Swietny materiał. To jeszcze poproszę 1.0 Tce LPG.
@przecinek79
5 ай бұрын
Można by było w jednym filmiku zrobić materiał o 1.0 TCE/DIG-T, ale bez LPG.
@marda3743
4 ай бұрын
Posiadam Scenica 1.3 Tce 140 KM jak dla mnie super silniczek spięty z skrzynią EDC 7 biegową rwie się do przodu aż miło odpukać przejechane już 138.000 tys. trasy Chorwacja,Niemcy.Włochy mu nie straszne. I polecam wymieniać olej częściej .Tankujcie 98 Fajny materiał Pozdrawiam.
@janek1976
3 ай бұрын
Też mam scenica z tym silnikiem i skrzynią tylko przebieg na razie nieco mniejszy (blisko 90k). Na razie również jestem zadowolony. Mało jest użytkowników tego modelu, po spadku popularności w stosunku do poprzednich wersji. PS. Robiłeś może rozrząd w tym samochodzie?
@marda3743
2 ай бұрын
@@janek1976 jeszcze nie ruszałem rozrządu ale z tego co mi się wydaje chyba na 150tys dopiero no mogę się mylić
@kamilsala86
4 ай бұрын
Ten film to odpowiedź na inny film ktory miesza z blotem 1.3 tce, okreskajac go nie naprawialnym. Szukalem informacji o tym silniku. Wszystko wskazuje ze problemów konstrukcyjnych brak. A jak sie pojawiaja to raczej z niedokladnosci na linii produkcyjnej. Np cos niedokręcone lub klejenie silikonowe puszcza i jest wyciek. Kiedy i ile procent takich przypadków nie mam zielonego pojęcia. Ale trudno znaleźć inne wady. Z mojego doświadczenia jako użytkownika wynika ze to nie jest silnik który nadaje sie na krótkie dystanse. Spalanie na zimnym silniku to 9l. Gdzie na trasie potrafi byc nawet mniej niz 6.
@krzychog
Ай бұрын
Takie spalanie to miały starsze silniki bez tych wszystkich nowinek co przejeżdżają po 500tkm bez problemów
@kamilsala86
Ай бұрын
@@krzychog mówisz o spalaniu na zimnym silniku czy w trasie? Na zimnym wszystkie pala dużo.
@irkuss80
15 күн бұрын
Miałem nissan Qashqai 1.2 dig-t .Przejechane 106 000 km. Zero problemów, żadnego przepalania oleju.
@irkuss80
15 күн бұрын
Średnie spalanie 7,8.
@krzychog
14 күн бұрын
@@irkuss80 no o tym właśnie mówię - tu nie ma żadnej rewelacji a silnik uzbrojony po zęby w technologię przynoszącą potem tylko awarię i duże koszty napraw. Nby rozrząd na łańcuchu a już szykujecie się do wymiany...przecież to ręce opadają. Jeszcze nie tak dawno łańcuch to starczał na pół miliona km. Ja mam takie auto - Volvo XC90 V8 gdzie jeden cieniutki pojedyńczy łańcuszek napędza 4 wałki rozrządu i wałek balansujący. Nikt go nie wymienia bo nie ma takiej potrzeby. W silnikach po 200tkm+ rozrząd wygląda nadal jak nowy. Da się ?
@KrJayK
5 ай бұрын
Najlepsza jest porada tankowania dobrego paliwa. Co mam z zestawem młodego chemika podjeżdżać pod dystrybutor i badać próbkę zanim do baku wleje?!
@vastusassasin1070
4 ай бұрын
Raczej chodzi, żeby tankować 98 zamiast 95.
@michakoodziejczyk3806
3 ай бұрын
"że sprawdzonych stacji paliw". Chyba jest dosyć zrozumiałe
@krzychog
Ай бұрын
@@michakoodziejczyk3806a jak je sprawdzasz ?
@michakoodziejczyk3806
Ай бұрын
@@krzychog po prostu tankuje na znanych stacjach, dużych koncernów, a nie na zadupiastych, po jakichś dziurach. Tylko tak można minimalizować ryzyko
@MySmakor
15 күн бұрын
To czemu ASO zawsze daje jedną diagnozę? Wymiana silnika... Sponsorowany artykuł... żeby nie siać paniki...
@FRNCZPSJ
15 күн бұрын
Każdy serwis każdej marki wymienia silniki. Nie naprawia się silników w ASO. Takie są procedury.
@saczisaczi7317
5 ай бұрын
Panie, kocopoły wygadujesz ... Półsłówka i mądrze brzmiące slogany nie czynią Cię od razu fachowcem ... Wyjaśnij, co ma oznaczać "niewłaściwe serwisowanie samochodu, którego skutkiem jest doprowadzenie do pracy silnika w podwyższonej temperaturze". Druga sprawa, w jaki sposób woda w paliwie może doprowadzić do zatkania wtryskiwacza? Nawet w CR, którego w TCE nie ma ...! Wypowiadasz się na tematy techniczne, więc precyzja wypowiedzi musi być inżynierska!
@thetruthwillsetyoufree4781
5 ай бұрын
Faktycznie, masz rację. Poniosło tego "znafcę"
@grzegorzp1156
5 ай бұрын
Jakbyś chodził do szkoły to byś wiedział co może zrobić woda. I nie, nie chodzi tylko o stan skupienia w zimie ( kryształki lodu) chodzi także o kamień np. Masz czajnik w domu??? Jak kogoś ocenisz to pierw miej właśnie podstawy ze szkoły!🤣
@saczisaczi7317
5 ай бұрын
@@grzegorzp1156 daj sobie spokój z takimi komentarzami ...
@grzegorzp1156
5 ай бұрын
@@saczisaczi7317 wróc do szkoły..
@macioo7111
5 ай бұрын
Znalazł się "znafca"... uzasadnij merytorycznie wytknięte błędy albo zamilknij.
@pawemol8178
4 ай бұрын
Jest naprawdę nieźle, oby jego bezawaryjność się utrzymała .. Jeżdżąc 1.3/140 mocy mu nie brakuje...Zasuwa ładnie.
@aaasdddaaaasfddas5015
5 ай бұрын
Silniczek super jak widać, najpoważniejsze usterki usunięto po 2019, teraz tylko ciągle świeci się check z pięciu różnych powodów, które w ASO usuną jak skumają, poza tym bezawaryjny...🤔
@kfrktify
5 ай бұрын
Dziś kupiłem właśnie nową arkane z 1,3 ,140 km jak na ten motor bardzo ładnie się zbiera ale mam nadzieję że żadna z tych usterek u mnie nie wystąpi
@aaasdddaaaasfddas5015
5 ай бұрын
@@kfrktify Oby nie wystąpiła, ale ja bym się nie łudził. Takie silniczki z założenia konstrukcyjnego nie są i nie mogą być długodystansowe, więc trudno wymagać takich przebiegów bezawaryjnych.
@kfrktify
5 ай бұрын
@@aaasdddaaaasfddas5015 no jeśli 300 tys km to maksymalny żywot tego motoru to mówi samo za siebie , mam w domu też chryslera 300c z 3,0l motorem , zbliża się już 400tys km ale wydaje mi się może drugie tyle może być cofnięte mimo pięknego stanu to motor jest oryginalny ,
Bardzo fajny film. Lecz czy ma Pan w planach podobny film o 1.2 tce?
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
Tak. Łącznie z pokazaniem wewnętrznej dokumentacji Nissana. Zasadniczo wiele się nie zmieni od poprzedniej publikacji, będzie więcej szczegółów, ale przełomu nie ma. Pozdrawiam!
@bizonikpeugeot206
5 ай бұрын
mordko bardzo chciałbym obejrzeć odcinek to starym poczciwym tu3jp 1.4 8v i 2.0 16v z peugeot 206 ew10j4
@andrzejkrac5972
5 ай бұрын
Zabrakło informacji o niedokręconym wieńcu zębatym koła zamachowego, pojawiło się to w jakiejś partii aut i ASO przy okazji przeglądów sprawdzało ten element, tak było u mnie. Wymieniono mi również czujnik położenia wału korbowego, silnik sam gasł nawet w czasie powolnej jazdy lub dojeżdżania do skrzyżowań a kontrolka nie zawsze się zapalała. Wyświetlił się w końcu komunikat skontroluj układ wtryskowy co też uczyniłem, podobną sytuację miał mój kolega w wersji 115 kM więc problem nie jest jednostkowy. Aktualnie mam najechane 92 tys km, dzisiaj sprawdzałem bagnet oleju i nie bierze nadal ani grama a w stojącym obok VW T-Rocu z przebiegiem 22 tys km 1.5 TSI który rok temu kupiłem w salonie córce poziom sięgnął dolnej granicy. Sam silnik jest naprawdę OK ciągnie od samego dołu, mało pali i ma na razie niezawodny łańcuch rozrządu. Jeździłem ostatnio na jeździe próbnej Nissanem z tym samym motorem ale w wersji chyba 157 kM oraz automatem i przyspieszenie okazało się realnie gorsze niż w moim Kadjarze 140 kM. Sugerowaną wymianę oleju co 10 tys km uważam za grubą przesadę, gdy ktoś jeździ po mieście to 15 tys dla zachowania spokoju ducha wystarczy w trasach 20 tys km jest OK, proszę nie demonizować współczesnych olejów wysokiej jakości oraz filtrów tym bardziej, że pojemność miski to 5,5 litra więc trochę więcej niż w innych markach i bez porównania do fiatowskiego diesla 1,3 produkowanego w Tychach gdzie wchodziło dwa razy mniej oleju, więc i zużycie było dwukrotnie szybsze. Osobiście przymierzam się pod koniec roku do nowego Mercedesa GLB z tym silnikiem bo jestem przerażony opiniami na temat silników w innych markach np 1.5 w Nissanie X-Trailu które już po kilkudziesięciu tysiącach potrafią wymagać remontu kapitalnego lub wymiany, tak samo w Fordowskim 1.5 i podobnym w BMW, coraz większe problemy mają współczesne diesle od Stellantisa po Mercedesa, BMW itd. Ten 1.3 Tce jest w tym momencie jedną z najlepszych propozycji .
@KrJayK
5 ай бұрын
A jak oni ci tę dwumasę sprawdzili w aso, musieliby całą skrzynie zrzucić a im sie czasem nie chce nawet pokrywy pod silnikiem odkręcić przy "wymianie oleju"
@andrzejkrac5972
5 ай бұрын
@@KrJayK Samochód stał u nich cały tydzień w tym czasie miałem zastępczy, chodziło o wieniec na kole zamachowym którym kręci rozrusznik. Taką informację dostałem gdy oddawałem auto na naprawę gwarancyjną po informacji o konieczności sprawdzenia układu wtryskowego.
@MrCarsik
5 ай бұрын
W jaki sposób wieniec zębaty koła zamachowego miałby byc nie dokręcony jak jest to element zespolony z kołem dwumasowym bez użycia połączeń śrubowych?
@andrzejkrac5972
5 ай бұрын
@@MrCarsik Taką informację dostałem od pracownika serwisu Renault w Lublinie, nie wnikam w konstrukcję której nie znam, serwisowałem natomiast maszyny produkcyjne gdzie wieńce były przykręcane . Mechanikiem nie jestem chociaż podstawy teorii konstrukcji maszyn miałem przez kilka lat w szkole. Jeżeli zostałem wprowadzony w błąd to przepraszam, jednak jakiś problem z tym elementem był i poinformowano mnie o możliwości całkowitego zniszczenia silnika i w razie odmowy zostawienia auta w serwisie przerzucenie całej odpowiedzialności za ewentualne skutki na mnie.
@arturrojek8300
5 ай бұрын
Jak wymieniać w ASO olej co 10.000 gdy w instrukcji jest co 30.000 a ASO odmawia częstrzej wymiany. Wydlużając gwarancję producent wręcz wymusza na klientach doprowadzenie do usterki lub zniszczenia silnika. Chyba czas na dobrą kancelarię prawną, która zajmie się tym procederem 😮
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
Interwały wynikają z norm UE. Pozostaje wymieniać samemu (my tak robimy) lub u zaufanego mechanika. Po namowach i perswazji da się wymusić w niektórych ASO wymianę co 10.000 km. Pozdrawiam!
@SilentAnadaje
5 ай бұрын
Co ty opowiadasz, normalnie w ASO wymieniam co 15 tysięcy tylko trzeba za tą wymianę "nie planową" zapłacić.
@KrJayK
5 ай бұрын
Jak w aso zapłacisz to ci co tydzień mogą wystawiać fakturkę za "wymianę" oleju tylko pilnuj czy ci cos tam w ogóle leją świeżego
@loko1978
3 ай бұрын
W Nissanie mojej żony wymieniałem co 10 tyś, w ASO zapytałem przed pierwszą wymianą czy to będzie problem iii ...zapraszali nawet co 1 tyś km jak będziemy mieli ochotę ASO Zdunek Gdańsk i dziwi mnie że jakiś serwis odmawia częstszej wymiany....
@janek1976
3 ай бұрын
@@KrJayKOo, to, to. Ja wymieniłem olej ostatnio u znajomego mechanika to pokazywał mi jaki filtr zafajdany po poprzedniej "wymianie" w ASO - 22 k wcześniej (albo może raczej 50k wcześniej). ☹️.
@RobiRobi-k2i
14 күн бұрын
U mnie 35 tys. przebiegu 2020 r już zaczyna pocić się spod uszczelni zaworów od strony kolektora ssącego .Na łączeniu pokrywy z głowicą widać bębelki wydobywające się przy uszczelce
@krzysztofakierman4583
4 ай бұрын
Jakim mameja trzeba byc by doprowadzic do wypalenia zaworu...
@staryl3375
5 ай бұрын
No pełen szacun !!!... widać staranne przygotowanie ,zarówno merytoryczne jak i sprzętowe.👍
@marsko-jd7jf
2 ай бұрын
Silnik fajny jednak największa jego wadą jest dolewanie benzyny do oleju przy jeździe na krótkich dystansach. Mam ten silnik i jedyne co ratuje to wymiana oleju max co 10000 tyś
@FRNCZPSJ
2 ай бұрын
Renault twierdzi że w 2022 była modernizacja i już nie pobiera oleju.
@marsko9700
2 ай бұрын
@@FRNCZPSJSilnik nie pobiera oleju ale dolewa paliwa do oleju i nic z tym nie zrobią. Przerabiałem temat mam jeszcze na gwarancji ten silnik i serwis rozkłada ręce.
@marsko9700
2 ай бұрын
@@FRNCZPSJnadmienię jeszcze że to bolączka silników nie tylko tce na bezpośrednim wtrysku.
@piotrpoznanski2767
2 ай бұрын
Bzdury wyczytane w necie .ile lat prowadzi Pan warsztat?
@FRNCZPSJ
2 ай бұрын
@@piotrpoznanski2767 od 2 lat eksploatuje ten silnik. Przejechałem 100.000 km. A samochodami zajmuje się od 45 lat.
@FRNCZPSJ
6 күн бұрын
@VIOLATOR1974r Po raz kolejny podkreślam, że przejechałem tym silnikiem 100.000 km i samodzielnie go eksploatuję i serwisuję. Jest to udokumentowane na filmach. A na silnikach VW zrobiłem pół miliona km. Zastanów się człowieku co piszesz.
@FRNCZPSJ
6 күн бұрын
@@VIOLATOR1974r podaj przykład.
@VIOLATOR1974r
6 күн бұрын
@@FRNCZPSJ a samochodami zajmujesz się od 45 lat . To ile masz lat ponad 60 a na filmie o silnikach gada gość połowę młodszy. Ech fantasta. A ziemia jest płaska 🤦♂️
@FRNCZPSJ
6 күн бұрын
@@VIOLATOR1974r podaj przykład błędów merytorycznych w scenariuszu. Nie lubię się powtarzać. Dokładnie 63 lata.
@waldekes4242
Ай бұрын
Może by tak wziąść na tapetę nowy silnik pure tech 1,2 100KM od Stellantisa który jest obecnie montowany w prawie każdym tego koncernu.
@Fluffy_Owl352
Ай бұрын
Awaryjne gówno- omijac szerokim łukiem tak jak ecoboosty od forda.
@FRNCZPSJ
Ай бұрын
Będzie coś więcej wiadomo, to nakręcimy. Myślę że cudów nie będzie. Silnik 3 cylindrowy z uwagi na swoją konstrukcję ma ograniczoną żywotność i jest podatny na usterki wywołane wibracjami. Oczywiście, nowy wziąłbym i sprzedał po 150000 km. Używanego bym nie kupił.
@FRNCZPSJ
Ай бұрын
Rozpada się, bo wibruje, tak jak każdy silnik 3 cylindrowy. Taka konstrukcja z założenia nie ma prawa działać.
@marekjanczewski
19 күн бұрын
@@FRNCZPSJ W Tico też są 3 cylindry, a jest nie do zdarcia.
@artur34443
29 күн бұрын
Mam ten silnik w A klasie hybyda plug in sprawuje się super
@Tetryk1977
5 ай бұрын
W nowym dusterze jest de facto silnik 1.2 tce, ale trzycylindrowy, wprost wywodzący się z jednostki 1.0 tce (wersja bez lpg bez wytrysku bezpośredniego), nie ma on nic wspólnego z silnikiem 1.3 tce 4-cylindrowym
@MrCarsik
5 ай бұрын
Zdecydowanie nowy 3 cylindrowy 1.2 TCe jest wprost wywodzący się z silnika 1.3 4 cylindrowego. Wystarczy na niego popatrzeć. Nie ma on nic zbliżonego do 1.0 TCe.
@Tetryk1977
5 ай бұрын
@@MrCarsik mylisz się...
@MrCarsik
5 ай бұрын
@@Tetryk1977 niezły komentarz. W czym rzekomo się mylę? Czy widziałeś te wszystkie silniki? Tak dodam dla ułatwienia, że mam z nimi do czynienia codziennie, to moja praca.
@Tetryk1977
5 ай бұрын
@@MrCarsik to fajnie, musisz jeszcze inżynierów z Dacii przekonać, chyba , że oni nie wiedzą co robią i z czego... P.s. Mam nadzieję , że ten nowy silnik 1.2 hybryda porównujesz do 1.0 tce 110 km bez LPG, a nie do tego z LPG , bo to dwa różne silniki... Jeśli tego nie rozróżniasz, to powiedz gdzie pracujesz, bo nie chciałbym trafić na serwis gdzie pracujesz...😁😂🤣
@MrCarsik
5 ай бұрын
@@Tetryk1977 To fajnie, ale zadałem ci pytanie czy widziałeś 3 cylindrowy 1.2TCe np z Dustera czy Joggera? Bardzo popularne w tych modelach. Nie trzeba do tego nawet specjalnej wiedzy a wystarczy mieć oczy.
@maniekf2305
20 күн бұрын
Juz widze jak sie panowie przykladaja do diagnostyki. W ASO sie nie oplaca robic wiekszosci zeczy na gwarancji. Mam kolege co pracowal w Toyocie usterki okablowania szukal caly dzień, a według Rh Toyoty zaplacilo za 0,5h.
@FRNCZPSJ
20 күн бұрын
Nie chodzi o jakość serwisu, tylko zachowanie warunków gwarancji. To kluczowe przy nowych autach.
@jarosławk-v3l
Ай бұрын
Właśnie znalazłem ofertę Nissan Qashqai 1,3 DIG-T z 2019 roku. Przy stanie licznika 72 623 km w lutym 2024 roku w ramach gwarancji producenta wymiana silnika na nową jednostkę napędową 1.3 DIG-T 158 KM w Autoryzowanej Stacji Obsługi przy VIP CAR w Opolu - wymiana objęta roczną gwarancją producenta do 02.2025r. 🤭
@FRNCZPSJ
Ай бұрын
Tak. Jak wspominaliśmy, ASO woli wymieniać silniki na nowe niż remontować. Bo tak jest szybciej i wygodniej.
@krzychog
14 күн бұрын
@@FRNCZPSJ a jakie to ma znaczenie ? Sam fakt że przy takim przebiegu trzeba remontować nie świadczy dobrze o jednostce. Przyszły czasy gdzie ludzie sa zadowoleni że przejechali 100tkm bez remontu.
@FRNCZPSJ
14 күн бұрын
@@krzychog po to jest gwarancja. To nie kwestią czasów. Zawsze tak było. Po to jest gwarancja.
@krzychog
14 күн бұрын
@@FRNCZPSJ no właśnie nie bo auto ma żyć znacznie dłużej niż wynosi gwarancja. Zresztą coś jest gwarancji jak jedziesz sobie prawie nowym autem na wakacje powiedzmy 3000 km od domu i tam właśnie. Żona zła urlop zepsuty. A w aso dowiadujesz się że to była twoja wina i naprawy gwarancyjnej nie będzie. Albo auto psuje się 2 dni po gwarancji i ten sam scenariusz. Gwarancja to nie to samo co jakość. Kiedyś auta miały rok gwarancji a były znacznie trwalsze niz dziś niż mają czasem nawet po 7 tylko szkoda że klienci zapisów gwarancji często muszą dochodzić w sądzie.
@FRNCZPSJ
14 күн бұрын
@@krzychog Duzo wieksze problemy miał VAG 1.4 i 1.5 TSI przed modernizacją, 2.0 TDI, wszystki silniki Porsche, BMW diesle serii N. Można wymieniać w nieskończoność. Pancerne silniki skończyły się 10 lat temu.
@danielkozorys-mg3lf
3 ай бұрын
To jest po prostu niebywałe. Kupujesz nowy tzn. nieużywany samochód za ponad 100 tys. zł i od razu masz, z jego silnikiem tj. z oprogramowaniem wszystkiego, same problemy. Szok.
@FRNCZPSJ
3 ай бұрын
Jak seriwsujesz w ASO jak normalny człowiek robi z nowym samochodem to nie masz problemów. Jak seriwsujesz auto za ponad 100 000 u Mietka w garażu i lejesz najtańsze paliwo - masz problemy.
@BalkarTechnology
5 ай бұрын
Posiadam renault Kadjar z 2019r. 1.3Tce skrzynia EDC. Przebieg 178tyś. km. Sporadycznie zapala mi się kontrolka Skontroluj układ wydechowy po zczytaniu interfejsem diagnostycznym mam kod błędu P0420 . Kod daje się skasować i jest spokój na jakieś dwa tygodnie. Potem przy odpalaniu na zimnym silniku kod się pojawia lecz nie powoduje zapalenia się kontrolki na zegarach.
@BalkarTechnology
5 ай бұрын
Na ciepłym silniku po trasie ponad 100km nie mam błędów. Po odpaleniu zimnego silnika błąd si3 pojawią jako archiwalny o nie powoduje zapalenia się kontrolk klucza na zegarach. Czy przyczyną może być oprogramowanie wtrysku czy jak podpowiada internet po kliknięciu w kod błędu - wadliwy katalizator lub czujnik O2. ?
@KrJayK
5 ай бұрын
Sprawdź czy ci jakiś gryzoń przewodów od lambdy czasem nie nadgryzł, chociaż przy tym przebiegu lambda może paść sama
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
Sonda lambda do sprawdzenia
@MrCarsik
5 ай бұрын
@@BalkarTechnology Ten błąd, zasadniczo oznacza obniżona sprawność katalizatora. Możesz zacząć od wymiany tańszego elementu jak druga sonda za katalizatorem. To są elementy półprzewodnikowe i tracą swoją sprawność wraz z latami i przebiegiem. W Renault bardzo dużo błędów nie pojawia się na desce a jest tylko do odczytania interfejsem. Generalnie nie jest to coś, co rzutuje na pracę silnika i jego sprawność.
@marda3743
2 ай бұрын
@@BalkarTechnology mi jakiś gryzoń pogryzł kable ostatnio od sondy lambda zaraz za turbiną i tak się wk…. Ale dałem radę to naprawić we własnym zakresie dobrze zaizolowałem przegryź nie przegryzł bo są dobre mocne przewody ale wyglądało to jak byś na maszynie kable próbował zszywać izolacja przewodów miała tyle dziurek!
@RobertRobert-sb6wg
5 ай бұрын
No i teraz robie ze strachu bo mam aż dwa takie silniki MB. Jeden z marca 2021 a drugi czerwiec 2022
@andrzejkrac5972
5 ай бұрын
O których modelach jeżeli można spytać mowa ? Jak opinia na temat głośności i spalania ?
@RobertRobert-sb6wg
5 ай бұрын
@@andrzejkrac5972 Jeden to A -klasa a drugi to CLA . Spalanie wyśmienite . Podróż do Włoch skończyła się średnim spalaniem 4,7 i to tylko dlatego, że żona (zmiennik) nie uznaje porad bardziej doświadczonego kierowcy z 37 letnim stażem. Głośność jest akceptowalna choć brzmienie nie przypomina R6 BMW
@andrzejkrac5972
5 ай бұрын
@@RobertRobert-sb6wg Dziękuję za odpowiedź, mi w Kadjarze pali w trasie realnie ok 7 na kompie to 6.3
@RobertRobert-sb6wg
5 ай бұрын
@@andrzejkrac5972 Myślę, że to pochodna współczynnika Cx Kadjar to jednak dużo większy opór stawia.
@KrJayK
5 ай бұрын
W strachu to byś mógł być jakbyś kupił bmw z łańcuszkiem rozrządu jak z wigry 3
@lordlicze3069
4 ай бұрын
To jest czysta teoria - pytajcie o te silniki u mechaników.
@adamgrochowski8390
2 ай бұрын
Kurcze właśnie pytałem i na razie tego praktycznie brak po znajomych mechanikach. Pewnie gwarancja jeszcze w większości aut. Ale na forach właścicieli jak starego 1.2 jadą to o 1.3 nie-bardzo można znaleźć typowych awarii. Więc jeśli coś wiesz wiesz to daj tu znać.
@pawelporebski3250
Ай бұрын
To 1.3 tce jest na komon rajdzie?
@FRNCZPSJ
Ай бұрын
@@pawelporebski3250 tak
@peugeotfan8634
3 ай бұрын
Czyli Captur 2024 z silnikiem 1.3TCe i 160KM to bedzie dobry wybór :)
@FRNCZPSJ
3 ай бұрын
@@peugeotfan8634 Nawet bardzo dobry. Dobiega. Dusterem 1.3 do 100.000. Żadnych problemów, świetna dynamika. Hybryda też jest świetna w Capturze.
@peugeotfan8634
2 ай бұрын
@@FRNCZPSJ hybryda niestety nie dla mnie :) trochę za mało dynamiczna, druga sprawa to bieda bagażnik przy tych bateriach :)
@czarrny1czarrrny177
4 ай бұрын
Dziękuje za przygotowany materiał filmowy. Pozdrawiam.
@alvinv927
28 күн бұрын
W porównaniu do K4M i K7M to jest to złom. Co z tego, że ma odejście, skoro jeżdżę spokojnie? Cenię sobie prostotę, bezawaryjność i niskie koszty serwisu.
@amigoamigo9747
5 ай бұрын
U mnie ponad 60 tys przebiegu od nowości. Bez awarii jak dalej zobaczymy.
@jarekfryc9070
2 ай бұрын
To jaki silnik benzynowy teraz kupic
@FRNCZPSJ
2 ай бұрын
@@jarekfryc9070 1.3 TCE, 1.0 TCE są sprawdzone. 1.6 PureTech. 1.5 TSI
@kagkg
25 күн бұрын
Czyli szrot do 2021!
@FRNCZPSJ
22 күн бұрын
Tak. Używanego chyba bym nie kupił.
@giziol84
2 ай бұрын
Zdarzały się wpadki, ale to może jednostkowe przypadki gdzie gościowi po gwarancji i przebiegu 150.000 km wciągneło uszczelkę głowicy i 1.3 Tce do remontu.
@FRNCZPSJ
2 ай бұрын
Zgadza się, pojedyncze przypadki. Pozdrawiam!
@040468tyma
Ай бұрын
Super materiał. Przydałby się jeszcze 1,3 TCE z LPG. Wszystkie za i przeciw. I prognozy odnośnie instalacji LPG w tym silniku.
@040468tyma
Ай бұрын
Założyłem Landirenzo i chodzi jak ta lala. Ale mam obawy co do wtrysków
@zenonokian5347
2 ай бұрын
1.3 tce comonreil???😂
@JanKowalski-kt3eb
5 ай бұрын
Oprogramowanie wpływa na zużycie oleju 😂 normalnie telezakupy mango 😅 Jednym słowem jak Windows aktualizacja i auto naprawione , chłopak się na czytał. Naprawiasz te silniki??? 😂 czy się na czytałeś 😂 dla mnie jest to mało wiarygodne
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
Eksploatuję je od nowości i testuje na długich dystansach. Póki co nie naprawiałem żadnego, bo problemów nie było, poza wymianą lambdy w 1.2 TCe. Tak już są skonstruowane te silniki, że za kluczowe parametry pracy odpowiada komputer.
@MrCarsik
5 ай бұрын
@@FRNCZPSJ Ale z pewnością nie za zużycie oleju. Parametry pracy sterowane komputerem a wadliwa konstrukcja tłoka i pierścieni lub ich zużycie nie ma nic wspólnego z ECU. Owszem, to może być efekt wadliwej pracy silnika spowodowanej softem ECU ale jak już jest to sorry żadne updaty nie pomogą.
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
@@MrCarsik Tak wynika z wewnętrznej dokumentacji Nissana Renault. Wytwarzało się podciśnienie, które zasyłało olej. Nie ma innego wyjaśnienia i nikt też tego nie podważył. Jest również komentarz pracownika serwisu Nissana który to potwierdził, pod filmem o 1.2. Jak już pojawi się zużycie tłoków i cylindrów na skutek zbyt niskiego ciśnienia oleju lub jego braku, silnik jest do kapitalki lub wymiany, to prawda. To nie jest prosty problem, bo cała grupa pracowała nad jego rozwiązaniem przez 4 lata.
@MrCarsik
5 ай бұрын
@@FRNCZPSJ No widzisz, jestem pracownikiem ASO, co prawda nie w Polsce, i to jest bzdura.
@FRNCZPSJ
5 ай бұрын
@@MrCarsik to powiedz, jaka była prawdziwa przyczyna nadmiernego zużycia oleju w 1.2 TCe od 2012 do czerwca 2016 roku i co się zmieniło, że od tej daty problemu nie ma.
@NTSB211
5 ай бұрын
Zaktualizuj informację bo używasz stwierdzenia comon rail do benzyny .... no coś chyba nie halo tam jest krótko bezpośredni wtrysk i tyle :)
@SilentAnadaje
5 ай бұрын
sam zaktualizuj informację, w benzynie tez może być common rail. Co ma wtrysk bezpośredni do common rail?
@marda3743
2 ай бұрын
@@NTSB211 dokładnie !tam masz pompę wysokiego ciśnienia na silniku która ciśnie ciśnienie do 250bar do wtrysków
@andrzejk9092
Ай бұрын
250 bar w dieslu to minimum przy uruchamianiu silnika , bez tej wartości sterownik nie uruchomi wtrysków. Common rail to bodajże z angielskiego wspólna szyna i nie ma tu mowy o rodzaju paliwa. Pompa wysokiego ciśnienia nie tłoczy paliwa bezpośrednio do wtrysków tylko do wspólnej szyny (zwanej listwą, akumulatorem ciśnienia)podstawowy schemat obu konstrukcji wygląd tak samo(pompa ciśnienia,akumulator ciśnienia i wtrysk paliwa)@@marda3743
Пікірлер: 150