Tak mi to připadalo,že velitelem útvaru je četař Etzler.Na vojně šikana byla,protože tam byli různí dementi a já si řekl,že nikdy nebudu jako oni.To jsem taky dodržel.
@nykynowak8274
3 жыл бұрын
A znáte někoho, kdo by po pravdě řekl, že prováděl šikanu?
@mateskadett
2 жыл бұрын
Já neaplikoval a s klukama co sem měl pod sebou sme se ožrali díky tomu nejednou jak 🐖 😅
@mateskadett
2 жыл бұрын
@hoped fails Mluví z tebe zkušenost. 😁
@mateskadett
2 жыл бұрын
@hoped fails Tak je dobře že sis pochutnal asi. (Neurážím, jen konstatuji. Nejsem někdo kdo by potřeboval vyprovokovat komentovou hádku tak v klidu ano?)
@mateskadett
2 жыл бұрын
@hoped fails Mě taky ne. Takže cajk? 🤝
@zuzkanova7840
4 жыл бұрын
U nás byla šikana ve škole i v roce 2001 . Plivali si i žácí do čaje. Já se vždy zastávala slabších.
@radekriha5631
3 жыл бұрын
Na vojně jí bylo podstatně víc např. sahara či bufet byli jen procházky růžovým sadem, čistění kanad starším, rajony za ně, vyházení skříní atd.
@martinadufkova8274
4 жыл бұрын
Táta byl na vojně v roce 1998 a to už Velitel psychotesty musel mít.
@strycekhocimin920
3 жыл бұрын
Já v r. 97-98 a každej lampasák bylo totálně vylízaný hovado. Psychotesty dělali např. řidiči a s velením to nemělo nic společného....
@pepajohanek6813
5 жыл бұрын
Drsný , film.
@renatagaziova1275
2 ай бұрын
Dobrý den škoda jen že i když máte talent tak je vám to k ničemu pokud nemáte ty správné lidi kteří za vás oroduji kdybych bil USA tak jsem dnes finančně za vodou gejza bazika a představitel role aladara holt do bneska je tu samyhnus BZIka
@TTTOMICEK
10 жыл бұрын
Tohle už není komunistický tohle je z roku 1993 a převrat byl 1989 tady asi někdo nezná dějiny
@kozomrd4226
4 жыл бұрын
...ty si chýýýýtrej...nejsi z Moravy ???..Brno ??? Ostrava ??? Bruntál ???
@fricstefan
4 жыл бұрын
Libejovice jan._jun 1990. Kto tam bol? Psovodska skola
@vladimirserdjuk1729
8 жыл бұрын
to točil člověk kterej na vojně nebyl
@Batik12
7 жыл бұрын
to je možné, jestli měl kameraman patfus tak na vojně opravdu nebyl
@dretrunecek4221
7 жыл бұрын
Co ty o tom vis? Bezna praxe do revoluce, pak uz byla vojna na pohodu- tohle byla naprosto bezna rutina
@robertvondrasek5104
3 жыл бұрын
Prijímač viedli vždy vojaci z povolania a nie záklaďáci. A rovnako pri streľbách platili prísne opatrenia. Streľby boli vždy pod dohľadom viacerých vojakov z povolania. Tento film na mňa pôsobil, ako nízkorozpočtový pokus o americký thriller..💀 Ja osobne som zažil vojnu, ktorá sa podobala skôr na seriál CHLAPCI A CHLAPI..⚔️ Tento druh šikany som vôbec nezažil, ale viem, že v niektorých kasárňach sa podobné veci diali..A to je veľmi smutné..😪
@vasheeksarak3709
2 жыл бұрын
Příběh se stal těsně po obsazení ČSSR vojsky VS. Důstojníci byly ve velkém vyhozeni kvůli nesouhlasu s okupaci. Dočasně nahrazeni tím co bylo... Scénář napsal pplk.Zdenek Krhounek, který čerpal z vlastní zkušenosti. Četař Konečný dostal trest smrti zmírněný na 25 let. Sám Mirek Etzler s ním mluvil před natáčením ve Znojemské věznici.
@robertvondrasek5104
2 жыл бұрын
@@vasheeksarak3709 Aha, tak to som nevedel.. dík za info..👍
@vasheeksarak3709
2 жыл бұрын
@@robertvondrasek5104 Rádo se stalo i mě to prislo přitažené za vlasy. Tak jsem po tom trochu pátral a bohužel se to víceméně zakládá na reálných faktech.
@jirirasocha5562
Жыл бұрын
Co kecáš přijímač vždy vedli podustojníci.
@karelsechovec5813
2 ай бұрын
Ano, nedovedu si představit, žeby nějaký četař dirigoval střelivo, to bylo přísně evidováno a nad vším byli vyšší důstojníci, kteří za všechno zodpovídali, jediný ostrý náboj kdyby chyběl, byla z toho mimořádka...
@tiestoplayer
Жыл бұрын
24:04 32:15 54:09 1:01:05 KOKOT!
@JanaMarkova-yv3ul
6 ай бұрын
Tem film si vždy pouštím když jsem nemocná.
@petrhajek4050
2 ай бұрын
To zabírá na diagnózy? No, dávka adrenalinu někdy není od věci. 😉🤝
@jirizankl561
Ай бұрын
Ke zhoršení stavu?? 😁😁😁
@petrhajek4050
2 ай бұрын
Sloužil jsem u armády v letech 1977-98 jako voják profesionál v rámci PVOS. Ale tento film je snad unikát kompilací všech druhů šikany. Mám pochyby, že by existoval jeden útvar, kde by docházelo k takové šikaně v jednom balení!!! Nikdy jsem nepodporoval fyzickou a finanční šikanu a šel jsem po tom jako po slizu. Takové projevy jsem doslova nenáviděl! Dokázal jsem si vybudovat přirozený respekt jak u mazáků, tak i u mladých. Nechválím se - jen konstatuji. No a pokud se něco vyskytlo, tak jsem to samozřejmě řešil metodou "ještě jeden pokus - basa nebo převelení, tak si to sakra rozmysli a posudek ti napíšu pravdivý - odchod, máš na to 5 minut přehodnotit svoje postoje!" A ono to fakt fungovalo. Dodnes mám fajn vztahy zažité ve vzpomínkách. No a jedna pikoška : "Vojáku pojďte sem ... jak se jmenujete? Nepovím! ... ??? ... To myslíte vážně? No, nepovím. Si děláte ze mě srandu? Tak ještě jednou a klídek jó. Nepovím - Josef Nepovím!!" Nastal smích a vzájemné podání ruky. Ještě se k tomu přidal hurónský smích ostatních.
@jiripelka4193
2 ай бұрын
Sloužil jsem 73-75 v Praze, viz předchozí text. Souhlasím, že ve filmu ukazují všechny možné typy šikany, u nás se tradoval i vláček, tj. napodobování vlaku s nočními stolky, nebo čištění wc kartáčky na zuby, atd. Bylo to i o občanské statečnosti, jak to říct staršinovi, nebo velitelovi čety absíkovi, nebo veliteli roty atd.
@dudamilan4232
4 жыл бұрын
Ja byl v Berouně u prahy...spojari, nestěžuji si, i kdyz se to občas vyskytlo i u nas, jeden nebo dva šli natvrdo do sabinova atak to tam vymizelo měli strach ostatní,plus velitelé to kontrolovali jako hrom ,si pamatuji vedl jsem pribylak nové vojáky byli tam první měsíc a někteří opravdu měli strach ,já byl na ne vždy hodný byli jsme na jedné lodi proc dělat někomu zle, těšili se do civilu všichni, byli to pěkně chvíle opravdu, nám spíš zapekali lampasaci bez vzdělání, inteligence a vubec nerozuměli ničemu, takových bylo u vojska strašně moc ,dělali chytrý a nikde nic ,nešel jsem opravdové kámoše, kteří měli svůj život ve svých domovech, znal jsem jejich problemi a rodiny, bylo to opravdové, už jeto skoro 40 let,a stále na ne vzpomínám.
@petrmikulik9915
4 жыл бұрын
Moje řeč kdo to nezažil nemůže o tom psát museli držet při sobě člověk byl zavřený za plotem a neměl kam utéct a byly to nejlepší roky života a musel tam člověk být daleko od domova od party kterou mněl v civilu od holek a dalších věcí 🤔vytrhli nás od těch příjemných věci které jsme v civilu měli taky vzpomínám ale jenom na druhý rok 👍ale nechtěl bych to znovu zažít
@jozefpolacek311
2 жыл бұрын
Bol som tiež v Beroune VÚ 1732.1974-1976 ako vodič u spojarov.Šikana pol roka,potom veget. Teraz spomínam len na to pekné .Vychádzky do hostinca Na Růzku.
@petrzitta3673
Жыл бұрын
64. spojovací brigáda Beroun. Byl jsem zde na PŠ v roce 1997. Maj. Bednařík velitel praporu. Krásný časy. Tankovej Prapor se tam natáčel. No a jak tam bral Homer (Zavřel ) na Šemíka čet.Babinčákovou (Adamcová), tak ten krim byl už tehdá zavřený, bo to bylo nehumánní ty bety z fošen. Ahoj a krásný život.
@romannadvornik9559
20 күн бұрын
Taky jsem byl v Berouně-85-87.11 rota.
@martymarty5066
8 жыл бұрын
Fakt je,že ta vojna ukázala,co v člověku je ať už v tom dobrým nebo špatným... Šikanovali kluci do kterých by to v civilu řek málo kdo,zajímavej psychologickej experiment..... Mimochodem mladej Igor Bareš,dost dobrý :-)))))
@kaktuskaktus6224
4 жыл бұрын
Vojnu som zažil mazácku-Nitra,aj gumácku-Sereď.Vlasť mi dala do ruky namiesto samopalu vz.58 (okrem povinných strelieb) buldozér DZ 110.Chodil som po voj.stavbách,bolo to už po "prevrate",šikana bola (bufety,kryštálové noci,mongolský vietor,bratislavský hrad...),ale až tak ďaleko ako vo filme?!?! Strávil som tam rok a pol 4.10.1991-27.3.1993,zažil som v šiestich "kasínach" neuveriľné veci,zopár chalanov skončilo v Sabinove (voj.basa) Hovorí sa že dnes by mali mladí chodiť na vojnu.Ťažko by sa niečomu priučili,je úplne iná doba...Ja osobne som tam spoznal kopu fajn chalanov,hlavne v Blave-Dukelských kasárňach sme boli dobrá partia.Lampasáci,to bola kapitola sama osebe...Väčšinou to boli ozaj vygumované hlavy,ktoré by sa inde sotva uplatnili,ale bolo medzi nim zopár fajn chlapov...Zdravím chalanov čo "slúžili vlasti" Bratislava-Dukelské kasárne,Nitra-pod Zoborom,Sereď-ženisti,Kuchyňa-letisko,Vyškov-Dědice,L.Mikuláš-Demänová.
@marekkalic2889
2 ай бұрын
Mňa v roku 2005 na jar položil môj 1delostrelecky náboj.(Granát)vu5958 Michalovce
@lubica66
5 жыл бұрын
Dobre, že to zrušili. Par pošahanych dementov si tam niečo dokazovalo a každý sa tváril, že o ničom nevie.
@WAPBodie
5 жыл бұрын
Ale ňuňuňu, nebolo to také zlé, ten film je totálny nezmysel. Také to nebolo ani len omylom.
@strycekhocimin920
5 жыл бұрын
@@WAPBodie Meleš držkou něco o čem víš houby, ty trubko.
@Nathaniel2022
4 жыл бұрын
@@strycekhocimin920 ma pravdu nic take sa nedialo
@Mar1an163
4 жыл бұрын
@@Nathaniel2022 ale dělo :)
@alesanrud3281
4 жыл бұрын
Šikana byla tehdy na denním pořádku, nejenom na vojně, ale často i na internátech.
@janpodryvka2227
Жыл бұрын
Cejnar se asi po ztrátě dlouhého vlasu rozhodl změnit si jméno. Jak jinak si vysvětlit, že se při nástupu hlásí jako Kamil a za chvilku se Adamovi představuje jako Mirek?😁
@jiriloukota7170
Жыл бұрын
Hmmm, copak asi na ten film říká pan soudce vojenského soudu v Českých Budějovicích Jančík? Odsuzoval vojáky zběhlé kvůli šikaně, ale šikanu neřešil.....Vy, co jste šikanu nezažili, tak si odpusťte ty komentáře.
@darkovbarbora
2 ай бұрын
@jiriloukota7170 Pokud jsi plnil své vojenské povinnosti tak tě nikdo nešikanoval. Pokud jsi byl lempl a kazil hodnocení ostatním tak jsi se od budíčku do večerky nezastavil a ani noční osobní poplachy nebyly pro lemply výjimkou. Tak dlouho až se vše naučili plnit přesně a včas.
@jiriloukota7170
2 ай бұрын
@@darkovbarbora Přesně kvůli takto uvědomělým srá-úm, jako jsi asi i ty utíkali kluci z vojny. Ty je nazýváš lemply, ale co jsi ty vlastně za ubožáka? Ty jsi ještě horší, než ti lemplové, rozbít ti frňák a nechat nakapat krev do ešusu, tak, jak jste to dělávali, nebo i ještě horší věci jste dělali....a ty budeš kázat, ty zrůdo!
@ajanewton2197
7 жыл бұрын
Vojna není chlap, vojna není nic k chlubení. Kdo se teší z vojny, ten tam nikdy nebyl a může to napsat jen ubožák. Cest všem co to měli mírnější ale věřte, fakt to sranda nebyla. Třeba Táborsko, fakt výživné. Každý na to nemá, není opravdu řešení do toho lidi nutit, že z nich udělate chlapa, tam vznikali ne chlapi, ale trosky. Vomlufte moji gramatiku, jsem rád ze mohu potom co jsem zažil vůbec psát. Já co musel nastoupit, poznal jsem tvrdost takového kalibru, která se nezapomína a vzal jsem spravedlnost do vlastních, když vojna tak se všim ano? Přece vojna, smrt, zabití je snad v armáde a válne normalní... takto jsem poté uvažoval. Muj trest zabití ko**ta byl tvrdý ale já ho nastoupil hrdě, alespon s pocitem že jsem učinil za dost. Cištěni hajzlu kartáčkém normálka, motoroky, vrkuuu ale to že mazák donutí jiného, aby musel vedle mu kouřit, ano čtete dobře ělo o orální sex před ostatníma, je takové ponížení... že tam cenna nejvyšší je jediné řešení. To už se tu nepříznaté, že jste byli třeba znásilněný na té slavné vojně za úžasného socialismu.
@-Weyland-Yutani-
4 жыл бұрын
si frajer a dobre si udelal :)
@panter9282
4 жыл бұрын
Jste hrdina. Váš zážitek mi připomíná film Zkažená mládež. V něm na konci 2 kluci postříleli spolužáky, který je šikanovali tak dlouho, až nakonec jednoho z nich donutili druhýmu kouřit.
@chochol1497
2 жыл бұрын
Já tam byl rád 22 let. Od 45 let jsme v penzi do které většina z vás se nedostane.
@zeriav1
5 жыл бұрын
vojín Třeška absolvent siedmej triedy ZDš,pomocný tesár-čítať,písať nevím,ale vojnu vám udělám!/Polanka n.O./
@milanvich3562
Ай бұрын
Pozdravuji chlapce z VU 3755 Bohuslavice/Vrbetice z let 1984-1986. Byl by to dlouhy pribeh, ale dnes uz vzpominame jen na to dobre.
@rl20777
8 ай бұрын
Šikana bola vzdy aj ked viac psychicka ako fyzická...velakrat stacilo ked vo vas vyvolali strach a nechali vas na pokoji...casom sa to menilo a clovek si zvykol a nejak vydržal..osobne si myslim že zbytočný rok zo života...nic mi to nedalo
@jvst1352
3 жыл бұрын
Jo to byla doba. Na některých útvarech celkem realita. Nám mazáci dávali taky pěkný čoud ze začátku. Osobně jsem se tomu vyhnul díky mé 196cm postavě na kterou si nikdo netroufnul 😂
@chochol1497
2 жыл бұрын
Výška a váha baly jedno záleželo čím jsi byl prospěšný .
@VitaSteiner-og6jh
Жыл бұрын
Na výšce nezáleží , tě může složit i menší skřítek bojovník 🤣😁😂
@paulo122able
3 ай бұрын
196 a 50 kg s teba musel ísť strach 😂😂😂😂
@martinbusek5756
3 ай бұрын
Nic takoveho se nedelo
@petrhajek4050
2 ай бұрын
Zřejmě přirozený respekt!
@peterrajnoha1798
10 жыл бұрын
Je mi to divné, že by sa na streľbách nezúčastňovali gumy. Streľby iba v réžii zaklaďákov, no neviem.
@jarmila7070
10 жыл бұрын
To bylo vyloučené.Střelby mohl řídit pouze důstojníci.
@WAPBodie
6 жыл бұрын
Na filme viac vecí nesedí :-)
@VN1986
6 жыл бұрын
Žádní důstojníci tam nejsou, jelikož dostali padáka, protože nepodepsali souhlas se vstupem vojsk :-)
@milankvapil3541
6 жыл бұрын
Vždyť je to pičovina
@prackarr
5 жыл бұрын
@@VN1986 nesmysl. Když gumu vyhodili, už tam měli další 2 . Nesmysl, že by gumy byly pryč a nikdo za ně.
@harmwulf8767
6 жыл бұрын
Scénář napsal Zdeněk Krhounek, který vzhledem ke svému dlouholetému působení v armádě velmi dobře znal i nešvary spojené s šikanou
@RexT294
4 жыл бұрын
A co tam dělal, nástěnky? Podle mého toho zase tolik nevěděl, vypadá to spíše jako kompilát legend o šikaně.
@panter9282
4 жыл бұрын
Jak mohl dopadnout soud s těma dvěma, když je našli? Někdo jaksi zapomněl uvést do závěru filmu docela dost důležitou část, rozsudky. Tento film prostě nemá závěr.
@strycekhocimin920
4 жыл бұрын
Měl tam být trest smrti zmírněný na doživotí, ale dohledat se mi to nezdařilo. Film je natočený na základe skutočného prípadu vojenskej šikany z roku 1970. Josef Konečný, ktorého tu stvárnil Miroslav Etzler, bol za dvojnásobnú vraždu a šikanu najskôr odsúdený na trest smrti, ale vzhľadom k dosiaľ vykonanej službe bol nakoniec rozsudok zmenený na doživotie. (Jello Biafra)
@@annakostliva2800 Kdo to má být? Znám jen toho co nechal majetek sektě.
@janskorpil8831
4 жыл бұрын
Hnusná doba a hnusná vojna
@Fenrir77
3 жыл бұрын
sam si hnusny
@jerrykhek870
2 жыл бұрын
@@Fenrir77 Zalez komunisto .
@preburgermaus3239
Жыл бұрын
Tvoja doba je lepšia čo ? 😂
@alexanderl2255
8 жыл бұрын
Slúžil som v rokoch 82 - 84 u výsadkového vojska, toto je dosť pritiahnuté za vlasy. Nevravím, že nebola šikana, ale v tomto filme boli fakt pozbierané exemplárne prípady na jednu kopu. Ďalej spústa hlúpostí, ten kto písal scenár asi na vojne nebol, nakoľko neexistuje aby v kasíne bol len jeden lampión - teda pre tých ostatných - vojak z povolania a pri streľbách s ostrou muníciou už vôbec nevelí akýsi čatár, to bolo úplne inak, nehovoriac, že ostré dostali do ruky až po prísahe a pod. Ten film stojí za HOVNO.
@annajohankova7250
2 жыл бұрын
To na vojnu nejezdila žádná kontrola ?
@jiricaisberber4376
Жыл бұрын
O půl čtvrté už bylo toto jak gumy vypadly tak to chodilo
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
Po invazi 1968 vlastně nebyl ani kdo.
@diamantr25
3 жыл бұрын
Jj, trochu jiná vojna, než byla servírovaná v pohádkovém seriálu Chlapci a chlapi...
@Moris354
3 жыл бұрын
Přesně tak tohle tvrdá mazarna a tam to byly spíš rychlí šípy a nejblbejsi nejspravnejsi spravnak Zounar tpc Dušín jak vyšitej
@karelmanych2549
2 жыл бұрын
To je vyber toho horsiho ale.
@stefanbanar
10 жыл бұрын
Je jasné že režisér dostal modrú knižku.
@OndraNovak-sq5ff
6 ай бұрын
Je škoda že film. Není na DVD ?
@kuczmanhynek
4 ай бұрын
hlavně z toho žlutého pyžama musel jít respekt a západní armády se drželi zpátky :D
@radekkavka6174
2 ай бұрын
😂😂😂😂😂
@radekkavka6174
2 ай бұрын
BANÁNY
@mareksedlacek6655
6 жыл бұрын
Na vojne som bol za komunistov dva roky. Toto je poriadne pritiahnute za vlasy.
@8000SAC
5 жыл бұрын
Opravdu? Měls protekční flek...?
@stanislavstefanko4630
6 жыл бұрын
Najviac šikanovali nás mladých tí, ktorí boli zakomplexovaní, a nemali v detstve detskú izbu. Keď som s odstupom času stretol dvoch svojich mazákov - šikanistov, tak ma veľmi pozývali na pivečko a chceli si zaspomínať. Položil som, im len jednu otázku : "Čo ste sa posrali po 25 rokoch "?
@WAPBodie
5 жыл бұрын
Ešte by som doplnil, že tí najhroznejší šikanisti boli prvý rok najväčšie a najposlušnejšie chudátká :-)
@annafontana8456
5 жыл бұрын
omluvte mou zvedavost,proc ty ,co nemeli detskou izbu
@tomascermak9205
5 жыл бұрын
Dobre jste jim to rekl.
@l2folk3
5 жыл бұрын
nic ve zlém šikanu neberu ani omylem je to hnus,ale setkání po 25-ti letech ??? dost pochybuju ,že si Vás a nebo Vy je pamatujete( Ti co šikanovali dávno zapoměli a Vám šikanovanému setkání po letech může být jedno).Vy musíte mít supr pamě´t ,když i po 25-ti letech znáte tváře mazáků co Vás šikanovali
@tomascermak9205
5 жыл бұрын
@@l2folk3 Samozrejme zalezi jaka ta sikana byla. Me treba nikdo nemlatil, presto nevidim jediny duvod proc bych se mel s primitivama ktery zneuzivali jen svoji docasnou moc, s radosti setkat? Muzete mi vysvetlit proc bych mel?
@karelmotl3990
2 жыл бұрын
Ještě, že mám modrou. Buďto bych zařval já, nebo bych tam pár lidí vodprásk. Šikana byla už na základce s propadlíkama.
@jiripelka4193
2 ай бұрын
Perfektní, dodnes mám radost z toho, že jsem se dostal po asi 4 měsících na ŠAPU nad Kulaťákem (teď to není tajemství) v letech 1973-1975 na štáb k mjr. Jarešovi, kde jsem dělal štábního písaře. Musel jsem ale bohužel čekat 4 měsíce, protože kontráši mě nechtěli pustit na štáb s ohledem na styky naší rodiny s příbuznými z USA. Mezitím jsem jsem měl vojnu jako řemen, včetně některých mazáckých libůstek, pramenících z toho, že jsem měl a) dioptrické brýle, b) maturitu, c) byl jsem trochu introvert v motorizované pěchotě, jako písař se státnicí ze psaní na stroji, a maturitou z obchodní akademie, což jsem se marně snažil tajit, protože to bylo pramenem šikany ze strany zejména absolventů poddůstojnické školy, kteří většinou neměli vzdělání jako já... Takže jsem se i v rámci nácviku budoucího postavení písaře na štábu snažil podle možností zašívat na štábu, protože dole na rotě to bylo většinou šikanování. Po zařazení na štáb jako písař jsem se v naprosté většině dostával na rotu co nejpozději, nejlépe až na večeři a před večerkou. Nevypadalo to dobře, ale po roku více méně úspěšného vyhýbání šikaně - což samozřejmě mazáky hodně štvalo - jsem se stal také mazákem a měl jsem více méne pokoj. Nicméně je zajímavé nebo typické, že mí soukmenovci, bažanti, se se mnou téměř nebavili, protože jsem se podle nich neoprávněně vyhýbal šikaně, kterou oni museli projít, a teď ji opláceli. Já jsem samozřejmě žádnou šikanu neoplácel. Vše ve filmu je pravda, jak někdo poznamenal, soustředěno do krátkého úseku, tj. některé mazáctví bylo známo jako mýtus, dokud to člověk nezažil... Ješte jednou, měl jsem obrovské štěstí, že jsem šel na štáb (i když až po 4 měsícících). Dobře si dovedu představit Kambodžu, Viestnam, Čínu atd., kde lidské bytosti ubíjeli a týrali kvůli vzdělání nebo jenom kvůli jejich dioptrickým brýlím. A mrazí mne z mých spoluobčanů, zejména těch méně šťastných, kteří neměli ani střední školu a vybíjeli si frustraci na těch šťastnějších... Dobrý film.
@jiripelka4193
2 ай бұрын
Jedním z nejodpornějších zupáků byl poddůstojník Virt, který byl vyučen, pak poddstojnická škola, a kterého bych rád dnes potkal a rozbil mu hubu, protože si ho dovedu představit v jiných okolnostech jako zupáka SS v Osvětimi nebo Buchenwaldu. Velmi nechvalně známý šikanista, který by zasloužil potrestat. Průměrných, ale celkem profesionálních zupáků bylo rovněž dost, ale Virt byl zrůda. Doufám, že to čte, a že se mi třeba i ozve, rád bych mu dal pomoravsky potlamě - byl to čehůn jak poleno a neměl ho nikdo rád.
@jansmolko5161
2 ай бұрын
Výjazd UAZU bez rozkazu dôstojnika (gumy)? Ani by ho dozor nepustil z autoparku.
@liborkosour3046
3 жыл бұрын
Byl jsem na vojně 1973-5, tohle je celá řada nesmyslů. Šikana u nás byla a tvrdá, rozhodně ne však takovým způsobem. A začátek, kdy se nováčci organizovaně bránili mazákům mohl napsat jen ten kdo na vojně nikdy nebyl.
@pepster144
2 жыл бұрын
Přesně tak. Na nějakou vzpouru proti mazákům by klofáci nikdy ani nepomysleli.
@jPRO93
3 ай бұрын
co takhle napsat vlastní zkušenosti teda? rád bych si to přečetl...
@karelsechovec5813
2 ай бұрын
já byl v Kolíně 72-74, ale takovouhle koninu jsem nezažil, ani neviděl ve filmu, jak tady už někdo psal předemnou, velitel útvaru četař, byly tam nafilmované nesmysly, které neměly žádný vojenský řád, no konina....
@darkovbarbora
2 ай бұрын
@@karelsechovec5813 Velitelem útvaru(Stod) byl vždy minimálně plukovník(Šmíd) a roty major(Zima). 72-74 VÚ 8060 523. RTR PVOS Katovice u Strakonic.
@peterlumik2079
2 ай бұрын
@@karelsechovec5813👍💯Máte pravdu,takhle to nebylo,je to konina.V tom filmu chtěli tvůrci vykreslit situaci po srpnu 68,kdy prý většina tzv. ,,spravedlivých" důstojníků odešla na protest proti okupaci do civilu a útvary zůstali v rukou neschopných lampasáků a poddůstojníků z řad kriminálních živlů,což je absolutní nesmysl! Šikany a mazáctví bylo tenkrát na vojne vždy dost a všude,ale ne takhle! 🤔
@jirkamar7894
2 ай бұрын
Tento film je hovadina 😢. I na vojně jsem zažil šikanu, ale tohle?
@mariankalikalazi1417
5 жыл бұрын
Čo sa týka štátu ako celku ARMÁDA JE POTREBNÁ. Ako pre jednotlivca je to diskutabilné. Diskutabilné preto, že niektorých fakt vychovala a niektorí sa vrátili z vojny ako muži a nie ako chlapi, iných to možno zmenilo na rok na dva a žili si v civile zas ako predtým. Tí ktorí slúžili v 50tych a v 60tych rokoch mali takú vojnu aj keď ešte to boli 3 roky, aká by mala byť, gumáreň vlastne až tak sa starí nad mladými nevyvyšovali ako neskôr, ale pred dôstojníkmi mal každý rešpekt. V polovine 70tych rokov vzniká pojem šikana keď starý vojak chce "vychovať" mladého a mierna šikana AKO KDE (závisí od útvaru) bola do polovičky 80 rokov. Od polovice 80tych rokov do roku možno 2000 boli šikany niekedy schválené (ale ticho schválené aj dôstojníkmi aj vojenskou políciou) nech starí vychovajú tých mladých... Žiaľ veľakrát na veľa útvaroch sa to vymklo z rúk úmrtia, vraždy, samovraždy.. asi až koncom 90tych rokov došli nato že šikana je nebezpečná..a zaviedli totálnu gumáreň (v mojom prípade dal som DOBROVOLNE cigaretu starému a keď to videl nejaký kapitán už chcel aby som ho usvedčil za šikanu). Keby za čias mazáckej vojny sa sťažuje tak ho nenávidia nielen starí ale aj jeho vlastní beh a dajú mu to vyžrať a možno aj dôstojníci že je bonzák... Boli abnormálne nepochopiteľné veci pre civila, v civile na pracovisku ak nás dakto buzeruje tak sa posťažujem šéfovi a tak..tam sa nesmelo. A niektorí si teraz poviete že to urobilo z chlapov, mužov áno ale nie kvôli šikane a honeniu si ega ale kvôli robote čo tam dávali a že museli sme rešpektovať dôstojníkov ktorí boli naši druhí otcovia. Šikana?? Keď starý buzeruje normálneho mladého, ktorý to psychicky nezvláda?? Alebo aj keď namysleného geroja...aj ten geroj bude raz starý a to isté bude robiť mladým... S Armádou súhlasím, so šikanou nie..a či to pomohlo niekomu áno inému nie..
@simonab6990
4 жыл бұрын
Super koment. Ďakujem.
@autonomniobcan3827
7 жыл бұрын
Taky jsem byl na vojně, taky nás mazáci zadírali, ale tohle už je moc přehnaný. V realu by už po prvním zranění, nebo nedejbože úmrtí začala vyšetřovací akce od VP. Vojnu jsem nesnášel, ale dnes už vzpomínám jen na ty dobrý věci. Zajímavostí bylo, když už jsem byl taky mazák, tak nejvíc šikanovali ti, kdož vůbec šikanovaní nebyli. Ten kdo si šikanu zažil, už nechtěl být takový zmrd a dělat to dalším.
@zoltanviragh2733
3 жыл бұрын
Tam kde som bol na vojne, vp bola o patro vis, vedeli co sa robi a nic s tym nerobily
@stansfield6486
3 жыл бұрын
tiez som mal sikanu,ale tento film je picovina, kde je veliaci dostojnik, ci je vikend ,ci pondelok ziadne zamestnanie ani sluzba ci straz,kuchyna atd...a pojebany catarik chodi len tak zo samopalom,kto ho pustil do municaku,kto ho pustil cez hlavnu branu....ved tam je len muzstvo, kto bol na vojne urcite vie o com pisem
@jirihala5913
2 жыл бұрын
Přesne... Já si taky zažil jak cip a stejne jsem jako máza nic takového nedělal...
@pavel.m776
Жыл бұрын
Mám kamarády, 2x úmrtí, takže pochvala rodičům že syn zemřel při ochraně socialistické vlasti a jeden se regulérně zbláznil, léčí se dodnes. všichni 3 čára s rakouskem JČ
@josef.prosek698
9 жыл бұрын
Měli dostat hned Sabinov a nejmíň 10 let
@pcrjc
8 жыл бұрын
Excelentní Mirek Etzler i ostatní...
@renekalina545
8 жыл бұрын
Peníze si naštěstí od nás mazaci nikdy nevzali, ale obraz událostí věrohodný.
@WAPBodie
5 жыл бұрын
Keby aj pýtali, no a? Stačí sa nezľaknúť. Najhoršia je smrť z vyplašenosti.
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@WAPBodie : Nejhorší je lhát si sám sobě. Ale to si nepřipustíš, že...? :O)))
@peterrangl4923
2 жыл бұрын
@@WAPBodie I ty puňto drsnej🤭😁
@uninhabitedcz8003
9 жыл бұрын
Etzler si svého četaře Konečného opravdu užívá, výkon hodný snad i nějakého toho ocenění ...8-)
@miroen361
5 жыл бұрын
Dobře natočené vyvolalo tolik ohlasů na nekonečné těma blbec vždy a všude v kterékoli době režimu století vesmíru?
@jerry1402
3 жыл бұрын
Nerozumět řeči tvého kmene
@resistancerat
Жыл бұрын
"to mě nepoleká.." *2 secs later "cO dĚlÁš bLbE?!" xD
@pocolocopa
8 жыл бұрын
Jak může mít četař - záklaďák pod palcem celý kasárna, včetně ostré munice ?
@kuczy1991
8 жыл бұрын
34:31
@joseflacko4126
6 жыл бұрын
Přesně!!!A taky nechápu který pablb to natočil protože my jsme měli v přímači velitele čet špagáty a a nad nima ještě 4 gumy a ne jednoho usmrkanýho podporučíka!!!!!
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@joseflacko4126 : Chlapče, to netočil blb. Ten film je odrazem reálné situace těch let.
@petrmikulik9915
3 жыл бұрын
Do stráže jsme měli ostré a vypaskovat jsme museli před deveťarnou
@darkovbarbora
2 ай бұрын
Pokud měl poddůstojník(svobodník až četař)24hod. službu dozorčího roty + zástupce(vojín) dozorčího roty a velitel roty(důstojník od poručíka po plukovníka) nebyl přítomen,(po denním rozkazu končila služba a odcházeli domů) přecházeli všechny práva a povinnosti velitele roty na dozorčího roty. A pokud zrovna nebyl u dozorčího stolku zastoupil jej pomocník dozorčího roty. Tak že celé rotě mohl velet při signálu narušitel vojín.(mazák)🪖⚔
@petrstraka8365
4 ай бұрын
Nesmrtelný film, každý voják si v tom něco najde!
@luckasikulova3548
4 жыл бұрын
Zavřeli na konci Důstojníka ? On nemusel mít Psychotesty ? Díky
@snikynab165
4 жыл бұрын
je to jen film a v tehdejší době se to podle mě ani tolik neřešilo.
@snikynab165
4 жыл бұрын
@Jan Schlossar tím "je to jen film" bylo myšleno že nebylo řečeno jak důstojník dopadl. Tehdy to nebyla profesionální armády. Armáda měla tak milion vojáků a většina byla velmi pravděpodobně tvořena základní vojenskou službou. Dnešní armádu nelze srovnávat s tehdejší. Jediné co spojuje tehdejší a dnešní armádu je stejná vojenská technika. Hlavním faktorem pro výběr na pracovní pozici je vzdělání, praxe. Psychotesty hrají roli možná tak u vojenské policie, nebo specialek.
@snikynab165
4 жыл бұрын
@Jan Schlossar psychotesty se dělají všude, ale každý normální člověk je splní. Pak je podle mě logické že na více náročné pozice na psychiku je zapotřebí mít určitý profil. Do náročných pozic řadím speciálky, protože člověk musí být velmi psychicky odolný...
@snikynab165
4 жыл бұрын
@Jan Schlossar stránky armády
@udrzbamakrokv4925
4 жыл бұрын
psychotesty v armádě čssr?zbláznili ste se?tam je měli snad jen řidiči a dělali papíry céčko už před vojnou,ba naopak tam čim větší psychopat tim větší šarže a nedej bože když měl rudou knížku,na prstech jedný ruky spočítam vyjímky ale jinak samej cvok řídil armádu a po rozpuštění naší slavné povinné armády se tihle dementi nacpali do vedoucích funkcí ve fabrikách do politiky a škoděj dál,franta vú1113 janovice 84-85
@antonbednar5732
7 жыл бұрын
Film totálně přitažený za vlasy. Ano byla šikana na vojně ale ne v takovém měřítku jak je to v tom filmu. Film točil zřejmě někdo kdo na vojně nebyl. Opustit útvar ze samopalem a s ostryma no to je dobra hovadina. Za mně na vojně by za to byl okamžitě prokurator a těžkááááá basa. A ve filmu všemu velí četař a s kamaradama jedou gazíkem pro zobaka s ostryma v samopalu. Hm dobra kokotina. Neexistovalo opustit utvar bez svolení velitele utvaru, odjet někam gazíkem, se samopalem a ostryma.
@bobzeepl
10 ай бұрын
scénář napsal major Zdeněk Krhounek. Možná měl modrou knížku a na vojně nebyl...?
@luciesikulova7726
2 жыл бұрын
JÁ myslela že velitel by měl být rozumný.
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
HA-HA HA.....Možná tak v Americkém filmu. Ovšem v reálu jsou to ti největší vylízanci.
@jenyk-of3nk
9 жыл бұрын
Trošku přitažený za vlasy,ale na konci mě zaujala ta padesátosmička,napočítal jsem asi dvaadvacet dávek po cca 3-4 výstřelech na jeden zásobník ,to je asi 60-90 nábojů.To bylo jak Rambo II.
@l2folk3
8 жыл бұрын
+jenyk.1975 si tíhal u televize nebo v kine počítat náboje.úobávím se že tenhle film není o střelbě)
@petrpavel8267
7 жыл бұрын
Nebuď tak přesvědčivě důležitej. O počet střel nešlo...
@darkovbarbora
5 жыл бұрын
@@lsk3353Vz. 58 měl sumku a v ní čtyři zásobníky po 30 nábojích. Vz. 26 a 24 měli sumku s pěti zásobníky a v každém bylo 32 nábojů a armádní pistole Vz. 52 měla v pouzdře jeden náhradní zásobník a druhý v pistoli každý po 8 nábojích které byli shodné s municí pro samopaly Vz. 26 a 24.
@02jost
5 жыл бұрын
To ano... navíc nechápu kde ty ostré vzal.
@OFPruzkumnik
5 жыл бұрын
@@02jost tož ty mazáky zásoboval prvně střelivem a minimálně dva zásobníky měl v ruce když zdrhal, a kosu přes rameno :P
@martinsmejkal5561
6 жыл бұрын
Kluci se tam i věšeli
@denisahrindova2009
3 жыл бұрын
Taky jsem se tam chtēl obēsit . Bylo to zlý
@abaddonprvni3750
10 жыл бұрын
Mám se dobře nic mi nechybí :-DDDD
@pavelflachs6988
4 жыл бұрын
Jenom balik a prachy.
@janliska4152
2 жыл бұрын
Tenhle film je strasnej blabol od zacatku az do konce..
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
V tý době to tak chodilo....To není ta patolízalská uslintaná gumárna co jsi zažil ty. Jestli vůbec
@harmwulf8767
5 жыл бұрын
Scénář napsal Zdeněk Krhounek, který vzhledem ke svému dlouholetému působení v armádě velmi dobře znal i nešvary spojené s šikanou
@harmwulf8767
4 жыл бұрын
@Natus iterum Christiani děkuji
@StanislavKaňák
Жыл бұрын
Nechce se mi veřit,ze by si četar jen tak šel zastřílet na stř elnici,bez důstojniků,měl k dispozici volně náboje,auto.Byl jsem na vojně v r.1978-80,něco málo o tom vim...
@pettrispettris9140
5 жыл бұрын
v civilu 0 na vojně mistři světa, taky sem měl vojnu na hovno prachy fyzicky tresty atd... ještě dnes po těch letech vidět jednoho z nich rozbiju ho na hadry to ve mě zanechala vojna
@annafontana7446
4 жыл бұрын
Osvitte mne ,prosim,od narozeni mam ruzovou knizku.To neni na vojne mozne,ABY se vsichni novacci spojili a nenechali se sikanovat?
@jannovak5192
Ай бұрын
@@annafontana7446 Samozřejmě, že to bylo možné, třeba v přijímači, kde byla většina mladých a výrazná menšina starých..... Nebo na tzv.poddustojnické škole, byla hned po měsíčním přijímači, trvala 6 měsíců.....tam chodili všichni, co měli dostat frčku.... budoucí řidiči, u spojařů velitelé stanice...atd.....tam byli mladí též v 95% převaze..... No a půl roku vojny byl pryč a přišli další mladí....... Horší to měli samozřejmě ti, kteří šli po přijímači rovnou na jednotlivé roty.......tam pak byli v 5%menšině.....a řádně si to užili.. Tak to bylo....
@LubomirLicko-ct3es
2 ай бұрын
Napadení dozorciho roty za to bylo pár let..
@harrysoldier2893
29 күн бұрын
i ZA MNOHeM MeNŠÍ PROHŘeŠeK BYL PROKURÁTOR.
@petrsofronk6998
2 жыл бұрын
Etzlerovi ty šmejdi fakt sedí. Mirku, kdybyste tohle někdy náhodou četl, tak to byl fenomenální výkon! Hodný Shawshangu :-)
@martykoller8734
Жыл бұрын
Teda. Po vyučení bych si přál jít do armády, ale jsem rád že jsem nezažil vojnu za vás, to je děs. A tohle je z devadesátých let, za komunistů to bylo ještě horší
@Palecek3
8 жыл бұрын
film je blbost,sloužil jsem u ps,ale na čáru jsem měl zakázáno od kontrášů,byla tam šikana,ale záleží na člověku jakou má psychyku,jednomu jsem položil nůž na krk a měl jsem klid,
@tomaspianist
8 жыл бұрын
no ja taky tech kontrasu tam byla tolik tak som odnomu odstrignul gule GULE a potom co sa smal? Boga jeho on sa nesmal ale ja so sa chlamal ako kurva stara a tak Peter Palovcik sluzuli smo oba i sikana bola a terazky? Terezky smo dvaja ujove
@marianhradecky9672
8 жыл бұрын
...,uvědomělej,politicky spolehlivej,víš vůbec ........
@becikpavel77
11 ай бұрын
Já dostal modrou ale kdybych byl na vojně tak bych asi měl problém pač já nemam rád když mě někdo do něčeho nutí a když v tom vidím vychcanost tak se ozvu i za cenu že bych to nějak odnesl.
@farmahedvikaslatinky
11 күн бұрын
Zdarec. Jo jo,takovejch bylo.... A za měsíc to viděli setsakramentsky jinak 😊.
@milannemec9803
3 жыл бұрын
zažil som si i ja r 1978-1980 kadečo, no také drsné to nebolo ,, chlapci od maminej sukni plakali na záchode ale vcelku sme tú dobu zvládli všetci ,, až na jedného zastrelil sa ,,baba mu dala kopačky ..
@strycekhocimin920
3 жыл бұрын
Jo...To je ale z r. 1969, když všechny lamasáky vyhodili a zbyli tam základáci.
@milannemec9803
3 жыл бұрын
@@strycekhocimin920 to je už jedno ,,, stále to viedli vraj ,,ľudia,,
@strycekhocimin920
3 жыл бұрын
@@milannemec9803 Jak jedno? To si muze myslet, jen jelito s myšlením jitrnice.... Ty vůbec nechápeš souvislosti.... Raději mlč a soupej nohama,ty hlavou.
@milannemec9803
3 жыл бұрын
neurážaj mňa nemáš na to IQ
@strycekhocimin920
3 жыл бұрын
@@milannemec9803 Sám sebe? Tak to si vyřeš s chocholouškem.
@olina1959
9 ай бұрын
Existovala šikana na vojne ale toto je úplný nezmysel, strašne prehnané.
@jannovak5192
Ай бұрын
Filmy musí být vždy trochu přehnaný.
@mirekbroz3538
8 жыл бұрын
Takove detaily jako se zakopavat ve vojenskem prostoru a okolo jde skolka deti je nesmysl a treba proc maji mazaci lodicky na hlave uvnitr budovy?Kdo byl na vojne musi tak vi sve
@tomaspianist
8 жыл бұрын
no pravda lodickov na glavov, to je taranie no govno GOVNO, ja som lodicku nedal na goluvu uvnitr budovie alebo ake bazmekov no tak at zijom Mirok Broz, napijom se slivovice a budemo pametat
@marianhradecky9672
8 жыл бұрын
Kde jsi sloužil,že si tohle dovoluješ tvrdit ?
@petrmikulik9915
3 жыл бұрын
To že se procházejí v prostoru civilisti je fakt blbost 🤔
@apem-cz
8 жыл бұрын
přesně takovou vojnu bych teda nechtěl to je fakt snad horší než válka
@stepannovotny4474
8 жыл бұрын
chah
@marianhradecky9672
8 жыл бұрын
Jsem rád,že nejsi diletant !
@ldiotldiot4543
6 жыл бұрын
To je jenom slabý vejvar toho, co se ve skutečnbosti dělo v útvarech Česloslovenské Socialistické Lidové armádě...
@kalija50
5 жыл бұрын
@@ldiotldiot4543 Tvrdis naprostou kravinu! Ja byl na vojne 82-84 v Bechyni na vrtulkarne, tam to bylo vyhlaseny sikanem, lampasaci se bali po odpolednim nastupu na rotu jen vlezt, natoz si neco vymyslet. Tenhle film je desna sracka!!! Ty jsi na vojne nikdy, opakuji nikdy nebyl!
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@kalija50 : Kdo, co...? Proč je film sračka...?
@makrellful
10 жыл бұрын
Tak neviem... odkrutil som 25! mesiacov v Tachove ('76-'78) a aj napriek dlhemu casu si na vsetko dobre pamatam... musim ale priznat, ten film mi nic nedal.
@WAPBodie
5 жыл бұрын
Presne tak... ja som bol v susednom útvare a pár rokov neskôr a tiež môžem potvrdiť, že ten film je úplný nezmysel.
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@WAPBodie : A já zase vím, že to nesmysl není. Tohle se dělo...
@WAPBodie
5 жыл бұрын
@@8000SAC Iba ak v snoch režisérov. Na vojne som bol dva roky, kamošov čo to absolvovali mám asi 100 a nikto o ničom takom ani nepočul. Divné, že? Stačilo sa nedosrať, to je celé.
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@WAPBodie : Aha. Takže dle tebe mlácení - nemožné, výběr peněz - nemožné, motokros+gagarin+včelka mája - nemožné, sebevraždy a pokusy o ně - nemožné, dezerce - nemožné, ano...?
@mariankalikalazi1417
5 жыл бұрын
@@WAPBodie nie je jedno kde a v ktorom roku si slúžil
@martinmajer5091
3 жыл бұрын
Byl jsem VU 1901 Olomouc 1991-1993 /podzim-jaro/Železniční vojsko,jako masakr tam byl...jestli nekdo zazil,vi svoje..z 360 narukovanych snad zustalo 120 kusu,civilku podepisovali i po pul roce po narukovani.Ale vzpominam v dobrem😉
@skritek2435
Жыл бұрын
Je mi divný, že nikdo nehledal toho Banýra...? Oni ho zabili že? Je divné, že se v tom filmu po něm nikdo nesháněl...
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
Říká ti něco slovo SVOP?
@darkovbarbora
2 ай бұрын
@skritek2435 Na katovické 523. RTR PVOS kde jsem sloužil jsem ve strážní službě našel po půlnoci umírajícího vojína který měl proraženou lebku od sekery která mu v dřevníku vypadla z násady a trefila jej zezadu do hlavy naštěstí ne ostrou stranou. Bylo slyšet jen chrčení a když jsem šel po zvuku tak jsem Jej našel v kaluži krve ale v první moment jsem musel být ostražitý abych neskončil stejně pokud vojína někdo napadl. Žádné pojítko se závodčím poblíž nebylo Proto jsem zařval jako tygr na dozorčího roty ale ten zřejmě neslyšel tak jsem přivolal pomoc v nebezpečí z prodlení střelbou ze samopalu do vzduchu tak aby střely spadly do pole a nikoho nezranily. To byl rázem cvrkot. Vyběhli všichni jen tak v pyžamech nebo v trenkách i když byl podzim a občas i padal sníh. Podařilo se Jej zachránit ale když asi po půl roce ve vojenské nemocni v Plzni mu ošetřující lékař s primářem dovolili o víkendu navštívit rodiče a též svou manželku s novorozeným potomkem kterého ještě ani neviděl bydleli ve Strakonicích, tak Jej nic ,,lepšího" nenapadlo než se povozit na svém motocyklu a srazil se v protisměru se Žukem. (polská dodávka) kzitem.info/news/bejne/pqd_yqGDkmKYrWk Byl hned na místě usmrcen. Zřejmě upadl za jízdy do bezvědomí na následky předchozího úrazu. To bylo vyšetřování při mimořádné události. Celý týden nám na rotě šňupali kontráši. Ten vojín se jmenoval Sušánka na křestní si už po 50 letech přesně nevzpomenu a jeho rodiče obsluhovali kino Oko ve Strakonicích Otec promítal a matka byla v pokladně. www.google.cz/maps/place/Kino+Oko/@49.2571082,13.9042596,19.75z/data=!4m6!3m5!1s0x470b35e32e724e67:0x44b45fde73d079d5!8m2!3d49.257018!4d13.9044508!16s%2Fg%2F1tfdxkm_?entry=ttu
@pezafunnyvideos
2 ай бұрын
Tak by prostě rodině řekli, že zemřel nešťastnou náhodou při cvičení, nikdy by neřekli pravdu, protože vrazi a lidožrouti byli.oficiálně jen na Západě.
@skritek2435
2 ай бұрын
@@strycekhocimin920 ne...co to je?
@skritek2435
2 ай бұрын
@@pezafunnyvideos no to by asi takhle jednoduše nešlo že...?
@vycmnl
6 жыл бұрын
tak se me moc nezda jak tam Etzler klepne toho silaka po hlave lopatkou tak by sel sedet vrazdu jen tak neukecas
@brutprut9619
4 жыл бұрын
Za bolsevika bylo trochu vsechno jinak.....skoro jak dnes.tenkrat se neco stalo a ututlalo se to.dnes,kdyz das dotaz na migraci,tak je vsechno v cajku,ale kdyz se zeptas nekoho,kdo zije v centru deni,tak je vsechno jinak.
@pjaro77
4 жыл бұрын
@@brutprut9619 Aj za bolševika by nemohol vojin len sa tak stratiť a veliteľ by sa musel zaujímať , kam sa podel.
@Batik12
3 жыл бұрын
@@pjaro77 kde je? ASI DEZERTOVAL, na vojně je to opravdu velmi snadné uklidit takto mrtvolu, kor když to bylo blízko hranic, se to svedlo na to že prostě mohl proniknout na západ a hotové, možno si i vymyslet příběh s tím že se o tom zmiňoval že to udělá, hodně lidem se to podařilo a nikdo o tom nevěděl, to samé ti co to nepřežili taky se o nich nevědělo a pátrej po nebožtíkovi který ofiko neexistuje, ověřit ani nijak zjistit se to nedalo...
@pjaro77
3 жыл бұрын
@@Batik12 Veliteľ nevidel vojaka niekoľko dní, tak sa pri nástupe spýtal vojakov kde sa podel. Oni mu odpovedali že asi dezertoval. A veľliteľ to nechal plávať, ďalej sa nezaujímal. Prosím vás, buďte trochu realistický. Rodičia by spravili neskutočný cirkus, keby sa im syn niekoľko týždňov nehlásil. Okrem toho smrťáky aj zmiznutia vyšetrovala v tej dobe vojenská polícia. Také veci sa nedali hodiť len tak za hlavu.
@polechtanavana1049
2 жыл бұрын
kdyby film byl realnej tak by musel jít sedět po soudu kterej byl až po filmu nevíš jestli nešel sedět
@martinhorak5955
9 жыл бұрын
Něco pravdy na tom filmu je. Kluci co sloužili na odloučeném stanovišti Zámeček na Vyškovsku, či na letišti na Bochoři, by mohli vyprávět. Podle mne je ten film v některých místech přitažen za vlasy, ale celkově ta šikana byla spíše v tomto filmu podána směšně. Ovšem horší byla gumárna. Co byly bufety a motokros a jiné srandičky proti povinnosti spát v červenci zakuklený ve spacáku, aniž by čouhali ruce. Po obědě běhat zrychlené přesuny a zvracet u toho. Zakopávat se ve zmrzlé zemi. Mít basu za špatně podané hlášení. S tím jsi neudělal nic, protože vše bylo podle předpisů. Ale stejně byla vojna super.
@MegaDrahoslav
9 жыл бұрын
Roman Vítek Jak můžeš říct, že by se posral, když ho neznáš povahově??? Aby jsi se neposral na vojně ty...
@bloodxe1473
9 жыл бұрын
Já tam byl totiž, chytráku
@MegaDrahoslav
9 жыл бұрын
Roman Vítek A já tam byl taky a nemachruju...
@ldiotldiot4543
6 жыл бұрын
Ďalší moudri co slyšel o ZVS z vyprávění dědečka...
@janosebak3041
6 жыл бұрын
ldiot ldiot ZVS bola mazacka šikana a lapasacka gumová vojna teraz už sú profíci a misie.
@Lukyno01
9 жыл бұрын
My mazárnu prakticky nezažili, ale čistokrevnou gumárnu jsme si užili dosytosti. A potěš koště. Ale vzpomínám na to období života strašně rád :)
@joyses2009
Жыл бұрын
jj gumarnu jsem taky zazil,kluci byli super ale dustojnici to byli darebaci prvniho kalibru.I presto jsem pak po preveleni na jiny utvar jsem mel super nadporucika takze KVOP bylo taky a dost casto(ne zadarmo ale za poradnou praci👍).nekteri by vojnu a gumarnu zejmena potrebovalo jak sul!
@jiripelka4193
2 ай бұрын
@@joyses2009 naopak, kluci byli svině, a k důstojníkům profíkům se člověk musel prokousat...
@vladimirkusyn7219
4 жыл бұрын
Ukázka vojenské šikany ! Vladimír
@100PKU
4 жыл бұрын
Film se točil na rotě Devět Mlýnů, Znojemské Brigády PS.V té době jsem tam působil a taky si zahrál několik mini rolí.Byl to asi měsíc pohody, herci pohodový, dobře platili na tu dobu ( tuším 1992 ) a vojenské platy, rád na to vzpomínám.
@carlosshifty383
3 жыл бұрын
Tak to jste musel znát otce, který tam sloužil. Jméno říkat nebudu (náčelník K.J.) , ale určuítě poznáte podle UPPDKV :D
@pepster144
2 жыл бұрын
@@carlosshifty383 UPPDKV?😁 Jen asi sekundu mi trvalo si na tuto zkratku vzpomenout....a je to už 33 let, co jsem byl na vojně.
@carlosshifty383
2 жыл бұрын
@@pepster144 tak vidím, že si na to pamatuje většina klofanů 🤣🤣
@jiripelka4193
2 ай бұрын
@@pepster144 uplne u prd... do konce vojnu, dale podle nprap. Severy tři stupně blbosti, lahosipa (lautr ho... si pamatuje), lahosipaikdypi (lautro ho... si pamatuje i když si píše) a homimo (ho... místo mozku), což říkal sebekriticky, protože tam bylo hodně lampasáků ve všech kategoriích, ale objektivně většina profíků, ke kterým se člověk ale musel prokousat....
@Vitkanurek
2 жыл бұрын
Ukradené 2 roky mého života a také života mé dcery s tátou! Navíc, naprosto zbytečně !!! Nic mi to nepřineslo, krom poznání, jak dovede být člověk hnusný, když se mu k tomu dá možnost.
@miloslavkosecky511
2 жыл бұрын
Já som bol pisar velitela praporu....já som od mazakov dostaval este uplatky 🤣🤣🤣🤣
@miloslavvebr3435
8 жыл бұрын
Na vojně jsem také byl ale toto je totální blbost, všichni by dávno dostali prokurátora, a v Sabinově by si užili, kriminálník by nemohl nikdy dělat velitele příjmače, to mohl jedině důstojník. A taková hovada by neměla šanci- prostě totální blbost.
@tomyjezura
7 жыл бұрын
On toho toho prokurátora taky asi dostal, ale až po dvojnásobné úkladné vraždě, za což byl tenkrát i trest smrti...:(
@strycekhocimin920
7 жыл бұрын
To že jsi možná byl v nějaké pakárně, neznamená, že to tak bylo všude. Obzvláště ne po okupaci vojsk SSSR v r.1968. Kdy a kde jsi sloužil, chytráku? Tomyjezura Údajně to je podle skutečné události a ten frajer ho prý dostal Zdroj:ČSFD. Ověřit se mi to ale nezdařilo
Až mi je tých zobákov ľúto :( čo sa dalo v takomto prípade robiť? ešte som nedopozerala cely film lebo ho sledujem po etapách čo sami tak zle naň díva :(
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@strycekhocimin920 : Krajní řešení, nemuselo se vždy povést.
@villipolacik3712
10 жыл бұрын
Já som bol na vojne a bolo niekde aj horšie! Tí čo vojnu nezažili, nikdy tomu neuveria.
@WAPBodie
5 жыл бұрын
Ja som na vojne bol a nebolo to ani také. Stačilo sa nezľaknúť, to je všetko. Keby na mňa skúšal niečo také ako vo filme keď som bol mladý, mal by proste smolu. Keby niečo také skúšal niekto na mladého keď som už ja bol "starý", ako prvý by som ho kopol do riti.
@8000SAC
5 жыл бұрын
@@WAPBodie : Jenže tys na tý vojně nebyl v 70. nebo 80. letech, víš...? Kdybys byl, neměl bys takový nápady...
@RNGPATRIK
5 жыл бұрын
@@WAPBodie ale prosim te nepovidej hlouposti.Nevim kde jsi sloužil ale zdá se mě ze nevíš o cem mluvis.U nas pikud by nekdo z mladych moc vyskakoval.mel by po srande u Vsech dokonce i u gum.Dostal bys nalepku problemovy a tahlo by se to s tebou i.na kurzech atd Starii by se postarali ze bys mel celkem problém všude.
@paveljohanek9832
2 жыл бұрын
Mohl si někdo po te stěžovat třeba do novin ?
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
Kam? Byla cenzura...
@steweNice
9 жыл бұрын
Když jsem se dostal na vojnu vyřešil jsem to po svém, při úklidu jsem mazákovi nasadil kýbl na hlavu a dal mu takovou pěstí do kýbla, že jej museli odvést na dílnu aby to tam roztříhly a sundali mu ten kýbl z halvy! Dostal jsem deset ostrejch! Tam jsem si vydělal dalších patnáct :-) Pak mne převeleli do Vyškova, tam se mi líbylo a byl jsem bez problémů.
@jirka2493
9 жыл бұрын
Pro stewe Nice Kdybys nekecal. "Dal jsi takovou ránu do kýblu, že ten kýbl museli rozstřihávat na dílně". Ha, ha, ha i ty náš siláku, i ty náš chlubílku.:-)) Ve Vyškově se ti líbylo, no ta čeština ukazuje, že to s tebou nebude moc valné. Píše se: líbilo a ne líbylo, rozstřihli a ne roztřihly. Asi se ti ve Vyškově líbilo, že jsi mohl rychle a pohotově bonzovat gumám. Ovšem pokud jsi vůbec byl na vojně. Kecy jako ty tvé, píšou většinou "modré knížky", kteří na vojně nikdy nebyli a nebo primitivové, kteří neumí ani česky. Asi jako jsi ty. Kdo tam nebyl, tak ať nemluví a nepíše. Piš si svůj deníček snů a fantazií, kde jsi borcem a frajerem a dej ho ke čtení svému ošetřujícímu psychiatrovi, ale nevypisuj se sem.
@steweNice
9 жыл бұрын
To jste vy pisálci, písmenka a kecičky jsou na hovno :-) tak se ukažte :-)
@NacchiCZ
9 жыл бұрын
+stewe Nice :D
@milanfoltyn4281
6 жыл бұрын
Měli tě vice "převychovávat" alespon by jsi se naučil češtinu:
@PavelKralKafeman
6 жыл бұрын
stewe Nice Ty jsi na vojně nebyl... Žádných 10 jsi nedostal ani 15 k tomu....Jenom si tady honíš internetový triko, slečinko.
@milannemec9803
4 жыл бұрын
jasná šikana išlo to mezi veliteľov tí kašlali na to zažil som ponižovanie na vojne prešiel som tým a tu som
@martinvyhlidal9931
9 жыл бұрын
Dělej lez dělej, pobřeží slonoviny :))))
@Ferda1964
5 жыл бұрын
politicky nekorektni , dnes by to na Kavcich horach neproslo , z cerneho kontinetu se dnes preci obohacuje evropske osvicenstvi
@matko863
2 жыл бұрын
U mňa tento film nula bodov . Okrem toho že film nemá záver , tvorcovia filmu ten koniec úplne sfušovali , ale totálne ... príchod do hraničného pásma . Úplne nereálne už dávno by boli zadržaní príslušníkmi PS
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
Sami byli PS... A jestli to sami nikam nehlásili, tak kdo by je honil?
@11SNA
11 жыл бұрын
naprosto fantastický herecký výkon Miroslava Etzlera
@Oworotoru
10 жыл бұрын
Bohužel v naprosto příšerném filmu
@11SNA
10 жыл бұрын
neřekl bych
@jarmila7070
10 жыл бұрын
Další primitiv,co?To,co tady ve "filmu" předvádí,je pro takové jednoduché jedince,jako jsi ty a ten "niko10kovac"!!!Tragikomické je,jak se v tom bahnite.Tady si ani jeden z vás svoje komplexy nevyléčíte.Zkuste si najít ženskou...ale která by vás chtěla,že?
@Oworotoru
10 жыл бұрын
jarmila70 Pomatený urážlivý komentář naprosto mimo mísu. Vy potřebujete pomoc, madam
@11SNA
10 жыл бұрын
jarmila70 Naserte si Jarmilko :)
@expendableess
Жыл бұрын
👌💪
@milankucera588
2 жыл бұрын
Brutální. Nechtěl bych to zažít.
@jirihala5913
2 жыл бұрын
Já to měl podobne...vojna? Zbytečně ztraceny rok zivota..
@morgovic
Жыл бұрын
32:15 - "KOKOT! 😡" já z toho borca nemůžu xd
@stefansur2460
10 жыл бұрын
Film je naprosto smyšlený. Příklad, Kdyby vojín v roli bažanta vztáhl ruku na poddůstojníka, ještě když má ten poddůstojník šňůry, tak by to znamenalo Sabinov natvrdo. To věděl každý zobák a nic takového by si nedovolil. Kdyby zobák prodal mazácké kanady, mazák by pouze zavelel, že mu chybí boty a zobák by je musel sehnat..... Pár scén bylo pravdivých, ale celek byl naprosto nereálný. Jinak třeba ta scénka jak běhají zobáci a předvádějí motorky to byla klasika, když to mazáci měli za 250
@traplican
10 жыл бұрын
Na poddůstojníka s červenýma šňůrama (dozorčí roty) klidně.
@stefansur2460
10 жыл бұрын
Hmmm. Sloužil jsem v Mariánkách a útok na dozorčího roty by prokurátor ocenil několika měsíci v Sabinově. Prostě útok na vojáka ve službě. Možná jinde by to bylo volnější, ale u bojováku to prostě bylo na prokurátora.
@traplican
10 жыл бұрын
SefeanSur To je sice možné, ale jak by se to k tomu prokurátorovi dostalo? Dejme tomu, že stojíš na stupátku s červenýma šňůrama jako dozorčí roty. Přijde ožralý mazák a má blbé kecy. Pak ti začne brnkat za uši a poplácávat tě po papuli. Víš, že je to ten typ, co by tě klidně i podřízl. Co v té chvíli uděláš? Vrazíš mu bajonet do břicha? Napíšeš trestní oznámení prokurátorovi? Co uděláš, když tě ožralý buran, který přišel odněkud z lesů, poplácává po papuli a brnká na ucho?
@stefansur2460
10 жыл бұрын
Psal jsem o tom, že bažant si nemohl dovolit vztahnout ruku na poddůstojníka, nebo na někoho kdo měl šňůry:-). Mimochodem. Já neviděl bažanta jako dozorčího, vždy tak maximálně pomocník dozorčího. Dozorčího dělal vždy poddůstojník a služebně starší voják, tedy, alespoň roček, jelikož frčku mohl dostat voják minimálně po půl roce a pokud to dostal za zásluhy, nikoli za poddůstojnickou školu tak minimálně po roce. Bažant na vojně měl dvě možnosti, trpět mazáckou vojnu, nebo trpět vojnu dle řádů. Pokud nebyli mazáci hovada tak pohodlnější byla mazácká vojna. Dodržovat přesně vojenské řády byla mnohem větší šikana
@traplican
10 жыл бұрын
SefeanSur U nás se stavěli jako dozorčí roty i půlročáci, kteří se vrátili z poddůstojnické školy jednoduše proto, že jinak by nebylo koho postavit: Ostatní byli odveleni, na stráži, na služebních cestách případně plnili jiné úkoly. Nebylo možno také stavět řidiče a ty, kteří byli po službě.
@PeterBurikova
Жыл бұрын
Ako film dosť dobré ako realita totálna blbosť
@jirikostlivy280
4 жыл бұрын
Drsný film.
@tiborkovac2694
9 жыл бұрын
s tychto tu komentarov som sa najviac pobavil na vyroku-reziser musel mat modru knizku.to vystihuje celi film.
@tomasoplt977
9 жыл бұрын
Ono to takhle nějak bylo na vojně ale některé scény v tomto filmu sou opravdu přitažené za vlasy.
@Eranuss
8 жыл бұрын
+RAsputin HORRORCORE/HARDCORE Je to úplně jasnej cigoš. Už podle gramatiky :)
@sabirezak3271
3 жыл бұрын
fakt pritiahnuté za vlasy bol som v Brne 1976 - 1978
@strycekhocimin920
3 жыл бұрын
Někde v gumárně jsi dělal burše........Jenže tohle je 68.
@memnontroyvyznavacaas5084
10 жыл бұрын
Já byl na vojně až v 90-tých letech a to už byla proti tomuto v podstatě sranda.
@Oworotoru
10 жыл бұрын
Protože tenhle film je neuvěřitelná blbost.
@8000SAC
10 жыл бұрын
Oworotoru Opravdu? A copak se ti na něm nezdá? I já tam třeba vidím nesrovnalost - ten brejlatej "mladej" má mooc dlouhý vlasy...
@Oworotoru
10 жыл бұрын
8000SAC Vypadá to jako by se někdo pokusil o hlubokou psychologickou sondu do něčeho, o čem jen slyšel. Bravurně zvládnutá reflexe zneužití moci jedincem a popis marného pokusu vymanit se z kruhu zla. Bohužel zasazení děje do tehdejší armády se úplně vymklo. Autoři jako by snad ani na vojně nebyli. Jako Pán much by to ještě šlo, jako film z vojenského prostředí to nestojí za nic.
@8000SAC
10 жыл бұрын
Oworotoru Kolik jsi tak zhruba prošel útvarů ČSLA v 80. letech?
@Oworotoru
10 жыл бұрын
8000SAC Nemám tušení....tak něco k deseti. To jako jestli jsem nebyl u všech, tak nemůžu vědět, jestli se něco takového opravdu nestalo?
@stanislavselic9405
Жыл бұрын
Šaškárna, ten scénárista v životě šikan na vojně neviděl.
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
Mluvíš o sobě a svými zážitky ze školky, nebo máš jinou průpravu?
@stanislavselic9405
11 ай бұрын
@@strycekhocimin920 Tipni si.
@strycekhocimin920
11 ай бұрын
@@stanislavselic9405 Já mám jasno...
@jevany72
7 жыл бұрын
Film není celý. Někdo ho o minutu a půl zkrátil. Nechápu proč.
@MrFamosa55
5 күн бұрын
Myslím, část filmu je natočena v Čížově na hranici, kde jsou i dnes pozústatky tzv. železné opony a je tam i asfaltka do rakouska k Dyji.
Пікірлер: 1 М.