w priusie ale w aurisie powyzej 130 jest juz naprawde głośno... Co do tras....chyba w przyszlym roku czeka mnie wlochy i chorwacja... Pewnie ze sie da i nawet w miarę komfortowo,choć przed toyotą mialem betke jedynke... Po becie to juz kazde auto jest niewygodne... Toyota wygrywa zawsze jednym...wiem że dojadę i wrócę bez problemów,ze nic sie nie zepsuje. To bardzo duży atut... Przy okazji ekonomicznie...
@szkolaniewesola
2 жыл бұрын
Blogomotive myśli że Niki Lauda to szwedzka supermodelka
@dejwsantos6371
2 жыл бұрын
Panie Tymonie jesteś Pan mistrzem! Dziękuje za te wspaniałe filmy J
@adamczyzewski1644
2 жыл бұрын
Po miniaturce pomyślałem że Z.F. Skurcz coś nowego nagrał 😉 Niezła sceneria 😳
@marekkozio3658
2 жыл бұрын
Niestety Walaszek cały czas tworzy, tylko nie to co trzeba ;-)
@qwer621
2 жыл бұрын
@@marekkozio3658 Gralaszek wrubasie, kiedy nowy Bomba!
@projektwojownik
2 жыл бұрын
Myślałem że prius za 3500 zł istnieję naprawdę a to tylko legenda.
@xiozius
2 жыл бұрын
Lepszej pory na odcinek nie było? 😂
@fabiankulpa1803
2 жыл бұрын
Nocna zmiana to docenia napewno
@andrzejendriu4451
2 жыл бұрын
Dokladnie
@wojciechpanufnik7314
2 жыл бұрын
Przemiera o północy.... iykwim...
@camillopesce1694
2 жыл бұрын
Ja to nie wiem jak ale Prius 3 po lifcie wciągnął tylko 4.4 litra na trasie między Wejherowem a Roztoczem. I kierował chłop co pierwszy raz hybrydą jechał O.o Taniej niż Oplem w gazie!!!
@jackryst9817
2 жыл бұрын
Hybrydy to jest żyćko, moja żona jeździ Yarisem 3gen, 3,8l/100 w korkach to w sumie nie jest wielki wyczyn. Uwielbiam to auto!
@empe3332
2 жыл бұрын
Ale litrowy yaris też pali w mieście 5,2-5,5 A na trasie można do 4 zejść. Trochę sztuka dla sztuki taka mała hybryda
@jackryst9817
2 жыл бұрын
@@empe3332 moim zdaniem nie, nadal pali mniej, komfort jest o wiele wyższy (cisza etc), do korków na miescie w automacie jest super. W trasie do okolic 100km/h bierze około 5ki. Ale i pojedzie 140-160 na tempomacie na autostradzie i radzi sobie dobrze jeśli masz gdzieś spalanie. Hybryda 1.5 bo o tej mówię. Każdy kupuje auto pod siebie, moj yaris w 90% jeździ po miescie, trasy robię sporadycznie. Przy zakupie zastanawiałem się nad benzyna no i hybryda no i po dniach testowych jednak to jest inna bajka. Jest tez bardziej zrywny przy włączaniu się do ruchu. Inna kwestia, ze one super trzymają cenę. Spadnie 20-30% przez okres leasingu. Benzyniak z 50-60%. A niby rocznik i model ten sam w tej samej konfiguracji. Teraz to już w ogóle wszystko stanęło na głowie przez COVID. Moja wchodzi w 3 rok i znajomy identyczna konfiguracje sprzedał za wyższa kwotę (72k) obecnie niż ja ja kupiłem w 2019 (69k) 😹 Wiec ja widze dużo plusów i małe hybrydy tez dla mnie maja sens. Abstrahując już w ogóle od rzeczy eksploatacyjnych jak np. zwiekszona żywotność klocków hamulcowych wynikająca z rekuperacji, które przy napędzie hybrydowym potrafią jeździć po 80-100tys. Absolutna cisza w korkach (system start/stop plus posuwanie się full-electric) i inne.
@okoniowaty
2 жыл бұрын
6:13 idea takiego samochodu nie jest jazda na prUndzie. Auto z silnikiem benzynowym pali najwięcej podczas ruszania - czego najwięcej jest w mieście. Więc ideą takiej hybrydy z małym akumulatorem jest wspomaganie prądem podczas ruszania - i jak widać spisuje się świetnie. Te auta spalanie w mieście mają mniejsze niż spalanie na trasie. No w kombi z prostą podłogą czyli bateria inaczej ułożona byłby sztos.
@MaroMarenio
2 жыл бұрын
Zofiówka jest jeszcze bardziej przerażająca niż ten Prius 😱
@grubyperskidywan
2 жыл бұрын
A może być Prius w LPG, nawet jest to dosyć popularne wśród Auris'ów na taxi.
@Wookash11111
2 жыл бұрын
@@AVE_LUCIFERUS_666 To to ta CNG SA?
@szybkilopez566
2 жыл бұрын
13:17 w żadnej hybrydzie toyoty przestawienie wajchy w B nie powoduje zwiększenia odzyskiwania energii. Przestawienie w B działa jak retarder w ciężarówce i nic więcej. Auto spina sprzęgło i dodatkowo hamuje silnikiem, gdzie normalnie hamowałoby prądnicą i hamulcami hydraulicznymi. B oszczędza hamulce i załącza się niewidocznie, gdy bateria nie jest w stanie ładować się nadmiarem prądu z prądnicy - hamowania rekuperacyjnego. Poza tym tempomaty adaptacyjne zapinają B chociaż masz skrzynie w położeniu D.
2 жыл бұрын
Tylko tu niema żadnego sprzęgła ;) Elektryczny silnik kręci spalinowym (do którego nie jest dawkowane paliwo) a to powoduje że przekładnia planetarna może "hamować" dostosowując obroty. Aczkolwiek wskaźnik CHG w trybie B leci niżej i muszę sprawdzić prąd ładowania dr Priusem podczas jazdy z jakiejś górki.
@adamkalaska6822
2 жыл бұрын
@ może nie uwierzysz ale w napędzie hybrydowym Toyoty jest sprzęgło , klasycznie cierne sprzęgło ( i co ciekawe właśnie w trybie B jest używane )
@jakubszulczynski3351
2 жыл бұрын
@@adamkalaska6822 w nowych hybrydach Toyoty nie ma sprzęgła... Polecam info od Toyoty Wszystko o napędzie hybrydowym str 19 z 56.
@wensz1
2 жыл бұрын
@@adamkalaska6822 kłamiesz nie ma sprzęgła. Doucz się i przyznaj rację.
@adamkalaska6822
2 жыл бұрын
@@jakubszulczynski3351 www. youtube. com / watch?v=dLNDGUISTYM
@Sokolmeister
2 жыл бұрын
No wybuchłem śmiechem. Komentarz o Calibrze i debilach był doskonały!!! Pozdro 600!
@siwyy1281
2 жыл бұрын
Nie stać Cię było nie? xD ja miałem i widziałem wzrok tych wszystkich bidokow, jak dupy wsiadały do gablody i nie chciały wysiąść, a taki pizdon w maluchu ocierał łzy :D
@Sokolmeister
2 жыл бұрын
@@siwyy1281 jeżeli jedyną rzeczą jaką możesz zaimponować kobiecie jest zdezelowany grat, którego konkurencją jest maluch to zupełnie niczego Ci nie zazdroszczę :)
@Vitek22ful
2 жыл бұрын
Twoj stary też wybuchl śmechem, jak zobaczył Cię zaraz po urodzeniu. Hahahahahahaha
@Wookash11111
2 жыл бұрын
@@siwyy1281 No no. Wyrywałeś blachary xD
@mosiowaty1573
2 жыл бұрын
Jak dla mnie Nissan Micra K11 - jestem posiadaczem i fanatykiem - 1.0 wszędzie pali mało, zwrotna, szybka, stabilna. Pan Złomnik wie bo też miał taką. Zawsze gratem
@_modrzew_
2 жыл бұрын
Prius I! Wreszcie! 😄 Tak BTW, to co opisałeś jako ogół hybryd, to chyba tylko w Toyocie. Reszta ma klasyczne automaty, nie jest szeregowo-równoległa i tym podobne smaczki. Nie bez powodu konkurencja tak szybko poszła w plug-in a potem w czyste elektryki.
@drakeTSA
2 жыл бұрын
Nieprawda Hondy też miały cvt .
@vookash81
2 жыл бұрын
@@drakeTSA Tylko honda miała zwykłe CVT ze stożkiem. No i w Toyocie też jest jedna hybryda jak w VW/Skodzie - klasyczny automat plus silnik elektryczny. Toyota Tacoma Hybrid sie nazywa albo jakoś tak. Tylko w USA. Toyota rozróżnia napędy na 2 rodzaje: 2 motor hybrid (wszystko poza Tacomą, eCVT) oraz 1 motor hybrid (jak to robią Niemcy + Toyota Tacoma)
@panfistach9618
2 жыл бұрын
Brak przekładni planetarnej hybryda traci dużą swoją zaletę czyli mega płynność. Poza tym Ford też stosuje eCVT w hybrydach. Miał kiedyś współpracować z Toyotą ale nie wypaliło.
@vookash81
2 жыл бұрын
@@panfistach9618 każda hybryda ma przekladnie planetarną. Taka od Hondy, Toyoty, Hyundaia, VW czy Merca też. Więc nie wiadomo właściwie co miałeś na myśli przez brak przekładni. Co więcej kazdy automat (nie zrobotyzowany manual) i bez hybrydy ma przekładnię planetarną.
@_modrzew_
2 жыл бұрын
Przecież wiadomo o co chodzi - sama przekładnia zamiast klasycznego automatu/klasycznego cvt 😉
@rycho2992
2 жыл бұрын
9:30 to moment, w którym dałem łapę w górę 😄 Swoją drogą nie spodziewałem się bässe hohen w filmiku z priusem 😆
@Bassdriver
2 жыл бұрын
Ta wajcha przy kierze jest SPANIAŁA. W ogóle zacny sprzęt. A takie fele to bym chciał do Corolli vel Klekotki. Zresztą były dostępne w topowych wersjach E11. Piękne są.
@paweltodudek
2 жыл бұрын
Surowiec na plastik deski i kierownicy chyba ten sam co w e11
@trevitrevi9367
2 жыл бұрын
Bassdriver- a może dałbyś radę załatwić sobie takiego Priusa do testu w Twoim wykonaniu?? To byłby pożądany materiał :)
@remigiusztesarski8020
2 жыл бұрын
W czasie okupacji niemieckiej, było tam sanatorium dla eskimpsów współpracujących z gestapo. Takie prawie zwykłe, z kawiarnią, wieczorkami kulturalnymi.
@130rapid
2 жыл бұрын
Ilość Priusów w Ułan Bator potwierdza, że istnieją błędy w Matriksie.
@Ivecos480
2 жыл бұрын
Albo że kod źródłowy do spawnowania aut w GTA był zaczerpnięty z rzeczywistości...
@Twoj_kumpel
2 жыл бұрын
„Jakieś syreny wyją, ja tez bym wył jakbym miał syreną jeździć” piękne zdanie przewijalem 2x
@tomektomek3399
2 жыл бұрын
Jeszcze nie obejrzałem a już łapka w górę:)Moje rewiry piękne:)
@92rafas
2 жыл бұрын
Wszedłem sekundę po powiadomieniu a już 17 like... Czysty dowód że Zlomnik ma 17 fejkowych kont własnych 😁😁
@paweltodudek
2 жыл бұрын
Wg mnie nawet więcej. Plus na drugą nóżkę te co dają minusy. Nikt kto w ogóle ogląda Złomnika nie dalby mu minusów
@ukaszkos9563
2 жыл бұрын
Złomnik od dwóch lat czekałem na odcinek o hybrydzie. Teraz mogę już bez wyrzutów sumienia wyznać, że Cię kocham (no homo) mój przystojniejszy bracie. Jeździłem Hondą Insight, a teraz od roku Lexus ct200h. Nie znam lepszych samochodów niż hybrydy.
@tusaeu1714
2 жыл бұрын
ja jestem z tych co znienawidzili hybrydę :) mimo malego spalania w mieście, specyfika skrzyni eCVT i jej praca na trasie, spowodowała, że znienawidziłem swoją hybryde i pożegnalem się znią, ale jako ciekawostkę doda, że kupiłem ten sam model auta tylko w benzynie z turbo tez 2.0 i z 5.5l zrobilo sie 12litrów, więć jak by nie patrzeć tanio jest po mieście.
@ukaszkos9563
2 жыл бұрын
@@tusaeu1714 hybrydy są dla dorosłych ludzi, a nie dla dzieciaków. Bez obrazy. A muszę dorzucić, że kierowcy BMW też mnie nie lubią na drodze xd
@tusaeu1714
2 жыл бұрын
@@ukaszkos9563 dlatego ja przesiadłem się na V8 Turbo S6 a takie dla kogo są? Co ciekawe potrafi palic w trasie przy tej samej szybkości mniej niz hybryda.
@ukaszkos9563
2 жыл бұрын
@@tusaeu1714 dla każdego. Życzyłbym sobie nie tylko na święta, żeby kierowcy mieli więcej wyobraźni oraz kultury na polskich drogach. Nie ważne czy jeżdżą BMW czy może jakimś suwem albo czymkolwiek.
@raduth
2 жыл бұрын
@@tusaeu1714 po trasie też jest tanio a często nawet taniej niż po mieście. Oczywiście mówię o normalnej jeździe okołoprzepisowej a nie wariackiej :)
@LordWisienka
2 жыл бұрын
W Traficar jest dostępna Dacia elektryczna, tak, w pełni elektryczna i też odpala się na kluczyk.
@michamackiewicz6799
2 жыл бұрын
Potwierdzam. Jeszcze Kangoo elektryczne też się "odpala" kluczykiem.
@margdoc1
2 жыл бұрын
"Szpital przemienienia" od razu przychodzi na myśl. A co do hybrydy, to bardzo mi się spodobał zespół napędowy Toyoty. Tak bardzo, że sobie taki kupiłem, choć tak naprawdę marzyłem kiedyś o jakimś V8 z usa...
@tomaszzychowicz2494
2 жыл бұрын
Dzięki za świąteczny akcent - choinka z lewej strony dziury po drzwiach 15:45 :-)
@elendil7232
2 жыл бұрын
chodziłem po zofiówce w nocy i nie było duchów :/ może moja fabia je odstraszyła potężnym warkotem 1.4 60km
@Neutrino33
2 жыл бұрын
Najlepszy film z "wytfurni" Złomnik "Pirkczers". Doskonały pod względem merytorycznym, formalnym a także epitetów jakimi szafuje w szczerym geście prowadzący. Zgadzam się w całej rozciągłości, zwłaszcza jeśli idzie o nadwozia kombi, japońskie samochody, skrzynie bezstopniowe, a także dość jednoznaczną opinie o tych, którzy nie potrafią korzystać z takiego urządzenia.
@arturszczawinski8275
2 жыл бұрын
Najlepszy? Chyba nie widziałeś odcinka o Daihatsu Extol ;) Zawarta w nim dygresja na temat próżności dzisiejszego społeczeństwa to majstersztyk.
@RotorRotorowicz
2 жыл бұрын
Jest co najmniej kilka odcinków Złomnika, które mogłyby konkurować o miano najgenialniejszego. Najlepsze w Złomniku jest jednak to że nawet jeśli zupełnie obce są mi jego fascynacje kombiakami i dostawczakami i zupełnie nie zgadzam się z wieloma jego opiniami to nie zmienia faktu że ogląda się wspaniale.. ee co ja mówię - WFPANIALE. To jeden z tych ludzi z którymi przyjemnie byłoby się o coś pokłócić :) PS. Dorzucam odcinek o Dacii pickup jako pretendenta do tytułu Złotego Wszechzłomnika.
@arturszczawinski8275
2 жыл бұрын
@@RotorRotorowicz Pewnie Złomnik i tak ma to w dupie, ale jeżeli to przeczyta to rzucam pomysł. Proponuję ankietę dla widzów z odcinkami z tego "sezonu". Który i za co cenimy najbardziej. Za sezon przyjmijmy odcinki po ostatnich kabanosach. Da to fajne pole do dyskusji i wymiany wrażeń na temat naszego sepleniącego wieszcza i jego średnio postaranej twórczości :)
@detnies
2 жыл бұрын
Złomnik Quirkczers #pdk
@wibrys666
2 жыл бұрын
Żeby nie było, to nie w ramach zarzutu, ale wymiany doświadczeń. Dla mnie cichy napęd hybrydowy, to naprawdę nie przy skrzyni ECVT - drgania i odgłosy są charakterystyczne :) Spalanie zależy od warunków, zimą to się nie poszaleje. Silnik 1,8 zimą spala tyle samo co 999cm3 Skoda Citigo, tj. ok 7-9l/100 ale jak baterie się rozgrzeją to od 4,5 do 5,4l. Hit lata 2,9l /100. Ps. Obecnie tryb B skrzyni zalecany jest tylko w górach, zjazdach jako "wspomaganie hamowania". Aktualnie hamowanie jest w hybrydzie dziwne - najpierw hamuje silnik elektr. i dopiero na końcu chwytają tarcze, ale jak chwycą to samochód szarpie . Jak ktoś nie lubi hybrydy i się męczy to najlepszy jest tryb sport - samochód jezdzi jak pełna spalina - a elektryk działa jako wspomaganie i zapewnia kopa.
@philconnors1417
2 жыл бұрын
„Włączał-wyłączał” - tęskniłem za bäße-höchen😎
@robertscrobosch5342
2 жыл бұрын
Siema Z.Łomnik, cieszę się ze poza pierwsza Hybryda (które toleruje) pokazałeś „moje podwórko”. Wróciły wspomnienia z lat dzieciństwa kiedy to chodziło się na „wyprawy” po okolicznych lasach. Pozdro
@swrzesinski
2 жыл бұрын
Łe tam w 1990 na rynku japońskim taki Eunos Cosmo (Mazda) miał dotykowy monitor kineskopowy z nawigacją i telewizją ;) Szkoda że nikt do testów nie ma bo chętnie bym obejrzał odcinek o tak nietuzinkowym aucie.
@mollyzawadzki7365
Жыл бұрын
zapomniałeś wpomnieć o trój rotorowym silniku wankla
@yoshiyasu33
2 жыл бұрын
Mam prius 1, latem pali mi 4,8 średnio, zimą 5,3, super auto, tak mógłby być kombi, fajny filmik
@kris856
2 жыл бұрын
Mam Avensis kombi diesel Latem 4,9 średnio, zimą 5,4 Ale autostradą W mieście stop-go litr więcej na 100km
@kris856
2 жыл бұрын
@G Rafal komputer tak pokazuje - to fakt, ale przy "instrybutorze" też nie ma lipy. Wskazania okazują się mocno dokladne
@kamilkowalski5867
Жыл бұрын
zawieszenie jest bliźniacze z jakiego modelu innego czy trzeba sprowadzać z stanów ?
patrząc na tą furkę mam wrażenie, że lampy tylne mercedes wziął do modelu CLK w209, lampy przednie zastosowała honda w modelu civic VII generacji przed liftingiem a ostatni model Fiata Tipo ma co do milimetra taką samą linię boczną. Fajny, fajny model
@marcintyszkiewicz6246
2 жыл бұрын
Też mam priusa tylko najnowszej generacji. Te hybrydy toyoty to naprawdę dobra sprawa
@marcintrzebiatowski3319
2 жыл бұрын
Zlomnik jestes Mistrzem ... Wielki Szacun !!! Film edukacyjny dla wszystkich kretynow narzekajcych na hybrydy... 👍
@nonsensoaki6808
2 жыл бұрын
To Najbrzydszy Najekologiczniejszy pojazd jaki widziałem
@domekw
2 жыл бұрын
miałem priusa 3. Jak się "wjeździsz" w ten napęd to zejście do 4l nie jest problemem.
@tombouu
2 жыл бұрын
Ae nie w pierwszej generacji. Każda kolejna jest bardziej dopracowane i oszczędniejsza od poprzedniej
@podunkman2709
2 жыл бұрын
Brak jakiejkowiek przyjemnosci z jazdy ta kupa gratis.
@MrPoipoi95
2 жыл бұрын
Za to problemem jest pięcio kilometrowy korek za Tobą, bo bijesz rekordy spalania...
@podunkman2709
2 жыл бұрын
@@MrPoipoi95 Gdybym chcial bic rekordy spalania, kupilbym bilet na ZTM. Tojoty to wozidla dla ludu
@kuba6538
2 жыл бұрын
Każda kolejna generacja oszczędniejsza ale masa większa, więcej odbiorników prądu = to samo
@Asan_Dobrodziej
2 жыл бұрын
No i od razu dzień... a nie zaraz NOC staje się lepsza!
@camryt
2 жыл бұрын
Panie Z. Łomnik, wytłumaczenie trybu B jest błędne. Tryb B faktycznie służy do jazdy w górach, ale nie zwiększa on rekuperacji. Ten tryb ma służyć nieprzeładowaniu układu hybrydowego, energia elektryczna jest wykorzystywana do podbicia obrotów silnika spalinowego, przez co mocniej hamuje silnikiem. Więc w tym trybie prąd wykorzystujemy, nie tracimy. Zresztą pokazują to strzałeczki na ekranie :)
@arkadiusztrzesniewski4237
2 жыл бұрын
Prius to taki VW Beetle na miarę XXI wieku- tani. pakowny, niezawodny, całkiem solidnie złożony, mało pali, jest popularny w USA i lubią go hipisi. Idealny wóz do miasta.
@Furokanal
2 жыл бұрын
W sam raz do snu 😎
@Furokanal
2 жыл бұрын
@@melissa5553 nie dzięki
@johnybravo80
2 жыл бұрын
Kurcze, liczyłem, że naklejka zostanie naklejona na lakier samochodu. Biała naklejka na białym lakierze byłaby w sam raz.
@brendnju13
2 жыл бұрын
Sztos! Musiałem to napisać! A teraz wszyscy do sklepu!
@WesolySztylet97
2 жыл бұрын
kupiłem LS600h z 2008 , 5.0 V8 Hybryda pali 10 L a w trasie schodzi nawet na 8.9 L. Jak na 445 KM to bardzo ekonomiczne spalanie, oraz 6.3 sec do 100 kmh ale przy butowaniu pali 20 L
@jakubburdyko6408
2 жыл бұрын
@@uscars9207 jaki to amerykanin?
@systempolska
2 жыл бұрын
Jeep Cherokee, Dodge Durango - na przyklad
@thebestbar3400
2 жыл бұрын
Kurla Panie ale zazdrosne chyba sam se Kupię ls 600
@wojtekzop
2 жыл бұрын
Mój ojciec kupił kiedyś Lexa LS400 z 1992 roku. Z racji tego, że myślał, że to spali pewnie 17L/100km to jechał spokojnie za innymi bez szaleństw. To była zwykła trasa ze Szczecina do Kołobrzegu. Raczej do tej pory tam nie ma autostrady etc... spaliło to 9,4 L/100km... 30 lat temu.......!
@WesolySztylet97
2 жыл бұрын
@@thebestbar3400 ostrzegam przed tym autem, wszystko trzeba sciagac z USA albo Japoni np zawieszenie to istny koszmar w tym aucie z racji masy 2300 kg tuleje wahaczy tego po prostu nie wytrzymują, wymiana jest bardzo trudna i droga. Drugi raz bym nie kupi tego LS600. Plus taki że auto jest bajecznie wygodne, nie chce sie wysiadac.
@piotrscibor1257
2 жыл бұрын
Tak od lata do jesieni niedaleko tego miejsca, w którym filmujesz (może 5km) stała sobie taka Toyota w środku lasu... doszczętnie spalona :)
@OlekRahmel
2 жыл бұрын
Pewnie spaliły ją te duchy z tego przerażającego miejsca..... ;-)
@docentdoc7517
8 ай бұрын
Podoba mi się Twoja opinia o służbowym używaniu aut :-) Ale tzw. Atkinson w tych silnikach to głównie ma na celu wyeliminowanie przepustnicy czyli zaworu dławiącego jako największą wadę silnika iskrowego i zamiana jej na regulację momentu silnika zmianą jego pojemności skokowej :-) tak, te zawory, które mogą być otwarte aż 90* służą do tego aby zmniejszyć pojemność skokową silnika sztucznie oczywiście ale realnie nie zmieniając poj. komory cylindra ale zmniejsza się poj. skokowa silnika bo zawór ssący może się zamknąć np. 5mm przed górnym martwym punktem :-) Dlatego ten silnik odpala się na pych bo nie masz rozrusznika przecież i nic nie szarpie :-) To jest majstersztyk inżynierii a mercedesy, bmw klaudi czy inne europejskie gnioty jeszcze 50 lat będą klepać swoje zawodne wanosy, pompy oleju ze zmienna wydajnością aby ich silniki padały (że nie wspomnę o wynalazkach takich jak automatyczne skrzynie biegów w Audi, Mercedes bmw itd. itd...) i po tych 50 latach nadal niczego niezawodnego, lekkiego i taniego nie zrobią, niestety tak to wygląda jak się na to patrzy... PS. Przepustnica oczywiście w Priusie jest ale działa bardziej jak klapa gasząca w dizlu tak samo tradycyjne sprzęgło też jest ale nie używane :-) nie ma nawet wysprzęglika bo nie jest używane ale służy po połączenia bloku silnika z blokiem skrzyni biegów za pomocą tego co producent ma na półce bez wymyślania ( jak niektórzy krótkich zawodnych serii jakiegoś badziewia, żeby coś załatać). To auto nie posiada sprzęgła jego funkcję przejęła "skrzynia biegów" a tak na prawdę to przekładnia planetarna z dwoma silnikami elektrycznymi. To auto zawsze rusza na prądzie nawet gdy silnik spalinowy pracuje, a jazda do tyłu odbywa się tylko i wyłącznie na prądzie bo silnik spalinowy nie zmienia kierunku swoich obrotów przecież :-) . Aaaa i doczepię się, wyższa cena nie wynika z chromowanych przycisków tylko z wielkiego trudu inżynierskiego włożonego w ten pojazd, nawet hamulce też są częścią integralna napędu, mają swoją pompę, akumulator ciśnienia, dlatego, że komputer decyduje czy naciskając hamulec, pojazd hamuje klockami czy silnikiem elektrycznym, niestety to auto, ten staruszek przerasta dekady dzisiejsze współczesne audi, mercedesy czy bmw jeśli chodzi o niezawodność dopracowanie, koncepcję i wykonanie. tam się nic nie wiesza, nie głupieje, po prostu działa i tyle.
@Kubox93
2 жыл бұрын
Połączenie ekranu dotykowego z kaseciakiem rowaliło mi głowe xdd
@motoryzacjawaldka9597
2 жыл бұрын
Ja bym wolał jeździć Syreną . I widzę że podobnie też się zmienia biegi.
Ten filmik potwierdził moją tezę, że zlomnik jest starym grzybiarzem.
@rainywizard
2 жыл бұрын
Pamiętam jak marzyłem o Priusie, jak go zaprezentowali, ale nie miałem nawet 1/10 ceny, jaką wtedy kosztował..
@sqlim85
2 жыл бұрын
W Gruzji jeździ tyle priusów, że patrząc z okna w kawiarni, to zanim zdążyłem wypić kawę naliczyłem 60 parę. W Gruzji samochód = prius ;)
@piotrnowicki5607
Жыл бұрын
I to jest właśnie to ,super sprawa te auto
@szpynda
2 жыл бұрын
Prawda, babcia mi zawsze mówiła ze duchów nie trzeba się bać tylko żywych ludzi.
@mark1983
2 жыл бұрын
Ta dźwignia od zmiany biegów jest paskudna wygląda jakby ktoś założyć wajchę od ręcznego z poloneza
@Qwerty-ik6ow
Жыл бұрын
Volvo w S/V60 robiło niedotykowy ekran w 2012 roku. Jak czasem jedzie ze mną ktoś, kto nigdy wcześniej nim nie jechał to i chce coś kliknąć (typu zmienić stację radiową) odruchowo sięga ręką do ekranu, a tu taki ch… A ekran ma przy tym super wysoką rozdzielczość i naprawdę zachęca do klikania w niego. Dopiero po lifcie zdaje się w 2013 roku zrobili dotykowy ekran.
@leonleon6201
2 жыл бұрын
Byłem zmuszony jechać takim autem z Torunia do Warszawy . Nigdy więcej , tylko pociągów nienawidzę bardziej od pierwszego Priusa .
@AgentMietech
2 жыл бұрын
Nie wiem jak w Priusie 1 (pewnie tak samo), ale tryb B nie służy do ładowania baterii, tylko do samego hamowania, odciążenia hamulców na zjazdach, żeby nie przegrzać czy też przedłużyć żywotność. Ładowanie baterii w trybie B nie działa, albo działa w znikomym stopniu, bo bateria ładuje się podczas użycia zwykłych hamulców, a nie hamowania silnikiem.
@accountdisabled286
2 жыл бұрын
Generalnie na "B(rake)" też ładuje, natomiast tak, przede wszystkim hamuje silnikiem spalinowym. Jedyny raz, kiedy udało mi się naładować HVB pod korek (chyba 92% -- Yaris MkIII), to był właśnie zjazd na "B" w Alpach. (a przy okazji, deaktywuje też tempomat)
@rurkowiec
8 ай бұрын
Od roku jezdze Priusem 3, srednie spalanie to 4.9 l/100km. Hybryda to blogi stan umyslu pozbawiony stresu zwiazanego z (rosnacymi) cenami paliwa. No i "szum z gum" -:)
@fanatycznymokotow3300
2 жыл бұрын
Złomnik jak zawsze na propsie
@spiety75
2 жыл бұрын
Jeżdżę yarisem w hybrydzie od kilku miesięcy, fajna sprawa polecam każdemu.
@janszyrle3567
2 жыл бұрын
Moze bys poszukał Priusa 2ki i nakręcił do porównania?
@DOMINIK_NOWAK
2 жыл бұрын
Złomnik wykazywał drapieżny apetyt na splądrowane artefakty bez troski o legalność swoich działań, legalność kupowanych i sprzedawanych przez siebie dzieł lub poważne szkody kulturowe, które wyrządził na całym świecie
@Beetle666
2 жыл бұрын
Nie no ale mocowanie zderzaka szydełkiem trytytką to już naprawdę wyższa szkoła druciarstwa..
@poprawa
2 жыл бұрын
Moim jednym z niewielu doświadczeń z hybrydą było takie wspaniałe, w którym Corolla 2.0 przypaliła laczka zanim, hehe, odpaliła
@JeanPaulElectronics
2 жыл бұрын
Mam taką i potwierdzam :) tylko musi być naładowany akumulator trakcyjny
@panpiotr2807
2 жыл бұрын
Co do bagażnika: lepsze otwieranie z wajchy niż brak i klamki i wajch i otwieranie bagażnika wyłącznie kluczykiem. Jak w pandzie II. Czyli musisz zgasić silnik, wyjąć kluczyk i dopiero możesz myśleć o otwarciu bagażnika.
@bmwe9044
2 жыл бұрын
Albo mieć drugi kluczyk zapasowy, No bez sensu. Nie mam pandy ale w moim też tak jest 😳
@ShamanshArtbitS
2 жыл бұрын
Złomnik !!!! Rządzisz Gratami jak mało kto! SzacuN
@HansenPL
2 жыл бұрын
Super film. Uśmiałem się na pociskach do przedstawicieli handlowych i Calibry.
@helmutsmietana5588
2 жыл бұрын
Większość aut w okolicach 2005-10 miało ekran z przyciskami, zamiast dotykowego.. 😅
@adrianll8289
2 жыл бұрын
Panie redaktorzu, jakie są szanse na pierwszego Insighta? Porównałbym sobie te dwa ekskluzywne pojazdy okiem Pana redaktora.
@rckiller6422
2 жыл бұрын
Nie warto jeśli chodzi o spalanie to prius wygrywa
@autopanorama7003
2 жыл бұрын
ZIOMNIK ZAWSZE NA PROPSIE pozdrawiam
@autopanorama7003
2 жыл бұрын
No PEWEX , cycujac :p 😜 slowami Guru Ziomnika
@ukaszoleksy4574
2 жыл бұрын
Kupowałem używkę II. Przekonał mnie hamulec "ręczny" w nodze co gwarantowało, że nikt nie wchodził na ręcznymi w zakręty oraz cvt, bo nie da się tego żyłować.
@zygmuntwitort5139
2 жыл бұрын
Coś nie doczytałeś kolego na temat cyklu Atkinsona i wciskasz ciemnotę. Cykl ten ma za zadanie uzyskanie większej sprawności termicznej silnika i polega na tym że że sztucznie obniża sie ciśnienie sprężania przez późniejsze zamknięcie zaworu ssącego co powoduje że część mieszanki wraca do układu ssącego co powoduje aktualne zmniejszenie pojemności cylindra przy ssaniu. Podczas suwu pracy jest generowane mniej energii ale i ciśnienie powstałe w wyniku spalanie jest lepiej wykorzystane. Pan Atkinson wymyślił silnik ze zmienna pojemnością mniejsza podczas ssania i większą podczas pracy. U niego do tego służył dość skomplikowany korbowód. To samo łatwo jest osiągnąć przy późniejszym zamykaniu zaworów ssących po punkie zwrotnym tłoka. Taki silnik benzynowy ma sprawność bliską silnikowi Diesla czyli do ok 40%.
@tomaszbigos9662
2 жыл бұрын
A już się w Zofiówce spodziewałem MotoBiedy wyskakującego zza rogu to było by straszne........ nie no wróć te auto jest straszne!
@bartekh9626
2 жыл бұрын
Tak propo Zofiówki, budynek funkcjonował jako szpital (lub klinika nie pamiętam dobrze) Do końca lat 90 lub początku 2000 i miał kilkukrotnie remont więc kafelki zdecydowanie nie pamiętają II.wś
@piotrekkrys6167
2 жыл бұрын
Pug 1.6 Hdi w 207 SW Outdoor srednie spalanie 4.9 w zimę :)
@golomplovers
Жыл бұрын
Fajna ta Zofiówka. Lubię takie klimaty.
@ziemniakipastewnenieczerni3998
2 жыл бұрын
Coś fantastycznego. Jutro kupuje prjusa jeden.
@molibdenish
2 жыл бұрын
Dodam, że "normalny" akumulator też jest w bagażniku. Mam takiego (nie aż tak zgruzowanego) od kwietnia i z moich doświadczeń wynika, że Prius I - poza miastem - najlepiej czuje się na krajówkach - przy prędkościach 80 - 100 km/h jest jeszcze dość cicho, a auto pali bardzo mało - wg wykresów, o których mówi Złomnik chwilowe spalanie wynosi ok. 2-3 litry na 100 km.
@piotrc5946
2 жыл бұрын
No chwilowe to i w nie hybrydzie 0 będzie jak gaz się puści. Jakie średnie z takiej trasy, bo to raczej nie są warunki w których hybryda może być dużo lepsza niż konwencjonalna spalinówka o podobnej mocy i gabarytach
@molibdenish
2 жыл бұрын
@@piotrc5946 wykres w komputerze podaje średnie spalanie w okresach pięciominutowych (i chwilowe spalanie). Średnie spalanie na trasie wg. komputera wypada mi poniżej 5 l na 100 km. Realne średnie spalanie na dystansie ponad 5000 km wynosi ok. 6,1 l na 100 km. Dodam, że nie spinam się, żeby spalanie było jak najniższe - w mieście jeżdżę raczej przepisowo, ale spod świateł ruszam tak by nadążać za ruchem.
@kamilkowalski5867
Жыл бұрын
Witam . Od czego pasuje zawieszenie do tego samochodu ? NA ipartsie itp zero wahaczy do tego pojazdu.
Пікірлер: 844